Kirjoittaja Aihe: Nimimerkit (vol 4)  (Luettu 26307 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Wend

• Ankeuttaja
Nimimerkit (vol 4)
« : Tammikuu 19, 2007, 20:04:23 »
Vuotiksessa on ties kuinka monta käyttäjää, ja nimimerkkien taakse kätkeytyneitä tarinoita on aivan yhtä paljon kuin käyttäjiäkin. Mistä sinun nimimerkkisi on lähtöisin, miksi valitsit juuri sen? Kertooko nimimerkkisi sinusta jotain? Oletko kaikkialla samalla nimellä vai vaihteleeko se? Mitä muita nimimerkkejä sinulla on / on ollut?

Ja nimimerkeistäkin olisi parempi sanoa enemmän kuin vain "valitsin tämän koska tämä on kiva" tai "tämä vain osui silmiin ja tykästyin", tällaiset viestit poistetaan heti kun ne huomataan. Yritetäänhän siis kertoa nimimerkeistä enemmän kuin vain pari lausetta, sekin kun on täysin mahdollista.

Viestirajoitus tähän topiciin on yksi viesti / käyttäjä. Jos vaihdat nimimerkkiäsi, voit muokata tarinan uudesta nimimerkistäsi vanhaan viestiisi.

//Surumielinen poisti ison kasan perustelemattomia viestejä.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 08, 2009, 12:18:57 kirjoittanut Sru »

Poissa Hebnu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Re: Nimimerkit (vol 4)
« Vastaus #1 : Tammikuu 25, 2007, 18:52:01 »

Olen siis Hebnu. Se on lempinimeni täällä oikeassa maailmassani. Oikeastaan yhteen aikaan en edes tunnistanut, jos joku kutsui minua Hennaksi. Siihen aikaan olin kaikille Hebnu. Eli nimimerkkini on lempinimeni. Ja se on nickini kaikissa paikoissa, minne olen rekisteröitynyt.

Poissa Briette

• Vuotislainen
« Vastaus #2 : Tammikuu 27, 2007, 20:04:15 »
Oma nickini, Briette, tulee kirjasta Ennuskivien mahti. Ensin mulla oli joku muu täällä vuotiksessa, mutta sain sitten eräänä päivänä viestin että se oli jo jollakin. Sitten mua kehotettiin keksimään toinen nick tai keskustelemaan asiasta sen toisen kanssa. Ei se nick kuitenkaan niin hyvä ollut, että olisin ruvennut keskustelemaan asiasta. Joten sitten mietin aika kauan minkäs nyt laitan? Lopulta päädyin Brietteen, joka on siis tuossa kirjassa Ambren lempinimi. Pidän kirjassa eniten juuri tuosta Ambresta/Brietestä, joten silleen se nimi. Nyttemmin olen ollut tosi tyytyväinen, ett mun täytyi vaihtaa silloin se nimimerkki, se vanha oli varmaan joku aika hirveä. Muistelisin, että se liittyi johonkin kappaleen nimeen.. Eli Briette, mikä Briette :D
i only show you what i want you to see

Poissa uimaintiaani

• Vuotislainen
« Vastaus #3 : Tammikuu 29, 2007, 19:54:34 »
Nimimerkkini uimaintiaani tulee sanasta jota pikkusiskoni (2-vuotiaana ollessaan) käytti. En edes tarkalleen tiedä, mitä hän kutsui "uimaintiaaniksi", mutta niin hauska sana se oli, että painui päähän ja muistui mieleen kun vuotikseen rekkasin itseni. :)
Kaiken lisäksi (jostakin ihan kummasta syystä, älkää kysykö miksi) minusta intiaanit ovat jotenkin hmm.. milenkiintoisia(?) (keksiväthän he sentään popparit (ilman suolaa tosin)! ) ja inkkari on vaan niin hauska sana :D

Kaiken kummallisuuden kruunaa vielä se, että eräs kaverini usein väkertää minulle "inkkari-hiukset", näytän niissä kuulemma ihan intiaanilta :D (joo, kiitti vaan xD)

Elikkäs niin.

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #4 : Tammikuu 31, 2007, 17:19:40 »
Koska mä en tänne viellä oo muistaakseni kirjottanu niin mä kerron. En meinannu ensin millään keksiä nicciä itelleni kun kaikki tuntu jo olevan käytössä. Sitten kiitos yhdelle mun ihailijoista. " Sä oot ihan yhtä mysteeri mulle kun sillonkin kun..." ( en muista miten se tarkalleen jatku, koska oon jo poistanu ne viestit ja siitä on aikaa jo vuos.) Ja sen luettuani mä keksin: Mysteeri. Ja oon ollu tyytyväinen tähän päivään asti. Oon samalla nimellä myös FinFanFunissa, vaikka en oo siellä pitkään aikaan käynytkään. Onnekseni mun nicci on hyvin yksinkertanen. Meikäläisen muisti kun tuottais harmia kun pitäis muistaa isoja kirjaimia ja viivoja ja alaviivoja ja ties mitä merkkejä oikeessa järjestyksessä. Hyvä kun salasanani muistan. Ennen mulla oli vuotiksessa joku muu nimimerkki, mutta en kuollaksenikaan pysty muistaan, että mikä se oikeen oli. Pidin meinaan silloin " pienen " tauon täällä roikkumisesta. Lisäksi muuten pidän siitä, että mua pidetään outona, siksikin Mysteeri on mulle oikeen sopiva nimi.
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #5 : Helmikuu 08, 2007, 16:02:15 »
Nimue mainitaan Velhologiassa, Merlinin elämässä. Nimue oli lumoavan kaunis, ja hän oli älykäs(kas kummaa, molemmat asiat puuttuvat minulta  :) Tyttömäinen, ja kaunis nimi tuli sitten uudejksi nimierkikseni. Minut voi myös bongata jostakin nimellä Naminé, joka on Kingdom Hearts II:sta:)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 30, 2007, 23:27:03 kirjoittanut Nimue »
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Samia

• kettu
  • Reservi
  • *
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Nimimerkit (vol 4)
« Vastaus #6 : Maaliskuu 01, 2007, 20:34:05 »
Ennen minut tunnettiin Vuotiksessa Astartena (muinaisten foinikialaisten vastine kreikkalaisten Afroditelle ja roomalaisten Venukselle aka meren, kauneuden, rakkauden ja ties minkä muun jumalatar). Nätti sana ja kivat kirjaimet, aata, ärrää ja ässää, jotka koen omikseni. Vaihdoin nickin Samiaksi vähän vajaa vuosi sitten. Samiassakin on ässää ja aata, r ikävä kyllä puuttuu, mutta Samia tuntuu yhtä kaikki kovin omalta. Nick tulee huonosta ranskalaisleffasta, Samia oli harvinaisen oikealla asenteella liikkeellä oleva lastensuojeluviranomainen; niitä, jotka tunkevat jalan oven väliin ja puhuvat suunsa puhtaaksi, kun tietävät olevansa oikealla asialla, vaikka toinen olisikin raukka eikä haluaisi kuunnella. Ja minä tietysti tykästyin :)

Tärkeää on, että nickiin liittyy tarina. Vielä tärkeämpää on se, kuinka nickistä muodostuu oma, ihan niin kuin nimestäkin. Nimi on Minun ja se on osa Minua, vaikka se sitten olisikin jollain muullakin.
"Always be specific when you lie." (rule #7)

Poissa Bona

• Mrs. Sarcasm
  • Vuotislainen
« Vastaus #7 : Maaliskuu 13, 2007, 20:03:23 »
Itseasiassa Bona nimi "syntyi" vahingossa..
Ennen jostain kumman syystä oli hauskaa sanoa joka tilanteeseesn "Bonzaa!", ja sitten piti erääseen peliin kirjotta nimensä ja tietty halusin sen Bonzaan, mutta siihen ei pystynyt kirjoittamaan kuin 4-kirjainta ja olin jotenkin vahingossa kirjoittanut Bona. Nimeä ei voinut enää poistaa tai vaihtaa joten annoin sen olla. Bonasta tulee mieleen minun ja ystävieni mielestä pähkinä :D Nykyään rakastan sitä nimeä. Joissakin tilanteissa käytän myös "Sir Bonaa".
Kaikki slash kelpaa minulle. Paitsi ei Remus/Sirius..

Poissa Steelsheen

• Narsissisti
  • Vuotislainen
  • not your girl
    • Imaginary
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #8 : Maaliskuu 21, 2007, 20:55:12 »
Steelsheen on ollut rakas nimimerkkini/alter egoni jostain ala-asteelta lähtien. Tässäkin nimessä on kyse - yllätys yllätys - kirjallisuudesta, ja jostain niinkin ennalta-arvattavasta kuin Taru sormusten herrasta. Selailin liitteitä, silloin vielä suomeksi, ja sieltä löytyi maininta henkilöstä (Éowynin mummo, btw), jota oli kutsuttu lempinimellä Terässäde. Otin sen nimimerkiksi johonkin swappiin, mutta sitten kun englanti astui kuvaan muuttui nikinkin kieli. Se tuntui aika itsestäänselvältä valinnalta rekisteröityessäni ensimmäiselle foorumilleni Kontuun.

Siitä lähtien olen käyttänyt kyseistä nimeä vähän joka paikassa, välillä pitkänä, välillä tuttavallisemmin lyhyenä versiona. Parissa paikassa käytössä oleva Morwen ei sekään kauas puusta putoa, nimivarkauteni uhrin oikea etunimi :)

Sen ihmeellisempiä merkityksiä nikin takaa on kohtuullisen turhaa etsiä, mutta nimi tuntuu omalta, enkä osaa oikein kuvitella itselleni enää muita nimimerkkejä.
"If people don't know what you're doing, they don't know what you're doing wrong."

Poissa Meenai

• Helmisimpukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #9 : Maaliskuu 24, 2007, 18:54:18 »
Nimimerkkini siintää todella monen vuoden takaa ajalta, jolloin olin n. 3 vuotta. Eräs perhetutun lapsi oli ystäväni, eikä hän osannut sanoa oikeaa nimeäni, joten hän keksi nimityksen Meenai. Nyt noin vuosi sitten tutkailtuani vauvakirjaani huomasin kohdan jossa kerrottiin lempinimistäni. Tykästyin todella paljon tähän nimeen, koska mielestäni tämä kertoo minusta ja muistuttaa minua ystävästäni.

Käytän lähes jokapaikassa eri nimimerkkiä, mutta poikkeuksiakin toki löytyy: onhan nykyinen Netti lähes rajaton (ellei ole).

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
« Vastaus #10 : Huhtikuu 02, 2007, 18:09:21 »
No, Moondancer on nimimerkkini monessakin paikassa, ja keksin sen nopeasti jostain. Ajattelin että nimimerkin pitää kuulostaa hieman mystiseltä ja jännältä, ja kuitenkin tarkoittaa jotakin. Näin Kuutanssijasta tuli Kuutanssija. ^^ Liikuskelen netissä myös nimimerkillä Shaimee, joka on myös pikaisen pohdinnan tulos. Pyörittelin päässäni kaiken maailman nimiä ja nimiväännöksiä ja hoksasin että Shaimee kuulostaa jännältä. Siitä se vakiintui nimimerkikseni.

Itseasiassa minulla on vain kaksi nimimerkkiä, Shaimee ja Moondancer. Ne ovat molemmat mielestäni hyviä, vaikka Moondancer ei olekkaan niin uniikki kuin Shaimee. Silti käytän yleisemmin Moondanceria, jos pitää reksiteröityä johonkin. x)

Poissa Kamtsatka

• lahna
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ErisedSpell61
« Vastaus #11 : Huhtikuu 03, 2007, 20:31:57 »
Pidän kovasti maantieteestä ja kartoista, joten luonnollinen valinta oli tietenkin joku maantieteellinen paikka. Kamtsatka on niemimaa aivan itäisellä Venäjällä. Oikeaan kirjoitusasuun kuuluu sellainen sh-merkki, jota usein käytetään esim. sanoissa shakki ja sheikki, mutta en vain osaa tehdä sitä tietokoneella, joten oli tyydyttävä kirjoittamaan nimi ilman sitä. Monesti Suomessa käytetään juuri tätä kirjoitusasua.

Paikka tuskin olisi ensisijainen matkakohteeni, mutta se oli jäänyt mieleen alakoulun maantiedon tunneilta, ja olin juuri käyttänyt sanaa hirsipuussa sinä päivänä, kun rekisteröidyin.
Äiti tietää - ja apteekki auttaa.

Poissa kirja

• Error 404: User not found
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #12 : Huhtikuu 28, 2007, 17:28:25 »
Kirja= tämä on yksinkertainen: minä pidän lukemisesta. Eli luku-into sen tekee. Kirjat ovat parhaita!
Alunperin oli hankalaa valita oma nimimerkki, mutta olen erittäin tyytyväinen tähän!
~kirja
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 12, 2008, 19:47:09 kirjoittanut kirja »
Jos lisäät tietoosi tilastoja, ihmiset uskovat sinua paremmin. Jo 96 %:ssa tapauksista!

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #13 : Toukokuu 08, 2007, 22:48:28 »
Olen yleensä hyvin positiivinen ja iloinen (joka ei kyllä liity asiaan mitenkään). Rakastan lintuja, itseltäni löytyy 2 undua ja papukaija, joten nimi oli juuri passeli minulle. Monesti kutsutaankin kakaduksi tai vastaavaksi koska, saatan päästää välillä hyvin lintumaisia ääniä :D ja aamuisin olen töyhtöhyypän näköinen.
Posityyhtynen viittaa myös Roniin, joka on mielikuvitus-parasystäväni :D
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Poissa Odey

• miss marauder
  • Vuotislainen
  • I think I need a HUG <3
« Vastaus #14 : Toukokuu 22, 2007, 19:12:59 »
Odey on yksi lempinimistäni, ei käytetyimpiä niistä, mutta joskus esiintuleva. Itse lausun (ja kaverini lausuvat) nimimerkkini Odei, enkä suomalaisittain Odey. Mielestäni Odei kuulostaa kivemmalta. Muutenkin pidän nimimerkistäni, se on mukavan lyhyt ja ytimekäs :)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 03, 2007, 16:47:03 kirjoittanut Odey »
Some days just have more memories than others

Poissa yhdys sana sankari

• ->
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #15 : Toukokuu 27, 2007, 15:51:04 »
Nimimerkkini on kahden sekunnin murto-osan puolimiettimisen tulos. Eli toisin sanoen "mukahauska" sarkastinen idioottinimimerkki.

Nimimerkkini liittyy jotenkin myös yhdys_sanoihin, joiden sankari olen.
sori kovasti

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #16 : Toukokuu 27, 2007, 19:54:39 »
Itse mietin nimimerkkiäni kauan, todella kauan. En millään keksinyt mikä voisi olla sopi nimimerkki tällä käytettäväksi, ja kaikki mitä ensiksi koitin olivat varattuja.
Sitten tuli mieleen eräs kirja jota luin. Kirja kuuluu Phantom -sarjaan ja on hevoskirja. Siinä tyttö entaa hevoselle lempinimen Zanzibar.
Tuo piti ensiksi olla nimimerkkini, mutta ajattelin, etten halua suoraan sitä siittä kirjasta kopioida, joten yhden kirjaimen muuttamisella eeksi sekin pulma selveni. Siitä lähtien olen ollut Zenzibar todella useassa paikassa...

-Zenz
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa zeppodeppo

• idioottimainen valkonen neekeri!
  • Vuotislainen
  • "Hei idiootti"
    • Änäri.
« Vastaus #17 : Kesäkuu 01, 2007, 14:34:01 »
Minä mietin nimimerkkiä jonkin aikaa, kun en muuta keksinyt niin päätin pistää ehkä hieman tyhmän ja joittenkin mielestä paheksuttavan nimimerkin sepe.
No nämä idiootit menivät sitten poistamaan allekirjoitukseni joten kuka tähän mitään jaksaa enää kirjoittaa.
P.S. Olen takaisin sieltä Brasiliasta josta viime allekirjoituksessa kerroin.

Poissa Neverlandwitch

• Vuotislainen
  • Vihreä Luihuinen
« Vastaus #18 : Kesäkuu 03, 2007, 11:39:49 »
Nickini juuret juontavat aikaan, jolloin katsoin findig Neverland -elokuvan. Halusin mikä-mikä -maan nickiini, koska olin lapsena suunnaton Peter Pan fani. Fanitin myös muumia, mutten viitsinyt laitta Neverlandmoomietakaan nickikseni:D Kun tämä on Harry Potter fani-aluetta, aika luonnollisesti laitoin witchin loppuun. Neverland kuulosti niin orvolta yksin. Olen kaksi kertaa rekisteröitynyt tällä nickillä vuotikseen, mutta jostain syystä se on aina poistanut itsensä.

Kuitenkin, en ole kauaa miettinyt nickiä, en ole ikinä suunnitellut vaihtavani sitä. Tämä vain pongahti jä tätä käytän:) (Jos oikein rehellisiä ollaan, mietin ensin jotain WitchInNeverland, mutta Neverlandwitch kuulosti kivemmalta:P)
Yhtälailla säälittävä olen niinkuin muutkin, Yksinäinen jos et tuu, ja jos sä sitten tuutkin. Olen sulle kohtelias mutta vain sen verran, että saan sut sänkyyni tämän yhden kerran.

Poissa Lansu

• Vuotislainen
« Vastaus #19 : Kesäkuu 05, 2007, 15:16:43 »
Nickiäni käytän oikeastaan joka paikassa. Se tulee koirarodusta, landseerista. Yleensä siitä on myös pidennys Lansukoira, taisitten vain Lansu :D.

Keksein sen joskus kun olin rekkaamassa koirat.comin foorumille, sen piti liittyä jotenkin  lansuihin (sellainen jöhnöttää täällä) joten Lansu ja sitten vielä koira perään ja võila, Lansukoira syntyi!

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
« Vastaus #20 : Kesäkuu 20, 2007, 12:55:59 »
Nickini tuli yhtäkkiä mieleen... aiemmin smana päivänä kun rekisteröydyin olin katsonut Muumipeikko ja pyrstötähden... Elokuvassa Niiskujen kimppuun hyökkäsi lihansyöjä kasvi... nimeä en enää kunnolla muista oliko se angoratuura vai angorstuura mutta jälkimmäöisen valitsin koska se kuulosti jotenki hienolta... Vuotis on ainut paikka jossa käytän tätä nickiä, Kylässä on oma ja finfanfunissa omansa... :D
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Poissa Carmel

• Sykosomaattinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #21 : Kesäkuu 28, 2007, 16:11:49 »
Minun nimimerkkini tulee Victoria Holtin kirjasta. Luin joskus vuosi tai kaksi sitten Holtin kirjoja. Niiden päähenkilöillä oli minusta jotenkin kauniita nimiä. Kuten kirjassa täysikuunmetsästä, on nimi Cordelia ja kirjassa opaalien kirous, on nimi Carmel. Kun sitten päätin muutama kuukausi sitten rekisteröityä tänne, päätin ottaa nimimerkikseni jomman kumman noista nimistä. Päädyin sitten Carmeliin, sillä Cordeliasta minulle tuli liikaa sellainen suippokorvainen keijukainen mieleen.

Poissa Chinoz

• Nuorallatanssija
  • Vuotislainen
  • That was then, this is now
    • Blackout
« Vastaus #22 : Heinäkuu 13, 2007, 10:59:31 »
Olin rekisteröitymässä jonnekin foorumiin yli vuosi sitten. Halusin ainutlaatuisen nimimerkin, sellaisen jota kenelläkään ei mahdollisesti olisi. Mietin puolisen tuntia, kävin jokaisen mielensopukkani läpi, mutta en vain keksinyt sopivaa. Mielessäni kylläkin pyöri nimiä, mutta ei sopivaa minulle.

Seuraavana aamuna katselin DVD:ltä O.C:n vanhoja jaksoja, tarkalleen ottaen ensimmästä jaksoa. Sen katsottua menin koneelle, samaiselle foorumille jonne olin yrittänyt rekisteröityä aikaisemminkin. Mielessäni ei pyörinyt mitään muuta kuin Ryan ja hänen taustansa. Silloin välähti! Halusin nimeen Chinon (Ryan on kotoisin Chinosta), mutta mielestäni se oli keskeneräinen nimi. Pyörittelin vähän aikaa lisäsanoja kunnes vain yksin kertaisesti tökkäsin z:tan Chinon perään. Chino+z=Chinoz. Siitä lähtien olen sitä nimimerkkiä käyttänyt, reilusti yli vuoden päivät.

Eli nimimerkkini ei kerro itsestäni paljon mitään, mutta mielestäni se on juuri sopiva minulle.
Jokaisella askeleella, voit viedä henkeni.
Jokaisella askeleella, voit parantaa haavani.

Poissa Evora

• Kelmitär
  • Vuotislainen
  • Help!
« Vastaus #23 : Heinäkuu 27, 2007, 14:43:31 »
Mun nimimerkillä ei oikeestaan oo mitään mielenkiintoista historiaa, mutta ajattelinpa nyt jakaa tämän tarinan kanssanne :D

Eli siis, silloin joskus n. 2 vuotta sitten kun rekkasin vuotikseen, piti keksiä joku hyvä nimimerkki, mitä ei ihan jokaisella vastaantulijalla ole. Ajattelin ensin laittaa pelkästään oman nimeni, koska se on aika harvinainen, mutta sitten ajattelin, että se olisi tylsä. Tämän jälkeen hankinkin Euroopan kartan eteeni ja aloin suurennuslasilla tutkailemaan kaikkia pieniä kyliä ja kaupunkeja ja päädyin Portugalin vuoristossa sijaitsevaan Èvora nimiseen paikkaan. Siitä lähtien joka paikassa olen kulkenut tällä samalla nimimerkillä. Tää on jotenki silleen kauniin kuulonen ja tuo mieleen jonkun kukan.

Joo, eli sellanen tarina ;>

Ev
Mä sanoin et inhoon novelleja mut silti kirjotin sellasen.

Poissa Tibby

• kotitonttu
  • Vuotislainen
  • Can I have a look at Uranus too, Lavender?
    • LiveJournalini
« Vastaus #24 : Heinäkuu 27, 2007, 19:50:22 »
Oma nimimerkkini on Neljä tyttöä ja maagiset farkut-kirjasarjasta. Luin kirjoja muutama vuosi sitten kesällä, ja jotenkin se Tibby jäi mieleen. Joskus olin rekisteröitynyt tänne vuotikseen nickillä Hermus, joka oli muunnelma Hermionesta. (En edes halua ajatella sen aikaisia viestejä, kun oikeinkirjoituksesta tai mistään kirjakielestä ei ollut hajuakaan. :D)

Olen kulkenut Tibby nimimerkillä netissä muutamalla muullakin sivustolla, mutta käytän myös muitakin nimimerkkejä. Pidän vain Tibbystä, se on sellainen hauska sanoa (kun sanon sen ihan vain suomalaisittain Tibby, kun en jaksa yhtään lausua :D), ja se on jotenkin pirteä. :>

Mielestäni se sopii minulle aika hyvin. :)
"There's no need to call me sir, Professor"

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #25 : Heinäkuu 27, 2007, 21:34:36 »
Kuten nimimerkkini kertoo, olen Kwan-fani. Löysin joltain Kwan-sivulta avatarin, jossa luki "kwanfan". Sitten vähän myöhemmin rekisteröidyin Vuotikseen, ja kun mietin nimimerkkiä, tuli tämä kwanfan mieleeni. Niinpä se sitten päätyi nimimerkikseni. Valitettavasti se avatar oli liian iso Vuotikseen... Menee asian vierestä, mutta minulle saa yksäillä, miten saisin se pienennettyä... :)
Using the "are we", are we?

Poissa Suru

• keräkurmitsa
  • Sanomaton
  • *
    • Livejournal
  • Pottermore: ChestnutLeviosa81
« Vastaus #26 : Tammikuu 03, 2008, 21:26:54 »
Surumielinen ei taida liittyä mihinkään mitenkään, mutta se on sanana kaunis ja helppo kirjoittaa väärin :) Nimi syntyi, kun halusin piilottaa edellisen, kaamean nimimerkkini Kriannin. Se irvisti hirveän häijysti tuolta sivun ylänurkasta :) Löysin sitten tieni nimenvaihto-topickiin ja keksin sinne jotain vaihtoehtoja. Suru oli muistaakseeni toisena ehdotuksena, ensimmäinen taisi olla Ananaskirsikka. Viimeinen taisi olla Tiber tai Tiberia, Rooman joen mukaan. Nyt olen aika tyytyväinen, että sieltä poimiutui juuri tämä nick.

Nimimerkki ei kuvaa luonnettani paljoakaan, olen oikeasti sellainen iloinen hömpänpömppänä, joka käyttää hassuja sanoja, mutta joo. Se sopii minulle joka tapauksessa kivasti. Se on helppo lyhentää Suruksi, koska kaikkea pitää aina voida lyhentää, ja se sopii avatareeni ja tähän Vuotiksen siniseen teemaan. Se on kiva myös siksi, että käytän nimeä vain täällä ja Kylässä. Muualla olen mitä kummallisimmilla nimillä.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 03, 2008, 21:30:11 kirjoittanut Surumielinen »
“Älä näytä tuommoiselta, Korppu", hän sanoi. "Eihän tämä ole yhtään mitään. Paljon pahempaa on tulossa!”
- Astrid Lindgren: Veljeni Leijonamieli

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PotionGhost22203
« Vastaus #27 : Tammikuu 04, 2008, 21:34:44 »
Arende tulee jostain mieleni syvimmistä syövereistä. Se on itseasiassa erään roolihahmoni nimi. Katkeran ja maailmaa vihaavan salamurhaajan. Tuo nimi on siis ihan puhtaasti oma keksimäni. Pistin vain kirjaimia epämääräisessä järjestyksessä peräkkäin ja katsoin, mitä tuli ^^

Olen käyttänyt tätä nimeä netissä nyt viimeisen vuoden. Sitä ennen minua tapasi nickillä Edhelwen ja kaikilla variaatioilla siitä nimestä. Sekin oli erään roolihahmoni nimi. Tällä kertaa rauhaa rakastavan hippihaltian ^^ Ehkä jonkinlainen asenteen muutos elämää kohtaan pisti minut vaihtamaan nickiäkin, tiedä tuosta sitten...
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
« Vastaus #28 : Tammikuu 05, 2008, 18:31:48 »

Vispilä. Oi.
Vispilähän on lähtöisin ystävieni väännöksestä. He ovat vääntäneet sen sukunimestä, jonka kirjaimia sekoittamalla ja V:n lisäämällä tulee sana Vispilä. Kukaanhan ei minua oikealla nimelläni enää tahdo kutsua.
Siitä sitten päätin laittaa tännekin tunnukseksi Vispilän. Yksinkertainen ratkaisu. :) Ja näytti olevan jopa vielä vapaana.
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

Poissa Dagda

• En se mää ollu!
  • Vuotislainen
« Vastaus #29 : Tammikuu 19, 2008, 14:13:08 »
Pyörin muutaman päivän Vuotiksessa nimimerkillä Freyja, mutta pianhan tuli tuo käsky vaihtaa nimimerkkiä :) Freyjan keksin vain jostain sivuilta missä oli nimiä ympäri maailmaa ja se kuullosti hyvältä. Nyt olen siis Dagda, joka tulee kelttiläisistä jumalista (olin, ja olen edelleen, hulluna kelttikoruihin ja niiden kautta tutustumiini taruihin kelteistä). Dagda oli jumalien ylipäällikkö, Danan lasten esi-isä. En muuten oikeastaan pidä Dagdaa mitenkään erityisen kauniina nimenä, Dana on kauniimpi, mutta sekin taisi olla varattu kun vaihdoin nimimerkkiä. Joten Dagda mikä Dagda, pidän siitä vaikka ei kaunis olekkaan :)

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #30 : Helmikuu 02, 2008, 17:24:55 »
No, tämä minun nimimerkkini tulee ihan yksinkertaisesti jostain älyttömästä Barbie-elokuvasta... Siellä vilahti keijukainen nimeltä Azura, josta keksin erittäin Potter-henkisen nimimerkin.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 04, 2009, 23:02:13 kirjoittanut Azura »
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Kay

• Ikuisesti lapsi
  • Hirnyrkki
« Vastaus #31 : Helmikuu 06, 2008, 19:37:12 »
Njoo, tämän nimimerkin vetäisin yksinkertaisesti täysin omasta päästäni. Aloin vain tuskailla ja yritin keksiä jotain, ja Kailey muotoutui. Selvisihän minulle, että se on ihan oikea nimikin. Eli nyyh, en keksinyt sitä ite. Ensin nimimerkkini täällä oli Kellerie, Kelly Clarksonin mukaan. En sitten vain pitänyt siitä, särähti jotenkin ikävästi. Tai sitten vain kyllästyin, tiedä häntä. En ole hirveästi foorumeilla, vain täällä ja Tarvehuoneessa. Tarvehuoneessa nickini on sama kuin täälläkin.
Ja ai niin, olen myös eräällä Kellyville-nimisellä foorumilla, siellä nimimerkkini taitaa olla jokin Estréla tai vastaava. Se taas tuli, kun käytin Ilmaista sanakirjaa ja etsiskelin jotain sopivaa. Se vain kuulosti kauniilta. Jossain satunnaisissa paikoissa, kuten Youtubessa nickini viittaa etunimeeni. Olen kyllä kirjautunut vaikka minne ja nimimerkit vaihtelevat. Huono puoli on vain siinä, että ne unohtuvat enkä sitten viitsi enää käydä kyseisessä paikassa ;)
Just remember in the winter far beneath the bitter snows. Lies the seed that with the sun's love in the spring becomes the Rose.
LOMALLA

Poissa last hero

• Naaperkuutiainen
  • Vuotislainen
  • Love only matters
  • Pottermore: MidnightHowl38
« Vastaus #32 : Helmikuu 06, 2008, 20:30:33 »
Negativen Last Hero -nimisestä biisistä. Se tuli ensimmäisenä mieleen ku rupesin jotain miettiin. :)
"But why's she got to go to the library?"
"Because that's what Hermione does. When in doubt, go to the library."

Poissa Don Hessu

• Onneton Tunari.
  • Vuotislainen
  • There's No Easy Way Out...
    • Hessu's Music Profile
« Vastaus #33 : Helmikuu 11, 2008, 15:57:18 »
Hessu tulee nimestä, ja Don muistaakseni on espanjalainen arvonimi jonka päätin lisätä sillä pelkkiä Hessuja oli jo enemmän kuin tarpeeksi.
...But what you do... Makes you who you are.

Unelma. Tahdonvoima. Omistautuminen. - Pakkotoisto.com

Poissa Argonblue

• Parasta ennen: 17.11.2009
  • Vuotislainen
« Vastaus #34 : Maaliskuu 02, 2008, 20:51:08 »
ArgonBlue. Yksinkertaisesti siihen aikaan pidin yleisesti sinisestä väristä ja erityisesti juuri tuosta sävystä.
"We will be perfect...    ...in every aspect of the Game"

Vastarannankiiski vauhdissa taas...

Poissa Astral Romance

• Vuotislainen
« Vastaus #35 : Maaliskuu 08, 2008, 22:31:26 »
Kun rekisteröidyin Vuotikseen, valitsin nimimerkikseni Century Childin, jota olin käyttänyt jonkinlaisena "taiteilijanimenä". Se on lempiyhtyeeni Nightwishin levy ja kuulostaa oikein kivalta, siksi otin sen kaiketi käyttöön.

Minulle tuli kuitenkin viesti, että joudun vaihtamaan nimeni, koskan se on liian samankaltainen toisen nickin kanssa. Halusin ehdottomasti jotain Nightwish aiheista, ja kävin läpi levyjen&kappaleiden nimiä. Mietin Swanheartia, Moondanceria ym, mutta ne kaikki oli jo viety. Sitten keksin Astral Romancen, ja täytyy sanoa, että tykkään siitä Century Childiä enemmän, sillä se on yhteydessä Tähtiin. Astral Romancehan on suomeksi "Tähtiromanssi". Tähdet (Ja muut taivaankappaleet) ovat kauan olleet lähellä sydäntäni.

Jossain vaiheessa "virallinen taiteilijanimi" vaihtui myös, ja aloin signeerata kirjoituksiani nimellä Stargazer, joka on nykyään nimeni suurimmassa osaa nettiä. Stargazer, niin ikään NWn kappale, tarkoittaa "taivaantuijottajaa" tai "haaveilijaa" ja kumpikin kuvaa luonnettani poikkeuksellisen hyvin :)

Astral Romance

Poissa KP

• Helmiäislehti
  • Vuotislainen
  • Dracon hyypiösisko
« Vastaus #36 : Maaliskuu 11, 2008, 21:07:05 »
En hirveästi pyöri muualla kuin Vuotiksessa, eli jos jossain muussa paikassa joku riehuu nimimerkillä KP, niin se en ole minä.

Nimimerkkini on peräisin eräästä omasta tarinastani, jossa päähenkilönä seikkailee nuori ihmissusi Kuunpoika, lyhyesti KP. Sinänsä huono valinta nimimerkiksi, sillä enhän minä ole poika. KP on kuitenkin luonteeltaan yhtä omituinen ja hullu kuin minäkin, joten ajattelin sen olevan siltä kantilta hyvinkin osuva. Lisäksi nimimerkkini on tietyllä tavalla hieman mystinen, koska kukaan ei voi päätellä siitä mitään.

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Guilty 'til I'm proven innocent
« Vastaus #37 : Maaliskuu 24, 2008, 11:49:12 »
Entinen nimimerkkini Sandra tuli siitä, kun koulussa saimme neljännellä luokalla englanninkieliset nimet. Olen pitänyt nimestä ja laitoin sen sitten tännekin nimimerkikseni, mutta se piti ikävä kyllä vaihtaa koska se oli liian samanlainen jonkun muun kanssa. Sitten keksin käyttää nimeä Bad Girl (kuvaa loistavasti minua ja luonnettani; tämä nick tulee siitä että olen erittäin mieltynyt pahiksiin ja olen itsekin hirveä pahis x)), joka tuli alunperin yhdestä vanhemmasta kaveristani, joka on vähän pelottavan näköinen (ihanan näköinen nykyisin, sillä pidän goottityylistä^^), ja keksin sitten joskus sanoa häntä Bad Girliksi :D Se oli mielestäni hyvä nimi myös tänne, ja vaihdoin sitten sen nimimerkikseni, vaikka aluksi vielä pidin enemmän vanhasta nimimerkistä (nykyisin olen tosi tyytyväinen nykyiseen nickiin, pidän siitä paaaaljon enemmän kuin vanhasta ja tämä kuvaa minua paremmin >:))

- Bad Girl -
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 26, 2009, 19:53:38 kirjoittanut Bad Girl »
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

Poissa Tuulikeiju

• Vuotislainen
« Vastaus #38 : Maaliskuu 28, 2008, 21:38:10 »
Keksin tämän nimimerkin jo vuosia sitten - kun rekisteröidyn vuotikseen ties koska. Satuin vain pitämään keijuista, mutta koska keiju olisi loppujen lopuksi aika mitään sanomaton, ajattelin laittaa eteen vielä sanan tuuli. Siis ihan vaan tuulikeiju, normaalin keijun oloinen ja näköinen, mitä nyt sattuu vain lentämään tuulessa - luultavasti - ja sillä on punaiset hiukset ja heleä ääni. Hmm. Niin. Ja tosiaan, siitäkin Tuuli tuli tuohon eteen, että satun pitämään kyseisestä nimestä niin valtavasti ja esiintyy se omassa nimessänikin. Ei vain kutsumanimenä, pöh. Mutta niin minä sain nimen Tuulikeiju. :) Sopivan mysteerinen ja sellainen... no, aikalailla minua.
It's easier not to do things than left them undone.

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #39 : Maaliskuu 28, 2008, 22:40:44 »
Ensin olin Mibby, joka tuli siitä kun äitini viime kesänä mökillä puuskahti: "Sähän olet kuin mikäkin Mibby Peacepeace!" Sitten, kun huomasin että täällä on Tibby-niminenkin henkilö, vaihdoin nimeni Mimmiksi. Sinäänsä harmi, kun täältä löytyy mimmukin, mutta kun sitä nimeä saa vain kerran vaihtaa... Mimmi siis on irl-nimeni Mimmi-Emilian etuosa, ja ihmiset kun minua Mimmiksi kutsuvat, miksen Vuotiksessakin Mimmi olisi.
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa Miseria

• Vuotislainen
« Vastaus #40 : Maaliskuu 30, 2008, 19:16:04 »
Nimimerkkini tulee lempibändini (jota en enää nyt niin paljon fanita) yhdestä biisistä, jonka nimi on Miseria. ^^

Poissa Erizza

• Vuotislainen
  • diibadaabafggh
« Vastaus #41 : Huhtikuu 06, 2008, 10:59:02 »
Nimimerkkini tuli jostakin tuolta pääni sopukoista, en keksinyt mitään ja sitten ajattelin olla vain Erizza. Nimimerkki ei ole kovinkaan mitään kertova, se on vain tosi nastan kuuloinen... (Hei, olen Erizza :D) Jossakin olen joku ihan muu, vaikka joku Kukkanen tai joku muu, täällä vain Erizza. Minulla oli vuotiksessa tätä ennen joku, mutta nimimerkki ei toiminut ja tein uuden :DD

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
« Vastaus #42 : Huhtikuu 10, 2008, 16:55:09 »
uudesta nickistä en olekaan kertonut..

Katsoin jonkun dokumentin indigokristalli lapsista. (Jotain yliluonnolista se taisi olla). Nimi oli jotenkin hieno ja se jäi mieleen. Sitten kerran löysin tuon nimenvaihto topicin ja ajattelin että ei Angorstuura ollutkaa niin kiva ja samassa muistin sen dokumentin ja otin sen Indigon käyttöön. Indigo on myös sinivioletti käsviperäinen väriaine... :D Indigo <-- tietoa indigosta

Indigoa käytän muuallakin mutta joskus tulee vastaan se että se on jo käytössä niin silloin on INDIG0 (nolla viimeinen) tai sitten kulunut Angorstuura.

~~Indigo
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
« Vastaus #43 : Toukokuu 11, 2008, 01:26:23 »
Enkö minä ole edes vielä kirjoittanut tänne? ö.ö" Noh, se onkelma ratkaistaan nyt! (sopivasti sokerihumalassa ja vähän sekaisin nähkääs)

Suvituuli.
Ei, se ei ole minun oma ja oikea ihka aito nimeni in the Real Life. Miillä oli ensin lempinimeni, jolla mm. veljistäni nuorempi miitä kutsuu. Ikävä kyllä samasta nimestä oli tehty tänne ties minkä sortin muunnoksia, ja kas vain, minä olin se, jonka nimeään piti vaihtaa. Siis nimimerkkiä, ei omaa ja oikeaa nimeä.
Tuli pitkä ja vaikea harkinta eteen. Mistä herran tähden minä nimen pöllisin? Kaikki mahdolliset oli varattuna. Muistaakseni haaveilin Lunastakin, kunnes tajusin sen olevan yksi Potter-kirjojen hahmo. Kuuta minä tuolla Lunalla hain. Se siitä haaveesta sitten x") (näin jälkikäteen miettien ei yhtään kyllä harmita)
Kaikenlaisia ideoita päähäni pulpahteli, ja jok'ikinen oli varattu. Täällä on liikaa käyjiä tai sitten kaikki tahtoo samanlaisen nimen *murrr*
Sitten minä muistin. Minä olin jostain saanut aikanani päähäni, että miille kaavailtiin nimeksi Suvituulta (siis tällä kertaa ihan in the Real Life), mutta käsittämättömästä syystä äiti ja isä hylkäsivät (?!) nimen. Vaihtoivat sen nykyiseen. (siis ei mitenkään viime sekunnilla ristiäisissä, vaan ihan niitä mitäköhän-tällekkin-kersalle-keksisi juttuja. Kun käydään läpi kaikki maijat ja miinat, you know) En ole kuullut tuota tarinaa hetkeen äitiltä, joten voi olla mielikuvitukseni tuotetta. Tjaa.
Hieno nimi tuo silti on. Mitä enemmän sitä ajattelin, sen paremmalta se tuntui. Niinpä ehdotin sitä nimeksi, ja arvatkaa mitä. Ei sitä hyväksytty.
Siinä minä sitten peukaloita pyörittelin ja keksin ties mistä nimiä. Ei, ei ja ei. Mikään ei kelvannut. Kauheen nirsoa porukkaa *wirn* (okeiokei, ei ole)
Kun ei mikään meinannut auttaa, ne hul.. viisaat tyypit viimein päättivät, että saa se Suvituuli kelvata. Kuulemma vähiten oli samankaltaisuuksia, kun muihin ehdotelmiini vertasi.
Näin miistä tuli Suvituuli.

Tyksin kamalasti tuosta nimestä. Se on 'kevyt', viittaa hyvin siihen, että pidän kesästä ja sattumalta horoskooppimerkkini elementti on ilma -> tuuli. Ta-daa.

On yksi paikka, jossa olen pyörinyt toisella nimimerkillä. En kerro millä. En, vaikka kysyisitte. Enkä kerro missä. Sorry. Tai kerronpas. Aapelissa. On mahti paikka, tunnus olemassa yhä. Veljenpoika tykkää käydä siellä. Mutta tosiaan, ette pääse miitä sen kautta ahdistelemaan, en kerro nimimerkkiä. Saatte ahdistelut hoitaa Vuotiksen kautta x")

Liian lujaa mennen ja kaikkea satuillen,
Suvituuli
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Yöfani

• Vuotislainen
« Vastaus #44 : Toukokuu 11, 2008, 09:50:08 »
Elikkäs.. kuten saattaa arvata, Yöfani tulee Yö-nimisestä bändistä. Olen pitänyt Yöstä lähestulkoon koko pienen ikäni, joten Yöfani siitä sitten tuli. Yöfanina minut voi tavata myös mm. Suomi24:ssä.
Miltei kaikissa muissa paikoissa olen nykyään Usvapupu, mainittakoon nyt vaikka FinFanFun. Sillä onkin sitten paljon mielenkiintoisempi tarina, mutta en sitä ala selittelemään, kun se ei ole täällä nimimerkkini :)

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
« Vastaus #45 : Toukokuu 13, 2008, 15:59:01 »
Oman nimimerkkini Barellan tarina on seuraava: Kirjoitan paljon tarinoita ja Barella on ensimmäisen pitkän tarinani päähenkilö. Aloitin kirjoittamaan tuota tarinaa joskus 9-vuotiaana ja se ei ole vieläkään valmis. Barella on minun näköiseni punahiuksinen ja punasilmäinen prinsessa, joka huomaa osaavansa muuttua lohikäärmeeksi. Tuon tarinani nimi hirviöprinsessa tulee prinsessa Barellan taidosta muuttua hirviöksi. Tarinan Barellalla elämä on ehkä liiankin yleellistä ja niinpä hän lähtee etsimään kadonneita lohikäärme mestareita... tarinassa on nyt 35 sivua täynnä jotain epäselvää 11-vuotiaan tekstiä, jota en ehdi parannella. Ehkä kesällä paneudun tarinaan ja kirjoitan alun hieman selvemmäksi nyt kun kirjoituskokemustakin on vähän enemmän. Kaikkien lukuisten tarinoideni henkilöiden nimet ovat hatusta vedettyjä mukavan kuuloisia kirjainyhdistelmiä. Usein niissä on q, w, d, f, g, z, x, c tai b, jotka kuuluvat suosikkikirjaimiini. Tässä siis tiivistetty tarina nimimerkistäni...
« Viimeksi muokattu: Elokuu 02, 2008, 19:49:38 kirjoittanut Barella »
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa Flyrashaz

• sub rosa
  • Vuotislainen
  • Northern Light
    • Livejournal
« Vastaus #46 : Toukokuu 13, 2008, 16:24:12 »
Flyrashaz. Silläpä ei olekaan mitään perimmäistä ideaa...

Muttamutta. Aiemmin käytin paljon nimimerkkiä Sirre. Tänne halusin laittaa jonkun erin, ja Siriuksen lempinimi olisi ehkä ärsyttänyt joitakuita. Halusin laittaa siihen nimen Lyra, josta pidän todella paljon, ja joka muistuttaa minua Kultainen Kompassi-kirjasta että leffasta. Lisäksi osaan kuvitella Lyran ihanana mustahiuksisena lapsena, jonka hiusket ovat mustat, paksuit ja lainehtivat. Mutta mielestäni pelkkä Lyra ei riitänyt, joten halusin laittaa siihen myös minulle läheisen kirjaimen S-kirjaimen lisäksi, eli F-kirjaimen. Siitä sitten tuli Flyra. Sitä täällä käytän, ja kutsukaa minua Flyraksi tai Lyraksi, koska usein jotkut kirjoittavat Flyrashazin väärin. Sekä Z:an laitoin siihen loppuun. Voisi ehkä muuttaa tämän nickinä pelkäksi Flyraksi sitten joskus. Mutta toivon, että Flyraksi tai Lyraksi minua kutsuttaisiin. Lisäksi fly on siinä edessä, sillä lentäminen on yksi toivetaikavoimistani. Näkymättömyyden lisäksi, sekä superhyvän näön lisäksi.

Ja tosiaan, kun nikkiä mietiskelin, tuo shaz-pääte tuonne vääntyi. :D Piti lähtä kikkailemaan kaikilla kivoilla kirjaimilla..

- Flyra
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 14, 2009, 17:46:49 kirjoittanut Flyrashaz »
"Oh, the bad guy of the game, me, you're not serious, I'm... umm... fortuneteller!"

Poissa Nibs

• Vuotislainen
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
« Vastaus #47 : Toukokuu 14, 2008, 17:44:48 »
Puhutaanpa nyt muutamista pisimpään käyttämistäni, eli en jaksa muistella lyhytaikaisia tähdenlentoja.

Nibs on siis nykyään yleisin nimimerkkini, heitän sitä yleensä myös ulkomaisilla sivustoilel nimimerkkiä kysyttäessä. Se viittaa Peter Pan -tarinan yhteen kadonneista Pojista, joskin alkuperäisesti se taidetaan kirjoittaa kahdella b:llä - en vain ollut siitä varma tämän nickin ottaessani ja sitten oli jo vähän myöhäistäkin mennä korjailemaan. Tähän päädyin siis, koska Peter Pan on rakkain fiktiivinen tarina elämässäni ollut jo 5-vuotiaasta asti, ja "Nibs" on myös helppo ja nopea kirjoittaa. Tuo olikin ensisijainen ehto silloin kun uutta nimimerkkiä mietin. Lisäksi se kuulostaa ja näyttää mielestäni veikeältä, hieman lapsenomaiseksikin joku on sitä sanonut ja sekin sopii minuun kuin nenä päähän. ^^ Tämä on luultavimmin lopullisesti yleisin, eli en usko vaihtavani "päänimimerkkiäni" tästä enää mihinkään. Sen "lähde" on sen verran kauan llut rakas ja sydämessäni, etten vaan voi kyllästyä tai saada muuta syytä vaihtoon.

JudasKiss taisi olla se yleisin ennen kuin vaihdoin Nibsiin. Se oli peräisin Raamatun tarinasta Judas Iscariotista ja Jeesuksesta. Sitten uskonto tuli vähän vahvemmin kuvaan elämässäni ja jotenkin ei vaan tuntunut enää hyvältä nimimerkiltä. JudasKiss lienee nimimerkkini enää parilla foorumilla, joilla käyn aniharvoin enkä siksi ole vaivautunut vaihtamaan.

bendaimmortal tai b ja d ja i isolla, mutta kuitenkin, tuo. On oikeastaan ollut lähinnä YouTubessa mulla (ja on yhä niin kauan kunnes tunnukseni tuhotaan fanivideoiden takia.) xP Mutta on se kai muutamalla muullakin, ainaki ulkomaisella sivustolal ollut hetken. Niin ja on edelleen Flixterissä. Tämä nimimerkki oli pitkään sähköpostiosoitteessanikin, ja on kotoisin kauan kauan sitten syntyneestä ns. inside-läpästä liittyen niihin japanilaisiin Hopeanuoli -elokuviin, jotka jäivät ainoiksi anime-elokuviksi, jotka olen ikinä katsonut. Ei vois vähempää kiinnostaa Japani ja sen animet ja mangat, mutta Hopeanuolet ovat vitsikkäällä tavalla hyviä. No mutta siis tarkentaen, bendaimmortal, syntyi siitä, kun kolmososassa se yksi tanskandoggi nimeltä Ben sai juuri järjettömän kasan kolossaalisia kivenmurikoita niskaansa ja hautautui niiden alle ja kaikki pillittivät Ben-paran kuolemaa ja yhtäkkiä ben nouseekin sieltä kasan alta ja suuri kivi leijailee sen pään päältä pois ja koira on ihan "Okei. Jatketaas matkaa." puhkuen voimaa ja intoa parin sekunnin läähätyksen jälkeen - Ben Da Immortal. :'D

peterpanlegend on vain toinen YouTube -tunnukseni jonka haluaisin muuttaa, mutten voi. Mulla oli muka kauhea kiire saada muut paitsi Peter Pan -fanivideoni uudelle tunnukselle ja mielikuvitukseni oli seitsemännen ulottuvuuden tienoilla ja tempaisin tuon, Peter Pan -roolipelistäni jonka nimi on Legends Live Twice. Tuossa ei ollut mitään järjen hiventäkään, koska ko. tunnukselle lataamani fanivideot ovat nimenomaan kaikesta muusta paitsi Peter Panista ja muutenkin ihan hölmö nimimerkki. Mutta kun sille lataamani fanivideot saivat jo ratingejä ja kommentteja en enää viitsinyt tehdä uuttakaan.

AngelJunior on vain FanFiction.Netissä käytössäni oleva. Sen revin Buffy, Vampyyrintappaja -sarjan spinn-off -sarjasta Angel ja sen suosikkihahmostani Angelin pojatsa Connorista, jota Angelin etsivätoimiston tyypit jaksoivat nimittää "Angel Junior". sanat angel ja junior ovat muutenkin söötti yhdistelmä, joten siksi myös tämä.

chivato21 on uusin IMDB.com:issa käyttämäni nimimerkki. IMDB:ssä mulla on ollut varmaan ainaki 5 eri nimimerkkiä, kun en oo osannu päättää, mutta tämä jäänee pysyväksi. En pidä numeroista nimimerkeissä, mutta pelkkä 'chivato' oli jo varattu. 'Chivato' viittaa yksiin kaikkien aikojen suosikkeimpiini elokuviin Young Guns ja Young Guns 2, joissa Chavez (ja monet espanjanmeksikolaiset) kutsuu Bily the Kidiä nimellä 'chivato', ja numero 21 perässä viittaa siihen, että the Kid kuoli 21-vuotiaana. Billy the Kid ja Villi Länsi ovat olleet suurinpiirtein yhtä pitkään ja lähellä sydäntäni, kuin Peter Pankin, joten sillä uskon tämän nimimerkin vakiintuvan ainakin imdb:ssä, voi olla, että leviää muuallekin, suomenkielisille sivustoille, Nibsin rinnalle.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 14, 2008, 17:57:37 kirjoittanut Nibs »
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X OLD WEST TALES RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

Poissa Heliodora

• haihattelija
  • Vuotislainen
« Vastaus #48 : Toukokuu 23, 2008, 21:12:14 »
Vuotikseen olin kirjautunut jo aiemmin nimimerkillä Ellida, joka oli jonkun ykkösluokkalaisen nimi koulussani. Nimi tuli aika randomilla, enkä sillä arkana tyyppinä lähettänyt viestiäkään, kunnes vuotis ei enää päästänyt jostain syystä minua sisään sillä. Tuli ajankohtaseksi miettiä uutta, omempaa ja parempaa nimimerkkiä.

Heliodora löytyi ihan muissa yhteyksissä, kun etsin erikoisia nimiä netistä fantasiatarinoihini. Se oli jossain listassa, jossa oli suomalaisia nimiä, jotka eivät ole nimirekisterissä, mutta löytyneet kirkonkirjoista. Heliodora jäi mieleen ja päätyi yhteen tarinaankin sivuhenkilöksi.

Verotin yöuntani pohtimalla tätä asiaa, ja päädyin Heliodoraan. Se oli erikoinen, kaunis ja siinä oli samaa rytmiä kuin oikeassa nimessäni. Kertaakaan en ole katunut, ja Heliodora elää nyt netti-itsenäni aktiivisemmin kuin tarinahenkilönä, joka ei muistuta minua laisinkaan. Nimessä on myös taianomaisuutta tälläiselle fantasiafriikille.

Joskus kakkosella ehkä, kaverini löysi kotisivujentekemisen maailman, ja minun nimenäni toimi omppumato. Se tuli jostain koulukirjasta, ja aiheuttaa nykyään lähinnä naurukohtauksia.

Vielä tittelistäni: Äitini nimi ei suinkaan ole Eeva, vaan se on Narniasta, missä ihmispoikia ja ihmistyttöjä kutsuttii Aadamin pojiksi ja Eevan tyttäriksi. Ja ihmistyttöhän minä olen, vaikka välillä en menisi kyllä vannomaan ;)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 23, 2008, 21:43:50 kirjoittanut Heliodora »
for every lie I unlearn I learn something new
I sing sometimes for the war that I fight
'cause every tool is a weapon - if you hold it right.

Poissa Desdemona

• A Gay Superhero
  • Vuotislainen
  • ♥♣♦♠
« Vastaus #49 : Kesäkuu 24, 2008, 14:53:59 »
Desdemona on ihan Vuotista varten valitsemani, ja toistaiseksi en liiku netissä sillä nimellä missään muualla.

Olen kiinnostunut kirjallisuudesta, joten sieltähän tämäkin nimimerkki tulee. Jos joku on lukenut Shakespearen Othellon, tietää varmasti Desdemonan, sillä tämä on Othellon vaimo. Desdemona on erittäin keskeinen hahmo Othellossa, sillä juonihan on yksinkertaisesti: Iago manipuloi Desdemonaan rakastanutta Rodrigoa, sekä uskottelee Othellolle Desdemonan olevan uskoton Cassion kanssa. Sitten Othello surmaa mustasukkaisena Desdemonan. Ja heti tämän jälkeen juoni paljastuu: Othello ymmärtää virheensä ja surmaa itsensä.

Poissa Shirlene

• Surusilmä
  • Vuotislainen
« Vastaus #50 : Heinäkuu 05, 2008, 23:53:48 »
Pyörin parisen vuotta täällä Lady Juliettena, sillä silloin rekisteröityessäni tänne olin auttamaton romantikko, ja lady kuulosti silloin "hienolta" ja romanttiselta. Sitten yhtäkkiä en enää pitänyt tästä, sillä se ei ensinnäkään kuvannut minua, ja en vain.. tykännyt siitä enää. Ne lady vuodet kun jäi jo tuonne menneisyyteen :D

Parisen kuukauta sitten vaihdoin Shirleneen. Shirlene on seurannut minua lapsuuden prinsessaleikeistä tänne nettiin saakka. Pienenä kun näihin prinsessaleikkeihin piti keksiä hiki otsalla nättejä ja eksoottisia nimejä ja silloin päähäni pälkähti Shirlene. Ja koska se on ollut pieni osa lapsuuttani, se tuntuu minulle tärkeältä ja "omalta" ja jollain tapaa myös rakastan sitä. Se tuo mieleeni ne lapsuuden leikit, ja sen autuan huolettomuuden mikä lapsuudesta tulee yleensäkin mieleen. Shirlene on vain juurtunut syvälle minuun, enkä ymmärrä, miksen jo rekatessani tänne älynnyt tätä laittaa. Ja on kai se ihan nätti, ainakin minun mielestä... tavallaan :)

Oikeastaan kaikkialla netissä menen tällä nimimerkillä, tosin poikkeuksiakin löytyy (Shirle ynnä muut muokkaukset samaisesta nimimerkistä.)
"Being sad with the right people is better than being happy with the wrong ones."

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #51 : Heinäkuu 17, 2008, 12:53:21 »
Tätä sopiikin miettiä...
tulppaanipenkki - nickillä ei ole mitään suurempaa merkitystä. Itseasiassa sillä ei ole mitään tarinaa. Kun minun piti vaihtaa nimimerkkini Hermiina- nickistä, niin vaihtoehtoina oli jotain ihan omaa...
Mitä tulppaanipenkki tarkoittaa, onko sillä joku merkitys? Hyvä kysymys. Kyllä, sillä on jokin merkitys. Tulppaani, kuten odotan kaikkien tietävän on kukka. Sellainen yleensä keltainen tai punainen kukka, joita kasvaa Hollannissa. Yhdistelmän tulppaani ja penkki ymmärtää ehkä parhaiten kukkapenkkinä, jossa kasvaa tulppaaneja. Penkki voi tarkoittaa myös tuolia, joten itse ajattelen tulppaanipenkin sinisenä, maalattuna puutuolina, johon on maalattu keltaisia kukkia.
Jos joku on katsonut muumeja tarkkaan, tietää, että japanilaisissa piirretyissä muumilaaksossa kasvaa sellaisia tulppaanin näköisiä kukkia. Muumimammalla on kukkapenkkejä, jossa kaspaa niitä tulppaaneja, kuten Hemulillakin. Nick siis kuvastaa kiintymystäni muumeja kohtaan.
Nimimerkkini on oikeastaan aika outo, mutta olen kiintynyt siihen kovasti. En ole kuitenkaan kyttänyt sitä muualla kuin vuotiksessa. Pienellä kirjoitus on lähinnä tyyliseikka, sillä mielestäni tuollainen pitkä sana on nimimerkkinä kivempi kirjoittaa pienellä.
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa morvanvarjo

• o_O
  • Vuotislainen
« Vastaus #52 : Heinäkuu 21, 2008, 13:21:59 »
Lara on suoraan väännös oikeasta nimestäni, yksi kirjain vain on pudonnut pois.
Tämä taisi vain tulla ekana mieleen silloin kauan sitten kun rekisteröin vuotikseen. Kirjoittelin niihin aikoihin jotain tarinaa, jossa päähenkilön nimi oli Lara.
Ehkä tekisi mieli vaihtaa... En suoraan sanottuna enää pidä tästä nimimerkistä, möyh. Kasvan ulos siitä. Nykyään se tuntuu lähes ärsyttävältä o.O
When Remus Lupin rules the world all problems will be solved with chocolate.

Poissa Cailín

• Vuotislainen
« Vastaus #53 : Heinäkuu 21, 2008, 15:21:45 »
Tällä hetkellä siis nimimerkki on lamppu. (kuinka mielikuvituksellista! yleisö huokaa) Ja mahdollisimman epämielikuvituksellistahan se onkin, koska tässä ei ole mitään lamppu-ideologiaa tai etiikkaa tai edes filosofiaa taustalla, ihan vain huono mielikuvitus. Halusin rekisteröityä vuotikseen, että voisin kommentoida ficcejä. No, siinä kun olin rekisteröitymässä niin siihenhän tarvittiinkin sitten se nimimerkki. Aivot löi tyhjää ja hetken pohdittuani kohotin kasvot epätoivoisena ylöspäin. Ja miksä muukaan siellä pään päällä killuin, kuin lamppu.

// Ja nyt olen saanut nimimerkin vaihdettua. Kiitokset vain siitä. Nimimerkki Cailín on iirin kieltä ja tarkoittaa tyttöä. Ajattelin näin sen kunniaksi, kun nyt tulee asuttua täällä Irlannissa vähän aikaa niin voisi edes yhden sanan iiriä oppia.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 25, 2008, 19:51:30 kirjoittanut Cailín »

Poissa Celestial

• killing loneliness
  • Vuotislainen
  • love is right now
« Vastaus #54 : Heinäkuu 27, 2008, 16:37:28 »
Celestial-nimimerkkini tulee noitanimestäni Celestinasta. :) Mietin nikkiä Vuotikseen, sisareni väänsi tuosta Celestialin ja minä tykästyin siihen. Celestial tarkoittaa taivaallista/taivaalla olevaa, ja Kylä-foorumilla olen vain Celestia, joka on yksinkertaisesti tähtitiedeohjelmisto. :D Nimimerkistäni saa keksittyä todella paljon erilaisia lempinimiä ja kaikenlaista, ja hienosta nickistäni minut tunnistetaan, en ikinä vaihtaisi sitä pois. :)

Minulla on myös taipumus käyttää C:llä alkavia nimimerkkejä. Eräällä foorumilla, jossa en käy enää nykyään, nimimerkkini on -Claud-. Se on väännös toisesta nimestäni, ja minua saa kutsua myös Claudiksi tai Cloudiksi. :)

Eräällä kuolleella Mustesydän-foorumilla nimimerkkini taas on Tulisielu. Jup, Tomusormi on kiva, siitähän sen keksinkin. ;)

Esim. mesessä tai ircissä voin käyttää ehkä muitakin nimimerkkejä, mutta yleensä se on se Celestia. Nimimerkit ovat hauskoja ja hyödyllisiä. Mistäs meidät tunnistaisi ilman nimimerkkejä? :D Kaikilla täälläkin kun on niin hienot nimimerkit. :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2009, 15:48:19 kirjoittanut Celestial »
Friendship doesn't see through the eyes,
it sees through the heart.

Poissa moottorisaha

• Voldemortisti
  • Vuotislainen
  • be loud, let your colors show.
« Vastaus #55 : Elokuu 15, 2008, 18:34:43 »
Vuotis on itseasiassa ainoa netin sopukka, jossa käytän kyseistä nickiä.
   Mitään sen kummempaa symbolista merkitystä nickilläni ei ole, sellainen pieni persoonani brutaalisuus ja karuus siitä paistanee. Kirves olisi ollut jotenkin naurettava, siitä tulee mieleen jokin katajapuskasta ponnistava suomalainen metallibändi... Haha. Ja älkää nyt vain sanoko että tuon niminen pumppu oikeasti on.
   moottorisaha on kaunis sananakin. Ainakin minun kieroutuneessa mielessäni. Siinä yhdistyy monimutkainen nykyaikaisuus -moottori-, elämälle tärkeään työkaluun -saha.

Joo mitähän mahdan taas selittää, älkää kysykö 8'D
Kahdesta muusta käyttämästäni nickistä riittäisi pidemmät selostukset, mutta niitä en täällä kailota. Muahaha.
When you say it's dead and gone, yes, I know you're wrong

Poissa Freya

• Green Dragonflight
  • Vuotislainen
  • + The Song of Life +
« Vastaus #56 : Elokuu 27, 2008, 20:02:30 »
Freya ompi yksi Final Fantasy IX -nimisen pelin hahmoista. Vuotis oli ensimmäinen foorumi ikinä minne rekisteröidyin eikä minulla tuolloin vielä ollut mitään itsekeksittyä nimimerkkiä, ja joku piti ottaa, joten valitsin lempi FF-hahmoni nimen. Lemppari hän on vielä nykyisinkin. Myöhemmin keksin kuitenkin oman nickin, josta sitten tuli se vakio, enkä Freyaa enää missään muualla käytä kuin täällä. ;)
I've been fire, fed by the four winds. I've been water in the stream. And a drop of dew on the culm.
I've been clay in the hands of a potter. I've been rosin of a tree, and a leaf, by the breeze carried away.

Poissa fairytale

• Karkkikonsultti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CauldronWitch29345
« Vastaus #57 : Elokuu 28, 2008, 17:13:21 »
Nimimerkin tarina on erittäin yksinkertainen, sanoin kuin myös itse nick. fairytale.

Tässä ehkä vuosi sitten rekisteröidyin englanninkieliselle foorumille, joten päätinpä keksiä itselleni uuden nimimerkin. Epätoivoissani sitten tutkin suomi-englanti-suomi sanakirjaa (monen päivän pähkäilyn jälkeen) ja sieltä sitten silmiin osui juurikin tämä fairytale. Mielestäni se kuulosti ja näytti hyvältä, enkä siihen vieläkään ole kyllästynyt. Eikä nimimerkin vaihto kyllä ole ajankohtainen asia ainakaan täällä, olen vähän suunnitellut vaihtavani muidenkin nettipaikkojen nickin täksi samaksi.

Tänne rekisteröityessä mietin hetkisen, että kumman nimimerkeistäni valitsen, tän mitä nyt käytän täällä ja muutamalla englanninkielisellä foorumilla vai ihan omaa nimeäni kantavan nickin josta mut tunnetaan joissain pienissä paikoissa. Kuitenkin tuntui luonnollisemmalta olla nimenomaan täällä fairytale, jo foorumin aiheenkin takia n__n

Kaikesta on syyttäminen englanti-suomi sanakirjaa :>
There's only one thing 2 do, three words 4 you

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Painovirhepaholainen
« Vastaus #58 : Lokakuu 03, 2008, 15:30:25 »
Olen ainoastaan vuotiksessa Lohikäärmelady enkä oikein muista mistä se ihastus nimeen aikoinaan tuli. Olin kuitenkin luonut nimimerkin jo kauan ennen vuotikseen kirjautumistani ja on sanomattakin selvää, että se perustuu pitämääni eläimeen; Lohikäärmeeseen. Jotenkin niin ylväs ja upea eläin ainakin tarujen mukaan. Lentää ja sylkee tulta. Mikäs sen ihanampaa?X)

Finissä olen upeasti Lohikäärme-Feeniks ja sinne kirjauduin samoihin aikoihin kuin vuotikseen. Jossain olin joskus myös M.Malfoy, mutta se ei ollut Potterpaikka enkä siellä enää käy.

-Feen
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #59 : Lokakuu 03, 2008, 15:36:24 »
puolipro -nick tuli jostain puskan takaa. Aikaisemmassa nickissäni on ollut Pro -alku, ja meinasin eka jotain puolijätin tyylistä väsätä, ja siitä sitten ihmeellisesti muodostui puolipro. ;>
 Mesessä ihmiset ovat kehuneet miten keksin nimiä sinne :D Ärsyttävää tässä on se että kaikki sanovat minulle, "Keksi mulle nimi tänne!!!1" ym.
En edes muista mitä kaikkea olen käyttänyt nimimerkkinä. Vaikka mitä näkkileivästä marjapuuroon on ollut. Aina olen jotain järkevää nickiä yrittänyt keksiä, mutta aina se on mennyt tälle 'huumori' puolelle.
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa Teelehti

• Vuotislainen
« Vastaus #60 : Joulukuu 07, 2008, 11:54:26 »
muoks. Teelehti tulee AV:sta! Teelehtien avullahan siellä ennustetaan :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 02, 2011, 18:07:53 kirjoittanut Teelehti »

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
« Vastaus #61 : Joulukuu 13, 2008, 09:58:52 »
Minun entinen nimimerkkini täällä (Joje) tulee yksinkertaisesti minun pikkuveljen etunimen ja minun etunimen kahdesta ekasta kirjaimesta. Yhtä tylsä tarina kuin tuo nimimerkkikin.

Tämä uusi, eli siis Jentsuma, tulee siitä kun keksin yhdelle kaverilleni lempinimen (sartsuma). Kysyin sitten tältä kyseiseltä henkilöltä, että minkä nimimerkin laittaisin tänne vuotikseen, kun mietin vaihtoehtoja, enkä keksinyt muuta kuin 'runoinen sielu'. Hän sitten sanoi, että jentsuma. Eli tämän nimimerkin tarina on vähän tällainen, keksin eka kaverille sen nimen ja se sitten ehotti mulle sitä, mutta mun nimestä muokatuksi.
Is this the real life, is this just fantasy ?

Poissa Etsku

• Vuotislainen
  • Potter FOREVER !
« Vastaus #62 : Tammikuu 05, 2009, 11:08:25 »
Minun nimimerkkini on peräisin minun lempinimestäni tai no oikeastaan minua ei yleensä sanota etskuksi mutta kuitenkin se on sellanen kiva nimimerkki tälläseen foorumiin.
Potter will always stay in my heart <3

Poissa Dobrey

• Vuotislainen
  • TYMiläinen :)
« Vastaus #63 : Tammikuu 07, 2009, 18:10:01 »
Nimimerkkini Dobrey on jostain melko huonosta kirjasta (Blizz kiljuu vieressä että "ei se ole huono kirja!" :D) napattu äreän kääpiön nimi :). Tämä kyseinen kääpiö  vain on mies ja minä en ole... mutta ei haittaa minua ^^.

Nimi vain jotenkin kuulosti mukavalta eikä muuta ideaa nimimerkiksi sillä hetkellä ollut, joten otin sen.
"But it's a true story! A true story wrapped up in fiction."

Poissa Sofia

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosVine12
« Vastaus #64 : Tammikuu 08, 2009, 19:48:37 »
Hei, tämäpäs on mielenkiintoista! :D

Oma nimimerkkini on tullut aivan puolivahingossa. Yritin rekata itteni jo paljon ennemmin tänne Vuotikseen nimellä Kikka, mutta se ei onnistunut. Kikka juontaa juurensa Merja Jalon kirjoittamasta Nummelan ponitalli-kirjasarjasta, joka on paras kotimainen kirjasarja, jonka tiedän. No, sitten sain innostuksen uudestaan parin kuukauden jälkeen ja laitin käyttäjätunnukseksi sitten Kikan parhaan ystävän, Titan, sen enempiä miettimättä. :D Nyt jälkeenpäin se tuntuu kauhean tylsältä nimeltä ja Titta haaveileekin, että vaihtaa joskus tulevaisuudessa nimeään johonkin paljon mielenkiintoisempaan ja itseään kuvaavampaan nimeen. ;)

Mutta nyt Titta voi ainakin kuvastaa Kikan parasta ystävää ja suhdettani ruotsin kieleen. :P Tykkään nimittäin ruottista aikasti paljon. :)

// muoks. 11.12.2012

En ole enää Titta, vaan Sofia!! :) Itse asiassa olen tainnut olla Sofia jo sellaiset puolitoista vuotta, mutta enpä ole muistanut tulla muokkaamaan tätä viestiäni tähän nimitopiciin. Sofia on paljon parempi nimimerkki kuin Titta ja olen äärettömän tyytyväinen nykyiseen nimeeni. Kyttäsin jo vähintään vuoden muiden vuotislaisten nimiä, mutta aina oli joku, joka oli liian lähellä Sofia-nimeä, enkä siksi päässyt vaihtamaan nimeäni. Yhtäkkiä kuitenkin huomasin, että se tietty liian läheinen nimi Sofialle oli poistunut vuotislaisten nimilistalta! Silloin ryntäsin heti anomaan nimekseni Sofiaa ja onneksi se minulle myönnettiinkin parin viikon kuluttua. :)

Nyt siis olen vaihtanut Titan parempaan ja itseäni kuvaavampaan Sofiaan, sillä Sofia on oikeasti minun toinen nimeni. Isäni tykkää usein sanoa minua Sofiaksi ja minusta se on erittäin kaunis nimi ja sitä on luontevaa käyttää. :) Pyrin myös muilla foorumeilla olemaan Sofia-nimimerkillä, mutta Titta-nimi taitaa olla ainakin yhdellä foorumilla...
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 11, 2012, 20:50:56 kirjoittanut Sofia »
You can be a sweet dream or a beautiful nightmare. ♥

Poissa seitti

• Vuotislainen
    • http://nokkosnoita.livejournal.com
« Vastaus #65 : Helmikuu 19, 2009, 19:02:34 »
Meh, nimimerkkini ei ole kauhean omaperäinen tai mitään. Mieleeni ei vain tullut mitään muuta kun tänne rekisteröidyin. On "seitti" ihan jännä sana minusta ja herättää kaikenlaisia mielikuvia hämähäkinseiteistä kummistustarinoihin... Ehkäpä olen hiljalleen alkanut pitää tästä nimimerkistäni. : )
you'll find me in a berlin bar
in a corner brooding

Poissa Lusitania

• Paluumuuttaja
  • Vuotislainen
  • So you screwed up
« Vastaus #66 : Maaliskuu 06, 2009, 19:00:14 »
Vuotis on ainoa paikka, jossa minulla on nimimerkkinä Lusitania. Muilla foorumeilla olen LastKissGoodbye ja galleriassa ja muutamassa muussa 89632-.
En oikeastaan tiedä, totunko tähän koskaan, mutta minusta tämä on melko kaunis, ja aika naisellinen. Parasta on kuitenkin se, että tähän liittyy tarina. Ei ikävä kyllä siihen, miten löysin sen, vaan nimellä on aivan oma tarinansa.

Lusitania oli brittiläinen matkustajahöyrylaiva, jonka saksalainen sukellusvene upotti vuonna 1915 ensimmäisen maailmansodan aikana. Laivan upotessa menetti henkensä 1198 matkustajaa.

Ei siis mikään kiva tarina. Tämä nimi kuitenkin osui ja upposi, ja myöhemmin tänne rekisteröityessäni halusin ottaa sen käyttöön. Historian kirjastanihan minä tämän alunperin bongasin. ^^
Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #67 : Maaliskuu 08, 2009, 12:48:03 »
Olen käyttänyt tätä jokapaikassa. Siis Affua =)

Se tulee siitä ,kun leikimme pienempinä jonkinsortin sankareita, jotka välillä taikoivat, välillä osasivat lentää... tms.... ja olin Alf. Sitten mukkasin siitä Affun. Sen nimen tahtoisin koiralleni, joka tulee olemaan Berninpaimenoira. Affu,,, mikä ihana nimi =)
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa EJR

• Varjelusten toinen puoli
  • Vuotislainen
  • I just want things to make sense
« Vastaus #68 : Maaliskuu 16, 2009, 21:25:25 »
Minun nimimerkkini, on vähän turhan yksinkertainen.
EJR.
Tulee yksinkertaisesti nimikirjaimistani, jotka ovat: E, J ja R
Helppoa xD
Mitkä nuo nimeni ovat?
Eero Juhani Ra... Sukunimeä en kerro. Valitan

Enne olin Eero. En enää.

Sitä ennen olin Sarvihaara, mutta se kiellettiin (Julmaa >:'(
MS Hirmun kapteeni!

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #69 : Heinäkuu 10, 2009, 15:14:12 »
Entinen nimimerkkini, eli "hiivatulehdus", syntyi kun sanoin äidille, että sano mikä tahansa sana. No, äiti tietenkään ei tiennyt että se tulee nickikseni (enkä kertonut sillä hänen tietoiset ehdotuksensa ovat mielikuvituksettomia) ja sanoi "hiivatulehdus." Sitä ei tietenkään ollut kenelläkään. Muttta mielestäni se oli vähän liian typerä joten vaihdoin sen Prestoksi.
Presto on Italiaa. Se on musiikkitermi ja tarkoittaa "erittäin nopeasti." Käytän sitä koska olen itsekin nopea ja mieleni se vasta nopealentoinen onkin ^^
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 10, 2009, 15:19:05 kirjoittanut Presto »
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Nuno

• kiharakirjailija verraton
  • Vuotislainen
« Vastaus #70 : Heinäkuu 13, 2009, 11:19:05 »
Minulla on muutamassa paikassa tämä nimi. Ja parissa sitten onkin jotkut oudot. :D
Otin tämän viime vuonna ensi kertaa yhteen paikkaan nimeksi. Nimen keksin silloin, kun katsoin jalkapallokisoja. Kannatan Portugalia jalkapallossa. Sitten huomasin että siellä oli joku, jonka etunimi oli Nuno. Tuo pelaaja ei ole lempipelaajani siitä joukkueesta. :D Se nimi vain jäi mieleen, koska nimi on outo ja aika hauska ainakin aluksi. :D  En keksinyt mitään muuta, joten otin tämän tännekin.

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
« Vastaus #71 : Heinäkuu 17, 2009, 17:18:22 »
Nimimerkkini, joka kieltämättä kuullostaa hieman oudolta monen korvaan, joskus minunkin, on lempinimeni, jonka sain kun olin aika pieni. Oikea nimeni on Minna ja lempinimi keksittiin koska oli eräs toinenkin Minna. Lempinimeni keksi isosiskoni.

Käytän Minsvoa melkein kaikkialla nimimerkkinä, koska minusta on mukava olla ns. tuttavallinen kaikkialla, ja kun nimimerkkinä on oma lempinimi, se on helppoa. Olen Minsvo täällä, Kupolissa ja DeviantArtissa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 18, 2009, 21:48:53 kirjoittanut Minsvo »

Poissa Carelna

• pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Pitikö minun sanoa jotakin?
    • Saint Walden's School
« Vastaus #72 : Heinäkuu 17, 2009, 23:55:52 »
Yleisin nimimerkkini nykyään on Fairytaler(sekä sen muunnokset Fairi, Fairy, Fairiksi, Fairis). Ajatuksen tähän nimimerkkiin sain eräänä jouluna katsellessani H.C. Andersenin saduista tehtyjä animaatioita, joissa kaksi lasta ajelivat kärryillä ympäri maailmaa ja miehellä heidän mukanaan oli aina jokin tarina paikasta, jossa he pysähtyivät. Rakastin tarinoita todellakin, sillä ne olivat mielikuvituksellisia ja kauniita. Sarjan nimi oli muistaakseni Fairytaler eli Sadunkertoja(H.C. Andersen alias Satusetä). Pidän kirjoittamisestakin, joten se tuntui juuri sopivalta nimimerkiltä. Se on ollut käytössä nyt muutamia vuosia. Tänne sitä en voinut ottaa, koska oli jo aiempi samankaltainen nimimerkki.

Carelna taasen tarkoittaa tähteä. Sitä ette varmaan löydä mistään sanakirjasta, sillä se on fantasiatarinaani varten kehittelemästä kielestä napattu. Toivon olisin muuten luultavasti ottanut, mutta se ei ole yhtä nätti sana. Nytkin itse asiassa vasta tajusin pienen mokan, mikä minulle on käynyt. Sillä toivo, totuus, tarkoitus, taru ja tähti ovat keskeisiä sanoja tarinassani, mutta huomasinkin, etteivät ne Hilerneksi ala samalla kirjaimella. Pahus sentään. Anteeksi hyppäsin aiheesta.

Yksi vanhoistani on myös Eläinhullu-94, jonka alkuperästä en todellakaan tiedä. Hanzki, Hanzu, Hanski ja Hansu tulivat suoraan lempinimistäni :O)
God blessed the broken road that led me straight to you.
Fairytaler -> Carelna

Poissa Leila

• Peruna
  • Vuotislainen
  • "Itserakkaus on paras rakkaus"
« Vastaus #73 : Heinäkuu 19, 2009, 23:41:39 »
Okei, olen leila aina ja kaikkialla. Oma nimeni ei ole LÄHELLÄKÄÄN leilaa, mutta tämä on silti lempinimi. Läppälempinimi itseasiassa, ja pientä insidea mukana. En nyt jaksa tässä alkaa selittämään nimen alkuperää, mutta sanottakoon vaikka, että leirillä huijasimme eräitä, että nimeni on leila..:) juttu on oikeasti aikapaljon pidempi, muttamutta..:)
Tahdonvoimaa!

Poissa Chita

• Tipupu
  • Vuotislainen
  • If happy ever after did exist.
« Vastaus #74 : Heinäkuu 23, 2009, 23:18:40 »
No jaa tämän nimen alkuperä ei ehkä paljoa kiinnosta mutta kuitenkin.

Alunperin kirjauduin tänne Anturajalkana, mutta nimi poistettiinkin sitten heti, sillä se oli harry potterista, sillä en ollut lukenut silloin nimi sääntöjä. Mutaa nyt olen.
Sen jälkeen pätin että nimen pitäisi tarkoittaa jotakin. Kokeilin kukkaa, rakkautta, taivasta, toivoa, kultaa jokaisella kielellä joka vain löytyi...
Mutta mikään ei miellyttänyt toivo vähinnä siksi että se miellytti vain englanniksi, (Hope) mutta käytän sitä aina roolihahmojeni nimenä ja minulla on oikeastaan joku hope villitys meneillään joten halusin jotain uutta. Sitten kokeilin Gepardia lempieläintäni - suomesta kaikille kielille. Lähes jokaisella kielellä se oli gepard ja vain yksi englannin kielisen sanan cheetahin lisäksi miellytti minua. En huomannut sitä heti joten testasin vielä useita muita nimiä mutta päädyin takaisin gepardiin ja silloin huomasin sen. Se oli espanjaa, siinä luki näin: guepardo, onza, chita. Olin lukenut vain ensimmäisen nimen joten en ollut huomannut chitaa ja kun sen huomasin tiesin heti että se olisi nickini.

Joten olen siis Chita joka on espanjaa ja tarkoittaa gepardia.

Olen ollut myös mm. Leila1000 (Leila tuhat), Jasha98 ja monia muita joita en nyt muista.

Chita kiittää ja kumartaa!

Poissa tiixerr

• Heliumpallo
  • Vuotislainen
« Vastaus #75 : Heinäkuu 24, 2009, 20:02:08 »
Minun tarinani ei ole oikeastaan mikään erikoinen..

Olin tekemässä YouTubeen nimimerkkiä, ja mietin jotain tigerin tapaista, mutta oletin että se on jo varattu (niinkuin olikin) joten päätin lisätä nimeen yhden i'n eli nimim. oli tiiger. Sekin oli sitten varattu, ja aloin vääntelemään tiigeriä eri muotoihin. Kohtapuolin mieleeni tuli muuttaa g-kirjain x'ksi (tiixer) ja sepä sitten olikin vapaana. Sittenpä, kun YouTubelta tuli vahvistus sähkäri, huomasin nimimerkin perässä olevan kaksi ärrää yhden sijasta. Olin ilahtunut siitä vahingosta, sillä nimimerkistäni tuli vielä omaperäisempi :D Nyt minut löytääkin monesta paikasti Tiixerrinä, esim. täältä, HP-fanit, Demi, YouTube, LastFM
"Älä milloinkaan luota mihinkään mikä osaa ajatella itse, ellet näe missä sen aivot ovat." -Arthur Weasley

Poissa Catnip

• Mestarietsivä
  • Vuotislainen
« Vastaus #76 : Heinäkuu 25, 2009, 21:12:12 »
Stormbringer (Myrskyntuoja) on luokkasormuksemme nimi ja se kuvasi luokkaamme (sekä minun luonnettani) niin osuvasti, että otimme sen sormuksen (myös siksi, että se oli sormuksista hienoin.) luokkasormukseksemme. Se kuullostaa niin kauniilta ja siinä on vivahteita jostain fantasia maailmasta ja myrskyisästä luonteesta.
Stormbringeriä en ole käyttänyt kuin kaksi kertaa (täällä ja jossain muualla, mutten enää muista missä >D) ja muualla minut löytää nimimerkeillä Muovi-Alkemisti ja N-chan. Muovi-Alkemistin minä ja kaverini väännettiin Fullmetal Alchemistista. Nimeni alkaa N kirjaimella ja olen kaikkien (paitsi äitini) mielestä lyhyt ja olen kaveriporukkani toisiksi nuorin niin minusta tuli N-chan. :--D

Poissa Narnia

• Vuotislainen
« Vastaus #77 : Heinäkuu 26, 2009, 15:07:56 »
Nimimerkkini Narnia tulee yksinkertaisesti siitä,että pidän fantasiasta ja Narniasta Harry Pottereiden ohella.Se on ensimmäisiä lukemiani fantasiakirjoja.Luen itse asiassa(vähemmistönä) pelkkää fantasiaa koulukirjoja lukuunottamatta.

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
« Vastaus #78 : Heinäkuu 28, 2009, 23:56:11 »
Raitasukka-nickin takana ei ole mitään ihmeellistä mystiikkaa, päinvastoin. Lueskelin taannoin täältä löytyvää "Mitä sukkasi kertovat sinusta"-keskustelua ja aloin mietiskellä, että minkälaista tarinaa omani mahtavat viestiä :D Tajusin siinä pohdinnan aikana, että hei, määhän tykkään raidallisista sukista, mutta omistan vaan yhdet sellaiset! Olen siitä lähtien yrittänyt epätoivoisesti kartuttaa raidallisten sukkien määrää, vaikka aika hitaasti projekti eteneekin.

Tämän vuoden alussa kyllästyin täysin aikasempaan nickiini ja aloin pallottelemaan eri vaihtoehtoja uudeksi käyttäjänimekseni. Raitasukka pulpahti esiin jostain mieleni arkistolokerosta, joten päätin laittaa sen ensimmäiseksi vaihtoehdoksi uudeksi nickicksi. Ja kas, loppu on historiaa tai jotain sinne päin.

Raitasukan saa minun puolestani lyhennellä ihan niin paljon kuin sielu sietää, Raitis taitaa olla ainakin parilla vuotislaisella käytössä ;)

Minua ei muuten tällä nickillä muualta löydykään, käytän kaikissa paikoissa eri nickejä (vaikka joillakin foorumeilla olen entisellä käyttäjänimelläni nollapostaajana...).

Poissa EJR

• Vuotislainen
« Vastaus #79 : Elokuu 01, 2009, 23:00:16 »
Uu... minulla on ollut kolme nimimerkkiä...

Sarvihaara oli täällä aivan ensimmäinen nimimerkkini. syy taitaa olla selvä; Kelmi-fani... Mutta minun KÄSKETTIIn vaihtaa se :(

Sitten oli jonkin aikaa Eero joka on yksinkertaisesti oma etunimeni.

Nyt olen vaihtanut EJRksi, yksinkertaiset nimikirjaimeni, EJR :D

-EJR
MS Hirmun kapteeni!

Poissa Jaimee

• kirjoitusvirheiden professori
  • Vuotislainen
« Vastaus #80 : Elokuu 16, 2009, 14:57:27 »
Nimimerkkiin ei sisälly oikein mitään erityistä.Luin nuorempana Sister Club, nimistä sarjaa, jossa erään hahmon nimi oli Jaimini.Muistin lempinimen aina väärin, ja moni ihmetteli usein kun puhuin Jaimeesta.
Sinä aamuna kun päätin tehdä tunnuksen, luin kyseistä sarjaa, pitkästä aikaa, ja jostain vain nimi tuli esiin.

Muualla olen mm.nocturmio(hp-fanit), ziiru, smeagol...
Tee sitä, mikä saa sinut heräämään eloon.

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #81 : Lokakuu 04, 2009, 13:14:44 »
Kuljen täällä ja HP-faneissa nimimerkillä samettiina. Silloin kun rekisteröidyin, mietin ja kääntelin ja vääntelin erilaisia sanoja mielessäni. Halusin jonkun nimen, joka ei tarkoittanut mitään, olisi tietyllä tavalla tyttömäinen ja samalla myös sivistynyt ja aikuismainen. Sitten jossain vaiheessa päähäni ilmestyivät sanat "sametti" ja "Tiina", ja siitä se sitten syntyikin, samettiina.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa crybaby

• Vuotislainen
  • Who taught the voodoo that you do?
« Vastaus #82 : Lokakuu 08, 2009, 18:29:14 »
Crybaby on ollut jo jokusen aikaa käytössäni eri paikoissa. Se kuulosti korvaani kivalta ja se on jotenkin myös persoonallinen. Nimimerkkini on itseasiassa lähtöisin Fall Out Boyn (Joka on lempibändini) kappaleesta Tiffany Blews missä lauletaan että:
"I'm not a crybaby
I'm THE crybaby
A caterpillar that got stuck
Mr. Moth come quick with any luck.."

..Ja siitä se idea sitten lähti.

Luulen että nimimerkkini ehkä kertoo minusta jotain. Ei kuitenkaan sitä, että olisin itkuvauva mutta ehkä se kuvastaa minua jollaintavalla, mutta en keksi millä. Muita nimimerkkejä minulla on ollut käytössä on mm. Xo (Jota käytin täällä ennen), JackSkellington (Finfanfunissa, demissä), FallOutBoy (En muista missä) ja Chargebun joka on käytössä demissä ja youtubessa. Chargebunista sen verran, että se on itse päästä revitty. Keksin sen vitsillä ja se on tahalleen huono käännös suoraan suomesta englanniksi. Chargebun = Rynnäkkösämpylä, joka viittaa rynnäkkösaabiin (Eli Saab 96:seen). Kuten tiedämme vanhoja Saabeja on erilaisia ja niillä on eri lempinimityksiä ja yhden Saab mallin lempinimitys on rynnäkkösämpylä (On myös vauhtisämpylä jne.). :D Pidän hyvin paljon nimimerkeistäni, mutta juuri Chargebun ja Crybaby (Joka muistaakseni on nyt minulla käytössä finfanfunissa) ovat ne lempparini. Ja ei mulla muuta.
Kuulet kuinka joku kävelee portaitasi ylös, lähestyy ja tulee elämääsi, mutta koskaan et tiedä tuoko hän mukanaan hyvää vai pahaa.

Poissa Rectangle

• Pyöreä kolmio
  • Vuotislainen
  • aika luihua!
« Vastaus #83 : Lokakuu 10, 2009, 21:49:45 »
Rectangle on niinkin vaikeaa kieltä, kuin Englanti, ja tarkoittaa suomennettuna suorakulmiota, -kaidetta tai ruutua. Siis rehellisesti, en tiedä mistä se tuli. Rekkauduin tänne alunperin nimellä Roxy ( joka on gerbiilini btw ), mutta se muistutti valitettavasti toisen käyttäjän nickiä, joten aloin etsimään uutta. En myöskään keksi kauniita suomalaisia sanoja, joita ei olisi jo viety, päätin leikkiä sanakirja.org'in kanssa. Pykäsin kaikenlaisia sanoja jonoon, ja tungettuani sanan "ruutu" koneeseen, se tarjosi ensimmäiseksi vaihtoehdoksi rectanglen, mikä jysähti, ja halusin sen ehdottomasti nimimerkikseni.

Sen jälkeen olen käyttänyt sitä nimeäni rekkautuessa johonkin, vanhoihin foorumeihin etc. en ole vaivaantunut. :)
Se on basiliski, se.

Poissa Zabit

• Unessa
  • Kelmitär
« Vastaus #84 : Lokakuu 11, 2009, 18:22:45 »
Ensin nimimerkkini Vuotiksessa oli Rouskuttaja, joka tulee muinaisesta vihaamastani lempinimestä Rousku. Aloin vihata tätä nimimerkkiä ja vaihdoin uuteen :D

Tai no, oikeastaan otin vain vanhan nimimerkkini käyttöön...

Silloin joskus pari vuotta sitten, kun virtuaalikennelit oli tosi in, meillä oli kaverini kanssa sellainen. Kaverini nick oli ja on yhäkin Ùmrtie, joka tarkoittaa kuolemaa jollain ihme kielellä, olisiko ranska. Halusin jonkun siihen sopivan, ja etsimme ilmaisesta sanakirjasta sitten sopivaa. Verbillä tappaa löytyikin varsin sopiva ja ihana ja ah: Zabit. Harvat tietävät, että tämä tarkoittaa tappaa, ja en itsekään sitä enää muistele, kun Zabit sanana on niin sellainen... mitensennytsanoisi... sointuva? :D
Women and cats will do as they please ˘◡˘

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #85 : Lokakuu 11, 2009, 21:27:36 »
No, nimimerkkini Raimei on japania. Tykkään kaikesta japanilaisesta, vaikka en niin suuri fani olekaan.. :) Raimei tarkoittaa siis ukkosta.
En tiedä, miksi valitsin nimimerkiksini ukkosen.. Kuvaakohan se minua jotenkin? :D Voi olla, muuten olen kyllä aivan innostunut, kun on ukonilma. Muutenkin ukkonen on melko arvaamaton ja se kuvaa luonnettani jotenkin.
Nimimerkkini muuten muodostuu näin:
hiraganoilla kirjoitettuna :
ら-い-め-い
ra-i-me-i
Ja kanjeilla kirjoitettuna 雷鳴
(Kanjeja käytetään Japanissa kun kirjoitetaan, hiraganat ovat "lukemista"/"ääntämistä" varten. En oikein tiedä, miten sen selittäisi.. :P)

Entinen nimimerkini, Tonks, tuli tietty Pottereista. Jouduin sen kuitenkin vaihtamaan. Lempihahmoni Pottereissa silloin oli Tonks, siksi se nimimerkki.
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa ee

• hated
  • Vuotislainen
  • örr
« Vastaus #86 : Lokakuu 13, 2009, 19:24:16 »
ee on hyvin vanha nickini, jota en taida nykyään käyttöä missään muualla Vuotiksen lisäksi. Se juontaa jotenkin juurensa oikeaan nimeeni, mutta koska keksin sen monia vuosia sitten, en yhtään muista mistä se päähäni pälkähti. En oikeastaan pidä ee -nickistä yhtään, liian lyhyt, typerä ja ennen kaikkea persoonaton minun mieleeni. Toisaalta olen jotenkin kiintynyt siihen, että heti en ainakaan ole sitä täällä pois vaihtamassa. ;D

Nykyään käytän wiikate -nickiä lähes kaikilla netissä, ja pidän siitä huomattavasti enemmän kuin eestä.
come sit next to me / pour yourself some tea

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PotionGhost22203
« Vastaus #87 : Tammikuu 03, 2010, 19:03:15 »
Arende on erään roolihahmoni nimi, julman ja temperamenttisen salamurhaajan. Tein tuon hahmon useita vuosia sitten erästä netissä toimivaa roolipeliä varten ja tykästyin nimeen niin paljon, että aloin käyttää sitä myös nickinäni. Aiemmin nickinäni toimi erään aiemman roolihahmoni nimi Edhelwen ja kaikki variaatiot siitä (Edheli, Edhel, Ed jne.), mutta nykyään taidan kaikkialla olla jo Arende. Joillain foorumeilla, missä en ole käynyt enää vuosiin, saattaa yhä törmätä Edheliin. Joihinkin paikkoihin olen muistaakseni rekannut myös nickillä Arenne, mutta muutoin olen kyllä Arende :)

Ja itse tuon nimen syntymisestä sitten. Se syntyi oikeastaan samalla tavalla kuin kaikkien muidenkin hahmojeni nimet. Laitoin vain kirjaimia summanmutikassa peräkkäin ja maistelin sanaa suussani, kuulostiko se hyvältä. Ja Arende kuulosti hyvältä :)
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

Poissa Afro

• Vuotislainen
« Vastaus #88 : Tammikuu 27, 2010, 21:04:36 »
No, olen ikäni ollut kiinnostunut islaminuskosta ja arabimaailmasta, niiden kulttuurista ja muista ns. tempauksista oli ne sitten ihmiskuntaa eteenpäinauttavia tai ei. Moskeijat ovat hienon näköisiä, harmi vain etten ole nähnyt niitä ikinä livenä, vanhempani kun eivät halua matkustaa muslimimaihin. Päätin sitten pitää lempiasioistani kiinni ja valitsin nimimerkin Arabian. Ehdokkaina olevat mm. Arabic ja Arislam, mutta Arabian vei neistä voiton.

~ Ylpeänä nimimerkistään, Arabian Arabicitus :)

Poissa Sinikeiju

• Vielä yksi jekku
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonSeeker173
« Vastaus #89 : Helmikuu 09, 2010, 23:03:15 »
Rekkasin tänne Sinikeijuna, mutta sitten pyydettiin vaihtamaan, joten päädyin Hathoriin. Ihastuin nimeen lukiessani Egyptiaiheista romaania. Hathor oli joku jumalatar.
Finissä ja muualla mut tunnetaan Sinikeijuna.
Hathor -> Sinikeiju

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #90 : Helmikuu 10, 2010, 17:04:58 »
Aluksi nimimerkkini oli mlliss, joka tulee ihan mun omasta nimestä. Se käskettiin sitten vaihtaa, ja olisin varmaan muutenki vaihtanu sen hyvin pian, koska se vaan tuli ekana mieleen : D

Nykyinen nimimerkkini, Candily, syntyi kun söin karkkia : D
Ajattelin, että väännän sanasta candy jonkunlaisen nimimerkin tänne ja Candily siitä sitten sen kaiken vääntämisen jälkeen tuli :']
Mietin myös aluksi nimimerkkiä Malfang, joka on mulla nimimerkkinä muutamilla sivuilla, mutta se ei olisi luultavasti käynyt, koska se on norjaksi Malfoy : D (ainakin FK:n norjankielisten tekstitysten mukaan)
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Akromantella

• Sanahelinää
  • Aave
« Vastaus #91 : Helmikuu 10, 2010, 19:27:07 »
Akromantella.
No, varmaan suurin osa Pottereita lukeneista tietää, mikä se on. Jättiläishämähäkki, kuten Hämäkäk ja Myhäk.
Vuonna yksi ja kaksi mietin Koululaisen nettisivuille nimimerkkiä. Kokeilin jokaista mieleeni juolahtavaa Potterjuttua, mutta kaikki olivat varattuja. Enkä halunnut olla mikään Hermione345. Mietin ja mietin, ja lopulta akromantella vain pomppasi mieleeni. Se oli vapaana (enkä ihmettele miksi, kuka muka tahtoisi kantaa jättiläishämähäkkirodun nimeä?). Jotenkin tunnen kuuluvani yhteen nimimerkkini kanssa. Olen ötökkäkammoinen, ja voin hyvin kuvitella, miltä Ronista tuntuu, kun hän näkee hämähäkin. Minulla ja Ron Weasleyllä on nimittäin yksi yhteinen piirre: hämähäkkipelko. Inhoan hämähäkkejä sydämeni pohjasta. Siksi onkin tavallaan koomista, että kannan nimimerkkiä akromantella.
Olen muutamassa muussakin paikassa Akromantellana. Useimmiten en tosin halua minua yhdistettävän moneen paikkaan, joten nimimerkkini vaihtelee. Potterpaikoissa, joihin olen rekisteröitynyt, taidan olla poikkeuksetta Akromantellana. Yleensä muodostan nimimerkkejäni vain hakkaamalla tietokoneen näppäimistöä ja poimimalla sotkusta pätkiä, jotka näyttävät hyvältä. :)
Mutta ovi on lukittu ja avain syvälle haudattu.

Poissa Meriadoc

• Vuotislainen
  • Pottermore: SickleFlame23606
« Vastaus #92 : Helmikuu 10, 2010, 19:45:01 »
Rakastan kirjoja, joten olen melkein aina poiminut nimimerkkini niistä. Meriadoc on, kuten monet tietävät, Taru Sormusten herrasta - kirjan hobitti. Tykkään kyseisestä hobitista paljon. Enemmän pidän Pippinistä, mutta kyseinen nimimerkki ei kuulosta minulta ollenkaan ja saattoi se olla varattukin. Meriadoc kuulostaa lausuttuna pehmeältä ja muutenkin hyvältä.

Aiemmin olin täällä hetken My Lullaby, Houkutuksesta. Edward sävelsi Bellalle tuutulaulun, joka englanniksi on lullaby. Silloin olin aivan hullaantunut Houkutukseen, nyt en enää niinkään.

Muualla netissä olen ollut MyLullaby, joka ei kirjoitusasultaan kelvannut Vuotikseen, ¤etunimeni¤ (noita merkkejä oli harvemmassa nimimerkissä) sekä mm. Karpat40 (olin kärppien fani) ja Misspotter (Harry Potterista, ofcourse. Ginny on lempihahmojani ja toivoin että hänestä tulisi rouva Potter. Tuo muoto siksi koska se kuulosti hyvältä).
Ronald Weasley
Fun, spontaneous, and loyal wins your heart. Completely lacking in pretention, you seek the guy that others might overlook but who will be totally dedicated to you alone...and will make you laugh along the way.

Poissa sotka

• kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #93 : Helmikuu 11, 2010, 16:47:53 »
Mun nimimerkki sotka on mun kavereitten keksimä lempinimi joskus ekalta luokalta(:
Sittemin oon käyttänyt sitä melkein kaikilla foorumeilla mihin olen itseni rekannut. Poikkeuksia on myös esim. sofku  tai sitten joku tuulesta temmattu(:

Poissa Leila

• Peruna
  • Vuotislainen
  • "Itserakkaus on paras rakkaus"
« Vastaus #94 : Helmikuu 12, 2010, 15:42:08 »
Inside-lempinimi.  Oikea nimeni on kaukana Leilasta, mutta lempinimeni Leilan tarina on pitkä .  Lhyesti sen voi kertoa niin, että kun olimme eräällä leirillä, jossa oli porukkaa ympäri maan, joukkuekaverini esittelivät minut Leilana eräille.. He kutsuivat minua joka leirillä seuraavat kaksi vuotta Leilaksi, vaikka tiesivätkin oikean nimeni sittemmin. Sen jälkeen olen ollut aina  Leila kaikkialla.. tai joku sen muunnelma..;D
Tahdonvoimaa!

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
« Vastaus #95 : Huhtikuu 20, 2010, 11:45:25 »
Jooooka tapauksessa... Nimimerkkini on elämäni, ja aijon ihan tosissani vaihtaa nimeni Raveniksi kun täytän 18 (sovittu eräänlaiseksi syntymäpäivälahjaksi). Oma nimeni kun ei ole ihan sitä, mistä tykkään... Tuo tuntuu paljon enemmän omalta.

Tietääkseni jo yli 12-vuotias saa vaihtaa nimensä oman tahtonsa mukaan. Sen voi tehdä yhden kerran ilman mitään selvitystä, jos haluaa vaihtaa toisen kerran niin se vaatii sitten jonkun hakemuksen. Nimenvaihdon voi itseasiassa tehdä netissä. Hinta on 25 euroa.
aaaaaaaaaaaaaaa lol

Poissa Mustepullo

• Vuotislainen
« Vastaus #96 : Huhtikuu 20, 2010, 15:53:15 »
Nimimerkkini on yllättäen keksitty tuherrus, jonka keksin toisella foorumilla, kun halusin epätoivoisesti vaihtaa nimimerkkiä. Halusin ensin olla sukkapuikko. Varattu. Sitten halusin olla sulkakynä. Varattu. Sulkakynästä keksin mustepullon, joka on ontuva ja tylsä nimimerkki mutta kelpaa. Ei ole parempaakaan. :D Yritän tästä lähtien käyttää sitä mahdollisimman monella foorumilla.
Who knows which is which and who is who

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #97 : Toukokuu 05, 2010, 18:27:13 »
En ole oikeastaan täysin varma, miksi valitsin nikikseni juuri Haltiamielen. Minulla on ollut se meseosoitteessani alusta alkaen, olen ollut samalla meseosoitteella kuudennesta luokasta lähtien, joten ehkäpä tuttu nimi on tarttunut sieltä mieleeni. Pidän kovasti Tolkienin Taru sormusten herrasta -kirjasta, jossa tämä nimi esiintyykin. TSH:n kautta oikeastaan löysin fantasian, joten Haltiamieltä voisi pitää linkkinäni fantasiakirjallisuuteen.
Olen omaksunut Haltiamielen jo osaksi minua, ajattelenkin monesti itseni "Haltiksena".
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #98 : Toukokuu 05, 2010, 20:46:12 »
No itse laitoin nimekseni Nomonin KOSKA kutsuin itseäni Nomoniksi/Noomoniksi silloin joskus nuorena..... about 2w. se voisi olla syy? On se on.. mutta HP-FANEISSA tuli joku Nomonni joten joku on ehkä huomannut se pänni aivan 'hiukan' koska VAIN yksi 'n' lisää....toisekseen joku väitti Nomonia Rowlingin keksimäksi, ei se ole?????? Tuskin-pa, no nyt en edes hiilly sitten mitenkään yhtään vaikka chattaisi se 'nomonni':n kanssa mutta siellä oli myös, Hp-Faneissa, Tedd Lupin ja toinen on Ted Lupin on vaan niin samankaltaisia niccejä niin tekee olon epä mukavaksi...parempi kun on itse keksitty ja sitten erilaiset...

Poissa Countess Raiven

• His Sin
  • Vuotislainen
  • zijn engel
« Vastaus #99 : Toukokuu 08, 2010, 23:36:21 »
Mmm... tuli tossa vaihdettua nimimerkkiä jokin aika sitten, olin siis ennen Laulava Lintukoira. Mutta siis joo Countess Raiven tulee erään nettiroolipelin hahmostani tai oikeastaan koko nimeni on Countess Tuonetar Lys Raiven, mutta käytän lyhyempää versiota täällä

. Countess tulee tottakai The Bloody Countess:sta eli Kreivitär Bathorysta. Raiven on väärinkirjoitettu raven, siis tahallaan väärinkirjoitettu. Tulee edelleen tämän saman nettiroolipelin hahmosta, tai siis hahmoni mieheltä, joka on kyllä rl poikaystäväni myös. Mutta joo, Countess olen ollut pitkään muuallakin ja countess on osa minua.
My head's a mess. But at the time clearer,
And I'm feeling so content. But unsure,
Reaching out, reaching in, Wish I knew what you were dreaming, And I never want to ever let this go.

Poissa Ryövärintytär

• pulupikkunen
  • Vuotislainen
  • Täydenkuun ja yksinäisen karhun neljäs tytär
  • Pottermore: PotionRain200
« Vastaus #100 : Toukokuu 12, 2010, 11:09:11 »
Nimimerkki oli ennen Örhikkipörhikki, mutta mutta... se ei oikein tuntunut omalta ja kuulostaa korviini edelleen jotenkin inhottavan kömpelöltä ja kulmikkaalta, joten vaihdoin sen Ryövärintyttäreen, mikä tuntuukin paljon kotoisemmalta ja jotenkin... Tykkään Ronja Ryövärintytär kirjasta, äitini rakastaa Lindgrenin kirjoja, mistä sain nimenikin joten se vaan tuntui niin omalta. Ryövärintytär nimestä tulee mieleen kaikki ihanat, hauskat, rauhalliset ja vähän vähemmän rauhalliset hetket perheen ja ystävien kanssa, siinä ehkä syy :)
"Hän kirjoittaa kuin känninen rapu!"
"I'm not crazy! My mother had me tested."
"Oh Remus you're so fine, you're so fine you blow my mind, hey Remus!"
http://lorunloppu.tumblr.com/

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #101 : Toukokuu 28, 2010, 21:16:38 »
Tähän topikkiin en ainakaan ole vastannut. Ehkä edelliseen? Jollekin foorumille olen tästä tilittänyt, se on varma. Oletettavasti kaikille muille, joilla oleilen :D

Nykyinen vuotisnickini on siis aito ja alkuperäinen nettinickini, tai ainakin melkein. Joskus neljä-kuusi vuotta sitten käytin Lyra Belacquaa, mutta se on painunut historian hämäriin. Nimen lainasin suoraan Philip Pullmanin Universumien Tomu -kirjojen päähenkilöltä, ja pidän siitä edelleen - kirjoista, hahmosta, nimen soinnista.

Muistaakseni rekisteröityessäni tänne päätin ottaa käyttööni Aiëdaílin, sillä täällä oli jo joku Lyra. Pöllin häikäilemättömästi nimen erään B-luokan fantasiakirjan haltiakielestä. Kirja ei tehnyt minuun suurta vaikutusta, mutta tykästyin sanaan itseensä. Tarkoittaa muistaakseni Aamutähteä, mikä voi viitata joko piikkinuijaan tai planeetta Venukseen. Jottei minua turhaan yhdistettäisi tähän kirjaan lisäilin nuo erikoismerkit, jotka samalla varmistavat, että nickini on originelli (ja useimmille ilmeisesti mahdoton kirjoittaa :D), vaikka merkitön versio onkin joillain suurilla nettisaiteilla varattu. Nykyään minut tunnetaan useimmiten nimellä Aie - se on helppo kirjoittaa, eikä tule epäselvyyksiä oikeaoppisesta lausumisesta. Toimii myös sivustoilla, jotka hylkivät erikoismerkkejä. Ehkä jonain päivänä vaihdan nimimerkkini täälläkin tuohon lyhyempään versioon, mutta toisaalta tässä on tiettyä nostalgiaa ja saan jotain sairasta mielihyvää siitä, kun ihmiset eivät ymmärrä copypasteta vaan näkevät käsittämätöntä vaivaa yrittäessään kirjoittaa tuon - ja silti epäonnistuvat.

Joillekin sivustoille ei tosin kelpaa kumpikaan näistä variaatioista merkkien tai lyhyyden vuoksi. Silloin turvaudun Loviattaraan, joka on itse vääntämäni laina suomalaisen kansanperinteen Loviatar-hahmosta. Alkuperäiset nimet saattavat olla käytössä, mutta tähän omaan muunnelmaani en ole törmännyt missään muualla.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2012, 16:44:49 kirjoittanut Aiëdaíl »

Poissa EJR

• Vuotislainen
« Vastaus #102 : Toukokuu 28, 2010, 22:05:48 »
en (kai) ole kirjoittanut. Mutta juu, nimimerkkini EJR- tarina ei ole kovin kummoinen...
mutta alkunsa tämä sai, kun tein irc-galleriaan nickiä.

En keksinyt mitään, joten tyydyin 'Ejra':n, joka siis on nimikirjaimeni + sukunimen toinen kirjain.....
Samoihin aikoihin kyllästyin 'Eero' nimimerkkiini, ja Ejra:ksi en täällä halunnut, joten laitoin vain EJR.
(Koulussa minua kutsutaan ihan nimellä Ejra). Yksinkertaista, mutta jännää...
MS Hirmun kapteeni!

Poissa azze

• Pää pilvissä
  • Vuotislainen
    • Facebook
« Vastaus #103 : Kesäkuu 19, 2010, 10:39:19 »
nimimerkkini Azze tulee vain ihan yksinkertaisesti omasta nimestäni  Atte -> Azze
Siperia opettaa, niin minäkin
Lukekaas mun blogia tai kattelkaas mun kuvia tai siis ei kuvia MUSTA vaan mun ottamia kuvia

Poissa Sami

• Vuotislainen
« Vastaus #104 : Kesäkuu 19, 2010, 12:38:41 »
Minä olen yleensä aina kaikilla keskustelufoorumeille ollut joko "Sami", "Sami M" tai "Sami Mattila", eli en ole yleensä viitsinyt ruveta mitään hienoa nimimerkkiä keksimään. Tosin joskus olen käyttänyt nimimerkkiä "jsufai", jota käytän mm. IRC-Galleriassa, kuten myös irkissä. En kuitenkaan muista, että mistä minä tuonkin olen keksinyt. Taisin pongata sen joskus netistä, mutta sen tarkemmin en enää muista.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #105 : Helmikuu 21, 2012, 22:19:39 »
Mielestäni en ole tähän tai yhteenkään edellisestä kirjoittanut. Ehkä sitten on korkea aika kertoa näin yleisesti nimimerkkini tarina. Melkein neljä vuotta täällä jo kuitenkin hyörinyt. (o.o Oonpa ollu kauan, ilmankos tää on mulle joku toinen koti.) Mutta niin asiaa.

Olen parantunut Apulanta-fani. Olen ollut jo monta vuotta. En enää edes muista kuinka kauan. Ja tätä asiaahan ei *köh* mitenkään ikinä huomaa minusta *köh*. Enhän siitä ikinä mitään puhu enkä pidä Apulanta paitoja, enkä varsinkaan kuuntele niiden musiikkia enemmän kuin mitään muuta. ;) Näin ollen isäni totta kai tietää asiasta ja joskus kun vaikka radiosta on tullut Apulannan kappale hän on kiusallaan kutsunut sitä AIV-rehuksi. Aikoinaan kun sitten uskaltauduin rekisteröitymään Vuotikseen oli ongelma nimimerkin kanssa. Ensin mielessä kävi Surkusiipi, nimi jolla kirjoittelin niihin aikoihin hp-fanien vieraskirjaan. Huomasin kuitenkin että Potternimimerkit on kiellettyjä joten piti keksiä jotain muuta. Muistin sitten tuon AIV-rehu - Apulanta yhteyden ja kun en parempaakaan keksinyt päätin ottaa sen. Erikoismerkit ei ainakaan silloin toimineet nimimerkeissä, joten nimimerkiksi sitten tuli AIV rehu ilman sitä. (Se miten se viiva siihen ilmestyi onkin sitten toinen tarina.)

Tuota samaista nimimerkkiä aloin sitten käyttää ircissä ja Kylässä kun niiden maailmaan virtuaalisesti astelin. AIV-rehu nimestä tai pikemminkin sen lyhennyksestä AIV:sta on tullut melkein kuin toinen nimeni, jota käytetään varmaan yhtä paljon kuin oikeaa nimeäni. Nettimaailman lisäksi olen miiteissä AIV ja jopa mieheni kutsuu minua toisinaan AIV:ksi (ja minä häntä gammaksi). :D Olen kasvanut siihen kiinni ja todennut sen toimivaksi lähes kaikissa tilanteissa. Sen saa lyhennettyä mukavasti. se näyttää ainakin jokseenkin loogiselta, vaikka tarina sen takana ei ole sitä (sopii minuun kuin nenä päähän siis.) Jos sen haluaa vääntää loogiseksi niin sekin onnistuu. AIV-rehu kun on nimensä mukaisesti rehua eli kasveja. Ja mitä ne tarvitsevatkaan kasvaakseen, aivan lannoitusta. Ja sitä minäkin olen tarvinnut. Olen Apulannan kasvattama. :> Tämän nimen kanssa pystyy myös helposti leikkimään. Jos irccaan jonkun muun kanssa samalla koneella rehun tilalle voi laittaa toisen irccaajan nickin ja muuta mukavaa. (Se loppuosa siis kertoo ircissä kenen kanssa irccaan, tavallisimmin irccaan huonekasvini kanssa. x) )
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Jarppa

• Pokemon Trainer
  • Vuotislainen
« Vastaus #106 : Maaliskuu 06, 2012, 11:28:12 »
Minulla on yleisin Nimimerkki tämä Jarppa sekin on vaan mun lempinimestä otettu en sen enempää ole jaksanut kesksiä nikkejä joskus minut saatta törmätä näillä: Jarppa69 Jarppa91 tai Jarppazz ja voin jopa olla Pesukarhu nickillä mutta toi pesukarhu juttu on iha oma tarniansa niin että joo no tää meni ny vähä enemmä offtopics :D
She's just another lost soul, about to be mine again

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #107 : Maaliskuu 06, 2012, 15:50:48 »
Olen tainnut leikkiä salaperäistä, kun en ole tähän topaan kirjoittanut, vaikka olenkin harkinnut sitä monta kertaa. Toisaalta nickini alkuperä lienee aika itsestäänselvyys, vaikka siihen saakin liitettyä paljon muuta ensikuvitelman lisäksi.

Nimimerkkini Bloody Princess on siis vallan yksinkertaisesti väännös Half-Blood Princessistä. Rekisteröidyin HP-faneihin ennen Vuotista, niinkin tylsällä nickillä kuin puoliverinen prinsessa, vaikkakin nykyään olen Bloody Princess kummassakin paikassa. En kuitenkaan tahtonut alkuperäistä nimimerkkiäni Vuotikseen, minkä vuoksi ensimmäinen ajatukseni oli kääntää se englanniksi. Liian Potter-viitteisiä nimiä kun ei Vuotiksessa hyväksytä, päädyin miettimään itselleni tarpeeksi kaukaista muunnosta tuosta H-BP:stä. Aluksi taisin miettiä Blue-Blood Princessiä, mutta hörhöille kiitos ettei sitä olisi hyväksytty väliviivan takia. Myöhemmin ajateltuna se olisi kuulostanut yksinomaan typerältä. Lopulta päädyin jättämään Half-liitteen pois sekä lisäämään Y:n Bloodin perään. Nickini oli valmis.

Bloody Princessin suora suomennoshan on "verinen prinsessa", mikä tukee mieltymystäni epämääräisiin synkkyyksiin. Toisaalta sanaa "bloody" käytetään brittien slangissa tehostamaan yksittäisen kirosanan painavuutta, esimerkkinä Ronald Weasleynkin suosima ilmaus, "bloody hell". Bloody itsessäänkin voi tarkoittaa, WSOY:n suomi-englanti-suomi -sanakirjan käännöksen mukaan, verisen lisäksi sanoja 'kirottu, kirotun, helvetin, pirun'. Voisin siis olla yhtä hyvin vaikkapa "kirottu prinsessa", negatiivisessa mielessä sanottuna. Nickini antaa siis ymmärtää, että olen aikamoinen pahanilmanlintu. Toisaalta kovinkaan monet eivät tule ajatelleeksi asian sitä puolta, sillä nimimerkkini symboliksi on ehtinyt muodostua verisessä leningissä kulkeva tiarapää. Onpa minua verrattu Bloody Maryynkin.

Se Bloody Princessistä. Taannoin luomani lyhenne, Bloodie, on vakiintunut lempinimekseni niin hyvin, että harva minua koko nickillä kutsuu, ainakaan livenä. Bloodie on paljon nopeampi lausua, eikä siinä mitään, pidän kyseisestä nimestä. Ellen väärin muista, Bloodie on tunnukseni myös ystäväkirja-sivulla. Haltiksen mainitsemasta nimimerkin omaksumisesta sen verran, että Vuotiksen nimimerkistä on tullut suuri osa myös minua. Meinasin kerran yläasteella nimetä itseni matikankokeeseenkin Bloody Princessiksi. Kun lähdin palauttamaan koetta, opettaja tokaisi vielä kaikille yhteisesti, että muistakaas ne nimet - vilkaisin varmuuden vuoksi, että nimi on. Olihan siinä, mutta siinä nököttikin Bloody Princess eikä siviilinimeni.

Bloody Princess toimii nimimerkkinäni Potter-aiheisilla sivuilla, tosin lähinnä se taitaa olla käytössä Vuotiksessa, HP-faneissa, Finissä sekä Jatkotarina-foorumilla. Muun maailman sivuille se tuntuu liian vieraalta tai mitäänsanomattomalta ottaa käyttöön, eivät sitä muut ymmärtäisi.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 30, 2012, 16:04:32 kirjoittanut Bloody Princess »

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #108 : Maaliskuu 06, 2012, 16:40:38 »
Nikkini nyt on vain Annista sellainen mahdollisimman tylsä väännös :DD Silloin kun tänne rekisteröidyin (mielenkiintoisella tavalla muuten), arvatkaas mitä aivoni tekivät? Kappas kappas, löivät tyhjää. Haluisin oikein kauniin nimen josta olisi ylpeä, mutta se siitä sitten... :)

Muissa paikoissa olen vähän enemmän kerennyt miettimään (paitsi Youtubessa) esim. Morning. ja rainyme. Ainiin ja vielä aamusanailu ja bluedrop :DD En minä nickiäni erityisesti rakasta, mutta en kyllä vihaakkaan. Ihan perus.

-annipsi-
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 29, 2012, 19:33:52 kirjoittanut annips »

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
« Vastaus #109 : Maaliskuu 07, 2012, 14:57:04 »
Hmm, no tänne vuotikseen aika tylsän nimimerkin tein. Puppet = räsynukke, kuten varmasti lähes kaikki tiesivät :D En kuitenkaan tykkää tosta lausumisesta, jotenki tylsä. Yleensä mut kyllä netissä tapaa nimimerkillä janetteez, sekin vähän kummallinen mut eikai sil nimimerkillä kauheen suurta merkitystä oo :D
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa Ajatusliekki

• Vuotislainen
  • Where the heart lies
  • Pottermore: HallowGalleon47
« Vastaus #110 : Maaliskuu 07, 2012, 19:26:54 »
Vanah nick (mus mus) on peruja ajalta kun litiyin vuotikseen 2006. Silloin vaan aloni käyttä änickiä, mikä tuli ensimmäisenä mileen. Nykyinen (Ajatusliekki) tuli pitkän pohdinnan seurauksena, ja on ollut aktiivisesti käytössä jostain 2008 vuodesta lähtien.
mus mus -> Ajatusliekki

Poissa fruu

• kaunis varietee
  • Vuotislainen
« Vastaus #111 : Maaliskuu 12, 2012, 18:42:31 »
Mulla on ollut fruu nimimerkkinä eri foorumeilla varmaankin 4-5 vuotta. En muista mistä se oikein tuli... luultavasti piti kirjoittaa frodo, mutta kirjoitinkin frudu ja onnistuin vielä kumittamaan deenkin jotenkin pois. Siitä se kai tuli, ja vahingossa jäi käyttöön. (:
Mitä mä haluun ja mitä mä saan, jos kaikki kaatuu yhteen unelmaan?

Poissa sheila

• nelisormimangusti
  • Vuotislainen
    • blogi
« Vastaus #112 : Maaliskuu 13, 2012, 16:07:12 »
Ala-asteella meillä oli enkun tunneilla englanninkieliset nimet. Ite ei niihin saatu vaikuttaa, vaan semmoinen lihava mursuviiksinen opettaja päätti ne. Kaikkien nimet tuli jotenkin suomalaisita nimistämme ja itseasiassa olin hirmu tyytyväinen Sheilaan (lausutaan yksinkertasesti shiila). Varmaankin ylä-asteelle siirtymisen aikoihin totesin, että sana-syntymävuosi nickit ei ollut kauhean iskeviä tai jäänyt päähän. Kun yritin etsiä nimeksi kelpaavaa, sattui Sheila hyppäämään esille jostain aivojen perukoilta ja tietenkin nimestä tykkäävänä päädyin käyttämään. Nyt mut löytää täältä, sysimarjan foorumilta ja parista rope paikasta sheilana. Mitään erikoista tarinaa tämän takana ei siis ole.

Poissa Jack the Ripoff

• Draamadiktaattori
  • Vuotislainen
  • Mitäs kettua..?
« Vastaus #113 : Maaliskuu 17, 2012, 22:22:52 »
Kaikki tietää Viiltäjä-Jackin. Tämä käyttäjänimi on tietenkin väännös siitä, pohjautuu samannimiseen Tv-Tropeen. Mitään syväanalyysejä jaksa vääntää.... Jos koskaan tapatte tapaatte mut oikeassa elämässä, voitte miettiä itse että sopiiko nimimerkki mulle vai ei. XD

pitkä viesti on äääääärimmäisen pitkä..
True delights come only through suffering.

Poissa Remi

• Siis nii Mary Sue
  • Vuotislainen
  • Fly away to the stars... Shit.
    • "Taidetta"
« Vastaus #114 : Maaliskuu 17, 2012, 22:26:17 »
Huomasinpa, etten ole tänne vielä vastausta kirjoittanut, joten päätinpä nyt sen tehdä...
Eli siinä vuonna 2007 (kesällä) minä ja eräs silloinen luokkalaiseni vietimme aika paljon aikaa yhdessä. Yhteistä meillä oli lähinnä kiinnosti Potteriin ja tarinoihin, ja tekeminenkin näin ollen liittyi lähinnä edellämainittuihin. Kesä- ja heinäkuussa lähinnä lueskelimme fickejä, puhuimme Potterista ja "larppasimme". Koulun alettua elokuussa jatkoimme kesän puuhiamme, mutta myös keskustelimme koulussa lappukeskustelu-tyylillä (meillä vain sattui olemaan vihko). Keskustelu alkoi aivan normaalina keskusteluna hieman kaikesta sillä hetkellä tapahtuneesta, mutta pikku hiljaa viikon tai parin aikana muuttui oikeastaan puhtaaksi roolipeliksi. Roolipelissä kaverini oli Sirius ja itse pelasin Remuksella... ja yllättäen "Remus" lyheni hieman, samaan tapaan kuin useissa fickeissäkin on käynyt. Olimme muistaakseni kutsuneet toisiamme kesästä lähtien Potter-lempinimillä ("Sirius"/"Siri" ja "Remus"/"Remi"), mutta en mene sanomaan varmaksi. Viimeistään roolipelin alettua kutsumanimet vakiintuivat ihan jatkuvasti käytetyiksi. Kun sitten rekistötöidyin tänne 15.8.2007 oli vain luonnollista laittaa tuo (ilmeisesti kesän aikana) vakiintunut lempinimi myös nimimerkiksi.
"Shed your shrouds. Slip your fingertips through the ground. Get those catacombs open I'm hoping you'll join us. Everybody come on out, yeah~ What a lovely, lovely night for a drink and a parade. We'll dance until the morning light, this town should be afraid. " -Skeletons on Parade, Ludo

Poissa elephanthouse

• kesän lapso mä oon
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FeatherHallow19419 & QueenRune11201
« Vastaus #115 : Maaliskuu 17, 2012, 23:11:47 »
En tietääkseni ole vielä tänne kirjoittanut, joten eiköhän nyt ole jo senkin aika. :)

Nickini tulee, kuten arvata saattaa, yksinkertaisesti erään kahvilan nimestä. Tämä kahvila on nimeltään The Elephant House, ja osa teistä varmasti tunnistaa nimen.
Elephanthouse tuskin kuvaa minua mitenkään erityisesti. En tunne muistuttavani hirveän paljon elefanttia, enkä varsinkaan taloa. ;)
Nimimerkkiä miettiessäni yritin etsiä jotakin, jota muilla ei olisi. Päädyin siis ranskankielisestä wikipediasta etsimään sopivaa sanaa... En sano onnistuneeni tarkoituksessani, mutta samaiselta sivulta löysin The Elephant Housen. <3  Se on vaan jotenkin mun.
Norsunen tai Norsu on lempinimiä, joita kuulen välillä myös irl.
Yksi ajatus täyttää äärettömyyden - William Blake
Amin mela lle = Minä rakastan sinua
Ficcifoorumi

Poissa Brenda

• Vuotislainen
  • Potteristi, hetalisti ja mitähän vielä
  • Pottermore: OwlNettle504
« Vastaus #116 : Huhtikuu 09, 2012, 19:18:27 »
Brenda-nickilläni on kyllä maailman tylsin ja mielikuvituksettomin historia. Brenda oli siis yhden koiramme nimi, joka oli ollut meillä koko ikäni ja se oli siis hyvin rakas. Tänne kirjautumisen aikoihin Brenda oli kuollut hiljattain, ja "muistoksi" laitoin sitten sen nimen nimekseni.

Esim. finissä olen samalla nickillä, mutta melkein kaikkialla muualla Quincinana tai Quicinana. (Itseasiassa sekin on muunnos Brendan virallisesta nimestä, Festivo Quincinasta).

Onhan se joo tylsää nimetä ittensä "vaan" koiran mukaan, mutta muutenkin nuo on ihan kivoja ja joskus on jopa kehuttukkin näitä.
Elä kuin jokainen päivä olisi viimeisesi. Jonakin päivänä olet vielä oikeassa.

Poissa Kajsa

• Vuotislainen
« Vastaus #117 : Huhtikuu 09, 2012, 21:00:07 »
Brenda-nickilläni on kyllä maailman tylsin ja mielikuvituksettomin historia. Brenda oli siis yhden koiramme nimi, joka oli ollut meillä koko ikäni ja se oli siis hyvin rakas. Tänne kirjautumisen aikoihin Brenda oli kuollut hiljattain, ja "muistoksi" laitoin sitten sen nimen nimekseni.
Ei ole tylsä historia, mulla on meinaan ihan samanlainen tarina kerrottavana! Monta vuotta sitten, kun aloin ensimmäisiä kertoja pyörimään netissä, koirani oli juuri kuollut, joten minäkin otin koirani nimen nimimerkikseni. <3 En tosin enää käytä vanhaa nimimerkkiäni missään, mutta aika pitkään se aika kuitenkin kesti.

Nykyinen nimimerkkini tulee toisesta etunimestäni. Minulla on sukulaisuussuhteita Ruotsiin ja äitini mukaan minun kutsumanimekseni meinasi tulla ensin Kajsa, mutta se kuitenkin muutettiin suomenkieliseen muotoon.
"I do not care what comes after; I have seen the dragons on the wind of morning."
— Ursula K. Le Guin (Kaukaisin ranta)

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
« Vastaus #118 : Huhtikuu 10, 2012, 21:47:41 »
Nimimerkkini Ihmissusi tulee - tai no sen voi päätellä :D Aina kun rekisteröidyn jollekin foorumille, pähkäilen siinä ainakin puoli tuntia minkä nimimerkin keksin. Usein keksin jonkun susiin liittyvän mutta suosituimmilla foorumeilla useat itselleen mieluisat nimimerkit ovat varattuja ): Vuotikseen rekisteröityessäni oikeastaan tiesin heti että Ihmissusi on minun nimimerkkini :) Tuolloin oli täydellisen hurahtanut yhteen ihmissusielokuvaan ja kovana susifanina sitten nappasin Ihmissuden itselleni. Kerran se on muutettu Huskyksi, mutta tulin katuman päälle ja sain rakkaan Ihmissuteni takaisin. Enkä sitä enää miksikään vaihtaisi.

Ihan parasta nimimerkissäni on kun muut vuotislaiset kutsuvat minua ihmissudeksi :D Näin ensimmäistä kertaa muita vuotislaisia Desuconissa ja se oli kyllä jotain niin hauskaa kun minua kutsuttiin ihmissudeksi eikä omalla nimelläni. Tosin Iseeyou kutsui ja kutsuu vieläkin Lilyksi.. ainoa poikkeus xD

No tässä oli Ihmissuden tarina :)

~Ihmissusi~

Poissa Wanamo

• Keltasilmä
  • Vuotislainen
  • the wolf blood
  • Pottermore: OakPurple4599
« Vastaus #119 : Huhtikuu 10, 2012, 22:40:01 »
Rakas nimimerkkini Wanamo on lähtöisin omasta nimestäni. Nimeni on Linnea, joka taas tulee vanamo-kukan latinankielisestä nimestä, Linnaea Borealiksesta.

Joskus pienempänä, seikkaillessani ensimmäisiä kertoja netin ihmeellisessä maailmassa, minulla oli järkyttäviä vaikeuksia keksiä nimimerkkejä, joten päädyin usein johonkin suorastaan tappavan tylsään ja tavalliseen. Sitten apuun astui äitini, joka ehdotti aluksi Vanamoa, ja minä väänsin sen muotoon Wanamo. Siitä on tullut pitkäaikainen ja rakas nimimerkki monilla foorumeilla ja muilla sivuilla, välillä tuossa muodossa ja välillä vielä vähän enemmän väännettynä.

Toimiva ja mukava lyhenne Wanamosta on Wana, joka on helppo lausua ja on näin ollen miiteissä kätevä. Tämä on alkanut tuntua jo niin omalta, että se voisi vaikka olla toinen nimeni ^^
"Nukkuminen on huomattavasti vähemmän rasittavaa kuin valveilla oleminen."

Poissa Linesca

• Kapinasusi
  • Vuotislainen
  • Home field advantage
  • Pottermore: WalnutRain28723
« Vastaus #120 : Marraskuu 16, 2012, 23:32:41 »
Linesca... Noh, tilanne oli sellainen että rekisteröidyin Vuotikseen yöllä kännykällä (kertoo taas jotain mun netinkäytöstä...) ja tuli eteen nimimerkin keksiminen. Yllätti kevyt häse, kun en tiennyt lainkaan mitä nimimerkkiä käyttäisin, mulla on meinaan ollut yksi (joka on lähes suoraan johdannainen omasta nimestäni, mutta halusin jättää sen taakse ja ottaa jonkun uuden ja kivan) enkä sitä siis tosiaan halunnut enää käyttää. Vaihdoin kännykän asetukset englanninkieliselle ennustavalle tekstinsyötölle ja silmät kiinni naputtelin random kirjaimia... Lopputulokseksi sain Linesc, johon lisäsin aan perään ja tadaa :)

/ ehdin kirjautua ulos samana yönä, ja unohdin samalla mikä nimimerkkini oli ja yritin pariinkin kertaan päästä Leniscana sisään kunnes tarkistin sähköpostista mikä oikea nimi olikaan... x)
Se on lampi niin ihmeellinen, ja sen pinta on niin syvänsininen, siellä rauhassa unelmoida saan, ajatuksiin kauas pois vaeltaa...

Poissa serpensortia

• Aamu-usva
  • Vuotislainen
  • Have a cup of tea.
« Vastaus #121 : Marraskuu 17, 2012, 01:16:38 »
No "kärmessuu" nyt ei ole kovin omaperäinen, mutta sille on yksinkertainen selitys;
Rakastan käärmeitä
Olen luihuinen
Haluaisin olla kärmessuu :3
Nimimerkki saattaa vaihtua "serpensortia":ksi, joka on mielestäni jollain tapaa kivempi, niin kuin sulavampi ja tyylikkäämpi :) (itse asiassa ylläpidon olisi pitänyt ja vaihtaa se... Mur :3)

hpfaneissa olen "severusnape" ja muissa paikoissa esiinnyn nimellä "Viiverrys".

// Jipii myöhäinen ilmoitus nickin vaihtumisesta c:
Siis serpensortia. Ja sehän on englanniksi käännetty "Kärmestulios" eli loitsu, jossa taikasauvan päästä lentää käärme. Pidän nickistä ja olen siihen kiintynyt... En oikein tiedä miksi, mutta kun luen SK:ta englanniksi tai katson leffaa, tunnen ylpeyttä sillä Draco huutaa kaksintaistelussa minun nimeni x) <3
Ja kuten sanoin, käärmeet ovat lähellä sydäntä ja halusin jotenkin "hienolta kuulostavan ja vaikean" nimimerkin. Sellaisen, johon ei törmää jokaisella sivulla :)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 2013, 22:52:10 kirjoittanut serpensortia »
"We'd apologize for being the best house...
But we don't really want to."

Poissa Arion

• Huffleclaw
  • Vuotislainen
  • "I solemly swear I am up to no good."
« Vastaus #122 : Marraskuu 21, 2012, 00:17:06 »
Nimimerkkini historia on ollut jo muutaman vuoden siitä lähtien, kun päädyin yhteen kaveriporukkaan, jossa keksittiin sitten tietystä fandomista (ei valitettavasti Harry Potterista) lempinimiä ja niistä mahdollisesti lyhenteitä ja Ara on minun lempinimeni lyhenne. Jotkut kutsuvat minua pelkästään Araksi, jotkut välillä ja jotkut eivät lainkaan (näitä ovat sukulaiseni ja jotkut kaverit).

Olen internetissä nimimerkeillä ollut Aragorn joskus aikoja sitten, se nimimerkki on tosin poistettu siltä palstalta, missä olinkaan. Anturajalka93 olen toisella nettisivulla, AraAludrana jossain, Ara_susi jossain - vähän vaihdellen, mutta yritän saada Aran jotenkin siihen - sen takia tänne oli helppo keksiä nimimerkki - kun ei ollut käytettykään.
"Maailman ihanin puuskuh!" (Jénaminya)

Ara -> Arion

Poissa Paw

• käpälöivä käpälä
  • Vuotislainen
« Vastaus #123 : Joulukuu 03, 2012, 12:33:23 »
Vuotis on oikeastaan ainoa paikka, jossa esiinnyn nimimerkillä Paw. En enää oikein muista mitä päässäni liikkui rekisteröityessäni tänne, mutta ilmeisesti en halunnut käyttää tavallista nimimerkkiäni. Käytyäni läpi muutamia vaihtoehtoja päädyin näköjään tähän. Paw on mukavan lyhyt, ja näyttää ja kuulostaa omasta mielestäni ihan kivalta. Sehän on siis käpälä englanniksi, mikä sopii minulle oikein hyvin, kun nyt satun tykkäämään elukoista. Taisin napata sen yhden kissamaisen lempikirjani nimestä.

Yleisin nimimerkkini on Cheval, joka tarkoittaa ranskaksi hevosta. Olin pienempänä kovakin heppatyttö, ja ratsastuskypäräni sattui olemaan merkkiä Cheval. Ei ole siis kovin vaikea päätellä, mistä kyseinen nimimerkki sai alkunsa. Oikeastihan tuo lausuttaisiin 'sheval', mutta itse en enää edes ajattele sitä merkityksellisenä sanana, vaan lausun c:n k:na. Aluksi suosin itsekin ässää, mutta kaveri lausui sen noin, ja niin se lopulta jäi.

Uusin nimimerkkini on Kuvailevainen, joka on pikku hiljaa syrjäyttänyt Chevalin. Jos olisin rekisteröitynyt tänne vähän myöhemmin saattaisin hyvinkin olla Kuvailevainen, enkä Paw. Sen tarina juontaa vuoden 2011 alkuun, jolloin aloitin bloggaamisen. Nimen keksiminen tuotti päänvaivaa, sillä minulla riitti kriteerejä. Halusin suomalaisen nimen, joka erottuisi joukosta ja viittaisi jotenkin kuviin, olihan kyseessä valokuvausblogi. Sitten keksin Kuvailevaisen ja miellyin sanaan niin kovin, että aloin käyttää sitä myös nimimerkkinäni.
Deep into that darkness peering,
long I stood there, wondering, fearing, doubting,
dreaming dreams no mortal ever dared to dream before.

Poissa anji

• 4. silopeikko
  • Vuotislainen
    • Goodreads-profiili
« Vastaus #124 : Tammikuu 01, 2013, 06:24:21 »
anjin keksin ihan lyhyen mietinnän jälkeen. Väänsin kai jotenkin ninjasta kilttiin muotoon (tykkään edelleen ji-tavusta) ja a nyt olennaisesti kuuluu identiteettiini kun sillä alkavilla nimityksillä kuitenkin yleensä tulen sattuneesta syystä kutsutuksi. Nykyään pidän ehkä turhankin kilttinä nickinä (olen kehittynyt huomattavasti ärtymyksen ilmaisussa sitten tänne rekkaamisen, mistä kiitän toista nickiä xD) mutta kuitenkin, yksi harvoista kokeilemistani nimimerkeistä, joita en ole koskaan varsinaisesti halunnut vaihtaa. Mikä sanoo jo jotakin, minulla kun vaiheittain nämä tuntuvat vaihtuvan tai ainakin kyllästyn pian...

Mitä merkitystä nimimerkillä on teille? Jotain syvää on toki oltava (ainakin osalle), koskapa esim. itse olen kriiseillyt aiheesta melko paljon ja haluan yleensä vaihtaa nickiä noin kuukauden käytön jälkeen enkä ole ainoa tuntemani tällainen... Tai no, riippunee suurestikin siitä, kuinka paljon roikkuu netissä ja välittää siitä mitä täällä tapahtuu ;) Joskus tosiaan tuntuu kuin haluaisi vaihtaa nimimerkkiä saadakseen tietynlaisen maineen tai aloittaakseen puhtaalta pöydältä, vaikka todellisuudessahan mielikuvat rakentuvat lähinnä, jos eivät täysin, toiminnan kautta. Höh.

Haluaisin myös kuulla mielipiteitä siitä, millainen sitten on se täydellinen nick, tai mikä saa minkään tuntumaan omalta, tai mitkä ovat mielestänne yleiset kriteerit hyvälle nickille, ynnä muuta keskustelua (ja kyllä, luin koko topicin). =)

~anji~

edit: lässyn lässyn, tulin vähän katumapäälle... ei ehkä tarvitse tehdä alter egojen metsästyksestä ihan näin helppoa, joten poistin pari kappaletta ;D
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 08, 2015, 00:03:08 kirjoittanut anji »

Poissa Eriya

• Tähtienyö
  • Vuotislainen
« Vastaus #125 : Tammikuu 01, 2013, 13:26:27 »
Nimimerkkini Eriya on jostain mieleni sopukoista pompannut kirjainyhdistelmä, joka kuulosti kivalta. Ja jos joku ihmettelee, niin se lausutaan ikäänkuin Eria (Eli se Y katoaa sieltä tai muuttuu vähän J:ksi tai jotain...)
Yleensä liikun juuri jollain itse keksimälläni nimimerkillä. Rileim on joskus käytössä, ja Finissä oon nimimerkillä Feyn, lyhenne Feynorel-nimestä.

Mitä merkitystä nimimerkillä on teille? Jotain syvää on toki oltava (ainakin osalle), koskapa esim. itse olen kriiseillyt aiheesta melko paljon ja haluan yleensä vaihtaa nickiä noin kuukauden käytön jälkeen enkä ole ainoa tuntemani tällainen... Tai no, riippunee suurestikin siitä, kuinka paljon roikkuu netissä ja välittää siitä mitä täällä tapahtuu ;) Joskus tosiaan tuntuu kuin haluaisi vaihtaa nimimerkkiä saadakseen tietynlaisen maineen tai aloittaakseen puhtaalta pöydältä, vaikka todellisuudessahan mielikuvat rakentuvat lähinnä, jos eivät täysin, toiminnan kautta. Höh.

Haluaisin myös kuulla mielipiteitä siitä, millainen sitten on se täydellinen nick, tai mikä saa minkään tuntumaan omalta, tai mitkä ovat mielestänne yleiset kriteerit hyvälle nickille, ynnä muuta keskustelua (ja kyllä, luin koko topicin). =)

Juu, nimimerkeillä on merkitystä. Paljon. Kriiseilen eniten aina nickin keksimisestä, koska se kuitenkin kertoo itsestäni ehkä eniten... Mutta on niitä kivakin keksiä.
Tohon täydelliseen nickiin en osaa sanoa oikein mitään. Se on kait se, joka tuntuu omalta, kuvastaa sua ja mistä sä pidät. Äh. Ei tullut taaskaan kovin selkeää.
I'm on a road of broken dreams and I need to know why
Seek the truth through lies to be my guide
I'm in a world of doubt and trust, can't deny 

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
  • Kirjoittaa liian pitkiä viestejä.
« Vastaus #126 : Tammikuu 02, 2013, 15:46:06 »
Kieltämättä niccien valitseminen on aina hiukan haasteellista, mutta toisaalta voi olla mahtavaakin päästä nimeämään itse itsensä, jos vanhemmat ovat sattuneet kämmimään ja antamaan nimen, josta ei itse pidä.

Itse yritän enimmäkseen välttää numeroita, "teinikieltä" ja liian tunnettuun fandomiin tai hahmoon viittaavaa nimeä. Myönnettäköön, että oma niccini on suora laina Dragonlance-kirjasarjan hahmolta, mutta Lohikäärmeet-kirja ei ole sarjan niitä olennaisimpia teoksia ja hahmo ei erityisen tunnettu. Ja kaiken kaikkiaan otin hahmon nimen käyttööni, koska se tuntui omalta ja kaverini sen minulle lempinimeksi antoi, ei niinkään siksi, että hahmo olisi erityisen rakas. Ei siis pääse käymään niin, että intoni lopahtaessa sarjaa kohtaan nicci ei enää sopisi minulle.

Minun mielestäni hyvä nicci on sellainen, joka miellyttää itseään ja tuntuu ja kuulostaa omalta. Itse esimerkiksi pidän hirveästi merkityksistä nimissä, aina kun nimeän tarinoiden hahmoja, kulutan paljon aikaa selailemalla kaikenmaailman mytologioita ja vauvanimi-sivustoja etsien hahmoille sopivia nimiä, jotka kuvaisivat heitä.
Ja joskus merkitystä on eniten sillä miltä nimi oikeasti kuulostaa; Kovia äänteitä? "Vierasperäisiä" kirjaimia? Paljon vokaaleja? Itse pidän jostain hassusta syystä lyhyistä nimistä, joissa on paljon vokaaleja ja konsonanteista k,r,l ja n ovat suosikkejani. Sitä en osaa selittää mikä näissä nyt sitten viehättää, ehkä se, että oma oikea nimenikin täyttää kriteerit?
Toinen seikka on myös nicin mahdollinen sukupuolisuus. Itse tykkään pysyä neutraaleissa niceissä tai ainakin monitulkintaisissa, koska yltiö tyttömäinen nicci ei sopisi luonteelleni sitten yhtään, kuten ei myöskään testosteronia pursuava sellainen.
Bonuspisteitä nimi/nicci saa minun kirjoissani, jos se on tarpeeksi helppo ääntää/muistaa ja jos se on pitkä niin lyhentää lempinimeksi. Koska sitä nicciä voi joskus joutua käyttämään ihan oikeassa elämässäkin. Itsekkin laiskuuttani lyhennän Auricanin Auriksi kaiken aikaa.
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."
Sirius:"If you were my girlfriend, I'd drink it"
-Casting Moonshadows, chapter 59
deviantArt | Tumblr | instagram

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #127 : Tammikuu 17, 2013, 12:29:09 »
Olen tuolla lempinimet keskustelussa maininnut, mistä nimi ghostie tulee, eli tässä taas lyhyesti: yksi kaverini "suuttui" minulle yksi päivä, eikä suostunut puhumaan minulle melkein koko päivänä. Myöhemmin samana päivänä, kun hän ei vieläkään puhunut minulle ja olimme muiden kavereidemme kanssa, kaverini taisi sanoa heille, miksi hän ei puhu minulle, ja että heidänkään ei pitäisi puhua minulle. Sitten kun kukaan ei vastannut mihinkään, mitä minä sanoin, kysyin: "Am I even alive? I feel like a ghost." Ja sitten kaikki alkoivat käyttäytymään kuin olisin vain joku aave. Ja siitä päivästä lähtien he ovat kutsuneet minua ghost:iksi tai joksikin väännökseksi, joista ghostie on yksi yleisimmistä.

Nimimerkkien keksiminen on minulle kyllä todella vaikeaa, välillä hävettää jotkut nimimerkit, joita olen käyttänyt vuosia sitten. Ghostieta olen nyt tainnut käyttää muutamassa paikassa ja luulen, että en kyllästy siihen niin helposti, koska se on myös lempinimi ja olen jo kuullut sitä paljon kyllästymättä.
Yleensä pyrin keksimään jonkun lyhyehkön sanan ilman merkkejä tai numeroita, jos on kaksisanainen nimimerkki olen joskus tainnut laittaa alvaviivan tai viivan. Minusta on kyllä kiva, että nimimerkillä olisi joku tarina. Minun kokemuksella sellaiset ovat olleet aina parhaita nickejäni. Rekisteröitymisen yhteydessä nopeasti tyhjästä revityt nickit eivät ole olleet ainakaan minun kohdalla mitään suuria menestyksiä...
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #128 : Heinäkuu 10, 2014, 18:57:48 »
On mahdollista, että muutama joku jo tietääkin nickini tarinan, mutta kerronpa silti.
Halusin lapsena olla Helmi, koska en pidä oikeasta nimestäni, ja koska en voi muuttaa hetkeksi nimeäni Helmiksi, niin olen Helmiina. :D Ainakin Vuotiksessa.
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
« Vastaus #129 : Heinäkuu 20, 2014, 19:49:15 »
Ah, nimimerkki!

Pitkän aikaa olin LittleRat [tosin vuotiksessa se muokattiin jossain vaiheessa Littleratiksi... koska keskellä nimeä ei saanut olla isoa kirjainta, pyh!] ihan vaan koska meillä oli lemmikkeinä rottia ja ne on söpöjä. Olen ollut aika monessa paikassa LittleRat, finissä yms ympäri nettiä. Jossain vaiheessa aloin vaihtaa nimimerkkiäni joka paikassa Ookaksi, koska se nyt on vaan vähän parempi. Nimimerkki lähti siitä kun ystäväni sanoi minua Ookaksi, ja tosiaan ihan omasta nimestäni johdettuna. 0_oka ja O_oka ja 0-oka on myös käytössä. Tykkään tuosta alaviivasta ison ja pienen oon välissä, tykkään nimittäin käyttää O_o hymiötä :D

Tasan yhdessä paikassa olen täysin eri nicillä ja se on blogger, koska en halua kirjoittaa omalla nimelläni [vaikkakin nimeni muuttui sitten gmailissakin... köh köh] joten olen Oscar Blacker. En tiedä mistä tuo on lähtenyt, mutta tykkään nimestä, voisin antaa lapselleni joskus nimeksi Oskari jos joskus saan pojan :D Blacker on vaan joku juttu, taisi lähteä nimestä "BlackApple", jota käytin yhdessä kirjoituskilpailussa omana niccinäni... juuh mutta siis tällaisia tarinoita omien niccieni takana :D Toisaalta en tiedä miksen halua kirjoittaa omalla nimelläni?
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Poissa aislin

• Vuotislainen
« Vastaus #130 : Elokuu 14, 2014, 15:38:30 »
En muista enää, mikä nimimerkkini oli sen seitsemän (tai jotain vastaavaa) vuotta sitten kun ensimmäisen kerran vuotikseen kirjauduin, mutta nyt täällä taas uudestaan. Finfanfunissa tottelen myös samaa nimeä. Olen laiska keksimään erilaisia nicejä, tai en ole tyytyväinen niihin, joten usein kuljen sitten samoilla monessa eri paikassa.

Jotain jo unohdettua projektia varten etsin aikanaan nimeä netistä monelta erilaiselta sivulta ja törmäsin nimeen Aisling. Aisling on irlantilainen naisen nimi, joka tarkoittaa unta, unelmaa tai visiota. Ennen varsinkin kuljin todella paljon pää pilvissä ja olisin erittäin mielelläni luopunut tästä todellisuudesta niiden vuoksi, joten nimi sopii ja kuvastaa itseäni hyvin muutenkin. Kirjoitusmuotoja nimellä on muutama erilainen, mutta valitsin sen lyhyen ja jämäkän.
"Here you leave today and enter the world of Yesterday, Tomorrow and Fantasy"

Poissa Rantsake

• Ei mikään surkkimus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksWolf20852
« Vastaus #131 : Lokakuu 08, 2014, 20:36:14 »
Mä oon vähän huono miettiin ittelleni nimimerkkiä, en vaan jaksa sen suhteen olla ovin älyttömän luova. Rantsake ei ole nimimerkki siksi, että se olisi erityisen kaunis tai mitään, se on oikeestaan vähän outo. Mut siis aika lailla samaa nimimerkkiä mä käytän joka puolella nettiä. Olen joko Rantsake tai Räntsäke, riippuu haluanko/pystynkö käyttämään Ä-kirjainta. Esim. jos sivusto on englanninkielinen, niin oon ihan Ranstakkeena. Nimimerkkiini kuuluisi oikeasti Ä:n pisteet, A:lla kirjoitettu versio on väännös.

Mut siis, Räntsäke on itse asiassa oikeesti (äitini) käytössä oleva lempinimi. Äiti on sanonu mua Räntsäkkeeksi niin kauan, ku oon ollu olemassa. Se ei ole väännös mun nimestä, oikea nimeni kyllä alkaa R:llä, mutta muuta yhteistä ei sit ole. Joskus kysyin, mistä ihmeestä niin typerä nimi oikein tulee, ja äiti vastasi: "Noku sä kävelet niin hassusti..." (enkä kävele!)
Tähän kyllä isä totesi heti perään, että "Sinä oot ollu Räntsäke jo kauan, ennenku opit kävelemään."

Ja siis äiti on maailman ainoa ihminen, joka mua reaalitodellisuudessa saa kutsua Räntsäkkeeksi ilman, että katon pahasti.. : D
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 05, 2014, 19:51:07 kirjoittanut Rantsake »
"Tuntematonta me pelkäämme, kun katsomme kuolemaa ja pimeyttä, siinä kaikki."
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi

Poissa Chilisuklaa

• Moony Cullen
  • Vuotislainen
  • I ᒪOᐯᕮ ᗪᗩYᔕ ᗯᕼᕮᑎ ᗰY OᑎᒪY ᑭᖇOᗷᒪᕮᗰ Iᔕ Tᕮᗩ Oᖇ ᑕOᖴᖴᕮᕮ
« Vastaus #132 : Lokakuu 30, 2014, 16:38:35 »
No. Minun nimimerkkini syntyi siitä, kun kaverini (vuotiksessa Charlotte) kutsui minua Chiliksi luettuaan jonkin L/J -ficin, jossa Sirius kutsui Lilyä Chiliksi. (itse olen L/J -parituksen fani, joten nimimerkki istuu kuin nenä päähän.) Sitten suklaa tuli siitä, kun olen riippuvainen suklaasta, ja juuri ennen nimimerkin keksimistä olin maistanut chilisuklaata.
Että sellaista... :)

//ja olen itse aika 'tulinen' ja helposti suuttuva yms, joten siitä se Chili. Äitini(kin...) kutsuu minua joskus chiliksi tulisen luonteeni vuoksi. :D
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 09, 2015, 18:39:01 kirjoittanut Chilisuklaa »
Live your dream, before the nightmares come!

Poissa Muggle

• Vuotislainen
  • HARRY POTTER IS MY PAST, MY PRESENT AND MY FUTURE
« Vastaus #133 : Huhtikuu 08, 2015, 20:24:04 »
En ole kaikkialla tällä nimellä, vain täällä Vuotiksessa. Nimimerkkini liittyvät lähes aina Harry Pottereihin, mikä on tietysti normaalia, koska olen Potterhead. Tämä nimimerkki ei muistaakseni ollut ensimmäisenä mielessäni, kokeilin montaa muuta Harry Potter-nimimerkkiä, mutta ne olivat jo käytössä D: Outoa, että valitsin juuri jästi-sanan enkuksi :D No, on tämä ihan semi.
"You're just as sane as I am" Luna Lovegood

Poissa Soul Spirit

• Silli
  • Vuotislainen
  • Herra merirosvokapteeni-ninja-salamurhaaja Kenway
    • Warrior Cats RPG
  • Pottermore: Silagul
« Vastaus #134 : Huhtikuu 08, 2015, 22:27:05 »
En ole koskaan ollut ihan varma, mistä tämä oma nimimerkkini tuli mieleeni. SoulSpirit on kuitenkin sellainen nettinimi, jota käytän yleensä neutraalina melko satunnaisilla sivustoilla. Keksin nimeni hieman ennen Vuotikseen liittymistä ja valitsin sen lähinnä juuri siksi, koska se "ei tarkoita mitään". Ei ainakaan suoranaisesti, vaikka joo, sen voi suomentaa SieluHengeksi. Se ei liity mihinkään erityiseen, eikä nimellä ole mitään taustaa. Jos tämän nimen itse pystyn yhdistämään johonkin, niin uskonnollisuuteen. En ole mainittavan uskonnollinen, vaikken silti ateistikaan, mutta eri uskontojen tavat ja ihmisten uskomukset yleensäkin kiehtovat minua ja pidän fiktiivisissäkin teoksissa hyvin tärkeänä osana uskomusten ja vanhojen tapojen esille tuomista. Ne antavat syvyyttä, mikäli niitä vain yhtään on mahdollista ottaa mukaan aiheeseen. Varsinkin kirjat ja elokuvat tuntuvat enemmän tai vähemmän ontoilta, jos niissä esitellään jotakin uutta maailmaa tai kansaa yms. eikä uskomuksista ja uskonnoista kerrota mitään. Tässä kohtaa minulla juuri onkin valittamista Potterien suhteen. Rowling ehkä ajatteli, että velhoilla on samat uskonnot kuin jästeillä, mutta en ole ainakaan lukenut mistään hänen kommenttejaan asiaan, joten en voi mitenkään tietää. Voihan ihan hyvin olla, etteivät velhot usko samoihin asioihin kuin tavalliset ihmiset, koska eivät muutenkaan vaikuta yleisesti tietävän jästeistä kovinkaan paljoa. Uskonto taas vaikuttaa melko varmasti velhoyhteiskunnissakin moniin asioihin, joten en pitäisi sitä ihan pienenä tiedonmuruna.
Toinen asia, mihin rinnastan nimimerkkini, ovat eräät roolipelihahmoni nimeltä Kaikusielu, Routahenki ja Soul (jolla olisi oikeastaan hyvin paljon pidempikin nimi). Taisin ottaa Kaikusielun ja Routahegen nimien päätteet juurikin tästä nimimerkistäni, mutta Soulia en rinnasta tähän ihan niin vahvasti.
The darkness descends on quite earth,
the night cannot know how much it's worth
Inspiring the shadows with fading
And horizon with ending

Poissa retku

• perus retku
  • Vuotislainen
« Vastaus #135 : Huhtikuu 12, 2015, 22:16:47 »
Retku oli ensimmäinen, mikä tuli mieleen.
"You haven’t got a letter on yours", George observed. "I suppose she thinks you don’t forget your name. But we’re not stupid – we know we’re called Gred and Forge."

Poissa My Name Is

• V.I.P-tasoa
  • Vuotislainen
« Vastaus #136 : Kesäkuu 16, 2015, 21:48:26 »
MyNameIs tuli mieleen, koska ajattelin, että tämähän on nimimerkki, ja ns. "jätän lauseen kesken", niin kuin en haluaisi paljastaa nimeäni (sairasta juu, ette varmasti tajunneet :D).
Aikaisemmin tottelin nimeä 3eira. Olin pieni, mietin hurjasti minkä nimimerkin laittaisin Panfuun (yksi lastenpeli), ja lopulta päädyin seuraavaan: laitoin silmät kiinni, ja klikkasin summassa viittä nappulaa, ja kohtalo laittoi sen Helsingin erääksi osaksi, vaikka silloin en sitä tiennyt. 3eira kelpasi minulle ja sen jälkeen laitoin jokaiseen sivustoon mihin liityin nimekseni 3eira. :D Pidän kuitenkin MyNameIs:ta parempana, sanotte mitä sanotte.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2016, 15:20:02 kirjoittanut My Name Is »
Toistaiseksi epäsäännöllisen säännöllisesti täällä käyvä, en vastaa poissaoloista.

Poissa Sinead

• Lahna
  • Vuotislainen
    • Tylypahka AM
« Vastaus #137 : Kesäkuu 17, 2015, 18:19:29 »
Olen hulluna irlantilaisiin nimiin, koska ne ovat niin kauniita. Roolipelatessa käytän nimeä Ciarán (joka on siis irlantilainen miehen nimi), mutta kossin rekisteröityessäni sähköpostiosoitteen kirjoittamisen, ja tein uuden tunnuksen. Jouduin miettimään uuden nimen ja päädyin Sineadiin, joka on irlantilainen naisen nimi. Jotkut saattavat tietää Within Temptationin kappaleen Sinead, josta bongasin nimen ensimmäistä kertaa.

Kuten sanottua, esiinnyn nykyään paljon nimimerkillä Ciarán ja/tai Ciar, mutta aiemmin minut on tunnettu virtuaalipahkoissa myös Elwindinä ja Elwyninä. Virtuaalitylypahkailun ja Potterien ulkopuolella olen käyttänyt muun muassa nimimerkkejä Saryan, Cyran ja Ciriel. C:tä käyttävissä nimissä ongelmana on usein se, lausutaanko nimi S-alkuisena vai K-alkuisena. Siinä mielessä nykyinen nimimerkkini Sinead on hyvinkin yksinkertainen.
Jotta pääsisi perille, on eksyttävä tieltä.

Poissa Juomamestari

• Kuninkaan koura
  • Vuotislainen
« Vastaus #138 : Heinäkuu 21, 2015, 10:11:57 »
Nimimerkkini Juomamestarin otin Tylypahkan taikajuomien professorin arvonimikkeestä. Se oli vain ensimmäinen kunnollinen joka putkahti mieleeni. Se kuullostaa muutenkin hyvältä ja arvokkaalta. Ja onhan se mukavaa kun kirjoissa puhutaan juomamestarista, tuntuu kun puhuttaisiin minusta.
"A mind needs books as a sword needs a whetstone if it is to keep its edge. That is why I read so much", Tyrion Lannister.

Poissa Chandler Bing

• Pleikkarin pelaaja
  • Vuotislainen
  • DRACO MALFOY!!! ♥♥♥
    • ♥ Harry Potter ♥
« Vastaus #139 : Maaliskuu 28, 2016, 15:48:29 »
Chandler Bing on nimimerkkini, koska Chandler Bing on suosikkihahmoni Frendeistä. Harmittaa vain vähän kun en keksinyt mitään omaperäistä...
"Never. I'll never turn to the Dark Side. You've failed, your highness. I am a Jedi, like my father before me." - Luke Skywalker