Kirjoittaja Aihe: Tupahuivit vol 2  (Luettu 68822 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: SkyLight149
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Tupahuivit vol 2
« Vastaus #125 : Joulukuu 21, 2009, 00:30:42 »
Jees, Rohkelikon kaulahuivi löytyy, ei tosin itsetekemä, viime jouluna äidiltä saatu. Siinä on melko leveät raidat (about 10cm) ja se on todella paksu, kunnon talviasuste siis.
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #126 : Helmikuu 17, 2010, 21:20:28 »
Minulta löytyy tällä hetkellä kaksi tupahuivia: Rohkelikon ja Korpinkynnen. Molemmat ovat äitini neulomia, joka onkin todella hyvä neulomisessa. Tällä hetkellä koulussa on meneillään myös Puuskupuhin kaulaliina omana tekemänä, mutta siitä ei näyttäisi tulevan juuri mitään, joten toiveet ovat matalalla. Onneksi äiti on luvannut neuloa senkin, jos epäonnistun (niin kuin varmaan tapahtuukin). Lisäksi on suunnitteilla Luihuisen tupahuivi.

Ja miksi? Koska minulla on pakkomielle saada kaikki tupakaulaliinat (näytän varmaan aika höntiltä ne kaikki kaulaani kiedottuina :D).
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Chisa

• Angstisieni
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Mugiwara no Ichimi
    • Tylycon
  • Pottermore: DragonSky115
« Vastaus #127 : Helmikuu 18, 2010, 09:30:36 »
Minulla on tällä hetkellä kaksi valmista korpinkynnen kaulahuivia (elokuvan väreissä), ja melkein valmis illuusio-kaulahuivi kirjojen väreissä, vain hapsut, päätteleminen ja silitys puuttuvat.
Ylhäältäpäin katsottuna näkyy siis tasaisen ohuet sini-pronssiset raidat, mutta eri kulmasta katsottuna näkyy pronssinen kotka ja R-kirjain. x)
"You and I are going to be okay. You know that, right?"
"Who will tell the story of your life?"
R.I.P. Jatkis vol. 3 (11.8.2009-2.7.2011) ♥

Poissa Qinn

• Vuotislainen
« Vastaus #128 : Marraskuu 07, 2010, 19:10:17 »
Ensiviikonloppuna aloittelen mummoni kanssa Korpinkynnen tupakaulaliinaa vanhan mallin mukaan. Mielestäni se on fiksumman näköinen;>> Elokuvan väreillä (sininen/haarmaa/hopea-tms.) Kun tuota pronssia on aika vaikea löytää.
Älä vauhkoile Vauhkomieli!
-Tonks kiljui!

Claire

• Ankeuttaja
« Vastaus #129 : Marraskuu 22, 2010, 19:44:48 »
Oon tekemässä Luihuishuivia, alku näyttää ihan karseelta, mutta toivottavasti se näyttää kohta paremmalta. Oon kyl tehny vasta ehkä 3 tai 4 kerrosta... lol!
Tumman vihreetä Novita tempo lankaa, ja saman merkkistä vaaleen harmaata lankaa. 35 silmukkaa, aika levee mun silmään, muttei paha :)
En jaksa säätää sen nurjan puolen kanssa, niin kaikki kerrokset on ja tulee olemaan oikeeta. Tilaan amazonista Slytherin logon (juu en tiä sen virallista nimee :D). Se tais olla reilu 7 dollaria, eli euroissa......Osaako joku sanoo? Thanks!

Poissa blindside

• sokotettu
  • Vuotislainen
  • AKTIVISTI
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #130 : Marraskuu 23, 2010, 19:53:36 »
http://www.the-leaky-cauldron.org/features/crafts/knitting/poascarfontheround

Näiden ohjeiden mukaan teen tällä hetkellä Puuskupuh-huivia. Langat ostin paikallisesta pikkuliikkeestä, keltainen lanka on SandnesGarnin Smartia (puikkokoko n. 3½).

Tämän jälkeen ajattelin tehdä villapaidan, jossa on puuskupuhin keltaiset ja mustat raidat. Aloitin sen eilen, ja sain kudottua ensimmäisen 50 gramman kerän loppuun :D

// edit: siis aloitin sen HUIVIN eilen, en paitaa tokikaan vielä. Nyt huivia tehty 9 paksun raidan verran, 10. menossa. Koeviikolla tuppaa vaan aika olemaan vähä tiukilla neulomiseen :/

//muoksmuoks: viisi Smart-kerää riittää vähän yli 16 raitaan. Onneksi minulla on vielä kaksi kerää, jatkan tuota tokikin vielä pidemmäksi (nyt pituutta noin 170 cm).
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 29, 2010, 15:09:02 kirjoittanut blindside »
Taivaalla jahtasin aurinkoa
Tavoite oli puhdasta hulluutta

- Stam1na - Eloonjäänyt

Poissa aholopai

• kappale kauheinta historiaa
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #131 : Marraskuu 24, 2010, 21:46:46 »
Oli tarkoitus alkaa tehdä Rohkelikon tupahuivia mutta jäipä vaan ajatuksen asteelle josko joulunpyhinä tekisi ja kävisi sitä ennen ostamssa lankoja...

Poissa KiertoVoltin Poika

• Vuotislainen
  • Pottermore: CrimsonOwl3178
« Vastaus #132 : Marraskuu 28, 2010, 22:20:04 »
Tein äipän kanssa Luihuisen tupahuivin joskus ala-asteella.. Huivi on se wanha klassikko, vihreä lappu (about 20cm pitkä) ja harmaa lappu, vihreä, harmaa yms. Ilman hapsuja. Pituutta ei ole ihan kahta metriä.
Tulevaisuudessa olisi suunniteilla tehdä uusi, pidempi ja vähän lämpimämpi Luihuhuivi~

Poissa Akai

• In dreams
  • Vuotislainen
  • Lumos!
    • Akai on dA
  • Pottermore: MarauderBlood107
« Vastaus #133 : Marraskuu 28, 2010, 23:31:05 »
Teen parhaillaan Rohkelikko-huivia. Teen sillai että tasapaksuja raitoja vuoronperään keltainen ja punainen, ja raidat ovat vajaa 20cm paksuja. Aion tehdä siitä niin pitkän kuin minun keltaista lankaani riittää, sillä sitä on rajoitetusti. :D Muutenkin kun tuo nyt vähän tuppaa menemään kippuralle niin pitää vähän korjailla kun olen saanut neulottua loppuun, saa nyt nähdä tuleeko siitä kelvollinen. :D Niin ja huivi on leveydeltään ehkä vähän yli 20cm. Leveys on kuitenkin suurempi kuin raitojen pituus.
"Kautta Merlinin lötköimpien sepaluspöksyjen" - Ron, KV s. 251

Poissa Volga

• Suuri joki
  • Vuotislainen
« Vastaus #134 : Joulukuu 01, 2010, 15:38:57 »
Minulle kaverinkaverinkaveri on para-aikaa neulomassa tupahuivia korpinkynnen väreissä. Sen kai piti valmistua vuotisnäytökseen mutta taisi viivästyä vähän :) Uskon että siitä tulee hieno mutta en vielä tiedä tarkalleen millainen....

Poissa Sege

• Vuotislainen
  • Fred in memorian
« Vastaus #135 : Kesäkuu 16, 2011, 11:01:16 »
Olen ostanut langat puuskupuhin tupakaulahuiviin,ja olen aloittanut mustalla.
Ginny Weasley est le meilleur!!!!

Poissa Samiwais

• Tähtipölyä..
  • Vuotislainen
  • Be different.
  • Pottermore: MoonMarauder12
« Vastaus #136 : Kesäkuu 16, 2011, 11:40:34 »
Minulla on yksi valmis Luihuisen tupahuivi, äidin kutoma, joka oli sitten Vuotisnäytöksessä minulla. Toisen hiukan kirkkaamman värisen aloitin joskus puoli vuotta sitten, mutta minä menin hukkaamaan sen... Ja nyt piti sitten saada uusi kiva huivi vuotisnäytökseen, ja sitä kesäversiota teen. Olen juuri aloittamassa kolmatta raitaa ;)

Tässä uusimmassa lanka on Novitan seitsemää veljestä, ja puikot kokoa 4. Tasapaksut raidat tulee ;)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 16, 2011, 11:44:29 kirjoittanut Samiwais »
Who is the more foolish, the fool or the fool who follows him?"
- Obi-Wan Kenobi

Poissa Sectumsempra

• Patented Daydream Charm
  • Vuotislainen
  • satunnaisesti kelmi
  • Pottermore: PurpleRune1479
« Vastaus #137 : Heinäkuu 14, 2011, 13:46:04 »
Tarkoitus on ollut tehdä kaikki tupahuivit jo pitkän aikaa, mutta en ole ollut mitenkään kauhean innostunut neulomisesta. Tällä hetkellä olen tekemässä Luihusen tupahuivia ja seuraavana vuorossa olisi Rohkelikko. Huivista tulee ihan se Luihusillakin elokuvissa nähty tummanvihreä-valko raidallinen, eli tämä. Huivista tulee muhkea, tällä hetkellä 47 silmukkaa kierroksellaan ja yhden raidan pituus on jotain ~9cm. Tällä hetkellä 4 raitaa valmiina ja tänään olisi tarkoitus tehdä huivia ainakin 6 raitaa lisää. Teen ihan seitsemän veljestä villalangasta. Hapsut tulee tietenkin olemaan myös muhkeat. Pituutta en ole vielä päättänyt, lopetan sitten kun alkaa olemaan jo suht pitkä, en pidä lyhyistä huiveista.  

Poissa blindside

• sokotettu
  • Vuotislainen
  • AKTIVISTI
« Vastaus #138 : Elokuu 03, 2011, 07:41:33 »
Tein tuossa viime talvena Puuskupuh-tupahuivin, jollainen Cedricillä on kaulassaan Liekehtivässä pikarissa. Tein huivin Leaky Cauldronin ohjeiden mukaan (kun löydän ne, liitän linkin tähän: http://www.the-leaky-cauldron.org/features/crafts/knitting/poascarf2), mutta nyt kun tosiaan näin Liekehtivän pikarin pitkästä aikaa, huomasin, että pieni keltainen raita kahden mustan raidan välissä on minulla liian pieni. Harmittavaa, varsinkin näin tarkalle ihmiselle :D

Hui kauhea, en enää muista, mistä langasta sen tein, mutta puikkokoko oli 5. Ostin langat erikoisliikkeestä, koska Novitalla ei ollut Seitsemää veljestä tarpeeksi keltaisena. Huivista tuli melko pitkä, ja tein sen suljettuna neuleena (eli tekovaiheessa joku kuvitteli, että kyseessä ovat säärystimet). Huivin valmistuttua suljin tietysti päät, eli ihan "tasomainen" tuosta huivista tuli. Pienet hapsut keltaisesta ja mustasta laittoi äitini, koska minulla meni hermot siihen puuhaan :D
« Viimeksi muokattu: Elokuu 03, 2011, 10:09:18 kirjoittanut blindside »
Taivaalla jahtasin aurinkoa
Tavoite oli puhdasta hulluutta

- Stam1na - Eloonjäänyt

Poissa Wingardium

• Anturajalan kirjeenvaihtaja
  • Vuotislainen
    • DeviantArt
  • Pottermore: MoonShield19540
« Vastaus #139 : Syyskuu 03, 2011, 21:20:57 »
Ostin just villalangat Korpinkynnen tupahuivia varten, ja pohdin, että mikä olis paras taktiikka lähteä kutoen tekemään... Tutkailen netin ihmeitä ja silleen, ja huivi valmistuu varmaan jouluksi 2050 8)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 03, 2011, 21:28:47 kirjoittanut Wingardium »
★ When you wish upon a star your dreams come true ★

Poissa bunnypirates

• *Insert a cool title here*
  • Vuotislainen
    • Tumblr
  • Pottermore: ScaleSand
« Vastaus #140 : Syyskuu 03, 2011, 23:23:55 »
Millä väreillä Korpinkynnen huivia kannattaisi oikein tehdä? Eikös se elokuvissa ole sinivalkoinen, vaikka värit ovat oikeasti sininen ja pronssi...? Olisin kaverille tekemässä sellaista lahjukseksi. :--D
I'm sick of feeding my soul
to people who'll never know
just how purposeless
and empty they've grown .

Hidarico

• Ankeuttaja
« Vastaus #141 : Syyskuu 03, 2011, 23:30:16 »
Lainaus
Millä väreillä Korpinkynnen huivia kannattaisi oikein tehdä? Eikös se elokuvissa ole sinivalkoinen, vaikka värit ovat oikeasti sininen ja pronssi...?
Sininen ja pronssi ovat ne aidot & alkuperäiset värit joita suosittelisin käyttämään kaulaliinassa. Voit tietysti kysyä kaveriltasi haluaako hän elokuvien vai kirjojen mukaan, mutta itse ainakin kutoisin suoraan pronssinväriset raidat kaulaliinaan.

Poissa valekaljuuna

• linnunradan pienoismalli
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PixieFlame10573
« Vastaus #142 : Syyskuu 04, 2011, 09:37:30 »
Tekemässä Rohkelikon tasa raitaista huivia. Alotin eilen. Teen sitä Maija-langasta ja 4 puikoilla. Se on eka tupa huivini. Olisin voinu tehä aiemminki, mutta äiti aina sano et en kuitenkaan käyttäis sitä. Nyt sain kuitenkin äidin ostaa langat.=)
Alotin punasella ja mun yks raita on aina 12cm. Voin ehkä laittaa kuvan , kun se on valmis!
Tsemppiä muille neulojille!
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 06, 2011, 19:23:08 kirjoittanut valekaljuuna »

Poissa bunnypirates

• Vuotislainen
    • Tumblr
« Vastaus #143 : Syyskuu 05, 2011, 13:20:38 »
Lainaus
Millä väreillä Korpinkynnen huivia kannattaisi oikein tehdä? Eikös se elokuvissa ole sinivalkoinen, vaikka värit ovat oikeasti sininen ja pronssi...?
Sininen ja pronssi ovat ne aidot & alkuperäiset värit joita suosittelisin käyttämään kaulaliinassa. Voit tietysti kysyä kaveriltasi haluaako hän elokuvien vai kirjojen mukaan, mutta itse ainakin kutoisin suoraan pronssinväriset raidat kaulaliinaan.

Mietin että ehkä se sini/pronssi olisi parempi. Sini/valkoisesta tulee mieleen Suomi. xD
just how purposeless

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #144 : Syyskuu 21, 2011, 21:51:09 »
Korpinkynsihuivin leffavärit ovat muuten sininen ja hopea, ei valkoinen. :) Itse kallistun kirjan pronssin suuntaan myös.

Poissa bunnypirates

• Vuotislainen
    • Tumblr
« Vastaus #145 : Syyskuu 21, 2011, 22:37:48 »
Noin metrin verran olen saanut tehtyä huiviani, näyttää ihan hyvältä tähän mennessä (vaikka pari kohtaa on hiukan vino)... Siitä tuli hirveän leveä, mutta eipä voi mitään. Kivempi se on kuin joku ruikku. <8D

En ole varman kysyinkö jo, mutttttta. Minkähän sävyinen olisi hyvä Korpinkynnen huiviin? Se pronssi, siis. Joku vaaleanruskea/-oranssi, kenties?~ Täytyy aloittaa tekemään sitä kohta, että saan sen varmasti ennen joulua valmiiksi. Lahjuksia kavereille, nääs.

Korpinkynsihuivin leffavärit ovat muuten sininen ja hopea, ei valkoinen. :) Itse kallistun kirjan pronssin suuntaan myös.

Harvoin sitä löytää hopeaa lankaa, joten eikös se aika valkoinen/vaaleanharmaa ole? Sori oli pakko sanoa. 8'D
just how purposeless

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #146 : Syyskuu 21, 2011, 22:46:13 »
Viittasinkin lähinnä siihen, että elokuvissa väri on hopea, ei mikään valkoinen, vaikka valaistus vaikuttaa toki siihen, miltä väri näyttää valkokankaalla. Virallisissa fanituotteissa lanka on (hopean)harmaa. Omaan versioon vaaleanharmaa lanka voi tosiaan olla parempi kuin valkoinen, niin välttää ainakin Suomi-assosiaatiot. Harmaata lankaa, jossa on hopeisia säikeitä, löysi ainakin pari vuotta sitten todella helposti... Pronssiakin luulisi löytyvän isompien kaupunkien (Suomen mittakaava :D) kaupoista - metallinsävyisiä lankoja kyllä valmistetaan. Omassa huivissani pronssia vastaa punertava ruskea, mutta olen nähnyt metallinhohtoisia, oransseja ja ruskeita versioita myös.

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #147 : Lokakuu 13, 2011, 12:21:53 »
Tämä ei ole varsinainen tupakaulaliina, mutta Potter-aiheinen kuitenkin ja niin mainio, että halusin jakaa löytöni muiden potteristien kanssa: Dark Mark Illusion Scarf. Illusionhan tarkoittaa tässä yhteydessä neulekuviota, joka on ikään kuin piilossa neuleessa eikä näy kuin tietystä kulmasta katsottuna. Tämä pimeänpiirtohuivi on niin hieno, että kaikesta kiireestäni (ja kolmesta keskeneräisestä tai aloittamista odottavasta neule- ja virkkausprojektistani) huolimatta ajattelin koettaa löytää aikaa väsätäkseni sellaisen pojalleni. Ohjekin on ilmainen ja vapaasti ladattavissa, ei tarvitsisi kuin hankkia langat ja selvittää, mitä eri englanninkieliset neuletermit tarkoittavat =)
Constantem decorat honor

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
« Vastaus #148 : Lokakuu 13, 2011, 12:36:56 »
ei tarvitsisi kuin hankkia langat ja selvittää, mitä eri englanninkieliset neuletermit tarkoittavat =)
Tarkalleen ottaen tarvitsee vain hankkia langat, sillä ohje löytyy suomeksi HPfanien viimevuotisesta joulukalenterista :) http://hpfanit.vuotis.net/joulukalenteri2010/7.htm
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #149 : Lokakuu 13, 2011, 14:21:31 »
Vielä hienompi homma! (Pitäisi ehkä jatkossa aukoa joulun alla myös Potter-kalenteria eikä vain Kontu-kalenteria ;)) Nytpä lankaostoksille...
Constantem decorat honor