Kirjoittaja Aihe: Inhokkihahmosi?  (Luettu 75310 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Garesu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Re: Inhokkihahmosi?
« Vastaus #100 : Syyskuu 13, 2008, 19:25:55 »
Cho Chang on sellainen nättityttö, jolla on liikaa poikaystäviä ja joka vetistelee liikaa. Vitoskirjassa Chosta jäi vähän sellainen mielikuva, että hän on kirjassa vain, että siihen saataisiin tungetuksi romantiikkaa. Cedricin kuoltua kaikki mitä hän teki oli itkeminen. Hänen persoonassaan on muutenkin jotakin jota en voi sietää. Stereotyyppinen prinsessa, jonka komeat unelmienprinssit pelastavat vuoron perään. Cholla ei ole munaa nimeksikään.

Olen todellakin samaa mieltä, kuten edelliset.

Toinen inhokkini on Gilderoy Lockhart. Tyypissä on jotain niin vastenmielistä ja inhottavaa. Ei ole edes komea, ja ****etin itserakas. Kauhea itserakas teeskentelijä. Ottaa kunnian muiden tekemisistä.
Täytyy kyllä myöntää, että viidennessä kuulosti siedettävältä, mutta muuten tekopyhä.

Poissa Kerberos

• Ylimääräinen pää
  • Vuotislainen
  • Life sucs and then you die.
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Inhokkihahmosi?
« Vastaus #101 : Syyskuu 13, 2008, 19:46:56 »

Ensinnäkin Ginny Weasley. Aluksi joku pieni ujo tyttönen, joka ihastuu isoveljensä superjulkkis-bestikseen. Sitten onkin niin suosittu, niin kaunis ja niin täydellinen typykkä, jonka kaikki pojat haluavat. Ja eiköhän kaikki päätykin niin, että tyttö menee unelmien prinssinsä kanssa naimisiin ja he saavat lapsia ja on ah niin ihanaa. Hyi. En vain tykkää. Ihan liian täydellinen.

[off]Tuntuu, että noin on sanottu aika monta kertaa. Mutta ei kukaan ole eka-luokkalaisena suosittu (okei, tässä tapauksessa 11-vuotiaana). Ja totta kai sitä vähän 'rentoutuu' monen vuoden aikana, ja sitä paitsi eikös Ginnyn veljet ole aika hyviä huispauksessa? Luulisi että se tarttuu sitten siskoon, ja kaikki huispaajat on kuuluisia (Tai sitten ei(xD)) eikä se ehkä ollut tokalla yhtä hyvä kuin muut hakijat, jolloin pääsisi joukkueeseen vasta neljännellä (Ginnyn kolmannella luokallahan pidettiin kolmivelhoturnajaiset)tai jotain (ei nyt ole vitosta käsillä, eli en voi tarkistaa pääsikö se pelaamaan vielä silloin vai vasta joskus myöhemmin), mutta pointtini siis on, ettei kukaan ole synnyttyään suosittu (jos iki-ihanaa harryamme ei lasketa) eikä myöskään niin nuoret pojat välttämättä ajattele tyttöjä niin ihanina. En tällä nyt siis yritä käännyttää ketään Ginny-faniksi, mutta yritän tuoda uutta näkökulmaa melko laajaan mielipiteeseen. [/Off]
Loma on sitä, ettei ole mitään tekemistä, ja siihen on aikaa koko päivä.

Poissa Blueberry

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #102 : Syyskuu 27, 2008, 19:44:36 »
Bellatrix Lestrange on ehkä kaikkein kauhein, koska tappoi Dobbyn ja Siriuksen (nyyhkis) ja muutenkin vastenmielinen... Inhottava Voldemortin mielistelijä....

Rita Luodiko on myös aivan hirveä! Oli vähällä etten heittänyt Liekehtivää pikaria seinään, kun luin kohtaa, missä hän kirjoitti sen että Harry itkisi vanhempiensa perään jne.

Peter Piskuilania vihaan myös, ihme suositunpien perässä roikkuja. Ja sitten meni pettämään Jamesin. Ihme hyypiö, en tykkää sitten yhtään :(

Itse Harry on myös aika raivostuttava välillä, jotenkin vaan joku määrittelemätön juttu tökkii...

Dumbledore on välillä myös aika raivo tyyppi, sen pitäisi olla sellainen kaikkitietävä ja niiin täydellinen, ja sitten yhtäkkiä saadaan selville, että hän on ollut kiinnostunut pimeyden voimista! Minne se ihana Dumble katosi, jolta sai oikeat vastaukset kaikkeen??

Hehee, noita näköjään löytyikin aika paljon :--D
"Tottakai tämä tapahtuu sinun päässäsi, Harry, mutta minkä kumman takia se silloin olisi epätodellista?"

Poissa Nadia

• mastermind
  • Vuotislainen
« Vastaus #103 : Lokakuu 03, 2008, 16:12:48 »
Hermione, tekopyhä Mary-Sue, joka ei tee muuta kuin pätee. Täydellisyys tekee tästä tytöstä kauhean kliseisen. Hän on viisas, kaunis, rohkea, urhoollinen, lojaali... lässynlässynlää. Hermionen vastuulle olisi voinut laittaa edes yhden kämmäyksen. Mutta ei se olisi paljoa pelastanut, muutenkin Hermo käyttäytymisellään rasittaa.

½ Draco Malfoy. Eli ei puolia Dracosta, en vain tiedä mikä siinä mättää. Vihaan tätä hahmoa erittäin paljon, vain hänen ilkeytensä ansiosta. Muutenkin Draco on ollut erittäin vastenmielinen. Toinen puoli pitää Dracoa ihan jeesinä, eli ei mikään kirjaa haittaava hahmo persoonallisuudeltaan, ei ollenkaan. En vain pidä hänestä.

Bellatrix Lestrange. Nimen kuullessani päässäni tykyttää: "Vihaan, vihaan, vihaan..." En voi sietää enää edes kuulla tästä naisesta, olkoon vaikka fiktiivinen. Tämä idioottihan tappoi Siriuksen ja Dobbyn! Vastenmielinen mielipuoli.
so throw your diamonds in the sky
we'll stay gold forever

Idaae

• Ankeuttaja
« Vastaus #104 : Lokakuu 14, 2008, 19:16:03 »
Minä inhoan Dolores Pimentoa. Se on inhottava, tekopirteä, epäreilu ja maailman hirvittävin henkilö.

Samoin Severus Kalkaros on todella ärsyttävä. Se leikkii että Harry olisi kuin hänen isänsä, maailman iljettävin ja kaikkea. Äh, Kalkaros on vaan niiin inhottava. (Vaikka seitsemännessä se muuttuukin hyvikseksi.) Inhoan myös sitä Kalkaroksessa koska Dumbledore uskoo sitä.

Viimeisenä Cho Chang. Inhottava, se vaan itkee koko ajan.

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Painovirhepaholainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #105 : Lokakuu 14, 2008, 19:32:06 »
Onpas tässä topicissa lentänyt nimiä ihan järkyttävän paljon. Harvoja, keillä en ole huomannut yhtään vihausilmoitusta, ovat olleet Lee, McGarmiwa, Weasleyn kaksoset ja muutama harva muu. Tylypahkassa olisi aikas ankeaa, jos siellä vain nämä tyypit elelisivät^^

Tulen vielä heittämään lusikkani soppaan:
Kiistaton ykkös vihatuin hahmoni on ehdottomasti Ginny Weasley.
Hänestä on tässä topicissa ja paljon puhuttukin, mutta kerrataan nyt vielä;). En vain voi sietää häntä. Kuten on jo monesti mainittukin, hän oli ensin vain sellainen ujo Harryn palvoja kunnes sitten Rowlingille tulee ongelma; kenelle minä Harryn paritan!?. Tulos on edessämme, Ginny onkin nyt yhtäkkiä se kaunein, nätein, ihanin, suosituin, rohkein ja vaikka mitä muuta. Hän on AK:ssa, hän tulee salaperäisyyksien osastolle mukaan, hän yrittää jatkaa AK:n toimia seiskassa parin muun tyypin ohella ja niin edespäin. Kaikki haluavat seurustella hänen kanssaan ja voi kuinka ärsyttävää!
Inhoani saattaa tosin myös lietsoa se, että olen parantumaton H/D-fani, joten...

En myöskään pidä noidasta nimeltä Cho Chang. Vähän sama juttu kuin Ginnyllä. On kaunis, kiva ja mukava (niin varmaan), kaikki rakastavat häntä... Sitten kuitenkin loppujenlopuksi on sellainen itkupilli joka vain ikävöi Cedrikiä eikä suostu olemaan edes vihainen Mariettalle AK:n kavaltamisesta. Hän vain lähinnä itkee ja suuttuu todella helposti(*Iso huokaus*)

Pienenä lisänä vielä Rita Loudiko, joka tahrasi Dumbledoren muistoa vielä hänen kuolemansakin jälkeen. Todella törkeää varsinkin kun Dumbeledore oli niin mahtava hahmo. ROWLING!
Entä rakkaat ministerimme? En pitänyt kummastakaan, mutta oli Toffee silti pahempi kuin seuraajansa.
Sitten on myön Arthur Weasley, joka ei vain sykähdytä minua. Täysin turha ja tarpeeton hahmo, joka olisi saanut vapaasti kuolla viitosessa. Olisi sitten vaikka säästetty Fred tai Lupin...

-Feen

//Ja miten minä olen voinut unohtaa mainita Harryn? Eikä tähän nyt kai niitä perusteluja niin tarvitakaan, kaikkien rakastama ja palvoma sankari jonka elämä päättyy onnellisesti, menee naimisiin sen pahuksen punapään kanssa ja saa kolme surkeasti nimettyä lasta(tosin Albus Severus on kyllä aika ihana...) ja kaikki ovat ikionnellisia elämänsä loppuun asti.
Rowlingissa raivostuttaa se, ettei hän edes itse ymmärrä miten monipuoliset ja kiinnostavat hän on vahingossa luonut "pahalle puolelle". Ja kuinka suppeasti hän heidätkin kuvaakaan>.< Ja sitten kaikki vihaavat heitä...//
« Viimeksi muokattu: Elokuu 23, 2009, 17:56:25 kirjoittanut Lohikäärmelady »
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Poissa unknow

• lukematon lehti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ErisedElm16162
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #106 : Lokakuu 29, 2008, 14:24:32 »
Dolores Pimento On törkein ja vastenmielisin hahmo, mitä koko tarinassa Voldemortin lisäksi on. Hän ei tiedä suvaitsevaisuudesta mitään. Kaikki jotka eivät näytä normaaleilta ovat pohjasakkaa. Todellisessa Maailmassakin on valitettavasti samoin ajattelevia ihmisä. Jotka ovat todella törkeitä. Olen valitettavasti tavannutkin sellaisia, mutta eivät sentään yhtä kauheita kuin Pimento. Kun luenkin koko nimen alkaa todella ärsyttää.
I'm going to do what I want to do. I'm going to be who I really am. I'm going to figure out what that is. -Emma Watson

kiteenkultakurkku

• Ankeuttaja
« Vastaus #107 : Marraskuu 02, 2008, 10:01:07 »
Ginny Weasley Hän on niin kamala! En kestä häntä ja kun luen hänestä tulen vihaiseksi. En kestä että hän meni naimisiin Harryn kanssa, koska Ginny ei todellakaan ansaitse Harrya. Olisi ollut vain Dean Thomasinsa kanssa.
Percy Weasley Hän ärsytti minua alusta asti. Aina niin timmissä valvojaoppilaan merkkinsä kanssa. "Ron mitä sinä teet tyttöjen vessassa?" Vai mitä hän kysyi SK:ssa. Sitten vielä kun hänestä tuli ministeriö fanittaja päreeni paloivat lopullisesti.

Poissa Cirael

• Kelmeä kalmankoira
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixWolf25005
« Vastaus #108 : Marraskuu 02, 2008, 12:16:18 »
Oijoi.. Näitä löytyy. ;P

Dolores Pimento... Niin ah! Tekopirteä ihminen, nauttii kivusta, joka on osoitettu muille. Ei edes yritä luottaa millään tavoin muuhun kuin ministeriöön. Raukkamainen naikkonen, joka pilasi olemassaolollaan kirjan fiiliksen. Tai siis toki kirja oli loistava, mutta se fiilis oli Pimennon takia, jos saan sanoa, aika ankea.

Peter Piskuilan! Raukkamaista siirtyä Voldemortin puoleen ja etenkin pelkän pelon takia! Itse olisin tehnyt niin miten olisi pitänyt. Olisin uhrannut itseni. James ja Lily raukka. Peter.. Se kaksimaamainen kiero pelkurirotta. Hyi. Etova ääliö. Kuvottava. Nyt meni aika kauhisteluksi, mutta en totisesti pidä Peteristä yhtään, mutta olen kuitenkin onnellinen, että vaikka inhoan jotakuta, kykenen näkemään ihmisestä hyvää Dumbledoren tavoin. :P Njoo...

AH.. tämän olen halunnut sanoa aina jonnekin ja olen aika varma, että kohta joku tulee hirttämään minut lähimpään lipputankoon, mutta minä inhoan HARRY POTTERIA! Koko kirjan pääsankaria. Okei.. Harry on ihana suloinen pikkupoika neloskirjan loppuun asti, kunnes hänestä tulee: "Pelastan maailman! Muut eivät saa auttaa, sillä tämä on MINUN velvollisuuteni." kiihkoilija. Ällöttävää, kuvottavaa. Ja vaikka ihnoankin Harryä, se ei tarkoita, että inhoan potter kirjoja. Potterkirjat ovat parhaimpia mitä tiedän. :D Ei se ole mitenkään outoa tälleen käytännössä inhota päähenkilöä. Muttajuu.. :D Siinä top 3 inhokkini.
"I solemnly swear that I'm up to no good", kuiskaa pieni rohkelikkotyttö Cirael kaivaessaan kelmien kartan taskustaan ja piiloutuu kivipilarin taakse, juuri ennen kuin Voron silmät ehtivät saavuttaa leikistään innostuneen noitatytön.

Poissa Kalkkarokäärme

• Vuotislainen
« Vastaus #109 : Marraskuu 23, 2008, 21:10:43 »
Inhoan yli kaiken itse päähenkilöä, eli Harry Potteria.
Selviää Pimeyden lordista aina vahingoittumattomana, inisee, jos elämä ei ole reilua, liian täydellinen...

Ja sitten myös Cho Chang.
En vain yksinkertaisesti voi pitää hahmosta, joka itkee kokoajan. Hän on deittallut sitä paitsi monen kanssa, Diggory, Potter... Mitä niitä vielä oli?

Poissa Hebb

• Vuotislainen
« Vastaus #110 : Joulukuu 02, 2008, 15:28:54 »
ehdottomasti Yaxley
Yaxley on niin hirvee vaan, kamala Volden palvoja ja ilkeä kuin mikä (niinkuin kaikki kuolonsyöjät).

Lucius Malfoy
Lucius Malfoy on se hirveen karsee tyyppi, jota en voi sietää. Heti alun alkaen palvomassa Voldea ja kun Volde heittää veivinsä niin heti yrittää väittää, ettei ole ikinä toisella puolella ollukkaan. En tykkää yhtään! Tosin hänen vaimonsa Narcissa on Mustan sukua ja yksi suosikkihahmoistani.=)

Poissa Pakkoni

• Merlinin ritarikunta, Ensimmäinen luokka.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: StormUnicorn89
« Vastaus #111 : Maaliskuu 10, 2009, 22:30:06 »
Cho Chang
Harryn ensimmäinen ihastus. Voi voi. Oli tosi ärsyttävä, varsinkin viidennessä kirjassa, koska oli silloin Harryn tyttöystävä ja pillitti vaan kokoajan.

Ginny Weasley
Harry ansaitsisi parempaa. En tykännyt koko kirjasarjan aikana.

Cedric Diggory
Herra niin täydellinen. Onneksi Matohäntä tappoi hänet.

James Potter
Kelmit on niin ihkui. Ei mun mielestä. Kiusasi Kalkarosta, vaikkei tämä ollut tehnyt mitään pahaa Jamesille. (Elokuvassa tällä oli oranssit hiukset O.o)

Remus Lupin
Inhosin Remusin käyttäytymistä varsinkin viimeisessä kirjassa. Olisi jättänyt oman poikansa Harryn vuoksi. Onneksi Harry ei suostunut.

Sirius Musta
Aina myrtsinä tai vitsailemassa. En tykännyt.

Debra

• Ankeuttaja
« Vastaus #112 : Huhtikuu 18, 2009, 00:34:13 »
Näitä on enemmän kuin suosikkeja, elikkä

Hagrid; ärsyttävä kömpelys, tekee aina mieli hypätä yli kaikenmaailman "Hagrid kertoo kuinka kävi vuorilla jättiläisten luona" kohdista. Aina rasittavaa lukea, kun Harry ja muut menevät käymään Hagridin luona. En vaan tykkää yhtään.

Ruaah ; En voi sietää. Turha hahmo! Sen asioiden selvittelyyn menee liikaa sivuja kirjoissa, ei kiinnostaisi. Ei edes tajua miksi se raahattiin Tylypahkan maille. Sääliksi sitä kävisi ellei olisi niin ärsyttävä.

Rita Luodiko, Pimento, Dursleyt; Nämä ovat aika itsestäänselviä, heistä kerrotaan sillä tyylillä, että on lähes mahdoton tykätä.

Vauhkomieli; En tykkää, on liian sellainen "minä osaan, minä hoidan" tyylinen, jotenkin epäystävällinen kuva hänestä jäi.

Ksenofilius Lovekiva; huijari, yritti myydä Harryn kuolonsyöjille. Tosin lähes ymmärrettävää, sillä hän vain halusi Lunan takaisin... Mutta silti. Liian omituinen, jääräpäinen, uskoo kummiin itsekehittelemiinsä asioihin... Suuttuu jos väitetään häntä vastaan.

Lujahaka
; Varmaan on selvää, että se on epämiellyttävä tyyppi, koko ajan kiihkoilemassa siitä, kuinka velhot muka sortavat maahisia.

Ellii

• Ankeuttaja
« Vastaus #113 : Huhtikuu 18, 2009, 02:55:46 »
Jos minä jotain hahmoa todella inhoan, niin Harry Potteria.. Se asenne mikä hänellä on, ihan kuin hän olisi aina oikeassa ja muut väärässä ja ikinä ei saisi mitään asiasta sanoa.
Ja se omahyväisyys ärsyttää, aina vain kaiken pitäisi pyöriä Harryn ympärillä!
Hyvänä esimerkkinä on se että Harry sai vasta Dumledoren ajatusseulassa käytyään tietää mitä Nevillen vanhemmille kävi...
Harry oli tuntenut Nevillen neljä vuotta ja tiennyt aina että tämä asuu mumminsa kanssa ja hän ei ollut kertaakaan, ei kertaakaan, edes miettinyt että miksi.
Luettuani tämän kohdan Harryn pisteet laskivat silmissäni niistä alimmista pohjamudista vieläkin alemmas.
Ja kuvitelkaa nyt, pikkuvauva todellakin selviää (muka) Voldemorin kynsistä, joutuu ilkeiden sukulaisten hoitoon, pääsee tylypahkaan ja jokaisena vuonna on harmia Voldemorin tähden ja silti Harry aina selviytyy ja on lopulta sankari/voittaja...
Tosi uskottavaa, joo...
Mutta ehkä kaikkein eniten minua pännii Harryssä se, että hän olisi aina, ihan aina uhraamassa itseään toisten tähden, se ei ole ollenkaan inhimillistä!

Ja sen lisäksi inhoan todella Molly Weasleytä.. Hössöttävä äiti jolla ei ole omaa elämää, hyh. Ja sen lisäksi vielä tappoi Bellatrixin! Ehdottomasti siitä joutui meikäläisen mustalle listalle... *Kiroaa koko Mollyn murhanhimo silmissä*....
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 20, 2009, 07:54:11 kirjoittanut Ellii »

Poissa Kutale

• live like horses
  • Vuotislainen
    • last.fm
  • Pottermore: WolfEcho8
« Vastaus #114 : Kesäkuu 15, 2009, 16:08:49 »
Yäh, inhoan yli kaiken Cho Changia! En tajua mitä ne pojatkaan näkee sellaisessa lapsellisessa hienohelmassa, joka on kaiken lisäksi itsekeskeinen ja ihan avuton.
En erityisemmin pidä myöskään James Potterista (tai ainakaan teinivaiheessa, kun hän ei ole vielä ehtinyt viisastua). Voiko olla mitään ällöttävämpää (jos Chota ei lasketa) kuin ylimielinen, itseään täynnä oleva kiusaaja?

Lisäksi kammoan näitä itsestäänselvyyksiä, joista ei taida kovin moni muukaan pitää; Dursleyt, Pimento, Rita Luodiko, Peter Piskuilan, Voro jne. Perusteluna se, että heidät kuvataan kirjoissa sellaisiksi ei-niin-herttaisiksi, joten totta kai useimmat saavat heistä kielteisen kuvan.
imagine none of this is real

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
« Vastaus #115 : Kesäkuu 16, 2009, 18:59:54 »
Minä inhoan Dolores Pimentoa. Niin ilkeä, vastenmielinen, ällöttävä, surkea saasta! Se miten se läksyttää oppilaita... (Antaa jälki-istuntoa) Kaivertelee oppilaitten käsiin kaikkea ikävää joka tosiaankin sattuu? Mainio opetusjärjestelmä... pah! Lisäksi Pimennon mairea ja inha tekohymy. Ja sitten vielä niitä helskutin sääntötaulu! Inhottava ja tympeä noita-akka koko tyyppi!

Toinen inhoamistani henkilöistä on Cornelius Toffee. Ei sitten millään voi uskoa järkipuhetta, saanut vielä päähänsä että Dumbledore haalii itselleen armeijaa päästäkseen taikaministeriksi! Hullu tyyppi, mielenvikanen... Kolmannessa kirjassa/elokuvassa en vielä aatellu sen olevan niin typerä ja ärsyttävä tyyppi, mutta eiköhän viidennen kirjan myötä alkanu ilmetä millanen tyhmyri tämäki ukko on...

Kolmas tyyppi on Matohäntä. Iljettävä saasta, sai koulussa koko ajan olla Siriuksen ja muiden kanssa, ja loppujen lopuksi kavalsi Potterit Voldemortille! Ja aina vaan ajattelee itseään, mitä itse mistäkin hyötyy, ja käykö itselleen pahasti! Ja ulkonäöltäänkin niin hirveän ÄLLÖTTÄVÄ. Epähygieninen, rottamainen ja ruma... Ja se päänahka... Hyi että olin oksentaa ku näin sen päänahan... Ja kirjassakin miten se kuvaillaan, hyi! Kaikista eniten kumminki ällöttää se miten paljon tämä ajattelee itseään, ja omaa parastaan. (Ja tietenkin se Pottereiden kavaltaminen Voldemortille, halpamainen teko.)

~Ihmeolio
Cadillac.

Winkey

• Ankeuttaja
« Vastaus #116 : Kesäkuu 16, 2009, 19:32:23 »
Ykkösinhokkihahmoni on ehdottomasti Dolores Pimento. Jo siinä vaiheessa kun Harry tapasi Pimennon ensimmäisen kerran ministeriössä, aloin vihaamaan Doloresia. En vain siksi, että tämä laati älyttömiä sääntöjä, vaan myös siksi, että hän pystyi olemaan niin... niin... kertakaikkisen ärsyttävä! En löydä edes oikeita sanoja.

Ja sitten toiselle sialle pääsikin (itsekeskeinen tollo) Cho Chang. Käsittämätön, aivan avuton ja itsekäs myös, ajatelkaa miten hän oli Harryn kanssa (vaikka vihaankin Harrya niin silti!). Itkupilli.

Ja sitten tulee pikkusankari miehenne Harry Potter. Aloin vihaamaan häntä siinä samoihin aikoihin kun Dolores Pimentoa tai ehkä ennen sitäkin. Dumbledorekin kehuu, että Harry on ihmeen vaatimaton, mutta ei kukaan voi sanoa sellaista. Siitä tulee pakostikin sellainen vaikutelma että Harry on huomionkipeä ja ylimielinen. Tiedän, ettei Harry voinut käyttäytymiselleen mitään, mutta menee nyt tiuskimaan Hermionelle ja Ronille jonka jälkeen menee raivoamaan Dumbledorelle ja uikuttaa ettei kukaan ymmärrä häntä. Alan olla samaa mieltä Phineas Nigelluksen kanssa, Harry ei halua että häntä ymmärretään... Hän ei halua, että muut auttavat häntä. Lopussa Harry alkaa käydä hieman siedettävämmäksi.

Ja loput vihaamani hahmot ovat tietenkin Dumbledore, Ginny Weasley, Ksenofilius Lovekiva, ja muut lähes sietämättömät. Mutta hei, eihän Draco Malfoy niihin kuulu, mitä te oikein ajatellette?

Winthrop

• Ankeuttaja
« Vastaus #117 : Kesäkuu 16, 2009, 20:40:04 »
Ykkösinhokkini on kyllä Harry, sille vaan ei voi mitään. Ärsyttävä, itserakas, ah-niin-täydellinen... Ja niin kuin moni muukin on sanonut: muuttuu ärsyttävämmäksi, mitä vanhemmaksi tulee.

Kakkossija kuuluu Ginnylle. En vain tyksi. Jotenkin sellainen 'kaikki tykkää musta, mä oon niin ihana' -luonne ärsyttää.

Kolmosena Lily Evans/Potter. En. Vain. Voi. Sietää. Kyseisestä hahmosta ei ole hirveästi kyllä kirjoissa kerrottu, mutta siitä vähästä olen saanut sellaisen kuvan, että olisi kyllä Ginnylle luonteensa perusteella läheistä sukua.

Sitten on tietysti Pimento, Dursleyt, Cho ja Hagrid, joita en osaa perustella millään lailla. En vain pidä heistä.

Poissa Livingstone

• Arvon Victory Queen Liv the EVIL Mastermind Jedi Goddess of Mattomaa
  • Vuotislainen
  • Sirius, taivaankannan kirkkain tähti.
  • Pottermore: NimbusScale161
« Vastaus #118 : Kesäkuu 20, 2009, 16:57:29 »
Minulla on enemmän inhokkihahmoja, kuin suosikki, mutta laitanpas tänne suurimmat inhokit:

Dolores Pimento: Tarvitseeko edes selittää? Pimento on vain niin raivostutta luonteensa takia. Vihasin alusta alkaen koko hahmoa.
Harry Potter: Ihan totta, tarvitseeko edes perustella? Harry on niiiiiin raivostuttava hahmo, juuri sellainen, "minäpäs pelastan maailman!", Harry on ylimielinen (ainakin myöhemmissä osissa), itserakas, luulee, että rohkelikot olisivat jotenkin parempia ihmisiä kuin muut. Luulee voivansa pelastaa koko maailman ilman kenenkään apua yms. yms. yms. Olen inhonnut Harrya aina, ensimmäisestä kirjasta lähtien. Olin ihan tosissani vihainen, kun Harry ei kuollutkaan viimeisessä kirjassa...  Harryn takia Sirius kuoli, enkä anna tätä Harrylle koskaan anteeksi.
Severus Kalkaros: Moni pitää tästä hahmosta, mutta minä en. Minusta tämä henkilö on niin raivostuttava, kun se suosii luihuisia ja inhoaa Harrya vain sen takia, koska Harryn isä kiusasi häntä kavereineen Kalkaroksen koluaikoina.
   // [nolo ahaa-elämyskerho]Ja vihaa Nevilleä vaan sen takia, ettei tämä ollutkaan valittu, jolloin Lily olisi säästynyt hengissä! [/nolo ahaa-elämyskero]
Cho Chang: On olevinaan jotenkin suloinen ja ihana ihminen, mutta se miten Cho kohteli Harrya, sitä en voi sietää, enkä myöskään sitä, kuinka Cho itki Cedrickin perään.
Ginny ja Percy Weasley: Percy on raivostuttanut minua aina, koko kirjasarjan ajan. Koko hahmo on niin täynnä itseään, saapastelee Tylypahkassa ja kiilottelee valvojaoppilasmerkkiään, määräilee muita ja on olevinaan joku h*mmetin pomo, jota pitää kuunnella. Ginny taas raivostuttaa minua koska hän on juuri sellainen, "minäpäs olen kaikkien kaveri ja olen niin ihana ihminen, ja niin kauhean nätti ja kaikkien poikien päiväuni ja hyvä huispauksessa, enkä tee koskaan mitään pahaa, tai riko koulun sääntöjä". Molemmat raivostuttavia hahmoja. Percyn nyt ehkä voi sietää, mutta se Ginny... ARGH!!!    
Peter Piskuilan: Suurin syy on se, että Peter petti ystävänsä. Mutta Peter ei myöskään auta ketään tai tee mitään, ellei tiedä hyötyvänsä siitä itse jotain. Pelkuri.

Tuossa nuo olivat, aika oikeassa järjestyksessä, paitsi Harry taitaa kyllä mennä Pimennon edelle... Ja nämä ovat minun mielipiteitä, joten älkää loukkaantuko. :)
Tässähän pystyi purkamaan hyvin tunteitaan. :P

//Niin joo, onhan se vähän outoa, kun inhoan Harrya ehkä eniten koko kirjasarjassa, vaikka hän on päähenkilö. :D Mutta en voi sille mitään, etten voi sietää Harrya. :P
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 23, 2011, 19:23:14 kirjoittanut Livingstone »

Poissa Tunafish

• ehkä jossain muualla
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #119 : Kesäkuu 20, 2009, 17:41:43 »
Voisin lisätä kyllä minäkin Peter Piskuilanin tuohon listaani, samoista sysitä kuin Livingstone mainitsi.

On aika outo olla Harry Potter -fani, jos vihaa koko sarjassa eniten juuri päähenkilöä. xD

Percy on raivostuttanut minua aina, koko kirjasarjan ajan. Koko hahmo on niin täynnä itseään, saapastelee Tylypahkassa ja kiilottelee valvojaoppilasmerkkiään, määräilee muita ja on olevinaan joku h*mmetin pomo, jota pitää kuunnella.
Juuri tämän takia Percy on minusta huvittava hahmo, mutta joskus se kieltämättä ärsytti.

Poissa Shieldmaiden

• I solemnly swear that I am up to no good.
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
« Vastaus #120 : Kesäkuu 28, 2009, 23:53:43 »
On aika outo olla Harry Potter -fani, jos vihaa koko sarjassa eniten juuri päähenkilöä. xD
Pakko peesailla tätä. Millä perusteella ihmiset tituleeraavat itseään Harry Potter -faneiksi, jos he inhoavat Harrya itseään?

Mä en ole aina samaa mieltä Harryn kanssa ja mm. Siriuksen kuolemaan liittyen olen Harrylle jopa vihainen (enemmän tästä Suosikkikelmisi-ketjussa). En silti voi millään muotoa sanoa inhoavani Harrya, päin vastoin. Harrysta on tullut minulle hyvin rakas, vähän niin kuin joku long lost little brother. Yhtä rakkaita ovat monet muutkin kirjojen hahmot -- Ron, Hermione, Dumbledore, Fred & George, Ginny, Mr & Mrs Weasley, Sirius, Lupin, Tonks, Luna, James & Lily... Jopa Snape, vaikka olenkin tällä hetkellä hyvin järkyttynyt hänen petturuudestaan (aloitin juuri lukemaan Half-Blood Princeä ekaa kertaa). Tosin Snapen osalta asia selittynee pitkälti Alan Rickmanin kertakaikkisen mahtavalla roolisuorituksella, kirja-Snapen voisi melkeinpä laittaa tuonne inhokkien listalle.

Tähän mennessä kohtaamistani hahmoista suurimpia inhokkeja ovat...

Voldemort -- Tarvitseeko tätä edes perustella? Evil overlordeja ei tueta.
Bellatrix Lestrange -- Tätäkään ei tarvinne sen kummemmin perustella. Mielipuolinen k-pää, joka tappoi Siriuksen. Elokuvien Bellatrix on yksi parhaista pahiksista ikinä, kiitos Helena Bonham-Carterin, joka tunnetusti näyttelee erittäin vakuuttavasti mielipuolista hullua.
Peter Pettigrew (Wormtail) -- Lierojen liero, kaksinaamainen petturi.
Barty Crouch Jr. -- Osapuilleen yhtä sairas tapaus kuin Bellatrix.
Argus Filch -- Sadisti, jota ei kuuluisi päästää sataa metriä lähemmäs ainuttakaan koulurakennusta, magical or otherwise.
Dolores Umbridge -- Ks. edellinen kohta. Olin todella yllättynyt, että Umbridge ei ilmeisesti ollut under the Imperius Curse toimiessaan Hogwartsin High Inquisitorina ja rehtorina, vaan hän oli ihan oikeasti niin sairas ja sadistinen luonne. Meinasin monta kertaa heittää OOTP:n nurkkaan ja jättää sen kesken, niin äärimmäisen raivostuttava Umbridge oli ja niin turhauttavaa oli seurata, kuinka hän terrorisoi oppilaita ja opettajia, Harrysta ja kumppaneista nyt puhumattakaan.
Marietta Edgecombe -- Yhtä kaksinaamainen ja halveksittava petturi kuin Wormtail. Sai mitä ansaitsi, kun Hermionen asettama taika pääsi valloilleen.

Lähelle suurimpia inhokkeja pääsevät myös ainakin Cornelius Fudge neloskirjasta eteenpäin, pure-blood -intoilijat Lucius Malfoy ja Draco Malfoy sekä Crabbe & Goyle. Jokaisella heistä on osansa Rowlingin kertoman tarinan kaaressa ja jokainen heistä on enemmän tai vähemmän tarpeellinen hahmo, mutta en silti pidä heistä yhtään sen enempää.
"I am not afraid, Harry. I am with you."
- Albus Dumbledore, the greatest wizard of all time -
"You're a wizard, Harry."
- Rubeus Hagrid -

Kurnau

• Ankeuttaja
« Vastaus #121 : Elokuu 22, 2009, 17:39:43 »
Voldemort:Pahiksissa ei ole mitään vikaa, mutta Voldemortilla ei ole mitään motiiveja olla paha.Se on vaan paha, eikä kukaan tiedä miksi, punaiset silmät, tyypillistä pahaa, ihme nenä, kalju.Eikä Rowling voinut tehdä pahiksen, joka olisi vähän paremmin tehty ja mietitty?

Cho Chang: paperihahmo, herranjestas, mitä me tiedetään sen luonteesta?Sitä ei ole edes mietitty yhtään..tyypillinen Mary Sue,jonka tehtävänä on olla vaan nätti ja tuomaan mukaan romantiikkaa, aina pillittämässä.

Harry Potter: uuhh..tyypillinen sankari, kohoaa inhotusta sankariksi, säälii itseää ihan liikaa, kaikki on sen mielestä niiin mustavalkoista..ja joo pelasta maailma, on olemassa muitakin paljon pätevämpiä velhoja jotka ovat menettäneet läheisensä, miksi juuri tämä epäpätevä.

Ginny Weasley:Tarvitseeko tätä perustellakkaan, pahimman laatuinen Mary Sue.Nousee ujosta haluttuun ihkuun tyttöön joka on täydellinen puoliso Potterille.

Ron:tämä hahmo parka taitaa olla olemassa vain sen takia, koska ystäviähän Harrylle tarvitaan, mite me tiedämme tämän luonteesta?Taitaa hahmoparka olla mukana vaan tuomassa huumoria ja lisäyksenä Potterin porukkaan että se olisi täydellinen ja viemässä pois epäilykset Harry/Hermione suhteesta.Suoraan sanottuna, monia vähemmän tärkeämpiä hahmoja on mietitty paremmin.

Kalkaros:tyypillinen mysteerihahmo.Lukijalle kärsimys, koska se on ensin hyvä, sitten mukamas paha, ja sitten tosi hyvä, hyvis.

Poissa Loi

• Vihdoin Voldemortin voittanut
  • Sanomaton
  • *
  • Kuka mitä häh?
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #122 : Elokuu 23, 2009, 00:45:48 »
Mä inhoan melkein jokaisen lukemani kirjasarjan päähenkilöitä jollain asteella, kai siinä suurin syy on se, että niistä vain yksinkertaisesti joutuu kirjassa lukemaan liikaa ja alkaa toivomaan, että kuolisivat nyt pois, että saisi näkökulman vaihtumaan. :D Joo, tuohon se liittyy jollain tapaa, koska en inhoa henkilöitä, varsinkaan päähenkilöistä lähellekään niin paljon, jos kerrontanäkökulmia on useampia.

Mä en ymmärrä, mikä pakko päähenkilöstä olisi tykätä, että voisi tituleerata itseään Harry Potter-faniksi. Harry Potter nyt kumminkin sattuu olemaan koko kirjasarjan nimi eikä mikään sääntö kai ole vielä määrännyt, ettei kirjasta voi tykätä ilman, että tykkää päähenkilöstä. Päähenkilöt on useimmiten (niin tässäkin) loppujen lopuksi niitä tylsimyksiä, joiden toimintalogiikkaa on helppo ymmärtää, mutta sankaruus on pitkässä juoksussa väsyttävää, vaikka sankarin osaan olisikin helppo samaistua (ja minusta Harryn osaan on helppo samaistua, koska Harryhan on sankari vain olosuhteiden pakosta).

Ginnyssä ei häiritse Ginny itsessään vaan se, että oli pettymys lukea että Harryn tyttöystävästä täytyy tulla täydellisempi kuin miltä hän aluksi vaikutti. Mä en valittaisi Ginnystä, jos hän olisi pysynyt sellaisena kuin hän oli eikä yhtäkkiä muuttunut miestennielijäksi, joka käänsi miesten päät ja sitten Harry nappasi hänet. On siinä tosin ihan järkeäkin, koska Harry tuskin olisi kiinnittänyt Ginnyyn muutoin huomiota, mutta silti se ei sovi mun romantiikan tajuuni ja tekee koko suhteesta mun pienessä päänupissani ulkoisiin asioihin perustuvan. Tosin olihan Ginnyn ihastuminen Harryynkin ehkä lähtöisin ulkoisista maailmanpelastajalähtökohdista, joten eihän se ole muuta kuin realismia - ihmiset tuppaavat kiinnostumaan tähdistä ja suosituista ihmisistä ja Harry kun oli itsekin jonkin sortin julkkis, nappasi julkkikselle sopivan tytön, joka sattui samalla olemaan se tuttu ja turvallinen kaverin sisko! :D Hmm... joku tuossa kuviossa silti mättää, mutta ei se ole kyllä Ginnyn hahmo.

Henkilökohtaista hahmoärsytystä aiheuttavat siis Harry ja Ginny erityisesti pariutuessaan.
Toisin sanoen Vuoden Voldemort 2009 - kiitos äänensä antaneille. :)

Tapiirirakkautta

Poissa Shieldmaiden

• I solemnly swear that I am up to no good.
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
« Vastaus #123 : Elokuu 23, 2009, 01:41:50 »
Pahoittelut mahdollisesta offtopicciin lipsumisesta, mutta nyt on pakko kommentoida uudelleen tässä ketjussa vallitsevaa sangen hämmentävää Harry-vihaa.

Hyvin pikaisen ja mahdollisesti virheitä sisältävän laskutoimituksen perusteella 35 kirjoittajaa ilmoittaa Harry Potterin inhokkihahmokseen, mutta vain 3 kirjoittajaa nimeää Sirius Blackin. Miksi? Mikä tekee Siriuksesta niin paljon vähemmän vihatun kuin Harrysta? Kummatkin ovat aika ajoin "moody and sullen", angstisia ja synkkämielisiä, kummatkin ovat menettäneet elämänsä tärkeimmät henkilöt. Lisäksi Sirius oli teininä varsinainen nulikka ja aikuisenakin itsekäs ja pitkävihainen. Enkä sano tätä siksi, että inhoaisin Siriusta, hän on yksi lempihahmoistani ja "rakastan" häntä niin kuin "rakastan" Harryakin, jos nyt fiktiivistä hahmoa voi sanoa rakastavansa. Tosin sillä erotuksella, että Harrya "rakastan" kuin pikkuveljeä, mutta Siriusta enemmän silleen tytöt-pojat-ja-tykkääminen -hengessä.

Moni on kommentoinut, että Harry on muka liian täydellinen ja liian sankarihahmo ja plaa plaa plaa. Tosiasiassa Harry on kaikkea muuta kuin täydellinen, mikä tekee hänestä paitsi realistisen, myös hyvin inhimillisen ja helposti samaistuttavan. Dan Radcliffe luonnehti Harrya taannoin aika osuvasti:

TIME:
What do you think has been Harry's greatest misstep or failure in judgment?

Radcliffe:
I think the way he treated his friends a couple of films ago was quite questionable. They're always there for him, and he was a little bit ungrateful. I think Harry is a flawed character. He can be quite selfish and really manipulative. He's not all sweetness and light.

Dan on tietysti ainutlaatuisessa asemassa siksi, koska hän on esittänyt Harrya pian kahdeksassa elokuvassa. Olen aika samaa mieltä hänen kanssaan, paitsi ehkä tuosta manipulatiivisuudesta; Harry osaa toki suostuttelun ja manipuloimisen taidon, mutta aika harvoin hän käyttää sitä puhtaasti omien tarkoitusperiensä ajamiseen; Voldemortin kukistamista kun ei voi pitää pelkästään Harryn henk.koht. agendana.

Jotenkin mulle tulee väistämättä sellainen olo, että tässä Harry-inhossa voi osittain olla kyse vähän samasta asiasta kuin siinä, että tietyssä iässä monet fandomin ulkopuoliset sanovat Pottereita lapsellisiksi. Siis mustavalkoisesta ajattelusta, siitä ettei haluta/uskalleta olla rehellisiä, tarkoituksellisesta kapinoinnista valtavirtaa vastaan, jne.

Heidän, jotka eivät pidä Harrysta, on tietysti helppo heittää vastaväitteenä jotain tyyliin "tykkäät Harrysta vain siksi, koska se on päähenkilö", tms. Joo, onhan se niinkin, että jos tarina kerrotaan jonkun tietyn henkilön silmin ja hänen näkökulmastaan, tästä henkilöstä on yleensä helppo tykätä ja useimmat näin varmaan tekevätkin. Mistä tietysti seuraa kysymys, entäs sitten? So what if I love Harry because he's the main character, the protagonist of the story? Isn't that, like, the point? Harryn asema tarinan päähenkilönä ei kuitenkaan ole koko totuus.

Niin kuin tossa ylempänä kirjoitin, Harry on epätäydellinen hahmo ja siksi niin kovin inhimillinen, realistinen ja helposti samaistuttava. Hän on kasvanut ilman kunnollista kotia, rakkautta ja välittäviä vanhempia, hän saa jatkuvasti osakseen huomiota, jota hän ei halua, hänellä on vastassaan the Darkest Wizard of all, joka aikoo saada hänet hengiltä hinnalla millä hyvänsä, ja tarinan edetessä hän menettää ystävän tai läheisen toisensa jälkeen -- Cedric, Sirius, Dumbledore, Mad-Eye, Dobby... Ja siinä vasta Deathly Hallowsin puoliväliin mennessä kuolleet ystävät/läheiset. Ei todellakaan ole mikään ihme, jos Harry-poloinen on välillä vähän allapäin ja angstinen. So would I be, if I was him. Indeed, if I was him, I might have pitched myself off the Astronomy Tower long time ago, to save Voldemort the trouble. Or, on second thought, maybe not. I am, after all, a Gryffindor. :-P

Mitä tulee tuohon Daninkin mainitsemaan seikkaan, että Harry kohteli ystäviään huonosti mm. OOTP:ssa, en kiellä, etteikö hän olisi käyttäytynyt itsekkäästi ja vähän ilkeästikin Ronia ja Hermionea kohtaan. Toisaalta, Ron ja Hermione ovat Harryn läheisimmät ystävät ja läheisimmät ihmiset hänen elämässään muutenkin -- kenelle hänen olisi pitänyt ahdistustaan purkaa, jos ei läheisilleen? Sitähän useimmat meistä tekevät: ystävien ja varsinkin vanhempien kanssa riidellään, koska he ovat läheisiä ja koska heihin voi luottaa, because you can trust that they'll still be there for you afterwards. Eihän se sinänsä oikein ole eikä erityisen kivaa, mutta niin ihmiset yleensä kuitenkin toimivat.

Moni on kommentoinut Harryn kohdalla myös sitä, kuinka hänellä on olevinaan joku ylimielinen "minä pelastan maailman" -asenne. Tiedä sitten, johtuuko se siitä, että useimmat täällä on lukeneet enimmäkseen suomennoksia ja itse olen lukenut vain alkuperäisiä teoksia, mutta mä en ole tähän mennessä tavoittanut Harryn tekemisistä, sanomisista tai ajatuksista tuollaista asennetta. Päin vastoin, seiskakirjaan asti Harry on ollut mun mielestäni hyvinkin vastahakoinen ja vastentahtoinen Chosen One ja osittain on sitä vielä seiskakirjassakin, vaikka hän siinä vaiheessa jo tietääkin, että it's him or no one else, että kukaan muu ei voi Voldemortia kukistaa. Toki esim. OOTP:ssa ja HBP:ssa on hetkiä, jolloin Harry ilmaisee aktiivisesti haluavansa kukistaa Voldemortin, mutta Dumbledoren kuolemaan asti hän tavallaan kulkee puoli askelta Dumbledoren perässä ja ikään kuin tags along for the ride, seuraa johtajaa. Vasta Dumbledoren kuoltua hän ottaa aktiivisesti ohjat käsiinsä, koska joutuu yhtäkkiä kasvotusten sen tosiasian kanssa, että hänen on hoidettava homma itse, että hän ei voi enää kulkea Dumbledoren jalanjälkiä.

Tiedä sitten, paljonko omiin ajatuksiini Harrysta vaikuttaa se, että mun on ollut todella helppo samaistua häneen, vaikka eri sukupuolta ollaankin. Minä kun vietin kouluikäni toivoen ja rukoillen, että olisin samanlainen kuin muutkin, että muhun ei kiinnitettäisi huomiota. Ikävä kyllä epätoivottua huomiota satoi mun suuntaani liiankin kanssa koulukiusaamisen muodossa. Vuosien varrella tilanne on kuitenkin kääntynyt päälaelleen ja tänä päivänä olen suorastaan onnellinen siitä, että en ole kaikissa asioissa ihan perustavis. Indeed, mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä tyytyväisempi olen itseeni ja siihen, etten tosiaan ole kaikissa asioissa ihan tavallinen tallaaja. Arvostan ihmisiä, jotka toteuttavat itseään ja unelmiaan välittämättä ympäröivän yhteiskunnan normeista ja kanssaihmisten mielipiteistä, ja pyrin itse samaan. Do what you want to do, be who you are...as long as you stay true to yourself and don't hurt anyone.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 23, 2009, 01:48:50 kirjoittanut Shieldmaiden »
"I am not afraid, Harry. I am with you."
- Albus Dumbledore, the greatest wizard of all time -
"You're a wizard, Harry."
- Rubeus Hagrid -

Poissa Sadeli

• Vuotislainen
« Vastaus #124 : Elokuu 23, 2009, 17:13:13 »
Pistänpä oman mielipiteeni tähän väliin. Eli, täällä siis haukutaan esim. Dracoa, joka on itsekäs ja hemmoteltu kakara. Totta, olen samaa mieltä. Mutta mitä yksikään kirja olisi ilman näitä ihanan ärsyttäviä hahmoja? Ne tuovat tarinaan lisää syvyyttä. Joo, aivan, Draco olisi hyvinkin ärsyttävä henkilö oikeassa elämässä, mutta kirjasarjassa hän on aivan loistava hahmo. Samoin kuin Kalkaros tai Percy. Jos oikeasti tuntisin tuollaisia tyyppejä, vihaisin heitä varmasti, mutta kirjoissa he ovat aivan mahtavia persoonallisuuksia. Eli en siis vihaa heitä kirjojen hahmoina. Toivottavasti ymmärsitte, mitä tarkoitin :)