Kirjoittaja Aihe: Koskettavia kipaleita  (Luettu 62079 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Hailie Jade

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #75 : Joulukuu 29, 2003, 17:46:45 »
Evanescence - My immortal. Heti, kun kuulin tämän ensimmäistä kertaa, rakastuin siihen. En minä osaa sitä sen kummemmin perustella... koska se on haikea. Koska siinä on surullinen sävel.

Miyamoto Shunichi - Michishirube Tämä on D.N.Angel-animesta (siinä animessa on muuten ainakin minuun vetoavaa musiikkia, mitä olen kuullut). Pidän laulajan äänestä, ja lauseista, jotka hän laulaa englanniksi japaninkielen lomassa. ^-^ That's about it, actually...

fuksi

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #76 : Joulukuu 31, 2003, 12:52:23 »
ehdottomasti Glenn Madeirosin "Nothing gonna change my love for you". Biisin sanat ovat ehkä liian 'hempeitä' mun makuun, mutta minä ihan henk. koht. kiinnitän siinä biisissä huomioni tunnelmaan joka välittyy sen kautta. se on koskettava. ja kaiken hulluuden lisäksi, luin erästä Robin Jarvisin kirjaa [Tilinteon hetki] ja siinä tuli niin surullinen, mutta samalla myös niin kaunis, kohta. samalla hetkellä soi radiosta tämä laulu. itkin ihan hulluna.

toinen on Nightwishin "Sleeping sun". kaunis laulu ja laulajan ääni on niin voimakas. en voi sanoin kuvailla sitä. jos en saa kuunnella sitä lähes päivittäin, on hengen lähti lähellä ^^

*laittaa musiikin soimaan*

Sleeping Sun

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #77 : Joulukuu 31, 2003, 14:48:41 »
Nightwish - Higher than Hope

Kuulin sen ensimmäisen kerran Kiteellä levynjulkaisukeikalla, siis ennekuin Once oli julkaistu. Tarja sanoi ennen keikkaa:"Seuraava kappale syntyi erään ystävämme innoittamana, joka myöhemmin nukkui pois." Silloin jo tuli kyyneleet silmiin ja nykyään aina, kun tämä soitetaan keikalla ja joskus myös levyltä kuunnellessa.
Oncen toiseksi paras biisi, lyriikat ovat kauniit.

K

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #78 : Joulukuu 31, 2003, 16:47:51 »
Garbagen My Lover's Box on ainakin todella kaunis, ja sen tunnelma koskettava. Semmoinen surullinen ja oikeastaan aika angstinen biisi, mutta niin kaunis, niin musiikiltaan kuin sanoiltaan. Etenkin kertosäe on upea. Ja Shirley Mansonin Ääni ansaitsee ison alkukirjaimen.

Send me an angel to love,
I need to feel a little piece of heaven.
Send me an angel to love,
I'm afraid I'll never get to heaven

Edellisen kirjoittajan kanssa olen samaa mieltä tuosta FF8-biisistä, että se kohta pelissä missä se soi, on ihana, ja biisi sopii siihen ihan loistavasti. "Eristyksissä pelistä" se biisi onkin sitten minun mielestäni aika turhanpäiväinen ja siirappinen.
Mutta on sitäkin tullut joskus hamassa öö... kolmetoistavuotiaisuudessa pahimmassa FF-huumassa tultu ihkutettua!

Poissa Gawd

• Riistaeläin
  • Vuotislainen
  • Perkele.
    • Kaniinin
  • Tupa: Mary Sue
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #79 : Tammikuu 19, 2004, 23:02:44 »
Minua ei kai yksikään kappale yksistään ole vielä saanut itkemäänkään, tuskin edes lähelle. Yleensä lasken koskettavaksi kappaleeksi sellaisen, jonka aikana en voi ajatella tai tehdä mitään muuta kuin kuunnella. Sellainen joka pysäyttää.
Tuota... no aina välillä sellaisiakin kappaleita toki osuu kohdalle, mitkä herkistää vähän - yleensä niillä on sitten jotain spesiaalimpaakin merkitystä - joskus taas ei. Yleensä kun luen jotain hyvin surullista kirjaa ja kuuntelen samalla musiikkia tai katson surullista elokuvaa, siitä musiikista muovautuu päässäni jotenkin koskettavaa, vaikka sei muuten vain sitä olisikaan.  Chobitsien lopputunnusmusiikki on esimerkkitapaus.
Entwine - Safe In A Dream - tämä taas on meidän kappale. Amerikkalaiselokuvakornityylisesti, meidän kappale. Saa aina muistamaan.
Sitten Alphavillen Forever Young - se ei ole surullinen tai mitään sellaista, neeh. Siinä vain on tunnetta.

Within Temptation - Never-Ending Story -sama kuin edellisessä. Aina kun tämä tulee soittolistalla, pysäytän kirjoittamisen ja mieluusti suljen kaikki ikkunat ja tuijotan tyhjää taustaa. Sanat alla.

Armies have conquered
And fallen in the end
Kingdoms have risen
Then buried by sand
The Earth is our mother
She gives and she takes
She puts us to sleep
In her light we'll awake
We'll all be forgotten
There's no endless fame
But everything we do
It's never in vain

We're part of a story, part of a tale
We're all on this journey
No one is to stay
Where ever it's going
What is the way?

Forests and deserts
Rivers, blue seas
Mountains and valleys
Nothing here stays
While we think we witness
We are part of the scene
This never-ending story
Where will it lead to?
The earth is our mother
She gives and she takes
But she's also a part
A part of the tale

We're all on this journey
No one's to stay
Oh where is it going?
What is the way?
Sometimes beautiful and sometimes insane
No one remembers how it began.

Wishmaster

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #80 : Tammikuu 21, 2004, 13:51:20 »
*Laittaa cd:n koneeseen*

Evanescence - My Immortal
Todella ihana ja rauhallinen. Tulee aina mieleen eräs tapahtuma OotP:ssä, vaikken ole sitä lukenutkaan. Harry, Harry, Harry...
Sanat ovat mahtavat, aivan ihanat. Olen lukenut kaikki mahdolliset songficit tästä laulusta. Ainoa laulu, missä olen melkein rupenut itkemään.

Evanescence - Hello
Rauhallinen, kaunis ja tunnelmallinen. Enempää ei voi sanoa.

Dido - Life for Rent
Aah, ihana biisi. Tästäkin tulee mieleen Ootp:n tapahtuma. Ihastuin biisiin silloin kun kuulin sen ensimmäistä kertaa. Ihana...

Linkin Park - Breaking the Habbit
Tosi ihanat ja valloittavat sanat. Jotenkin rauhallinen (?). Ihqu.

ujelo

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #81 : Syyskuu 07, 2004, 15:22:44 »
Monia niitä on monia...

Uusimpana voisin mainita Britney Spearsin Everytimen.
Muuten en oikeastaan pidä kyseisen "neitosen" musiikista, mutta tämä on ihanan koskettava.
Teh Rasmukselta sellaisia on aika paljon. Mieleen tulee ensimmäisenä Last Walz, mutta myös Funeral song ja Not like the other girls ovat minulle tunteellisia.
Ja lisää on varmasti vielä paljon. Tiktakilta voisin sanoa Suolaista vettä, ja tiettyjä muistoja palauttaa elävänä mieleen myös Tuuleksi taivaanrantaan.
Oikeastaan kaikki hitaat ja kauniit kappaleet sykähdyttävät. ^^
Jopa jotkin Smurffikappaleet ovat ihania... (Naurakaa pois vain!)
Musiikki on minulle todella tärkeää. Kuuntelen sellaista musiikkia millainen oloni on.

malic acid

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #82 : Syyskuu 11, 2004, 10:46:40 »
Sellainen pläjäys kuin Plastic Tree - Ame ni Utaeba tuli muutama viikko sitten kuunneltua oudossa mielentilassa pellolla juostessa, ja se oli jotakin.. omituista. Kaunista. Plastic Tree itsessään on kovin kaunis. Toinen kaunis kappale Plastic Treeltä on Tsumetai Hikari.
Toinen, joka koskettaa aina ajoittain, on Juice Leskinen - Viidestoista yö. Siinä on tyyliä pidemmällekin. Ja se ikuinen helmi eli Dir en grey - ain't afraid to die on tietyssä mielentilassa pärskyttävä. Fairy Fore - Shooting Star sai jossain vaiheessa tunteet pintaan, ei enää niin pahasti.

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • 17 seconds is all you need
  • Tupa: Rohkelikko
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #83 : Syyskuu 18, 2004, 20:37:33 »
Voi, koskettavia kipaleita on niin monia... Ja juuri kun niistä löytää topicin, ei tule niitä parhaita mieleen. >.< No heitänpäs pari, muoksin lisää myöhemmin.

Nirvana - Aneurysm

Ehdottomasti paras biisi koko Incesticide -levyllä, sokerina pohjalla (Muutenkin Nirviksen parhaimmistoa). Luojan kiitos levyn viimeinen biisi. Olen kuunnellut tätä useita tunteja ripiitillä. ^^ Mutta siis. Lyriikat eivät ole kovin kummoiset, mutta se melodia ja Kurtin ääni... *värisee* Hän laulaa ne aaa-haaaa-kohdat niin ihanasti... Se melodia vain on niin riipaisevan hyvä ja kaunis, ettei mitään rajaa. Ei kuitenkaan mikään lällärislovari, vaan siinä on särmää. Yksinkertainen, mutta koskettava biisi.

CMX - Minun sydämeni on särkynyt

Oijoih, mikä kaunis biisi... *huokaus* Olen kuullut CMX:ltä vain muutaman biisin, ja ne kaikki ovat lumoavia. A.W. Yrjänä saa suomen kielen kuulostamaan niin kauniilta. Englantia tulee joka tuutista, onneksi joku jaksaa panostaa suomeenkin. :I Erityisesti olen mieltynyt kohtaan kirjoita se pelkoon, pelko kavahtaa itseään. Nerokasta. Kaunis melodia, kauniit sanat. Mikäs sen parempaa.
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Sacrilegiom

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #84 : Syyskuu 20, 2004, 20:17:18 »
Tässä muutama jotka ensinnä sattuivat mieleen.

Rainbow - Catch The Rainbow
Eräs kauneimmista kappaleista jotka olen kuullut. Täydellinen melodia ja teema vetää mukaansa heti. Aioita kappaleita jotka saavat minut vaipumaan melkein kokonaan omiin ajatuksiini.

Bathory - Ring Of Gold
Erittäin kaunis kappale, tunnelma on loistava, yhdistettynä loistavaan soittoon on tämä todella hieno kappale. Tämä kappale soi taustalla kun luin Quorthonin kuolemasta (bathoryn keulahahmo). Pakko myöntää, että melkein itkin, Bathory on niitä yhtyeitä jotka ovat omaan musiikkimakuuni varmasti eniten vaikuttanut. Tämä kappale sai täysin uuden merkityksen.

Metallica - To Live Is To Die
En pysty pukemaan sanoiksi ajatuksiani. Kuunnelkaa kappale ja ottakaa selville miksi se on sävelletty.

Dire Straits - Romeo And Juliet
Aivan mahtava kappale tämäkin. Tunnelmaa löytyy ja henkilökohtaisia tunteita tätä kappaletta kohtaan löytyy.

chikita

• Ankeuttaja
Re: Koskettavia kipaleita
« Vastaus #85 : Lokakuu 03, 2004, 14:23:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Voyageuse"
Minkälaiset kappaleet teitä koskettavat? Ovatko sanat vai sävel tärkeämpiä?

Koskettavin (tai ainakin yksi koskettavimmista biiseistä) on mielestäni Aerosmithin I don't wanna miss a thing. Siinä on ihanat sanat ja Steven Tylerin ääni tekee biisistä koskettavan. Jos sen laulaisi esimerkiksi Antti Tuisku, niin tuskin olisin yhtä vakuuttunut.

Biisissä on yleensä tärkeintä sanat, mutta biisi muodostuu sanoista ja melodiasta. Ilman toista ei ole toista. Tarkoitan siis, että hyvä ja koskettava kipale on sellainen, jossa on aivan ihanat sanat, mutta kyllä siinä pitää sävelenkin kulkea.

Mida

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #86 : Lokakuu 13, 2004, 20:49:51 »
Mikä kappaleissa koskettaa riippuu mielestäni aivan kappaleesta...
Kuitenkin melodia on pääosin se koskettavin tekijä... Ja lyriikat... Äh, no koko kokonaisuus! Myös mielentilasta riippuu, mikä kappale koskettaa.. Ainakin minun kohdallani.

Aina yhtä koskettavia biisejä ovat mm.

Metallican:
Nothing Else Matters - Siinä kappaleessa on mielestäni jotain uskomatonta...
To Live Is To Die - Niin, no se nyt on juuri siksi niin koskettava, miksi se on tehty...
The Unforgiven - Surumielinen melodia... En nyt tiedä koskettavuudesta, mutta jollakin tavalla se kuitenkin koskettaa...

Lisäksi esimerkiksi Nightwishin useat kappaleet voivat herkässä mielentilassa saada itkemään, esim. Dead Boy's Poemin kuultuani itku ei ollut kaukana...

No, en nyt tässä ala enempää luetteloimaan.

Aileena

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #87 : Lokakuu 15, 2004, 20:31:09 »
Neljän Ruusun uusin biisi Veri sai mut suoraan sanoen itkemään.

Kun kuulin biisin ensimmäisen kerran, en kiinnittänyt sanoihin oikeastaan mitään huomiota, mutta sävel teki minuun lähtemättömän vaikutuksen. Se oli niin kaunis, vaikka siinä oli aika "teräviä" kitarasoundeja. Seuraavalla kerralla kuuntelin tarkemmin sanoja. Laulussa on järkyttävä tarina, mutta se on silti muotoiltu kauniiksi ja ihanaksi.

Kerran sitten yritin laulaa biisin mukana ja mieleeni leijaili kuva omasta isästäni makaamassa valkoinen kaapu päällä kuolleena puuarkussa ja minä itse seisomassa mustiin pukeutuneena iso kukkakimppu kädessä siinä vieressä... en pystynyt laulamaan kuin "hiljaa lasken seppeleen nukku..." ja sitten ääni murtui täysin ja naamavärkki oli märkä kyynelistä.

Toinen surullinen on se musiikki siinä lumiukkopiirretyssä, kun tulee aina jouluisin se "I'm walking in the air.... Siinä on niin surulinen melodia ja kauniit sanat ja mä näin sen piirretyn pienenä aivan järjettömän surullisena. Kun se poika lähtee lentoon lumiukon kanssa ja se musiikki alkaa soida, meikäläinen alko itekä ihan täyttä vauhtia. Siinä ei ollut mitään surullista, mutta mä jotenkin vaan näin sen niin traakisena:) Mä en ikinä halua katsoa sitä piirrettyä, koska se sai mut aina itkemään.

Suurin tekijä on koskettavissa biiseissä melodia! Esim. englanninkielisissä kappaleissa en niinkään jaksa keskittyä sanoihin, vaan annan meldian viedä. Suomalaisissa biiseissä on sitten melodian lisäksi sanat erittäin tärkeitä, koska ne ymmärtää heti ja paremmin.

Poissa Sawyer

• Scandal
  • Vuotislainen
    • Livejournal
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #88 : Lokakuu 16, 2004, 19:51:51 »
Apulannan Odotus on koskettavin biisi minkä tiedän. En tykkää hempeilybiiseistä, ne eivät kosketa minua juuri lainkaan. Odotus sen sijaan on aivan ihana.
Sanat ovat yksinkertaisen nerokkaat ja hienot. Musiikki ja laulu ei ole sellaista ällöttävää hempeilyä vaan kunnollista. Kappale on aivan upea. Voisin kuunnella sitä koko ajan, se koskettaa minua aina. Sanat, sävellys, kaikki on hyvää siinä kappaleessa. Ainoa huono puoli on se, että se kappale on liiankin koskettava. ^^
"Well, we'll soon find out, won't we?" said Snape smoothly. "Wand out, Potter."

Poissa Leishaque

• Vuotislainen
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #89 : Lokakuu 30, 2004, 22:33:07 »
Zen Cafén Tavallaan jokainen on surullinen(jos se nyt oikeasti edes on sen nimi) ja Todella Kaunis ja Huonot päiväsi, Koskettavat nykyiseen elämäntilanteeseni liittyen, perhe pirstaleina...
Avril Lavignen I´m with you Ei mun kanssa ole kukaan. Angstia. Byhyy!
Ja sitten Kuninkaan paluussa se kohta, jossa Pippin laulaa, siinä mä pillitän joka ikinen kerta. Tuho tulee, ei mitään toivoa, mutta Pippin-poika se vaan laulelee siellä kuninkaalle velvollisuudentunnosta. Turhauttavaa.
Enhän minä kukaan ole.
www.punainenlanka.net

HiiHaa

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #90 : Marraskuu 14, 2004, 21:29:45 »
Olen aina ollut hirveän helppo liikuttumaan ja kyyneleet alkaa valua vähän väliä, kun kuuntelen jotain biisiä, katson leffaa tai luen kirjaa. Mutta listasin kuitenkin jotain sellaisia kappaleita, jotka poikkeuksetta saa mulle aina palan kurkkuun, niitä on paljon muitakin, mutta ainakin nämä vaikuttavat joka kerta yhtä voimakkaasti:

Klassikot:
The Beatles: Hey Jude, Eleanor Rigby - Hey Judea paras lapsuudenystäväni soitti minulle aina pianolla, enkä ikinä väsynyt kuuntelemaan sitä. Eleanor Rigbyssä on vain niin koskettava tarina.
Louis Armstrong: It's A Wonderful World - En ole varmaan maailman ainoa ihminen, jonka sydäntä tämä liikauttaa. Plus, että silmien edessä alkaa aina juosta se pätkä Hyvää huomenta Vietnam -elokuvasta, missä tätä soitetaan.
John Lennon: Merry Xmas (War Is Over) - Olen ennenkin pitänyt tästä, mutta ennen viime joulua Levyraadin lopussa näytettiin (ensin oli varoitus, että lapset kannattaa viedä pois tv:n äärestä) tämän soidessa kaikkia hirveitä uutispätkiä vuoden varrelta kärsimyksistä, sodista ja köyhyydestä ympäri maailmaa. Tuli jotenkin huono ihminen -fiilis, mikä oikeus meillä on juhlia joulua ja kuluttaa ja mässätä, kun yhtä tärkeät ihmiset kaikkialla maailmassa kärsivät samaan aikaan? Nuo sanat alkoivat tuntua osittain todella ironisilta ja jopa hieman syyttäviltä, mutta osittain toivoa herättäviltä, ja uutiskuvista näki että jopa hirveyksien keskellä elävillä ihmisillä on onnen hetkiä ja toivo elää paremmasta.
So this is Xmas
And what have you done
Another year over
And a new one just begun
And so this is Xmas
I hope you have fun
The near and the dear one
The old and the young

A very Merry Xmas
And a happy New Year
Let's hope it's a good one
Without any fear

And so this is Xmas
For weak and for strong
For rich and the poor ones
The world is so wrong
And so happy Xmas
For black and for white
For yellow and red ones
Let's stop all the fight

A very Merry Xmas
And a happy New Year
Without any fear

And so this is Xmas
And what have we done
Another year over
A new one just begun
And so happy Xmas
We hope you have fun
The near and the dear one
The old and the young

A very Merry Xmas
And a happy New Year
Without any fear
War is over, if you want it
War is over now

Happy Xmas

Suomenkielisiä:
Edu Kettunen: Lentäjän poika - En tiedä, olenko ainoa ihminen joka alkaa itkeä aina kesken tämän kappaleen. En pysty ikinä laulamaan sitä.
Kaija Koo: Viimeinen lento - Kaunis ja koskettava tarina Kaijan kuolleesta isästä.
Steen1: Jarden träkki - Ja aika monta muutakin suomiräppikappaletta, mm. aiemmissakin viesteissä kehuttu Avaimen Markus. Sanat osuvat lujaa.
Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus: Lintu, Lumessakahlaajat - Lintu on kaunis. Ja Lumessakahlaajista tulee mieleen niin syviä muistoja, ystävyyttä, tunnelmia, masentaviakin hetkiä, ja sanatkin ovat kauniit.
Monet Apulannan ja varsinkin Leevi and the Leavingsin kappaleet, joita on niin paljon, etten voi alkaa erittelemään kaikkia! Apulantaa kuuntelen aina kun olen jostain syystä tosi ahdistunut.
Maija Vilkkumaa: Ei saa surettaa - Oletko lukenut Hesarista Pieniä julmia tarinoita -sarjakuvaa? Jos olet ja pidät siitä, tiedät perusteluni. Tässä on ihan sama henki.

Ja vielä englanninkielisiä:
Eminem: Stan - Ja moni muukin Eminemin biisi. Mutta tämä on kärkeä.
Gazebo: I Like Chopin - Se kertosäe... ja melodia. Tämänkin mukana aina kun yritän laulaa, menee itkuksi.
No Doubt: Don't Speak - Sanat koskettaa. Ja Gwen Stefanin tulkinta.
Guns 'N Roses: Don't Cry - Yläasteajoilta kaikkein eniten muistoja mieleen tuova biisi. G'NR oli silloin muutenkin kova sana!
Robbie Williams: Angels, Sexed Up - Angels on yhden todella tärkeän frendini ja minun "oma" biisi. Sexed Upin sanat taas ovat joskus tuntuneet NIIN osuvilta omaan elämään...
Sonata Arctica: The Misery - Pidän tunnelmasta, kauniista sanoista. Silti aavistus liikaa melodramaattisuutta, Sonata Arcticasta liikuttumiseen täytyy olla oikea mielentila!

Siinäpä niitä... HiiHaa vaikenee.

Lizbeth

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #91 : Joulukuu 07, 2004, 15:15:49 »
Hmm... En oo tainnu täne vielä kirjottaa... En muista ainakaan.

Placebon Twenty years ei ehkä varsinaisesti kosketa, mutta on se vaan mahtava biisi... Kyllä se jonkin verran koskettaakin kun se tuli otsikosta ekana mieleen.

The Ramuksen Last waltz on aivan iiihana... Kun ajattelee niitä sanoja ja antaa musiikin viedä, en voi ainakaan mä olla liikuttumatta...
Samaisen bändin Ice on myös varsin ihana. Kertosäe erityisesti. Ihana sävelmä ja kun ajattelee sanoja...

Indican Ikuinen virta Mulla vaan alkaa heti silmät kostua kun tän kuulen. Se vaan alkaa. Ei voi mitään.

Ja onhan niitä nyt hirvee litania muitankin, en jaksa listata tämän enempää nyt tähän. Joskus sitten laitan lisää jos tulee mieleen.

Poissa Flamelion

• väsy
  • Vuotislainen
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #92 : Tammikuu 18, 2005, 19:03:33 »
Huoh, uusiksi vaan. v_v

Bryan Adamssin Heaven kappale on ihana. Toisaalta, pidän siitä enemmän naisen esittämänä (en muista nimeä). Sanat ovat vain jotenkin niin kaihoisat ja ihanat ja biisi on muutenkin klassikko. Toki semmoinen painuu mieleen ja koskettaa oikeasti.

Sitten myös Tyttö sinä olet tähti-elokuvasta tuttu Pidä musta kii. Vihaan kaikkia ihme rumpukone hössötyksiä mutta silti nekään eivät onnistu pilaamaan biisiä. Sanat ovat kauhean yksinkertaiset ja näin, mutta jotenkin tämä biisi vain saa hymyn huulille.
Monkey see, monkey do

Poissa Joshu

• Vuotislainen
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #93 : Tammikuu 18, 2005, 19:19:16 »
Good Charlotte - Prectable
Tämä on aivan ihana kappale. En tiedä, mutta jotenkin, se on koskettava. Varsinkin se yksi kohta [jonka muistan musiikkivideosta. jos joku on nähnyt niin se pätkä missä se on siinä puhelinkopissa ja tavallaan huutaa].

Apulanta - Ilona
Tässä kappaleessa kertosäe on aivan ihana! Tämä on todellakin koskettava kappale..

Jani Wickholm - Siivet
Oii.. Tämäkin on niitä suurimpia kappaleita jotka koskettavat minua. Tässä on kertosäe kans kaiken koskettavin, mutta melkein koko muukin kappale on koskettava, ja oikeestaan onkin.

Smak - Muistoja
Ja kappas.. Tässäkin kertosäe on aivan ihana. " ja mikä ei tapa, se vain vahvistaa, ei siihen voi kuollakaan"
Muutenkin kappale on aika koskettava..

//Muoks

Athyrium - Tomorrow (instrumental)
Ihana, vaikkei tässä olekkaan sanoja, ilmeisesti Hopeanuolen tunnari, ja se on ennekin jotenkin vain koskettanut minua. Musiikki on vähän surumielistä minusta..

Serbeth

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #94 : Maaliskuu 21, 2005, 17:40:02 »
Kun olen poika, kuulostaa vähän nössöltä ja oudolta että jotkut kappaleet voivat olla liikuttavia.

Muttamutta, Engineersin Forgiveness on hieno kipale. Ei niin liikuttava, kuten eivät muutkaan mielestäni, mutta äärettömän tunnepohjainen.
Raskaammalta puolelta sitten Dream Theaterin Change of Seasons, Blind Guardianilta Thorn ja Noldor. Ja suurimpana kinginä tietenkin Blind Guardianin And Then There Was Silence.

Ashlee

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #95 : Maaliskuu 22, 2005, 14:56:04 »
Tässä muutama....:

Good Charlotte: Emotionless
Niin surullinen, ja maanläheinen biisi...

Celine Dion: My heart will go on
Ihana biisi, onneksi nykyään osaan sanat, ettei jää itkemiselle aikaa, kun "pitää" laulaa... :)

Avril Lavigne: I'm with you
Ihana ja surullinen (taaaaas)

Ashlee Simpson: Betteroff
Kaunis ja ihanat sanat... *nyyh*

Banglesh: Eternal flame
Ihana, kaunis, surullinen sun muuta... (kuten aina...)

Nightwish: Walking in the air
En edes muista kuinka monta kertaa olen Lumiukon katsonut... (sehän tulee aina jouluisin...) aika monta

Whitney Houston: I will always love you
Mahtava tulkinta laulajalta... *voih*

Pikku G: Romeo ja Julia
(ok, se on sentään Pikku G, mutta minkäs teet jos biisi on ihana...) Ekat 5 kertaa itkin koko biisin ajan, ja nykyään en voi edes ajatella sitä, kun tulee kyyneleet silmiin.... :'(

Good Charlotte: Seasons
Kaunis ja koskettava...

Alanis Morrisette: Ironic
Ihana... :)

Ancel

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #96 : Maaliskuu 26, 2005, 13:58:48 »
Koskettavia kappaleita? hmm..
Ainakin Celine Dion 'My heart will go on'.. En tiedä.. Mutta tämä on niin kaunis laulu ja sanat kertovat rakkaudesta. Kuinka koskettavaa. Hyvä lauluääni ja musiikki titanicistä. Mikäs siinä.

Myös n  Joutsenlaulu on nätti kipale. Minä kyllä pidän. ^^ En oikein osaa kuvailla, mutta hyvä kipale sekin on.

The Rasmuksen Funeral Song on myös aivan ihana. Musiikkiviedostakin pidän. Kappale on vain niin - nätti. (hyvä minä, osaan todellakin kuvailla x() Heh.

Delfino

• Ankeuttaja
Millainen/Mikä musiikki koskettaa, syvältä?
« Vastaus #97 : Toukokuu 04, 2005, 22:29:32 »
En tällaista topikkia löytänyt, joten sen pystyyn pykäsin. Jos on jo olemassa, poistakaa...

Millainen musiikki sinua todella koskettaa? Miksi? Onko musiikki saanut sinut joskus kyyneliin asti, siis nimenomaan kuunteleminen? Miksi?

Olen törmännyt vain yhteen kappaleeseen, joka saa aina kyyneleet silmiin, olin missä vain. Uniklubi: Näiden tähtien alla. Laulajan ääni (en edes ole niin suuri fani, että hänen nimensä muistaisin...) on pehmeä, teksti kaunista, niin kaunista, että menee sieluun asti. Siinä ei hötkyillä vaan fiilistellään ja maistellaan niitä asioita rauhassa mistä lauletaan. Ei kuitenkaan liian siirappisesti. Siinä on jotain niin kaunista ja syvää, että en osaa sanoin kuvata. Ehkä se kertoo minusta, ainakin alitajunnan mielestä, ehkä ei. Kuka tietää...

No nyt mä taas herkistelen...Antakee anteeksi....huoh.

muoks. Pakko oli muokata...Huijasin hieman, on niitä muitakin todella koskettavia ja kauniita biisejä: Mariska:Michelle, Ezkimo: Ilman sua, Entinen, Sä katosit yöhön, Steen1:Jarden träkki. huoh. Mua siis koskettaa tällaiset biisit, joitta on sanomaa, kaunista sellaista. Ei sellaiset siirappiset rakkauslaulut, vaikka mukava niitäkin on joskus kuunnella.

Mayfly

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #98 : Toukokuu 05, 2005, 12:05:15 »
Tosi moni musiikki koskettaa mua syvältä, mutta eniten The Rain. Käyn usein niiden keikoilla ja aina on itku silmässä. Ja kotona levyltä kuunnellessa itken usein.
Kaikista koskettavin kappale on sotilas.

"Tätä kuolemaa en koskaan voi unohtaa,
syyttömän murhaan, sen veri kirjoittaa,
tätä kuolemaa en koskaan voi unohtaa,
et kuollut turhaan, sä maksoit mut vapaaksi"

Rainin sanoitukset ovat todella upeat. Ja sitten vielä se tunnelma mikä on keikoilla.... Levyltäkin on ihanaa kuunnella, mutta eihän se koskaan sama ole.
Muita erityisen hyviä ja koskettavia kappaleita heiltä on esim. Kiitos, Anteeksi, Ylös, Lupaus ja Tulta.

Kuuntelen monenlaista musiikkia, ja moni musiikki koskettaa, mutta en ole vielä ainakaan löytänyt mitään mikä koskettaisi tällä tavalla.

Sharida

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #99 : Toukokuu 06, 2005, 20:30:21 »
Jassoo, en oikein tiedä mikä iskisi kuin leka, musiikki harvoin alkaa itkettämään. Nightwishin Sleeping sun on tottakai niin kaunis biisi että kun ensimmäisen kerran kuulin tuli haikea olo, mutta kyyneliä en muista koskaan musiikin takia tirauttaneeni.

Toinen suosikki taitaa olla sanojen takia Type O Negativen Bloody Kisses. Itse sävelestä en siinä pidä, sanat vain ovat nätit ja tulee mieleen muistoja. Nekään eivät ole saaneet itkemään, ehkä hiukan herkistymään vain. Jos biisin sävel olisi parempi voisin tyksiä enemmän.

Not long ago but far away
A rainy winter’s day
All her pain she kept inside
Could no longer hide
No cry for help
She killed herself
Both life & love could not be saved
She took them both to the grave

A pair of souls become undone
Where were two now one
Devided by this wall of death
I soon will join you yet