Kirjoittaja Aihe: Silmät (vol2)  (Luettu 11556 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Silmät (vol2)
« Vastaus #25 : Huhtikuu 12, 2008, 14:19:24 »
Sain n. viikko sitten tietää, että oikean silmäni kaukonäkö on heikko. Vasen silmäni näkee täydellisesti. Kävin toissapäivänä optikolla, ja hänen mukaansa en välttämättä tarvitse silmälaseja, vain jos ajaisin kuorma-autokortin. Olen nyt autokoulussa ja ajan vain B-kortin. Ajattelin silti hankkia varmuuden vuoksi lasit, joita olen himoinnut silloin tällöin. Oikeanlaiset silmälasit sopivat minulle. ^^
Optikon mukaan voisin kuulemma ilman laseja opetella katsomaan samaan aikaan telkkaria (vasemmalla silmällä) ja lukea kirjaa (oikealla silmällä). Jännää c(:

Silmieni väri on jännän sininen. Siitä väristä tykkään eniten silmissäni, se on sellainen jäänsininen, jota on kiva tuijottaa peilistä. Ripseni sen sijaan... Hyi: vaaleat ja lyhyet, toisinsanoen näkymättömät. Tätä pahentaa se, että minulla on paksut luomet. Oikein meikattuna näyttää ihan kivalta, jos saan ripsistäni tummat ja pidemmän näköiset kuin normaalisti, niin silloin silmäni näyttävät isoilta. Jättiluomi :p Toivottavasti silmälasit vähän piilottavat tätä.
Ilman meikkiä huomio kasvoissani kiinnittyy silmiini sen takia, että näytän ripsettömältä 8'D Alaluomi on vähän kissamainen, mutta se ei paljon pelasta.

"Pants - like shorts, but longer!"

sheisapirate

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Huhtikuu 22, 2008, 16:46:16 »
Noh. Itselläni on silmälasit. Niissä on miinusta 1,5.Eli kun otan silmälasit pois 50-v tätini kaunistuu kummasti ja hänen ihonsakin silkoaa. Ne on melko paksu sankaiset, joten kun vaihdoin vanhani näihin uusiin paksusankaisiin pelkäsin silmieni ´hukkuvan´niiden taa, mutta onneksi niin ei käynyt. Minun omat silmäni ovat siniharmaat, eli perussuomalaisen väriset. Vähän ärsyttää kun kaikilla on sen väriset, mutta ei voi mittään. En osaa sanoa minkä malliset ne on, mutta eräs mukava jätkä sanoi, että silmäni on kiinnostavat (mitä lie silläkin tarkoittanut). Se toki kohensi itse tuntoa eikä silmien väri ehkä sittenkään ole niin tavallinen(hah).
Tykkään laittaa meikkiä, koska se tuo silmät esiin.

Silmiin katsomisesta kun puhuu jollekulle:Minusta silmiin on hyvä katsoa, koska se on kohteliasta ja siitä tietää, että toinen kuuntelee. MUTTA sekin on häiritsevää jos tuijottaa toista silmiin jatkuvasti. Aina välillä voi katsoa muualle, eikä tarvitse tapittaa puhetoveria niin kuin hän olisi viimeinen henkilö jonka näät ennenkuin maailmanloppu tulee.

-sheisa

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #27 : Huhtikuu 23, 2008, 22:51:22 »
Noniin. Itselläni on asia sitten niin, että näköni on erittäin terävä molemmissa silmissä (1.6 vasemmassa ja oikeassa), mutta joskus on jopa todettu että näen vasemmalla paremmin. Mielestäni tämä on totta, sillä nytkin kun katson vasemmalle näkökenttä on laajempi ja kuva terävämpi. Jos suljen vasemman silmän, kuva ei ole yhtä terävä mutta näen kuitenkin hyvin. Vaikka silmissäni ei olisi roskia, vasemmalla näen todella terävästi ja oikealla vähän huonommin.
Siitä sitten sitä: olen koko ikäni ollut telkun ja tietokoneen ystävä, eikä silmille ole mitään käynyt. Näen kauas ja näkötesteissä näen kolmanneksi alimman rivin kirjaimet. yms. ilman että tarvitsee olla lähellä sitä lapuskaa. Värinäkö minulla on hyvä. Mutta mitäs sitten siitä silmiin katsomisesta?

Silmät ovat sielun peili: nojaa, en tiedä päteekö tämä minuun niin hyvin, mutta kyllä se näyttää pätevän. Jos joku katsoo minua silmiin, se joskus on hiukan pelottavaakin, varsinkin jos kyseessä on tuijotus. Minulla on tapana viestittää katseella tunteita ja tykkään töllöttää ihmisiä :D vaikka se nyt onkin huono tapa. Keskityn kuitenkin paremmin, jos katson eri suuntaan kuin puhuja, vaikka se onkin epäkohteliasta... minä nyt olen sellainen.

Omat silmäni vaihtavat väriä. Siis, aika useinkin! Niiden väri muuttuu iän myötä. Kun olin ihan pikkuinen, silmäni olivat suklaanruskeat: perin värin isältäni. Äitini silmät ovat vaaleansiniset ja siskon sinivihreät. Olen kuitenkin huomannut että nykyään silmissäni ei ole ainoastaan ruskeaa. 10-11-vuotiaana aina sanoin: "silmäni ovat ruskeanvihreät." Silloin keskellä oli ruskeaa ja reunoilla vihreää. Nyt kun katson itseäni peilistä, sanon, että silmäni ovat sekaväriset.
Ne ovat hienot tosiaankin. Auringonvalossa ne näyttävät oliivinvihreiltä, mutta keinovalossa ruskeilta. Luonnonvalossa näen värin parhaiten ja siinä voin hahmottaa sen, mikä oikea väriskaala on. Silmäni ovat suurimmaksi osaksi ruskeat, mutta niissä on myös sinistä ja vihreää. Keskeltä ne ovat ruskeat, ruskean ympäriltä vihreät ja reunoilla on siniharmaata. Aikas erikoiset värit ^^ sinistä ei kuitenkaan huomaa ellei katso silmiäni päivänvalossa, ilmeisesti äidiltä periytyikin muutakin kuin nenän muoto. Ripsistä minulla ei ole haittaa, ne ovat pitkät ja tummat ilman ripsiväriäkin. Silmillä on paljon merkitystä, jepjep.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

miva

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Huhtikuu 23, 2008, 23:47:17 »
Luin erään kirjan, mihin oli kirjoitettu, että huono näkökin on tavallaan sairaus. Muutkin on tätä pohtineet. Päätin itsekseni, että kyllä terveen ihmisen täytyy nähdä kunnolla ja lasit tuli vain jätettyä pois. Kuka sitä paitsi luottaa ihmiseen, joka käyttää jotain laseja parantaakseen näköä?

Toivottavasti tuo oli sarkasmia. Tartun kovin helposti tällaisiin pieniin asioihin. En koe huonoa näköäni sairautena. Se on minulle vain asia, jonka kanssa on opittava elämään.

Sain silmälasit 11-vuotiaana enkä aluksi olisi halunnut käyttää niitä ollenkaan. Jossain vaiheessa oli kuitenkin pakko alkaa käyttää silmälaseja kun ei koulussa enää nähnyt taululle kunnolla. 6.luokalla ollessani eräs ihminen alkoi arvostella ulkonäköäni silmälasien perusteella. Mutta kaikkein parasta, minulla oli silmälasien lisäksi vielä raudat hampaissa ja tästähän tämä poika innostuikin. Joka päivä kuulin hänen kuiskailevan jotain peltilehmästä ja vaikka mistä kun kuljin hänen ohitseen. Puolen vuoden jankutuksen jälkeen äitini suostui maksamaan minulle piilolinssit. Nyt olen käyttänyt piilolinssejä 7 vuotta ja hyvin on mennyt. Toisinaan olen yrittänyt käyttää silmälaseja vakituisemmin mutta en oikein viihdy niiden kanssa. Ei näissä minun nykyisissä silmälaseissani mitään vikaa ole, päinvastoin. Satuin viime talvena löytämään tyylikkäät RayBanin kehykset alle 100eurolla (tosin linssien hinta olikin jo eri juttu). En vain ole näiden vuosien aikana tottunut silmälaseihin koska piilareita on vain niin paljon helpompi käyttää.

Minua häiritsee kun jotkut ihmiset tuijottavat puhuessaan pistävästi suoraan silmiin. On tietenkin kohteliasta katsoa keskustelukumppaniaan silmiin mutta jatkuva tapittaminen on häiritsevää. Olen viimeisen parin vuoden aikana opetellut katsomaan ihmisiä kunnolla silmiin. Nuorempana olin liian ujo katsomaan vieraita ihmisiä silmiin ja taisin puhua lähinnä heidän suulleen. Poikaystäväni kertoi, ettei hän ole koskaan pitänyt silmiin katsomisesta koska hänellä on karsastusvika eli toinen silmä ei välttämättä osoita samaan suuntaan kuin toinen.

Chedaliné

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Toukokuu 18, 2008, 20:54:16 »
Minulla on siniharmaavihreäsävyiset silmät. Ulkoreunalta ne ovat siniset, keskiosasta vaaleanharmahtavasiniset ja keskellä pienehkö vihreä säväys. Eniten niissä on selvästi kuitenkin sitä vaaleansinistä. Ei minulla sellaiset jäänsiniset silmät ole, mutta eivät ne ihan tavallisen sinisen värisetkään ole. No, sellaiset melko vaaleansiniset ne pääosin ovat! :D Itse en erityisemmin tykkää silmieni väristä, ovat sellaiset sekasikiöt. :D Olen aina pitänyt vihreistä silmistä, haluaisin itsekin selvät kirkkaanvihreät silmät, vähän niinkuin smaragdin sävyiset. Toinen vaihtoehto olisi sitten sellaiset pähkinänruskeat/tummansuklaanruskeat silmät. Olen tainnut periä silmieni värin perheenjäseniltäni, isälläni on siniharmaat silmät (joissa on pieni ruskea pilkku keskellä), äidilläni vaaleanvihreät ja veljelläni tummanvihreät silmät, oikein tosi tummanvihreät. Minusta aivan ihanan väriset. Olen siis saanut silmieni värin sukulaisiltani, sellaisen sekoituksen. Olisi ihanaa, jos minulla olisi täysin yksiväriset silmät. :>
Omistan myös silmälasit, olen joutunut pitämään niitä nyt... reilu kolmisen vuotta. Kerran olen lasit vaihtanut, minulla on miinusnäkö, eli näen huonosti kauas, lähelle taas hyvin. Miinusta on joku vähän reilu 2.25, ei ainakaan paljon enempää, muistaakseni. Molemmissa silmissäni on suunnilleen yhtä paljon miinusta, ei kovin suurta eroa ollut. Olin optikolla viimeksi joku 7 kuukautta sitten.
Kun puhutaan tästä, että pitäisi aina katsoa toista silmiin kun puhuu, huomaan etten aina muista noudattaa sitä. Nyt olen kyllä yrittänyt katsoa toista aina silmiin, jäpitän sitten neliskanttisilla silmälaseillani ja näytän varmasti erittäin viisaalta. :D
Jos joskus harkitsen piilolinssejä, ottaisin varmaankin sellaiset värilliset. Haluaisin niiin paljon sellaiset täysin yksiväriset silmät! En ole ikinä erityisemmin pitänyt näistä siniharmahtavavihreistä (sitä harmahtavaa näkyy silmissäni muuten todella vähän, mutta ihan pieni ripaus, kenties), mutta minkäs teet. Tuskinpa piilolinssejä hankin ainakaan vielä tässä vaiheessa, olin nimittäin melko innoissani, kun sain lasit. Ne korostavat kasvonpiirteitäni (kai, niin minulle on ainakin väitetty, tiedä sitten mikä on oikea laita...) ja omastakin mielestäni näytän paremmalta lasien kanssa, kuin ilman.
Täytyy kyllä myöntää, että uskon itsekin tähän sanontaan, että silmät ovat sielun peili. (: 

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #30 : Toukokuu 21, 2008, 17:07:53 »
Aah, minun silmäni ovat kivat. Noh, väriltään ne on sellaiset siniharmaat eli ei kovin erikoiset, mutta tykkään kun ne on aika isot sellaisen sopivan isot :) Minulla on aina ollut tapana katsoa itse puhuessa tai toisen puhuessa silmiin, mutta entisen kaverini myötä opin sen muualle katsomisen puhumisen aikana ... Aargh se on niin vammasta!! Onneksi uusien kavereiden kanssa katsotaan toisia silmiin ja olen "taas oppinut" tai pikemminki tullu taas tavaksi se silmiin katsominen.
Yhellä meijän koulun matikan, fyssan ja kemman opella on sillei että aina kun se tulee neuvomaan jotai laskua, että miten se lasketaan niin se katsoo iiiiihan koko ajan suoraan silmiin, ei irrota katsetta , niin siinä tulee vähä sellanen öööh-olo :s:D
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 22, 2008, 00:04:22 kirjoittanut Joje »
Is this the real life, is this just fantasy ?

Poissa Giliath

• Cassiopeian pikkusisko
  • Vuotislainen
  • Jensen Ackles :D
« Vastaus #31 : Kesäkuu 02, 2008, 01:12:02 »
Siitä sitten sitä: olen koko ikäni ollut telkun ja tietokoneen ystävä, eikä silmille ole mitään käynyt.

Rakas tuttu silmälääkärini on selittänyt minulle,että silmien käyttö tietokonen ja telkun ääressä ei vaikuta silmän näkökyvyn heikkenemiseen. Katseleminen väsyttää silmää, jolloin siitä tulee ns. väsynyt. Jos kuitenkin jatkaa katselua ym. silmään saattaa ajan kuluessa näkökyky heikentyä.

*Miettii ja lukee, mutta harvemmin kirjoittaa*

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #32 : Kesäkuu 27, 2008, 18:41:23 »
Minäkin haluan kirjoittaa tänne... :P

Joo, olen huomannut, että tuo silmiin katsominen on aika tärkeä juttu, varsinkin vanhemmille ihmisille juteltaessa. Jos katsetta välttelee, he mulkoilevat vähän pahekuvasti. :P Useimmat tapaamani aikuiset siis, en halua yleistää. Enkä minä yleensä katsetta välttelekään, päinvastoin, ihmisiä on kiva katsoa silmiin ja juuri sitä silmien väriä on kiva kyylätä. :D Olen melkeinpä ottanut tavaksi aina uuden ihmisen tavatessani katsoa häneltä juuri sen silmien värin. Tuntuu, että ihmistä ei tunne kunnolla, jollei hänestä tiedä edes silmien väriä. :D

Omat silmäni ovat ruskeat. Pienempänä kadehdin sinisiä silmiä, mutta nykyään tykkään näistä. :D Tosin näkökyky voisi olla parempi. Nimittäin... *kaivaa silmälasikorttinsa esiin* Öh, en tajua noista merkinnöistä ja muista mitään. Mutta joka tapauksessa, vasen silmäni näkee hiukan oikeaa huonommin (olisiko terveydenhoitaja sanonut, että vasemman silmäni näkö on 0.8), ja siksi käytän silmälaseja. Tai no, käytän koulussa ja muualla ihmisten ilmoilla. Kotona en niitä pidä, koska näen tarpeeksi hyvin ilmankin. Viimeksi terveydenhoitajan tarkistaessa näköäni oikean silmän näkö oli pudonnut pykälän. Laseja en ole tämän takia vaihdattanut. Olen kuullut, että näkö huononee entisestään, jos laseja ei pidä, mutta muistaakseni joku on väittänyt toisinkin. Sitten olen kuullut sellaistakin, että ennestään huono näkö heikkenee tasaisesti iän myötä. Ota siitä sitten selvää. :D

Silmälasini ovat ihan kivat, punasankaiset, Miss Sixty -merkkiset. :P Eivät ehkä kuitenkaan kovin huomiota herättävät. Minusta tuntuu, etten ole vieläkään kunnolla tottunut niihin; hyvin usein niitä pitää oikoa, kun tuntuu, että ne tipahtavat päästä. Toisaalta huomaan usein "oikovani" laseja, vaikkei minulla olisi niitä päässäkään. :P Toivon, että voin joskus hankkia piilolinssit, tai jos näkö yhä huononee, mennä leikkaukseen. Mutta jälkimmäinen vain siinä tapauksessa, että riski näön huonontumisesta entisestään on mahdollisimman pieni. :P Jotenkin en usko, että pystyn koskaan mihinkään leikkaukseen menemään... :D Etenkin nyt, kun näkö on vielä kohtalaisen hyvä, voin ihan vain ottaa rillit päästä halutessani ja tökätä takaisin päähän kun tarvitsee nähdä kauemmas. ;) Ehkä tykkäisin uusien ihmisten edessä esiintyä mieluummin täysin luonnollisena, ilman laseja, mutta sehän on ihan makuasia. :P

Vielä silmälaseista sen verran, että minua ei ole koskaan niistä kiusattu, ja tuntuisi oudolta, jos niin kävisi. Ne ovat kuitenkin niin yleisiä. o_O Ehkä tähän vaikuttaa myös se, että sain lasini seitsemännellä luokalla, jolloin ihmiset olivat jo sen verran fiksuja, etteivät kiusanneet ketään niin typerästä syystä kuin rilleistä. :D Vähän se tietysti jännitti mennä rillit päässä kouluun, jossa kaikki olivat hetken minun ja lasieni kimpussa, mutta kaikki huomio oli ihan positiivista. Se tosin aluksi ärsytti, kun kaikki tutut tuijottivat minua silmiin katsoessaan lasejani. :D En tiennyt, minne itse silmäni laittaisin. Mutta nyt se on onneksi ohi. :)

Ööh, tulipa hajanainen viesti. :D Mutta joo, arvostan silmiä ja näkökykyä, yhä enemmän nyt, kun omien silmien epätäydellisyys on tullut huomattua. :/

Poissa Chrystal

• Vuotislainen
« Vastaus #33 : Heinäkuu 11, 2008, 18:28:59 »
Kun löysin tämän ketjun, halusin tulla tänne kuvailemaan silmäni... :D Eli minulla on suuret silmät, ja ne ovat mantelin muotoiset. Väriltään ne ovat oliivin vihreät, ulkolaidoilta ja ihan iiriksen vierestä oikein tummanvihreät ja keskeltä paljon lempeämmän väriset. Sitten minulla on aika pitkät ja taipuisat ripset. Ne ovat kohtalaisen tummat. Laseja minulla ei ole, ja näköni on muutenkin terävä. Yhdellä kaverillani on eri väriset silmät, toinen on sellainen siniharmaa ja toinen on ruskea-vihreä, ja mielestäni ne ovat jännät. Hän ei itse niistä erityisemmin pidä. Minusta sellaiset voisat olla kivat. Olen silti täysin tyytyväinen omiin silmiini enkä niitä nyt välttämättä menisi vaihtelemaan.
"Ron kuule, sinä tiedät vallan mainiosti, että Harryn ja minut kasvattivat jästit!" Hermione sanoi. "Me ei kuultu lapsina tuollaisia satuja, me kuultiin Lumikki ja seitsemän kääpiötä ja Tuhkimo-"
"Mikä se on, joku sairausko?"
-Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

Darth Lily

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Heinäkuu 14, 2008, 00:21:42 »
Minulla on vihreät silmät. Monet ovat luulleet, että käytän värillisiä piilolinssejä, eivätkä meinaa uskoa, että silmäni ovat oikeasti sen väriset. Ne myös jotenkin näyttävät eri valaistuksessa erilaisilta, luonnonvalossa ne ovat vihreät, mutta hämärässä ne näyttävät melkein keltaisilta. On niitä sinisiksikin väitetty (?).

Sain lasit 10-vuotiaana, tosin olen käyttänyt piilolinssejä (värittömiä) 13-vuotiaasta eli melkein 4 vuotta. Pidän niitä joka päivä, eikä mitään ongelmia ole ollut. Piilareita on ollut helppo käyttää ja tykkään niistä, enkä enää oikein osaa pitää sankalaseja. Vahvuudet on molemmissa silmissä -2,75. Olen harkinnut laserleikkausta, mutta niitä ei tehdä alle 18-vuotiaille eli parin vuoden päästä ehkä jos on rahaa. Tuo Ruikulin mainitsema näön paraneminen on aika mielenkiintoista, mutta minullekin sanottiin, kun en halunnut käyttää laseja, että näkö huononee jos ei pidä laseja. Jotain että silmä rasittuu jatkuvasta siristelystä kun ei näe kunnolla. Minä ainakin haluan nähdä kunnolla ja käytän siksi piilareita.

Siitä silmiin katsomisesta. Minusta ainakin on helpompi keskittyä keskusteluun, jos katsoo silmiin puhuessa. Ja puheesta saa paremmin selvää. Muualle katsomisesta tulee vähän sellainen tunne, ettei oikein kiinnosta. Tietenkään ei tarvitse tuijottaa koko ajan, se voi olla häiritsevää jos ihan tuijottamalla tuijottaa.

Poissa Jippu

• Drama Queen
  • Vuotislainen
  • ♥meidän kunkku on Ron
« Vastaus #35 : Heinäkuu 28, 2008, 20:58:53 »
Minua ärsyttää katsoa ihmisiä silmiin, jos totta puhutaan. Kaikista eniten sellaisia puolituntemattoa ihmisiä, esimerkiksi koulun kuraattoria. Olin juttelemassa tämän koulun kuraattorin kanssa ja se nainen yritti koko ajan katsoa minua silmiin.
Aina välillä oli pakko kääntää katse pois, kun rupesi ärsyttämään. -.-

Omistan myös silmälasit. Sain ne... kolmannella luokalla (menen nyt seiskalle) ja viime keväänä sain piilarit, joita sitten olen käyttänyt siitä asti. Äiti sanoi, että kun olen tarpeeksi vanha, menen siihen laserleikkaukseen ja se on sitten siinä.
Vahvuuksia on... -4.0 ja toisessa -4.75? Tai sitten se oli -3.0 ja -3.75, en muista. :DD

Sitten väriin. Oikeastaan tykkään silmistäni. Ne ovat vihreänruskeat, vähän erikoisemmat siis. Äitillä on myös vihreänruskeat silmät, samoin ukillani. :))
Jos saisin päättää, haluaisin oikein vihreät tai oikein siniset silmät. Kaikilla kavereillani on suunnilleen siniset tai harmaat silmät, olen ainoa jolla on ruskeat. Tai siis vihreänruskeat. ;D
Isälläni on ruskeat silmät, samoin puolilla hänen veljillään ja toisella puolella sitten on siniset.

No, en keksi tästäkään aiheesta enää mitään. :D Joten täytyypi kai mennä...

-Jippu
~Rohkeat eivät elä ikuisesti, mutta varovaiset eivät elä lainkaan~

Debbie

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Heinäkuu 28, 2008, 23:23:23 »
Omat silmäni on väriltään vihreänruskeat. Pienempänä ne oli ihan ruskeat, mutta on näköjään vuosien varrella muuttunut tuo väri vähäsen. O.o Ihan normaalin kokoset ne kaiketi on, ei minulle ainakaan ole niistä ikinä mitään huomauteltu. Ja tykkään silmistäni ihan tällasena kun ne on. Tosin näkö voisi olla vähän parempi, sillä joudun joskus koulussa käyttämään laseja, kun en takaa (enkä joskus edestäkään :D) meinaa nähdä kunnolla taululle.

Poissa Celestial

• killing loneliness
  • Vuotislainen
  • love is right now
« Vastaus #37 : Elokuu 09, 2008, 12:10:28 »
Lainaus
Kyllä silmien väri on perinnöllistä. Ruskea "peittoaa" sinisen, eli jos toisella vanhemmistasi on ruskeat silmät ja toisella siniset, niin todennäköisesti saat ruskeat silmät.... Ja onhan niitä sääntöjä vaikka kuinka... Minulla on siniset silmät ja ne ovat mielestäni kivoimmat osat minua... :D

Hahaa, minun vanhemmillani on toisella ruskeat ja toisella siniset, mutta minäpä sain siniset! :D

Niin. Minun silmiäni voisi sanoa sinisiksi, sillä pienenä ne olivat ihan täysin siniset (ei vain vauvaiässä, vaan ihan ala-asteellakin). Mutta nykyään en taida tietää minkä väriseksi niitä voisi sanoa, eivätkä taida tietää ystävänikään. Koulussa kerran laskimme, että mitä silmien väriä luokassa on eniten. Monet ystäväni kyselivät ja pohtivat, että onko minulla siniset vai vihreät silmät, ja pohtivat edelleen. Paras ystäväni totesi minulla olevan harmaat silmät, ja siitä lähtien olen itsekin miettinyt sitä. Silmissäni on siis sinistä, vihreää ja harmaata. Silmissäni on myös isän puolelta vähäsen ruskeaa, joka ei näy kovin helposti, eivätkä ne näytä mitenkään sekavärisiltä. Siskoni mukaan silmissäni on myös tietyssä valossa violettia. Pidän silmistäni; minusta ne ovat hyvin persoonallinen osa minua. Silmät yleensäkin ovat sielun peili ja persoonallisin osa ihmistä. :)

Lainaus käyttäjältä: Azura
Omat silmäni vaihtavat väriä.

Olen samaa mieltä omista silmistäni! :D

Minulla on todella hyvä näkö ja olen hyvin tarkka. Jos minä jostakin piirteestä itsessäni pidän hyvin paljon, niin hyvästä näöstäni ja samalla tarkkuudestani. :D Minustakin kuitenkin tuntuu, että näen paremmin vasemmalla kuin oikealla silmällä. Jos suljen oikean silmän, näkökenttä on laaja ja terävä. Jos taas suljen vasemman silmän, kuva on sumeampi. Minusta tuntuu myös, että oikea silmäni on enemmän kiinni kuin vasen. Vaikka olen tarkka silmistäni, sisko kerran pääsi tökkäämään minua pahasti vasempaan silmään. Eihän se ole mitenkään muuten vaikuttanut, paitsi vasen silmäni vuotaa hyvin usein joka on ärsyttävää, mutta johon olen jo tottunut.

Minä pidän toisten silmien tuijottelusta. Kuitenkin on vaikeampi kuunnella ja keskittyä, jos tuijottaa silmiin. Onhan se kuitenkin hyvä tapa, joten usein katselen toisten silmiin. :D En nyt kirjoita enempää. :)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 22, 2009, 00:08:03 kirjoittanut Celestial »
Friendship doesn't see through the eyes,
it sees through the heart.

Poissa Nadia

• mastermind
  • Vuotislainen
« Vastaus #38 : Elokuu 12, 2008, 19:54:22 »
Olen erityisen tarkka silmistäni. Siis kaikkiin muihin paikkoihin minua saa vahingoittaa, mutta ei silmiin. Siis raivostun ihan hirveästi jos joku alkaa jotenkin huomautella silmistäni, puhumaan silmistäni jne. Tämä on todella outo tapa, mutta minua vain ärsyttää se, että silmiäni en voi oikein suojata millään. Olen aivan toisen asteen paniikissa kun huomaa esimerkiksi ripsen menneen silmääni, tai jonkun roskan. En vain pysty sille tekemään mitään, ja tämä on todella turhauttavaakin välillä. En edes tiedä mistä tämä 'pakkomielle' edes sai alkunsa, kai olen saanut jotain silmätraumoja.

Omien silmieni - joita niin hanakasti suojelen - väri on tummanturkoosi tms. :D Sellainen vihreä, jossa on vähän sinistä, tehden väristä turkoosin. Joskus omistin täysin harmaat silmät, maidonvalkein vivahtein. Ne kuulemma olivat aivan hirveän pelottavat. Tuijottelen ihmisiä silmiin aina kun heille puhun, ellen ole jotenkin vaivautunut, mutta kun minut esitellään jollekin ihmiselle, katson yleensä silmiin. Olen vähän kuin Luna, voin unohtua tarkkailemaan jotain ihmistä suoraan silmiin, vaikka tämä tyyppi olisikin huomannut tuijotteluni.

Näköni... Näköni on hyvä. En voi sanoa muuta. Paitsi silmälääkärin testit antavat ymmärtää toista, sillä silmälääkärin siihenastisessa testissä olin niin pohjattoman väsynyt etten jaksanut katsoa sitä taulua, saatika sanoa mitä niissä lukee, joten laiskuuteni palkittiin sanomalla, että vasen silmäni oli kriittisessä tilassa. :D Onneksi sain tehtyä testin seuraavana päivänä uudestaan, jolloin olin hieman pirteämpi.
so throw your diamonds in the sky
we'll stay gold forever

Poissa Valkovuokko

• Orjuutettu kotitonttu
  • Vuotislainen
  • And give the kids a show.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #39 : Lokakuu 19, 2008, 20:37:25 »
Ei nyt varsinaisesti liity juuri tähän keskusteluun, mutta tietääkö joku, mistä saisi värillisiä piilolinssejä (punaiset) ilman vahvuuksia? Ja mahdollisimman halvalla, luonnollisesti. Olen etsinyt vaikka miten kauan, mutta mistään ei tunnu löytyvän.

Joo. Sitten kai itse asiaan. Minulla on sellaiset suurimmaksi osaksi vihreät silmät. Jotkut väittävät sinisiksi, mutta minusta ne ovat vihreät. Kun olin pienempi, ne olivat aivan (vaalean)siniset, muuttuivat vähän enemmän harmaiksi ja se jälkeen vihreiksi. Nyt ovat siis vihreät. Sellaiset vaaleat, ja keskellä on vähän keltaista. Kaikilla ihmisillä kai on? :D

En tykkää tuijotella ihmisiä silmiin, se on ahdistavaa. En yleensä katso ihmisiä silmiin, kun puhun heille, joten on erityisen ahdistavaa, jos he katsovat minua.

Minulla on hyvä näkö. Huomiokyky onkin sitten asia erikseen... Vaikka molemmilla vanhemmillani ja isovanhemmillakin on silmälasit, minulla ei. Olen kai joku poikkeustapaus suvussamme (tai sitten vaihtunut synnytyslaitoksella. Hyvin mahdollista.)

~Valkovuokko
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 29, 2012, 22:44:09 kirjoittanut Valkovuokko »
Can't you see the way she's crying,
well that's what keeps her trying.
If you want to keep the girl for as long as you live,
just break it apart her heart.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #40 : Lokakuu 19, 2008, 20:42:05 »
Lainaus
Ei nyt varsinaisesti liity juuri tähän keskusteluun, mutta tietääkö joku, mistä saisi värillisiä piilolinssejä (punaiset) ilman vahvuuksia? Ja mahdollisimman halvalla, luonnollisesti. Olen etsinyt vaikka miten kauan, mutta mistään ei tunnu löytyvän.
Netistä saa tilattua jos jonkinnäköisiä piilolinssejä, ja kyllä niitä minusta saa ilman vahvuuksiakin.(tosin osotteita en tähän hätään muista..) Tai jos ei muualta, niin optikoilta ainakin saa (tosin punaisia ei varmaan kaikkialla ole?). Ja optikoiltahan saa hakea värillisiä, vaikka ei voimakkuuksia haluaisikaan :)  Hinnasta on paha sanoa mitään, ja riippuu tietty, että mitä pitää kalliina ja mitä ei :D

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Valkovuokko

• Orjuutettu kotitonttu
  • Vuotislainen
  • And give the kids a show.
« Vastaus #41 : Lokakuu 19, 2008, 20:49:15 »
Lainaus
Netistä saa tilattua jos jonkinnäköisiä piilolinssejä, ja kyllä niitä minusta saa ilman vahvuuksiakin.(tosin osotteita en tähän hätään muista..) Tai jos ei muualta, niin optikoilta ainakin saa (tosin punaisia ei varmaan kaikkialla ole?). Ja optikoiltahan saa hakea värillisiä, vaikka ei voimakkuuksia haluaisikaan :)  Hinnasta on paha sanoa mitään, ja riippuu tietty, että mitä pitää kalliina ja mitä ei :D

~Xanie

Jos alle kahdellakympillä saisi, niin sitten olisi hyvä. ;) Löysin Cybershopista neljällätoista eurolla, mutta siihen tarvitsi jotain erikoisjuttuja ja olisi pitänyt tilata kaksi samaa...
Can't you see the way she's crying,
well that's what keeps her trying.
If you want to keep the girl for as long as you live,
just break it apart her heart.

tiitelitaateli

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Lokakuu 20, 2008, 11:11:44 »
Mulla on siniset silmät. Aika vaalean kirkkaan siniset, tykkään niistä :) Ihan vauvana ja pienenä silmäni olivat ihan tummansiniset ja isot. Sitten mullakin on silmälasit. Sain ne joskus 10 vuotiaana. Vahvuudet on nyt yli -7, siitä en tykkää koska olen melkein sokea. Laseistani kyllä tykkään nyt. Ne on semmoset metalliset oranssit vähän yläkulmiin suippenevat surakaiteen muotoiset suunnilleen. Ja toinen silmäni karsastaa, aina välillä, mutta ei kovin näkyvästi onneksi, joskus kun käännän päätäni nopeasti tai olen pää vinossa oikea silmäni alkaa "vetää" itseään oikealle yläviistoon.

vingvi

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Lokakuu 31, 2008, 16:39:12 »
Minun näköni on ollut kaikissa testeissä aina einomainen. Muutenkin näköni on hyvä jos nyt ei lasketa pieniä mielenkiintoisia näköhäiriöitä :D (kuten lippis muutuukin kypäräksi, nainen saa parran, kaveri saa lasit ym.). 

Silmiäni ovat ruskeat tai sellaiset meripihkan väriset ihan nätit omasta mielestäni. Äidilläni on siniset ja isälläni ruskeat joten kai sitten se ruskea on peitonnut sen sinisen ja olen saanut ruskeat simät ;)  Monilla kavereillani on siniset silmät mutta aika saman verran meitä ruskea silmäisiä luokallamme on.

En yleensä katso silmiin edes kun puhun ystävilleni mikä johtuu siitä, että ei pysty kun on yleensä niin paljon asiaa, että kedet viuhtoo vieressä ja selitykset ovat mitä hienoimpia. Esittely tilanteissa katson ihan kohteliaisuudesta silmiin vaikka en siitä pidäkkään. Varsinkin todella sinisiä silmiä on vaikea katsoa.

Monella ystävälläni on lasit ja luotan heihin täysin. Jotkut väittävät, että lasit tekevät tyhmän näköiseksi mutta aika harvaan tuo kyllä pätee. Päin vastoin, Isälläni on lasit eikä hän näytä mitenkään tyhmältä. Itselleni en kyllä laseja halua sillä näytän sen verran erikoiselta niissä että ei kiitos. Piilarit voisi ottaa mutta en niitä kuitenkaan osaisi laittaa ja joillekkin piilarit eivät yksinkertaisesti käy vaan aiheuttavat ns. allergisen reaktion.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 31, 2008, 16:47:49 kirjoittanut vingvi »

Poissa Sofia

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosVine12
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #44 : Toukokuu 11, 2009, 13:07:01 »
Siis silmät mukautuu valonmäärään ihan normaalisti, ja jos täytyy käyttää silmälaseja, niin se on sairaus.

Huono näkö itsessään ei ole sairaus! Jos ihmisellä on jokin silmään liittyvä tauti kuten kaihi, niin silloin se on eri asia. Mutta jos täytyy käyttää silmälaseja, koska on huono näkö, niin se ei todellakaan ole sairaus. Kuinka moni ihminen olisikaan maailmasta sairas, jos huono näkö olisi sairaus! Minä luokittelen itseni terveeksi ihmiseksi, vaikka käytän silmälaseja ja minulla on huono näkö. Silmälasit eivät tee sairautta!

Minust silmälasien käyttö mukauttaakseen silmänsä on kuin otsoniterapeuttinen ilmanpuhdistaja vedenkeitin peittämässä perimän tuomaa temperamenttia, pigmenttejä, ym.

En oikein ymmärrä mitä tarkoitat. Siis silmälasithan juuri ovat osa persoonallisuutta, eikä niillä yritetä peittää mitään. Huono näkö vaatii usein lasit, ei sille vain voi mitään. Mulla tosiaan on laseissa voimakkuutta melkein -9 ja -7 ja jos olisin ilman laseja tai piilareita (jotka hankin viime kesänä, vaikka viime viestissäni muuta väitinkin), niin en näkisi oikeastikaan paljon mitään. Kaikki on niin sumeaa ilman laseja. :) Enkä todellakaan voi sen takia oikein parantaa näköäni jättämällä lasit pois. Eikä se edes auttaisi, en usko siihen.

Silmälääkärini on sanonut, että näköni parantuu ajan myötä hieman, kun nyt on menty koko ajan huonompaan suuntaan. Mutta ei se paljoa parannu, vietän koko elämäni lasit päässä eikä se haittaa mua yhtään. Olen vähän niin kuin tottunut silmälaseihin, kun olen niitä 3-vuotiaasta lähtien käyttänyt. ^^ Ja nyt olen pian 16-vuotias. :D Lasit ovat osa elämääni, olen hyväksynyt sen. Itse asiassa jopa pidän laseista, sillä ne todellakin ovat osa persoonaani. :)
You can be a sweet dream or a beautiful nightmare. ♥

Poissa Iiri

• Glitterati
  • Vuotislainen
  • <3
  • Pottermore: PixieDraconis24786
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #45 : Toukokuu 11, 2009, 15:33:51 »
Lainaus käyttäjältä: Nadia
Olen erityisen tarkka silmistäni. Siis kaikkiin muihin paikkoihin minua saa vahingoittaa, mutta ei silmiin. Siis raivostun ihan hirveästi jos joku alkaa jotenkin huomautella silmistäni, puhumaan silmistäni jne. Tämä on todella outo tapa, mutta minua vain ärsyttää se, että silmiäni en voi oikein suojata millään. Olen aivan toisen asteen paniikissa kun huomaa esimerkiksi ripsen menneen silmääni, tai jonkun roskan. En vain pysty sille tekemään mitään, ja tämä on todella turhauttavaakin välillä. En edes tiedä mistä tämä 'pakkomielle' edes sai alkunsa, kai olen saanut jotain silmätraumoja.

Sama täällä. Jos mulla menee jotain silmään mä meen ihan oikeesti paniikkiin :P Ja jos joku tökkii edes silmien suuntaan niin vähän sama juttu. Se on oikeesti rasittavaa. Ja jos mun silmistäni ruvetaan puhumaan tulee kauheen suojaton olo ja tekee mieli piiloutua jonnekin :P Itse asiassa en olisi edes avannut tätä topicia mielelläni, sillä silmistä puhuminen karmii muutenkin vähän. Mutta tuolta uusimmista viesteistä tulee vain helposti avattua näitä ^^ Mulla on siis silmäkammo xP

Mun silmät ovat sinivihreänharmaat, ne myös vaihtavat väriä valaistuksesta riippuen. Kerran kun välkällä puhuttiin silmien väristä ja minkä väriset silmät kenelläkin on, niin yks ihminen sano että vihreet, toinen harmaat, kolmas siniharmaat, neljäs sinivihreet ja viides vihreenharmaat :DD Et niin. Ota siitä sitten selvää :P Mun vanhemmilla on toisella siniharmaat ja toisella sinivihreät silmät. Ja sisaruksista yhdellä aivan kirkkaan vihreät ja neljällä aivan kirkkaan siniset :P Kaverit myös väittävät että mä näytän aina surulliselta silmieni vuoksi. Humm. En allekirjota tota sitten :D

Saan luultavasti vuoden sisällä silmälasit. Vasemmalla silmälläni näen vain todella huonosti. Oikealla näkee ihan hyvin. Testissä vähän alko huvittaa sen terveydenhoitajan ilme kun oikeella olin nähny jonnekin toiseks alimmalle riville ihan hyvin ja sitten vasemmalla näin vain ylimmän kirjaimen ja senkin epätarkasti xP
Gilraen -> Iiri

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #46 : Toukokuu 26, 2009, 19:15:52 »
Jos mulla menee jotain silmään mä meen ihan oikeesti paniikkiin :P Ja jos joku tökkii edes silmien suuntaan niin vähän sama juttu.
Ilmoittaudun myös näiden silmientökkimiskammoisten joukkoon. Piilolinssejä en voisi ikinä kuvitellakaan tunkevani silmääni. Kerran sain silmätippoja, ja tunne oli mitä epämiellyttävin.

Tänään jouduin todella koetukselle, kun teetin kosmetologilla ripsien pidennyksen + värjäyksen lakkiaisia varten. Kosmetologitäti oli oikein ymmärtäväinen ja huvittui silmieni eloisuudesta. Propsit hänelle, kun onnistui silti luomaan minulle hienot ripset. Nyt silmäni jopa näkyvät jonnekin. ^.^ Silmiäni on kyllä aiemminkin kehuttu. Kerran jopa eräs uudehko koulukaverini kysyi hämmästyneenä:
"Onks sulla oikeasti ton väriset silmät?!?"
Yleensä silmäni näyttävät tavallisen siniharmailta, mutta kameralla kuvattaessa, luonnonvalossa ja hämärässä ne ovat kristallinsiniset tai jotenkin "jäiset". Minulla on myös suurehkot luomet, eli oikein meikatessa pidän silmistäni. Ilman meikkiä olen vähän kummajaisen näköinen, suoraan sanottuna melkein invaliidin näköinen :'P Voisinkin laittaa kuvan:

Silmäni tänään

Sitten taas pidän vihreistä silmistä, varsinkin sellaisista kunnon vihreistä. Ruskeat silmät eivät jostain syystä säväytä. Myös tummansiniset ovat kauniita ja harvinaisia. Jos joskus osaisin laittaa värilliset piilarit, valitsisin varmaan tummansiniset.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 26, 2009, 19:20:17 kirjoittanut Röhkö »
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
« Vastaus #47 : Toukokuu 27, 2009, 18:43:22 »
On Röhköllä kyllä kauniit silmät.

Minä pidän suunnattomasti silmistä! Minun suustani kuuluu usein kohteliaisuus: "Sulla on ihanat silmät!". Pidän oikeastaan kaikenlaisista silmistä. Minä tykkään katsoa ihmisiä silmiin, ja tutkailla jos heillä on mukavan väriset tai kokoiset silmät.

Minun silmäni ovat vihreät, keskeltä hieman "kellertävät". Ja ovat ne suuret ja pyöreätkin. Istuvat oikein hyvin naamaani. Jos silmäni olisivat vaikka siniset, saattaisin olla aika "huurteisen" näköinen. Ripseni ovat pitkät ja melko tuuheat, enkä käytä yhtään meikkiä (en koko naamassa). Minusta liika silmämeikki pilaa silmien kauneuden. Pidän luonnollisesta kauneudesta!

Sitten tästä silmien aistista, näöstä. Minun kaukonäköni on aika huono. Vasen silmäni ei näe kauas, ja välillä se tuntuu vaikka molemmat simmut on auki. Kaikki on ihan sumeaa varsinkin kun olen puuhannut jotain hieman lähempänä, esimerkiksi kirjoittanut paperille/tehnyt läksyjä tms. Tarvitsisin varmaan silmälasit itselleni, sellaiset, mitä käyttäisin koulussa tai muulloin kun en vaan yksinkertaisesti näe mitään. Joillain tunneilla (riippuen opettajan käsialasta ja istumapaikastani) joudun ihan kysymään mitä taululla lukee. Harvemmin kyllä itse opettajalta. Huononäköisyyteni saapui vasta tänä vuonna, en muista oliko ennen vai jälkeen joulun, mutta seiskan aikana kuitenkin. Minä kyllä tosissani voisin mieluustikin ottaa lasit, sillä sainpa kerran mukavan pistävän päänsäryn tuonne vasemmalle puolelle, kun katselin junan ikkunasta kauas ulos.

Silmät ovat kauniita!

//Moi. Ajattelin että linkitän teille mun silmät, nyt kun vihdoin laittanut niistä kuvia. :------) Siinä. Hieman sinertävät valosta johtuen.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 13, 2009, 16:31:52 kirjoittanut Minsvo »

Hemming

• Ankeuttaja
« Vastaus #48 : Heinäkuu 20, 2009, 00:22:58 »
Minulla oli pitkään se pulma, etten osannut määritellä silmieni väriä ja eipä sitä osannut kukaan muukaan - aina kun ala-asteella koulussa koottiin jotain tilastoja vaikka hiusten- ja silmien väreistä, edes opettaja ei osannut sanoa olivatko silmäni ruskeat, keltaiset vai mitä. Lopulta tätini keksi joskus kun olin neljätoista, että väri on vihreän ja ruskean väliltä - oliivinvihreä on varsin tarkka määritelmä. Valosta riippuen ne näyttävät vivahtavan enemmän ruskeaan tai vihreään, joskus jopa okraan. Pidän todella silmieni väristä, sitä kehutaan usein erikoiseksi. Jos ihan tarkasti katsellaan, pupillin ympärillä on erottuva ruskea "kehä" ja muu iiris on oliivin harmahtava.

Itse asiassa, katsokaa itse ja me kaikki pääsemme vähemmällä arvailulla.
Älkää säikähtäkö tummia silmänalusia, ne ovat synnynnäiset. C:

Muutenkin pidän silmistäni. Ne ovat melko tarkalleen mantelinmuotoiset ja melko raskasluomiset, asia, jota käytän sikana hyväkseni meikatessa juhliin. Minulla on tumman tukan ansiosta myös luonnostaan todella tummat ripset, jotka ovat melko pitkät ja erottuvat siis mainiosti ilman ripsiväriä tai mitään. Silmieni väri tekee katseestani jotenkin utuisen ainakin kirkkaassa valossa - saan välillä kuullakin siitä, että vaikutan poissaolevalta vaikka normaalisti olen hyvin perillä ympäristön tapahtumista.

Toivoin joskus pienenä, että minulla olisi silmälasit. Minusta ne antavat ihmisen katseeseen tahi ulkonäköön särmää, jos lasit ovat oikean malliset. Yhdistän ne alitajuisesti älykkyyteen; älykkyys on varmaan yksi viehättävimmistä piirteistä ihmisessä, joten luulen sen liittyvän kiinteästi silmälasiviehtymykseeni.

Pikku Mymmeli

• Ankeuttaja
« Vastaus #49 : Heinäkuu 23, 2009, 21:24:00 »
Minun silmäni ovat mielestäni kauniit. Yleensä ne ovat kirkkaan siniset, välillä hieman vaaleammat, mutta siniset yhtä kaikki. Ne erottuvat kasvoistani aika hyvin, sillä silmäni ovat suuret ja ripseni pitkät ja mustat. Monet ovat kehuneet silmiäni. Itseäni vain harmittaa, että sain pari vuotta sitten silmälasit. Viimeiseen asti yritin estää niiden hankkimista, mutta lopulta oli pakko, kun opettajat valittivat, sillä en nähnyt taululle eturivistäkään. Harmitti (ja harmittaa edelleen) suunnattomasti. Tuntuu kuin eläisin uimalasien takana, kuin silmieni edessä olisi seinä, joka erottaa minut ulkomaailmasta, kun lasit ovat päässäni. Vihaan silmälaseja, vaikka ne ovat hienot ja sopivat minulle ja niin pois päin. Kotona en suostu niitä käyttämään, mutta kun ihmisten ilmoilla ollaan, on pakko käyttää, sillä en tunnista tuttujani ennen kuin metrin etäisyydeltä. Piilolinssejä en uskalla hankkia, sillä silmätippojan laittaminenkin on tuskaa.

Keskustellessa ihmisille katson silmiin, mutta käännän katseeni pois ajoittain. Itselleni tulee kiusaantunut olo, jos joku herkeämättä tuijottaa silmiini (tai ylipäänsä minua). Mielestäni on kohteliasta katsoa aika ajoin silmiin, mutta ei tuijottaa taukoamatta.

Minä rakastan katsella toisten ihmisten silmiä. Ne ovat niin kauniita! Ruskeat silmät ovat mielestäni söpöt, ja välillä toivoisin itsekin sellaiset :)