Kirjoittaja Aihe: Kumpi Dumbledore?  (Luettu 81447 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

neikan

• Ankeuttaja
Kumpi Dumbledore?
« : Toukokuu 26, 2006, 22:23:13 »
//Michael Gambon//

Mitä tykkäätte?

Mielestäni HUONO. Ei yhtään DD:mainen, ei hymyile, ei välitä... Enemmän TUNNETTA peliin! Hän jää etäiseksi... :( Edellinen näyttelijä oli paljon parempi. Gambon vaikuttaa olevan pihalla kuin lumiukko koko ajan.

Ulkonäkö kyllä sopii, mutta edelleen pidän enemmän edellisestä. Pitikin kuolla ;< (kuulostaako ilkeältä? perhe varmasti suree enemmän ja minä päivittelen kuolemaa vain koska ei pääse enää näyttelemään HP-leffoissa... no silti)

//Yhdistetty kaksi aihetta: Dumbledoren näyttelijä Michael Gambon ja Kumpi Dumbledore? -MP
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 13, 2007, 12:24:08 kirjoittanut Mariapaige »

willy

• Ankeuttaja
Dumbledoren näyttelijä Michael Gambon
« Vastaus #1 : Toukokuu 27, 2006, 11:05:27 »
Samaa mieltä. Tykkäsin paljon enemmän edellisestä Dumbledoren näyttelijästä (nimen luin jostain, mutta en muista sitä).

Tuo on liian, umm, lyhyt (kyllä, se on hyvin oleellinen asia :D), eikös Dumbledore ole kuvattu kirjoissa hyvin pitkäksi? Muutenkin, tuo vetää kaikki kohtaukset liian nopeasti, ensimmäinen Dumbledoren näyttelijä esitti kohtaukset täysin niin kuin ne itse myös kuvittelin. Se ei vain osaa.
Minen tykkää edes ulkonäöstä sopivaksi HP-leffoihin.

Vertal

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Toukokuu 27, 2006, 14:33:45 »
Minustakaan se ei ole mikään paras Dumbledoren näyttelijä. Kirjoissahan Dumbledore on iloinen luonne ja ystävällinen, mutta elokuvassa "puistatus". Minusta se ensimmäisten elokuvien Dumbledore oli paljon parempi, koska hän oli ystävällinen. Mutta syy miksi se on etäinen on ehkä se että he ovat saanet käsityksen kirjoista että hän on sellainen joka kulkee pelkästään omissa ajatuksissa. Hän ankaran näköinen eikä minusta hän ole ankara muille kun niille jotka ovat pahoja. En tykkää.

Poissa Eulalia

• Tahmatassu
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • They say that promises sweeten the blow
« Vastaus #3 : Toukokuu 27, 2006, 14:52:07 »
Samaa mieltä. Minusta Gambon ei ole hyvä Dumbledoren roolissa. Hän jää etäiseksi ja vaikuttaa erittäin stressaantuneelta, kärttyiseltä, ikivanhalta papalta koko ajan, vaikka kirjoissa Dumbledore on ystävällinen, lempeä ja vetreä vanhus.

Minä olin aivan järkyttynyt, kun nelosessa Dumbledore kävi käsiksi Harryyn. Kirjassakin se kohtaus oli melko vauhdikas, mutta elokuvassa vaikutti siltä, kuin Dumbledore olisi halunnut tappaa Harryn siltä seisomalta...

Minusta se oli ehkä elokuvan epäonnistunein roolitus. Harmittaa kamalasti, kun edellinen näyttelijä meni kuolemaan... Gambon ei vain yksinkertaisesti ole minun silmissäni vakuuttava Dimbledore.
Well content loves the silence, it thrives in the dark with fine winding tendrils that strangle the heart.
Eulalian aikaansaannokset

Poissa Fishi

• ateistinen kadunylittäjä
  • Vuotislainen
  • Älkää olko neliöitä!
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #4 : Toukokuu 28, 2006, 14:47:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Eulalia"
. Minä olin aivan järkyttynyt, kun nelosessa Dumbledore kävi käsiksi Harryyn. Kirjassakin se kohtaus oli melko vauhdikas, mutta elokuvassa vaikutti siltä, kuin Dumbledore olisi halunnut tappaa Harryn siltä seisomalta...

Minusta se oli ehkä elokuvan epäonnistunein roolitus. Harmittaa kamalasti, kun edellinen näyttelijä meni kuolemaan... Gambon ei vain yksinkertaisesti ole minun silmissäni vakuuttava Dimbledore.

Samaa mieltä.

Tämä on suora lainaus LP:stä, s. 291
"Panitko sinä nimesi liekehtivään pikariin?" Dumbledore kysyi rauhallisesti Harryltä.

Muutenkin edellinen oli paljon lempeämmän oloinen. Nykyinen on liian vauhdikas ja ärtyisä.
Kylä
"the piano keys are black and white
but they sound like a million colours in your mind"
- Katie Melua
"a passionate hour's never a wasted one" - Tuomas Holopainen

Poissa Leonor

• valiopeelo
  • Hirnyrkki
« Vastaus #5 : Toukokuu 30, 2006, 16:05:22 »
Minäkin pidin hriveästi ensimmäisestä Dumbledoresta - pahoittelee hänen kuolemaansa. Gambon ei sovi rooliinsa muuta kuin ulkonäkönsä perusteella. Luonne jota hän näyttelee elokuvissa on täysin väärä verrattuna kirjoihin. Gambon ei ole todellakaan minun mieleeni...
Optimist: someone who figures that taking a step backward after taking a step forward is not a disaster, it's a cha-cha. ~Robert Brault
Leonor -> Leo -> Leonor

Nagasaki

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Toukokuu 30, 2006, 20:08:30 »
Mustakin se entinen Dumbledore oli paljon parempi. Sillä oli luonnetta ja se oli muutenkin sellanen.... iloinen mutta samalla vakava.
Tämä nykyinen Dumbledore on aika huono, mutta eihän sel välttämättä näyttelijästä johdu koska eikös ohjaaja aika lailla näitä tyyppejä... ohjaa :D
Mut silti esim liekehtivässä pikarissa kun se yhes vaihees laitto muistin sinne altaaseen se näytti ihan kuin se ois sillä tavalla oudosti... tuhahtanu ja se ei oo sellanen yhtä hyvä kuin entinen. Toisaalta voihan olla et ykkösen ja kakkosen ohjaajat oli parempia. Mut kuten oon jo sanonu miljoona kertaa ( no suurinpiirtein ) entinen oli parempi Dumbledore ja se sen kuolema oli aika surkee juttu ja surulline :( .

Sit tää nykyinen Dumbledore.... en vaan jotenkin tykkää siitä se vaikuttaa hirveen vakavalta ja jotenkin... etäiseltä tai joltain muulata.
Kolmos elokuvassakin hirveellä kiireellä ( ainakin minun mielestä ) ihan kun ois sanonu ne omat vuorosanasa.

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #7 : Toukokuu 30, 2006, 21:38:18 »
En kiistä, etteikö Sir Michael Gambon olisi hyvä näyttelijä, sillä onhan hän. Dumbledorena hän on kuitenkin yhtä uskottava kun puupökkelö.

En tiedä; joko rehtorin rooli on kolmoseen & neloseen kirjoitettu erittäin aggressiiviseksi ja riehakkaaksi, tai sitten Gambon ei yksinkertaisesti osaa näytellä vahvaa mutta tyyntä Dumbledorea. Veikkaan tätä vaihtoehtoa.

Muistuttaa hän ulkoisesti Dumbledorea, mutta ei vastaa mielikuvaani kyseisestä hahmosta. Richard Harris teki sen, hän oli täydellinen Dumbledore.

Toivottavasti Gambon oppisi jotakin tulevia elokuvia varten. Mielenhallintaa ja liikkeidenhallintaa roolisuorituksessa noin ensiksi.
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Karhunmarja

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Toukokuu 30, 2006, 22:46:34 »
Minua on myös häirinnyt "Dumbledoren" kylmyys näyttelijän vaihtuessa! Edellinen osasi näytellä lämmintä, huolehtivaista, rakastavaakin hahmoa, mutta tämä nykyinen... :(

Neljännessäkin elokuvassa, kun Harry valitaan kolmiveho-ottelijaksi, Dumbledore ryntää Harryn luo ja huutaa pelottavasti Harrylle tämän odottaessa, mitä seuraavaksi tapahtuu. Eikä hän käyttäydy yhtä rauhallisesti, mitä kirjan antama kuva Dumbledoresta antaa ymmärtää. Kävelee levottomin ja nopsin askelin ympäriinsä. Olen pettynyt, syvästi, pakko myöntää.

Uuden D:n äänikin on jotenkin kylmempi... toisaalta, edellinen oli mielestäni hiukan liiankin pehmoisen oloinen, mutta voittaa nykyisen "koviksen" mennen tullen.

Shee

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Toukokuu 31, 2006, 16:30:42 »
Olen samaa mieltä, että entinen Dumbledoren näyttelijä oli paljon parempi.

Gambonin näyttelijäntaidoista en muuten tiedä, mutta ainakaan hänestä ei ole esittämään rakkautta yli kaiken ylistävää,lempeää, viisasta rauhallista mutta silti lapsekasta vanhaa velhoa. Oli melkein pelottavaa kuinka sekasisin ja agressiivinen Dumbledore oli nelosleffassa (Harryn nimen noustua liekehtivästä pikarista aluksi D huutaa ja käy käsiksi Harryyn, myöhemmin hän näyttää jonkinmoisen paniikkikohtauksen saaneelta (pientä liioittelua...)kun puhuu opettajille ajatuseulaa tutkiessaan)Gambon ei myöskään saa samanlaista syvyyttä hahmoon, kuin Harris. Tässä sitä taas nähdään, kuinka ulkonäkö voi pettää...

Henleks

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Toukokuu 31, 2006, 17:00:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Fishi"
Lainaus käyttäjältä: "Eulalia"
. Minä olin aivan järkyttynyt, kun nelosessa Dumbledore kävi käsiksi Harryyn. Kirjassakin se kohtaus oli melko vauhdikas, mutta elokuvassa vaikutti siltä, kuin Dumbledore olisi halunnut tappaa Harryn siltä seisomalta...

Samaa mieltä.

Tämä on suora lainaus LP:stä, s. 291
"Panitko sinä nimesi liekehtivään pikariin?" Dumbledore kysyi rauhallisesti Harryltä.

Muutenkin edellinen oli paljon lempeämmän oloinen. Nykyinen on liian vauhdikas ja ärtyisä.

Samaa mieltä. En sano, että Michael Gambon olisi huono minunkaan mielestä, mutta Richard Harris oli paljon parempi Dumbledorena. Hän oli juuri sellainen, jonka voisi kuvitella Dumbledoren olevan kirjojen perusteella. Richard Harris oli suorastaan täydellinen Dumbledorena. Hän osasi olla lempeä ja hyväntuulinen, mutta Gambon ei mielestäni tunnu niin lempeältä. Harrisin esittämältä Dumbledorelta oli aistittavissa tietynlainen välittäminen. Harmin paikka, kun hän kuoli. Olisi ollut mahtavaa, jos hän olisi jatkanut Dumbledorena.

Mustesydän

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Kesäkuu 24, 2006, 00:08:23 »
Siis mun mielestä se ei sovi tohon rooliin ollenkaan! Siis en sano etteikö se lois hyvä näyttelijä, mut ei vaan sovi tohon. Se eka oli tosi hyvä näytteleen Dumbledoree, ku se oli semmonen "hidas" liikkeissään, niinku sen kuuluuki olla, mut se uus on liian äkkipikanen! Se ärsyttää aina mua ku katon niitä.

Kuroinu

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Kesäkuu 25, 2006, 21:22:06 »
En pidä Gambonia huonona näyttelijänä, mutta hän ei sovi Dumbledoreksi sitten ollenkaan.

Mitä pidemmälle elokuvat etenevät, sitä huonompaan suuntaan ne menevät. Jotenkin minun kohdallani tuo uusi Dumbledore on osallisena siihen. Azkabanin vangissa hän oli vielä ihan ok, mutta olin saada sydäninfarktin liekehtivässä pikarissa, ku tämä kävi Harryyn kiinni. Hänessä ei ole sitä Dumbledoremaista lempeyttä ja huumoria tippaakaan, mikä pilaa elokuvien tunnelman. Richard Harris oli kuin suoraan minun kuvittelemastani Dumbledoresta<3 On ihanaa katsoa VK:ta ja SK:ta, kun hän näytteli niissä.

~Kuroinu kuittaa

Poissa Shayas

• never-fading
  • Vuotislainen
  • take me home
« Vastaus #13 : Kesäkuu 25, 2006, 21:40:28 »
Minusta Michael Gambon oikeasti on hyvä näyttelijä. Dumbledoreksi hän ei vaan minulle ole Se Oikea. Ykkösessä ja kakkosessa ajattelin, että Harris on kuin suoraan kuvitelmistani. Kolmosessa sitten järkytyin, kun näin tämän ilmestyksen. Tiesinhän minä, että Harris oli kuollut, mutta en kyllä ihan tällaista osannut odottaa. Sehän oli kuin mikäkin kylmä hippi (ei hipeissä mitään pahaa ole). Ponnari parrassa ja kaikki.. voi luoja, se oli oikeasti omituista. Muuten hän sopii minusta ulkonäöltään Dumbledoreksi ihan hyvin. :)

Kuten näköjään monia muitakin täällä, häiritsi minuakin se Dumbledoren äkkipikaisuus ja vihaisuus. Hän ei ollut se vähän höpsö, mutta ystävällinen vanha velho, vaan kylmä ja jäykkä. Dumbledore on yksi parhaista hahmoista koko Potter-kirjoissa ja pidän hänestä valtavasti. Elokuviin tämä sama rakastettavuus ja höperöys ei ole välittynyt, vaan hänestä on tehty aika tylsä ja ankea hahmo. Surullista, sillä kirjojen Dumbledore on yli-ihana.

Minustakin oli aivan kamalaa, kun Pikarin sylkäistyä Harryn nimen, Dumbledore alkoi karjua ja kävi Harryyn käsiksi. Se kohtaus oli yksi minua eniten harmittaneissa koko Potter-leffoissa. Se oli niin erilainen kuin kirjoissa, ja vain vahvisti kuvaani siitä, että tässä elokuvien Dumbledoressa tökkii nyt joku - ja pahasti. Minkäs mahdat.
no / no turning back now

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #14 : Kesäkuu 30, 2006, 17:22:55 »
Itse pidän Michael Gambonista. Hänestä välittyy vahvuus ja höpsöys. Vaikka hän ei käyttäydykkään niin kuin kirjassa, on siitä turha syyttää pelkkää näyttelijää. Asioista sovitaan ennen kohtausta ohjaajan kanssa ja yritetään löytää tie joka miellyttää kaikkia. Asia ei ole vain näyttelijän päätettävissä.
Mielestäni Gambonissa on myös Richard Harrisin Dumbledorea, sitä hellyyttä, mutta Gambon toi mukanaan myös Dumbledoren vahvuutta, syytä siihen miksi Voldemort pelkää Dumbledorea. Michaelin ääni on niin vahva ja vaikuttava.
Kyllä Richard Harriskin oli loistava Dumbledore, mutta sairaus vei hänet hautaan. Gambon jatkaa siitä mihin Harris jäi.
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

Poissa Mariapaige

• Noita-akka
  • Hirnyrkki
« Vastaus #15 : Kesäkuu 30, 2006, 17:44:41 »
Minä myös pidän Gambonista. On ehkäpä enemmän käsikirjoituksen ja ohjauksen vika, jos Dumbledoresta ei välity rauhallisuus ja herkkyys, sillä kyllä Gambon osaa näitä asioita tuoda esille... vaikkakaan ei ole kuuluisa herkkyydestään. Mike Newellin ohjaus korosti vauhdikkuutta, ja Michael Gambon on puolestaan aina korostanut, että hän menee kameran eteen/lavalle ja tekee sen mitä häneltä halutaan. Hän ei juurikaan pohdi roolia käsikirjoituksen ulkopuolelta. Tosin haastattelujen perusteella ei aina voi tietää mitä mies oikeasti ajattelee, hän kun on saman tyylinen kuin Jason Isaacs (Lucius Malfoy) luonteeltaan, että irvailee vähän kaikesta.

Ymmärrän myöskin, että alussa hänen suhtautumisensa oli nihkeää Potter-elokuvaa kohtaan. Harvat Pottereiden aikuisnäyttelijöistä (varsinkin teatterimaailmassa mainetta niittäneet) hihkui innosta kohtuullisen vähäisistä sivurooleistaan ensimmäisissä elokuvissa, mutta ovat varmaan oppineet arvostamaan ja nauttimaan roolien tuomaa kuuluisuutta. Potterien aikuisnäyttelijöillä on useimmilla mittava ja arvostettu ura takanaan. Ajatelkaa esim. Maggie Smithia, Alan Rickmania ja Julie Waltersia. Siinä aikajanassa heidän Potter-hahmonsa eivät ole mestarisuorituksia näyttelijöinä, jos totta puhutaan. Eräs heistä sanoi kuitenkin (en muista kuka), ettei koko uransa aikana yhteensä saanut niin paljon huomiota "faneilta" kuin Potter-elokuvien aikana.

Joku mainitsi aiemmin, että Gambon on lyhyt Dumbledoreksi. No, hän on kaksi senttiä lyhyempi kuin Richard Harris oli, eli 183 cm. Pitkien nuorempien näyttelijöiden (esim. Phelpsin kaksoset taisivat olla yli 190 cm) rinnalla tuollainen yksikasikolmonenkin näyttää ehkä lyhyeltä, mutta ei oikeasti ole sitä :D

Ja olen samaa mieltä Hagridin kanssa Gambonin äänestä. Siinä on jotain vaikuttavuutta ja  sen sävy on tumma (okei, Alan Rickmanin äänen voittanutta ei ole, myönnetään).

Mara

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Heinäkuu 01, 2006, 12:42:08 »
Minäkin yhdyn Gambonin puolustajiin! Kuten Hagrid sanoi hänessä on Dumbledoren vahvuutta, minkä takia Voldemort Dumbledorea pelkää (se puuttui Harrisilta!) Mielestäni Richard Harrisin ääni ei sopinut "minun" Dumbledorelleni, kun taas Gambonilla on ääni, joka huhkuu vakavuutta ja tummuutta (MariaPaigea lainaten). Gambon on muutenkin lähempänä minun Dumbledorea.

Kuroinu

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Heinäkuu 01, 2006, 21:02:56 »
Lainaus
Kuten Hagrid sanoi hänessä on Dumbledoren vahvuutta, minkä takia Voldemort Dumbledorea pelkää (se puuttui Harrisilta!)

Tuossa minä olen samaa mieltä. Ääni on Gambonilla erinomainen, juuri sellainen on ääni jota Voldemort pelkää. Minua vain häiritsee uuden Dumbledoren ulkonäkö. Se kulkunen parrassa, parta on sellaisen harmaanruskean sekoitus, silmäpussit, ja siinä asussa Gambon näyttää liian 'lihavalta' (ei pahalla :D). Muuten hän on erinomainen näyttelijä. Liekehtivässä pikarissa minua häiritsi se, kun hän ei käyttänyt niitä puolikuulaseja kuin parissa kohdassa. Dumbledorella pitää olla puolikuulasit! :)

Poissa Citrus

• Vuotislainen
« Vastaus #18 : Heinäkuu 06, 2006, 13:20:01 »
Lainaus käyttäjältä: "Kuroinu"
Lainaus
Kuten Hagrid sanoi hänessä on Dumbledoren vahvuutta, minkä takia Voldemort Dumbledorea pelkää (se puuttui Harrisilta!)

Tuossa minä olen samaa mieltä. Ääni on Gambonilla erinomainen, juuri sellainen on ääni jota Voldemort pelkää.

Gambonin ääni on toki vakuuttava ja vahva. Silti pidin enemmän Harrisin äänestä, siinä oli tietynlaista herkkyyttä ja toi esille Dumbledoren kunnioitettavan iän. Gambonin ääni taas on mielestäni aivan liian nuori Dumbledoren rooliin.

Yhdyn monen muun mielipiteeseen; Harris oli (lähes) täydellinen Dumbledore. Hänen hauras mutta viisas äänensä yhdistettynä hentoon ruumiinrakenteeseen (joka korostaa pituutta) ja hitaisiin, mutta harkittuihin liikkeisiin toimi hyvin. Hän teki Dumbledoresta sympaattisen ja velikullan vanhuksen.

Toisaalta Gambon on ehkä hiukan energisempi, joka toimii hassun ja "ikivireän" rehtorin roolissa hyvin. Ja eikös Gambon olekkin hiukan tukevampi kuin Harris? Sehän luo nimittäin lyhyemmän vaikutelman. Mutta Gambon on tehnyt Dumbledoresta oman näköisensä. En usko, että olisi ollut mukavaa katsella Gambonia valkokankaalle hänen yrittäessään matkia Harrisia surkein tuloksin.

Poissa Mariapaige

• Noita-akka
  • Hirnyrkki
« Vastaus #19 : Heinäkuu 06, 2006, 14:49:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Citrus"
Ja eikös Gambon olekkin hiukan tukevampi kuin Harris? Sehän luo nimittäin lyhyemmän vaikutelman.

Sellainen vaikutelma ainakin tulee, mutta muistan, että jossain mainittiin, että Gambon pitää päällysvaatteita velhokaapunsa alla, jota useat muut näyttelijät eivät tee. Se tuo hieman lisää tukevuutta.

Poissa Grainne

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #20 : Heinäkuu 06, 2006, 19:48:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Citrus"
Ja eikös Gambon olekkin hiukan tukevampi kuin Harris? Sehän luo nimittäin lyhyemmän vaikutelman.

Mitäh?! Nyt kyllä pitänee meikäläisen mennä päivittämään näkökyky, minusta on näyttänyt juuri päinvastaiselta!xD Gambonhan on ihan pikkuinen! On kyllä aikaa kun viimeksi näin ensimmäiset elokuvat, tämä täytyy tarkastaa. Hehhheh...

Minä pidän Gambonista älyttömästi. Olen aina tykännyt Dumbledoressa siitä piirteestä, kuinka hän tavallaan peittää vitsailulla ja velmuilulla käsittämättömän viisautensa ja taakan kaikesta tietämästään pahasta, ja juuri tuon puolen Gambon tuo ihan täydellisesti esille. Sen, että hän näyttää vaarattomalta ja hassulta, mutta on kaikkea muuta. Gambonin silmät loistaa ja hänen äänessään on voimaa. Oikea energiapommi. AV:ssa hänen liikkumisensa on.. näyttää sellaiselta hipsimiseltä ja hiippailulta, saa aina nauramaan! Ihan loistavaa. Hän todellakin teki Dumbledoresta persoonallisen, täysin omannäköisensä.
Harris oli loistava myös, korosti sitä Dumbledoren toista puolta hienosti. Mutta tämä energia Gambonissa...

Dumbledoren liika riehuminen ja lämmön puute  Harrya kohtaan kahdessa viimeisimmässä elokuvassa johtunee ihan täysin käsikirjoituksesta ja ohjauksesta, kuten jo sanottu.^ Tuskin Gambon keksi päästään käydä Radcliffeen käsiksi, eikä niitä kahdenkeskisiä herkkiä keskusteluja taida olla kuin...kaksi? Pikarissa?

Arvostus Potter-elokuvia kohtaan on tosiaan näyttänyt nousseen roimasti - tai ainakin isot nimet tuntuvat lähtevän leikkiin mukaan halukkaammin -  siis jos vilkaisee millainen näyttelijäkaarti on jo saatu mukaan. Fiennes ja Oldman!!! Huippuarvostettuja! Puhumattakaan Rickmanista, Smithistä tai Gleesonista. Ja vielä Helena Bonham-Carter. Huh.
Olen tässä jonkinaikaa itsekseni ihmetellyt miksei vielä Robert Carlyle ole eksynyt mukaan ;)
"Tiedätkö, mitä koirat tekevät susille?"

Shagrat

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Heinäkuu 06, 2006, 21:01:22 »
No jaa.. menettelee

Tietysti huonompi, jos verrataan Richard Harris:n. Gambon näyttelee jotenkin hieman liian "energisesti", kun vanha (Harris) Dumbledore oli aina rauhallinen ja sanoi kaikki asiat viisaan kuuloisesti, niin Gambon taas heiluttelee käsiään ja hihkuu kaikki sanat. :|

Ja tosiaan mielestäni se kohtaus oli täysin epäonnistunut, missä Dumbledore kysyy, että pistikö Harry nimensä liekehtivään pikariin, niin hän tarttuu kiinni Harrysta ja huutaa hänelle. Jotenkin tuossa kohtaa Gambon ehkä ylireagoi ja se ei ollut yhtään Dumbledoren tapaista.

Fress

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Heinäkuu 06, 2006, 23:19:12 »
Se ensimmäinen näyttelijä oli juuri paras, juuri Dumbledoremainen. Osasi näytellä hyvin, ja tuollaiseksi Dumbledoren kuvittelinkin. Tuo uusi näyttelijä taas ei ole yhtään Dumbledoremainen, ei ole tunnetta pelissä, eikä osaa näytellä minusta hyvin.

Ja valkoinen parta ja hiukset Dumbledorella olla pitää, ei harmaat. (;

Mustesydän

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Heinäkuu 09, 2006, 11:54:48 »
Citrus kirjoitti:
Lainaus
Gambonin ääni on toki vakuuttava ja vahva. Silti pidin enemmän Harrisin äänestä, siinä oli tietynlaista herkkyyttä ja toi esille Dumbledoren kunnioitettavan iän. Gambonin ääni taas on mielestäni aivan liian nuori Dumbledoren rooliin.

Oon samaa mieltä tossa, ja sitä paitsi, eikö Dumbledore kuvattu kirjoissa semmoseks rauhalliseks ja semmoseks?!  Mun mielestä se Harris olis parempi. Se on liian äkkipikanen se Gambon, mut Harris semmonen rauhallinen ja tarvittaessa kummiski semmonen suuri ja mahtava tai semmonen, jos ymmärrätte mitä tarkotan. x)

Eulalia kirjoitti:
Lainaus
Minä olin aivan järkyttynyt, kun nelosessa Dumbledore kävi käsiksi Harryyn. Kirjassakin se kohtaus oli melko vauhdikas, mutta elokuvassa vaikutti siltä, kuin Dumbledore olisi halunnut tappaa Harryn siltä seisomalta... tai semmonen.

Aivan. Niin määkin olin. Siis sehän suorastaan hyökkäs Harryn päälle. Ei sen Dumbledoren semmonen pitäs olla.

Hagrid kirjoitti:
Lainaus
Vaikka hän ei käyttäydykkään niin kuin kirjassa, on siitä turha syyttää pelkkää näyttelijää. Asioista sovitaan ennen kohtausta ohjaajan kanssa ja yritetään löytää tie joka miellyttää kaikkia.

Ei siitä voikkaan syyttää pelkkää näyttelijää, mutta kyllä se näyttelijä siihen vaikuttaa aika paljoskin. Kun se näytteli hyvin sen Dumbledoren osan se Harris, se oli semmonen rauhallinen ja semmonen, mutta Gamdon ei. Ja ei sitä ny varmaan oo sovittu sillee et se yhtäkkiä vaihtuu semmosesta rauhallisesta semmoseks äkkipikaseks ja semmoseks...!

Fress

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Heinäkuu 09, 2006, 19:39:28 »
Eulalia kirjoitti:
Lainaus
Minä olin aivan järkyttynyt, kun nelosessa Dumbledore kävi käsiksi Harryyn. Kirjassakin se kohtaus oli melko vauhdikas, mutta elokuvassa vaikutti siltä, kuin Dumbledore olisi halunnut tappaa Harryn siltä seisomalta... tai semmonen.

Aivan. Niin määkin olin. Siis sehän suorastaan hyökkäs Harryn päälle. Ei sen Dumbledoren semmonen pitäs olla.quote]

No näimpä. Itsekkin katsoin kohtauksen, ja Dumbledore suunnilleen hyökkäsi Harryn kimppuun, otta kurkusta kiinni ja heilutti Harrya silleen. Kunnon DD olisi selvittänyt asian rauhallisesti. En voinut tätä kohtausta muuta kuin nauraa. Ei yhtään Dumbledoremaista.