Kirjoittaja Aihe: Yliluonnollisia kokemuksia ja hassuja yhteensattumia (vol2)  (Luettu 47379 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

annk

• Ankeuttaja
Yliluonnollisia kokemuksia ja hassuja yhteensattumia (vol2)
« Vastaus #150 : Tammikuu 05, 2007, 16:12:25 »
Äitini odotti viimeisillään, mutta laskettuun aikaan oli vielä viikko. Pikkusiskoni (silloin 4v.) sanoi hänelle: "Äiti, huomenna meille syntyy vauva ja sen nimeksi tulee Maija."
Ja vauva tosiaan syntyi sinä yönä-ja kuukausi myöhemmin nimeksi annettiin Maija! Pikkusisko ei etukäteen tiennyt vauvan sukupuolta eikä äitikään.
Mutta en tiedä, saiko äiti nimi-idean häneltä.

Orivesi

• Ankeuttaja
« Vastaus #151 : Tammikuu 06, 2007, 20:50:07 »
Minulla oli lapsena sellainen Smurffi-pehmolelu, jolla oli toinen käsi poskella (siis se käsi oli sillä koko ajan siten, että sen "kämmen" oli poskella ja se oli ommeltu kiinni siihen poskeen). Se taisi olla niin, että sen oikea käsi oli siten kiinni sen poskessa. Voin vaikka vannoa, että kerran se pehmo oli "vaihtanut" käsien asentoa siten, että ennen "normaalissa" asennossa ollut vasen käsi oli mennyt sen poskelle samaan asentoon kuin se oikea oli ollut ja oikea käsi oli "normaalissa" asennossa. En osaa selittää tätä kunnolla, mutta olen varma, että se sen pehmon käsien asento vaihtui päinvastaiseksi kuin ennen oli, eli siis oikea käsi meni siihen vasemman käden asentoon ja päinvastoin. Silloin kuin se tapahtui, olin aika pieni (varmaan jotain 4v) ja luulin vielä, että pehmolelutkin oikeasti "elävät", eli ne voivat liikkua, puhua ja toimia kuten elävät olennot. Siksi en osannut pelätä tai ihmetellä asiaa, ajattelin vain, että "Jaa, Smurffi vaihtoi käsien asentoa". Nyt tuo asia tuntuu tosin aika kummalta, sillä en tajua, että kuka/mikä sen nuken käsien asentoa muutti. Ainakaan kukaan perheenjäseneni ei sitä tehnyt. Enää tuota pehmoa ei minulla ole, eikä kukaan perheenjäseneni edes muista minulla sitä olleen, eli he eivät osaa sanoa, että tapahtuiko tuo tapahtuma ihan oikeasti, vai oliko se vain lapsen mielikuvitusta.

Wirylei

• Ankeuttaja
« Vastaus #152 : Tammikuu 09, 2007, 02:01:22 »
Minä näin tässä pari kuukautta sitten unta, jossa selitin jollekin ala-asteaikaiselle taksikuskilleni:

"Mä en ole pitkään aikaan kulkenut sen pitkätukka-Arin kyydissä."

Ja tämä 'pitkätukka-Ari' oli siis myös taksikuski. Ja seuraavana päivänä minua hakenut kuljettaja oli nimeltään Ari (kuulin sen jälkikäteen isältäni, joka ajaa taksia samassa firmassa) ja hänellä oli pitkät hiukset. Mielenkiintoisen tästä tekee se, että minä en voinut tietää tämän ko. kuljettajan nimeä mistään, enkä myöskään sitä, että hänellä on pitkät hiukset.

Tästä pitkätukka-Ari-tapauksesta kului noin puolitoista viikkoa, kun olin isäni kanssa joululahjaostoksilla. Meillä molemmilla soi koko päivän päässä se Taas valkeata joulua-kappale ja autossa aloin hyräillä sitä samalla, kun isä laittoi radion päälle (ei edes mitään jouluradiota vaan ihan tavallisen) ja sieltä tuli täsmälleen sama kappale. :D Meillä oli hauskaa...

Niin ja joskus pienenä minä soitin ystävälleni ja kysyin, voiko hän tulla meille yökylään. Hän vain vastasi: "Mä ajattein just samaa." Ja tämän samaisen kaverini kanssa olen useinkin puhunut täsmälleen samaan aikaan täsmälleen samoin sanoin.

On minulle muutakin sattunut, eniten uniin liittyvää, mutten muista enää kaikkea... :D

Lautturi

• Ankeuttaja
« Vastaus #153 : Tammikuu 09, 2007, 02:20:42 »
No kävipä näin. Kävin kaverin kanssa yksi ilta kattomassa ton Kauna kakkosen (oli muuten huono..). Ja siinä yhdessä kohdassa tyttö rämplää pöytälamppua päälle pois - päälle pois, ja sitten se ei vaan yhtäkkiä enää sytykkään. jne. En spoilaa enempää :D. Niin sitten kun tulin kotiin niin samana iltana laitoin yöpöydän valoa päälle ja pois ja se ei enää yhtäkkiä syttynyt.. Täytyy sanoa että vähän kyllä pelästyin, mutta lamppuhan siitä vaan juuri sillon sattui kärähtämään. Ihme yhteensattuma! Kyllähän näitä on enemmänkin, kun vain olisi vielä muistissa. ^^

Luftalarm

• Ankeuttaja
« Vastaus #154 : Tammikuu 10, 2007, 19:14:34 »
Minullekin on tullut vaikka millä mitalla noita ennakkoaavistuksia, mutta en muista kuolemakseni muita kuin sen, että yleensä osaan melko tarkkaan sanoa, milloin koulun kello soi ( tosin nykyisessä koulussani ei kelloa soiteta ). En siis katsonut mistään rannekellosta vaan yhtäkkiä saattoi tulla tarve laskea "Kolme, kaksi, yksi.." ja ring!. Se oli hauskaa. :D

Pari viikkoa sitten pelasimme Unoa isän ja pikkusiskoni kanssa. Isä otti kortin pinosta ja sanoi, että se kuka arvaa kortin oikein, voittaa. Sisko huudahti oman arvauksensa, mutta minulle poksahti melkein heti mieleen punainen nelonen. Ja kappas, sehän se oli! Yhteensattuma?

Poissa Sirii

• Frábært!
  • Vuotislainen
  • Regulusfani
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #155 : Tammikuu 11, 2007, 16:04:27 »
Olipa tässä viime viikon torstai. Olimme kamuni kanssa ruokiksen lopussa jossakin ja sanoin tälle randomisti 'Olispa meillä matikan kaksoistunteja ensi jaksossa'. Samaan aikaan lisäsin mielessäni 'ja paljon tunteja niin että rinnakkaisluokkalaiset on meidän viereisessä luokassa. Seuraavan tunnin alussa saatiin sitten uudet lukujärjestykset ja kappas vaan, meillähän on matikan kaksoistunteja! Ja ihan luonnottoman paljon tunteja rinnakkaisluokan kanssa vierekkäisissä luokissa.

Eikä tämä parasta, sinä päivänä jokainen ajatukseni, jonka vain kykenen muistamaan toteutui. Se oli tosi outoa. Muunmuassa mennessäni lainaamaan äitini kortilla kirjastosta kirjaa, päähäni pälkähti ajatus 'mitähän jos äidillä olisi maksuja siellä'. Ja sitten kun se kassatäti sanoi että täällä on maksuja niin olin ihan sillein 'ei hele, ei oo totta, ei voi olla totta!'

Sitten vielä se, että sain sinä päivänä sähköpostiviestin, jossa oli jotakin 'lähetä plaaplaa määrälle henkilöitä ja jos luet maanan taina toivo rahaa, tiistaina rakkautta, jne.' enkä ollut uskoa silmiäni kun torstain kohdalla luki 'jos luet tämän torstaina, toivo mitä tahansa'. Olin niin järkyttynyt, etten sitten loppuillasta uskaltanut ajatella muuta kun tyyliin läksyjä ja että menen syömään/nukkumaan jne. Ja jos vahingossakin ajattelin muuta, se toteutui. Se oli tosi outo päivä.
Ég á heiminn! :}

pam

• Ankeuttaja
« Vastaus #156 : Tammikuu 11, 2007, 20:06:53 »
Minulla ja veljelläni näyttäisi olevan jokin.. yhteys, sillä joskus päässäni vaan alkaa soida jokin biisi, joku jota en ole kuullut pitkään aikaan. Se soi ja soi kunnes yhtäkkiä veljeni alkaa hoilata samaa biisiä. kummallista?

Ja välillä kun ajattelen jotain asiaa, joku kanssani oleva henkilö aloittaa puhua samasta aiheesta. Tulee sellnen olo että toinen kuuntelee ajatuksia.

Sitten kerran sattui tosi pelottava juttu. Olin perheeni ja tuttavaperheen kanssa lomalla Etelä-Afrikassa. Vanhemmillani on taas siellä tuttuja (ihan Etelä-Afrikkalaisia ihmisiä) joiden luona olimme. Matkustimme loman aikan Mosambikkiin viettämään aikaa meren rannalla. Ensimmäisenä yönä olin kylpyhuoneessa suihkussa kun putkistoista alkoi kuulua sihisevää ääntä. Vilkas mielikuvitukseni alkoi kehitellä juttuja siitä kuinka jokin varoittaa minua ja kohta se hyökkää muiden, asunnossa olevien kimppuun. Juuri samaan aikaan, POKS, ikkuna menee rikki keittiössä. Säikähdin ihan mielettömäsi ja pelkäsin sinä yönä enemmän kuin olen ikinä pelännyt. Sinä yönä oli hirveä myrsky ja myöhemmin tajusin että ikkuna oli mennyt rikki tuulen voimasta.

Kuten monet muutkin, minäkin näen unissa dejavu tilanteita ja ihmettelen sitten päivällä.

Poissa sprett

• Naurava nakki
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #157 : Tammikuu 12, 2007, 15:13:32 »
Isäni ja äitini ovat eronneet ja sanoisinko, että heidän välinsä ovat hieman tulehtuneet. He soittelevat todella harvoin (näkemisestä puhumattakaan). Sitten eräänä päivänä he soittivat samaan kellon aikaan eikä kumpikaan saanut yhteyttä, koska he olivat soittaneet samaan aikaan ja puhelin oli näyttänyt kummallakin varattua. Hassua.

figappel

• Ankeuttaja
« Vastaus #158 : Tammikuu 12, 2007, 17:48:18 »
Tälle on aivan varmasti olemassa joku järkevä selitys, minä en ole vain vielä onnistunut keksimään sitä. Huu, oudolta se tuntui joka tapauksessa.

Meillä oli edellisellä tunnilla ollut kotsaa ja englannin luokassa tajusin ettei minulla enää ollut kukkaroa eikä kännykkää. Toivoin hartaasti että olin jättänyt ne kotsan luokkaan, isossa koulussa kaikki kun häviää todella helposti (hehee, joudun aina juoksemaan kansliassa kadonneitten tavaroitteni kanssa). Lähdin tunnilta ensimmäisenä kipittämään kohti kotsan luokkaa takki kainalossa. Olin koulumme ala-aulassa, joka oli täynnä ihmisiä, kun ohitseni käveli kaksi tyttöä, joita en muista koskaan nähneeni. He kääntyivät minuun päin, ja toinen kysyi "Anteeks, oletsä :nimeni:?". Änkytin vastaukseksi joo, ja tyttö ojensi kännykkääni ja kukkaroani kysyen olivatko ne minun. Otin ne täysin hölmistyneenä, kiitin ja lähdin kävelemään seuraavalle tunnille.

Outoa tässä oli se, ettei mistään kukkaroni sisällöstä voinut päätellä nimeäni, kännykässä ainut minuun viittaava jotain tekstiviestejä lukuunottamatta oli pikkunäyttöni taustakuva, jossa on aika hämärä kuva silmästäni ja nenästäni. En muista koskaan nähneeni näitä tyttöjä, ja koulumme on iso, ja aula oli täynnä ihmisiä, enkä yhtään ymmärrä kuinka he keksivät tulla luokseni. Jos olin jättänyt tavarani kotsan luokkaan ja opettaja oli komentanut tuomaan ne minulle, en ymmärrä, koska kotsan opettaja ei voinut tunnistaa tavaroitani ja sitten hänen olisi tarvinut kuvailla minut heille. Eräs ystäväni tosin oli seuraavassa kotsan ryhmässä ja hän olisi ehkä voinut tunnistaa kännykkäni, mutta miksei hän sitten tullut tuomaan sitä minulle. Enkä edelleen ymmärrä mihin tytöt olivat kiikuttamassa kamojani ala-aulassa ja miten he tunnistivat minut... Mystistä.

Poissa Peräkylän Pete

• Pottumainen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • All right
Re: outoa?
« Vastaus #159 : Tammikuu 28, 2007, 21:09:51 »
Kun luen näitä juttuja alan uskoa enemmän ja enemmän taikuuteen...

Itse kyllä uskon kaikkeen henkimaailmaan liittyvään yliluonnolliseen, mutten taikuuteen. Eihän voi noin vain huitaista sauvalla ja sanoa "haluan sipsejä" ja sipsipussi ilmestyisi tyhjästä. Ja vaikka olisikin mahdollista, Pottereiden mukaan sauvoissa on feeniksin sulkia tai veelan hiuksia ym. eikä feeniksiä tai veeloja ole olemassa.
Syntyperäinen urpå

Nogan

• Ankeuttaja
Re: Yliluonnollisia kokemuksia ja hassuja yhteensattumia (vol2)
« Vastaus #160 : Tammikuu 30, 2007, 14:24:32 »
Tämä on todella outo kertomus. Minua ei saa syyttää siitä, että tämä saattaa kuulostaa mahdottomalta tai hullulta.

Olimme kaverimme kanssa korkealla kalliolla. Niin korkealla, että henki menisi jos putoaisi. No, kaveri meni kurkistamaan reunan yli, kun minä olin kymmenen metrin päässä. Hän tietystikkin horjahti, ja sitten.. Sitten jotenkin liikuin sekunnin murto-osassa kaverini luokse, ja otin hänestä kiinni, ja vedin turvaan. Olin siis liikkunut kymmenen metriä siinä ajassa, joka ihmiseltä menee horjahtaa hieman kallion reunan ylitse. Kaverini on monesti kiittänyt minua tästä, vaikka en ole rahallisia kiitoksia huolinutkaan.

Omituisinta on, että en tajunnut liikkuneeni. Yhtäkkiä olin vain kaverini vieressä, ja pitelin häntä kädestä jottei hän putoaisi.
Ja sitten, vielläkin omituisemmaksi menee. Kaverini oli sanonut että silmäni olivat jotenkin hehkuneet, tai vastaavaa. Tosin on itsekkin epäillyt, että auringonvalo oli vain tehnyt tepposet.

Bupu

• Ankeuttaja
« Vastaus #161 : Helmikuu 05, 2007, 16:58:16 »
Tämä on todella outo kertomus. Minua ei saa syyttää siitä, että tämä saattaa kuulostaa mahdottomalta tai hullulta.

Olimme kaverimme kanssa korkealla kalliolla. Niin korkealla, että henki menisi jos putoaisi. No, kaveri meni kurkistamaan reunan yli, kun minä olin kymmenen metrin päässä. Hän tietystikkin horjahti, ja sitten.. Sitten jotenkin liikuin sekunnin murto-osassa kaverini luokse, ja otin hänestä kiinni, ja vedin turvaan. Olin siis liikkunut kymmenen metriä siinä ajassa, joka ihmiseltä menee horjahtaa hieman kallion reunan ylitse. Kaverini on monesti kiittänyt minua tästä, vaikka en ole rahallisia kiitoksia huolinutkaan.

Omituisinta on, että en tajunnut liikkuneeni. Yhtäkkiä olin vain kaverini vieressä, ja pitelin häntä kädestä jottei hän putoaisi.
Ja sitten, vielläkin omituisemmaksi menee. Kaverini oli sanonut että silmäni olivat jotenkin hehkuneet, tai vastaavaa. Tosin on itsekkin epäillyt, että auringonvalo oli vain tehnyt tepposet.

Hmm... Ihmisruumis pystyy tekemään aivan merkillisiä juttuja joskus jos tarve vaatii. Se on tietääkseni jopa tieteellisesti todistettu. Tai ainakin tieteellisesti tutkittu. Esim. oli kerran tapahtunut niin, että yksi äiti näki kuinka hänen lapsensa jäi auton alle, meni järkyttyneenä lapsensa luo ja mitään ajattelematta nosti auton paljain käsin pois lapsensa päältä. Sen oli nähnyt kaikki kadulla olijat. Äiti itse ei myöhemmin muistanut koko tapahtumaa, mutta lääkäri oli sitten todennut jotain rasitusvammoja hänen käsivarsilla. Ehkä sinullekin tapahtui jotain sen suuntaista.   

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #162 : Helmikuu 05, 2007, 19:10:06 »
Aivan, kyseessähän on adrenaliini, joka alkaa virrata hätääntyneenä, ja joka voi antaa epätavallista voimaa.
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Poissa Lilyth Starr

• Vuotislainen
    • tämän kaupungin kadut
  • Pottermore: MoonBludger9641
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #163 : Helmikuu 06, 2007, 19:13:21 »
Aika pelottavan kuuloisia nuo teidän jutut. Minun ei tietenkään olisi pitänyt lukea niitä, yöunethan tässä menee vähemmästäkin. Minulle itselleni ei oikeastaan ole sattunut mitään yliluonnollista, pelkästään pari yhteensattumaan. Ei ne ehkä tässä kirjoitettuna kuulosta kovinkaan pelottavilta, mutta silloin kun ne tapahtui, säikähdin aika lailla :>

Tästä ensimmäisestä tapauksesta on jo melko kauan aikaa. Olin yksin kotona ja katsoin 24:sta tietokoneelta pikkusiskoni huoneessa. Kun sain siitä tarpeekseni, lähdin käymään yläkerrassa, mutta jätin vahingossa sen valikon päälle (ja tämähän oli ensimmäisen kauden valikko, jossa kuuluu musiikin lisäksi myös välillä puhettakin). Palasin sitten takaisin alakertaan ja istuin portaille (ihan pikkusiskoni huoneen vieressä) miettimään mitä tekisin seuraavaksi (ei tekemistä, ulkonakin oli jo hämärää). Istuin siinä sitten ajatuksissani kun minusta yhtäkkiä alkoi tuntua siltä, että joku katsoisi minua takana. Vilkaisin nopeasti silmäkulmastani ja näin tumman hahmon, aivan kuin joku olisi istunut kyyryssä portaiden yläpäässä ja katsonut suoraan minuun. Juuri silloin kuului myös tietokoneen kaiuttimista tarpeettoman kovaa: "That's right, I'm watching you!" En tietenkään ensin muistanut jättäneeni 24:sta päälle ja säikähdin aivan mielettömästi. En uskaltanut katsoa taaske, mutta en myöskään pystynyt liikkumaan mihinkään. Istuin hetken paikoillani, mutta muistin sitten, että tietokone oli päällä. Pakko oli tietenkin katsoa myös taakse. Ei siellä tietenkään ketään ollut. Isäni takki tosin riippui porraskaiteella ja se näytti epäilyttävästi ihmiseltä. En kuitenkaan koskaan ennen ole säikähtänyt yhtä paljon ^^

Toinen sattui tässä sitten ihan vähän aikaa sitten. Illalla nukkumaanmennessäni jätin musiikin kuulumaan (se melko hidas musiikki, joka kuuluu Paossa, jaksossa Tonight (?)). Mukana oli tietenkin ne kaikki puheenvuorot ja muut, jotka siinä samalla kuuluu. Nukahdin sitten kuitenkin, mutta heräsin yöllä. Musiikki oli pienellä, eikä siinä silloin kuulunut mitään puhetta, että unohdin sen olemassa olon täysin. Unohduin sitten ajatuksissani tuijottamaan kaappiani ja yhtäkkiä tajusin, että sen lasiovessa näkyi vaalea läikkä. Aivan kuin kaapissa olisi ollut ihminen, joka tuijotti minua. Juuri silloin alkoi myös kuulua puhetta siitä kappaleesta, jonka jätin illalla soimaan. Puhuja oli T-Bag ja se sanoi siinä todella karhealla äänellä jotain sellasita kuin: "Minä pääsen täältä jonakin päivänä. Ja kun pääsen, älä luulekaan, etten muista..." turha kai mainita, että säikähdin aivan mielettömästi. Kiskoin peiton korviin ja käänsin kaapille selän. Kesti tietenkin vähän aikaa ennen kuin sain taas unen päästä kiinni, mutta kyllä sekin sitten lopulta tuli.

Poissa Amethyst

• Vuotislainen
Vs: Yliluonnollisia kokemuksia ja hassuja yhteensattumia (vol2)
« Vastaus #164 : Maaliskuu 14, 2007, 17:57:27 »
Uusin on lähinnä hassu yhteensattuma, ei mikään pelottavan tuntuinen yliluonnollinen kokemus: Me oltiin kerran yhden kaverini kanssa liikennevaloissa odottamassa, että ne vaihtuisivat vihreiksi. Yritettiin siinä etsiä jotain nappia, mistä voisi painaa niin, että ne vaihtuisivat nopeasti. Siinä ei näkynyt mitään nappulaa. Mentiin sitten siihen tolpan luokse ja yritettiin keksiä jotain, mitä voitaisi tehdä. Yhtäkkiä ystäväni karjaisi siihen tolppaan ja samalla hetkellä liikennevalot vaihtuivat vihreiksi. Me kyllä naurettiin sille sitten vähän aikaa.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #165 : Maaliskuu 14, 2007, 18:21:39 »
Minulle ei ole oikein tapahtunut mitään yliluonnollisia juttuja, mutta sellaista arkipäivän "telepatiaa" kylläkin, aika usein. Siskon kanssa varsinkin. Ajattelen jotakin asiaa ja sanon sen, ja sitten sisko huudahtaa, että hän mietti juuri samaa. Tätä ilmenee myös ystävien kanssa. Tai joskus ajattelen jotakin asiaa tapahtuvaksi, ja kohta se sitten tapahtuukin. Se on aika outoa, ikäänkuin olisi aavistanut etukäteen, että jotakin tapahtuu. Äidillä puolestaan käy usein niin, että kun hän ajattelee jotakin tuttuaan, tämä tuttu soittaakin pian hänelle.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Monartha

• seitsemäs
  • Vuotislainen
« Vastaus #166 : Maaliskuu 14, 2007, 21:02:32 »
Kerran olin äitini kanssa kävelemässä kaupungilla ja ilmoitin hänelle että 'ai samperi mun persettä kutittaa..'(kyllä -oli erittäin tarpeellista sanoa se ääneen). Ja eikös kohta kävele ohi joku tyyppi joka julistaa kaverilleen 'samperi mun persettä kutittaa'. Kamala kulkutauti..

Joskus ajatusten putkahtaminen päähän tuosta vain tuntuu tosiaan kummalliselta. -Kuten moni täällä on puhunut noista enteistä. Ajattelee ensin ja sitten se jo tapahtuukin, mutta useinhan ajatukseen päästään jonkun pienen portin kautta. Vaikkapa katsellessani pöydälläni olevaa lamppua voin alkaa miettiä, mitä kaikkea mukavaa sillä voisikaan tehdä ja josta päästään taasen mutkitellen vaikkapa ajatukseen pienoismalli-titanicin ostamisesta.. Tismalleen samaan tapaan kuin minä nyt alan eksyä kauaspois aiheesta

Drucella

• Ankeuttaja
« Vastaus #167 : Huhtikuu 16, 2007, 16:47:17 »
Aah, näitä on kiva lueskella...

Minulle itselleni tuli mieleen, kun joskus pari vuotta sitten huoneeni järjestys oli sellainen, että nukuin selkä huoneeni oveen päin. Yhtenä yönä (tai se oli kyllä jo oikeasti aamua) näin sellaista unta, että näin itseni seisovan talomme edessä, katselemassa ympärilleen ja ehkä leppoisasti hyräilevän. Näin myös siskoni, joka hiippaili takanani selvästi tarkoituksenaan säikäyttää minut. Samassa herään siskoni huutoon ja tökkäisyyn! Hän oli oikeastikin hiipinyt selkäni taakse ja säikäyttänyt minut hereille. Jotta saisitte jonkinlaisen mielikuvan tuosta säikäytyksestä, niin siskoni unessa kumartui säikäyttämään samalla tavalla kuin the Sims:issä ne tekevät, tiedättehän?
Sönkötin hänelle vielä unenpöpperössä: "Mä näin unta, että sä aiot säikäyttää mut". Sisko nauroi.

En tiedä, minusta se oli ihmeellistä, sillä unessa siskoni oli juuri ponnistamassa säikäytykseen, ja sitten heräsin. Tarkoitan, että ihan oikeaan aikaankin hän minut herätti, jos uni olisi ollut pelkkää sattumaa. Aika metka juttu, nyt kun alan taas asiaa muistelemaan.

Toinen juttu on se, että osaan ennakoida asioita.
Esimerkiksi: Pallottelimme liikuntatunnilla ja yksi tyttö pysähtyi pallo kädessään miettien, kenelle heittäisi. Yhtäkkiä minulle tuli tunne, että "hän heittää sen varmasti tuolle tyypille, NYT" samassa ryntäsin epäilemäni tyypin eteen, ja estin hänet saamasta palloa. (Tuossa NYT-kohdassa tyttö juuri heitti sen pallon)

Toinen esimerkki: Koulussa luokkaan tullessa kerran katsoin, kun yhdellä pulpetilla oli limupullo ja eräs poika käveli kohti reppunsa kanssa. Jotenkin vain katsoin, että "poika menee varmasti tuosta ohi ja pudottaa pullon" ja eikös hän mennytkin. Pullo olisi pudonnut lattialle, ellen olisi ehtinyt napata sitä.

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #168 : Huhtikuu 16, 2007, 19:46:54 »
Näitä minulla olisi vaikka millä mitalla, mutta kirjoitan nyt muutamia ja editoin sitten myöhemmin. x) Meillä päin yliluonnollisia juttuja on nähty paljon. Suvussamme melkein jokainen on nähnyt/kokenut jotain yliluonnollista. x)

Olimme parhaan kaverini kanssa noin kuusivuotiaita, ja menimme äitiemme kanssa ompeluiltaan (jos joku ei tiedä, niin siellä on kyläläisiä tekemässä käsitöitä ja juomassa kahvia.) erääseen läheiseen taloon. Leikimme talon pihalla, kunnes näimme jonkun naisen menevän talon pihalla olevaan riiheen. Heti naisen nähtyämme huomasimme hänessä olevan jotain outoa. Hän oli vaalean harmaa, ja käveli oudon tasaisesti. Menimme kertomaan äideillemme sisälle, mitä olimme nähneet. Nämä eivät tietenkään uskoneet meitä. Palasimme ulos harmistuneena, koska meitä ei uskottu, ja menimme lähemmäs riiheä katsomaan olisiko nainen jättänyt jälkiä. Ei ollut. Kevättalven vähäinen lumi oli koskematonta, eikä siinä ollut mitään jälkiä.

Myöhemmin olen kuullut muitakin juttuja tästä Harmaaksi Rouvaksi nimitetystä haamusta. Äiti kertoi, että kun hän oli 13-vuotias, hän oli talossamme yksin sisällä. Talon viereisellä pellolla näytti kävelevän joku harmaa nainen. Mummuni on myös nähnyt Harmaan Rouvan, samoin tätini. Tätini näki hänet koulumatkalla. Hän oli tulossa läheiseltä (nyt jo lakkautetulta) ala-asteelta kaverinsa kanssa. Hänen kaverinsa poikkesi tieltä metsään kuselle. Tätini näki tiellä kävelevän harmaan naisen, ja sanoi asiasta säikähtäneenä kaverilleen, mutta nainen ehti kadota, ennen kuin kaveri tuli takaisin tielle.

2 viikkoa sitten sunnuntaina mummu ja tätini kävivät meillä kylässä. Käskin mummun opettaa minulle kuinka korteista ennustetaan. Hän opetti. Ennustin ensin itse itselleni. Sitten mummu ennusti minulle. Molemmilla kerroilla kortit olivat täsmälleen samat. Ennustin vielä kerran itselleni, ja edelleen tuli samat kortit. Sekoitimme kortit joka kerralla kunnolla, mutta näin vain kävi. x) Olin nähnyt erästä hyvin todentuntuista unta eräänä yönä, paikasta jossa oli kaksi järveä ja metsää. Kuvailin paikkaa, ja tätini sanoi heti tietävänsä paikan, kyseiset järvet ovat Loukuskylässä. x) Aion mennä niitä katsomaan ensi kesänä, sen verran jännän unen näin niihin liittyen.

Lisää yliluonnollisuuksia; Mummuni oli kerran lomittamassa yhdessä talossa. Keskellä yötä hän heräsi kun joku liikutti sänkyä. Ketään ei näkynyt. Se sama sängynliikuttaja tarttui mummua jaloista mutta mummu luki ääneen Herran siunauksen ja tämä sängynliikuttaja katosi. Koko aikana ei näkynyt ketään. Eräässä toisessa talossa mummu oli lomitusreissulla ollut pirtissä, mutta jokin pirtissä oli jotenkin ahdistanut häntä ja hänen oli ollut pakko lähteä ulos, pirtissä oli ollut jotain pelottavaa.

Ja usein minä ja kaverini ajattelemme samansuuntaisesti ja sitten yhtäaikaa sanomme jonkun asian ääneen. x) Kerran kun oli pieni, juuri puhumaan oppinut natiainen, äiti oli ajatellut kuollutta isäänsä. Minä oli sanonut "pappa." Äiti oli vähän ihmetellyt telepaattisia kykyjäni. Deja vu on myös tuttua, olen kokenut sitä monesti. Koulussa olen usein ajatellut vaikka jotain opettajaa, ja sitten se opettaja on kävellyt ohi, vaikkei sen luokka olisi samassa rakennuksessakaan. Viime perjantaina (perjantai 13!) minulla olisi pitänyt olla ratsastustunti. Kukaan ei ollut ilmoittanut, että se on peruttu. Kuitenkin, kun olin menossa ratsastustunnille isäni kyydissä, sanoin isälleni "Se ratsastustunti on varmasti peruttu." Niinhän se oli. Se vain tuli mieleeni silloin, vaikkei siitä minulle kukaan ollut ilmoittanut.

Editoin kun muistuu lisää näitä juttuja mieleen.

En usko taikuuteen, uskon yliluonnolliseen. x)

Poissa helmikana

• Vuotislainen
« Vastaus #169 : Huhtikuu 16, 2007, 21:45:48 »
Myöhemmin olen kuullut muitakin juttuja tästä Harmaaksi Rouvaksi nimitetystä haamusta...
Minulla on aika samanlainen juttu kuin edellisessä viestissä Moondancerilla. Tämä tosin ei kulje suvussa, mutta ompahan kotipaikkakunnallani mökki, joka on nimeltään Aaltosen mökki. En enää muista täsmälleen, miten tämä 'urbaanilegenda' menee, mutta sanotaan kuitenkin että siellä asui/oli/tms joskus mies, jolla oli hevonen. Eräs yö sitten mies ja hevonen hukkuivat (tai heidät hukutettiin, en tosissaan muista tätä yhtään). Sen jälkeen on sanottu, että keskiöisin, mökin rannan laiturilla laukkaa hevonen selässään päätön mies. Olen kuullut monelta, että ovat nähneet tämän, ja itsekin 'luulen' nähneeni tämän. Voi olla, että minulle tuli vain joku illuusio ja silmäni tekivät tepposiaan, mutta luulen silti näin. Karmivaa, eikö?

Harmittaa kun minulle ei ole muita yliluonnollisia juttuja tms ikinä tapahtunut! Epäreilua! *vinkuu todistetta taikuuden olemassaolosta*

Poissa blue kelpie

• avaimen haltia
  • Vuotislainen
  • elämä on kovaa käytä avainta
kappas...
« Vastaus #170 : Huhtikuu 21, 2007, 16:32:19 »
 Niin no ei tämäkää ole mikään suuri juttu mutta kummalinen. Pari kuukauttasitten näin unta että menin ostamaan jotain kouluni läheltä

olevasta ärrästä jotain...sitten minun kädessäni oli yu-gi-oh 8 ja sinä kasi oli musta punaisella taustalla.....Ihmetelin sitä auksi kun

numerot merkataan niisssä aina harmalle taustalle...No stten kun menin ostamaan sitä niin siinä todella oli pinainn ympyrä jossa oli musta 8
dataa kotona ja koulussa

lifegoeson

• Ankeuttaja
« Vastaus #171 : Toukokuu 05, 2007, 22:56:49 »
Tää nyt ei silleen oo mikää kummallinen juttu, mut mulla käy ehkä pari kertaa viikossa silleen, että kun joku asia tapahtuu, kuten nyt esimerkkinä se kun olin yhden kaverini kanssa viime talvena pelaamassa jääkiekkoa, ja siirsimme maalia toiseen paikkaan, minulle tuli vahva tunne että se olisi tapahtunut aikasemminki (mutta se ei voinut olla tapahtunut aikaisemmin, koska emme olleet kyseisen kaverini kanssa tunteneet kuin pari kuukautta)
Että näin...;DDD

Poissa Peräkylän Pete

• Pottumainen
  • Vuotislainen
  • All right
« Vastaus #172 : Toukokuu 07, 2007, 23:04:12 »
Olin luokkamme ja viereisen luokan kanssa kolmen päivän pituisella retkellä. Kaikki yöpyivät isossa talossa jossa oli 12 neljän hengen huonetta. Minä olin huoneessa kolmen muun ystäväni kanssa.

Sitten kun minä olin menossa huoneeseen hakemaan tavaroita erään toisen ystävän kanssa kuulimme outoja ääniä huoneestamme, joka oli ulkoapäin lukittu. Aluksi kuului vaimeaa kitaransoittoa muistuttava ääni, Sitten kuulimme kaksi raskasta huokausta, outoa muminaa ja raskasta hengitystä. Sitten joku koputti hiljaa oveen huoneen sisältä. Minä ja kaverini olimme todella peloissamme ja huomasimme samalla että lähtiessämme hakemaan tavaroita meiltä olivat unohtuneet avaimet, joten kävimme talon alakerrassa hakemaan opettajalta huoneemme avaimia ja jätimme erään toisen kaverimme vahtimaan käytävälle. Avaimista ei ole kopioita, vaan on olemassa vain alkuperäinen sekä yleisavain. Kun avasimme oven, huoneessa ei ollut ketään.

Lisäksi seuraavana iltana eräs tyttö (ehdottoman rehellinen ihminen) kertoi kuulleensa huutoa huoneestamme kulkiessaan ohi. Ja sehän oli taaskin ulkoapäin lukittu. Karmivaa.

Talosta on kerrottu paljon kummitustarinoita, kerrotaan muun muassa että eräs siellä työskentelevä opas kuoli ja hänen naisystävänsä tuli hulluksi heidän kuultuaan huutoja ja mennessään tarkistamaan niiden lähdettä ullakolle. Toinen tarina kertoo taas erään nuoren naisen hirttäytyneen puuhun talon lähistöllä. Lisäksi meille kerrottiin myös, että vuosia sitten talon rapussa kuusivuotiaalta pojalta putosi pallo portailla ja hän oli menossa portaita alaspäin jolloin hän kompastui, putosi kiviportaita ja kuoli. Sanotaan, että pojan voi vielä nähdä kummittelevan talon rapussa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2007, 15:38:39 kirjoittanut Peräkylän Pete »
Syntyperäinen urpå

Poissa Smoothie

• ilokaasu
  • Vuotislainen
  • oh mama.<3
« Vastaus #173 : Toukokuu 13, 2007, 21:44:18 »
Minä pelkään aivan mielettömästi tälläisiä yliluonnollisia ilmiöitä enkä siksi pysty edes lukemaan näitä juttuja ilman, että valot ovat kaikki päällä ja ovi auki. -___-"

Joka tapauksessa.

Tässä samaisessa huoneessa on kuollut asuntomme entinen omistaja sydänkohtaukseen, mutta en ole kokenut täällä mitään, vaan käytävässä tämän huoneen vieressä.
Valvon usein pidempään kuin äitini ja pikkuveljeni ja niin tein tälläkin kertaa. Sammutin television ja lähdin omaan huoneeseeni. Omaan huoneeseen päästäkseni minun täytyy kulkea tuon käytävän läpi. No, juuri oman huoneeni ovella tunsin, kuinka joku taputti kevyesti selkääni. Kiljaisin tietenkin, eikä siellä edes ollut ketään.

Seuraavana iltana olin juuri samassa kohtaa kun tunsin tuulahduksen kaulallani, niin kuin joku olisi puhaltanut siihen.

Nykyään kuljen koko käytävän läpi iltaisin niin, etten varmasti joudu kulkemaan pimeässä. Kaikki valot siis päällä, olohuoneesta omaan huoneeseeni asti.

Santiago

• Ankeuttaja
« Vastaus #174 : Toukokuu 14, 2007, 20:38:29 »
Kummallista, etten ole kirjoittanut tästä tähän topiciin. Voi voi minua muistamatonta.

Nukuin rauhallisesti huoneessani eräänä yönä, kuten teen joka yö. Heräsin siihen, kun kuulin, kuinka ovenkahvaani käännettiin muutaman kerran. Ajattelin, että äitini sieltä tulee, mutta mietin samalla, miksei hän saanut ovea heti auki. Hetken kuluttua oveni avattiin (näen sängystäni, kun ovi avataan ja kun se on auki). Kuulostelin hiljaa, ja kuulin äitini kuorsauksen hänen huonestaan. Hän siis nukkui paikoillaan sängyssään. Tuijotin ovenkahvaa. Siihen ei tarttunut kukaan, mutta ovi painautui takaisin kiinni. Kahvaa painettiin, jotta jäykkä ovi menisi kunnolla kiinni.

Voitte vain arvata, nukuinko minä sen jälkeen koko yönä, vai vinguinko kauhuissani kuin pikkulapsi syvällä peiton sisällä. Kukaan muu kuin äitini ei olisi voinut avata ovea, eikä hän ollut lähelläkään oveani. Eikä se voinut olla tuulikaan. Eräs ystäväni, joka on vielä säikympi näissä asioissa kuin minä, vannoi, ettei koskaan tule meille yöksi. ^^