Kirjoittaja Aihe: Hirnyrkit - horcruxit  (Luettu 94977 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa null

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Vs: Hirnyrkit - horcruxit
« Vastaus #250 : Huhtikuu 02, 2010, 00:59:16 »
Ottikohan Rowling hirnyrkit Dungeons&Dragons -pelistä?

Voldemort on ihan selvä lich ja hirnyrkki=phylactery, esine joka sisältää lichin sielun. Muistaakseni phylacteryn tekeminen vaatii ihmisuhrin aivan kuten hirnyrkin tekeminen.

Zombie/manaliusarmeijat kuuluvat myös asiaan.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #251 : Huhtikuu 02, 2010, 01:04:12 »
Entä pitääkö itse tehdä hirnyrkkiloitsu? Olisiko periaatteessa mahdollista, että jästi/surkki murhaisi ja joku velho tekisi hirnyrkin? Vai pitääkö suorittaa loitsu itse?
Kyllä varmaankin itse pitää murhata joku. Oma sieluhan siinä pitää murhaamalla silpoa, jotta saa hirnyrkin aikaiseksi, joten en ainakaan näin äkkiseltään keksi, miten toisen tekemästä murhasta voisi luoda itselleen hirnyrkin.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Nordamien

• Laitapuolen hyökkääjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #252 : Huhtikuu 02, 2010, 04:55:28 »
Itse olen homman käsittänyt niin että murhaajan sielu siinä splittaa, mutta lopullisesti palasiksi sielu menee sitten kun hirnyrkin tekee eli sielunpalasen johonkin esineeseen sulkee, vaikka murhaakin sielun pitäisi olla tallella vielä kokonaan oli sitten säröä täi kunnon rakoa sisikuntaa rumentamassa eikä osa sielusta vain karkaa jonnekin. Nyt en oikein tajua, että mitä tuo meinaa, että jästi murhaisi, sielu splittaisi samalla ja velho tekisi hirnyrkin eli ottaisi sielunpalasen talteen. Ok, mahdollista luultavasti, mutta eikös tuo hirnyrkki toimi ankkurina sille jästille, jos jästi heittää veivit ? Eihän siinä nyt ole mitään tolkkua imo, että voisit ottaa jonkun randomin sielua palasen ja palata itse elävien kirjoihin toisen ihmisen sielunpalasen kautta. Kyllä tuossa nyt on pakko painaa enemmän kenen sielunosanen on kyseessä kuin se kuka sen loitsun langettaa.

Ellei sitten originaali idea ollut tosiaan tuo, että jästi splittaa sielunsa ja velho tekee hirnyrkin ja luo näin jästille ankkurin, jonka avulla sitten tehdä yllätysvisiitti takaisin. Tämäkin on sinänsä melko turhaa, koska tuo Vee-setäkin käytti melkoisen skaalan eri taikoja, että pääsi uudestaan riehumaan lihallisena :D Eli jästillä pitäs melkein olla joku todella pimeä velhokaveri (joka ei kuulu tuohon Voldemortin kuolaavan fail orkesteriin), joka tietäisi päsjalan olemassaolosta ja voisi sitten jelpata buddyboynsa takasin. Haluan nähdä sen potterversumin jästin, joka jotenkin mystisesti ilman pimeitä taikoja itsensä vääntää elävienkirjoihin samanoloisesti kuin Mr. Vee

Saatto mennä kryptiseksi tämäkin viesti. Tsekkaan sitten taas mitä tuli sössötettyä kun muailma taas pörisee normisti etiäppäin.
I hate hippies, those basterds ate mah cookies !

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #253 : Huhtikuu 02, 2010, 10:56:42 »
Entä pitääkö itse tehdä hirnyrkkiloitsu? Olisiko periaatteessa mahdollista, että jästi/surkki murhaisi ja joku velho tekisi hirnyrkin? Vai pitääkö suorittaa loitsu itse?
Kyllä varmaankin itse pitää murhata joku. Oma sieluhan siinä pitää murhaamalla silpoa, jotta saa hirnyrkin aikaiseksi, joten en ainakaan näin äkkiseltään keksi, miten toisen tekemästä murhasta voisi luoda itselleen hirnyrkin.

Toisaalta, tekihän Voldemort päiväkirjastaankin hirnyrkin Murjottavan Myrtin murhan avulla, vaikkei tehnytkään sitä itse, vaan käski basiliskia tappamaan.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 02, 2010, 11:01:13 kirjoittanut Hartsa »
Terve kaikille!

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #254 : Huhtikuu 03, 2010, 00:25:23 »
Minusta se, jos määrää käärmeen tai vaikka koiran tappamaan henkilön on kyllä ihan murha, vaikkei tarvitsekaan itse liata käsiään. Eläin on siinä välikappale, joka ei tiedä tekevänsä rikosta, niin kuin sauva on välikappale jos avadakedavrattaa jonkun.

Jos velho tekisi jästille jotenkin hirnyrkin, jästi olisi hyvin vaikea saada siihen tilaan, missä Voldemort oli oman loitsun kimmottua takaisin Harryn kaalista. Hänen pitäisi kuolla jollain tavalla, jossa ruumis suorastaan tuhoutuu eikä vain esimerkiksi saada puukosta tai pudota jostain. Niin ainakin luulisin. Kuvittelen, että normaalisti hirnyrkin tehnyt/saanut on niin kuin Kuolema pukee häntä -elokuvan hahmot: eivät voi kuolla mutta voivat mädäntyä pystyyn, josseivät pidä kropastaan hyvää huolta.

Muoks: vaikea sanoa, voiko toiselle murhaajalle tehdä hirnyrkkiä, kun ei tiedetä, minkälainen se loitsu on.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 03, 2010, 20:46:58 kirjoittanut Valeriana »
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Dumblepore

• Ankeuttaja
« Vastaus #255 : Huhtikuu 24, 2010, 15:43:04 »
Siis.. Hirnyrkki tehdään murhaamalla.. Jos esim. Bellatrix käskee Harryn tappaa Ronin niin Harry sen murhan tekee eikä Bellatrix. Joten silloin Harry voi tehdä hirnyrkin itselleen(kö?).
Sillä eihän niitä voi tehdä toiselle, vai voiko?

Mahus

• Ankeuttaja
« Vastaus #256 : Huhtikuu 25, 2010, 19:47:48 »
Haluan nähdä sen potterversumin jästin, joka jotenkin mystisesti ilman pimeitä taikoja itsensä vääntää elävienkirjoihin samanoloisesti kuin Mr. Vee

Niinpä!

Eiköhän silpoutuneita sieluja ole sekä velho- että jästimaailmassa aika monellakin ihmisellä, mutta vain erittäin harva tietää hirnyrkeistä saati pystyy tekemään niihin vaadittavat taiat. Mutta kirjoissa kai vihjattiin että hirnyrkit eivät välttämättä ole ainoa kuoleman pakoilemiseen käytettävä pimeä taito, vai muistanko ihan väärin?

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • 2 + 2 = 5
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #257 : Toukokuu 23, 2010, 19:53:54 »
Minusta se, jos määrää käärmeen tai vaikka koiran tappamaan henkilön on kyllä ihan murha, vaikkei tarvitsekaan itse liata käsiään. Eläin on siinä välikappale, joka ei tiedä tekevänsä rikosta, niin kuin sauva on välikappale jos avadakedavrattaa jonkun.
Mutta toisaalta, miten älykäs olento basiliski oikeastaan oli? Se käärme eläintarhassa jutteli Harrylle järkeviä joten luulisin Käärmeiden Kuninkaalla olevan vielä enemmän älyä.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
« Vastaus #258 : Maaliskuu 18, 2012, 00:05:47 »
Luin jostain että Row olisi sanonut, että Harryn ekassa kirjassa vapauttama käärme olisikin itseasiassa myöhemmin viimeinen hirnyrkki, Nagini. Mitä mieltä, onko tämä fakta vai olenkohan ymmärtänyt väärin? o.0
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #259 : Maaliskuu 18, 2012, 00:11:27 »
Taitaa olla uutisankka eli ei pidä paikkaansa. Muistelisin että Rowling on joskus jossain jopa kieltänyt sen. Olen tosin tuonkin huhun joskus ennenkin kuullut... Mutta sen puolesta että kyseessä on eri käärme puhuu se, että se käärme oli kuristajakäärme (jonka lajia en jaksa tähän hätään tarkistaa kolmen metrin päässä olevasta kirjasta), jolla ei siis ole myrkkyhampaita. Nagini kuten hyvin tiedämme on myrkkykäärme. Eihän Peter muuten olisi voinut lypsää sitä Voldemortille (olettaen siis että lypsettiin nimenomaan myrkkyä ja oikein muita vaihtoehtoja ei ole, kun käärmeet eivät ole nisäkkäitä. :D )
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
« Vastaus #260 : Maaliskuu 18, 2012, 00:58:05 »
Totta, kyseessä oli muistaakseni kuristajaboa jos oikein muistan. Eli uutisankka kyseessä todennäköisesti, kiitoksia tiedosta tämä jäi vaivaamaan  :D
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #261 : Maaliskuu 18, 2012, 08:14:30 »
Nagini on tosinaa myrkkykäärme ja tämä Harryn vapauttama käärme taas kuristajaboa, joten ei ole kyseessä sama käärme.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #262 : Maaliskuu 18, 2012, 14:16:24 »
Sen lisäksi, että Nagini ja eläintarhan boakäärme olivat eri lajia, ne olivat myös eri sukupuolta. Se boa oli uros ja Nagini naaras. Eivät ole sama käärme siis. En tiedä, oliko Nagini muutenkin jotenkin erityinen käärme sen lisäksi, että siinä oli osa Voldemortin sielua. Olin itse ajatellut, että se on oudon isokokoinen myrkkykäärmeeksi, mutta sitten luin että kuningaskobra voi kasvaa viisimetriseksi. Englannissa ei kyllä taida olla niin suuria käärmeitä. Ehkä Nagini on tuotu jostain ulkomailta. Nimi voisi viitata jonnekin Intian suuntaan ja myös siihen, että kyseellä todella olisi kobra.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 18, 2012, 14:21:28 kirjoittanut Valeriana »

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #263 : Maaliskuu 18, 2012, 14:22:58 »
^Mie oon jotenki aina ymmärtäny et Volde löysi Naginin sieltä Albaniasta, jossa se oli paossa ku menetti ruumiinsa. Mun mielestä kirjoissa on vihjailtu siihen suuntaan, tai sit oon vaan ymmärtäny ihan väärin :D
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #264 : Maaliskuu 18, 2012, 14:30:56 »
Se kuulostaa uskottavalta, koska Voldemortin oli siinä vaiheessa vaikea matkustaa, kun ei ollut ruumista. Ehkä hän päätti hankkia käärmeen ja lähetti Peterin ostamaan Naginin joltain salakuljettajalta tms.

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #265 : Kesäkuu 30, 2012, 17:50:26 »
En usko että Volde hankki Naksua tuossa vaiheessa. Niillä tuntui olevan hyvin läheiset välit ja Dumbbiskin tiesi kertoa Volden välittävän Naginista enemmän kuin mistään muusta. Kyllä se jo vanha tuttu oli. Hirnyrkkihän Naginista kuitenkin tuli vasta neljännen kirjan tapahtumien aikana.