Kirjoittaja Aihe: Yliluonnollisia kokemuksia ja hassuja yhteensattumia (vol2)  (Luettu 47378 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Livingstone

• Arvon Victory Queen Liv the EVIL Mastermind Jedi Goddess of Mattomaa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Sirius, taivaankannan kirkkain tähti.
  • Pottermore: NimbusScale161
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Yliluonnollisia kokemuksia ja hassuja yhteensattumia (vol2)
« Vastaus #275 : Maaliskuu 27, 2010, 16:09:24 »
Eräänä keväänä, jolloin maassa ei ollut enää lunta, minun mummini "näki" äitinsä tekevän lumienkeliä pihalla katsottuaan ikkunasta ulos. Katsottuaan uudestaan ikkunasta, näky oli kadonnut. Parin tunnin kuluttua mummini sai tiedon siitä, että hänen äitinsä oli kuollut.

Äitini heräsi eräänä yönä aivan yllättäen, äitini vilkaisi kelloaan ja nousi ylös herättämään vanhempansa (äitini oli aika pieni tuolloin). Mitään unta äiti ei muistanut nähneensä, mutta hän muistaa vain, että hän heräsi säpsähtäen keskellä yötä, aivan yllättäen. Aamulla äidilleni kerrottiin tämän tädin kuolleen täsmälleen samaan kellonaikaan, jollon äitini oli säpsähtänyt hereille. Äitini tädin kuolema yllätti kaikki, sillä kyseinen täti oli perusterve, eikä tällä pitänyt olla mitään sairauksia.

Isäni isällä oli todettu aivokasvain ja hänellä tiedettiin olevan enää hyvin vähän elinaikaa jäljellä. Edellisenä päivänä eräs lääkäri oli kertonut, ettei paljon mitään ollut enää tehtävissä. Isäni näki yöllä unta, jossa hän istui isänsä ja veljensä kanssa laiturilla. Hänen isänsä oli sanonut unessaan heille, että hänen aikansa oli lopussa ja, että hän rakasti molempia poikiaan. Uni oli päättynyt kirkkaaseen välähdykseen. Aamulla herättyään isäni, tämän veli ja heidän äitinsä lähtivät katsomaan isäni isää sairaalaan. Sinne päästyään lääkäri kehotti heitä hyvästelemään isäni isän, sillä mitään ei ollut enää tehtävissä, sillä isäni isä oli aivokuollut ja eli enää laitteiden varassa. Laitteet sammutettiin samana päivänä. Muutaman vuoden kuluttua isäni kertoi veljelleen unesta, jonka oli nähnyt ennen isänsä kuolemaa. Isälleni kävi ilme, että hänen veljensä oli nähnyt melkein täsmälleen samaa unta.

Ja sitten itselleni on tapahtunut juuri näitä, että esim. ajattelen jotain biisiä ja joku muu rupeaa hyräilemään sitä.

~Liv

// Olen ollut varmaan niiin surullinen mummuni kuolemasta, etten ole tullut kirjoittamaan tätä:

Mummuni sairasti tosiaan 2 eri syöpää, eikä voinut enää parantua. Vanhempani olivat töissä ja siskoni poikaystävällään, joten olin yksin kotona koneella. Yhtäkkiä tunsin todella kylmän henkäyksen niskassani sekä kuulin ihan selvästi kuinka nimeni lausuttiin korvani vieressä mummuni äänellä. Kääntyessäni katsomaan taakseni, siellä ei ollut ketään. En kuunnellut mitään musiikkia ja muutenkin talossamme oli hiljaista, joten mikään ei selitä sitä, miksi "kuvittelin" kuulleeni oman nimeni mummuni äänellä.

Ehkä noin 10 minuutin kuluttua isäni soitti minulle (, mikä oli tosi outoa, koska isi ei koskaan soita minulle). Isä kysyi hädissään onko mummustani (= hänen äitinsä) kuulunut mitään. En ollut kuullut mitään, joten vastasin tietysti kieltävästi. Isä sitten edelleen huolestuneena selitti minulle, kuinka oli tuntenut ihan vähän aikaa sitten kylmän henkäyksen niskassaan ja heti henkäyksen jälkeen hänelle oli tullut sellainen tunne, ettei mummullani ollut kaikki hyvin. Järkytyin kuulemastani ja kerroin isälleni mitä olin vähän aikaa sitten kokenut. No, isäni sitten totesi, ettei työnteosta tule yhtään mitään ja ilmoitti lähtevänsä ajamaan kotiin päin ja nappaavansa minut mukaansa ja suuntaavansa sairaalaan mummun luokse, varmistuakseen että tämä oli kunnossa. Lopetimme puhelun ja ravasin taloamme ympäri odotellessani isääni (vaikka tiesinkin tällä olevan 35 minuutin työmatka). Minulle oli tullut vahva tunne siitä, ettei mummulla ollut kaikki hyvin, sillä olin kuunnellut liikaa äitini juttuja siitä kuinka suvussamme on meedionvikaa (yksi meedio löytyy ihan lähisukulaisista) ja kuinka suvussamme on tapana aavistaa etukäteen kun jotain pahaa tapahtuu jollekin sukulaisellemme.

Kului korkeintaan 10 minuuttia siitä kun olin lopettanut puhelun kun kuulin jonkun avaavan etuoveamme. En tiedä mitä olin ajatellut, mutta luulin aluksi että isäni oli tullut kotiin, vaikka hän oli vasta päässyt lähtemään, eikä millään olisi kerinnyt 10 minuutissa kotiin. Menin ovelle vastaan ja äitini tuli ovesta sisään vuolaasti itkien, tämä yritti monta kertaa sanoa jotain, muttei saanut itkun lomasta suutaan auki. Ei sillä, että siinä olisi paljoa sanoja tarvittu kertomaan, että mummu oli kuollut.

Olen jälkeenpäin laskeskellut ja tullut siihen tulokseen, että mummuni kuoli täysin samaan aikaan kun minä ja isä tunsimme ne henkäykset (ja minä kuulin nimeni mummuni äänellä). Pelottavaa sinänsä, mutta toisaalta tämä meedio-juttu on aika kiehtovaa. Tietääpähän koska joku rakas on vaarassa.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 11, 2012, 10:28:40 kirjoittanut Livingstone »

Poissa Fwooperi

• mustikkasoturi
  • Vuotislainen
« Vastaus #276 : Maaliskuu 28, 2010, 11:13:46 »
Tää tapahtu mulle ja yhelle mun kaverille muutama vuos taaksepäi:
oltii menos sen mun kaverin luo, ku olin päässy niille yöks. Käveltiin semmosta metsäpolkuu pitkin, jota pääs sinne. Mulla oli pyörä ja kaveri oli kävellen (vai oliko se toisin päin...) yhtäkkii se mun kaveri katto taakseen ja rupes kiljuu ja huutamaa et mene mene joku on tuolla metsässä ja se tulee meitä päin. Mä en uskaltanu kattoo vaa ajoin iha täysillä pois sillä pyörällä kamu perässä.
Me juostiin/ajetiin sen kotiin asti ja vasta sisällä pysähyttiin, Kysyin siltä et millane se tarkallee ottaen oli. Se sano et se oli eka ollu ehkä about ison koiran kokonen, sen kokosena se oli lähteny juoksemaan (siis neljällä raajalla) ja lopulta kun se oli semmosen ojan kohalla (mihin se pysähty) se nous kumarasti pystyyn.
Vähä aika sitten aattelin et mun kamu on saattanu valehella. Mut sit huomasin facessa yhen jutun. Sillä oli ollu semmonen kysely siellä, että pelottavin kokemus, ja siinä luki suunnilleen näin:
"kun juostiin kaverin kanssa metsässä olevaa olioo karkuun... pelottavaa!"
Siitä sit arvelin, et jos se ois valehellu, nii tuskin se ois enää muistanu sitä vuosien takaa laittaa johonkin facen kyselyyn :|
"...tosiasiaksi jää, että hän pystyy halutessaan liikkumaan nopeammin kuin Severus Kalkaros sampoopullon nähdessään."

Poissa Suetus

• Tuulenhaltia
  • Vuotislainen
  • Namárië
    • Talath Rhune
« Vastaus #277 : Maaliskuu 30, 2010, 21:36:13 »
Mä lähin kerran tallilta kotiin ilalla kaverini kanssa ja päätettiin juosta kotiin. Miun täytyy aina ylittää tie jossa on suuri mutka josta ei usein nää tuleeko sieltä autoja vai ei. Tällä kertaa en kuitenkaan ehtinyt edes tien yli, sillä kaaduin. Ihan kuin joku olisi kampannut mut. Siltä se tuntui. En ollut kompastunut mihinkään, törmäsin vain kuin seinään ja lensin naamalleni. Samassa tieltäni nenäni edestä kaahasi auto ylinopeutta. Kaverini joka tuli takaatani selitti vaan miten olin kompastunut omiin jalkoihini. Itse en kyllä usko sitä. En ole mikään huippuuskovainen, mutta uskon kyllä että mulla on oma suojelusenkeli. Ja se taisi pelastaa mut sillä kertaa jäämästä auton alle.
Harry/Draco, James/Sirius, Frodo/Sam, Aragorn/Legolas, Merri/Pippin

Poissa Fwooperi

• mustikkasoturi
  • Vuotislainen
« Vastaus #278 : Huhtikuu 02, 2010, 18:06:22 »
Mä lähin kerran tallilta kotiin ilalla kaverini kanssa ja päätettiin juosta kotiin. Miun täytyy aina ylittää tie jossa on suuri mutka josta ei usein nää tuleeko sieltä autoja vai ei. Tällä kertaa en kuitenkaan ehtinyt edes tien yli, sillä kaaduin. Ihan kuin joku olisi kampannut mut. Siltä se tuntui. En ollut kompastunut mihinkään, törmäsin vain kuin seinään ja lensin naamalleni. Samassa tieltäni nenäni edestä kaahasi auto ylinopeutta. Kaverini joka tuli takaatani selitti vaan miten olin kompastunut omiin jalkoihini. Itse en kyllä usko sitä. En ole mikään huippuuskovainen, mutta uskon kyllä että mulla on oma suojelusenkeli. Ja se taisi pelastaa mut sillä kertaa jäämästä auton alle.

VAu :oooo itekkää en uskos jos tollee vaa yhtäkkii törmäis, kai nyt ite tajuu, jos kompastelee jalkoihinsa tai törmää johonki :DD
"...tosiasiaksi jää, että hän pystyy halutessaan liikkumaan nopeammin kuin Severus Kalkaros sampoopullon nähdessään."

Mansikka

• Ankeuttaja
« Vastaus #279 : Huhtikuu 09, 2010, 09:48:28 »
 Minulla ei mitään kovin yliluonnollista tule mieleen mutta mummo on kertonut joskus jotakin.

Kerran kun mummo oli lapsi hän löysi naapurien kissan omalta pihaltaan. Kissa oli jo aika vanha mutta ihan hyväkuntoinen. Tämä kissa hyppäsi sitten kaivoon varmaankin ihan vahingossa. Kaivo oli syvä ja mummo oli varma että kissa oli mennyttä ja kävi hakemassa keppiä jolla voisi kiskoa kissan pois. Kun mummo saapui oli kissa kaivon reunalla ja ihan rutikuiva.

Toinen sattui kun mummo oli jo aikuinen ja minun äitini parivuotias. Äitini isoveli, noihin aikoihin suunnilleen kymmenvuotias, oli kaverinsa luona. Veli tuli kotiin ja toi mukanaan lasipurkillisen matoja sun muita ötököitä. Kaikki ötökät olivat kuolleet. Mummo ei halunnut heille kotiin kuolleita ötököitä vaan heitti purkin ulos ikkunasta (he asuivat kerrostalon kuudennessa kerroksessa). Ja kuinka ollakaan tämä purkki löytyi seuraavana päivänä täysin ehjänä talon vierestä.

Mitään omia kokemuksiani ei tule mieleen. Karseeta, koska kaipaan jännitystä!

//Muoksista. Arvatkaa mitä eilen tapahtui?

Olin tulossa koulusta. Aurinko paistoi ja oli ihanaa. Pyörin vähän ympäri kunnes yhtäkkiä näin parinkymmenen metrin päässä takanani jonkun miehen. Olen aivan 100% varma että oikeasti näin sen. Miehellä oli kauppakassi, pieni koira ja sininen takki. Ajattelin että on paras lopettaa pyöriminen, muuten tuo mies luulee minua oudoksi. Käännyin vielä katsomaan miestä. Enkä nähnyt ketään. Mihin se mies olisi parissa sekunnissa ehtinyt kadota?
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 15, 2010, 07:43:11 kirjoittanut Mansikka »

Poissa Jarppa

• Pokemon Trainer
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #280 : Heinäkuu 08, 2010, 15:39:26 »
No kerran kun minä ja mun kaveri oltiin ajelemassa niin nähtiin kumpikin auto mikä oli pysäytetty rautatie risteyksen kohdalle sitten me kysyttiin siinä olleella kuskilta että onko kaikki hyvin se sano joo. sitten ko lähdettiin niin yhessä vaiheessa katoin taakse se auto oli kadonnut se ei voi olla mahdollista koska sen miehen nainen oli ollut pois autosta kattelemassa jossain ojassa sorsia ja auton moottori ei ollu päällä ja sanon sen että 10 sekassa niin vanha pariskunta ei voisi lähteä aika outoa mutta tää on totta. Taidettiin nähdä kaverin kanssa aaveauto

tämä juttu tapahtui viime syksynä tai viime vuoden keväällä en muista

PS: sori jos pilkut ja pisteet puuttuu unohin pistää ne kiitos 9 vuoden peruskoulutus :D
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 08, 2010, 23:21:30 kirjoittanut Jarppa »
She's just another lost soul, about to be mine again

Poissa Rat-Tail Jim

• Rock n Roll -sekopää
  • Vuotislainen
  • Feuer Frei
    • Feuer Frei
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #281 : Heinäkuu 08, 2010, 16:50:27 »
En nyt tiedä onko tämä yliluonnollinen kokemus, mutta kammottavaa se ainakin oli.

Olimme matkalla Venäjällä, ja minä sekä viisi kaveriani nukuimme samassa mökissä. Saunan jälkeen istuimme keittiön pöydän ääressä pelaamassa pullonpyöritystä, kunnes kaikki kysyimme samaan aikaan "kuulitteko te ton äänen". Ääni kuulosti avautuvalta, vanhalta ovelta, ja porukan kylmäpäisimpänä tyttönä lähdin katsomaan oliko saunan tai suihkun ovi jäänyt raolleen, jolloin avoimesta ikkunasta tullut ilmavirta olisi voinut avata sen. Suihkun ja saunan ovet olivat kiinni, ja pukuhuoneen ovea ei kukaan ollut laittanutkaan kiinni. Palasin takaisin, ja jatkoimme pullonpyöritystä jonkin aikaa, kunnes lähdimme nukkumaan. Kun makasimme sängyllä(minä ja huonekaverini olimme siirtyneet viereiseen huoneeseen, sillä omamme oli auringon puolella, ja näinollen oikea pätsi), kuulimme kaikki, miten ulko-ovi aukesi, paiskautui kiinni siihen kiinnitetyn jousen ansiosta, sisempi ovi aukesi, sulkeutui, joku otti kengät pois ja lähti kävelemään käytävää pitkin kohti suihkua. Siinä vaiheessa kuudesta tytöstä enää yksi oli rauhallinen, ja meni huutamaan ovelta "onko siellä joku". Kukaan ei vastannut, ja kohta kaikki huoneessa olijat käänsivät katseensa ikkunaan, josta näkyi metsään. Siellä oli pimeää, ja kaikki olimme kuulleet askelten äänen seinän takaa, ikkunan vierestä. Minä koitin rauhoitella muita sanoen "Jiikoo ja Zillan koittaa säikäyttää meiät, se olis niin tyypillistä", mutta sain melkoisen sätkyn, kun kohta kuului taas samanlainen paukahdus kuin sulkeutuvasta ulko-ovesta, mutta se kuului saunan suunnalta - täysin päinvastaisesta suunnasta ulko-oveen nähden. Minä nousin sängyltä katsomaan, mitä oikein tapahtui, ja voitte kuvitella miten säikähdin, kun saunassa oli yli 100 astetta, kun siellä oli vielä aiemmin tarkistaessani ollut viileää. Kävin ensimmäisenä tarkistamassa sähkötaulusta, oliko saunan ajastin nollassa ja pois päältä. Kyllähän se oli.

Kaverit kertoilivat halloweenina kuviksentunnilla kaikkia yliluonnollisia juttuja joita heille oli tapahtunut.

Kaverini olivat yöpyneet kavereidensa kanssa leirillä huoneessa, josta pääsi viereiseen huoneeseen kulkematta käytävän kautta. No, jostain syystä huoneiden välinen ovi oli ollut auki heidän tullessaan, eivätkä he olleet sulkeneet sitä. Illalla alkoi viereisestä huoneesta kuulua samanlainen ääni kuin hanasta, josta lasketaan vettä. Tähän väliin mainittakoon, ettei huoneissa ole hanoja. He olivat koko porukka lähteneet taskulamppujen kanssa viereiseen huoneeseen, ja kun he pääsivät sinne, kuului sellainen 'tömähdys' joka hanasta kuuluu suljettaessa. He kulkivat pidemmälle huoneeseen, ja tällä kertaa heidän huoneestaan kuului tämä hanan ääni. Olivat kuulemma melko pikaiseen juosseet ohjaajan luo ja vaihtaneet huonetta.

Toinen kaverini kertoi, että kun hänen pikkusiskonsa oli ollut ihan pieni, oli hänen isänsä työkaveri kuollut. Kerran partaa ajaessaan kaverini isä oli sitten kuullut pikkutytön nauravan, ja kun hän oli katsonut keittiöön, hän oli nähnyt tyttärensä makaavan turvakaukalossa, ja kuolleen työkaverinsa keinuttavan kaukaloa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 08, 2010, 17:15:40 kirjoittanut Sweet little sister »
Und der Haifisch, der hat tränen, und die laufen vom Gesicht, doch der Haifisch lebt im Wasser - so die Tränen sieht man nicht.

Poissa Jarppa

• Pokemon Trainer
  • Vuotislainen
« Vastaus #282 : Heinäkuu 08, 2010, 23:26:36 »
Nyt mietein yhtä asiaa voiko olla mahdollista nähdä katoavia ihmisiä oon kerran nähy jonkun mummon ko se oli kadonnut mun takaa vaikka se oli kävellyt mun takana siis ihan suoralla tiellä :O
She's just another lost soul, about to be mine again

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
« Vastaus #283 : Heinäkuu 26, 2010, 04:04:11 »
Lainaan itseäni yötopicista: Olen koko illan datannut pimeässä huoneessa, nimittäin porukoideni talon pirtissä. Ei siinä mitään, olen monesti ennenkin datannut täällä. Nyt kuitenkin ensin, ehkä tunti sitten tai puoli toista sitten, kuului jännä ääni. Se oli sellainen raahaava ja kuului ihan hyvin kuulokkeistani läpi yli musiikin, mikä  ei ole ihan simppeli tehtävä millekään pikku kahnutukselta. No, ääntä ei kuulunut sen enempää joten menin laittamaan valot päälle. Loisteputki alkoi ensin muka mennä päälle normaalisti, mutta normivälkynnän sijaan se jäi kummallisen kauaksi aikaa sellaiseen sinertävään puolivalotilaan ja sitten alkoi toisesta päästä väpättää hassusti, sillä tavoin kuin loisteputki usein sytytettäessä tekee. Valo normalisoitui vasta sitten, kun laitoin toisenkin loisteputken palamaan.

No, tämän jälkeen alkoi pirtin oikeasta takanurkasta kuulua omituista ääntä. Ensin luulin, että siellä on kissa joka nuolee itseään tai syö jotakin, mutta kun menin katsomaan, oli koko huone ihan typötyhjä. Ulkona ei sada vettä eikä tapahdu mitään muitakaan hassuja sääilmiöitä, joista ääni voisi harvassa talossa aiheutua. No mutta, se ääni kuuluu yhä, ainakin tuntia myöhemmin. Ääni muistuttaa sellaista kun kissa syö jotakin, linnunraatoa tai vastaavaa vaikkapa. Itse asiassa kissa kävi juuri katsomassa tämän äänen syytä ja syntyä jokin aika sitten, muttei oikeastaan välittänyt siitä. Ehkä täällä kummittelee sittenkin, muttei kovin hankalasti kun Osku ei osoittanut Nurkalle vihamielisyyttään. Hmm.

Näin minulle kävi tänään. Nyt Nurkasta on kuulunut ääntä jo kohta kaksi tuntia. Lisäksi tuo kummitustutkakissani kävi täällä vielä pyörähtämässä sen näköisenä, että sillä on paljonkin asiaa. Se kiehnäsi jaloissani ja tuli syliin ja kiehnäsi lisää, kunnes seurasin sitä pirtin ovelle, johon se jäi hetkeksi makaamaan. Kun menin takaisin koneelle, se juoksi minut kiinni ja kun aloin taas datailla, se puri minua jalasta ja kun katsoin sitä, se katsahti Nurkkaa, käveli sen luokse ja istahti tuijottamaan sitä hetkeksi. Sitten se lähti huoneesta. Ilmeisesti en olekaan tulossa hulluksi, vaan Oskukin kuuli äänen ja totesi sen harmittomaksi. Olen minä joskus kuullut askelia vintiltäkin, mutta tämä ääni oli kyllä creepiydessään omaa luokkaansa.

- Audra, kuuntelija

Sallukka

• Ankeuttaja
« Vastaus #284 : Heinäkuu 31, 2010, 14:36:35 »
No tämä ei sinänsä ole yliluonnollinen, mutta sanottakoot, että aika harvinainen:

Noin kuukausi sitten, olin tulossa äidin kanssa autolla kaupasta.
Olimme liikennevaloissa ja edessämme oli sininen kuplavolkkari. Yllätys yllätys, meidän auton takana oli juuri samanlainen, samanvärinen ja samanmerkkinen, vanha kuplavolkkari. :D
No ei ollut mikään ihmeellinen, mutta sinänsä oli, koska näitä autoja ei enää kovin myydä.

Ja tietenki on muitaki, mutta ei muistu mieleen.

Poissa Saccharine

• Introverted Assbutt
  • Vuotislainen
  • La Vita è Facile
    • Twitter
  • Pottermore: MoonWillow1269
« Vastaus #285 : Heinäkuu 31, 2010, 21:54:11 »
Mmm.. No ei tämä mitenkään kovin yliluonnollinen juttu ole, mutta tulinpahan nyt kuitenkin kertomaan sen.

No, viime syksynä olin yksin kotona, muistaakseni olin kipeä tai vastaavaa, joten sain olla pois koulusta.
Tavalliseen tapaani oli puuhastelemassa jotain tietokoneella kun yhtäkkiä alkoi kuulua musiikkia. Surumielistä jousimusiikkia. Istuin sitten paikallani kuuntelemassa ja ajattelin, että olin tulossa hulluksi. Lähdin etsimään lähdettä josta musiikki voisi kuulua. En kuitenkaan löytänyt mitään. Ääni vaikutti kuuluvan joka puolelta.
Minua alkoi jo siinä vaiheessa hieman pelottaa (enkä ole edes mitään pelkurityyppiä, kohtaus vaikutti vain niin paljon kuin jostain kauhuelokuvasta.. ^^''), joten juoksin ulos talosta ja kun tulin takaisin sisälle ei kuulunut enää mitään musiikkia. Oli täysin hiljaista.
Jälkeenpäin sitten olen miettinyt tapahtumaa ja olen päätynyt siihen, että ehkä televisio tai jokin muu kone on ollut päällä.. (???) Muuta järkevää selitystä sille en ole löytänyt.
"The first sign of the beginning of understanding is the wish to die."

Poissa Ryövärintytär

• pulupikkunen
  • Vuotislainen
  • Täydenkuun ja yksinäisen karhun neljäs tytär
  • Pottermore: PotionRain200
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #286 : Elokuu 06, 2010, 10:28:10 »
Yh, en tykkää yhtään, en sitten yhtään... Viime yön aikana kun olin vielä kirjoittamassa yhtä tarinaani eteenpäin, niin yhtäkkiä kuuluu ihan selän takaa sellainen ääni, tiedättekö sellainen kun kuuluu kun joku kuiskaa? Ääni oli tosi selkeä ja arvatkaa kahdesti rupesinko sulkemaan konetta ihan paniikissa siinä vaiheessa kun samasta kohta, ehkä vaan hiukan lähempää, kuuluu taas: "psst!"
Kaikkein pelottavinta on varmaan se että kuulin saman äänen, yhtä monta kertaa, joskus viime syksynä yhden pellon laidalla vanhan ladon vieressä. Eikä muuten ole oman mielikuvituksen tuotetta, koska kaverikin kuuli saman äänen :/
En tiedä huomasiko kissakin jotain, kun se istui tässä samassa huoneessa seuranani ja hetkeä ennen kuin äänen kuulin, se naukui kauhean paljon, niin kauan että katsoin sitä. Sitten se naukaisi uudestaan ja katseli villisti ympärilleen ja lopuksi selkäni taakse, siihen mistä se ääni sitten kuului.
"Hän kirjoittaa kuin känninen rapu!"
"I'm not crazy! My mother had me tested."
"Oh Remus you're so fine, you're so fine you blow my mind, hey Remus!"
http://lorunloppu.tumblr.com/

Hidarico

• Ankeuttaja
« Vastaus #287 : Lokakuu 18, 2010, 03:13:05 »
En nyt oikein osaa kirjoittaa tähän. Joskus minusta vain tuntuu, että minua tarkkaillaan ja yksin ollessani saatan kuulla jonkin pienen tytön huutavan minua leikkiin (tällä on siis todella pitkä aikavälit. Siinä sattaa mennä parikin vuotta ennen kuin tämän kuulen). Myös jos kotona haluan olla hiljaa niin yleensä kaikki natisee ja tuolit sun muut matonkulmat tuntuvat suorastaan hyppäävän eteen jotta pitäisin melua. Usein myös jokin naksahtelee ja joskus jopa rämähtää alas.

Sitten kerran pienempänä minulla oli teeilta äitini kanssa. Pelkäsin yleisesti vessassa oloa (pyyhkeet ja suihkuverhot sun muut olisivat tulleet tukehduttamaan ja kuristamaan minut) ja eteisestäkin oli valot poissa. Yritin monta kertaa päästä vessaan, mutta oli pakko juosta äidin syliin. Sitten kun olin ihan oikeatsi rohkaistunut kuului ovella ollessani takaani ihan selvää murinaa! Minä tietysti pelästyin ja säntäsin äidin syliin. Matkan varrella satuin vain törmäämään lattialla oleviin kenkiin. Ne eivät tainneet liikkua itsekseen, eihän?

No nyt aloin taas ajattelemaan, että mitä jos en nyt menisikään vähään aikaan vessaan.

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Minäkö?
    • Blogi
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #288 : Marraskuu 24, 2010, 10:44:00 »
Saccharinen viestistä tuli mieleeni sellainen merkillinen ja jokseenkin aika hupaisa "yhteensattuma", jos sitä nyt voi sellaiseksi kutsua. Isälläni ja sedälläni on nimittäin jokin "yliluonnollinen kyky" kuunnella radiota ilman, että radio on edes päällä. Tämä ilmeni, kun isäni alkoi sepustaa aamulla radiostaan kuulemaansa juttua ja setäni liittyi puheeseen. Juttuhan kuulosti aivan järkevältä juuri siihen asti, että joku totesi, ettei radio tosiaan ollut aamulla edes päällä... Ja tätä tapahtuu tosiaan aika usein. Välillä on pyydetty laittamaan radiota hiljemmalle, tai vaihtamaan kanavaa tms. Ensin ajattelin, että tämä on jokin vitsi, mutta kun pariin kertaan he ovat selostaneet jostain kappaleesta, tai jutusta mikä "radiosta parhaillaan kuuluu" ja radio on sitten kytketty päälle, niin juuri sitähän sieltä on kuulunut, kuin he ovat sanoneetkin. Kai heillä sitten vain on jokin päänsisäinen radio. :D

Olen myös aika varma, että meillä kummittelee. Öisin joku tuntuu tallustelevan olohuoneessamme ja nahkasohva alkaa natista kuin joku istuisi siihen. Toisinaan askeleet kulkevat huoneeni ohi ja kuulen kuinka ovi avataan. Eikä tämä mitään silloin kun joku muukin on kotona, mutta silloin kun tiedän olevani yksin, se on aika karmaisevaa. Lisäksi yhdessä lipastoni kaapissa tuntuu asuvan joku pikkumörkö (kaappi on pieni ja ängetty täyteen rasvapurnukoita ja hiuslakkoja yms.), joka koputtelee aina toisinaan kyseisen kaapin oveen sisältäpäin. Yhtenä yönä heräsin säpsähtäen juuri tälläiseen koputukseen ja satuin vahingossa avaamaan silmäni. Aivan sänkyni vieressä (pari senttiä lähemmäs ja olisin koskenut siihen) ja aivan minun tasollani makasi pahoin palanut ja mätänevä ruumis. (Tämä oli kuitenkin toivonmukaan vain kuumeen ja unenpöpperön aiheuttama harha.) Pistin aika nopsasti silmät kiinni, käännyin ympäri ja vedin peiton korviini ja toivoin, etten koskisi siihen. Pitkän aikaa kuitenkin tuntui, että jokin siinä vieressä makaa.

Niin ja välillä tulee sellainen kylmä ja ahdistava olo ja tuntuu kuin joku seisoisi ihan vieressä, vaikka tietää ettei siinä ketään ole. (Ankeuttajia!? :D) Tällaisina hetkinä meidän kani saa yleensä ihan kamalan sätkyn ja juoksee ihan täysiä sohvan taakse rummuttamaan...
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #289 : Marraskuu 24, 2010, 22:22:50 »
olin tuossa pariviikkoa sitten laittamassa saunaamme puita, ja saunassa tuntuu kummittelevan... Siis ovessa näkyy heijastuksia kun sytyttelet saunaa, ja aina on semmoinen fiilis, semmonen että korvat vetäytis taakkepäin, (selitän..), siis sellanen että tuntee kuudennella aistiillaan että joku on vieressä, semmonen ihokananlihalle-fiilis. Pelottavaa.
  Sytyttelin saunaa, ja näin silmäkulmastani KISSAN.
Mustan kissan, jonka silmät hohtivat, se tahtoi pahaa. Se tunki sisään ovestamme, ja katsoin sinne, se tuntui häipyvän ovelta pois. Hyrrr...
Tämä on tapahtunut useasti vaatteiden kanssa, vaatteet kun laitetaan kuivumaan meidän suihkutilaan, joka on heti saunanoven ulkopuolella.
  Aina tuntuu kuin joku puhuisi, silleen kuiskisi että korvia pitää "Höristää", tarkistaa että kuuluiko mitään. En tiedä miksi, mutta aina pitää kuikuilla ovesta, kun tuntuu että kohta sieltä joku ihmissusi tunkee sisään..
o.o

Anyways,
taidan tulla hulluksi..

//taas tuli se kissa.. hmh. Ihan oli kissan muotoinen, ja käveli kuin kissa, ja heti kuin päätäni käänsin, se katosi. OFC this is a aistiharha, mutta kuitenkin, se on pelottava kisu 8<
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 28, 2011, 19:05:14 kirjoittanut Affu »
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa trixie

• pallomereen piiloutunut
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ChaserDraconish148
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #290 : Marraskuu 24, 2010, 22:36:57 »
tämä tapahtui useampi vuosi sitten. Olin kävelemässä kotia päin tammikuun yönä. Taisi olla jopa täysikuu ja päivällä satanut uutta lunta. Asuinpaikkani oli tuolloin pieni kylä jossa ei juuri liikennettä tms ole tuohon aikaan. No joka tapauksessa kävelin syrjäistä ns.mökkitietä pitkin kun kuulin perästäni askeleet. Käännyin useamman kerran katsomaan taakseni ja en nähnyt yhtään mitään. Ja askelista kuului semmoinen selvä lumen narskuna. No kävelin kiiruusti kotiin.
Eikä tarina siihen lopu, aamulla heräsin kun isäni tuli minulta kysymään että kuka poika sinut yöllä saatteli kotiin, sillä kuistimme luo johti myös toiset jäljet.... Hrrr...

Toinen tarinani on perinteinen kummitusliftari tarina, jonka jokainen varmaan tietää.
Olen muutenkin tosi herkkä kuulemaan ja aistimaan etiäisiä yms. Välillä tämä on kyllä todella ärsyttävää kun tuntuu ettei meinaa yksinään uskaltaa juuri pimeässä ulkona kulkea.
"kun taivaalle ilmaantuu kaksi neptunusta, se on varma merkki siitä, että syntyy rillipäinen kääpiö, Harry..."

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
« Vastaus #291 : Helmikuu 28, 2011, 17:47:01 »
Pelkään kaikkea yliluonnollista aivan valtavasti. Pidän kuitenkin myös fantasiakirjallisuudesta, joten onkohan intoni fantasiaan pelkoni lievitystä tai jotain... No, joka tapauksessa yliluonnollinen sekä pelottaa että kiehtoo. Pelkään joskus (aika useinkin itse asiassa) öisin että näen kummituksen tai vastaavan. Ikinä en ole nähnyt. Olen kuullut että entisen luokkakaverini äiti on nähnyt enkelin. Vähänajan päästä siitä kun isoäitini isä oli kuollut, isoäitini näki unen, jossa hän ja tätini näkivät isoäitini isän olevan jossakin paikassa jonne he eivät päässeet, mutta ilmeisesti tällä oli siellä hyvä olla. Myös kerran kun oli laskettelemassa, ja päässäni soi kovasti radiosta kuulemani Laura Närhen kappale Tämä on totta, niin laskettelukeskuksen kaiuttimista kuului juuri tuo kappale. Sattumaa? Luokkalaisemme tytöt olivat kuullemma pelanneet spiritismiä yökoulussa, koulumme invavessassa. Karmivaa.

Poissa Kanfley

• Lemmikki
  • Vuotislainen
  • Kulki koira musta, susi suuren siimeksen
« Vastaus #292 : Helmikuu 28, 2011, 19:15:14 »
Minulle itselleni ei muisti mitään yliluonnollisluonnollista mieleen, mutta on omituinen tapa saada asiat kulumaan haluamallani tavalla. o__o'

Pininä esimerkkeinä; olen katsomassa televisiota, lempiohjelmani on juuri alkamassa. Alkumusiikin soidessa mietin että voikun tulisi se kapale, haluan kuulla sen yhden kappalen suomeksi, ja eikös kyseinen jakso sieltä tullutkin! Näin on käynyt jo muutaman kerran.
Sitten pystyn myös 'välttymään' asioilta, esmerkiksi kerran kaveri oli pyytänyt luistelemaan, ja menin suostumaan, vaikka en pidä luistelusta. Myöntyminen kadutti ja myöhemmin sainkin peruttua keikan helposti. Myäs olen onnistunut luikertelemaan koulun liikunnan uintikerroista kunnialla.

Heh, en kyllä laita tälle kyvylle yhtään pahakseni. <D
Intohimomme ovat oikeita Feeniks-lintuja. Kun tuli tuhoaa jonkun niistä, tuhkasta nousee heti uusi.

Poissa Klaine

• Vuotislainen
« Vastaus #293 : Helmikuu 28, 2011, 19:41:33 »
Mulle ei koskaan ole sattunut mitään kovin kummallista. Ei ainakaan mitään sellaista mitä en olisi voinut järjellä selittää. En pysty uskomaan mitään ”synkkä hahmo stalkkasi minua kaapin takaa”-juttua. Mulle se meinaa vaan sitä, että joku on nähnyt varjon tai heijastuksen ja antanut sitten mielikuvituksensa liitää. Harmittava puoli tässä on se, että oikeasti haluaisin uskoa yliluonnolliseen. Semmoset jutut kuulostaa mun korviin kuitenkin niin tekaistuilta ja pelkältä mielikuvitukselta, etten yksinkertaisesti pysty uskomaan. No, tiedän kuitenkin, että uskon johonkin yliluonnolliseen, en vain tiedä mihin. Ehkä jossain on oikeasti jotain sieluja vaeltamassa tms... Haluaisin ottaa selvää.

Ainoa juttu mitä itselleni nyt tulee mieleen on kun joskus päivällä soitin isälleni. Jostain syystä puhelin tuuttasi ihan mielettömän kauan. Normaalisti siinä ajassa puhelun olisi pitänyt mennä jo vastaajaan. Olin jo sulkemassa puhelinta kun yhtäkkiä alkoi kuulumaan kun joku nainen kirkui puhelimessa. Selvää naisten kiljuntaa kuin suoraan jostain kauhuleffasta :D Ja kirkuna oli sen verran kovaa, että oli pakko vetää kännykkä korvalta kun säikähdin. Huutoa kesti hetkisen ja sitten puhelin meni takaisin tuuttailu-modeen, kunnes isäni vastasi. Hän ei kuulemma ollut kuullut mitään, eikä sen koomin välittänytkään sekoiluistani. Itsehän olin ihan liekeissä että mitä justiinsa tapahtui, koska tosiaan pidän tällaisista "oudoista" jutuista :')

Poissa Miizhaa

• Tähtililja
  • Vuotislainen
  • Rohkelikko <33
    • Ja kaikki kirjoittaa mun ystikseen! <3
« Vastaus #294 : Helmikuu 28, 2011, 21:43:03 »
Itselleni ei ole sattunut mitään kummallista, mutta isomummolleni on.
 Hän kävi joskus mun ikäsenä ennustajalla ja se ennustaja oli sanonut, että mummoni elää 200 vuotiaaks, mut se sokeutuu jo alle 100 vuotiaana ja siitä tulee puolikuuro ja että se elää 90 vuotiaaks asti koiran kanssa ihan yksin. Nykyään mummoni on yhä elossa täytti tänään huimat 87 vuotta, on sokea, puolikuuro ja elää yhdessä koiran kanssa, jonka lopettamista suunnitellaan. Aika jännää, et miten ennustajan sanonnat on käynyt toteen. =)
Kuolema on mysteeri ja hautaus salaisuus
 Stephen King

Poissa Koala

• Vuotislainen
« Vastaus #295 : Maaliskuu 22, 2011, 16:39:36 »
Olipas kaikilla kivoja juttuja muisteltavana.. ;)
Itselleni ei juuri nyt muistu mitään mieleen, mutta tokalla luokalla tapahtui jotain...En tiedä onko tämä edes mitään yliluonnolista saattaa olla että siivoja oli siellä (lue alemmas), mutta silti...
Oli liikuntatunti. Tunnin lopuksi minä ja kaverini omppu jäimme pukukoppiin viimeisiksi juttelemaan. Pukukopissa oli aavemainen tunnelma: autiota, hiljaista, aavemaista. Menimme vessaan juomaan vettä. Vessassa oli kaksi ovea; toinen johti tyttöjen pukkariin ja toinen poikien. Kun olimme juoneet, palasimme takaisin toisesta ovesta tyttöjen pukkariin. Menimme kuitenkin jostain syystä (en muista miksi) takaisin vessaa: Poikien pukuhuoneen ovi oli raollaan vaikka äskeisellä juomaretkellä se oli kiinni! Pukkarissa ei tietääksemme ollut ketään sillä muut olivat jo menneet. Emme jääneet tutkimaan asiaa vaan lähdimme nopeasti pois.

Poissa Loure

• Bloodien lasten kokoonhaalija
  • Vuotislainen
  • I don't care what people think about me.
  • Pottermore: WildQuill30294
« Vastaus #296 : Maaliskuu 22, 2011, 17:56:45 »
Hmm. Miten se nyt menikään?

"Missä M4M4 on (ei käyttäjä täällä Vuotiksessa, turha etsiä)?" "En mie tiiä!" "Etsitään se!" "Joo!"

---

"Ei sitä löydy!" "Äh, antaa olla!" "Joo, se taitaa olla kipee..."

*kaivattu henkilö kävelee kulman takaa*

En tiedä, onko tuo yliluonnollista, mutta joskus ehdimme juuri ihmetellä, missä M4M4 on kun hän jo ilmestyy. Telepatiaa, sanovat joskus. Lisäksi tätä käy melkein päivittäin.
Kyllä, Kingitär, tiedät, mistä puhun.
Miten pahalta nyt tuntuukaan, pilvet väistyvät kyllä.
Mutta vaikka aurinko paistaisi pilvettömältä taivaalta, ei se estä sitä, että sisältä tuntuisi tyhjältä.

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CatRain16320
« Vastaus #297 : Maaliskuu 23, 2011, 09:07:09 »
Viime viikolla olin puhallinorkesterin harkoissa ja mietin että olisipa hassua jos huiluni ei olisi huilukotelossani. No, sitten siihen tuli mun kaveri, avas huilukotelonsa eikä sen huilu ollu siel. Aika outoo.

-Tassu
~She lives in a fairytale somewhere too far for is to find~

Poissa Peregriina

• Pialas
  • Vuotislainen
  • "You were wasted by a Teenage Mutant Ninja Angel?"
    • DeviantART
  • Pottermore: WizardKey19482
« Vastaus #298 : Joulukuu 09, 2011, 16:32:12 »
Joo, eipä tämä taida mitenkään superoutoa olla, mutta kerron nyt kuitenkin. :)

Näin yhtenä yönä unta, että meidän eteisessä oli iso, ruskea rotta. Se vain oli, ei tehnyt mitään erityistä. Tartuin siihen ja heitin ulos.
Aamulla kerroin unesta isälle, joka päätti tutkia unikirjaa: kyseisessä paikassa tulisi tapahtumaan onnettomuus, mutta koska rotta oli heitetty ulos, se ei olisi kovin vakava.
Seuraavalla viikolla tädin miesystävä kaatui portaissa; ihan samassa kohdassa kuin se rotta oli ollut.. Hänelle ei kuitenkaan käynyt pahasti, sai pari mustelmaa. o.o

Se tunne, kun tajusi asian, oli aika pelottava..
"You were wasted by a teenage mutant ninja angel?"
SHAWARMA

Poissa Nefgliniel

• Puuton lehti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #299 : Joulukuu 09, 2011, 19:43:26 »
Minut on pelastettu varmalta kuolemalta. Liikuin autolla, käännyin risteyksessä oikealle ihan normaalisti niinkuin tuhannen kertaa ennenkin samassa risteyksessä. Käteni läksi ratilta, auto ohjautui viereiselle pysäkille ja sammui -->samassa kuului helvetinmoinen TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUTTTTTT ja iso harmaa rekka ajoi ohi. Ja se rekka ei mielestäni ollut siinä, en kai muuten olisi kääntynyt. Mutta kiitos että enkeli valvoi.

Onhan näitä vuosiiin sattunut muutakin. En vaan osaa pitää niitä outoina asioina, kun ne on ihan tämmöisiä elämän arkeen kuuluvia. Viime aikoina on ollut hiljaisempaa. Haluaisin sen takaisin elämääni.

...Niin, mummo kuoli marraskuun puolessa välissä, eräänä yönä aamuyön tunneilla. Näin samaan aikaan unta hänestä. Hän sanoi että ukko odottaa, pitää lähteä...