Kirjoittaja Aihe: W.I.T.C.H - semi-mangaa italiasta  (Luettu 7545 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Vimpi

• Vuotislainen
W.I.T.C.H - semi-mangaa italiasta
« : Helmikuu 08, 2007, 17:54:11 »
W.I.T.C.H on italialaista semi-mangaa, joka kertoo viidestä aivan normaalista tytöstä, Willisä, Irmasta, Taraneesta, Corneliasta ja Hay Linistä, jotka huomaavat omistavansa yliluonnollisia voimia. Tytöt on valittu kudoksen vartijoiksi, tavallaan supersankareiksi, joiden tehtävänä on suojella kahden maaliman välissä olevaa haurasta kudosta.

Witchin juoni on aika peruskamaa, mutta visuaalisesti se on erittäin kaunista jälkeä. Witch on suunnattu lähinnä yli kouluikäisille tytöille, käyväthän sarjan sankarittaretkin jo yläkoulua. Witch on ehtinyt ilmestyä Suomessa jo aika kauan, ja noitatyttöjen tarinan rinnalle on kohonnut sivuhahmoja ja heidän omia kohtaloitaan.

Itse olen ollut kauan witch-fani. Ostin aluksi jokaisen numeron lehdestä, mutta nyt olen pudonnut kyydistä aika pahasti. Pari kuukautta on jäänyt väliin lehtien ostoissa. Pidän sarjassa siitä, miten tytöt ovat kasvaneet alusta lähti itsenäisemmiksi noitavoimiensa johdosta. Witch on myös kaunista katseltavaa ja vaikka ei mangasta pitäisikään, witchistä voi hyvin löytää oman juttunsa. Witch sijoittuu hämärästi mangan ja länsimaisen sarjakuvan väliin.

Mitä te pidätte sarjasta?
Onko mielestänne aihe kulutettu loppuun (aivan tavalliset tytöt huomaavat äkkiä olevansa noitia) ?
Miksi vihaatte/rakastatte witchiä?
Kauanko olette seuranneet sarjaa?
Mikä tekee witchistä niin suositun tyttöjen keskuudessa?

Keskustelua. ^^

Poissa pikkupiru

• Tyttö Pieni Vain
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
Vs: W.I.T.C.H - semi-mangaa italiasta
« Vastaus #1 : Huhtikuu 15, 2007, 11:50:54 »
Olen ns. veteraani-fani, ensimmäisestä numerosta lähtien on tullut ostettua enkä yhtään ole jättänyt väliin. Extratkin taitaa olla melkein kaikki.
Näin nopeasti laskettuna aloitin lukemisen noin 9 vuotiaana ja silloin minua W.i.t.c.h.:ssä kiehtoi se piirrostyylin erilaisuus ja saagojen juonet. Aloin tilata W.i.t.c.h.:ä numerosta 35.
Toisaalta minua kiehtoi vain kaksi ensimmäistä kautta, kolmas ja neljäs olivat aika tylsiä. Juuri loppunut viitoskausi oli taas sitä nannaa, kuutosesta en vielä yhden lehden suhteen osaa sanoa mitään.
Uusin extra, eli nro 19, Manga-W.i.t.c.h. avasi portin uudestipiirrettyyn W.i.t.c.h.:iin. Manga-fani kun olen muutenkin, niin tykkäsin oikein paljon.
Tyttöviisikosta jokainen ovat myös erilaisia persoonejaan, eniten taidan muistuttaa Hay Liniä ja Irmaa, sekä pikkasen Williä. Pikkutyttönä lempparini oli vielä Will, sitten se on vaihtunut Hay Liniksi.
Parituksiakin on jo syntynyt, lempparini on ollut Erik/Hay Lin, ja joskus Matt/Will on alkanut jopa ärsyttää, vaikka oikein suloinen paritus sekin on. Caleb/Cornelia kuului myös suosikkeihini, mutta Peter/Corneliakin menettelee. Joel/Irmasta toivon tulevan jotain, ne sopii yhteen! Martin/Irmakin on hyvä ystävyyssuhteena. Taraneen suhdeongelmat ovat myös hyvin mielenkiintoisia, saa nähdä kallistuuko hän nykyiseen poikaystäväänsä vai uuteen ystävään. Toivon että hän on kuitenkin Nigelin kanssa, ovathan he kamppailleet että Taran äiti hyväksyisi Nigelin.
Never thought that I would be the one falling down

Miss Strigidae

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Huhtikuu 30, 2007, 23:11:56 »
Minä pidän Witchistä se on kiva sarjakuva, jossa on ihan kiva juoni..
Onhan se vähän loppuunkulutettu, mutta ei se mua oo erityisemmin haitannu..
Will ärsyttää eniten kun se on niin semmonen mahtipontinen...
Ihan hyvä sarjakuva, jota seurasin aiemmin aika paljon, mut nyt ei oo tullu seurattuu, niist tulee hyvä mieli :)

Poissa Hamish

• Vuotislainen
  • Pottermore: DustSand65
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #3 : Huhtikuu 30, 2007, 23:44:26 »
Hmmm. Muistan jotenkuten kun sen ekan osan ostin (jei kuulun siis itsekin "veteraani"-lukijoihin :D). Olin silloin kyllä melko nuori (ja edelleen), siinä yksitoista kaiketi, jos kyseinen lehti -02 alkoi ilmestyä. Hmmm. Aluksi tietysti innostuin kovastikin sarjasta ja lempihahmonin taisi silloin olla Cornelia, joka kyllä myöhemmin vaihtui Irmaan. Ensi alkuun suunnileen kilpailtii kaverin kanssa kumpi saa ostettua seuraavan numeron toista ennen :D (*reps*) Nykyään en niin usein jaksa enää ostaa, kun menee rahaa vähän kaikkeen muuhunkin (tai pikemminki nykyään enemmänki mangaan..) enkä ole enää niin innostunut koko sarjasta. Jossain kohti siinä on niin paljon niitä outoja kohtia joita sitten ei millään tajua.
Niitä outoja kohtia on esim, että kun sarja alkoi Will ja Cornelia tais olla toisella luokalla ja ne kolme muuta ekalla, ja on ne ainaki pari kertaa kaiketi päässy jo kesälomalle, eli periaatteessa Willin ja Cornelian pitäis olla jo joissai toisessa koulussa (?). Sit jossai numerossa Will tais sanoa, että sen kännykässä ei ole värinähälytystä, mutta jossai toisessa numerossa sillä oli, vaikka sama känny oli kyseessä. Sitte se että Willin nimi on ollut kai jossai numerossa Wilma ja jossai Wilhelmina (tjms). Eli nimikin vähän hävöksissä. Sit ärsytti ku esim joku Will oli vartaloltaa suunnilleen sen paksunen ku Mattin käsi oli. Ja seki ehkä vähän outoa, että Irman "äiti" näyttää ihan siltä (tai Irma näyttää äidiltään :D), vaikkei se muka ole sen biologinen mamma. Mitäs sitten.. Kyllä näitä on kai enemmänki ollu, ku ollaan kaverin kanssa mietitty, ei vaan heti taaskaan tule mieleen.
Se siitä. Lukasin sen witch-manga-jutunki. Ihan mielenkiintoinenhan se oli, mutta niin.. ehkä se original oli parempi. Olin jotenkin ihan äimänkäkenä, kun ei osannut yhtään ensin niinkui tottua siihen ajatukseen, että witchiä lukisi silleen japanilaiseen tyyliin oikealta vasemmalle ja että witch olisi mustavalkoinen! Hahmot oli välillä ihan viisi vuotiaan näköisiä (on ne välillä siinä originaalissaki :'D).
Nykyään katson enimmäkseen sitä telkkari-sarja-witchiä, mikä tulee perjantaisin 07.00 neloselta. Se menee ihan eritavalla ku se sarjakuvatus, mutta siihen itseasiassa kerennyt jo tottua :D Ihan hyvähän se on, ku ei jaksa noita lehtiä ostaa, nii ainahan sitä voi telkkarista toljottaa :D Se on nääs vielä hyvä, että meen perjantaisin kahdeksaksi kouluun nii pitää herää seittemältä nii samalla sitte tapittaa Witchiä ja yrittää heräillä.

Poissa neidor

• Xena
  • Vuotislainen
  • Pakeha (aroha) Maori
    • KC
« Vastaus #4 : Toukokuu 07, 2007, 21:38:28 »
Onhan se lapsellinen. Ajoittain jopa huono ja liikuttavan ärsyttävä näissä ystävyys- ja rakkaus-teemoissaan, mutta aina sitä silti jaksaa lukea. Tekee mieli katsoa, mitkä ovat viisikon uudet seikkailut. Ensialkuun suosikkini taisi olla Irma, koska koin sekä fyysisesti että muutoinkin suurta yhteneväisyyttä hänen kanssaan. Sitten vaihtui Corneliaksi, jossain vaiheessa semisti Taraneeksi. Nyt suosikkihahmokseni on vain vakiintunut Orube. Ehkä hahmoon on muutenkin helpompi samaistua, kun hieman vanhempi.
Tämä legendaarinen 'girl power' ja elämää suuremmat kohtalot vain jotenkin jaksavat viedä mennessään. Luenhan mä Dragon Lanceakin.
Onko mielestänne aihe kulutettu loppuun (aivan tavalliset tytöt huomaavat äkkiä olevansa noitia)?
Kaikki aiheessa on kulutettu loppuun. Parisuhteet, hyvä/paha, elementtivoimat. Nuorten tyttöjen kasvutarinaa, joka varmasti on kivaa luettavaa nuoremmille. Itse pidän sitä mielenkiintoisena hömppänä. En vain osaa lopettaa, kun olen päässyt näin pitkälle. Välillä pidän itseäni kovin hassuna, kun vielä luen, mutta loppua ei näy.
Suhteeni WITCHiin on aina ollut viharakkaus-painotteinen. Samaan aikaan ärsyttää ja ihastuttaa. Eniten vihaan ehkä sitä hyvä/paha-asetelmaa. Ehdoton hyvyys. Ajatuksessa on vain jotain niin turhauttavaa. Mutta samalla ihanaa. Kiva ajatella, että olemassa joku viisauden tyyssija ja blaa blaa. Will ärsytti hahmona yhdessä vaiheessa erittäin paljon. Välillä edelleenkin. Samaten tyttöjen luurangonlaihuus yms yms, mutta kaipa se sopii piirustustyyliin. Antaa vain mielestäni väärää kuvaa nuoremmille lukijoille taas kauneusihanteista.
Ihan alusta saakka ollut koukussa. Onhan noita nyt muutama kausi tullut tosiaan. 5? En halua edes ajatella saati laskea. Onneksi tuo on jokavuotinen joululahja mummilta niin periaatteessa en sentään kuluta rahaa moiseen.
No, eihän tuota oikein pojat taitaisi lukea. Enkä tiedä onko se mitenkään erityisen suosittu. Pari kaveriani olen käännyttänyt witchismiin. Se on niin sopivaa aivojen nollaamista. Teen myös itse siihen perustuvaa sarjakuvaa WICCA, jossa irvailen puoliksi kavereideni kustannuksella, puoliksi WITCHin. Lukijamenestys ystäväpiirissäni. Pitäs varmaan joskus julkasta xD

En tajua edes hävetä.
GO WITCH GO!
Colombia = You'll come for the enticing beauty of the Caribbean Sea. You'll stay because you've been kidnapped and locked in the trunk of a Dodge Dart.

Poissa Kira

• Vuotislainen
    • twitter
  • Pottermore: CentaurRune18
« Vastaus #5 : Toukokuu 08, 2007, 10:43:10 »
Entinen W.I.T.C.H. -fani olen minäkin. Aluksi siskoni aloitti sarjaa lukemaan ja silloin välttelin Witchiä, mutta kuitenkin sitten annoin periksi ja luin muutaman ensimmäisen lehden ihan kokeeksi. Tykästyin sarjaan heti ja jonkun pari vuotta sitä aktiivisesti luinkin. Silloin alussa juoni oli tosi mielenkiintoinen ja mukaansa tempaava, sekä myös muista länsimaisista sarjakuvista poikeavalla piirrostyylillä oli tähän osansa.
Tämän vuoden alkupuolella sitten lopetin Witchin lukemisen, kun tarina alkoi mennä niin toivottaman mielikuvituksettomaksi ja tylsäksi. Uudet saagat huononivat toinen toisensa jälkeen. Varsinkin ne astraalimarja sotkut olivat minusta aika turhauttavaa luettavaa.
Ja mitä nyt tänään yhdeltä kaveriltani kyselin, missä Witchissä nykyään mennään, niin aika alamäkeen ollaan menty. Luultavasti en enää näitä uusimpia osia tule enää lukemaan.

Lempihahmo vaihteli aika usein sarjan edetässä. Aluksi se oli Irma. Pidin tämän pirtsakasta luonteesta ja vitsailuista, mutta jotenkin sarjan edetessä Irma alkoi tuntua liian ylipirteältä.. Cornelia oli siteen seuraavaksi lepihahmoni, pidin hänen viileästä luonteesta ja terävistä jutuista. Siitä uudesta hahmosta, Orubesta pidin myös, mukavan "pisteliäs" hahmo. Vaatii myös kovaa tahtoa opetella elämään aivan toisenlaisessa maailmassa missä on tottunut.

Kira

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Toukokuu 09, 2007, 20:21:19 »
Uskookohan kukaan jos sanon että tilaan edelleen W.I.T.C.H:iä? :')
Ja lempihahmoni on ehdottomasti Hay Lin, muistuttaa jotenkin itseäni.
Will on todella raivostuttava hahmo välillä "yhyyminullaonvaikeuksiaMattinkanssaolenKandrakarinsydämenvartijamurmelinikuolilässynlässynvalivali". Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää.
Irmahan on tunnettu nasevista kommenteistaa, mutta tämä hänen uusi "suhteensa" Joellin kanssa on uutta ja erilaista. Tykkäänjee.
Uudistunut Oraakkeli on uudistanut myös humorintajunsa, mikä nostaa tämän hahmon arvostusta mun silmissä. ;) Jotenkin tulee mieleen Dumppis, kaikkitietävä ja hauska. :D

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #7 : Toukokuu 09, 2007, 20:42:07 »
Hmm.. joskus ärsytää todella, mutta joskus en malta odottaa jatkoa tulevan. Itse en tilaa sarjaa, mutta lainaan lehtiä kavereilta ja ostan irtonaisina muuten vain. Lisäksi kerään Aikakijroja, koska minusta WITCHIÄ on kiva lukea ihan ajanvietteeksi.

Onko mielestänne aihe kulutettu loppuun (aivan tavalliset tytöt huomaavat äkkiä olevansa noitia) ?
Riipuu vähän. Jos osaa tehdä aiheesta omanlaisensa eikä se ole liian samanlainen muiden samantapaisten teosten kanssa, se ei ole olleenkaan loppuun kulutettu.

Rakastan koska, se on sarjakuva eikä tarvitse pelkästään milessään muodostaa kuvia, jos haluaa jotain ns helpompaakin lukemista joskus. En tiedä Vihaanko sitä ollenkaan..

Alusta asti.

Jaa-a, vaikea sanoa, ehkä se, että tytöt ovat siinä päähenkilöitä.

-Zenz
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa pikkupiru

• Tyttö Pieni Vain
  • Vuotislainen
« Vastaus #8 : Toukokuu 15, 2007, 22:30:32 »
Irmahan on tunnettu nasevista kommenteistaa, mutta tämä hänen uusi "suhteensa" Joellin kanssa on uutta ja erilaista. Tykkäänjee.
Uudistunut Oraakkeli on uudistanut myös humorintajunsa, mikä nostaa tämän hahmon arvostusta mun silmissä. ;) Jotenkin tulee mieleen Dumppis, kaikkitietävä ja hauska. :D
Aivan, Irma ja Joel vaan sopii minusta loistavasti yhteen. Kyllä se Irmakin pojan ansaitsee, Joel/Irmasta on kehittynyt jo toinen lempiparitukseni. Uusi Oraakkeli on myös minun mieleeni, vaikken aluksi meinannut uskoakaan kun hän jossakin lehdessä sanoi "Siihen tarvittaisiin niin paljon popcornia että saisimme suolamyrkytyksen" tai jotain sinne päin.

Jos tällaisia uudistuksia ei olisi tullut, olisin varmaan lopettanut koko lehden tilaamisen ja lukemisen. Mutta uusi saaga vaikuttaa mielenkiintoiselta ja on ihanaa kun Ericiä näki taas pitkästä aikaa. Hay Lin ja Eric on söpöjä yhdessä ^^.
Never thought that I would be the one falling down

di Napoli

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Toukokuu 18, 2007, 21:14:50 »
Minä pidin ekoista Witcheistä. Sitten alkoi kiinnostus lopahtaa, kun ei ollut aikaa lukea. Nyt olen totaalisesti pudonnut kärryiltä. Pari kesää sitten luin niitä puteen monta parvekkeella ja join mehua. Ehkä pitäisi nyt kesällä koettaa samaa.

Poissa Hele

• Lukutoukka, filosofi, kirjoittaja
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #10 : Kesäkuu 10, 2007, 18:18:48 »
Juu, luen Witchiä. Aloitin lukemaan sitä jo 2003 vuoden joulukuusta kai säännöllisesti. Kesällä ostin jo ekan Witch- lehden. Luen varmaan niin pitkää Witch:iä kun se ilmestyy. Ennen Witch oli parempi. Nykyinen saaga ei oo parhaasta päästä. Juu, Witch-tytöt ovat aikustuneet ja mäkin tykkään tästä nykyisestä Oraakkelistä.
Loppuen lopuksi Witch ei oo niin suosittu kun jotkut mangat tyttöjen keskuudessa ovat.
Lempihahmoni on Cornelia. Corneliasta on tullut kevyemielisempi. Hän ei enää ole niin kireä kun alussa oli. Muutkin tytöt ovat muuttuneet, mutta ei oikestaan Irma. Irma on ikuinen vitsiniekka. Myös Hay Lin on omaanlaantuinen persoona. Musta se on kivaa, kun hän kirjoittelee käsiinsä ja suunnittelee ja tekee omat vaatteensa.
Mulla on lehtiä jo aika monta, ja aikakirjat 1-5. Lisäksi mulla on kaikki Extrat.
Olen pitänyt kaikista saagoista. 
Älä tuu sanomaan, mitä mun pitää tehdä tai mitä en saa tehdä. Mä teen mitä mä haluun!

jannal

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Kesäkuu 10, 2007, 19:08:06 »
Pari vuotta sitten olin vielä kova fani, ostin aina lehdet jnejne.
Joo, sitten se innostus vähän niinku lopahti kun alko olla vähän samanlaisia aina ne juonet ja silleen.. ja tulihan se sellaselle viikkorahattomalle vähän kalliikskin. <:
Lempparihahmo vaihteli, mutta kyllä se taisi Hay Lin olla. Pidin niistä kaikista kyllä..
Se Willin murmeli tai mikä eläin nyt olikaan, niin oli sulonen ja hyvä ettei itku päässy ku se kuoli. :D
Aikakirjojakin on seittemän kappaletta ja kai mun ne loputki pitäs ostaa.. kaikennäköstä muutakin oheistuotetta on kyllä tuolla jossain. <:

Poissa Anck Su Namun

• Vuotislainen
« Vastaus #12 : Kesäkuu 11, 2007, 09:04:45 »
Pidin sarjan 1.-2. saagoista, 3 oli kamala, 4. menetteli, 5 oli siiten taas hyvä, mutta 6. vaikuttaa näin parin numeron jälkeen huonolta. Olen alkanut hieman kyllästyä W.I.T.C.H: iin ja välillä huomaan, että en ole muistanut lukea edellistä, kun uusi jo tipahtaa postiluukusta.

No onhan tämä jo aika käytetty aihe esim. mangoissa ja animeissa. Voisi keksiä välillä jotain muuta, kun sarjakuvia, joissa teini-ikäiset tytöt tajuavat olevansa jotain ihmesupersankareita.

Witchiä vihaan ehkä sen takia, että se on niin tylsä, tapahtumat pystyy helposti arvaamaan ennalta, eikä piirrostyyli ole samaa tasoa kuin aiemmin.
No olen seurannut ihan alusta asti eli minulla on * tutkii lehtikoria* numerot 1-65

Ehkä se kun tytöt ovat supersankareita
カダージュ

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #13 : Heinäkuu 10, 2007, 22:34:05 »
Rupesin lukemaan W.I.T.C.H:iä kaiketi jostain osasta seitsemän tai kahdeksan ja innostus lopahti jossain niillä kohdin kun Oraakkelin vaihtamista suunniteltiin, en kyllä saa päähäni että monesko numero tämä mahtoi olla. En edes tiedä miksi lopetin - kai rupesi tuntumaan turhalta maksaa heppoisesta sarjakuvasta aikas paljon kun juoni rupesi hölmöksi ja hahmot ärsyttäviksi. Niistä tuli niin mahtailevia, ennen ne olivat sentään vähän inhimillisempiä kun olivat epävarmoja voimiensa suhteen, mutta lopussa.. no jaa.
Lempihahmoni taisi kautta aikojen, kun WITCHiä luin, olla Cornelia vaikka näin jälkikäteen ajateltuna Cornelia taisi olla se hahmoista rasittavin.

Kaikista eniten noista WITCH:n 'tarinoista' pidin siitä ensimmäisestä, siis siitä missä pelastettiin Epämaita. Niinä aikoina piirrokset olivat kaikista parhaimpia, mukana oli mielenkiintoisia hahmoja ja juonikin hyvä, jos ne alun omglol-minulla onkin taikavoimia- sekoilut unohdetaan. Alkupään sarjiksista voisin jopa sanoa tykänneeni ^^
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Kira

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Heinäkuu 12, 2007, 21:13:11 »
Hihi, nauroin hieman tuolle uusimman W.i.t.c.h.in Potter-testille. :) Jos sai täydet oikein tai melkein täydet, kuvauksena oli
Harry=Paras!
Potter-kirjat ovat sinusta parasta mitä on, ja liitelet joka päivä Tylypahkaan mielikuvituksen siivin. Osaat kirjat melkeinpä ulkoa ja vietät luultavasti vapaahetkiäsi myös esim. Vuotiksessa.

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
« Vastaus #15 : Elokuu 03, 2007, 20:23:48 »
Moni pitää sitä pikkulikkojen juttuna, että kaikki tokaluokkalaiset fanittaa ja ettei kenenkään sen vanhemman normaalin tyypin sitä lukea pitäisi. Ite en niin ajattele, tiedä mistä tuonkin joku on keksinyt.
Kaverin kanssa sitä on luettu, ja koukkuun jäätiin, molemmat. Yhä luetaan. Ennen jopa soiteltiin toisillemma, ja sitten yhdessä naurettiin kohdille, joissa oli mokia tai hahmot muuten vaan ihan omituisen näköisiä. Muttamutta, vastataanpas kysymyksiinkin!

Oikein mielelläni sitä luen, ja tykkään kyllä. Onhan se vähän plääh välillä, mutta silti sitä on vain 'pakko' lukea! Ehkäpä ne alkusarjat olivat parempia, kuin mitä nytten tulee. Se on jotenkin muuttunut, eikä juoni tunnu enään niin hyvältä kuin sen Kudoksen olemassa olon aikana. Itte asias meinasin jo menettää hermoni mikä-lie-Arkhantan tapauksen kanssa, kun tyypi pomppivat sinne, tulivat takaisin, menivät uudestaan sinne ja lopulta palasivat takaisin ilman, että mitään oli kunnolla tapahtunut. Homma polki paikoillaan iäisyyden!
Enkä ole muutes vielä tajunnut tätä hmm.. kuudettako jo (herranjestas!?) saagaa, tätä jotain Ragorlangia tai vastaavaa. Eihän niillä ole mitään tehtävää yms. kuten Nerissan, Meridianin ja mikä-lie-Arkhantan tapauksissa oli?

Onko mielestänne aihe kulutettu loppuun?
Hiukan, mutta kyllä se vielä toimii. Tämä on jotenkin erilainen... Se ei ole sellaista taikavoimilla säheltämistä kuin moni muu tuppaa olemaan.

Miksi vihaatte/rakastatte W.i.t.c.h.:iä?
Koska en vihaakaan sitä, on kai pakko rakastaa! No juu, vastataas nyt oikeesti. Minä nyt olen tämmöinen kaikenlaisen fantasian, magian ja alkemian fanittaja. Että silleen. Tottakai minä W.i.t.c.h.:tä pidän, jos siinä on kerran magiaa? (okei, tässä tapauksessa olen aika yksinkertainen...)

Tarpeeksi kauan, että tiedän, mitä siinä tapahtuu. Pah, hyvä on, vastataan tähänkin oikeesti... Eli siis, aloin seuraamaan kesken Nerissan jutun, olikos se ekan ostamani lehden numero 19... Laskekaa nyt siitä, jos välttämättä tietää haluatta. Kyllä sitä siis on jo jotain pari vuotta seurattu... juu... pari vuotta kait... *miettii monta jouluista Extra-lehteä on ostanut ja toteaa niitä olevan kaksi*

Mikä tekee W.i.t.c.h.:stä niin suositun tyttöjen keskuudessa?
Ehkäpä juuri se, että vihdoinkin on sankarien tilalla sankarittaria, joilla on kauniin ulkomuodon lisäksi ihan aivotkin päässä. Ja ihmiset kait tykkäävät vain lukea toisten toilailuista ja henkilökohtaisesta elämästä. Niinpä sitten viiden tytön elämään keskittyvää sarjaa lukevat tytöt. Poikia tuskin paljoa tyttöjen elämä kiinnostaa...

Nyt on vielä pakko kommentoida suosikkihahmoja ja sitten, miten samanlainen minä taas kerran olen suosikkihahmon kanssa. Otetaanpa vaikka viisikon jokainen jäsen erikseen:

Will- Noh... En oikeastaan meinaa keksiä mitään yhdenkaltaisuutta Willin kanssa. Hmm.. No, minäkin pidän uimisesta. Onhan sekin jo jotain?
Irma- Ah! Irma! Toinen lempihahmoista! Ihanan nokkela ja huumorintajuinen. Eikä ole niin laihakaan kuin yleensä kaikki ovat...
Taranee- Minullakin on silmälasit. Niilläkin on tapana valua alas. Mikähän niissäkin on? Lisäksi mullakin on isoveli, kaksikin jos tarkkoja ollaan.
Cornelia- Pidän Corneliastakin, tosin hän ei ihan lempihahmoksi nro 2 yllä. Jotenkin se, että hän on aina niin... viileä, on syy miksi hänestä pidän. Lisäksi Cornelian ja Irman kinaa on aina hauska lukea! Yhteistä meillä on hiukset: itekkin olen blondi.
Hay Lin- No niin. Kaikki varmaan jo tietävätkin, että heihay on se lempparihahmo nro 2 ^^ Leijailee myös pilvissä, kuten minä ja on optimistinen. Tykkää kuviksesta ja on siinä hyväkin- kuten minä! (ihanaa muuten, nyt saa taas kehua itteään) Miksi en siis tykkäisi itteni kaltaisesta tapaisesta tyypistä, jos itestänikin pidän?

No niin, nyt on viestillä mittaa enemmän kuin on terveellistä, että lopetanpa tähän...

Ai lopetan tähän? Heti kun sai viestin lähetettyä, tuli mieleen lisää juttua -.-"
Olen aikalailla fani kummiskin, kaikki lehdet siitä lähtien, kun W.i.t.c.h.:iä aloin lukea, hyllyssä. Lisäksi on aikakirjat lukuunottamatta ekaa kaapissa kaas siihen lehteen asti, jolloin aloin lukemaan koko sarjaa. Extra-lehdetkin on melkei kaikki tallessa. Osaa en ole ostanut.

// Ihan tällainen pikkuilmoitus, kun en uusiksi jaksa viestiä pistää... Niin, että nyt se on täydellisesti mennyt mun mielestä päin kuusta -.-" Enää en pidä yhtään koko W.I.T.C.H.sta. Niin ne mielipiteet muuttuvat ;D Kyllästyin totaalisesti siihen, että... en oikein tiedä. Saagat eivät ole enää niin upeita, mitä ne aluksi olivat. Homma laski kuin lehmän häntä xP
Yht'äkkiä huomasin, etten ole enää ostanut lehtiä ja muutenkin unohtanut koko W.I.T.C.H.in. Ei voi mitään. Kohti uusia sarjiksia vaan :'D
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 29, 2008, 21:31:25 kirjoittanut Suvituuli »
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #16 : Lokakuu 18, 2007, 15:37:09 »
Luen joskus, kun pikkusisko ostaa niitä ;) Juoni on melko hyvä, tosin en ole ollut enää pitkään aikaa perillä siitä, mutta eipä voi mitään :) joskus kun on kirjastossa tylsää, niin saatan lukaista viiemisimmän WITCHin. Kysymykset.

Ihan okei. Joskus vähän sekava, ja juonikin on tavanomainen, ja paikoitellen jopa tylsä. Ihan mukavaa luettavaaa kuitenkin, jos ei ole mitään muuta, ja haluaa lukea sarjakuvia. Kuten sanoin, olen pihalla kuin lumiukko näistä viimeisimmistä numeroista, ja niiden tapahtumista.. O_o Tosin joskus minua tylsistyttää, kun tytöt lähtevät sinne paikkaan, ja taistelevat jonkun kanssa, mutta se häiskä ei ole voitettu, vaan ne joutuu menemään toiseen paikkaan, mutta samalla joku tapaa jonkun pojan ja sitten ne taistelee sitä pahista vastaan jossain ihan oudossa paikassa, kunnes palaavat jonnekin, ja kaikki on hyvin.

Kyllä on. Muuten kaiken maailman lehdet/kirjat tytöistä, jotka huomaavat omaavansa jotain ihmeellisiä voimia on kulutettu.

Mitäs voisinkaan tähän sanoa, kun olen siinä välissä. Satunnaisesti vaihteleva piirrustustyyli on rasittavaa, ja juonikin on aika monimutkainen. En oikein voi sarjaa rakastaa, sillä en lue sitä hriveästi, enkä olen mitenkään hirveän kiinnostunut siitä. Vihatakaan en voi, sillä ei ne sarjiksert saa minua näkemään punaista ;)
En kauaakaan, muutaman numeron joskus silloin tällöin.
Luultavasti tyttöjen ihmissuhteet, ja juuri ne supervoimat, ja tyttöjen tappelua vähän kenenkin kanssa. Muuten ei ole hajuakaan, mistä voisikaan tämmöinen ilmiö voi johtua.. ^^

Ja voisinpa vähän arvostella hahmoja.
Will: Hei, uiminen on hauskaa, mutta muuten en Willistä tykkää, se vain on niin sellainen.. itsekeskeinen.
Irma: Nauran näille Irman kommenteilla, mutta on eräs asia, josta täytyy ehdottomasti valittaa! Luin jostain WITCH- jutusta niiden niitä voimia. Will pystyi puhumaan niiden sähkölaitteiden kanssa, ja joku pystyi kuuntelemaan jotain... en nyt muista mitä, mutta sitten Irman kohdassa lukee, että pystyy olemaan kylvyssä tunteja, eikä hänen ihnosa rypisty ollenkaan! Tämähän on suoranaista syrjimistä, vaikka Irma on paras hahmo, johtuen hänen elementistää, vesi...
Cornelia: Aina niin viileä, ja ah niin ihana. Yhyy, en tykkää.:P
Taranee: Ihan mukava, mutta kun se *vumm* muuttuu siihen asuunsa, se on siinä vähän tyhmännäköinen.
Hay Lin: Ihanan persoonallinen ja pirteä!
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 09, 2008, 18:30:51 kirjoittanut Nimue »
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Onyksi

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Helmikuu 28, 2008, 16:41:59 »
En voi sietää koko sarjaa. "Viisi aivan normaalia tyttöä huomaavat omaavansa maagisia voimia ja ryhtyvät pelastamaan maailmaa" -aihe on todellakin kulutettu loppuun ajat sitten.Myönnän olleeni joskus ikuisuus sitten kyseisen sarjan fani ja omistankin muutaman lehden(mitäköhän niillekkin tekisi). On todella ärsyttävää, että AINA jonkun taikatyttösarjakuvan päähenkilöt ovat kauniita ja laihoja. Juonikin on tylsä, jatkuvasti sitä samaa "Ja universumi pelastui, kiitos W.I.T.C.H tyttöjen!" tai sitten kamppailua ihastusten kanssa. Plääh. Vaihtelevaa piirrustustyyliäkään ei voi todellakaan kiitellä. Sarja on luultavasti suosittu tyttöjen keskuudessa, koska monet haaveilevat omistavansa taikavoimia ja sarjan päähenkilöinä ovat viisi "viehättävää, suosittua, kaunista ja älykästä" tyttöä, joita on helppo ihailla.
Kaikesta eniten koko sarjassa minua ottaa päähän Will. Hän on niin teeskennellyn johtajamainen ja omistaa niin ihanan poikaystävän että ihan ällöttää. Muutenkin hän vaikuttaa jotenkin itsekeskeiseltä...
On minulla sentään jotain hyvääkin sanottavaa sarjasta. Sadepäivinä Witch -lehdet ovat varmasti hyvää ajanvietettä ja lehtien mukana tulevat testit ovat ihan hauskoja.

ayu

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Maaliskuu 12, 2008, 17:51:17 »
Olin kuudennella luokalla kun sarjan ensimmäinen osa ilmestyi ja piti ostaa se, kanskuvan perusteella varmaan ihastuin.
No siihen kyllä jäi koukkuun ja siinä oli kaunis piirrosjälki, mutta nykyisin se on todella huono ja lopetin niiden ostamisen ennen kun joku 25 numero ilmestyi.
Ensimmäiset on oikiasti tosi hyviä :D

Hahmot on liian klisesiä ja ärsytti lopulta myös se piirtäjän vaihtuminen koko ajan.

En tiennyt, että W.I.T.C.H on manga? o__O siis italiainen sellainen!

iloilo

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Maaliskuu 13, 2008, 18:01:46 »

mitä on semi-manga?

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
« Vastaus #20 : Maaliskuu 14, 2008, 22:57:41 »
En tiennyt, että W.I.T.C.H on manga? o__O siis italiainen sellainen!
Eihän se oikeastaan olekaan, koska manga on JAPANILAINEN sarjakuva xP Niin, ja ne hahmot ovat mangamaisia, mutta eivät täysin mangaa. Joskus aikoinaan ilmestyi lisäosa, jossa oli WITCH *ei jaksa laittaa pisteitä* alku piirretty mangatyyliin, ja... no, se oli hiukan erilaista.
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Tyyppi

• Kyseenalaistaja
  • Vuotislainen
  • Pohjanlahden merenneito <3
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #21 : Maaliskuu 14, 2008, 23:07:22 »
Pienempänä serkku näytti ekan saagan osia.Nykyaikana tilaan sitä.Ostin ekan lehteni Oruben tultua kuvioihin.Viimeisin saaga oli ihan kiva mutta lehtien vihjailusta päätellen seuraavassa lehdessä ilmestyvässä uudessa saagassa on paljon jännempää.En oikein osaa selittää tota semi-magajuttua eikä wikipediakaan osannut vastata.Ensi kuun numeroa odotellen.
Olenko minä olemassa? Oletko sinä olemassa? Onko mikään olemassa?
Pitchy pitchy Live start! Love shower pitch!
Blogini simpukan.kuoressa.blogspot.com

Poissa Erizza

• Vuotislainen
  • diibadaabafggh
« Vastaus #22 : Huhtikuu 12, 2008, 11:20:01 »
Ihan hyvä tuo W.I.T.C.H. Ihan hyvä, mutta jokseenkin tylsä, juoni hiukan arvattavissa. Aihe on aikatavalla kulutettu loppuun. Tykkään W.I.T.C.H:stä, koska se on hienosti piirretty, mutta jokseenkin ärsyttää, kun nykyaikana tytöt ovat niin täydellisiä, eivät koskaan epäonnistu. Ja heillä ei nykyisin ole yhtään riitoja, ja he ovat aina niin tekopirteitä. Olen seurannut sarjaa varmaan kohta kolme vuotta... En nyt jaksa tarkkaan laskea. W.I.T.C.H. on varmaan siksi tyttöjen keskuudessa suosittu, koska siinä on tyttöenergiaa.

Poissa pulmyu

• Inspiraation lähteellä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #23 : Huhtikuu 20, 2008, 13:44:01 »
Luin itse tätä sarjakuvaa suunnilleen viime vuoden maaliskuusta. Kuten sanottu innostus lopahtaa yleensä. Eli luin sitä noin vuoden mutta kyllästyin tilaamaan lehteä. Sen jälkeen en sitten ole enää lukenut mitään lehteä.
Aina voi kuvitella, vaikkei unelmat
olis lähelläkään totuutta

palladiini

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Marraskuu 26, 2008, 17:35:31 »
witchit on mun mielestä tosi hyviä. tai en tykkää niistä paljoakaan silloin kun ne mennä viipottavat jossakin muissa maailmoissa suorittamassa jotain tehtävää. parhaita on ne, jolloin tytöt ovat siellä omassa Heartherfieldissään ja ratkaisevat semmoisia normaalin ihmiselämän pulmia. tai kyllä sitä yliluonnollisuuttakin saa olla mukana, mutta... ne ovat mun mielestä niin ihanan semmoisia aitoja joilla on oikeita, inhimillisiä ongelmia. luen witchiä aina silloin tällöin vaikkei se ehkä IHAN ikäisilleni olekaan tarkoitettu ;D