Kirjoittaja Aihe: Taru Sormusten Herrasta -trilogia  (Luettu 19482 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • The sharpest lives are the deadliest to lead
Vs: Taru Sormusten Herrasta -trilogia
« Vastaus #125 : Tammikuu 21, 2010, 22:24:19 »
Hei, tietääkö kukaan, onko tässä boxissa samat lisämateriaalit kuin siinä isossa vihreässä boxissa? Ketuttaa jos nyt menin ostamaan väärän, varsinkin kun ne enkunkieliset tekstitykset olis kelvannu ihan loistavasti...

//muoks.

Jes, sain väärän myytyä kaverille ja tilasin just oikein version. Takkiin tietty tuli kaupoissa, mutta pakko oli toi keräilijän boxi hankkia, kun sai järkyttävän halvalla ja kun tota on himoinnut vuodesta -04 lähtien. Onko joku jo saanut tuolta Discshopilta tuon keräilijän boxin? Onhan se hyvä?
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 22, 2010, 20:13:01 kirjoittanut Leamire »

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #126 : Tammikuu 22, 2010, 20:24:08 »
Hei, tietääkö kukaan, onko tässä boxissa samat lisämateriaalit kuin siinä isossa vihreässä boxissa? Ketuttaa jos nyt menin ostamaan väärän, varsinkin kun ne enkunkieliset tekstitykset olis kelvannu ihan loistavasti...

//muoks.

Jes, sain väärän myytyä kaverille ja tilasin just oikein version. Takkiin tietty tuli kaupoissa, mutta pakko oli toi keräilijän boxi hankkia, kun sai järkyttävän halvalla ja kun tota on himoinnut vuodesta -04 lähtien. Onko joku jo saanut tuolta Discshopilta tuon keräilijän boxin? Onhan se hyvä?

Itse aikoinani ostin juurikin tuon jonka olit tilannut, ja vaikka siitä puuttui pidennettyjen versioiden lisämateriaalit, siinä oli silti mielestäni paljon kiinnostavia dokkareita trilogian kuvauksista. Vaikka pidennetyt versiot olenkin sittemmin hankkinut, en ole silti malttanut luopua tuosta boksista niiden dokkareiden takia. :D Muistaakseni pidennetyissä versioissa ei ollut ihan yhtä hyviä dokkareita, mutta siitä on kyllä jo hetki kun katsoin ne viimeksi, ja tuossa hankkimassasi boksissa saattaa niitä olla enemmänkin. Tolkien-fani minussa himoitsee tietysti kaikenlaisia keräilijän editioita ynnä muuta tilpehööriä, mutta se pihimpi puoli minussa on toistaiseksi ollut voitolla.

Mistäpä tulikin mieleeni, että täytyy järkätä LotR-maratoni kunhan sopiva tilaisuus ilmenee.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Suetus

• Tuulenhaltia
  • Vuotislainen
  • Namárië
    • Talath Rhune
« Vastaus #127 : Helmikuu 20, 2010, 17:30:08 »
Aargh! Parhaat elokuvat ikinä mitä olen nähnyt (juu on ne Harry Potteritki ihan hyviä, mutta nää nyt valitettavasti menee ohi) <3. Tosiaankin monet luulevat miten ihmeessä joku jaksaa nuo katsoa, mutta jos niistä oikeasti tykkää, niin helposti menee läpi Taru Sormusten Herrasta elokuva-maratoni ja vieläpä Extended Editioneilla vaikka ne kestävätkin vaivaiset 4 tuntia jokainen.

Minusta Peter Jackson on todellakin onnistunut luomaan sellaisen maailman valkokankaalle, jona Tolkienkin sen halusi esittää. Näyttelijävalinnat ovat myöskin täydellisiä, Elijah on täydellinen Frodo, Viggo on täydellinen Aragorn.. Uusi-Seelanti oli täydellinen paikka elokuvan kuvaamiseen ja vaikka suuri osa elokuvasta on tehty tietokoneella ympäristö näyttää kuitenkin ihan aidolta.

Paras elokuva on minusta Kuninkaan paluu. En osaa perustella, se vaan on paras, mutta kaikki muutkin ovat ihan yhtä hyviä :))
Harry/Draco, James/Sirius, Frodo/Sam, Aragorn/Legolas, Merri/Pippin

Poissa Argetlam

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #128 : Maaliskuu 31, 2010, 15:37:36 »
Viimeisessä Yhteishyvä-lehdessä oli artikkeli Hobitista. Jutussa kerrottiin ainakin itselleni mahtava uutinen, eli jompaan kumpaan elokuvaan olisi mahdollisesti tulossa pätkiä Silmarillionista. En kyllä ymmärrä, miten niitä voisi mitenkään niputtaa yhteen Hobitin kanssa, ellei sitten jotenkin niin, että Bilbo kertoo tarinoita ja tarinat ovat Silmarillionista. Melkein ainoat osat, joita Silmasta voi kunnolla edes helposti elokuvoida ovat ehkä Narn I Chîn Húrin ja Leithianin laulu, ja ehkä Nirnaeth Arnoediad. Itse toivon Húrinin lapsia jossain vaiheessa elokuvaksi.

Poissa lakritsitahna

• Stalkkaa hakkeria
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #129 : Huhtikuu 10, 2010, 20:55:20 »
Pidin - todennäköisesti - koko trilogiasta, koska siinä oli paljon toimintaa (vaikka en ole iso toiminta elokuvien töllääjä) ja musiikki on uskomattoman liikuttavaa.
Näyttelijäsuorituksetkin olivat vautsi vaude (huonot näyttelijät osaavat pilata ihan kaikkea... älä kysy mitä sillä tarkoitan!). En osaa sanoa paremmin.
En tykkää lakritsitahnasta >.<

untitled

• Ankeuttaja
« Vastaus #130 : Huhtikuu 13, 2010, 12:41:56 »
--on turhaa liioittelua tehdä Hobitista kaksi elokuvaa, kun sen tapahtumat mahtuisivat vallan mainiosti yhteenkin. Ihmiset joutuvat maksamaan kahden leffalipun ja kahden DVD:n hinnan..
Kahdessa elokuvassa ideana on se, että toinen elokuvista on Hobitti ja toinen sijoittuu TSH tapahtumien väliin.

Rosecliff

• Ankeuttaja
« Vastaus #131 : Huhtikuu 14, 2010, 19:40:11 »
Trilogia kuuluu lempileffoihini (tai kuuluvat).
Ekan kerran, kun näin Sormuksen ritarit, olin ihan haltioissani. Kun olin nähnyt Kaksi tornia, olin vielä enemmän haltioissani, katsoin sen varmaan kerran kuussa ennen kuin näin Kuninkaan paluun ja olin enemmän haltioissani kuin kukaan on koskaan ollut. :D
Kirjan luin sitten vasta leffat nähtyäni.

Suosikkihahmoja ovat Éomer, Pippin ja Arwen. Leffat ovat onnistuneet tosi hyvin, on hyvät näyttelijät ja lavasteet ja ihan kaikki! Musiikit on aivan älyttömän ihania.
Jos jotain vikaa pitää etsiä, niin miusta Merri oli kirjassa vähän viisaamman oloinen, kuin elokuvissa. Tai ainakin kuin Sormuksen ritareissa. Frodo oli myös leffassa paljon typerämpi ja ärsyttävämpi kuin kirjassa. Näyttelijävalintoiden onnistumisista / epäonnistumisista en oikein voi sanoa mitään, kun tosiaan luin kirjan vasta leffojen katsomisen jälkeen, eli kuvittelin kirjaa lukiessani hahmot tietty samanlaisiksi kuin leffoissa. Paitsi tietty semmoiset henkilöt sain keksiä itse, keitä ei elokuvissa ollut tiivistyksestä johtuen.

Poissa Suetus

• Tuulenhaltia
  • Vuotislainen
  • Namárië
    • Talath Rhune
« Vastaus #132 : Kesäkuu 24, 2010, 00:36:16 »
--on turhaa liioittelua tehdä Hobitista kaksi elokuvaa, kun sen tapahtumat mahtuisivat vallan mainiosti yhteenkin. Ihmiset joutuvat maksamaan kahden leffalipun ja kahden DVD:n hinnan..
Kahdessa elokuvassa ideana on se, että toinen elokuvista on Hobitti ja toinen sijoittuu TSH tapahtumien väliin.

Niin juurikin näin. Ja sitäpaitsi, jos ihan oikeasti tykkää jostain leffasta/sarjasta niin onko se nyt niin kamalaa, että joutuu investoimaan kahteen dvd:hen tai elokuvaan. Jättää sitten jonkun toisen elokuvan näkemättä :). Sitäpaitsi, näin saamme enemmän tietoa tarusta, kuin se että elokuvassa kerrottaisiin vain hobitista. Kuitenkin kirjan tapahtumia jouduttaisiin karsimaan ja hobitti on niin pikkuinen kirja muutenkin, että siitä ei voi karsia mitään. Muuten tarina ei ole kovin ehyt.
Harry/Draco, James/Sirius, Frodo/Sam, Aragorn/Legolas, Merri/Pippin

Poissa Linesca

• Kapinasusi
  • Vuotislainen
  • Home field advantage
  • Pottermore: WalnutRain28723
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #133 : Heinäkuu 27, 2012, 13:29:03 »
Tämähän on jäänyt hiljaiseksi ö.ö

Mutta herättelen kaikkia LOTR-faneja tällä mahtavalla videolla :D Näillä on myös Potter-versio joka kannattaa katsoa jos et vielä ole nähnyt sitä (; Videolla siis esiintyy vain yksi henkilö (tosin kahteen kertaan) ja kaikki äänet on hänen itse tuottamiaan, siis joko laulaen tai beatboxaten (;
Video on aivan uusi, ladattu eilen :D
Se on lampi niin ihmeellinen, ja sen pinta on niin syvänsininen, siellä rauhassa unelmoida saan, ajatuksiin kauas pois vaeltaa...

Poissa Mansikkarahka

• Vuotislainen
« Vastaus #134 : Tammikuu 13, 2013, 21:26:47 »
Taru Sormusten Herrasta -elokuvat ovat yhtiä lempielokuvistani! Kävin katsomassa ne kaikki elokuvateatterissa ja ostin videoina, kun ne tulivat ja nyt on tilauksessa se uusin blu-ray-boksi. En malta odottaa, että se tulee.

Kun menin katsomaan ensimmäistä osaa, en tiennyt oikein mitään sen taustoista. Tiesin lähinnä kai vain sen pääjuonen, mutta elokuva tempaisi heti mukaansa. Niitä kaikkia kolmea tuli katseltua videoilta monen monta kertaa. Nyt oli monen vuoden tauko, mutta kun näin vähän aikaa sitten Hobitti-elokuvan mainoksen telkkarista, niin tuli hirveä hinku katsoa taas pitkästä aikaa TSH-elokuvat. Muistin kyllä että ne ovat hyviä, mutta ne yllättivät silti. Nehän ovat ihan loistavia! Tehosteetkin ovat kestäneet todella hyvin aikaa.

Lempihahmojani ovat alusta asti olleet Frodo, Legolas ja Gimli.
Kaikki näyttelijät on minusta valittu todella hyvin, etenkin Elijah Wood/Frodo. <3

Sain TSH-trilogian kirjana synttärilahjaksi siskoltani ja hänen silloiselta poikaystävältään joskus 10 vuotta sitten, mutta vasta nyt olen saanut aikaiseksi lukea sitä. Ehkä oli silloin liian nuori jaksaakseni keskittyä siihen, vaikka lahjasta pidinkin.
Kirjakin vaikuttaa hyvältä, vaikka siinä onkin paljon eroavaisuuksia elokuvien kanssa. Hahmot tietysti näen elokuvien versioina, kun elokuvat olen ensin nähnyt, mutta niin se on minulla Pottereissakin kolmen ensimmäisen kirjan kohdalla, eikä se ole menoa haitannut.

Hobittikin kiinnostaisi kovasti, mutta sen aion katsoa vasta sitten kun se tulee blu-raylle. 

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #135 : Tammikuu 13, 2013, 23:42:42 »
Itse tykkäsin elokuvista paljon. Kävin katosmassa elokuvat teatterissa ensi-illassa Sormuksen ritareita lukuunottamatta. Vanhemmilla oli VHS versiona elokuvat.

Olen itseasiassa jo pitemmän aikaa halunnut katosa elokuvat Extended editionina, mutta meillä ei ollut vielä silloin DVD soitinta, ja myöhemmin en enää löytänyt niitä DVD formaatilla. Hommasin itseasiassa tänä syksynä sen yhteis boxin missä on kaikki kolme elokuvaa extended editionina bluray formaatissa ja liitteet DVD:nä.

Tohon Hobitti juttuun haluaisin lisätä sen että studioilla on elokuva oikeudet vain Hobittiin ja TSH:n joten ainoat lisät Hobittt elokuviin tulee TSH:n liitteistä. Itse aion odottaa Hobittista nämä extended editionit, jos sellaisia on tulossa. Aion toki vuokrata elokuvan DVD:nä ainakin.

Poissa hanhyokkasikimppuuni

• Kalpa Kassinen
  • Vuotislainen
    • Nobody's Perfect
  • Pottermore: FrogMarauder14005
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #136 : Helmikuu 14, 2013, 17:11:37 »
Rakastan näitä eelokuvia! Loistavat roolisuoritukset, etenkin Aragornin näyttelijää ( Viggo Mortensen) ja Legolasia (Orlando Bloom). Mielettömät erikoistehosteet, maisemat ja koko toteutus!! <3<3<3<3<3 Kaikki saamansa Oscarit ovat täysin ansaittuja(:(:(:(:(:(:Upeat, Upeat isolla uulla, musiikit  kruunavat kokonaisuuden ja luovat sen-tietyn-Lotr-fiiliksen.

Hobitinkin olen kanssa käynyt katsomassa elokuvissa. Siitäkin pidän ja odotan innolla seuraavaa!! Tuossa vielä  Hillywood shown Hobitti-parodia, jos et ole nähnyt.http://www.youtube.com/watch?v=qXFQFnUdh5I Suosittelen kaikkea Hillywoodia!! <3<3<3<3<3<3

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #137 : Heinäkuu 03, 2015, 22:41:55 »
Rakastan tätä leffatrilogiaa! Kaikki näyttelijät ovat hyviä roolissaan ja varsinkin Orlando Bloom oli täydellinen valinta. Suosikkini sekä kirjoissa että elokuvissa on mm. Faramir, Boromir ja Éomer. Éomerin näyttelijä Karl Urban on täydellinen valinta myös.
Don't blink. Blink and you're dead.

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #138 : Heinäkuu 04, 2015, 02:08:47 »
Rakastan tätä leffatrilogiaa! Kaikki näyttelijät ovat hyviä roolissaan ja varsinkin Orlando Bloom oli täydellinen valinta.
Niin oli. Terkuin toinen leffatrilogiaa rakastava.
Legolas, Arwen, Pippin ja Bilbo kuuluvat omiin suosikehin kirjassa ja leffoissa.
Hobitti kannattaa katsoa ja lukea, en nyt kuitenkaan ala spoilaamaan. :)
Itse kasvoin TSH:n (ja Potterien) tahdissa, joten itselle hyvinkin tärkeä teos.
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #139 : Heinäkuu 04, 2015, 13:54:16 »
Ensin en muistanut olenko kirjoittanut tähän keskusteluun ollenkaan, ilmeisesti sitten en. Hobitti eli sinne ja takaisin-kirjan olen lukenut monta kertaa ja mielenkiinnolla aloittelen elokuvaversioiden katsomista (vasta nyt kesällä) joo, olen myöhässä verrattuna muihin mutta en halunnut nähdä kyseisiä leffoja elokuvateatterissa. Mua harmitti että Hobittiin oli tartuttu, haiskahti rahastukselta sen venyttäminen kolmeen elokuvaan! Nyt olen asenteeltani vähän rennompi, onhan se hauskaa että leffat on tehty. Kuninkaan paluu on mielestäni paras, koska se herättää niin paljon tunteita! (Kyllä, itkin) Olen itse huomannut paljon leffavirheitä mutta ei se ole ihmekään että niitä on, koska kyseessä oli niin massiivinen elokuvaprojekti. Peter Jackson teki loistavan työn! Elijah Wood oli todella nuori kun aloitti Frodona, ja vuosiahan siinä vierähti leffatrilogian parissa. Mulla on pöydällä pino leffoja mutta toivon mukaan katselen jo tällä viikolla Special Extended Editionit pitkästä aikaa! Viimeksi lainasin ne kirjastosta ja siitä on aikaa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 04, 2015, 14:03:19 kirjoittanut Ana »
Don't blink. Blink and you're dead.