Kirjoittaja Aihe: Fullmetal Alchemist  (Luettu 9316 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

rruutu

• Ankeuttaja
Fullmetal Alchemist
« : Helmikuu 15, 2007, 19:31:17 »
Ilmestyi (ilmeisesti) tällä viikolla.
Ostin eilen, luin läpi ja totesi sen olevan ihan yhtä hyvä kuin anime.

"Veljekset Edward ja Alphonse Elric hallitsevat alkemian - taidon, jonka avulla aineita voi muuttaa toisiksi. Etenkin Edward tunnetaan alan nerona, yhtenä valtion virallisista alkemisteista. Hänen tittelinsä on 'Fullmetal Alchemist', Teräsalkemisti" (takakansi)

Luvut yhdestä neljään:

1. Kaksi alkemistia
2. Elämän hinta
3. Kivihiilikaupunki
4.Taistelu junassa

Loistavaa piirustusta ja tarinaa Hiromu Arakawalta. Hyvä shonen, hienot taistelut ja juoni, kaikin puolin hyvä manga kokonaisuudessakin.
Jotkut kuvat ehkä vähän hutaistuja (esim. toinen silmä puuttuu, hienoinen luonnostemaisuus), mutta nekin vain sopivat sarjaan hyvin. Hahmot myös loistavia, Edward ja Alphonse ehdottomasti parhaita.

Onko kukaan muu lukentu/ostanut samaa sarjaa suomeksi? Mielipiteitä?
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 17, 2007, 09:22:05 kirjoittanut rruutu »

Poissa Kuumato

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Kauhukakara.
Vs: Fullmetal Alchemist
« Vastaus #1 : Maaliskuu 13, 2007, 15:20:33 »
What?! En ole huomannut, että kyseisestä sarjasta on manga kirja. Itse olen seurannut anime jaksoja innokkaasti. Mistä ostit?

Markettimangaahan se on. Eli R-kioskeilta, ja isommista kaupoista joissa vain on hyvin varustettu lehtihylly pitäisi löytyä. Mangan tarjoaa Sangatsu Manga ja hinta (muistaakseni joku korjaa jos on väärin) 6.50 euroa.

Erlic

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Maaliskuu 17, 2007, 10:26:16 »
Hihiii, toinen osa ilmestyi (muka) 2.3, mut itse löysin sen vasta eilen 16. päivä!!! Törkeää odotattamaista!!!!

Piirsinpä koko yön kakkososasta mallista, monenmonta Edwardia :D

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Maaliskuu 24, 2007, 13:32:36 »
:D Löysin kirjastossa fullmetal alchemist ensimmäisen manga kirjan. Pakko myöntää, fullmetal sarja on parempi manga kirjoina. Esim. Anime sarjoissa ollaan liian vakavia. Mutta kirjassa huumoria melkein joka sivussa. Suosittelen kaikille kirjaa!! Vaitsi... No olihan se vähän raaka kohta, kun se äijä ampui sen toisen äijän korvaan (en muista äijien nimiä, joten kutsun heitä äijiksi *muox*).

Erlic

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Maaliskuu 29, 2007, 20:51:05 »
Raaka kohta kun toinen äijä ampui toista äijää korvaan? Ei oo raaka nähnykkää, lukekaa kakkone ;D

Vennlaa

• Ankeuttaja
Fullmetal Alchemist
« Vastaus #5 : Huhtikuu 15, 2007, 18:46:00 »
Fullmetal Alchemist - Kaikki amatöörit kirjoittavat sen Full Metal Alchemist, mutta mehän jo tiedämme miten se kirjoitetaan. Tämä mangahan ilmestyy joka kuukauden ensimmöinen perjantai, mutta hakekaapas sitä kaupasta vasta ensi viikolla. "Ai onko se jo ilmestynyt, meille se tulee vasta torstaina! (6 päivän päästä julkaisusta)", sanoi lähi R-kioskimme myyjätär. No, otin opikseni ja sunnuntaina (15.4.) käväisin katsomassa tilanteen. Siellä oli yksi FMA nro.3 ja nappasin sen siitä ja kiikutin sen kassalle. Takanani nuori liisatyttö valitteli isälleen seuraavaa: "Isi, se oli tuossa. Oikeasti." No, jos sattuu asumaan Vantaan / Helsingin alueella, ja tietää mitä Myyrmanni tarkoittaa: 3. kerros & divari. Sieltä löytyy ainakin ensimmäinen FMA ja vain 5 eurolla. Ja Pöh. Niitäkin on vain 3, mutta muita mangoja voi etsiä innolla.
     En itsekkään kaikkien 'sivuhenkilöitten' nimiä muista, mutta kolmannessa kirjassa kyseinen mies (Kenraali Hacro) loistaa persoonallaan.
No olihan se vähän raaka kohta, kun se äijä ampui sen toisen äijän korvaan (en muista äijien nimiä, joten kutsun heitä äijiksi.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #6 : Heinäkuu 03, 2007, 22:49:48 »
Ärsyttää niin sunnattomasti, kun hyllystäni löytyy kaikki muut tähän mennessä suomeksi ilmestyneet paitsi kakkonen. Ja päätin, että en lue niitä muita, ennen kuin löydän sen kakkosen jostakin. Arvatkaapa vain olenko vaipumassa epätoivoon tämän(kin) asian suhteen?

Aiheesta siis en osaa sanoa paljon mitään, kun olen vasta lukenut ekan mangan, mutta ainakin pidin sitä hiukkasen parempana kuin animea. Mutta saapa nähdä, ehkä päädyn lopulta rakastamaan tätä mangaa enemmän kuin animea, vaikka eihän siinä animessakaan mitään vikaa ole...
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Heinäkuu 04, 2007, 18:05:41 »
Mikä on uusin Fullmetal Alchemist manga kirja? Oliko se kolonen??

Vennlaa

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Heinäkuu 10, 2007, 13:20:59 »
Mikä on uusin Fullmetal Alchemist manga kirja? Oliko se kolmonen??

Tristan.. Niitä on ilmestynyt yksi kussakin kuukaudessa helmikuusta lähtien.
Itse ostin vajaa viikko sitten kuudennen mangan, joten..

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Heinäkuu 10, 2007, 15:31:17 »
Kuusi JO!!!!!! eiiiihhh!!!!!

Poissa blue kelpie

• avaimen haltia
  • Vuotislainen
  • elämä on kovaa käytä avainta
Fullmetal Alchemist
« Vastaus #10 : Heinäkuu 12, 2007, 09:54:21 »
 totta kai eikö niitä tule yli 30 osaa...minulla on 1 ja 2 ajattelin ostaa ehkä sitä lisää mutta se on kyllä moinun mielestä parempi enkuksi...Mutta suomeksi se on paljon hauskempaa mutta ei niiden suomentajien minun mielestä kaikkea olisi  tarvinnut suomentaa....kuten täys metallinen alkemisti.....O_o liian pitkä sanaminluue ja se kuullostaa jotenkin typerältä....eikö se seiska ilmesty ensi kuun alussa...3.8...

minusta se anime on parempi....siinä kaikki sujuu paremmin ja näyttää paremmalta
dataa kotona ja koulussa

Mondschein

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Heinäkuu 12, 2007, 11:36:23 »
totta kai eikö niitä tule yli 30 osaa..------...eikö se seiska ilmesty ensi kuun alussa...3.8...
Eikös FMA:ta ole alle 20 osaa? o__O Vai mistähän olen sen keksinyt... Sanokoon joku viisaampi, mutta minusta näin on. Ja kyllä, seiska ilmestyy ensi kuun alusta, mutta varmaan taaskaan turha toivoa sitä kuun ekana perjantaina :p Alkakaa katsomaan toisena perjantaina.

Olen ihan ällistynyt nyt kuusi osaa luettuani. Siis tämähän on mahtavaakin mahtavampi sarja. Jotenkin luulin aloittaessani, että ei se varmaan vedä animelle vertoja, kun tykkäsin siitä kuitenkin tosi paljon. Mutta manga on kyllä parempi. Olen jo nyt kyynelehtinyt sen kanssa varmaan enemmän kuin koko animen aikana ^^' Se jos mikä merkkaa minulle loistavaa sarjaa, tykkään herkistellä, nyyh.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #12 : Heinäkuu 12, 2007, 12:50:26 »
Vai on jo kuudeskin osa tullut.

Viisi osaa siis tähän mennessä olen lukenut ja olen lukenut. Paljon asioita on selvinnyt, joita ei animessa ole mainittu. Juonikulkukin on huomattavasti erilainen. Lol. Joistain henkilöistäkin saa paljon erilaisemman kuvan kuin mitä anime antaa ja se on hyvä. Tiesin jo aloittaessami lukemaan, että manga tulee olemaan parempi kuin anime. Tiesin myös sen, että se tulee eroamaan jonkin verran kuin anime, mutta oikeasti ällistyin aika tavalla, kun huomasin miten paljon se eroaa. Noh, onnekseni olin ehtinyt varautumaan siihenkin, jollain lailla.

Mii laik. Minustakin loistavaa piirustusta ja tarinaa Hiromu Arakawalta. Pidän hänen tyylistään paljonkin.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Minnake

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Heinäkuu 13, 2007, 23:23:44 »
Suomeksi en ole Fullmetall Alchemistia lukenut, mutta omistan yhdeksän ensimmäistä osaa englanniksi. Minusta olisi hieman turhauttavaa ostaa samoja kirjoja suomeksi, niin aion jatkossakin kaikki englanniksi lukea. Hieman harmittaa, sillä nyt sarjan saisi suomeksi halvemmalla hinnalla. :F
Mutta sarja kuitenkin on sama, vain kieli eri, jotenka mikäs tässä.

Täällä keskusteltiin sarjan kirjojen lukumäärästä, niin tulenpas nyt heittämään tänne oman käsitykseni.
Japaniksi osia on ilmestynyt 15. Viimeisin kirja on ilmestynyt 21.11.2006, eikä sarja taida siitä enään, ainakaan minun käsittääkseni, jatkua.
Englanniksi osia on ilmestynyt tähän mennessä 13. (Eli olen neljä kirjaa jäljessä. Dääm. o_o)
Ja tämän kaikenhan meille kertoi Anime News Network. =)
Siellä on myös lisää tietoa sarjasta, tosin englanniksi.

Pidän enemmän Fullmetall Alchemistista juuri mangana kuin animena, mutta toisaalta niitä on aika hankalaa verrata, kun anime on niin erilainen. Animesarjan juoni eroaa varsin paljon tästä mangasta, ja käsittääkseni se johtunee siitä että anime valmistui loppuun ennen mangasarjaa, joten siihen piti kehittää omanlainen loppu. Tai jotain sellaista. Jostain sen joskus luin miksi ne eroavat niin paljon, mutta enpäs tietenkään enään muista tarkkaa syytä. Mutta ehkä tuo nyt valottaa jotain.
Molemmat ovat kyllä hyviä, sekä manga että anime, FullMetall Alchemist kuuluu ehdottomasti suosikki sarjoihini.
Kuudes kirja on ehdottomasti suosikkini. (Siis noista suomeksikin ilmestyneistä. En halua spoilata~)

Poissa qmis

• paperitähti
  • Vuotislainen
  • kaunein
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #14 : Heinäkuu 14, 2007, 15:27:56 »
Siis monta näitä tulee? Mä oon lukenut nyt 72 lukua netistä, ja en oo oikein selvillä noiden pokkareiden lukumäärästä, eli suomeks niitä on nyt 6, englanniksi ?, ja japaniksi ?. Ö__Ö'

Monta lukua tätä mangaa tulee? Eikös niitä ilmestykin vielä!
And I will love until my heart it aches
And I will love until my heart it breaks
Kanelitanko -> qmis

Katarr

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Heinäkuu 15, 2007, 13:32:10 »
Itse olen hankkinut kaikki suomeksi ilmestyneet FMA:t ja täytyy sanoa että aivan loistava sarja. Huumori on aivan mahtavaa, saa nauraa melkein jokaiselle sivulle. (: Tykkään myös niistä vakavammistakin kohtauksista ja olen jo pariin otteeseen niiskutellut joitain tapahtumia. ;_; Hahmot ovat hauskoja ja hyvin toteutettuja, ei ole oikeastaan yhtään hahmoa jota inhoaisin, vaikka yleensä en pahiksista tykkää. Tarina on myös hyvin mielenkiintoinen ja suomennos on tehty hyvin. Eli tiivistettynä; tosi hyvä sarja ja suosittelen shonenin ystäville. (:

Shita

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Heinäkuu 27, 2007, 21:38:41 »
Mullakin on kaikki suomennokset, vaikka kaikki niitä kovasti haukkuvat. Kaikkialla sanotaan, kuinka englanniksi sarja on tuplasti parempi (mikä voi olla hyvinkin totta), mutta itse en näe vikaa suomennoksessa. Sama idea ja tarina siinä on kuitenkin. Ja onhan se aikamoinen saavutus, kun Suomessa julkaistaan suomeksi tätä loistavaa ja Japanissakin suosittua mangasarjaa.

Fullmetal Alchemist on mun mielestä ehkä yksi surullisimpia sarjoja, mitä oon lukenut. Elricin veljeksillä on niin paljon takana ja tavoitteet pilvissä, ja joka pokkarin jälkeen jää odottamaan aina vain lisää ja lisää. Vaikka tarina onkin surullinen, ja tippa kihahtaa linssiin ainakin kerran pokkarissa, mikään ei voita Hiromu Arakawan piirostyyliä. Tuo kyseinen mangaka selvästikin tykkää tussauksesta, kun taistelukohdatkin ovat niin loistavia. Joissakin kuvissa on kuitenkin luonnottomia "yksisilmäisyyksiä" sunmuita, joita tosin ei huomaa kuin kuudennella lukukerralla, koska juoni on niin mukaansatempaava. Tykkään itsekin piirrellä Fullmetal Alchemistin hahmoja, varsinkin Edwardia, joka on itseasiassa lempihahmoni. Pieni mutta pippurinen, maltiton, alkemisti. Mitä muuta tarvitaankaan?

Katarr

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Heinäkuu 28, 2007, 13:54:06 »
Lainaus käyttäjältä: Shita
Mullakin on kaikki suomennokset, vaikka kaikki niitä kovasti haukkuvat. Kaikkialla sanotaan, kuinka englanniksi sarja on tuplasti parempi (mikä voi olla hyvinkin totta), mutta itse en näe vikaa suomennoksessa. Sama idea ja tarina siinä on kuitenkin. Ja onhan se aikamoinen saavutus, kun Suomessa julkaistaan suomeksi tätä loistavaa ja Japanissakin suosittua mangasarjaa.

Minäkään en ole huomannut mitään vikoja suomennoksessa. Hyvähän se vaan on kun Suomeenkin tulee erilaisia mangasarjoja. Itse ainakin tajuan paremmin asiat omalla äidinkielelläni kuin englannilla. Ja ovathan nämä suomennokset halvempiakin kuin ne Vizin pokkarit, mikä on ainakin minulle plussaa... :)

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #18 : Elokuu 03, 2007, 19:47:28 »
Ite jäin heti koukkuun, kun näin ekan kerran FMA:ta teeveestä. Piti sitten hakea kaupasta manga-versiokin, ne kun poikkeaa toisitaan (mikä on kyllä aika hullua, sanon minä!)
Onko niitä jo kuusi tullut? Itelläni on vasta neljä ekaa, kävin kesäkuussa kattomas kirjakaupasta. Silloin sanottiin, että viitososaa ei heillä vielä olekaan, kun ei ollut kaupassa sillä hetkellä edes kakkosta. Piti jostain varastosta tilata...
Ehkäpä tänne perämettään tulee kaikki vähän myöhässä? Pitääpä kyllä heti huomenna käydä kattomas sitä vitospokkariakin, ehkä se nyt vihdoin olis tänne tiensä löytänyt!
Suomeksi mä niitä oon lukenut. Enkun taidot ei ole vielä niin hyvät, että voisin lukea jotakin ilman sanakirjaa... (samasta syystä pitää odottaa DH:n suomennosta liki puoli vuotta! on se niin väärin...)

Ja kun tuolla on niistä pokkarien ja lukujen määrästä on puhuttu, niin ite oon saanut tämmösen käsityksen: anime on saatu onnelliseen päätköseensä, jonka jälkeen on tehty vielä elokuvakin. Manga taas jatkuu yhä Japanissa, joten eiköhän sitä aika paljon tule vielä Suomessakin.

Ed on kyllä ehottomasti se lempparihahmo. Se vain on niin mahtava tyyppi! Tuntisimpa semmosen... Ei niissä muissakaan mitään vikaa ole. Tietääkö muuten joku, mitä varten Envyllä on vaatteissaan hiukan...epämiehekäs yläosa?

Enpä ole kertaakaan kovasti ketään surkutellut, kun jotakin siinä tapahtuu.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Muuten en ole sen kummemmin tunteillut, jos nauramista ei lasketa.

Se on aivan kamalaa, kun sarjakuva on niin mangamaista, että sitä luetaankin "väärinpäin". Ei muuten, mutta sitten kun alkaa lukemaan taas suomalaisia sarjakuvia, niin aaargh....

//Lisäsin spoilivaroituksen. ~Wend
« Viimeksi muokattu: Elokuu 03, 2007, 21:08:02 kirjoittanut Wend »
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Katarr

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Elokuu 04, 2007, 01:37:46 »
Lainaus käyttäjältä: Suvituuli
Onko niitä jo kuusi tullut? Itelläni on vasta neljä ekaa, kävin kesäkuussa kattomas kirjakaupasta. Silloin sanottiin, että viitososaa ei heillä vielä olekaan, kun ei ollut kaupassa sillä hetkellä edes kakkosta. Piti jostain varastosta tilata...
Ehkäpä tänne perämettään tulee kaikki vähän myöhässä? Pitääpä kyllä heti huomenna käydä kattomas sitä vitospokkariakin, ehkä se nyt vihdoin olis tänne tiensä löytänyt!

Jos en IHAN väärin muista harmailla aivosoluillani, tässä kuussa pitäisi ilmestyä jo seitsemäs pokkari. (Joku fiksumpi kuin minä voisi varmistaa tämän. :D)

Enpä ole kertaakaan kovasti ketään surkutellut, kun jotakin siinä tapahtuu.
Muuten en ole sen kummemmin tunteillut, jos nauramista ei lasketa.

Poissa Damatris

• seonnut
  • Vuotislainen
  • Vain nerot hallitsevat kaaoksen!
« Vastaus #20 : Elokuu 08, 2007, 16:47:00 »
kirjakauppoihin tulee tunnetusti hitaammin näitä mangoja kuin jonnekkin R-kioskille. Kannattaa siis käydä vilkaisemassa ihan S-marketin/R-kioskin lehtihyllyä. Minä ostan oikeastaan aina niistä, kumpaan nyt sattuu nopeammin ilmestymään.

En itsekkään ole pahemmin tunteillut näitä lukiessa. Ainoastaan hihitellyt joillekin kohdille. Ei sitä kyllä tiedä millaiseksi tämä tässä kehittyy, kun en ole sitä (yllättävää kyllä) lukenut englanniksi yhtään eteenpäin. Odotampa kiltisti joka kuista pokkaria suomenksi. htkinen otampa kyllä vähän sanojani takaisin

Aah saisi tulla jo tuo seitsemäs osa! Joo olen kärsimätön, mutta kun tahdon lisää! Ja kun manga vielä eroaa animesta... (Kuka on katsonut koko sarjan useaan kertaan...)

Joo sori ei sisällä mitään kovin sivistävää tällä kertaa...
Sing me a song of seas and sun, chant me a spell of ice and fire

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
« Vastaus #21 : Lokakuu 23, 2007, 16:43:49 »
Olen lukenut kaikki suomeksi ilmestyneet tähän mennessä :D Tosi hyviä ovat, tykkään lukes kun ovat niin humoristisia omalla tavallaan. sisko aina ihmettelee että mille oikein nauran n_n
Omaksi en ole ostanut yhtäkään, mutta kaverilta olen lainaillut. Tykkään myös lopussa olevista mini sarjakuvista XD tosi hauskoja!

Manga on piirretty todella nätisti, ja siit äsaa vielä selvääkin. Joitain mangoja on vaikea lukea kun näkyy pelkkää mustaa :D ja jotkut ovat sitten ihan liian yksinkertaisia -.- eli hyvä manga, kauniisti piirretty ja ihanan humoristinen aina välillä
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Vennlaa

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Lokakuu 26, 2007, 15:47:27 »
totta kai eikö niitä tule yli 30 osaa...
Muistaakseni niitä oli jtn 14 tai 15.. :')

Poissa Ginnuna

• Viulukotelo
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FangNight
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #23 : Marraskuu 12, 2007, 22:20:26 »
Fullmetal Alchemist on harvinaisen koukuttavaa sarjakuvaa. Koska en mangaa aikaisemmin ole paljoa lukenut, tartuin kyseisen sarjan ensimmäiseen osaan mielenkiintoisella varauksella kirjastossa käydessäni. Takakannen luettuani päädyin ottamaan kirjan mukaani, enkä kyllä kadu. Jäin koukkuun heti, kiusasin ystäviäni kerjäämällä heiltä FMA:n seuraavat osat lainaan mahdollisimman pian. Mieltäni kiehtoo alkemia ja Elricin veljesten ah niin surullinen tarina.

Suomeksi olen lukenut osat 1-4 ja 6, mutta englaninkielisenä netistä huomattavasti pidemmälle. Animeakin olen katsonut Subilta heti lokakuun alusta asti, selkeästi heti jaksosta 23 lähtien.. Ja animen lopun olen tietysti töllännyt netistä. Onneksi anime ja manga päättyvät eri tavoilla, olisihan se aika tylsää katsoa sama tarina kahteen kertaan. Tosin, anime on niin hyvä (lähes yhtä hyvä kuin manga), että se ei kyllä haittaisi.

Hiromu Arakawan piirrostyyli on mukavan realistista mutta silti mangamaista. En pidä sarjoista, joissa henkilöiden kehojen mittasuhteet kuin toisesta galaksista. Ja hauskuutta sarjasta tuskin puuttuu, varsinkin nämä Edin "kuka sanoi peukalonkokoinen lilliputtikääpä!?" saavat minut kikattamaan naurusta. Myös Royn "ilkeily" Edille on huvittavaa, Roy onkin yksi lempihahmoistani. Roy/Riza <3

Onko muuten kukaan muu kuunnellut jostain tätä animen teemana pyörivää "Brothers" (Bratja) nimellä liikkuvaa biisiä? Alunperinhän kyseinen kappale on laulettu venäjäksi, mutta siihen on myös englanninkieliset sanat, jotka kyllä löytyvät jostain päin nettiä.. Kappale on todella surullinen, ja laulun sanat sopivat täydellisesti tarinaan. Ensimmäisllä kerroilla kun kuuntelin tätä en voinut olla purskahtamatta itkuun, ja vieläkin biisin kuunteleminen liikuttaa mieltäni. Edwardin ja Alphonsen tarina on niin surullinen.

// Ihan ihmeellisesti olen kirjoittanut tuon ylläolevan pätkän.. En osaa enää kirjoittaa kunnon suomea, pystyn suoltamaan vain kirjakieltä ;) No, joka tapauksessa, hiukan pidemmälle olen sarjaa päässyt lukemaan (luku 78 luettu) ja voin vain todeta että manga voittaa animen ylivoimaisesti. Manga on sekä herkkä että hauska, anime pelkästään masentava. Toki jotkut jaksot ovat ihan hauskojakin (esim jakso 13). Voi kunpa mangaa tulisi suomenkielisenä hiukan nopeammin! Englanninkielisenä kun lukee, jää aika paljon juttua ymmärtämättä ellei lue sanakirjan kanssa useampaan kertaan.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 20, 2007, 21:15:41 kirjoittanut Ginnuna »

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Tammikuu 02, 2008, 16:12:53 »
Mistä kaupasta saisi uusimman Fullmetal Alchemist 11? Siinä on esim. juliste mukana! Ensimmäistä kertaa. Sen on pakko ostaa.