Kirjoittaja Aihe: Yliluonnollisia kokemuksia ja hassuja yhteensattumia (vol2)  (Luettu 47372 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

liekkikirja

• Ankeuttaja
Yliluonnollisia kokemuksia ja hassuja yhteensattumia (vol2)
« Vastaus #100 : Elokuu 24, 2006, 14:59:15 »
Tämänlaista minulle on tänä vuonna tapahtunut:

Ajoin suoralla tiellä pyörällä aika lujaa.Olin menossa kouluun.Yhtäkkiä tunsin jonkun vääntävän pyöräni eturengasta kohti ojaa.Ajoin ojaan ja vedin kuperkeikan sarvien yli.Toisen silmän ympärille jäi haavoja ja leukaan yksi.

Olin ihan kauhuissani silloin.Olen kuullut usein jotain, että joku tuttu olisi lausunut nimen.Tai sitten tuntuu kuin kuulisin keskusteluja tuonpuoleisesta, mutta tuskinpa.

Strano

• Ankeuttaja
« Vastaus #101 : Elokuu 24, 2006, 15:39:50 »
Minulle kävi kerran siskoni kanssa näin: olimme kuulleet radiosta Anita Hirvosen kappaleen Itke vaan (en tiedä mikä sen nimi oikeasti on, mutta kertosäkeistö ainakin alkaa noin, eteenpäin...). Se soi minulla päässä. yhdessä vaiheessa sitten istuimme olohuoneessa ja yhtäkkiä aloimme tasan samaan aikaa hoilaamaan kertosäettä: "iitke vaan, jos helpottaa, kuitenkaan et mua saa..." Sen jälkeen seurasi hiljaisuus ja naurunräkätystå. ^__^'. Hauskaa. Ja vähän hassua.

Berry Icewand

• Ankeuttaja
« Vastaus #102 : Elokuu 24, 2006, 15:50:02 »
Minulle sattui hassu yhteensattuma poikaystäväni kanssa noin kuukausi sitten.
Poikkis kuunteli mp3:staan, ja biisissä laulettiin "kouri mua haaroista, välittämättä vaaroista" samalla kun hyökkäsin pojan kimppuun takaapäin ja kouraisin häntä "leikkimielisesti".

Romulus

• Ankeuttaja
« Vastaus #103 : Elokuu 25, 2006, 19:51:27 »
Olin koko viime vuoden ajatellut yhden kirjaston kohdalla, että kunpa näkisin erään leirin ohjaajan. Sama tunne tuli aina sen kirjaston kohdalla. En kuitenkaan nähnyt häntä. Tänä kesänä ohjaaja oli taas leirillä ja kertoi minulle, että oli nähnyt minut... kyseisen kirjaston edessä. Olin ihan äimän käkenä.

Tällaista minulla.

Termospullo

• Ankeuttaja
Kirpputakki
« Vastaus #104 : Elokuu 25, 2006, 20:27:51 »
Isäni oli ollut myöhään kaverinsa kanssa kaatopaikalla "tutkimassa". Kello alkoi jo olla paljon ja isä ja hänen kaverinsa lähtivät omille teilleen. Tuuli ja oli hirmuisen pelottavaa. Kun isä saapui hiukan peloissaan kotipihaansa, hän näki hirviön (tässä voisi olla jotain kummaa, mikäli kyseinen hirviö ei olisi ollut varjo vaarin moposta).
Omalta kohdaltani näistä en muista, mutta äitini kertoi nähneensä unta, jossa hänen äitinsä makasi surullisena ja seuraavana päivänä hänen äitinsä soitti siskonsa nukkuneen pois.
Jos tässä on jotain yliluonnollista jonkun mielestä, niin olin nappulana hyppimässä trampoliinilla veljen kanssa. Meillä oli jokin leikillinen, mutta väkivaltainen "taisto", ja kun asetimme kädet valmiina tekniikkaamme, taivaalta putosi trampoliinille korvapuusti.

Poissa Ajatusliekki

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Where the heart lies
  • Pottermore: HallowGalleon47
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #105 : Elokuu 25, 2006, 21:12:07 »
No tämä on aika pientä mutta:

Olin silloin vielä 6-7v.
Istuin ruohikossa kun katselin puunlatvoihin.
Yhtäkkiä huomasin että siellä hyppelli joku tulinen olento.
Hieroin silmiäni mutta olento ei kadonnut.
Sitten hieroin uudestaan ja olento oli kadonnut.
Outoa eikös?
mus mus -> Ajatusliekki

Serpentiini

• Ankeuttaja
« Vastaus #106 : Elokuu 27, 2006, 20:44:06 »
Katsoin ystäväni kanssa telkkaria ja se oli aika pienellä...halusin sen isommalle ja en jaksanut hakea kaukosäädintä niin se meni vain yhtäkkiä isommalle!!!
ja toinen juttu on: Kerran olin yksin kotona( olin huoneessani ja kuuntelin radiota.) kuulin jotain alakarrasta ja lähdin katsomaan mikä se oli. Telkkari oli toisella kanavalla kuin olin sen jättänyt ja ulko ovi oli auki. Säikähin sairaasti.

SuZa

• Ankeuttaja
« Vastaus #107 : Syyskuu 02, 2006, 21:32:31 »
Katoin musiikkiteeveetä ja sieltä tuli yks musavideo. Kattelin sitä jonkuaikaa sen kummempii miettimättä. sit siin oli sellanen jätkä niin ku katoin sen taakse niin siel oli joku musta hiuksinen valkosiin pukeutunu tyttö. Seuraavan kerran kun näin sen musavideon niin sitä tyttöö ei ollukaan siellä vaikka kuinka koitin tarkkasilmäisesti tuijottaa. Se edellinen kertaki oli ollu sellanen välähdys mut se oli kuitenki näkyny melko selkeenä. Jotenki sen jälkeen tuli sellanen kammottava fiilis enkä mä oikeen uskaltanu vähään aikaan kattoo musateeveetä.

Muoks// Muistan nyt muitakin juttuja joita ei äskettäin muistunut mieleen.
Olin suurinpiirtein viisi vuotta kun koiramme kuoli. Lähdimme viemään sen ruumista eräälle talolle joka sijaitsi melko korvessa. Koira jätettiin kylmä säiliöön joka sijaitsi ulkona sillä paikan omistaja ei ollut siellä. Kello
oli jo paljon oli pimeää, eikä muita työntekijöitäkään siellä näkynyt. Kävelin ympäri sitä pihapiiriä ja vilkaisin talon ikkunasta sisään. Ette arvaakkaan miten minä pelästyin. Näin talon sisällä keltaiset hiukan vinohkot kiiluvat silmät. Aloin kirkua hullunlailla ja vanhempani ja sisareni tuli katsomaan mikä minulla oli. Kerroin heille mitä olin nähnyt ja hekin vilkaisivat talon ikkunasta sisään ja sanoivat ettei he nähneet mitään. Koko paluumatkan kotiin uskottelin itselleni että se vain oli jokin naulakon kultanuppien päät tai jotain tämän tapaista vaikka tiesinkin että olin nähnyt selkeästi silmät.
Kumma kyllä yleensä en muista mitään tuonaikaisista tapahtumista mutta tuo on jäänyt erityisesti mieleen. Nyt kun mietin tuota asiaa uudestaan. Aloin ajatella että entä jos ne olivatkin meidän kuolleen koiran silmät, sillä koiramme oli saksanpaimenkoira ja sillä oli juuri sellaiset pimeässä kiiluvat vinohkot silmät. Jotenkin asia kammottaa.

Sitten minulla on myös sellainen juttu että vaikka minulla olisi silmät kiinni enkä kuulisi mitään. Tiedän aina jos joku on vaikka metrin päässä minusta. Joskun myös olen aivan varma siitä että joku on siinä. Mutta kun katson kukaan ei olekkaan. Saattaa että monet muutkin tuntevat tuollaiset asiat mutta minä en tunne sitä mitenkään ihmisestä tulvivana lämpönä. Esimerkiks jos laitan vaikka silmät kiinni kadulla ja kävelen. Tiedän aina kun kävelen jonkun puun ohi. Tiedän aina että siinä on jokin kuuntelematta tai katsomatta. Hassua.

Minulla on myös tuo unistä säpsähtämisen juttu. Yleensä niin tapahtuu kun olen juuri nukahtanut. Yleensä jalkani tai jokin ruumiinosani pomppaa omitusesti koska se on unessakin pompannut. Liike on aina niin nopea että huomaan täriseväni.

//Muoks// Minullekin sattuu juuri niitä dejawu (en muista sitä sanaa) juttuja. Kun juttelen jonkun kanssa jostain, minulle tulee tunne että näin on tapahtunut ennenkin täysin tässä samassa paikassa samoilla sanoilla. Se tunne kestää vain todella pienen hetken ja kun uudestaan mietin asiaa en muista että niin olisi koskaan aiemmin tapahtunut. Sama juttu on jotain asiaa tehdessä tai jonkin ihmisen tai eläimen nähdessä.

Vilkaisin äsken ikkunaan ja näin siinä oman kuvajaiseni. Tuli outo tunne että en ole ennen ollut saman näköinen. Esim että ei minulla noin pitkät hiukset tai että eikö minulla ole soikeammat kasvot tai jotain tuollaista. Enemmän kuitenkin tulee sellaisia tunteita että tuon on nähnyt ennenkin vaikkei ole.

Muistin taas erään asian: En koskaan myöhästy koulusta.
Ei mitenkään yliluonnollista etten myöhästy mutta se on mielestäni outoa että sinä aamuna kun meinaan myöhästyä, näen tietynlaista unta. Siinä unessa minä olen oikeasti myöhästynyt koulusta ja päätän että turha sinne on enään mennä. Sitten säpsähdän hereille noin puoli tuntia ennen kuin koulu alkaa. Normaalisti heräisin paljon aikaisemmin, mutta kerkeänpähän kumminkin.
Se on jotenkin outoa. Harvoin kellon unohdan laittaa soimaan, mutta sitten kun se tapahtuu niin herään aina tuollaiseen uneen.
Taidan olla onnekas kun tuollaisia unia näen :D

Poissa Sinadra

• salaisuudenhaltija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Chris
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #108 : Syyskuu 03, 2006, 09:32:59 »
Mummoni kertoi minulle tämän joskus...

Mummoni oli sairaalassa. Sillä oli jalka kipee ja sitä varmaan tutkittiin/leikattiin (en muista tarkkaan) No kuitenkin hän sanoi, että oli yöllä tuntenut, että joku tarttui hänen jalkaansa ja avannut silmänsä. Joku oli sanonut hänelle tyyliin jotain: "Kyllä sinä pärjäät!" Mutta en muista oliko mummo nähnyt mitään. Hän uskoo, että se oli enkeli ja niin uskon minäkin!

Toinen oli sinä yönä, kun mummon äiti kuoli. Mummolla oli semmoinen lamppu, joka meni päälle kun siihen varteen kosketti. Mikään ei ollut osunut lamppuun, vaan se meni päälle iteksiään, kunnes mummo otti johdon pois seinästä. Se oli kuulemma mennyt päälle muutaman kerran sen jälkeenkin...

Että, mulla on mummo, jolle enkelit puhuvat! ^^ Oikein herttainen ihminen!

Poissa Peräkylän Pete

• Pottumainen
  • Vuotislainen
  • All right
« Vastaus #109 : Syyskuu 09, 2006, 14:14:09 »
Kerran kun olin meidän entisellä mökkisaarella, jolla oli mummon talo ja päärakennus, olin menossa isoäidin kanssa hänen taloonsa nukkumaan. Jäin hänestä jälkeen. Silloin yhtäkkiä kuulin läheiseltä puskalta kamalan, hirviömäisen äänen, joka huusi jotain tyyliin "Aaarghh". Puskassa näin jotain kummaa punaista vivahtelua. Juoksin heti isoäidin luokse. Äidille ja isoäidille on kuulemma aina tullut kävellessään tämän kohdan ohi outo paha olo. Lisäksi pienenä kun opettelin ajamaan polkupyörää kaaduin aina juuri siitä kohti, vaikka apupyörät olivat kiinni. Pistää miettimään, että olisivatkohan saaren erään kallion huipulla sijainnut valtava pään muotoinen järkäle tai rantakallion (30 m. pudotusta mereen) päällä sijaitseva sohvan muotoinen kaikilta oin suora valtava kivi muinaisia uhrimenopaikkoja.

Oikeastaan kun mietin tarkemmin, kyseinen saari saattoi hyvinkin olla teloituspaikka Suomen sisällissodan aikana: se on varsin lähellä Helsinkiä, mutta kukaan ei olisi kuullut tai nähnyt mitään vaikka paikalla olisi ammuttu 20 ihmistä (vuonna 1918 saari oli asumaton).

Kerran kun oltiin minä, isä ja äiti jossain Etelä-Ruotsissa mentiin käymään eräässä paikallisnähtävyydeksi merkityssä kirkossa. Kirkon lattian alla oli pelkkiä hautoja, ja pienessä huoneessa oli kolme isoa, loisteliasta ruumisarkkua. Isälle ja äidille tuli paha olo, mutta minä en tuntenut mitään.

Isoisän omistaman saaren lähellä on toinen saari, jossa kuulemma on kummitellut kirkonkirjojen mukaan jo yli 200 vuotta. Isoisän eräs luotettava ystävä on yöpynyt saarella, ja sanoi ettei koskaan tekisi samaa uudestaan.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 21, 2007, 22:24:15 kirjoittanut Peräkylän Pete »
Syntyperäinen urpå

Poissa Peräkylän Pete

• Pottumainen
  • Vuotislainen
  • All right
« Vastaus #110 : Syyskuu 09, 2006, 15:21:41 »
Lainaus käyttäjältä: "Sirii"
an ---

Ja muistin vielä yhden. Joskus olisiko ollut viiden tai kuuden vanhana, oli lähimetsässä leikkimässä. Yksin. Ja olen nyt ihan satavarma, että siellä ei tosiaankaan ollut ketään. Kuitenkin joku kutsui minua nimeltä syvemmälle metsään. Ja hän käytti minusta välillä lempinimiä, joita vain kotiporukat tietävät. No, sitten aloin tietty uteliaana pikkutyttönä kävellä kohti ääntä, mutten löytänyt ketään. Seuraavaksi ääni kuului sivulta. Käännyin ja lähdin sinne. Pari kertaa lisääkin ja kokoajan syvemmälle metsään. Ja vähän ajan päästä tajusin olevani eksyksissä... Olin itseasiassa tosi syvällä metsässä, koska sinne ei kuulunut edes etäisesti autojen tai muitten äänet. Enkä ole muuten sen jälkeen onnnistunut löytämään sitä paikkaa... Ei sitä ole edes kartassakaan! Olen siitä varma. No sitten siis kun huomasin olevani siellä eksyksissä, en ajatellut sitä vakavana asiana, sillä paikka oli niin nätti. Se rajautui lampeen ja sen ohi kulkevaan jokeen ja siellä oli puskia ja tuomia, jotka kukkivat, kukkia, sammalta, vanhoja suuria puita, heinikkoa, iso kivi. Sinne tuli auringonvalokin ihan kuin jossain elokuvassa.
 No minä sitten tutkiskelin paikkaa ja siinä meni ihan kivasti aikaa. Vasta silloin tajusin tosissani eksyneeni, kun alkoi tulla pimeä. Siitä näkyi mukavasti auringon lasku ja sinne alkoi tulla kylmäkin. Hyttysiä siellä ei ollut, eikä perhosia, mutta jotain siellä lenteli, en oikeen muista mitä. Sitten siellä oli ihan kummallinen lintu. Se oli ihan vihreän keltainen ja sillä oli punainen nokka. No ei siinä vielä mitään, mutta se lintu puhui. Se sanoi että pitää juosta pois, eikä tosiaan saa kuunnella yhtäkään ääntä, joka kutsuu ja että pitää kääntyä sinne minne vaisto sanoo, vaikka miten ihmetyttäisi. No, kai sitä vähemmästäkin säikähtää.
Lähdin siis juoksemaan ihan ns. sokkona. En tiennyt yhtään minne olin menossa ja koko ajan menin vain sellaisiin paikkoihin, joita en tullessani ollut nähnyt. Välillä oli tosi pelottavia paikkoja, välillä vähemmän pelottavia. Sitten kun loppujen lopuksi tulin pois metsästä, niin se olikin ihan eri metsä, kuin mihin olin mennyt. Niiden metsien välissä on iso tie, joten en usko, että olisin juossut sen yli, mutta sieltä metsästä minä kuitenkin pois tulin.
No, onneksi se paikka oli tuttu ja osasin siitä kotiin ja niin pois päin, että kaikki oli hyvin. Eikä mulle ollu sattunu vahinkoa. No, kun pääsin kotiin juoksi oikopäätä saunaan, koska vaisto sanoi niin, en siis uskaltanut tehdä muutakaan. No, hyvähän se, mutta sitten äiti huusi syömään ja minä huusin takaisin, että en tule. No pari kertaa se sitten huusi ja kun viimein menin syömään niin sain homeista leipää ja mahataudin. Hyvin tää pelaa.

Tää on muuten vähän kuin uni tää juttu. Muistan sen aina hetken ja sitten se vähitellen katoaa... Just niinkuin uni. Nytkään en oo varmaan kolmeen tai neljään vuoteen muistanut mitään. Ja tää on sit se juttu, mitä kukaan tuskin uskoo...

---

Oho! Jospa olisitin joutunut toiseen ulottuvuuteen( ei sarkasmia). Ehkä oletkin joutunut ns. aikareikään(Tämä siis on vain yksi mahdollisuus). Ja millaisia ne pelottavat paikat olivat? Aika uskomaton juttu kuitenkin. Ja siitä puhuvasta linnusta, ehkä se saattoi olla harha. Ken tietää... Ehkä vain kompastuit isoon kiveen, kolautit pääsi ja pyörryit ja näit unta.
Syntyperäinen urpå

VampiriaRaven

• Ankeuttaja
« Vastaus #111 : Syyskuu 09, 2006, 16:17:18 »
Meikäläiselle ei ole kauheasti tapahtunut mitään kummallista tai yliluonnollista, mutta muutama pikkujuttu tulee mieleeen.

Istuskelin yhtenä tavallisena arkipäivänä huoneeni lattialla ja tein läksyjä. Pikkusiskoni tuli myös huoneeseeni ja aloimme tekemään läksyjä yhdessä. Siskoni sitten kysyi että voisiko laittaa radion päälle, kun oli niin ikävän hiljaista. Vastasin hänelle että ei kannata, koska sieltä tulee parhaillaan Eminemin Mockingbird (en pitänyt yhtään kyseisestä biisistä.) Siskoni vain naureskeli ja laittoi radion päälle. Ja kuinka ollakkaan, Eminemin Mockinbirdhän se sieltä soikin :'D. Katselimme toisiamme vähän aikaa ja laitoimme radion kiinni.

Toinen juttu tapahtui ollessani tarhassa. Olin nähnyt yöllä painajaista, että kaksi ystävääni suuttuisivat minulle, koska en halunnut leikkiä kotia heidän kanssaan. Uneksin että he repisivät minua hiuksista ja kamppasivat minut ulos mennessäni. Aamulla sitten lähdin äitini kanssa tarhaan. Alkupäivä meni hyvin, mutta sitten uneni kävi toteen lounaan jälkeen. Kaikki tapahtui aivan identtisesti uneni kanssa. Se oli melko pelottavaa O_o.

Poissa Peräkylän Pete

• Pottumainen
  • Vuotislainen
  • All right
« Vastaus #112 : Syyskuu 09, 2006, 17:16:36 »
Tässä muistui toinen juttu mieleen.
Olin ajamassa polkupyörälläni keskustaan. Ajoin ohi eräästä ihan normaalilta näyttävästä, myös pyörällä ajavasta miehestä. Kuitenkin pelkäessäni niin paljon pedofiileja päätin oikaista yhtä pikkukujaa, jota ei yleensä aja kukaan. Ja kuinka ollakaan, mies seurasi perässä. Vaistoni sanoi, että ajaisin kovempaa, ja niin minä teinkin. Pikkukujassa oli eräs erittäin jyrkkä mutka. Ajoin siitä ohi vähän matkaa ja käännyin poikkikadulle ja sieltä vielä päätielle takaisin kohti kotia. Mies ei nähnyt kuinka käännyin, sillä hän oli vielä mutkassa. Toki saattoi olla niin, että hän vain sattumalta oli matkalla vaikkapa uimahalliin, joka sijaitsee ihan lähellä sen kujan ja erään kauniin tammimetsikön välissä, mutta vaistoni kehotti minua ajamaan pois.
Syntyperäinen urpå

Emily Popping

• Ankeuttaja
« Vastaus #113 : Syyskuu 09, 2006, 18:59:05 »
Minä olen joskus arvannut, mitä seuraavaksi tapahtuu. Minulla OLI siitä hyvä esmerkki, mutta unohdin sen asian jostain syystä pari päivää tapahtuman jälkenn. Näin unta, jostain asiasta, jonka siis unohdin. Seuraavana päivänä asia tapahtui, eikä se ollut mikään arkinen asia, mutta unohdin sen ASIAN parin päivän päästä, mutten tätä ns. ennustamista. Se ei ehkä ole kovinkaan yliluonnollista, mutta minua ihmetytti, sillä seuraavana yönä näin unta että Nordea menee konkurssiin! Minä kysyin isältäni, että oliko jossain uutisissa aiemmin kerrottu, että näin olisi käynyt, mutta ei tietenkään ollut. Se voi kuulostaa aika hullulta, että "ennustan" että joku pankki menee konkurssiin! Tämä tapahtui siis tänä kesänä, tai siis pitäisikö sanoa viime kesänä.

Wyndra

• Ankeuttaja
« Vastaus #114 : Syyskuu 09, 2006, 19:10:22 »
Karmivia juttuja...

Mun serkut kerto, et niitten koulumatkalla on sellanen metsäpolku, ja sen varrella on sellane iso vanha talo. Siitä talosta ku kulkee ohi nii kylmät väreet kulkee selässä. Ne oli menny jonku kaverinsa kanssa kattomaan yhtenä talvi-iltana sitä taloa. Ne ei ollu koskaa nähny sieltä tulevan ketään tai sinne ois joku menny. Ne katteli ensi sitä taloa kauempaa, sitte ne meni siihe postilaatikon kohalle ja avas sen. Siellä oli sellane lappu missä luki et: "Asuuko täällä ketään??" Ja kaikkee muitaki kirjeitä ja lappusia. Ne sano, että ne näytti vanhoilta...
Sitten ne katto sitä taloo. Siellä palo yhessä ikkunassa valo. Ne aika äkkiä sitte lähti siitä.
Uskoo ken tahtoo?

Myös miulle tulee Deja Vu- ilmiöitä. Niistä menee pää vähäks aikaa iha sekasi ^^

Poissa Peräkylän Pete

• Pottumainen
  • Vuotislainen
  • All right
« Vastaus #115 : Syyskuu 10, 2006, 00:59:43 »
Lainaus käyttäjältä: "Emily Popping"
Minä olen joskus arvannut, mitä seuraavaksi tapahtuu. Minulla OLI siitä hyvä esmerkki, mutta unohdin sen asian jostain syystä pari päivää tapahtuman jälkenn. Näin unta, jostain asiasta, jonka siis unohdin. Seuraavana päivänä asia tapahtui, eikä se ollut mikään arkinen asia, mutta unohdin sen ASIAN parin päivän päästä, mutten tätä ns. ennustamista. Se ei ehkä ole kovinkaan yliluonnollista, mutta minua ihmetytti, sillä seuraavana yönä näin unta että Nordea menee konkurssiin! Minä kysyin isältäni, että oliko jossain uutisissa aiemmin kerrottu, että näin olisi käynyt, mutta ei tietenkään ollut. Se voi kuulostaa aika hullulta, että "ennustan" että joku pankki menee konkurssiin! Tämä tapahtui siis tänä kesänä, tai siis pitäisikö sanoa viime kesänä.

Tuosta kyvystä saatta olla paljonkin hyötyä! Mikset mene pankki-alalle töihin? Rahaa tulvisi kun tietäisi mihin osakkeisiin kannattaa ja mihin ei kannata sijoittaa.
Syntyperäinen urpå

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #116 : Syyskuu 10, 2006, 10:35:49 »
Olin eräänä viikkona työharjoittelussa Seppälässä.
Kuten ihmiset varmasti tietävät vaatekaupoissa pylväät, joihin on laitettu esiin pipoja, lapasia ja kaulahuiveja. Yritin kerran irrottaa pylväästä kovan rautahengarin, mutta se oli liian korkealla. Yritin hyppiä ja saada sitä irti ja yhtäkkiä, jotenkin se irtosi ja lähti putoamaan minua kohti. Refleksinomaisesti pistin kädet pääni päälle ja odotin, että se osuisi. Mutta mitään ei tapahtunut. Otin kädet pois pääni päältä ja katsoin ympärilleni. Hengaria ei löytynyt mistään. Ei pylväästä tai mistään muusta lähiympäristöstä, vaikka kuinka etsin.
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

Räyhänhenki

• Ankeuttaja
« Vastaus #117 : Syyskuu 10, 2006, 11:11:43 »
Luin tätä topikia ja tietysti mieleeni juolahti samantien eräs lapsuuden muisto. Istuin tässä samassa tuolissa, kuin nyt, kahdeksan vuotta sitten. Siskoni istui vieressäni toisella tietokoneella, kuten tälläkin hetkellä. Isäni tuli työhuoneeseen, koska oli menossa ostamaan kaupasta syötävää. Hän kysyi, mitä me tahtoisimme syödä. Saattaa kuullostaa erikoiselta, mutta sanoin: "Ei ainakaan Italian pataa!" Vaikka tykkään italialaisista ruoista, niin sanoin näin arvaten jotenkin siskoni toiveen, vaikka hänen lempiruokansa ei edes Italian pata ollut. Kuitenkin hän sanoi minun ei-toiveen kanssa samaan aikaan "Italian pataa!"

Lisäksi muistan jotenkin etäisesti, kuinka olen nähnyt unia joistakin asioista, mitä todellisuudessa tapahtuu. Tämä on yksi yliluonnollisista kokemuksistani. Ja jos vähän valehdellaan, niin en ole ikinä ollut ylpeä näistä kokemuksista. Tietenkin olen näillä kerskaillut jokaiselle, joka suostuu kuuntelemaan.

Poissa rave

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #118 : Syyskuu 10, 2006, 16:21:59 »
Mylove, tuo toinen spiritismijuttusi oli aika tuttu... Kovin monesta suusta kuuluu tapahtuneen näitä samoja "Kuka poistuu ensimmäisenä...jne" Tai  "Kuka poistuu viimeisenä...", tms juttuja, ja ihan mielenkiinnolla kysyn, että jos teitä pelotti se irtoava lakana niin uskomattomasti, niin miten kukaan ei sitten säikähtänyt tuollaista lausetta minkä henki (tai whatever, mihin uskotte) sanoi? Tai että olitte unohtaneet koko jutun ulos mennessä?

Ja mistä voi tietää oikeastaan oliko se ystäväsikin unohtanut sitä hommaa, ja oksensi pelosta. Voihan hän sanoa että siihen täytyi olla jokin muu kuin pelko syynä, jos tätä vaikka hävetti oksentelu, tms...?

Anteeksi, meni OffTopiciksi, tiedän kyllä että spiritismille on oma topicci.
akfjldjklk

MiniSika

• Ankeuttaja
« Vastaus #119 : Syyskuu 11, 2006, 18:18:45 »
En itse ainakaan muista että kovin monia tällaisia olisin kokenut, mutta joskus muutamia vuosia sitten kun olin yksin kotona tunsin selvästi kuinka joku laski kätensä olkapäälleni, mutta kun katsoin niin siellä ei ollut ketään. Uskon melko varmasti että se oli enkeli :)

Ja sitten joskus kun katsoin The Voicea televisiosta niin sieltä tulivat suosikkikappaleeni samassa järjestyksessä kuin missä ne ovat mp3-soittimellani :D

Sheila

• Ankeuttaja
« Vastaus #120 : Syyskuu 11, 2006, 20:13:37 »
Tänään tapahtui jotain niin hauskan outoa! Olen siis tällä hetkellä kipeä, paitsi menen huomenna kouluun. Mutta eilen minulla oli lämpöä. Eli, huomasin pahan oloni eilen illalla. Samaan aikaan isoveljeni valitti, että hänellä taitaa olla kuumetta. Mittasin ensin kuumeeni: 37.6. Vähän ajan päästä isoveljeni sai mittarin käsiinsä ja laittoi kainaloon. Tuloksena oli: 37.6. Olen aivan varma, että ravistin mittarin! Isoveljeni tarkisti ja ravisti sitä vielä sen jälkeenkin, koska hänen mielestä sen pitää olla aina ihan alhaalla.

No tänä aamuna, mittasin kuumeeni. Se oli 37.7. Eli päätin jäädä yhdeksi päiväksi kotiin. Rakas isoveljeni tuli keittiöön kohta sen jälkeen ja mittasi kuumeen. No, teidän ei tuskin tarvitse edes miettiä mikä oli tulos. 37.7.

Paljonkohan mittari nyt näyttäisi?

-Sheila

Savvy

• Ankeuttaja
« Vastaus #121 : Syyskuu 15, 2006, 20:13:03 »
Mahtava lukea toisten juttuja joten kerrompa omanikin.
Isäni piti kauan aikaa sitten sellaista lomakeidasta. Vanhempari olivat eronneet ja kävinne aina kun mahdollista isällämme. Isän pitämään lomakeitaaseen kuului baari joka oli rakennuksen alakerrassa me nukuimme yläkerrassa. En itse muista asiasta mitään mutta isä on minulle nyt myöhemmin kertonut että aina öisin rakennuksessa kuului musiikkia, puheen sorinaa ja naurua. Isä kuuli niitä kuulemma monesti. Epäilin ettäkö isä yrittäisi vain juksata minua, ja sanoin että siellähän oli baari! Tietenkin siellä kuului sellaisia ääniä. Isä vakuutti että ei se sitä ollut. Ääniä kuului illalla, yöllä kun ihmiset nukkuivat ja baari oli kiinni. Isä kertoi että muutkin työntekijät olivat kuulleet niitä. Kun isä nyt lähiaikoina tuota on mulle kertonut ittelle on alkanu herätä sellaisia mielikuvia että olisin itsekkin kuullut sellaisia. Tietenkin olen luullut niitä baarin ääniksi kun olen itse yläkerrassa jo nukkunut kun isä on ollut töissä. Olen nykyisin vakuuttunut että siellä oli jotain outoa.

Valerie

• Ankeuttaja
« Vastaus #122 : Syyskuu 18, 2006, 16:50:28 »
Olin eilen kaverillani ja kun olin lähdössä kotiin ja pakkaamassa reppua (olin ollut yötä) niin yhtä vihreää paitaani ei löytynyt mistään. Päättelimme, että se oli jäänyt yhdelle toiselle ystävälleni jonka luona minä ja kaverini olimme käyneet, ja ajattelin että saan sen sitten myöhemmin takaisin.
Kotona kun purin reppuani, repun pohjalta löytyi vihreä paitani! Ja olen TÄYSIN varma, etten pakannut sitä sinne, ja muistan selvästi, että kun aloitin pakkaamisen, reppu oli typötyhjä. Outoa.

Kaverini sanoo, että hänen lähellään on joku outo metsä. Se on aika pieni, eikä sinne todellakaan voi eksyä. No, kumminkin kerran kun kaverini (vaikkapa Liisa) oli mennyt metsään, niin hän ei löytänykään ulos sieltä. Vaikka Liisa kuinka kauan yritti pois, hän ei päässyt ulos sieltä. Jossain vaiheessa metsä kuitenkin päästi hänet pois.

Ja kerran, siellä samassa metsässä sattui toinenkin outo tapaus. Liisa käveli metsässä, ja häntä pelotti vähän. Yhtäkkiä hänen takaansa kuului kova jymäys. Kun hän katsoi taakseen, hän näki että iso kuusi oli kaatunut. Liisa lähti juosten pois metsästä. Kun Liisa tuli pian sinne uudelleen, juuri siihen samaan kohtaan missä viimeksi oli kaatunut kuusi, ei ollut missään merkkiäkään kaatuneesta puusta. Sen sijaan kaatuneen ison vanhan kuusen tilalla kasvoi nuori kuusi.

Liisa sanoi, että siellä metsässä on aina paljon luita (eläinten kai), siis todella paljon. Ja vaikka he tietävät, ettei metsässä ole eläimiä, niin puiden rungoista on löytynyt raapimisjälkiä. Sellaisia isoja, jotka on voinut tehdä esim. ihmissusi. ;D

Kerran kun Liisan pikkusisko Martta meni siihen samaan metsään, tapahtui myös jotain omituista. Kun Martta käveli metsään, oli valoisaa ja päivä. Yhtäkkiä kun Martta oli metsässä, kuului sellaista narinaa, ikäänkuin vanha ovi menisi kiinni. Ja siinä samassa metsä pimeni kokonaan, kuin olisi sulkeutunut. Martta pelästyi ja juoksi äkkiä pois metsästä.

Ja kerran kun Liisa ja Martta olivat koiransa Ompun kanssa metsässä, he näkivät edessän puiden takana jotain outoa sinistä valoa. Omppu perääntyi Liisan jalkojen väliin uikuttaen ja laittoi häntänsä koipien väliin. Liisa ja Martta menivät äkkiä metsästä pois, eivätkä uskaltaneet katsoa, mistä valo tuli.

He sanovat, ettei metsässä koskaan käy ketään muuta kuin he. Ja Liisa ja Martta sanovat myös, että kun he kerran kasasivat aina luista jotka löytivät ison luukasan, niin kerran se oli kadonnut jälkiä jättämättä.

Ainiin, Liisa kertoi myös yhden oudon sattuman siinä metsässä. Kun Liisa käveli metsässä, hän kuuli ison tömäyksen takaansa, kuin joku ihminen olisi  hypännyt hänen taakseen. Liisa ei uskaltanut katsoa, vaan jatkoi kävelemistä. Sivusilmällä hän näki ison varjon (ihmisen kokoisen) takanaan, ja kun hän äkkiä kääntyi, hänen takanaan hyppeli pulska varis. Ei varis voi hypätessään sellaista jyminää pitää, eihän?

Ja Liisa näytti tosi vakuuttavalta kun kertoi näistä jutuista, ja en todellaakan usko että hän on keksinyt jutut. Ei olisi ollenkaan hänen tapaistaan.. Aika karmiva metsä, jos saan sanoa.

Olivia

• Ankeuttaja
« Vastaus #123 : Syyskuu 18, 2006, 19:50:18 »
Älysin että elämässäni tapahtui hassu yhteensattuma.

Joskus neljännellä luokalla saimme toisesta koulusta kirjekaverit itsellemme. Minun kirjekaverini oli Jonna nimeltään, ja sitten kerran kaikkien iloksi, toinen koulu tuli pelaamaan meidän koulua vastaan sählyä.
Pojat siis pelasivat. Me siinä sitten katselimme kirjekaverini kanssa peliä kun hän sitten kertoi, että tuolla pelasi myös hänen isoveljensä ja hänen kaverinsa. He olivat tulleet paikkailemaan joukkuetta, jotta joukkueista tulisi samankokoiset.
Nyt, vähän aikaan sitten, aloin seurustelemaan erään pojan kanssa. Hän oli käynyt sitä koulua missä silloin oli kirjekavereitamme.
Eromme jälkeen, älysin, että juuri tämä poika jonka kanssa olin seurustellut, oli tämän vanhan kirjekaverini isoveli. Juuri se isoveli, joka silloin pelasi meidän koulullamme.
Ja, vielä vähän yhteensattumia lisäten, eromme johtui siitä kun minä en pystynyt ajattelemaan kuin toista poikaa. Ja, ihme ja kumma, tämä poika jota ajattelin oli tämän kirjekaverini isoveljen kaveri, joka siis myös silloin pelasi koulullamme.

Ah, voi näitä yhteensattumia.

Poissa Peräkylän Pete

• Pottumainen
  • Vuotislainen
  • All right
« Vastaus #124 : Syyskuu 19, 2006, 00:32:02 »
Mieleen muistui yksi yhteensattuma: Kerran näin jotain kamalaa painajaista ja toivoin unessani, että "Voi kun tämä olisi vain unta". Siinä samassa heräsin.
Syntyperäinen urpå