Kirjoittaja Aihe: AFI  (Luettu 1387 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa

• kAHVikuppisihteeri
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • jump, deliver me
AFI
« : Joulukuu 21, 2006, 20:18:59 »
A Fire Inside, alternative- ja punkrockia soittavaksi määritelty yhdysvaltalainen yhtye. Perustettiin muistaakseni siinä 1990-luvun alussa, vaihtanut jäseniään tiuhaan ja julkaissut albumeitakin mukavaan tahtiin.

Itse tutustuin AFIin noin vuosi sitten ah niin epärehellisen hakuohjelman saatuani, sen kautta latasin muutaman AFIn kappaleen. Miss Murder, God called in sick today, Kiss and Control, nämä kolme kappaletta muistan ihan aikaisimmilta afiajoiltani. Ihastuin horrorpunk-tyylisiin sanoituksiin, joita löytyy The Art of Drowning-levyltä ihailtava määrä. Sing the Sorrowin ja Decemberundergroundin kautta huomaa AFIn tyylin muuttuneen paljon, hardcore punk taisi kuolla viimeistään The Art of Drowningin aikoihin ja kyllä punkrockin on alkanut kuihtua Sing the Sorrowin jälkeen. Decemberunderground onkin jo lähtenyt ihan selvästi havaittavaan popimpaan suuntaan, vaikka se vielä tavoitteleekin lähtöaskeleiden alternativerockia<3. Pugetin tulo bändiin varmasti muutti suuntaa huomattavasti, harmi, Markin haluaisin takaisin.

Uutta AFIa olen kuullut kutsuttavan kuraksi, mutta ainakin omiin korviini se sopii vielä jotenkuten. Kaipaan Very Proud of Ya'n aikaista musiikkia, joka herätti itsessäni enemmän tunteita, purki aggressiivisuutta ja sai vakuuttumaan. Decemberunderground on sinänsä mukava paketti ihan laatutavaraa, mutta tyyli on vaihtunut huomattavasti ja tökkiihän se. Itse sanoisin AFIn olleen huipussaan Black Sails in the Sunset-levyn aikoihin, tätä levyä jaksan jankata kerta toisensa jälkeen yhä vain uudestaan. Omistan harmittavasti AFIlta vain The Art of Drowningin ja Black Sails in the Sunsetin, mutta hankinnan alla ainakin Answer That and Stay Fashionable =)))).

AFI on tuntematon nimi ainakin omille tutuilleni, vaikka erään olenkin jo bändistä saanut innostumaan. Joku saattaa muistaa AFIn Sing the Sorrowin ajalta, mutta alkuaikojen AFIsta ei ole kuin harva kuullut.

Onko tosiaan ketään, joka tietäisi AFIn ?
"Seuraavaks me vedetään sellanen progepläjäys, että te saatanan kakarat ette löydä kotiinne."

Raindrops

• Ankeuttaja
AFI
« Vastaus #1 : Joulukuu 22, 2006, 20:28:04 »
Aaaa, AFI! Loistava bändi. Pakko myöntää omaksi häpeäkseni, että tutustuin siihen kunnolla vasta hiljattain. Silti se nousi heti jo lempibändieni joukkoon. Minulla on AFI:n uusin levy Decemberunderground ja itseasiassa juuri tänään ostin levyn Black sails in the sunset. Kun tällä hetkellä kuuntelen tätä Black sails in the sunset levyä (biisi Malleus Maleficarum), huomaa todella selvästi miten AFI on muuttunut. Vaikea sanoa, pidänkö enemmän uudesta vaiko tästä vanhemmasta AFI:sta. Kumpikin kuulostaa älyttömän hyvältä. Tämä vanha on selvästi rankempaa ja menee enemmän sinne punkrockin suuntaan.

Decemberundergroundilta pidän melkeinpä kaikista kappaleista. Loistavaa musiikkia, kauniita kappaleita ja sanoituksia.

"As you exhale, I breathe in and sink into,
The water underground,
And I grow pale without you"

AFI - The interview

Lempibiisejäni levyltä ovat The Killing Lights, Endlessly, She Said (ahhh), sekä The Missing Frame. Tunnetuimmista biiseistä Miss Murderer sekä Love Like Winter en taas välitä niin paljoa. Tältä vanhemmalta on vähän liian aikasta lähteä arpomaan parhaita biisejä. Muokkailen ehkä sitten myöhemmin.

Se on vielä lisättävä, että loistava bändi, mutta en siedä katsoa sitä. En kestä katsoa laulajan tekoripsiä ja luomivärejä. Ehei, rakastan bändiä siihen asti kun minun ei tarvitse nähdä sen esiintyvän. Ärsyttävää. v_v

jaajee

• Ankeuttaja
AFI
« Vastaus #2 : Joulukuu 23, 2006, 12:10:34 »
Minä kuulin bändistä viime kesänä, kun olimme matkoilla ja näin MTV:stä (latinalaisen amerikan) AFI:n Miss Murderin. Se video vain jäi mieleen ja nimi. Silloin en vielä heti pitänyt bändistä paljoa, mutta nykyään se on yksi lempibändeistäni. Levyistä minulla ei ole kuin Decemberunderground(täältä ei ole löytynyt muita levyjä), mutta olen kuullut vanhempiakin kappaleita ja pidän myös niistä paljon. Lempikappaleitani Decemberundergroundilta ovat: The Killing Lights, 37 mm, Miss Murder ja Endlessly She Said

Kaulavaltimo

• Ankeuttaja
AFI
« Vastaus #3 : Joulukuu 23, 2006, 13:51:43 »
Tykkäilen AFI:sta hirmuisesti. <3 Tutustuin kolme vuotta sitten bändiin kuunnellessani levykaupassa Black Sails in the Sunset-levyä läpi. Ostin levyn saman tien, Porphyria ja Clove Smoke Catharsis ovat klassisia kappaleita jotka muistan aina BSITS:ltä. Kuuntelin levyä viikon verran ja ostin kaksi muuta AFI:n levyä, The Art of Drowningin ja Answer That and Stay Fashionablen, kumpikin samaa luokkaa Black Sails in the Sunsetsin kanssa. Nyt pari vuotta myöhemmin omistan viisi levyä AFI:lta: edellä mainintut sekä  Sing the Sorrowin ja Decemberundergroundin.

Lainaus käyttäjältä: "Yö"
Uutta AFIa olen kuullut kutsuttavan kuraksi

Pidän uudesta AFI:sta valtavasti, yhtä paljon kuin vanhastakin. Love Like Winter on kappale, josta huomaa tyylin muuttuneen. Vaikka punkrockia ei enää huomaakaan niin selvästi, harmittaa hc:n puuttuminen musiikista :<

Siskoni on ollut AFI:n keikalla ja sanoi, että bändi on livenä upea. Omakin haaveeni olisi joskus päästä katsomaan live-esiintymistä bändiltä.

velhotar

• Ankeuttaja
AFI
« Vastaus #4 : Tammikuu 08, 2007, 17:21:20 »
Ah, voisin sanoa että toinen lempibändeistäni. Levyjä on kaksi, Shut Your Mouth and Open Your Eyes ja Decemberunderground. DU:lta lemppari on, tällä hetkellä, Kiss & Control, josta kyllä huomaa että sillä Daveylla taitaa olla joitain fantasioita. -___-

Tutustuin bändiin joskus, en muista koska, tais olla sillon touko-kesäkuussa ennen DU:n ilmestymistä, kun Kerrang!issa oli koko sivun arvostelu heidän keikastaan. Sillon ajattelin että joo, eih. Sitten jotenkin kuulin jossain Miss Murderin, päätin ostaa levyn, ostin sen pienoisen hakemisen jälkeen, ihastuin kyseiseen levyyn, latasin pari biisiä koneelle, ihastuin niihin ja ostin sitten tuon vanhemman levyn. Nyt yritän etsiä Sing the Sorrowia, mutta luultavasti täytyy luovuttaa ja tilata netistä, tai tehdä kierros Tampereen levykaupoissa. Eikä millään jaksaisi.

I Heard A Voice olisi ihana saada, ja sen Suomestakin voi ilmeisesti tilata, mutta ongelma on se aluekoodi, kun en tuon soittimen jutuista mitään tiedä (tai tietokoneen) enkä sitten haluaisi maksaa sitä hirveää hintaa ja sitten pettyä kun ei toimikaan. Siinä on ilmeisesti siis Pohjois-Amerikan aluekoodi. Eihän se sama olis tietenkään kuin livenä oikeasti nähdä, mikä olisi aika uskomatonta.

Poissa Amy Angel

• Vuotislainen
AFI
« Vastaus #5 : Tammikuu 11, 2007, 23:17:19 »
Ah, no hitto. Te teitte tän.. Mä oon jo vuosia toivonu ettei kukaan tekisi topicia AFIsta tänne koska se on mun bändi *lol* enkä halua että se yleistyy Suomessa. Tiedän. Kauhean itsekästä..

Sanotaanko että tutustuin AFIin noin kolme vuotta sitten. Ensimmäinen biisi jonka kuulin oli God Called in Sick Today. Rakastuin Black Sails in the Sunset albumiin mutta Sing the Sorrow oli ensimmäinen albumi jonka omistin. Tällä hetkellä omistan kaikki, STS kahteen otteeseen (toinen on UK versio) ja DUsta mulla on vain UK versio. Omistan paljon muutakin.. hmm..

En sano että AFI olis vain mun lempibändi tai harrastus. Se on mun elämäntapa, elämä.
Mä en jaksa alkaa kertomaan mielipiteitäni siitä kuinka AFI vaihtaa musiikkityyliä joka albumillaan, kuinka mainstream se on nykyään etc. etc. Sanon vain yksinkertaisesti että AFI on mulle elämä.

Näin AFIn livenä viime lokakuussa Lontoossa. Keikan jälkeen hengasin noin 2 tuntia bändin kanssa kujalla.
Raindrops, mitä vikaa on tekoripsissä? o_O

Onko täällä kukaan muu joka kuuluu DFään?

Lainaus käyttäjältä: "velhotar"
I Heard A Voice olisi ihana saada, ja sen Suomestakin voi ilmeisesti tilata, mutta ongelma on se aluekoodi, kun en tuon soittimen jutuista mitään tiedä (tai tietokoneen) enkä sitten haluaisi maksaa sitä hirveää hintaa ja sitten pettyä kun ei toimikaan. Siinä on ilmeisesti siis Pohjois-Amerikan aluekoodi. Eihän se sama olis tietenkään kuin livenä oikeasti nähdä, mikä olisi aika uskomatonta.

IHAVssa ei ole koodia. tai on, se on 0 eli toimii kaikkialla. Osa DVDistä on sellaisia jotka ei toimi joissain soittimissa tai läppäreissä - siinä tapauksessa lähetä pelkkä DVD takaisin Interscopelle osoitteesi kera ja he lähettävät sinulle uuden toimivan DVDn. lisää tietoa: www.afireinside.net

(btw- mikä tää idea on että kirjotetaan julmattoman pitkä viesti eikä sen jälkeen kirjoteta uudestaan? eikö täällä oikeesti tapahdu keskustelua?)

velhotar

• Ankeuttaja
AFI
« Vastaus #6 : Tammikuu 12, 2007, 17:27:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Amy Angel"

IHAVssa ei ole koodia. tai on, se on 0 eli toimii kaikkialla. Osa DVDistä on sellaisia jotka ei toimi joissain soittimissa tai läppäreissä - siinä tapauksessa lähetä pelkkä DVD takaisin Interscopelle osoitteesi kera ja he lähettävät sinulle uuden toimivan DVDn. lisää tietoa: www.afireinside.net

Okei, kiitos. :) Ehkä sitten tilaan sen jostain jos on vielä rahaa viikonlopun jälkeen.

Raindrops

• Ankeuttaja
Vs: AFI
« Vastaus #7 : Helmikuu 28, 2007, 21:41:02 »
Nyt, yhtä levyä rikkaampana(The Art of Drowning), voin sanoa että vanha tuotanto on paaaaljon parempaa. Loistavia biisejä loistavien biisien perään. The Art of Drowning- levyllä tuntuu joissakin kohdissa että kaverit menettäisivät otteensa, mutta silti se pysyy melko hyvin kasassa. Of Greetings and Goodbyes- biisin alku on loistava. ^^ Nyt kun olen kauemman aikaa ehtinyt kuunnella tätä vanhempaa tuotantoa, olen huomannut että en kuuntele enää ollenkaan tuota heidän uusimpaa levyään.

// Villi Lohi poisti turhan lainauksen.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2007, 02:13:25 kirjoittanut Villi Lohi »

Poissa Amy Angel

• Vuotislainen
« Vastaus #8 : Toukokuu 14, 2007, 14:13:24 »
Nyt kun olen kauemman aikaa ehtinyt kuunnella tätä vanhempaa tuotantoa, olen huomannut että en kuuntele enää ollenkaan tuota heidän uusimpaa levyään.

Kauheeta DU dissausta. Kokeileppa kuunnella niitä kaikkia biisejä vähän sekasin.

Osta seuraavaks Black Sails in the Sunset. se on parempi kun AOD.

Raindrops

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Toukokuu 15, 2007, 19:44:27 »
ja itseasiassa juuri tänään ostin levyn Black sails in the sunset.

... juu.

monday

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Syyskuu 01, 2007, 19:16:32 »
Itse tutustuin AFI:in vasta puolisen vuotta sitten. Aluksi en niinkään tykännyt tästä loistavasta bändistä, mutta nykyään on yksi ihan lempibändeistäni. Minusta uudempi AFI on vähän parempaa, mutta tykkään myös vanhasta. Decemberunderground kuitenkin eniten käytössä, ja siltä parhaimmaksi biisiksi nousee Kill Caustic, aivan mahtava. Olisi muuten tosi kiva nähdä AFI joskus livenä!

Poissa Cielo

• fearless
  • Vuotislainen
« Vastaus #11 : Syyskuu 02, 2007, 18:36:20 »
Kun kuulin AFI:n Prelude 12/21:n Smallvillessä, pidin siitä heti. Oli pakko yrittää kaivaa esille esittäjä. Ja onneksi sitten löysin AFI:n. Morningstar on myös jotenkin koskettava kappale.
En ole hirveästi bändiin ehtinyt tutustua, mutta ehkä sitten tulevaisuudessa. MySpacessa bändi on kyllä kaverilistallani, että sillä lailla ainakin tuen heitä. :)
LaForks.net                                    
suomenkielinen Houkutus-foorumi
--
ava by blackdogicons @ LJ

Poissa Briette

• Vuotislainen
« Vastaus #12 : Syyskuu 03, 2007, 14:44:31 »
Jostainhan tämän bongasin, ei tuu nyt ollenkaan mieleen että mistä, joskus ehkä puolivuotta sitten? No en enää muista. Levyjä mulla ei ole, mutta kappaleita kuullut ihan mukavasti, vaikkakin varmaan melko vähän näiden kaikista kappaleista. Jonkun murto-osan siis olen kuullut. Ilmeisesti vähän sekaisin kaikilta levyiltä. Kokonaisuudessaan oon kuullut vaan tuon Decemberundergroundin. Ihan hyvää musiikkia, enemänkin kun hyvää, mutta ei ihan siellä parhaimmistossa.

Parhaita kuulemiani kappaleita on varmaan, tässä mielentilassa, Silver and Cold, Midnight Sun, Death of Seasons. On niitä muitakin hyviä, pitää muutenkin lisää kappaleita pummia laittomasti koneelle.

Kyllähän noista Daveyn hiuksista ja meikeistä on aika moista läppää saannut heittää, mutta onhan se kuitenkin hänen tyylinsä, joten pitäkööt sellaisena jos kerran tosissaan tykkää. En valita.
i only show you what i want you to see

Poissa Moonbeam

• Vuotislainen
« Vastaus #13 : Syyskuu 07, 2007, 11:05:04 »
Tutustuin AFIin vuonna 2000, Kerrangissa oli keikkaarvostelu (oli kiertueella sillon Rancidin ja Distillersien kanssa, Art of Drowning oli justiinsa ilmestynyt) ja, mitäpä sitä kiertelemään, katselin että ompas siinä viehättävä miäs (Havok meinaan) ja imu..köh, siis hankin heti muutaman piisin. Eka taisi olla "God called in sick today". Ja hyvä oli. Olen hiukan undecided uuden tuotannon kohdalla, en esim. omista uusinta levyä, koska en ole täysin vakuuttunut niistä piiseistä.

Poissa Amy Angel

• Vuotislainen
« Vastaus #14 : Lokakuu 14, 2007, 13:32:19 »
Olisi muuten tosi kiva nähdä AFI joskus livenä!

ja kannattaakin nähdä!! sitä energiaa minkä pojat pistää pystyyn lavalla, ei vain pysty kuvailemaan. Se pitää ite nähdä.
Olen tähän mennessä nähnyt AFIn 4 kertaa livenä (yksi suomalainen kaverini on nähnyt 17). Aina kun ollaan päässyt juttusille poikien kanssa keikan jälkeen, ollaan puhuttu niille kuinka olis mahtavaa saada ne Suomeen vielä joku päivä ja vastaus on ollut positiivinen että he itsekin haluaisi tulla käymään Suomessa.. Lähin mitä ne on täälläpäin käynyt on siis Ruotsi tähän mennessä.. Toivoa on vielä! ehkä ne ens kiertueella.. ;) (tosin siihenkin on 2-3 vuotta aikaa kun ne nyt alkaa tekeen uutta levyä)

Poissa Miss Zora

• nordist [nu'dist]
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #15 : Heinäkuu 18, 2010, 16:21:24 »
Löysin AFI:n vasta puolivuotta sitten. Yksi ystävistäni suositteli sitä minulle. No, meninpä you tubeen ja kuuntelin AFI:n kappaleita. lempikappaleiksini pomppasivat Girls not Grey, Miss Murder ja Love like winter. Pojissa on totisesti energiaa. Varsinkin musiikkivideoissa ne pistävät tuulemaan. Laulajalla, Davey Havokilla on loistava ääni!
den eneste måten å ha noe i uendelig tid, er ved å miste det

Poissa Metsis

• Vuotislainen
  • Curiouser and curiouser
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #16 : Heinäkuu 27, 2010, 16:50:40 »
Löysin AFI:n vasta puolivuotta sitten. Yksi ystävistäni suositteli sitä minulle. No, meninpä you tubeen ja kuuntelin AFI:n kappaleita. lempikappaleiksini pomppasivat Girls not Grey, Miss Murder ja Love like winter. Pojissa on totisesti energiaa. Varsinkin musiikkivideoissa ne pistävät tuulemaan. Laulajalla, Davey Havokilla on loistava ääni!

minulla sama oikeastaan. Siskoni kuunteli AFIa jossain vaiheessa, ja minäkin aloin innostua bändistä. Varsinkin kun aloin muutenkin kuuntelemaan vähän raskaampaa ja erityylisempää musiikkia kuin aikaisemmin.
'Cause though the truth may vary
this ship will carry our bodies safe to shore.