Kirjoittaja Aihe: Arina Tanemuran mangat  (Luettu 3611 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Mondschein

• Ankeuttaja
Arina Tanemuran mangat
« : Tammikuu 23, 2007, 19:32:54 »
Arina Tanemura on japanilainen mangaka, jolta on Suomessa julkaistu mangat Time Stranger Kyoko ja Kamikaze Kaitou Jeanne. Molemmat sarjat ovat shoujoa eli enemmänkin tytöille suunnattua mangaa, joka sisältää romantiikkaa, söpöilyä yms. Melkein poikkeuksetta Tanemuran kaikki sarjat käsittelevätkin rakkautta ja romantiikkaa.
Tanemura on piirtänyt pienestä pitäen, mutta mangatyylisesti hän alkoi piirtää vasta lukioaikana. Hänen tyylinsä on melko perinteistä söpöilevää shoujoa, mutta aikojen kuluessa hänen tyylinsä on muuttunut paljon yksityiskohtaisemmaksi ja hahmojen tunteet ovat alkaneet välittyä paljon herkemmin. Tanemuran tyyliinhän kuuluu piirtää hahmoille jopa shoujomangan mittakaavassa suuret silmät, jotka ovatkin ehkä hänen tärkein keinonsa kuvastaa hahmojen tunnetiloja.
Muita Tanemuran sarjoja ovat Full Moon wo Sagashite (joka on kääntynyt myös animeksi), Kanshakudama no yuu'utsu (joka sisältää Tanemuran varhaisimmat työt) sekä uutta tuotantoa oleva Shinshi Doumei Cross.

Time Stranger Kyoko
Kyoko Suomi on maan kuningaskunnan kruununprinsessa, mutta hän tahtoisi välttää hallitsijan aseman. Kyoko haluaisi olla aivan tavallinen tyttö, mutta se onnistuu vain jos hän herättää siskonsa 16 vuotta kestäneestä unesta, jolloin tämä ryhtyisi hallitsiaksi Kyokon puolesta. Kyoko saa avukseen ajan kiven, jonka avulla hän pystyy pysäyttämään ajan ja kulkemaan siinä eteen- ja taaksepäin. Hänen täytyisi löytää 12 kykenevää (strangeria), joiden tehtävänä on herättää prinsessa Ui unestaan. Kyoko itse on ensimmäinen kykenevä eli Time Stranger. Etsintämatkalle hän lähtee henkivartijoidensa Sakatakin ja Hizukin kanssa. Kykeneviksi paljastuvat melko yllättävät henkilöt, eikä muiltakaan yllätyksiltä vältytä.
Suomessa sarjan on julkaissut Egmont Kustannus kolmena pokkarina vuonna 2005.

Kamikaze Kaitou Jeanne
Lukiolaistyttö Maron asuu yksin, koska hänen vanhempansa ovat lähteneet töiden perässä eri puolille maailmaa. Maronista huolta pitää kuitenkin hänen parhaan ystävänsä Miyakon perhe, joka asuu aivan naapurissa. Öisin Maron kuitenkin muuttuu Jeanne D'Arcin reinkarnaatioksi eli Kamikaze Kaitou Jeanneksi, jonka päämääränä on löytää tauluissa lymyilevät demonit, jotka riivaavat taulujen omistajia. Apunaan hänellä on pieni enkeli Fin. Harminaan Jeannella on Miyako, joka isänsä tavoin haluaisi isona etsiväksi, joten tämä yrittää parhaansa mukaan estää Jeannea tuhoamasta tauluja. Lisäksi mukaan ilmaantuu Kaitou Jeannen kollega Kaitou Sinbad, joka yrittää salaperäisesti varastaa kaikki Jeannen kohteet. 
Koulumaailmassa Maronilla on riesanaan naapuriin muuttanut, myöskin yksinasuva, Chiako, joka tuntuisi olevan kovin kiinnostunut Maronista. Maron ei ole kuitenkaan varma Chiakon tunteista, kuten ei tietenkään omistaankaan, joten soppa on valmis. Lisäksi Miyako on myös ihastunut Chiakoon.
Suomessa sarjan on julkaissut Egmont Kustannus seitsemänä pokkarina vuonna 2006.

Mitä mieltä olet Arina Tanemurasta?
Luetko jotain hänen sarjoistaan?
Mitä mieltä olet hänen sarjoistaan/tyylistään/yms?
Katsotko jotain Tanemuran sarjoista tehtyä animea?

Minun mielipiteeni saattavat sisältää lieviä spoilauksia sarjoista.

Minä itse pidän kovin paljon Arina Tanemurasta. Hänen piirrostyyliinsä uppoaa minuun ja hän on osoittanut minulle, että kuinka paljon voi kehittyä kun vain harjoittelee kovasti. Rakastan niitä silmiä ja yksityiskohtaista piirrostyyliä. Sarjoissa on pöhköä huumoria, joka on samalla jotenkin niin söpöä, että on usein pakko nauraa. Tyttömäinen hempeily sopii ainakin minulle, enkä koe, että näissä sarjoissa olisi sitä liikaa. Minulla itselläni on Time Stranger Kyokon kaikki kolme osaa ja toivottavasti pian myös Kamikaze Kaitou Jeannea.

TSK oli ensimmäinen tutustumiseni Tanemuraan ja ihastuin heti. Tarina oli TSK:ssa mielestäni hyvä, mutta välillä se eteni turhan nopeasti. Kyoko hahmona on mielestäni onnistunut, tosin koen hänet ihmeen poikamaisena joissain kohdissa (enkä tarkoita, että se olisi miinus) vaikkakin hän pukeutuu suurin röyhelömekkoihin. Sakataki on todella ihana, hänen mielestään jokaisen asian täytyy mennä aivan nappiin. Prinsessa Uista en taas kovin koskaan pitänyt, jotenkin itsekäs ja... En tiedä. Häneenhän ei kauheasti ehdi tutustua. Hahmojahan on loppujen lopuksi melko paljon, mutta tarina ei kuitenkaan romahda kasaan sen vuoksi. Tutustumisen arvoinen sarja mielestäni, varsinkin kun se on noinkin lyhyt.

KKJ:tä en ole vielä kovin paljon lukenut. Ystävältäni olen lainannut kaksi ensimmäistä, mutta muita olen vain selaillut hieman. Luultavasti tulen pitämään tästä sarjasta enemmän kuin TSK:sta, lähinnä siksi, että se on pidempi. Animea olen katsellut myös hieman, enkä ole kovin tyytyväinen. Äänet ensinnäkin ovat aika kamalat ja jokainen jakso on samanlainen. Tarina ei etene yhtä liukkaasti kuin mangassa. KKJ tuntuu ainakin näin alussa kovin mielenkiintoiselta, jota vain janoaa koko ajan lisää. En sitten tiedä mitä sanon, kun olen lukenut sen kokonaan.

Muihin Tanemuran sarjoihin en ole tutustunut, mutta Full Moon wo Sagashitea olen ajatellut. Siitä tiedän vielä tuskin mitään, vain sen, että päähenkilö Mitsuki sairastaa vakavaa kurkunpäänsyöpää, joka on vaarassa viedä tämän lauluäänen. En ole kyllä varma, mutta onkohan jossain ollut, että tämä saattaisi tulla Suomeen mangana? Saatan kyllä sekoittaa sen johonkin toiseen.

Enköhän minä jo sanonut tarpeeksi ^^ Olisiko teillä mitään mielipiteitä?

// Ai niin, onhan täällä tietysti mangatopicci, mutta ajattelin eritellä nyt hieman. Toivottavasti se ei haittaa, voinhan postata tämän sitten sinne, jos joku kiltti aurori päättää tämän kuuluvan sinne :)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2007, 19:39:08 kirjoittanut Mondschein »

Sviddu

• Ankeuttaja
Re: Arina Tanemuran mangat
« Vastaus #1 : Tammikuu 23, 2007, 22:49:39 »
Aww.. Rakastan Tanemuran mangaa. Olen ikuinen romantikko ja sen huomaa luku tottumuksista. KKJ omistan kokonaisuudessaan omana ja kys. sarjan ensimmäinen osa oli ihka ensimmäinen mangani ikinä^^
TSK olen lukenut lainattuani sen kaverilta, mutta en pahemmin saanu siitä sillon selvää kun Tanemuran manga on väliin vähän sekavaa ensikertalaiselle. Muutaman lukukerran jälkeen se jo sujuu ja seuraavat kirjat ahmaisee helposti.
Noh, Arvostelua.
KKJ on mielestäni hyvä sarja, mukavasti toimintaa ja rakkautta sekoitettuna yhteen jolloin syntyy miellyttävä luku kokemus. Lempihahmoni oli varmaan Chiaki ja Minazuki. Zen oli myöskin aivan ihana. Accesia unohtamatta. Näitähän tuli paljon. (Arg, olen huono arvostelemaan...)
Muita Tanemuran mangoja en ole lukenut koska ne ovat vielä enkuksi, mutta piahan on Full Moon tulossa suomennetuksi joten senkin luultavasti ostan omakseni. Olen katsonut kyseistä animea ja tykkäsin siitä kovasti vaikka en ookkaan kahtonu sitä loppuun asti^^
Suomennettavaksi sarjaksi odottaisin ION:nia koska se kuullostaa niin kiinnostavalta^^
Pidän myös Tanemuran piirtämistä jättimäisistä silmistä, ne sopivat hyvin kuvaan kun huomioidaan myös se että hahmoilla on ylipitkät jalat. Sarjakuvassahan voi tehdä mitä haluaa. Miinuksenkin äsken keksin mutta unohdin sen noin samoin tein...

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #2 : Tammikuu 24, 2007, 13:22:55 »
Olen silmäillyt Tanemuran mangoista Time Stranger Kyokoa, Fullmoon wo Sagashitea ja Kamikaze Kaitou Jeannea. TSK-trilogia löytyy hyllystäni, Kamikazejeannen ostaminen jäi kesken yksinkertaisesti rahanpuutteen vuoksi. Fullmoonia omistan yhden osan, lisää ei ole ainakaan lähiaikoina tulossa koska se kaikessa sekavuudessaan meni täydellisesti minun englanninkielentaitoni yli. Ehkä hamassa tulevaisuudessa.

Tanemuran lautassilmät ovat kyllä kokonaan omaa luokkaansa. Kaikki shoujokliseet yhdessä paketissa, ja kyllä, pidän hänen piirrostyylistään. Yksityiskohdat, varsinkin välikuvissa, ovat upeita. Vähän häiritsevää on kyllä se, että hänen hahmonsa ovat joka sarjassa samannäköisiä. Sellainen, joka ei ole perehtynyt joka ainoan henkilön korvien kokoon ja huulten muotoon, silmäripsien lukumäärästä puhumattakaan, tuskin pystyy erottamaan heitä toisistaan. Olen lukenut TSK:t kolme tai neljä kertaa ja silti vieläkin sekoitan Kyokon Kareniin ja niin edelleen. Myös juonikiemuroiden äärimmäinen monimutkaisuus aiheuttaa välillä päänvaivaa.

Lempihahmoni? Tietysti TSK:n Chocola, kuninkaan kissadroidi. Minullekin sellainen.
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Mondschein

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Tammikuu 24, 2007, 16:00:39 »
Vähän häiritsevää on kyllä se, että hänen hahmonsa ovat joka sarjassa samannäköisiä. Sellainen, joka ei ole perehtynyt joka ainoan henkilön korvien kokoon ja huulten muotoon, silmäripsien lukumäärästä puhumattakaan, tuskin pystyy erottamaan heitä toisistaan. Olen lukenut TSK:t kolme tai neljä kertaa ja silti vieläkin sekoitan Kyokon Kareniin ja niin edelleen. Myös juonikiemuroiden äärimmäinen monimutkaisuus aiheuttaa välillä päänvaivaa.
Totta, olen samaa mieltä. Olen lukenut TSK:ta paljon, mutta sekoitan silti hahmoja toisiinsa, samalla tavalla kuin sinäkin. Olen miettinyt, että voisihan sitä nyt hahmoilla edes hieman erilaiset hiukset, yms. olla. Paitsi onhan Karenilla pientä kiharaa, kun taas Kyokolla suorat hiukset, mutta mielestäni hahmot pitäisi erottaa paljon helpommin eikä pikkujuttujen perusteella. Myös juonikiemurat ovat tosissaan monimutkaisia välillä, kun täytyy ihan tosissaan miettiä, että miksikäs tässä nyt näin kävi. Spoilausta: TSK:ssa varsinkin Hizukin paljastuminen lohikäärmekansan tuhoajaksi meni ensin minulta hieman ohi, piti hetken miettiä ja lukea uudelleen se kohta, jos Kyoko vie Sakatakin menneisyyteen lohikäärmekansan luo. Sellainen häiritsee minua aika usein, varsinkin, kun haluaisin mangaa lukiessani olla pohtimatta turhia.

Ahaa, elikkäs siis FMS on tulossa suomeksi? Kun etsin siitä tietoa, mutta en oikein löytänyt. Fushigi Yugihan on tulossa, ja se oli alunperin se minkä muistin väärin FMS:ksi. Tiedä sitten, täytyy vielä katsoa. Egmontillehan se luultavasti on tulossa, koska he ovat julkaisseet aikaisemmatkin Tanemurat.

Poissa blue kelpie

• avaimen haltia
  • Vuotislainen
  • elämä on kovaa käytä avainta
« Vastaus #4 : Tammikuu 28, 2007, 11:48:43 »
No jaa empänyt oikeastaan tiedä..tanemuran piirustus jälki on kyllä kehuttavaaa ja omistan kakkia kkkj osat mutta en oikeastaan pidä siitä...se on liian teenäistä perus mangaa joka on pääosin  piiretty tytöille...liian arvattavia juttuja mutta annan plusaa  siitä että tällä mangalla oli sentää järkevä loppu kun anime loppui aika typerästi... eli kesken liian avonainen...mutta nyt toukin selvisi mihin kaikki päätyi. Juoni toki luisti joissain kohdissa mutta siihenkin kyllästyi nopeaa
dataa kotona ja koulussa

Heipu

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Tammikuu 28, 2007, 14:18:18 »
Voih aih.
Arinan piirtotyyli on minusta jotain niin omalaatuista ja ihanaa, etten voi sanoin kuvailla. Tykkään tuollaisesta söpöilystä, jota Arinan mangoissa on. Oikeastaan pidän lähes kaikista shoujo-mangasta. Poikkeuksen ehkä tekee Tokyo Mew Mew, josta en jostain syystä pidä. No, nyt taas karkailen aiheesta.
Arinan hahmot saattavat jonkun mielestä näyttää hieman hassuilta, mutta minusta ne 'valtavan suuret ja ihanat silmät ovat piste i:in päälle. Toisaalta kaikki hahmot ovat melko samannaköisiä, ja tapahtumatkin usein aavistettavissa: ''Nuo kaksi päätyvät yhteen, tuo rakastuu tuohon...'' Kuitenkin jokin vetää puoleensa ja haluan lukea mangoja joskus uudestaankin ihan vain huvikseni. :>

rruutu

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Helmikuu 13, 2007, 17:12:46 »
Joo, olen lukenut Tanemuran koko Kamikaze Kaitou Jeanne sarjan ja omistan kaikki 7 pokkaria.
Ja aion lainata kaverilta kaikki Full Moon o Sagashitet...

Tykkään Tanemuran piirtotyylistä ja erityisesti yksityiskohdista ja suurista silmistä.
KKJ:n juoni ja hahmot ovat myös kiinnostavia, tosin (melkein) kaikki pojat/miehet pervoja, eikä
se oiken tahdo viehättää... Lempihahmojani ovat ehkä Access ja Maron, ja tykkäsin myös Kagurasta.
KKJ on aika perus-shoujoa, joten odotellaan jos pääsisi käsiksi Tanemuran uusimpaan Shinshi Doumei Crossiin (miten ikinä kirjoitetaankaan)

Rhia

• Ankeuttaja
Vs: Arina Tanemuran mangat
« Vastaus #7 : Maaliskuu 18, 2007, 14:19:17 »
Minä pidän Arinan mangasta ( Kamikaze Kaitou jeannesta ) todella paljon! Hän on aivan mahtava piirtäjä.. Itsekin toivoisin joskus olevani niin hyvä ( sitä ei kyllä koskaan tule tapahtumaan.. ). Olen siis lukenut Kamikaze Kaitou Jeanneja ja ne ovat mielestäni ihania. Tarina on hauska ja niinkuin jo sanoin hänen piirroksensa ovat upeita. Arinan tyyli on todella ihana!!!

Jevvi

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Maaliskuu 23, 2007, 18:45:57 »
Vastailen nyt näin ihan kysymyksiin.

Tanemura on mielestäni loistava mangaka. Pidänhänen piirtotyylistään, se on ihanan shõjo-mainen. Hän on yksi lempi piirtäjistäni myös.

Hyllyssäni on tällähetkellä Time Stranger Kyoko:t, Kamikaze Kaito Jeanne:t ja myös Full Moon o Sagashite:a.

FMWS on yksi lempisarjoistani jonka olen hyllyyn kerännyt. Myös TSK ja KKJ menevät, mutta  FMWS iskee eniten Tanemuran sarjoista. Sen juoni, värikkäät henkilöt, surullinen ja koskettava. Tanemuran tyylistä siis pidän todella paljon niinkuin mainitsinkin.

Olen katsonut KKJ ja FMWS animet. FMWS animen olen katsonut varmaan 4-5 kertaa, mutta mangana tämä on paljon parempi, koska siinähän tietysti tulee itse piirtäjän tyyli ja tunne esille.

Poissa Anck Su Namun

• Vuotislainen
« Vastaus #9 : Kesäkuu 05, 2007, 19:01:53 »

Tanemuran mangat ovat kertakaikkian upeita! Pidän hyvin Tanemuran piirrosjäljestä, vaikka joskus se kliseinen söpöily alkaa ottaa päähän. Kuitenkin Tanemura on yksi lempi mangakoistani ja odotan innolla, jos egmont julkaisee tulevaisuudessa muitakin Tanemuran mangoja.

Täytyy myöntää, että kyllä olen lukenut Time Stranger Kyokoa, Kamikaze Kaitou Jeannea(suomeksi) sitten englanniksi olen lukenut Full Moon wo Sagashitesta pari pokkaria ja on sitten tutustuttu japaniksi sarjaan Shinshi Doumei Cross.

Mitä mieltä olet hänen sarjoistaan/tyylistään yms.

Mielestäni Tanemuran mangat ovat sellaisia suhtkoht hyviä. Miten huippu yllättäviä juonenkäänteitä niissä ei kyllä tapahdu, mutta hänen teostensa lukeminen on silti mukavaa ajanvietettä.

Tanemuran piirtotyyli on ollut kaikissa sarjoissa hyvää, mutta liikaa on aina liikaa, joten täytyy myöntää, että valtavat silmät alkavat välillä ärsyttää.

Olen katsonut KKJ:tä ja FMWS näistä viimeinen ei animena oikein iskenyt joten en ole katsonut sitä enempää kuin pari jaksoa.
カダージュ

Fullmoon

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Elokuu 25, 2007, 10:52:00 »
Tässä olisi vastaukseni kysymyksiin.

Mielestäni hän on loistava manga-piirtäjä. Ihailen hänen piirtämis-tyyliään, ja hän on yksi lempi manga-piirtäjistäni.

Hyllystäni löytyvät kaikki Time Stranger Kyokot, Kamikaze Kaitou Jeannet, ja ensimmäinen osa Full Moon wo sagashitea, ja rakastan kaikkia näitä sarjoja.

Mielestäni hänen piirtämis-tyylinsä on ihana ja kaunis, vaikka välillä pitää lukea tarkasti, ettei jää huomaamatta jotain kohtaa.

Olen katsonut pari jaksoa Kamikaze Kaitou Jeannea, enempää en ole vielä ehtinyt katsoa.

Poissa Damatris

• seonnut
  • Vuotislainen
  • Vain nerot hallitsevat kaaoksen!
« Vastaus #11 : Syyskuu 04, 2007, 20:24:31 »
Arina Tanemura on taitava mangaka ja hänen piirrostyylinsä on aivan uskomattoman yksityiskohtaista ja kaunista. Hyllyssäkin komeilee kaikki Kaitout, Time strangerit sekä ensimmäinen osa Full moonia ja toinen osa Shinshi Doumei Crossia (siis the gentlemen's alliance:a, alkuperäinen nimi on jäänyt käyttöön).

Mutta mutta... Nyt kun olen lukenut enemmän mangaa ja tutustunut monipuoisemmin eri mangakoiden töihin olen huomannut (pahojakin) puutteita tämän neitosen juonen kuljettamis taidoissa. Kamikaze kaitou Jeannea jaksaa luke yhäkin yhä uudestaan ja uudestaan, siinä kerronta ei oikeastaan onnu. Ja tämä on kuitenkin hänen varhaisin työnsä jota olen lukenut o_O Time Stranger Kyokossa sen sijaan huomaan, että suuri hahmomäärä on ottanut koville piirtämisen kanssa, eikä kaikkia hahmoja ole edes hyödynnetty kunnolla. Suurimmalla osalla on vain muutama puheenvuoro. Alussa, jonka jälkeen he katoavat paikalta tai näkyvät jossain taustalla. Ei, minä kyllä pidän tästäkin sarjasta kovin, mutta siitä olisi saanut paremmankin. Full moonista en mene vielä sanomaan mitään, vaikka en luultavastikaan tule ostamaan lisää osia. Juoni vain ei kolahda minuun... Vaikka ensimmäinen osa onkin hyvin tehty.

Sitten SDC:hen joka on Tanemuran uusin tuotos ja jatkuu yhä japanissa. Ainakin vielä silloin kun viimeksi olen asiaan törmännyt. En ota vastuuta vanhentuneista tiedoista. Tämä oli Pettymys suurella P:llä. Taide on kauniimpaa ja yksityiskohtaisempaa kuin missään hänen aikaisemmassa työssä. Hahmot erottaa toisistaan paremmin ja se sisältää jopa shounen-aita. Siis Slashia<3 Mutta e ovatkin ainuat hyvät puolet koko sarjassa. Juoni on kadotettu jonnekin kaikkien hahmojen keskelle ja tapahtumat ovat tylsiä. Minne on jäänyt se Kaitoun koukuttavuus? Kaiken kaikkiaan tahtoisin vain palauttaa tämän ja saada rahani takaisin. Onnistuin kerran, hyvin tuskaisesti lukemaan tämän läpi (kenen kannattaisi selata vähän etukäteen eikä vain kiireessä ostaa?), mutta ei siitä jäänyt käteen kuin kaunis kuvakirja, jonka puhekuolat voisivat olla mieluummin paljaat. Silloin saisi sentään itse keksiä mitä siinä tapahtuu... =(

Yleisesti ottaen pidän kyllä Tanemuran mangoista, kaikista niiden puutteista huolimatta. Omituista kyllä on se, että ne ovat tuntuneet huonontuneen mitä uudemmiksi sarjat käyvät... Jos ei oteta ION:ia mukaan. =) Se oli omalla tavallaan hyvin viihdyttävä, sillä siitä näkyi selvästi miten vanha työ on kyseessä ja miten paljon Tanemura on kehittynyt siitä.
Sing me a song of seas and sun, chant me a spell of ice and fire

Rain

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Lokakuu 18, 2007, 17:46:29 »
Arina on minun mielestäni todella lahjakas mangaka, joka ei turhan takia sarjojaan pitkitä (niin kuin esim. Rumiko...). Toisaalta joissakin hänen sarjoissaan on ehkä hiukan liiankin nopea tahti.. Hänellä on ihastuttavan persoonallinen tyyli ja rakastan niitä kaikkia sivun reunoihin kirjoitettuja merkintöjä. Jotenkin ne tuovat Arinaa lähemmäs ja ymmärrän miksi hän tekee niin kuin tekee. (:

Olen lukenut Arinan sarjoista vain Kamikaze Kaitou Jeannea ja Full Moonia, mutta pidän kummastakin todella paljon. Jotenkin ne eivät menetä sitä hohdettaan monenkaan lukukerran jälkeen.

Arinan tyyli on ihana... En ymmärrä miten joku niin nuori voi olla niin lahjakas. Juonenkäänteet eivät ole yllättävimmästä päästä, mutta onko se nyt shoujossa niin tärkeää (Mene ja tiedä.)? Minusta hän on todella panostanut jokaiseen hahmoon todella paljon ja sen takia hän saakin heidät kaikki elämään. Vaikka onhan hänelläkin tiettyjä puutteita.. Esimerkiksi KKJ:ssä en alkuun meinannut erottaa hahmoja toisistaan. Mutta Full Moonissa näyttää jo paremmalta. (: Saa nähdä miten se sarja kehittyy... Lisäksi Arinalla on paha tapa pidentää raajoja liiaksi. Mm. jalat ovat väliin aivan liian pitkiä.. :D Varsinkin KKJ:ssä se on huomannut ja väliin se jopa ärsyttää.

Olen katsonut. En pitänyt... Tarinaa on kaikissa muutettu minun makuuni liikaa. Lisäksi ainakin KKJ:ssä ääninäyttelijät lähinnä kimittivät hysteerisesti. Ei iskeny ollenkaa. Full Moonia en ole katsonut kuin ehkä puolikkaan jakson, mutta ei sekään ole niin hyvää kuin mangana. Lukunautinto on suurempi kuin katselunautinto.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 18, 2007, 17:55:27 kirjoittanut Rain »

rêve

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Marraskuu 04, 2007, 21:43:28 »
Ehdottomasti yksi lempimangakoistani.

Kamikaze Kaitou Jeannen ja Time Stranger Kyokon olen lukenut kokonaan, Fullmoon wo Sagashitesta olen lukenut 4 pokkaria, ja Shinshi Doumei Crossia 5 pokkaria. Kuudennen ostin juuri pari päivää sitten, vielä ei ole ollut aikaa sitä lukea :D Siskon hyllyssä on myös se kokoelma Tanemuran varhaisimpia töitä, suunnitelmissa on sekin lukea.

Tiivistän mielipiteeni kahteen sanaan: aivan upeaa. Okei, täytyy vielä sanoa pari juttua. Tanemuran uusimmassa sarjassa eli Shinshi Doumei Crossissa piirustustyyli on parhaimmillaan, välillä on pakko jäädä vain tuijottelemaan ihastuksissaan joitakin kuvia. Mutta silti ainakin minun mielestäni sarjasta puuttuu se jokin. Esim Fullmoon wo Sagashitea lukiessa olen välillä aivan fiiliksissä, Shinshi Doumei Cross ei samanlaista saa aikaan.

Fullmoon wo Sagashiten olen katsonut kokonaan, tykkäsin, ja sarja sai minut vollottamaan useammin kuin laki sallii :D Kamikaze Kaitou Jeannen suunnittelin katsovani, mutta ei sitä jostain syystä jaksanut kuin 3 tai 4 jaksoa, animena ei iskenyt ollenkaan vaikka mangasta pidinkin.

Chessie

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Marraskuu 18, 2007, 18:00:42 »
Tanemura on ehdottomasti yksi lempipiirtäjistäni. Siitä olen samaa mieltä, että hahmot muistuttavat paljon toisiaan ja niitä on välillä vaikea erottaa. Itseltäni löytyy hyllystä Time Strager Kyoko 3, Kamikaze Kaitou Jeannet 1-3(niiden ostaminen jäi, ja olen kaverilla lukenut 4:sta puolet) ja Full Moon wo Sagashitet 1-3(englanniksi). Full Moon on minusta varmaan paras noista, Kyoko on myös todella hyvä, mutta en oikeen ole mukana siinä enää, pitäisi lukea uudestaan kaikki osat.
 Ja ne isot silmät ovat aivan mahtavat, pieniä yksityiskohtia on paljon, en itse pystyisi niin tarkasti piirtämään. Piirrustustyyli on muutenkin aivan mahtava. (Toistelikohan tämä viesti liikaa muiden mielipiteitä?)

Linda

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Marraskuu 20, 2007, 12:28:26 »
Joo, kyllä pidän. Jonkin verran. Fullmoonia ja Kaitou Jeannea olen lukenut (suomeksi), ja jopa omalla äidinkielellä on tosi vaikea pysyä mukana. Tarinoiden ideat ovat varsin hyviä hyviä, juonikin menettelee, mutta joku asia tekee niistä niin kauhean sekavia. Ihailen myös todella niitä piirtäjiä, jotka saavat hahmot näyttämään erilaisilta jonkun muunkin kuin hiuksien värin ja pituuden perusteella. Eli joidenkin edellisten kanssa aikas samaa mieltä, hiukan on vaikeaa pysyä kärryillä. Väittäisin, että myöskin nuo väliin tungetut pikkusöpistelyt sekoittavat myös jonkin verran...

Piirrostyyli on kyllä taitavaa, asennot ja varsinkin puvut ovat jotakin, mitä rakastan. Miten joku keksiikin tuollaisia puvustuksia, ja vieläpä toteuttaa ne ihan mahtasvasti? En kuitenkaan ole ylistäväinen ihan kaikkien piirrosten suhteen. Joskus saisi olla oikeasti hiukan yksinkertaisempaa, ja ärsyttää hiukan myöskin se, ettei Tanemura näytä suostuvan piirtämään muuta kuin täydellisen kauniita ihmisiä! Häiritsevää, miksei joku keskeinen henkilö voisi olla ruma tai jotain.

Mitsuki

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Joulukuu 20, 2007, 15:51:38 »
Arina Tanermuran mangat ovat sitten jotain niin <33

Olen lukenut Time Stranger Kyokoa, lainasin kaveriltani.. Löytyisiköhän niitä enään mistään? Olen yrittänyt katsoa, aina kun käyn jossain divarissa ;D

Jeannet minä itsekkin omistan. Ihania <3 Olen lukenut ne oikeasti ainakin 50 kertaa läpi. Ne ovat ihania! <3

Full Moon wo sagashite, on kanssa todella hyvä, mutta missä kolmas osa viipyy?! Olen odottanut sitä kauan.. Kun eka osa ilmestyi, olin juuri sillä hetkellä taas Jeannea fanittamassa, luin niitä vain läpi ja läpi, (vähän niinkuin Pottereita ;D) ja sitten menin kauppaan, katsomaan, josko jokin uusi olisi ilmestynyt, (siis silloin luin fullmetal alchemistia, siis luen edelleen, mutta..) ja mielialani kohahti täyttä 110%! Uusi Arinan manga! Nappasin sen hyllystä ja menin kinuamaan äidiltä sitä, joska tämä ostaisi sen.. ;D Kinuin aika kauan.. ;D

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Joulukuu 21, 2007, 16:00:53 »
Olen lukenut vain KKJ:tä (Kamikaze kaitou jeanne, ettet sekoita). Mutta pakko myöntää: ensiksi olin ihan lumoissani siihen, mutta sitten alkoi ärsyttää, että hahmot menivät sekaisin, ja olin melkein koko ajan ulkona kaikista tapahtumista. Hän ei osaa (hänellä tarkoitan Arina Tanemuraa) selkeästi pitää lukija tapahtuminen kuluissa mukana.
  Nyt esim. Dragonball-sarja on niin selkeä kuin voi olla! Kaikki Arina Tanemuran teokset ovat jotenkin... sekavia.

Kukkelikuu

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Tammikuu 09, 2008, 13:01:54 »
Olen lukenut vain KKJ:tä (Kamikaze kaitou jeanne, ettet sekoita). Mutta pakko myöntää: ensiksi olin ihan lumoissani siihen, mutta sitten alkoi ärsyttää, että hahmot menivät sekaisin, ja olin melkein koko ajan ulkona kaikista tapahtumista. Hän ei osaa (hänellä tarkoitan Arina Tanemuraa) selkeästi pitää lukija tapahtuminen kuluissa mukana.
  Nyt esim. Dragonball-sarja on niin selkeä kuin voi olla! Kaikki Arina Tanemuran teokset ovat jotenkin... sekavia.

Totta. Ostin KKJ7:n kun luin serkkuni omistaman nelosen. Ensin luin sitä hiki otsalla, yritin erottaa hahmot ja hahmottaa tapahtumat. Niin sitä sitten jatkui. Luin pokkarin monta kertaa läpi, kunnes pikku hiljaa erotin esim Maronin ja Chiakin toisistaan (hävettää myöntää. miten voin sekoittaa tytön ja pojan keskenään??) ja vielä vaikeammin erotettavissa olevat Minazuki ja Chiaki.

Hänen tyylinsä on kuitenkin upea, perusteet mangapiirtämiseen opin hänen sarjoistaan. Piirrän edelleen samanlaisia silmiä kuin hän. Ja puvuista puhumattakaan! Miten joku voi keksiä sellaisia... Värkkään seiskakirjan pukua itsellenikin :P Se oli niin hieno.

Ne välisöpöilyt menevät kyllä joskus vähän yli. Onko niitä aina pakko tunkea joka väliin?

Jos nyt vedettäisiin kaikki asiat yhteen: Arinan mangat ovat ihania! Hän piirtää upeasti, voisipa sanoa oikeastaan, että hän on minun esikuvani mangapiirtämisen osalta. Toki "matkin" myös Kaoru Moria ja Eiichiro Odaa tyylissäni, mutta pääasiassa Arinaa. Hetkinen. Enkö onnistu edes yhteenvedossa pysymään aiheessa? Okei, antaa olla. Tajutkoon kuka tajuaa.

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Tammikuu 09, 2008, 17:53:12 »
Kukkelikuu:Koska en jaksa tarkistaa, niin onko Kaoru Mori se tyyppi, joka on piirtänyt Emman?

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #20 : Helmikuu 03, 2008, 00:58:34 »
Ahh. Arina Tanemuran manga on kieltämättä perusshoujoa. Itse asiassa ensimmäistä mangaa, johon tutustuin. Olen lukenut Time Stranger Kyokon ja Kamikaze Kaitou Jeannen (omistan sen kokonaisuudessaan ^^) sekä Fullmoonin ensimmäisen osan. Noloa sinänsä, että kaikki "hiirulaismaisemmat" otakut koulussani lukevat shonenia eivätkä siedä shoujoa, ja minä pelottava gootti olenkin toivoton romantikko x)

Mutta, asiaan. Tanemura piirtää aivan ihania vaatteita hahmoilleen ja tuottaa muutenkin äärimmäisen kaunista jälkeä. Ikävä kyllä jokainen hahmo muistuttaa harvinaisen paljon muita hahmoja ja Tanemuralla on ongelmia pitää lukija mukana juonessa. Minullekin on tullut parin lukukerran jälkeen ahaa-elämyksiä "Ai NOIN se meni, selittää paljon...".
Time Stranger Kyoko kusi juoneltaan pahasti. Alku oli hyvä, mutta sitten hypättiinkin keskiosa pois ja siirryttiin suoraan loppuhuipennukseen. Kamikaze Kaitou Jeanne on juoneltaan parempi, vaikka sisältääkin toistoa enkä henkilökohtaisesti perusta "Jumalan lähettiläs"-aiheista. Mutta se oli loistava keino totuttaa syvästi uskovainen ystäväni mangaan ^.~
Fullmoonista on paha sanoa ekan pokkarin perusteella mitään, mutta arvailin nopeasti juonenkäänteitä ennalta... Let's see what happens.

Minua ärsyttävät hirvittävän paljon Tanemuran sepitykset itsestään ja ne välispiikit, mutta KKJssä erityisesti huomaa piirtäjän kehityksen ihmisenä, jos niihin hänen juttuihinsa kiinnittää huomiota.

Vanhoissa piirroksissani näkee vahvasti tämän taiteilijan vaikutuksen piirrostyyliini.

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #21 : Helmikuu 03, 2008, 13:36:13 »
No siis. Minulla on kaikki Tanemuran suomeksi ilmestyneet mangat hyllyssäni, mutta ei tämä parasta mahdollista ole. Romantiikka on ihan jees juttu, mutta kaikki se ylisöpöily turruttaa. Plus päähenkilö on aina joku todella oikeamielinen tytsy, joka pariutuu hoteimman pojan kanssa lopussa. :P
Ja se piirustustyyli. Okei, hienoa, paljon yksityiskohtia, mutta ne silmät. En kestä niitä hehtaarisilmiä. Ja sekin vielä, että hahmot muistuttavat tosiaan niin paljon. Fullmoonissa Tanemuran tyyli on parasta ikinä.
Juoni. Onko sitä? Rakkausongelmat menevät aina muun edelle.

Miksi sitten ostan aina uskollisesti uusimman Tanemuran kun se kauppihin ilmestyy? Kelpo viihdettähän nämä ovat. Mutta kyllä shonen on parempaa :D

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #22 : Helmikuu 02, 2011, 16:54:50 »
Oi, minäkin pidän Arinan mangasta!(shoujofriikki kun olen) Kaikki suomeksi ilmestyneet TSK:ta lukuunottamatta hyllyssä, jotenkin se TSK ei vaan innostanut. Mutta KKJ:stä, Fullmoonista ja Shinkurosta pidän sitäkin enemmän! Suosikkihahmoni lienevät Jeannessa Acces, Miyako ja Noin ja Fullmoonissa Izumi, Meechan ja Takuto. Shinkurossa pidän erityisesti Toyasta, Ushiosta, Hainesta, Tanakarista, Senri-senseistä ja Mao-chanista.