Kirjoittaja Aihe: Hovimäki  (Luettu 13295 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Selestina

• Ankeuttaja
Hovimäki
« : Helmikuu 26, 2003, 18:35:29 »
Minun lempisarjani, jota olen tuijotellut aivan ensimmäisestä tuotantokaudesta alkaen. Taisin olla silloin neljännellä, vai viidennellä, en muista tarkasti, kun jaksojen välillä on ollut useiden vuosienkin taukoja. Kuitenkin, jäin välittömästi koukkuun.
  Hovimäessä minua kiehtoo eniten se, että siinä seurataan tiiviisti kahden erilaisen suvun vaiheita ja samalla myös Suomen historiaa.
 Hovimäki on toteutettu ihanasti, lavastukset, puvut, kaikki... !
  En vain tajua, miksi kakkosen pitää nyt tämäntuotantokauden jälkeen lopettaa sarja, vaikka ohjaaja on suunnitellut vielä viidettä tuotantokautta.  Ja käsittääkseni Hovimäki on aika suosittu sarja jopa nuorison keskuudessa.  

Vai onko? Kertokaa te. Mitä mieltä olette ko. sarjasta?

Poissa Vammahaltia

• Vuotislainen
Re: Hovimäki
« Vastaus #1 : Helmikuu 27, 2003, 09:55:59 »
Juuh, olenhan minä sitä katsonut, alusta lähtien.

Pidin enemmän niistä aiemmista jaksoista, missä oli Magnus ja Johanna ja Ester. Nykyään ei jaksa enää sytyttää, näyttelijät ovat mielestäni huonompia ja hahmot latteampia (Esim. Nykyinen emäntä ja Felix). Uusista hahmoista vain Paulista pidin, mutta hänetkin mentiin räjäyttämään taivaan tuuliin. Pshah.

Pidin sarjasta kovastikin yhteen aikaan, mutta sitten se lopahti, enkä ole suuremmin seurannut. En katsonut eilenkään (se tiirasi Independence Dayta :P ).

Sarjan vahvin puoli on ehdottomasti kaunis ympäristö ja se, miten se on taitavasti kytketty suomen historiaan.

Ihan hieno, ja vähän ihmettelin sitä rahoituksen lopettamista. ^^

Amnada

• Ankeuttaja
Hovimäki
« Vastaus #2 : Helmikuu 28, 2003, 13:37:54 »
Hovimäki on aivan ihana.  Ensimmäisiä jaksoja katsoin äitin kanssa, kun ei ollut muuta tekemistä ja ta-daah.  olin koukussa.  Ja olen vieläkin.  Hovimäessä pystyy elämään mukana. Kaikki on niin realistista ja jotenkin, noh historiallista tietenkin.   Carl-Magnuksen ja Estherin nuoruusaika ja se juuri heidän tarinansa oli minulle sitä suosikkiaikaa.  ^^   (Ikuinen romantikko...)
Kyllä minä vieläkin hypin aivan onnessani, kun kuulen vain Hovimäen tunnusmusiikin. Sekin on niin ihana.  
Eikö kenekään muun mielestä tämänhetkisten jaksojen Axel vanhana ole hupaisa?  Minä naureskelen aina sille. Aivan loistava näyttelijä!  Mutta Erkki...  Erkki kuollut? Eeeeiih!  Minä tahdon Erkin takaisin.  *snif*

Hovimäen katsomisesta voi olla hyötyäkin.  Oppii historiaa.  Minä muistin kerran historiankokeessa yhden vuosiluvun oikein sattumalta vain Hovimäen ansiosta.

Selestina

• Ankeuttaja
Hovimäki
« Vastaus #3 : Maaliskuu 03, 2003, 16:24:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Drage Anathan"

Ja kun tuotantokausien välillä on niin älyttömän pitkä aika, ei ole enää aavistustakaan kuka on kuka ja kenen lapsi *huokaa*
Aion kuitenkin seurata hamaan loppuun asti.

Mene Hovimäen nettisivuille, sieltä löydät varsin kattavat sukupuut, jossa ovat kaikki.  :)
Minusta taas on varsin huvittavaa, kun nuoret ihmiset meikataan vanhoiksi. Sellaisen roolin minäkin tahtoisin tehdä. *Suunnittelee menemistä näytelmäkerhonsa ohjaajan puheille :twisted: *
Ja minusta on paljon parempi meikata näyttelijät vanhoiksi, kuin ottaa uusia tiloille. Ainut vahennettu on nyt vain Marie. Olisi paljon hauskempaa, jos kaikille olisi tehty niin.  Eikä otettu uusia tiloille, joihin ei ihan heti totukaan.
Ei Felix ole mitenkään lattea hahmo, hän on suosikkini.  :)

MandyMoon

• Ankeuttaja
Hovimäki
« Vastaus #4 : Maaliskuu 16, 2003, 18:42:22 »
Olen katsonut jokaisen jakson ja aion katsoa loputkin, kauheaa jos olisi pois kotoa ja videot temppuilisivat! Kerran kävi niin ja soitin tädille että nauhoittaisi sisarentyttärelle Hovimäen.

Pidin kyllä enemmän kun Johanna, Ester ja Carl Magnus olivat siinä. Luonnollisesti myös Sepän Maria ja muut Sepät. Nyt on liian paljon tunnettuja näyttelijöitä jotka pilaavat kaiken.
Sata vuotta taaksepäin oli jo liian uudenaikaista, kivointa oli katsoa kun Hovimäessä elettiin kaksi sataa vuotta sitten, silloin kun Ulla oli pieni ja Magnus oli vielä elossa.

Tuosta vanhaksi meikkaamisesta, minusta se on vain hauskaa, varsinkin Axel jonka roolissa on vieläkin sama näyttelijä, ettekö ole huomanneet? Paras oli kun Axel ja Sofie olivat ostamassa rintasokeria.

Olen lukenut melkein kaikki kirja ja itselläni on kaksi, Keisarin auringon alla ja Heräämisen aika. Heräämisen aika oli todella hyvä ja sen luettua oli helpompi seurata sarjaa, kertoo ajasta jota ei ole kuvattu, alkaen siitä kun Esteristä tulee Carl Magnuksen vaimo ja loppuu kun Marie on parivuotias.

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: LumosQuest8
  • Tupa: Korpinkynsi
Hovimäki
« Vastaus #5 : Maaliskuu 17, 2003, 15:50:01 »
Te olette unohtaneet Ullan !  :( . Ulla Oli hyvä hahmo niin lempeä niin kuin Esterikin.

No siis sarja joo ihan hyvä. Ennen oli parempi, paljon parempi, Mutta nyt siitä on helppo kehitellä kaikkea hauskaa. esimerkiksi se yks näytteliä on se tutti-ritari huvitutista.  :D .
Mutta ennen oli parempi, Paljon parempi

MUOKS.
kuinka monta kirjaa niistä on tullut?
Mulla on 2 ja yksi ainakin on tullut kauppoihin siis se minä tuli nyt
Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

Anonymous

• Ankeuttaja
Hovimäki
« Vastaus #6 : Maaliskuu 20, 2003, 18:23:53 »
Mä oon kattonu Hovimäkee siitä asti, kun se alkoi. (En millään silloin muistanut, oliko se "Hoviväki" vai "Hovimäki"....

Sarja oli parhaimmillaan silloin Johannan (Johanna oli lempihahmojani...) ja Magnuksen aikaan. Aika moni muu taitaa olla samaa mieltä... Siis koko ensituotanto kausi oli hyvä... (Sen viimeissä jaksossa magnus putosi veteen ja hukkui) Maria-muori oli mahtava, heidän lapset, Iisakki, Aaron (?) ja Anna... Frida-mamselli.  (muistanhan oikein) Stina-piika, Pastori Wegelius... Kaikki ihanat ja tutut hahmot. Pidin varmaan jokaisesta.
Tokalla tuotantokaudella taso oli vielä... No, melkein yhtä hyvä. Ulla, Ester, Carl-Magnus ja Axel, lasinpuhaltaja... Kaikki tosi hyviä. Jounikin oli silloin hyvä... Vielä.

No, kolmas kausi oli pettymys. Tylsää, jäykkää... Plääh... Muutama rakas hahmo jäljellä, uusi Carl-Magnus kamala Esterille... Wilhelm-herra lähinnä-no, ihan ok.
Erkki oli hyvä... Ja Matti. Ja Matilda ja Juho...

Nyt nelonen vaikuttaa ihan hyvältä. Ruth on hyvä, ja Axel elää edelleen... Se on niin... Virkistävä. (koska se on just paras)
Felix on vähän omituinen.
Sepän pojista se nuorempi eli Väinö oli mahtava, kun sitä esitti se nuorempi poika... "Akat pitää taas sitä - pakana kerhoa..." silleen kivasti venytellen... On se edelleen ihan hyvä...

Mulla tuli viimejakson jälkeen hirvittävän ikävä ensimmäisiä jaksoja sata vuotta taaksepäin. Alko ihan surettaa... Toivottavasti kakkonen näyttää koko sarjan uudestaan ihan alusta asti. Pitäiskö toivoo?

Tiesittekö, että kartano, joka sarjassa on, on Turussa, Kakskerrassa, Brinkhallan kartano. Ja järvi taas on Brinkhallan järvi. (En oo varma kirjotetaaks Brinkhalla näin vai näin: Prinkhalla... Meijän mökki on Hirvensalossa,  (siinä viereisellä saarella) joten on tullut kakskerrassa käytyä ja järvessä uitua jo ennen sarjaa. Kartanon pihalla kävelin viime kerran viime kesänä. Siellä oli muutama iso lavaste paikallaan...
Sarjan terassi siinä ulko-oven edessä on muuten ihan vain lavaste... Se ei kuulu kartanoon. Jotkut ikkunatkin ovat valeikkunoita.... Paikka on aivan erilainen. (katoksen alla, jossa Vavan ja Wilhelmin häitä vietettiin on aika kiva...)
Kannattaa joskus siis käydä katsomassa... Sisälle ei välttämättä pääse (en ole itse ainakaan ollut)

Nooh... Ei enempää...
Kä˙kää täällä: http://www.yle.fi/hovimaki/ Löytyy mm. sukupuu ja muuta sellaista...

Selestina

• Ankeuttaja
Hovimäki
« Vastaus #7 : Maaliskuu 23, 2003, 19:14:02 »
Juu, minä olen käynyt tuolla Kakskerrassa "Hovimäkeä" ihastelemassa ja kaikkea hauskaa kuvittelemassa. En päässyt minäkään sisään, mutta en toki sitä odottanutkaan, kun sillätavoin ihan hiljaisuudessa sinne ajeltiin.  8)  Kartano tosiaan näyttää erilaiselta tv:ssä, sen ympäristö varsinkin. Siellä oli todellisuudessa aika... mikä se sana on? No sanotakoon nyt ränsistynyttä, kun en parempaa sanaa keksi. Hieno paikka kuitenkin.
Kävin siellä kesällä 2000, ja olisi kiva päästä uudestaan. Harmi vain, että asun niin kaukana.
Uusi Hovimäki (Päin nousevan Suomen rantaa) on jo ilmestynyt kirjana, vaikka jaksot pyörivät vielä tv:ssäkin. Lainasin kirjan kuitenkin  kirjastosta, ja täytyy myöntää, että vähän harmittaa, kun nyt tietää kaiken tapahtuvan. No jaah.. Hovimäki-kirjat ovat ihania. Historia siinä on niin ihanaa.

Hilkka

• Ankeuttaja
Hovimäki
« Vastaus #8 : Maaliskuu 23, 2003, 20:03:44 »
En ole kyseistä sarjaa mitenkään noteerannut koskaan aikaisemmin, mutta kun tämän (koulu)jakson alussa alkoi myös Suomen autonomiasta alkava historian kurssi, opettaja suositteli sarjan seuraamista. Olen aika huonosti noudattanut tuota suositusta, koska en yksinkertaisesti muista avata tv:ta oikealta kanavalta oikeaan aikaan. Mielestäni jaksoja edeltävät historiabriiffit ovat erinomainen ratkaisu, ja katsoisin mielelläni edes ne, mutta muistini on tosiaan ongelma...

Annúnqúerewen

• Ankeuttaja
Hovimäen kosto ja paluu
« Vastaus #9 : Huhtikuu 24, 2003, 16:41:35 »
Seloppuseloppuseloppuseloppuseloppu SE LOPPU!!!

Mä olin todella maassa, kun Hovimäen viimeisen jakson lopputunnari alkoi soida. Jotenkin... Okei, alussa en voinut sietää Felixiä, näytti liikaa mun mielikuvaltani Sibeliuksesta, mutta nyt mä tajuan, että se jätkä osas oikeesti näytellä! Etenkin tää viimeinen jakso, Felix oli niiiin romuna, ihan kuin se olis odottanu kuolemaa... "Se on tulevaisuus"...   :(
 Mutta. Nyt ne mun melkein koko tuotantokauden odottamani Ruthin ja Oton häät olivat! Just noin sen kuuluu mennä, true love. Rundman on ihan varmasti yksi kaikkien aikojen parhaimpia suomalaisia näyttelijöitä, ja se on multa aika hyvin, koska en liiemmina arvosta kotimaista tv:tä tai elokuvaa.

Se on loppu!

Mitä mä teen...

"Minä tiedän tautini, eikä siihen auta kuin hauta."

:cry:

Täytyy alottaa uusintojen kyttääminen ja ne kirjat vois lukea. Onks niissä se salkkareitten käsikirjottaja ollu mukana? Toivottavasti se ei ole mokannu mitään, saliksissa on ainaskin niin ala-arvosta replikointia ja juonikuvioita, että... !

Loppu...

Annúnqúerewen

• Ankeuttaja
Hovimäen kosto ja paluu
« Vastaus #10 : Huhtikuu 24, 2003, 16:45:02 »
Seloppuseloppuseloppuseloppuseloppu SE LOPPU!!!

Mä olin todella maassa, kun Hovimäen viimeisen jakson lopputunnari alkoi soida. Jotenkin... Okei, alussa en voinut sietää Felixiä, näytti liikaa mun mielikuvaltani Sibeliuksesta, mutta nyt mä tajuan, että se jätkä osas oikeesti näytellä! Etenkin tää viimeinen jakso, Felix oli niiiin romuna, ihan kuin se olis odottanu kuolemaa... "Se on tulevaisuus"...   :(
 Mutta. Nyt ne mun melkein koko tuotantokauden odottamani Ruthin ja Oton häät olivat! Just noin sen kuuluu mennä, true love. Rundman on ihan varmasti yksi kaikkien aikojen parhaimpia suomalaisia näyttelijöitä, ja se on multa aika hyvin, koska en liiemmina arvosta kotimaista tv:tä tai elokuvaa.

Se on loppu!

Mitä mä teen...

"Minä tiedän tautini, eikä siihen auta kuin hauta."

:cry:

Täytyy alottaa uusintojen kyttääminen ja ne kirjat vois lukea. Onks niissä se salkkareitten käsikirjottaja ollu mukana? Toivottavasti se ei ole mokannu mitään, saliksissa on ainaskin niin ala-arvosta replikointia ja juonikuvioita, että... !

Loppu...

Selestina

• Ankeuttaja
Hovimäki
« Vastaus #11 : Huhtikuu 24, 2003, 17:35:53 »
Hovimäki tosiaankin loppui. Yyh. Minä melkein itkin siinä lopussa, se oli niin surullinen ja muutenkin, kun olen katsonut sarjaa niin monta vuotta, niin se tuntuu niin todelliselta... Tai jotain, ei ehkä todelliselta, mutta toivottavasti edes joku ymmärtää.  Vaikka periaatteessahan se todellisuutta onkin. Melkein.
Hiukan harmitti se, että olin lukenut "Päin nousevan Suomen rantaa" kirjana ennen kuin sarja loppui  ja tiesin siis kaiken, mitä tuli tapahtumaan.
Ne kirjatkin ovat ihania, mutta pidän tv-sarjasta enemmän. "Hovimäen aikaan"-dokumentitkin ovat loistavia. =) *Aikoo näytättää niitä oppilailleen, kun (huom. kun ^^) opettaa joskus tulevaisuudessa historiaa.* Ei nyt tietystikään kaikkia, mutta osan.

MandyMoon

• Ankeuttaja
Hovimäki
« Vastaus #12 : Huhtikuu 25, 2003, 22:33:18 »
*taputtelee silmäkulmiaan nenäliinalla*

Miksi sen piti loppua? Miksei joku voinut lainata niille paria miljoonaa rahoitukseksi? Joku? Käsi ylös!

Felixen näyttelijä oli aivan loistava, Felix oli kyllä vähän liian ailahteleva. Mutta lopussa hän oli niin oikeassa, se oli taidetta. Toiseksi viimeisessä jaksossa minä kyllä säikähdin, kun Felix oli siellä sängyn alla ja itki.

Häät olivat myös ihanat. Niin vaatimattoman juhlavaa. Ruthista näki että hän rakasti tosissaan miestään.

Lillillä olisi minusta voinut olla isompi rooli. Jotain jäi puuttumaan kun hänet vain sivuutettiin

Onneksi se uusitaan. Silloin kyllä katson taas jokaisen jakson. Laitan nauhalle ja katselen.

Katariina

• Ankeuttaja
Hovimäki
« Vastaus #13 : Kesäkuu 04, 2003, 17:56:46 »
Hei, apua. Kertokaa, miten se Felixin viimeinen lause ihan lopussa meni. Mä olen unohtanut mitä se sano. Jotaan "sen nimi on..." mut mikä se oli?

Selestina

• Ankeuttaja
Hovimäki
« Vastaus #14 : Kesäkuu 04, 2003, 19:48:22 »
Sairaanhoitaja, vai mikä nyt onkaan: "Mitä se esittää?"
Felix: "Tulevaisuutta"

Minä kaipaan Hovimäkeä.

Maria Chang

• Ankeuttaja
Hovimäki
« Vastaus #15 : Toukokuu 21, 2004, 21:03:32 »
Se oli tosi hyvä sarja, siis silloin kuin tuli. En muista siitä kyllä kauheasti enää mitään, mutta se yksi nainen oli lempparini. Meinasin muuten aina nukahtaa niiden Hovimäen aikaan-dokumenttien aikana ^^ Tietääkö kukaan, että tuleeko siitä enää mitään uusintoja /  jatkoa?

Araminta Meliflua

• Ankeuttaja
Hovimäki
« Vastaus #16 : Toukokuu 25, 2004, 14:46:27 »
Itse en ole koskaan pitänyt suomalaisista sarjoista. Ne ovat mielestäni huonoja. Enkä tähänkään topiciin olisi vastannut, jollen olisi itse ollut Hovimäessä mukana. Kyllä vain, peräti kolme kertaa. Se oli joskus ala-asteella.
1. kerta oli, kun joku mummo istui jalkapuussa ja kävelimme massana ohi. Veljeni sanoi: "isä, kuka tuo vanha akka on?" Vastaus: "suus kiinni Jaakko!"   Veljeni nimi on sitten oikeasti Antti (teitä varmaan kiinnostaakin se).
2. Kerta: ööhh.... en muista. Muistan, että ulos oli katettu sämpylöitä ja mehua ja munkkeja, joita sitten sai syödä. Ja siis se ei liittynyt Hovimäen kuvauksiin.
Muistan sittenkin! Istuimme torpassa eli olimme massaa, joka oli... lavasteena. Kuuluin lavasteisiin =)
3. Kerta: Istuimme torpassa, jonne tuli se muistaakseni se tyyppi, joka on muistaakseni Saarioisten mainoksessa... Ai niin, olisikohan se ollut Vesa Vierikko? No se tai joku muu tuli torppaan, puhui kiihtyneesti ja lähti ovet paukkuen ulos. Veljeni ja minun oli määrä katsoa hänen jälkeensä ja kääntää pää sitten takaisin. Kuvaaja otti ihan lähikuvan! Tosin en tiedä tuliko lopulliseen versioon lähikuvaa. Minulla oli letit.
Kerro jos tunnistit. =)

Vaatteet olivat painavia ja jäykkiä. Ylistys näyttelijöille, jotka voivat näytellä sellaisissa!

Poissa C'anossa

• Sulo-otus
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Korpinkynsi
Hovimäki
« Vastaus #17 : Toukokuu 25, 2004, 16:35:02 »
Kyllä, katsoin koko sarjan alusta loppuun, kaikki neljä tuotantokautta.

Yhdyn kaikkien puheisiin siitä, että Hovimäki oli alussa parempi. Silloin kun siinä oli Johanna ja Magnus, ja silloin kun Carl-Magnus ja Ester (suosikkihahmoni!) olivat nuoria. Kolmas tuotantokausi oli ehkä huonoin, en pitänyt YHTÄÄN siitä Carl-Magnuksen uudesta näyttelijästä! Kun ne kaksi viimein sai toisensa toisen tuotantokauden lopussa, niin odotin innolla sitä yteiseloa... ja sitten se olikin tuommoista! Ja se Wilhelmin ja Vavan rakkaustarina oli jotenkin niin tönkkö. Mutta aikuisesta Felixitä pidin.

Kyllä ne jaksot voitaisiin näyttää uudestaan ihan alusta asti kaikki!^^
Fly me to the moon.
Let me sing among those stars.

Poissa Herttuatar

• Sekopää
  • Vuotislainen
Hovimäki
« Vastaus #18 : Elokuu 03, 2006, 16:03:58 »
HEI KAIKKI JOTKA JOSKUS VUOSINA PORKKANA JA KEPPI KATSOITTE HOVIMÄKEÄ!!!!!

(Anteeksi, minun oli ihan pakko tuulettaa tunteitani... ;))

Olette toivottavasti huomanneet, että YLE näyttää 11 uusintaa aivan sarjan alusta asti? Monta jaksoa on jo mennyt, toivottavasti mahdollisimman moni on ne nähnyt. Minä ainakin harmistuisin kovasti jos kuulisin, että sarja on pyörinyt uusintoina, enkä minä nähnyt niitä!

Muistan aikaisemmista Hovimäki jaksoista vain sen voimakastahtoisen (ja äänisen) vanhan rouvan. Ja kun Hovimäen uusinnat alkoivat olin seitsemännessä taivaassa.

Näyttelijät eivät ole niitä parhaita (ainakaan näin alussa) mutta silti Hovimäessä on jotain käsittämättömän viehättävää. Luultavasti puvut, lavastus, musiikki- kaikki se ajan kuva.
(Inhoan Hovimäen isännän, kapteeni Lindhofin näyttelijää, se näyttää mielipuolelta!)

Luulin että on yleisemminkin tiedossa, että sarjan rahoitus lopetettiin. (Tai rahat loppuivat.)
Vaikka tätä tehtiin vain neljä tuotantokautta, on kirjoja peräti kuusi. (Omistan niistä ensimmäisen!!!)

Toivoisin, että YLE näyttää tämän jälkeen (siis sen jälkeen kun 11 jaksoa on näytetty) lisää Hovimäkeä, vaikka epäilenkin, että se on vain täytettä kesän tyhjälle ohjelmistolle, joka tuntuu koostuvan uusinnoista.

Hyvät vuotislaiset, kirjoittakaa tänne ja kertokaa etten ole ainoa joka muistaa Hovimäen ja rakastaa sitä!
"Ei paavi ole paha, vaan kelpaa sille raha. Siksi sillä paisuu, peräpää ja maha."
Prinssi Faisalin sormus

Uene

• Ankeuttaja
Hovimäki
« Vastaus #19 : Elokuu 03, 2006, 21:15:44 »
Minä rakastan kyseistä sarjaa, ihan ensimmäisestä jaksosta alkaen silloin joskus :) Olen nähnyt ihan jokaisen jakson. En tiedä mikä siinä on, yleisestikin vain pidän sellaisesta historiallisesta pukudraamasta ja muuta...  Suomalaisille sarjoille olen yleensä aika allerginen, mutta Hovimäki kaikista kökköyksistään huolimatta on vain ihana.

Olen aivan onnessani katsonut nyt uusintoja ensimmäisestä kaudesta. Olen odotellut niitä oikeastaan siitä asti kun kyseiset jaksot silloin loppuivat enkä jatkosta tiennyt mitään.

Lainaus
Minä kaipaan Hovimäkeä.

Niin minäkin...

Skar Phran

• Ankeuttaja
Hovimäki
« Vastaus #20 : Elokuu 10, 2006, 10:40:55 »
En ole ollut aikaisemmin kiinnostunut Hovimäestä, mutta nyt kun YLE on alkanut lähettää keskiviikkoisin niitä uusintoja, niin olen kiinnostunut. Isäni on seurannut ja lukenut aina hovimäkeä, joten hänen avullaan sain tähän sarjaan ensikosketuksenkin. Ja täytyykin kyllä myöntää, että sarja on upeasti toteutettu ja siinä on hienot puvut ja lavasteet :)

Poissa henia

• Pikkuisen harhassa oleva
  • Vuotislainen
  • Pottermore: QuillNiffler10113
  • Tupa: Luihuinen
Re: Hovimäki
« Vastaus #21 : Tammikuu 24, 2007, 21:18:35 »
Hei, katsoin juuri hovimäen nettisivuja ja toinen tuotantokausi uusitaan ja sitä aletaan esittää huhtikuun 25.päivä, joten sitten vaan odotellaan.
//Muoksis, tarkastin nettisivut uudelleen ja toisen tuotantokauden uusinnat alkavat jo 18.4 eli 11 päivän kuluttua//
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 07, 2007, 19:11:25 kirjoittanut henia »

Poissa Nathaniel

• melkoinen kelmi
  • Hirnyrkki
  • neitihaamu
Vs: Hovimäki
« Vastaus #22 : Huhtikuu 11, 2007, 14:45:02 »
Hovimäki on yksi ihanimmista lapsuuteni sarjoista. Aina tuli kattottua.
Hovimäestä on näytetty monina vuosina uusintoja. Kuten tuosta yläpuolelta sain onnekseni lukea, on sarjasta taas uusinta tulossa. Uusintojen välissä olen tyytynyt lukemaan sarjasta kertovat kirjat (jotka ovat hurjan paksuja!). Moni seikka selveni ja nyt lähden uudelleen innolla seuraamaan jaksoja.
Olimme kerran myös Yle 2.ssa erään ohjelmankuvauksissa. Aulassa oli kaksi vanhanaikaista pukua ja alapuolella kyltti Hovimäki. Minä sitte hihkuin ja pompin ja kuvasin kamerallani yhtäaikaa sitä suurta näkymää. Kaverit katto vieressä, et mi-? Aloin sönkätä kaikkea Hovimäestä, muttei ne raukat tajunnu mitään, edes sitä, mistä ovat jääneet paitsi.

Muoks:// Nyt se on alkanut! Voi että, alkaa tehdä mieli lukemaan niitä kirjoja sarjasta, että pääsisi taas tapahtumiin oikein kiinni. Ei meinaa malttaa odottaa viikkoa uuta jaksoa..
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 01, 2007, 16:14:36 kirjoittanut Nathaniel »
If I'cant hear your heart beat, you are too far away

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Re: Hovimäki
« Vastaus #23 : Huhtikuu 11, 2007, 14:49:47 »
Hei, katsoin juuri hovimäen nettisivuja ja toinen tuotantokausi uusitaan ja sitä aletaan esittää huhtikuun 25.päivä, joten sitten vaan odotellaan.
//Muoksis, tarkastin nettisivut uudelleen ja toisen tuotantokauden uusinnat alkavat jo 18.4 eli 11 päivän kuluttua//

Oi, jes. Tulinkin tänne kärkkymään, että onko joku mahdollisesti ottanut selville uusitaanko toinen kausi ja uusitaanhan se.
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

Poissa henia

• Pikkuisen harhassa oleva
  • Vuotislainen
  • Pottermore: QuillNiffler10113
Vs: Hovimäki
« Vastaus #24 : Toukokuu 24, 2007, 19:36:34 »
No niin toinen tuotantokausi, 4 jaksoa nähty ja lisää odotellaan. Hovimäki on todella hieno sarja.
Siinä on jotain niin mystistä, että.