Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka  (Luettu 30128 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
Vs: Aku Ankka
« Vastaus #75 : Toukokuu 09, 2007, 20:44:51 »
Miedänkin kotiimme kyseinen lehti tulee (tisin veljeni nimellä) ja kylä se tulee aina luettua. Se on hauskaa ajan vietettä. Taskaretiakin aina ostelemme, vaikka minä ja Veljeni emme enää mitään lapsia olekaan, mutta ei ole laissa kieltty hieman vanhempienkin ostaa sarjakuvia! :D
Paras sarjis ikinä! Kiitos todellakin Disneylle!

"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

di Napoli

• Ankeuttaja
« Vastaus #76 : Toukokuu 18, 2007, 21:18:08 »
Minä pidän italialaisten piirtämistä Aku Ankoista. Giorgio Cavazzano on yksi lempipiirtäjistäni, mutta hänen juttuja ei kaikkia olla käännetty suomeksi.

Iines ja Minni ovat ihania. Samoin Leenu, Liinu, Tiinu ja Tepa. Taikaviitta, Indiana Hopo ja Riitta Hanhi iskevät loistavasti. Pidän Riitta/Roope-parituksesta. Taikaviitta on ihana ja olisi kiva nähdä, kun Iines selvittäisi Akun olevan oikea Taikaviitta. Ekat Takikaviitat ovat parhaita!

Drucella

• Ankeuttaja
« Vastaus #77 : Toukokuu 24, 2007, 20:15:46 »
Pakko tähän on lisätä, että Aku Ankathan on ylessivistävää lukemista! Ollessani joku 5-6 -vuotias, pelasimme Trivial Pursuit'ia, ja kun osasin vastata kysymyksiin niin paljon oikein, vanhempani kysyivät "Mistä sä tiedät noi jutut?". Pakkohan siinä oli sitten vastata, että Aku Ankastahan minä. En takuulla tietäisi vieläkään Pisan tornista, ellei siitäkin olisi Aku Ankassa joskus ollut.

Meillä on taskukirjoja kaikki 1-206 (mutta siihen ne jääkin), ja lehtiä monta vuosikertaa. V. -83 vanhimmat. Lempipiirtäjäni on varmasti Don Rosa, juuri niiden hienojen yksityiskohtien ja hassun huumorin takia. Kuitenkin, pari muutakin on siitä sanonut, että Akujen taso on laskenut. Olen samaa mieltä. Pitkään aikaan en olekaan lukenut, eikä tilattukaan olla pariin vuoteen, kun valitsin Infernon mieluisemmaksi...

xjoxxju

• Ankeuttaja
« Vastaus #78 : Heinäkuu 04, 2007, 19:28:04 »
Meidän perhe on tilannut Aku Ankkaa monta vuotta ennenkuin minä itse olen syntynyt. Tai okeastaan iskä tilasi, äippä ei ymmärrä niiden juttuja. :) Se on semmonen..

Parhaat piirtäjät mielestäni ovat Don Rosa Ja Kari K. ;D Ne ilmeet ja juoni ja asennot ja jutut.. Voi kamalaa :D Tänään tuli Don Rosan kuvittama Akkari, sai kyllä nauraa :D Rosa tekee huolella, Kari K. vääntelee niitä hahmoja hauskasti. ;D

Lempihahmoni on Pikku Apulainen, joka avustaa Pelle Pelotonta hänen verstaassaan ja on aina hänen mukanaan. En tiedä, mikä siinä niin viehättää, että juuri se olisi lempihahmoni. Varmaan se, kun se on niin pieni. Ja se on mykkä. No whatever, se on kuitenkin söötti ja kiva sellaisena, toivottavasti se ei muutu ajan myötä..
 Toinen lempihahmo on Roope Ankka. Vähän oikein sääliksi käy, kun Rosan sarjiksissa puolustaa rahasäiliötään, joka kuitenkin kestää mitä vain.. Siihen asti, että se hajoaa, tietysti. D:: Myös se rahoissa

Hmm, asiasta toiseen. En tiedä miksi, mutta vihaan, niin VIHAAN, Mikki Hiiri -sarjiksien piirtämistyyliä. Ei kai se juuri poikkea Aku Ankasta (no ainakin vähäsen!), mutta ainakin se kun niille ihmisille tehdään niin järkyttävän iso leuka! Yäk, se inhottaa.

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #79 : Heinäkuu 08, 2007, 16:36:11 »
Meillekin on tullut Aku Ankka ties kuinka kauan. Itse en aina kaikkia tarinoita lue, sillä vihaan erityisesti Mikki Hiiren etsiväseikkailuja.
Mikki on niiin täydellinen ja sitä rataa...

Aku Ankkakaan ei todellakaa kuulu lempihahmoihini, hän on niin vetämätön, laiska ja itsesäälissä rypevä ällötys. :>

Lemipihenkilöitäni ovat Roope Ankka ja Hannu Hanhi. Myös Kulta-Into Pii on pop. Harmi vain, että hän ei kovin usein tarinoissa esiinnt. Lempipiirtäjäni on Don Rosa, hänen kuvituksessaan on ihanasti yksityiskohtia.
"A goal without a plan is just a wish."

Poissa kirja

• Error 404: User not found
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #80 : Heinäkuu 08, 2007, 19:12:28 »
Täällä tilataan!

Aku Ankka on kuulunut minun lukemisiksi kai vuodesta 2002 tai 2003.

Lempihahmoja en ole oikein keksinyt, koska olen surkea arvostelussa ja valitsemisessa. Pidän kaikista ;) Piirtäjiä sen sijaan osaan arvostella, pidän paljon Don Rosasta, koska hän on hyvä piirtämään ja laittaa paljon yksityiskohtia ja vitsejä. D.U.C.K. on hauska, etsin sen aina, siis jos löydän :) Mikki Hiiri - piiloitukset ovat suuri plussa, niitäkin on hauska etsiä ^^ Aku Ankat ovat hauskoja!
~kirja
Jos lisäät tietoosi tilastoja, ihmiset uskovat sinua paremmin. Jo 96 %:ssa tapauksista!

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
« Vastaus #81 : Elokuu 04, 2007, 17:02:37 »
Minäkin kuulun A.Ankan laajaan tilaaja-joukkoon.

Jo veljet ovat tilanneet sitä jostain vuodesta -83, joten niitä sitten löytyy siitä eteenpäin kaikki lehdet tallessa siisteissä kansioissa. Tosin vuosien -93 ja -94 lehdet ovat salaperäisesti kadonneet, koska silloin tilaaminen siirrettiin omiin nimiini. Eli syntymästä saakka ollaa luettu Aku Ankkoja! ^^ Sitten tilaaminen lopetettiin, koska lehdet olivat muutamassa päivässä... öh, vähän epäedullisemmassa kunnossa kuin ilmestyessään. Nytten se jatkettiin tilaamista tänä vuonna, kun kaupasta niitä aina raahasin kotia. Sitten harmitti, kun tuli jatkotarinoita, enkä muistanutkaan ostaa seuraavaa lehteä... Oli vähän pakko tilata tai menettää hermonsa.

Omistan sitten ihan lehtien lisäksi ison liudan pokkareita, myös muutaman vanhan (kiitokset isoveljille!). Sitten on myös se Myyttien saari- sarja ihan kirjana sekä Temppeliherrojen kätketty kruunu ja muita Don Rosan parhaita- kirja hyllyssä. Pidän kovasti siitä D.U.C.K.-jutusta, aina sitä yritän etsiä. Pari kertaa olen löytänytkin! Ja kovasti ihmetellyt, miten nero voi ihminen olla tommoisten kirjainten piillotelussa, kun tuossa Temppeliherrojen plaaplaassa oli joka tarinan kohdalla kerrottu sen tekemisestä sekä missä päin D.U.C.K.in pitäisi olla ja missä ruudussa. (tyyliin "katso ensimmäisen ruudun pensaita tarkasti...") Tarinoissa olevat Mikki Hiiri-viittaukset ovat myös hauskoja!

Pidän kovasti sarjan hahmoista, ne täydentävät toisiaan tosi hyvin. Mikki Hiirestä en ehkä niin kovasti pidä, tuppaa olemaan mulle liian "täydellinen". Akusta taas pidän paljonkin, välillä käy jopa sääli, kun elämä tökkii ja kunnolla.

Puhunpas vielä Temppeliherrojen plaaplaan tarinoistakin:
Nimittäin nimet. Ne ovat todella hauskoja! Ja ne tuhannet sanaleikit... Pitääpäs hakea itte se kirja, jotta saan kunnolla antaa esimerkkejä!

Nonhiin, nonhiin! Tarina "Krokotiilinmetsästäjä" (The crocodile collector) Lainaan suoraan kirjasta: "Rikkaalla kairolaisella laukkukauppiaalla on egyptiläiseltä kalskahtava nimi Neferhaz Ben-Broak (never has been broke, ei koskaan ollut varaton), kun taas El Faiyumin aliravittu nahkakauppias on nimeltään Hassan-hahd Emile Endaze (hasn't had a meal in days, ei ruoanmuruakaan päiväkausiin). Joko naurattaa? Eikö? Entä sivun 56 lista kaupungeista, joita ankanpojat luettelevat: "Kom Mir, Beni Hasan, El Fant and Aswan" (Come here, Benny has an elephant and a swan; tule, Bennyllä on elefantti ja joutsen). Aku vastaa siihen: "Kertokaa Bennylle, että etsin krokotiilia!" "
Rosa paljastaa myös kaksi Mikki Hiiri viittausta tarinassa; Akun päähän särkynyt ruukku kahvoineen on kuin hiiren korvat, ja nahkurin majan seinällä on maalattu musta hiiri. Don Rosa on myös laittanyt Barksin kasvot erääseen pilariin lähelle alttaria, jonne Aku joutuu etsiessään krokotiiliä.

Nyt menee taas terveellisen viestin pituuden rajojen yli tämä viesti, ja taas menin vähän ohi aiheesta, joten lopetetaas nyt kun voidaan!
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Stan

• Ankeuttaja
« Vastaus #82 : Elokuu 28, 2007, 18:26:22 »
Akkari on tullut kotiin varmaan jostain vuodesta 1998, mutta itse alotin lukemisen joskus 2000 vuonna kun pääsin kunnolla lukemisen ihanaan maailmaan.
Nykyään luen Akun heti kun se keskiviikkona tulee ja mökillä kivointa puuhaa on koluta vanhat lehdet läpi, vaikkakaan ne eivät missään master kunnossa olekkaan (jossain korissa sekaisessa järjestyksessä). Kotona en usein lue vanhoja lehtiä koska olen lukenut nuo jo aika monesti ja on mennyt hiukan maku.
Ollaan siis jaettu Akut mökille ja kotiin, mökillä vanhimmat ja kotona uusimmat + jotkut yksittäiset vanhat.
Taskareitakin ollaan hankittu (lahjana pikkuveli saa usein) ja pari semmosta kovakantistaki on.

Ehdottomasti lempihahmoni ovat Roope ja Milla Magia. Roope on ollu ikuinen suosikki jo pitkään, sillä kun on niitä ihania muistelmia ja muutenki ihana ankka.
Milla Magia taas iskee kiinnostavuudellaan, haluun tietää enemmän siitä :D

Ei ole Barksin voittanutta. aivan ihania kaikki sen sarjikset, varsinkin se (bobi?)zombie juttu oli hyvä. Tykkään mös Vicarin leppoisasta tyylistä.
Don Rosasta en oikeen tiiä. onhan hänen tyylinsä ihan kiva, mutta ankat hänen tekeminään ei niin iske. Ainuita hyviä ovat ne pienet yksityiskohdat ja osa rosvoista on kivoja. jos pitäisi mainita Rosalta paras, se olisi varmaan se dinosaurus sarjis (harmi kun nimet ei jää päähän)

joo, eipä muuta :)

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #83 : Elokuu 29, 2007, 15:38:09 »
Meille on tullut Aku Ankka jostain vuodesta 91, ja sen tilaaminen jatkuu edelleen. Ensin se tuli minun nimelläni mutta nykyään se tulee veljeni nimellä. Allekirjoitan myös Aku Ankan tason laskun, mutta niitä on edelleen mukava lukea. Aku Ankkahan taitaa kaikkein yleisemmin olla julistettu vessa lukemiseksi.:) No myönnän että pöntöllä istuessa niitä lähinnä tulee luettua, ainakin minulla.

Anku Ankoissa tuntuu olevan oikeastaan kaikkien henkilöiden osalta sama juoni. Aku sählää yleensä aina, joko hän ottaa näytelmästä liian suuren roolin ja mokaa loppunäytöksessä ja saa potkut, tai hakee uutta työpaikkaa - sählää siellä ja saa potkut. Joskus minua jopa ärsytti, että Aku jäi aina surkeaksi osapuoleksi ja hänen loppunsa oli aina epäonnistunut, vaikka hän miten yritti. Kaupunkilaiset ovat varmaan sataan kertan jahdanneet häntä kaulinten ja sateenvarjojen kanssa.
Roope-Setä, elää ylhäisessä yksinäisyydessä ja muistuttaa aina tietyin väliajoin Akulle kuinka suuri merkitys rahalla on. Usein hän pyörtyy kun joku osake romahtaa tai joku ehdottaa jonkun myynnistä, yhdessä osassa hän pyörtyi kun Neiti Näpsä ehdotti osan tavaroiden pois heittämistä.
Iines ärsyttää minua todella usein, koska hän on aina Hannun rahojen perässä. Hannulla ollessa hienompi auto, Iines menee aina sinne ja lopussa hän palaa Akun luokse.Aika epäreilua Hannullekkin.
Mikki taas on liian täydellinen, koska hän aina onnistuu salapoliisi jutuissaa ja on "voittamaton".

Minulla ei siis ole mitään ehdotonta lempparia, ja vaikka juoni periaatteessa onkin aina samanlainen, niin Aku Ankka on todella loistava sarjakuva, siinä on huumoria ja loistavat piirtäjät. Kyllä sitä tulee jatkossakin luettua, vaikka sitten vain vessassa:)
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Reta

• Kirotun lapsen odottaja
  • Vuotislainen
    • Todella vaiheessa -kirjablogi
« Vastaus #84 : Syyskuu 23, 2007, 00:11:54 »
Meidän sukuun on tullut akuankka huhtikuusta 1953. Tai ei oikeastaan tilattu, vaan sitä on ostettu. Sillä huhtikuussa 1953 tätini syntyi, ja pappani osti sen kunniaksi sen uuden sarjakuvalehden, aku ankan. Eli meidän mummolasta löytyy viides suomessa ilmestynyt aku ankka. En tiedä kuinka arvokas se on? Mutta en kyllä aio myydä sitä sitten kun vain löydän sen. Aku Ankka on minulle sen verran hieno lehti, etten myisi sellaista aarretta pois. Minä opin Aku Ankan avulla lukemaan (eli ensimmäinen lause, jonka luin, oli eräästä Aku Ankka kuvakirjasta) Meille tulee Ankka edelleen, ja luen sen joka viikko. Taso vaihtelee hyvin paljon.

Don Rosa, Marco Rota ja Kari Korhonen ovat suosikkiankkataitelijoitani. Omistan yhden Kari Korhos albumin ja kaikki Rosan albumit. Tein Rosasta henkilöesitelmän viime vuonna koulussa.

Ainiin, meillä on myös jossain arkistoissa ensimmäinen Aku Ankan taskukirja Mikki Kiipelissä. Se kyllä on aika huonossa kunnossa kun isäni luki sitä lapsena aika paljon...
The adventures I enjoy are usually of the literary nature. -Henry Winchester

Miksi me ihmiset kaadumme?
- Jotta oppisimme nousemaan jaloillemme.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #85 : Syyskuu 23, 2007, 16:53:27 »
Meille tuli Aku Ankkaa joskus kauan sitten, kunnes sen tilaus peruttiin. Tilaus taisi tulle 1998- ?.  Mutta kyllä niitä Akuja on ehtinyt kertyä paljon nurkkiin x3 Taitaa niitä olla sellainen iso korikin.

Akuja luen sitlti vieläkin paljon, ne ovat hyvää viihdettä, niiden lukemiseen ei tarvitse käyttää aivoja niin plajon, ja lisäksi jutut on hauskoja. Tykkään eniten niistä vanhoista, ne on kaikista parhaita. Uusien/joidenkin Akujen piirrostyyli on tosi hassu, enkä oikein tykkää. Joskus lainaan kirjoista niitä paksuja Akuja, ja muutenkin jos kirppareilta löytyy hyviä ja halpoja, niin mukaan lähtee. Vaikka isoveljeni niitä enemmän ostelee ^^ Meillä on kanssa vähäsen niitä paksuja taskukirjoja. ^^

Lempihahmoja ei oikeastaan ole. Kivoin minusta on lukea Hannun/Iineksen/Akun kolmiodraamoista, ne on hasukoja :D Lisäksi Milla Magian onnenlantin ryöstöyritykset on kivoja. Kokonaisuudessaan Aku Ankka on hauska, ja viihdyttävä lehti :D
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Helena T

• Keijukaismuori
  • Vuotislainen
  • Pottermore: AccioQuill137
« Vastaus #86 : Syyskuu 26, 2007, 20:41:11 »
Aku Ankka on kuulunut elämääni koko ikäni, paria vajaan vuoden katkoa lukuunottamatta. Minulle on käynyt samon kuin Retalle, eli opin lukemaan reilusti alle 4 vuotiaana Aku Ankan avulla.

Komeroissani pitäisi olla kaikki taskukirjat. Ja olen Erkin kanssa samaa mieltä, hinta voisi olla 2,50 €.Jotenkin taskareiden arvo on mielestäni pudonnut, kun niitä ilmestyy joka kuukausi. Silloin kun niitä tuli harvemmin, niin se oli juhlahetki ostaa taskari.

Aku Ankat -lehdet, taskarit, teemakirja - ovat mielestäni viihdyttävää ja helppoa luettavaa. Illalla hankalan ja väsyttävän päivän jälkeen on ihana "tyhjentää aivonsa" akkarien avulla. Ja vanhoja lehtiä lukiessa tuntee palaavansa lapsuuteen, etenkin kun nykyisin ei enää törmää esim. sirkuskarhu-Ponuun tai Dumboon. Milloinhan muuten Hiawatha on viimeeksi ollut lehdessä?

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #87 : Syyskuu 26, 2007, 21:12:58 »
Meille on tilattu Ankkaa jo monta monituista vuotta. Joskus muistelen sen ilmestyneen tiistaisin. Välillä on tilattu myös sarjisextraa ja välillä roope setää. Nyt on vain käynyt niin, että ne ovat kallistuneet aika lailla ja voi olla, että tilauksen päättyessä emme sitä enää jatka. Lehdessä on kuitenkin suhteellisen vähän luettavaa ja nykyään kaikki tarinat ovat aika samanlaisia (myönnän, että on vaikea keksiä uutta hyvää ideaa.)

Täytyy myös kertoa, että tätini mies omistaa kaikki Aku Ankka lehdet 70-luvun puolen välin tienoilta (ellen ihan väärin muista) Hänellä on myös kaikki Roope Sedät (numerojärjestyksessä), 100 ensimmäistä taskukirjaa ja iso läjä kaikkia sarjakirjoja. Heillä on kotona yksi seinällinen Aku-sarjakuvia. Kun sinne menee, niin ei ainakaan lukemisen luulisi loppuvan kesken :)

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

enskatar

• Ankeuttaja
« Vastaus #88 : Lokakuu 10, 2007, 14:30:27 »
Meille on tilattu Aku Ankkaa jostain 70-luvun alusta lähtien muistaakseni. Ensin se tuli äitille, sitten isoveljelleni ja sitten minulle. Tilaus lopetettiin vasta äskettäin, kun äitillä ei enää ollut haluja maksaa Aku Ankan tilausta. Koville otti, vaikka olenkin jo 21-vuotias :'D Oon tässä jo miettinyt opintolainan nostoa ihan Aku Ankan tilausta varten... ;)

Taskareitakin meiltä löytyy aika lailla. Niiden ostaminen lopetettiin pari vuotta sitten, sitä aikaisemmat numerot löytyy ihan ykkösestä alkaen. Roope-Setääkin joskus meille tilattiin, mutta itse en pahemmin perustanut kyseisestä pokkarista.

Suosikkia Aku Ankan hahmoista on mahdotonta valita, mutta heitetään nyt vaikka itse Aku, Iines sekä Tupu, Hupu ja Lupu. Jos jokin inhokki pitäisi mainita, niin se olisi helppoa - en ole ikinä tajunnut että mikä siinä Mikki Hiiressä viehättää.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #89 : Marraskuu 26, 2007, 12:04:30 »
Minulle tuli Aku Ankka 6-vuotiaasta asti, mutta pari vuotta sitten se vaihdettiin veljeni nimelle. Luen sitä toki edelleen, kuten kaikki muutkin meidän perheessä. Paras sarjakuvalehti, ehdottomasti!
Tosin viime aikoina on täytynyt myöntää, että sarjikset eivät ole enää yhtä hyviä, kuin ennen. Jotenkin tuntuu, että vuosi pari sitten ne olivat loistavia, mutta nykyään en edes jaksa heti niitä lukea. Silti hyvä sarjis, ei siinä mitään.

Taskareita on myös paljon, pikkuveljeni ostaa niitä, joten minun rahat säästyvät :) Tämä minitaskari oli aika mielenkiintoinen. Ihan turha, mutta tietty sekin meille hankittiin.

Piirtäjistä/käsikirjoittajista paras on ehdottomasti/aina/ikuisesti Don Rosa. Aivan käsittämättömän hyvä piirtäjä, ja teksti on aina erittäin persoonallista. Don Rosa viihtyy aika hyvin muuten Suomessakin ;)

Hahmoista ykkönen on Kultu Kimallus. Olen aina tykännyt hänestä. Mitenköhän kykenen samaistumaan häneen melko saumattomasti...? Ehkä meissä on enemmän kuin vähän yhteisiä piirteitä, ja siksi hän on niin paras.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Tuulikeiju

• Vuotislainen
« Vastaus #90 : Joulukuu 15, 2007, 12:37:44 »
Haa, meillekin tulee Aku Ankka, liekö yllätys. Se tilaus alkoi aika hassusti siitä, kun minä olin voittanut jossain kilpailussa tai arvonnassa jotain ja minulle soitettiin kotiin ja kysyttiin, että haluanko rahaa (en muista tarkalleen rahasummaa olisiko ollut 1 000 tai 10 000 markkaa) vai Aku Ankan kestotilauksen? Fiksuna tyttönä valitsin tietenkin Aku Ankan. Luokkalaiseni muistuttavat asiasta joskus vieläkin piloillaan. Mutta tosiaan, nyt meillä on niitä Akkareita varmaan seitsemisen täyttä kansiota ja vino pino muutenkin kirppareilta ja markkinoilta ostettuja vanhoja lehtiä, sekä niitä uusimpia, jotka eivät ole mahtuneet kansioon. Ja niitäkin on paljon! Veljelleni on lisäksi ostettu aika paljon Roope-setää ja Aku Ankan -taskukirjoja, jotka ovat aika veikeitä nekin. Don Rosankin kirjoja on paljon ja Carl Barksin klassikoita, sekä joitain ns. teema-kirjoja, esim. joulusarjoja tms.

Suosikkini Ankka-kirjoittajista on Don Rosa. Ne sarjat vain ovat niin hauskoja ja ne ihanat yksityiskohdat. D.U.C.K-omistusta on hauska etsiä ensimmäisistä ruuduista (harmi, että kustantajat ovat sen joistain poistaneet). Yksi lempitarinoistani on varmaan se, missä ankat etsivät sampoa. En nyt muista sen sarjakuvan nimeä, mutta muuten muistan kyseisen sarjakuvan aika hyvin. Naurattaa vieläkin, hih. Ja Kolme Kaballeroa, oi! Ja Roope Ankan Elämä ja Teot. Aivan ihania.

Hahmoista suosikkejani ovat varmaan Tupu, Hupu ja Lupu Rosan sarjiksissa ja Aku Ankka -lehdissä Pikku-Aku on hauska. Ja Akuhan nyt on perushauska hahmo aina. Yhdestä hahmosta on tullut minulle kuitenkin melkein kuin idoli; Taikaviitta. Haluan kyllä joululahjaksi niitä Taikaviitta-albumeja, jos niitä on. Taskukirjoista saatoin joskus lukea vain kaikki Taikaviitasta kertovat. Olenpa piirtänyt hänestä pienempänä kuviakin, vaikke en yleensä piirtelekään.

Ja todellakin, Aku Ankka on sivistävää luettavaa. Olen oppinut sieltä ties mitä uutta! Ja ainakin Don Rosan sarjakuvat ovat hyödyllisiä, kun niissä on aika paljon historiallista tietoa.

Vähemmän tietävänä tässä viestissä saattaa olla joitain epäkohtia, mutta se suokoon anteeksi.
It's easier not to do things than left them undone.

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
« Vastaus #91 : Kesäkuu 02, 2008, 01:28:26 »
Meillä on Aku Ankkaa tullut jo vuodesta -94, eli noin 14 vuotta. Siitä asti kun aloin olla repimättä sivuja irti ja kiinnostuin pienistä kuvista.

Äitini veli on minua kome vuotta vanhempi ja hän luki minulle pienenä aina Aku Ankka, ensin oikein sitten keksien oman juonen. Se oli hauskaa ja nämä olivat ensimmäisiä kokemuksi Aku Ankasta. Kun opin itse lukemaan, luin maitopurkkien ja muiden mainosten ohella Akun ja muiden kumppanien seikkailuja.
Don Rosan tarinoista on keskeytynyt mieli sarjakuvalukemista ja samoin Taikaviitta on huippu tyypi! Mun idoli! ^.^''

Aku Ankka on mielestäni kunnon sarjakuvaa joka sopii kaiken ikäisille, vaikka mielestäni olen alkanu nähdä siellä sanoja jotka eivät sinne välttämättä kuuluisi, nyt ei tule mieleen niitä, enkä viitsi hakea lehteä, kun herättäisin muut. Mutta onko Aku Ankan juonessa ja muussa tapahtunut kehitystä viimeisen kymmenen vuoden aikana? Ainakin sivut ovat kestävempiä. Ja tarinat ovat jokseenkin monipuolisempia vaikkakin menevät jo hieman yli todellisuuden, mutta sarjakuvaahan se on. (:

~~Ind
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Poissa Cassiopeia

• Giliathin isosisko
  • Vuotislainen
  • Hei, täällä taas!
« Vastaus #92 : Kesäkuu 16, 2008, 17:22:33 »
No meille Aku Ankka on tullut vuodesta 2002 ja tässä välissä on tullut tilattua myös Roope-setää ja kuukauden sarjisekstraa. nykyisin kuitenkin tulee vain akkari!!! ja nuo kaikki on tilattu miun nimellä ;)

Akkari on ollut miun lempisarjakuva jo ties miten pitkään ja on tullut luettua juhlajulkaisuja (vaikka en omistakaan yhtään) ja lisäksi olen ostanut aina silloin tällöin pokkareita.

Miun lempihahmo on, yllätys yllätys, Aku Ankka ja paras piirtäjä on ehdottomasti Don Rosa. Se piirtää ne niin tarkasti ja sen vitsit niissä sarjoissa saa aina nauramaan. Sammon salaisuus, Takaisin Klondikeen ja Unelmoiden läpi elämän on parhaimmat, mitkä se on piirtänyt, vaikka kaikki sen sarjat onkin huippuja. Ja just ne sarjat, joissa käydään Roopen elämän vaiheita on aivan ihania, joihin lukeutuu siis Roope-Sedän elämä ja teot 1&2 ja sekä Vanhan linnan salaisuus, Ja sitten vielä ne kaksi sarjaa, joissa on Musta ritarin on todella hauskoja :D

No nyt mie lopetan, koska kohtahan mie oon listannut tähän kaiki Don Rosan sarjat ;)
Maailmassa ei ole mikään mukavampaa kuin viihtyminen, eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli-

Minun mielestäni on hyvin vähän sellaista, mikä on turhaa. Ehkä puuron syöminen ja itsensä peseminen. -Muumipeikko-

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Guilty 'til I'm proven innocent
« Vastaus #93 : Kesäkuu 19, 2008, 15:45:22 »
Aku Ankka on tosi hyvä sarjakuva:) Minulla on monien, monien vuosien takaa Aku Ankkoja. Kansioita minulla on vanhemmista Akkareista 28 kappaletta, ne ovat tulleet mummilta ja äidiltä, jotka ovat tilanneet myös Aku Ankkoja. Tällä hetkellä isäni tilaa, ja aina on tappelu kumpi lukee ensin :D Myöskin taskukirjoja ja muita irrallisia lehtiä on hirveä määrä.
 Lempipiirtäjiäni ovat Vicar ja Barks. Älkää loukkaantuko, mutta Don Rosa ja Van Horn ovat inhokkipiirtäjiäni. Lempihahmoni ovat Aku, Roope ja Milla Magia. Mikistä ja Hannusta en pidä. Mikki on täydellinen ja Hannu onnekas. Mutta parhaat sarjikset ovat ne, joissa Aku ja Tulppu tapplevat ;) Ja sanon minäkin, vanhat Akut ovat paljon parempia.

- Bad Girl -
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

Poissa Croadhengel

• Vuotislainen
« Vastaus #94 : Heinäkuu 09, 2008, 21:26:14 »
Miun lempihahmo on, yllätys yllätys, Aku Ankka ja paras piirtäjä on ehdottomasti Don Rosa. Se piirtää ne niin tarkasti ja sen vitsit niissä sarjoissa saa aina nauramaan. Sammon salaisuus, Takaisin Klondikeen ja Unelmoiden läpi elämän on parhaimmat, mitkä se on piirtänyt

Takaisin Klondikeen on Barksin tuotantoa. http://www.ankkis.net
'Hermione kirkaisi. Musta ponkaisi seisaalleen. Harry Sätkähti kuin olisi saanut sähköiskun.'

Poissa Cassiopeia

• Giliathin isosisko
  • Vuotislainen
  • Hei, täällä taas!
« Vastaus #95 : Heinäkuu 10, 2008, 18:14:33 »
Oho, hups niinhän se Takasin KLondikeen on Barksin tekemä, sehän taisi nyt tulla. Mutta en mie kyllä sitä tarkoittanut vaan sitä Don Rosan piirtämää, jossa Roope ja Kultu on siellä Roopen kaivoksella, kun Roope raahasi Kultun sinne väkisin. Sehän on Don Rosan eikös? En nyt vaan satu muistamaan sen nimeä;)
Että sitä mie tarkoitin, vaikka on se Takasin Klondikeenkin hyvä:)

No, toivottavasti ymmärsitte, mitä yritän tässä selittää....
Maailmassa ei ole mikään mukavampaa kuin viihtyminen, eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli-

Minun mielestäni on hyvin vähän sellaista, mikä on turhaa. Ehkä puuron syöminen ja itsensä peseminen. -Muumipeikko-

Poissa Croadhengel

• Vuotislainen
« Vastaus #96 : Heinäkuu 11, 2008, 19:37:56 »
Oho, hups niinhän se Takasin KLondikeen on Barksin tekemä, sehän taisi nyt tulla. Mutta en mie kyllä sitä tarkoittanut vaan sitä Don Rosan piirtämää, jossa Roope ja Kultu on siellä Roopen kaivoksella, kun Roope raahasi Kultun sinne väkisin. Sehän on Don Rosan eikös? En nyt vaan satu muistamaan sen nimeä;)
Että sitä mie tarkoitin, vaikka on se Takasin Klondikeenkin hyvä:)

No, toivottavasti ymmärsitte, mitä yritän tässä selittää....

The Prisoner of White Agony Creek, eli White Agony Creekin vanki (Ei Azkabanin :D)

Julkaistu kolmiosaisena Aku Ankoissa vuonna 06. Loistava tarina kieltämättä :)
'Hermione kirkaisi. Musta ponkaisi seisaalleen. Harry Sätkähti kuin olisi saanut sähköiskun.'

Poissa Chrystal

• Vuotislainen
« Vastaus #97 : Elokuu 12, 2008, 17:22:12 »
Meidän perhe ei enää tilaa Aku Ankkaa, vaan ostamme ne sitten kansioina. Lehdet menevät meillä helposti rikki, ja jatkosarjat on näppärämpi lukea kirjasta. Kansioissa on aina 1/4-vuoden Aku Ankat. Sitä ennen tilatut lehdet kun tuppaavat lapsiperheessä repeilemään ja hukkaantumaan.. Minulla on isäni vanhoja Aku Ankka-kansioita. Ne ovat kai aina puolen vuoden lehdet yhdessä kansiossa, niitä löytyy 20 kappaletta. Sitten on paljon taskukirjoja, osa on uusina ostettuja, osa on saatu mummolasta ja osa on löytynt halvalla kirppareilta. Irtonaisia lehtiä on vino pino, lisäksi on isän vanhoja Aku Ankka-kirjoja, mm. Aku Ankan riippuliito, Roopen ja Millan mittelöt, Raharuhtinas Roope jne. Yksi suosikkikirjoistani on Don Rosan Temppeliherrojen kätketty kruunu. Tykkään Don Rosan tarinoista ja piirrosjäljestä. Onpa nurkkiin kertynyt muutamia Iines lehtiäkin, ja Roope-setää tilailimme muutaman vuoden.

Suosikkihahmojani on aika vaikea nimetä. Mieluiten luen Tupusta, Hupusta ja Lupusta kertovia vitsisarjoja, samoin Aku Ankasta, lisäksi tykkään Leenu, Liinu ja Tiinu-sarjoista. Aku Ankat ovat todella hauskoja. Kielenkäyttökin on mainiota!
"Ron kuule, sinä tiedät vallan mainiosti, että Harryn ja minut kasvattivat jästit!" Hermione sanoi. "Me ei kuultu lapsina tuollaisia satuja, me kuultiin Lumikki ja seitsemän kääpiötä ja Tuhkimo-"
"Mikä se on, joku sairausko?"
-Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

krissee

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Helmikuu 04, 2009, 16:53:31 »
Meille alettiin tilaamaan Aku Ankkaa heti kun opin lukemaan. Se on tullu jo kohta 8 vuotta. Kaapit on täynnä vanhoja Aku Ankka lehtiä, mutta niitä on kiva lukee uudestaa ja uudestaa. Ja pikkuvelieni on hulluna Aku Ankkoihin. Jotkut veljeni suosikki tarinat on varmaa luettu jo puhki=)
Meille tulee edelleen Aku Ankka. Se on mukava ja pieni piristys Keskiviikko päivää.

Suosikki tarinani koskaan on varmaan Carl Barksin klassikko; Kulmikkaat munat.
Myös suosikki piirtäjä on Carl Barks tai Don Rosa.
Lempi hahmoni on varmaan Roope Ankka tai Riitta Hanhi.

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #99 : Maaliskuu 17, 2009, 14:59:49 »
Tillaan Aku Ankkaa, tietenki ;) Meille on tullu aku ankka jo mooooonta vuotta, ja Roope Setä myös :D Meille tullee myös Aku Ankka extra :) (aah, huomenna on keskiviikko, aku ankka saapuu...) Taskarien määrästä ei oo mulla hajuakaa mutta on niitä melko paljo, vanhoja ja uusia. Mulla on myös niitä minitaskareita, ja 2 iinespokkaria. (Tosin iinespokkareita on tullu vaan 2, eli voin sanoa että tällä hetkellä kaikki :D)

Nyt ei kerkeä kirjottaa pitempää :D Myöhästyn keramiikkakerhosta :D
Cadillac.