Kirjoittaja Aihe: Yliluonnollisia kokemuksia ja hassuja yhteensattumia (vol2)  (Luettu 47052 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa KP

• Helmiäislehti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Dracon hyypiösisko
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Yliluonnollisia kokemuksia ja hassuja yhteensattumia (vol2)
« Vastaus #325 : Elokuu 31, 2012, 11:46:21 »
Bloodyn viestistä tuli mieleeni vastaava tapaus, joka sattui itselleni. Asuin silloin yksinäni omassa kämpässä, jossa eräänä iltana katselin jotakin tylsää kummitusleffaa, jossa aave pisti sähkölaitteet sekaisin, esim. pisti radion päälle omia aikojaan ja sammutteli valoja. Tunnelma muuttui vähemmän tylsistyneeksi, kun yllättäen ilman mitään syytä telkkarini sammui itsestään. Sähkökatkos ei voinut olla kyseessä, koska valot eivät sammuneet. Rämppäsin telkkaria hetken aikaa, ja se lähtikin uudestaan käyntiin.

Tapaukselle on luultavasti täysin järjellinen selitys, mutta itse en ole vielä keksinyt mikä se mahtaisi olla, kun en mikään tekniikan tuntija ole :D Mutta pääsipä telkkari säikäyttämään aika mallikkaasti :/

Poissa Mini

• ღ ѕɑɑ∂ҽℱɑɱɪℓɣ ღ
  • Vuotislainen
  • En ole tyhmä, hullu vain
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #326 : Syyskuu 01, 2012, 11:55:17 »
Yhteensattuman piikkiin taitaa mennä nämä seuraavat tai sitten ennustajaeukkostaitoihini. No kuitenkin.

Olimme siskon, äidin ja serkun kanssa serkun isän (äidin veljen) kotona odottamassa, että se tulisi. Katsoimme Narniaa. Serkku oli silleen et:
"Mää angstaan kun nuo eläimet kuolee." yhtäkkiä televisio sitten sammui. Se oli kyllä hauskaa. Kysyin sitten myöhemmin muilta että millon se eno tulee? Samaan aikaan ovi käy ja eno tulee xD.

Toinen on myös hyvä. Veli haluaisi oman kameran ja nauroin sille ilkeästi. Katoin telkkaria ja menin huoneeseeni. Kamera oli kadonnut. Menin sitten räyhään veljelle minne tämä on kamerani vienyt! Veli väitti olevansa syytön. Lopulta se löytyi kynälaatikosta mun huoneesta. Menin sitten räyhää veljelle että se luulee olevansa järkevä kun kameran mun kynälaatikkoon piilotti. Veli vain nauroi.

N. Viikon päästä kamera oli taas kadonnut. Menin taas veljelle räyhää. Veli sanoo, et kato kynälaatikosta. Katon sieltä ja siellä se on! Veli jäi kiinni rysän päältä >:D

// tuli mieleen että olen kerran "nähnyt" aaveen.

Mummuni kuoli syöpään ja me muutimme tämän taloon (aika uus talo. 2 vuotta vanha kun muutimme). Olin sitten piilosta pikkuveljeni kanssa kun minun piti vahtia tätä. Silloin tämä oli 4 vuotta. Menin suihkun kautta saunaan. Suljin kaikki ovet perässäni. Yhtäkkiä saunan oven alta suihkun puolelta kajastaa vaaleaa valoa. Aattelin heti että siellä on aave. Menin syvemmälle piiloon ja yritin pysyä piilossa. Lopulta juoksin äkkiä pois katsomatta aavetta. Se oli karmivaa
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 01, 2012, 17:18:47 kirjoittanut Mini »
Olipa kerran pikku nyyti nyytiäinen,
hän ihan yksin asui taloaan
ja talo oli myöskin yksinäinen.
Siis kaksin kerroin yksin peloissaan.

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #327 : Lokakuu 13, 2012, 11:20:10 »
Usein, kun otan kännykän käteen, siihen tulee viesti parin sekuntin sisällä. Ensimmäisillä kerroilla se oli hiukan pelottavaa, mutta nyt olen jo tottunut siihen.

Sama täällä. :D Olen ajatellut sen johtuvan siitä, että aivoni arvioivat itsestään sen ajan mikä tietyltä kaverilta yleensä menee tekstiviestin naputtelemiseen.

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Enneunet ja käsitykset ajasta
« Vastaus #328 : Lokakuu 13, 2012, 14:34:29 »
Onko kukaan saanut "tuloksia" spiritismillä tai oujalaudalla?

Minä uskon spiritismiin ja oujalautaan enkä halua sitä kokeilla. Äitini ja mummuni olivat joskus sitä kokeilleet (äitini oli silloin ollut jotain 18-vuotias muistaakseni) ja he saivatkin yhteyden äitini entiseen poikaystävään, joka oli kuollut. Mummu oli silloin kaiketi "liikutellut" sitä oujalautaan ja saanut kirjainyhdistelmäksi lempinimen, jota vain äiti oli käyttänyt ja tiennyt. En muista tapausta kunnolla, tästä on kauan aikaa kun äiti minulle siitä jutteli.

Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Florida

• Vuotislainen
  • Ravista nyt myrskyhuonetta
    • Lillyn nettisivut
  • Pottermore: DraconisCat1558
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #329 : Tammikuu 20, 2013, 22:11:10 »
Mulle näitä sattuu aina välillä.

Yleisin on se, et oon lähtenyt viimesenä kotoa kouluun, tullut ensimmäisenä ja oon ihan varmasti sulkenut huoneen oven ja sammuttanut valot, mutta kun tulen kotiin, ovi on auki ja valot päällä. Ja koirahan ei ovea auki saa, eihän?

Mutta sitten viime viikolla tapahtui myös yks toinen juttu. Etsin aamulla housujani joka paikasta löytämättä niitä ja jouduin sitten laittamaan toiset housut kouluun, mutta hassuinta oli se, et kun tulin kotiin, huoneen ovi oli jälleen auki ja kaksi pyyhettä oli siististi laitettu tuolini selkämykselle ja niiden alta löytyivät nämä housut. Ja äitinihän ei todellakaan siivoile huonettani, eikä kukaan muukaan. Mutta tässä ei ollut vielä koko housutarina. Yks päivä etsin uudestaan samoja housujani, löytämättä. Olin ihan varma, että ne olivat sänkyni alla, mutta eivät olleet (en ole kovin siisti ihminen). Sen sijaan housut ilmestyivät eilen sänkyni jalkopäätyyn jälleen samojen pyyhkeiden alle, kuin edellisellä kerralla.

Pelottavin kokemukseni sattui perjantai-lauantai välisenä yönä. Olin ihan varma, että äiti ja iskä tulivat kotiin yksistä bileistä kolmen-neljän aikaan ja kun he sitten pitivät niin kovaa ääntä, minä ajattelin nousta ja pyytää heitä olemaan hiljempaa, koska minulla oli lauantaina aikainen herätys. No, menin keittiöön enkä löytänyt sieltä ketään, vaikka äänet selvästikin kuuluivat olohuoneesta, joka on keittiön vieressä eikä välissä ole seinää, vaan keittiöstä on suora näköyhteys olohuoneeseen. Valot olivat päällä, vaikka olin ne kaksi tuntia aikaisemmin sulkenut, äidin käsilaukkua, takkia tai kenkiä ei näkynyt eikä iskänkään - he eivät olleet kotona, siitä olin varma. Mutta kuka oli laittanut valot päälle ja pitänyt hirveää ääntä? En tiennyt, menin nukkumaan ja aamulla sain kuulla, että äiti ja isä olivat viihtyneet juhlissa niin paljon, että olivat tulleet vasta viiden jälkeen kotiin.

Niin ja kolmas. Yks perjantai ilta joululomalla, kun olin hirveen vihanen ja väsynyt ja tullut juuri kotiin shoppailemasta, menin suoraan tietysti koneelle krjoittamaan. Kotona oli vain minä, kaksoisveljeni, sen tyttöystävä ja minun pikkuveljeni. Sisko kävi aina välillä. No, kun tuun koneelta ja ajattelin mennä katsomaan Nälkäpeliä huoneeseeni, huoneen ikkuna on avoin. Meen tietysti kiljumaan veljelle, et tosi tyhmä juttu, saat ite nukkua tuolla kylmässä huoneessa jne, ja se väittää ettei se ole avannut mun huoneen ikkunaa ja et se on varmaa ollu äiti. Kotiin tullessani äiti oli lähtenyt ja huoneen ikkuna kiinni.
Palavana paperina
   sataa maahan tarina,
   johon meidät kirjoitettiin

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • pullamies
Vs: Enneunet ja käsitykset ajasta
« Vastaus #330 : Tammikuu 21, 2013, 07:53:33 »
Onko kukaan saanut "tuloksia" spiritismillä tai oujalaudalla?

Minä uskon spiritismiin ja oujalautaan enkä halua sitä kokeilla. Äitini ja mummuni olivat joskus sitä kokeilleet (äitini oli silloin ollut jotain 18-vuotias muistaakseni) ja he saivatkin yhteyden äitini entiseen poikaystävään, joka oli kuollut. Mummu oli silloin kaiketi "liikutellut" sitä oujalautaan ja saanut kirjainyhdistelmäksi lempinimen, jota vain äiti oli käyttänyt ja tiennyt. En muista tapausta kunnolla, tästä on kauan aikaa kun äiti minulle siitä jutteli.
Meillä oli hirveät varoittelut 'pelaamisesta' kun olin hieman nuorempi, nykyään vanhemmat suhtautuvat asiaan puhtaasti huumorilla, vaikka tiedän kyllä että kyllä meidän äiti on sitä pelaillut mm. rippikoulussa, ja tästä hirveät pelkotilat ollut joskus teininä, tai vastaavaa. Harvemmin enää kuulee kenenkään saavuttaneen mitään ouijalla, (mielestäni tämä kaikki on tottakai pelkkää taikauskoa, joten) onkohan suomalainen taikausko kuolemassa..
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Nefgliniel

• Puuton lehti
  • Vuotislainen
« Vastaus #331 : Tammikuu 21, 2013, 10:56:31 »
Taikauskoa tai ei, mutta kyllä minäkin varoitan lastani kokeilemasta ja sekaantumasta. Ihmisen mieli kun on sellainen että yli ymmärryksen menevät asiat voi jäädä alitajuntaan pahasti ja aiheuttaa pelkotiloja, uskoi siihen tai ei, onpa asia totta tai ei.  Itse kiinnostuin jossain vaiheessa kummitusjutuista, ja valokuvien, videoiden jne. katselu sai aikaan painajaisia. Vaikka oikeasti TIESIN että ne oli väärennettyjä.

Itse tosin olen vakuuttunut siitä, että maailmassa on asioita jotka menee yli ihmisen käsityskyvyn. Monilla yliluonnollisilla asioilla on luonnolliset selitykset, mutta kaikkea ei ole kukaan pystynyt selittämään. Joskus tapahtuu asioita joita ei voi selittää järjellä eikä edes mielenvikaisuudella.

Poissa unknow

• lukematon lehti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ErisedElm16162
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #332 : Huhtikuu 28, 2013, 18:14:24 »
Minä uskon ihmeisiin ja yliluonnollisiin kokemuksiin. Yksi kokemukseni liittyy oikeastaan Harry Potteriin. Se tapahtui 7.7.2011 eli kyseessä oli Harry Potter ja Deathly Hallows osa 2 maailman ensi-ilta Trafalgar Squarella. Se oli minun ja ystäväni Lontoon matkan syy. Saavuimme aukiolle jo aamusta. Meille kerrottiin, että meillä olisi pitänyt olla rannekkeet, jotta pääsisimme aitausten sisäpuolelle. Hassua kyllä, minä yritin kuukauden etukäteen lukea ohjeita tapahtumasta, eikä missään mainittu silloin rannekkeista -kyseessä olisi kaikille avoin tapahtuma. No sitä se ei sitten paikan päällä näyttänytkään olevan. Kahdeksan tuntia odotimme ja yritimme saada jonkilaisen näköyhteyden lavalle. Tunnelma oli kyllä todella mahtava, vaikka emme aitauksien sisäpuolelle päässeet - ihmisiä oli paikalla niin paljon. Ilma oli todella kylmää, eikä sade tehnyt odottamisesta yhtään helpompaa. Kello alkoi lähestyä aikaa, jolloin tähtien oli määrä saapua. Sillä hetkellä seisoimme St. Martin-in-the-Fields, kirkon portailla. Näköyhteytemme ei ollut hyvä. Kaverini ehdotti, että mitä jos kiipeisimme National Galleryn edustalla olevalle pienelle muurille. Sen edusta oli kuitenkin täynnä ihmisiä. Emme mitenkään pääsisi ihmisten läpi muurille saatika sitten, että saisimme seistä sen päällä turvamiesten tarkkaillessa sieltä tilannetta. Lopulta ajattelin, että kokeillaan sitten. Lähdimme puikkelehtimaan ihmismassaan ja me pääsimme muurin luo vaivatta lisäksi muurin päällä oli sopivasti kahden ihmisen kokoinen väli, johon me kapusimme. Me näimme screenin ja hieman lavaa. Minä uskon vahvasti, että enkelit johdattivat meidät siihen paikkaan, minne aluksi tuntui mahdottomalta edes päästä.

Se oli hyvin kylmä päivä, mutta yhtäkkiä aurinko alkoi paistaa - juuri ennen kuin tähdet saapuivat. Se tuntui uskomattomalta. Eikä se todellakaan ollut sattumaa.

Jälkeenpäin ajatellen meidän olisi kannattanut tulla paikalle jo edellisenä päivänä, mutta minä en pidä jossittelusta. Me saamme olla kiitollisia paikoistamme ja että näimme senkin verran mitä näimme - monet eivät nähneet mitään. Tiesimme ottavamme riskin vaihtaessamme paikkaa niin viimehetkellä ja sinne pääsy näytti niin mahdottomalta, mutta kaikki kääntyikin paremmaksi ja siinä oli yliluonnollinen mukana. 
I'm going to do what I want to do. I'm going to be who I really am. I'm going to figure out what that is. -Emma Watson

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #333 : Huhtikuu 29, 2013, 16:51:47 »
Lainaus
Itse tosin olen vakuuttunut siitä, että maailmassa on asioita jotka menee yli ihmisen käsityskyvyn. Monilla yliluonnollisilla asioilla on luonnolliset selitykset, mutta kaikkea ei ole kukaan pystynyt selittämään. Joskus tapahtuu asioita joita ei voi selittää järjellä eikä edes mielenvikaisuudella.

Itsekin uskon, että maailmassa on paljon asioita, jotka menevät ihmisten käsityskyvyn ylitse. Toisaalta en usko, että nämä asiat ovat "yliluonnollisia" - luonnollinen ja yliluonnollinen on ainoastaan ihmisen oma jaottelu sille, miltä maailma meidän silmiimme näyttää. Luultavasti "yliluonnollisille" asioille on olemassa luonnollinen selitys, ihminen ei vain sitä tunne, ainakaan nykyisen tieteen pohjalta. Ihmiset eivät tiedä maailmasta läheskään kaikkea, ja jo pelkästään nykyinen tieto siitä mahdollistaa sellaisia asioita, jotka monien mielestä tuntuisivat hämmästyttäviltä.

Minua itseäni ovat aina kiehtoneet kaikki tällaiset oudot yhteensattumat ja vastaavat. Olen huomannut, että niitä sattuu tielleni usein, mutta sittenkään en ajattele, että kyse olisi mistään yliluonnollisesta, vaan ehkä jonkinlaisesta herkkyydestäni huomata ja aistia asioita, joihin kaikki eivät kiinnitä huomiota. Luotan myös vahvasti päätöksissä omaan intuitioon ja tunteeseen siitä, mikä tuntuu väärältä ja mikä oikealta, mikä taas jälkeenpäin voi tuottaa näitä "itseään toteuttaneita ennusteita", ja alkaa mielessäni tuntua syy-seuraussuhteelta asioiden välillä, niiden tuottaminen kun on ihmismielelle kovin ominainen tapa selittää ympäröivää todellisuutta. Samoten kyse voi olla siitä, että kiinnittää huomiota enemmän niihin tilanteisiin, joissa intuitio osuu oikeaan (kännykkä alkoi soida kun sen otti käteen), kuin niihin, joissa niin ei käykään. Ehkä. Nämä ovat vain yhdenlaisia selityksiä.

Minulle tapahtuu myös todella usein déjà vu -kokemuksia, eli tilanteita, joissa tulee tunne, että tämä sama on tapahtunut joskus aikaisemminkin, tai että olen nähnyt siitä joskus unta. Luulen että minulle tapahtuu tätä useammin kuin ihmisille keskimäärin, koska ainakaan tuttuni eivät mainitse tällaisista tunnetiloista läheskään yhtä usein kuin minä, mutta ei niissäkään varsinaisesti ole mielestäni mitään yliluonnollista tai pelottavaa :>

Maailmassa on paljon outoa ja kummaa. Ei yliluonnollista, mielestäni, koska kuten sanoin, minusta maailma on se mikä on, ihminen vain selittää sen omasta näkökulmastaan ja sen hetkisestä tietämyksestään käsin.
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Soul Spirit

• Silli
  • Vuotislainen
  • Herra merirosvokapteeni-ninja-salamurhaaja Kenway
    • Warrior Cats RPG
  • Pottermore: Silagul
« Vastaus #334 : Toukokuu 02, 2013, 20:52:58 »
Minullekin tulee mielestäni ehkä liian usein sellaisia déjà vu -hetkiä. Yksi juttu jäi jostakin syystä erittäin elävästi mieleen, vaikka se ei ole sen erikoisempi kuin muutkaan. Se tapahtui ehkä neljä tai viisi vuotta sitten, kun yksi entinen kaverini oli meillä. Roikuin pää alaspäin yhdestä tangosta, josta on näkymä olohuoneeseen ja kuuntelin ja katselin siinä, kun kaveri jutteli pikkusiskolleni. Sitten yhtäkkiä tuli vain sellainen tunne, että se oli ihan varmasti tapahtunut ennen ja kaikki keskustelut ja näkymät olivat olleet samanlaisia. En vain tiedä, milloin se sitten olisi voinut tapahtua "ennen".
The darkness descends on quite earth,
the night cannot know how much it's worth
Inspiring the shadows with fading
And horizon with ending

Poissa tassuttaja

• täydenkuun ulvoja
  • Vuotislainen
    • Sakemanni elämää!
  • Pottermore: KnightMarauder163
« Vastaus #335 : Toukokuu 03, 2013, 20:56:02 »
Mulle on tullut sellanen déjà vu kanssa.
Viime vuonna, kun katoin siis yhtä supernatural jaksoa mun siskojen kanssa ja mä istuin nojatuolissa ja sitten sanoin, että voiko joku pysäyttää, ku mulla on kauhea nälkä. Mun isosisko sitte pysäytti ja muistan vieläkin sen kohan mihin se pysäytti.
Nousin sit nojatuolista ja tuli sellanen fiilis, et tää ihan sama on tapahtunu joskus ennenkin.
Kerroin tästä mun siskolle, joka sano mulle hassulla äänellä: Se oli déjà vu.
Ja siis toi oli eka kerta, kun katoin supernaturalia!
~Cosplay ilman tuskaa on teeskentelyä~

http://www.sakemannielamaa.blogspot.fi/

Poissa unknow

• lukematon lehti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ErisedElm16162
« Vastaus #336 : Toukokuu 03, 2013, 23:49:22 »
Minullekin tulee mielestäni ehkä liian usein sellaisia déjà vu -hetkiä. Yksi juttu jäi jostakin syystä erittäin elävästi mieleen, vaikka se ei ole sen erikoisempi kuin muutkaan. Se tapahtui ehkä neljä tai viisi vuotta sitten, kun yksi entinen kaverini oli meillä. Roikuin pää alaspäin yhdestä tangosta, josta on näkymä olohuoneeseen ja kuuntelin ja katselin siinä, kun kaveri jutteli pikkusiskolleni. Sitten yhtäkkiä tuli vain sellainen tunne, että se oli ihan varmasti tapahtunut ennen ja kaikki keskustelut ja näkymät olivat olleet samanlaisia. En vain tiedä, milloin se sitten olisi voinut tapahtua "ennen".

Déjà vu-hetki tarkoittaa muistaakseni sitä, että toinen aivopuolisko toimii hetkellisesti toista hitaammin ja siksi ihminen kokee tuon, että jokin tapahtuma on tapahtunut ennenkin.
I'm going to do what I want to do. I'm going to be who I really am. I'm going to figure out what that is. -Emma Watson

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #337 : Toukokuu 04, 2013, 00:02:01 »
Lainaus
Déjà vu-hetki tarkoittaa muistaakseni sitä, että toinen aivopuolisko toimii hetkellisesti toista hitaammin ja siksi ihminen kokee tuon, että jokin tapahtuma on tapahtunut ennenkin.

Olen kuullut tämänkin selityksen jollain havaintopsykologian luennolla (siis että "mikä" ja "missä" -tiedot tulevat eri tahdissa, aivopuoliskoista en muista...), mutta varmaa tietoa déjà vu:n syystä ei ole. Jokin aivoperäinen näppäryys luultavasti on sen takana joka tapauksessa :)

Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Elkkuxx

• Vuotislainen
« Vastaus #338 : Toukokuu 04, 2013, 09:34:24 »
Olin 2001 World Trade Centerin terrori-iskujen aikana vielä vauva ja vanhempani ovat kertoneet minun rupeavan itkemään keskellä yötä juuri silloin 01:46 Suomen aikaa. Olisi ollut niiden ilmeet näkemisen arvosia kun ne katto aamulla uutisista mitä oli tapahtunut.

Poissa Nefgliniel

• Puuton lehti
  • Vuotislainen
« Vastaus #339 : Toukokuu 04, 2013, 10:03:49 »
Mummon kuolinyönä pari vuotta sitten näin unen, jossa hän pakkasi matkalaukkuaan (semmoinen vanha, ruskea, nahkainen) ja selitti iloisena, että hänpä lähtee nyt ukin luokse (kuollut vuonna 89). Äitini taas oli herännyt aamuyöllä niihin aikoihin kun mummo oli viimeiset henkäyksensä ottanut. Okei, mummo oli jo saattohoidossa ja kuolemansa oli odotettavissa milloin vain. Mutta en muina yönä muista tuollaisia unia nähneeni. Joitain kuukausia ennen kuolemaansa mummo selitti miulle ihan tohkeissaan, kuinka nykytekniikka on ihmeellistä. Hän kuuli ukin äänen, ukki lauleli hänelle "ihan niinkuin silloin ennenvanhaan" ja kutsui tulemaan kotiin. Ääni kuului, ihan niinkuin radiosta. Mummo höppänä ihana vielä totesi, että varmaan ne on niitä taivaskanavia. No, mummolla oli Alzheimer, mutta mielestäni tuo vaan oli niin äärimmäisen suloista. Kysyin sitten, että mitä ukki lauleli. Kulkurin valssia... Kotiin lähtiesä pyysin, että kertois ukille terveisiä, että ikävä on lapsenlapsellaan edelleen.

Poissa Tylypahkan luuta

• Varmasti oudoin
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PurpleSnitch12495
« Vastaus #340 : Elokuu 04, 2013, 09:42:38 »
Siitä on jo aikaa, olin ehkä 8, mutta muistan sen silti. Kaverini oli mökillämme yökylässä. Menimme nukkumaan, mutta kaverini ei millään meinannut saada unta, hänestä tuntui sille, että jollekkin tapahtuu jotakin. Ja kappas, aamulla herättyämme hänen isänsä soitti, että kaverini veli oli ajanut motocrossia ja lentänyt kyydistä. Sairaalaan hänet oli viety, mutta mitään pahempaa ei ollut sattunut (käsi kai murtui). Kaverini sanoi, että seuraavalla kerralla hän soittaa kaikille ja varmistaa, että he ovat kunnossa. Kaverini veli oli loukkaantunut jo illalla ajaessaan, mutta he eivät enää siihen aikaan viitsineet soittaa kaverilleni.

Sitten toinen tapaus. Minä ja serkkuni puhuimme (8-9 vuotiaina) "salakieltä", jota me ymmärsimme, siskoni ja toinen serkkuni ei. Kummallista tässä on se, että sönkötimme vain jotain siansaksaa, emme mitään "sovittua", mutta silti ymmärsimme mitä toisiamme.

Sitten aikamoinen sattuma, joka tapahtui tällä viikolla, kun katsoimme äitini ja siskoni kanssa KV1. Siinä alussa kun Harry ja Hagrid lentävät sillä skootterilla (vai mikä lie onkaan) ja Voldemort tulee sinne ilmaan, niin kun Voldemort ei voikaan tappaa Harrya ja hän suuttuu ja jästeiltä kaatuu sähkötolpat ja sähköt varmaan lähtee, niin vähän ajan kuluttua meiltäkin lähti sähköt. Siihen se leffan kattominen sitten jäikin. Täysin sattumaa mielestäni, koska sää oli ollut huono koko päivän.

Poissa Sirii

• Frábært!
  • Vuotislainen
  • Regulusfani
« Vastaus #341 : Marraskuu 25, 2013, 23:08:24 »
Nyt pitää tulla avautumaan teille tänne "ennustuksistani", jotka eivät olleet varmaankaan yliluonnollisia, mutta tietyllä tapaa kovin hassuja olivat.

Eli, olin kirjoittanut monia vuosia sitten yhden NaNon. Nyt uusinta Nanoani kirjoitellessani rupesin kelailemaan vanhoja, ja huomasin tämän yhden vanhan olevan ihan kertakaikkinen fantasiahöysteinen omaelämänkerta. Ei siinä nyt siis mitään, olin vaan huomaamattani kirjoittanut päähenkilön aivan itseni kaltaiseksi. Jännäksi tämä kävi siinä välissä kun rupesin kelaamaan, että elämäni on mukaillut sitä tarinaa pitkälti vielä näinä kirjoituksen jälkeisinäkin vuosina.

Ennustin mm. sen, että menetin uneni kokonaan ja sitten sain takaisin painajaisia  ja vasta paljon sen jälkeen normaalit unet. Myös monia muita kivoja pikkuseikkoja, kuten ystävyyssuhteideni tulevaisuuksia oli tullut kirjoitettua silloin sinne. :D
Ég á heiminn! :}

Poissa Witchie

• Elämäm koulun mallioppilas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HallowPixie11227
« Vastaus #342 : Joulukuu 03, 2013, 20:40:34 »

Omasta mielestäni kuitenkin kaikkein mystisin (ja muutenkin oudoin) tapaus sattui minulle viime syyskuussa. Olin menossa suoraan töistä Helsinkiin ja menin siis Myyrmäen juna-asemalle. Käppäilin portaita ylös mennäkseni laiturille, mutta yläpäässä törmäsinkin suljettuihin oviin. Eivät tosiaan liikkuneet työntämällä eivätkä vetämällä. Vielä omituisemmaksi sen tekee se, että jonkin matkaa edelläni oli kulkenut joku heppu, joka kyllä pääsi ovista ongelmitta läpi. Ja ihan tosissaan riuhdoin niitä ovia ja yritin painella lukkoa yms. Ei hievahtanut. Ei siinä sitten lopulta auttanut muu kuin kiertää ulkokautta ramppia pitkin laiturille. Paitsi, että alhaallakin oli sama ongelma ovien kanssa, en meinannut päästä ulos. Ramppia lähinnä olevat ovet kiinni samoin kuin ylhäällä ja näistäkin kulki joku nainen juuri ennen minua ulos. Onneksi sentään toiset ovet suostuivat aukeamaan ja pääsin ulos, muuten olisi jo alkanut paniikki iskeä. Piti sitten kulkea kiertotietä sinne pahuksen rampille. Tuloksena se, että missasin sitten junani. Kaiken kukkuraksi kun sinne laiturille vihdoin pääsin niin enkös vain näekin jonkun jälleen kulkevan täysin ongelmitta niistä ovista! Olen useamminkin kyseisistä ovista kulkenut ja ei ole ennen eikä tuon jälkeenkään ollut mitään ongelmia niiden kanssa. Kiinnostaisi vain tietää kuka kotitonttu ne ovet oikein minun osalta meni sillä kerralla sulkemaan. <_< En tuolle tapaukselle muutakaan selitystä keksi..

Mieleen tuli lähinnä että 'radalla taphatui kohtalokas onnettomuus' ja Dobby kävi suojelemasssa sinua. Tai sitten ei. Itse vain kerran on tämmöistä sattunut. Meillä on siis hevonen, ja näin unta että se varsoi. Ajattelin vaan että jahas. Sitten äitini viikon päästä kertoi että heppa saisi ensi kevään varsan. Olin vähän silleen häh?

Poissa Haisku

• Kummitus-susi
  • Vuotislainen
« Vastaus #343 : Tammikuu 04, 2014, 12:22:03 »
Tämä nyt ei ehkä ole ihan oikeasti yliluonollista, mutta kerron kuitenkin:

Siitä on jo monta vuotta. Olin yksin kotona, pikkusisko oli kaverinsa luona yötä ja isäni oli mennyt jonnekkin, en nyt muista mihin. Kello oli jo paljon ja olin jo mennyt sänkyyn, mutten saanut unta. Sitten ovikello ihan yhtäkkiä soi. Säikähdin kamalasti ensin ja mietin sitten että kuka siellä nyt siihen aikaan on. En meinannut uskaltaa mennä avaamaan ovea, mutta ajattelin sitten, että ehkä se on isäni ja se on unohtanut avaimet niin sen pitää soittaa kelloa. Menin sitten avaamaan ovea ja siellä ei ollut ketään. Se tuntui silloin tosi pelottovalta, mutta jälkeenpäin ajateltuna varmaan vain kuvitteli sen ovikellon äänen, kun kuitenkin varmaan olin melkein puoliunessa :D

Vielä toinen juttu, joskus ihan pienenä heräsin keskellä yötä ja näin että huoneeni ovi oli auki ja siinä oven ulkopuolella seisoi joku hahmo. Se oli iso ja muistutti ihmistä, mutta se näytti vaan mustalta kun oli niin pimeää. Varmaan kuvittelua tämäkin.

Sitten minulla ja siskollani tuntuu olevan telepaattinen yhteys. Tosi usein käy niin että ajattelen jotain ja sitten hän sanoo ihan saman asian mitä ajattelin tai toisin päin. No joo, meillä vain taitaa olla samanlainen ajatuksen kulku. Sitä vain tapahtuu tosi usein.
Walked into the flames
Called out your name
But there was no answer
And now I know my heart is a ghost town…

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #344 : Tammikuu 04, 2014, 19:57:54 »
Olin joulun aikaan kaksiviikkoa kotonani ja joka yö näin enemmän tai vähemmän huonoja unia. Sängyssäni on ilmeisesti nykyään paha karma, mutta viimeisin uni oli todella toden tuntuinen, ihankuin se ei olisi ollut uni lainkaan.
Siinä unessa olin 5-vuotias (olen nyt 22) ja näin siinä isäni, joka on kuollut jo vuonna 1998. Uimme isän kanssa jossain mökilä vaatteet päällä ja sanoin siinä hänelle että vaikka olen nyt 5-vuotiaan ruumiissa niin mieleni on 22-vuotiaan. Kerroin isälle mitä kaikkea on ehtinyt tapahtua vuoden 1998 jälkeen, kuinka minä ja siskoni ollaan kasettu ja miten elämä on meitä kohdellut. Juuri ennen heräämistä isä sanoin uskovansa minua ja halasi. Herätessäni tunsin veläkin isän kädet ympärilläni, vaikkei kukaan minua halannutkaan. Aamu menikin pienessä shokissa kaiken muistelemiseen ja sen tajuamiseen, ettei isä ole ollut elossa enää vuosiin.

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #345 : Kesäkuu 05, 2014, 11:47:44 »
Vuosi sen jälkeen, kun isänpuoleinen ukkini siirtyi ajasta ikuisuuteen,
näin unta, jossa ukki oli meillä kylässä, ja hän vain oli ja joi kahvia ja söi pullaa ja sanoi, että tilatkaa taksi, ukki lähtee nyt mummin luo (k.2003).
Heräsin kolmelta omaan itkuuni, ja olin ihan hereillä pitkän aikaa.
Kun aamulla kerroin isälle, hän halasi minua ja sanoi,
että hän ymmärtää, koska ukki on vieraillut hänenkin unissaan, ja
ehkä lähettänyt jostain kaukaa viestin, että hänellä on kaikki hyvin, ja
että hän toivoisi meidän muistavan hyviä hetkiä hänestä ja mummista. :' )
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2017, 21:08:15 kirjoittanut Helmiina »
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Black Raven

• Dark sorceress
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ThestralSnidget21678
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #346 : Marraskuu 14, 2017, 18:51:42 »
Olen yllättynyt etten ole vielä tänne kirjoittanut sillä tälläisiä kummallisia juttuja on sattunut useita.

Olen aika varma että talossamme kummittelee. Ulko-ovi on auennut kerran itsestään ja mennyt saman tien kiinni, talostamme kuuluu usein viheltelyä vaikka ketään ei olisi kotona ja yksi päivä kun olin lähdössä ulos ja laitoin eteisessä kenkiä, joku koputti oveen mutta ketään ei ollut siellä. Tuli hiukan kiire lähteä :)

Mutta kaikkein pelottavimmat jutut ovat käyneet mökillämme. Sielläkin on ollut tätä viheltelyä ja yhden kerran tullut sähkökatko (joka johtui tuulesta) oli hyvin vihamielinen ja sen jälkeen kun saimme valot takaisin minulle tuli äärimmäisen vahva tunne, että nyt täytyy häipyä.

Viime viikonloppuna kävimme taas mökillä ja huomasin erään kirjan jääneen pöydälle auki. Olin varma että olin sulkenut sen mutta ohitin tapauksen. Suljin kirjan ja siirsin sen sivummalle. Jouduin käymään hetkellisesti alakerrassamme ja kun tulin takaisin yläkertaan kirja oli auki tismalleen samasta kohtaa kuin aiemmin. En ollut itse avannut sitä ja kaikki perheestämme olivat alhaalla

Muutenkin, erityisesti kotona, tavarat liikkuvat paikasta toiseen kenenkään aiirtämättä. Kerran jätin puhelimeni keskelle sohvaa ja tullessani takaisin se oli lattialla huoneen toisella puolella.

Mutta pelottavin tapaus oli pianonsoittaja. Olimme mökillä saunomassa erillisessä rakennuksessa. Itse saunon vähemmän aikaa kuin muut perheestäni joten kävelin sisälle. Ohitin vierashuoneen (jossa säilytämmen tällä hetkellä vaatteita) kun huoneesta alkoi kuulua pianon soittoa. Jotakin klassista ehkä mozartia, tiedän kuitenkin kuulleeni kappaleen joskus musiikin tunnilla. Säikähdin ja juoksin olohuoneeseen ja pianon soitto lakkasi hetkeksi. Sitten se alkoi kuulua taas samasta kohtaa kuin ekalla kerralla. Äitinikin kuuli tämän. Emme omista pianoa, eikä huoneessa ole radiota, eikä kenenkään puhelin tai muukaan tekninen laite ollut huoneessa.
"The true power is knowing your weaknesses."

Poissa Hattaraprinsessa

• Pikkunoita jääräpää
  • Vuotislainen
  • Pottermore: miisaneen
« Vastaus #347 : Marraskuu 18, 2017, 10:05:02 »
Minusta alkaa jo hieman tuntua, että kerään outoja sattumia ja sen sellaista kuin mangneetti :'D Viimeaikoina niitä on tullut jo niin paljon, että se alkaa jo hiukan häiritsemään.

Otetaan nyt vaikka ensimmäisenä se, ette lähes aina kun ajattelen jotakin biisiä se tulee todella usein seuraavaksi tai joku laittaa sen soimaan. Viimeeksi näin kävi eilen matikan tunnilla kun muistelin yhtä lyric prankkiä jonka olin tehnyt kyseisellä biisillä, ja edellisen biisin loputtua tämä kyseinen kappale rupesi soimaan. Tämä on tapahtunut viimeisen neljän kuukauden aikana niin monta kertaa etten enää pysy laskuissa!

Lauantaina olin kisassa ennen kisasuoritusta mennyt sanomaan parhaalle kaverilleni: "Mist vetoo et tuun koppiin itkien ja nauraen. Itkien koska mua sattuu niin paljon ja nauraen koska se meni niin hyvin. Okei mun ei ois pitäny sanoo noin kusk sit kuitenki menee huonosti." Ja no joo arvaatte jo varmaan mitä kävi :') Meillä meni suoraan sanottuna surkeasti!

Minullekki on myös käynnyt tätä, että kun avaa puhelimen niin lähes heti saapuu viesti. Minulla vain se viesti tulee joka kerta samalla sekunnilla kun avaan puhelimen.

Nämä kaksi viimeistä ei ole yhteensattumia vaan jo yliluonnollista (tai sitten ei). Mutta siis olimme koko perhe mummin luona, ja kello alkoi olla jo aika paljon. Kaikki vaan pelas jotai lautapelei tai katto telkkarii mutta minä vaan makoilin sohvalla. Yhtäkkiä koko talo tärähtää todella kovaa ihan kuin hirvi tai joku muu suuri eläin olisi juossut seinää päin. Mummi ja äiti lähtivat katsomaan mikä se oli, mutteivät nähneet lumessa minkään näköisiä jälkiä tai mittään muuta vihjettä siitä, että joku olisi juossut seinää päin. Mummi asuu myöskinsene verran korvessa joten mikään lähistön räjäytystyömaakaan se ei ole voinnut olla. Vaarin kuoleman jälkeen istuin ruokapöydässä paikalla jolla vaari istui aina, kun olimme syömässä. Kaksi kertaa tunsin kuin joku olisi koskettanut selkääni vaikka takanani ei ollut mitään tai ketään 3 metrin säteellä.

Joo siinä nyt pari, muttei tosiaankaan kaikkia! En vain jaksa ruveta nyt listaamaan niitä tähän XD
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 18, 2017, 10:12:27 kirjoittanut Hattaraprinsessa »
Warning! Olet astunut vaaravyöhykkeelle! Varo ärsyttävää ja hattarapäistä prinsessaa!

Miisaneen -> Hattaraprinsessa