Kirjoittaja Aihe: 221b Baker Street London England  (Luettu 6683 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Araminta Meliflua

• Ankeuttaja
221b Baker Street London England
« Vastaus #25 : Syyskuu 08, 2005, 17:48:58 »
Lainaus käyttäjältä: "minä"
Valitettavasti en kuitenkaan päässyt Sherlock Holmes- museoon

Hop, pieni korjaus: olen nyt käynyt siellä! ^^ Maaliskuun lopussa tarkemmin sanottuna. Ja oli kyllä ihana museo, ihanin missä olen ikinä käynyt. Rakastan sitä tyyliä, kaikki ne huonekalut, kapeat narisevat portaat, tummat seinät... AH. <3 Ja ne kaikki yksityiskohdat, Watsonin lääkärinlaukku, lasipullot, tutkimusvälineet... Olisin kyllä varmaan nirhannut jonkun, jos en olisi löytänyt persialaista tohvelia (isäni sanoi vartijalle siinä takalla hyöriessäni - etsiessäni sitä tohvelia - "she's missing a slipper" :D), jossa on tupakkaa ja niitä puukolla takanreunukseen iskettyjä kirjeitä. <3 Puhumattakaan kuningattaren nimikirjaimista seinissä.

Minulta ei kuitenkaan tarttunut hattua mukaan, sen sijaan kyllä tarttui pieni Holmes -figuuri, huumeruiskukynä ja kaksi printtiä niistä vanhoista alkuperäisistä kuvituksista. <3 Seinälläni ovat nyt. Ja käytiin syömässä sittenyhdessä vastapäisessä ruokakahvilapaikassa, jonka seinille oli maalattu (aika taitavasti vieläpä) Sherlockeja ja Watsoneita.

(tuosta lähtien olen halunnut entistä enemmänkin voittaa lotossa - jotta voin joskus sisustaa taloni viktoriaaniseen tyyliin <3 :D)

Okei, vähän OT:tä tuli nyt, mutta en millään malttanut :P Ikävää, että se sarja loppui taas. Niin, ja pari viikkoa sitten ostin kaksi Wordsworthin (englanninkielistä) Holmes -pokkaria, kun olivat alennuksessa.

Lainaus käyttäjältä: "Meiju"
Ja kyseisen naisen nimi, jonka kanssa Watson menee siis naimisiin kirjassa, on Mary Morstan.

Woah, todellakin muistin Maryn oikein (sukunimeä en tietenkään muistanut). :D

Wondorf

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Joulukuu 28, 2005, 19:05:27 »
Kaikki Sherlock Holmes -fanit huomio!

Tänään 28.12.2005 klo 21.40 YLE tv 1 kanavalta tulee Sherlock Holmes -elokuva Sherlock Holmes: Tapaus silkkisukka. Kyseessa on vuonna 2001 tehty elokuva, jossa tohtori Watsonia näyttelee professori Oravenkin roolissa nähty Ian Hart.

Elokuva kestää 99 minuuttia ja muissa rooleissa nähdään mm. Rupert Everett, Helen McCrory ja Eleanor David.

Poissa Mariapaige

• Noita-akka
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #27 : Joulukuu 29, 2005, 15:13:23 »
Tulin katsoneeksi pääosittain tuon Tapaus silkkisukan ja täytyy sanoa, että olisi voinut jättää tekemättäkin. Onhan se tietenkin yksi lisä Holmes-sarjaan, mutta Rupert Everett Sherlockina?! Ei sopinut ollenkaan minun mielikuvaani Baker Streetin suuresta etsivästä. Myöskään Ian Hart ei oikein luontunut tohtori Watsonin rooliin (vaikka ei tainnut olla hänen ensimmäinen kertansa Watsonina). Olen nähnyt Ianin näyttelevän mm. Liamissa, jossa hänen voi todellakin sanoa tehneet hienon roolin. Tohtori Watson ei ollut sellainen.

Katselin tarinaa ilmeisesti koko ajan väärästä näkökulmasta, kun ajattelin Pottereita :) Helen McCrorya arvioin koko ajan mahdollisena Bellatrixina (toivottavasti hänestä tulee Bellatrix). Silkkisukan tarina oli jokseenkin köykäinen, mutta useimmat Sherlock tarinat ovat. Silti ne ovat hienoa viihdettä kirjoina, sarjoina ja elokuvina yleensä.

Osa elokuvasta pääsi lipsahtamaan ohi, mutta ymmärsinkö oikein, että Watson meni naimisiin psykoanalyytikko Vandeleurin kanssa (McCrory)?

Wondorf

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Joulukuu 29, 2005, 17:28:41 »
Kyllä, elokuvan lopussa neiti Vandeleurinista tuli rouva Watson.

Elokuva oli kaikinpuolin hyvä, mutta muihin Sherlock Holmes tarinoihin verrattuna tämä elokuva oli puolittain nykyajassa. Sherlockilla oli liityraitainen puvun takki ja solmio perinteisemmän sekä 1800 ja 1900 lukujen vaihteeseen sijoittuvamman puvun sijaan. Myös Sherlockin hiustyyli herätti negatiivista huomiota elokuvassa. Elokuvassa oli myös runsaasti muita nykyaikaan viittaavia tekijöitä.

Elokuva oli mahtava ja uusi lisä kokoelmaani.

hieta

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Tammikuu 04, 2006, 17:45:57 »
Tapaus silkkisukka jäi minulta täysin väliin.
Ohjelmatietoja silmäillessäni reagointikykyni oli vertaansa vailla kun näin kuvan Rupert Everettistä Sherlockina.
Kuka tahansa muu Sherlock kuin Jeremy Brett aiheuttaa minussa melkoisen hylkimisreaktion, vaikka tämä ehdottomuus ei ehkä tee oikeutta kyseisiä elokuvia tai näyttelijäsuorituksia kohtaan.
Siitä huolimatta on vaikea olla vertailematta näiden muiden puhetapaa, kävelytyyliä tai ilmeitä mielestäni oikeaan Sherlockiin.

Olen kompastunut Jeremy Brettiin, enkä luultavasti pääse tästä ylitse vähään aikaan.

Poissa Hamish

• Vuotislainen
  • Pottermore: DustSand65
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #30 : Syyskuu 01, 2006, 19:43:23 »
Hoo. Tämäkin topic tuli nähtyä jo eilen, mutten tarkastellut sitä niin paljon suuremmin, että olisin voinut jotain mainita. No nytpäs sen voisin tehdä.

Hmm. Holmesista innostuin, kun aloin lukea Salapoliisi Conania, jossa sitten Holmesia ihQtettiin, joten ajatteli että voisin lukaista parit Holmesit, jotta tajuaisin mitä niissä on niin hauskaa. No sitten, kun en kirjastosta löytänyt, olin hieman masentunut. Onneksi ystävälläni sattui olemaan oikein paksu kirjanen, jossa oli monta Holmes-tapausta. No niin minä sen lainasin, tai oikeastaan, se on nykyisin ihan ihka omani.^^, Silloin ihastuin aivan päättömästi niihin tapahtumiin, ja naureskelin Holmesin ja Watsonin jutuille. Vähän myöhemmin aloin myös "parittaa" heitä, sillä eräs tuttuni sanoi, että monet ovat jo kauankin pohtineet oliko Holmesin ja Watsonin välillä jotain muutakin kuin ystävyyttä.

No sitten taas tämä kirjan lahjoittanut ystäväni ehdotti minua katsomaan televisiosta tulevaa sarjaa. No minäpäs sitten otin neuvosta vaarin, ja katsoin yhden jakson, minkä jälkeen olin ihan heti koukussa. Brett on tehnyt loistavaa työtä Holmesina, ja hänellä oli oikeen hyvät Watsonit, vaikkakin tykkään Tedistä enemmän kuin Burkesta. Ted on jotenkin enemmän lämpimämpi ja Watsonin kaltainen. Itse asiassa tuottaja (tai joku sen tapainen) on itsekin sanonut samaa! Nykyään minulla on melkein kaikki Holmesit DVD:llä, Casebook vain puuttuu.

Nykyään en hirveesti pidä enää Holmesista itsestään, mutta Brettistä sitäkin enemmän. Pidän siis todellakin hänestä ihan itsenään. Olen aika paljoltakin löytänyt hänestä kaikkea tietoa, ja nähnyt sentään Holmes roolin lisäksi tuossa My Fair Lady-musikaalissa. Holmes on ehkä hieman liian kylmä ihminen minulle, ja sitähän se JB:kin oli sanonut. Sen takiahan hän oli ensin kieltäytynyt roolista. Se ei kuulemma ollut tarpeeksi romanttinen. JB:tähän koekuvattiin myös Bondiksi, mutta jos hän olisi siihen rooliin mennyt, ei häntä luultavasti Holmesina olisi nähty. No onneksi ei mennyt Bondiksi heruttamaan vähän jotain akkoja. JB on myös sanonut, että Watson oli enemmän hänen kaltaisensa ihminen, ja JB oli jossain teatteri-jutskassa kerran Watson. No, eipä viikset oikeen sopinu hänelle, joten parempi Holmesina ehkä kyllä.

Niin kuin jo sanoin, että Holmes oli aika kylmä ihminen, hän ei ajatellut tunteilla, vaan järjellä. Holmes oli siis kylmä, epäsosiaalinen, järkeilevä jne, eli kaikkea muuta mitä Jeremy Brett EI ollut. Hän oli iloinen, sosiaalinen ja erittäin kaikkea sellaista. Tai siis oli ennen kuin sairastui sitten maanis-depressiiviseen psykoosiin. Jeremyhän oli yhdessä vaiheessa sitä mieltä, että kaikki hänen ongelmansa olisi johtunut Holmesista. Kuitenkin lopulta hän tajusin Holmesin olevan hyvä asia, sillä lapset pitivät kyseisestä henkilöstä. Muistan lukeneeni jostain haastattelusta, että Brett kertoi kerran nähneensä jonkun pienen pojan piirtäneen kuvan Holmesista, joka ratsasti lohikäärmeen selässä, ja hänellä oli miekka kädessä. Kuka lapsi sellaisia piirtelee?:'D JB:n ideana oli, että sarjassa näkyisi Holmesin ja Watsonin ystävyys, ja että he saisivat kaikki jaksot kuvattua. Harmi vain, että mies kerkesi kuolla sitä ennen.

Mua vähän harmittaa, kun en ole koskaan nähnyt Rathbonen leffoja. Sniiks. Pitäis varmaan niitäkin jostain metsästää. Sen kyllä tiedän, että Tedin isä, sir Cedric Hardwicke kuulemma tunsi Rathbonen.^^, (Tosi tärkeä tieto onkin.) Monihan varmaan pitääkin Rathbonea "todellisena" Holmesina, ja se olikin yksi syy, miksei JB ensin meinannut suostua ottamaan roolia vastaan. "Tästähän on tehty jo elokuvia. Miksi enää vaivautua tekemään uudestaan?" Jotain tuon suuntaista hän sanoi. Ian Hartista en tykännyt Watsonina yhtään, varsinkaan siinä Baskervillen koirassa, ku se vaan wittuili koko ajan. Ei Watson saa olla sellainen. Onneksi siinä Silkkisukassa se oli sentään vähän parempi. Ja Richard Roxburgh oli niin LOL Holmes, sellanen blondi, joka oli ihan tossun alla.-_- EI NÄIN! Rupert Everett oli sentään hieman parempi, mutten tykännyt hänestäkään juurikaan. Kyllä se Brett on paras.

Voisin lopettaa, etten ala selittää jotn ihan sekavaa kohta. Ja tämäkin joku romaani jo kohta?:o (Tai no ei ihan.:'D)

Poissa jossujb

• Kardinaali
  • Vuotislainen
Vs: 221b Baker Street London England
« Vastaus #31 : Tammikuu 20, 2007, 14:30:24 »
Aijaijaijaijai, Sherlock Holmes... Sir Arthur Conan Doyle oli yhteen aikaan käytännöllisesti katsoen minun jumalani. Olen lukenut kaikki Holems-kirjat jo ala-asteen kolmannella, olen nähnyt joka ikisien version Barskerville koirasta, ja lukenut kirjankin kuusi kertaa ja kuunnellut kaksikertaa kuunnelmana. Ja sitten se teevee-sarja... olen ihan täpinöissä. Sherlock oli niin minun idolini pitkään.

Sitten kyllä täytyy sanoa, että "oli", kun siitä on jo siis monta vuotta aikaa kun olen ollut ala-ateella, eli Sherlock-faniuden suurista päivistä on jo aikaa ja olen vähitellen siirtynyt enemmän Agatha Cristien ja Hercule Poirotin faniksi. Mutta sarjaa katselen aina kun vain kerkiän ja olen edelleen sitä mieltä, että Sherlockki on niin nero! Mutta, mutta... mieli tietysti kasvaessa muuttuu, etten enää niin totaalisesti ole fani, vaikka tosissaan Baskervillen koira on suyosikki kirjoissani top-femmassa. Mutta sarjaa en ala haukkua. (Watson ei kyllä ihan ole minun makuuni)
"No-one expects the Spanish Inquisition!"

Poissa Esses

• Velhotar
  • Vuotislainen
  • pöö
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #32 : Marraskuu 08, 2009, 16:25:51 »
Sherlock Holmes ja vihreäpukuinen nainen
Sherlock Holmes ja soittorasioiden salaisuus
Sherlock Holmes ja salainen ase
Sherlock Holmes ja Rhodesian tähti
Onko kenelläkään tietoa edellä mainittujen elokuvien DVD-julkaisuista?

Herätetäämpä vähän tätäkin topiccia.
Nuo elokuvat löysin ainakin Ylivieskan kärkkäiseltä (yhtenä boxina: 14.90€!!!). En ollut nähnyt niitä ennen, mutta oli "pakko ostaa"

Itse olen Holmes- fani, olen lukenut kaikki käsiini saamani kirjat, mitä ei ole montaa: Kaksi kokoelmakirjaa joissa Sherlock holmesin seikkailut, -muistelmat ja -paluu + Baskervillen koira, ja kaikki nuo on löytyneet kirjastosta todella vanhoina kirjoina, ihme etteivät hajonneet käsiin.  :( Tulipunaista tutkielmaa en löydä mistään ja se vaivaa minua. >:( (mistä löytäisi?) . Elokuvia etsin kuumeisesti, mutta huonolla menestyksellä, nähnyt olen vuonna 2002 tehty Baskervillen koira (katsottiin koulussa) ja televisiosta näin tapaus silkkisukan ja kaaaaauan sitten näkyi joku sarja.
           Haluaisin todella käydä joskus Lontoossa katsomassa Holmes- museota. En varmaan koskaan pääse, mutta saahan sitä toivoa...
Sherlock Holmes on mahtava hahmo, upea vahva persoonansa... en keksi edes sopivia sanoja kuvaamaan tätä hahmoa. Wason taasen sopii ihanasti tarinankertojan rooliin, ja on muutenkin mukavaa ettei kertomus ole kolmannen persoonan kertoma. Kaikki kiitokset Doylelle näistä hahmoista, osasikohan hän aavistaa, kuinka suosittu hänen kirjoistaan tulisi?
ihmiset ovat kuin lentäviä lankakeriä

Poissa Witchie

• Elämäm koulun mallioppilas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HallowPixie11227
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #33 : Helmikuu 08, 2013, 20:24:43 »
Mä innostuin Holmesista uuden sherlockin kautta ja Benedict on nyt se ainoa oikea Sherlock...
Käväisin muuten lontoossa ollessani Sherlock Holmes-Museossa ja siellä oli muun muuassa fanien Holmekselle kirjoittamia kirjeitä hienossa kansiossa.
Itse Sherlockkikin istuskeli nojatuolissa.
Hän kertoili huvittuneena kuinka yksi fani oli aloittanut kirjeensä tyyliin: Dear dead sherlock Holmes; I feel stubid writing this letter...
tai jotain xd