Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka  (Luettu 30129 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Joanna

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #25 : Syyskuu 06, 2003, 16:08:51 »
Mulla tilattiin neljä-vuotiaana aku ankka. Nytten se on siirretty pikku-siskoni nimelle. Minulle tulee vielä roope-setä lehti mun nimellä, mutta en tiedä kuinka pitkään enään...
Olen tykännyt pienestä pitäen Aku Ankkasta ja vieläkin innostun lukemaan vanhoja ja uusia Aku Ankka-lehtiä. Minusta Aku Ankka on ihana.. vähän kuin kuvaisisi minua.. löhöömässä riippumatossa, lukemassa jotain lehteä ja ahmii isoa voileipää suuhunsa. Ympärillä on monet koti askareet tekemättä...
Aku Ankkan videoita on ihana katsoa yksin ja nautin akun temppauksista..

Roope-setää pidin paljon ennen, mutta en pidä siitä enää niin paljon. Kun hän kohtelee akua välillä huonosti..
Tupu, hupu ja lupu mukavia tenavia, jotka vaudittavat akun elämää.. Mulla on aina ja tulee olemaan ongelma siitä, että kuka on kolmesta ankkan pojasta on se tupu vai hupu vai oliko se lupu.. Nehän pitäisi erottaa hatusta, mutta en muista kenellä on sininen hattu ja kenellä on minkä värinen hattu..

Minusta uudet tarinat ovat menettäneet hohtonsa, mutta tulee niitäkin luettu. Kun ei ole muuta tekemistä..

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
Aku Ankka
« Vastaus #26 : Marraskuu 14, 2003, 14:32:38 »
Mä keräilen tätä nykyä Aku Ankan taskukirjoja. Onko muita keräilijöitä? Mitä mieltä Aku Ankasta/Mikki Hiirestä tai muista Ankkalinnalaisista?

Itse pidän Aku Ankoista, koska ne ovat hauskoja,viihdyttäviä ja on niissä joitain hyviä elämänohjeitakin välillä. En pidä Roope Ankasta, hän komentelee aina Akua. Aku Ankka- lehdellä on omat sivut ja ne löytyvät täältä: http://www.akuankka.fi

Olen kuullut että jotkut sanovat Aku Ankkoja tylsiksi ja että ne estävät henkisen kehittymisen, mutta mielestäni Aku Ankan lehdet ja sarjakuvakirjat ovat mitä mainiointa luettavaa,ja opettavaista myös. Mielipiteitä?

Oon aikoinani tilannu Aku-lehteä, mut mun mutsini sanoi et olen jo liian vanha sellaiseen... pyh sanon minä!

Poissa Myy

• Vuotislainen
Aku Ankka
« Vastaus #27 : Marraskuu 21, 2003, 22:57:33 »
Ooo, olen todellinen akkari-fani. Meille tulee Aku Ankka ja Roope-setä. Parhaimmat piirtäjät/tarinan keksijät ovat Don Rosa ja Carl Barks. Ja pelkistä piirtäjistä Barks, Rosa ja Vicar. Piirtäjiä tunnistankin aika ison kasan. mm. Vicar, Rosa, Barks, Daan Jippes, May ja Bas Heymas, William ja Noel Van Horn, Marco Rota, Colomer, Marsal, Rodiques, Ferioli, Al Taliaferro, Bob Karp. En muista oliko muita... :)

Parhaimmat hahmot ovat Tupu, Hupu ja Lupu. En tiedä mitä muuta osaan sanoa...

Lainaus käyttäjältä: "Unikko"
Niitä on heitetty pois muutoissa (olen asunut pienen ikäni aikana kuudessa eri osoitteessa),

Olen kärsinyt samaa... ja pientä offia... voitan sinut ;) Olen asunut kymmenessä ei talossa.. lääh :/

Etittii...
Lainaus käyttäjältä: "Salmakia"
Ne jotka epäilevät Aku Ankan _estävän_ (voi herran pieksut) henkisen kehittymisen, ovat tuskin koskaan lukeneet koko lehteä ja suurella todennäköisyydellä pitävät ainoana oikeana henkisen kehityksen lähteenä ihmistaimelle Isoa Kirjaa. Onhan näitä kuultu.

Niinpä... itse olen oppinut Aku ankasta paljon. viimeksi tänäänkin kun pelasin Trivial Pursuittia tiesin monta vuotta muukalaislegioonassa pitää olla kun on tehnyt sopimuksen (Vastaus: viisi) Olin lukenut sen vuosia sitten aku ankasta, jossa aku liittyi sinne kun luuli iineksen haluavan jonkun toisen hänen sijastaan. Ja se oli vain yksi esimerkki!

parempi-ananas

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #28 : Huhtikuu 12, 2004, 12:21:36 »
Meille on aku tullut vuodesta -88. Minä olen aina ollut meidän perheestä se Ankka-fani. Nyt kun pari kolme vuotta sitten löysin ensimmäisen viiden vuoden lehdet varastosta (erittäin laajojen etsintöjen jälkeen) innostuin oikein kunnolla, ja keräsin kaikki meidän ankat minun huoneeseeni ja pistin aika järjestykseen. Sitten aloin käydä divareissa ja mummolan vintillä. Nyt yritän piilottaa uusiman ankan ennen kuin siskoni ehtii turmella sen (MURRR). Lehtiä on nyt tähän vuoteen vuodesta '68 joka vuodelta ainakin jonkin verran. Vanhin lehti on vuoden 1953 kesäkuun numero. Ja Rosaa on kaipailtu näköjään lisää. Haluaisin kertoa, että Don piirtää Ankkoja viitenä päivänä viikossa ja jaksot julkaistaan, kun ne valmistuvat. Aikaa menee tietysti enemmän, kuin monilla muilla ankka-tekijöillä, sillä Don kerää tarinalleen vahvan taustatiedon ja kuten olemme huomanneet piirtää erittäin tarkasti, joten aikaa kuluu. En haluaisi kuulostaa pikunjynssääjältä, mutta haluaisin kuitenkin oikaista pari täällä esiintynyttä epäkohtaa: Rosan mustaritari jaksoja on tehty vain YKSI ja Walt Disney ei henkilökohtaisesti ole ollut missään tekemisissä Aku Ankka sarjakuvan kanssa.

Niin että silleen. Jatketaan harrastusta

Ai niin joo.. tuollahan puhuttiin sensuurista... tarkoitettiin kai, kun Suomen isot jehut päätti lopettaa Ankka tilaukset näihin hammaslääkäreihin ja sairaaloihin yms. se oli siinä jossain 60-70-luvulla. Housuttomuus yms. oli vain peitetarina, siihen aikaan oli jokin suuri sensuuri-into ja Ankkakin haluttiin pois.

parempi-ananas

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #29 : Huhtikuu 12, 2004, 12:21:48 »
Meille on aku tullut vuodesta -88. Minä olen aina ollut meidän perheestä se Ankka-fani. Nyt kun pari kolme vuotta sitten löysin ensimmäisen viiden vuoden lehdet varastosta (erittäin laajojen etsintöjen jälkeen) innostuin oikein kunnolla, ja keräsin kaikki meidän ankat minun huoneeseeni ja pistin aika järjestykseen. Sitten aloin käydä divareissa ja mummolan vintillä. Nyt yritän piilottaa uusiman ankan ennen kuin siskoni ehtii turmella sen (MURRR). Lehtiä on nyt tähän vuoteen vuodesta '68 joka vuodelta ainakin jonkin verran. Vanhin lehti on vuoden 1953 kesäkuun numero. Ja Rosaa on kaipailtu näköjään lisää. Haluaisin kertoa, että Don piirtää Ankkoja viitenä päivänä viikossa ja jaksot julkaistaan, kun ne valmistuvat. Aikaa menee tietysti enemmän, kuin monilla muilla ankka-tekijöillä, sillä Don kerää tarinalleen vahvan taustatiedon ja kuten olemme huomanneet piirtää erittäin tarkasti, joten aikaa kuluu. En haluaisi kuulostaa pikunjynssääjältä, mutta haluaisin kuitenkin oikaista pari täällä esiintynyttä epäkohtaa: Rosan mustaritari jaksoja on tehty vain YKSI ja Walt Disney ei henkilökohtaisesti ole ollut missään tekemisissä Aku Ankka sarjakuvan kanssa.

Niin että silleen. Jatketaan harrastusta

Ai niin joo.. tuollahan puhuttiin sensuurista... tarkoitettiin kai, kun Suomen isot jehut päätti lopettaa Ankka tilaukset näihin hammaslääkäreihin ja sairaaloihin yms. se oli siinä jossain 60-70-luvulla. Housuttomuus yms. oli vain peitetarina, siihen aikaan oli jokin suuri sensuuri-into ja Ankkakin haluttiin pois.

BlackWolf

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #30 : Huhtikuu 17, 2004, 10:07:04 »
Minä tilaan, vaikka nykyiset lehdet eivät ole yhtä hyviä kuin vanhat. Akkareissa on jotain sitä, mikä saa nauramaan ja hymyilemään. Useimmat kaverini nauravat sille, kun luen niitä, mutta mitä se niille kuuluisikaan. Pienenä kun olin jotain viisi, niin en osannut lukea vaan katselin kaikki kuvat. Tapa säilyi siihen asti kun olin seitsemän, vaikka olin jo osannut lukea 6-vuotiaana.

Aku, Tupu, Hupu, Lupu, Roope ja Pelle ovat ne parhaat hahmot. Mikistä, Minnistä ja joistakin muista en pidä niin paljoa.

Lempipiirtäjäni ovat nämä tavallisimmat Don Rosa ja Carl Barks (joka ikävä kyllä on kuollut) ja Vicar. Eniten pidän Don Rosasta, joka piirtää hienosti ja yksityiskohtaisesti. Oli hienoa, kun hän teki tarinan Sammosta ja samalla Suomesta.

Tänään pääsen mummilleni ja ukilleni. Kolme kasaa vanhoja akkareita.

Ninquelote

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #31 : Huhtikuu 19, 2004, 12:54:52 »
Jee. Luin tässä juuri Don Rosan parhaita, ja toivoinkin, että pääsen hehkuttamaan Ankkaa jollekin. Otolliset uhrit ovat löytyneet!

Meille on tullut Aku varmaan aina, mutta suurin osa lehdistä on kadonnut. Äiti tietysti kiikuttaa niitä salaa säkeittäin paperinkeräykseen! No, ei kai. Ehdottomat suosikkini ovat (tuskinpa tämä paljastus ketään yllättää) Carl Barks ja Don Rosa. Barks nyt vaan on mestari ja ankkailun uranuurtaja. Rakastan sitä "ajan ilman päätä" -juttua. Barksilla on fiksut juonet, loistavaa huumoria ja veljenpojat näyttävät aina niin suloisilta^-^

Don Rosa on yksinkertaisesti uskomaton. Huikean mielikuvituksekkaita juttuja. Ihkutan suuresti niitä Roopen nuoruuden seikkailuja. Ja muutenkin: kukaan ei varmaan käytä niin paljon aikaa ja vaivaa saadakseen joka ikisen historiallisen jutun täsmäämään. Jatko-osat Barksin tarinoille on loistavasti kehitelty. Jotkut piirtäjät suunnilleen raiskaavat hahmoja ja tekevät näistä ihan vääränlaisia (mrrr), mutta Don Rosalla luonteet ovat juuri paikallaan, juuri sellaisina kuin ne itse ajattelen. Rosa-tarinat ovat joskus jopa koskettavia, mikä on kyllä harvinaista Ankka-sarjikselle. Voisin sielä hehkuttaa varsin montaa asiaa, mutta säästän teidät tällä kertaa.

Sarjisekstra on tullut meille ihan siitä hetkestä lähtien, kun se ensimmäisen kerran ilmestyi. Aika järkyttävää. Ossian Ötökkä on kyllä aivan käsittämätön viritys. Ei enää Ossiania. Taidanpa haukkua paria hahmonraiskaajaa: Bas ja May Heymans tai jotain siihen suuntaan. Migreeni iskee kun joutuu lukemaan niitä kammotuksia. Heillä todellakin on oma tyyli piirtää, mutta olisivat voineet jättää omaperäisyydet vähemmälle. Se Aku on pelkkä oikean Akun irvikuva. Koko ajan rääkymässä ja luonteeltaan niin hirvitys kun vaan voi olla. Aku ei ole tuollainen! Alanko itkeä? Ja monet vielä ilmeisesti pitävät Heymanseista, ja se tietää, että niitä saa kestää Akkareissa paljon myös tulevaisuudessa. Öök.

Suomen Kari Korhonen on ihana. Monia muitakin loistavia ja karmeita riittää, mutta valitettavasti ette saa tällä kertaa kuulla niistä enempää. Syökää suklaata, niin pääsette ehkä yli tästä pettymyksestä.

Pieni Hikke

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #32 : Heinäkuu 31, 2004, 19:09:44 »
Meillä on tullut Aku Ankkaa pari vuotta syntymäni jälkeen. Meille tulee myös Roope-Setä ja kuukauden sarjisekstra. Ostan (lue:vanhemmat maksaa) myös taskukirja. Meillä on eka taskukirja joka on hyväkuntoinen. Onkohan se arvokas?

Olen suuri Rosa-fani. Sillä on hyvä piirtotyyli, se tekee ''aitoja'' Ankkoja. Jutut ovat kekseliäitä ja hauskoja. Piilovitsejä ja sanaleikkejä köytyy. Häntä sanotaan Carl Barksin oppipojaksi ja se näkyy. Tyyli on Barksimaista, monet tarinat ovat jatko-osia vanhoille Barks-klassikoille ja useissa sarjoissa on ainakin viittaus Barksin sarjoihin. Hän on piillottanut myös D.U.C.K.-omistuksen melkein kaikkiin sarjiksiinsa. Rosa on tehnyt siihen asti pisimmän sarjiksen kunnianosoitukseksi Suomelle ja sen kansalle, sarjiksen nimi on Sammon salaisuus. Minulla on Rosan sarjakuva kokoelma, (yllätys, yllätys se on Sammon salaisuus) jossa on hänen nimmarinsa. Hän on tehnyt myös toisen Suomi-viitteisen sarjakuvan, Temppeli herrojen kätketty kruunu. Hän on myös useaan otteenseen luvannut Joulupukki tarinaa, jota hän ei ole voinut tehdä, koska erimaissa Joulupukki ei asu Korvatunturilla.

Siinä oli asiaa kylliksi.

Kipa

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #33 : Joulukuu 27, 2004, 14:15:46 »
Meille on tilattu Akkaria paljon ennen kuin synnyin.
Opin lukemaan Akun avulla, kuten varmaan monet muutkin. :] Kun en osannut vielä lukea niin katselin kansikuvia. Fiksua.
Meillekin tulee sarjisekstra.. Taskukirjoja ostan ja luen myös paljon.

Mä olen myös Rosan fani. Hän näkee todella paljon vaivaa kun käsikirjoittaa niin mahtavia tarinoita ja piirtää ne ihanasti sitten sarjakuvaksi. Rakastan Rosan piirtottyyliä, kaikkia yksityiskohtia ja taustalta hoksattavia vitsejä. xD

Pidän myös Heymansin veljeksien sarjoista, niissäkin on hyvää huumoria ja piirtotyyli on mukavan rento. Tosin heidän sarjansa eivät ikinä ole pidempia kuin 4 sivun vitsisarjoja. Ainakaan minun tietääkseni.

Rosan piirtämistä Roopen nuoruudenseikkailuista innostuin Ankkojen suvusta, ja aloin tutkimaan sitä sukupuuta, joka joskus tuli jossain taskarissa julisteena. Nyt osaan tärkeimmät ulkoa, kaikkia niitä haamuja siitä yhdestä mahtavasta sarjasta tosin tunnistanut. (ne haamut pelasivat golfia pilvissä... mahtia)

Tavallaan on raivostuttavaa kun on niin monia Aku Ankan piirtäjiä, sillä kaikilla on vähän erilaiset käsitykset hahmoista ja niiden historiasta. Itse pidän Barksin ja Rosan 'käsityksiä' oikeina, sillä Carl Barkshan ankat varsinaisesti loi. Ainakin minun mielestäni.

Poissa Quinetta

• Vuotislainen
    • http://kat5u.proboards41.com
Aku Ankka
« Vastaus #34 : Joulukuu 27, 2004, 15:04:40 »
Aku ankkaa ja Roope Setää meille tilataan. Tai oikeastaan veljelleni, ja se on ärsyttävää. Hän on nimittäin erittäin pihi niistä, eikä aina anna edes lukea. Jos ei palauata paikoilleen, alkaa hirmumyrsky, joka jatkuu kunnes Aku Ankat ja Roopet on takaisin hyllyssä.

Veljelläni onkin sitten suuuuuuuuuri kokoelma. Taskukirjoja löytyy virheetön kokoelma numerot 2 - 300 suomeksi. Aku Ankan lehtiä on hyllyssä täysiä kansioita vuodesta 1985, ja aina vaan jatkuu. Meidän perheessä Akuja luetaan paljon, koko ajan. Suosituin lehti perheessämme, varmasti. Tai sitten tieteen kuvalehti, mutta luulen että Aku on silti suosituin.
Jos esim. aamiaspöydässä lukee jotain, se on aina Aku Ankka. Se on niin... hyvä lukulehti. Ja hauskakin.

Pidän Aku Ankasta, sillä se on originaali ja todella hauska. Tosin en pidä joistakin piirtotyyleistä, niin kuin van Horn tai mikä se oli. Carl Barksin alkuperäiset piirrokset ovat upeita.
Niin.
Roolipelien Maailmankaikkeus - (melko) aktiivinen Roolipelifoorumi.

Poissa Ibiza

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Tuvaton
Aku Ankka
« Vastaus #35 : Joulukuu 28, 2004, 20:09:12 »
Aku Ankka on ihan paras :)

Meille Ankka on tullut joskus vuodesta... no en osaakaan sanoa. Mutta on se nyt tullut jo vaikka kuinka kauan. Taisin olla koulussa ensimmäisellä luokalla kun aloitimme sen tilauksen. Ja sen lisäksi on osteltu taskareitakin aina silloin tällöin.

Lempiankkojani ovat Don Rosan piirtämät. Rosa on aivan loistava piirtäjä. Yksityiskohdat ovat upeita ja hauskoja.

Olin Ankan toimituksessa TET:issä ja kivaahan siellä oli :D Sain lukea tietysti joka päivä ankkoja ;)

Bonche

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #36 : Joulukuu 29, 2004, 20:15:43 »
Todella outoa, tai siis, että Aku Ankka sopii kaikille ikäluokille.. Kun yleensähän se voi olla liian lapsellista tai liian aikuisille suunnattua sarjakuvaa..

Itse tykkään Aku Ankasta hirveästi, ja sitä on tilattu jo isosisaruksieni lapsuudesta lähtien.. Joten vanhojakin löytyy.. Don Rosan tekemät sarjakuvat ovat aivan ihania ja ihanan yksityiskohtaisia ja hauskoja!

Äiti aina välillä ihmettelee, kun käkätän joillekkin Akkarin kohdille.. ^^

Parhaasta hahmosta en tiedä, Milla Magia on hyvä, sekä itse Aku Ankka ja Tupu, Hupu ja Lupu.. :D Aku Ankka Rulez..

Poissa kaappimörkö

• Vuotislainen
Aku Ankka
« Vastaus #37 : Joulukuu 29, 2004, 20:30:16 »
Meillä oltiin tilattu Aku Ankkaa ennen ko mie synnyin, mutta lopetettu jossain vaiheessa ennen miun syntymää, joten pikkusena mie sitten luin lehtiä jotka oli ilmestyny 70-luvulla. :) Sitten tilattiin taas n.10 vuotta sitä, ja jälleen lopetettiin koska mie aloin olla jo "liika vanha" semmoiseen. Ja nyt sitten omilla rahoillani aloitin taas tilauksen.
Aku Ankan taskukirjoja meillä on aina kerätty, ja tällä hetkellä löytyy kaikki kolmesataa Akkaria, kaikki melkein hyvässä kunnossa.
Akkarit oon kalunnu läpi about 10 kertaa jokaisen, mutta silti luen niitä aina kun vain mahdollista.
Minnuu ei hirveesti inspaa Karhukoplien tarinat (paitsi muutama). Tykkään enempi Roope-sedästä ja Mikin ja Hessun aikamatkailusta.
It´s over.

Poissa franzi

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Aku Ankka
« Vastaus #38 : Elokuu 01, 2005, 20:15:09 »
Minulle alettiin tilaamaan Aku Ankkaa vuoden 1999 joulukuusta lähtien ja viimeiset numerot, mitä meille on tilattu, ovat viime joulukuulta. Olisin itse halunnut vielä tilata Akkaria, mutta mummoni (joka tilasi syntymäpäivälahjakseni kyseisen lehden ja maksoi siitä kokoajan) ei enää viitsinyt maksaa sitä, joten lehden tilaus jouduttiin lopettamaan. Nyt pikkuveljeni on suostutellut taas äitiä tilaamaan lehteä. Pidän Akkareista kamalasti, parhaita sarjakuvia ikinä :) Meille on tilattu (ja tilataan vieläkin) lisäksi Roope-setää vuodesta 2003 lähtien.

Taskukirjoja meillä on satunnaisia numeroita, vanhin on Aku Ankan taskukirja numero kahdeksan ja uusin on tämän kesän kesäkuun numero. Siltä väliltä on sitten sieltä täältä niitä numeroita ehkä jotain 35. Taskukirjat ovat tietty myös kivoja, ne ovat paksumpia ja niissä on enemmän tarinoita kuin Akkari-lehdissä. Niistä alkupään numeroista (vaikka tarinat ovatkin yhtä hyviä) en pidä niin paljon, koska niissä on joka toinen aukeama mustavalkoinen ^_^

Lempparikäsikirjoittaja ja -piirtäjä on tietysti Don Rosa. Hän piirtää ankat ja muut olennot taitavasti ja yksityiskohtaisesti ja juonet ovat erinomaisia ja niitä on lukiessa hauska pohtia ja ratkoa. Pidän erityisesti hänen jatkiksistaan, Sammon salaisuus muunmuassa on erittäin hyvä tarina, ja se on ainut Aku-sarjis, missä olen nähnyt Ankkojen seikkailevan Suomessa. Rosan sarjiksissa on myös hauskaa se, että hänen tarinoissaan on paljon tosiasioita, joiden pohjalta tarina on rakentunut, ja lisäksi mukaan on sujautettu hauskoja nimileikkejä, mm. Ali Rawid-Duh, joka esiintyi sarjassa Kadonneen kirjaston vartijat (toivottavasti sarjan nimi meni nyt oikein, en nimittäin ole ihan varma). Tarinat ovat lisäksi mukaansatempaavia ja hauskoja. Rosan lisäksi toinen lempparini on totta kai myös Carl Barks, kiitokset hänelle Ankkalinnan ja monen muun asian keksimisestä! Erikoismaininnan ansaitsee myös suomalainen Kari Korhonen, luinkin ihan vasta pari hänen sarjaansa.

Suosikkihahmoni on ehdottomasti itse Aku Ankka. Kiukkuinen äkäpussi, jolla on lyhyt pinna, mutta samalla myös tunnollinen isähahmo veljenpojilleen. Lisäksi pidän varsin paljon Roope-sedästä ja Tupusta, Hupusta ja Lupusta sekä Hessusta (tosin joskus hän on vähän liian höntti, mutta pidän siitä, kun hän hölmöilyllään saa aikaan jotain hyödyllistä). Mummo Ankka on myös aika ihana hahmo. Iineskin menettelee, mutta on ärsyttävää joissakin sarjoissa, kuinka hän hyppää mieluummin Hannun seuraan, kun Akulla ei ole tarpeeksi näyttävä auto tms. ja kuinka Iines vaatii Akulta hyvää ulkonäköä tai yleissivistystä tai vastaavaa... Inhokkihahmoni on kuitenkin Hannu Hanhen ja Touhon (ärsyttävä säheltäjä, ja muut aina kärsivät kaikki seuraukset) ohella on Mikki Hiiri. Liian täydellinen hahmo... Selviää pulmasta kuin pulmasta, kamppaa ihan kätevästi neljä kertaa isomman korston ja keksii aina vastauksen kaikkiin ongelmiin. Ääh, rasittavaa. Luen silti kaikki Mikki-sarjiksetkin.

Olen kolunnut meidän kaikki Akkarit niin moneen kertaan, että ne ovat kerenneet jo kulua aika paljon. Taskukirjat alkavat jo olla melkoisen huonossa kunnossa, ainakin ne vanhimmat (kolmesta on kansi irti, yhdestä on sekä etu- että takakansi). Sarjakuvien lisäksi luen aina kaikki sarjisten käsikirjoittajien ja piirtäjien haastattelut sun muut kivat ekstrat.

Ajinda

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #39 : Elokuu 01, 2005, 20:28:47 »
Meille on tilattu Aku Ankkaa jo melkein 13 vuotta. Koko perhe lukee lehtiä, ja varsinkin vanhoja lehtiä on hauska lukea. Pidän lehdestä todella paljon.

Melkein kaikki lehdet ollaan säilytetty, ellei ole mennyt rikki tai jotain vastaavaa. Äidin vanhoja lehtiäkin löytyy, eli ne ovat sitten jo parikymmentä vuotta vanhoja.

Mikki Hiiren salapoliisi juttuja en jaksa lukea. Ne ovat vain niin tylsiä. Kaikki muu kyllä kelpaa.

Lempi hahmoja ovat ehkä Aku, Roope sekä Tupu, Hupu ja Lupu.

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
  • Tupa: Korpinkynsi
Re: Aku Ankka
« Vastaus #40 : Elokuu 01, 2005, 21:17:14 »
Meille Aku Ankka on tullut siitä lähtien kun veli ja minä mentiin kouluun. Iskä oli kuulemma miettiny millon kehtaa tilata Aku Ankan meidän nimissä ja tullut siihen tulokseen, että kolun alulta se tulee meidän nimellä ja niin se on tullut tähänkin asti. Ja varmasti tulee hamaaseen tulevaisuuteen asti. Akkaria meillä lukee iskä, veli ja minä. Äiti ei oikein ole innostunut Aku Ankasta. Akkari päivänä on taistelu kuka saa lukea sen ensimmäisenä.
Lainaus käyttäjältä: "jackie"
Emme tilaa enää, lehtien taso on huonontunut, mutta vanhoja akuja on aivan ihana lukea silloin kun ei ole mitään tekemistä.

Olen aivan samaa mieltä. Siis nykyiset Aku Ankat on huomattavasti huonompia kuin vanhat Aku Ankat. Me ollaan haalittu vanhoja Akkareita divareista ja kirppareilta ja on ne vanhat ihan erilaisia ku nyky päivän Akkarit.
Lainaus käyttäjältä: "Ajinda"
Mikki Hiiren salapoliisi juttuja en jaksa lukea. Ne ovat vain niin tylsiä.

Uh.. Minä vihaan niitä Mikki Hiiri salapoliisi- juttuja. Niissä toistuu aina se sama kaava. Aluksi Mikki saa jutun ja lopulta se ratkaistaan ja tulee semmonen perus onnellinen loppu. Vähä niiku yleensä kaikissa salapoliisi jutuissa..
Aku Ankka on ja pysyy suosikki sarjakuva lehtenä. Etenkin Don Rosan ja Barksin jutut ovat kovasti minun mieleen...
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Poissa Rex

• Vuotislainen
Aku Ankka
« Vastaus #41 : Elokuu 09, 2005, 13:44:21 »
Meille on tullut Akkari jo monta vuotta. Aku Ankkaan en kyllästy koskaan. On meillä taskareitakin. Ankkamaailmaan ei vain ikinä kyllästy, niitä tulee luettua ihan muuten vaan mutta ruokaillessa yleensä, ja iltalukemiseksi. Kaikki varmaan ihmettelevät että mikä Ankkalinnassa ja se nasukeissa viehättää? En itsekään tiedä, jotenkin sellainen on vain ihmisien mieleen. Tosin Iines on aivan liian kevytkenkäinen.

Tera

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #42 : Elokuu 09, 2005, 22:48:49 »
Kirjoitan nyt viestin uusiksi, kenties hieman paremman version kuin alkuperäinen.

Meille Aku Ankkaa aloitettiin tilaamaan isoveljelleni, siis ennen kuin minä olin edes syntynyt. Ja vieläkin tilataan. Ja minähän kyseistä lehteä nykyään pääasiassa luen.

Tykkään kyseisestä lehdestä, mutta sarjakuvat eivät ole enää mielestäni aivan niin hyviä kuin ovat olleet. Ennen Aku Ankka oli ehdottomasti luettava heti, kun se vain postilaatikkoon kopsahti, mutta nykyään se voi toisinaan joutua odottamaan pitkiäkin aikoja. Vanhempien lehtien lukemista kyllä rakastan (siis esimerkiksi 80-luvulta peräisin olevien lehtien). Lukeudun myös Don Rosa-faneihin. Hänen sarjakuvansa vain yksinkertaisesti ovat niin upeita. Piirtämistyyli, kaikki upeat pienet yksityiskohdat, loistavat tosiseikkoihin nojautuvat tarinat, D.U.C.K. -omistuksen etsiminen... Kyllä vain, pidän ja paljon. Sarjakuvakirjojansa innokkaasti luen ja niitä löytyy myös omasta kirjahyllystä.

Suosikkihahmojeni kärkeen kuuluu taatusti Roope. Varsinkin Don Rosan sarjakuvien Roope. Kyllä tietysti pidän myös Akusta ja muitakin hyviä hahmoja löytyy, mutta Roope tulee aina ensimmäisenä jostakin syystä. :)

Löytyy kotoa myös muutama taskukirja, kuten myös Kuukauden sarjisekstroja ja Roope-setiä.

Joo-o, kyllähän minä kyseisestä Aku Ankka nimisestä lehdestä pidän.

willy

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #43 : Elokuu 11, 2005, 13:27:48 »
Luen Aku Ankkaa, olen lukenut aika kauan, monta vuotta.
Niitä taskukirjoja meillä on yli 300. Välistä saattaa puuttua jotain numeroita, mutta on niitä aikavarmasti jotenkin tuon verran.

Rakastan Aku Ankkoja. Ennen, joskus ala-asteella odotin keskiviikkoa aina ihan fiiliksellä kun Aku Ankka saapui. Vanhemmat Aku Ankat on tuplasti parempia kuin uudet, joidenkin uusien juonet ovat ihan kuluneita taikka koko idea on tyhmä.
Parhaimpia hahmoja Aku, Roope, Hupu, Tupu, Lupu ja Hessu. :3
En tykkää hirveästi Mikkitarinoista. Jotkut menettelee.

Parhaimpia piirtäjiä ovat Don Rosa (teitenkin), Carl Barks ja Vicar.

Galadriel

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #44 : Elokuu 25, 2005, 15:16:56 »
IIIhhhh<3<3<3<3<3<3<3 Aku Ankka= maailman parasta luettavaa! ollaan tilattu sitä jo aika kauan... ainaki nii kauan ku muistan. luen joka päivä (oikeesti) jonkun akkari-lehden tai taskarin. me ei kyl tilata muuta ku lehteä, mut taskarit kyl lähes aina ostetaan...

Eniten tykkään Don Rosasta, se on nii hyvä piirtää... Ja tarinat on upeita! Roope Ankan elämä ja teot on yks parhaist kirjoist mitä oon lukenu, niit D.U.C.K- tunnustuksii on aina ihana ettii... Tykkään kans kolmest cabbaleerost. Aku Ankkaan ei voi koskaa kyllästyy... Yks mun lempitarnioist on ehkä... hmm... se yks joulujuttu Roope-sedäs, mis piti valita oikeet sivut et pääs tarinan loppuun asti<3 Vai oliks se uutena vuotena? Jos nyt pitää sanoo joku lempitarina, mikä siis on ihan kunnollinen tarina, ni sit se ehkä on... öö... kaikki on ni hyvii vaikee sanoo, mikä on paras... No, täs on aika jotai tosi hyvii tarinoita/taskareita/muuta:

No ensinnäkin nämä kaikki Aku Ankan 50-vuotis sarjikset. Ne on nii hyvii ja ihanii ja hyvin piirretty<3 Nyt esim. mul on edessäni "Keskiviikkona hän tulee" joka ilmesty Aku Ankka numero 16, 18.4 2001. Se on tosi ihanasti piirretty, ihan erilaisesti ku kaikki muut akut.

Roope-setä, Culebran liikenero. Tämä tarina on Rosan<3 piirtämä, ja ekrtoo siitä ku Roope kaivaa (tai no, Akuhan sen kaivaa) esille vanhan arkun ja sielt löytyy "arvoesine" ja Roopen täytyy kertoa akulle ja pojille tarina... Ihanan ihana! Löytyy Aku Ankka-lehdestä, numerosta 38 vuonna 2002. Samassa akkarissa on kaksi muutakin tosi hyvää tarinaa; Ratakettu hakoteillä, joka on siis yks osa siit formula-tarinasta. Ja sit Mortti ja Vertti, yritystä loppuun saakka.

Setsemän (miinus neljä) rohkeaa cabbeleroa. Tämäkin siis Rosan teos, kertoo siitä ku pojat haluaa piristää Akua ku sil menee aina nii huonosti ja saattaa sen taas yhteen sen vanhojen kavareitten kanssa (Josè Carioca & Panchito Pistoles) Täs on upee kuvitus (Tietenkin!) ja hyvä teksti. Pidän myös täst siks, koska Aku on tasavertainen kavereittensa kanssa eikä aina töpeksi, mikä ehkä vähän jo hermostuttaa... Kyseinen tarina löytyy numerosta 21 vuonna 2005.

Don Rosa, Roope Ankan elämä ja teot. Siinäpä vasta upea teos! Kerroin jo aikasemmin, että se on ihana ja kaikkee...

Taskarin teemanumero, Valkokankaan sankarit (oliks se sillee?) Kaikki tarinat on tosi hauskoja ja kaikkee:)

Yks semmone taskari kai, mis oli semmonen elokuva-juttu, mis Aku plus muut näytteli eri elokuvis. Ja sit ne näytettii välil sielt elokuvasalist katsottuna ja siin oli kaikki tauot. Ihana<3 Tietääks kukaa mitä tarkotan? Jos tietää ni laittakaa tänne sen taskarin numero ja nimi tänne toipkkiin, kiitos! Olis hauska lukee se uudestaan...

Onhan niit sit viel pljon lissää, mut en nyt muista kaikkii ja jos muistaisinkin, ni olisin viel huomenna kirjottamassa jos luettelisin kaikki...;)

Lempihahmot, top 20

1.   Pikkuaku
2.   Josè Carioca
3.   Panchito Pistoles
4.   Aku[
5.   Karhukopla
6.   Roope
7.   Riitta
8.   Hessu
9.   Musta Pekka
10. TR!
11. Juuso
12. Pikku-pelle
13. Pelle
14. Pikku apulainen
15. Tupu, Hupu ja Lupu
16. Hansu
17. Mummo
18. Hannu
19. Into
20. Touho

Okei, noi on kyl kaikki aika samanvertaisia, ja on niit viel paljon lisää samalla tasolla, mut en nyt jaksa kirjottaa kaikkia tähän...

oho, tulipa pitkä teksti! Mutta mitä vain AKUN vuoksi!

// Muistetaanpas, että niitä värejä ei käytetä eikä fontin koolla leikitä. - Mori

anqqel

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #45 : Marraskuu 09, 2005, 17:04:18 »
Tilaan, tilattu on pari, kolme vuotta. Aku Ankka on sitä "kevyempää", jota lukee kun ei jaksa kirjojakaan lukea. On kiva vaikka syödessään ottaa Aku Ankka (vanhatkin käy) ja alkaa lukemaan. Taskukirjat ja lehdet ovat parhaita, mutta siitä Rosan parhaista (kirjoja) minä kyllä pidän. Joitain muitakin kirjoja on tullut luettua, mutta ne eivät kiinnosta niin paljon. Eli siis nyt minäkin menin siihen, mistä kirjoittajasta tykkään. Elikkäs Don Rosasta. Kun ekaa kertaa luin hänen tarinansa, minä pidin. Hänen piirtotyylinsäkin on hyvä — ja näyttävä. Luin tuon  Roope Ankan elämänkerta -kirjan tässä kesällä. Se oli hyvä.

Jotkut Akkarit eivät kertakaikkiaan kiinnosta. Jotkut kirjoittavat niin tylsiä tarinoita. Onkos joku muukin huomannut (luultavasti aika moni), että taskareissa on pikkuisen eri kuvitus kuin lehdissä? Esim. Roope Ankalla ja Pelle Pelottomalla on ihan eri vaatteet — tai ainakin erin väriset. Ei mitenkään häiritse, mutta silti.

miyai

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #46 : Marraskuu 10, 2005, 18:47:55 »
Aina kun olen elänyt, Aku Ankka on kilahtanut meillä postiluukusta. :) Tykkään todella, vaikka taso onkin hiukkasen huonontunut. Ihanan simppeliä luettavaa, ei tarvitse pähkäillä että missä mennään.

Akun kommelluksia on kyllä kiva lukea ja nauraa nille. Mutta välillä ärsyttää, kun Aku ei onnistu missään haluamallaan tavallaan. Aina joku Hannu päihittää sen kilpailussa, ja sitten Aku joutuu tekemään jotain tyhmää. Onhan kyllä niitäkin jaksoja missä Akua onnistaa, mutta enemmän noita epäonnistumisia. Okei, noh, Akun luonne on kyllä aika lailla agressiivinen ja villi, niin eikös tästä seuraa katastrofeja useasti.

Itse luen Aku Ankkaa todella ahkerasti. Kotona meillä on vino pino vanhoja Ankkoja, ja niitä tulee kyllä luettua aika hyvin. Jos luen jotain lehteä, niin se on kyllä Aku Ankka. ^^ Jos syön ruokaa kotona, enkä lue Akkaria, tuntuu ihan omituiselta. Olen tottunut siihen, että otan aina pari anhaa Akkaria mukaan pöytään. Syöminen on tylsääkin ilman Akua!

Elindar

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #47 : Marraskuu 11, 2005, 17:50:31 »
Aku Ankan tilaaminen aloitettiin vuonna -95 ja sitä jatkui vuoteen -03 asti. En oikein tiedä, miksi lopetettiin tilaaminen, ei ollut enää kiinnostusta niinkään paljoa. Vaikka joskus tulevaisuudessa aion aloittaa tilaamisen uudelleen.

Suosikkipiirtäjiäni ovat aina olleet ja tulevat myös olemaan legendaariset Carl Barks ja Don Rosa. *palvoo*. Näitä kahta parempia saa hakea kissojen ja koirien kanssa. Don Rosa taitaa selättää Braksin, jos pitäisi yksi suosikki etsiä.

Ne tarinat ovat loistavia, piirrojälki on ihanan yksityiskohtaista ja nättiä ja se huumori jota Rosa viljelee.. :'D Aivan mahtavaa. Ja kun tietää, minkä taustatyön Rosa tekee sarjoilleen, ei voi muuta kun nostaa hattua.
Harmitti ihan kamalasti kun huomasin lukiessani yhtä Aku-irtonumeroa kaupassa, että kyseisessä lehdessä oli Rosan jatkosarjis, joka oli alkanut jo edellisestä lehdestä.. ;___;
Yritän aina olla ajattelematta, miten monta Rosan sarjaa minulta menee ohi kun en enää Akua tilaa.. Nyt alkaa mennä jo offiksi eli lopetetaan. :>

Poissa Nibs

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
  • Tupa: Korpinkynsi
Aku Ankka
« Vastaus #48 : Marraskuu 11, 2005, 19:10:15 »
Meill tuli Akkari lehti kun olin ala-asteella, mutta jostain syystä mutsi sitten päätti, että se on muka liian kallis ja se kestotilaus lopetettiin.
Jokunen vuosi sitten aloitin määräaikaistilauksen jonka uusin pariin otteeseen, mutta n sitten enää jaksanut, kun tila alkoi loppua ja ne kansiot on liian kalliita.

Joskus mulla oli hirmuinen kasa ikivanhoja Akuja 80 -ja 90'luvuilta, mutta vein ne divariin kaikkien Taskukirjojen kanssa ja sain niistä yhteensä 200 markkaa.
Ny kaduttaa.
Siellä oli monta lehteä, jotka nyt haluaisin takaisin.

Mutta tuskin enää koskaan tilaan sitä lehteä.
Muistan vaan tarkistaa joka keskiviikko, josko uudessa numerossa olisi Don Rosaa tai Tupu, Hupu & Lupu -tarina tai Pikku-Akua.
Jos on, ostan ehdottomasti.

Taskukirjat on mielestäni mennyt reippaasti alamäkeä, todella huonoiksi.
Piirrostyyleiltään ja tarinatkaan ei ole nykyisin nää mitä olivat ennen.

Muistan vielä kun niissä oli Mikin ja Hessun aikakonematkoja, sit s jouluvatihommeli jolla ne lusikalla reunaan kilistämällä meni jonneki toiseen ulottuvuuteen...
Joskus oli kunnon tarinoita, joissa sai itse johdattaa tarinaa eteenpäin.
Ja ennen oli myös jännittäviä seikkailuja Roopen ja AKun kanssa.

Ei sillä, nykyään kun panostavat aika paljon huumoriin, on tod hauskaakin ollut.
Yksikin, toivottavasti mulla on vielä se taskari...
Kun Aku ja Iines oli jossain tanssijaisissa, ja Aku oli pakotettu pukeutuun naiseksi, kun joku Iineksen ystävättären hönö kaveri tartti seuralaisen.
Ja sit siel tanssijaisissa AKun hemaiseva ilmestys hurmaa kaikki miehet ja Aku alkaa vähän kostotoimiin ja lopulta Iines ja se kilpailee huomiosta. xD
Se piirrostyylöikin oli muuten hyvä.
Tykkään niistä, joissa ilmeet piirretään oikein elävästi ja extreemesti. xD

Ja toisiks uusimassa Aku Ankassa oli kerrankin kuolemaa käsittelevä tarina.
Ihan suoraan eikä kierrellen.
Sitä taskara en ikinä hävitä!

Juu, eiköhän se ole siinä tältä erää.
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X OLD WEST TALES RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

Uene

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #49 : Marraskuu 13, 2005, 20:21:12 »
Nykyään ei tule enää niin paljon akkareita luettua, mutta kyllähän se postiluukusta tipahtelee.

Jotenkin vaan tuntuu, että nykyään niin suuri osa siitä on aika kökköä ja latteaa ja väkisin hauskaa. Tai sitten musta on tulossa vanha ja tylsä... Njoh, pois se minusta! :) Mikistä en ole muuten koskaan oikein pitänyt, mutta Aku on ihan omaa luokkaansa.

Don Rosaa minä ihailen ihan valtavasti! Jo se miten hän osaa piirtää ja kuvata asioita. Hän on uskomaton! Ja kaikki ne yksityiskohdat ja taustalla kulkevat sähellykset. Minä olen aina tykännyt yksityiskohdista. Ja miten hän kuvaa ilmeet ja kaikki. Don Rosan kuvat ovat jo niin omaa luokkaansa, jo ne riittäisivät tekemään hänestä suosikki piirtäjäni.

Mutta ei. Se tapa millä hän valmistelee juttunsa, miten hän paneutuu niihin... Kaikki ne kivat pikku faktat siellä pohjalla. Ja ne juonet on muutenkin sitä luokkaa, että ei voi muuta kuin sanoa, että loistavaa :) Niissä jutuissa on oikeasti ideaa ja ne jää mieleen. Rosaa lukiessa ei voi muuta kuin nauraa ja ihailla samaan aikaan. Hänen juttunsa kaikessa loistavuudessaan ovat aidosti hauskoja.

Lempitarinani käsittävät aika lailla tarkalleen Rosan tuotannon. Le chevalier noir on kyllä ihana, se on jotenkin niin symppis juttu jatko-osineen :D