Kirjoittaja Aihe: Taru Sormusten Herrasta -trilogia  (Luettu 19458 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Magpie

• Ankeuttaja
Taru Sormusten Herrasta -trilogia
« : Joulukuu 18, 2004, 11:25:02 »
En ainakaan löytänyt Taru Sormusten Herrasta trilogiasta topikkia joten aloitan sellaisen itse.. huomasin kyllä Kuninkaan paluusta topikin, mutta haluaisin kuulla mielipiteitä koko trilogiasta kokonaisuutena.

Joku voi ajatella: "Järkyttävän pitkiä! Eihän tuollaisia jaksa katsoa!" No eivät kaikki jaksakaan, mutta kun itse istuin Kuninkaan paluun ensi-illassa yli kolme tuntia niin aika tuntui vain lentävän..

Tolkien luuli, että hänen kirjaansa ei voitaisi koskaan dramatisoida. hän oli väärässä. Mielestäni Peter Jackoson suoriutui loistavasti ja huomatkaa vielä, että koko trilogia kuvattiin Uudessa Seelannissa eikä Hollywoodissa.

Rakastan kyseisiä elokuvia. Erikoistehosteet ovat kerrassaan ällistyttävät ja ennen kaikkea näyttivät todella aidoilta. Aitous tuli joiltain osin huolellisesta suunnittelusta, sillä jos katsoo pidennetyn DVD version extroja niin voi huomata kuinka hämmästyttäviä ja yksityiskohtaisia pienoismalleja rakennuksista ja kaupungeista rakennettiin.

Voi olla että niillä yhtiöillä jotka tyrmäsivät Jacsonin idean kolmen elokuvan filmaamisesta yhtä aikaa olisi nyt itku kurkussa kun elokuvat ovat maksaneet itsensä takaisin moninkertaisesti ja elokuville on myönnetty yhteensä melkein 20 oscaria..

Haluaisin myös kommentteja jos joku on katsonut Extended DVD editionia (kaikkia kolmea)..

Areena teidän. Mitä piditte elokuvista?

PikkuLikka

• Ankeuttaja
« Vastaus #1 : Joulukuu 18, 2004, 16:22:06 »
Iten pidän koko trilogiasta... Ehkä sitä kolmosen loppuu on vähän venytetty... Upeet tehosteet ja näyttijät ja musiikit jne. Ja vähä oon alottanu kirjaaki mut se jäi sille tielle... Leffoist pidän täytys muute pakottaa joku ostaa se kolmone ku sitä viel ei oo :D

Airút

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Joulukuu 19, 2004, 18:25:38 »
Minun mielestä elokuvat ovat loistavia täytyy myöntää, että pidin paljon enemmän TSH:sta kuin HP-leffoista. Olin vielä vuosi sitten aivan hullu TSH-fani (niin kuin moni muukin), mutta kiinnostukseni on hieman lopsahtanut. Olen vähän sellaista sorttia, etten fanita hirveästi oikeastaan mitään:), ainakaan nykyään. Suurin fanituskohteeni oli aikoinaan Spice Girls. ^^

Tabris

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Joulukuu 19, 2004, 22:54:15 »
En ole nähnyt TSH-trilogiasta kuin ensimmäisen osan (Sormuksen Ritarit), mutta pidin siitä ja tahtoisin nähdä kaikki muutkin osat. Tartuin tilaisuuteen, kun elokuva tuli neloselta, en kyllä vain kuolemaksenikaan muista, että minä kuukautena. Taisi olla marraskuu, jos nyt oikein muistan. Jos olen ihan rehellinen, tulin elokuvan jälkeen todella uteliaaksi (lievä ilmaisu) muistakin osista, onneksi eräs ystäväni lupasi lainata minulle Kuninkaan Paluu-videon heti kun saa sen itse katsottua. Ja mitäs pituudesta, jos elokuva on hyvä! Ei minua Sormuksen Ritareita katsoessa haitannut elokuvan pituus, päinvastoin, minä yllätyin, kun elokuva loppui, koska se jäi pahaan vaiheeseen.

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #4 : Joulukuu 20, 2004, 09:29:18 »
Rakastan Lotria, tai en oikeastaan voi sanoilla kuvailla miten paljon pidän siitä se on oikeasti puolet elämääni:D lol.

Kävin leffassa katsomassa ensimmäisen 5 kertaa toisen 4 ja kolmannen 6. siihen meni rahaa mutta en valita.
Itselläni oli vaan hirveä ennakko luulo noita kohtaan. Mutta heti ekan leffan näkemisen jälkeen olin hullu fani ja tulen sitä aina olemaan, vaikkei enää tule Lotria tulen aina rakastamaan sitä se on ja tulee olemaan maailman paras leffa.
Parempaa ei voi olla.

Kaverini raahasi minut väkisin leffaan ja kiukuttelin hänelle koko illan siitä että jouduin katsomaan jotain niin hullua leffaa. Nyt olen hänelle ikuisesti kiitollinen.

Tsh on elokuva joka on tehty rakkaudella ja sen huomaa, tavalliset leffat jotka on tehty vuodessa on "hyviä", mutta Lotr jota puurrettiin monta vuotta kaikki kohtaukset tehtiin huollella ja rakkaudella.
Elokuva jossa kaikki on täydellistä, musiikki näyttelijät, efektit, ohjaaja.
Enempää en minäkään voi toivoa.
Niin kuin sanoin, se tulee aina olemaan paras elokuva. olen fanittaja:D

olen MariaPaige nähnyt kaikki pidennetyt, ostin heti ilmestymispäivänä ja olen katsonut kaikki kymmeniä kertoja:D
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Mariapaige

• Noita-akka
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #5 : Joulukuu 20, 2004, 10:22:42 »
Lainaus käyttäjältä: "Jessie"
Mutta heti ekan leffan näkemisen jälkeen olin hullu fani ja tulen sitä aina olemaan, vaikkei enää tulee Lotria tulen aina rakastamaan sitä se on ja tulee olemaan maailman paras leffa.

Olen kanssasi samaa mieltä! Suosittelen sinulle extend -versioita (ellet ole jo nähnyt), joissa on paljon uutta materiaalia. Katsoin itse viime viikonloppuna putkeen kaikki kolme leffaa pidennettyinä (extend-trilogia). Niissä oli paljon uusiakin kohtauksia, mitä teatteri-versioissa ei ollut. Lisäksi extroissa on haastatteluja. Tosin en ole ehtinyt katsoa niistä kuin eka leffan verran, sekin kun kesti lähes neljä tuntia kuvineen! Mieleen jäi erityisesti kun Viggo Mortensen kertoi kanoottimatkastaan Frodon sijaisnäyttelijän kanssa...

Vaikka elokuvat eivät vedä vertoja Tolkienin kirjalliselle kerronnalle, niin ne ovat mestariteoksia siitä huolimatta. Ja tarinahan on uskomattoman upea.

Ulaire

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Joulukuu 20, 2004, 11:57:10 »
Aivan fantastinen!
Tuon ansiosta sain erään kaverinikin kiinnostumaan fantasiasta.

Ekan elokuvan nähtyäni aloitin kirjan lukemisen. Minua harmittaa se, että olin ennen niin ahdasmielinen, etten halunnut lukea TSH:ta.
Minulla on Sormuksen ritarit videona, Kaksi tornia DVD:nä samoin kuin Kuninkaan paluukin.

Olen nähnyt kaikki SEE:t, vaikkei minulla ole yhtäkään. Kaverillani, joka on hirmuinen Aragorn fani, on FotR ja RotK SEE:t. tTT:n hän aina joskus lainaa eräältä kaveriltaan.

Lord of the Rings-trilogia on tähän asti mielestäni parhain elokuva. Onhan niitä toki muitakin, mutta Fantasiaelokuvissa LotR vie voiton helposti. Eikös Kuninkaan paluu saanut 11 Oscaria? Aikamoinen suoritus fantasiaelokuvalta.

Poissa Sun Lee

• Ronnieponnie
  • Vuotislainen
    • Tarinamaa
« Vastaus #7 : Joulukuu 20, 2004, 21:23:27 »
En ole koskaan ollut erityinen Lotr - fanittaja. Olen nähnyt kaikki kolme leffaa, kaksi ensimmäistä olin katsomassa teatterissa ja kolmannen näin vasta, kun sisko osti sen videon.

Omasta mielestäni elokuvista paras oli Sormuksen ritarit. Siinä ei panostettu vielä täysillä sotaan, kuten kahdessa seuraavassa leffassa. Sodan takia TSH ei olekaan niin kauheasti innostanut minua, koska en pidä sotaleffoista. Ne ovat aina niin ankeita ja niistä tulee jollain tapaa joka kerta paha mieli, joten mieluiten jätän katsomatta. Mutta olihan nuo pakko nähdä pelkästään jo sen takia, että niistä puhuttiin joka paikassa.

Oma suosikkini oli Pippin ja sitten tykkäsin paljon Aragornista. Pippin oli aina semmonen ihana säheltäjä ja hauska tyyppi, Aragorn taas rohkea ja salaperäinen - ja täytyy sanoa, että Viggo Mortensen on myös loistava näyttelijä! Muissakaan näyttelijöissä ei ollut mitään pahaa, kaikki olivat tosi lahjakkaita!

Kolmonen oli tosiaan vähän venytetty liian pitkäksi, mutta pidin siitä, miten se loppui. Se, että hobitit kohtasivat taas toisensa pitkän ajan jälkeen oli jotenkin koskettavaa ja minä ainakin itkin lopussa - yllätys. Aragornin ja Arwenin rakkaus oli myös ihanan romanttista =)

Salmakia

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Joulukuu 20, 2004, 21:24:12 »
Tenebrus, etpä ymmärrä sitten paljon pöläystäkään henkilöistä ja juonesta, jos jätät TTT:n väliin katsoen suoraan RotKin. Täytyy myös sanoa, että katsomiselämyksesi on ehkä yksi kymmenesosa, jos katsot ensin puoli tuntia liian lyhyen, mainostaukojen pätkimän ykkösosan ja sen jälkeen (oletettavasti) lähes 50 minuuttia liian lyhyen osan kolme!

Jeesh, onpa nuo leffat tullut "katsottua". Villitys alkoi 21. 12. 2001 ja toissa perjantaina ympyrä sulkeutui RotKin EE:n ilmestyessä.
Sen lisäksi että TSH on mielestäni maailman paras kirja, on siitä tehty leffakokonaisuus myös elokuvataiteen ehdoton ykkönen. Hyllystä löytyy kaikista osista extendedit kylkiäispatsaineen, replikatavaroista on tullut hankittua Narsil, Nenya ja Sormusten sormus.
Trilogia on tuonut myös monia hauskoja tapahtumia elämääni, EE-maratonien, yleisen fanituksen ja ennenkaikkea linepartyjen kautta. TTT:tä jonotin aikanaan kaksi vuorokautta (nro. 5), RotKia jo peräti kaksi viikkoa (nro. 7).
Ei voi muuta kuin kiittää Peter Jacksonia ja kaikkia muita projektiin kuuluneita ihmisiä ihanista elokuvista.

Yukon

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Joulukuu 22, 2004, 18:33:55 »
Tutustuin LotR-trilogiaan, kun ystäväni raahasi minut katsomaan Sormuksen ritareita. Sormuksen ritarit oli huikean hyvä, mutta ihmettelin, miksi elokuva loppui kesken. Äiti kertoi, että siihen on myös jatkoa tulossa.
Aloin lukemaan kirjaa n. kuukautta myöhemmin, kun näin elokuvan.
Sormuksen ritarit on mukava, opin sen helposti ulkoa ja siinä oli yksi kokonainen juoni.

Kahden tornin ensi-iltaan mennessä olin jo aivan hurahtanut TSH:hon. :> Oli pakko päästä ensi-iltaan, vaikka siellä ryysistä olikin. Kaksi tornia, taas hieno elokuva. Tosin ehkä liian vähän tunteita ja liikaa sotimista.
Mutta toisaalta, oli myös hienoja hetkiä, joissa riitti sitä jacksonmaista tunnelmaa. Helmin Syvänteen taistelun loppukohtaus oli kaunis.

Kuninkaan paluu, taas ensi-iltaan. Menin äidin kanssa paikalle tuntia ennen, vaikka elokuvateatteriin tuli kaikenkaikkiaan vain n. 20 ihmistä! o_O
Kuninkaan paluu oli niin hieno, paras koskaan näkemäni elokuva! Kolme tuntia ja 25 minuuttia hurahti hetkessä. Oli tyhjä olo, kun tuli "The End"-teksti.

Peter Jackson vangitsi Tolkienin hengen elokuviin niin taidokkaasti ja kuitenkin sai siihen mukaan omaa näkemystään.

Hassua, että Liv Tyleriä yleensä haukutaan kauheasti, eihän se hänen vikansa ole, että Arwen laitettiin elokuvaan niin näkyväksi hahmoksi. Minä ainakin pidän Arwenista, oli mukavaa nähdä naisiakin LotR:issa.

Kävin katsomassa Sormuksen ritarit ja Kaksi tornia elokuvateatterissa kaksi kertaa ja Kuninkaan paluun viisi kertaa. Kaiken kaikkiaan olen katsonut kaksi ensimmäistä yli 60 kertaa ja Kuninkaan paluun 20 kertaa. Eikä kyllästytä vieläkään. :)

Omistan kaikkien pidennetyt versiot, pidän niistäkin hurjasti. Kuninkaan paluun EE:ssä olisin kyllä toivonut enemmän uusia pitkiä kohtauksia, eikä sellaisia pieniä ripoteltuja.

No, nyt se on kumminkin ohi. Kaikki dokumentit ja elokuvat katsottu. Haikea olo. Täytyy varmaan aloittaa alusta, katsoa kaikki taas uudelleen tässä joululoman aikana.

Poissa Tuskanenkeli

• Hirnyrkki
« Vastaus #10 : Joulukuu 22, 2004, 19:20:19 »
Taru Sormusten Herrasta oli kirjanakin jo älyttömän hyvä, mutta elokuva todellakin ylitti odotukset! Upeaa!

En enää muista missä näin Sormuksen Ritarit ensimmäisen kerran. En edes leffateatterissa, vaan dvd:ltä muistaakseni. Ja jäin täysin koukkuun ja sitä vain odotettiin ja odotettiin kunnes Kaksi Tornia tulisi.

Leffojen pituus ei oikeastaan haittaa, päinvastoin. Jos niistä olisi tehty vieläkin lyhyempiä, liian paljon hyviä kohtia olisi jouduttu leikkaamaan pois. Muutenkin otti jo päähän kun Kuninkaan Paluussa ei näkynyt Sarumania juuri yhtään. Ja siinä ei-extended versionissa (eli siinä tavallisessa, miten tuon selittäisi) ei edes Sauronin Suuta. Pah.

Lord Of The Rings on varmaankin lempileffani. Sen voi katsoa tuhat kertaa uudestaan eikä siihen kyllästy. Upea ohjaaja, upeat näyttelijät ja maisemat. Etenkin haltioista oli minusta tehty erittäin Tolkienmaisia. LotRista olisi voinut tulla huono, kun miettii mitä kaikkea olisi voinut tehdä pieleen. Mutta kyllä Peter Jackson osasi asiansa.
Here's looking at you, kid.

Cross

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Joulukuu 30, 2004, 16:45:53 »
Upeita elokuvia. Katsoin kaikki päivässä putkeen (9h). Kirjoja en ole lukenut. Mutta kiitos ohjaaja ilman näitä elokuvia en voisi elää! *kumartaa* (kukas se ohjaaja olikaan? xD ). Elokuvissa on paljon historiallista tietoa. Hobittila ja muut paikat ovat luoto täydellisesti eivätkä ole mitään pahvi lavasteita. Elokuvaan on lisätty sopivasti Romantiikkaa ja jännitystä. Legolas, Merry, Pippin ja Gandalf rulettaa! xD

Poissa Spectre

• Wraith
  • Hirnyrkki
« Vastaus #12 : Tammikuu 04, 2005, 10:32:55 »
Lainaus käyttäjältä: "Hirith"
Ne elokuvat (ja kirja) ovat minun ELÄMÄ!!! Minä olen täysin rakastunut siihen trilogiaan, vaikka (valitettavasti) 'hurahdin' siihen vasta n. vuosi sitten... Edes Kuninkaan paluuta en teatterissa käyny katsomassa mutta kaikki dvd:t kylläkin omistan sekä Kuninkaan paluun pidennetyn. Sen extroja katsellessa mä itkin ja itkin... Mä elän niin tunteella mukana tässä jutussa!!!xD Muuta en voi sanoa kuin että kiitos Peter Jackson!!! Ja tietenkin John Ronald Reul Tolkien...! KIITOS!! Ja tietenkin kiitosta kuuluu myös niille upeille (ja lahjakkaille) näyttelijöille jotka ovat tuoneet Tolkienin nerokkaat hahmot henkiin...!

Uuh, veit sanat suustani ja maton altani! Itse olen hurahtanut aiheeseen jo yli vuosikymmen sitten, mutta silti se on ja pysyy maailmankaikkeuden parhaana tarinana (?). Rakastan näitä elokuvia ja omistankin lähes kaiken nyt julkaistun levymateriaalin ja muutaman eri version kirjoitetuista painoksista. Elokuvien maailma on kaunis, vaikkakin jäin kaipaamaan paljon kohtauksia kirjoista, mitkä ovat niin oleellisia osia koko kertomusta, ja RotK:n loppu oli typistysten huippu, se meni ihan metsään, ainakin Sarumanin osalta. Tom ja Kultamarja, heitä ikävöin myös sekä olisin halunnut nähdä Jacksonin vision haudanhaamuista.

Mutta toki ymmärrän, ettei tällaista tarinaa saada vangittua valkokankaalle sen koko loistossaan ja Jackson on onnistunut uhkarohkeassa yrityksessään aivan mahtavasti!

muokki//
*huokaus* Salmakia, ehkäpä minä en sitten kuulu niihin "useimpiin faneihin", vaan minulla oli elokuvista omakin mielipiteeni.  Hassua, että jonkun mielestä minun mielipiteeni ovat niin hassuja. Hassua, että jonkun mielestä elokuvan loppu jäi "hieman" typistetyksi, kun sinun mielestäsi se ei jäänyt. Hassua, kun jonkun mielipiteet voivat olla erilaisia kuin sinun.

Salmakia

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Tammikuu 04, 2005, 13:51:14 »
Hassua että RotKin loppu saattaa jonkun mielestä "mennä ihan metsään", koska useimpien fanien mielestä juuri jakso jostain Tuomiovuorelta lopputeksteihin on trilogian sulavimpia ja täydellisimpiä. Ei se mikään typistetysten huippu ole, vaan yli 20 minuutin pituinen epilogi kliimaksin jälkeen.

Annúnqúerewen

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Tammikuu 06, 2005, 15:00:33 »
(*muoks* Kirjoitusvirheet: ärsyttäviä pikku pirulaisia... :D)

Trilogia on upea. Oikeastaan tuo yksi pieni, nelikirjaiminen sana riitää kertomaan siitä kaiken oleellisen. Upea. Katsoimme uutenavuotena Extendedit putkeen, ja vaikka aionkin sanoa pari rumaa ja painavaa sanaa osasta kolme, niin yleisvaikutelma on edelleen... upea.

Jackson on tuonut trilogian kankaalle henkeäsalpaavan kauniina ja realistisena. Se noudattaa Tolkienin luomia sääntöjä, se on kuin hengittävä ja elävä olento.  Kun katsoo making of -dokumentteja, ei voi uskoa, että Gimli ei oikesti olekaan Gimli vaan näyttelijä John Rhys-Davies tai että Minas Tirith ei olekaan kiveä ja marmoria vaan styroksia ja puuta. Koko tiimi on tehnyt uskomatonta työtä. Näyttelijät ovat erinomaisia: etenkin hobiteista Merri ja Pippin varastivat tämän haltioimiseen taipuvaisen tyttösen sydämen täysin, ja ihmisistä Aragorn ja Denethorin pojat Faramir ja Boromir olivat  täydellisiä. Dominic ja Billy tuntuvat itsekin kasvavan kolmen elokuvan aikana ja herrat Wenham, Bean ja Mortensen ovat koko olemuksellaan mukana Keski-Maassa.  Lisäksi Haldir ja Elrond ovat hahmoina kuin kopioita kirjasta, niin yleviä ja... niin, kuolemattomia.
 Minä pidän elokuvien naisista, kaikista kolmesta. Liv Tyler on eteerinen ja hyvin kaunis, Cate Blanchettissa on ikiaikaisen haltian vanhuus ja viisaus, mutta myös aivan ihastuttavaa ilkikurisuutta. Miranda Otto ei ehkä vastaa täysin kuvitelmiani Éowynista, mutta hän näyttelee kuitenkin hyvin.

Elokuvat on ajateltu huolella läpi, niissä on paljon yksityiskohtia, joita ei huomaa ajatella ennen kuin joku jollakin kommenttiraidoista huomauttaa asiasta. Kaikelle on jokin syy, kaikkea on hiottu ja hiottu uudelleen ja uudelleen. Efektit sulavat taustoihinsa, ja aivan mieletön musiikki ja äänimaailma täydentävät koko paketin.  Sarja on parantunut osa osalta ja pidenneyt versiot ovat tukeneet tätä maailmaa hienosti. Sormuksen ritarit on hobittimaisen lempeä seikkailu, Kaksi tornia ihmisten kylmä ja julma tarina ja Kuninkaan paluu kaikkea tätä höystettynä haikeudella ja tuplaripauksella lämpöä ja rakkautta. Wonderful.

Kuitenkin petyin aamuyön tunteina RotK SEE:n toiseen levyyn. Suosikkikohtaukseni kirjoista oli turmeltu täysin, ja tarkoitan nyt Parannuksen Tarhaa. Ymmärrän, että se ei ole tarinan kulun kannalta kovinkaan oleellinen ja ymmärrän myös sen joten kuten että loppu on niin emotionaalinen, että Jacksonin täytyi säästää ihmisten nenäliinavarastoja, mutta kuitenkin. Se oli törkeästi typistetty minuuttimäärään, jonka saattoi laskea yhdellä kädellä. Romanssi, jota olin niin paljon odottanut, tuntui nyt hätäiseltä ja päälleliimatulta ja imelältä. Kaikki ne pienet ja suuret yksityiskohdat, jotka olin kuvitellut täydennettyinä näyttelijöillä ja Jacksonin tiimin lavasteilla -Merri mankumassa piipputupakkaa kuninkaalta, Faramirin ja Éowynin kävelyä ja keskustelua Tarhan muureilla, jäytävää odotusta uusista uutisista, puista ja ruohikosta- eivät olleet siellä missä piti ja nyt tunnen itseni petetyksi. Typerää, tietenkin, sehän on vain elokuvaa eikä edes merkittävä osa kokonaisuutta, mutta siltikin.

Ja Sauronin Suu, voi apua, aivan järkyttävä! Holly J. taisi sanoa, että se on kuin Star Trekistä ja olen täysin samaa mieltä! Weta iski kirveensä kiveen tämän örkkimörkin kanssa. *väristys*

Sarumanin kuolema sen sijaan oli hieno ja loistava lisäys. En olisi uskonut, että PJ:llä on pokkaa tappaa hänet näin väkivaltaisesti. Yksi parhaista kohtauksista koko trilogiassa.

Kyllä tätä vielä tuijotellaan monen monituista kertaa, itketään ja nauretaan.  :)

...For Frodo...

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #15 : Tammikuu 06, 2005, 22:31:32 »
Lotr. Maailman paras elokuva ikinä. Tai no, trilogia.
Kaikki on täydellistä. Tai ei mikään voi olla täydellistä, mutta tämä ainakin on ihan täydellisyyden rajamailla. Mistä aloittaisin?

No, olen lukenut kirjan, ja se on mahtava. Fantastinen. Uskomaton. Rakastuin siihen heti. Tarina on aivan upea, ja pelkäsin elokuvien 'rikkovan sen hengen' tai jtn sen suuntaista. No, sanomattakin selvää että erehdyin.

Elokuvat ovat kaikinpuolin ihania. Näyttelijävalinnat ovat loistavia, ja entä roolisuoritukset? Ei oikeastaan kenestäkään mitään moitittavaa, kaikki ovat todella hoitaneet hommansa kunnialla.
Peter Jackson. Yksi maailman kolmesta ylijumalasta. Todella upeaa työtä, ottaen huomioon kuinka vaikea työstettävä Lotr takuulla oli. Ja lisäksi kun hänen piti loppujenlopuksi huolehtia ihan kaikesta.
Puvustus oli erittäin onnistunut. Extendeitä katsoessaan huomaa, miten tarkasti jokaisen 'kulttuurin' puku on tehty. Sotisovatkin ovat yksilöllisiä, ja kaikkeen on paneuduttu todella tarkasti. Ja tietysti myös muutkin puvut.
Erikoisefektit. Mielestäni kaikki onnistuneita, varsinkin Lukitar on juuri sellainen limainen ällötys. Myös olifantit jnejne olivat hienoja.
Ääniefektit. Miten yksilöllisesti ja tarkkaavaisesti kaikki oltiin tehty, huomioon ottaen että välillä heillä ei ollut edes kuvaa. Pelkkä teksti.
Konseptitaiteilijoille oma maininta. Kerrassaan hienoa jälkeä.
Lavasteet. Todella, todella upeat. Toistan itseäni koko ajan, mutta whateva.
Musiikki. Musiikki on todella vaikuttava. Ja onnistunut.
Leikkaus, miksaus + muu jälkityö. Hienosti hoidettu. Aikaa ei ollut paljoa, työtä tehtiin jatkuvasti ja se oli raskasta. Kohtaukset ovat todella saumattomasti niitattu yhteen, eikä elokuva tunnu yhtään elokuvalta kun se menee niin - sulavasti.
Kohtaukset ovat hienoja, todella upeita. Erityisesti loppu on onnistunut.

Parasta osaa on vaikea valita. Jokaisessa on hyvät ja huonot puolensa. Ensimmäinen elokuva oli hyvä koska siinä ei ollut niin paljon taistelua. Se oli muutenkin kuvauksellisesti ja paikallisesti upea. Mutta toisaalta, toisessa ja kolmannessakin on puolensa - toisessa on kuitenkin mm. Fangorn ja kolmannessa tietysti trilogian pääkohdat - sormus tuhoutuu.

Ei voi muuta sanoa, kun upeaa työtä joka suunnalta. Näyttelijät, ja nk. 'taustatiimi'. Saumatonta yhteistyötä, ja pitkä puurtaminen - se palkitaan.
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Heinäneiti

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Kesäkuu 25, 2005, 13:38:49 »
Nyt kun luin täällä näitä juttuja TSH trilogiasta, teki heti mieli nähä lehvat taas. Itse en omista. :/ Valitettavasti. Äiti ei suostunut ostamaan.Täytyy säästää itse rahaa. Tai parempi idea, täytyy äiti saada kattomaan nämä lehvat niin takuulla haltioituu!!

Siis trilogia. Upea. Miten muuten voi sanoa?? Kaikki on niin aidon tuntuista ja elokuvissa on oma tunnelma. Tunnelma, minkä ansioista nämä elokuvat voivota jopa tuntua liian lyhkösiltä :D jos elokuvat olisivat lyhkösempiä, niihin ei mahtuisi kirjan sisältöä niin hyvin. Ja onhan se kyllä todettu että elokuvat eivät yleensä orjallisesti seuraa kirjoja.

olen lukenut kaikki kirjat. Vaikka kuinka monta kertaa. Mutta valitettavasti en niitäkään omista :D onneksi on kirjasto olemassa. Ensimmäinen "yhteis" tähän trilogiaan oli kun katsoin kaverillani sormuksen ritarit. Heti ihastuin. Tosin olin silloin aika nuori, enkä kaikkea ymmärtänyt.

Meni ehkä vuosi ja rupesin lukemaan kirjoja. Eka tuntui että en pääse millään sisälle. Mutta, sitkeys palkitaan. Kun todella keskityin ja ajattelin. Rupesin tajuamaan, ja rakastamaan kirjoja. Isäni on yrittänyt lukea, mutta sanoo että liian vaikea lukuisia hänelle (:  

Kun olin pari vuotta sitten siskollani kylässä, hänen miesystävänsä ehdotti, että katsotaan kuninkaan paluu. En ollut nähnyt keskimmäistä, mutta innoissani halusin nähdä kuninkaan paluun. Ja sekin oli aivan ihana. Ja taas se sama tunnelma. Kun olin nähnyt tämänkin elokuvan, halusin nähdä keskimmäisen. Ja yllätys yllätys, minulla on oikein innokas TSH fani ystävänäni. Ja hän kyllä omistaa kaikki elokuvat. Häneltä olen lainaillut elokuvia vähän väliä.

Kiitos tämän Taru sormusten herrasta faniystäväni (Hehee) ansiosta, olen itsekkin fani. Hän on saanut minutkin innostumaan trilogiasta, täysi kiitos hänelle!

Ja perusteluja miksi pidän näistä elokuvista.. Pitäisikö taas sanoa se  tunnelma. Eniten pidän kirjallisuudessa ja myös elokuvissa fantasiasta. Elokuvan musiikit, mahtavia! Juoni on kulkevaa, nautittavaa katsottavaa.

Suosikki kohtaustani on vaikea ruveta erottelemaan. Elokuvat on toimivia, pidän kaikesta (: Ja jos näin äkkiseltä pitäisi sanoa jtkin huonoa, en sitä kyllä tähän hätään keksi... Mahtavia!

hehee. Tulikohan nyt hehkutettua tarpeeksi?! ((:

talvi

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Kesäkuu 25, 2005, 14:46:42 »
Olen nähnyt kaikki kolme elokuvaa jo elokuvissa osan pariinkin otteeseen, mutta nyt tuhlasin ja ostin Kahden tornin ja Kuninkaan paluun VHS kasetit, kun olivat niin halvat. Eniten tykkään ehkä viimeisestä osasta, kahdessa tornissa on makuuni turhan paljon sotaa, kun taas Kuninkaan paluussa näytetään Minas Trithiä vai miten se oikein kirjoitetaankaan, joka oli mun mielestä onnistunein juttu koko trilogiassa. Se kaupunkin on niin hienosti tehty ja kauniin näköinen, että oikein pahaa tekee katsella kun örkit tuhoavat sitä kiven murikoillaan.. :'(

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
« Vastaus #18 : Kesäkuu 25, 2005, 15:22:01 »
Suunnilleen palvon niitä. :) Olen siis nähnyt kaikki ja kaikki minulla myös on. Tällä viikolla sain hankittua ekan DVD:nä ja sain koko sarjan kokoon. Toinen ja kolmas elokuva minulla on VHS:nä. Kuninkaan paluun kävin kattomassa kahden kaverin kanssa. Se on oikeasti liian pitkä. Oli oikeasti tuskaa istua paikallaan sitä aikaa ja syömisetkin loppu kesken.. :) Loppua oli ilmiselvästi pitkittetty vaikka kuinka paljon. En todellakaan tiedä miten se kirjassa menee, mutta minä ootin loppua tosi kauan..
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Mara

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Kesäkuu 28, 2005, 17:52:13 »
Minulle nämä elokuvat toimivat trilogiana, mutta ei yksittäisinä elokuvina... Yksittäin elokuvana toimii parhaiten Sormuksen ritarit, kun taas Kaksi tornia on selvästi huonoin osa koko trilogiasta (mielipiteitä on monia). Kaksi torniakin toimii joten kuten Extendet editionina, mutta ei niin hyvin kuin Sormuksen ritarit tai Kuninkaan paluu...

Eilen väittelin Hagridin kanssa siitä, että annettinko Kuninkaan paluut elokuvalle vaiko trilogialle? Minun mielipiteeni oli se, että koko trilogialle. Ja se ohjaajan pysti annettiin Peterille siitä, että on luonut hienon trilogian ei elokuvaa pelkästään. Tämä on mielipiteeni.

[off]Ja Oscar akatemia tekee yleensä niin, että jättää trilogian/saagan ensimmäiset osat palkitsematta suuremmilta palkinnoilta ja viimeiselle antavat sitteneniten pystejä.[/off]

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
« Vastaus #20 : Kesäkuu 29, 2005, 12:43:07 »
Lainaus käyttäjältä: Mara
Eilen väittelin Hagridin kanssa siitä, että annettinko Kuninkaan paluut elokuvalle vaiko trilogialle? Minun mielipiteeni oli se, että koko trilogialle. Ja se ohjaajan pysti annettiin Peterille siitä, että on luonut hienon trilogian ei elokuvaa pelkästään. Tämä on mielipiteeni.

Sinä se sitten jatkat täällä:)Oma kantani on tähän, että Kuninkaan paluu-elokuva voitti palkintonsa ansaitusti. Ohjaajaa myöten. Vaikka Clint kilpailikin samoissa gategorioissa, Peter ansaitsi hienosti tehdystä työstä ne yksitoista Oscaria.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 02, 2007, 11:08:11 kirjoittanut Hagrid »
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

azelina

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Kesäkuu 29, 2005, 15:23:11 »
Minä pidän sekä Taru Sormusten Herrasta kirjoista ja elokuvista. Varsinkin Kuninkaan Paluu on sellainen JÄTTI elokuva, niin spektaakkeli että päätä huimaa. Ajatteleeko kukaan sitä vaivaa mitä Tolkien on käyttänyt niiden kaikkien Keski-Maan kielien suunnitteluun? Ja historian? Se on ihan mieletöntä, itse en olisi kerinnyt koko juttuun edes viidessäkymmenessä vuodessa, Tolkienilta meni vain kaksikymmentä, tai ainakin suunnilleen. On vain tosi julmaa kun Tolkien kuoli kesken urakkansa. Onneksi hän kuitenkin sai trilogian itsessään valmiiksi... Ja hänen poikansa, Christopherko se oli, jatkoi isänsä työtä. Siksihän "keskeneräisten tarujen kirja", eikä "valmiitten tarujen kirja". Keskeneräisten tarujen kirja.

Xeemu

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Kesäkuu 29, 2005, 15:55:46 »
Tulipa tuossa eräänä päivänä vihdoin ostettua se Extended Edition- trilogia, vaikka en nyt mikään suuri fani olekaan. Mielestäni elokuvista on jätetty pois tärkeitä kohtia, jotka ovat kyllä kirjoissa. Esimerkiksi Sarumanin kuolema on kyllä tällä Extended Editionilla, mutta sekin on väärässä paikassa ja väärään aikaan. Konnun puhdistuksesta ei ole minkäänlaista mainintaa missään. Tom Bombadilin poisjääminen ei nyt välttämättä ole mikään suuri juttu, mutta Hautakerot olisi ehdottomasti pitänyt sisällyttää elokuvaa, Ja sen myötä siis myös Bombadil. Miekkojen (tai siis tikareiden) löytymisellä Hautakeroilta on suuri merkitys loppupeleissä, mutta elokuvissa hobitit saavat tikarinsa Aragornilta. Ei näin. Uudesta- Seelannista ollaan kyllä saatu hieno Keski- Maa eikä erikoistehosteissa ole moitittavaa. Minua vaan häiritsee nämä puutteet sen verran, että trilogia ei yllä lempielokuvieni joukkoon. Ei lähellekään.

Zerina

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Heinäkuu 01, 2005, 23:19:43 »
TSH:t kuuluvat ehdottomasti suosikkeihini, niin kirjoissa kun elokuvissakin.

Mutta voin kyllä myöntää, että kesti minulta aika kauan, että sain alotetuksi sen kirjan lukemisen. Se vaan vaikutti niin pitkältä.
Päätin kuitenkin, että enhän siinä mitään menetä vaikka ne vähän päälle tuhat sivua(?) lukisinkin. Ja nyt voin sanoa, että olen ihan koukussa ko. kirjaan. Eikä se edes vaikuttanut pitkältä!(luin siis koko trilogian samassa kirjassa) Eli ei todellakaan kaduttanut aloittaa se lukeminen! :)

TSH:sta pidän sen takia, että rakastan fantasiaa. Kiva lukea ja kiva katsoa.

perdita

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Heinäkuu 02, 2005, 12:59:42 »
TSH kuuluu ehdottomasti omiin suosikeihin. Pidennetyt dvdt omistan ja sitten trilogia on hallussani myös vhsänä. Kirjan olen myöskin lukenut pari kertaa ja tätä tarua on vaikea minkään voittaa. Se kun on aina niin ajankohtainen ja ajatusmaailma niin valtava.

Poissa Goldenfake

• Contessa
  • Hirnyrkki
  • Roma ♥ Italia ♥
    • Questo inverno finirà
« Vastaus #25 : Heinäkuu 02, 2005, 13:42:45 »
Olen todellakin hurahtanut ja jäänyt aivan riippuvaiseksi TSH:n, kuten olen Pottereihin. Niitä voi lukea yhä uudestaan ja uudestaan, ja juoni on aivan erinomainen! Olen lukenut kirjat nyt viisi kertaa läpi, ja eikun uudestaan olen aloittanut (Kaksi tornia on puolessa välin).

Elokuvatriologiasta kun puhutaan, täytyy sanoa, että petyin siinä, kun niin moni kohta oli karsittu, mutta niinhän kaikissa kirjoihin perustuvissa elokuvissa joudutaan tekemään. Olin kyllä täysin tyytyväinen elokuvatriologiaan, kolmas oli mielestäni paras. Minulla on kaikki osat videolla, haluaisin ehkä hankkia ne dvd:lle, niin ne säilyisivät paaaaljon kauemmin. TSH oli todella hyvin tehty. Maisemat oli todella ihanat, lavastus oli aitoa ja esimerkiksi Klonkku oltiin hyvin tehty. Elokuva oli tehty niin hyvin, että perheeni, joista kukaan ei ollut lukenut kirjoja, ymmärsi sen täysin(samaa ei voi sanoa esim. Harry Potter ja Azkabanin vangista) . Juoni eteni hyvin, eikä missään jaariteltu liikoja, muttei myöskään menty liian nopeasti eteenpäin. Musiikki oli niin ihana, siitä todella isot plussat! Taru Sormusten Herrasta: Kuninkaan Paluuhan sai 11 Oscaria, mikä on todella hieno suoritus! Elokuva ansaitsi Oscarit, ilman muuta.

Meidän luokkalaiset sanovat, että kirja on parempi, ja että elokuva oli huono. Olen samaa mieltä, että kirja on parempi, muttei elokuva todellakaan ole huono! Voisikin nyt lomalla katsoa ne kaikki taas lävitse...
Fabrizio: Si, ti desidero, ti voglio con tutto me stesso, dalla prima volta che ti ho visto ti desidero, da settimane ti voglio fino ad impazzirne, e ti amo, io, ti amo, io ti amo e ti desidero e ti amo, potrei urlarlo se vuoi te lo giuro! Si, ti giuro... Nessuno, nessuno potrebbe dirmi che devo vergognarmi: Io amo Elisa!

hantza

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Heinäkuu 02, 2005, 13:52:17 »
Rakastan leffoja, mutta vielä enemmän kirjaa, jonka olen lukenut monta monituista kertaa... Hieman harmitti, että juonen kannalta ei-niin-tärkeitä kohtauksia oli jätetty pois, mutta kukaan ei jaksaisi katsoa 10-tuntista leffaa :D Kolmosleffassa eniten jäi kaivelemaan loppu, sillä se oli aivan erilainen ja sokerihuurrutettu kuin kirjassa... Kirjan dramatisointi onnistui erinomaisesti ja vaikken enää fanitakaan samalla lailla kuin ennen niin tulen aina (toivottavasti) pitämään leffoista...

Darth Idril

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Heinäkuu 09, 2005, 20:47:35 »
En käynnyt katsomassa Sormusten ritareja ja Kahta tornia elokuvissa, koska ajattelin että teatterin edessä olisi kamala jono, mutta isäni sai Kuninkaan paluuseen liput töistä joten menin katsomaan sen.

Elokuvat ovat upeita, mutta kaipaan joitakin asioita kirjoista mm. Tom ja Kultamarja, haudanhaamut, päivälliskohtaus ensimmäisestä kirjasta(Rivendelissä)...

Kun luin kirjoja rupesin ajattelemaan, että Sam on tummaihoinen, koska kirjassa mainitaan usein että Sam katsoi ruskeita käsiään jne. joten minua häiritsee elokuvien vaalea Sam. Kuvittelin Galadrielin hiukan erilaiseksi kuten myös Celebornin ja Lorien ei ollut ollenkaan sellainen kuin mielikuva jonka sain kirjasta, mutta molemmat roolit on toteutettu hyvin ja elokuvan Lorien oli niin kaunis, että se ei haitannut kovin paljoa.
Ottakaa vielä huomioon, että olin nähnyt kaikki elokuvat ennenkuin luin kirjat.

Elokuvat ovat todella hyvin tehtyjä ja tarinan juonen tajuaa vaikka ei lukisi ollenkaan kirjoja. Näyttelijät ovat hyviä, mutta Viggo Mortensen on liian "nuori" Aragornin rooliin (ainakin minun mielikuvassani Aragorn on noin kuusikymmppinen). Faramirissä häiritsee eniten punaruskeat hiukset sillä kirjassa sanotaan selvästi, että tämän hiukset ovat mustat, mutta myös se, että hän näyttää Eomeria nuoremmalta vaikka on vanhempi kuin tämä.

Silly

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Heinäkuu 10, 2005, 14:24:44 »
TSH on yksi suosikkikirjoistani ja pidän siitä paljon myös elokuvana. Minua Bombadilin pois jättäminen ja muut muutokset eivät haittaa (ainakaan kovin paljoa), sillä useimmat muutokset ovat mielestäni perusteltuja. Kaikkea ei voi ahtaa mukaan tai elokuvista tulee liian puuduttavia... Ja jos elokuvissa olevista muutoksista puhutaan niin minusta Pottereissa olevat muutokset ovat paljon häiritsevämpiä kuin Sormusten herrassa!!

Olen katsonut laajennuista versioista vasta kaksi ensimmäistä, mutta minusta ne ovat olleet erinomaisia. Niissä käsitellään asioita paljon laajemmin kuin teatteriversioissa, ja taivaltamisineen, syömisineen ja enttikäräjineen ne ovat mielestäni paljon lähempänä kirjan henkeä kuin teatteriversiot. Ymmärrän kyllä, että teatteriversioista on ollut pakko leikata jotakin pois, joten hyväksyn molemmat versiot ja katson mielelläni kumpia vain. Kaikki täydentävät mukavasti toisiaan, laajennetut versiot teatteriversioita ja kirja(t) kaikkia elokuvia.

Elokuvat nähtyään on kyllä pakko sanoa, että koskaan ei enää pysty lukemaan kirjaa "samalla silmällä" kuin ennen, niin vahvasti elokuvat ovat vaikuttaneet ainakin minun näkemyksiini kirjasta ja sen henkilöistä. Ts. Aragornista lukiessani näen Viggo Mortensenin silmissäni jne.

idemus

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Heinäkuu 13, 2005, 13:02:12 »
Itse tykkäsin kovasti elokuvista, vaikka katsoinkin ne vähän väärässä järjestyksessä. ensin ykkönen sitten kolmonen ja vasta sitten kakkonen. Orlando Bloom oli huippi Legolaksena ja Viggo sopi täydellisesti Aragornin rooliin. Juoni oli ihan loistava ja hyvin toteutettu. Kirjat luin vasta elokuvien jälkeen, jolloin huomasin vasta muutokset. Ei ne muutokset kovin paljon haitanneet.

azelina

• Ankeuttaja
örkki kerrostalossa???!!!
« Vastaus #30 : Heinäkuu 18, 2005, 14:32:49 »
Viggo on ihana... siis voisi olla isäni ikänsä puolesta mutta olen silti fani. Elokuvat olivat upeiat, varsinkin kuninkaan paluu. ja niitä örkkejäkin tarvittiin miljoona, siis ei ihan mutta melkein. Budjetissakaan ei kursailtu!

Tiedättekö sen hassun jutun, kun örkit oli maskeerattu jotain kohtausta varten, mutta sitä kohtaa ei silloin voitu kuvata? No, örkkien maskia ei taiota viidessä minuutissa vaan kahdessa tunnissa. Ja kun kohtaus oli kerran huomenna niin örkeiltä otettiin vain vähän maskia pois ja sitten nähtiin eri puolella kaupunkia örkkejä menossa kotiin.

Hehe. (=

essgo

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Heinäkuu 21, 2005, 13:29:00 »
Midän trilogian kirjoista ja elokuvista. Ensin aloitin lukemaan kirjaa mutten oikein pystynyt keskittymään siihen. Kaksi ensimmäistä osaa näin videolta, mutta kolmannen katsoin elokuvissa. kAikki ovat loistavia mutta Kuninkaan paluu on paras.Vaikka se onkin niin pitkä. Ja pidennetty versio on vielä pidempi ja senkin jaksoi ihan hyvin katsoa. Ei huonoa elokuvaa jaksaisi viittä tuntia katsoa. Harmi ,että joitain kohtia on jätetty pois ja pistetty jotain sellaista mitä kirjoissa ei ollut oli laitettu elokuvaan. No lopputulos ainakin on ollut mielestäni hyvä. Totta on ,että Viggo on liian nuori Aragornin roolin sillä Hänhän oli mustalle portille mentäessä varmaan kahdeksankymmennen ja ylikin. Mutta olisi varmaan näyttänyt omituiselta jos joku papparainen esittäisi jotain suuren luokan sankaria. Ajatella ,että Tolkien on keksinyt kokonaisen maailman, historian,kieliä,kirjaimistoja...Järjettömästi työtä.. Mutta ei se työ ihan hukkaan mennyt.

Salmakia

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Heinäkuu 21, 2005, 19:09:35 »
Eip, kyllä Mortensen oli juuri sopivan ikäinen rooliinsa. Jos on lukenut kirjansa huolella, tietää että númenorilaista sukujuurta oleva Aragorn kuoli 210-vuotiaana, ja oli Sormuksen sodan aikaan ulkoisesti suunnilleen keski-ikäinen.

azelina

• Ankeuttaja
sekalaista
« Vastaus #33 : Heinäkuu 22, 2005, 14:14:42 »
210 vuotias?! Oho... En tiennyt ollenkaan. Muistaakseni sitä ei mainittu kirjoissa ellei sitten ihan kuninkaan paluun lopussa, liitteissä tai viitteissä. (Liitteet ja viitteet, hehe) Minunkin mielestä Viggo oli juuri sopivan ikäinen ja esitti Aragornia hyvin vakuuttavasti.

Ja voi tuota Kuninkaan Paluun ihanaista loppukohtaa, siis harmaita satamia. Nyyh nyyh, siitä oli saatu hyvin koskettava ja todentuntuinen, hyvä etten ruvennut itkemään, mutta kyllä oli pala kurkussa. Tosin olin kuvitellut laivat isommiksi, mutta toteutus oli sanoakseni sanallasanoen loistava...

terveisin Viggo -fani

=) <3

Shagrat

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Elokuu 03, 2005, 23:28:59 »
Täytyy sanoa, että nämä TSH-leffat on parhaimpia, mitä olen koskaan nähnyt. Varsinkin kolmas osa; Kuninkaan Paluu on parhain, sillä se on jotenkin tunteellisin, sekä siinä on sopivasti toimintaa yms. Kirjoja en ole koskaan lukenut ja tuskin tulen lukemaankaan, sillä en pahemmin lue kirjoja.

Poissa Tunturipöllö

• Tuplanolla
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • That last hand... nearly killed me.
« Vastaus #35 : Elokuu 03, 2005, 23:43:47 »
Minut luultavasti lynkataan, kun sanon, että TSH-trilogia on yksi viime aikojen heikoimpia leffoja. Ensimmäinen osa oli vielä ihan hyvä, ja toisenkin katsoi, mutta Kuninkaan Paluu oli ärsyttävän tylsä. Jokaista osaa vaivasi sieluttomuus. Ensimmäinen leffa alkaa hienosti, pidän eräänä elokuvahistorian ikimuistoisimpana kohtauksena sitä, kun hobitit piileskelevät puun alla sormusaaveelta. Siinä on sitä tunnelmaa, jota puuttuu muuten koko trilogiasta.

Sormuksen Ritarit: 4/5
Kaksi Tornia: 3/5
Kuninkaan Paluu: 2/5

Alkuperäisteokselle ollaan tietenkin mahdollisimman uskollisia, mutta silti joitakin juonikuvioita olisi saanut tiputtaa pois. Nykyisellään teki tiukkaa katsoa elokuvat kokonaan.
Shaken, not stirred.

Meriell

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Elokuu 23, 2005, 18:52:33 »
Ah. Aivan mieletön leffa! Olen katsinut ne kaikki ainkain tuhat kertaa, enkä ole vieläkään kyllästynyt x)) Mahtavat näyttelijät, musikkii ja kaikki... Tekee pelkkää kunniaa kirjoille<3 1:nen ja 3:nen varsinkin suosikkejani. Olen katsonut myös pidennetyt versiot pari kymmentä kertaa ja pidin niistäkin kovasti. :) Eivät ne mielestäni ole yhtään liian pitkiä! ;)

// Martina vähenteli huutomerkkejä.

Marnie of Gondor

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Elokuu 27, 2005, 12:08:31 »
Minusta elokuvat ovat ihan hyviä, ei parhaimpia mitä olen nähnyt, eikä huonoimpia. Muistan kun ekan kerran kuulin huhuja kirjan muuttamisesta elokuvaksi ja tunteet vaihteli jännittyneestä odottavaan, innostuneeseen ja kauhistuneeseen, minusta tuntui että kirjaa ei mitenkään voisi muuttaa kunnolliseksi elokuvaksi.. (tämä oli sitä aikaa kun Faramiriksi kaavailtiin Ethan Hawkea..)

No näistä leffoista FotR on minun ehdoton suosikkini, vaikka se hauskalta tuntuukin näin jälkeenpäin, koska sen elokuvan ekaa kertaa nähtyäni olin kaikkein järkyttynein. Hyvin tiedän että elokuvaa ei pitäisi verrata kirjaan, mutta minä olen lukenut sen kirjan niin monta kertaa viimeisen 15 vuoden aikana että olla vertaamatta olisi ollut mahdotonta. Mie luulen että ainoastaan Sean Beanin / Boromirin takia katsoin sen uudestaan, ja uudestaan jne, ja aloin näkemään lisääkin niitä hyviä puolia. Ekassa elokuvassa on myös monet minun lempikohdistani, kuten hobitit piileskelemässä mustilta ratsastajilta, pakomatka metsän läpi (ja Merrin tarkkanäköisyys siinä), Boromir  sormuksen kanssa Caradhrasilla...

Toista elokuvaa en sitten enää ottanut niin vakavasti, keskityin siihen elokuvaan enemmän kuin kirjaan - minä tosiaan pidin Éowynistä siinä elokuvassa, Miranda Otto näytteli sitä todella hienosti. Se pieni huumorikohtauskin keiton kanssa kevensi kivasti muuten synkkää tunnelmaa - ja missä kuninkaan sisarentytär olisi keittoa välttämättä oppinutkaan tekemään.. :P Siitä, mitä Gimlille oli tehty en pitänyt yhtään - mitä tapahtui sitkeille kääpiöille jotka pysyvät hyvin ihmisen ja haltian vauhdissa, ja tarkoittaako se automaattisesti että jos olet kääpiö, ei ole käytöstapoja eikä minkäänlaista hienovaraisuutta (= mm. Gimli ruokapöydässä Edorasissa) - minua harmitti se, että Gimlistä tehtiin pääasiassa pelkkä pelle sen jälkeen kun Merri ja Pippin aikuistui. Mutta Merri oli aivan ihana tässä elokuvassa. ^^ Enttien nostattaminen sotaan ja sen ja Pippinin keskustelu.. there will be no Shire, Pippin - aww.

RotK:sta en pitänyt hirveästi - siinä oli liikaa taisteluita minun makuuni, ja muut asiat kärsivät niiden kustannuksella, kuten ihmissuhteet, esim. Faramir ja Éowyn. EE vähän paransi sitä, mutta voi miten minusta olisi ollut ihanaa nähdä niitä kahta vähän pidempäänkin seisomassa muureilla itään päin katsellen... ^^

Mutta Denethor - voi hyvä taivas. 8| Minä olen varmaan poikkeus, mutta minusta Denethor on kirjoissa omalla tavallaan arvokas hahmo. Denethor oli puolueellinen poikiaan kohtaan, okei, missä perheessä sellaista ei esiintyisi, mutta se oli hyvä käskynhaltija, sitä ei ole kiistetty yhtään missään. Ja elokuvassa - Denethor on seinähullu itserakas pelkuri, joka estää kokkojen sytyttämisen, jolta Gandalf mukiloi tajun kankaalle ( 8| ), Hallavaharja kolauttaa sen kokon päälle, ja lopuksi käskynhaltija loikkaa roihuavana tulipallona alas seitsemänneltä tasolta. Anteeksi kuinka. Minä en tiennytkään katsovani komediaa. Nuo Gandalf/Denethor-kohdat muistuttivat kummasti Bored of the Ringsiä, sitä kohtaa jossa Gandalf miettii Denethoria katsoessaan että hmm, hän näyttää selvästi hautovan itsemurhaa, ja seuraavaksi löydetään Denethor itsemurhan tehneenä sidottuaan itsensä ensin tuoliin ja tungettuaan rätin suuhunsa, samalla kun Gandalf puhaltelee savunhajua pois viitastaan...

Minä en näköjään saa kirjoitettua yhtään viestiä näistä leffoista ilman että mainitsen Denethorin. :P Kai minua vähän korpeaa se että minä haluaisin pitää siitä elokuvassakin, mutta se on kauhean vaikeaa. ^^ Jos palantir olisi edes mainittu, niin siitäkin olisi ollut jo apua - nyt se mies tuntui vain täyskahelilta ilman mitään selityksiä.

Yhteenvetona, minusta nämä ovat ihan hyviä elokuvia. ^^

Lancelot

• Ankeuttaja
« Vastaus #38 : Elokuu 28, 2005, 09:48:17 »
Okei, eli Frodo Reppulilla on hallussaan Mahtisormus joka hänen täytyy tuhota. Siinä koko TSH-trilogian juoni tiivistettynä. Trilogia on kuitenkin jotain paljon muuta kuin yhden hobitin matka Mordoriin. Se on klassikko, joka varmuudella elää keskuudessamme vielä kymmenien vuosien kuluttua.

No, onhan Taru sormusten herrasta ihan hyvä elokuvasarja, vaikken ole ehtinyt katsoa kakkosen ja kolmosen vain yhden kerran. Sormusten ritarit siis alkaa jo pikkuhiljaa tympiä, vaikka näyttelijät olivatkin hyviä.

Annan tälle trilogialle arvosanan *** ja puoli pistettä. Se puoli pistettä tulee siitä, kuinka aidoksi Klonkku oli tehty. Lempi hahmoni elokuvissa on varmaan Legolas ja Gimli. Hyvä juttu oli, kun he kisailivat kumpi tappaa enemmän örkkejä.

Poissa Amiale

• Kangastus
  • Vuotislainen
« Vastaus #39 : Elokuu 30, 2005, 15:26:36 »
Juuh, on minunkin tullut ne leffat nähtyä. Sekä tavallisina, että pidennettyinä. Kun kuulin ensimmäisen kerran, että Tarusta Sormusten Herrasta tehdään elokuva samaan aikaan kuin Potterista, totesin tylysti, että en mene katsomaan mitään sellaista roskaa. En ollut lukenut kirjaa, mutta kuullut nimen joskus. Mutta kun näin ensimmäistä kertaa elokuvan mainoksen... O_o (Ja isäni vielä sai minut haluamaan nähdä sen entistä enemmän, kun hän sanoi sen olevan minulle liian pelottava (olin 12-vuotias)

Mutta sitten varasin kirjan kirjastosta ja luin sen ja menin katsomaan elokuvan ja siitä se alkoi. Minun mielestäni ensimmäinen elokuva on melkein täydellinen. Vau. Ehdottomasti paras kolmesta. Kaksi Tornia on ihan hyvä, mutta kolmonen oli aika puuduttava, vaikka ei sekään huono ollut. Ykkösestä en olisi edes voinut toivoa parempaa, mutta muista kyllä. Itse en pitänyt Klonkun toteutuksesta. Kun näin siitä ensimmäisen kuvan (Hesarin arvostelussa) luulin sitä vitsiksi.

Kolmosessa oli mielestäni liikaa tavaraa, mutta liian vähän. Se on typerää valittaa sellaisesta, mutta oli paljon sellaista, mitä olisin halunnut nähdä, mitä siinä ei ollut, mutta elokuva tuntui välillä vähän täyteenahdetulta. Taistelukohtaukset olivat siistejä, mutta vähempikin olisi riittänyt.

Minuakin häiritsi Denethor. Etenkin se palamis-juoksu-hyppäys -kohta. Se oli jotenkin koominen. Ajattelin vain, että mitähän ne siellä alhaalla ajattelivat, kun yhtäkkiä tömähtää palava käskynhaltija niskaan. Ja kirjassahan hän paloi "tyylikkäästi" eikä rääkynyt ja säntäillyt ympäriinsä.

Suosikkihahmoni on Sam, ehdottomasti. Sekä kirjassa, että elokuvissa. Hän on niin täydellinen hyvis, joka pitää huolta Frodosta ja on niiiin raukka söpis. ^^
I want to hunt with the tameless heart, I want to learn the wisdom of mountains afar
In my world love is for poets...

Lalaith

• Ankeuttaja
Oi, mitä tekisinkään ILMAN Keskimaata?
« Vastaus #40 : Syyskuu 02, 2005, 09:05:07 »
Se on elämäni, iloni ja onneni. Se on Taru Sormusten Herra-trilogia. Hullaannuin heti kun näin Sormusten Ritarit! Ja vaikka kohu elokuvien ympärillä on jo hälventynyt, minä fanitan edelleen täysillä!

Pidennetyistä versioista sen verran että rakastin dokumentteja (vaikka olivatkin osa todella pitkiä...).  Kolmannen elokuva versiosta jäin kaipaamaan ainoastaan Eowynin ja Faramirin romanssia, sillä nyt Eowyn siirtyy suoraan taistelukentältä kruunajaisiin Faramirin rinnalle...

Ja vielä kymmenen pistettä sille joka bongaa nimeni Silmarillionista... (siis Lalaith)

Poissa Tunturipöllö

• Tuplanolla
  • Vuotislainen
  • That last hand... nearly killed me.
« Vastaus #41 : Syyskuu 11, 2005, 20:02:46 »
Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring

Kylläpä oli taas yllättävä tapaus. Olen nähnyt leffan joskus viime vuoden alussa, joten edellisestä katsomiskerrasta on jo melkein pari vuotta. Silloin tuomitsin leffan aivan surkeaksi. Nyt se osoitti kyntensä. Sormuksen Ritarit on upea elokuva. Kohtaus, jossa hobitit piiloutuvat Nazgulilta puun alle, on yksi upeimmista kohtauksista, joita olen nähnyt. En pidä ollenkaan Klonkun hahmosta, siksi Kaksi Tornia ja Kuninkaan Paluu jäävät kepeästi tämän taakse. Lätkäytän tälle neljä ja puoli tähteä, sen verran tästä tykkäsin.

Eli siis FotR: 4½/5
Shaken, not stirred.

Lausku

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Syyskuu 11, 2005, 21:35:07 »
Ihana trilogia!

Paras kaikista kolmesta on Kuninkaan paluu ja seuraavaksi Kaksi tornia ja huonoin, vaikka silti todella hyvä, oli Sormuksen ritarit

Sormuksen ritarit- osasta ei ole mitään erityistä hyvää saati huonoa kohtaa. Harmitti, kin Boromir kuoli, siinä itkin. Ja Aragorn taas oli ihailtava koko elokuvan ajan, ja komeakin. Ai niin, löytyihän tästä ihana kohta! Se, kun Arwen ja Aragorn oli siellä jossain puutarhassa, ja puhui haltiakieltä ja Arwen antoi Aragornille korunsa<3

Kaksi tornia olikin jo hieman parempi kuin ykkönen. Tässä tapahtui enemmän. Olin ihan sydän kurkussa, kun Aragorn putosi jokeen kalliolta. Ihana kohta oli se, kun Aragorn ajautui rantaan hengissä ja näki Arwenin<3 Taistelukohtaukset oli upeasti tehty, vaikkakin tykkäsin enemmän kolmosen taistelusta, sillä se tapahtui valosan aikaan suurimmaksi osaksi. Ja minun kävi muuten kakkosessa sääliksi Klonkkua.

Ja sitten Kuninkaan paluu. Paras. Kaikki oli tässä hyvää, paitsi se, kun frodokin lähti Harmaisiin Satamiin. Loppu oli surullinen, tosin kun katsoin tämän tokan kerran, ittkin aikalailla läpi koko elokuvan, mutta kun taas katoin sen päivällä en itkenyt yhtään. O.o Tykkäsin taisteluista Minas Tirithin edustalla ja siitä, kun Aragorn kruunattiin ja yksi ihana kohta oli myös se, kun Pippin laulo Käskynhaltialle ja sit näytettiin Faramiria ja örkkejä. Surullinen kohta ja ihanat sanat.

Kaikenkaikkiaan ihanat leffat, vaikka jotkut asiat jäi epäselviksi:
Missä vaiheessa Saruman kuoli vai kuoliko se edes?
Mikä Klonkku on? onko se ainoa lajiaan? Miksi se puhuu 'me' ja kolmosen alussa, kun se sanoi "deagol, rakkaani" Siis onko ne velijeksiä vai..? Ja onko Klonkulla kaksi puolta? Ja sitten Sormuksen ritareissa, siinä alussa sanottiin jotain että 'sen(siis sormuksen) löysi epätavallinen olento, Klonkku' mutta Kolmosen alussa sen löysi Deagol? Ja vielä: eihän mitään eläintä vahingoitettu oikeesti?

Marnie of Gondor

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Syyskuu 11, 2005, 22:02:49 »
Lainaus käyttäjältä: "Lausku"
Missä vaiheessa Saruman kuoli vai kuoliko se edes?

Löytyy RotK:n EE:ltä; se kuoli leffan alussa pudottuaan tornistaan niihin omiin metallisiin piikkijuttuihinsa. (Niille on varmasti olemassa oikea suomenkielinen sanakin. :P) (Ja kirjassa Saruman kuolee Konnussa.)

Lainaus
Mikä Klonkku on? onko se ainoa lajiaan? Miksi se puhuu 'me' ja kolmosen alussa, kun se sanoi "deagol, rakkaani" Siis onko ne velijeksiä vai..?

Klonkku (Smeagol) oli alkujaan joko hobitti tai "hobitinkaltainen" olento, minä olen aina pitänyt sitä hobittina. Se ei ole ainoa laatuaan, vaan kotoisin tavallisesta kylästä, jossa asui muita samanlaisia hobitteja. Deagol oli Smeagolin ystävä, joka löysi sormuksen, ja jonka Smeagol tappoi saadakseen sormuksen itselleen. "Me" - Klonkussa on kaksi eri persoonaa; Klonkku ja Smeagol, Luihu ja Liehu - Smeagol muistuttaa sitä siitä hobitista, joka se oli ennen kuin sormus teki vähitellen sen sellaiseksi mikä se on nyt.

Salmakia

• Ankeuttaja
« Vastaus #44 : Syyskuu 12, 2005, 20:57:43 »
Sméagolia ja Déagolia mainostetaan usein serkuksina, ja itsekin luulin pitkään että tämä on kaanonia, mutta todellisuudessa heidän ei mainita olleen muuta kuin ystäviä (kuulostaapa härskiltä..). Kylänsä oli varmasti kuitenkin melko sisäsiittoinen yhteisö ja on todennäköistä että he olivat jotain sukua toisilleen.
Ja kyllä, hobiteiksi voidaan laskea, hehän edustivat väkeviä, joka on yksi Keski-Maan noissa osissa aikanaan eläneistä puolituisheimoista. Hobitti on nimi jolla puolituisia kutsuttiin hieman myöhempinä aikoina Sumuvuorten länsipuolella, eli Konnussa ja Briissä.

Coccinelle

• Ankeuttaja
« Vastaus #45 : Syyskuu 17, 2005, 10:23:11 »
Tykkääntykkääntykkään, en tajua kuinka joku voisi olla tästä trilogiasta pitämättä. =) Tehosteet ja lavasteet on tehty vaikka kuinka mahtavasti ja kaikki on tosi hyviä omissa rooleissaan. Niin ja leffan soundtrackikin on vaikka kuinka ihana. Ei tästä paljoa mitään voi sanoa, en löydä yhtään virheitä.

Enwiriel

• Ankeuttaja
« Vastaus #46 : Lokakuu 09, 2005, 20:43:11 »
Minä "löysin" LOTR:in kun kaverini pyysi minua katsomaan Kahta Tornia kun se pyöri viimeistä iltaa paikallisessa teatterissa. Kysyin äidiltä että saanko viettää illan kaverin kanssa. Toinen vaihtoehto oli siivous ja äidin kanssa riitely. Olin tuolloin nähnyt jo Sormuksen Ritarit mutta en silloin vielä ymmärtänyt mitä oikein tapahtui. No äiti antoi luvan ja yllätyin itsekkin kun hän kysyi että menemmekö hiihtämään läheiselle pururadalle. Kun kerroin että hän kutsui minut leffaan meni hetki aikaa että sain rahat siihen. Sitten kaveri olikin jo oven takana odottamassa. Ok me sitten lähettiin sinne leffaan. Matkalla tuli meitä vastaan toinen kaveri joka oli jo nähnyt kyseisen leffan ja hehkutti että se on hyvä ja puhui jotain hiisistä ja örkeistä. Mä vaan mietin et haluunko mä todella tehdä tän?

No me päästiin teatteriin ja kaveri puhu kaikkee kirjasta joka oli nököttäny siellä mun kirjahyllyssä edellisestä joulusta lähtien. No me katottiin se Kaksi Tornia ja lähettiin pois. Olin myyty, sillä niin hyvää elokuvaa en ollut nähnyt. Kaveri siinä kertoili koko matkan ajan mitä eroja kirjalla ja elokuvalla oli. No minä menin kotiin tartuin kirjaan ja aloin lukea ekastaluvusta. Mut sit tuli ilmotus et pitäis mennä harrastukseen. Koko tunnin olin ihan ärtyny kun mun lukeminen oli keskeytyny. Sen harrastaminen loppui siihen paikkaan.

Nykyään ärsyynnyn tavattomastin jos joku haukkuu TSH:ta tai kysyy minulta että minkä on TSH:n paras osa. En osaa ajatella niitä erillisinä osina, koska vaikka siinä on periaatteessa kolme osaa se on vain yksi tarina. Tolkienkin kirjoitti Tarun Sormusten Herrasta yhtenä kirjana ei kolmena osana. Se jaettiin kolmeen osaan koska arveltiin ettei kukaan jaksa lukea niin paksua opusta kuin mitä siitä tulisi.

Oho, nyt tais tulla vähän pidempi teksti. Eli eiköhän lopeteta tähän.

Painkiller

• Ankeuttaja
Sauronin kuolema?
« Vastaus #47 : Lokakuu 18, 2005, 14:12:19 »
Musta Sormustenherra on ihan THE BEST! Se on nii upeesti kirjotettu. Kaikilla hahmoilla on oma persoonansa, mikä on aivan fantastista, ajatellen, että siinä on satoja ihmisiä! Mä en tajuu, mixei se muka löytäis "lukijajoukkoaan". Must se on iha nro 1 forever! Siis kaikki ne kartat ja laulut ja runot... Mikä työ! Täytyy nostaa hattua Tolkienille, et se on viittiny ajatella meitä fantasia-faneja niin täysin sydämmin.
 Ja ne leffat...
 Nousee iha hiukset pystyyn (ei, ne eivät ole luonnostaan), ku niitä elokuvii kattoo! Siis kaikki ne taistelukohdatki... Aivan mahtavaa työtä! Joku Minas Morgulki... tai Gondor... siis iha mielettömii. Must hallavaharja on ihana! Se on nii älyttömän upee siin Kaksi Tornia -leffas, ku se juoksee Gandalfin luo(no okei, laukkaa, kyl mä sentää hevostermit osaan... :) Mut must on hassuu, ku siin Sormusten Ritareissa Nazgûleilla on raudikkoja ja ruunikkoja hevosii, vaik niiden piti olla MUSTIA! Iik! Katastrofi!
 Mut must ne leffat ja kirjat on kokonaisuudessaan iha maailman fantasiakirjallisuuden kärkinimiä!

Elindar

• Ankeuttaja
« Vastaus #48 : Lokakuu 19, 2005, 11:03:09 »
Minun ei varmaankaan tarvitsisi enää hehkuttaa trilogian mahtavuutta, mutta teen sen silti. xP

Loistavasta kirjasta saatiin aikas loistavat elokuvat. Ei muuta voi, kun nostaa hattua Peter Jacksonille ja upeille näyttelijöille. Vain harvat näyttelijävalinnat olivat kehnoja. Kaikista päähenkilöistä minä ainakin pidin.
He todella herättivät Keski-Maan henkiin. ^^ Kyllä nousivat kylmät väreet pintaan, kun näytettiin vaikkapa Minas Tirithin kaupunkia, Pelennorin kenttien taistelua tai sitä kun Éomer ja Gandalf ratsastavat Helmin syvänteeseen. *___* Upeaa. Monessa kohtaa meinasivat myös kyyneleet pukata silmään. Ja tulivathan ne sitten lopulta. :)
Kaikkea noin suuresta trilogiasta ei millään saa mukaan elokuvaan, mutta he ottivat juuri sen mikä oli tarpeen. Mutta täytyy silti sanoa, että jos on katsonut vain elokuvat, ei ole nähnyt -tai oikeastaan kokenut- vielä mitään.
Mutta elokuvat olivat todella hieno kunnianosoitus Tolkienin työlle, ja niiden ansiosta yhä useampi ihminen osaa antaa arvoa näille kirjoille.

Poissa Nac Mac Feegle

• Vuotislainen
tsh on ihana
« Vastaus #49 : Lokakuu 25, 2005, 16:17:44 »
Olen nähnyt Tsh:n noin kymmenen kertaa ja se on joka kerralla yhtä hyvä! Mielestäni näyttelijävalinnat olivat todella onnistuneet. Olen hyvilläni siitä, että luin ensin kirjan, sillä oli kiva tietää vähän tarkemmin tsh:sta ennen kuin katsoin elokuvan. Pidin kirjasta ja elokuvasta ja olen harmissani, kun kamuni ei ole lukenut tsh:ta, vaikka hän muuten pitää todella paljon fantasiasta.
Kaksimielisyys ei ole pahe...päinvastoin!

Deatheater

• Ankeuttaja
« Vastaus #50 : Tammikuu 11, 2006, 16:43:19 »
Taas näitä yhtiä maailman parhaita leffoja. Kaikki on tosi hyviä, mutta Kuninkaan paluu on paras. :> Varsinkin Aragornin ja Arwenin häät<3..
Kirjoista oon lukenu ykkösen ja kakkosen puoliksi.. en jaksanu toistaiseksi lukea enmpää, mut heti ku se taas on tääl kirjastossa (Kaksi tornia-kirja) nii lainaan sen ja luen loppuun. ;)

Aragorn ja Gandalf on parhaita!

Lorindel

• Ankeuttaja
« Vastaus #51 : Tammikuu 11, 2006, 23:23:08 »
Sillon kun ensimmäinen elokuva tuli teattereihin, olin vielä tosifani. Silma, Hobitti ja TSH tuli luettua muutaman kerran vuoteen. Muistin kaiken kaikesta ja tuli pelailtua aikas paljon pöytäpelejä kyseisissä maisemissa. Nykyään asiat on toisin, ei enää innosta, mutta ihan yleissivistyksen takiapitäisi verestää muistia kirjojen osalta, pitäis vaan jaksaa aloittaa uudelleen lukeminen.

Elokuvat on ihan jees. Ei erikoisemmin hyviä, muttei myöskään huonoja. Kaksi tornia oli ehdottomasti huonoin. RotK rämpi myös aika lailla. The Fellowship of the Ring sen sijaan rokkasi ihan kympillä. Kaikki oli kohdallaan, huonoja kohtauksia ei juurikaan ollut (mitä nyt pientä hiomista tuo Moria setti olisi kaivannut, mutta muuta ei juuri nyt tule mieleen), Hugo Weaving oli mielestäni paha virhe. Varsinkin hirveän Matrix-pyörityksen ja buumin jälkeen. Smith paistaa liikaa läpi. PJ teki parempaa työtä kuin kukaan kenties edes uskalsi odottaa. Loppukohtaus oli hienoimpia mitä olen vähään aikaan nähnyt missään spektaakkelipuolen filmatisoinneissa. Ensimmäinen siis paras, toinen huonoin, kolmas vain hieman toista parempi.

Kaikkein mukavinta ja hienointa elokuvissa oli mielestäni juuri se niiden aiheuttama hirveä hype, ja jonotukset, ja kaikki faneja yhdistävät systeemit. Taru tosissaan nosti päätään niiden avulla. En tiedä, Tolkien ei itse olisi halunnut että TSH:ta ikinä kuvattaisiin, mutta minusta oli kuitenkin hienoa että näin tehtiin.

Että eipä muuta, kun kaikki vaan Extended -boksi kouraan, kavereita kämpille, paljon hyvää ruokaa ja juomaa, ja sessiot pystyyn!

Poissa Elros

• Vuotislainen
  • Älä spoilaa
« Vastaus #52 : Tammikuu 12, 2006, 15:03:55 »
Itse omistan tuon kyseisen trilogoan sekä teatteriversiona ja extended editiona.  Kalliiksi tuli, mutta kyllä kannatti varsinkin extendedijen osalta. Olen katsonut trilogian todella monta kertaa ja ihmetellä täytyy miten Peter Jackson sain noinkin vaikeasti toteutettavasta elokuvasta noinkin hienon. Vasta kun katsoo bonusmateriaalit läpi niin alkaa jo ymmärtämään, että miten paljon vaivaa tuon elokuvan takia on nähty.
Toteuttaminenkin vei todella pitkän ajan alkuideasta aina loppuun asti.

Onneksi apuna oli nykytekniikka, jota ilman elokuva ei olisi onnistunut siesettävällä tavalla. Ne ovatkin lempielokuviani ja ovat varmasti kärkipäässä pitkään. Nyt kun tuli otettua asia puheeksi niin pitäisi taas aloittaa EE:iden katsominen.

Näyttelijöistä eniten sykähdyttävät Viggo Mortensen, Ian McKellen ja Sean Astin.

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #53 : Toukokuu 06, 2006, 15:26:45 »
Olen nähnyt tuon kyseisen trilogian elokuvateatterissa. Loistava sarja se on, mutta ei se minusta vedä vertoja Pottereille. Se loppu oli minusta hiukan surullinen, kun Frodo, Gandalf, Bilbo jne tavallaan kuolivat, mutta toisaalta heidän ei sitten enää tarvinnut kestää tuskaa. Ekassa osassa, kun Gandalf tippui sinne rotkoon olin varma, että hän kuoli, mutta olikin iloinen yllätys huomata seuraavassa elokuvassa, että hän olikin elossa ja täysissä voimissaan.
Terve kaikille!

Poissa Evie

• Köynnös
  • Vuotislainen
« Vastaus #54 : Toukokuu 06, 2006, 16:08:08 »
Omistan koko trilogian ja kaikki elokuvat ovat aivan ihania:). Kestävät kaikki tosin aika kauan, mutta ei sitä siinä huomaa kun niitä katsoo.
Omasta mielestäni Peter Jackson on onnistunut erittäin hyvin koko trilogiassa. Ja ole sitä mieltä että, jopa Tolkien olisi tyytyväinen lopputulokseen.
Trilogiassa on loistavat näyttelijät. Ja kohtauspaikat aivan uskomattoman hienoja.
Ei trilogiasta voi sano muuta kuin että loistava!
Maybe I'm blind.

anvis

• Ankeuttaja
« Vastaus #55 : Kesäkuu 26, 2006, 18:42:12 »
Mielestäni aivan ihana elokuva!!:)Olen nähnyt kaikki osat ja joko Kuninkaan Paluu tai Sormusten Ritarit on paras osa. Ehkä Sormusten Ritarit, sillä koko porukka on ko-ossa, mutta taas silleen KP kun tulee taas iloiset jälleen näkemiset. Tolkienin kirjoistahan on sunniteltu elokuvaa sillon kun hän eli mutta kun ei antanut oikeuksii ni eisit...onneks ei antanut en ois halunut nähä muita näyttelijöit siin elokuvas mitkä nyt on.
   Elokuvassa on aivan ihanat näyttelijät ainakin he näyttävät asuissaan mahtavilta!:)

Myrskytuuli

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Syyskuu 13, 2006, 21:09:16 »
Ah. Taru Sormusten Herrasta. Yksi maailman parhaimmista elokuvista, ainakin minun mielestäni.

En ole edes viitsinyt laskea, kuinka monesti olen trilogian joka osan katsonut, mutta aika monesti. Ja aina ne jaksaa olla yhtä hyviä. Minusta ehdottomasti paras osa on Sormusten Ritarit. En itse perusta mahdottomista massajoukkotappeluelokuvista, mutta kyllä mnä Kuninkaan paluustakin pidän.

Sormusten Ritarit oli juuri minulle sopiva trilogian osa. Kaikki siinä oli niin kaunista (sanoo henkilö joka ihastui Frodon sänkyyn Rivendellissä... :)). Melkein itkin kun Boromir kuoli ja Uruk-hai veivät Merrin ja Pippinin. (vaikka minä tiesin, että se tapahtuisi, kun olin lukenut kirjan) Erityisesti tästä trilogian osasta jäi mieleen kaikki huumori. ("I think I've got broken something." *Merri vetää kahtia menneen porkkanan selkänsä alta*) *reps*

Kahdesta Tornista en sitten välittänytkään niin paljon. Jostain kumman syystä minä en pitänyt tästä trilogia osasta yhtä paljon kuin muista. Helmin Syvänne ei ollut minusta yhtään onnistunut rakennus, eikä Éomerin ja Gandalfin paluu ei ollut yhtään vaikuttava. Mutta jokaisesta osasta löytyy vähintään yksi hyvä asia, ja Kahdessa Tornissa se on Éowyn. Rakastan Miranda Ottoa näyttelijänä, ja häntä parempaa Éowyniä ei olisi voitu löytää.

Entäs sitten Kuninkaa Paluu. Liikaa taistelua. Kyllä minä tiedän, että Kuninkaan Paluu oli lähes pyhitetty Pelennorin kentälle ja Mustalle portille, mutta kuitenkin... Ehei. Mutta muuten sitten osa on aivan loistava. Ihastuin täysin Minas Tirithille, kun sitä nyt tarkemmin näytettiin, ja melkein huusin, kun örkit sitä hajottivat. Ääk. Tuomiovuori ja Kuolleiden Kulkutie olivat loistavasti toteutettuja. Ja tottakai Kuollut Kansakin. Entäp sitten Aragornin kruunajaiset? *kuolaa* Vaikka en mikään hirmu Aragorn-fani olekaan, se oli jotain todella kaunista. (sanoo Aragorn/Legolas-shipperi...)

Kokonaisuudessaan annan Sormusten ritareille pisteet ****½, Kahdelle Tornille ***, Kuninkaan paluulle **** ja koko trilogialle ****½ pistettä.

*saa pöhköjä mielikuvia Legolasista kävelemässä catwalkilla vaaleanpuna-valkoraidallisissa lappubikineissä ja juoksee kikattaen paikalta*

o.O

Poissa Crying

• Vuotislainen
  • Whii
« Vastaus #57 : Syyskuu 15, 2006, 16:36:54 »
Lempielokuvani!Olen lukenut siis TSH kirjanakin, ja rakastan niistä tehtyjä elokuviakin. Olen katsonut trilogian montamonta kertaa, omistan DVD:tkin, haluaisin joskus vielä hankkia niistä tehdyt pidemmät versiot.

Peter Jackson teki elokuvista juuri niin kirjan kaltaisia, joten ne eivät mielestäni sodi ollenkaan alkuperäisteosten kanssa. Olen onnellinen ettei ohjaaja pilannut niitä...Näyttelijät ovat kuin kirjan sivuilta, Elijah Woodkin on kuin ilmetty Frodo. Kaikki paikatkin ovat sellaisia kuin Keskimaassa voisi olla...

Paras osa on Sormusten ritarit. Pidän kaikista osista, mutta se vain on paras. Siinä ei ollut vielä niin paljon taistelua, ja örkkejä. Kaikista huonoin on Kaksi tornia, koska siinä pääosassa on selvästi tylsä Helmin taistelu. Kolmonen taas oli surullinen koska Frodo lähtee lopussa pois.
And they dream in their sleep

Uuvat

• Ankeuttaja
« Vastaus #58 : Syyskuu 20, 2006, 21:31:54 »
Juu olen nähnyt nämä kaikki pidennetyt versiot useampaan kertaan. kaiken lisäksi putkeen (missä menee sellaiset 10-12 tuntia? En ihan muista...pirun kauan joka tapauksessa) kun kaverilla on kaikki pidennetyt versiot ja kaiken lisäksi järkyttävän iso plasma-mikälie-televisio. Ollaan siis muutamaan kertaan kokoonnuttu porukalla sinne viettämään mukavaa puolivuorokautista. Ilman Batterya/Ediä ei kyllä selviä (ei niin että elokuvat olisivat tylsiä. Ei tod).

En oikein osaa sanoa mikä osa olisi paras. Minäkin kyllä tykkään ekasta, koska siinä ei ole niitä uuvuttavan pitkiä taistelukohtauksia eikä erikoisefekteillä mässäilyä (eikä Klonkkua). Olen kuitenkin nähnyt sen useampiin kertoihin kuin muut trilogian osat, eli olen jo vähän ehtinyt kyllästyä siihen. Toisessa osassa sitten onkin jo enempi sotaa. En oikein osaa pitää sitäkään parhaimpana, eli pakko sanoa että Kuninkaan paluu voisi sitten olla se ''paras'', vaikken voikaan sietää Klonkkua siinä kaikessa ällöttävyydessään/ärsyttävyydessään. Loppu on kuitenkin kaunis ja koskettava.

Näyttelijät ovat mielestäni mahtavia. En jaksa ruveta kehumaan kaikkia erikseen (pakko kuitenkin sanoa: Dominic Monaghania ja Billy Boydia parempia hobitteja ei olekaan :))

Taitaa jo kuulua yleissivistykseen nähdä nämä elokuvat. =) Itse tiedän vain pari ihmistä (kaveripiiristä) jotka eivät ole elokuvia katsoneet. Heidätkin on kyllä pakko pakottaa (voikohan noin sanoa) katsomaan elokuvat, kun ne nyt joulukuussa neloselta ovat tulossa.

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #59 : Syyskuu 21, 2006, 06:27:36 »
Lainaus käyttäjältä: "Uuvat"
(pakko kuitenkin sanoa: Dominic Monaghania ja Billy Boydia parempia hobitteja ei olekaan :))

On. Esimerkiksi Timo Torikka.
Constantem decorat honor

Dust to Dust

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Lokakuu 03, 2006, 17:05:06 »
Ylistetään nyt sitten hieman lisää...

Aivan loistavat elokuvat! Kuuluu ehdottomasti lempi elokuviini. En ole kirjasarjaa lukenut, mutta minusta elokuvat ovat aivan mahtavasti suunniteltuja. Kaikki näyttelijät ja taistelu kohtaukset... *huoh*
Katsoin ensimmäisen osan kauan sitten, varmaan niihin aikoihin kun se tuli videolle. Minusta s oli aivan loistava ja katsoin saman elokuvan monta kertaa uudelleen, tosin en tiennyt mitään koko Taru Sormusten herrasta, minä en edes silloin tiennyt, että se jatkuu vielä. Siksi ihmettelin, miksi se loppui niin oudosti :D
Kaksi tornia oli minusta hieman vaisumpi elokuvana, juonen kannalta se oli tietenkin tärkeä, mutta minusta eka osa oli huomattavasti parempi. Viimeinen osa sen sijaan oli kakkosta parempi, mutta en ole varma voittaako se ykköstä. Se oli kuitenkin myös todella ihana, ja minusta lopetus oli todella hyvä ja surullinen ja ihana :)
Ja ne musiikit!!! Sellaisia musiikkeja enää harvoissa elokuvissa on, sillä ne ovat aivan mahtavat. Omistan kaikkista niistä leffoista soundtrackit, lumoavaa musiikkia ^^
Vaikka yleensä en ole sen kannalla, että kirjoista tehdään elokuvia (Potter leffat eivät oikeastaan ole mieleeni), on nämä elokuvat ehdottomasti poikkeus! :)

Aquila

• Ankeuttaja
« Vastaus #61 : Lokakuu 06, 2006, 18:40:57 »
Vielä vähän aikaa sitten melkeinpä inhosin kaikkea mikä liittyi TSH:n, mutta nykyään rakastan ainakin elokuvia, kirjoja en ole vielä ehtinyt / jaksanut lukea, mutta kyllä minä sen aion joskus vielä tehdä.
Innostuin hommasta kun katsoimme kerran äikän tunnilla pätkän elokuvasta, n. puoli tuntia, ja minulla jotenkin välähti että hei, tämähän on tosi kiinnostava!

Elokuvat ovat aivan mahtavia siksi, koska (toistelen muiden juttuja) ympäristö ja kaikki kuvauspaikat ovat aivan uskomattoman kauniita, näyttelijät ja hahmot ovat uskomattoman ihania (etenkin Legolas <3), juoni on hyvä, ja kaikki muukin on aivan upeaa. Ainiin ja musiikki, se on todella kaunista.

Siinä oli minun erittäin asiantunteva kommenttini :D... *hipsii pois paikalta*

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
« Vastaus #62 : Lokakuu 06, 2006, 20:17:50 »
Minä pidän elokuvista, vaikka kirja onkin parempi. Elokuvat auttoivat minua ensin saamaan kokonaiskäsityksen kirjan tapahtumista, henkilöistä ja juonesta, koska kirjan lukeminen oli aluksi hankalaa, kun oli niin monia uusia vieraskielisiä nimiä, paikkoja ja koko ajan liikkuva juoni.
Elokuvissa on ihanat maisemat, suurin osa näyttelijöistä tekee mahtavan työn, osa ei-niin-loistavan-mutta-kuitenkin-hyvän.
Minusta paras "päähenkilöiden näyttelijöistä" on Viggo Mortensen, eli Aragorn. Hän on minusta loistava näyttelijä, lisäksi hän sopii Aragornin rooliin todella hyvin. Kuin pisteenä iin päällä on hänen jumalainen äänensä, matalaa mutinaa (sen huomaa ainakin haastatteluja kuunnellessa, mutta elokuvassakin kannattaa kuunnella ;))

Kirjasta on poimittu aika hyvin pääasiat elokuvaan, toki harmittaa poisjätetyt kohtaukset ja muokatut kohtaukset. Tom Bombadil olisi ollut ihana lisä elokuviin ja enttien robottimainen ulkonäkö harmittaa aika paljon.

Kuitenkin pidän elokuvista paljon. Mukavaa, että haltiakieli on otettu niihin mukaan.

Lempihahmoni on Aragorn, niin kirjassa kuin elokuvassakin.

Loppuun olisi ollut hienoa saada Konnun puhdistus ja Aragornin paluut sellaisena kun ne olivat kirjassakin, mutta kaippa se näinkin käy. Ei sillä, että Peter Jacksonin näkemys lopusta olisi ollut jotenkin viallinen, mutta jäin kaipaamaan silti sitä.
haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Poissa Miukumauku

• @!
  • Vuotislainen
« Vastaus #63 : Lokakuu 24, 2006, 19:46:17 »
Koko trilogia on jotain niin tajuttoman mahtavaa. TSH on ensimmäinen trilogia, tai ylipäätään elokuvat ovat mielestäni ainoita, joiden kaikki roolitukset ovat onnistuneet täydellisesti ja näyttelijäjoukossa ei ole yhtäkään, joka olisi onnistunut roolissaan huonosti.
TSH't on hurmaava aikuisten satu. Jackson on selkeästi panostanut työhönsä ja upeasti on onnistunut. Kaikki puvut, lavastus, erikoistehosteet, musiikki.. Koko paketti on niin upea.
TSH on ihana kirjana, ja vielä ihanampi elokuvina. Pituus ei haittaa, pikemminkin siitä plussaa; mielestäni on huikea saavutus tehdä neljätuntinen elokuva, jota katsottaessa katsoja ei kyllästy kertaakaan. Jokainen kohtaus sitoo sisäänsä.  
Kokonaisuudessaan elokuva on siis mielestäni todella tyylikäs paketti mallikkaita näyttelijäsuorituksia, upeaa juonta, musiikkia ja erikoistehosteita. Tällaisia kokemuksia ehdottomasti lisää.
But never love. Never happiness. Never love.

Sudenpuu

• Ankeuttaja
« Vastaus #64 : Lokakuu 26, 2006, 16:53:52 »
Kylläpä kyllä, TSH on todellakin mahtava elokuvaspektaakkeli ja varsinkin visuaalisesti ällistyttävällä tavalla toteutettu. Harmillista vain ettei ihan kaikkia juttuja alkuperäisistä kirjoista ole saatettu mukaan elokuviin. Olisin niin mielelläni nähnyt esim. Tom Bombadilin ja sen kuka mahdollisesti olisi häntä näytellyt.

Joka tapauksessa TSH-elokuvatrilogian henkeäsalpaavan kauniit ja aidoilla työmenetelmillä valmistetut aseet, vaatteet yms. tavarat iskivät minuun niin kovin, että ryhdyin valmistamaan joitain esineitä kyseisistä elokuvista omin käsin. Valmiina on örkkien taistelukirves ja Urúk-Hai -miekka on työn alla. Lisäksi aion tehdä muutaman soihdun ja kypäriä sovellettuun TSH-tyyliin sekä ehkä joitain muita aiheeseen liittyviä juttuja.
Käy vaikka kurkkaamassa kotisivuiltani, jos kiinnostaa :)

anvis

• Ankeuttaja
« Vastaus #65 : Marraskuu 22, 2006, 16:32:03 »
Kaikille faneille tidoksi, että Sormusten herra triologia tulee joulukuussa 3.12 Sormusten ritarit, 10.12 kaksi tornia ja 17.12 kuninkaan paluu!!<3 Kaikki sunnuntaisin ja aika on 20.15:))

Poissa Evie

• Köynnös
  • Vuotislainen
« Vastaus #66 : Marraskuu 24, 2006, 08:57:34 »
Pakko katsoa tuo trilogia teevestäkin, vaikka DVD:läkin on.  On vaan niin loistavia elokuvia, näin lyhyesti sanottuna.
Ai ne tulee kaikki sunnuntaisin? Minä kun luulin, että ne tulee putkeen viikonloppuna, mutta ei sitten. Hyvä näinkin =D.
Tulipa lyht viesti, anteeksi.
Maybe I'm blind.

Leeloo

• Ankeuttaja
« Vastaus #67 : Marraskuu 26, 2006, 19:36:59 »
Kiva kun nämä tulevat telkkarista, vaikka omistankin koko trilogian VHS:nä. Haluaisin niiden kaikkien EE-versiot, harmittaa kun niitä ei saa enää melkein mistään ja maksavatkin pirusti.

Pidän leffojen kokonaisuudesta hirmuisesti, mutta ehkä FotR on kaikista paras. Se on kaunein, mielenkiintoisin, pelottavin ja muutenkin onnistunein. Kahdessa toisessa osassa on liikaa ihmisiä ja sotaa, ensimmäisessä oli jotain taianomaista. Kävin katsomassa elokuvat ennenkuin aloin lukemaan kirjaa, joten vaikea sanoa petyinkö missään eroavaisuuksissa.
Kun kävin katsomassa TTT:n (kuten toisetkin elokuvat) elokuvissa, ja meinasin nukahtaa sinne. Nyt kuitenkin koko elokuva menee mukavasti, ja onhan se ainoa elokuva missä on lempihahmoni Gríma... ellei RotK:in EE-versiota lasketa.

Näyttelijäsuoritukset ovat ihan hyviä, tosin tuntuu että Elijah Woodilla olisi 90% elokuvista sama ilme. Itse en ole niin tykästynyt Legolasiin, mutta Aragornista pidin paljon. Ja kuten tuossa äsken mainitsinkin, Gríma on lempihahmoni. (Ääh, älkää katsoko tuolla tavalla! ^^) Naishahmoista Éowyn oli onnistunein, myös Galadriel oli ihana ilmestys.

Jos Hobitti tulee joskus leffateattereihin, ihan varmasti menen katsomaan sen. Kirja on niin ihana, toivottavasti Jackson (jos hän nyt sen tekee) hoitaa hommansa tälläkin kertaa hyvin.

Satsu-Yasha

• Ankeuttaja
Taru Sormusten Herrasta- trilogia
« Vastaus #68 : Joulukuu 08, 2006, 17:43:20 »
Juu juu mulla on kaikki extended editionit ja se on hyvä koska pitempien filikoiden lisäksi niistä saa hirveesti kiinnostavaa taustatietoa. Musta on parhaita ne dokkarit joissa näytetään miten leffoja on tehty. Muistanette sen kakkosen pätkän, jossa tehdään Rohanin ratsastajia? Nauroin kippurassa sitä tynnyrihevosta :D
HALUAISIN KIINNITTÄÄ HUOMIOTA NÄIDEN ELOKUVIEN MUSIIKKIIN. Varmasti moni fiksu on sen jo tehnyt mutten ole sitten huomannut. Ainakin ne joilla on myös soundtrackit ja osaavat kuunnella elokuvamusiikkia (erityisesti klassista puolta) ovat kenties samaa mieltä kanssani Howard Shoren erinomaisuudesta? Miettikääpä ilman musiikkia sitä kohtausta Kahdessa tornissa, jossa Rohirrim ja Gandalf ratsastavat Helmin syvänteeseen. Tai siis, onhan se visuaalisesti näyttävä, mutta musiikki ilman muuta lisää taianomaisuutta.
 Nythän nämä pyörii telkkarissakin... en hirveesti tykkää siitä, että mainokset pätkii niitä. Jotenki tunnelma latistuu kun kesken kaiken pärähtää joku buranan mainos ja Für Elise.
 Toivon ettei ajan hammas kovin nopeasti pääse vanhentamaan näitä mestariteoksia. Vaikka ovatkin melkoisia spektaakkeleita, tykkään ihan hirveesti!!!!

vipri

• Ankeuttaja
« Vastaus #69 : Joulukuu 10, 2006, 11:17:04 »
Pdän itse kaikista Taru sormusten herra- elokuvista, mutta toisaalta on jäänyt hirvän paljon harmittamaan se että kirjoista on jätetty niin paljon tärkeää pois. Ja Kuninkaan paluun loppu on huono elokuvassa, kun siinä ei ollut sitä Sarumanin kuolemaa. Muuten hyvä ja näyttelijät olivat hyviä etenkin. :D

Poissa Maikki

• Vuotislainen
    • Mortal Instruments Finland
« Vastaus #70 : Joulukuu 10, 2006, 17:56:54 »
Olen suuri Taru Sormusten Herrasta-fani. Olen lukenut kirjankin pari kertaa läpi ja katsonut elokuvat. viime kesänä en tehnyt muutakan  kuin katsonut vain yömyöhään Taru Sormusten herrasta-pidennettyjä versioita ja niiden lisämatereaaleja. Meni kokonainen viikko, ennen kuin olin päässyt kaikki läpi kattottua. Aamulla sitten olin aivan rättiväsynyt ja äiti suuttui.
Vipri Saruman kuolee elokuvissa kolmannen alussa.
Satsu-Yasha Minullakin on ne pidennetyt versiot, sain viime vuonna joululahjaksi.

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
  • "Olette sangen rumia ollaksenne keijuja"
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #71 : Joulukuu 10, 2006, 18:32:02 »
Lainaus käyttäjältä: "Leeloo"
Kiva kun nämä tulevat telkkarista, vaikka omistankin koko trilogian VHS:nä. Haluaisin niiden kaikkien EE-versiot, harmittaa kun niitä ei saa enää melkein mistään ja maksavatkin pirusti.

Elä huoli, tulossa on superboxi, jossa on teatteri versiot + pidennetyt leffat eri dokkareilla. Kannet ovat kyllä nätit.
"The shortest verse in the Bible is, "Jesus wept". The only thing wrong with it is the past tense." -Fred MacIntire, Something Positive

No oonhan mä sentään sukua insinöörille... *pnish*?

Poissa Wemia

• Hupsu.
  • Vuotislainen
  • ?
« Vastaus #72 : Joulukuu 10, 2006, 18:41:01 »
Aivan mahtavia! Siis miten on voitu filmata niin elävän oloinen ja näköinen!
Itse en kirjoista niin järjettömästi tykkää, mutta on ne tultu luettua. Näyttelijät sopivat kaikki niin hyvin osiinsa.

Musiikit ovat aina ihania, että tekisi mieli itkeä. Olen samaa mieltä, todella hyvin kaikki toteutettu. Aion nyt virkistää mieltäni, ja katsoa nuo kaksi viimeistä osaa, kun siitä on niin pitkä aika. Omana on vain tuo Sormuksen Ritarit, mistä tykkään eniten. Leffoissa on kohtauksia, joissa muistan jopa pelänneeni/säikähtäneeni. Love it.

Täytyy sanoa että vaikuttavimpia kohtauksia minusta, on tuo sota. Ihan henki salpautuu.
Oisinpa luolassa rosvoklaanin, oisinpa rohkea intiaani!

Satsu-Yasha

• Ankeuttaja
« Vastaus #73 : Joulukuu 11, 2006, 15:50:15 »
Vipri, valittelit sitä ettei Sarumanin kuolemaa näytetä Kuninkaan paluussa, mutta kyllä se sieltä löytyy. Tosin se ei kaikkia miellytä, sillä kohtaus on kovasti muutettu siitä, miten se kirjassa käy. En muista näytetäänkö se pidennetyssä vai myös tavallisessa versiossa (ensi sunnuntainahan sekin selviää), mutta se tapahtuu pian sen jälkeen kun Théoden, Gandalf & comp. ratsastavat Rautapihaan, eli aikas alussa.
 Ihanaa Maikki, sä osoitat todellista Sormusten herra -henkeä! Vaikka se äiti suuttui. Mutta kyllä se varmaan ymmärsi... Itekin tein kerran sellasen tempauksen kaverin kanssa, että katottiin Sormusten Ritarit. Kun se oli loppu, katottiin toisiamme ja kysyttiin että "otetaanko uudestaan?" Ja niin me katottiin se ihan putkeen uudelleen. Se oli aika ihanaa aikaa... Keski-Maa oli mulle hyvin todellinen ja jaksoin haaveksia ja huokailla elokuvia katsoessa.
 Tein kanssa semmosen extended edition -maratonin. Siinä kyllä oli silmät ihan puhki lopussa! (rehellisesti, en varmaan tajunnu enää kunnolla niitä viimeisiä juttuja kun olin niin väsyny ;)

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #74 : Joulukuu 11, 2006, 16:12:54 »
Lainaus
Vipri, valittelit sitä ettei Sarumanin kuolemaa näytetä Kuninkaan paluussa, mutta kyllä se sieltä löytyy. Tosin se ei kaikkia miellytä, sillä kohtaus on kovasti muutettu siitä, miten se kirjassa käy. En muista näytetäänkö se pidennetyssä vai myös tavallisessa versiossa (ensi sunnuntainahan sekin selviää), mutta se tapahtuu pian sen jälkeen kun Théoden, Gandalf & comp. ratsastavat Rautapihaan, eli aikas alussa.

Minusta tuo Sarumanin kuolema - kohtaus löytyy vain pidennetystä versiosta, normaalissa hän muistaakseni vain paiskaa sen Palantírin alas tornista ja häipyy. ^^

Mutta mutta, Taru sormusten herrasta on rakkautta, sekä kirja että elokuvat. Kirjoista olen jo kirjallisuuden puolelta löytyvään topiikkiin selittänyt, selitänpä leffoista nyt tähän.
Eli siis, lähinnä Sormuksen ritarit-elokuvan ansiota TSH-faniuteni on, ennen kun näin sen pidin TSH:ta ärsyttävänä ja miljoona kertaa Pottereita huonompana. Sitten kerran katsoimme ystäväni kanssa sen, ja tykästyin siihen. Lainasin sitä videota häneltä, ja sen jälkeen katsoin sen parin viikon ajan suunnilleen joka päivä, ja sen jälkeen luin kirjan ja Kaksi tornia-dvd:kin tuli hommattua. Kuninkaan paluu on siis trilogian elokuvista ainoa, jonka olen nähnyt elokuvateatterissa, mutta sitä olinkin sitten katsomassa ensi-illassa ja oli muuten aika ihanaa. Kuninkaan paluu on siitä lähtien ollut suosikkini TSH-elokuvista ja suosikkielokuvani muutenkin. Tulin hieman itkettyä siinä lopputekstien aikana ensimmäisellä (tai sitten toisella katsomiskerralla, en muista enää tarkkaan ^^), se elokuva vain on niin ihana.
Extended editionit omistan kaikista noista, ja ne on tullut aika monesti katseltua läpi, sekä itse elokuva että lisämateriaalit. Ja normaalitkin versiot on tullut ihan kivan monta kertaa koluttua läpi, Sormuksen ritarit olen muistaakseni nähnyt 21 kertaa, Kaksi tornia 10 ja Kuninkaan paluun about 18 kertaa. :D Tosin siitä on jo aika pitkä aika kun niistä mitään olen katsonut, paitsi että Kahden tornin pidennetyn version katsoin jonkun mielenhäiriön seurauksena viime perjantaina. Ja ärsytti muuten ihan hemmetisti sitä katsoessa se, että Faramirista oli tehty sellainen idiootti. Ei se oikeasti ole sellainen ilkeä, juuri paras hahmo koko TSH:sta varmaankin :>
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Sudenpuu

• Ankeuttaja
« Vastaus #75 : Joulukuu 11, 2006, 21:05:28 »
Sarumanin kuolema todellakin löytyy vain pidennetystä versiosta ja normaalissa (lyhyemmässä) versiossa palantir vain löytyy rautapihaan tulvineesta vedestä, Sarumanista ei näy jälkeäkään. Kohtaus jossa Saruman mm. kuolee on leikattu pois ja tämä saa aikaan sen että ainakin niille elokuvan katsojille jotka eivät ole lukeneet TSH-kirjoja, jää ammottava aukko Sarumanin kohtalon kohdalle (mitä henelle tapahtui?). Suosittelenkin niille henkilöille jotka harkitsevat TSH-DVD:n tai koko kolmen elokuvan paketin hankkimista, juuri pidennettyjä versioita. Pidennetyissä versioissa on todella paljon poistettuja mutta kuitenkin tarinan kokonaisuuden kannalta tärkeitä kohtauksia.

Nyt molemmat versiot kaikista TSH-elokuvista nähneenä en ole voinut välttyä siltäkään ajatukselta, että pidennettyjen versioiden tarkoitus olisi aivan alunpitäenkin ollut vain rahastaa lisää TSH-faneilta, tärkeiden poistettujen kohtausten nimissä. Niin tai näin, pidennetyt versiot ovat mielestäni parempia kuin normaalit, lyhemmät versiot elokuvista.

Satsu-Yasha

• Ankeuttaja
Taru sormusten herrasta -trilogia
« Vastaus #76 : Joulukuu 13, 2006, 20:42:20 »
Ihan kuin aika monella olisi TSH-fanitus alkanut versoa vasta ekan elokuvan jälkeen. Sama täällä. ^^ Olin niin pikkunen kun eka leffa tuli teattereihin, etten todellakaan ollut edes kuullut kirjasta aikasemmin, ja kun sitten näin ykkösen, ihan vaan videolta videolta, se oli aivan mahtava kokemus! Haltioita ja kaikkee... Kaksi muuta kävin katsomassa sitten leffassa, kun vähän viisastuin.
 Juu, pari kyyneltä tirautin (aika monessakin kohtaa) Kuninkaan paluussa ja kun se loppu, musta tuntu että koko maailma voi romahtaa millä hetkellä tahansa. Kaverin (sen saman jonka kanssa pidettiin myöh. kaikki TSH-maratonit) kanssa annettiin oikeen aploodit (miten se kirjotetaan?) kun the end teksti tuli, mutta kukaan - kuvitelkaa, kukaan - koko isossa ja täpötäydessä salissa ei tullu mukaan. Aika nihkeetä. Joku mies alempaa vaan totesi kovaan ääneen, että "Ei se nyt noin hyvä ollu." Ja sitte porukka vaan lähti.
 Yääääh!

Satsu-Yasha

• Ankeuttaja
Taru sormusten herrasta -trilogia
« Vastaus #77 : Joulukuu 13, 2006, 20:42:42 »
Ihan kuin aika monella olisi TSH-fanitus alkanut versoa vasta ekan elokuvan jälkeen. Sama täällä. ^^ Olin niin pikkunen kun eka leffa tuli teattereihin, etten todellakaan ollut edes kuullut kirjasta aikasemmin, ja kun sitten näin ykkösen, ihan vaan videolta videolta, se oli aivan mahtava kokemus! Haltioita ja kaikkee... Kaksi muuta kävin katsomassa sitten leffassa, kun vähän viisastuin.
 Juu, pari kyyneltä tirautin (aika monessakin kohtaa) Kuninkaan paluussa ja kun se loppu, musta tuntu että koko maailma voi romahtaa millä hetkellä tahansa. Kaverin (sen saman jonka kanssa pidettiin myöh. kaikki TSH-maratonit) kanssa annettiin oikeen aploodit (miten se kirjotetaan?) kun the end teksti tuli, mutta kukaan - kuvitelkaa, kukaan - koko isossa ja täpötäydessä salissa ei tullu mukaan. Aika nihkeetä. Joku mies alempaa vaan totesi kovaan ääneen, että "Ei se nyt noin hyvä ollu." Ja sitte porukka lähti.
 Yääääh!

vipri

• Ankeuttaja
« Vastaus #78 : Joulukuu 14, 2006, 08:16:14 »
Sarumanin kuolemasta edelleen. Olen katsonut vain lyhennetyn version elokuvista joten jos oikein muistan niin ei siinä versiossa ainakaan ole Sarumanin kuolemaa. Pidennetyssä on kuulema. kiitos kumminkin kaikille jotka vastasivat mietintä kysymykseeni.
Kysymys kaikille: Kuka on paras henkilö kyseisessä elokuvassa?
Omasta mielestäni Aragon ja Gandalf ovat hyviä, mutta Merri ja Pippin ovat hauskimpia. :D

Keira Woodbag

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Joulukuu 14, 2006, 18:45:44 »
Elokuva- trilogia on yksi parhaista mitä olen koskaan nähnyt. Näyttelijöiden valinnat ovat osuneet juuri nappiin ja miljöö, jossa elokuva on kuvattu, on suoraan sanoen henkeäsalpaava. Kauhea työ on noissa kuvauksissa kyllä ollut. Mutta se oli sen arvoista.

Earl Grey

• Ankeuttaja
« Vastaus #80 : Joulukuu 14, 2006, 19:00:28 »
Huh, olen aivan koukkuuntunut kyseiseen leffatrilogiaan. Näyttelijät ovat niin täydellisen ihania, varsinkin Legolas, Aragorn, Gimli sekä Merri ja  Pippin kuuluvat lempparikaartiini. Erityisesti Gimli, koska Gimli on niin hauska :'D Ja Legolas koska se on hyvännäköinen >:) Elokuvat on kuvattu niin uskomattoman upeissa maisemissa että aina pitää jäädä oikein katsomaan kuinka hienon näköistä siellä on. Ja musiikit ovat myös erittäin lähellä sydäntäni, säveltäjälle iso käsi ^^ Elokuvat on kuvattu hienosti ja aihepiirikin on kiva, fantasiaa, kyllä juu<3 Olin ihan onnessani kun kuulin leffojen tulevan neloselta. Itse omistan vain ykkösen surkeana videona -.- Upea elokuva, kertakaikkiaan.

Provinssi

• Ankeuttaja
« Vastaus #81 : Joulukuu 14, 2006, 19:06:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Earl Grey"
Huh, olen aivan koukkuuntunut kyseiseen leffatrilogiaan. Näyttelijät ovat niin täydellisen ihania, varsinkin Legolas, Aragorn, Gimli sekä Merri ja  Pippin kuuluvat lempparikaartiini. Erityisesti Gimli, koska Gimli on niin hauska :'D Ja Legolas koska se on hyvännäköinen >:) Elokuvat on kuvattu niin uskomattoman upeissa maisemissa että aina pitää jäädä oikein katsomaan kuinka hienon näköistä siellä on. Ja musiikit ovat myös erittäin lähellä sydäntäni, säveltäjälle iso käsi ^^ Elokuvat on kuvattu hienosti ja aihepiirikin on kiva, fantasiaa, kyllä juu<3 Olin ihan onnessani kun kuulin leffojen tulevan neloselta. Itse omistan vain ykkösen surkeana videona -.- Upea elokuva, kertakaikkiaan.
Veit sanat suustani.
Paitsi meillä on koko kokoelma (tupla DVD:t). 8>

Poissa Asoalian

• Vuotislainen
« Vastaus #82 : Joulukuu 14, 2006, 20:25:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Keira Woodbag"
Näyttelijöiden valinnat ovat osuneet juuri nappiin ja miljöö, jossa elokuva on kuvattu, on suoraan sanoen henkeäsalpaava.

Aivan totta muuten, nuo näyttelijävalinnat ovat aika suhteellisen täydellisiä :> Tai sitten se vain johtuu siitä, että on niin tottunut siihen, että juuri joku tietty tyyppi näyttelee jotain hahmoa, mutta silti. Minusta ainakin olisi todella vaikea kuvitella jotain muuta näyttelijää jotain hahmoa esittämään.. Ja ne maisemat, Uusi-Seelanti sopi ihan täydellisesti TSH:den kuvaamispaikaksi. Lavasteet ovat nekin erittäin hienoja, joku Lothlorién esimerkiksi on aivan upea. ^__^

Ja jos sitä suosikkihahmoani elokuvista kysytään, niin ehdottomasti Pippin, Faramir ja Éomer. Onnistuneita hahmoja kaikki, paitsi että siitä Faramirin idioottiudesta Kahdessa tornissa on pakko aina nillittää. Byäh. Pilasivat hyvän hahmon, mutta onneksi korjasivat sen Kuninkaan paluuseen. Ja näin sivuhuomautuksena, Faramir/Éowyn-kohtaus parannuksen tarhassa RotK:n pidennetyssä on aivan ihana. Tykkään ^__^

Satsu-Yasha

• Ankeuttaja
« Vastaus #83 : Joulukuu 20, 2006, 18:47:08 »
Hei miten omia jo lähetettyjä viestejä voi poistaa..? Mulle on näköjään tullu noita samoja vahingossa ihan hirveesti =´(
Sori kaikille, ainakin saitte varmaan mun viestin luettua perusteellisesti :/
Jos joku viittii jeesata, tuo nimittäin näyttää hiukan pöhköltä.

Legolaksesta pidän eniten, mutta kieltämättä muissakin on tyyliä. Joo, Merri ja Pippin on iiihania!!! Ja koko Rivendellistä tykkään.

Poissa Sleepwalker

• Kumiankka
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LightAsh27705
« Vastaus #84 : Joulukuu 21, 2006, 14:11:34 »
Nähdessäni tuon ensimmäisen elokuvan olin alle 10, vuotta. Näin sen VHS:ltä, mutta vaikutuin ja luin kirjankin. Seuraavat katsoin leffassa. Pidennetyt versiot haluaisin nähdä, kotoa löytyy vain lyhyemmät versiot.

Näyttelijävalinnat ovat suoraansanoen onnistuneita. Lavasteet ja puvustus ovat upeita. Suosikkihahmoa on vaikea sanoa, mutta se ärsytti kun Arwenista oli tehty melkein päähenkilö. Samoin se että vanha kunnon Tom Bombadillo jätettiin pois, vaikka se oli ymmärettävää, leffasta olisi tullut liian pitkä.
Respect the funk.

Ghocaler

• Ankeuttaja
Vs: Taru Sormusten Herrasta -trilogia
« Vastaus #85 : Tammikuu 20, 2007, 13:56:29 »
Minä ainakin pidän paljon LotR-leffoista. Kuvaus on hienoa, ja elokuvat tuovat tunnelmaa. En oikeastaan osaisi kuvitellakaan muuta hyvää ohjaaja tälle sarjalle kuin Peter Jackson.
Kirjakin minulta löytyy jossa ovat kaikki osat samassa paketissa. Olen lukenut sen.

Ja mitä suosikkihahmoon tulee, se on aina ollut Gimli.

Aquila

• Ankeuttaja
« Vastaus #86 : Tammikuu 21, 2007, 00:46:49 »
En tiedä olenko jo vastannut kerran tähän topsuun koska en jaksanut tarkistaa.

Mutta siis, TSH:t ovat parhaita elokuvia mitä tiedän. Kaikki näyttelijät ovat superhyviä ja musiikki on ihanaa ja tunnelma jotain aivan uskomatonta. Peter Jackson on tehnyt kerrassaan loistavaa työtä.
Täytyy myöntää että aluksi melkeinpä vihasin TSH:ta ja ihmettelin että mitä hyvää siinä muka on. Mutta sitten kerran koulussa katsoimme pienen pätkän ykköselokuvaa, niin silloin päässäni jotenkin naksahti ja tajusin että haluan katsoa sen. Onneksi kotonamme oli ykkös ja kakkososa, koska isoveljeni tykkäsi niistä. Tämän jälkeen olen fanittanut niitä ja fanitan edelleen.
Tykkään enemmän niistä special extended editioneista koska niissä on enemmän materiaalia ja uusia kohtauksia. Mutta lopussa ne alkavat jo ehkä vähän puuduttamaan jos ei muista pitää taukoa, koska ne ovat niin pitkiä.
Kirjan luin vasta sitten kun olin katsonut kaikki leffat. En osaa päättää kumpi on parempi, kirja vaiko elokuva. Kirja on ehkäpä vaikea selkoisempi kuin elokuva, mutta siinä on toisaalta paljon sellaista mitä elokuvassa ei ole.

Lempihahmoni/näyttelijä on elokuvassa ja kirjassa Faramir. Elokuvassa se on komea ja osaa näytellä hyvin ja kirjassa taas jotenkin herkkä. En osaa selittää.
Ennen tykkäsin Legolaksesta eniten, mutta nyt se on alkanut jotenkin kyllästyttämään. Elokuvassa sillä on vähän typeriä kohtauksia kun se esim. skeittaa sillä kilvellä portaita alas. Ja jotenkin Legolas on vähän liian täydellinen, sille ei käy koskaan mitään ja se onnistuu kaikessa. Sellaisesta minä en tykkää. Mutta ei voi toki väittää etteikä Orlando Bloom olisi komea...

vihtori

• Ankeuttaja
« Vastaus #87 : Helmikuu 23, 2007, 20:07:54 »
Pahoittelen kovasti offia.

Tietääkö joku onko vielä jossain myynnissä Sormuksen ritarien pidennettyä versiota (siis sitä, jossa on neljä levyä). Omistan Kuninkaan paluun ja Kaksi tornia pidennettyinä versioina, mutta tosiaan tuota ensimmäistä on ollut hieman vaikeampaa löytää. Jos joku osaa neuvoa, mistä tuon voisin ostaa, olisin kiitollinen.

Quende

• Ankeuttaja
« Vastaus #88 : Maaliskuu 02, 2007, 21:51:10 »
TSH on ehdottomasti yksi parhaista leffatrilogioista joita olen kuunaan katsonut. Ja tietysti jokainen niistä on erikseenkin aivan yhtä hyvä. Pidemmillä elokuvasarjoilla on taipumus lyyhistyä loppua kohti mentäessä, mutta TSH vain parani loppua kohti. Elokuvissa tuntuvat kaikki elementit olevan paikallaan; niin visuaalinenkin, kuin sisällöllinenkin puoli on mahtava ja musiikitkin sopivat täydellisesti kokonaisuuteen. Ja tietysti näyttelijätkin osaavat hommansa. Käsikirjoitus on sujuva, mutta perusteellinen eikä juokse eteenpäin kuin tuli olisi kannoilla kuten tuntuu joidenkin kirjaan perustuvien leffojen kanssa käyvän.

Shagrat

• Ankeuttaja
« Vastaus #89 : Maaliskuu 03, 2007, 09:51:13 »
Pahoittelen kovasti offia.

Tietääkö joku onko vielä jossain myynnissä Sormuksen ritarien pidennettyä versiota (siis sitä, jossa on neljä levyä). Omistan Kuninkaan paluun ja Kaksi tornia pidennettyinä versioina, mutta tosiaan tuota ensimmäistä on ollut hieman vaikeampaa löytää. Jos joku osaa neuvoa, mistä tuon voisin ostaa, olisin kiitollinen.

Discshopista ainakin löytyy vielä tuota Sormusten Ritareitten pidennettyä 4DVD-boksia. Eikä hintakaan ole paha noin loistavasta elokuvasta.. ^^

Dust to Dust

• Ankeuttaja
« Vastaus #90 : Maaliskuu 31, 2007, 00:33:39 »
Yksiä parhaista elokuvista, mitä tiedän ^^ Kauan sitten, kun ensimmäinen elokuva ilmestyi, olin jo ihan myyty. Katsoin sen ties kuinka monta kertaa. Muut kaksi elokuvaa olivat vähintään yhtä hyviä. Myönnän etten ole kirjaa lukenut, yritys on ollut hyvä mutta se on sitten aina jäänyt *enkeli ilme*
Kuitenkin. Elokuvat ovat todella hienosti tehty. Kaikki on aidon oloista ja musiikki on aivan ihanaa. Minä katson niitä tietenkin eri kantilta, kuin ne jotka ovat kirjan lukeneet ensin. Mutta juoni on kerrottu selkeästi ja näyttelijät valittu hyvin. 
Merri ja Pippin ovat ihania, ja joskus silloin ensimmäisen TSH-elokuvan jälkeen tykkäsin tosi paljon Frodosta. Enää en niinkään... ja Aragorn tietenkin ja tykkään myös Legolaksesta. Hänen ja Gimlin ystävyys on sydäntä lämmittävää :)
Mitä näistä elokuvista voi sanoa? Koukussa olen ja joskus on ihanaa katsoa kaikki putkeen.  (Olen hieman väsynyt ja juttu luistaa kankeasti. Pahoitteluni :D)

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
« Vastaus #91 : Heinäkuu 15, 2007, 17:11:37 »
Vau. Muuta ei tästä trilogiasta sanoa.
Näyttelijät todellakin sopivat rooleihinsa. Aragonina ollut Viggo oli täydellinen, ja sopivan "karski" (<3), ja etenkin Gandalf oli onnistunut hyvin kaikissa elokuvissa. Sellanen vanha, mutta kutenkin tarmokas ;)

Sormuksen saattue.
Frodo oli tässä erityisen onnistunut, kuin myös Kuninkaan paluussa. Se, kun hän saa sormuksen, ja tarjosi sitä Gandalfille, ja hauskaa katsottavaa. Maisemat olivat nätit. Alussa, kun Frodo lukee sen puun juurella, metsä on kaunis siellä takana. Ajattelin mainita ^^ Moria, Rivendell ja Lothlorien olivat kauniita paikkoja, erityisesti jälkimmäinen. Ja Moriasta puheenollen, Balrog oli hienosti tehty, kuin myös Bilbon kohtaus. Pomppiva Poni, Viimapää ja tällaiset yksittäiset paikat olivat kauniita, suorastaan henkeä salpaavia, ja kiinnostavia, kuin myös lopussakin oleva paikka.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Gandalfin ilotulitteet jyrää x3

Kaksi tornia.
Trilogian tylsin osa, muttei suinkaan huono. Suurin piirtein pelkkää taistelua, ja Frodon ja Samin matkaa Tuomiovuorelle. Legolasin ja Gimlin ystävyys oli hauskaa katseltavaa, kuin myös heidän kilpailunsa. "Tuonko sinulle laatikon?" Entit olivat parhaita.

Kuninkaan paluu.
Kilpailee ensimmäisen osan kanssa trilogian parhaasta elokuvasta. Noitakuningas oli hieno, kuin myös mustat ratsastajat Sormuksen saattueessa, ja Eowynin "I'm not a man", oli ikimuistoinen. Aragon todellakin loistaa tässä elokuvassa.
Arwenin ja Aragonin rakkaustarina on ihana <3
Loppu taas on hieno. Se ei ole sellainen "kaikki elävät onnellisina elmänsä lopuun asti 20 mukulan ja vaimon keskellä", vaan juuri sellainen Tolkienmainen loppu. Rakastan sitä.
Todella upea trilogia, suosittelen lämpimästi!
// Unohdin mainita musiikin! Eilen kun katsoin telkkarista kköstä, niin jotenkin huomioin musikiit paremmin. Ihan uskomattoman hienot musiikin, tykkään kovasti <33
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 22, 2008, 18:34:45 kirjoittanut Nimue »
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Strawberry

• Ankeuttaja
« Vastaus #92 : Heinäkuu 17, 2007, 19:55:58 »
Olen kaikki kolme Taru Sormusten herrasta nähnyt. Veli omistaa nuo DVD:einä.
Kai kolmonen on minusta paras. En oikein osaa sanoa miksi. Jotenkin se vaan on paras. :D
Kakkonen puolestaan on aika tylsä. Tosin kaikissa Sormusten herroissa on jotakin kiehtovaa, mutta tässä kakkosessa sitä on vähiten, that's it.
Ykkönen on myös hyvä, ei kuitenkaan aivan kolmosen veroinen.
Lempihahmoni taitaapi olla Frodo. :)

Sosuli

• Ankeuttaja
« Vastaus #93 : Heinäkuu 31, 2007, 14:52:22 »
Harvoin minun mielestäni elokuvat jotka ovat tehty kirjoista ovat kovinkaan hyviä, varsinkaan verrattuina itse kirjoihin. Kuten esimerkiksi Potter-leffat.

MUTTA, näihin olen rakastunut! Meillä on koko trilogia pidennettyinä versioina ja onhan ne tullut katsottua usemapaankin kertaan, maratonina tai yksittäisinä. Siis juuri niinkuin Nimue jo sanoikin, niin vau. Maisemat ovat upeita, näyttelijät sopivia ja hyviä ja erikoistehosteet ovat uskomattomia, esim. Klonkku. Nämä ovat ansainneet kunniapaikkansa Muumien rinnalla sade- ja kuumepäivinä, kun masentaa ja haluaa piristyä katsomalla televisiota. Ei niihin tylsisty. Kaikissa osissa on minun mielestäni hyviä puolia ja kohtauksia, ja paljon. Yhden voisin tässä mainitakkin, syystä että se saa kylmät väristykset kulkemaan selässäni, eli Kuninkaan paluussa kun Rohanin joukut saapuvat Minas Tirithin edustalle auttamaan Gondoria. Niin, mitään pahaa sanottavaa en juuri nyt ainakaan löydä. Paitsi ehkä juu, se on jäänyt häiritsemään eroavaisuuksista kirjojen ja elokuvien välillä, kun oikeastihan Aragorn saa sen miekan jo Rivendellissä, eikä vasta silloin myöhemmin Rohanissa niinkuin elokuvissa.

Lisäksi mitä arvostan näissä filmisoinneissa on musiikki. Aivan mahtavaa, ja sopii mielestäni erinomaisesti. Parhaimmat kappaleet löytyvätkin mp3:sestani. ;)
Eli respectit Peter Jacksonille upeasta suorituksesta ja tietysti itse Tolkienille! Hyvä pojat :D

Niin ja lempihahmonihan on ei aivan ehdottomasti mutta silti Legolas.

puchiko

• Ankeuttaja
« Vastaus #94 : Elokuu 04, 2007, 13:21:44 »
Minä luin kirjat ennen elokuvia ja lumouduin niiden maailmaan niin täysin, että heti lukeisen jälkeen katsottu elokuva
ei vastannut mielikuvaani. Kuitenkin kaikki TSH: olivat lempielokuviani pitkään.

Sormuksen ritareissa rakastin Kontua ja muutenkin ihania hobittikohtauksia. (ja silloin fanitin Elijah Woodia Frodona
aivan tajuttomasti). Merri ja Pippin olivat aivan loistavia, pirteitä ja ilkikurisia. Sormuksen ritarit on selkein ja minusta
paras elokuva, tosin se on aina mikä voi olla niin selkeä, kun siinä henkilöt ovat vielä yhdessä.

Kaksi tornia oli minusta leffoista huonoi, mutta se oli odotettavissakin, koska se on kerran keskimmäinen osa.

Sormuksen ritarit nosti taas TSH-huumani täyteen vauhtiin. Upeasta kolme- ja puolituntisesta spektaakkelista ei
valittamista löydy.

Nyttemmin kuitenkin kun olen katsonut niitä uudestaan, on minuun vieläkin pinttynyt se ajatus, etteivät nuo vastaa
minun mielikuvaani.

Poissa zeppodeppo

• idioottimainen valkonen neekeri!
  • Vuotislainen
  • "Hei idiootti"
    • Änäri.
« Vastaus #95 : Elokuu 15, 2007, 09:55:36 »
Varmaan paras elokuva sarja minkä tiedän. Ensimmäinen oli aivan huippu vaikka siinä ei ollut juurikaan sellaista linnassa käytävää sotaa.
Toinen oli myös huippu. Se oli aivan mahtavasti tehty ja... Ei mitään tule juurikaan nyt mieleen.
Kolmas oli selvästi paras. Tietääkseni ainut elokuva jonka jälkeen olen itkenyt siis pari minuuttia. Siinä vain tulee sellainen, että ei mahda mitään ja sen jälkeen: nyyh. Elokuva sai uskomattoman tunnelman aikaan vaikka olenkin katsonut sen vain koti sohvalla. Tolkine on tehnyt ehkä surullisimman mahdollisen lopun kirjoille (ja samalla elokuville). On mielestäni hyvin surullista, kun ensin päähenkilö tekee pitkän matkan ja, sitten pelastaa mailman ja päättääkin lähteä pois siitä mailmasta jonka pelasti. En vain osaa sanoa mitä tunteita elokuva herätti. Tuntui aivan mahdottomalta, että siihen se loppui. Yhdeksän tuntia katselua ja koko hoito päättyi EIII!!! No kuitenkin varmaan paras elokuva minkä olen nähnyt vaikka kirjoja en ole lukenut enkä tiedä tulenko lukemaankaan.
No nämä idiootit menivät sitten poistamaan allekirjoitukseni joten kuka tähän mitään jaksaa enää kirjoittaa.
P.S. Olen takaisin sieltä Brasiliasta josta viime allekirjoituksessa kerroin.

Ragorlang

• Ankeuttaja
« Vastaus #96 : Elokuu 27, 2007, 18:26:33 »
Mäki tykkään niistä leffoita paljon.
Kolmonen on niistä mun lemppari!!
Mutta kyllä kakkonen ja ykkönenkin ovat hyviä.
Pitäis vaan mennä ostamaan ne 1 ja 2 ku ne vielä puuttuu. :) Kirjoja en oo ikinä lukenu mut pitäis jossain vaiheessa varmaan lukee.

Näin kakkosen niistä kolmesta ekaks. OLin silloin n. 9 vuotta vanha. Kakkosen näin n.11 vuotiaana ja kolmosen näin n.12 vuotiaana.
Tykkään niistä tosi paljon mutta ei ne Pottereita voita todelllakaan!!!!!!!!!!!!
« Viimeksi muokattu: Elokuu 27, 2007, 18:32:05 kirjoittanut Ragorlang »

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #97 : Elokuu 30, 2007, 13:13:27 »
"Muista Bilbon sanat: On kamalan vaarallista kävellä ulos ovestaan, Frodo. Astut tielle, ja jollet vahdi jalkojasi, tie voi pyyhkäistä sinut ties minne."

Luultavasti Taru Sormusten herrasta –trilogian kolme elokuvaa ovat kaikki viiden parhaan koskaan näkemäni elokuvan joukossa. Peter Jackson tekee kunniaa Tolkienin maailman parhaille kirjoille Uuden-Seelannin kauniiden ja tarinan tapahtumapaikaksi loistavasti sopivien maisemien keskellä. Howard Shoren säveltämä musiikki on mahtipontisuudessaan ja voimakkuudessaan loistavaa, lavastus etenkin Minas Tirithin osalta on onnistunut täydellisesti ja sotakohtaukset ovat todella komeaa katseltavaa. Näyttelijät ovat erittäin hyviä enkä vaihtaisi näin jälkikäteen yhtäkään merkittävässä roolissa olevaa näyttelijää toiseen vaikka minulle ilmaantuisi mahdollisuus siihen.

Sormusten ritarit, eeppisen fantasiatrilogian ensimmäinen osa, antoi loistavat lähtökohdat Kahdelle tornille ja Kuninkaan paluulle. Se on mielestäni edelleen todella hyvä elokuva, jota katson mielelläni aina välillä, viimeksi parisen viikkoa sitten. En osaa sanoa, onko se Kuninkaan paluuta parempi – Kahden tornin se ainakin lyö – ja näin kolmesta elokuvasta kaikista paras. Pidän todella paljon Bilbon yksitoistakymmentäyksivuotissyntymäpäiväjuhlista, neljän hobitin seikkailusta Magotin pellolla matkalla Briitä kohti ja Pomppivan Ponin majatalon tapahtumista. Jo avausosassa näyttelijät ovat todella vakuuttavia: neljän hobitin näyttelijöistä suurimman vaikutuksen minuun tekivät jo tuolloin Elijah Wood Sormuksen kantajana Frodona sekä puutarhuri-Samia koko elokuvatrilogian kunniakkaasti esittänyt Sean Astin. Kokeneet Ian McKellen tyynenä, Moriassa kuiluun putoavana Gandalfina sekä Christopher Lee voimakastahtoisena Sarumanina ovat Sormuksen ritarien - ja oikeastaan koko elokuvatrilogian - tasapainoisimmat ja vahvimmat onnistujat. Viggo Mortensen onnistuu perin hyvin Aragornin roolissa, kuten John Rhys-Davis hauskana kääpiönä ja myöhemmin entti Puuparran äänenä, ja Liv Tyler tuo mukaan herkkyyttä Arwenin roolissa.

Kaksi tornia on selkeä väliosa Sormuksen ritareiden ja Kuninkaan paluun välissä ja vaikka se on mielestäni trilogian huonoin osa, on se silti todella hyvä. Kaksi tornia jatkaa siitä mihin Sormuksen ritareissa jäätiin ja antaa lähtökohdat Kuninkaan paluulle. Se keskittyy varsin paljon Rohaniin, ja minuun suuren vaikutuksen tekee tapa, jolla tekijät ovat onnistuneet välittämään valkokankaalle Rohanin kansan suuren kärsimyksen, tuskan ja surun sodan keskellä. Klonkku nousee Kahdessa tornissa suurempaan osaan Frodon ja Samin opastajana, ja Andy Serkis onnistuu näyttelemään erinomaisesti ristiriitaista, Sormusta himoitsevaa Klonkkua; mielestäni on jokseenkin harmillista, ettei Serkis koskaan päässyt suoritustensa ansiosta Oscar-ehdokkaaksi sen takia, ettei hän esiintynyt valkokankaalla fyysisesti muuten kuin Kuninkaan paluun alussa, silloinkin vain lyhyen hetken. Muuten Tolkienin rakastetun sarjan toinen osa on varsin samanlainen kuin muutkin ja tekee kunniaa Tolkienin fantasiasarjalle samaan tyyliin kuin sen muutkin osat. Tunnelma on murtumaton, Uuden-Seelannin maisemat ovat komeaa katseltavaa ja musiikki mahtipontisuudessaan lyömätöntä, unohtamatta kymmentätuhatta Helmin Syvänteen taistelussa sotivaa örkkiä.

Kuninkaan paluu on loistava elokuva – huonot elokuvat eivät voita yhtätoista Oscar-palkintoa. Viimeinen osa on selvästi edeltäjiään jännittävämpi Lukitarin luolan ja Pelennorin kenttien taistelun kaltaisten tapahtumien ansiosta. Näyttelijät jotka kaikki onnistuivat vähintään hyvin aikaisemmissakin osissa, tekivät loistotyötä myös Kuninkaan paluussa: siinä missä Serkinsin esittämä Klonkku tasapainotteli Kahden tornin läpi hyvän ja pahan välillä, Kuninkaan paluussa hän sortui jopa pelottavaan pahuuteen. Frodo Elijah Woodin roolihahmona oli vajota hulluuteen Sormuksen vaikutuksesta, ja Sean Astinin näyttelemä Sam nousee sankariksi juuri oikeaan aikaan auttaen Frodon Tuomiovuoren huipulle. Frodon ja Samin – kahden pienen hobitin – matka ja voittamaton ystävyys ovat Kuninkaan paluun parhaita puolia: toistensa tuella ja toistensa vuoksi he ylittävät jokaisen heidän tiellään seisovan esteen. Sormuksen tuhoutumisen päätteeksi Kuninkaan paluu saattaa tarinan loppuun, tosin ehkä hieman liiankin pitkälle: mielestäni elokuva voisi yhtä hyvin päättyä aikaisemminkin, ilman venytettyä loppuratkaisua. Ymmärrän tosin Peter Jacksonin päätöksen saattaa hahmot sellaisiin lopputilanteisiin, joihin Tolkien heidät aikoinaan kirjoitti.

Poissa Antisankari

• Vuotislainen
  • Enimmäkseen harmiton
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #98 : Joulukuu 29, 2007, 11:00:31 »
"I'm very pleased that we've been able to put our differences behind us, so that we may begin a new chapter with our old friends at New Line. We are delighted to continue our journey through Middle Earth." -Peter Jackson

Näiden linkkien mukaan me saamme kuin saammekin Peter Jacksonin tuottaman (ja nähtävästi Sam Raimin ohjaaman) Hobitti-elokuvan. Järjettömän hieno homma, ja vielä kahtena osana. Mihinköhän kohtaan ensimmäinen elokuva päättyy?

The Hobbit (IMDb)
E! News: Jackson Ready for Hobbit Action

And I feel like dust, lighter than air
Winged by the smallest prayer
Destination anywhere

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #99 : Joulukuu 29, 2007, 11:40:31 »
Eräs kirjastossa vietetyn työharjoittelun eduista oli se, että löysin pari erittäin kiinnostavaa kirjaa, joihin en olisi oletettavasti koskaan muulloin törmännyt. Nyt asiaan, eli löysin Hobitti-sarjakuvakirjat, ja ne kaksi oli pistetty puoliksi muistaakseni Beornin talon kohdalta, eli Bilbo ja kääpiöt Synkmetsässä olisi toisen osan (ja miksei myös elokuvan) alku.
"That is not dead which can eternal lie
And with strange aeons even death may die"

H. P. Lovecraft

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #100 : Joulukuu 29, 2007, 13:24:14 »
"I'm very pleased that we've been able to put our differences behind us, so that we may begin a new chapter with our old friends at New Line. We are delighted to continue our journey through Middle Earth." -Peter Jackson

Näiden linkkien mukaan me saamme kuin saammekin Peter Jacksonin tuottaman (ja nähtävästi Sam Raimin ohjaaman) Hobitti-elokuvan. Järjettömän hieno homma, ja vielä kahtena osana. Mihinköhän kohtaan ensimmäinen elokuva päättyy?

The Hobbit (IMDb)
E! News: Jackson Ready for Hobbit Action

Toivon kyllä sydämeni pohjasta että asia olisi näin. Oli tässä jo henkisesti valmistautunut siihen että joku muu saattaisi ohjata Hobitin, ja ajattelin sen olevan pääasia että joku ylipäätään ottaa Hobitin ohjattavakseen. On aika riskialtista astua Jacksonin saappaisiin- niissä saappaissa kun on kokoa. Parasta tietysti on että Jackson ohjaa Hobitin, jotta sama tunnelma saataisiin myös hobittiin. Mielenkiinnolla jään odottelemaan lisäinfoa asiasta.
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #101 : Joulukuu 30, 2007, 18:02:30 »
Hienoa että tämä hanke on saanut tuulta purjeisiinsa entisestään, sillä olen odottanut Hobittia valkokankaalle siitä saakka kun Kuninkaan paluu ilmestyi neljä vuotta sitten. Tietenkin olisi hienoa jos Peter Jackson ohjaisi elokuvat, mutta en pidä ohjaajaksi esitettyä Sam Raimia myöskään huonona vaihtoehtona. Uskon että ohjaajanvaihdoksesta huolimatta elokuvien tunnelma tulee olemaan erittäin samantyyppinen kuin Tarussa Sormusten Herrassa. Toivottavasti Hobitti-elokuviin saadaan kuvattua sama maanläheisyys ja kauneus kuin mikä on aistittavissa Tolkienin alkuperäisteoksesta. Mielenkiintoista on se että Hobitti julkaistaneen kahdessa osassa – toivottavasti toimintaa todellakin riittää kahdelle täyspitkälle elokuvalle.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
« Vastaus #102 : Joulukuu 30, 2007, 18:13:32 »
Kun Kuninkaan paluu ilmestyi, en edes ajatellut että Hobitti ilmestyisi elokuvana. Mutta idea on kyllä hyvä, ja jos leffa tulee, niin menen katsomaan, kirja oli sen verran hyvä, ja toivon että elokuvakin tulee olemaan ;) Tiedot näyttelijöistä olisivat mukavat, Gandalf ilmeisesti pysyy mukana. Toivon Andy Serkinsiä (?) Klonkuksi, että olisi sama näyttelijä kuin TSH:ssa.

Suurella mielnekiinnolla odottelen :D
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #103 : Tammikuu 17, 2008, 15:31:52 »
Tänne en jostain syystä olekaan vielä eksynyt o_O. Ihme, kun ottaa huomioon faniuteni...
No, joka tapauksessa, elokuvat ovat mielestäni loistavia, ja todellakin tekevät kunniaa kirjoille (toisin kuin vaikkapa uusimmat Potterit...)
Vaikka joidenkin kohtien poisjäänti harmittaa hieman, ei se pilaa nautintoa. Tom Bombadilia olisi ollut ilo nähdä, mutta ymmärrettävistä syistä elokuviin ei kaikkea voitu mahduttaa.
Roolitus oli todella onnistunut. Wood oli aivan selvä Frodo, enkä häntä enää omana itsenään pysty kuvittelemaankaan, myös Monaghan Boyd onnistuivat Merrinä ja Pippininä. Andy Serkis oli ilmiömäinen Klonkkuna. Mistään ei ole valittamista, kuten minulla tavallisesti tuppaa olemaan :)

Parhaimpana pidän Sormuksen Ritareita, ehdottomasti, jos joku pitää valita. Mutta enpä sanoisi, että Kaksi Tornia olisi huono, vaikka siitä ehkä vähiten pidin. Pidin kuitenkin paljon, vaikka vähiten pidinkin :)

Odotan innolla tuota Hobitti -elokuvaa, itse asiassa kuulin siitä vasta vähän aikaa sitten. Ehdottomasti Jackson ohjaksiin, kunnia kuuluu hänelle. Sam Raimi ei tosin ole myöskään mikään kamala vaihtoehto, ei sen puoleen...
Siis siitä minä pidän, että kursailematta tehdään kaksi osaa, eikä lähdetä karsimaan kohtauksia suotta. En usko, että tulee petyttyä. Kunhan vain näyttelijätkin olisivat yhtä osuvia, kuin TSH:issa...
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa blindside

• sokotettu
  • Vuotislainen
  • AKTIVISTI
« Vastaus #104 : Maaliskuu 20, 2008, 21:45:40 »
Siskoni sai trilogian pidennettynä joululahjaksi, ja olen tässä miettinyt, että koskakohan viitsisi pitää niistä kunnon TSH-maratonin :D saisi siinä kyllä istua hieman liian kauan tv:n edessä että voi kyllä olla että jää toteuttamatta :D

Mutta tosiaan, jokainen elokuva on mahtava! Jo lyhyemmät versiot ovat aivan mahtavia, mutta pidennetyt on aivan parhaita. Tietenkään ei sillälailla kirjalle vedä vertojaan, mutta toisaalta taistelukohtauksiin ja moneen muuhunki tuo elokuva paljon enemmän väriä.

lainaan tässä seuraavaksi vähän eri kohtia samastakin viestistä mutta älkää häiriintykö.

Mutta siis, TSH:t ovat parhaita elokuvia mitä tiedän. Kaikki näyttelijät ovat superhyviä ja musiikki on ihanaa ja tunnelma jotain aivan uskomatonta. Peter Jackson on tehnyt kerrassaan loistavaa työtä.

Tykkään enemmän niistä special extended editioneista koska niissä on enemmän materiaalia ja uusia kohtauksia. Mutta lopussa ne alkavat jo ehkä vähän puuduttamaan jos ei muista pitää taukoa, koska ne ovat niin pitkiä.
Kirjan luin vasta sitten kun olin katsonut kaikki leffat. En osaa päättää kumpi on parempi, kirja vaiko elokuva. Kirja on ehkäpä vaikea selkoisempi kuin elokuva, mutta siinä on toisaalta paljon sellaista mitä elokuvassa ei ole.

Lempihahmoni/näyttelijä on elokuvassa ja kirjassa Faramir. Elokuvassa se on komea ja osaa näytellä hyvin ja kirjassa taas jotenkin herkkä. En osaa selittää.

Todellakin, TSH:t parhaita elokuvia mitä tiedän, ja se kokonaisuus on vain niin mahtava. Special Extended Edionit tosiaan löytyy meiltä hyllyssä, ja en enää oikein osaa katsoa lyhyempiä versioita :D

Faramirista oli tehty mielestäni osaksi täysi paskapää elokuvassa, mutta sitten lopuksi (ja varsinkin pidennetyis versiois) selviää, miten hyvä tyyppi oli kyseessä. Ja ne jotka ovat lukeneet kirjan, tietävät millainen Faramir todella oli. Yksi lempihahmoistani elokuvissa ja kirjassa juuri Faramir, mutta ei toki ainoa.

Järkyttävää, että joskus oli ollut ajatuksena tehdä tästä huipputrilogiasta vain yksi elokuva. Onneksi kuitenkin tämä säilytettiin näin ja vaikka toteutus hieman eri kuin kirjassa, elokuvien loistavuudesta ei voi kiistellä (tai voidaan, mutta ne ovat loistavia).

TSH <3

ja Hobittia odotan todella innolla :)
Taivaalla jahtasin aurinkoa
Tavoite oli puhdasta hulluutta

- Stam1na - Eloonjäänyt

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
  • The sharpest lives are the deadliest to lead
« Vastaus #105 : Maaliskuu 22, 2008, 17:49:29 »
Onko kellään tietoa, myydäänkö vielä niitä THS dvd-boxeja, joissa olisi kaikki kolme leffaa + lisämateriaalit? Minun kasettiraasujeni kunnot ovat päässeet vähän repsahtamaan ylikäytön takia, joten saattaisi pian koittaa aika saada dvd:t tilalle - mutta haluaisin kaikki yhdessä paketissa, kaikilla herkuilla.

Löytyykö keltään tätä dvd-boxia? Mitä olette lisämateriaaleista mieltä?

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #106 : Maaliskuu 22, 2008, 18:48:34 »
Musta tuntuu että boksia halvemmalla taitaa dvd:t saada alelaareja penkomalla, kun eivät mitään uutuuselokuvia ole. Lisämateriaali on ihan huippua, itse pidän. En tosin muista juur ollenkaan mitä matskut käsittelevät, pitkiin aikoihin en ole katsonut. Ainakin sellaista "iih se on söpö"-tyylistä kamaa siellä on, mm. Orli hyppää benji-hypyn, Dominic pelaa biljardia ja repii siltä Pippinin näyttelijältä (en muista taaskaan nimeä) rintakarvoja, plus sitten se matskujen mielenkiintoisempi osuus, eli miten-tämä-kaikki-tehtiin-käsitellään-kuvaa-pim-osio. Lisämateriaalia dvd:illä yhteensä on muistaakseni erittäin paljon. Onko bokseilla erilaista lisämateriaalia kuin tav. dvd:illä? Minä en nimittäin yhtään tiedä. Perus-dvd:illä on nimittäin aika paljon sitä kamaa. Haluaisin ainakin nähdä Blindsiden mainitsemat pidennetyt versiot, sillä minun TSH:ni ovat ne lyhyemmät versiot. Minkälaisia kohtauksia niissä on lisää? Ollaan nääs vitsailtu kavereidenn kanssa että Argorn ja Arwen rupeavat intoilemaan, kun niissähän ikäraja on K-15, lyhyemmissä K-11, jos oikein muistan.
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #107 : Maaliskuu 31, 2008, 10:49:47 »
TSH-leffat ovat varmaan melkein parhaita koskaan näkemiäni leffoja, tekevät tosiaan kunniaa tälle loistavalle kirjalle. En keksi leffoista mitään huonoja puolia, sillä leffat ovat ihanan uskollisia kirjalle, johon olen myös aivan hullaantunut. Leffojen pidennettyjä versioita en ole nähnyt, mutta haluaisin, sillä olen nähnyt niitä pois leikattuja pätkiä netissä, ja osa niistä on juuri niitä parhaita kohtia kirjassakin. Mutta kyllä nuo lyhyetkin versiot, ainoat jotka olen nähnyt, ovat jotain elämää suurempaa. Näyttelijät ovat kaikki todella sopivia rooleihinsa, eikä mieleeni tule yhtään, joka epäonnistuisi roolissaan jotenkin. Lähes kaikki hahmot ovat juuri sellaisia kuin kuvittelinkin (luin siis kirjan ennen elokuvien katsomista), eikä yksikään tuottanut pettymystä. TSH-leffat ovat myös visuaalisesti niin hienoja, ettei niistä voi olla pitämättä: ne kaikki ihanat paikat ja maisemat, hienot joukkokohtaukset (lähinnä taistelukohtaukset), jne. jne. Ai niin, ja musiikistakin pitää mainita - en ole varmaan koskaan katsonut leffaa, jonka musiikista olisin pitänyt enemmän.

Leffoista parasta on vaikeaa valita, sillä kaikki ovat loistavia. Ehkä kuitenkin Kuninkaan paluussa on eniten sitä jotain, sillä se on kirjankin osista kaikkein paras - joo, viimeiset osat ovat yleensä jotain parasta. En kykene katsomaan (tai lukemaan) Kuninkaan paluuta itkemättä, ja sekin jo kielii leffan mahtavuudesta. Kaikin puolin täydellinen.

Niin joo, ja lempihahmoni on sekä kirjoissa että leffoissa Faramir. Hellyyttävä, huolehtivainen, inhimillinen mutta silti rohkea ja sankarillinen, kaikin puolin täydellinen ja suloinen hahmo <3 Myös Aragorn saa sympatiani täysin puolelleen.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 03, 2008, 17:50:09 kirjoittanut adswil »
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
« Vastaus #108 : Maaliskuu 31, 2008, 17:22:44 »
Nyt pitää myöntää etten ole kirjoja. Mutta se kyllä vain korostaa yhtä LotR-leffojen parhaista piirteistä: niihin pääsee hyvin mukaan, vaikkei tarinaa olisikaan lukenut (samaa ei kai voi Potter-leffoista sanoa?). Mikäs sen parempaa? :)

Elokuvat ovat täydellisyyttä hipovia: mikään ei töki silmään, vaan kaikki kolme ovat yhtä saumatonta kokonaisuutta niin näyttelijöitä, lavastusta, puvustusta, maisemia, efektejä sun muita myöten. Musiikkiakaan ei voi väheksyä, sitä kuunnellessa iho menee kananlihalle. Hyvällä tavalla. Taistelukohtauksista plussaa, tykkäsin kovasti.

Hahmoista pidin erityisesti Aragornista, Gandalfista, Faramirista, Eowynistä, Klonkusta ja hobitti-nelikosta.

Omistan pidennetyt versiot, jotka ovat aikamoista mannaa: lisätyt kohtaukset ovat mukava lisä. Ja lisämateriaali on mielenkiintoista, eniten kiinnostivat aiheet Tolkien ja kirjasta käsikirjoitukseksi, ja myös kuvauspaikat. Pakko sanoa, että RotK:in lisämateriaalissa (neljäs levy) meinasi itsellekin tulla kyyneleet silmiin, kun kerrottiin viimeisistä kuvauksista. se oli vain niin liikuttavaa.

Pikku vinkki Extended editoinin omistajille: jokaisen elokuvaboksin ensimmäisestä levystä löytyy pieni piilotettu kuvapätkä. Sen löytää kohtausvalikosta: kun olet viimeisten kohtausten kohdalla, selaa vielä alaspäin. Sieltä löytyy sormus, jota painamalla pääset katsomaan klipin :) Toivottavasti selitin tarpeeksi selkeästi.

Poissa Räyhähenki

• Jokapaikantuho
  • Vuotislainen
  • Rähähää!
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #109 : Toukokuu 28, 2008, 17:35:02 »
Oon kahtonu kakosen ja siitä jäi ihan hyvä maku, kirjoinaki oon lukenu, mutta vaikka yleensä pidän enemmän kirja versiosta, niin nyt kyllä mun mielestä elokuvat päihitti kirjan. Harvinaista mun mielestä, varsinkin jos elokuva tehdään kirjan pohjalta. Mutta kirja oli mun mielstä tylsempi, ehkä en lukenut tarpeeksi...No eläytyen.
Maisemat oli upeita, samoin musiikki, juoni, jne

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Poissa Niënor

• Murheenkryynihkö
  • Vuotislainen
« Vastaus #110 : Toukokuu 29, 2008, 19:56:15 »
Lotr -trilogia on PARAS! Yksinkertaisesti. :D
Lempihahmo: Éomer.
Muita hyviä: Arwen, Pippin, Aragorn, Éowyn, Faramir, Boromir.
Mie katoin leffat ensiks ja sit vast luin kirjan.
Ajattelin aluks, et ei tarvii lukee kirjaa ku oon nyt nähny nää leffat, mut sit päätinki lukea kirjan ja onneks luinki! Olisin jääny muute paljosta paitsi. :)
- Merri.
- What?
- I'm hungry.

Poissa Asoalian

• Vuotislainen
« Vastaus #111 : Toukokuu 29, 2008, 20:34:11 »
Siskoni sai trilogian pidennettynä joululahjaksi, ja olen tässä miettinyt, että koskakohan viitsisi pitää niistä kunnon TSH-maratonin :D saisi siinä kyllä istua hieman liian kauan tv:n edessä että voi kyllä olla että jää toteuttamatta :D

Pienenä offina, että juuri tänä maanantaina minä pidin TSH:n pidennettyjen versioiden maratonin parin kaverin kanssa, ja se oli itseasiassa jo toinen sitä lajia. Ei siihen mene kuin se 11 tuntia, eikä se edes tunnu niin puuduttavalta kuin voisi olettaa. Ainakaan, jos sen katsoo yöllä niin että juttujen taso menee sellaiseksi että varmasti pysyy hereillä ja on hauskaa :'D

Lainaus
Pikku vinkki Extended editoinin omistajille: jokaisen elokuvaboksin ensimmäisestä levystä löytyy pieni piilotettu kuvapätkä. Sen löytää kohtausvalikosta: kun olet viimeisten kohtausten kohdalla, selaa vielä alaspäin. Sieltä löytyy sormus, jota painamalla pääset katsomaan klipin :)

Ahh, nuo Easter Eggit ovat loistavia <3 Varsinkin se Kahden Tornin. Kuninkaan paluun yllätys oli myös aika hyvä, ykkösen pätkästä en pitänyt niin hirveästi. Sellainen huumori ei iske kuin tietyssä mielentilassa ja tiettyyn kellonaikaan eikä kumpikaan sattunut kohdalleen silloin kun katsoin sen :)

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Painovirhepaholainen
« Vastaus #112 : Toukokuu 31, 2008, 18:14:51 »

Pidin erittäin paljon koko trilogiasta. Minusta se oli oikein hyvin ja tarkasti tehty ja ne paljon puhutut tehosteet olivat kyllä tosi upeita. Uuden-Seelannin kauniit maisemat ovat tosi ihanaa ja kaunista katsottavaa. Näyttelijätkin hoitivat minusta työnsä erittäin ansiokkaasti eikä minulla ainakan ole mitään valittamista.

Kaksi tornia oli ehkä hieman tylsähkö, mutta hyvin sen jaksoi silti katsoa. Leffat tuntuvat välillä hirvittävän pitkiltä, silti jos vain jaksaa katsoa ne se on vaivan ja odotuksen arvoista.

Viimeinen osa oli minusta se kaikkein paras ja jännittävin ja vaikka loppu olikin vähän pitkitetyn oloinen se oli hyvä. Pidin erityisen paljon siitä kuolleesta armeijasta. Toki ensimmäinenkin osa oli todella hyvä ja kiinnostavaa katsottavaa.

-Lohikäärmelady
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Poissa Uppo

• -outo
  • Vuotislainen
« Vastaus #113 : Heinäkuu 07, 2008, 16:50:59 »
Kolmonen ja ykkönen on ihan hyviä, mutta kakkonen ei ole kovin hyvä. Kakkosessa taistellaan liikaa. Kolmonen on siitä hyvä koska siinä ei tapella niin paljon ja ykkönen on toiseksi parhain. Paras on kolmonen ja vika on kakkonen. Parhaat hahmot ovat Aragorn, Arwen, Legolas ja Gimli.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #114 : Toukokuu 31, 2009, 13:48:54 »
Tämä trilogia on yksi parhaista elokuvista jotka olen nähnyt. Kerta toisensa jälkeen, kun katson ne, ne saavat minut innostumaan TSH:sta ja luen innolla kirjan uudestaan. Ja aina, kun katson ne, seuraavan kolmen kuukauden ajan en kuuntelekaan muuta musiikkia kuin näiden elokuvien aivan loistavia soundtrackejä.
Peter Jackson onnistui todellakin saamaan sen mahtavan tarinan valkokankaalle. Hän pysyi uskollisena kirjalle, huolimatta omista pienistä lisäyksistään tarina kulki jouhevasti eteenpäin eikä pysähdellyt. Itken, kuten Peter itsekin kuulema, aina siinä kohdassa, kun Sam ja Frodo puhuvat siellä Tuomiovuorella.. Se on niin koskettava kohta ja siinä koko elokuva saa loistavan loppunsa.

Näistä elokuvista ei osaa sanoa negatiivista, ne ovat loistavimmat leffat jotka ihmiskunta koskaan on tehnyt ja nähnyt, eikä niitä voittaneita ole. Näyttelijät suorittivat roolinsa uskottavasti loppuun asti, erikoistehosteet pysyivät laadukkaina läpi trilogian ja ällistyttävä musiikki toi oman lisäyksensä elokuviin. Peteriltä on legendaarinen saavutus saada kaikki kolme elokuvaa toimimaan ja pysymään tarinalle uskollisina. Hän ja hänen tiiminsä tekivät koko trilogian kuvasten aikana uskomatonta työtä, joka jää elämään ikuisesti.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Reina Tanaka

• Ankeuttaja
« Vastaus #115 : Kesäkuu 13, 2009, 19:38:42 »
Sormusten herrat ovat parhaita koskaan näkemiäni näyteltyjä elokuvia, elleivät jopa parhaita. Tahtoo Uuteen-Seelantiin... Siis kun nyt miettii todella tarkasti, elokuvat ovat hyvin tehtyjä, näyttelijät pistävät parastaan, ja ne maisemat. Maisemat ovat Sormusten herroissa melkein parasta. Suosikkini ovat olleet kirjoista lähtien Legolas, Aragorn, Gimli, Sam, Pippin, Gandalf, Arwen ja Éowyn. Arwen siis myös, vaikkei häntä kirjoissa paljon olekaan. Elokuvista suosikkini on... en tiedä, ehkä kuitenkin Kaksi tornia. Kuninkaan paluu on hiukan liian pitkä, ehkä, ja Sormuksen ritareissa on liian vähän Legolasta. Jep, Legolas on ylivoimainen suosikkini.

Eipä tässä oikein muuta ole sanottavaa.

humanoid

• Ankeuttaja
« Vastaus #116 : Syyskuu 17, 2009, 17:08:11 »
TSH:t on tosi hyviä leffoja, tosin melko pitkiä, muttei onneki tylsiä. En oo ite nähny kakkos osaa (Kaksi Tornia), mut Sormuksen ritarit ja Kuninkaan paluun oon. Katottii täs vähä aikaa sitten kavereitten kans toi Kuninkaan paluu, eikä voitu välttyä naurukohtauksilta. : D E mitenkään, että leffa olis ollu niin hulvaton, vaa repeiltii omille kommenteillemme leffasta, ja jostain väärinkuulluista henkilöiden ja paikkojen nimistä ja jopa jostain vuorosanoista. : D Ja toki joillekkin örkeille ei voinu olla repeemättä (pesusieninaama on paras <3). ;) JA KLONKKU! : D Just paras.

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #117 : Syyskuu 21, 2009, 19:32:11 »
Minä taas en pidä ollenkaan TSH-leffoissa. Ne vaan ovat järkyttävän ylipitkiä ja tylsiä. Vaikka en pidä edes kirjasta voin suoraan sanoa, että sekin voittaa leffat ja vaikka kaikki muut erimieltä ovatkin niin minusta ne eivät ole juuri ollenkaan uskollisia kirjalle. Ja on aivan naurettavaa rahastusta pilkkoa Hobitin kaltainen ohut ja yksinkertainen kirja kahteen elokuvaan.
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Sardiinimies

• Mursuli
  • Vuotislainen
« Vastaus #118 : Syyskuu 21, 2009, 20:44:29 »
Minä pidän todella paljon TSH:sta leffoista. Niissä on hyvä toteutus, hyvä tarina, hyvin tehdyt linnat ja muut rakennukset ja hahmot ovat hyvin toteutettu. Olen nähnyt kyseiset leffat jo monia kertoja. Pidän enemmän jostakin syystä leffan pidennetyistä versioista.

Poissa jerusa

• bibliofiili
  • Vuotislainen
« Vastaus #119 : Lokakuu 03, 2009, 18:56:00 »
Ihme etten ole löytänyt tänne aiemmin, rakastanhan TSH-leffoja todella paljon. Ne ovat ehdottomasti parhaita koskaan näkemiäni elokuvia ja erityisesti pidän Kuninkaan paluusta. Kuninkaan paluussa hahmojen tunteet tulevat eniten esille, ja se on erittäin liikuttavaa katseltavaa. En ole kertaakaan pystynyt katsomaan sitä itkemättä. On sydäntäsärkevää seurata, miten Klonkku saa käännytettyä Frodon Samia vastaan. Näkee että Kuninkaan paluuseen on panostettu elokuvia tehdesä eniten.<3

Olen äskettäin lukenut kirjatkin, ja yllätyin siitä miten paljon leffat olivat kirjojen mukaisia. Elokuvat on tehty todella hienosti ja näyttelijävalinnat ovat osuneet nappiin. Andy Serkins Klonkkuna oli yksi parhaista näyttelijäsuorituksista. Lempihahmoni ovat Merri ja Pippin, Sam sekä Faramir. Pidän toki paljon myös muista hahmosta, mutta näihin samaistun ainakin itse eniten.

Odotan innolla Hobittia elokuvateattereihin. Mielestäni on epäreilua, että TSH-elokuvista oli jätetty paljon asiaa pois, kun kaikki jouduttiin mahduttamaan kolmeen elokuvaan. Ja nyt valtavasti lyhyemmästä Hobitista tuleekin kaksi leffaa, melkein yhtä monta kuin trilogiasta yhteensä! Tietenkin on hyvä että elokuvia on kolme, kuten kirjojakin, ja on turhaa liioittelua tehdä Hobitista kaksi elokuvaa, kun sen tapahtumat mahtuisivat vallan mainiosti yhteenkin. Ihmiset joutuvat maksamaan kahden leffalipun ja kahden DVD:n hinnan..
Mielikuvitus on tärkeämpää kuin tieto.

Poissa Argetlam

• Vuotislainen
« Vastaus #120 : Joulukuu 05, 2009, 12:07:55 »
Eikö se ollut niin, että itse Hobitista tehdään yksi elokuva ja toinen kertoo jjostain muusta siihen liittyvästä? Jostain muistaisin lukeneeni sellaista.

Ehkä olen kummallinen, mutta mielelläni haluaisin kaikki elokuvat viisituntisiksi. Ainakin FotR on aivan liian lyhyt, varsinkin elokuvaversiossa. Jos joku muuten tietää, mistä FotR:n pidempää versiota (sitä vihreää koppaa) saa, voisi vihjata. On ärsyttävää katsoa liian lyhyttä versiota.

Elokuvan lempihahmoni ovat Aragorn (varsinkin ennen kuin hänestä tuli kuningas, samoojan osa sopi jotenkin paremmin ja minua ärsyttää ylisiisteys lopussa) ja Gandalf. Haltioista pidän, mutta enemmän Silman hahmoista. Hobiteista en pidä, varsinkaan Frodosta, hän on niin avuton...

Paras elokuvasarja kuitenkin mitä ikinä on tehty. Musiikitkin ovat uskomattoman hienot. Odottaisin Hobitin osien jälkeen Jacksonilta elokuvaa Narn I Chîn Húrinista, siitä tulisi hieno.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #121 : Joulukuu 06, 2009, 00:21:25 »
Jos joku muuten tietää, mistä FotR:n pidempää versiota (sitä vihreää koppaa) saa, voisi vihjata. On ärsyttävää katsoa liian lyhyttä versiota.
Jos englanninkieliset tekstit riittävät niin Discshopista 39,90. Tietty jostain huuto.netistä voi löytää suomitekstein. Minä varmaan ostan tuon englanniksi, kun tykkään muutenkin katsella elokuvat ilman suomitekstejä, ja olisi noinkin edullisesti.

Eikö se ollut niin, että itse Hobitista tehdään yksi elokuva ja toinen kertoo jjostain muusta siihen liittyvästä? Jostain muistaisin lukeneeni sellaista.
Ensimmäisen osan pitäisi olla Hobitti, toisen osan puolestaan olisi ilmeisesti tarkoitus sijoittua Hobitin ja Sormus -trilogian väliseen aikaan. Noihin elokuviinhan vissiin tuodaan mukaan myös sellaista, johon varsinaisessa teoksessa viitataan päätarinan ohella ohimennen.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #122 : Joulukuu 08, 2009, 17:44:51 »
Tiesittekö, että Jackson vain tuottaa Hobitin ja kuulemma hänen panoksensa on silläkin osalla on todella pieni.
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PotionGhost22203
« Vastaus #123 : Tammikuu 06, 2010, 12:32:53 »
Tiesittekö, että Jackson vain tuottaa Hobitin ja kuulemma hänen panoksensa on silläkin osalla on todella pieni.

Nyt on muistaakseni kuitenkin huhuttu, että Jackson osallistuisi sittenkin myös ohjaamiseen. Saattaa tosin olla ihan perätön huhu. Itse kuitenkin toivoisin Jacksonin ohjaavan Hobitin, koska Jackson nyt vaan osaa :D

Mitä itse Lotr-leffoihin tulee, niin minähän olen ihan vannoutunut fani. Omistan kaikki kolme leffaa pidennettyinä versioina ja pari kertaa vuodessa olen viettänyt parhaan kaverini kanssa Sormusten Herra maratonia, jolloin katsomme kaikki kolme leffaa putkeen. Parhautta <3 Nyt olemme jopa oppineet aloittamaan leffojen katselun tarpeeksi ajoissa, ne kun putkeen katsottuna kestävät sen noin 12 tuntia. Ekalla kerralla aloitimme fiksusti seitsemän aikaan illalla. Oli pakko joskus viiden aikaan aamulla käydä hetki ulkona pelaamassa sulkapalloa, että hieman virkistyi ja jaksoi katsoa leffat loppuun :D

En oikein tiedä, miten omaa rakkauttani leffoja kohtaa pitäisi perustella. Se on minulle niin itsestäänselvyys, että niitä kuuluu rakastaa :D Ymmärrän helposti, jos joku ei tykkää Sormusten Herra-kirjasta, sillä on se minustakin paikoin hieman pitkäveteinen. Mutta leffat ovat niin upeita, etten vain pysty käsittämään miten joku ei niistä tykkää. En minäkään tietysti ihan täysin tyytyväinen leffoihin ole. Monia kohtia kun on muuteltu siitä, miten se kirjassa tapahtui ja monia omasta mielestäni tärkeitä kohtia jätetty leffoista kokonaan pois (Tom Bombadil!). Mutta tietysti minä myös ymmärrän, että leffa ei koskaan toimi samalla tavalla kuin kirja ja jotkin kohdat täytyy muokata paremmin leffassa toimivaksi. Olen siis antanut sen Jacksonille anteeksi, hän kun teki muutoin niin loistavaa työtä leffojen kanssa :)

Mitä sitä nyt siis sanoisi. Leffoissa kaikki vaan osuu niin nappiin. Näyttelijävalinnat, maisemat, musiikki, puvut, kaikki. Ja minä kun rakastin itse tarinaa jo valmiiksi, niin leffoihinkin oli helppo rakastua :)
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

Hollye

• Ankeuttaja
« Vastaus #124 : Tammikuu 07, 2010, 15:54:52 »
Ah, rakastan näitä leffoja! Ne ovat vain parhaita. Ihana tarina ja sen mukaan hienosti toteutetut elokuvat. Minäkin olen pitänyt parhaimpien kavereitteni kanssa leffailtoja, jolloin katsomme kaikki elokuvat putkeen, emme tosin pidennettyjä varsioita mikä on harmi, sillä haluaisin saada ne. Mutta niitä ei kai käsitykseni mukaan enää myydä missän? Todellakin haluiaisin ostaa ne! Taru Sormusten Herrasta - elokuvat ovat parasta fantasiaa mitä on. Kirjan tapahtumien muuntelu ei haittaa minua yhtään, sillä olisihan leffoista tullut hieman pitkäveteisiä jos ne olisivat ihan tarkasti noudattaneet kirjaa. Tietysti joitakin tapahtumia ja kohtauksia olisi saanut olla mukana, mitkä kirjassa olivat mielestäni aika tärkeitä.

Mutta haluaisin todella tietää saako niitä pidennettyjä versioita enää mistään. Sen ison boxin saa Discshopista, mutta se on englannin kielellä. En kyllä tiedä olisiko se niin kamala asia, sujuu tuo englanti ihan hyvin. Olisi kuitenkin kiva jos niissä olisi tekstitys.

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
  • The sharpest lives are the deadliest to lead
« Vastaus #125 : Tammikuu 21, 2010, 22:24:19 »
Hei, tietääkö kukaan, onko tässä boxissa samat lisämateriaalit kuin siinä isossa vihreässä boxissa? Ketuttaa jos nyt menin ostamaan väärän, varsinkin kun ne enkunkieliset tekstitykset olis kelvannu ihan loistavasti...

//muoks.

Jes, sain väärän myytyä kaverille ja tilasin just oikein version. Takkiin tietty tuli kaupoissa, mutta pakko oli toi keräilijän boxi hankkia, kun sai järkyttävän halvalla ja kun tota on himoinnut vuodesta -04 lähtien. Onko joku jo saanut tuolta Discshopilta tuon keräilijän boxin? Onhan se hyvä?
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 22, 2010, 20:13:01 kirjoittanut Leamire »

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #126 : Tammikuu 22, 2010, 20:24:08 »
Hei, tietääkö kukaan, onko tässä boxissa samat lisämateriaalit kuin siinä isossa vihreässä boxissa? Ketuttaa jos nyt menin ostamaan väärän, varsinkin kun ne enkunkieliset tekstitykset olis kelvannu ihan loistavasti...

//muoks.

Jes, sain väärän myytyä kaverille ja tilasin just oikein version. Takkiin tietty tuli kaupoissa, mutta pakko oli toi keräilijän boxi hankkia, kun sai järkyttävän halvalla ja kun tota on himoinnut vuodesta -04 lähtien. Onko joku jo saanut tuolta Discshopilta tuon keräilijän boxin? Onhan se hyvä?

Itse aikoinani ostin juurikin tuon jonka olit tilannut, ja vaikka siitä puuttui pidennettyjen versioiden lisämateriaalit, siinä oli silti mielestäni paljon kiinnostavia dokkareita trilogian kuvauksista. Vaikka pidennetyt versiot olenkin sittemmin hankkinut, en ole silti malttanut luopua tuosta boksista niiden dokkareiden takia. :D Muistaakseni pidennetyissä versioissa ei ollut ihan yhtä hyviä dokkareita, mutta siitä on kyllä jo hetki kun katsoin ne viimeksi, ja tuossa hankkimassasi boksissa saattaa niitä olla enemmänkin. Tolkien-fani minussa himoitsee tietysti kaikenlaisia keräilijän editioita ynnä muuta tilpehööriä, mutta se pihimpi puoli minussa on toistaiseksi ollut voitolla.

Mistäpä tulikin mieleeni, että täytyy järkätä LotR-maratoni kunhan sopiva tilaisuus ilmenee.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Suetus

• Tuulenhaltia
  • Vuotislainen
  • Namárië
    • Talath Rhune
« Vastaus #127 : Helmikuu 20, 2010, 17:30:08 »
Aargh! Parhaat elokuvat ikinä mitä olen nähnyt (juu on ne Harry Potteritki ihan hyviä, mutta nää nyt valitettavasti menee ohi) <3. Tosiaankin monet luulevat miten ihmeessä joku jaksaa nuo katsoa, mutta jos niistä oikeasti tykkää, niin helposti menee läpi Taru Sormusten Herrasta elokuva-maratoni ja vieläpä Extended Editioneilla vaikka ne kestävätkin vaivaiset 4 tuntia jokainen.

Minusta Peter Jackson on todellakin onnistunut luomaan sellaisen maailman valkokankaalle, jona Tolkienkin sen halusi esittää. Näyttelijävalinnat ovat myöskin täydellisiä, Elijah on täydellinen Frodo, Viggo on täydellinen Aragorn.. Uusi-Seelanti oli täydellinen paikka elokuvan kuvaamiseen ja vaikka suuri osa elokuvasta on tehty tietokoneella ympäristö näyttää kuitenkin ihan aidolta.

Paras elokuva on minusta Kuninkaan paluu. En osaa perustella, se vaan on paras, mutta kaikki muutkin ovat ihan yhtä hyviä :))
Harry/Draco, James/Sirius, Frodo/Sam, Aragorn/Legolas, Merri/Pippin

Poissa Argetlam

• Vuotislainen
« Vastaus #128 : Maaliskuu 31, 2010, 15:37:36 »
Viimeisessä Yhteishyvä-lehdessä oli artikkeli Hobitista. Jutussa kerrottiin ainakin itselleni mahtava uutinen, eli jompaan kumpaan elokuvaan olisi mahdollisesti tulossa pätkiä Silmarillionista. En kyllä ymmärrä, miten niitä voisi mitenkään niputtaa yhteen Hobitin kanssa, ellei sitten jotenkin niin, että Bilbo kertoo tarinoita ja tarinat ovat Silmarillionista. Melkein ainoat osat, joita Silmasta voi kunnolla edes helposti elokuvoida ovat ehkä Narn I Chîn Húrin ja Leithianin laulu, ja ehkä Nirnaeth Arnoediad. Itse toivon Húrinin lapsia jossain vaiheessa elokuvaksi.

Poissa lakritsitahna

• Stalkkaa hakkeria
  • Vuotislainen
« Vastaus #129 : Huhtikuu 10, 2010, 20:55:20 »
Pidin - todennäköisesti - koko trilogiasta, koska siinä oli paljon toimintaa (vaikka en ole iso toiminta elokuvien töllääjä) ja musiikki on uskomattoman liikuttavaa.
Näyttelijäsuorituksetkin olivat vautsi vaude (huonot näyttelijät osaavat pilata ihan kaikkea... älä kysy mitä sillä tarkoitan!). En osaa sanoa paremmin.
En tykkää lakritsitahnasta >.<

untitled

• Ankeuttaja
« Vastaus #130 : Huhtikuu 13, 2010, 12:41:56 »
--on turhaa liioittelua tehdä Hobitista kaksi elokuvaa, kun sen tapahtumat mahtuisivat vallan mainiosti yhteenkin. Ihmiset joutuvat maksamaan kahden leffalipun ja kahden DVD:n hinnan..
Kahdessa elokuvassa ideana on se, että toinen elokuvista on Hobitti ja toinen sijoittuu TSH tapahtumien väliin.

Rosecliff

• Ankeuttaja
« Vastaus #131 : Huhtikuu 14, 2010, 19:40:11 »
Trilogia kuuluu lempileffoihini (tai kuuluvat).
Ekan kerran, kun näin Sormuksen ritarit, olin ihan haltioissani. Kun olin nähnyt Kaksi tornia, olin vielä enemmän haltioissani, katsoin sen varmaan kerran kuussa ennen kuin näin Kuninkaan paluun ja olin enemmän haltioissani kuin kukaan on koskaan ollut. :D
Kirjan luin sitten vasta leffat nähtyäni.

Suosikkihahmoja ovat Éomer, Pippin ja Arwen. Leffat ovat onnistuneet tosi hyvin, on hyvät näyttelijät ja lavasteet ja ihan kaikki! Musiikit on aivan älyttömän ihania.
Jos jotain vikaa pitää etsiä, niin miusta Merri oli kirjassa vähän viisaamman oloinen, kuin elokuvissa. Tai ainakin kuin Sormuksen ritareissa. Frodo oli myös leffassa paljon typerämpi ja ärsyttävämpi kuin kirjassa. Näyttelijävalintoiden onnistumisista / epäonnistumisista en oikein voi sanoa mitään, kun tosiaan luin kirjan vasta leffojen katsomisen jälkeen, eli kuvittelin kirjaa lukiessani hahmot tietty samanlaisiksi kuin leffoissa. Paitsi tietty semmoiset henkilöt sain keksiä itse, keitä ei elokuvissa ollut tiivistyksestä johtuen.

Poissa Suetus

• Tuulenhaltia
  • Vuotislainen
  • Namárië
    • Talath Rhune
« Vastaus #132 : Kesäkuu 24, 2010, 00:36:16 »
--on turhaa liioittelua tehdä Hobitista kaksi elokuvaa, kun sen tapahtumat mahtuisivat vallan mainiosti yhteenkin. Ihmiset joutuvat maksamaan kahden leffalipun ja kahden DVD:n hinnan..
Kahdessa elokuvassa ideana on se, että toinen elokuvista on Hobitti ja toinen sijoittuu TSH tapahtumien väliin.

Niin juurikin näin. Ja sitäpaitsi, jos ihan oikeasti tykkää jostain leffasta/sarjasta niin onko se nyt niin kamalaa, että joutuu investoimaan kahteen dvd:hen tai elokuvaan. Jättää sitten jonkun toisen elokuvan näkemättä :). Sitäpaitsi, näin saamme enemmän tietoa tarusta, kuin se että elokuvassa kerrottaisiin vain hobitista. Kuitenkin kirjan tapahtumia jouduttaisiin karsimaan ja hobitti on niin pikkuinen kirja muutenkin, että siitä ei voi karsia mitään. Muuten tarina ei ole kovin ehyt.
Harry/Draco, James/Sirius, Frodo/Sam, Aragorn/Legolas, Merri/Pippin

Poissa Linesca

• Kapinasusi
  • Vuotislainen
  • Home field advantage
  • Pottermore: WalnutRain28723
« Vastaus #133 : Heinäkuu 27, 2012, 13:29:03 »
Tämähän on jäänyt hiljaiseksi ö.ö

Mutta herättelen kaikkia LOTR-faneja tällä mahtavalla videolla :D Näillä on myös Potter-versio joka kannattaa katsoa jos et vielä ole nähnyt sitä (; Videolla siis esiintyy vain yksi henkilö (tosin kahteen kertaan) ja kaikki äänet on hänen itse tuottamiaan, siis joko laulaen tai beatboxaten (;
Video on aivan uusi, ladattu eilen :D
Se on lampi niin ihmeellinen, ja sen pinta on niin syvänsininen, siellä rauhassa unelmoida saan, ajatuksiin kauas pois vaeltaa...

Poissa Mansikkarahka

• Vuotislainen
« Vastaus #134 : Tammikuu 13, 2013, 21:26:47 »
Taru Sormusten Herrasta -elokuvat ovat yhtiä lempielokuvistani! Kävin katsomassa ne kaikki elokuvateatterissa ja ostin videoina, kun ne tulivat ja nyt on tilauksessa se uusin blu-ray-boksi. En malta odottaa, että se tulee.

Kun menin katsomaan ensimmäistä osaa, en tiennyt oikein mitään sen taustoista. Tiesin lähinnä kai vain sen pääjuonen, mutta elokuva tempaisi heti mukaansa. Niitä kaikkia kolmea tuli katseltua videoilta monen monta kertaa. Nyt oli monen vuoden tauko, mutta kun näin vähän aikaa sitten Hobitti-elokuvan mainoksen telkkarista, niin tuli hirveä hinku katsoa taas pitkästä aikaa TSH-elokuvat. Muistin kyllä että ne ovat hyviä, mutta ne yllättivät silti. Nehän ovat ihan loistavia! Tehosteetkin ovat kestäneet todella hyvin aikaa.

Lempihahmojani ovat alusta asti olleet Frodo, Legolas ja Gimli.
Kaikki näyttelijät on minusta valittu todella hyvin, etenkin Elijah Wood/Frodo. <3

Sain TSH-trilogian kirjana synttärilahjaksi siskoltani ja hänen silloiselta poikaystävältään joskus 10 vuotta sitten, mutta vasta nyt olen saanut aikaiseksi lukea sitä. Ehkä oli silloin liian nuori jaksaakseni keskittyä siihen, vaikka lahjasta pidinkin.
Kirjakin vaikuttaa hyvältä, vaikka siinä onkin paljon eroavaisuuksia elokuvien kanssa. Hahmot tietysti näen elokuvien versioina, kun elokuvat olen ensin nähnyt, mutta niin se on minulla Pottereissakin kolmen ensimmäisen kirjan kohdalla, eikä se ole menoa haitannut.

Hobittikin kiinnostaisi kovasti, mutta sen aion katsoa vasta sitten kun se tulee blu-raylle. 

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
« Vastaus #135 : Tammikuu 13, 2013, 23:42:42 »
Itse tykkäsin elokuvista paljon. Kävin katosmassa elokuvat teatterissa ensi-illassa Sormuksen ritareita lukuunottamatta. Vanhemmilla oli VHS versiona elokuvat.

Olen itseasiassa jo pitemmän aikaa halunnut katosa elokuvat Extended editionina, mutta meillä ei ollut vielä silloin DVD soitinta, ja myöhemmin en enää löytänyt niitä DVD formaatilla. Hommasin itseasiassa tänä syksynä sen yhteis boxin missä on kaikki kolme elokuvaa extended editionina bluray formaatissa ja liitteet DVD:nä.

Tohon Hobitti juttuun haluaisin lisätä sen että studioilla on elokuva oikeudet vain Hobittiin ja TSH:n joten ainoat lisät Hobittt elokuviin tulee TSH:n liitteistä. Itse aion odottaa Hobittista nämä extended editionit, jos sellaisia on tulossa. Aion toki vuokrata elokuvan DVD:nä ainakin.

Poissa hanhyokkasikimppuuni

• Kalpa Kassinen
  • Vuotislainen
    • Nobody's Perfect
  • Pottermore: FrogMarauder14005
« Vastaus #136 : Helmikuu 14, 2013, 17:11:37 »
Rakastan näitä eelokuvia! Loistavat roolisuoritukset, etenkin Aragornin näyttelijää ( Viggo Mortensen) ja Legolasia (Orlando Bloom). Mielettömät erikoistehosteet, maisemat ja koko toteutus!! <3<3<3<3<3 Kaikki saamansa Oscarit ovat täysin ansaittuja(:(:(:(:(:(:Upeat, Upeat isolla uulla, musiikit  kruunavat kokonaisuuden ja luovat sen-tietyn-Lotr-fiiliksen.

Hobitinkin olen kanssa käynyt katsomassa elokuvissa. Siitäkin pidän ja odotan innolla seuraavaa!! Tuossa vielä  Hillywood shown Hobitti-parodia, jos et ole nähnyt.http://www.youtube.com/watch?v=qXFQFnUdh5I Suosittelen kaikkea Hillywoodia!! <3<3<3<3<3<3

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #137 : Heinäkuu 03, 2015, 22:41:55 »
Rakastan tätä leffatrilogiaa! Kaikki näyttelijät ovat hyviä roolissaan ja varsinkin Orlando Bloom oli täydellinen valinta. Suosikkini sekä kirjoissa että elokuvissa on mm. Faramir, Boromir ja Éomer. Éomerin näyttelijä Karl Urban on täydellinen valinta myös.
Don't blink. Blink and you're dead.

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #138 : Heinäkuu 04, 2015, 02:08:47 »
Rakastan tätä leffatrilogiaa! Kaikki näyttelijät ovat hyviä roolissaan ja varsinkin Orlando Bloom oli täydellinen valinta.
Niin oli. Terkuin toinen leffatrilogiaa rakastava.
Legolas, Arwen, Pippin ja Bilbo kuuluvat omiin suosikehin kirjassa ja leffoissa.
Hobitti kannattaa katsoa ja lukea, en nyt kuitenkaan ala spoilaamaan. :)
Itse kasvoin TSH:n (ja Potterien) tahdissa, joten itselle hyvinkin tärkeä teos.
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #139 : Heinäkuu 04, 2015, 13:54:16 »
Ensin en muistanut olenko kirjoittanut tähän keskusteluun ollenkaan, ilmeisesti sitten en. Hobitti eli sinne ja takaisin-kirjan olen lukenut monta kertaa ja mielenkiinnolla aloittelen elokuvaversioiden katsomista (vasta nyt kesällä) joo, olen myöhässä verrattuna muihin mutta en halunnut nähdä kyseisiä leffoja elokuvateatterissa. Mua harmitti että Hobittiin oli tartuttu, haiskahti rahastukselta sen venyttäminen kolmeen elokuvaan! Nyt olen asenteeltani vähän rennompi, onhan se hauskaa että leffat on tehty. Kuninkaan paluu on mielestäni paras, koska se herättää niin paljon tunteita! (Kyllä, itkin) Olen itse huomannut paljon leffavirheitä mutta ei se ole ihmekään että niitä on, koska kyseessä oli niin massiivinen elokuvaprojekti. Peter Jackson teki loistavan työn! Elijah Wood oli todella nuori kun aloitti Frodona, ja vuosiahan siinä vierähti leffatrilogian parissa. Mulla on pöydällä pino leffoja mutta toivon mukaan katselen jo tällä viikolla Special Extended Editionit pitkästä aikaa! Viimeksi lainasin ne kirjastosta ja siitä on aikaa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 04, 2015, 14:03:19 kirjoittanut Ana »
Don't blink. Blink and you're dead.