Kirjoittaja Aihe: Radiokanavat  (Luettu 33527 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Megera

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Megeran Blogisivu
Vs: Radiokanavat
« Vastaus #150 : Tammikuu 21, 2007, 16:24:16 »
Mä kuuntelen yleenäsä Kiss FM mutta siinä on monia huonoja puolia se soittaa vaan disco jumputusta ja mä kun kuuntelisin mieluiten hiphoppi räppiä. Mainoksiakin tulee sekunnin välein, ei kiva. Juntojat kissillä on syvältä. Se Vappu aina kun se nauraa on pakko vaihtaa kanvaa siks ajaks on se niin karseeta kuunneltavaa!
NRJ on musta ihan samanlainen kun kiss eli en rupee siittä sanoon mitää tulis vaan samoja asioita :)
Radiota kuuntelen vain automatkoilla.
Like a river flowing to the sea
You'll be miles away, and I will know
I know I can deal with the pain
No reason to cry.

mörkö

• Ankeuttaja
Re: Radiokanavat
« Vastaus #151 : Helmikuu 04, 2007, 00:07:20 »
Mikä radiokanavissa on hyvää, mikä ärsyttää?
Radiokanavissa hyvää on se, että voi löytää uutta hyvää musiikkia ja huonoa se, että soitetaan samoja kappaleita jatkuvasti.

Mitä radiokanavaa kuuntelet? Onko erityistä syytä?
Radio Rock. Sieltä tulee ehdottomasti parasta musiikkia.

Jos sinulla on lempijuontajaa niin kuka se on?
Radio Rockin juontajat on hyviä. Niillä on hyvät jutut. :)

Kuuntelen radiota aina yöllä ja puhelimella aamulla kouluun mennessä, jossei mp3 ole mukana.

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #152 : Maaliskuu 10, 2007, 17:37:08 »
Minun täytyy todeta, että osaltani radion kuuntelemiseen käytetty aika on kääntynyt hyvin jyrkkään laskuun Radio Cityn lopettamisen jälkeen. Kanavan tilalle tullut Radio Rock ei ole iskenyt minuun toistaiseksi, eikä tule hyvin todennäköisesti koskaan iskemäänkään. Muut kanavat eivät sovi minulle musiikin takia, eikä minulla ole aikomustakaan kuunnella jotain kanavia esimerkiksi vain juontajien juttujen takia.

Radio Rock ei yllä Cityn tasolle oikeastaan millään osa-alueella. Radio Rock soittaa kenties monipuolisemmin rockmusiikkia, kun taas Radio City saattoi keskittyi soittamaan lähes samoja biisejä kolmelta vuosikymmeneltä. Nuo biisit olivat kuitenkin mahtavaa antia, juuri sitä mitä tahdoin radiosta kuulla, ja koska City oli loppuaikoinaan aika pieni kanava vailla juontajien pitkästyttäviä yksinpuhelua, musiikki soi melkein koko ajan. Omalla tavallaan City oli kodikas kanava: sen puheenaiheet saivat aikaan hyvää keskustelua, kanava soitti hyvää musiikkia ja loi hyvän tunnelman. Radio Rock sukeltaa välillä liian pitkälle rockmusiikin historiaan, jopa niin pitkälle, ettei kyseistä musiikkia välttämättä voi enää edes kutsua rockiksi. Ei ole kuitenkaan aiheellista osoittaa sormella syyttävästi pelkästään musiikin suuntaan, sillä juontajatkaan eivät ole Cityn tasoa. Mielestäni Heikelän ja Linnanahteen aamushow'n tasokin oli ennen nykyistä parempi; kenties kaikki puheenaiheet on jo käyty läpi eikä mitään uutta tunnu löytyvän. Juontajista Jone Nikula soittaa parhainta musiikkia, ehkä sen takia, että hän esittelee kuuntelijoille rock-uutuudet ajan tasalla. Cityn ajoista jäin kaipaamaan myös sen pirteitä naisjuontajia, ja Rockin juontajathan ovat kaikki miehiä.

Quende

• Ankeuttaja
« Vastaus #153 : Maaliskuu 13, 2007, 19:24:21 »
Ei ole kauaakaan kun ainoa kanava jota kuuntelin oli NRJ. Sitten kanava alkoi toistaa itseään (ja melko pahasti), joten siirryin monipuolisempaan valintaan.
Nykyisin sahaan melko monia kanavia sekaisin vähän riippuen siltä millaisella tuulella olen. Joskus jos haluaa kuulla niitä "nykyajan hittejä" suuntaan NRJ;lle, jota tosin teen melko harvoin. Kanava, kun on melko ärsyttävä paljoine mainostuksineen. Jos haluan kuulla raskaampaa on suuntanani Radio Rock, jos monipuolisempaa Nova soi ja jos taas suomalaisten tuottamia biisejä niin Suomipop. Voiceakin kuuntelen siinä toivossa, että kuulisin sieltä lempibiisini, joka on Chris Cornellin You know my name. (Mikään muu kanava kun ei tunnu soittavan sitä. Miksei?)

Poissa Steelsheen

• Narsissisti
  • Vuotislainen
  • not your girl
    • Imaginary
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #154 : Maaliskuu 13, 2007, 19:51:04 »
Itse kuuntelen pääasiassa YleX:ää. Suurin osa kyseisenkin kanavan musiikista on sitä ärsyttävää soittolistatavaraa, mutta itselläni palaa todellakin hermot jatkuviin mainoksiin, ja haluan kuunnella myöskin juontajia, jotka eivät saa potkuja vain siksi, että puhuvat yli puoli minuuttia kerrallaan. Fanitan Iltapäivän Tuomasta, Ollia ja Mariaa, joita kuuntelen jos vain mitenkään ehdin, ja jotka myös pelastivat työpäiväni viime kesänä. Tykkään myös aamusta, joka saa minut säännöllisesti edes jotenkin hereille, tosin totta puhuakseni pidin aamushöystä enemmän silloin kun Juuso ja Juhalahti olivat vielä siellä.

Viime aikoina kuunteluni on kuitenkin siirtynyt radiosta yhä enemmän koneellani olevan musiikin suuntaan, musiikkimakuni kun ryhtyy ajoittain vähän turhankin nirsoksi, enkä todellakaan jaksa kuunnella mitään räppiä tai negativea.
"If people don't know what you're doing, they don't know what you're doing wrong."

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #155 : Maaliskuu 14, 2007, 16:09:40 »
Kuuntelen Radio Rockia aika paljon silloin, kun menen kouluun, tai sitten omia nauhoituksiani. Veljeni valitteli, että Radio Rock soittaa hänen mielestään hirveästi samoja kappaleita, eikä ole kuulemma yhtä hyvä kuin Radio City (ei kyllä kuulunut meillä, mutta veli oli armeijassa ollessaan kesän Haminassa, ja siellä kuului). En kuuntele niin paljon radiota, että huomaisin saman, mutta minua ärsyttävät todella paljon ne Rockin ohjelmat. Minusta ne ovat jotenkin puisevia jaarituksia, ja yhä useammin huomaan vaihtavani kanavaa tai laittavani kasetin soimaan juontajien lörpöttelyjen ajaksi. Ärsyttääkö teitä muita nämä Radio Rockin ohjelmat/juontajat?
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Picasso

• Ankeuttaja
« Vastaus #156 : Maaliskuu 15, 2007, 09:25:05 »
Ärsyttääkö teitä muita nämä Radio Rockin ohjelmat/juontajat?
Ärsyttää kyllä suunnattomasti! Jutut ovat lähinnä täynnä loukkauksia muita kohtaan ja selvää sovinistisuutta on havaittavissa. Olisi joskus kiva löytää joku radiokanava, missä juontajat miellyttäisivät minua, mutta eipä ole yhtäkään tullut vastaan. Muuten tykkäisin kuunnella Radio Rockia, sillä siellä soitetaan aika paljon lempibändejäni. Mutta enpä pysty juontajien takia kuuntelemaan. Ja siis nyt puhun aamun juontajista, muina aikoina en radiota kuuntele.

Nykyään olen vaihtanut nettiradioihin. Kuuntelen Italialaisia kanavia, lähinnä Radio 2 Raita, joka soittaa kylläkin Poppia. Koska en juonnoista ihan kaikkea tajua, niin eivät ne myöskään pysty ärsyttämään. Yritän hieman parantaa kuullun ymmärtämistäni, joten tästä tämä ratkaisu. Enkä ole pettynyt, enää ei tarvitse raivoissaan sulkea radiota juontajien letkautusten takia.

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #157 : Maaliskuu 15, 2007, 19:03:40 »
Radio Rockin juontajat, jos heitä voi edes juontajiksi kutsua, ovat surkeita. He pitävät jokainen varmasti rockista, mutta heiltä puuttuu muutama radiotoimittajalle äärimmäisen tärkeä piirre: luovuus, kekseliäisyys ja tavallaan myös intohimo työhönsä. Kun toimittaja puhuu radiossa, mielestäni hänen pitäisi keksiä jokin omaperäinen aihe, lähteä jalostamaan sitä eteenpäin ja antaa toisinaan kuuntelijoiden osallistua keskusteluun. Radio Rockilla ei toimita näin: siellä juontajat puhuvat rockista ja käyvät pitkästi läpi uutiset ja muutamat ohjelmat, jotka ovat useimmiten varsin heikkolaatuisia: tosin pidin ohjelmasta, jossa Heikelä ja Linnanahde arvuuttelivat parin kuukauden ajan totuuksia heidän elämästään. Yleisesti ottaen siitä, mitä Radio Rockissa keskustellaan, ei jää mitään mieleen. Toinen huono asia on taas se, että asioita esitellään liian yleisesti. Juuri sen takia City olikin parempi: siellä ei yritetty syödä liian isoa palaa kakusta, vaan tehtiin hyvää ohjelmaa ja soitettiin kunnon rockia tietylle kohderyhmälle, kun taas Radio Rock yrittää miellyttää kaikkia kuuntelijoitaan omalla laajalla tavallaan, mikä pitää huolen siitä, ettei yksikään kuuntelija ole täysin tyytyväinen.

Drucella

• Ankeuttaja
« Vastaus #158 : Maaliskuu 27, 2007, 18:59:00 »
Ääh... pakko on kyllä myöntää, että Cit-- eikun siis Radio Rockin juontajat ovat aika pohjasakkaa, mutta Cityyn verrattuna minusta siellä soitetaan enemmän eri kappaleita. Tai musiikki on monipuolisempaa, ei hoilata jatkuvasti samoja biisejä, niinkuin Cityllä oli enemmän tapana.

Niin, siis kuuntelen Rockia. Jos kyseinen kanava ei kuulu, kuuntelen mielummin vaikka Iskelmää, kuin NRJtä tai Kiss FMää. Radio Rockia kuuntelen, koska sieltä tulee mieluisinta musiikkia.

Kuuntelen radiota usein vain aamuisin tai sitten heti koulun jälkeen, muuten kyllä mielummin levyjä soittelen.

Vielä noista Rockin juontajista, he kyllä tosiaankin aamuisin loukkaavat toisia. En kyllä ole antanut sen häiritä, koska muita radiokanavia en kuuntele vapaaehtoisesti. En jaksa valittaa, harvoinpa edes kuuntelen, mitä ne höpöttävät. On kaunis kevätpäivä enkä näe mitään syytä tällä hetkellä alkaa muistelemaan kaikkea negatiivista, vaikka se totta olisikin. Eikä kaikkia tosiaankaan voi koskaan miellyttää (ja minä olen aina se, joka tyytyy kompromissiin).

mimosa

• Ankeuttaja
« Vastaus #159 : Maaliskuu 31, 2007, 19:05:53 »
Täälläkin on yksi, jota Radio Rockin juontajat ärsyttävät! Kuuntelet kyseistä radiokanavaa ja yritän antaa juontajien puheiden mennä pään läpi. Kaipaan Radio Cityä, vaikka Rockilla musiikki tosiaan on ehkä hieman monipuolisempaa.

Kuuntelen myös muita radiokanavia YleX:ää, Suomipoppia ja NRJ:kin.

Oletteko kuullet NRJ:llä sen mainoksen missä sanotaan jotain: "Vaihdoin NRJ:lle koska muilla radiokanavilla soi vaan samat biisit." Meinasin tukehtua, kun kuulin tämän! Jos jossain soi samat biisit, niin NRJ:llä! Se ei aina ole paha asia, esim jos haluaa kuulla jonkun hittibiisin, niin tietää suunnata NRJ:lle. Mutta tuo mainos ottaa minua päähän rankasti.

Juu, yleensä en kyllä edes jaksa kuunnella radiota, omalta koneelta löytyy se paras musiikki. (;

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #160 : Huhtikuu 03, 2007, 21:42:36 »
Ysiviisseiskaa tulee kuunneltua, kun oon huomannu, että Novalta tulee vuodesta toiseen samat kappaleet ja nrj :stäkään ei ole mihinkään ( tosin se ei kuulu meillä, mutta autossa kyllä) Jotenkin Nova ja Iskelmä ja erityisesti radio Sun, on yli keski-ikäisiä varten. Joka päivä samat biisit ja samat ohjelmat. Kerran tässä vuosi sitten kuuntelin yhden piiitkän automatkan Novaa ja koko aamupäivän Minna Ottavainen pälpätti David Beckhamin rintakarvoista. Ihan oikeasti. Silloin keitti pikkasen yli. Ei enää sitä kanavaa mulle kiitos.
Radio Sun ärsyttää myös, luultavasti, koska äiti kuuntelee sitä aina kun on mahdollista. Oonko mä vaan tulossa hulluks vai onko totta, että Novalla, Sunilla ja Iskelmällä soitetaan vähän väliä Jani Wickholmin Kuuta? Mä nään punasta kun vaan kuulen sen ja kanava vaihtuu hetipaikalla.

Sitten ysiviisseiskaan. Tämä Tampereen oma radiokanava, jolla soitetaan monipuolisesti eri rokkibiisejä. Ramonesia ja Clashiakin kuulee aina välillä ja juontajat eivät mielestäni jaarittele turhia ja naureskele omille typerille vitseilleen, kuten radiossa yleensä. Mainoksia saisi kyllä silti olla vähemmän, mutta niitä tuntuu olevan joka kanavalla, joten niiltä ei välty. Onneks ne vaalit meni jo. Oon kyllä enemmänkin punkin ystävä, mutta punkkikanavaa ei taida ollakkaan. Ainakaan mä en oo saanut tietooni.  Rokki kelpaa paremman puutteessa, sillä keski-ikästen tunnelmamusaa ei kuuntele harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Poissa Damien

• greatest hit
  • Vuotislainen
    • erinomainen ihmislapsi
« Vastaus #161 : Huhtikuu 19, 2007, 16:08:35 »
Yle X on kovassa käytössä. Aina aamuisin Yle kax on päällä ennen kuin lähden kouluun, ja aina jos radiota kuuntelen on se kanava yle x.  Yle Xn juontajat ovat mahtavia, (varsinkin aamussa ja iltapäivässä) ja he ovatkin yksi osasyy miksi kanavaa kuuntelen, sillä heidän juttunsa jaksavat aina piristää ja naurattaa. Tosin en pidä suurimmasta osasta musiikista mitä ylexllä soitetaan, mutta kuuntelen kuitenkin.

Radio rock soittaa hyvää musiikkia, mutta koska minun mielestäni hyvä radiokanava tarvitsee myös hyvät juontajat joita jaksaa kuunnella,  ei tule rockia kuunneltua.

Automatkoilla taas kuunnellaan aina kun mahdollista Radio Jyväskylää :) Hyvä kanava jos haluaa kuunnella hyvää musiikkia ilman mitään turhia mainoksia. Eikä juontajistakaan voi valittaa, sillä he eivät paljoa puhele, vaan enimmäkseen soi pelkkä musiikki. Automatkoilla siis aivan loistava kanava, joka ei soita pelkästään uusinta uutta vaan myös vanhoja klassikoita :)

Eli siis ylex ja radio jkl kovassa soitossa.
23 seconds on the floor Is all (s)he needs, And not a minute more

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
  • Pottermore: AshLeviosa8992
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #162 : Huhtikuu 19, 2007, 18:55:20 »
Oletteko koskaan päässeet mukaan radioasemien kilpailuihin? Minä luulin joskus, että niistä on todella vaikea päästä läpi, mutta perun sanani, kun olin kerran tukehtua ystäväni mökillä sipsiin, kun silloisen Kiss FM:n, nykyisen Voicen, juontaja soitti minulle, koska olin ilmoittanut kaverini johonkin saladeitti tms. kilpailuun ihan vitsinä "ei ne kuitenkaan soita". No, ne soittivat ja kaveri oli vähällä tappaa minut, koska se luuli tehneensä itsestään nolon.
Mutta ei tässä vielä kaikki. Kuukausi sitten soitettiin taas, samalta radioasemalta. Olin taas kerran vitsilläni osallistunut kisaturisti kisaan ja sieltä sitten soitettiin, että osallistutko. No, osallistuin ja pirskules, voitin. Seinäjokelainen jannu oli hieman heikoilla, kun piti tietää jotakin meidän tuhannen asukkaan savolaisesta kylästä. Ja minä, paraskin puhuja, tuurilla voitin pulju.netin ihanat vaaleanpunaiset possukaiuttimet tietokoneelle. Että se siitä radioiden ruuhkista. :D
Pakko on paras muusa.

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #163 : Kesäkuu 28, 2007, 19:31:48 »
Vaihdoin radiokanavaa. Ennen kuuntelin NRJ:tä ja kuvittelin sen olevan hyvä, mutta miten ihminen voikaan erehtyä niin tyystin. :) Minusta NRJ:n parhaat juontajat lähtivät pois (Saukko, Kristiina ja Tenkanen) joten hyviä juontajiakaan ei enää oikeastaa ollut. Aamu show on nykyään ärsyttävä ja siitä aamun naisesta (aaa.. nimi hukassa) en pidä yhtään. Mainoksi tuppaa tulemaan aivan liikaa. Kerran sitten pidemmällä automatkalla kuuntelin YleX:ää koska se kuului koko matkan ajan ja tykästyin kanavaan. Olin aiemmin katsonut Yle Extralta niitä aamun lähetyksiä ja aamun porukasta pidin jo aiemminkin. Tuon automatkan jälkeen hain mankkaani YleX:n ja olen kuunnellut sitä siitä lähtien. YleX:llä on vain niin hyvä kun ei ole mitään turhauttavia mainoksia ja musiikkikin on sellaista mistä minä pidän. YleX on nykyinen the best kanava.
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Nyyppä

• Ankeuttaja
« Vastaus #164 : Kesäkuu 28, 2007, 20:50:50 »
Tuotatuota, minulla tämä radiokanavien kuuntelu on jäänyt todella vähäiseksi, enemmän tulee cd:itä kuunneltua. En vaan ole löytänyt mieleistäni radiokanavaa.
Voicelta tulee suoraan sanottuna pelkkää pas*aa ja sen on muutenkin pelkkää mainosta koko kanava, kaiken lisäksi juontajat ovat niin ärsyttäviä, että voisin repiä heiltä hiukset päästä. Voicen musiikki koostuu pääasiassa näistä 'suosituista' biisejä ja artisteista. Se on niin pelkkää kaupallista roskaa, että antakaa minun nauraa. En näe mitään varsinaista syytä tämän radiokanavan perustamiseen. Joskus aikoinaan, kun tämä kanava oli vielä KISS FM, oli kanava ihan kuunneltava, ja sieltä tuli jopa välillä muutakin kun roskaa. Tässä tapauksessa nimen vaihduttua voisi sanoa, että kyllä nimi radiokanavaa pahentaa.
Sitten on Nova. Nova on minusta enemmän aikuisille suunnattu kanava, kun esimerkiksi Voice tai NRJ. Itse en erityisemmin tykkää Novan musiikista, mutta miellummin sitä kuuntelee kun Voicea. NRJ taas on toinen näistä kaupallisista kakoista, lisäksi sieltä tulee niin ällöä musiikkia, että ihan oksettaa. Pelkkää räppiä ja jotain poppia, ei kiitos minun korvilleni.
Sitten on näistä uusista tämä Aalto.. Musiikki on pelkkää nyyhkypoppia, ja samat kappaleet ne vaan pyörii päivästä toiseen. Sitten Rock, toinen niistä radiokanavista, joita tulee joskus kuunneltua. Sieltä tulee hyviä rock- kipaleita, ja muitakin biisejä artisteilta, kun se kaikkein tunnetuin, mikä on kyllä erittäin hyvä juttu. Ei niin kaupallinen kanava kun Voice ja NRJ.
Suomipop on sitten se mitä kuuntelen eniten. Sellaisia kivoja kappaleita, jotka tuovat mukavia muistoja mieleen.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #165 : Kesäkuu 28, 2007, 21:04:01 »
Suomipop on sitten se mitä kuuntelen eniten. Sellaisia kivoja kappaleita, jotka tuovat mukavia muistoja mieleen.

Minusta on jo jonkin aikaa tuntunut, että Suomipopista on tullut jotenkin lälly kanava. Aina, kun minä avaan Suomipopin, siellä soi J. Karjalainen tai Mikko Kuustonen. Tuosta Radio Rockista täytyy sanoa sen verran, että suhteellisen kaupallinen sekin on. Minusta sieltä tulee ihan liikaa ärsyttäviä mainoksia. Soittaisivat vain musiikkia ja jättäisivät jaarittelun ja turhan mainonnan muille kanaville.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Tinde

• Vuotislainen
« Vastaus #166 : Heinäkuu 09, 2007, 10:06:09 »
Kouluaamuina saatan kuunnella entistä Kiss FM.ää nykyään Voice.Siellä on aamuisin hyviä lähetyksiä ja siellä on joitain kilpailuja, mutta vaikka kuuntelen kyseistä kanavaa musiikki ei oikein uppoa minuun.Pelkkää poppia ja kaikkee semmosta mistä en kauheasti niin välitäkkään.Tulee sieltä joskus jotain parempaakin musaa, mutta sillon, kun en satu kuuntelemaan kanavaa.
"There's something beautiful inside you".

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #167 : Heinäkuu 09, 2007, 19:48:36 »
Tuosta Radio Rockista täytyy sanoa sen verran, että suhteellisen kaupallinen sekin on. Minusta sieltä tulee ihan liikaa ärsyttäviä mainoksia. Soittaisivat vain musiikkia ja jättäisivät jaarittelun ja turhan mainonnan muille kanaville.

Kukas sen toiminnan rahoittaisi, jos niitä mainoksia ei enää pyöritettäisi? :)

Eli joo, reaaliteetit tulevat tässäkin vastaan, vaikka houkuttelevaahan se olisi, jos niitä mainoksia ei enää tarvitsisi kuunnella. Tosin, kappas vaan, ei tarvitsekaan, jos pitää sen radionkin kiinni. Itse en ole kuunnellut radiota enää moneen vuoteen, koska en kestä ainaisia samoja biisejä, verenpainetta nostattavia mainoksia ja typerää, muka hauskaa lätinää juontajien taholta. Eli ei kiitos, minulla on cd-soitin ja iPod, eiköhän noilla pärjätä. No okei, bassoradiota tuli kuunneltua tuossa pari viikkoa sitten kavereiden kanssa grillatessa, mutta se onkin hyvin vähän ärsyttävä kanava plus että musiikkikin sopi tilanteeseen mainiosti.

Revlon

• Ankeuttaja
« Vastaus #168 : Heinäkuu 09, 2007, 20:03:14 »
Kuuntelen verrattain paljon radiota, mutta en suoraan sanottuna musiikin takia. :D NRJ, Ylex, Voice, Nova ja Radio Rock tuntuvat kaikki soittavan käytännössä samoja biisejä korkeintaan hienoisella linjauserolla, jonka esimerkiksi NRJ:n ja Rockin välillä huomaa. Minusta on kuitenkin vähän liioiteltua heittää kanavan iskulauseeksi 'soitetaan mitä halutaan' jos samat (s)hitit sieltä kuitenkin puskee kuin muualtakin. Kai ne pari Metallicaa siellä välissä sitten oikeuttavat markkinointilauseen. o.O
Kaupallisista kanavista en pidä, mainokset repivät helposti hermoni rikki, joten kuuntelen Ylex:ää. Kyseistä kanavaa lähinnä vain iltapäivisin kun äänessä ovat Tuomas ja Olli. Eihän sieltä nyt mitään valtaisan henkevää juttua tule, mutta juontajat saavat helposti hymyn huulille ja osaavat ainakin nauraa itselleen. :D Joskus kuuntelin myös sunnuntaiaamuisin tullutta Kromosomi X:ää, jota juonsivat Marja ja Jenny, ja odotan innolla että nämä showt joskus ymmärrettäisiin vaikka uusia. Oli huomattavasti timmimpi juontajapari kuin samalla paikalla nykyään väkinäistä vitsiä vääntävässä Keskusradiossa.

faquarle

• Ankeuttaja
« Vastaus #169 : Joulukuu 02, 2007, 11:33:58 »
Minulla ei ole mitään tarvetta kuunnella radiota. Jos ja kun tahdon kuunnella musiikkia, löytyy ratkaisu välittömästi pelkkiä helmiä sisältävästä levyhyllystäni. Meikäläisen tapauksessa homma menee vielä niin, että musiikki on elinehto, joten mitä sitä suotta kuunnella turhanpäiväisiä mainoksia ja jämäbiisejä toisen perään kun parempaakin on tarjolla. Suomen raskain radioasema taitaa muutenkin olla Rock, jonka voisin hyllyttää jo pelkän nimen perusteella. Kuuntelen mielummin hyvää musiikkia non-stoppina, kuin yhden keskivertobiisin päivässä saaden kaupan päälle paljon paskaa ja samoja mainoksia tunnista toiseen.

Poissa Guilty

• Vuotislainen
  • Fear would be justified.
« Vastaus #170 : Joulukuu 06, 2007, 18:32:46 »
Eniten ärsyttää NRJ, koska samoja biiseja toistetaan koko ajan ja ne jäävät soimaan päähän. En muutenkaan tykkää mistään Pop hömpötyksestä.
Paras radio kanava on mielestäni Radio Rock jolta tulee juuri oikeaa musiikkia minun musamakuuni.
---

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
« Vastaus #171 : Joulukuu 27, 2007, 19:54:12 »
Ennen kuuntelin NRJ:tä, mutta siellä pyörivät aina ne samat biisit. Vaihdoin Voicelle, mutta nyt sitäkin tuntuu vaivaavan sama juttu. Tunnuslause "Monipuolisemmin hittejä" pitää paikkansa, siellä tosiaan soitetaan pelkkiä senhetkisiä hittejä. Mutta toisaalta ei kyllä kovin monipuolisesti... Kun kappale on pudonnut listoilta pois, sitä ei enää soiteta. Tällä hetkellä toivon syvästi, että Brick & Lacen tyhjänpäiväisen renkutuksen Love Is Wicked soittaminen lopetettaisiin kokonaan. Sturm und Drangin Indian on yksi maailman ihanimmista kappaleista, mutta Voicen takia olen kohta kyllästymässä siihen. (maailmanloppu!) Kaiken lisäksi he lopettavat kappaleet kesken, Indianistakin jätetään pois se ihana loppu. <3 Muutkin radiokanavat tekevät näin, että ei ole pelkästään Voicen vika.
Ennen tykkäsin kuunnella autossa Novaa, mutta sitten senkin kuunteleminen loppui, enkä oikeastaan tiedä miksi. (Kannatti tämäkin lisätä tähän loppuun...)

//Hihih, muokkamuokka.
Voicen kuuntelu loppui jo päälle vuosi sitten (muistaakseni), kun vaihdoin Radio Rockiin. Kyllästyin niihin hittirenkutuksiin, ja muutenkin musamaku on mennyt vähän raskaampaan suuntaan, joten Rock tuntui paljon paremmalta kuunnella. Tosin nykyään kuuntelen radiota melko harvoin, vaikka vuosi sitten se soi taustalla käytännössä koko ajan.

//Ja toinen muokka:
Nykyisin en edes kuuntele aktiivisesti radiota. Passiivisesti kylläkin, sillä meillä soi keittiössä koko ajan Yle 1. Kyllästyin Rockiin, kun pahin metallivaihe meni ohi, ja nyt en varmaan jaksaisi kuunnella kyseistä kanavaa kymmentä minuuttia pidempään; ei johdu pelkästään musiikista, vaan myös juontajista ja mainoksista. Yle 1:ltä ja Puheelta tulee ihan hyviä asiaohjelmia, kuten Aristoteleen kantapää. :)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 04, 2011, 10:00:27 kirjoittanut Lorainne »
Using the "are we", are we?

Vetehinen

• Ankeuttaja
« Vastaus #172 : Tammikuu 22, 2008, 17:06:15 »
Kuuntelen YleXää, vaikka musiikki välillä vähän korvaan särähtää (harvoin kuitenkin), juontajien takia lähinnä kuuntelen (varsinkin nykyisen aamutiimin! :D ). Radio Rockiakin olen hiukkasen kuunnellut, musiikin takia mutta aina aamuisin kuuntelen YleXää.

Radiokanavista inhoan eniten Radio Novaa. Varsinkin aamuisin kun siellä on ne Kimmo ja Minna. Kimmo on niiiiiiin ärsyttävän sovinistinen välillä ja sen pariksi on sitten valittu tyhmin tyttölapsi joka on löydetty! Tämä on mielipiteeni niistä kahdesta juontajasta.

Niin, ne parhaat juontajat... Olli ja Tuomas parivaljakkona YleX Aamusta. Niitten jutuille aina aamuisin tyrskin :D

Poissa Vergessen Kind

• Vuotislainen
    • tumblr.
« Vastaus #173 : Tammikuu 23, 2008, 17:50:14 »
Radio Rockia kuuntelen kun sen sai netistä asennettua koneelle ja iskällä on semmonen lähetin jolla saapi lähetettyä sen jututn vaikka radioon. Ennen kuuntelin vain Yle X:ää, mutta se on mielestäni aika kamala, ne juontaa aivan liikaa.
Kuulemma (ja kuulemani perusteella) Voice on kamalan hyvä, sieltä kuuluu paljon kaikkea mielenkiintoista kuten 30 Seconds to Marsia, My Chemical Romancea, Fall Out Boytä ja vastaavia.
I wanna scream "I love you" from the top of my lungs
but I'm afraid that someone else will hear me.

Poissa Kartanon kummitus

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #174 : Toukokuu 17, 2008, 18:03:38 »
En kuuntele mitään kunnon radiokanavaa. Jos kuuntelisin, niin kuuntelisin Ylen klassista. Sieltä tulee hienoa musiikkia :3 Mutta se toimii digi boksin välityksellä ja tv:ta ei jaksaisi pitää auki, joten...
Radiosta ei tule mieluisaa musiikkia ja on kyllästyttävää kun samoja biisejä soitetaan päivästä toiseen monta kertaa, joten siksi en kuuntele kanavia.
Joskus aikoinaan kyllä kuuntelin radiota, mutta irtaannuin siitä.

Mutta kuuntelen kyllä Last.fm-radioita. :D Ne ovat niin käteviä. Last.fm:ssa voi kuunnella radioita ainakin tagien perusteella (ihan minkä vain tagin), käyttäjien omia radioita (oman soittolistan voi luoda mistä biiseistä haluaa, mutta jokaisella käyttäjällä on oma radio, joka koostuu käyttäjän musiikkimausta), yhteisöistä~ Parasta on se, että tulee vain musiikkia ja jos ei halua kuunnella jotain biisejä, niin voi hypätä yli. Ihan parasta.
Lempiradiokanavani Last.fm:ssa ovat goth, Jrock, visual kei, darkwave, ebm ja gothic (jota kuuntelen harvoin, koska siellä tulee enemmän kaikkea muuta kuin nimensä arvoista, köh britneytä >.<). Myös similar artist-radiot ovat kivoja, jotka soittavat bändien kaltaisia bändejä :3 Vaikkei Last.fm:aa käyttäisikään, niin niitä radioita kannattaa kokeilla. Käteviä esimerkiksi. koulussa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 18, 2008, 00:24:19 kirjoittanut Kartanon kummitus »