Kirjoittaja Aihe: Hippimusiikki  (Luettu 8456 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Smutrus

• Ankeuttaja
Hippimusiikki
« Vastaus #25 : Toukokuu 29, 2005, 11:51:47 »
Itse tykkään paljon Beatleseistä, Rolling Stoneseista ja Simon & Garfunkelista. Edellämainitulla on ihanaa musiikkia, etenkin Mrs. Robinson. :D Meiltä löytyy jonkin verran Rollareiden levyjä, yksi Simon &  Garfunkelin best of-levy ja luultavasti saattaa jokin Beatleseiden lp-levy. Ne bändit, mm, ovat kuolemattomia ja niihin kappaleisiin ei ikinä kyllästy.
En tajua ihmisiä, jotka eivät arvosta vanhempaa musiikkia. Kun puhuttiin tuossa vähän aikaa sitten koulussa seitkytluvun musiikista, yksi rinnakkaisluokkalainen lähes tulkoon sylkäs sanat "HYI! tykkäätteks te jostain 70-luvun musasta??!!111". aargh meinasin kuristaa sen. No, se nyt ei ole ihme jos tykkää sellaisesta sonnasta kuin 50cent ja Snoop Dogg. [anteeksi kaikki jotka tykkää.]
Kuunnelkaa muuten Bee Geesiä. Niillä on hyvää musaa. :D

p.s. ja Frank Sinatra on hyvä. Mutta se ei ole hippimusaa. ^___^

alcor

• Ankeuttaja
Re: Hippimusiikki
« Vastaus #26 : Elokuu 22, 2005, 16:48:09 »
Hippimusiikki on aivan ihanaa <3 Menetin sydämeni hippimusiikille Janis Joplinin myötä. Rakastan kyseistä laulajaa. Rakastan rakastan rakastan<3 Janis Joplin on jotain niin parasta, musiikki iskee. Sen lisäksi Joni Mitchell, Jimi Hendrix, Mamas & Papas, Bob Dylan ja The Beatles iskevät myös minuun. Rakastan kuunnella hippimusiikkia, vaikka aika monet kylmästi ilmoittavat, että hehän eivät kuuntele huumeiden aikaansaannoksia, mutta itse olen kuitenkin sitä mieltä, että näköjään huumeiden alaisina ne parhaimmat tähdet syntyvät.

Monterey Pop -niminen dokkari kyseisestä rock-tapahtumasta 69-kesältä tuli... muistaakseni viime joulukuuna televisiosta, ja katsoin sen siskoni kanssa. Hän kylmästi ilmoitti, että tuollahan on kaikki ihan aineissa. Itse kuitenkin katsoin ohjelmaa aivan innoissani. Siellä esiintyivät mm. Janis Joplin ja Mamas & Papas, ja ainut, mitä pystyin ajattelemaan oli, että "miksi, oi miksi, en voinut elää tuolloin?"

Sisälläni taitaa asua pieni hippi, koska joka kerta, kun jotain 60-70-luvun musiikkia satun kuulemaan, menen suorastaan transsiin. Siinä on sitä jotain. Rakastan. Mikä olisikaan parempaa kuin Janis Joplin, kesä -69, Monterey Pop ja Me & Bobby McGee?

Nipsutin

• Ankeuttaja
Re: Hippimusiikki
« Vastaus #27 : Elokuu 26, 2005, 19:45:57 »
Lainaus käyttäjältä: "miranje"
hm.. enkai minä ole ihan ainoa joka kuuntelee kuuskyt- ja seitkytlukujen aikasta folkkia ja rokkia? mitä te kuuntelette? [tai mitä teidän porukat kuuntelee?]  :wink:
muhun uppoo mm. : jefferson airplane, david bowie, janis joplin, joni mitchell, jimi hendrix, mamas & papas, beatles, bob dylan, doors, simon & garfunkel, rolling stones, donovan, small faces ja crosby, stills, nash and young.

No jos noista puhutaan, minä kuuntelen ainakin the Beatlesia. Se on lempiyhtyeeni. ;) Jefferson Airplanelta olen kuullut pari kappaletta, Comin' Back to Me ja Volunteers. Pidin molemmista. Olen myös kuullut Bob Dylanilta pari kappaletta. Buckets of Rain ja Rainy Day Women. Pidin niistäkin. Mama's and the Papa's-yhtyeen California Dreamin' on yli-ihana, samoin kuin Simon & Garfunkelin Mr. Robinson.

Rollareitakin olen kuunnellut peräti yhden kappaleen verran. Moonlight Mile oli kaunis biisi.

Muista en sitten tiedä.

Gloria

• Ankeuttaja
Hippimusiikki
« Vastaus #28 : Lokakuu 08, 2005, 11:34:29 »
Hmm, hippimusiikki... Voin sanoa, että itse lukeudun kyllä ainakin Janis Joplinin ja Jefferson Airplane-faniksi. Janisia on tullut aika paljon kuunneltua ja kirjakin hänestä luettua. Janisin ääni on mielestäni todella loistava. Kirjastosta on tullut useasti lainailtua Woodstock dvd. Omana minulla on Janisin Pearl-cd. Olen jo pitkää ajatellut ostaa Woodstock-dvdn omaksi. Beatlesiakin on tietysti vähän tullut kuunneltua ja ihan hyvä se mielestäni on, mutta ei ihan niitä lemppareitani. Vähän olen myös kuunnellut Simon & Garfunkelia, mutta ei sekään oikein iske. Olen ajatellut, että voisin kirjaston kautta tutustua vielä Bob Dylanin, Doorsin ja muuhun hippimusaan. Mutta mielestäni hippimusiikki (sen verran mitä olen jo kuullut) on todella hyvää ja jaksan kuunnella sitä aina. <3

alcor

• Ankeuttaja
Hippimusiikki
« Vastaus #29 : Lokakuu 08, 2005, 12:35:43 »
Hippimusiikista tulee hyvä mieli ja jostain syystä hyviä mielikuviakin (ruohon tuoksua, pitkiä hiuksia, psykodeelisia kuvioita..;D). En ole itse ollenkaan hippityylinen ulkonäöltä, vaikka tykkään kyllä hipihtävistä vaatteista. Mutta se ei todellakaan ole tärkeintä, vaan se, mitä pään sisällä ajattelee. Ja ainakin miussa on sisällä pieni hippi kuten jo mainitsin^^

Musiikkia olenkin jo kommentoinut, mutta hehkutan vielä vähän lisää Janisia. Janisilta omistan vain kokoelmalevyn, joka kyllä kattaa Janisin musatuotannon melkoisen hyvin ja nimi taisi olla että The Essential Janis Joplin. Omia henkilökohtaisia lempibiisejäni ovat Mercedes Benz ja Piece of my heart, ja ainakin viime kesänä tuli soiteltua Janisia ylitse muiden, koska siitä tulee aina niin kesäinen olo, niin kuin yleensäkin hippimusiikista. Kylmeneviin kesäiltoihin sopi Janisin riipaisevan kaunis ääni ylitse muiden. Kesäisiä hippihetkiä muistellen...<3

Kesätöissä vietettiin yhden toisen kesäharjoittelijan kanssa kivoja hippipäiviä, jolloin hengattiin hippivaatteissa ja kuunneltiin tauoilla (ja mie itse myös työaikana) Rollareita, The Beatlesejä, Mamas ja Papasia ja otettiin aurinkoa vartin tauoilla. Ihan loistavaa meininkiä. Hippimusiikin pitäisi tulla uudestaan "muotiin", jotta yhä useampi hullaantuisi siitä^^ It's like a drug to me..

Pi-sa-ra

• Ankeuttaja
Hippimusiikki
« Vastaus #30 : Syyskuu 17, 2006, 20:42:27 »
Kuuntelenpa melkein ainoastaan 70-luvun musiikkia. Abba ja Bee Gees ovat suosikkejani, mutta aina sitä tulee kuunneltua muitakin retron ajan muusikoita... Paras musiikki tehtiin 70-luvulla!

tatsukka

• Ankeuttaja
Vs: Hippimusiikki
« Vastaus #31 : Heinäkuu 15, 2007, 22:58:39 »
Well, mä pidän tosi paljon 60 -ja 70-luvun musiikista, so mä kait tykkään aikas paljon hippie-musiikista. : ) Beeatlesit on aivan mahtavia, especially George harrison. SEnhän musiikkihan on aika indian-inspiroitua, joten hyvin hippie-tyylistä. sit kans lennoninkin toisaalta, kun hän joissain biiseissä laulaa rauhan puolesta, mutta. well, no jaa..: )

Katariina

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Heinäkuu 18, 2007, 23:56:09 »
Eihän hippimusiikkia oikeastaan voi edes määritellä. Psykedelia, proge, jonkinlainen rokkikin. Nykyään vissiin reggae on aika kovassa huudossa?

Poissa sanpe hpf

• Hullu
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Laiturilla 9 3/4 tavataan!
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #33 : Helmikuu 18, 2014, 13:51:30 »
Beatleeeees...

oma lyhyt itseni
Täällä ollaan.