Kirjoittaja Aihe: Hirnyrkit - horcruxit  (Luettu 91235 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Pottamies

• Ankeuttaja
Vs: Hirnyrkit - horcruxit
« Vastaus #175 : Heinäkuu 16, 2007, 20:57:01 »
Ei Harry ainakaan vahingossa ole voinut tehdä hirnyrkkiä, sillä silloinhan pitää tappaa ihminen eikä Harry ole tappanut ketään..?

Poissa Hurricane

• Vuotislainen
    • Didi
« Vastaus #176 : Heinäkuu 16, 2007, 21:36:23 »
Miksi minä en saa hirnyrkkien määrää täsmäämään aivoissani? Montako hirnyrkkiä on jo poissa pelistä? Sormus, Luihusen medaljonki, Valedron päiväkirja ja... onko se Voldemort, jonka Harry "tappoi" (eihän se pikkuvauva nyt oikeasti aikonut tappaa, mutta Volde kuoli... vai kuoliko? *sekaisin*), kuollut sielunpalanen? o.O

Minä ainakin käsitin, että juuri hirnyrkkien avulla Voldemort heräsi henkiin, kun Harry tappoi hänet. Eli siis yksi Voldemortin sielu kuoli jo. Se, joka oli siinä ruumiissa, joka kuoli Voldemortin yrittäessä tappaa Harryn. Vai olenko ymmärtänyt väärin?

Koska jos näin olisi, jäljellä olisi vielä Puuskupuhin kuppi, jotain Korpinkynnelle tai Rohkelikolle kuuluvaa ja Nagini. Sekä nykyinen Voldemort.

Mutta nyt sielunpalasia on ainakin yksi liikaa. Eikö Dumbledore maininnut kuudennessa kirjassa, että hirnyrkkejä on mahdollisesti vain kuusi, sillä Voldemort säästi hirnyrkkien tekoa vain merkittäviin kuolemiin, joten Harryn kuolema olisi ollut yksi niistä. Mutta Harry ei kuollut.

Äh, olen ihan sekaisin näiden hirnyrkkien kanssa, en vain ymmärrä, mikä on hirnyrkki ja mikä ei...

-Hurr

Azaw X

• Ankeuttaja
« Vastaus #177 : Heinäkuu 16, 2007, 22:31:36 »
Hurricane, hirnyrkkejä on vain kuusi mutta koska voldemortissa itsessään elävä sielun pala lasketaan myös yhdeksi tulee näin ollen seitsemän. Ja vain Sormus ja Päiväkirja on varmasti tuhottuja hirnyrkkejä, Medaljonki on todennäköisesti vielä ehjä hirnyrkki ja on todennäköisesti Kalmahanaukiolla tai Mudgunuksella(noinko se kirjoitetaan?) tai voihan se olla muuallakin mutta ei minun mielestäni.
sitten vielä ehjiä hirnyrkkejä olisi varmaan: Puuskupuhin Kuppi, jotain Rohkelikolta tai Korpinkynneltä(Tiara varmasti) ja Nagini tai minun mielestäni Harry.

Pottamies, Ei Harrylla mitään hirnyrkkejä ole.

Poissa Odey

• miss marauder
  • Vuotislainen
  • I think I need a HUG <3
« Vastaus #178 : Heinäkuu 16, 2007, 22:41:33 »
Tosiaan kuten Azam X jo tuossa sanoi, niin Voldemortin sisällä ole sielunpalanen lasketaan yhdeksi, eli horcruxeja on kuusi. Dumbledoren mukaan horcruxeja olisi mahdollisesti jo tuhottujen päiväkirjan ja Gauntin sormuksen lisäksi medaljonki, joka näkyi kuudennessa kirjassa Kalmanhanaukiolla. Itsekin uskon vahvasti, että medaljonki saattaa olla Mundunguksella, tavaroiden joukossa, jotka Harry Dungilla näki kuudennessa kirjassa. Muita horcruxeja Dumbledoren mukaan tosiaan olisivat Puuskupuhin kuppi, kenties Nagini ja jotain Korpinkynnen tai jotain Rohkelikon. Omasta mielestäni horcruxeja ovat (tietysti) päiväkirja, sormus, medaljonki, kuppi, Nagini ja joku Korpinkynnen esine, esimerkiksi paljonpuhuttu Tiara.

Olen jo monesti sanonut, että en jaksa millään uskoa, että Harry (tai mikään osa Harrysta) olisi horcrux. Eikä Harrylla ole mitään horcruxeja.
Some days just have more memories than others

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #179 : Heinäkuu 16, 2007, 23:43:59 »
Miksi minä en saa hirnyrkkien määrää täsmäämään aivoissani? Montako hirnyrkkiä on jo poissa pelistä? Sormus, Luihusen medaljonki, Valedron päiväkirja ja... onko se Voldemort, jonka Harry "tappoi" (eihän se pikkuvauva nyt oikeasti aikonut tappaa, mutta Volde kuoli... vai kuoliko? *sekaisin*), kuollut sielunpalanen? o.O

Minä ainakin käsitin, että juuri hirnyrkkien avulla Voldemort heräsi henkiin, kun Harry tappoi hänet. Eli siis yksi Voldemortin sielu kuoli jo. Se, joka oli siinä ruumiissa, joka kuoli Voldemortin yrittäessä tappaa Harryn. Vai olenko ymmärtänyt väärin?

Koska jos näin olisi, jäljellä olisi vielä Puuskupuhin kuppi, jotain Korpinkynnelle tai Rohkelikolle kuuluvaa ja Nagini. Sekä nykyinen Voldemort.

Mutta nyt sielunpalasia on ainakin yksi liikaa. Eikö Dumbledore maininnut kuudennessa kirjassa, että hirnyrkkejä on mahdollisesti vain kuusi, sillä Voldemort säästi hirnyrkkien tekoa vain merkittäviin kuolemiin, joten Harryn kuolema olisi ollut yksi niistä. Mutta Harry ei kuollut.

Äh, olen ihan sekaisin näiden hirnyrkkien kanssa, en vain ymmärrä, mikä on hirnyrkki ja mikä ei...

-Hurr

Hirnyrkkejä on kuusi, joista kaksi on tuhottu varmasti. Medaljonkia ei välttämättä ole tuhottu. Ja Voldemortissa itsesssään 7. sielunpalaa ei lasketa hirnyrkiksi. Hirnyrkki-nimitystä käytetään kohteesta, jonne henkilö on piilottanut osan sielustaan. Silloin kun Voldemort hyökkäsi Harryn kimppuun, ainoastaan häneen ruumiinsa "kuoli" . Sielu jäi eloon hirnyrkkien ansiosta. Eivätkä hirnyrkit "kulu". Eli niitä ei tuhota tappamalla Voldemorttia.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Azaw X

• Ankeuttaja
« Vastaus #180 : Heinäkuu 17, 2007, 01:29:22 »

-Hurr

Hirnyrkkejä on kuusi, joista kaksi on tuhottu varmasti. Medaljonkia ei välttämättä ole tuhottu. Ja Voldemortissa itsesssään 7. sielunpalaa ei lasketa hirnyrkiksi. Hirnyrkki-nimitystä käytetään kohteesta, jonne henkilö on piilottanut osan sielustaan. Silloin kun Voldemort hyökkäsi Harryn kimppuun, ainoastaan häneen ruumiinsa "kuoli" . Sielu jäi eloon hirnyrkkien ansiosta. Eivätkä hirnyrkit "kulu". Eli niitä ei tuhota tappamalla Voldemorttia.

Joo ei sitä Voldussa elävää sielun palaa ehkä sanota hirnyrkiksi eikä periaatteessa lasketakkaan semmoiseksi eli se ei siis ole hirnyrkki mutta Voldemortinhan uskottiin tekevän 7hirnyrkkiä mutta ei hän tehnyt kuin 6 koska hänen itsessä elävä sielun pala lasketaan mukaan vaikka ei hirnyrkki olekkaan eli siis Voldu jakoi sielunsa 7 osaan mutta ei tehny 7hirnyrkkiä. Koittakaa saada selvää :D

exotic

• Ankeuttaja
« Vastaus #181 : Heinäkuu 17, 2007, 19:11:17 »
Öö et kai nyt käsittänyt niin että mä oisin tarkoittanut sitä hopeakojetta hirnyrkiksi koska minä en tarkoittanut että se olisi hirnyrkki.
Vai tarkoititko tuota Teoroian täysin päätöntä teoriaa että Fawkes olisi hirnyrkki kun puhuit että Dumppis tunnistais jos sen toimistossa on hirnyrkki?

Tarkoitin lähinnä Fawkesia, Lajitteluhattua ja Rohkelikon miekkaa, ja kaikkea Tylypahkassa sijaitsevaa, mikä on vapaasti esillä.

Poissa gamma

• kosminen ihme
  • Sanomaton
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • A Elbereth palan-díriel
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #182 : Heinäkuu 18, 2007, 11:55:54 »
Öö et kai nyt käsittänyt niin että mä oisin tarkoittanut sitä hopeakojetta hirnyrkiksi koska minä en tarkoittanut että se olisi hirnyrkki.
Vai tarkoititko tuota Teoroian täysin päätöntä teoriaa että Fawkes olisi hirnyrkki kun puhuit että Dumppis tunnistais jos sen toimistossa on hirnyrkki?

Tarkoitin lähinnä Fawkesia, Lajitteluhattua ja Rohkelikon miekkaa, ja kaikkea Tylypahkassa sijaitsevaa, mikä on vapaasti esillä.

En pitäisi mahdottomana, että Tylypahkassa olisi Voldemortin hirnyrkki. Nimittäin Voldemort ja Dumbledorehan ovat taistelleet jo kauan, kumpi on suurempi velho. Voldemortille olisi varmasti tuottanut suurta tyydytystä kätkeä hirnyrkki aivan Dumbledoren lähelle Tylypahkaan, mutta kuitenkin niin kauas, ettei tätä voisi havaita. Eihän Dumbledore havainnut Salaisuuksien kammiotakaan, joten jos hirnyrkki olisi kätketty riittävän hyvin (en epäile Voldemortin taitoja tässä tapauksessa), se olisi myös Dumbledoren ulottumattomissa. Kuitenkaan se ei voi olla mikään Dumbledoren tarvitsema esine, vaan jokin Voldemortin itse hankkima. Koska Voldemort itse on niin varma, ettei kukaan tiedä hänen hirnyrkeistään, ei olisi mahdotonta ajatella hänen uskaltaneen kätkeä jonkun hirnyrkeistään sinne. Ja siksi toiseksi: Tylypahka on yksi tarkimmin vartioituja paikkoja, joten kukaan muukaan ei saisi sitä sieltä pois. Kysymys vain olisi, miten Voldemort olisi sen sinne ujuttanut Dumbledoren huomaamatta. Ehkäpä kesäloman aikana joskus sen jälkeen, kun Dumbledore ei ottanut häntä töihin? Samalla Voldemort voisi osoittaa, että on Dumbledorea mahtavampi, koska on kätkenyt jotain tämän nenän alle. Mahdollisuus on epätodennäköinen, mutta olemassa.
Usko niitä, jotka etsivät totuutta, epäile niitä, jotka sanovat löytäneensä sen. -André Gide

Moni nolla luulee olevansa se ellipsi jota maa kiertää. -Stanislaw Jerzy Lec

ellaah

• Ankeuttaja
« Vastaus #183 : Heinäkuu 19, 2007, 20:18:01 »
samoilla jäljillä Azaw X:n kanssa. Harry voi olla tavallaan hirnyrkki, siihen viittaa yksi seikka joka on kauan ärsyttänyt minua: Dumbledore kertoo aina että Voldemort siirsi jollain lailla voimiaan Harryyn yrittäessään tappaa Harryn. Asiaa ei selvitetä tarkemmin, miten voimia voi siirtää pelkästään yrittämällä tappaa? Näin Voldemort merkkasi Harrysta vertaisensa. Luulen että Harrysta tuli Voldemortin vertainen koska hän on osa Voldemortia. Dumbledorehan ei varmasti tiennyt mikä oli viimeinen hirnyrkki oli? olen saattanut unohtaa jotain mikä voi kumota tämän, kertokaa mielipiteenne.

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #184 : Elokuu 21, 2007, 12:34:15 »
Minun on pakko heittää hieman offitopicia kehiin, mutta teen sen vielä kun seiskakirja on lukematta.

En usko että Nagini on hirnyrkki, siinä käärmeessä on muuten vain jotain outoa. Voisiko se olla esim. Voldemortin vaimo ja Voldemort voisi olla käärme-animaagi. Tiedän, olen kieroutunut.
Paremmin uskon että hirnyrkkinä on jotain sekä Rohkelikolle että Korpinkynnelle kuuluvaa.

Voisiko Voldemort halveksia rakkautta siksi, että kouluaikana hän oli pihkassa johonkin puhdasveriseen tyttöön, jonka kuitenkin sai joku toinen poika, ehkä puoliverinen tai jästisyntyinen. Tämä olisi ollut ehkä myös viimeinen niitti jästien ja puoliveristen vihaamiselle.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #185 : Elokuu 21, 2007, 16:29:45 »
Voisiko Voldemort halveksia rakkautta siksi, että kouluaikana hän oli pihkassa johonkin puhdasveriseen tyttöön, jonka kuitenkin sai joku toinen poika, ehkä puoliverinen tai jästisyntyinen. Tämä olisi ollut ehkä myös viimeinen niitti jästien ja puoliveristen vihaamiselle.

Ei sitä koskaan varmasti tiedä, mutta Puoliverisen prinssin ajatuseulakohtaukset piirsivät mielestäni varsin selkeän kuvan Tom Valedrosta lapsena, ja niiden perusteella sanoisin, että Voldemort on tuskin koskaan ollut ihastunut tai rakastunut kehenkään. Ollessaan lapsi hän ei saanut rakkautta osakseen keneltäkään äitinsä kuoleman ja orpokotiin joutumisen johdosta. Sen takia hän ei osaa eikä ole koskaan osannutkaan rakastaa, minkä takia hänen on mahdotonta ymmärtää sitä. Voldemort on yksin ja muista riippumaton - nyt ja on aina ollut.

Poissa ZZZ

• Vuotislainen
« Vastaus #186 : Elokuu 23, 2007, 18:16:57 »
Itseäni alkoi miettimään tämä kun Voldemort alkoi tehdä näitä hirnyrkkejä, en nyt muista oliko hänen tarkoituksenaan tehdä 6 vai 7, mutta joka tapauksessa. Eihän tällä käytännön väliä ole, mutta mietin, että eivätkö nuo hirnyrkeissä olevat sielunpalaset olisi kaikki "erikokoisia" ;). Kun oletetaan, että jos teet yhden hirnyrkin niin puolet sielustasi on hirnyrkissä ja puolet sinussa itsessäsi, mutta jos teet toisen, ja revit sinussa sillä hetkellä olevan sielusi kahtia, niin hirnyrkissä nro. 2 on yksi neljäsosa sieluasia, samoin kuin sinussa itsessäsi, kun taas hirnyrkissä nro. 1 olisi puolikas sielun palanen... Tiedän, ettei tällä ole merkitystä. Mutta kun miettii niin hirnyrkissä nro. 7 olisi sitten vain yksi sadaskahdeskymmeneskahdeksas osa sielua... :D Tottakai menee ehkä vähän yli ymmärryksen miten sielun voi edes jaotella erikokoisiin osiin, mutta kuitenkin... En nyt muista, että sanottiinko missään, että sielusta nimenomaan puolet siirtyy hirnyrkkiin, mutta jokatapauksessa. Tätä kirjoittaessa itselleni tuli myös yksi teoria mieleen tuosta, että hirnyrkissä olevan sielun koko vaikuttaisi, jos kyseessä on elävä olento hirnyrkkinä. Tätä teoriaa en kuitenkaan kerro koska 7. kirjaa spoilaisi.

Edit. Jep näin mäkin vähän kuvittelin tän olevan. Mutta joka tapauksessa ne "palat" ei välttämättä oo "yhtäsuuria", kos milläs sitä ensimmäistä tehdessä muka tiedettäisiin, että monta tullaan kaikenkaikkiaan tekemään.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 23, 2007, 18:31:48 kirjoittanut ZZZ »

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #187 : Elokuu 23, 2007, 18:26:55 »
Mielestäni on mainittu, että sielusta irtoaa pala hirnyrkkiä tehdessä, missään ei ole mainittu että puolet sielustasi katoaisi sen mukana.

candykiss

• Ankeuttaja
« Vastaus #188 : Elokuu 25, 2007, 15:11:58 »
Itse tätä lukiessani metin että (en tiedä noko ehdotettu aiemmin) ehkä se vauva jota käytettiin Volden "henkiin herättämisessä" olisi ollut hirnyrkki. Sillä kävisihän järkeen että jos sielu on revitty, niin sen saisi takaisin omaan hahmoonsa liittämällä jotkin paloista yhteen..

Poissa Odey

• miss marauder
  • Vuotislainen
  • I think I need a HUG <3
« Vastaus #189 : Elokuu 25, 2007, 15:51:04 »
Itse tätä lukiessani metin että (en tiedä noko ehdotettu aiemmin) ehkä se vauva jota käytettiin Volden "henkiin herättämisessä" olisi ollut hirnyrkki. Sillä kävisihän järkeen että jos sielu on revitty, niin sen saisi takaisin omaan hahmoonsa liittämällä jotkin paloista yhteen..

Eikö se "vauva" ollut Voldemort?
Some days just have more memories than others

Levollinen

• Ankeuttaja
« Vastaus #190 : Syyskuu 04, 2007, 15:22:29 »

Eikö se "vauva" ollut Voldemort?
Oli.

Lacery

• Ankeuttaja
« Vastaus #191 : Joulukuu 10, 2007, 13:13:35 »
Mielestäni on mainittu, että sielusta irtoaa pala hirnyrkkiä tehdessä, missään ei ole mainittu että puolet sielustasi katoaisi sen mukana.

Jollakin oli siitä teoria suunnilleen näin;

Teet 1. Hirnyrkin, sielua ruumiissa 50%
Teet 2. Hirnyrkin, sielua ruumiissa 25%
Teet 3. Hirnyrkin, sielua ruumiissa 12,5%
Teet 4. Hirnyrkin, sielua ruumiissa 6,25%
Teet 5. Hirnyrkin, sielua ruumiissa 3,125%
Jne.

Mutta ei kai se totta ole, luulisin

Poissa nostalgie

• Kaipuu
  • Vuotislainen
« Vastaus #192 : Joulukuu 10, 2007, 15:53:08 »
Teet 1. Hirnyrkin, sielua ruumiissa 50%
Teet 2. Hirnyrkin, sielua ruumiissa 25%
Teet 3. Hirnyrkin, sielua ruumiissa 12,5%
Teet 4. Hirnyrkin, sielua ruumiissa 6,25%
Teet 5. Hirnyrkin, sielua ruumiissa 3,125%

Onko tuo totta totisin teoria, vai jonkun esim. vuotislaisen omaa päättelyä?
Kysyn ihan mielenkiinnosta, koska luettuani topicin läpi löysin paljon ristiriitaisuuksia.

(Itse ihmettelen, että jos teet ensimmäisen hirnyrkin, sinulta lähtee suoraan puolet sielusta, aika radikaalia. Itse päättelisin, että osanen vain, esim. sielua olisi vielä jäljellä 75 % tai jotain sinne päin.)

Sinänsä kylläkin erikoista puhua sielusta prosenttimäärinä, sielu kun on hiukan monimutkaisempi asia kuin esimerkiksi ihmisen kehon veden määrä, sitä kun voidaan fysikaalisesti todistaa ja tutkia.

El Leon

• Ankeuttaja
« Vastaus #193 : Tammikuu 03, 2008, 15:18:16 »
Niin... itse olen aina mieltänyt, että ensimmäisen hirnyrkin jälkeen sielua on ruumiissa vielä 1/2 = 50%, toisen jälkeen 1/3 = 33,3%, kolmannen jälkeen 1/4 = 25% ja niin pois päin... mutta tästähän seuraisi, että sielua pirstoutuu joka hirnyrkin jälkeen vähemmän. Onhan sitä vähemmän jäljelläkin, mutta tottahan näissä hirnyrkeissä sitten tehoerojakin olisi. :D Ensimmäisessä hirnyrkissä kun on 50% sielusta, kolmannessa enää (33,3 - 25)% = 8,3%. Huoh. Menee vaikeaksi. Ehkä sielujen prosentuaalinen osuus taianomaisesti tasoittuu aina kun hirnyrkkejä syntyy lisää. :P

Tässähän pitää myös ottaa huomioon, vaikuttaako murhan karmeus hirnyrkin vahvuuteen. Entä onko sielun lohkeamisella joku yleispätevä standardi, kuten vaikka tuo 1/2 -> 1/3 -> 1/4 jne. tai 50% -> 25% -> 12,5% jne.? :D Harmi, kun Potterversumissa ei taida olla yliopistoa vastaavaa paikkaa; väitöskirja aiheesta hirnyrkit voisi olla kiehtova. Erinäisiä uhrauksia vaativa, mutta kiehtova.

Poissa maisamiisa

• TYM-
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #194 : Tammikuu 06, 2008, 01:28:00 »
Lainaus
- Gauntin Sormus. Löytyi Gauntin talon raunioista ja se oli suojattu hirveällä kirouksella. Sormuksen tuhoamisesta vastasi Dumbledore. Gauntin sormus on suvun jäämistöä. Tehty päiväkirjan luomisen jälkeen. Uhri luomisen yhteydessä on hämärän peitossa.

kyllähän se uhri tiedetään. sehän jätettiin Kolkon talon raunioihin, se oli Tom Valedro vanhemman, tämän isän tai äidin murhan "avulla" (en nyt keksi muutakaan sanaa...) tehty.
'cause baby you weren't the first or the last or the worst, SHAKE IT

sammakkosuo

• Ankeuttaja
Vs: Harryn hirnyrkit?
« Vastaus #195 : Maaliskuu 26, 2008, 12:13:02 »
Lainaus
... muista että yleisin ja ainakin minusta vakuuttavin hirnyrkkiteoria kertoo sielun aina pienenevän
kun sitä revitään hirnyrkeiksi, kaavalla;

Sielusta jäljellä ruumiissa:
1. Hirnyrkki      50%
2. Hirnyrkki      25%
3. Hirnyrkki      12,5%
4. Hirnyrkki      6,25%
5. Hirnyrkki      3,13%
6. Hirnyrkki      1,56%
7. Hirnyrkki      0,78%
8. Hirnyrkki      0,39%   
jne...

Niin! Sielun jäljellä olevan koon voi laskea siis kaavalla 1/2^n, missä n on hirnyrkkien tähänastinen määrä. Silti kirjassa puhuttiin koko ajan Voldemortin sielun seitsemäsosasta... ei ole tainnut JKR käynyt matikan tunneilla.

Fiona Daw

• Ankeuttaja
« Vastaus #196 : Maaliskuu 26, 2008, 15:54:36 »
Minusta tuntuu aika kaukaa haetulta ajatella, että jotain niinkin metafyysistä kuin sielua voisi mitata prosenttilukuina. Kun hirnyrkin tekoa suunnitteleva velho tappaa jonkun, hänen sielustaan lohkeaa irti palanen (jonka voi sittemmin liittää hinyrkkiin), mutta missään ei ole sanottu, että se pala on juurikin tarkalleen 50% sielusta. Luultavasti ne irtoavat palat ovat ns. 'pienempiä' kuin se loppu sielu, joka jää jäljelle.

Kaltsu

• Ankeuttaja
« Vastaus #197 : Maaliskuu 26, 2008, 16:07:21 »
Minusta tuntuu aika kaukaa haetulta ajatella, että jotain niinkin metafyysistä kuin sielua voisi mitata prosenttilukuina. Kun hirnyrkin tekoa suunnitteleva velho tappaa jonkun, hänen sielustaan lohkeaa irti palanen (jonka voi sittemmin liittää hinyrkkiin), mutta missään ei ole sanottu, että se pala on juurikin tarkalleen 50% sielusta. Luultavasti ne irtoavat palat ovat ns. 'pienempiä' kuin se loppu sielu, joka jää jäljelle.

Wikipedia tästä sanoi että vähintään kahteen osaan se sielu täytyy repiä kun sitä hirnyrkkiä tehhään. En sitten tarkemmin tiedä siitä, kuinka luotettavaa tietoa se on, mutta ainakin kuulostaa järkevältä.

Artidemus

• Ankeuttaja
« Vastaus #198 : Maaliskuu 26, 2008, 16:21:48 »
Wikipedia tästä sanoi että vähintään kahteen osaan se sielu täytyy repiä kun sitä hirnyrkkiä tehhään.

Heh, meinaspa tyrskähtää kahvit näytölle kun luin ton.

Ite kannatan kans sitä ajatusta, että sielua ei voi pilkkoa tarkan matemaattisesti, vaan siitä irroitetaan vaan jonkinmoisia kimpaleita.

Kaltsu

• Ankeuttaja
« Vastaus #199 : Maaliskuu 26, 2008, 16:58:39 »
Wikipedia tästä sanoi että vähintään kahteen osaan se sielu täytyy repiä kun sitä hirnyrkkiä tehhään.

Heh, meinaspa tyrskähtää kahvit näytölle kun luin ton.

Ite kannatan kans sitä ajatusta, että sielua ei voi pilkkoa tarkan matemaattisesti, vaan siitä irroitetaan vaan jonkinmoisia kimpaleita.

Eikai ole mitään mitä ei voisi tehdä matemaattisesti? Eihän wikipedian artikkelit tietenkään koskaan 100% luotettavia ole, mutta mitä minä sieltä Potterista olen etsinyt niin kaikki on oikein ollut. Miten voisi muutenkaan olla henkilön kontrolloitavissa, miten iso osa sielusta lähtee hirnyrkkiin?