Kirjoittaja Aihe: Hopeanuoli  (Luettu 43419 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Hopeanuoli
« Vastaus #150 : Maaliskuu 04, 2006, 18:26:41 »
Lainaus käyttäjältä: "castlevania"
No, onahn Hopeanuoli ihan ok, mutta alkaa hieman kyllästyttää, kun koko ajan hoetaan "Minä tapan sinut! Ben on kuollut, kuka sen teki, kuka hänet tappoi, sinäkö se olit, minä tapan sinut! Ja se on tosiaan melko raaka.

Pakko myöntää että tuo suomi Dubbaus oli karmaisevaa... siinä kyllä tuota "Minä tapan sinut" juttua on paljon -.-;. Ja... kai alkuperäiselläkin ääniraidalla tuota kuului... en muista on meinaan jonkin aikaa siitä kun viimeksi katsoin hopeanuolta DVD:ltä.  

Lainaus käyttäjältä: "Myy"
Aijai, nyt kaikki fanit huokaisevat helpotuksesta, sillä Kurojaki on sittenkin kuollut! GNG-foorumille ilmestyi tällainen viesti

Oi, kuoliko se pikku karvakuono...? Oih... tosin se olisi varmaan kohta kuollut viimeistään vanhuuteen... mutta harmillista se silti on kun Kurojaki kuuluu minun lempihahmoihini.
"Are we there yet?"
"No"

kutritukka

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #151 : Maaliskuu 08, 2006, 16:41:33 »
Hopeanuoli. Kun näin ensimmäisen kerran Hopeanuoli-videon, niin menin ihan sanattomaksi. En nytkään osaa sanoa mitään. Ne on niin ihania. En ole pitkään aikaan kattonu niitä videoita, joten pitäisi. Oon kattonu leikatut versiot ja rakastan niitä kaikki. Kolmos video on hiukan tylsä, mutta pidän kaikista muista. Kun en ollut vuosiin kattonu Hopeanuolta ja kuulin sen tunnarin niin melkeen aloin märisemään. Itse tykkään Hopeanuolesta ja Punasilmästä. Ne videot on jotenki koskettavia. En tiiä. Taidan tunnelman takia mennä kattomaan Hopeanuolia. Moi.

Ithilwen

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #152 : Toukokuu 01, 2006, 18:09:34 »
voi Rakastan hopeanuoli leffaa. omistan leikkaamattoman ja suosittelen sen katsomista kaikille jotka eivät ole sitä nähneet. Leikatut on kyllä aivan jostain... Ne on niin huonoja, kaikki parhaat kohdat on leikattu pois! Olin aivan kysymysmerkkinä kun kattelin niitä myöhemmin uudestaan. Paljon juonen kannalta tärkeää oli jätetty pois.

esim kuinka he saavat yhtäkkiä enemmän koiria taisteluun? Kuinka Riki muka kuolee?
Musiikki on kyllä Parhaimmasta päästä mitä olen elokuvissa/Animeissa nähnyt!

Creatiwer

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #153 : Toukokuu 13, 2006, 23:08:57 »
Hopeanuoli on mahtava elokuva, mutta sen ''minä tapan sinut!'' löpinä ottaa päähän. Pitäs ostaa hopeanuoli boksi, mutta se on niin kallis ja koskakohan suomeen tulee se Weedi (hopeanuolen poika).

Poissa Saippuakupla

• Vuotislainen
  • Kelmi
Hopeanuoli
« Vastaus #154 : Toukokuu 14, 2006, 13:45:06 »
Ei siitä taida olla kovinkaan pitkää aikaa, kun itsekin fanitin Hopeanuolta täydestä sydämestäni, ja halusin ehdottomasti ostaa DVD:tkin. Nyt innostus on laantunut melkein olemattomaksi, enkä enää ramppaa Hopsun fanisivuilla niin kuin muutamia kuukausia sitten.

Näin tarkemmin ajatellen täytyy sanoa, että Hopeanuolet kieltämättä ovat hieman raakoja, etenkin pienimmille (tästä puhuu tyttö, joka antoi pikkusiskonsa katsoa kaikki videot läpi monta kertaa ollessaan innostunut tästä animesarjasta). Lempihahmojani oli ja luultavasti on yhä itse Hopeanuoli, ihailin nimittäin silloin tätä upeaa koiraa täydestä sydämestäni.

Se, miksi fanitin joskus Hopeanuolta, on vielä hieman epäselvää. No jaa, fanitanhan nytkin Pottereita tietämättä juurikaan, miksi. Ehkäpä siksi, että mielestäni Hopeanuoli vain oli silloin niin paras. Ei se nytkään huono ole, mutta en vain enää jaksa innostua siitä niin kuin joskus ennen. Syynä fanitukseen silloin aikanaan saattoi tosin olla se, että pidin koirista ja pidän vieläkin ja omistan omankin.

~Saippuakupla
Sen sijaan Harry lähetti Ronille lapun: "tehdään se tänä iltana."

~ HP -  Salaisuuksien kammio

Poissa Myy

• Vuotislainen
Hopeanuoli
« Vastaus #155 : Toukokuu 14, 2006, 13:59:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Creatiwer"
koskakohan suomeen tulee se Weedi (hopeanuolen poika).

FutureFilm oli muistaakseni ilmoittanut että Weed-anime tulisi Suomeen ensi lokakuussa (tarkkaa päivämäärää en muista), mutta julkaisusta ei ole mitään yksityiskohtia tms. annettu, ja kun otetaan huomioon, kuinka paljon Hopeanuoli dvd-boxin julkaisupäivää  siirreltiin, ei vielä kannattaisi hyppiä riemusta. (en hyppisi muutenkaan, en tiedä että hankinko edes koko Weed-sarjaa kun sitä on raiskattu niin paljon. Liikaa muunteluita mangasta, huonoja animaattoreita, hahmojen poistelua... Noh, hinta sen määrää..)

Keira Woodbag

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #156 : Toukokuu 14, 2006, 21:18:39 »
Olen katsonut kaikki neljä Hopeanuolta moneen otteseen. Itseltäni niitä ei kuitenkaan valitettavasti löydy. Pidän ehkä kaikkein eniten Hopeanuolesta itsestään tai sitten valkoisten koirien johtajasta. Olisiko ollut Punasilmä?
Olisi myös kiva nähdä leikkamaton versio. Siitä leikatusta on tehty ihan erilainen! Olen nähnyt kuvia ja kertomuksia siitä leikkamattomasta ja alkuperäisestä versiosta ja siinä Akakabootto (?) kuoli ihan erilailla, ja kaikki oli aika erilaista..

Poissa Pomeroy

• Siriuksen jalkavaimo
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Hopeanuoli
« Vastaus #157 : Toukokuu 30, 2006, 23:20:46 »
Lainaus käyttäjältä: "Keira Woodbag"
Olen katsonut kaikki neljä Hopeanuolta moneen otteseen. Itseltäni niitä ei kuitenkaan valitettavasti löydy. Pidän ehkä kaikkein eniten Hopeanuolesta itsestään tai sitten valkoisten koirien johtajasta. Olisiko ollut Punasilmä?
Olisi myös kiva nähdä leikkamaton versio. Siitä leikatusta on tehty ihan erilainen! Olen nähnyt kuvia ja kertomuksia siitä leikkamattomasta ja alkuperäisestä versiosta ja siinä Akakabootto (?) kuoli ihan erilailla, ja kaikki oli aika erilaista..

Heh, oli se Punasilmä. Haluaisin itsekin nähdä nämä leikkaamattomat versiot, mutta se ei oikein edisty.
Niissä leikatuissa versioissa 1 kohta Akaka-Booton kuolemasta väärin: Riki oli vielä ehjänä kun karhu kuoli, silloinkun se pappa - Dai-Suken isoisä (hitto en muista ihmisten nimiä!) - ampui karhun. Yhtäkkiä se makasikin siinä iiihan lopussa ennenkun ne alko ulvomaan kohti taivasta, se oli ihan kokonaan veressä ja makas maassa ja sai just ja just puhuttua.
Näin lyhyesti sanottuna: Rakastan Hopeanuolia, toivottavasti Weedit on hyviä. Weed=Rikkaruoho :D
\\\\\\\"Suurin aarre on ymmärrys rajaton\\\\\\\"

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
Hopeanuoli
« Vastaus #158 : Toukokuu 31, 2006, 12:56:29 »
Lainaus käyttäjältä: "Myy"
Lainaus käyttäjältä: "Creatiwer"
koskakohan suomeen tulee se Weedi (hopeanuolen poika).

FutureFilm oli muistaakseni ilmoittanut että Weed-anime tulisi Suomeen ensi lokakuussa (tarkkaa päivämäärää en muista), mutta julkaisusta ei ole mitään yksityiskohtia tms. annettu, ja kun otetaan huomioon, kuinka paljon Hopeanuoli dvd-boxin julkaisupäivää  siirreltiin, ei vielä kannattaisi hyppiä riemusta. (en hyppisi muutenkaan, en tiedä että hankinko edes koko Weed-sarjaa kun sitä on raiskattu niin paljon. Liikaa muunteluita mangasta, huonoja animaattoreita, hahmojen poistelua... Noh, hinta sen määrää..)

Weedin ensimmäisen osan voi ennakkotilata/varata videodivarista ainakin. Jotain vähän päälle kympin tais maksaa... Se ykkös jakso on kyllä ihan hieno. Koirat ja väritys on sentään kohdallaan mutta kun... kakkonen on niin kammottavaa katseltavaa etten taida ihan tilata tuota DVD:tä X(. Onko täällä joku joka on nähnyt ainakin kaksi vikaa jaksoa? Kysyisin vain että ovatko ne hyvin tehtyjä? Että edes viimeisen DVD:n voisin ostaa... en meinaan löydä kuvia viimeisistä jaksoista...
"Are we there yet?"
"No"

Poissa Myy

• Vuotislainen
Hopeanuoli
« Vastaus #159 : Toukokuu 31, 2006, 21:36:51 »
Lainaus
Niissä leikatuissa versioissa 1 kohta Akaka-Booton kuolemasta väärin: Riki oli vielä ehjänä kun karhu kuoli, silloinkun se pappa - Dai-Suken isoisä (hitto en muista ihmisten nimiä!) - ampui karhun. Yhtäkkiä se makasikin siinä iiihan lopussa ennenkun ne alko ulvomaan kohti taivasta, se oli ihan kokonaan veressä ja makas maassa ja sai just ja just puhuttua.

Niin, no leikatustahan tämäkin selviää :)
SPOILAA LEIKKAAMATTOMAN LOPPUA

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

//Eleanír korjasi spoilerin :)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2007, 09:51:59 kirjoittanut Eleanír »

AlmostRockStar

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #160 : Kesäkuu 05, 2006, 13:48:37 »
Täällä ilmoittautuu yksi fani.

Olen nähnyt leffat muutaman vuoden välein, aikahaarukka eka-neljäsluokkien välillä. Silloin oli aika yhdentekevä elokuva minulle, kun en oikein pysynyt kärryillä tapahtumien seassa, välillä saattoikin olla yli vuosi välissä ennenkuin näin seuraavan leffan. Niitä katseli ihan huvikseen, vaikkei oikeasti tajunnut mitään koko jutusta eikä muistanut edes kenenkään nimiä jne. Veli oli kuitenkin innostuneempi, muisti todella hyvin kaiken. Sen, mihin edellinen elokuva oli loppunut ja mitä varten lauma oli aina missäkin... Kun minä muistin juuri ja juuri Akaka Booton nimen.

Yhdellä kaverillani on kaikki Hopeanuolet yhdellä DVD:llä, eli kiva pikku telkakrimaratoonihan siitä syntyy, kun ne kaikki katselee putkeen. Veli halusi lainata DVD:n, halusi nähdä kerrankin kaikki yhtene putkeen, ja kaveri vielä kehui elokuvaa tosi hyväksi, niin lainattiin se sitten. Viisi tuntia ja 45 minuuttia tuijotettiin putkeen, (voitte kuvitella, että siinä puutuu raajat aika helposti, kun kököttää sohvalla miltei samassa asennossa koko ajan) ei edes vessassa käyty. Ei toisaalta tarvinnut pettyä, leffa oli loistava. Siinä sai itkeä ja nauraa, paljon eri tunnetiloja mahtui siihen lähemmäksi kuusituntiseen. Hopeanuoli on hienosti piirretty ja toteutettu, ainoa asia joka tökki oli surkeat dubbaukset. Suut liikkuivat ilman ääntää ja välillä kuului ääni mutta suut olivat kiinni. Se tietysti vähän hämäsi, jos ei äänen perusteella muistanut, kuka puhui niin saattoi seota kovin helposti. (*huitoo lippua jossa lukee 'kokemuksella'*)

Pidin paljon, koskettavia kohtia oli paljon, ja itkin mnoesti leffan aikana, herkkä kun olen. Varsinkin alussa, kun Riki pelastaa Hopeanuolen (taktinen heitto muuten, Hopeanuoli lensi suoraan Daisukin syliin) oman henkensä uhalla oli kohta, jossa oli pakko vähän itkeä. Tunnelmaa tehosti mahtava elokuvamusiikki, tilasin sen kännykkäänkin soittoääneksi (harmi vain, ettei se sitten loppujen lopuksi tullut puhelimeeni..).
Ainiin. Tappouhkaukset pilasivat monessa kohtaa tunnelman, laskettiin veljen kanssa liian monta "sinä kuolet!"-lausetta. Ne alkavat pidemmän päälle ärsyttää.

Muuten loistava elokuva.

Heini

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #161 : Kesäkuu 07, 2006, 22:50:10 »
HOPEANUOLI, sankarini. <3 Pienestä asti fanittanut tätä tiikerinraitaista superkoiraa ja yhä jaksan hehkuttaa! Minulla on tietysti kaikki leikatut videot ja pohdittiin porukalla usein, "mitä ihmettä tapahtui Rikille?" ja ostin totta kai myös leikkaamattoman, jossa sain kysymyksiini vastauksen. Olen katsonut kerran sen myös putkeen kaverin kanssa, joka ei ollut koskaan nähnyt jaksoakaan Hopeanuolesta. Ja hän piti Hopeanuolesta! :D Hopeanuoleen ei koskaan kyllästy. En minä ainakaan ja olen katsonut sitä pienestä asti. Musiikit ovat upeita, parasta mitä olen ikinä kuullut.

Ja tämä paljonparjattu Weed...Minä tykkään Weedistä. Olen katsonut nyt kymmenen jaksoa ja vaikka mielestäni tämä ei ikinä hakkaakkaan Hopeanuolta, kyllä ehdottomasti hieno animesarja on. Piirrosjälki ei minua haittaa erityisemmin, koska juoni vie mennessään. Weedille kovasti puhutaan miten hän on Ginin poika vähän samaan tyyliin ku Harrylle miten hän muistuttaa Jamesia. Weed ja Gin on kumminkin minun mielestä täysin erilaisia. Samanlaista "ihmekoira" teemaa on myös Weedissä ("SEHÄN ON VASTA PIENI PENTU!!") mutta se on osa Hopeanuolen ja Weedin viehätystä. Vanhoja hahmoja on ihana nähdä ja huumoriakin siitä löytyy. Musiikit eivät ikinä tle lyömään Hopeanuolta, mutta pidän niistäkin. En siis tähänastisten katseluelämysteni perusteella Weediä todellakaan flopiksi sanoisi. Mutta mikään ei tule hakkaamaan Hopeanuolta --> tähän vaikuttaa myös se, että Hopeanuoli on niin legenda, jota on katseltu pienestä asti. Painivat täysin eri sarjoissa, mutta suosittelen kyllä Weediä ehdottomasti kaikille.

kijo

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #162 : Heinäkuu 15, 2006, 21:48:11 »
hopenuolet on ihan mahtavia :) toisin suomeksi dupatut on aivan kamala häpeä... ne on leikattukkin niin -viiva viiva viiva- huonosti, että juonesta tippuu kärryiltä. Eli suosittelen ihan sitä aitoa[/] japaninkielistä Ginga nagareboshi Giniä ;>

Ja kukapa ei olisi kuullut myös Ginga Densetsu Weed mangasta ja animesta? Nekin ovat ihan parhaita :3 Tykkään ehkä hiukan enemmän jopa Weedistä. Anime sarja loppuu kyllä hieman lyhyeen... mutta niinpä edeltäjälleen GNG:llekkin kävi..

Poissa Angel of death

• Senbonzakura
  • Hirnyrkki
  • Whiskey lullaby
    • Deviantart account
Hopeanuoli
« Vastaus #163 : Heinäkuu 15, 2006, 22:07:05 »
*nauraa* hopeanuoli. Tulee ihan vanhat ajat mieleen kun katsottiin niitä neljää videota vanhan kamun kanssa yömyöhään ja sitten kun pieniä pentuja oltiin niin totta kai leikit kuuluivat oleellisena osana katsomiseen. Oi, että tulee ihan tippa silmään kun muistelee niitä aikoja.

kuten sanoin oli vielä pikkukakara kun ensimmäisen kerran niitä katsoin. Omaksi en koskaan saanut kuin nelosen ja olen vieläkin kauhean katkera siitä :D Minä sain kauhean karhufobian siitä ykkösosasta missä Kohei ja Riki joutu sinne luolaan akakaputon(miten lie kirjotetaan)saartamaksi ja kun se leikkas sen jalan ja kun karhut raateli kaikkia ihmisiä mökeilä ja ties missä. Siitä varmaan karhufobiani on lähtöisin. Aina ku nään karhuista unta juoksen niitä karkuun ja lopussa ne aina raatelee minut. Hmm oisikohan Hopeanuolella ja liian alhaisella iällä jotain vaikutusta asiaan.

Muita versioita en koskaan ole Hopeanuolesta kuullutkaan kuin ne neljä videota. Nelonen on ehdoton suosikkini. Varmaan johtuu siitä että se on minulla omana ja sentää muistan sen juonen. Mutta kakkonenkin on hyvä. Ykkönen on ihan kauhee pelottelufilmi jos katsoo pikkuskidinä ja kolmonen on minusta kaikista huonoin vaikka se ei huono olekkaan.

Onko kellään mitään hajua mistä voisi löytää niitä videoita? Olisi niin kiva katsoa taas ne. Ihan ne tavalliset hopeanuoli videot. Mitkä on dupattu erittäin huonosti ja puhuttu suomeksi ja ilmestynyt vuonna kivi ja nakki. Hopeanuoli on niin paras piirretty ^.^
Aishi ai sarete kono inochi wa memory de saite - I'll protect my memories of how I loved and was loved

Madvampire

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #164 : Heinäkuu 16, 2006, 23:07:08 »
heh....hopeanuoli on ensimmäisiä animeitani ja ainoastaan tästä syystä minulle rakas.

Tappelua,tappelua tappelua.

Olisin voinut pitää alkuperäis duppaukilla, mutta miksi,miksi,miksi ne suomalaiset duppaukset ovat niin hirveitä?! se kun cross (olihan se se nimi..) huutaa ainakin kymmenen kertaa ärsyn pirteällä äänellä "HOPEeaaa NUoliiiih!" on ärsyttävää. Vielä ärsyttävämpää on huoelstunut Cross "HOPEANUOLI!".

Pidin tosin animen ulkonäöstä pajon, paitsi 2 viden (olen nähnyt ne videoilla...) muumimaiset koiranpäät laittavat minut aina nauramaan.

Benin hahmo on minusta erityisen naurettava, ja niin sankarimainen ja täysi johtaja ja pyhimys että! Tästä johtuen onkin syntynyt monta me vihaamme ben keskustelua kaverini kanssa...

Musiikeista hopsussa pidän tosin erittäin paljon! Laulajan ääni on niiin upea <3 tähän päättyy minun ilkeä viestini, anteeksi kaikille duppi faneille....jos heitä on.

Mezurashiko

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #165 : Heinäkuu 17, 2006, 00:11:54 »
Ginga Nagareboshi Gin. Upea. Kun luin siitä vähän juttua, rupesi tekemään mieli nähdä se. Sitten loudasin tunnarin. Kun kuulin sen laulun, olin täysin Hopeanuolen vallassa. Ja sitten sain sen boxin joululahjaksi, olin onneni kukkuloilla.

Ei Hopeanuolessa haittaa, vaikka moni kohtaus on käytetty uudestaan ja samat tyypit kuolevat noin kolme-neljä kertaa. Siinä on silti sitä omaa viehätystään, joka tekee siitä uudelleenkatsottavan monta kertaa. Juoni kulkee hyvin, ja on sinänsä kiehtovaa, kuinka kaikki maan koirat kerääntyvät kerääntyvät yhteistyöhön tuhotakseen kauhean hirviökarhun, joka pitää valtavaa reviiriä vaarantaen läheisen kylän asukkaat. Samallahan se on kasvutarina ja kuinka pieni pentu yrittää löytää isänsä jälleen. Tätä animea on pakko rakastaa.

Suomidubista olen katsonut pätkiä sieltä täältä, ja sen sanon, että kammottavampaa dubbia en ole koskaan kuullut, paitsi ehkä Digimonin ekat jaksot. Nimet sanotaan kuinka ne kirjoitetaan (eritoten enkkunimet), eivätkä ääninäyttelijät eläydy rooliinsa lainkaan. Miksi siitä edes yritettiin tehdä alle 12-v versiota? Sehän on tarkoitettu nimenomaan yli 12-vuotialle, eikä siitä pääse yli eikä ympäri, vaikka koko sarja leikattaisiin vain tunnin pituiseksi minileffaksi. Ei toimi, se on vain legendan häpäisyä... (En sitten tahtonut loukata mahdollisia suomidubista pitäviä vuotislaisia.)

Mutta lyhyesti, pidän kovasti Hopeanuolesta, enkä tule kyllästymään siihen. Ei loppujen lopuksi Weedokaan hullumpi ole, se on vain hieman kökköanimaatioisempi StudioDeenin tekemänä.

Riki

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #166 : Heinäkuu 28, 2006, 22:00:29 »
Eihän se ole ihmettä että riki lensi rotkoon ykkösessä ja nelosessa vasta nousee.Tai ei se ole ihme jos tietää mitä on leikkaamattomassa.Karhut hautasivat rikin elävältä leikkaamattomassa ja nousi nelosessa sen takia vasta ylös lumen alta.

Shagrat

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #167 : Elokuu 03, 2006, 20:46:39 »
Hopeanuolen jatko-osasta, Ginga Densetsu Weed:stä on nyt julkaistu ensimmäinen DVD, joka sisältää neljä ensimmäistä jaksoa ja DVD:n hinta pyörii siinä 10-13€ paikkeilla. Sen voi tilata vaikka seuraavista nettikaupoista:

NetAnttila
Discshop
CDON

Lisää juttua DVD:stä hopeanuoli.comin foorumilla: http://www.hopeanuoli.fi/bbs/viewtopic.php?anime&t=2363

Ja itse en kyllä pidä yhtään tästä, että kaikki jaksot julkaistaan erillisinä DVD:nä, sillä paljon parempi ratkaisu olisi ollut tehdä sarjasta boxi (niin kuin Hopeanuolesta) mikä olisi sisältänyt sarjan kaikki 26 jaksoa.

Poissa Carmelie

• menninkäinen
  • Vuotislainen
Hopeanuoli
« Vastaus #168 : Elokuu 04, 2006, 13:04:21 »
Minulla on nuo kaikki 4 videota, paitsi kakkonen ja neljäs ovat kadoksissa. En ole muutamaan vuoteen katsonut Hopeanuolta, mutta pidin siitä pienempänä.
Dubbaus on aika karmiva, myönnän sen. Elokuva on silti hyvä.

Koirat taistelevat karhua vastaan, on minun mielestäni hieman outoa. Paitsi on videossa tehty niin, että ihmiset ovat tolloja ja niin. Sarjan juonihan on se, että koirat taistelevat karhuja vastaan.

-Carm
xD

Berry Icewand

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #169 : Elokuu 06, 2006, 13:44:07 »
Minulla on jokainen Hopeanuoli koneella, leikattuna ja suomeksi dubattuna valittetavasti. Varmaan joululahjaksi pyydän sen DVD -boksin missä on kaikki hopeanuolet leikkaamattomina ja alkuperäisillä äänillä.
Aw, ihania leffoja<3

blame it on me

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #170 : Elokuu 19, 2006, 20:54:48 »
Anteeksi, että en ole lukenut muitten viestejä mutta onko teistä kukaan koskaan nähnyt tai meínannut ostaa tätä?:http://www.disccshop.fi/shop/ds_produkt.php?lang=&id=51964&lang0fi&subsite=movies&&ref=

Poissa blue kelpie

• avaimen haltia
  • Vuotislainen
  • elämä on kovaa käytä avainta
Hopeanuoli
« Vastaus #171 : Elokuu 21, 2006, 16:00:29 »
HAAA...pistän paremmaks oon nähny ne kaikki japaniks.....tai siis on varmaan moni muukin...ne on muuten paremipia japaniks ja eikös siitä ole tullut kakkso osa hoppanuolen pennusta....

pidin sarjasta paljon ja sain ne vuosisitten viiden dvd pakettina josse ne puhui japania ( isä löysi stur  mosenilta)

ja katselen niitä vieläkin.. se on vaan niin  koskettavaa..toki olen nähnyt kyseisen sarjan myös sumeksi joskus siinä ikä luokkaa 5-v
dataa kotona ja koulussa

Elewyn

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #172 : Elokuu 22, 2006, 15:45:25 »
Hopeanuoli - muistan yhä kun olin pikku napero ja isosisko katsoi sitä kaverinsa kanssa - ja minä en saanut koskaan lupaa katsoa(katsoin silti väkisin aina välillä) Hopeanuoli on yksi niistä ensimmäisistä animeista joita olen nähnyt.

Hopeanuolessa on koskettava tarina ja hahmot ovat hauskoja ja idea on toimiva. Hopeanuoli ei todellakaan ole mielestäni aivan pienille suunnattu - se on kuitenkin loppujen lopuksi aika verinen ja raaka, ainakin jos puhutaan leikkaamattomista osista. Itseltäni löytyy muistaakseni kolmonen ja nelonen kaseteilla ja sitten se leikkaamaton dvd-boxi, jonka hankin melkein heti sen ilmestyttyä. En kovinkaan pidä suomidubatusta versiosta, nimien ääntämisetkin ovat siinä välillä melko ärsyttäviä(esim. Sniper...) ja japanin kielellä hopeanuoli on parhaimmillaan. Ja tietenkin leikkaamattomana. Esimerkiksi leikatussa versiossa loppu on todella epäselvä, kun tärkein kohta on leikattu pois. Lempihahmoista en oikein tiedä...on aika kauan kun viimeksi on tullut hopeanuolta katsottua, mutta Akatora ja Riki kai ne suosikit ovat olleet.

Weediä minulla on kaksi mangaa(enkuksi) ja olisin ehkä aikessa ostaa dvd:itäkin kun niitä on nyt ruvettu julkaisemaan suomisubbauksella, mutta saa nähdä sitten, hyvähän tuo voisi olla mutta innostus on vähän laantunut.

norsuttaja

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #173 : Syyskuu 08, 2006, 17:01:26 »
Voi, tietenkin katson Hopeanuolia! (ja Weediä, Hopeanuolen poika ja jatkosarja) Sehän on paras sarja, mitä maa päällään kantaa(Harry Potter-fani olen toki myös).
Hopeanuolet ovat monipuolista katsottavaa, eikä pelkkää raakaa taistelua ja verenlentoa niin kuin jotkut ajattelevat. O_o
Hopeanuolessa on surullisia, iloisempia, koskettavia ja hauskoja kohtia sekä jännittäviä tositilanteita.Musiikit ovat aivan ihania, etenkin alkutunnari videoineen päivineen on lähellä sydäntäni.^^ Ykkönen ja kakkonen eivät ole mielestäni niin hyviä(paitsi kakkosen loppu, jossa Gin hyvästelee äitinsä ja liittyy villikoiriin-sen kohdan jaksaisin katsoa vaikka kuinka monta kertaa peräkkäin!), mutta kolmosesta viimeiseen osaan alkaa anime parantua. Toki ensimmäiset jaksotkin hyviä ovat, mutta lemppareitani ovat ne, joissa on vain koiria. ^^ Ainoa,mistä en niin paljoa pidä, on Ginin ja Benizakuran taistelu ; sitä ei jaksa montaa kertaa katsoa.
Lempparini ovat samat kuin Mark-Kenillä, eli Kain kolme veljestä. Kunnon taistelijoita tosiaan! Harmi, että Akatora kuolee... :'(
Itse omistan leikkaamattoman ja suosittelen sitä kaikille! Monissa paikoissa hinta on kahdeksankinkymppä, mutta itse tilasin sen cdon:ista n.54 euron hintaan, joten ei se mikään kamala hinta ole... Jos vaikka lahjaksi saa. Alkuperäiskieli on ihanampi kuin se naurettava dubbaus, ja muutenkin leikatut kohdat hyviä!

Lainaus
Tästä Hopeanuolen pojan sarjasta en oikein tiedä mitään. Jotenkin minusta tuntuu, ettei se todellakaan ylety Hopeanuolen tasolle ja piirustus jälkikin vaikuttaa hieman omituiselta. Lisäksi se, että Hopeanuoli ei ainakaan näillä näkymin (minun tietojeni mukaan, mutta en ole sis nähnyt yhtään jaksoa kyseisestä sarjasta) esiinny sarjassa, ei paljoakaan kannusta katsomaan. Ja olen aina ollut hieman kriittinen jatko-osien suhteen.

Totta on, ettei juoni(minusta) eikä piirrosjälkikään ylety GNG:n tasolle,mutta yleensähän ensimmäinen osa on aina parempi kuin jatko. Weedit ovat kuitenkin hyviä, itseomistan kaikki(tai siis kutoseen asti, viimeiset kaksi saan jouluna) ja etenkin nelosesta, vitosesta ja kutosesta pidän kovasti. 7 ja 8 ovat varmasti mahtavia, onneksi kohta on joulu.^^ Animaattorit eivät ole samat kuin Hopeanuolessa, ja piirrosjälki on erilainen:kirkkaampi,kulmikkaampi, ehkä selkeämpi... Minusta kuvat ovat ihan hyviä, mutta koirien ruumiinmuodot, asennot ja liikkeet voivat olla melko järkyttäviä. Ja muuten, kyllä Ginkin sarjassa esiintyy! Ei vaan niin paljoa.

Oho, tulipa pitkä pätkä Weedistä, vaikka Hopeanuolikeskustelu onkin. No, toivottavasti ylläpito hyväksyy aiheesta poikkeavan viestini! ^^

Dust to Dust

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #174 : Syyskuu 12, 2006, 11:18:28 »
Huopeanuoli on aivan loistava anime-sarja. Minä olen jo ihan pienenä katsonut niitä dupattuja, leikattuja videoita, mutta kuitenkin. Minä rakastan todella paljon kyseistä sarjaa. Sillä kaikki on ihanasti piirretty (paitsi joissakin poikkeus tapauksissa, jolloin piirtäjä oli ilmeisesti hetkeksi vaihtunut tai muuten tehnyt paljon huonompaa jälkeä kuin, viime osassa) ja musiikit ovat todella loistavat. Joidenkin mielestä Hopeanuolet ovat todella raakoja, ja eivät ne ehkä ihan sen ikäiselle sovi, kuin minä aloin niitä katsomaan... mutta jokaisen vanhemmat päättää mitä antaa lapsen katsoa. Jos siis he ovat pieniä.
Kuitenkin, eksyin aiheesta. Omistan nuo Hopeanuoli vhs:t sekä nyt n. puolivuotta sitten ostamani dvd:n. Pidän enemmän leikkaamattomasta versiosta, vaikka olisin jo ehtinyt tottua dubattuihin ääniin. Leikkaamattomassa juoni on kerrottu paremmin ja joitakin asioita, mitä ei leikatusta ymmärtänyt, ymmärtää nyt. Hopeanuolen ja muiden äänet häiritsivät hetken, mutta siihenkin ajan kanssa tottui.
Hopeanuolen tarina on todella hyvin kerrottu. Se on kiinnostava ja minun mielestäni paras anime ikinä. Juoni on hyvä ja henkilöt ovat kiinnostavia (tai koirat...).
Tästä Hopeanuolen pojan sarjasta en oikein tiedä mitään. Jotenkin minusta tuntuu, ettei se todellakaan ylety Hopeanuolen tasolle ja piirustus jälkikin vaikuttaa hieman omituiselta. Lisäksi se, että Hopeanuoli ei ainakaan näillä näkymin (minun tietojeni mukaan, mutta en ole sis nähnyt yhtään jaksoa kyseisestä sarjasta) esiinny sarjassa, ei paljoakaan kannusta katsomaan. Ja olen aina ollut hieman kriittinen jatko-osien suhteen.
Kuitenkin, Pidän todella paljon Hopeanuolesta, jos sitä ei tästä teksistä jo tullut esille :D