Kirjoittaja Aihe: Silmät (vol2)  (Luettu 11486 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Silmät (vol2)
« Vastaus #50 : Marraskuu 13, 2009, 14:25:29 »
Minulla on melko ihanan sävyiset sinivihreät silmät. Lapsena ne olivat täysin kirkkaan siniset, perintönä vieläkin täysin sinisilmäiseltä mummoltani. Ajan myötä niihin on tullut oman äitini vihreää väriä. Silmäni ovat reunoilta hivenen harmahtavia, mikä on ärsyttävää. Näkö minulle on periytynyt äidiltäni, ja kuten hänkin, minäkin saan nyt kaksitoistavuotiaana silmälasit. :'( Tänään olin siis silmälääkärissä, koska olen jo pitkän aikaa huomannut, kuinka hallitsevan oikean silmäni näkö on heikentynyt rajusti. Siellä sitten saatiin selville, että oikean silmäni näkö on suunnilleen -2 // -2.50 ja vasenkin on miinuksen puolella // -0.50, mutta kun en muista niitä tarkkoja lukuja.

Tällä hetkellä silmäni näyttävät karmivan pelottavilta, koska silmälääkärissä lääkäri laittoi silmiini tippoja, jotka rentouttavat silmäni tutkimusta varten. Ne myös sumentavat näön ja tekevät tietysti pupillit todella laajoiksi. (Hoipuin muuten kotimatkalla melko paljon, eteeni kun en nähnyt paljonkaan.) Nyt silmieni väristä ei näy kuin ehkä millin tai hyvällä tuurilla kaksi. Pupillit ovat niin laajat. Ne on todella pelottavan näköiset, hyvä että uskallan edes peiliin katsoa. :D Ja muutenkin näytän aivan koiralta! Silmäni siis näyttävät koiran silmiltä, ne ovat melko samanlaiset nyt. (Kammottavan inhottavaa muuten katsoa tietokoneen kirkkaaseen ruutuun, koska lääkken vaikutuksesta pupillit eivät pysty pienentymään ja kaikki kirkas valo tulee suoraan silmiini.)

Niin, ja pupillini eivät ole täysin "keskellä" silmää. Nyt sen näkee. Toisella puolella pupillia iiristä näkyye enemmän kuin toisella.

Puhuessa muille ihmisille yritän aina katsoa heitä silmiin. Joskus se on kuitenkin epämukavaa, kun toinen tuijottaa (murhaavasti) takaisin. Myös kätellessä katson toisia rohkeasti silmiin.

Minunkin mielestä on ihastuttavaa katsoa toisten silmiin. Varsinkin sekavärisiin silmiin. Silmät ovat hassuja, miten pupillit supistuvat ja laajentuvat, ja miten värikkäät ne yleensä ovat.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 14, 2009, 20:57:26 kirjoittanut Raimei »
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Ryminä

• Kuutamomussukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #51 : Marraskuu 13, 2009, 15:09:41 »
Minulla on siniset silmät; oikeastaan pidän jopa niiden väristä, vaikka nyt ihan selkeän sinisit ne eivät ole.
Silmälasit löytyy myös minulta, voimakkuuksia muistaakseni vasemmassa -4,75 ja oikeassa -2,25 ja molemmissa vähän hajataittoa päälle.
Sekä, mikä tämän näön sitten sumetaa, onkin sitten rappeuma tuossa oikeassa silmässä. Eli sarveiskalvo muuttuu hitaasti kartion muotoiseksi ja lopulta silmästä katoaa tarkkuusnäkö kokonaan. Nykyään oikean silmän nökö on juuri ja juuri rajalla että saanko ajaa autoa, koska vikaa ei voida korjata silmälaisella. Onneksi toisella silmällä näen ihan normaalisti, niin kortti ei ole vielä takavarikoituna:)
Omasta mielestäni silmälasit sopivat mimulle paremmin kuin jos olisin ilman, ja tykkään aina valita sellaiset sangat, jotka korostavat kasvojeni hyviä puolia. Joskus oli kausi, kun lasien piti olla mahdollisimman huomaamattomat, mutta nykyään aika voimakkaat sangat valitsen aina:)

Poissa Zabit

• Unessa
  • Kelmitär
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #52 : Marraskuu 14, 2009, 12:45:55 »
Minun silmäni ovat jännät. Vaihtanevatko väriä vuodenajan mukaan, kun kaverit on sanoneet niin eri värejä niistä? :D

Kesällä trampalla loikoillessamme eräs kaverini sanoi, että silmäni ovat limenvihreät, mutten oikein uskonut häntä jostain syystä. Lisäksi hänellä ei ollut laseja päässään. x)
On sanottu, että silmäni olisivat sinivihreät. Tai että niissä olisi vihreää ja ruskeaa sekaisin. Ja joku väitti joskus niissä olevan hiukan keltaistakin. x) Niin varmaan.
Värisokeita kavereita kenties?

Kun itse peilistä katson, niin aivan silmieni reunalla on ihan tummanvihreä rengas, sitten (mennään ikäänkuin pupillia kohti) vihreää, ja sitten aivan pupillien reunalla ruskeaa. :D

Minulla on silmälasit, mutta käytän niitä lähinnä koulussa, vain silloin kun pitää välttämättä nähdä taululle, ja leffassa tai kotona, että näen tekstitykset :'> En oikein ole moisiin tottunut.

Hmh, puhuessa silmiin katsominen riippuu ihan henkilöstä. Puhun usein monelle tyypille yhtä aikaa, enkä oikein ole varma, katsonko kunnolla silmiin. :> Kunhan sinne kasvojen alueelle vain.

Silmäleikkaukset, HYI! Äiti meinasi yhdessä vaiheessa sellaiseen mennä, mutta jätti sen sikseen :D En kyllä olisi päästänyt sinne häntä millään, mitä jos se menee pieleen ja tulee sokeaksi ja ÄRGH. :'< Eiei.
Women and cats will do as they please ˘◡˘

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #53 : Marraskuu 29, 2009, 09:09:46 »
Silmät ovat minulle ne kaikkein tärkeimmät aistielimet! En voisi kuvitellakaan, millaista olisi olla syntynyt sokeana: ei saisi kokea värien upeaa maailmaa, nähdä omia rakkaitaan ja kaikkea muuta ihmeellistä, mitä maa päällään kantaa.

Harmaansinisiä silmiäni ympäröivät tuuhean kulmakarvat sekä tummat silmänaluset. Silmätulehduksen sairastin joku vuosi sitten, eikä silmissäni ole sen suuremmin mitään vaivaa ollut. Näköni on ihan hyvä, eli en tarvitse silmälaseja.

Keskusteltaessa silmät ovat tärkeä asia. Niillä tulee viestittää ja ne ovat tärkeät myös elekielen osalta. Silmillä näytetään tunteita ja luodaan keskustelun tunnelma. Pyrinkin aina katsomaan toisia ihmisiä silmiin heille jutellessani, ja toivon myös toisten katsovan minua silmiin.

Jos joskus käyn parturissa, minun pitää laittaa aina silmäni kiinni, sillä pelkään hänen tökkäävän silmiini vaikka saksien terillä. Toisaalta, olen kova rassaamaan kasvojani, eli olen koko ajan pöyhöttämässä hiuksiani tai räpläämässä silmiäni :)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2009, 16:07:00 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Miwra

• Epäaktiivinen jo vuodesta 2007
  • Vuotislainen
  • If I'm a freak, what are you then?
« Vastaus #54 : Marraskuu 30, 2009, 11:33:41 »
Silmälasit omaan, itse asiassa kahdetkin. Vahvuuksia en muista mutta toiset on tarkoitettu lukemiseen ja toisilla sitten näkee paremmin kauas eivätkä ne suurenna niin paljolti kuin toiset lasini joita käytän enemmän.

Kiroan huonon näköni tässä oitis sillä ongelmia tulee jopa kaupoissakin jos ilman laseja sinne menee! Jokainen hieman terävämpi pinta ja henkareiden päät tuntuvat pistävän silmään niin että joudun kävelemään vaateosastojen ohi silmät suljettuina jos laseja ei ole päässä.
Jotkut veikkaavat sen johtuvan tietokoneella istumisesta mutta täytynee sanoa ettei se siitä voi johtua koska en yleensäkään vietä paljolti aikaa tietokoneen ääressä!

Näköni on kyllä parantanut viimeisen parin vuoden aikana sillä tuolloin en kyennyt edes lukemaan kirjaa pitämättä joka toisen sivun kohdalla taukoa ja käsityöt eivät sujuneet lainkaan - se selittäköön minun surkean käsityön numeroni - koska tuntui siltä kuin olisi jatkuvasti tökännyt itseäni silmään ja jouduin virkkaamaan ja kutomaan silmät kiinni.
Veikkasivat aluksi että se johtuu liian heikoista laseista, käyttivät silmälääkärillä ja sain vahvemmat lasit mutta ongelmani ei kadonnut minnekään D:
Ja vaikka vihaankin silmälasejani ja surkeaa näköäni muistan kyllä aina sen että huonomminkin tosiaan olisi voinut mennä...Näköni ei olisi voinut muuttua lainkaan paremmaksi jolloin en nytkään kykenisi kunnolla lukemaan...

Unikeko -> Miwra

Hogwarts 1976-1977
As real as you want it to be...

Salainen Agentti

• Ankeuttaja
« Vastaus #55 : Toukokuu 01, 2010, 20:18:11 »
Itse sekä vihaan että rakastan silmiäni. Minun silmäni ovat ruskeat, äidiltä perityt. Kaikilla muilla perheenjäsenillä on sinivihreät.
 Silmissäni inhottaa se ettei luomiväri näy niistä YHTÄÄN. Ihan totta luomet painautuvat ihan silmien päälle ja siinä ei sitten yhtään näy luomiväri!
 Ja noh...omistan tavallaan lukusilmälasit. Käytän niitä vain koulussa ja telkkaria katsoessa sillä näköni on huonontunut ja sen taas olen perinyt sekä äidltä että isältä.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #56 : Toukokuu 02, 2010, 11:40:31 »
Minun silmäni ovat vihreänharmaat tai harmaanvihreät, mutta on niissä myös ripaus keltaista ja ruskeaa. Riippuu aivan valosta, missä niitä katsoo ja tietysti siitä kuinka läheltä... Pidän silmistäni, ja arvostan aisteista eniten näköä. Toki myös kuulo on mukava, mutta näkö on se jota loppujen lopuksi käytän eniten. Jos en näkisi, en voisi kirjoittaakaan näin paljon, koska en osaisi varmaastikaan kuvailla asioita yhtä hyvin. En pystyisi "näkemään" tarinaa. Se olisi kauheaa.
Minulla on silmälasit, kuten myös isälläni ja veljelläni. Äidilläni on huono lähinäkö, mutta meillä muilla huono kaukonäkö. Huomasin kaukonäköni heikentyneen seiskalla, kun en nähnyt taululle kunnolla ja terkkarikin sanoi että kaukonäköni on suhthuono. Samantien mentiin sitten silmälasiliikkeeseen ja näöntarkastuksessa selvisi, että kyllä se näkö hieman huono oli. Sain lasit, ja ne vaihdettiin uusiin muutama kuukausi sitten koska huomasin näköni heikentyneen entisestään. Eivät ne lasini niin vahvat ole, mutta en kuitenkaan näe kauas hyvin.

Arvostan silmiäni, ja vaikka minua ärsyttääkin se että ne ovat joskus käsittämättömän pienet (jäävät kulmien alle) tai sitten suht isot, niin silti pidän niistä eniten kehossani.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #57 : Toukokuu 02, 2010, 12:45:01 »
Omat silmäni ovat väriltään vihreät, mutta tuntuvat vaihtelevan sävyä aina tilanteen mukaan. Tarkoitan että niiden sävy riippuu siitä kuinka väsynyt olen, mitä värejä ympäristössä on ja niin edelleen. Pääsävyltään ne ovat sellaiset, joita en osaa tarkkaan määritellä. Havunvihreät, ehkä...
Silmäni näyttävät aika usein kirkkaanvihreille, ja olen siihen sävyyn tyytyväinen. ^^ Kirkkaanvihreys korostuu etenkin silloin kun ympärillä on vastaväriä, aka kun silmäni tai silmänympärykset punoittavat. :'D Tällaisia tilanteita tulee esimerkiksi kun olen väsynyt, itkenyt tai rasittanut silmäni vaikkapa liialla koneella olemisella.
Silmäni olivat "väriä vaihtaessaan" parin vuoden ajan sinivihreät, ja jossain vaiheessa ne olivat vakituisesti kirkkaanvihreätkin. Nyt ne ovat taas tummuneet, mutta näyttävät milloin minkäkin sävyisiltä, vihreiltä kuitenkin aina. (Kummalliset kameleonttisilmät O.o) Kenelläkään perheessäni ei ole samanlaisia silmiä kuin minulla, joten en ole varma, kummalta vanhemmalta olen värin perinyt. Luultavasti isältäni, hänellä on vihertävät silmät.

Näköni on aina ollut suht hyvä, mutta muistaakseni toisella luokalla sain kokeiltavaksi lukulasit viikoittaisesta päänsärystä johtuen, jonka ajateltiin olevan näköön liittyävää. Laseista ei kuitenkaan ole ollut minulle hyötyä, joten lopetin niiden käytön. Ei sen puoleen, nuo kehyksetkin ovat jo liian pienet. :'D Kaikilla muilla perheenjäsenillä on jonkinlaiset lasit joko lukemista tai kauas näkemistä auttamaan, mutta itseni ei ole tarvinnut laseja hankkia. Minulla taitaa olla perheenjäsenistäni paras näkö. Olen tyytyväinen siihen, etten tarvitse laseja, mutta jos sellaiset olisivat minulle tarpeen niin pitäisin niitä kyllä ihan mielelläni. Suhtaudun silmälaseihin positiivisesti. ^^

Näköaisti on mielestäni ihmisen tärkein aisti. Ilman sitä jäisi valitettavan paljon asioita kokematta, ja jos mahdollisesti joskus kävisi niin, että menettäisin näköni, (sangen epätodennäköistä) masentuisin varmasti hyvin paljon. Tietysti sokeus on surullinen asia niillekin, jotka ovat syntyneet sokeina, mutta jos on joskus nähnyt ja tietää millainen maailma on, sokeaksi tuleminen tuntuu varmaankin vielä pahemmalta, kun tietää mitä kaikkea hienoa joutuu menettämään.

-Bloody Princess

Poissa Diibi Do

• Haisku
  • Vuotislainen
  • Elämä on välillä liian mustavalkoista
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #58 : Toukokuu 02, 2010, 19:35:04 »
Mä en itse tiedä mitä mun pitäisi ajatella mun omista silmistäni. Ne on mun mielestä aivan liian hankalat meikata. Saan kuulla liikaa siskoltani että mulla on jotkut tihrusilmät. Mähän tietenkin otan sen loukkauksena koska omat silmäni ovat. Mä en oikein ees tiedä mikä on mun silmien väri. Sini-viher-harmaat. Välillä on ärsyttävää jos joku kysyy silmien väriä niin vastaa siihen sitten jotain järkevää kun ei itekkään tidä. Mä olen aina halunnut vihreät tai ruskeat silmät. Mut ei niitä noin vain voi saada. Ellei käytä piilolinssejä joita mä en ees uskalla käyttää. Oman silmän koskeminenkin on jo kamalaa.. Tai jos joku ripsi taittuu silmään niin se tuntuu tosi kauan vaikka olis lähtenytkin jo pois. SIitä päätellen siis ajattelen että mun silmä ei välttämättä edes kestäisi kyseisiä kapineita..

~Dd~
...En pelkää pimeää, mutta inhoan silti sitä...

...Elämäni rakkaus odottaa minua vielä jossain...

Poissa Shirlene

• Surusilmä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #59 : Toukokuu 02, 2011, 10:26:38 »
Laitan tämän kysymyksen nyt tänne, kun en löytänyt piilolinsseille omaa aihetta enkä nyt tämän yhden kysymyksen vuoksi jaksa alkaa sellaista väsäämään. Eli siis, onko kovin paha käyttää piilolinssiä, jossa on pienen pieni halkeama? Otin juuri tuoreet linssit käyttöön (en kyllä tajua missä vaiheessa olen sen kerennyt rikkomaan), ja toisessa on nyt ehkä millin mittainen viilto reunassa. Olisiko siis kauhean kuolemanvakavaa käyttää sitä halkeamasta huolimatta? Se ei tunnu eikä näy mitenkään, kun se on silmässä, mutta silti jää vähän kaihertamaan, että mitäs jos tästä nyt sitten aiheutan kivan silmäsyövän itelleni.
"Being sad with the right people is better than being happy with the wrong ones."

Poissa Megia

• Human Error
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #60 : Toukokuu 09, 2011, 19:03:18 »
Eli siis, onko kovin paha käyttää piilolinssiä, jossa on pienen pieni halkeama?

Mulla on itselläni ollut käynyt vähän vastaavanlaisesti, eli värillisestä piilarista on lähtenyt pala "värikalvoa" pois, tiedä sitten miten tämäkin on mahdollista. Käytin piilareita vielä tämänkin jälkeen ja aluksi mitään haittoja ei tullut, piilari tuntui ihan tavalliselta silmässä. Vähän ajan kuluttua rupesi kuitenkin hiertämään silmää, joten ostin uudet. En siis itse näkisi mitään suurempia haittoja tuon piilarin käytössä, jos se ei kerran pahalta tunnu. Optikko kehottaisi varmaan ostamaan uudet, muttakun eivät nuo linssit ihan halpaa huvia kuitenkaan ole niin...

Joo ja sitten omista silmistäni! Minullakin silmienväri on tälläinen perussuomalainen sini-harmaa-vihertävä, valaistuksesta riippuen. Olen aina haikaillut ruskeiden silmien perään ja harkinnassa olisi ruskeiden piilareiden osto. Vaikken silmienväristäni erityisesti pidäkkään, niin silmieni muoto miellyttää kuitenkin silmää. Mieltynyt olen myös silmäni kuviointiin (?) ja värien jakautumiseen silmässä. Mulla silmienväri on kaikista tummin keskellä ja aivan reunoissa, mikä luo suurentavan efektin silmään. Lisäksi silmäni kiertää tummempi "ruusuke". Tulipa mainio selitys :D

Näkö minulla on huono, suurinpiirtein -5 molemmissa silmissä, todennäköisesti vielä rutkasti enemmän, koska edellisestä optikkokäynnistä on vierähtänyt jo useampi vuosi ja näkö on mennyt huonompaan suuntaan. Sain silmälasit muistaakseni viidennellä luokalla, jolloin näkö oli luokkaa -2.5 molemmissa silmissä. Seitsemännellä tai kahdeksannella luokalla käytiin sitten lisäämässä vahvuuksia suunilleen saman verran. Käytin laseja päivittäin yhdeksännen luokan keväälle saakka, jolloin hankin ensimmäisen piilarini.
 Piilareiden hankinnan jälkeen olen vaihdellut lasien ja piilareiden välillä. Joskus on kausia, jolloin käytän pelkästään piilareita, mutta koska silmäni ovat melko kuivaa sorttia joudun myös pitämään laseja. Koulussa käytän yleensä laseja, kerran pari viikossa saatan laittaa piilarit, mutta ulos lähdettäessä laitan väistämättä piilarit silmään. Tykkään yleisesti ottaen ulkonäöstäni enemmän ilman laseja, koska tunnen oloni silloin huomattavan paljon itsevarmemmaksi, joten pyrin käyttämään piilareita aina kuin mahdollista.
live hard live your dream.