Kirjoittaja Aihe: Nimimerkit (vol 4)  (Luettu 26305 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: MoonMist
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Nimimerkit (vol 4)
« Vastaus #25 : Heinäkuu 27, 2007, 21:34:36 »
Kuten nimimerkkini kertoo, olen Kwan-fani. Löysin joltain Kwan-sivulta avatarin, jossa luki "kwanfan". Sitten vähän myöhemmin rekisteröidyin Vuotikseen, ja kun mietin nimimerkkiä, tuli tämä kwanfan mieleeni. Niinpä se sitten päätyi nimimerkikseni. Valitettavasti se avatar oli liian iso Vuotikseen... Menee asian vierestä, mutta minulle saa yksäillä, miten saisin se pienennettyä... :)
Using the "are we", are we?

Poissa Suru

• keräkurmitsa
  • Sanomaton
  • *
    • Livejournal
  • Pottermore: ChestnutLeviosa81
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #26 : Tammikuu 03, 2008, 21:26:54 »
Surumielinen ei taida liittyä mihinkään mitenkään, mutta se on sanana kaunis ja helppo kirjoittaa väärin :) Nimi syntyi, kun halusin piilottaa edellisen, kaamean nimimerkkini Kriannin. Se irvisti hirveän häijysti tuolta sivun ylänurkasta :) Löysin sitten tieni nimenvaihto-topickiin ja keksin sinne jotain vaihtoehtoja. Suru oli muistaakseeni toisena ehdotuksena, ensimmäinen taisi olla Ananaskirsikka. Viimeinen taisi olla Tiber tai Tiberia, Rooman joen mukaan. Nyt olen aika tyytyväinen, että sieltä poimiutui juuri tämä nick.

Nimimerkki ei kuvaa luonnettani paljoakaan, olen oikeasti sellainen iloinen hömpänpömppänä, joka käyttää hassuja sanoja, mutta joo. Se sopii minulle joka tapauksessa kivasti. Se on helppo lyhentää Suruksi, koska kaikkea pitää aina voida lyhentää, ja se sopii avatareeni ja tähän Vuotiksen siniseen teemaan. Se on kiva myös siksi, että käytän nimeä vain täällä ja Kylässä. Muualla olen mitä kummallisimmilla nimillä.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 03, 2008, 21:30:11 kirjoittanut Surumielinen »
“Älä näytä tuommoiselta, Korppu", hän sanoi. "Eihän tämä ole yhtään mitään. Paljon pahempaa on tulossa!”
- Astrid Lindgren: Veljeni Leijonamieli

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PotionGhost22203
« Vastaus #27 : Tammikuu 04, 2008, 21:34:44 »
Arende tulee jostain mieleni syvimmistä syövereistä. Se on itseasiassa erään roolihahmoni nimi. Katkeran ja maailmaa vihaavan salamurhaajan. Tuo nimi on siis ihan puhtaasti oma keksimäni. Pistin vain kirjaimia epämääräisessä järjestyksessä peräkkäin ja katsoin, mitä tuli ^^

Olen käyttänyt tätä nimeä netissä nyt viimeisen vuoden. Sitä ennen minua tapasi nickillä Edhelwen ja kaikilla variaatioilla siitä nimestä. Sekin oli erään roolihahmoni nimi. Tällä kertaa rauhaa rakastavan hippihaltian ^^ Ehkä jonkinlainen asenteen muutos elämää kohtaan pisti minut vaihtamaan nickiäkin, tiedä tuosta sitten...
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: SkyLight149
« Vastaus #28 : Tammikuu 05, 2008, 18:31:48 »

Vispilä. Oi.
Vispilähän on lähtöisin ystävieni väännöksestä. He ovat vääntäneet sen sukunimestä, jonka kirjaimia sekoittamalla ja V:n lisäämällä tulee sana Vispilä. Kukaanhan ei minua oikealla nimelläni enää tahdo kutsua.
Siitä sitten päätin laittaa tännekin tunnukseksi Vispilän. Yksinkertainen ratkaisu. :) Ja näytti olevan jopa vielä vapaana.
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

Poissa Dagda

• En se mää ollu!
  • Vuotislainen
« Vastaus #29 : Tammikuu 19, 2008, 14:13:08 »
Pyörin muutaman päivän Vuotiksessa nimimerkillä Freyja, mutta pianhan tuli tuo käsky vaihtaa nimimerkkiä :) Freyjan keksin vain jostain sivuilta missä oli nimiä ympäri maailmaa ja se kuullosti hyvältä. Nyt olen siis Dagda, joka tulee kelttiläisistä jumalista (olin, ja olen edelleen, hulluna kelttikoruihin ja niiden kautta tutustumiini taruihin kelteistä). Dagda oli jumalien ylipäällikkö, Danan lasten esi-isä. En muuten oikeastaan pidä Dagdaa mitenkään erityisen kauniina nimenä, Dana on kauniimpi, mutta sekin taisi olla varattu kun vaihdoin nimimerkkiä. Joten Dagda mikä Dagda, pidän siitä vaikka ei kaunis olekkaan :)

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #30 : Helmikuu 02, 2008, 17:24:55 »
No, tämä minun nimimerkkini tulee ihan yksinkertaisesti jostain älyttömästä Barbie-elokuvasta... Siellä vilahti keijukainen nimeltä Azura, josta keksin erittäin Potter-henkisen nimimerkin.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 04, 2009, 23:02:13 kirjoittanut Azura »
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Kay

• Ikuisesti lapsi
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #31 : Helmikuu 06, 2008, 19:37:12 »
Njoo, tämän nimimerkin vetäisin yksinkertaisesti täysin omasta päästäni. Aloin vain tuskailla ja yritin keksiä jotain, ja Kailey muotoutui. Selvisihän minulle, että se on ihan oikea nimikin. Eli nyyh, en keksinyt sitä ite. Ensin nimimerkkini täällä oli Kellerie, Kelly Clarksonin mukaan. En sitten vain pitänyt siitä, särähti jotenkin ikävästi. Tai sitten vain kyllästyin, tiedä häntä. En ole hirveästi foorumeilla, vain täällä ja Tarvehuoneessa. Tarvehuoneessa nickini on sama kuin täälläkin.
Ja ai niin, olen myös eräällä Kellyville-nimisellä foorumilla, siellä nimimerkkini taitaa olla jokin Estréla tai vastaava. Se taas tuli, kun käytin Ilmaista sanakirjaa ja etsiskelin jotain sopivaa. Se vain kuulosti kauniilta. Jossain satunnaisissa paikoissa, kuten Youtubessa nickini viittaa etunimeeni. Olen kyllä kirjautunut vaikka minne ja nimimerkit vaihtelevat. Huono puoli on vain siinä, että ne unohtuvat enkä sitten viitsi enää käydä kyseisessä paikassa ;)
Just remember in the winter far beneath the bitter snows. Lies the seed that with the sun's love in the spring becomes the Rose.
LOMALLA

Poissa last hero

• Naaperkuutiainen
  • Vuotislainen
  • Love only matters
  • Pottermore: MidnightHowl38
« Vastaus #32 : Helmikuu 06, 2008, 20:30:33 »
Negativen Last Hero -nimisestä biisistä. Se tuli ensimmäisenä mieleen ku rupesin jotain miettiin. :)
"But why's she got to go to the library?"
"Because that's what Hermione does. When in doubt, go to the library."

Poissa Don Hessu

• Onneton Tunari.
  • Vuotislainen
  • There's No Easy Way Out...
    • Hessu's Music Profile
« Vastaus #33 : Helmikuu 11, 2008, 15:57:18 »
Hessu tulee nimestä, ja Don muistaakseni on espanjalainen arvonimi jonka päätin lisätä sillä pelkkiä Hessuja oli jo enemmän kuin tarpeeksi.
...But what you do... Makes you who you are.

Unelma. Tahdonvoima. Omistautuminen. - Pakkotoisto.com

Poissa Argonblue

• Parasta ennen: 17.11.2009
  • Vuotislainen
« Vastaus #34 : Maaliskuu 02, 2008, 20:51:08 »
ArgonBlue. Yksinkertaisesti siihen aikaan pidin yleisesti sinisestä väristä ja erityisesti juuri tuosta sävystä.
"We will be perfect...    ...in every aspect of the Game"

Vastarannankiiski vauhdissa taas...

Poissa Astral Romance

• Vuotislainen
« Vastaus #35 : Maaliskuu 08, 2008, 22:31:26 »
Kun rekisteröidyin Vuotikseen, valitsin nimimerkikseni Century Childin, jota olin käyttänyt jonkinlaisena "taiteilijanimenä". Se on lempiyhtyeeni Nightwishin levy ja kuulostaa oikein kivalta, siksi otin sen kaiketi käyttöön.

Minulle tuli kuitenkin viesti, että joudun vaihtamaan nimeni, koskan se on liian samankaltainen toisen nickin kanssa. Halusin ehdottomasti jotain Nightwish aiheista, ja kävin läpi levyjen&kappaleiden nimiä. Mietin Swanheartia, Moondanceria ym, mutta ne kaikki oli jo viety. Sitten keksin Astral Romancen, ja täytyy sanoa, että tykkään siitä Century Childiä enemmän, sillä se on yhteydessä Tähtiin. Astral Romancehan on suomeksi "Tähtiromanssi". Tähdet (Ja muut taivaankappaleet) ovat kauan olleet lähellä sydäntäni.

Jossain vaiheessa "virallinen taiteilijanimi" vaihtui myös, ja aloin signeerata kirjoituksiani nimellä Stargazer, joka on nykyään nimeni suurimmassa osaa nettiä. Stargazer, niin ikään NWn kappale, tarkoittaa "taivaantuijottajaa" tai "haaveilijaa" ja kumpikin kuvaa luonnettani poikkeuksellisen hyvin :)

Astral Romance

Poissa KP

• Helmiäislehti
  • Vuotislainen
  • Dracon hyypiösisko
« Vastaus #36 : Maaliskuu 11, 2008, 21:07:05 »
En hirveästi pyöri muualla kuin Vuotiksessa, eli jos jossain muussa paikassa joku riehuu nimimerkillä KP, niin se en ole minä.

Nimimerkkini on peräisin eräästä omasta tarinastani, jossa päähenkilönä seikkailee nuori ihmissusi Kuunpoika, lyhyesti KP. Sinänsä huono valinta nimimerkiksi, sillä enhän minä ole poika. KP on kuitenkin luonteeltaan yhtä omituinen ja hullu kuin minäkin, joten ajattelin sen olevan siltä kantilta hyvinkin osuva. Lisäksi nimimerkkini on tietyllä tavalla hieman mystinen, koska kukaan ei voi päätellä siitä mitään.

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Guilty 'til I'm proven innocent
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #37 : Maaliskuu 24, 2008, 11:49:12 »
Entinen nimimerkkini Sandra tuli siitä, kun koulussa saimme neljännellä luokalla englanninkieliset nimet. Olen pitänyt nimestä ja laitoin sen sitten tännekin nimimerkikseni, mutta se piti ikävä kyllä vaihtaa koska se oli liian samanlainen jonkun muun kanssa. Sitten keksin käyttää nimeä Bad Girl (kuvaa loistavasti minua ja luonnettani; tämä nick tulee siitä että olen erittäin mieltynyt pahiksiin ja olen itsekin hirveä pahis x)), joka tuli alunperin yhdestä vanhemmasta kaveristani, joka on vähän pelottavan näköinen (ihanan näköinen nykyisin, sillä pidän goottityylistä^^), ja keksin sitten joskus sanoa häntä Bad Girliksi :D Se oli mielestäni hyvä nimi myös tänne, ja vaihdoin sitten sen nimimerkikseni, vaikka aluksi vielä pidin enemmän vanhasta nimimerkistä (nykyisin olen tosi tyytyväinen nykyiseen nickiin, pidän siitä paaaaljon enemmän kuin vanhasta ja tämä kuvaa minua paremmin >:))

- Bad Girl -
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 26, 2009, 19:53:38 kirjoittanut Bad Girl »
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

Poissa Tuulikeiju

• Vuotislainen
« Vastaus #38 : Maaliskuu 28, 2008, 21:38:10 »
Keksin tämän nimimerkin jo vuosia sitten - kun rekisteröidyn vuotikseen ties koska. Satuin vain pitämään keijuista, mutta koska keiju olisi loppujen lopuksi aika mitään sanomaton, ajattelin laittaa eteen vielä sanan tuuli. Siis ihan vaan tuulikeiju, normaalin keijun oloinen ja näköinen, mitä nyt sattuu vain lentämään tuulessa - luultavasti - ja sillä on punaiset hiukset ja heleä ääni. Hmm. Niin. Ja tosiaan, siitäkin Tuuli tuli tuohon eteen, että satun pitämään kyseisestä nimestä niin valtavasti ja esiintyy se omassa nimessänikin. Ei vain kutsumanimenä, pöh. Mutta niin minä sain nimen Tuulikeiju. :) Sopivan mysteerinen ja sellainen... no, aikalailla minua.
It's easier not to do things than left them undone.

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #39 : Maaliskuu 28, 2008, 22:40:44 »
Ensin olin Mibby, joka tuli siitä kun äitini viime kesänä mökillä puuskahti: "Sähän olet kuin mikäkin Mibby Peacepeace!" Sitten, kun huomasin että täällä on Tibby-niminenkin henkilö, vaihdoin nimeni Mimmiksi. Sinäänsä harmi, kun täältä löytyy mimmukin, mutta kun sitä nimeä saa vain kerran vaihtaa... Mimmi siis on irl-nimeni Mimmi-Emilian etuosa, ja ihmiset kun minua Mimmiksi kutsuvat, miksen Vuotiksessakin Mimmi olisi.
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa Miseria

• Vuotislainen
« Vastaus #40 : Maaliskuu 30, 2008, 19:16:04 »
Nimimerkkini tulee lempibändini (jota en enää nyt niin paljon fanita) yhdestä biisistä, jonka nimi on Miseria. ^^

Poissa Erizza

• Vuotislainen
  • diibadaabafggh
« Vastaus #41 : Huhtikuu 06, 2008, 10:59:02 »
Nimimerkkini tuli jostakin tuolta pääni sopukoista, en keksinyt mitään ja sitten ajattelin olla vain Erizza. Nimimerkki ei ole kovinkaan mitään kertova, se on vain tosi nastan kuuloinen... (Hei, olen Erizza :D) Jossakin olen joku ihan muu, vaikka joku Kukkanen tai joku muu, täällä vain Erizza. Minulla oli vuotiksessa tätä ennen joku, mutta nimimerkki ei toiminut ja tein uuden :DD

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #42 : Huhtikuu 10, 2008, 16:55:09 »
uudesta nickistä en olekaan kertonut..

Katsoin jonkun dokumentin indigokristalli lapsista. (Jotain yliluonnolista se taisi olla). Nimi oli jotenkin hieno ja se jäi mieleen. Sitten kerran löysin tuon nimenvaihto topicin ja ajattelin että ei Angorstuura ollutkaa niin kiva ja samassa muistin sen dokumentin ja otin sen Indigon käyttöön. Indigo on myös sinivioletti käsviperäinen väriaine... :D Indigo <-- tietoa indigosta

Indigoa käytän muuallakin mutta joskus tulee vastaan se että se on jo käytössä niin silloin on INDIG0 (nolla viimeinen) tai sitten kulunut Angorstuura.

~~Indigo
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #43 : Toukokuu 11, 2008, 01:26:23 »
Enkö minä ole edes vielä kirjoittanut tänne? ö.ö" Noh, se onkelma ratkaistaan nyt! (sopivasti sokerihumalassa ja vähän sekaisin nähkääs)

Suvituuli.
Ei, se ei ole minun oma ja oikea ihka aito nimeni in the Real Life. Miillä oli ensin lempinimeni, jolla mm. veljistäni nuorempi miitä kutsuu. Ikävä kyllä samasta nimestä oli tehty tänne ties minkä sortin muunnoksia, ja kas vain, minä olin se, jonka nimeään piti vaihtaa. Siis nimimerkkiä, ei omaa ja oikeaa nimeä.
Tuli pitkä ja vaikea harkinta eteen. Mistä herran tähden minä nimen pöllisin? Kaikki mahdolliset oli varattuna. Muistaakseni haaveilin Lunastakin, kunnes tajusin sen olevan yksi Potter-kirjojen hahmo. Kuuta minä tuolla Lunalla hain. Se siitä haaveesta sitten x") (näin jälkikäteen miettien ei yhtään kyllä harmita)
Kaikenlaisia ideoita päähäni pulpahteli, ja jok'ikinen oli varattu. Täällä on liikaa käyjiä tai sitten kaikki tahtoo samanlaisen nimen *murrr*
Sitten minä muistin. Minä olin jostain saanut aikanani päähäni, että miille kaavailtiin nimeksi Suvituulta (siis tällä kertaa ihan in the Real Life), mutta käsittämättömästä syystä äiti ja isä hylkäsivät (?!) nimen. Vaihtoivat sen nykyiseen. (siis ei mitenkään viime sekunnilla ristiäisissä, vaan ihan niitä mitäköhän-tällekkin-kersalle-keksisi juttuja. Kun käydään läpi kaikki maijat ja miinat, you know) En ole kuullut tuota tarinaa hetkeen äitiltä, joten voi olla mielikuvitukseni tuotetta. Tjaa.
Hieno nimi tuo silti on. Mitä enemmän sitä ajattelin, sen paremmalta se tuntui. Niinpä ehdotin sitä nimeksi, ja arvatkaa mitä. Ei sitä hyväksytty.
Siinä minä sitten peukaloita pyörittelin ja keksin ties mistä nimiä. Ei, ei ja ei. Mikään ei kelvannut. Kauheen nirsoa porukkaa *wirn* (okeiokei, ei ole)
Kun ei mikään meinannut auttaa, ne hul.. viisaat tyypit viimein päättivät, että saa se Suvituuli kelvata. Kuulemma vähiten oli samankaltaisuuksia, kun muihin ehdotelmiini vertasi.
Näin miistä tuli Suvituuli.

Tyksin kamalasti tuosta nimestä. Se on 'kevyt', viittaa hyvin siihen, että pidän kesästä ja sattumalta horoskooppimerkkini elementti on ilma -> tuuli. Ta-daa.

On yksi paikka, jossa olen pyörinyt toisella nimimerkillä. En kerro millä. En, vaikka kysyisitte. Enkä kerro missä. Sorry. Tai kerronpas. Aapelissa. On mahti paikka, tunnus olemassa yhä. Veljenpoika tykkää käydä siellä. Mutta tosiaan, ette pääse miitä sen kautta ahdistelemaan, en kerro nimimerkkiä. Saatte ahdistelut hoitaa Vuotiksen kautta x")

Liian lujaa mennen ja kaikkea satuillen,
Suvituuli
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Yöfani

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #44 : Toukokuu 11, 2008, 09:50:08 »
Elikkäs.. kuten saattaa arvata, Yöfani tulee Yö-nimisestä bändistä. Olen pitänyt Yöstä lähestulkoon koko pienen ikäni, joten Yöfani siitä sitten tuli. Yöfanina minut voi tavata myös mm. Suomi24:ssä.
Miltei kaikissa muissa paikoissa olen nykyään Usvapupu, mainittakoon nyt vaikka FinFanFun. Sillä onkin sitten paljon mielenkiintoisempi tarina, mutta en sitä ala selittelemään, kun se ei ole täällä nimimerkkini :)

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
« Vastaus #45 : Toukokuu 13, 2008, 15:59:01 »
Oman nimimerkkini Barellan tarina on seuraava: Kirjoitan paljon tarinoita ja Barella on ensimmäisen pitkän tarinani päähenkilö. Aloitin kirjoittamaan tuota tarinaa joskus 9-vuotiaana ja se ei ole vieläkään valmis. Barella on minun näköiseni punahiuksinen ja punasilmäinen prinsessa, joka huomaa osaavansa muuttua lohikäärmeeksi. Tuon tarinani nimi hirviöprinsessa tulee prinsessa Barellan taidosta muuttua hirviöksi. Tarinan Barellalla elämä on ehkä liiankin yleellistä ja niinpä hän lähtee etsimään kadonneita lohikäärme mestareita... tarinassa on nyt 35 sivua täynnä jotain epäselvää 11-vuotiaan tekstiä, jota en ehdi parannella. Ehkä kesällä paneudun tarinaan ja kirjoitan alun hieman selvemmäksi nyt kun kirjoituskokemustakin on vähän enemmän. Kaikkien lukuisten tarinoideni henkilöiden nimet ovat hatusta vedettyjä mukavan kuuloisia kirjainyhdistelmiä. Usein niissä on q, w, d, f, g, z, x, c tai b, jotka kuuluvat suosikkikirjaimiini. Tässä siis tiivistetty tarina nimimerkistäni...
« Viimeksi muokattu: Elokuu 02, 2008, 19:49:38 kirjoittanut Barella »
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa Flyrashaz

• sub rosa
  • Vuotislainen
  • Northern Light
    • Livejournal
« Vastaus #46 : Toukokuu 13, 2008, 16:24:12 »
Flyrashaz. Silläpä ei olekaan mitään perimmäistä ideaa...

Muttamutta. Aiemmin käytin paljon nimimerkkiä Sirre. Tänne halusin laittaa jonkun erin, ja Siriuksen lempinimi olisi ehkä ärsyttänyt joitakuita. Halusin laittaa siihen nimen Lyra, josta pidän todella paljon, ja joka muistuttaa minua Kultainen Kompassi-kirjasta että leffasta. Lisäksi osaan kuvitella Lyran ihanana mustahiuksisena lapsena, jonka hiusket ovat mustat, paksuit ja lainehtivat. Mutta mielestäni pelkkä Lyra ei riitänyt, joten halusin laittaa siihen myös minulle läheisen kirjaimen S-kirjaimen lisäksi, eli F-kirjaimen. Siitä sitten tuli Flyra. Sitä täällä käytän, ja kutsukaa minua Flyraksi tai Lyraksi, koska usein jotkut kirjoittavat Flyrashazin väärin. Sekä Z:an laitoin siihen loppuun. Voisi ehkä muuttaa tämän nickinä pelkäksi Flyraksi sitten joskus. Mutta toivon, että Flyraksi tai Lyraksi minua kutsuttaisiin. Lisäksi fly on siinä edessä, sillä lentäminen on yksi toivetaikavoimistani. Näkymättömyyden lisäksi, sekä superhyvän näön lisäksi.

Ja tosiaan, kun nikkiä mietiskelin, tuo shaz-pääte tuonne vääntyi. :D Piti lähtä kikkailemaan kaikilla kivoilla kirjaimilla..

- Flyra
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 14, 2009, 17:46:49 kirjoittanut Flyrashaz »
"Oh, the bad guy of the game, me, you're not serious, I'm... umm... fortuneteller!"

Poissa Nibs

• Vuotislainen
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
« Vastaus #47 : Toukokuu 14, 2008, 17:44:48 »
Puhutaanpa nyt muutamista pisimpään käyttämistäni, eli en jaksa muistella lyhytaikaisia tähdenlentoja.

Nibs on siis nykyään yleisin nimimerkkini, heitän sitä yleensä myös ulkomaisilla sivustoilel nimimerkkiä kysyttäessä. Se viittaa Peter Pan -tarinan yhteen kadonneista Pojista, joskin alkuperäisesti se taidetaan kirjoittaa kahdella b:llä - en vain ollut siitä varma tämän nickin ottaessani ja sitten oli jo vähän myöhäistäkin mennä korjailemaan. Tähän päädyin siis, koska Peter Pan on rakkain fiktiivinen tarina elämässäni ollut jo 5-vuotiaasta asti, ja "Nibs" on myös helppo ja nopea kirjoittaa. Tuo olikin ensisijainen ehto silloin kun uutta nimimerkkiä mietin. Lisäksi se kuulostaa ja näyttää mielestäni veikeältä, hieman lapsenomaiseksikin joku on sitä sanonut ja sekin sopii minuun kuin nenä päähän. ^^ Tämä on luultavimmin lopullisesti yleisin, eli en usko vaihtavani "päänimimerkkiäni" tästä enää mihinkään. Sen "lähde" on sen verran kauan llut rakas ja sydämessäni, etten vaan voi kyllästyä tai saada muuta syytä vaihtoon.

JudasKiss taisi olla se yleisin ennen kuin vaihdoin Nibsiin. Se oli peräisin Raamatun tarinasta Judas Iscariotista ja Jeesuksesta. Sitten uskonto tuli vähän vahvemmin kuvaan elämässäni ja jotenkin ei vaan tuntunut enää hyvältä nimimerkiltä. JudasKiss lienee nimimerkkini enää parilla foorumilla, joilla käyn aniharvoin enkä siksi ole vaivautunut vaihtamaan.

bendaimmortal tai b ja d ja i isolla, mutta kuitenkin, tuo. On oikeastaan ollut lähinnä YouTubessa mulla (ja on yhä niin kauan kunnes tunnukseni tuhotaan fanivideoiden takia.) xP Mutta on se kai muutamalla muullakin, ainaki ulkomaisella sivustolal ollut hetken. Niin ja on edelleen Flixterissä. Tämä nimimerkki oli pitkään sähköpostiosoitteessanikin, ja on kotoisin kauan kauan sitten syntyneestä ns. inside-läpästä liittyen niihin japanilaisiin Hopeanuoli -elokuviin, jotka jäivät ainoiksi anime-elokuviksi, jotka olen ikinä katsonut. Ei vois vähempää kiinnostaa Japani ja sen animet ja mangat, mutta Hopeanuolet ovat vitsikkäällä tavalla hyviä. No mutta siis tarkentaen, bendaimmortal, syntyi siitä, kun kolmososassa se yksi tanskandoggi nimeltä Ben sai juuri järjettömän kasan kolossaalisia kivenmurikoita niskaansa ja hautautui niiden alle ja kaikki pillittivät Ben-paran kuolemaa ja yhtäkkiä ben nouseekin sieltä kasan alta ja suuri kivi leijailee sen pään päältä pois ja koira on ihan "Okei. Jatketaas matkaa." puhkuen voimaa ja intoa parin sekunnin läähätyksen jälkeen - Ben Da Immortal. :'D

peterpanlegend on vain toinen YouTube -tunnukseni jonka haluaisin muuttaa, mutten voi. Mulla oli muka kauhea kiire saada muut paitsi Peter Pan -fanivideoni uudelle tunnukselle ja mielikuvitukseni oli seitsemännen ulottuvuuden tienoilla ja tempaisin tuon, Peter Pan -roolipelistäni jonka nimi on Legends Live Twice. Tuossa ei ollut mitään järjen hiventäkään, koska ko. tunnukselle lataamani fanivideot ovat nimenomaan kaikesta muusta paitsi Peter Panista ja muutenkin ihan hölmö nimimerkki. Mutta kun sille lataamani fanivideot saivat jo ratingejä ja kommentteja en enää viitsinyt tehdä uuttakaan.

AngelJunior on vain FanFiction.Netissä käytössäni oleva. Sen revin Buffy, Vampyyrintappaja -sarjan spinn-off -sarjasta Angel ja sen suosikkihahmostani Angelin pojatsa Connorista, jota Angelin etsivätoimiston tyypit jaksoivat nimittää "Angel Junior". sanat angel ja junior ovat muutenkin söötti yhdistelmä, joten siksi myös tämä.

chivato21 on uusin IMDB.com:issa käyttämäni nimimerkki. IMDB:ssä mulla on ollut varmaan ainaki 5 eri nimimerkkiä, kun en oo osannu päättää, mutta tämä jäänee pysyväksi. En pidä numeroista nimimerkeissä, mutta pelkkä 'chivato' oli jo varattu. 'Chivato' viittaa yksiin kaikkien aikojen suosikkeimpiini elokuviin Young Guns ja Young Guns 2, joissa Chavez (ja monet espanjanmeksikolaiset) kutsuu Bily the Kidiä nimellä 'chivato', ja numero 21 perässä viittaa siihen, että the Kid kuoli 21-vuotiaana. Billy the Kid ja Villi Länsi ovat olleet suurinpiirtein yhtä pitkään ja lähellä sydäntäni, kuin Peter Pankin, joten sillä uskon tämän nimimerkin vakiintuvan ainakin imdb:ssä, voi olla, että leviää muuallekin, suomenkielisille sivustoille, Nibsin rinnalle.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 14, 2008, 17:57:37 kirjoittanut Nibs »
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X OLD WEST TALES RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

Poissa Heliodora

• haihattelija
  • Vuotislainen
« Vastaus #48 : Toukokuu 23, 2008, 21:12:14 »
Vuotikseen olin kirjautunut jo aiemmin nimimerkillä Ellida, joka oli jonkun ykkösluokkalaisen nimi koulussani. Nimi tuli aika randomilla, enkä sillä arkana tyyppinä lähettänyt viestiäkään, kunnes vuotis ei enää päästänyt jostain syystä minua sisään sillä. Tuli ajankohtaseksi miettiä uutta, omempaa ja parempaa nimimerkkiä.

Heliodora löytyi ihan muissa yhteyksissä, kun etsin erikoisia nimiä netistä fantasiatarinoihini. Se oli jossain listassa, jossa oli suomalaisia nimiä, jotka eivät ole nimirekisterissä, mutta löytyneet kirkonkirjoista. Heliodora jäi mieleen ja päätyi yhteen tarinaankin sivuhenkilöksi.

Verotin yöuntani pohtimalla tätä asiaa, ja päädyin Heliodoraan. Se oli erikoinen, kaunis ja siinä oli samaa rytmiä kuin oikeassa nimessäni. Kertaakaan en ole katunut, ja Heliodora elää nyt netti-itsenäni aktiivisemmin kuin tarinahenkilönä, joka ei muistuta minua laisinkaan. Nimessä on myös taianomaisuutta tälläiselle fantasiafriikille.

Joskus kakkosella ehkä, kaverini löysi kotisivujentekemisen maailman, ja minun nimenäni toimi omppumato. Se tuli jostain koulukirjasta, ja aiheuttaa nykyään lähinnä naurukohtauksia.

Vielä tittelistäni: Äitini nimi ei suinkaan ole Eeva, vaan se on Narniasta, missä ihmispoikia ja ihmistyttöjä kutsuttii Aadamin pojiksi ja Eevan tyttäriksi. Ja ihmistyttöhän minä olen, vaikka välillä en menisi kyllä vannomaan ;)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 23, 2008, 21:43:50 kirjoittanut Heliodora »
for every lie I unlearn I learn something new
I sing sometimes for the war that I fight
'cause every tool is a weapon - if you hold it right.

Poissa Desdemona

• A Gay Superhero
  • Vuotislainen
  • ♥♣♦♠
« Vastaus #49 : Kesäkuu 24, 2008, 14:53:59 »
Desdemona on ihan Vuotista varten valitsemani, ja toistaiseksi en liiku netissä sillä nimellä missään muualla.

Olen kiinnostunut kirjallisuudesta, joten sieltähän tämäkin nimimerkki tulee. Jos joku on lukenut Shakespearen Othellon, tietää varmasti Desdemonan, sillä tämä on Othellon vaimo. Desdemona on erittäin keskeinen hahmo Othellossa, sillä juonihan on yksinkertaisesti: Iago manipuloi Desdemonaan rakastanutta Rodrigoa, sekä uskottelee Othellolle Desdemonan olevan uskoton Cassion kanssa. Sitten Othello surmaa mustasukkaisena Desdemonan. Ja heti tämän jälkeen juoni paljastuu: Othello ymmärtää virheensä ja surmaa itsensä.