Kirjoittaja Aihe: Yliluonnollisia kokemuksia ja hassuja yhteensattumia (vol2)  (Luettu 47405 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Rokkarityttö

• Ankeuttaja
Yliluonnollisia kokemuksia ja hassuja yhteensattumia (vol2)
« Vastaus #125 : Syyskuu 19, 2006, 09:48:47 »
Hrr...  minen uskalla olla enää yksin kotona x)

Minulle näitä on satutnut muutama (ei mitään luonnonmullistuksia, tavallisia pikkujuttuja vain):

Liikuntatunnilla meillä oli kaiken maailman spurtteja ja juoksua sijaisen johdolla. Eräs osa oli niin, että istuimme maassa selkä sijaiseen päin ja kun hän puhalsi pilliin, piti nousta ja lähteä juoksemaan häntä kohti. Tätä tehtiin neljä-viisi kertaa. No, minätyttöhän laskin päässäni hiljaa kolmeen ja kas, joka kerta kun olin saanut laskettua 'kolme', sijainen antoi lähtömerkin.

Deja vú -ilmiöt ovat minulle hyvinkin tuttuja. Niitä on ainakin kerran kuukaudessa (tosin ovat alkaneet harventua). Näen myös unta asioista, joita minulle tulee tapahtumaan. Ja nehän tapahtuvat.

Eräs uni... hrr... viime vuonna näin unta halaavani erästä vuoden vanhempaa poikaa koulumme ruokalan edessä. Pojalla oli unessa päällään eräs huppari, jota en ollut nähnyt koskaan aikaisemmin.
No, arvatkaas nyt kenet näin ruokalan edessä - tuo sama huppari päällään? Säikäyttävä kokemus.

Lainaus käyttäjältä: "Sirii"

Olen menossa nukkumaan. Yhtäkkiä minut valtaa suunnaton tarve mennä ulos. Aina en mene, mutta jos suinkin mahdollista, niin menen, sillä jokakerta, kun ene mene minulle tulee valtavan huono olo ja en saa nukuttua yhtään koko yönä.
No eniveis, silloin kuin menen, vuodenajasta välittämättä, menen mahd. vähissä vaatteissa, ainakin ilman sukkia jos ei muuta. Mieleni tekee mennä milloin minnekin, useimmiten jonnekin korkealle; katolle, puun latvaan tms. Joskus taas tekee mieli kieriä ruohossa/lumessa/lehdissä/mudassa. Joka kerta tuohon tunteeseen kuitenkin sisältyy se, että tekee mieli olla yhteydessä luontoon. Kunnolla, ei sillein leikisti. Ja sitten hetken päästä joku tajuaa, että olen ulkona ja minut saa suunnilleen väkisisn, itkevänä hakea pakolla pois sieltä. Joskus kesä/kevät/syksy öinä, kun on lämmin, saatan oikeasti istua sen kaksi tai kolmekin tuntia katolla kuulematta ja näkemättä juuri mitään...
Se on outoa, en muista siitä ajasta itseasiassa juuri mitään. Äiti sanoo aina, että liikun katolla (peltikatto, räminä kuuluu kävellessä), mutta en itse muista sitä. Muistan sen, kun menen katolle ja sen kun tulen sieltä pois (hyvin vastahakoisesti), mutta mitään sillä olostani en muista. Kello on ainoa joka sanoo minulle, kuinka paljon olen siellä aikaani viettänyt, siellä kaikki, aika, paikka, ihan kaikki ympäröivä, ikäänkuin... Sulautuu yhdeksi, niinkuin mitään muuta ei olisikaan.
No joo, mutta se tunne, hirveä tarve lähteä keskelle luontoa (ehe, muistin juuri, mökillä pääsee yölläkin uimaan <3 se on kaikkei tyydyttävintä), se on outo outo outo tunne. Ei miellyttävä eikä epämiellyttävä, pelkkä halu mennä.
Se se on hassu tunne, osaisittekos selittää?

Visitoihan Wicca tms. topicissa? Luulenpa tuon olevan se nk. Kutsu. Paremmin en osaa selittää... *lähtee etsimään ko. topsua*

//Tässä se on.

//Tänään markkinoilta tarttui mukaan pronssisormus, jossa on sellainen tähti, u knw? Laitoin sen keskisormeen, varmasti laitoin, ja siinä olen sitä pitänyt. Vähän aikaa sitten tosin huomasin sormuksen siirtyneen nimettömääni itsestään.  Outoa?
///Nyt sormus on siirtynyt nimettömään kaksi kertaa ja kadonnut jäljettömiin. Iik. Lisäksi vasemmassa olkapäässäni on kuunsirpin muotoinen syntymämerkki, jota en ole ennen nähnyt. Ô__õ

pakanalapsi

• Ankeuttaja
« Vastaus #126 : Lokakuu 07, 2006, 15:55:52 »
Hrr... Kylmät väreet kulkevat selkää pitkin koko ajan kun näitä lukee. Kuulostaa niin pelottavalta ja useimmat vielä niin tutuilta. "Heiii, minullekin on käynyt noin..."

Tämä ei ole sattunut minulle, vaan veljelleni. Hän oli ehkä neljän, viiden vanhana kaupungilla äitini kanssa (siis isoveli, tämä tapahtui kauan ennen syntymääni) kun hän yht'äkkiä, tyhjällä kadulla pysähtyi ja sanoi: "Se putosi." Samanaikaisesti Venäjällä matkustajalentokone törmäsi maahan. Kaikki matkustajat kuolivat.

Sekä äitini että äitini äiti ovat nähneet tai tunteneet ennalta joitakin tapahtumia. Isoäitini pelasti kerran minun äitini ja enoni tulipalosta tällaisen näyn ansiosta. Molemmilta nämä näyt ovat kuitenkin loppuneet, mummoltani parikymppisenä ja äidiltäni minun ikäisenäni. Myös minä olen kokenut ennenäkyjä, mutta minulta ne eivät ole vielä loppuneet. Kuitenkaan muut sisarukseni tai enoni eivät tuota veljeni sanomaa lukuunottamatta ole kokeneet mitään vastaavaa.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #127 : Lokakuu 07, 2006, 18:01:10 »
Minä näen joskus harvoin enneunia, mutta minut valtaa joskus karmiva tunne, kun jotakin pahaa tapahtuu.

Viimeksi näkemäni enneuni oli se, että olin erään opettajan puhuttelussa. Ja seuraavana päivänä olin juuri sen opettajan puhuttelussa (loppujen lopuksi se uskoi, etten minä tehnyt mitään)...

Mutta näistä tuntemuksista... Silloin Konginkankaan bussiturman aikaan olin nukkumassa. Heräsin yhtäkkiä hikisenä ja paniikissa. Katsoin kelloa ohimennen ja menin takaisin nukkumaan, mutten saanut kunnolla unta.
Seuraavana aamuna sain tietää, että oli tapahtunut se bussiturma. Luin tekstitv:ltä lisää tietoa, ja katsoessani kellonaikaa huomasin, että olin juuri edellisenä yönä herännyt samaan aikaan...
Sama toistuin mm. Aasian tsunamin aikaan ja WTC-turman aikoihin.

Tiedän, että moni pitää enteitä yms. hölynpölynä, mutta minä uskon niihin. Monet kerrat ne ovat käyneet toteen.
Luulen, että melko useat ihmiset näkevät enteitä jollakin tasolla, mutta varsinainen ennustus on vain harvojen lahja, ja useimmat ennustajat ovat huijareita.
En tiedä suvussani olevan mitään enteiden näkijöitä tms.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #128 : Lokakuu 24, 2006, 19:36:07 »
Mulle on käynyt monta kertaa silleen, että mä meen johonkin uuteen paikkaan ja sitten tulee tunne, että oon käyny täällä ennenkin.

Sit joskus mä herään yöllä kesken unien ja oon ihan varma, että on tapahtunut jotain tavallisesta poikkeavaa. Yks yö mä sain sitten päähäni, että meidän vastapäätä yhen tyypin raksalla tapahtuu jotain pimeetä. Menin tietty ikkunaan katsomaan ja siinä pihalla oli joku vanha romuauto ja muutama heppu hiippas pitkin pihoja. Olin tietty ihan kauhusta kankeena, mut olin sen verran väsy, että menin suoraan nukkuun. Myöhemmin selvis, että ne oli ollut sen m un uuden naapurin kavereita. Tosin aika omituinen ajankohta saapua jonkun tontille.
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Poissa Megera

• Vuotislainen
    • Megeran Blogisivu
« Vastaus #129 : Lokakuu 24, 2006, 19:58:35 »
Tästä on kyllä pari vuotta aikaa mut mä olin äitin kanssa laivalla siä oli myös mun kaveri ja sen äiti. Ensimmäinen popstar kilpailu oli loppunu ja Gimmeliltä tullu uus levy ja mä näin unta et me nähään joku julkkis siä ja kuinka ollakkaan Ushma oli siellä (saatiin nimmarit ja kaikkea). Ja aina välillä minullekkin tulee sellasia tilanteita et tuntuu et oon ollu jossakin paikassa ennenkin  vaik en ole ollut siä ikinä ennen.
~Megera
/Muoks: Tulipa sekava viesti
Like a river flowing to the sea
You'll be miles away, and I will know
I know I can deal with the pain
No reason to cry.

ennustaja

• Ankeuttaja
« Vastaus #130 : Lokakuu 24, 2006, 20:05:54 »
Ihan vaam, joskus kun jotain tapahtuu kotona,koulussa tai ihan missä tahansa tuntuu kuin olisin sen nähnyt jossain unessa? Se tuntuu vähän kummalliselta....

Poissa qmis

• paperitähti
  • Vuotislainen
  • kaunein
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #131 : Lokakuu 24, 2006, 20:21:37 »
^Kaksi viimeisintä viestittäjää; puhutte varmastikin Dejá Vu -ilmiöstä. Tulee tunne, että hei, tämä on jo koettu / nähty? ^^ Dejá Vu:sta lisää TÄÄLLÄ.
And I will love until my heart it aches
And I will love until my heart it breaks
Kanelitanko -> qmis

Poissa Kestler

• Kelmi
  • Vuotislainen
Mulle sattuu ja tapahtuu yli luonnollisia asioita
« Vastaus #132 : Lokakuu 25, 2006, 19:31:42 »
Mistä alottaisin voin uskoa et mua uskotaan vainoharhaseks näitten tapahtumin takia. sain kerran lehden nousemaan kun nostin sormen ilmaan ja oli tuuleton päivä. Kerran yhen pensaan lehdet väpätti vaikka ei tuullut ja kun puhalsin niitä lehtiä. Ja ne lopetti väpättämisen ja ku rupes tuulemaan ne lehdet pysy paikallaan. Ja pystyn komentamaan joitakin eläimiä ajtuksen voimalla. Ja paljon muutakin kummaa on tapahtunut.

Tiedän et tä kuulosta uskomattomalta mut tiedän mitä oon nähnyt
Sirius, you are going to have place in my heart always

Rokkarityttö

• Ankeuttaja
« Vastaus #133 : Lokakuu 28, 2006, 13:31:01 »
Mulle taas tapahtuu.

Saksan tunnilla opettaja selitti jotain asiaa ja tuntui kuin joku olisi kiskaissut minua kevyesti hiuksista. Katsoin ympärillni, ei ketään. Paras kaverini, joka istui vieressäni, se ei ollut. Eräällä äidinkielentunnilla sitten, tein koetta jotka kaikki muut olivat jo tehneet. Yhtäkkiä kuulin kuin joku olisi kuiskannut nimeni ja nostin pääni. Kaikki lukivat eikä kukaan edes katsonut minuun.

muoksin jos muistan ^^

Ninde

• Ankeuttaja
« Vastaus #134 : Lokakuu 28, 2006, 15:24:22 »
Mistähän sitä aloittaisi.

Pienenä kun oli perhepäivähoidossa, meidät jotka eivät nukkuneet päiväunia lähetettiin pihalle leikkimään. Minulle kävi muutaman kerran niin, että kävelin ulkona ja kuulin äidin äänen huutavan nimeäni. Äitiäni ei kuitenkaan näkynyt missään. Tämä tapahtui useamman kerran ja aina kävellessäni tietystä kohtaa pihalla.

Näin ennen unia siitä mitä seuraavana päivänä tapahtuu. Koulussa saattoi äkkiä tulla tunne, että hei tämähän on jo tapahtunut. Nykyisin en ole niitä pahemmin nähnyt.

Varsinkin tässä lähiaikoina minulle on käynyt niin, että juuri kun olen nukahtanut minulle tulee kauhea putoamisen tunne ja säpsähdän (kirjaimellisesti) hereille aivan kuin yrittäen epätoivoisesti napata kiinni jostakin.

Viime kesänä olin kaverini mökillä ja nukuimme huoneessa, jossa oli aivan pimeää. Heräsin yöllä siihen että kamuni huusi tuskastuneena toisen kaverinsa nimeä. Hän oli noussut istumaan ja huusi, että meidän pitäisi juosta äkkiä talon toiseen päähän. Käskin kamuani laittamaan valot päälle. Hän oli edelleen puoliksi unessa ja selitti jotain talosta ja montusta.
Nukuimme loppuyön valot päällä. Aamulla kaverini ei muistanut tapauksesta juuri mitään. Kerroin mitä oli tapahtunut ja hän selitti unensa.
Ei mitään yliluonnollista, mutta aika karmivaa varsinkin, kun olin itsekin uninen.

Palasin muoksimaan kun tuli uusia juttuja mieleen...

Olin kaverini luona yötä halloweenin aikaan. Tarkoituksena oli nukkua pihalla olevassa asuntovaunussa. Ulkona oli jo ihan pimeää, kun valot alkoivat räpsiä. Se oli aika karmivaa kun ulkona vielä tuulikin ihan reippaasti. Päätimme mennä suosiolla sisälle. Keräsimme kaikki tavarat ja kaverini oli juuri laittamassa ovea kiinni kun kuulin asuntovaunun pienestä makuuhuoneesta kolinaa. Kysyin kaveriltani että olithan se sinä. Kaverini kielsi ja lähdimme vähän vauhdilla sisälle.

Minulle tulee aina välillä outo tunne. Sitä on kamalan vaikea selittää mutta yritetään silti. Tuntuu jotenkin siltä, kuin pyörisi. Ajatukset menevät nopeasti ja seuraavassa hetkessä hitaasti. Kaikki muut kun siihen liittyvät häviävät. Välillä olo on kamalan innostunut ja hetkessä masentunut. Olo on jotenkin toivoton. Kuulen väilillä aivan kuin äitini äänen joka puhuu jostain että toivo on menetetty.    Tuntuu siltä, kuin en voisi tehdä mitään. Se kamala pyörimisen tunne. Tämä tunne on aivan kamala eikä se lähde pois vaikka yrittäisin pistää iloista musiikkia päälle tai muuta. Alan yleensä painaa ohimoitani ja hokea että se menisi pois. Tämä tunne tuli kerran matikan kokeessa, joka menikin sitten aivan surkeasti. No en saanut sitä kunnolla selitettyä mutta jotain tuos suuntaista.
Saatan kuullostaa sekopäältä mutta tuo on oikeasti ahdistavaa.

Nuurah

• Ankeuttaja
« Vastaus #135 : Lokakuu 29, 2006, 13:05:16 »
Tämä tapahtui pari vuotta sitten loppukesästä. Meillä oli silloin kissa, joka oli ollut jo viikon putkeen poissa kotoa. Kerran sitten ollessani yksin kotona, kuulin kissan naukumista. Oletin sen olevan erään oven takana. Menin katsomaan, siellä ei ollut mitään. Sitten kuulin sen taas. Kiersin joka huoneen ja katsoin pihaltammekin, mutta ei mitään. Parin tunnin kuluttua naapurimme tuli kertomaan, että oli löytänyt kissamme kuolleena ojasta.

SurunKyynel

• Ankeuttaja
« Vastaus #136 : Marraskuu 10, 2006, 22:02:42 »
En tiedä kuuluuko aihe tähän mutta minusta kuuluisi.

Elikkä. Olin kerran entisen poikaystäväni tykönä pääsiäisenä. Poika oli juuri saanut uuden kauhu pelin jota tuolloin sitten pelaili innolla niin paljon että meinasi itseä raivostuttamaan.

Pelissä välähtää tahallaan pikkutytön pelottavat kasvot jotta pelaaja säikähtäisi ja menettäisi kontrollinsa hetkeksi peliin. Minä istun sängyllä ja pyörittelen kädessäni mini-suklaa-pääsiäismunaa. Poika oli selkäpäin minuun ja mietin että osuisinko ruutuun jos heitän tämön kokkelin siihen.
Minä heitän kokkelin ruutuun ja samaan aikaan kun kokkeli osuu ruutuun niin se kauhea tytön naama vilahtaa siinä ruudussa. Poika pelästyy niin pahasti, hyvä ettei tuolilta lentänyt nurin. Sainpahan hermoni purettua kauhealla naurun rämäkällä...

Poissa Less

• Vuotislainen
« Vastaus #137 : Marraskuu 12, 2006, 16:45:20 »
Eh, ei olisi pitänyt tulla lukemaan näitä juttujanne, nyt minua pelottaa. :D Itselleni ei mitään kummempaa ole tapahtunut.

Kaksi vuotta sitten kun tulin yläasteelle, meille seiskoille pidettiin tutustumisdisko. No, olin tietenkin ehtinyt jo sen kahden viikon aikana ihastua erääseen rinnakkaisluokkalaiseen poikaan. Diskossa oli tuttuun tapaan rusettitanssi, ja diskon järjestäjät (tukarit) olivat laittaneet parit oman päänsä mukaan. Kun pareja alettiin kuuluttamaan, laitoin kädet ristiin ja rukoilin, että pääsen ihastukseni pariksi. No, kuinkas ollakaan, pian kuulutettiin minä ja ihastukseni. Sattumaa ehkä, mutta silti ristin käteni uudelleen ja kiitin.

Toinen sattui pari päivää sitten, kun olin menossa toista kertaa mopokortin teoriakokeeseen. Aikani oli yhdeksältä, ja isäni sanoi, että jos pääsen sen läpi tällä kertaa minun ei tarvitse mennä kouluun enää sen jälkeen. Ennen kokeen alkua rukoilin että pääsen sen tällä kertaa läpi. Sitten ensimmäisen kysymyksen aikana tunsin, kuinka lävitseni meni sellainen lämmin ja outo tunne. Sen jälkeen en enää jännittänyt, tunsin oloni rauhalliseksi ja lämpimäksi, ja tavallaan tiesin että pääsen läpi. No, minä sitten pääsin läpi (jihuu!), ja sen jälkeen ristin käteni ja kiitin taas.

Sattumia ehkä, mutta haluan uskoa että eivät olleet.

Nora Meyer

• Ankeuttaja
« Vastaus #138 : Marraskuu 13, 2006, 18:58:59 »
Minulle käy usein niin, että nään unta, että jotain tapahtuu ja sit se tapahtuu. Siis en mistään isoista asioista, mut kumminkin.  Laitampas tähän jotain esimerkkiä....

UNI:

Kävelin pimeessä metsässä, ja sit mun eteen yhtäkkiä hyppäsi jämis. Se alko hyppiin mua kohti.... (virnvirn) Väistin, mut se tuli takaa uudestaan. Muistin, että täähän on tapahtunut ennenkin... (de ja vu) , tai ainakin niin ajattelin.

/UNI

tapahtuma:

Olin kävelemässä kirjastosta kotiin päin, kun kuulin kahinaa pusikosta. Jänis. Tiedätte mitä tapahtu. Toi uni. Ajattelin, että de ja vu, ja vasta sen jälkeen muistin, että olin nähnyt unta samasta asiasta! outoa(ko)

-Nora

SurunKyynel

• Ankeuttaja
« Vastaus #139 : Marraskuu 13, 2006, 19:26:18 »
En ole muistaakseni itse nähnyt unta joka olisi tapahtunut jälkeen todellisuudessa.

Toisaalta tämä de ja vu ilmiö on minulle liiankin tuttu.
Joskus sitä ilmiötä tuli aivan mahdottoman monta kertaa peräkkäin ja aina kun tiesi sen tulevan ja se tuli alkoi huutamaan jollekkin ei elä tee noi ku jotta muuta ja ilmiö vaan jatkui. Kun joskus koitti olla paikallaan niin sekin tuntui olevan de ja vu ilmiötä. Joskus ne kestivät yli 10 sekunttia. Aivan älyttömiä. Mutta hauskoja.

Toinen asia jota olen miettinyt että oliko yksi asia unta joka toteutui myöhemmin vai pelkkää unta. Vai pelkkää totta. Tunne on molemmin puolinen että se on unta mutta sitten miettii että ei kyllä se on totta. Sitä en tule koskaan selvittämään.

Elikkä. Tässä unessa tai missä lie ehkä totuudessa minä kävelen mökillä kohti taloani jutellen poikaystäväni kanssa (emme tuolloin vielä seurustelleet) puhelimessa kunnes olin lopettamassa puhelua ja molemmat sanoimme yhtä aikaa oot rakas. Kysyin seuraavana päivänä tätä poikaystävältäni ja hänkään ei muista oliko se totta vai unta. Hän veikkasi että se voi olla hyvinkin totta,  mutta minua jää edelleen vaivaamaan se koska se tuntui unelta ja alan ennemmin uskoa siihen että se oli unta.

Toinen juttu minkä tiedän olevan totta mutta kuvittelen sen olevan unta alkaa tuntua myös enemmänkin unelta kuin todelta koska miettii sitä siltä kannalta että ei se voinut olla näin jolloin alan uskoa siihen mitä uskon enkä mikä on totta... Kummallista

Poissa Peräkylän Pete

• Pottumainen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • All right
« Vastaus #140 : Joulukuu 26, 2006, 21:57:18 »
Jotkut jutut ovat todella karmivia, jotkut taas ei. Itselleni ei ole pahemmin sattunut mitään tyyliin että olisin nähnyt unen ja se olisis sitten toteutunut. Paitsi kerran. Olin muistaakseni 8-vuotias. Näin unta jossa kuljin pitkin tietä jossa oli nopeusrajoituksen tapainen kyltti. Kyltissä luki numero kolme.  Seuraavana päivänä uutisissa sanottiin, että kolme ihmistä oli hukkunut edellisenä päivänä. Tosin tämä on mitä todennäkööisemmin pelkkä yhteensattuma.
Syntyperäinen urpå

Poissa Amethyst

• Vuotislainen
« Vastaus #141 : Joulukuu 27, 2006, 11:55:27 »
Meillä oli kerran rytmisen voimistelun leiri, elikkä mentiin jonnekkin toiseen kaupunkiin ja siellä oli eri valmentajia valmentamassa meitä. Yöllä ei sitten oikein saatu nukuttua. Kaksi henkilöä sitten nukahti siellä. Kaikki muut sitten kuunneltiin, kun ne höpötteli jotain omaa koko ajan. Mm. toinen sanoi jossain vaiheessa yhtäkkiä: kananmunavoileipä. Me revettiin nauramaan ihan hullusti. He puhuivat jotenkin toisilleen ollessaan unessa. Sitten toinen heistä heräsi ja silloin se toinen alkoi aivan hädissään jotain puhumaan, että (oletetaan, että sen, joka oli herännyt, nimi oli vaikka Sara) Sara, minne sä hävisit? Sara, tuu takasin. Se oli aika pelottavaa silloin, koska me oltiin kerrottu toisillemme kaikkia kummitustarinoita.

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
« Vastaus #142 : Joulukuu 29, 2006, 11:59:17 »
No, tämä on varmasti todella lievää verrattuna muiden juttuihin, mutta kerrompa silti. Eilen illalla meinaan tapahtu kiva yhteensattuma.

Etsiskelin yhtä polttamaani cd-levyä mun huoneesta, joka on hävinnyt jonnekkin. Nostelin pöydältäni kaikki poltetut cd-levy kotelot useampaankin kertaan. Sitten yhdestä cd-levyn kannesta tuli etäissti mieleen äitini polttama cd-levy mihin hän oli polttanut uusimman Bridget Jonesin kaikki kappaleet ja niistä se The Darknesin biisi (kyllä kai ne sen biisin tiedätte?). Muistelin sen kappaleen kertosäettä vähän aikaa ja sitten annoin olla ja aloin taas ettimään sitä toista cd-levyä. Hassuinta tässä jutussa oli se että melkein heti alkoi olohuoneessa soimaan tuo kappale kertosäkeestä. Menin kattoon ja huomasin että äiskä katteli Bridget Jonesia Canalilta (josta en siis tiennyt).

Tämä oli aika hyvä sattuma^^;

No, jottei tästä viestistä tulisi liian lyhyt kerron sitten yhen jutun minkä ope kertoi meille ja uskoisin tämän olevan totta (ope kun ei tunnu olevan sellainen tyyppi joka valehtelee). Hän oli opiskelu aikoinaan asunut (?) jossain vanhassa talossa tai sitten hän oli käynyt vierailulla opiskelukaverinsa luona, en muista tarkkaan, mutta ope oli sitten nukkunut jossain huoneessa ja oli sitten yöllä herännyt ja nähnyt tytön seisovan sängyn vieressä ja katselevan häntä. Eikä kuulemma talossa ollut mitään tyttöä heidän lisäksi. En tiiä mitä hän sitten sen jälkeen teki kun satuin olemaan toisessa päässä luokkaa enkä kuullut kaikkea, mutta tuon verran nyt ainakin.
"Are we there yet?"
"No"

noressa

• Ankeuttaja
« Vastaus #143 : Joulukuu 30, 2006, 10:34:09 »
En tiiä onko tämä hirveän kummallinen, mutta kerron silti.

Olin illalla laittanut sängyn yläpuolelle uuden julisteen. Sen jälkeen menin nukkumaan. Näin aluksi ihan normaalia unta, kunnes siihen tuli musta koira. Koira sanoi mulle: "tuo juliste tippuu kohta sun päähän." Se toisteli sitä jonku aikaa. Yhtäkkiä heräsin ja tunsin jotain naamallani. Laitoin valot päälle ja huomasin, että se oli illalla laittamani juliste.

mörkö

• Ankeuttaja
« Vastaus #144 : Joulukuu 31, 2006, 13:14:30 »
Pari syksyä sitten yritin soittaa kaverilleni Reetalle. Näpyttelin hänen numeronsa vahingossa väärin. (Kahden seiskan kohdalle kaksi ysiä.) Soitin sitten onnellisen tietämättömänä kelle puhelu oikeasti meni. Puhelimeen vastasi toinen Reetta. Selitin sille sitten aikani ummet ja lammet kunnes puhelimen päässä oleva Reetta sanoo että taisin soittaa väärään numeroon.  Suljin puhelimen ja nauroin vedet silmissä. : D

Sauerkraut

• Ankeuttaja
« Vastaus #145 : Joulukuu 31, 2006, 13:49:21 »
Minulle on tapahtunut omituisia sattumuksia lähinnä unien kautta. Näen usein unia, joita voisi kutsua enneuniksikin, jos niitä osaisin etukäteen yhtään tulkita.

Kesällä näin unta, jossa ystäväni soitti ja sanoi, että koska ei voi nähdä minua vähään aikaan, hän tahtoo vietää aikaansa uuden kaverinsa Mikaelin kanssa.

Noh, minä tai kaverinihan emme ketään Mikaelia tunteneet. Ennen kuin pari viikkoa myöhemmin, minä olin lähdössä kuukaudeksi ulkomaille ja kaverini kertoi, että oli ihastunut - poika oli nimeltään Mikael.

Pähkinäkettu

• Ankeuttaja
« Vastaus #146 : Joulukuu 31, 2006, 13:55:14 »
Minulla on näitä sattumia todella paljon, laitan tähän nyt vain pari.

Pentuna (ekalla) kaverini kanssa hilluttiin pellolla, jossa oli autiotalo. Pellolta löytyi sammakkosorminukke. Paiskasimme sen sinne taloon, naurettiin makeasti ja oltiin ylpeitä kun uskallettiin.
Seuraavana pääsiäisenä pääsiäismunasta ilmestyikin mulle sellainen samanlainen sammakko.
En nyt sanoisi, että tämä olisi jotakin tosi yliluonnollista, mutta kyllä siinä ekaluokkalaisen pienet kädet alkoi tärisemään, kun muistin sen sammakon jonka rohkeina sinne autiotaloon kippasimme.

Tässä vähän aikaa sitten, kun istuin bussissa tulossa Kampista kotiin, viereeni istui joku mies. En yleensäkään tykkää, kun joku istuu viereeni, sieltä on sitten ärsyttävä lähteä tunkemaan pois sieltä ikkunanviereiseltä penkiltä.
Mietin, että millähän pysäkillä tuo mies jää, ja mieleeni tuli selkeä kuva Pitskun pysäkistä. Sitten mietin, että ei se voi jäädä siinä, sillä itse jään Pitskun pysäkkiä seuraavalla, ja ajattelin että se pysäkki tuli siksi mieleeni.
No, kuten jo varmaan arvasitte, tuo mies jäikin pois Pitskussa. Silloin kyllä  joku heitti kuperkeikan sisälläni, tuli sellainen kumma tunne, vaikka tällaista on ennenkin sattunut.

Tässä eilen kun tulin bussilla kotiin tanssista, viereeni istui taas joku. Sitten yhtäkkiä aloin ajattelemaan että mene istumaan tuohon edessäni olevalle penkille, mene mene mene. Yleensä en ajattele näin, sillä se on aika epäkohteliasta. No, se mies sitten menikin istumaan siihen, kun siitä vapautui pian paikka. Tämä nyt ei kovin kummaa ollut, mutta hassua toki.

Vähän aikaa sitten koulussa tapahtui kaikkea kummallista.
Aloin tajuta sen silloin, kun yhtäkkiä päähäni tuli sellainen tunne että "hei meillä ei oo ranskan ope koulussa tänään". No, ei tosiaan ollutkaan, sillä kohtahan portaita ylös kouluun kömpikin italian ope, ja sanoi että on sijaisena.
Sitten näitä samoja tunteita tuli vähäpätöisemmistä jutuista. Mutta tänään, kun menin metroon, niin yhtäkkiä tulin ajatelleeksi että "wooh en olekaan ollut ihastukseni kanssa samaan aikaan metrossa aikoihin" (tiedän, kuinka typerältä se kuulostaa, mutta tuo ajatus vain TULI). No, sitten kun menin metroon, kun se tuli siihen, niin KAPPAS, siellähän istui herra ihastukseni. Olin ihan että "EI HELEKUTTI ei voi olla totta", mutta kyl se ilmeisesti oli.
Näitä on sitten tullut enemmänkin. Minulle vain TULEE sellainen ajatus, se vain poksahtaa päähäni.

Ja sitten toinen kamala juttu. Minulle aina joskus käy niin, että juuri ennen kuin nukahdan näen "välähdyksen". Usein siinä on silmiä, kasvot, joskus kokonainen ihminen (kerran näin itseni ja jonkun tytön vanhassa valokuvassa...). Tällä kertaa, noin ehkä viikko sitten, näin miehen kasvot, vanhan miehen. Sillä oli siniset, väsyneet silmät, ja sen kasvot oli melko leveät, iho sellainen vanha ja vaalea. Säikähdin, ja heräsin tästä "horroksesta", sillä pelästyin kasvojen olevan tuttavaperheemme miehen kasvot, pelkäsin hänen kuolleen (kasvot olikin aika lailla sen miehen näköiset, mutta tajusin että silmät oli liian kaukana toisistaan, ja kasvot oli liian 'leveät')
Meni aikaa keskiviikkoon (?) asti. Sitten katsoin 45Minuuttia-ohjelmaa, ja Juice Leskisen, joka siis kuoli, haastattelua (joka oli kai tehty vasta vähän aikaa ennen sen kuolemaa). Yhtäkkiä tajusin että "ei helvetti, tuon kasvot minä näin!" Se oli todella extreme-pelottava tunne. Olen ihan varma, että ne oli sen kasvot, ne oli ihan samanlaiset.
Miksi en siis tiennyt tätä silloin illalla kuin näin sen 'näyn'? No, tätä on melko nolo myöntää, mutta minulla ei ole koskaan ollut hajuakaan miltä Juice Leskinen näyttää, ehh..
Tämän olen saattanut kertoa joskus ennenkin, mutta olkoon se nyt tässäkin.

Tosiaan, on hassua kun kaksi ihmistä puhuu toisilleen unissaan. Joskus pienempänä olin kaverini yökyläsynttäreillä, viimeisenä hereillä kuten yleensä. Sitten kuuntelin, kun kaverini alkoivat yhtäkkiä keskustella. Toinen selitti jotakin, toinen vastasi.
Mutta se oli myös aika hassua, kun kaverini kanssa supatettiin yöllä pitkään, kun olin heillä yötä. Sitten kaverini yhtäkkiä nukahti, kesken lauseensa. Ja sitten kun aamulla heräsimme, hän jatkoi sitä juttua siitä samasta kohdasta.

Ah, ja tämä minun pitääkin kertoa. Yksi yö hyvin kauan sitten (kun vielä asuttiin kaukana täältä, vanhassa kodissamme kaupungin toisella laidalla) näin unta keltaisesta talosta, jonka ohi kulkee hiekkatie, ja jonka edessä on valkoinen aita. Omenapuut notkuivat omenia, ja kaikki oli ihanan idyllistä, vihreää ja keltaista, hiekkatie ihanan rosoinen, aita hohtavan valkoinen. Se uni oli miellyttävä ja ihana, ajelin siinä pyörällä tämän talon ohi. Oli kesä, sillä ilma oli lämmin ja muutenkin oli sellaista kesäisen aurinkoista ja “oranssia”.

No, nyt kun täällä uudessa kämpässä,jonne muutimme vuosi sitten, ajelin fillarillani tuolla jossakin, olin puolieksynyt, tiesin missä koti on, mutta en ihan tarkalleen tiennyt miten tuolta sokkeloisilta teiltä pääsee pois. Fillaroinpa siinä sitten ja äkkiä huomasin sen. Sen talon, siitä unesta. Ja oli ihanan lämmintä, ja juuri sellaista kun siinä unessakin. Tosin talo oli pienempi, kuin muistin, muuten kaikki oli juuri niin kuin siinä unessakin.

Eli aloin miettiä, että näin tästä paikasta unta kun olin pieni, kaikki näytti paljon suuremmalta...
Katselin sitä unta siis ikään kuin lapsen silmin, nyt olin kasvanut eikä se näyttänytkään niin suurelta se talo.
Muistan sen unen vieläkin selkeästi. Se oli ihana uni.

Poissa Mewwu

• Saippuakupla
  • Vuotislainen
« Vastaus #147 : Tammikuu 05, 2007, 11:10:20 »
Kylläpä teille on tuntunut tapahtuvan vaikka mitä ihmeellistä. Minulle ei ole tapahtunut, kuin muutama, varsin vähäpätöinen asia.

Joskus, kun olin pieni ja tulossa äitini kanssa viulutunnilta, näin varmasti pensaan takana vilahtavan punaisen hiippalakin. Halusin tietenkin käydä katsomassa onko siellä tonttu, mutta kun saavuin perille, punahatusta ei näkynyt jälkeäkään. Tuon tapahtuman johdosta uskon vakaasti tonttuihin, mutten Joulupukkiin.

Vähän aikaa sitten, kun olin illalla menossa nukkumaan, tapahtui pelottava ja hyvin merkillinen asia. Huoneeni ovi oli auki ja kuulin vanhempieni menevän nukkumaan(minulla ei ole sisaruksia). Yhtäkkiä puoliksi ovella välähti vaaleansininen valo. Sitä on vaikea kuvailla, mutta se sininen oli samaa loisteväriä, mitä Pottereissa on henkilöiden taikoessa. Hieman huono esimerkki, mutta toivottavasti ymmärsitte  : )
Säikähdin kamalasti, varsinkaan, kun talossa ei ollut enään mitään valoa päällä.
I'll come back you. I promise.

tarinatyttönen

• Ankeuttaja
outoa?
« Vastaus #148 : Tammikuu 05, 2007, 12:04:43 »
Tämä tapahtui noin vuosi sitten...

Katsoimme kaverini kanssa pelottavan kauhu leffan (en muista nimeä, mutta joku japanilainen kauhuleffa, hih, olemma hulluina niihin.) no kuitenkin siinä oli sellainen mies joka tappoi ihmisiä jne.. miehen kasvoja ei näkynyt koskaan, vain vartalo.  No me kiljuimme ja kaikkea leffan aikana kunnes se loppui. Kun leffa loppui menin jääkaapille ja kun käännyin näin edessäni mustan miehen jolla oli silinterihattu, se oli nopea välähdys ja ajattelin, että tuo oli varmaan joku muistiin jäänyt kuva siitä kauhuleffan miehestä. No en huomioinut sitä lainkaan ja jatkoin elämääni kunnes joka kerta  kuin tein 'äkkikäännöksen' näin miehen edessäni. Sanoin tästä kaverilleni, joka taas nauroi ja sanoi, että älä pelottele. Ajattelin, että nyt olen nolannut itseni täydellisesti. Kunnes kaverinikin alkoi nähdä miestä. PELOTTAVAA. Viikossa kaikki oli ohi.

Poissa Freya

• Green Dragonflight
  • Vuotislainen
  • + The Song of Life +
« Vastaus #149 : Tammikuu 05, 2007, 12:06:48 »
En yleensä usko tämän tyyppisiin asioihin ilman todisteita, mutta tätä on jatkunut jo useamman vuoden ajan, joten olen alkanut enemmän vakuuttua asiasta. Luulen, että parhaan ystäväni ja poikaystäväni kanssa minulla on jonkinlainen, en nyt sanoisi telepaattinen mutta hieman sinnepäin, yhteys. Tai sitten vain ajattelemme hyvin saman suuntaisesti, mutta joskus se on niin tarkkaa, etten voi välttyä omastakin mielestäni hassuilta ajatuksilta että osaisimme kenties jollakin tasolla lukea toistemme ajatuksia. :p

Todella usein sanomme samoja asioita yhteen ääneen ja vieläpä samalla äänenpainolla. Joskus käy niin, että toinen sanookin ensin jotakin ja toinen toteaa, että aioin juuri sanoa juuri noin. (Tai nykyisin jo "perhana, ehdit ensin".) Alamme myös usein (päivittäin) yhtaikaa tehdä samoja asioita, esim. laittaa ikkunaa auki tai kiinni, syödä, mielemme alkaa tehdä pelata jotain samaa peliä tai päässämme soi sama biisi. Yleensä meitä alkaa vieläpä väsyttääkin tai tehdä mieli mennä ulos yhtaikaa. Kaupassa käydessä toinen osaa aina ostaa juuri niitä juttuja mitä toinen ulkopuolella odottaessa ajattelee, vaikkeivat ne olisi edes olleet listalla saati sitten puheenaiheena. Ja jos toinen alkaa laittaa jotain cd-levyä soimaan ja toinen ajattelee, että laittaisipa hän vaikka Moonsorrowia, niin eiköhän ala Moonsorrow soida. Näitä juttuja voisi listata vaikka loputtomiin.

Juttu on jo poikinut kaveripiireissä joitakin vitsejä, kuten jos olisimme Pokémoneja, erikoisvoima olisi molemmilla synchronize. Tai jos pelaisimme Aliasta, voittaisimme kaikki tuosta vain. ;)
I've been fire, fed by the four winds. I've been water in the stream. And a drop of dew on the culm.
I've been clay in the hands of a potter. I've been rosin of a tree, and a leaf, by the breeze carried away.