Kirjoittaja Aihe: Henkien Kätkemä  (Luettu 17446 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

OneTakeWatson

• Ankeuttaja
Henkien Kätkemä
« Vastaus #50 : Marraskuu 29, 2004, 17:32:43 »
Aivan ihana...Ehkä yksi parhaista piirretyistä elokuvista, itseasiassa mielestäni se onkin paras piirretty elokuva! Musiikki oli aivan fantastista ja se kohta, missä Haku ja Chihiro putoaa taivaalta, on aivan ihana! Ja ajattelin eka, että "tyhmää, kun se on japaniks!", mutta nyt minusta onkin tullut japanin kielen fani ;)

Tikara

• Ankeuttaja
Henkien Kätkemä
« Vastaus #51 : Joulukuu 20, 2004, 17:02:49 »
Minä olen nähnyt. Paras näkemäni elokuva (Totoron lisäksi varmaan).
Katsottiin Totoro koulussa joskus kuukausi sitten, ja rakastuin siihenkin heti. Oli pakko saada katsoa Henkien kätkemäkin, kun oli samoilta tekijöiltä kuin Totoro. Niinpä bongasin ilokseni Canal + -lehdestä, että Henkien kätkemä pyörii sielä. Joten nauhoitin sen ja olen katsellut tänään sitä.

Koko juoni on jotenkin niin ihana, mielikuvituksellinen ja erilainen mihin itse olen tottunut. Ja koko leffa on niin äärettömän hyvin piirretty, pelkästään sekin jo teki minuun suuren vaikutuksen. Samoin musiikki. Sekin oli ihanaa, sopi kaikkiin kohtauksiin juuri sopivasti ja toi tunnelmaa todella. Kaikki hahmot ovat niin hyviä, persoonallisia ja erilaisia. Elokuvassa on juuri sellainen maailma, mikä kiinnostaa ja kiehtoo minua.

Henkien kätkemä oli sata kertaa parempi kuin joku kliseinen Disneyn piirretty. En ole muutenkaan koskaan tykännyt Disneyn elokuvista. Niissä kaikki on vain unelmien täyttymystä -toisin kuin Henkien kätkemässä. Henkien kätkemässä todella on sanomaa, samoin kuin oli Totorossakin.

Yukon

• Ankeuttaja
Henkien Kätkemä
« Vastaus #52 : Joulukuu 20, 2004, 18:20:00 »
Katsoin Henkien kätkemän kerran DVD:ltä, että se on ihana! :>

Henkien kätkemä on yksi lempielokuvistani, mielikuvituksellinen ja leppoisa. Alku oli minusta pelottava, kun vanhemmat muuttuivat sioiksi.
Pidän fantasiasta muutenkin, joten Henkien kätkemä on ihanteellinen elokuva minulle.

Henkien kätkemässä hyvää oli sen maailma itsessään. Jotkut kohdat saivat liikuttumaan ja onnelliseksi ja jotkut pelottivat todella paljon. Juoni oli jotain todella hienoa, niin erilainen. n__n

Musiikistakin pidin älyttömästi, erityisesti loppukappale oli kaunis. Oli pakko tilata soundtrack seuraavana päivänä elokuvan katsomisesta.

*odottaa joululahjaksi Henkien kätkemä-DVD:tä*

Poissa Sinzirn

• Sammakko
  • Reservi
  • *
Henkien Kätkemä
« Vastaus #53 : Joulukuu 21, 2004, 14:38:37 »
Oli kyllä upea, minäkin kerran katsoin kaverin sitä suositeltua. Pidän tällaisista japanilaisista elokuvista, eikä Henkien kätkemä missään nimessä ole listalla musta lammas. Aivan ihana elokuva.

Hahmot olivat mielikuvituksellisia ja sopivat loistavasti kuvaan. Kasvoton oli outo, jossain kohdassa jännittävä. Ja se pieni lintujuttu oli mahtava :) Tuossa oli monia ihunia ja hyvin piirrettyjä hahmoja. Vau.

Minäkin olen nähnyt Totoron, mutta Henkien kätkemä oli parempi. Vaikka piirrosjälki on molemmissa loistavaa, juoni on parempi tässä.

Ja musiikki oli mahtavaa. Voi kyllä. Ja lopputekstitkin tuli sen takia katsottua. Oli loistavaa, että dubbausta ei ollut. Se olisi pilannut kaiken.

Ihuna elokuva :)
"Kill your darling."
Oletko ikinä ollut vaeltamassa?

akira

• Ankeuttaja
Henkien Kätkemä
« Vastaus #54 : Joulukuu 22, 2004, 18:35:56 »
ihana leffa <3 haha kuka saakin sen joululahjaks DVD:llä ^-^;;

kerran olen nähnyt sen, tosin sillon olin kuumeessa, ja en muista paljoakaan ko siitä on jo aikaa..

viittiskö joku listata tähän muita miyazakin elokuvia, kiitos :) vois vaikka tässä joululomalla käydä vuokraamassa niitä ja katsoa..

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
Henkien Kätkemä
« Vastaus #55 : Joulukuu 22, 2004, 19:11:07 »
Tässäpä muutamia, osassa hän on ollut ainoastaan mukana, osassa sitten pääanimaattorina jne.

My Neighbour Totoro.

Laputa: Castle in the Sky.

Mononoke Hime, Princess Mononoke.

Howl's moving caste.

Henkien Kätkemä.

Heidi: Girl of the alps
-niminen sarja.

Sitten on ainakin Nausciaä of the valley of the wind, joka perustuu samannimiseen mangaan.

Lisäksi Miyazaki on ollut touhuamassa kolmessa Lupin III:n kolmessa elokuvassa.

Tässä myös sarjoja/elokuvia joista osa on jopa Suomen telkkarista nähty.

Sherlock koira.

Porco Rosso.

Grave of the fireflies.

Omoide Poro poro.

Kiki's Delivary Service.

Pon Poko.

Whispers of the heart.

Lisäksi herra on ollut mukana touhuamassa Prince of the Sun:issa, vaikkei sentään pääanimoitsijana. Miyazaki tosin meni naimisiin tämä pääanimaattori Akemi Otan kanssa.

Lisää löytyy varmaankin googletuksella, mutta näitä tässä alkajaisiksi. Enkä kaikkia mene käsi sydämmellä hänen tekemikseen, sillä luulo ei ole tiedon väärti. Sen sijaan menen vannomaan, että kaikki kannattaa katsastaa jos sattuu löytymään.

Nyt on Anttilassa Henkien Kätkemä-DVD:t hintaan 9.95 ja jos vielä vidoina jaksaa katsella, niin sen saapi hintaan 4.95!

MUOKS. (Osa mainituista ((eli mitä itse sanoin, siis tuossa luettelossa)) tuntuu mielestäni aivan vääriltä, eihän hän nyt tuollaisia ole voinut olla tekemässä o.O;;;) Ehkä se on olluy joku toinen Miayazaki. Tai jotain :P
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

sire

• Ankeuttaja
Henkien Kätkemä
« Vastaus #56 : Joulukuu 30, 2004, 17:49:08 »
Minäkin sain sen joululahjaksi dvd:llä.
Katsottuani istuin varmaan viisitoista minuuttia ja katsoin television mustaa ruutua. Vau!
Kehujensa takana seisova elokuva. Aivan mielettömän kaunis ja koskettava.
Pian saan nähdä tuon Princess Mononoke, enkä malta millään odottaa. Toivottavasti se on yhtä upea.
Nyt menee kyllä vähän off-topiciks, mutta antaa olla.

Minut on myyty. Todellakin. Sanattomaksi veti. Hienoa jälkeä. Kiitän.

Theodor

• Ankeuttaja
Henkien Kätkemä
« Vastaus #57 : Tammikuu 06, 2005, 21:11:14 »
Henkien kätkemä on todella hyvä elokuva. Lempi animeni, jos näin voi sanoa. Siinä oli hieman kummia juttuja, mutta toisaalta ne sopivat elokuvan henkeen. Jumalten kylpylä on todella nerokas idea, ja kaikki kikat ja loitsut olivat hyviä. Lohikäärme oli hyvä.

Poissa Ibiza

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Tuvaton
Henkien Kätkemä
« Vastaus #58 : Huhtikuu 26, 2005, 15:09:26 »
Miun lempielokuvani.
(No okei, myönnän että Tonari no Totoro on parempi, mutta toisiksi lempielokuva kuitenkin :D)

Halusin ehdottomasti nähdä Henkien kätkemän kun kuulin sen olevan Miyazakin leffa. Ja nyt se on minulla ollut myös jo jonkin aikaa dvd:llä. Se on niin fantastinen^^

Pakko vain ylistää ohjaajaa. Hahmot ovat upeita ja monimuotoisia. Suosikkihahmojani ovat Chihiro, Haku, Lin ja pienet nokipalleroiset :) Niistä nokipalloista tulee heti mieleen Totoro. Sitä paitsi muutenkin joka asiasta tulee Henkien kätkemässä mieleen Totoro. Sen takia tykkäänkin siitä niin paljon. Totoroa katsoin aina pienenä niin usein. Se oli meillä videonauhalla.

Okei. Takaisin Henkien kätkemään. Se on sellainen elokuva jonka voi katsoa monta kertaa peräkkäin kyllästymättä. Olen nähnyt sen _todella_ monta kertaa. Tosin ekstroja en ole vieläKÄÄN ehtinyt/jaksanut katsoa. Ne pitäisi jossain välissä katsoa myös, jos siellä kerrotaan Kasvottomastakin lisää.

Henkien kätkemä on joka tapauksessa visuaalisesti huipputeos. Piirustustyyli on aivan ihana ja kaikki on kamalan unenomaista ja hyvin kaunista. Ja loppukohtaus kun Chihiro ja Haku leijailevat taivaalla <3 Se on myös todella kaunis.

Jep. Pitäisi kyllä saada Yle uusimaan Totoro. Onkohan Vuotiksessa Totoro -keskustelua? *lähtee etsimään*

Poissa Goldenfake

• Contessa
  • Hirnyrkki
  • Roma ♥ Italia ♥
    • Questo inverno finirà
Henkien Kätkemä
« Vastaus #59 : Huhtikuu 30, 2005, 15:21:45 »
Itse katsoin tämän elokuvan ollessani viime vuonna leirikoulussa.  Olenko todellakin ainoa, johon tämä elokuva ei kolahtanut? Aa, on täällä muutamia muitakin.

Minä en nähnyt elokuvassa mitään jännää! Ainoa hyvä asia oli se, että kieli oli japani, sitä oli hauska kuunnella - makasin sohvalla, ja välillä suljin silmäni kuunnellakseni japania. Mutta muuten - onko huonompaa elokuvaa koskaan ollutkaan?

Onko vika sitten minussa, etten näe elokuvan "kauneutta"? Elokuvassa oli päätön juoni, joka ei koskettanut minua yhtään - tarina aluksi vaikutti ihan ok:lta, mutta sitten ne kaikki "haamut", hämähäkkimäinen mies, isopäinen "hallitsija" ja suuri vaaveli - kaikki tuntui niin naurettavalta, ärsyttävältä ja päättömältä. Inhottava elokuva.

Musiikki oli kyllä (ja japanin kieli, minkä mainitsinkin) hyvä asia elokuvassa. Muuten se oli pohjanoteeraus. Pahoittelen. Ja älkää tappako minua tämän takia!

//Muoks. Nyt kun ainakin sata ihmistä, myös Vuotiksen ulkopuolella, ovat minulle elokuvaa suositelleet, minä aion katsoa sen. Kunnolla. En sillä tavalla välillä nukkuen (kun leirikoulussa tuolloin olin sairas), vaan ihan kunnolla. Ja mikäli muoksittavaa tulee, kerron mielipiteeni. Ehkä se, etten torkahdeltuani useasti ja juostuani vessassa niistämässä nenääni ja näin ollen putosin täysin kärryiltä vaikuttivat mielipiteeseeni, mutta... tiedä häntä.
Fabrizio: Si, ti desidero, ti voglio con tutto me stesso, dalla prima volta che ti ho visto ti desidero, da settimane ti voglio fino ad impazzirne, e ti amo, io, ti amo, io ti amo e ti desidero e ti amo, potrei urlarlo se vuoi te lo giuro! Si, ti giuro... Nessuno, nessuno potrebbe dirmi che devo vergognarmi: Io amo Elisa!

Elindar

• Ankeuttaja
Henkien Kätkemä
« Vastaus #60 : Joulukuu 28, 2005, 20:02:42 »
Ei ole vielä postannut tänne?? o__o

Henkien kätkemä on ihana elokuva. Ehkä paras mitä olen Miyazaki-samalta nähnyt. Hänen elokuvissaan on jotain suurempaa ja ne koskettavat varmaan ketä tahansa. Ensinnäkin, pääosassa ovat lapset ja, mikä parasta, useimmiten tytöt.
Henkien kätkemä on uskomattoman kaunista animaatiota, kaikki ne kauniit maisemat ja se tunnelma joka elokuvassa koko ajan on. Erityisen ihanan näköinen oli se meri siinä, kun Chihiro kävelee sinne junapysäkille.. <3
Hahmot ovat valloittavia, ja mitä mielikuvituksellisemman näköisiä. Jos on katsonut DVD:n dokumentin jossa kerrottiin elokuvan teosta, tietää miten paljon vaivaa hahmojen eteen on nähty. Itse pidin tosi paljon Chihirosta itsestään, Kamajista sekä Kasvottomasta (tosin vain siinä, hm, 'normaalissa' muodossaan :P).

Miyazaki onnistuu aina piilottamaan elokuviinsa pieniä viittauksia. Henkien kätkemässä tälläinen on mm. se, kun Chihiro vetää kaiken sen roinan joen jumalan sisältä. Niin ne vesistöt vain saastuvat.
En tiedä miten se sen tekee, mutta aina tämän leffan katsottuani on jotenkin tyhjä olo. Se kun Chihiro perheineen astuu ulos tunnelista, joka yhtäkkiä onkin ihan tavallinen tunneli.

Gaah, voisin hehkuttaa elokuvaa varmaan loputtomiin, mutta taidan lopettaa tähän. :) Mutta aivan ihana elokuva, kuten voitte rivien välistä lukea. Liikkuvaa linnaa en ole vielä nähnyt, mutta tämän jälkeen odotukset ovat suhteellisen korkealla.

Poissa Fingon

• Philosopher
  • Vuotislainen
Henkien Kätkemä
« Vastaus #61 : Joulukuu 28, 2005, 20:42:38 »
Todella hyvä elokuva ja ei voi muuta todeta kun että kyllä japanilaiset osaa. Elokuva oli kauniisti piirretty ja musiikki oli aivan mahtavaa. Ainoa asia mistä en pitänyt oli Yababa (vai mikä olikaan se kylpylän omistaja kuitenkin). Hän oli niin kauhea. Joissain kohdin näyttää melkein aidolta esim siinä kun näkyy taivasta ja siellä alhaalla on vihreitä niittyjä.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Korpinkynsi
Henkien Kätkemä
« Vastaus #62 : Joulukuu 29, 2005, 19:24:12 »
Huh. En tiedä saako näin nyt tehdä, mutta edellinen vietsi oli huono joten laitoin sen "poisstetavaksi" ja kirjoitan nyt uuden... ^^

Eli minäkin rakastan elokuvaa. Näin ensimmäisen kerran joskus nelosella, kun tämä oli jossain elokuvakerhossa. Menin katsomaan epäilevästi, olin silloin siinä iässä kun piirretyt alkavat yököttämään. Mutta pidin elokuvatsa silti todella paljon ja hehkutin sitä ihan kympillä. Henkien kätkemä aiheutti minulle tuon animeen tutustumisen ja sitten olen koukussa (btw, olen nähnyt monia miyazkai nelokuvia... totoron, punaisen sian, mononoken, laputan, kinon, nausicaän ja pidän kaikista.. ^^).

Ostin dvd:lle pari kuukautta sitten. Sain suostuteltua isäni ja veljeni katsomaan tämän. Itse toisella katselukerralla koin elokuvan kiinnostavammaksi kuin viimeksi (ei enää ennakkoluuloja?). Veljeni ei tainnut pitää, mutta isäni oli aivan myyty, hän on nyt katsonut kahdesti elokuvan, minkä lisäksi Totoron ja Laputankin!

Elokuvassa on aivan ihana musiikki, ei kyllä yllä ihan Totoron tasolle. Jotakuta taisi kiinnostaa lopussa soineen laulun sanat suoraan käännettyinä? Ne löytää animelyricis.comista, tosin englanniksi.

Suosikkihahmoni on Chihiro. Hahmoon on selvästi perehdytty kunnolla. CHihiro on rohkea, mutta myös arka, itsepäinen sekä epäitsekäs. Haluaisin tunte oikeatsi Chihiron kaltaisen henkilön.

[off] Huomaako kukaan, että vaikka elokuva ei ole kovin suosittu (esim. nuo 10 ihmistä ensi-illassa tarinat) todella moni on silti kommentoinut topikkiin ja pitänyt? Minusta tämä kertoo jo jotain elokuvan laadusta.   Ja pahoitteluni siitä, että viesti "pomppi"[/off]

Reebie

• Ankeuttaja
Henkien Kätkemä
« Vastaus #63 : Tammikuu 02, 2006, 18:07:22 »
Kaverini osti sen ja katsottiin se yhdessä joskus, kun meillä oli todella tylsää. Yllätyin positiivisesti. Tosin Henkien Kätkemä oli minusta aika ällöttävä, varsinkin se kohta, jossa Kasvoton syö itsensä todella suureksi, ja se, missä se joen henki yritetään putsata. Meinasin yökötä myös siinä kohdassa, kun Chihiro (oliko se nimi niin?) menee katsomaan possuvanhempiaan. Possut ovat kerrassaan kamalia!

Mutta hyvä anime se oli :D Sanoisin kyllä, että Kissojen Valtakunta on parempi. Kehoitan katsomaan.

Polyhymnia

• Ankeuttaja
Henkien Kätkemä
« Vastaus #64 : Kesäkuu 14, 2006, 15:39:32 »
Kyllä pidin elokuvasta, kovasti pidinkin.

Siitä on jo aikaa kun kyseisen elokuvan näin, mutta uudestaan toki haluaisin sen nähdä. Pakko myöntää, että en muista tästä elokuvasta enää kovinkaan paljoa, häpeää.Mutta elokuvasta jäi ihanan lämmin tunne ja se oli suloinen.

Juoni oli mielestäni ihana, pidin siitä ja piirrosjälkikin oli oikein hyvää. Taisin nauraa joissakin kohdissa elokuvaa, jos oikein muistan. Todellakin iso plussa siitä, että elokuva oli japaniksi. Puolet elokuvan tunnelmasta olisi kadonnut jos sitä oltaisiin lähdetty dubbaamaan dubbaus on ärsyttävää, yleensä vain pilaa elokuvan.

En todellakaan keksi mitään pahaa tästä elokuvasta, todella mainio elokuva. Mutta koska en paljoa valitettavasti muista tästä elokuvasta, niin jätän kommenttini hiukan tyhjäksi u____u

Poissa Less

• Vuotislainen
Henkien Kätkemä
« Vastaus #65 : Syyskuu 25, 2006, 19:25:58 »
Minä rakastan Henkien kätkemää. <3 Siskollani on se DVD:llä, ja olen sen monet kerrat katsonut, mutta en vielä ole ostanut sitä omaksi. Aion kyllä.

Rakastan Henkien kätkemän hahmoja (Haku, Chihiro, nokipallerot, Lin..), musiikkia (se kohta kun Lin ja Sen istuvat parvekkeella syömässä, ja siellä alhaalla menee juna, onko kauniimpaa musiikkia kuultu? No ehkä on, mutta silti), maisemia, kaikkea! Varsinkin Haku on jotain ihanaa, minun pieni lohikäärmepoikani.

Minä itkin lopussa, siinä kun Haku ja Chihiro seisovat siellä käsi kädessä ja lopulta Chihiro lähtee ja heidän kätensä irtaantuvat. Eijeijeijeijei, liian surullista. :I Aina elokuvan jälkeen alan miettimään, että olisinko itse jäänyt Hakun luo, vaiko mennyt pois perheeni kanssa. Enkä osaa päättää.

Elokuva on siis aivan valtavan upea ja loistava, minä en muuta osaa sanoa.

Romulus

• Ankeuttaja
Henkien Kätkemä
« Vastaus #66 : Syyskuu 26, 2006, 20:19:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Less"
Varsinkin Haku on jotain ihanaa, minun pieni lohikäärmepoikani.

Tai sitten minun.

Mutta juu, katsoin itse Henkien kätkemän ehkä pari tuntia sitten ja sanotaanko, että hankin sen omakseni. Japanilaiset osaavat tehdä minunlaisiani piirrettyjä. Sellaisia ei disneymäisiä, mutta ei ihan aikuisillekaan. Eli minusta Henkien kätkemä ei ole ainoastaan lasten piirretty. Minusta ainakin tuntui katsellessa, että elokuva oli suunnattu hiukan vanhemmalle väelle.

Lainaus käyttäjältä: "Fingon"
Ainoa asia mistä en pitänyt oli Yababa (vai mikä olikaan se kylpylän omistaja kuitenkin). Hän oli niin kauhea.

Se oli varmasti tarkoitus, hän kun oli jonkinlainen pahis elokuvassa. Ja pahiksethan ovat aina hiukan kauheita.

Piirrustustyyli elokuvassa oli kaunis, tavallaan aitoa, mutta ei kuitenkaan. Silmien liikehdintä (tuo kuulostaa tajuttoman hölmöltä, mutta kuitenkin) oli minusta välillä hauskaakin. Esimerkiksi, kun Chihiro kertoo Hakulle tämän oikean nimen, Hakun silmät pullistuvat hauskasti. Tällaiset kohdat saivat minut aina hymyilemään, hahmot saatiin hyvinkin ilmekkäiksi.

Ja ne tuhkapallerot olivat ihania^_^

Poissa Zirendaril

• Vuotiksen Virallinen Vompatti
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Murpatti
  • Tupa: Mary Sue
Henkien Kätkemä
« Vastaus #67 : Syyskuu 26, 2006, 20:57:03 »
Noniin, onneksi Henkien Kätkemä-faneja löytyy. Ei voi muuta kuin ihastella Miyazakin töitä. En ole ikinä ikinä pitänyt Disneyn leffoista, ovat aina olleet keinotekoisia, kliseisiä ja kaupallisia. Perus 'kokoperheviihdettä'. Henkien kätkemä lukeutuu Miyazakin töiden huippuluokkaan, leffassa oli miltei joka ikinen asia kohdallaan, jotenkin lämpenen enemmän tuollaiselle herkälle ja taiteelliselle mangalle, kuin Disneyn tavaralle.

Elokuvassa oli aivan mahtava tunnelma, musiikki oli kaunista, ja juonessakaan ei ollut juurikaan mitään vikaa. Todella tyylikäs kaikenlisäksi, piirroksiin oli todella uhrattu aikaa ja taitoa, ei mitään Pokemon meininkiä.
Maisemat olivat myöskin kauniita. (Vaikka tässä suhteessa Liikkuva Linna saattaa olla antoisampi.)

Erityisesti minulle jäi mieleen se kohta, jolloin Chihiro oli menossa junalla Yubaban sisaren luo. Jotenkin musiikki siinä kohdassa oli todella tunnelmallista ja tunnelmaa vain lisäsi ne junassa olevat varjohahmot, jotka vuorotellen junasta lähtivät.

Pidän paljon Miyazakin piirrostyylistä.

Poissa Hurricane

• Vuotislainen
    • Didi
Henkien Kätkemä
« Vastaus #68 : Syyskuu 26, 2006, 21:32:00 »
Kyllä vain, näin kyseisen elokuvan vasta äsken ja ihana oli. Kosketti syvästi, minä säikähdin siinä, kun ne vanhemmat muuttui sioiksi^^

Piirrostyyli oli soma, minä ihastuin siihen kohtaan alussa, missä oli sellainen kuva kaupungista ja autoista ajamassa tiellä. Ne autot olivat niin aidon näköisiä, 2000-luvun moderneja autoja ja kaupunki oli niin aidonoloinen myös. hahmot oli myös somasti piirretty.

Ainut, mistä en elokuvassa oli sen pituus. Jossain kohti tuntui, että elokuva junnasi paikallaan, eikä edennyt ollenkaan ja loppuvaiheessa alkoi tuntua siltä, että voisi jo loppua.

Mutta muuten oli aivan mainio elokuva. Pitää katsoa, jos saisin ostettua jostain omaksi itselleni :)

anksu

• Ankeuttaja
Henkien Kätkemä
« Vastaus #69 : Lokakuu 30, 2006, 17:47:39 »
Minulla on elokuva itsellä ja se on kyllä todella hyvä :) En ole aiemmin katsonut animea ja kun törmäsin siihen jossain kaupassa vähän aikaa sitten niin ostin sen, koska juoni kuulosti hyvältä. Enkä katunut sen ostamista :) elokuva oli jännittävä ja hauskakin. Olen tähän asti ajatellut etten koskaan hurahda animeen, mutta tuo ainakin oli loistava.

Chelsea

• Ankeuttaja
Henkien Kätkemä
« Vastaus #70 : Joulukuu 01, 2006, 14:39:09 »
Lainaus käyttäjältä: "Romulus"
Lainaus käyttäjältä: "Less"
Varsinkin Haku on jotain ihanaa, minun pieni lohikäärmepoikani.

Tai sitten minun.

Älkääs nyt, immeiset. Haku on minun pikku lohikäärmepoikaseni. ;D

Eli olen nähnyt leffan ja se nousi heti yhdeksi suosikkileffoistani. Hayao Miyazakilla on aivan mahtava mielikuvitus ja HK:n lisäksi pideän yhtä paljon Totorosta ja Liikkuvasta linnasta.

Lempihahmoni oli aivan varmasti Haku. Hän oli vasta nuori poika, mutta niin vakava ja taitava jajajaja.
Aww.

Henkien Kätkemässä se kylpylä on aivan ihana. Pääsisinpä minäkin joskus sellaiseen kyläilemään. :3

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
Henkien Kätkemä
« Vastaus #71 : Joulukuu 01, 2006, 21:34:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Chelsea"

Lempihahmoni oli aivan varmasti Haku. Hän oli vasta nuori poika, mutta niin vakava ja taitava jajajaja.

Mitä muuta voi joen hengeltä odottaa? Nigihayami Kohaku Nushi ei ole kuka tahansa nuori poika...
Constantem decorat honor

Tutteri

• Ankeuttaja
Vs: Henkien Kätkemä
« Vastaus #72 : Tammikuu 20, 2007, 16:13:06 »
Henkien kätkemä! Varmaankin paras animaatioleffa jonka olen nähnyt! Tykkäsin toooosi paljon. Minusta leffan hahmojen liikkeet ja ilmeet ovat aivan ilmiömäisiä! Itselläni on tämä elokuva nauhoitettuna. Otin kasetin oikein itselleni talteen ettei ketään vain vahingossakaan äänitä sen päälle^^'. Kylpylä ja kaikki siellä oleva toiminta on jotenki hirveän hienosti toteutettua. Huomaa, että ollaan päästetty mielikuvitus valloilleen! En oikeastaan onnistu sanomaan mitään negatiivista tästä... Muistakaa ettei saa syödä jumalten ruokia!! Ellei sitten halua tietenkin muuttua possuksi. ;)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 19, 2007, 12:27:23 kirjoittanut Tutteri »

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
  • Tupa: Puuskupuh
Re: Henkien Kätkemä
« Vastaus #73 : Helmikuu 02, 2007, 18:22:08 »
Aah, katsoin Henkien kätkemän jokin aika sitten, ja pääsen viimeinkin kirjoittamaan tänne...

Odotin tältä elokuvalta todella paljon, enkä joutunut pettymään! Henkien kätkemä on vain niin ihana... Rakastan sitä yksityiskohtaista piirustustyyliä ja tunnelmaa. ^^ Juonikin on upea, vaikka loppu vähäsen töksähtääkin...

Elokuva oli tunnelmaltaan, hmm (ääh, miten kukaan osaa kommentoida näin mahtavaa elokuvaa)... kaunis ja synkähkö, mutta myös tavallaan hauska. :D Joissakin kohdissa (mitä ei välttämättä edes ollut tarkoitettu hauskoiksi) räkätin kaverini kanssa aivan hulluna... Esimerkiksi siinä, kun Kasvoton riehuu siellä kylpylässä. Mutta en usko, että elokuvantekijät loukkaantuisivat, jos kuulisivat minun nauraneen tuossa, sillä Henkien kätkemä on minusta joka tapauksessa valtavan ihana elokuva, tulkitsi sitä miten tahansa. :)

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Henkien Kätkemä
« Vastaus #74 : Helmikuu 25, 2007, 17:24:45 »
Löysin tämän elokuvan alennuskorista seitsemällä eurolla ja olin kuullut hyvää palautetta kumminkin, mutta en ollut ennen katsonut mitään anime-elokuvaa, ja minulla oli aluksi hullut epäilykset tällaisia elokuvia kohtaan (että joku aivan kerrassaan friikkijuttu) Kehtasinkin!

Ehkä yksi ihanimmista, kauneimmista, koskettavammista elokuvista mitä olen ikinä nähnyt!  Se oli nätisti piirretty, ihana musiikki ja ihana tarina ja kerta kaikkisesti niin ihana että vaan märisin: -hyvän elokuvan tunnusmerkit. Vaikka tekijöillä oli tullut kiire sen kanssa niin ei se näkynyt kyllä. Ja hahmot olivat kertakaikkisen mieleen hyvällä tavalla syöpyviä ja ah Haku, iihana. ^^

Tietääkö kukaan onko mistään mahdollista saada soundtrackia? Rakastuin kerrassaan siihen musiikkiin ja siihen lauluun joka siellä lopussa tuli. ^^ Harmi vain, kun sitä orkesterin työskentelyä näytettiin niin vähän niissä ekstroissa. ^^

Hih, niinkuin Hirmukin kirjoitti, minäkin räkätin ehkä kohdissa, jotka eivät olleet tarkoitettu huvittaviksi, mutta sitähän minulle tapahtuukin useissa elokuvissa.

Tämä tyttö kyllä nyt hurahti niin pahasti, että aikoo lähiaikoina selvittää ovatko Kissojen valtakunta ja Liikkuva linna yhtä hyviä. ^^
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 27, 2007, 22:07:45 kirjoittanut Huhutar »