Kirjoittaja Aihe: Koskettavia kipaleita  (Luettu 62269 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Bumblebee

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #175 : Lokakuu 29, 2006, 11:47:55 »
Jaa, harvat lalut saavat minut itkemään, usein miten olen masentunut tai surullinen kun niin pääsee tapahtumaan.
Arctic Monkeys - Despair in the Departure Lounge on kaunis biisi, ja kauniimaksi sen tekee että niillä on kokemusta siitä aiheesta.
He's pining for her
In a people carrier
There might be buildings and pretty things to see like that
But architecture won't do
Although it might say a lot about the city or town
I don't care what they've got keep on turning them down
It don't say the funny things she does
Don't even try and cheer him up, because
It just won't happen

Iso halu quotata koko kappale tänne...

Joskus myös Musen kapaleet saavat minut herkäksi, usein miten silloin kun on masis päällä ja angstaa :rolleyes:

Plain White T's - Hey There Delilah on myös niin kaunis biisi, voi että. Ja ihaninta on se, että Delilah on oikeasti olemassa

Annie Lennox - In to the West ja Emeliana Torrini - Gollum's Song ovat myös ihania ja koskettavia

Nyt ei tule muita mieleen, vaikka kyllä koskettavia lauluja löytyy

Ai niin:
Jamie T - Sheila-kappaleen yksi kohta on aika surullinen (Anteeksi aurorit pitkä lainaus)
So this a short story bout the girl Georgina
never seen a worse, clean young mess
under stress at best, but she pleased to see ya,
with love, god bless, we lay her body to rest,
now it all dear started with daddys alcoholic
light weights chinking down, numbing his brain,
and the doctor said he couldn't the heart their started
now beat up, drugged up she feelin the strain
she says in a rap what the f*ck im spose to do
f*ck it i'll start stop keep running through,
true but you try aint easy to do,
she been buckle belt beaten from the bat like a brat,
dunno where she goin but she know where she at,
so georgy its like a chain react,
but the truth is you know she probably fought back,
tears stream down her face,
she screamed away,
when i fall, no one catch me
alone lonely, i'll overdose slowly
get scared, i'll scream and shout
but you know it wont matter she'll be passing out
i say giggidibigidiup just another day
another sad story, thats trajegdy,
paramedic anounced death at 10.30
rip it up kick it to spit up the views

Poissa Briette

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #176 : Marraskuu 03, 2006, 17:50:27 »
Koskettavampia kappaleita

Nightwish - Forever Yours, jonka lyriikat & melodia on aivan ihanaa. Koskettavaksi listaisin varmaankin sen takia, että samallakun on lukenut Pottereista kohtia, joissa kuolee Sirius tai Dumbledore, tai kuka vaan, on kuunnellut tätä kappaletta. Nightwishilla on myös muita koskettavia biisejä, mutta niitä en nyt viitsi ruveta listaamaan.

My Chemical Romance - Helena, myös tässä melodia ja lyyriikat kohdallaa. Muuta en tästä osaa sanoa, mutta jos todella tuntuu pahalle, kuuntelen tätä. Tosin kuuntelen muutenkin miltei joka päivä..

TSH elokuvissa on kanssa koskettavia kappaleita ja kun niihin on sitten yhdistetty vielä joku surullinen kohta käy minua itkettämään valtavasti. Myös Pottereissa on tälläisiä kohtia.
i only show you what i want you to see

Georrziina

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #177 : Joulukuu 07, 2006, 17:33:05 »
ainakin osa evanescenc:in biiseistä ovat todella koskettavia!(kuten hello) myös HIM:iltä löytyy kauniita ja koskettavia biisejä. silloin kun vielä kuuntelin tiktak:kkia niin joskus itkin hullun lailla joitain biisejä... olen aina ollut sitä mieltä että uniklubin biisit ovat lähes kaikki jotenkin vain niin surullisia, minun omaa elämää kuvaavia ja koskettavia. elämästäni olisi vaikea saada muuta kun koskettavan/surullisen biisin. siinä olisi tekemistä! tiedän että äskeinen ei välttämättä kuulu asiaan mutta en voinut olla laittamatta sitä siihen kun sain viihdoin syyn olla pidempään koneella:) vaik monet sanovat et mä oon liikaa koneella...mutta vähät mä siitä välitän!:p

Mary Leathert

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #178 : Joulukuu 07, 2006, 18:02:39 »
Anssi Kela -Kissanpäivät
Kai se jotenkin sopi siinä vaiheessa, kun sitä kuuntelin viime vuonna, omaan tilanteeseeni. Lapsuus on jäämässä taakse, eikä sitä viattomuutta ja yksinkertaisia iloja saa enää takaisin. Aikuistua on pakko.

"Ennen oli kissanpäivät
Ennen kissat henkiin jäivät
Ei ollut meistä tappajiksi
Jäätiin viattomiksi
Vaan nykyisin on kaikki toisin
Nykyisin on kaikki toisin"

Ei sillä, että minusta mikään tappaja olisi tullut, mutta tuon kohdan laulusta muistan parhaiten.

Monesti jokin laulu saattaa tuntua hyvinkin surulliselta ja liikkuvalta tuoden kyyneleet silmään tiettynä hetkenä. Sitten viikon tai kuukauden päästä se ei tunnu missään. Tuntuu, että mitä paremmin jokin kappale tavoittaa oman mielentilani sillä hetkellä, sitä varmemmin se herättää minussa tunteita.

Casandra Kuutamo

• Ankeuttaja
Vs: Koskettavia kipaleita
« Vastaus #179 : Tammikuu 20, 2007, 21:37:58 »
Minäkään en ole mikään ''hirveän helposti itkemään rupeava'' henkilö mutta jostain syystä juanesin adios le pido saa minut itkemään... Voi olla että siitä tulee eräs ikimuistoinen kesä mieleen jolloin vietin iloista päivää mökillä kun samalla iso ukkini teki kuolemaa sairaalassa...

Celine Dioni - My heart will go on
Ihan vain titanicin takia itken aina kun tämä nimen omainen kappale soi ihan missä vaan.

Ja pirates of the caribbean 2 lopussa soiva musiikki saa minut itkemään sen tietyn kohokohdan aikana.

Poissa Carola

• Tiikerinkultainen
  • Vuotislainen
    • journal
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #180 : Maaliskuu 03, 2007, 07:38:24 »
Aina kun kuulen The Beatlesin Penny Lanen, herkistyn jotenkin. Muistan aina, kuinka pienena leikin paperinukeilla poydan alla ja aiti kuunteli tata. Kappaleesta on myohemmin tullut yksi omista lempibiiseistani, onhan se musiikillisestikin erittain kaunis ja tuore. Beatles ei vaan voi vanhentua, he kuulostavat aina yhta raikkailta.

Toinen, enemman sitten naihin teini-ian muistoihin liittyva, on The Rasmuksen Smash. Taisi soida jossain leiridiskossa siihen aikaan kun Lauri oli viela blondi ja elama valoisampaa. Tama on sellaista "kilttia" angstausfiilistelya, mita silloin 11-vuotiaana kaytiin lapi (hui kamala siita on aikaa :/) vaikka tarina biisin takana ei niin kevyehko olekaan. Omat muistot jokatapauksessa tulevat mieleen.

Lyriikoiden puolesta (ja vahan melodiankin) talla hetkella eniten koskettaan Tim McGrawin Just to See You Smile. Yleensa valtan sanojen postaamista, mutta tahan sen voisi vaikka tehda. Ei kaikki kantrimusiikki ole huonoa, ei todellakaan. Painvastoin, monet ovat todella kauniita. (kuunnelkaa vaikka taman lisaksi Brad Paisleyn Whiskey Lullaby, ja Johnny Cashista tuskin tarvitsee edes puhua)

You always had an eye for things that glittered
But I was far from being made of gold
I don't know how but I scraped up the money
I just never could quite tell you no

When you said time was all you really needed
I walked away and let you have your space
Cause leavin didn't hurt me near as badly
As the tears I saw rollin' down your face

And yesterday I knew just what you wanted
When you came walkin' up to me with him
So I told you that I was happy for you
And given the chance I'd lie again

Just to see you smile
I'd do anything that you wanted me to
When all is said and done
I'd never count the cost
It's worth all that's lost
Just to see you smile
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 03, 2007, 07:44:41 kirjoittanut Carola »
Quid times?
Snape is a steamy pile of buffalo pucky
Rip off the Wings of a dragonfly

Keira Woodbag

• Ankeuttaja
« Vastaus #181 : Maaliskuu 05, 2007, 17:58:05 »
Lion Kingin kaikki kipaleet. Enkun kielellä tietty ja sit Rockin 'Hummell Gets The Rockets'.

Olen hullaantunut elokuvamusiikkiin ja ne kaikki ovat hyviä. Kaikki koskettavat jotenkin jollain lailla.

Sealover

• Ankeuttaja
« Vastaus #182 : Maaliskuu 05, 2007, 21:14:31 »
Minua on koskettanut hyvin hyvin monenlaiset biisit, joihin liittyy paljon sekä hyviä että huonoja muistoja. Tässä olisi sitten ne tärkeimmät:

Coldplay - The Scientist
Tämä biisi saa minut oikeasti itkemään. Kyseiseen kappaleeseen kuuluu hyvin vahva muisto. Ystäväpoikani, josta olin pitänyt jo monen monta vuotta, ryhtyi seurustelemaan erään toisen tytön kanssa. Tyttö oli myös ystäväni ja silloin se tuntui todella pahalta, sillä jouduin tukahduttamaan tunteeni tähän poikaan, sillä enhän hyvänä ystävänä voinut olla niin itsekäs, että veisin ystävältäni poikaystävän (johon minulla olisi aivan varmasti mahdollisuudet -.-). He menivät kesällä yhteen. Ja ovat vieläkin. Aina kun minulle iskee poikaa ikävä, kuuntelen kyseistä kipaletta ja lohduttaudun sallimalla itselleni parit tuskan kyyneleet..

Muse - Muscle Museum
Tätä biisiä olen kuunnellut ahkerasti ollessani itselleni vihainen mm. siitä, että olen valehdellut ystävälleni tai pettänyt hänen luottamuksensa. Tai kun olen ollut ilkeä muille huomauttelemalla heille esimerkiksi jostain asiasta, joka osuu heidän arkaan paikkaansa (siinä olen äärrimmäisen hyvä itse asiassa -.-). Että sellaisia muistoja tästä biisistä.

Coldplay - Clocks
Jahah, ja taas päästiin Coldplayhyn. Tähän biisiin liittyy onneksi mukavia muistoja. Sellaisia, kuin kaipuu. Mielestäni kaipuu on kaunis asia, ja varsin  sanoisinko mukavaa (mutta kun se muuttuu tuskaksi, se ei enää olekaan niin mukavaa). Olin viime kesänä ulkomailla kuukauden, jolloin pääsi sitten muodostumaan pienoinen koti-ikävä, ja kuuntelin kyseistä biisiä, niin tuli ihania muistoja ystävistäni mieleen. Se todella helpotti oloani. ^^

Muita koskettavia kipaleita:

Muse - Hysteria
Green Day - Whatsername
Coldplay - In My Place
Coldplay - Swallowed In The Sea
Porcupine Tree - Blackest Eyes
Muse - Sunborn

That's it.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #183 : Maaliskuu 06, 2007, 10:39:47 »
Monet kappaleet ovat koskettaneet minua sen jälkeen, kun todella ryhdyin kuuntelemaan musiikkia. Esimerkiksi Sonata Arcticalla ja Nightwishillä on useita kauniita ja koskettavia kappaleita, ja jotkut niistä onkin jo mainittu täällä. Esimerkiksi Sonatan Tallulah, Shy, Draw Me ja Nightwishiltä Forever Yours, Ghost Love Score ja Two For Tragedy (ja lisääkin voisi luetella). Ja miksikö nuo kappaleet koskettavat minua? Koska niissä on kauniit melodiat ja hyvin koskettavat lyriikat. Erityisesti Sonatan Shy-kappale on minulle hyvin merkityksellinen.

Lapin Kesä on kappale, joka pohjautuu Eino Leinon samannimiseen runoon. Minua aina jotenkin huvitti se, kuinka äitini kuuntelee Vesa-Matti Loiria ja pitää erityisesti Loirin tulkitsemasta Lapin Kesästä. Minä olen kyllä jonkinsortin Lapinhullu, mutta en koskaan oikeastaan tajunnut, miten hieno kappale tämäkin oli. Satuin tässä sitten näkemään Kristian Meurmanin tulkinnan kyseisestä kappaleesta, ja minä olin melkein itkun partaalla hänen esityksensä kuultuani. Taivaan tähden, se mies osaa laulaa!

En erityisemmin kuuntele Within Temptationia. Omistan yhtyeeltä yhden levyn, ja sitäkään en ole kuunnellut aikoihin. Se tosin täytyy myöntää, että Sharon den Adelilla on todella hieno ääni, ja heillä on joitakin todella hienoja kappaleita. Erityisen koskettavana pidän Our Farewell -nimistä kappaletta. Sitä kestää soittaa lukemattomia kertoja. Sitä paitsi se auttaa jotenkin ikävään.

Joku taisikin jo mainita Annie Lennoxin Into The Westin. Se on toinen sellainen kappale, johon ei koskaan kyllästy. Sävelmä on kaunis ja se liittyy jotenkin niin läheisesti Lord Of The Rings -elokuvatrilogian loppuun (joka muuten aiheuttaa minullekin erinäisiä tunnetiloja),

Andrew Lloyd Webberin The Phantom Of The Opera -musikaalin elokuvaversiosta (tai toinen oli oikeastaan poistetusta kohtauksesta) minun täytyy mainita Learn To Be Lonely ja No One Would Listen. Kappaleissa sävel on kylläkin sama, mutta lyriikat erilaiset, ja molemmat saivat minut ensimmäisellä kuuntelukerralla kyyneliin. Olen alusta asti tuntenut suuria sympatioita Kummitusta kohtaan, ja nämä kaksi kappaletta lisäsivät sitä entisestään. Voisin höpöttää loputtomasti, kuinka itkettävän kauniit lyriikat ja melodia näissä kappaleissa on, mutta se jääköön toiseen kertaan. d:

Muokkista kuokkista:
En voi käsittää, miten saatoin unohtaa Kotiteollisuuden Satu Peikoista. Se kappale on silkkaa neroutta ja aiheutti minulle itkukohtauksen, kun kuulin sen ensimmäisen kerran. Sävel ja sanat ovat uskomattomat ja jotenkin melankoliset. Minä suosittelen ehdottomasti.

Lisää muokkailua:
Sisareni esitteli minut For My Painin Autumn Harmonylle, ja pidän siitä hirveästi. Lyriikat ovat kauniit ja melodia on aivan ihana! Laulajan ääni sopii kappaleeseen kuin nenä naamaan. Tätä voisi kuunnella vaikka kuinka monta kertaa kyllästymättä.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 23, 2007, 20:25:00 kirjoittanut Rainmaker »
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

ayu

• Ankeuttaja
« Vastaus #184 : Maaliskuu 07, 2007, 14:02:25 »
Metallica - Turn The Page
Yksi kauneimmista Metallican kappaleista on ehdottomasti tämä. Musiikkivideo oli aika järkyttävä, ja sopii hyvin tähän lauluun. James Hetfieldin lauluääni on uskomattoman ihana ja musiikki on niin täydellistä, ylistän Metallicaa niin kauan kun sitä kuuntelen, vaikka bändihän onkin nykyään liian yliarvostettua kuulemma. (no on se, mutta minä palvon bändiä!)

Michaen Jackson - Earth Song
Tää koskettaa ihan *aatanasti! En ymmärrä, miten joku kappale voi olla näin kaunis. ._. Monesti ko tätä ihan kunnolla kuuntelee joka ikisen sanan ja sävelen tarkasti, tulee tippa linssiin :o Yleensä en itke jonkun piisin takia sen takia, että se olisi ihana, mutta tämä on poikkeus! (onko kukaan muu kuin minä saanut tästä musiikkiorgasmia? :DDDDD)
Näin videon joskus lapsena ja tykkäsin siitä, koska siinä oli eläimiä, itse kappaletta en kuunnellut sen tarkemmin. Tämä on niitä Maikkelin piisejä, jonka takia aloitin koko Jacksonin kuuntelemisen. Yksi surullisimmista ja kauneimmista kappaleista, suosittelen kaikille :) Hyvä maikkeli! \o/

Zen Café - Tuhannen kilometrin päässä
En ole mikään zen cafen fani, enkä edes kuuntele koko bändiä silleen "uuh pakko ostaa tää levy" -tyyliin. Ainoastaan muutama kappale puree. Zen Cafe tekee kyllä ihania ihmissuhde lauluja, ja itsekki ku oon tällane pieni panda suuressa maailmassa, nii oon iha herkkis niille ja sillai yyyh :< Tää on hyvä kappale, ja se koskettaa, ei ehkä niin paljon itse lauluna, mutta sanat ovat oikiasti niin totta! ja tähän liittyy muistoja.

Kuunnelkaa vielä Requiem for a Dream elokuvan main tunnari. Se, jos mikä on täynnä tuskaa ja kauneutta
ooooooooooooooooooooooooooooooooooh :o
t: loistava loppu

Kheldar

• Ankeuttaja
« Vastaus #185 : Maaliskuu 08, 2007, 19:05:21 »
Koskettavia kappaleitahan on lukemattomia ja eri tilanteissa erilainen musiikki tuntuu erilaiselta. Monet ovat tässä maininneet minuakin koskettavia kappaleita, mutta listataanpa silti muutama:

Lapko - All the best girls. Tämä tuo erittäin elävästi mieleen viime kesän ja myöskin juuri loppuneen seurustelusuhteen, saa kyllä kyyneleet valumaan poskille.

The Cranberries - You & Me. Tämä taas liittyy niin oleellisesti viime syksyyn, kun lehdet olivat keltaiset, minulla oli raidallinen kaulahuivi ja istuin leikkipuiston penkillä erään tärkeän ihmisen kanssa. Myös kappaleen sanat ja sovitus ovat erittäin koskettavat.

System Of A Down - Atwa. Kappale tuo mieleen viime kesän ja ah-niin-auvoisat ajat, kun kärsin masennuksesta, kuuntelin tätä ja ajattelin kuolemaa.

Maj Karma - Satulaulu. Biisi kuulostaa jotenkin niin ISOLTA etten voi olla liikuttumatta kuunnellessani sitä. Myös sanat ovat hienot.

Ismo Alanko - 2,45. Tuo mieleen parhaan ystäväni ja sen, kuinka ikävä minulla on häntä.

Sitten on tietysti näitä muidenkin jo mainitsemia TSH -soundtrackeilta poimittuja sekä Zen Cafén balladeita (varsinkin Helvetisti järkeä), mutta tässä tuli ainakin muutamia tärkeimpiä.

Siel

• Ankeuttaja
« Vastaus #186 : Maaliskuu 13, 2007, 21:51:34 »
Onhan niitä paljon muitakin, mutta tässä muutaman mainitakseni:

Placebo - Running up that hill (Kate Bush coveri)
Brianin ääni + kauniit sanoitukset + mahtava soundi = saa pillitämään vähän liiankin usein.

Mew - Comforting sounds
Nätimpää kappaletta saa kyllä hakea.

HIM - Don't close your heart
HIMiä on tullut kuunneltua jo lähemmäs 6 vuotta ja tämä kappale laittaa aina miettimään. Sanoitukset melkeinpä suoraa mun elämästäni.

Negative - Still alive
Mä omaan tämän jo klassikkona. Tärkeä kappale mulle.

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #187 : Maaliskuu 14, 2007, 18:34:51 »
Tietyssä mielentilassa oikeastaan mikä tahansa kappale voi olla koskettavat, jopa sellaiset nopeat ja iloiset jotka muuten eivät koskettaisi yhtään. Mutta joo, eivät ne aina muutenkaan välttämättä hitaita ole ne koskettavat biisit, vaikka yleensä se ehkä meneekin niin. Lyriikoistahan (ainakin miulle) se koskettavuus loppujen lopuksi on kiinni.. ^^
Mutta niitä biisejä, jotka miun mielestäni ovat koskettavia:

Children of Bodom - Angels don't kill
Tämä ei ole sillä tavalla koskettava biisi, että se saisi itkemään tai jotain, mutta kun se vain on niin ihana. Sanoituksissa on monia sellaisia ihanuuksia että niitä jää kuuntelemaan. (nyyhnyyhangstviiltviilt biisihän tää vähän on, mutta ei se mitään. :'DD)

One minute you're an angel fallen from grace
Next the fist that I hate
---
Could you ever kill this pain in my heart
Even though they say angels don't kill

Annie Lennox - Into the west
Tämän on tainnut jo parikin tyyppiä täällä aiemmin mainita, ja mainitsenpa minäkin. Biisinä ihan mahtava, lyriikoista tykkään ylikaiken ja laulajalla on kaikenlisäksi todella nätti ääni. Sitäpaitsi tästä tulee muistoja mieleen, lähinnä liittyen Kuninkaan paluu-leffaan, joka sekin jo aiheuttaa vollotusta ja kun siihen lisätään vielä tälläinen biisi niin itku on lähellä.

Hans Zimmer - All of them
Tämän biisin koskettavuus tulee siitä, että tämä sattuu soimaan Nightwishin DVD:n lopussa, ja yleensä siinä vaiheessa on niin fiiliksissä ja kun se kohta, missä tämä on, on vielä niin ihana ja se loppu ylipäätään, että ei tämän kuullessaan voi muuta kuin olla ihan fiiliksissä. Tämä biisi ei varsinaisesti itketä, siitä vain tulee sellainen jännä tunne, jota ei oikeastaan voi selittää. Se pitää itse kokea ;)

Ja on niitä monia muitakin. Esimerkiksi Kotiteollisuuden Kaihola, Bustedin Everything I knew, Radioheadin Creep, Matt Willisin Broken ja niin eespäin. ^^
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Missy

• Ankeuttaja
« Vastaus #188 : Maaliskuu 19, 2007, 18:32:45 »
My heart will go on - Celine Dion

Tämä kappale on omasta mielestäni jotain niin herkkää. Joka kerta kun kuulen sen itku on hyvin lähellä. Ja aina mietin sen kohdan jossa laiva uppoaa. Kylmät väreethän siinä selkää pitkin kipuaa. Aivan ihana kappale.

sugaikotsu

• Ankeuttaja
« Vastaus #189 : Huhtikuu 04, 2007, 16:51:28 »
Noh. Minut saa herkitystymään aika harva kappale, mutta on niitäkin muutama...

My Chemical Romance - Helena Se vain on hyvä, kaunis... En osaa sanoa miksi.

X-Japan - Forever Love Niin, hiden hautajaiskappale on koskettava...*nyyhkii*

Eli nuo nyt ainakin.

mimosa

• Ankeuttaja
« Vastaus #190 : Huhtikuu 04, 2007, 19:13:07 »
Sonata Arctica - Tallulah. Tajuttoman hieno kappale. Kauniit sanat. Ja jotenkin niin totta. Kesällä kuuntelin tätä ehkä liikaakin, nykyään en niin usein. Joskus nukkumaan mennessä. :')

Gollum's Song. Apua, en muista esittäjää. :o Mutta LotR:sta kuitenkin. Todella kaunis ja synkkä kappale. Muutenkin LotR:n musiikki on jotain aivan erityistä. Into The West täällä onkin jo mainittu, toinen suosikkini on May It Be.

Enya - Only Time. Enya omistaa ainutlaatuisen kauniin äänen. Tämän kappaleen kuulin ala-asteella ensimmäisen kerran ja ihastuin heti. En tiennyt esittäjää enkä kappaleen nimeä, joten monta vuotta vain muistelin tätä kappaletta. Onneksi viime vuonna löysin tämän aarteen uudelleen.

Bonnie Tyler - Total Eclipse Of The Heart. Tajuttoman kaunis. Äitini tapasi kuunnella tätä, kun olin pieni ja pidin tästä jo silloin.

John Lennon - Imagine. Viimeisenä ehkä se kaikkein kaunein ja koskettavin. Tämäkin kappale niin totta. Oikeassa mielentilassa saa aivan helposti itkemään. Jos vain kaikki ihmiset kuulisivat ja ymmärtäisivät tämän sanoman... "You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one."

Zyskowicz

• Ankeuttaja
« Vastaus #191 : Huhtikuu 20, 2007, 18:02:46 »
Yksi tämän hetken en nyt tiedä koskettavimmista mutta ainakin hienoimmista kipaleista on mielestäni William Josephin Within. Tähän nyt ei mitään erikoista ja liikuttavaa syytä ole, mutta tykkään paljon pianomusiikista ja tämä on mielestäni yksi parhaimmista pianokipaleista jota olen tähänmennessä kuullut.
Jos vähänkään tykkää pianomusiikista niin kannattaa käydä kuuntelemassa tätä herraa osoitteessa http://www.william-joseph.com/

Destin

• Ankeuttaja
« Vastaus #192 : Huhtikuu 28, 2007, 17:40:35 »
Saez- Jours étranges
Kuulin esimmäisen kerran Saezia, vaikken ole ikinä tykännyt ranskankielisestä musasta ja ihastuin totaalisesti. En vieläkään tajua sanoja täysin mutta niin koskettava biisi että kuuntelin sitä koko päivän kun kuulin sen ekaa kertaa. Laulu on niin tunnetta täynnä että liikutun joka kerta kun kuulen sen.

C'est un joli soir pour mourir
Et si ta main tremble
Dis-toi qu'il faut juste partir

Moi j'irai tuer mon père
Non je ne suis pas un ange
S'il faut toucher la lumière
En ces jours étranges

Toinen biisi on jo mainittu Walking In The Air
, se tuo kauniita muistoja ja sanattoman haikeuden. En osaa perustella paremmin.

Fall Out Boy- Golden Pitäkää vaan outona, minä pidän tätä biisistä vaikka kaikki kaverit inhoaa. Vaikka pidän FOb:n erilaisesta musiikista, tämä biisi koskettaa.

Koskettavia biisejä on paljon vaikka ne vaihtuvat usein. Tällä hetkellä ei ole paljoa mutta aiemmin herkistyin lähes kaikista biiseistä .

Poissa Aewyn

• Vuotislainen
« Vastaus #193 : Huhtikuu 28, 2007, 20:15:46 »
Michael Jackson-Earth song
se on vain täydellisen ihana kaunis mies, kaunis kappale. Itken tässä aina fanaattisesti, kai on mun kohtalo olla rakastunut Michaelin sanoituksiin ja sävellyksiin. Mutta tämä on tosiaan aivan mahtava. Loppu irrotteluissa on melkein vaikea hengittää, mies siis tosiaan osaa hommansa.

Michael Jackson-Human nature
Ensimmäinen Michaelin biisi, jolle itkin. En edes tiedä miksi. Se vaan jotenkin on niin kaunis. Ekaksi sinä päivänä kuuntelin Michaelin disco kappaleita ja sitten tämä sattui alkamaan ja oli jotenkin niin herkkä ja kaunis, että ei voi olla totta :)<3<3

Celine Dion(vai miten se kirjoitetaan?)-My heart will go on
Muistan tästä aina että mooonta ihmistä kuoli Sinä yönä.

(the?) Black eyed peas-Where is the love

Sanat. Ne sanat. Niin kauniit, en osaa muuten kuvailla.

Michael Jackson-Man in the mirror
En tiedä, miehen ääni ja kappaleen melodia ja kaikki saavat mut aina kyyneliin. Ei voi mitään.

Michael Jackson-Dirty Diana
Sama homma kuin ylemmässä. Michael on vaan vaan valovoimainen kaikkien melodioiden ja lyriikoidensa kanssa. Ja tämän musiikkivideo on niin nam. Sitä katselen aina kun oon yksin kotona ja itken ;)

Ja sitten vielä Taru sormusten herrasta-elokuvien musiikit ja erityisesti In to the West. Kaunista. Saavat kyyneliin.
Ehkä oon yliherkkä, mutta oikeestaan mä nautin niistä herkistä hetkistä musiikin kanssa, se on vaan jotenkin ylimaallisen ihanaa, kuunnella ihanaa musiikkia ja herkistyä oikein kunnolla!

muok// yksi uusi ihana ja kaunis ja koskettava ja mitä vain biisi löydetty :)
Diana Ross-Missing you
Suosittelen. Myös Diana Rossin Leave a little room on kaunis, tuo kyyneleet silmiin (ainakin jos lukee samalla Michael Jacksonin elämänkertaa ;>)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 19, 2007, 16:56:39 kirjoittanut Aewyn »
psykoottisen villiä ja alastonta

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #194 : Toukokuu 01, 2007, 10:22:03 »
Kwanin Little Note. Ihana biisi!

Sitting here for hours and just watching you sleeping
hoping for a way to come around lie beside you
you're the one I'm always been in love with and always will
in the morning I'll be leaving you alone
keys are on the table with a little note

In the morning I'll be leaving you alone
in the morning when you wake up I'll be gone

Kaunista :') En nyt suoranaisesti itke, kun kuulen tämän, mutta haikea olo tulee. En siis vollaa bussissa ihan täysillä kun menen viulutunnille :D

muoksistarallaa.
Myös Red Hot Chili Peppersin Snow (Hey oh) on jotenkin koskettava biisi, vaikka en osaakaan selittää miksi... Se vain on jotenkin...noh. Se on koskettava! Ei voi muuta sanoa. :)

muoks.
Sturm und Drang: Miseria

Do you remember those days of old times
the days were so golden and all shining bright
now those days are gone, now I'm here all alone
alone, oh miseria

The sun was so shining but rain came one day
the dark came so fast and now it's here to stay
now this is my life in this cold emptiness
empty, oh miseria

Take me away
take me back to when lif was liveable
I can't stay
in this hell, oh miseria

...
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 11, 2011, 09:39:28 kirjoittanut Lorainne »
Using the "are we", are we?

Poissa Evora

• Kelmitär
  • Vuotislainen
  • Help!
« Vastaus #195 : Toukokuu 11, 2007, 19:54:47 »
Minusta kaikikki hitaat kappaleet, jotka vain kertovatkaan rakkaudesta, ovat koskettavia. Tässä on muutama minusta tosi koskettava kappale:

Hilary Duff - Someone's watching over me
Tämä on elokuvasta Kesän sävelet (Raise your voice). Se on vain niin ihanan koskettava kappale ja sanat ovat tosi ihanat. Hilaryn ääni sopii tähän täydellisesti.

Barry Manilow - Mandy
Ihana. Ei voi muuten kuvailla kuin ihana. Barryn ääni on sellainen ihanan valittava. Ei silleen mitenkään inhotavan kuulosesti, vaan silleen ihanasti. En osaa selittää :D

Enrique - Hero
Ah, tämä tuo aina mieleen Lily/James parituksen ja Enriquen ääni on niiiiiiiiin ihanan nariseva ja lempeä <3

Siinä oli muutama ihana kappale.

Ev
Mä sanoin et inhoon novelleja mut silti kirjotin sellasen.

Wolfie

• Ankeuttaja
« Vastaus #196 : Toukokuu 16, 2007, 11:08:34 »
Enrique - Hero
Tämä. Tämä tämä tämä. Harvoin viitsin sitä edes kuunnella, varsinkin jos olen juuri söpseilytuulella tyttöystäväni takia ^^ Vaikeaa olla tirauttamatta kyyneltä jos tämä kappale soi kun makoilen murun vieressä juuri ennen nukahtamista.

Magic eyes

• Ankeuttaja
« Vastaus #197 : Kesäkuu 10, 2007, 23:09:12 »
Lemmenkipeiden - sua en voi unohtaa: saa ainakin mulla kyyneleet virtaamaan. Se on jotenkin niin ihana ja miehellä on hyvä ja koskettava ääni. Oon monesti, jos poikaystävän kans on menny huonosti niin itkeny sitä biisiä kuunnellen.

Lemmenkipeiden - hullu mies: siihen liittyy henkilökohtaisempi muisto. Nykyinen poikaystäväni soitti sen osoittaakseen, että on kiinnostunut musta ekoilla treffeillä. Siitä se meidän seurustelu sitten lähti pikku hiljaa. Nyt ollaan oltu onnellisesti yhessä melkein 10kk eikä loppua ole näkyvissä.

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #198 : Kesäkuu 13, 2007, 06:14:29 »
Koskettavia kipaleita? Hmm... No, tunnen Nightwishilla on useita koskettavia kappaleita, vaikkapa Dead Boy's Poem, Swanheart ja Two For Tragedy. Myös Sonata Arcticalta noita koskettavia biisejä löytyy (Shy, Draw Me, Tallulah jne...). Kuitenkin näistä mainitsemistani esimerkeistä koskettavin minun kohdallani on Tallulah. Ihana kappale. Olen huono perustelemaan... Kun ensimmäisen kerran kuulin sen niin ihastuin siihen heti ja edelleenkin se on yksi lempibiiseistäni. ^^

On niitä koskettavia biisejä muitakin vaan ei nyt tule äkkiseltään enempää mieleen. >x)

Poissa Miukumauku

• @!
  • Vuotislainen
« Vastaus #199 : Kesäkuu 17, 2007, 23:58:32 »
Jippu - Kii-kappaleen sanat ja erityisesti ääni, se tapa millä Jippu laulaa koko biisin, on niin uskomattoman liikuttava. Kaiken lisäksi se herättää muistoja eräästä ihmisestä, joka on henkilökohtaisesti niin tärkeä minulle.
Jotta mikään kappale olisi koskettava tai ylipäätään herättäisi tunteita, niin se pitää laulaa sillä tavalla että se tulee sydämestä. Tähän taas vaikuttaa se, että yleensä koskettavimpia biisejä ovat ne, jotka laulaja on itse kirjoittanut. En osaa selittää sitä, mutta jotkut kappaleet ovat ikään kuin vain läpilaulettuja. Kuin laulaja ei tietäisi ollenkaan, mistä laulaa.
But never love. Never happiness. Never love.