Kirjoittaja Aihe: Supernatural  (Luettu 13395 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Emixie

• Ankeuttaja
Supernatural
« : Tammikuu 22, 2007, 17:40:17 »
Kaksi veljestä alkaa tutkia yliluonnollisia ilmiöitä saadakseen selvyyttä vanhemmistaan. Heidän äitinsä kuoli salaperäisesti ja pian sen jälkeen isä katosi oudosti. Sam ja Dean Winchester yrittävät nyt selvittää isänsä katoamisen yhteyttä äidin kuolemaan.
Kun Sam ja Dean olivat pieniä, jokin yliluonnollinen tappoi heidän äitinsä. Sen jälkeen isän ja poikien elämä muuttui täysin. Isä kasvatti heistä taistelijoita ja alkoi kiinnostua yliluonnollisista tapahtumista. 22 vuotta myöhemmin isä lähtee tutkimusretkelle ja katoaa. Sam ja Dean etsivät häntä mutta löytävät ainoastaan isältä jääneen kirjan joka sisältää tietoa pahoista olennoista. Pojat jatkavat isän etsintää ja yrittävät samalla isän kirjan avulla auttaa ihmisiä, joiden elämää vainoavat yliluonnolliset tapahtumat.

Aloitin seuraamaan tätä sarjaa ekasta jaksosta alkaen ja olen jäänyt koukkuun. Tämä sarjahan on aivan ihana mielestäni sen kauhun takia. Useimmissa jaksoissa sitä piisaa, kunnes joissakin taas, ei paljoakaan. Scifi-ohjelmaksi tämä ainakin luetellaan. Minkälainen ohjelma teidän mielestänne tämä on?

Päähenkilöt ovat kaikki aivan mahtavia, paitsi muutamat sivuhenkilöt, jotka ovat sarjan aikana tulleet. Mikä teidän lempihenkilö on?

Sarjaahan ollaan tehty ainakin kaksi tuotantokautta ja kolmattakin ollaan tekemässä. (Jos tarkalleen muistin) Suomessa ensimmäinen tuotantokausi ollaan jo esitetty. Ja tänään (22.1.07) pitäisi alkaa toisen tuotantokauden jaksot.

~ Supernatural (Supernatural) Maanantaisin Subtv:ltä 21.00.

Ajatelma

• Ankeuttaja
Re: Supernatural
« Vastaus #1 : Tammikuu 24, 2007, 13:49:28 »
Tosiaan, 3.kausi on varmistettu mutta ei olla vielä edes kuvaamassa jos olen oikeaa informaatiota saanut. Jenkeissä esitetään huomenna jakso 2x12 Night Shifter.

Itse olen seurannut tätä sarjaa lähes alusta alkaen Jenkkien tahdissa ja rakastuin heti :) nyt olen kehittänyt todella pakkomielteisen pakkomielteen tähän. Sanokaa mitä sanotte, minä olen rakastunut tähän sarjaan ja joka jaksolta jään enemmän koukkuun. 2.kausi on paljon parempi ja syvempi kuin 1. Paljon on kysymyksiä jäänyt 1.kaudelta auki ja 2.kaudellakin tulee näitä lisää. mutta viimeisessä jaksossa on luvattu antaa paljon vastauksia :) sitä odotellessa sitten kuolataan näiden jaksojen perään

Olen Sammy-tyttö henkeen ja vereen, mutta rakastan molempia päähenkilöitä. varsinkin nyt 2.kaudella on heihin saatu paljo enemmän kerroksia ja syvyyttä. Ensi jaksossa saadaan uusia sivuhenkilöitä kuvioihin mukaan, yksi joka ei ole kyllä suosiota saanut varsinkaan tyttöjen/naisten keskuudessa :D

Sarjan tekijäthän halusivat, ainakin 1.kaudella, että jokainen jakso olisikin kuin pieni kauhuelokuva. ja hyvinhän he osittain onnistuivat, parin mokan jälkeen. suurin mokahan tuli Samin college-vuosien ja iän kanssa.

Maanantaina uusi jakso, 2x02 Everybody Loves A Clown, todella hyvä. :)

michelle

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Tammikuu 24, 2007, 19:39:36 »
Mäkin olen alkanut seuraamaan sarjaa alusta asti amerikkojen tahtiin (syksystä 2005). Oon tosiaan ihan rakastunut tähän sarjaan, ja sen kaikkiin kolmeen päähenkilöön (Sammyyn, Deaniin ja Impalaan). Toisesta kaudesta oon tähän mennessä tykännyt tosi paljon, mutta tuo Ajatelman mainitsema yksi sivuhenkilö on kyllä iso miinus. Onneksi jaksossa 10 saatiin myös mahtava henkilö mukaan. :) Mutta siis toinen kausi on paljon ykköstä parempi, ja tuo poikien välinen suhde on mielenkiintoista seurattavaa.

Ei jaksaisi odotella perjantaihin että näkee Night Shifterin. Ja muutama seuraava jakso, varsinkin jaksot 13-16 kuulostaa tosi hyviltä. :)

Poissa Hebnu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #3 : Tammikuu 26, 2007, 15:16:30 »
Päivää. Kiva löytyy kaltaisiani höperöitä, jotka ovat hurahtaneet tähän sarjaan.

Oon kattonu ensimmäisestä jaksosta alkaen jokaikisen jakson, mitä on tullut. Jos en näkisi yhtä jaksoa, niin varmaan alkaisin itkemään. Mutta onneksi ei ole sitä pelkoa. Meille hankittiin nauhoittava digiboxi, jotta voin ottaa jaksoja nauhalle jos en näe. Perheeni ymmärtää pakkomielteeni jollain tavalla, mutta en tiedä, että ymmärtävätkö ihan täysin. Supernatural on lääke, jos on ollut paha päivä. Jos on paha päivä vaikka torstaina, niin voi aina katsoa jonku nauhalle otetuista jaksoista. Dean ja Sam piristävät päiväni. Ei ole ollut yhtään jaksoa, sitä en ole pitänyt. Ensi maanantain jakso pelottaa ihan vietävästi, sillä viime jakso jäi niin pahaan kohtaan. Höpötän nyt vain omiani, mutta on helpottavaa puhua tästä niin ikihanasta sarjasta, joka vei sydämeni heti ensimmäisellä jaksollaan.

Supernaturalin ensimmäistä tuotantokautta kauppoihin odotellessa:

Hebnu.

PS: Olisi yksi kysymys. Voiko joku ihana ihminen laittaa tänne Supernaturalin englannin kieliset kotisivut? Olen etsinyt, mutta en ole löytänyt.

PPS: Anteeksi kirjoitusvirheet.

Emixie

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Tammikuu 26, 2007, 16:56:41 »
Ihanaa, kun on tullut ihmisii tänne kirjoittelee. :>

Muuten Hebnu, tässä on näitä superisivui:

www.supernatural.tv
www.supernatural.warnerbros.com

Toivottavasti toimii. :)

Poissa Smoothie

• ilokaasu
  • Vuotislainen
  • oh mama.<3
Vs: Supernatural
« Vastaus #5 : Helmikuu 25, 2007, 14:12:34 »
Kiitos tästä topicista, olisin luonut tämän itse jos en olisi löytänyt. ^^

Juu, minäkin olen seurannut tätä sarjaa ekan tuotantokauden toisesta jaksosta lähtien. Ekan jakson missasin, vaikka nyt olenkin jo nähnyt sen.
Tämä sarja. Ouh. En ole ikinä hurahtanut mihinkään TV-sarjaan [tai bändiin tai laulajaan tai elokuvaan tai...] näin pahasti. Luulin jo, että Hädän hetkellä on pahin minulle, mutta.. Ja pahinta tässä on, että ajattelin, että Supernatural tulee olemaan jotain inhottavaa ja tylsää! Minä en meinaan pysty yhtään katsomaan minkäänlaista kauhua [joskus olen tyynyn takaa kurkkimassa.. x>]. Mutta onneksi aloin seuraamaan. Minulla on nykyään joku pakkomielle tähän sarjaan, pakko nähdä joka jakso ja pakko huokailla sen jakson perään seuraavana päivänä. Ehkä jo pelottavaa fanitusta? o.o

Tähän mennessä lempijaksoni on ollut ehkä In my time of dying. Sen jakson suuret tunteet ja herkistely oli sitä jotain niin ihanaa. ^^

Hmm. Lempihahmoni on Dean, ehdottomasti. Koska.. No, kopioin erään asian, jonka joku videontekijä oli Deanista sanonut. Varmaan se on painavin syy, että miksi juuri Dean on lempihahmoni. [lisäksi hyvä ulkonäkö ja ne silmät! Pitkät ripset ja viattoman suuret. Aww. Kuka tahansa sulaisi.] Ja se pakkomielle autoon. ^^

Lainaus
Dean feels everything strongly, especially love for his family. How even if he doesn't always let it show, he can hurt and he can feel pain probably the strongest out of the Winchester men.

Niin. Oih. Kauheaa ihkutusta muuten.

Onko muuten teillä aikomuksena hankkia Supernaturalin ensimmäisen tuotantokauden DVD?

Drucella

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Maaliskuu 15, 2007, 17:23:13 »
Oli nyt ihan pakko kirjoittaa, ihkutan tätä ohjelmaa ihan hulluna! Olen tosin seurannut sitä vain SubTV:n kautta, mutta en anna sen häiritä, vaan odotan kuuliaisesti aina seuraavaa jaksoa.

Päätin katsoa Supenaturalia, koska tykkään kauhuelokuvista ja kauhuahan siinä tavoitellaankin. Olen monasti kirkaissut ääneen kun olen säikähtänyt. Heti ensimmäisenä iskin silmäni Deaniin (joo, Smoothie, taidetaan olla samassa kelkassa :D). Ah, juuri ne ihanat silmät ja hyvä ulkonäkö, nahkatakki, hieno auto ja vielä kiva musiikkimakukin. Fanitan siis Jensen Acklesia, vaikken ole muualla kuin Supernaturalissa häntä nähnytkään. Samista en taas pidä, koska hän saa aina kaikki muijat puolelleen ja... muutenkin. Ei, Dean on PAALJON kivempi ja ihkumpi.

Minusta yksi hauskimmista jaksoista oli (en muista nyt valitettavasti nimeä) se, kun veljekset keppostelivat toisiaan vuorotellen. Siinä oli nimittäin kaksimielisiä juttuja, joille aloin nauraa ääneen. Se on siis vain yksi niistä. Lähes jokainen jakso on katsomisen arvoinen, jos ei muuten niin Deanin takia! (Joo, taidan olla ihan hurahtanut siihen hahmoon)

Onko muuten teillä aikomuksena hankkia Supernaturalin ensimmäisen tuotantokauden DVD?
Kyllä, on aikomuksena. Ensiksi aion kuitenkin hankkia Twin Peaksin toisen kauden.

Siis, tykkään ohjelmasta tosi paljon, se on ihan huippu. Useimmat sivu henkilöt kyllä ovat ärsyttäviä. Toinen suosikkisarjoistani (lukemalla viestini huolellisesti tajuatte varmasti sen olevan Twin Peaks).

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #7 : Maaliskuu 18, 2007, 01:34:39 »
Joku saattaa sanoa että on ehkä liian aikaista miettiä tätä vielä, mutta kuitenkin: mitä mieltä olette toisesta tuotantokaudesta tähän asti ja millä tavalla vertailisitte sitä ensimmäiseen? (2. alkoi siis jaksosta jolloin kaikki Winchesterit vietiin sairaalaan)

Jos toinen kausi jatkaa vielä samaa tasoa loppuun, sanoisin että se on parempi kuin ensimmäinen. Se on helpointa perustella käsikirjoituksen avulla, juoni on saanut uuden ulottuvuuden ja hahmojen luonteet ovat huolellisemmin luotuja. Vaikka muutama vakituinen sivuhenkilö on kuollut (John, Meg) niitä on onneksi tullut jonkin verran lisää tekemään tarinasta vähän yhtenevämmän. Juuri se irrallisuus häiritsi eniten ensimmäisellä kaudella, jonka noin 25 jaksosta ehkäpä 20 kertoivat sen saman jutun erilaisilla lisukkeilla. Mennäänpä johonkin syrjäiseen pikkukylään - siellä on joku mörkö - okei, tapetaan se mörkö - ja lähdetään pois. Joo ja pelastetaan sieltä joku hyvännäköinen tyttö. Ei ihan riitä että joka jaksossa on eri mörkö ja eri tyttö, koska sama kaava rupesi pitkästyttämään jo kolmannelta kerralta eteenpäin. Pidin kuitenkin erityisen paljon niistä ihan viimeisistä jaksoista, oikeastaan kaikista joissa isäkin oli mukana.

Vasta toisella kaudella tuli vihdoin niitä kaivattuja ylläripylläreitä, esimerkiksi se vampyyrijakso oli aika hyvä esimerkki (kun paljastuikin että vampyyrit olivat itse pelastettavia ja niiden metsästäjä oli pahis). Varsinkin siinä lopussa kun muistaakseni Sam pohdiskeli, kuinka moni heidän tappamistaan olennoista olisi sittenkin ansainnut elää.
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
She says "I can't remember" and starts to cry

Drucella

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Maaliskuu 18, 2007, 13:53:25 »
Juuri se irrallisuus häiritsi eniten ensimmäisellä kaudella, jonka noin 25 jaksosta ehkäpä 20 kertoivat sen saman jutun erilaisilla lisukkeilla. Mennäänpä johonkin syrjäiseen pikkukylään - siellä on joku mörkö - okei, tapetaan se mörkö - ja lähdetään pois. Joo ja pelastetaan sieltä joku hyvännäköinen tyttö. Ei ihan riitä että joka jaksossa on eri mörkö ja eri tyttö, koska sama kaava rupesi pitkästyttämään jo kolmannelta kerralta eteenpäin.
No kyllä se olikin aikalailla tuollaista ensimmäisellä kaudella. Ei se paljoa haitannut, mutta kyllä se välillä tympi. Toisella kaudella ollaan ajateltu enemmän veljesten luonnetta ja sellaista.

En siltikään osaa oikeastaan sanoa, kumpi olisi 'parempi' kausi (ainakin tähän mennessä). Ensimmäisellä kaudella oli myös mielenkiintoisempia ja pelottavampia jaksoja, kun taas toisella kaudella veljekset kahlaavat murheissaan. Ensimmäinen kausi oli itseääntoistava, toinen kausi vaikuttaa paremmin suunnitellulta juonen suhteen. Teen kompromissin, ja sanon, että koko ohjelma on hyvä (niinkuin se onkin).

Se on aika jännää, että suunnilleen jokainen jakso tuntuu sellaiselta... elokuvamaiselta. Esimerkiksi siinä on se juoni, joka tuntuu jo selvinneen kun puolituntia on mennyt, mutta sitten tapahtuukin jotain käänteitä jne. Muutenkin ohjelma tuntuu pidemmältä, kuin n. tunnin (ei sen takia, että se olisi tylsä) ja se on minusta kivaa.

//Edit: Ajatelmalle kiitos jakson nimen kertomisesta *kumartaa*. Se oli hauska jakso. Ja vielä siitä Samin ja Deanin muijamagneettijutusta: Tarkoitin, että sarjassa Sam saa kaikki naiset puolelleen. Tai ainakin useamman, kuin Dean. Itse olen ihan tööt Deaniin.

//Edit (igen): Tuosta mainitsemastani jaksosta kohta suunnilleen. Repesin: "Minulla lähti melkein nahka kädestä", "Et tiedä, kuinka epäilyttävältä tuo kuulosti". Nauroin ihan hulluna. Ah, tuota veljesrakkautta. Viimeisimmässä SubTV:ltä tulevista jaksoista nauroin taas: "Tämä mies tässä, hän keräilee nukkeja. Hän ei haluaisi, että kerron. Hän pitäisi kovasti, jos voisi katsoa niitä...". (Joo, ei ole ihan sanasta sanaan oikein, mutta sisältö on suurinpiirtein sama) Voi että, sekin jo piristää päivän kun muistelee noita hauskoja juttuja. Aion, muuten, ostaa sen ekan kauden DVD-boxin. En tiedä hankinko sen nyt vai heti. :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 29, 2007, 18:21:29 kirjoittanut Drucella »

Poissa Carabella Lëralondîr

• Mustasiipinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #9 : Maaliskuu 18, 2007, 22:28:05 »
Uu. Tottakai. Truefani. Dean-tyttönen. Weeh :D Alun perin kuulin kaverin kautta ja aloin näin ihanasti moraalittomasti latailla koneelle ja seuraan Amerikan tahtiin. Kai se löytyy siitäkin, että yliluonnollinen nyt yleensäkin kiinnostaa ja vielä näillä näyttelijöillä, niin kyllä se menestys on taattu.

Mutta kyllä itse kans pidän jotenkin 2. kaudesta enemmän, ehkä siinä on tuota syvällisyyttä ja enemmän panostusta. Ensimmäinen kausikaan ei lainkaan huono ollut, uskaltanenko väittää että suosikkijaksot olivat Faith & Hell House & Devil's Trap. Kerrassaan upeita. Mutta tokalta kaudelta suosikkeja on ehdottomasti In My Time Of Dying, Everybody Loves A Clown ja Playthings.

Kai on pakko sitten itsekin hiukan mainostella suomenkielisiä Supernatural-fanisivuja, jotka pian avautuvat, kunhan me ylläpitäjät saamme tämän ulkoasun pyörimään siellä. http://devils-trap.net, mutta foorumi on kyllä jo auki.
Kaikki tarinat ovat lopulta vain sanojen säikeitä.
(Tervetuloa uudelle kirjoittamisfoorumille!)

Ajatelma

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Maaliskuu 22, 2007, 16:19:12 »
Itse hankin dvd-boksin heti käsiini. nyt olen onnellinen omistaja :)

pidän 2.kaudesta enemmän koska tämä ei ole niin irrallinen vaan tässä on selvä juoni joka kantaa koko kauden ajan. tosin en ole liian innoissani koko sota-kuviosta. vähän turhan käytetty.

Drucella, eihän Sammy saa kaikkia naisia puolelleen! :P tarkoitatako itse sarjassa vai faneja? koska omista kokemuksistani voisin sanoa että Dean-faneja on loputtomasti (en tarkoita tätä pahalla! Rakastan myös Deania, ihana mies hänkin!!) ja yleisesti ottaen Dean on suositumpi hahmo. ja Deanhan se aina naisten numeroita hapuilee sarjassa :P mutta molemmat pojat ovat oikeita misumagneetteja jos minulta kysytään ;)

tulikin mieleeni... itseäni ärsyttää että nyt 2.kaudella on ollut paljon tunteellisia kohtauksia Deanille, mutta Sammylle ei yhtä paljon tai yhtä syviä. 1.kaudella molemmilla oli niitä suurinpiirtein yhtä paljon, mutta nyt aina kun Samilla on herkkä hetki, esim. Croatoanissa, Dean varastaa sen ja alkaa itse angstailemaan :P ei niin että siinä mitään vikaa olisi, ihanaa kuulla kun Dean viimeinkin avautuu koska sitä tarvitaan, mutta haluaisin kunnon tunteenpurkauksen Sammylta. mutta mielestäni Dean-angstia ei ole nähty vielä tarpeeksi mutta tulisi nyt sitä Sam-angstiakin vähän syvemmin. kunnon raivokohtaus molemmille! lyömistä, itkemistä ja se halaus!!! missä se pirun halaus viipyy!

ja tämän viestin ei ole tarkoitus aiheuttaa riitaa eli älkää nyt vetäkö herneitä nenäänne.

ai niin ja Drucella, kyselit jaksoa jossa pojat keppostelivat... se on Hell House 1x17. mainio jakso ja hyvät vitsit :P

Drucella

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Huhtikuu 01, 2007, 09:31:49 »
Ääh, pakko kirjoittaa taas, en enää viitsinyt muoksia vanhaa viestiäni.

Ensinnäkin haluan perua sanojani:
Samista en taas pidä, koska hän saa aina kaikki muijat puolelleen ja... muutenkin.
Olen todennut kastoessani ensimmäisimpiä jaksoja, että Deanhan se siinä niihin naisiin vetoaa.

Kyllä, on aikomuksena. Ensiksi aion kuitenkin hankkia Twin Peaksin toisen kauden.
Perun sanani taas. Ostinkin ensimmäiseksi Supernaturalin 1. kauden. Ensimmäinen syy taitaa olla se, että Supernaturalissa on aivan mahtavat päähenkilöt. Toinen syy on extrat! Totesin siis Supernaturalin arvokkaammaksi saada, ja niinpä minä otin sen (Toivottavasti kukaan teistä ei ollut silloin siinä kaupassa, lähdin kävelemään kassalta ensiksi puolijuoksua, jonka jälkeen kiljuin innosta ja pompin tasajalkaa. Hävetti jälkeenpäin). Täytyykin katsoa tuo Hell House -episode.

tulikin mieleeni... itseäni ärsyttää että nyt 2.kaudella on ollut paljon tunteellisia kohtauksia Deanille, mutta Sammylle ei yhtä paljon tai yhtä syviä. 1.kaudella molemmilla oli niitä suurinpiirtein yhtä paljon, mutta nyt aina kun Samilla on herkkä hetki, esim. Croatoanissa, Dean varastaa sen ja alkaa itse angstailemaan :P ei niin että siinä mitään vikaa olisi, ihanaa kuulla kun Dean viimeinkin avautuu koska sitä tarvitaan, mutta haluaisin kunnon tunteenpurkauksen Sammylta. mutta mielestäni Dean-angstia ei ole nähty vielä tarpeeksi mutta tulisi nyt sitä Sam-angstiakin vähän syvemmin. kunnon raivokohtaus molemmille! lyömistä, itkemistä ja se halaus!!! missä se pirun halaus viipyy!
Vooih, juuri tuota nyt kaipaisinkin. Minusta Sam angstasi ekalla kaudella enemmän, ja nyt kun hän on kuullut siitä erityiskyky-tappamis-demoni-jutusta, niin hän angstaa taas. Deanin angstaamista on yleisesti vähemmän, sitä saisi olla enemmänkin. Dean pitää kaiken sisällään.
Eikös siinä ensimmäisellä kaudella (olikohan jakso Skin, en ikinä muista niitä jaksoja. Korjatkaa, jos olen väärässä), joku pahis alkoi puhumaan Deanille siitä, että hän haluaisi olla kuin Sam (ystäviä ympärillä, opinnot, normaalielämä)? Siitä olisi pitänyt angstata enemmän, mutta tämä kohta ohitettiin olan kohautuksella.
Mutta kannatan tuota kunnon väkivaltaista itku-suru-raivo -kohtaa! Ja se halaus vielä päälle!

Ehkä minä nyt lopetan tämän lainailun ja kirjoitan vasta sitten, kun jotain kunnon asiaa tulee. Ehkä olen vähän liiankin innokas, mutta minkäs teet kun nykyään TVstä ei tule muuta kuin sontaa?

//Edit: Voi itku ja hammasten kiristely! Löysimpä sen ainoan tähän mennessä näkemäni HUONON Supernatural-jakson! Se on Route 666! Ensinnäkin: jakson "pelottavat" kohdat ovat sellaisia, missä joku auto tappaa ihmisiä. Toinen juttu: mitä? Mitä? MITÄ? Deanin entinen nainen? "You love her"?! Ei ei ei, ei tuollaista. Ei se minua haitannut, että Dean jotakin muijaa rakastaisi, mutta se Cassie, se oli ärsyttävä! Onko kellään muulla sellaista Supernatural-jaksoa, johon olisi pettynyt, tai jota inhoaa yli muiden?
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 02, 2007, 16:04:52 kirjoittanut Drucella »

Ajatelma

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Huhtikuu 05, 2007, 22:41:15 »
Lainaus
Lainaus käyttäjältä: Ajatelma - Maaliskuu 22, 2007, 17:19:12
Vooih, juuri tuota nyt kaipaisinkin. Minusta Sam angstasi ekalla kaudella enemmän, ja nyt kun hän on kuullut siitä erityiskyky-tappamis-demoni-jutusta, niin hän angstaa taas. Deanin angstaamista on yleisesti vähemmän, sitä saisi olla enemmänkin. Dean pitää kaiken sisällään.
Eikös siinä ensimmäisellä kaudella (olikohan jakso Skin, en ikinä muista niitä jaksoja. Korjatkaa, jos olen väärässä), joku pahis alkoi puhumaan Deanille siitä, että hän haluaisi olla kuin Sam (ystäviä ympärillä, opinnot, normaalielämä)? Siitä olisi pitänyt angstata enemmän, mutta tämä kohta ohitettiin olan kohautuksella.
Mutta kannatan tuota kunnon väkivaltaista itku-suru-raivo -kohtaa! Ja se halaus vielä päälle!

mielestäni eka kausi oli enemmän sellaista tutustumista hahmoihin ja olihan siellä major Dean-angst myös! esim. jaksoissa Scarecrow, Something Wicked, Devil's Trap kaatui melkein Deanin puoleen vaikka oli myös selvää ihanaa Sammy-angstia, Home jne jne. toki siellä oli paljon paljon ihanaa Sammy angstia, mutta mielestäni suht tasapuolisesti.
2.kaudella nyt on selvästi yritetty saada angstia molemmille mutta miksi vain Dean purkaa todelliset tunteensa. tokihan Sammy raivosi (kuten oli asiallista) Hunted jaksossa, mutta siinäkin angst-pisteet meni Deanille koska Dean yritti siinä selvästi pidätellä kyyneliä ja selitti miten Johnin ääni huusi kokoajan päässä. samoin jaksossa Croatoan, Sammy oli lähellä kuolla ja mielestäni Sammylla olisi ollut oikeus päästää vähän höyryjä ulos, mutta silloin Dean päättää kertoa Sammylle että hän onkin niin väsynyt jne.
nyt kuulostaa siltä kun en ollenkaan pitäisi Deanista, mutta minua vain ajoittain ärsyttää että kun noin yleisesti ottaen Dean on näistä kahdesta se fanien(tyttöjen) keskuudessa suositumpi, hänelle suodaan enemmän tuollaisia itku-kohtauksia
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

mutta se hali on saatava. ehkä jaksossa 20? tai viimeistään vikassa jaksossa, pakko saada HALI! :P kannatamme halia

Route 666 pidetään yleisesti huonoimpana tai toiseksi huonoimpana jaksona Bugsin jälkeen. :P itse en inhoa oikeastaan mitään jaksoa, enemmänkin niin että toiset jaksot ovat vain parempia. mielestäni Bugs on tylsä, mutta ei kuitenkaan huono.

Poissa Aewyn

• Vuotislainen
« Vastaus #13 : Toukokuu 28, 2007, 21:42:33 »
Olen katsonut yhden jakson, ja sen perusteellahan ei hirveästi voi sanoa.. Mutta minusta se vaikutti erittäin hyvältä. Tykkäsin tosi paljon, kauhu viehättää. (Katsottiin serkun kanssa kahdestaan tyhjässä talossa).
Jakso oli se, jossa oli joku vanhan miehen haamu, joka kerran vuodessa ilmestyi ja kidutti ihmisiä. Nainen juoksee alussa niiden kahden miehen auton luo ja huutaa, että se joku seuraa häntä ja hän tarvitsee apua.
Minä pidin. Ainoa, mikä estää minua seuraamasta sarjaa on myöhäinen lähetys-aika :\ Ei se muuten minua haittaisi, eikä meidän perheessä oikeastaan olla kovin tiukkoja nukkumaanmenon suhteen (:D), mutta periaatten vuoksi pitäisi päästä sänkyyn mielellään ennen yhtätoista. Se edellyttää sitä, että kymmenen aikoihin alan syödä yms. Eli toisin sanoen Supernaturalin seuraaminen on melkein mahdotonta, ellen sitten nauhottaisi ... Mutta.. Onhan vielä tulevaisuudessa varmaan aikaa. Jos ei mene tauoksi kesälle voisin hyvin alkaa seurata vakituisesti.
psykoottisen villiä ja alastonta

Soijakastike

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Toukokuu 29, 2007, 22:43:55 »
Supernatural on ehdottomasti paras sarja mitä tällä hetkellä tulee tv'stä.
Silloin kun ko. sarja alkoi niin seurasin niin montaa muutakin sarjaa niin en tätä sitten jaksanut alkaa seuraamaan.
Se oli virhe, koska tällä hetkellä olen _totaalisen_ koukussa tähän sarjaan.
Lempparini sarjasta on ehrottomasti Dean, eli Jensen Ackles.
Itse asiassa pidin Jensenistä näyttelijänä jo Dark Angelissakin, ja se oli yksi syy miksi olin koukussa siihenkin sarjaan.

Hyvä sarja on..
Pidän kovasti.

Ajatelma

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Toukokuu 30, 2007, 12:35:21 »
aewyn, jakso oli Roadkill (en muista suomeksi nimeä) ja Superi jää tauolle kesäksi :) ensi viikolla tulee kaksiosaisen finaalijakson ensimmäinen osa :) All hell breaks loose, part one :) sitä seuraavalla viikolla sitten 2.tuottiksen viimeinen,ihanaihanaihana päätösjakso :D
MUOKS: ensi maanantaina tulee siis 2 jaksoa; all hell breaks loose part one & two :) supernatural rocks
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 31, 2007, 19:07:36 kirjoittanut Ajatelma »

sarra

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Kesäkuu 09, 2007, 10:45:30 »
Paras sarja ikinä!

Olen ollut fani vasta pienenpienen ajan, mutta kaveri pisti minut kattomaan jakson niin jäin heti koukkuun. Ykköstuotantokaudenjaksoista (niistä jotka olen katsonut) tykkään jaksoista Pilot, Wendigo, Hell house :>>
Ei tullut kahta jaksoa viime maanantaina, vaikka subi oli niin väittänyt ;<
Oli jännittävä jakso, voi Sam raukkaa.
Lempparihahmo on tottakai Sam 'Sammy' Winchester <3 

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #17 : Kesäkuu 09, 2007, 23:21:56 »
Viestini SPOILAA.

Juu, minäkin olen seurannut kyseistä sarjaa alusta asti. En katso kovin paljon televisiota tai ylipäätään pidä sarjoista, joita töllössä nykyään pyörii, mutta Supernatural on kyllä poikkeus. Pidän Supernaturalista, koska kummitustarinat ja yliluonnolliset otukset ovat varsin kiehtovia. Lempihahmoa en oikein osaa sanoa - ehkä Dean on sellainen, ja pidin kyllä Ashistakin, sekä siitä veikosta, joka sai ihmiset tekemään oman tahtonsa mukaisesti (harmi, että kumpikin sai surmansa). Sarjassa minua ärsyttää ehkä eniten Samin ajoittainen angsti ja jatkuva jauhaminen veljesten isästä. Kai se on tavallaan ihan ymmärrettävää, mutta ei sitäkään kestä määräänsä enempää.

En oikein osaa sanoa varsinaista lempijaksoa. Pidin ehkä hiukan enemmän ensimmäisen tuotantokauden jaksoista, koska monissa niistä sai oikeasti pelätä. Se mielisairaala-jakso oli kyllä aika hyvä, ja Bloody Maryssa minä vapisin sohvannurkassa. Toinen tuotantokausi on ollut ehkä liian täynnä veljesten angstausta isästä jne. Tiedättekö muuten, koska seuraava season pyörähtää käyntiin televisiossa?
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Drucella

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Kesäkuu 12, 2007, 19:51:59 »
Mieletön season finale!
Se kyllä itkettikin... toisella kaudella on tullut paljon nyyhkyjaksoja. Heart varsinkin oli surullinen, mutta All Hell breaks loosetkin kosketti paljon. Nyt kun on tavallaan tutustunut veljeksiin, ja tietää mitä he saatavat käydä läpi sisällään.

Minusta on kivaa katsella Supernaturalia, ei pelkästään sen kauhun takia (mikä oli alkuperäinen syy että aloin koko sarjaa katsomaan), vaan Sammyn ja Deanin juttujen seuraaminen. Kuinka mm. jaksossa In my time of dying jotenkin osoitetaan veljesten läheisyyttä, kun he kommunikoivat Ouija-laudalla, ja jaksossa Heart Dean ei olisi halunnut, että Sam kärsii. Ja kuitenkin Tall talesissa sai nauraa jatkuvasti, oli se niin friikki ja hauska jakso.

Pakko laittaa 1. kaudelta koskettava kohta edelliseen höpötykseeni liittyen: (Jakso Something wicked)
Sam: ...He'll always know that there are things out there in the dark. Never be the same, you know. -- Sometimes I wish that... *sight*
Dean: What?
Sam: I wish I could have that kind of innocence.
Dean: -- If it means anything sometimes I wish you could too.

Ainakin Supernatural.tv'n mukaan toinen kausi tulee myyntiin USAan syyskuun 11. päivä, eikä 3. kautta olla ilmeisesti edes aloitettu vielä tehdä (?). Innolla odotamme...

Anteeksi, mutta en musita jaksojen nimiä suomeksi!

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #19 : Kesäkuu 12, 2007, 21:32:49 »
Lievää (tai ei niin lievää) SPOILAUSTA.

Olenko muuten ainoa, jonka mielestä tuo toisen tuotantokauden viimeisen jakson nimi oli käännetty jotenkin hölmösti? Sain kuunnella sisareni valitusta varmaan puolet jaksosta...

Mutta olihan tuo ihan hieno päätösjakso. Tosin tiesin jo ensimmäisen osan lopussa, ettei Sam voisi kuolla - se nyt ei vain ollut mahdollista (onhan kyseessä amerikkalainen sarja...). Loppu oli kyllä koskettava, kun pojat pääsivät näkemään isänsä. Odotin tosin keltasilmälle paljon vaikuttavampaa kuolemaa, kun heppua nyt kuitenkin on parin tuotantokauden ajan jahdattu ja vihattu. Lisäksi minua häiritsi se, miten Jake niin nopeasti alistui keltasilmän valtaan, ja ylipäätään uskoi demonin puheita. Saapa nähdä, millainen tämä sota tulee nyt sitten olemaan, ja miten se vaikuttaa veljeksiin.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Drucella

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Kesäkuu 12, 2007, 22:28:15 »
Olenko muuten ainoa, jonka mielestä tuo toisen tuotantokauden viimeisen jakson nimi oli käännetty jotenkin hölmösti?
Vastataanpa suoraan kysymykseen suora vastaus: et. Itsekin valitin kaverilleni hölmöstä jakson nimestä. Eikös se ollutkin joku Helvetin esikartano? Englanninkielisestä nimestä sen olisi voinut kääntää vaikka Helvetti irti. Nauratti Folsom prison bluesinkin suomenkielinen nimi: Kalteritango.

Jonkinlaista spoilausta saattaa sisältää:
Se oli muuten aika hieno se pentagrammi-ratakisko -juttu. Suuren devil's trapin keskellä on Helvetin portit, jonka saa avattua tuolla spesiaalilla Coltilla. Mutta miksi Colt on ylipäänsä tehnyt siihen oveen avaimen, jos se ei haluaisi, että sitä avataan??

Minua jäi myös mietityttämään kun Mary tunsi tha Demonin. Miten? Kuinka? Miksi?
"It's you"
"She knew you!?!"

Mitä tämä nyt tarkoittaa? Kaverini kanssa pohdittiin, että jospa John olisikin jo aiemmin metsästänyt pahaa, mutta nekin kaavailut meni mönkään, ettei se voi olla mahdollista. Vai voisiko sittenkin...? John kyllä halusi suoda pojille hyvän elämän, niinkuin hän selitti ensimmäisen kauden lopulla, että siinä menee jotenkin ristiin ajatukset... Ääh, aina omat versiot kuulostaa niin tyhmiltä!

Saapa nähdä, millainen tämä sota tulee nyt sitten olemaan, ja miten se vaikuttaa veljeksiin.
Sinäpä sen sanoit. Jännittäen odotan. Tosin petyn pahasti, jos joka jaksossa metsästetään demonia! Siitä tulee liian yksioikoista, jos ne niin tekevät. En ala asettaa liian suuria ennakko-odotuksia.

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #21 : Kesäkuu 13, 2007, 16:45:18 »
Luulen että varoituksia ei tarvitse enää merkitä koska jäljellä ei ole mitään spoilattavaa. Tällä hetkellä Subtv on tietääkseni 100% tilanteen tasalla ja kukaan ei ole nähnyt kolmatta kautta. Luotan siihen että jokainen on tarpeeksi viisas pysyäkseen pois tästä keskustelusta jos näkemätön jakso on vielä nauhalla.

Mitä, mitä, MITÄ? Deanilla vuosi elinaikaa!? VOI EI!

Keksin tuohon niin yksinkertaisen ratkaisun että olen täysin varma ettei se voi toimia: voisikohan kaksi henkilöä tehdä pirun kanssa jatkuvaa bisnestä toistensa elämästä? Siis jos vuoden päästä helvetin koira tulee tappamaan Deanin, silloin Sam tuo hänet takaisin oman henkensä hinnalla, ja kun on Samin vuoro kuolla, Dean hieroo uudet kaupat jne. Huonona puolena tuossa on tietysti se että kuolema on varmasti aika inhottava kokemus ja raatelusta "selvinnyt" tuskin mielellään odottaa uutta kierrosta.

Tietysti tuon voi tehdä mahdottomaksi selittämällä että sama henkilö ei voi vaikka tehdä uudestaan samaa kauppaa, tai että seuraavilla kerroilla luvattu elinaika vähenee asteittain kunnes inflaatio korjaa omansa pois. Oikeasti, jos kolmannella kaudella tuota mahdollisuutta ei esitetä (ja kumota), juonessa on aikamoinen aukko.
I say "Who's there?"

Knight Rider

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Syyskuu 28, 2007, 16:06:20 »
Oih, paras sarja koskaan <3

Rakastan kauhusarjoja ja -leffoja ja Supernatural on kyllä lempparini :D Tosin on siinä paljon muutakin kuin kauhua, ihmissuhteita ja vaikka mitä mahtavaa, tästä ei vaan voi olla tykkäämättä. :>

En tiedä kiinnostaako ketään (:D) mut kerronpa nyt kumminki että Supernaturalin kolmatta kautta saadaan vielä Suomessa odottaa aika kauan, season premiere on Amerikassa 4. lokakuuta, Suomessa ei kyseistä sarjaa tulla SubTv:n mukaan näkemään ainakaan syyskaudella. Kakka. :( Kannattaa siis kattoo Ameriikan tahtiin. ;>

Joo, saatoitte jo tietääkkin. Sanoinpa nyt kumminki. ^^D

Poissa Nac Mac Feegle

• Vuotislainen
« Vastaus #23 : Marraskuu 19, 2007, 15:01:40 »
Supernatural on ihana sarja. Odottelen innolla kolmannen kauden alkamista (pääsen taas kuolaamaan Samia ja Deania), vaikka siinä vielä aika kauan kestääkin. Alun perin en kauheasti perustanut kyseisestä sarjasta, mutta muutaman jakson katsottuani jäin koukkuun. Ensimmäisen kauden olen itselleni ostanut ja seuraavaksi sitten toinen kausi, kunhan se tulee myyntiin.

~ nac mac feegle
Kaksimielisyys ei ole pahe...päinvastoin!

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #24 : Marraskuu 21, 2007, 22:31:06 »
Sanokaapas nyt tyhmälle, että koska tuo kolmas tuotantokausi oikein pyörähtää käyntiin? Itsellä on sellainen hatara mielikuva, että keväällä koittaa tuo ilon päivä, kun Supernatural taas jatkuu televisiossa...

edit.
Kiitokset Lupinille ja Knight Riderille vastauksesta.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 09, 2007, 23:16:22 kirjoittanut Rainmaker »

Knight Rider

• Ankeuttaja
« Vastaus #25 : Marraskuu 27, 2007, 19:37:23 »
Sanokaapas nyt tyhmälle, että koska tuo kolmas tuotantokausi oikein pyörähtää käyntiin? Itsellä on sellainen hatara mielikuva, että keväällä koittaa tuo ilon päivä, kun Supernatural taas jatkuu televisiossa...

Kyllä, Subtv:n sivuilla sanotaan että kolmas kausi tuskin alkaa Suomen televisiossa tämän vuoden puolella, ensi keväänä sitten kai. Ku vaan jaksais odottaa.

Poissa Smoothie

• ilokaasu
  • Vuotislainen
  • oh mama.<3
« Vastaus #26 : Joulukuu 06, 2007, 18:25:23 »
Tälläinen pikainen, mutta olenko ainoa, joka ei voi sietää sarjan jaksojen nimien suomennoksia? Ärsyttää aina lukea lehdestä.
Ja tekstitys, voi itku. Välillä harmittaa olla suomalainen kun missaan kaikki hauskat vitsit koska luen tekstityksen väkisin. Onneksi boxissa saa itse valita tekstityksen, yleensä pidän sen englannilla tai en pidä ollenkaan.

Tulisipa kevät pian. ^^

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #27 : Joulukuu 09, 2007, 20:06:31 »
Tälläinen pikainen, mutta olenko ainoa, joka ei voi sietää sarjan jaksojen nimien suomennoksia? Ärsyttää aina lukea lehdestä.

Ne ovat kieltämättä aika typeriä. Kyllähän sen ymmärtää, että joitakin englannin kielen ilmaisuja on mahdotonta kääntää suoraan suomeksi. Sinänsä se on harmillista, sillä joskus jaksojen nimet ovat osuvia ja naseviakin. Toisaalta suomentajat voisivat silti vähän miettiä, miten saada nimet edes jotenkin vastaamaan alkuperäistä. Muistaakseni toisen tuotantokauden viimeisen jakson nimi oli "All Hell Breaks Loose" (tai jotain sinnepäin), ja se oli suomennettu Helvetin esikartanoksi. Tuo nimi olisi ollut aivan helppoa kääntää melko suoraan suomeksi.

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #28 : Joulukuu 09, 2007, 22:19:14 »
Kolmas tuotantokausi on maailmallakin vasta menossa. Sitä on tullut jotain 8-10 jaksoa vasta. Eli ei varmaan ihan heti ole tulossa.
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Knight Rider

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Maaliskuu 21, 2008, 18:03:40 »
Eli taas uutta tietoa kolmannen kauden alkamisesta Suomessa:

Subtv:n sivuilla sanotaan, että 3. kausi alkaa Suomessa aikaisintaan ensi syksynä. Miten ihmeessä olisi tarkoitus jaksaa odottaa niin kauan? :'o

Ja tekstitys, voi itku. Välillä harmittaa olla suomalainen kun missaan kaikki hauskat vitsit koska luen tekstityksen väkisin. Onneksi boxissa saa itse valita tekstityksen, yleensä pidän sen englannilla tai en pidä ollenkaan.

Olen täysin samaa mieltä. Itsekkin katson mieluiten kokonaan ilman subeja. Ja jaksojen suomennokset, tekisi niin mieli sanoa suoraan mitä mieltä niistä olen. -_- Ne ovat jotain todella karmeaa. Miksi ne edes pitää suomentaa?

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #30 : Maaliskuu 22, 2008, 19:47:57 »
Subtv:n sivuilla sanotaan, että 3. kausi alkaa Suomessa aikaisintaan ensi syksynä. Miten ihmeessä olisi tarkoitus jaksaa odottaa niin kauan? :'o

Tyhmää. :( Minä olin ihan sellaisessa käsityksessä, että se saattaisi alkaa jo joskus tässä kevään mittaan, mutta väärässä näemmä olin. Ei tässä kyllä syksyyn asti jaksaisi odottaa. Toivottavasti uusi tuotantokausi on samalla tavalla karmiva kuin ensimmäinen oli, eikä sitä ihmissuhdesotkua kuin toisella seasonilla.

Poissa Giliath

• Cassiopeian pikkusisko
  • Vuotislainen
  • Jensen Ackles :D
« Vastaus #31 : Huhtikuu 13, 2008, 20:57:56 »
Aivan ihana sarja. Sarja toimii hyvin,varsinkin veljesten väliset kahnaukset ovat loistavia. Se jakso, jossa tekivät toisilleen kepposia, oli aivan loistava, tuli naurettua monta kertaa. Sarja ei ole sinänsä pelottava, mutta kyllä joissain kohtauksille säikähtää. Varsinkin se 1 tuotantokauden alkujaksot ovat yhä mielestäni sarjan parhaimpia osia.

Sarja on sinänse omalta osaltani erikoinen (saattaa olla kyllä monillakin sama) en pidä yleisesti kauhu-elokuvista. No, ensimmäinen jakson nähtyäni olin lumoissani, ja jatkoahan oli pakko katsoa.

Sarja on koukuttava, näyttelijät loistavia. Sarjan vierailevat hahmot pitävät yllä mielenkiintoa. Erityisesti käsikirjoitus ansaitsee kehuja, mielenkiinto pysyy (no toisessa kaudessa nyt vähän heittelehti) koko tuotontokauden ajan. Osan jaksojen teemat/kauhut ovat otettu kertomuksista, luin jostain että käsikirjoittajat olivat jahdanneet ympäri maata tälläisiä kertomuksia, ja olivat sitten niitä sopeuttaneet jaksoihin. Suomennetut jakson nimet, no, onhan niitä vaikea varmaankin suomentaa... Mutta tämä *sensuroitu* Subtv ei pistä 3 kautta käyntiin Suomessa, ärsyttää (nätisti sanottuna) kaikkia!
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 19, 2008, 20:21:03 kirjoittanut Giliath »
*Miettii ja lukee, mutta harvemmin kirjoittaa*

Knight Rider

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Huhtikuu 20, 2008, 14:56:11 »
Jipii, hyviä uutisia niille jotka eivät jaksa odottaa kolmannen kauden jaksoja! Subtv alkaa näyttää kesäkuun alussa ensimmäisen tuotantokauden jaksoja uusintoina! :) Upeeta. Onhan ne jaksot kyllä nähty mutta vähän se lievittää vieroitusoireita. ;)

Knight Rider

• Ankeuttaja
« Vastaus #33 : Kesäkuu 30, 2008, 19:40:43 »
Alkaa tosissaan pänniä tuo Subtv. Nyt Subin sivuilla sanotaan, että Supernaturalin 3. kauden jaksoja saa odottaa ainakin ensi kevääseen! Tekstistä saa sen käsityksen, että uusien jaksojen myöhästyminen johtuu ekan ja tokan kauden uusinnoista. En voi ymmärtää tuota Subin logiikkaa. Esitysoikeudet on kuulemma jo hankittu mutta ohjelmapaikkaa ei mukamas saada sarjalle järkättyä. Miksei uusintoja voisi jättää pois ja pistää uusia jaksoja tilalle?? Minä olen kolmoskauden jo nähnyt, mutta ajattelen tässä lähinnä niitä kohtalotovereita, jotka eivät ole nähneet ja odottavat kuumeisesti. Mielestäni ei kovin kehuttavaa toimintaa Subtv:ltä. Voihan tietysti olla, etteivät he voi tehdä asialle mitään.

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #34 : Kesäkuu 30, 2008, 20:13:41 »
^ Niinpä, tai miksei niitä uusintoja voi edes nopeuttaa kahden jakson viikkovauhtiin? Nythän sunnuntaisin tulee uusinnan uusinta ja jos sen paikan varaisi mieluummin sille järjestyksessä seuraavalle jaksolle joka viikko, uusien jaksojen pariin päästäisiin noin 20 viikkoa aikaisemmin. Ja pakkoko ne uusinnat on aina kiilata niiden muiden sarjojen eteen? Kyrsii ankarasti kun Buffy tulee nykyisin kolmelta yöllä, eikä se edes ole mikään uusinta.

Tuli vielä ihan off-topicina mieleen kaiken huippu viime joulukuulta kun sitä jotain Markku's Christmas Almanac -chattia näytettiin. Se tuli aamuisin joskus seitsemän tai kahdeksan aikaan ja uusittiin aina puolilta öin. Voitteko kuvitella mitään turhempaa kuin tv-chatin uusinta?! Josta tietysti puuttui täysin se interaktiivisuus koska siellä pyörivät joka ilta ne saman aamun viestit eikä uusia voinut lähettää. Kaiken lisäksi sen uusinnan jälkeen Subilta tuli samana yönä vielä jotain ihan oikeaa ohjelmaa, jota katsoakseen piti tietysti valvoa chatin päättymistä ja muuta mukavaa. Tosin koska kyseessä on sama kanava joka näyttää esim. Big Brotheria, en ihmettele ettei siellä ajatella koskaan mitään. Paitsi rahaa.
I say "Who's there?"

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #35 : Kesäkuu 30, 2008, 21:23:16 »
Siis mitä helkkaria? Mikä ihmeen älyn faarao siellä Subilla on oikein ollut päättämässä asioista... Eihän tuossa ole mitään järkeä! Minä olen ainakin odottanut Supernaturalin kolmatta seasonia alkavaksi kuin kuuta nousevaa, joten voitte arvata pettymykseni olevan suuri, jos se nyt sitten meneekin ensi keväälle jonkun neron takia. :(

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #36 : Heinäkuu 02, 2008, 22:59:20 »
Jos tällainen mistään mitään tietämätön pikku taukki saa sanoa oman sanansa tähän väliin, niin minä olen vain iloinen, että sarjan jaksoja alettiin näyttää alusta asti - itse kun en ole sarjaa aikaisemmin seurannut (ja nytkin missasin pilotin, kahdesti).
Paljoa en tietenkään pysty vielä arvioimaan tuon Wendigo-jakson jälkeen, mutta mielenkiintoiselta vaikutti, minuun uppoavat nuo yliluonnolliset-muttei-kuitenkaan-vielä-scifiä -sarjat. Deanin ja Samin näyttelijät eivät kylläkään menisi minulla läpi veljeksistä, että sinällään mietityttää millä periaatteella casting on oikein tehty. Jensen oli kyllä suvereeni Deanina sen yhden jakson perusteella, mutta Jaredin tulkitsemaan Samiin en kyllä vielä saanut otetta. Mutta kai tämä tästä, digiboxi käy taas huomenna kuumana :)
//Niin joo, ja arvatkaa vain sainko sätkyt ihan vanhasta perinteisestä "käsi nousee haudasta" -kohtauksesta. Tässä sarjassa on juuri sopivasti kauhua miun makuun :P
//Nyt on jo kaksi jaksoa nähty. Ihan koukussa. Dean <3<3<3
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 07, 2008, 21:23:15 kirjoittanut Ginger »
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #37 : Heinäkuu 03, 2008, 00:10:46 »
Minäkin olen iloinen siitä, että näitä jaksoja alettiin näyttämään alusta. Minäkään kun en katsonut aivan alusta asti ja taisin nähdä kolme viimeistä jaksoa sekä jotain hajajaksoja sieltä täältä.

Viime jakson jälkeen minäkään en oikein osaa mitään sanoa, mutta vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta. Siinä ekassa jaksossa vähän säikähdin sitä, kun se likka oli naulattu tai jotain sinne kattoon. Sen siitä saa kun tuijottaa telkkaria keskellä yötä pimeässä huoneessa yksin. Sam ja Dean eivät menisi minultakaan läpi veljeksinä, mutta haitanneeko tuo kun vaikuttavat varsin mielenkiintoisilta henkilöiltä. 

Graveheart, et ole ainoa joka on kyrsiintynyt Subin outoiluun. Silloin kun Angel vielä tuli, niin sitä näyettiin aina ihme aikoihin joskus keskellä viikkoa ja joskus se ohjelma-aika jopa vaihteli, mikä kyrsiinnytti entistä enemmän. Ikinä en ole mitään palautetta mokomalle kanavalle laittanut, mutta mieli tekisi eikä siitä varmaan olisi apuakaan. Ihme päättäjät...
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Knight Rider

• Ankeuttaja
« Vastaus #38 : Heinäkuu 04, 2008, 12:15:24 »
Sinänsä on tietysti ihan mukavaa, että saa katsella vanhoja hyviä jaksoja ja päästä siten tunnelmaan kolmoskautta varten, mutta hieman outoa viivästyttää uusien jaksojen alkua uusinnoilla. Ja on hieman harmillista katsoa vanhoja jaksoja, kun tietää kaikki haudasta nousevat kädet yms. eikä niitä säikähdä. Ei saa sellaisia fiiliksia kuin niistä jaksoista, jotka näkee ensimmäistä kertaa. :D

Täytyy myöntää, että parissa ensimmäisessä jaksossa Sam on aika persoonaton. Deanissa ilmenee monia piirteitä, mm. hieman kiero huumorintaju, mutta Samista ei kauheasti saa vielä irti. Onneksi asia muuttuu myöhemmässä vaiheessa. :)

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #39 : Heinäkuu 04, 2008, 20:35:45 »
Minua oikeastaan vähän ärsytti se toisen tuotantokauden ihmissuhdesotkuilu, koko ajan vain angstattiin ja Samkin oli niin hiilenä koko ajan. Ensimmäinen tuotantokausi oli paljon parempi - sitä kummajaisten jahtaamista oli paljon enemmän ja sai oikeasti ihan jänskättääkin, kun katsoi niitä jaksoja. Toivottavasti nyt kolmanella tuotantokaudella on taas sellaisia oikeasti pelottavia jaksoja. Sinänsä hassua, kun en oikeastaan pidä kauhuelokuvista. En sitten tiedä, mikä Supernaturalista tekee niin erilaisen, että sitä jaksaa ja haluaa katsoa.

Knight Rider

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Heinäkuu 04, 2008, 20:50:46 »
Kieltämättä minustakin toinen tuotantokausi ei ollut ensimmäisen veroinen. Olihan 2. kaudellakin joitain erittäin hyviä jaksoja, mutta minusta keskimäärin huonompia kuin ensimmäisen kauden jaksot. En oikein tiedä miksi, mutta kuten Rainmaker sanoi, oli ihmissuhdesotkuilua ja angstausta. Jotenkin ehkä se sarjan idea eli metsästys jäi vähän taka-alalle. Siltä minusta vähän tuntui. Saatan toki olla väärässä. Kakkoskaudesta todellakin puuttui hieman jännitystä.

Kolmoskausi oli mielestäni parempi kuin kakkonen, mutta jotenkin en siitäkään saanut irti samoja fiiliksiä kuin ykköskaudesta. Petyin 3. kauden ekaan jaksoon, mutta onneksi toinen jakso korvasi sen reippaasti. :) Ja useimmat jaksot ovat aivan kelpo jaksoja. Kaksi huumorijaksoakin sisältyy siihen 16 jaksoon, mitä kolmoskautta tehtiin. Kauden viimeisestä jaksosta en sano mtn, menee idea koko kaudesta jos tietää loppuratkaisun.

Jos joku nyt välttämättä haluaa spoilaantua kolmoskaudesta niin yksityisviestillä saa kysyä. ;)

Poissa Kanttarelli

• Vuotislainen
« Vastaus #41 : Heinäkuu 17, 2008, 21:57:01 »
Anteeksi tämä menee hiukan ohi aiheen, mutta sattuuko joku tietämään minkä merkkinen ko. veljesten auto on? Mikä vuosimalli jne? Se auto on niin hieno.
Zombies ate my brain :D

Knight Rider

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Heinäkuu 17, 2008, 22:01:17 »
Anteeksi tämä menee hiukan ohi aiheen, mutta sattuuko joku tietämään minkä merkkinen ko. veljesten auto on? Mikä vuosimalli jne? Se auto on niin hieno.

Chevrolet Impalahan se on, vuosimalli oli... -67? *kipittää Wikipediaan tarkistamaan* Joo se se oli. :D Metallicar rulez. \,,/

Poissa Giliath

• Cassiopeian pikkusisko
  • Vuotislainen
« Vastaus #43 : Heinäkuu 19, 2008, 20:09:09 »
Täältä löytää myös edellisen arvosteluni (joka on näitä ensimmäisiä kirjoitelmia, joten taso on mitä on...) Muokkailen nyt sitä, mutta tämän laitoin tuon lainauksen takia.

Kolmoskausi oli mielestäni parempi kuin kakkonen, mutta jotenkin en siitäkään saanut irti samoja fiiliksiä kuin ykköskaudesta. Petyin 3. kauden ekaan jaksoon, mutta onneksi toinen jakso korvasi sen reippaasti. :) Ja useimmat jaksot ovat aivan kelpo jaksoja. Kaksi huumorijaksoakin sisältyy siihen 16 jaksoon, mitä kolmoskautta tehtiin. Kauden viimeisestä jaksosta en sano mtn, menee idea koko kaudesta jos tietää loppuratkaisun.

No, ensimmäinen kaudet ovat yleisesti (tietenkin löytyy poikkeuksia) on sarjan paras, sitten alkaa loiva tai jyrkkä alamäki. Katson/Katsoin tällä hetkellä kolmoskauden jaksoja netistä (*ei jaksanut odottaa (taaskaan) että jaksot tulevat nettiin*) Mielestäni nämä olivat suuremmalta osalta parempia kuin kakkoskauden. Onneksi näyttelijät suoriutuvat jotakuinkin yhtä hyvin kun muista kausista.

Knight Rider

• Ankeuttaja
« Vastaus #44 : Heinäkuu 19, 2008, 20:17:46 »
No, ensimmäinen kaudet ovat yleisesti (tietenkin löytyy poikkeuksia) on sarjan paras, sitten alkaa loiva tai jyrkkä alamäki. Katson/Katsoin tällä hetkellä kolmoskauden jaksoja netistä (*ei jaksanut odottaa (taaskaan) että jaksot tulevat nettiin*) Mielestäni nämä olivat suuremmalta osalta parempia kuin kakkoskauden. Onneksi näyttelijät suoriutuvat jotakuinkin yhtä hyvin kun muista kausista.

On kyllä totta, että sarja alkaa usein huonontua alun jälkeen, mutta jos mietitään elokuvasarjoja niin Terminaattori- trilogian paras osa on kakkonen. :D Kolmoskauden muut jaksot oikeastaan olivat hyviä, ensimmäinen jakso vain jotenkin petti odotukseni. Mutta hyviä jaksoja yhtä kaikki, todellakin katsomisen arvoista :D Minä en oikein pidä kolmoskauden uusista roolihahmoista, (minun mielestäni) onneksi heitä ei ilmeisesti nähdä enää 4. kaudella.

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
« Vastaus #45 : Joulukuu 28, 2008, 17:24:11 »
On kyllä totta, että sarja alkaa usein huonontua alun jälkeen, mutta jos mietitään elokuvasarjoja niin Terminaattori- trilogian paras osa on kakkonen. :D
Offia, minä olen friikki, oma lempparini on Terminator 1 ja mielestäni kolmonen on parempi kuin kakkonen :D, offi loppuu.

Tykkään edelleen Deanista, se on nam, mutta Sam ottaa minua aika-ajoin päähän. Johtuu kaiketi hänen mahtavista supervoimistaan. Tämä toinen tuokkari on kyllä välillä ollut vähän puinen, kun angstaamista on ollut niin paljon, mutta toisaalta olen antamaan paljon anteeksi, koska ficcimielessä Deanin ja Jon asetelma on niin herkullinen :D (joskin tykkään paljon enemmän Sam/Sarahista ^^) Ellen, Jo ja Andy ovat olleet mukavia lisiä sarjaan, joskaan Gordonista en pitänyt. Ekassa tuokkarissa kaksitoista ekaa jaksoa olivat nannaa, sitten tuli useampi jakso pakkopullaa ja Provenancessa päästiin taas vauhtiin. Eilinen jakso, Ei ulospääsyä, on tällä hetkellä suosikkini tämän tuokkarin jaksoista Simon saidin ohella.

Saako kysellä mitä mieltä ihmiset ovat sarjan monstereista? Itse olen pitänyt eniten Wendigosta, Reaperista ja vampyyreista. Klovni- ja lentopelkoa käytettiin myös mainiosti hyväksi :P
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Poissa Kay

• Ikuisesti lapsi
  • Hirnyrkki
« Vastaus #46 : Joulukuu 28, 2008, 17:54:38 »
Hee, minä olen ihan koukussa tähän sarjaan. Kiitos subille noista uusinnoista, niiden kautta tutustuin Supernaturaliin, ehkä puoli vuotta sitten? Nyt olen nähnyt kaikki jaksot ihan neljännelle tuokkarille asti ja sain joululahjaksi ekan tk:n. Toinen on postista tulossa toivottavasti maanantaina. :D

Lempparini on Sam, jota rakastan koko ajan enemmän. Deanistakin pidän, mutta Sammy on mun, näpit irti. Hän on niin suloinen, että tekisi mieli rutistaa. Vähän hän kyllä velloo itsesäälissä liikaa, mutta ei hän olisi Sam jos hän ei tekisi niin. Ihanan sympaattinen hahmo. Ohjelman edetessä hänestä tulee koko ajan synkempi ja synkempi, sen huomaa kyllä ihan selvästi. Mutta on hän silti suloinen.

Niin juu, kyllähän minä tätä muunkin kuin Samin takia katson. Se tunnelma on niin salaperäinen ja koukuttava. Kripke ja muut luojat ovat sanoneet joskus muistaakseni, että tavoite oli saada jokainen jakso muistuttamaan yhtä kauhuelokuvaa. Minusta siinä on onnistuttu ihan kiitettäväksi.

Saako kysellä mitä mieltä ihmiset ovat sarjan monstereista? Itse olen pitänyt eniten Wendigosta, Reaperista ja vampyyreista. Klovni- ja lentopelkoa käytettiin myös mainiosti hyväksi :P
Tjaa-a, vaikea. Eniten taidan pitää ainakin vampyyreista (se ekan kauden kolmanneksi viimeinen jakso oli karmiva) ja demoneista, kuten Azazelista. Tuntuu oudolta sanoa näin koko tarinan suurimmasta pahiksesta, mutta sillä on karismaa. Lemppareita löytyy myös kolmannelta ja neljänneltä kaudelta, kuten

Lempikauteni on toinen tai ensimmäinen. Huonoin on kolmonen. :P Nelosestahan on USA:ssakin näytetty vasta 10, mutta on se tähän mennessä ollut ihan hyvä. Ei kyllä mitään vastusta noille ekoille kausille.

/
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 01, 2010, 20:12:47 kirjoittanut Kay »
Just remember in the winter far beneath the bitter snows. Lies the seed that with the sun's love in the spring becomes the Rose.
LOMALLA

Poissa Giliath

• Cassiopeian pikkusisko
  • Vuotislainen
« Vastaus #47 : Toukokuu 01, 2009, 17:15:25 »
Kolmaskausi alkoi Subtv viimeviikon torstaina! Katselu aikakin on mitä parhain, eli 23.00! Ensimmäisen jakson muistin katsoa vielä (tai siis tallentaa) mutta eilisen jouduin tänään katsomaan muualta....

//Sanoin aijemmin että katson kolmatta kautta netistä, mutta valitettavasti katsoin vain 1.jakson ja sen jälkeen päätin että haluan katsoa (kerrankin) jotain sarjaa Suomen tahtiin :D
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 01, 2009, 20:57:34 kirjoittanut Giliath »

Poissa karoliina

• Vuotislainen
« Vastaus #48 : Elokuu 01, 2009, 23:05:13 »
Jäin koukkuun sarjaan kun katsoin sen jakson, jossa se pikku tyttö sielt maalauksesta tappo sen maalauksen omistajia. Jooo hyvi tehty sarja, varustettuna hyvillä näytteliöillä. Joskus tuntuu pelottavalta kattoo sitä. (varsinkin kun oon yksin kotona). Joo kattelen sitä aina siskon kanssa.
olen varma että olin saamassa kutsua Tylypahkaan, kunnes pöllö törmäsi lentokoneeseen.

Poissa Vammasipuli

• Järjen riemuvoitto
  • Vuotislainen
    • Let us die young or let us live forever
« Vastaus #49 : Heinäkuu 01, 2010, 15:34:40 »
Ah, Supernatural <3
Ehdottomasti paras sarja tässä maailmassa.

Aloitin joskus toukokuussa lataamalla ensimmäisen kauden koneelle ja humps, parin jakson jälkeen olin täysin koukussa. Nyt on nelonen menossa ja vitonen latautumassa koneelle. Tässä sarjassa vaan on sitä jotakin mikä minuun kolahtaa. Ensinnäkin on veljekset (en tiedä mistä fiksaationi juontaa juurensa, mutta veljekset vaan on in!), yliluonnollisia tapahtumia, toimintaa, draamaa ja huumoria.
En jaksanut kovin tarkasti lukea mitä te muut olitte tänne sarjasta kirjoittaneet, mutta eiköhän se kaikki oleellinen ole jo tullut selville eli minun ei tarvitse enää niitä luetella :)

Lempihahmoja on ehdottomasti Dean (<3), Castiel ja Bobby. Toki Samkin on ihana hahmo, mutta nuo kolme edellä mainittua aiheuttaa sellaiset väristykset, että oksat pois. Aivan loistavia hahmoja. Olen jo muutamaan otteeseen tokaissut ääneen, että tämän sarjan käsikirjoittaja on yksinkertaisesti nero!

essya

• Ankeuttaja
« Vastaus #50 : Heinäkuu 02, 2010, 02:57:26 »
Supernatural on yksi parhaimmista sarjoista mitä maa päällään kantaa.
Sarjan aihe ja tunnelmat sopivat minulle kuin nenä päähän, jännitystä, actionia ja yliluonnollisuutta (:
Sarjassa on myöskin yksi suosikkinäyttelijöistäni, elikkäs Jensen Ackles (Dean). Jensen on yksi taidokkaimmista ja aidoimmista näyttelijöistä joihin olen ikinä törmännyt tv -maailman saralla. Kaiken lisäksi hän on mielestäni syötävän hyvännäköinen, elikkäs silmänruokaa tämä kyseinen tv-sarja tuottaa ainakin minulle. (:
Mielestäni sarjassa on muutenkin hyvät näyttelijät, joten ilo seurata on.

Tykkään tykkään ja tykkään!

Poissa Sami

• Vuotislainen
« Vastaus #51 : Elokuu 31, 2010, 17:59:51 »
Supernatural on ehdottomasti yksi lempisarjoistani. Olen aina ollut ihan hulluna kaikkeen yliluonnolliseen, joten kun tämä aikoinaan alkoi Subilta, niin oli ihan pakko ruveta seuraamaan ja jäin heti koukkuun. Myöhemmin aloin lataamaan sarjan jaksoja netistä ja olen tähan mennessä nähnyt kaikki 5 tuotantokautta. Tällä hetkellä odotan kovasti 6. kautta, jonka pitäisi alkaa Yhdysvalloissa syyskuussa.

Lempihahmojani ovat Dean, Bobby, Castiel ja myös Lucifer oli melko mielenkiintoinen hahmo - varsinkin sen jälkeen, kun Lucifer oli vallannut Samin ruumiin. Jared Padaleckin näyttelemässä Luciferissa oli sitä jotakin...

Poissa Vammasipuli

• Järjen riemuvoitto
  • Vuotislainen
« Vastaus #52 : Syyskuu 28, 2010, 18:33:44 »
Ei ollut kutoskauden avausjakso aivan niin huisi mitä olisin odottanut, mutta hyvää makua antaa kuitenkin siitä mitä tuleman pitää. Jäänpä siis innolla odottamaan tämän viikon jaksoa.

Poissa Ayleth

• Drifter
  • Vuotislainen
« Vastaus #53 : Syyskuu 28, 2010, 19:11:53 »
Aivan mahtava sarja! Olen kohta katsonut ensimmäisen kauden ja olen ihan koukussa. Nyt kipeänä ollessa on ollut hyvää aikaa kytätä sarjaa, ja viime yönä näinkin melko mielenkiintoista unta. Kaiken maailman haamuja sun muuta oli, mutta onneksi ei mitenkään painajaisen muodossa. En kyllä paljoa unesta muista, mutta katsottuani Avataria ja Supernaturalia vähän liikaa, muistan ohjelmien yhdistyneen unessani, ja näinkin sänkyni vieressä Main aaveen (siis unessani tietenkin). Kakkoskauden saamista odotellessa. :)

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
« Vastaus #54 : Syyskuu 28, 2010, 19:13:10 »
Vammasipuli, itse tykännyt kuudennen tuokkarin ekasta jaksosta melkein yhtään :/ Lisää spoilerissa:

Mielestäni sarjan olisi voinut jättää jo siihen, kun
. Vaikka toisaalta kolmas tuokkari oli aika mahti.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Andromeda

• Ankeuttaja
« Vastaus #55 : Syyskuu 30, 2010, 18:43:27 »
Ginger, olen kyllä samaa mieltä kanssasi:

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • 2 + 2 = 5
« Vastaus #56 : Syyskuu 30, 2010, 20:31:24 »
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Hidarico

• Ankeuttaja
« Vastaus #57 : Syyskuu 30, 2010, 21:06:50 »

Oi, jotain mitä odottaa, hienoa!

Ohoh aika paljon lainausta. No joka tapauksessa olen katsonut sarjaa jostakin kaudesta lähtien ja pakko sanoa, että se on mielenkiintoinen ja aivan mahtavasti toteutettu. Näyttelijätkin ovat mahtavia. Ja lainaan vielä kerran: ''Oi, jotain mitä odottaa, hienoa!'' - TÄYSIN samaa mieltä.

Poissa Giliath

• Cassiopeian pikkusisko
  • Vuotislainen
« Vastaus #58 : Lokakuu 09, 2010, 18:42:15 »
Nykyisin katselen jenkkien tahtiin sarjaa, eli kuudes kausi <3 Sääli kun vaihtoivat esitysajan to. illasta perjanta iltaan, pitää nyt odottaa lauantaihin kunnes jakso tulee Eurooppaan :/

Harvinaisen sekava viesti: D
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 09, 2010, 20:51:53 kirjoittanut Giliath »

Poissa Ayleth

• Drifter
  • Vuotislainen
« Vastaus #59 : Lokakuu 14, 2010, 17:07:06 »
Katsoin juuri toisen tuotantokauden jakson Hollywood Babylon. Hiukanko nauroin, kun opas kertoi Stars hollowsta, ja että hyvällä onnella voimme nähdä myös sarjan tähtiä. Jakso oli muutenkin ihan ok. Vähän kevyempi ja huumoripainoitteisempi jakso vaihteeksi. :)

Andromeda

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Lokakuu 14, 2010, 19:56:23 »

Joo olen kyllä samaa mieltä,

Poissa Giliath

• Cassiopeian pikkusisko
  • Vuotislainen
« Vastaus #61 : Lokakuu 23, 2010, 13:56:41 »
Joo olen kyllä samaa mieltä,

Hidarico

• Ankeuttaja
« Vastaus #62 : Lokakuu 24, 2010, 11:10:57 »
Lainaus
Joittenkin fanien mielestä sarjan pitäisi palata sille "hauskalle" tasolle mitä se oli 1-3 kaudet.
Minä taas olen puhtaasti sitä mieltä, että hauskat kaudet olivat huonoja. Pidän vakavammasta, hieman raaemmasta ja draamasta kuin yltäkylläisestä yrityksestä saada kuivakkailla muka huvittavilla juonenkäänteillä ihmiset nauramaan. Lisäksi myöhemmät kaudet ovat nyt kivoja, kun ei ole myöskään paljoa sekaannusta kaikkien henkilöiden välillä ja päänäyttelijöidenkin salat ovat selvinneet. ^^

Poissa Ayleth

• Drifter
  • Vuotislainen
« Vastaus #63 : Lokakuu 24, 2010, 18:51:13 »
Lainaus
Joittenkin fanien mielestä sarjan pitäisi palata sille "hauskalle" tasolle mitä se oli 1-3 kaudet.
Minä taas olen puhtaasti sitä mieltä, että hauskat kaudet olivat huonoja. Pidän vakavammasta, hieman raaemmasta ja draamasta kuin yltäkylläisestä yrityksestä saada kuivakkailla muka huvittavilla juonenkäänteillä ihmiset nauramaan. Lisäksi myöhemmät kaudet ovat nyt kivoja, kun ei ole myöskään paljoa sekaannusta kaikkien henkilöiden välillä ja päänäyttelijöidenkin salat ovat selvinneet. ^^
Minusta sarjassa on ollut kaikissa kausissa hienoa se, että osataan hyvin tasapainottaa huumori ja vakavampi puoli. Huumori on jonkin verran vähentynyt, mutta kyllä sitä silti vaan löytää itsensä nauramasta aivoja pellolle. Mistä te ihmiset muuten seuraatte kuudetta kautta? Netti on täynnä sivuja, mutta yksikään ei ole vielä tarjonnut tarpeeksi hyvää laatua. En kyllä ole vielä paljoa kerinnyt etsimäänkään, kun viidenneltä kaudelta on jäljellä vielä muutamia jaksoja. Miten ne menevätkin niin nopeasti?

Poissa Vammasipuli

• Järjen riemuvoitto
  • Vuotislainen
« Vastaus #64 : Lokakuu 25, 2010, 14:15:33 »
Itse julmasti pistän vaan torrenttina latautumaan, aivan kuten tein aiempienkin kausien kanssa. Noissa mitkä itse olen ladannut on ääni ja kuva ollut loistavaa laatua.
Tänään olisi sitten tarkoitus tiirata s06e05 ja maltan tuskin odottaa! :)

Ja tuosta aiempien kausien hauskuudesta. Itse tykkäsin niistä hurjasti, mutta nykyäänkin saa kyllä nauraa katketakseen, kun jotenkin hahmot on oppinut tuntemaan niin hyvin (yksikään jakso ei ole jäänyt katsomatta), että jo pienille eleille ja yksittäisille sanoille purskahtaa nauramaan. En sitten muista tiedä, mutta omalla kohdallani olen moisen huomannut.

Poissa Giliath

• Cassiopeian pikkusisko
  • Vuotislainen
« Vastaus #65 : Lokakuu 25, 2010, 18:04:42 »
Jep, itekin pidän näistä vakavemmista :) Ja sarjassa on muutenkin niin paljon huumoria
että sen vähyydestä pidä valittaa ;)

Poissa Ayleth

• Drifter
  • Vuotislainen
« Vastaus #66 : Lokakuu 25, 2010, 19:55:32 »
Kiitos Vammasipuli. En vain tajunnut hakea oikeilla sanoilla. :)
Olen nyt pahemman laatuisesti addiktoitunut tähän sarjaan, ja nyt ahdistaa kun viides kausi loppuu. Noh, onneksi kutonen on meneillään, mutta se on kivempaa katsoa sarjaa keskeyttämättä. Voisihan sitä tosin pitää joskus pienen maratoonin kaverin kanssa, joka minut alunperin sarjaan tutustuttikin. Suuri kiitos hänelle. Kerrankin joku, jolle voi puhua yliluonnollisista asioista, ja hän ymmärtääkin osan. :) No, anyhoo, odotan nyt jännityksellä kuudetta kautta.

Andromeda

• Ankeuttaja
« Vastaus #67 : Lokakuu 25, 2010, 19:58:18 »
Kuudennesta kaudesta vielä

Poissa Giliath

• Cassiopeian pikkusisko
  • Vuotislainen
« Vastaus #68 : Lokakuu 28, 2010, 16:35:30 »
Tämän viikon jaksosta:

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
« Vastaus #69 : Joulukuu 24, 2011, 15:45:54 »
Seuraakohan kukaan vuotiksessa enää Supernaturalia? Itse tutustuin sarjaan vasta tänä syksynä ja suhtauduin aluksi erittäin nihkeästi. Oli erittäin hilkulla, että en lopettanut katsomista kokonaan kesken ensimmäistä kautta. Tuntuu huisalta, että tässä vajaassa kolmessa kuukaudessa tuli tosiaan katsottua kuusi ja puoli kautta tätä sarjaa, jota aluksi vihasin ja paljon.

Jännää Supernaturalissa on se, että sarja koko ajan muuttaa omaa mytologiaansa ja puhkoo juoneensa koko ajan enemmän reikiä (plot holes), menee koko ajan enemmän överiksi, mutta silti paranee koko ajan. Neljäs kausi on varmaan kausista paras, sillä siinä kaikki säännöt muutettiin enkeleiden takia ihan kokonaan uusiksi ja asiat vedettiin kunnolla överiksi (ne kirjat, ne kirjat). Sarjan pitkäaikaiset fanit tuntuvat vihaavan uusia kausia, mutta minusta nekin ovat vain parempia kuin ensimmäiset kolme kautta. Kuudennen kauden alku oli yhtä sähläystä, mutta loppuosa samaa tasoa kuin neljäs tuotantokausi. Ja kaikki se, mitä seitsemännellä kaudella on tähän mennessä tapahtunut on ollut ihan nannaa.

Nyt on vähän tyhjä olo, kun katsoin sarjan läpi niin nopeasti. Veikkaan että mielipiteeni kaikesta ovat erilaisia pitkäaikaisten fanien kanssa. Ja varmaan kiinnitin kaikkiin ihmeellisiin juonihärdelleihin enemmän huomiota kun katsoin niin nopeaan tahtiin. Alan varmaan seurata sarjaa Suomen tahtiin ja 'kerrata' vitoskautta samalla kun odotan uusia jaksoja. Harmittaa, että sarjan katsojaluvut jenkeissä ovat pudonneet huimasti - sarjassa on minusta nyt enemmän potentiaalia kuin koskaan luoda uusi kausi ja muuttaa kaikki taas päälaelleen. Toivon todella, että sarja jatkuisi kahdeksannelle kaudelle, sillä en usko että kaikkea voi koota kasaan enää näin lyhyessä ajassa :/.

Poissa kilokielimelli

• Winchester's seacret sister
  • Vuotislainen
    • Dreams Above the Rainbow
  • Pottermore: NimbusNewt4808
« Vastaus #70 : Syyskuu 29, 2013, 22:49:00 »
Viimeisin vastaus tänne on kirjoitettu 2011... Seuraako kukaan Vuotiksesta enää Supernaturalia? Itse olen kyseiseen sarjaan aivan koukussa!
Aloitin kaverin innoittamana 1. kauden katsomisen ja jo ensimmäisestä jaksosta hurahdin sarjaan täysin. Sitten seurasi kaudet 2 ja 3, joiden jälkeen jouduin pitämään taukoa toiselle paikkakunnalle muuton sun muun häslingin takia ja kerkesin jopa jo hieman unotamaan tämmöisen mahtavan sarjan olemassaolon. Kunnes, siirryin uudelle luokalle ja tutustuin luokkakavereihini jotka sattumalta katselivat Supernaturalia myöskin! Tämä onnellinen sattuma johdatti minut takaisin Supernaturalin pariin, olen siitä ikuisesti kiitollinen, en kyllä tiedä kelle. Ysiluokalla koulu jäi kyllä kakkoseksi kavereiden ja Supernaturalin tähden, katselin kaudet 4-7 DVDeinä, joita sain lainaan kavereiltani ja 8.kauden katsoin netistä jenkkien tahtiin. Tuon 8.kauden takia löysin netistä muitakin sarjoja ja nyt vapaa-aikani perustuu monien ja monien eri sarjojen katsomiselle. Onko se sitten hyvä vai huono juttu, en osaa sanoa :D

9.kausi alkaa 8.10 ja en malta enää pysyä pöksyissäni! Olen odottanut aivan liian kauan sen alkamista! Onko täällä muita jotka aikovat katsoa 9.kautta vai onko teiltä jo into lopahtanut, onko täällä edes ketään muuta joka vielä seuraa tätä mahtavaa sarjaa?
Saving people, Hunting Things, The family business
~Dreams Above the Rainbow

Poissa vadelmavalas

• Vuotislainen
  • wuzzzzd up?
« Vastaus #71 : Syyskuu 30, 2013, 22:55:03 »
Täältä löytyy innokas Supernaturellifani! Tutustuin sarjaan kavereiden kautta. Muistan vieläkin (about 2 vuotta sitten) kun kaverit kovasti pölisivät Supernatural-sarjasta ja aina lupasin itselleni että nyt aloitan kattomaan enkä saanut aikaiseksi. Mutta sitten kun sain, niin voi pojat. Yksi maailman parhaimmista sarjoista löyty! Kerrassaan mahtava. 9. kautta ei millään jaksaisi odottaa, täytyy varmaan katsoa muistin virkistykseksi kasikauden viimeisimmät jaksot :p

Sarjasta tekee hyvän yksinkertaisesti syötävän hyvännäköiset hahmot (lähestulkoon kaikki hahmot) on tehty iloksi silmille. Juonenkäänteet ovat myös todella kutkuttavia! Saa nähdä, jääkö sarja siihen 10 kauteen, niinkuin on oletettu. (Toivottavasti, koska hiukan pitkityksen makua muuten..)

Poissa kilokielimelli

• Winchester's seacret sister
  • Vuotislainen
    • Dreams Above the Rainbow
  • Pottermore: NimbusNewt4808
« Vastaus #72 : Lokakuu 01, 2013, 21:26:10 »
Ihan mahtavaa, että täällä on joku toinenkin Supernatural-fani! :D

Minäkin toivon, että se jää tuohon 10. kauteen, vaikka minusta tuntuukin etten voisi kyllästyä tähän sarjaan ikinä!
Ja erittäin hyvännäköiset näyttelijät onkin se erittäin suuri plussa. ;3 Vaikka on niissä näyttelijöissä muutakin kuin se ulkonäkö: he oikeasti osaavat näytellä erittäin hyvin ja esimerkiksi nuoren Sammyn näyttelijä näyttää ja elehtii aivan samalla tavalla kuin Jared Padaleckin näyttelemä aikuinen Sam.

Tasan _viikko_ 9.kauden alkuun ja tänään yksin kotona ollessani kiljahtelin riemusta. :D
Saving people, Hunting Things, The family business
~Dreams Above the Rainbow

Poissa Dean Yuki

• Vuotislainen
  • Driver picks the music, shotgun shuts his cakehole
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #73 : Tammikuu 08, 2014, 18:07:40 »
Supernatural, tämä ihana sarja. Olen ollut Supernatural fani vuoden 2011 elokuusta asti (eli kohta 3 vuotta). Rakastuin tähän sarjaan heti, ja se on edelleenkin suosikki sarjani!

Dean Winchester on ehdottomasti suosikkihahmoni! Deanilla on ihana luonne, huumorintaju, musiikkimaku ja hiustyyli (kuten myös pukeutumistyyli on ihana). Dean on myös ihanan huolehtivainen veljestään, että ihan itku meinaa välillä tulla ;_;

1. tuotantokausi ja 5. tuotantokausi ovat suosikki kausiani ja huonoin kausi on luultavasti 6. kausi.
, eikä jaksotkaan hirveän kiinnostavia olleet. Toki muutama hyvä jakso siltäkin kaudelta löytyi. Muut kaudet ovat mielestäni onnistuneita!

Poissa Hupi

• Vuotislainen
« Vastaus #74 : Kesäkuu 11, 2014, 19:34:11 »
Vieläkö löytyy Supernaturalin katsojia?
Minä olin näköjään tämänkin  sarjan kanssa aika myöhässä, kun rupesin vasta pari kuukautta sitten katsomaan :D. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan, vai mitä?:)

Jotkut valitteli liiasta huumorista, mutta minusta ne osuudet on kyllä parhaita :D Varsinkin Castielin "tolloilut". Castiel onkin mun lempparihahmo :)