Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka  (Luettu 30127 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Anneth

• Vuotislainen
Aku Ankka
« Vastaus #50 : Marraskuu 19, 2005, 14:11:18 »
Minullekin on tullut Aku Ankka vuodesta -99. Kun vanhempani alkoivat tilaamaan sitä minulle, en vielä oikein ymmärtänyt Akkarin hienoutta. Luin koko lehden kyllä aina läpi mutta en kauheasti ajatellut tarinaa syvällisesti. En toki vieläkään jää pohtimaan jokaisen tarinan syvintä olemusta mutta nykyään ajattelen (useimmiten ;D) tarinan sanomaa. En aina, joskus lehteä on kiva lukea miettimättä sen enempää.

Minun lempikäsikirjoittaja ja piirtäjä on ehdottomasti Don Rosa. Myös Carl Barksin tarinat ovat aivan ihania. Tykkään kuitenkin kaikista eniten Rosan seikkailutarinoista, ja Rosan ankat ovat omalla tavallaan ihania ja ainutlaatuisia.
Lempihahmojani ovat Roope, Aku ja pojat. Ennen suorastaan vihasin Mikki Hiirtä, mutta nyt luen innolla kaikki tarinat missä Mikki seikkailee, mutta hän ei kyllä ihan lempihahmoihini lukeudu.

Kokonaisuudessaan Aku Ankka on tosi ihana lehti, enkä voisi kuvitella että lopettaisin tilaamisen!

Ja olen oppinut Aku Ankasta todella paljon uusia hauskoja sanoja ja synonyymejä joita hyödynnän kouluaineissa että teksi kuulostaisi värikkäämmältä. Hyödyllinen lehti kaikin puolin!

Shenera

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #51 : Marraskuu 23, 2005, 17:24:26 »
Meidän perheessä tilataan Aku Ankkaa, ja on tilattu jo monta vuotta.

Ja nyt niitä lehtiä sitten lojuu missä sattuu, osa isossa laatikossa, ja osa...jossakin ^__^ Olenhan minä yrittänyt niitä kerätä yhteen paikkaan, mutta aina niitä sitten vain jaksaa löytyä mistä sattuu O_o

Paras hahmo on varmaankin ilman muuta Aku Ankka.
Vaikka Aku onkin huono-onninen ärisiä, mutta yleensä A.A jaksaa yrittää kovasti, jos on jotakin mitä todella haluaa.

Akuissahan käytetään aika paljon anagrammeja, todella hauskoja nimiä on anagrammeilla keksitty :)

Akuissa on hyvää ja hyväntahtoista huumoria :)

Poissa Lilyca

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Aku Ankka
« Vastaus #52 : Huhtikuu 20, 2006, 12:41:29 »
Minulle, tai siis, minulle ja siskolleni tulee Aku Ankka yhteiseksi.
Montakohan kansiollista meillä on? Laskin. 18, joista yksi on vajaa. Lisäksi on äidin vanhoja Aku Ankkoja.
Aku Ankka on hyvä lehti, joskin liian lyhyt, ja Mikki Hiiri juttuja en lue ollenkaan. Mikki on ärsyttävä, lempihahmojani ovat Tupu, Hupu ja Lupu sekä Aku ja Iines. Iines on kyllä useinkin aika kohtuuton Akua kohtaan, jos Akulla ei ole varaa ostaa Iinekselle kallista sormusta Iines ei enää koskaan halua nähdä Akua. Reilua.
Suosikkikäsikirjoittajasta en tiedä, mutta tiedän kuka on se piirtäkä josta vähiten pidän. Colomer. Hän piirtää jotenkin näsäviisaasti.
Kerroin jo etten pidä Mikki Hiirestä, mutta usein jätän myös lukematta Hiawathat, Milla Magiat ja jatkojutut. En vain pidä niistä.

On uskomatonta kuinka Aku voi menestyä joissain kummallisissa ammateissa. Yleensä sellaiset jutut toistavat samaa kaavaa. Aku on erityisen hyvä jossakin työssä, hän saa lisää töitä, hän nousee huipulle ja koko maailma tietää hänet. Lopulta hän saa jonkun mahtavan keikan jonka möhlii pahasti ja joutuu pakenemaan Etelänavalle. :D

Taskukirjojakin minulla on ehkä noin 30 kappaletta. Ja joskus meille tuli Roope-Setä, joten niitäkin lehtiä lojuu hyllyissä. Kaikenlisäksi on myös erilaisia kokoelmia, kirjoja ja liitteitä. Aku Ankan kuukausi extraa ei ole (vielä) tilattu... :D
Järki on nimittäin siinä, ettei ole mitään järkeä siinä, että tulee hulluksi, kun yrittää olla tulematta hulluksi. Sitä voi yhtä hyvin antaa periksi ja säästää järkeään.

samy Leo

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #53 : Huhtikuu 21, 2006, 19:04:27 »
Aku Ankkoja on kotona valtavat määrät. Sitä on tilattu ihan niin kauan kuin mie muistan, hyllystä löytyy 80-luvun alkupuolelta asti. Silloin en tosin itse elänyt vielä.
Taso on huonontunut, täytyy myöntää. Taskukirjoja en osta, mutta vanhoja luen. Juonet ym. ovat näissä "nykyankoissa" aika keksitynkeksityn makuisia.
Luulenpa että Akun ansiosta opin lukemaan jo täytettyäni neljä. Pienestä pitäen katsoin hassuja kuvia, kunnes sitten ymmärsin mitä he sanoivatkin. Ja nykyään luen näitä niin syödessäni, vessassa, autossa jne. Varsinkin vanhat ovat erittäin hyviä.

- ESL

Haisku

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #54 : Huhtikuu 25, 2006, 12:35:59 »
Tykkään kyllä Aku Ankasta, mutta ei sitä enää tule luettua. Joskus sitä tilattiin meille monta vuotta, ja sen kieltämättä huomaa, kun tuonne yhteen kaappiin katsoo...
Lopetin lukemisen, koska ei ikinä tuntunut olevan aikaa lukea kyseistä lehteä, ja kerran viikossa on kuitenkin aika usein ilmestyvä minun mielestäni. Tai no, kai se aika lukemiseen olisi jotenkin järjestynyt, mutta kun kiinnostusta ei ollut tarpeeksi. Nykyisin en lue Aku Ankkaa lähes ollenkaan. Ainoastaan lomilla, jolloin sitten luen sitäkin enemmän, koska tekemisestä on puutetta. Aku Ankka on kyllä paras sarjakuva Karvisen ohella ja pidän erityisesti lehden sisältämistä ns. "hauskoista" sarjakuvista. En erityisemmin välitä niistä, joissa on seikkailua. Kuitenkin lehden tilaaminen ei nykyisin kannattaisi, koska on paljon muutakin tekemistä.

Miles

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #55 : Huhtikuu 26, 2006, 13:29:37 »
Tilaan. Olen tillanut nyt kohta 6 vuotta laskujeni mukaan. Kuukauden sarjisekstraa on tullut kohta 4 vuotta. Lisäksi olen saanut serkultani about sata vanhaa Akua. Sieltä jostain 70-luvulta, ja onhan minullakin tietenkin taskukirjoja viitisenkymmentä.
Don Rosa on kyllä aivan mahtava. Piirtää todella yskityiskohtaisesti ja varsinkin sen Roope-tarinat ovat aivan  mukaansatempaavia. Myös lempi käsikirjoittajani. Minulta löytyy hyllystä viisi kirjaa pelkkää Don Rosaa ja kaikki lehdet, joissa on yksikin kuva Don Rosan piirtämänä on eroteltu muista lehdistä.
Huaskat tarinat tuovat piristystä lehtiin, mutta silti pidän enemmän seikkailuista.
Tosiaankin lehtien taso on viime vuosina laskenut. Käsikirjoitukset ovat monesti jo vanhoista sarjoista matkittuja ja piirroksissa on ehkä jotenkin 'ylipainostettuja' ilmeitä ja monesti töheröä väritystä. Mutta kyllä Aku silti vielä luettavan arvoinen on. Ehdottomasti.
Mikki on minustakin ärsyttävä. Jos minulla on tekemisen putetta, luen ne mutta jos ei niin sitten en.
Lempihahmoni ovat Tupu, Hupu ja Lupu, Roope ja tietenkin (viimeisenä, mutta ei tosiaankaan vähäisempänä) Aku.

Velvet

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #56 : Huhtikuu 28, 2006, 13:22:35 »
Aku Ankka on tullu meille jo ennen kuin synnyin, ensin se tuli isoveljelle ja nykyään mulle. Äitin vanhoja akkareitakin meiltä löytyy. Taskareitakin on tullu luettua jonkin verran.

Lempipiirtäjiäni ovat Carl Barks ja Don Rosa. Barks on hyvä piirtäjä ja ne tarinat on ihan klassikoita (esim. Nelikulmaiset munat, Punainen postimerkki, Ovela Roope-Setä, Takaisin Klondikeen...ym.ym).
Rosan tarinoissa pidän mm. huumorista ja kaikista niistä pienistä yksityiskohdista. Mielestäni Rosan ja Barksin tarinoissa hahmot ovat jotenkin syvällisempiä kuin muiden ankka-tarinoissa.

Rosalta tulee muuten uusi jatkis seuraavassa akkarissa. Se Kultu Kimallus-juttu.

Poissa Loreal

• Vuotislainen
Aku Ankka
« Vastaus #57 : Toukokuu 07, 2006, 01:05:50 »
Akkari on hyvä lehti.
Taso kuitenkin vaihtelee, ihan ensimmäiset Aku Ankat eivät ole kovin hyviä, kuten eivät myöskään aivan uusimmat. Parhaita ovat sellaiset 80-90-luvun akkarit. En tiedä miksi, ne vain on.
Nykyään on aivan liikaa niitä avaruusjuttuja, ja niitä joissa möngitään ties missä Zimbabwessa. Ne jutut on parhaita, missä seikkaillaan ihan ankkalinnassa. Sehän on ihan loistava paikka!
Hahmoista parhaita ovat mielestäni Aku itse, sekä Mummo Ankka. Pelle Peloton on myös hyvä, samaten Pikku Apulainen. Tupu, Hupu ja Lupu ovat myös loistavia, samoin Roope-setä. Öh, kohtahan minulla on koko ankkalinna tässä...
Mikki Hiiri on ärsyttävä. Sen pallokorvan voisi heittää Aku Ankasta kokonaan pihalle. Rasittava siimahäntä.
Jos

Meriwether

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #58 : Heinäkuu 15, 2006, 14:07:22 »
Aku Ankka tulee tähänkin talouteen, aloitettu tilaus varmaan joskus vuonna 1990. Eli... akkari on tullut tähän taloon jo 16 vuotta! Tuosta voitte kai päätellä, että meillä on melkoisen monta akkaria (eikä yhtään ole heitetty pois). Aku Ankan taskukirjoja löytyy myös jotain yli 300, vanhimmat niistä eivät ole kyllä ensimmäisen painoksen kirjoja. Löytyy täältä myös näitä Jumbo- kirjoja (niitä en kyllä lue yhtään, muut perheenjäsenet kyllä lukee) ja Aku Ankan taskukirjan teemanumeroita... Kaikenmoista Aku Ankkaa siis.

Lempihahmoni on tietenkin, kukapa muukaan kuin Aku Ankka. Tykkään hänen raivokohtauksista X) Samoin myös Roope on yksi suosikeistani.Ja Hessu ja... aika monta suosikkihahmoa mulla on, en kaikkia jaksa luetella.
Suosikkipiirtäjäni on Don Rosa. Rakastan hänen yksityiskohtaisia ja hauskoja sarjoaan. Ne on ihania... Rakastan akkaria ja varmasti tykkään siitä jatkossakin! Vaikka lehden taso on kyllä huonontunut sitten 90-luvun sarjoista.

Poissa Crying

• Vuotislainen
  • Whii
  • Tupa: Luihuinen
Aku Ankka
« Vastaus #59 : Elokuu 20, 2006, 18:47:04 »
Meidän perheeseen Aku on tullut kai vuodesta -96, tilaus kai loppui vuoteen 2004 (en muista..). Aku Ankka on ihana lehti:D Luen niitä harvakseltaan, joskus kun aikaa löytyy. Lempipiirtäjäni/kirjoittaja on Carl Barks, mutta myös Don Rosan tarinat ovat huippuja. Lempihahmoni on Iines, Mikki Hiiri on taas niin ärsyttävä että. Mielestäni vanhemmat Akut ovat parempia kuin 2000-luvun, en tiedä miksi...
And they dream in their sleep

Poissa Isetom

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
  • Tupa: Korpinkynsi
Aku Ankka
« Vastaus #60 : Elokuu 29, 2006, 20:40:21 »
Meidän perheemme on tilannut Aku Ankka -lehtiä ainakin koko tämän ajan, milloin olen elänyt. Kuten sanoit, niin Aku Ankkojen taso on huonontunut. Sen huomasin ensimmäistä kertaa tuossa 2005-2006 -vuodenvaihteessa, milloin en lukenut Akkareita niiden huonon laadun vuoksi.  

Vielä vuoden 2004 ajan, ja 2005 alun ajan Aku Ankat olivat todella hyviä, mutteivät vielä parhaita. Odottelin keskiviikko-päivää, ja heti koulusta päästyäni ryntäsin Akkarin kimppuun.

Parhaita tarinoita tekevät Carl Barks, sekä Don Rosa. Rosan piirrostyyli erottuu muista, ja tarinat ovat täynnä jännitystä. Inhonan yli kaiken William Van Hornin piirtämiä Aku Ankkoja, jotka hän piirtää kuin se olisi vitsi, sekasotkuisella taidollaan. Yök! Tarinatkin ovat... sanonko mistä?
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Abbie

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #61 : Elokuu 29, 2006, 22:12:00 »
Perheeni on tilannut Akua jostain vuodesta 1994 asti ja tilaus jatkuu yhä. Vanhoja akujakin on kiva lukea, mutta kun olen ne niin useaan kertaan lukenut, ei enää kiinnostus ole niin suuri.

Pienempänä odotin aina sitä kun Aku Ankka tipahtaa postilaatikkoon ja sitä pääsee lukemaan. Enään en. Luen sen kyllä aina, mutta se on vain pientä viihdykettä, eikä koskaan korvaisi oikee kirjallisuutta. Pidän kuitenkin paljon lehden tarinoista ja Akun ja kumppaneiden toilauksista on kiva lukea.

Pidän eniten Don Rosan tarinoista. Ne ovat hauskoja, tarkasti piirrettyjä, juonet ovat hyviä ja piirrostyyli erottuu muista piirtäjistä. Pienenä en pitänyt Rosan tarinoista, mutta nykyään... Ne ovat yhtiä parhaimmista!
Myös Vicarin piirrostyyli on hyvä. Selkeä ja normaali. Pidän siitäkin.

Lainaus
Inhonan yli kaiken William Van Hornin piirtämiä Aku Ankkoja, jotka hän piirtää kuin se olisi vitsi, sekasotkuisella taidollaan.

Minäkään en pidä Hornin piirtämistä tarinoista. Niiden juonet eivät ole mukaansa tempaavia ja piirrostyyli on sekava. En pidä, enkä tule pitämäänkään.

Poissa Saippuakupla

• Vuotislainen
  • Kelmi
Aku Ankka
« Vastaus #62 : Elokuu 30, 2006, 15:19:53 »
Äitini alkoi tilata Aku Ankkaa jo eskariaikoinani opittuani tällöin lukemaan, ja vieläkin kyseinen lehti kilahtaa postilaatikkoomme joka keskiviikko, sen todisti jo tämän päiväinen postikin, jonka seasta tämänpäiväinenkin Aku Ankka löytyi. Tämän lisäksi tilaamme myös Kuukauden Extraa - ei muuten, mutta äitini sattuu saamaan tämän kaiken ilmaiseksi, koska on postissa töissä. ^_^ Luen aina joka lehden suunnilleen päivän sisällä, erittäin kiireisinä se saattaa tosin siirtyä peräti seuraavan päivän 'riesaksi'.

Minua ei suinkaan voi kutsua Akkari-faniksi, ja rehellisesti sanottuna minun on vaikea uskoa, että joku voisi sellainen itseasiassa ollakaan. Toki tiedän, että tällaisia vastaavia on lukuisia, mutta silti olen aina pitänyt Akkareita vain yhtenä, keskitasoa edustavana sarjakuvana monen muun joukossa. En siis suinkaan kuolisi, vaikka äitini päättäisikin lopettaa sarjiksen tilaamisen, tuskin se muuttaisi elämääni yhtään. En ole samaistunut Aku Ankkoihin edes sen vertaa, että olisin kiinnittänyt sen erityisemmin piirrustustyyleihin ja Aku Ankan piirtäjiin, enkä ole sen kummemmin suosikkipiirtäjäänikään poiminut. Don Rosan piirtämistapa tosin miellyttää minua ehkä eniten, mutta onhan niitä lukusia muitakin hyviä.
Sen sijaan Harry lähetti Ronille lapun: "tehdään se tänä iltana."

~ HP -  Salaisuuksien kammio

Mustesydän

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #63 : Elokuu 30, 2006, 18:40:48 »
Meille on tilattu akkaria vaikka kuinka kauan. Sitä alettiin tilaamaan isoveljelleni synttärilahjana. Mummu ja pappa tilaa. Ja tilaa edelleenkin. Luulisin että veli oli joku 6-vuotias, ehkäpä. Ja nyt hän on 17, joten aikas kauan.
Tykkään katsella Aku Ankka ohjelmia ja muita tälläisiä. En nyt kuitenkaan mikään suuri fani ole, mutta tykkään silti. Extra-lehti menee mummulle ja pappalle.
Eniten tykkään Don Rosan tekeleistä. Hän osaa piirtää todella hyvin, ja muutenkin tykkään. Tietysti muutkin osaa tosi hyvin, mutta suosin Don Rosaa:D
Anteeksi sekalainen kommenttini.

Poissa Lime

• Vuotislainen
  • Pottermore: WitchWillow21467
  • Tupa: Puuskupuh
Aku Ankka
« Vastaus #64 : Elokuu 31, 2006, 17:04:06 »
Meille on tullut Aku Ankka, mut ei tuu enää. Äiti ei syystä tai toisesta anna enää tilata sitä, vaikka lukee itsekin akuja. Haluaisin että mulle tulisi vieläkin Aku Ankka, koska se on tosi hyvä lehti. Yks parhaista sarjakuvista. Mutta en voi silti sanoa olevani mikään Aku Ankka fani. Mielestäni nämä vanhemmat Akut ovat parempia kuin uudemmat. En tiiä miks, mut tää on vaan mun mielipide.

Mulla on noin kahdeksan vuoden Aku Ankka-lehdet. Sen lisäksi mulle on myös tullut Roope Setä, joita mulla on noin 20. Aku Ankan taskukirjoja mulla on jtn 30.

Don Rosa tekee minusta parhaita Akuja. Se piirtää jotenkin erilaisemmin kuin muut.
You don't know anything yet
about the dreams I have.

Poissa Carmelie

• menninkäinen
  • Vuotislainen
Aku Ankka
« Vastaus #65 : Elokuu 31, 2006, 18:13:19 »
Minulle tuli muistaakseni 1-4 luokkaan Aku ankka ja sitten se vain loppui yhtäkkiä. Nyt meille on tilattu taas Aku Ankkaa ja mielestäni se on hyvä juttu. On jotain luettavaa keskiviikkoisin...
Eilen tuli akkari, mutta en ole ehtinyt sitä lukemaan vielä...

Minä pidän Aku Ankasta ja suisikki sarjakuvani ovat missä esiintyvät Tupu, Hupu ja Lupu. He ovat hauskoja ja fikcuja ihmisiä. Pidän myös Kroisosen ja Roopen kilpailu-sarjakuvista...

-Carm
xD

Celythia

• Ankeuttaja
Re: Aku Ankka
« Vastaus #66 : Helmikuu 20, 2007, 22:41:52 »
meilläkin tilaus on aloitettu joskus 50-luvulla, eikä loppua näy, vaikka taso on kyllä kärsinyt aika lailla viimeisen viiden vuoden aikana.. Eräs viimevuoden loppupuolella tullut lehti keräsi kyllä kaikki säälipisteeni juoneltaan köyhien sarjakuvien takia, mutta ymmärtäähän sitä täytyy, kun tuntuu, että melkein kaikki hyvät ideat on käytetty vuosien saatossa... eipä silti, Rosa ja Barks ovat ankkojen aateliaa, ja heidän sarjakuviinsa ei ikinä kyllästy, Roope Ankan elämä ja teot on ollut ostoslistallani jo kauan...

Kauheita vierotusoireita, kun aina viime vuoteen asti "viku vinkka" kolahti postilaatikkoomme tiistaisin, ja nyt se tulee "vasta" keskiviikkona ;)

Poissa Nemorosa

• Vuotislainen
Re: Aku Ankka
« Vastaus #67 : Helmikuu 20, 2007, 23:17:56 »
Oi, Aku Ankat on parhaita! Minulle on tilattu kyseistä lehteä n. 3-4 -vuotiaasta asti, eli n. 16 vuotta. Pakotin aina äidin tai isän lukemaan niitä minulle. Sitten jossain vaiheessa meni hermo ja sanoin, että nyt haluan oppia lukemaan.

Ehdotottomia lemppareitani ovat Don Rosan sarjakuvat. Rakastan niitä yksityiskohtia, pieniä hassuja sivujuonia tarinan taustalla ja sitä huumoria. Hänen sarjakuvistaan oikeasti myös oppii asioita varsinkin historiasta. Kaivoin juuri tänään kaapistani vanhoja Aku Ankka-kansioita ja käsiini sattui -95 kevään kansio ja etsin heti Don Rosan sarjikset. :) Sieltä löytyikin mm. Matka maan keskipisteeseen ja Kroisoksen aarre joita en ollut lukenut piiitkään aikaan.

Toinen suosikkini on William Van Horn. Monet eivät pidä hänen sarjoistaan, mutta minusta ne ovat hauskoja. Niissä on yleensä aivan päätön juoni ja hän piirtelee aina jotain ihme pikkupörriäisiä taustalle.

Pidän myös Vicarista, vaikka hän ei kai käsikirjoitakaan tarinoita, vaan "vain" piirtää niitä. Hänellä on sellainen hyvällä tavalla neurtaali piirustustyyli.

Suurta hupiani on aina pohtia kuka on piirtänyt minkäkin sarjan ja katsoa sitten olinko oikeassa. Eräs ystäväni muuten luuli vielä jokin aika sitten, että kaikki sarjakuvat piirtää yksi ja sama henkilö kunnes valaisin häntä..

Ja totta, Aku Ankan taso on kyllä laskenut. Siellä on nykyään jotain ihan outoja piirtäjiä, eivätkä heidän tarinansa eikä piirustustyylinsä ole niin hyviä kuin esim. edellä mainittujen. Tilaus silti jatkuu, vaikka se onkin nykyään ihan älyttömän kallista..

Arpi

• Ankeuttaja
Vs: Aku Ankka
« Vastaus #68 : Helmikuu 24, 2007, 19:59:20 »
Minä luen akkaria päivittäin. Siis luen vanhoja lehtiä ja olen lukenut melkein kaikki ainakin kahteen kertaan ellen useamminkin. Meille tilataan akkaria ja sitä on tilattu meille....öö...No joka tapauksessa sitä on tilattu monta monta vuotta. Minä tykkään Vicar:in piirtämistä sarjiksista, mutta en oikein tykkää Marco Rotan piirtämistä sarjiksista. En vain tykkää siitä tyylistä.
Lehtiä meillä on sellaisen sängyn alle työnnettävän laatikon verran ja pon niitä kenties enemmänkin. Sitten meillä on Roope-setiä ja muita taskukirjoja aika vähän, mutta ne mitkä on niin ne on luettu aika monta kertaa.

Poissa Peräkylän Pete

• Pottumainen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • All right
« Vastaus #69 : Maaliskuu 05, 2007, 20:33:13 »
Rosa ja Barks ovat parhaimmat piirtäjät ja käsikirjoittajat. Myös jotkut italialaiset osaavat piirtää todella hauskoja juttuja. Taskarissa (oliko 321) oli yksi juttu jossa Aku majoitti taloonsa jonkun maalaisen Taneli Pulusen. Eikun repesin jutulle, yksi parhaimpia lukemiani akkaritarinoita.

Iines on minusta hyvin usein tolkuttoman julma Akulle. Hän menee usein Hannun ja joidenkin julkkisten perään ja unohtaa Akun. Hän pakottaa Akun järjestää kaikenlaisia seurapiirikissanristiäsiä. Jos Aku epäonnistuu Iines heti vihaa häntä eikä enää koskaan halua nähdä tätä. Tämä ei minusta ole todellakaan oikeaa rakkautta.

Myös ihmettää Ankkalinnan kansan julmuus. Välillä Aku pääsee koko kansan sankariksi. Sitten hän vahingossa sählää joissain kesteissä ja sitten tuhansia ihmisiä juoksee hänen perässään tyyliin "Ankka ei saa armoa, näytetään sille, hakataan naama verille!". Näin tapahtuu hyvin usein vaikka asia ei olisikaan ollenkaan Akun syytä. Esimerkki tästä on kun Aku keksi muuttaa roskaongelman takia jätteet lampuiksi. Asukkaat ahneissaan panivat Pellen laittamaan joka kadunkulmaan koneen, joka muuntaisi roskat lampuiksi. Sitten ukkosmyrsky iski päätietokoneeseen ja koneet alkoivat sylkeä lamppuja kadulle ja koko kaupunki oli täynnä lamppuja. Sitten tuhannet ihmiset juoksivat Akun perässä lynkataan hänet-asenteella. Julmaa.

Lehtien sarjat ovat mielestäni usein aika huonolaatuisia, enkä niitä tilaa. Olen kuitenkin taskarien ja Roope-setä-painosten innokas ostaja ja lukija. Taskarit minulla löytyy kaikki väliltä 252-256, 267-273, 277-283, 285-287 ja 288-330 sekä lukuisia näitä aikaisempia taskareita, esim. numero 2.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 08, 2007, 00:25:16 kirjoittanut Peräkylän Pete »
Syntyperäinen urpå

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #70 : Maaliskuu 06, 2007, 17:42:28 »
Jackie, siinä olen samaa mieltä, että Aku Ankkojen laatu huononee!
Itse omistan yli 100 lehteä, mutta se ei ole paljon, jos ajattelee tarkalleen!
Mutta en enään lue lehtijä, siis en tilaa, vaan luen taskukirjoja. Mutta nekin ovat koko ajan huonomman puolella menossa. Mutta hyvä juttu on se, että numerot taskukirjoista 114 & 115, "Akun viemää" , ja se numero 115 on "Nuoralla tanssija", en nyt jaksa kaivaa sitä kirjaa esiin, mutta sanon vain; tosi hyvät kirjat! Paremmat kuin nykyiset. Mutta harmi, että niiden hinta on kuitenkin nostettu 4.30, heehhhee... ei siinä kuitenkaan ole niin paljon eroa... mutta olen pihi, 10 sentin takia!

Aku Ankkaan sitten; Lempihahmoni on itse Aku, koska hän on aina ollut ärtyisä, mutta se ei ole hänen vikansa! Tai siis, jos minullakin olisi niin huono tuuri, kuin Akulla on, niin olisi palannut päreet, ja pahasti!

Täällä on jo mainittu tunnetun Aku Ankan piirtäjän.
Barksin.
Mutta itse en pidä hänen teoksistaan. Arvostan sitä kyllä, että Barks oli keksinyt nykyisen Roope Ankan ulkonäön. Sanotaan, että hän ei ollut ennen niin "hieno", tai "komea", niin kuin nyt. Mutta en vain pidä seikkailuista. Pidän ehkä siitä, että Ankat seikkailevat Ankkalinnassa, mutta inhoan, kun he matkustavan. Ja Barks kyllä pakotti Akun matkustamaan aina milloinkin Roopen kanssa huitsin nevadaan.

Pirkko

• Ankeuttaja
« Vastaus #71 : Huhtikuu 02, 2007, 16:36:31 »
Olen tilannut Aku Ankkaa monta vuotta ja lukenut sitäkin kauemmin. Ennen sitä tilattiin vain veljieni nimellä, mutta luin sitä silloinkin. En muista kuinka kauan olen lukenut lehteä, enkä myöskään sitä, kuinka kauan olen tilannut sitä, mutta monta vuotta se ainakin on. Taskukirjoja on kotonani paljon, mutta tänne ei ole koskaan tilattu Kuukauden Sarjisextraa. Roope-setää luen tuskin koskaan. Suosikkitaiteilijani on Don Rosa, mutta muista tarinoista en välitä yhtään, kuka/ketkä sen ovat tehneet. Kolmanneksi parhaita taiteilijoita ei olekaan. Don Rosan piirrostyyli on ihanan yksityiskohtainen ja D.U.C.K.-omistukset sekä Mikki Hiiri-piilotukset ovat hauskoja. Suosikkitarinani on Don Rosan Paino-ongelmia. Don Rosan töitä on lehdessä mielestäni aivan liian harvoin. Olisi kyllä kiva, jos Don Rosa-lehteä julkaistaisiin erikseen ja siinä ei välitettäisi yhtään siitä, kuinka kauan sitten ne on viimeksi julkaistu. Sellaista lehteä tilaisinkin mieluummin kuin Aku Ankkaa.

Poissa Larten

• Anarkisti tarhatäti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: Nimbuspumpkin12006
« Vastaus #72 : Huhtikuu 02, 2007, 18:00:07 »
Isälle aku ankka on tullut jo pikkupojasta lähtien, joten meillä on aku ankkoja jo 60-luvulta lähtien :) itekki oon nyt jo iha koukussa, ennen en lukenu palijo yhtään. Isosisko ja isä ei voi enää syödäkkää mitään ilman että on aku ankka nokan edessä :D

Aku Ankka on paras henkilö koko sarjakuvassa, se reppana on aina niin epäonninen. Hannusta tykkään sillo ku sillä ei oo sitä älyttömän hyvää tuuria (tosin Hannua ei usein ilman onnea näekkään). Mikki Hiirtä vihaan, se on aina muka niin paras ja selvittää kaiken... Ärrhh :D

Itse en oikein ole piirtäjiin huomiota kiinnittänyt. :)

Jos sanon että taivas on musta
se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
jos sanon että maailma ei pyöri
se ei silloin pyöri, jumalauta

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #73 : Huhtikuu 07, 2007, 21:33:59 »
Jep, meille on tilattu Aku Ankkaa jo ties kuinka monta vuotta, vaikka enää en lue niitä niin suurella innolla, kuin joskus. En pidä Akkareita kovin suuressa arvossa, koska tarinoissa tuntuu nykyään olevan aina sama juoni ja piirrokset näyttävät tylsiltä. Aku Ankka on minulle pikemminkin lehti, jota voi lueskella vaikkapa vessassa ajan kuluksi... ;)

Kuitenkin, jos lehdestä lyötyy Don Rosan tarina, kiinnostukseni herää heti. Rosa on ehdoton suosikkipiirtäjäni, kuten näköjään monen muunkin... *vilkuilee topicia* Yksityiskohtainen piirrostyyli, hyvät juonet ja hauskat kohdat todella tekevät tarinoista lukemisen arvoisia!

Sen sijaan inhoan (meni sairaan kauan kaivaa tämä nimi esille) William Van Hornin tekeleitä. Tarinat ovat minusta... järjettömiä. Ne tuntuvat lähes aina päättyvän tyyliin "...ja kaikki olikin vain unta." En myöskään pidä piirrostyylistä; ankat ovat toisinaan muodottomia, ja ne ilkikuriset ilmeet ainakin osissa tarinoista ovat kamalia. Eijei, en tosiaankaan pidä tämän piirtäjän tarinoista. o.O'

Don Rosan piirrostyyli on ihanan yksityiskohtainen ja D.U.C.K.-omistukset sekä Mikki Hiiri-piilotukset ovat hauskoja.

Mitääh?! D.U.C.K.-omistuksia olen minäkin bongaillut, mutta mitä ovat Mikki Hiiri-piilotukset? *hullaantuu täysin*

//Ah, suurkiitokset, talitintti!
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 08, 2007, 09:56:17 kirjoittanut Hirmu »

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
« Vastaus #74 : Huhtikuu 07, 2007, 22:28:28 »

Don Rosan piirrostyyli on ihanan yksityiskohtainen ja D.U.C.K.-omistukset sekä Mikki Hiiri-piilotukset ovat hauskoja.

Mitääh?! D.U.C.K.-omistuksia olen minäkin bongaillut, mutta mitä ovat Mikki Hiiri-piilotukset? *hullaantuu täysin*

Olen täysin samaa mieltä Rosan piiros tyylistä. Rosa piirtää aivan loistavasti ja kuvista on ihana etsiä pieniä yksityiskohtia. Tarinoissakaan ei ole mitään pahaa. Mikki Hiiri-piilotukset ovat D.U.C.K.öomistuksen tavoin sarjakuvaan piilotettuja Mikki Hiiriä. Mikki Hiiret ovat yleensäkin paljon helpommin löydettävissä kuin D.U.C.K.-omistukset. Mikki Hiiriäkin on tietysti mielenkiintiosta etsiä. Mikkeistä ei ehkä puhuta niin paljon, mutta aika monissa ne lopulta ovat. Tässä esimerkki Mikki Hiiri piilotuksesta.
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)