Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka  (Luettu 30023 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Chisa

• Angstisieni
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Mugiwara no Ichimi
    • Tylycon
  • Pottermore: DragonSky115
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Aku Ankka
« Vastaus #100 : Marraskuu 18, 2009, 20:48:35 »
Minä en tiedä, kuinka monta vuotta meille on tilattu Aku Ankkaa, mutta todella monta vuotta kuitenkin. Meillä on varastossa luultavasti yli 40 kansiollista Aku Ankkoja, en pysty laskemaan, kun ovat niin perällä…

Veljelleni tulee Roope Setä, niitä on kirjahyllyssä vähintään yksi rivi täynnä.

Meillä on KAIKKI Aku Ankan Taskukirjat. Ihan joka ikinen numerosta 1 lähtien numeroon 358. Uusin on nyt varmaan jo ilmestynyt, pitäis mennä ostamaan. Yhtä numeroa meillä on kaksikin kappaletta. :P

On meillä kyllä muutama muukin sarjakuvakirja.

Jokainen meidän perheessä lukee Akua syödessään. Oli kyseessä sitten aamupala, lounas, välipala, päivällinen tai iltapala, Aku on aina pöydällä. Useimmiten ei kuitenkaan jaksa viedä lehteä/taskukirjaa omalle paikalleen, ja pino pöydällä kasvaa kovaa vauhtia. X)
"You and I are going to be okay. You know that, right?"
"Who will tell the story of your life?"
R.I.P. Jatkis vol. 3 (11.8.2009-2.7.2011) ♥

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #101 : Marraskuu 19, 2009, 16:02:55 »
Meille Aku Ankka on tullut muistaakseni jo viisi vuotta. Mikään suurlukija en kuitenkaan ole, viimeksi luin tämän joka viikkoisen piristyksen varmaankin kuukausi sitten.

Itse en pidä ollenkaan Don Rosan sarjoista, minun makuun ne ovat liian erikoisia ja piirretty oudosti. Tykkään taas lukea sarjoja, jotka käsittelevät Mummon tilaa tai Akun lapsuutta, koska niissä harvemmin näkee tätä "Akun ja Roopen ainaista rahakiistaa".

Taskukirjat taas... Niitä meiltä löytyy muutama (itse ei olla yhtään ostettu, kaikki saatu tyyliin synttärilahjoiksi), ja ne on tullut useaan otteeseen luettua läpi.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2009, 16:21:41 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Musval

• Vuotislainen
  • Pottermore: LeviosaUnicorn19035
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #102 : Joulukuu 17, 2009, 11:54:41 »
Aku Ankka on kyllä ehdottomasti yksi lempparisarjiksistani, ellei ihan se paraskin. :D Meille on tilattu kyseistä lehteä varmaankin noin viiden vuoden verran. Välissä on ollut n. kahden vuoden tauko, jolloin emme lehteä tilanneet ollenkaan, joten en ole ihan varma asiasta. Taskareitakin minulta löytyy muutama.

Oma suosikkipiirtäjäni on ehdottomasti Carl Barks. Pidän piirustustyylistä ja tarinat ovat ehdottomasti mielikuvituksellisimpia ja parhaimpia. Myös Don Rosan tarinat ovat erinomaisia, hänellä on todella hieno ja yksityiskohtainen piirustustyyli. Välillä unohdun tuijottelemaan erityisen hienosti piirrettyjä kuvia lukemisen lomassa.
"Dancing is like dreaming with your feet." -Constanze

Poissa Catnip

• Mestarietsivä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #103 : Joulukuu 29, 2009, 14:42:44 »
Aku Ankkaa on tilattu meillä aina. AINA on meille tullut Aku Ankka enkä vois kuvitellakkaan elämää ilman Akua. >XDD Iskälle ja sen veljille on tilattu Aku Ankkaa jo silloin, kun ne vielä asui kotona. Kuukausi extra tulee meille myös, mutta taskukirjoja meillä on todella vähän. Kaikki lukevat sitä perheessämme, pikkuveli lukee vain taskareita ja me muut lehtiä ja kovakantisia. Minä ja iskä ollaan kovia Don Rosa faneja, mutta meillä ei ole ainuttakaan Rosan kovakantista. o__o Jotain kovakantisia on joissa on tarinoita eri piirtäjiltä ja niissä on muutama Rosan tarina. Lisäksi säilön kaikki lehdissä tulleet Rosa jutut kaappiini ja lueskelen niitä silloin tällöin. >D Harmittaa, kun en ole löytänyt Kirje Kotoa-tarinan loppuosaa ollenkaan. o.o Lehti on varmaan ajautunut roskiin tai jonnekkin... Kukaan tietää olisiko kyseistä tarinaa jossain kovakantisessa..?

Ja täälläkin luetaan Akua syödessä. :DDD Kokonainen laatikosto on varattu Akuilla ja siitä sitten kaivetaan joku lehti ja luetaan sitä. Niitä kasaantuu ruokapöydälle ja lojuu muuallakin ja äiti sitten raivoaa, kun niitä viljellään joka puolelle. Keskiviikkoisin iskä suorastaan ryntää postilaatikolle ja piilottaa Ankan ennen kuin minä tai äiti saadaan se käsiimme. Jos uusi lehti on hukassa siitä syntyy kauhea älämölö (varsinkin, jos sitä ei ole luettu vielä) ja se pitää löytää heti. :DDD

Lempipiirtäjiäni ovat Don Rosa (rakastan tuon tarinoita <3), Carl Barks ja Al Taliferro. Rosalla on mahtava ja omaperäinen piirrosjälki joka pistää ihanasti silmään, kun selailee lehteä. <3 Tarinat ovat todella mielenkiintoisia ja huumori on mahtavaa. :D Lempitarinoitani Rosalta ovat White Agony Creekin Vanki, Kirje Kotoa ja melkein kaikki Roopen nuoruudesta kertovat tarinat. Roope Ankan Elämä ja Teot (ykkönen ja kakkonen) on lainattu monta monituista kertaa kirjastosta ja melkein itken kun luen niitä. :DDDD
Lempihahmojani ovat Hortensia, Roope, Kultu Kimallus, Aku, Roopen isä Fergus, Angus-setä, Karhukoplan tyypit, Milla Magia, Kulta-Into Pii ja Matilda.

Scrooge

• Ankeuttaja
« Vastaus #104 : Tammikuu 01, 2010, 22:04:39 »
Mitä kummaa? En ole vielä kirjoittanut tänne!

Meille Aku Ankka-lehti on tullut vuodesta 2001 saakka, jolloin opin lukemaan. Lehteä tulee yhä ja toivottavasti pitkäänkin, sillä isotätimme tilaa sitä.

Meidän perheessämme olen ainoa, joka lukee näitä ihanuuksia. Äiti selailee joskus, harvoin, eivätkä siskot tai isä lainkaan. Se on sinäänsä kummallista, sillä äitini n. 50-60 taskaria + n. 10-15 Roope-setää ovat yhä tallella hänen lapsuutensa jäljiltä. Isänikin luki pienenä, mutta ilmeisesti he eivät vakuuttuneet hirveästi tai sitten aikuisuus teki heistä tylsiä jäpättäjiä(niin, minulla on loistava suhde vanhempiini). Se on sinäänsä sääli, että he eivät lue, sillä en oikein pysty keskustelemaan sivistyneesti Aku Ankasta kenenkään kanssa, paitsi tätini miehen kanssa, jos häntäkin näkisi. Myös ekaluokkalainen serkkuni on kunnon Ankka-fani, mutta hänestä ei saa aina järkevää sanaa irti. Hän on tosin keksinyt omia supersankareita :D Näin piirrustuksen hänen seinällään, jossa olivat nämä kaikki perus Taikaviitat, Superhessut ja sitten siinä oli vielä myös joku silinteri! Harmi. kun en muista sitä etuliitettä, mutta hauska se oli.

Minulta on usein kysytty miksi luen Aku Ankkaa tai mikä minua siinä viehättää. En todellakaan tiedä vastausta. Tiedän vain, että keskiviikkoa on kiva odottaa, ja lainaan kirjastosta yhdellä kertaa vähintään viisi Aku Ankka-sarjakuvaa eri muodoissa. Kovakantisina, taskareina... Itse asiassa lainaan enemmän kuin ostan, sillä olen suurinpiirtein yhtä pihi kuin Roope :D

Piirtäjistä tunnistan suuren osan, mutta nimiä en millään muista. Jossain vaiheessa erotin jopa Mau ja Bas Heymansin piirrosjäljen, mutta se on hieman ruostunut, sillä en enää jaksa tarkistaa kumpi piirtä sieraimet ja kuka ei :P
Lempipiirtäjiini lukeutuu tottakai itse mestari Carl Barks, sekä Don Rosa, Vicar, ja oma ankka-piirtäjämme Kari Korhonen. Unohdin taas Daan Jippesin listalta. Hänellä on ehkä parhaimmat Sudenpentu-tarinat. On niitäkin piirtäjiä, jotka sivuutan erittäin nopeasti, kuten William van Horn. En ole koskaan tykännyt, ja sen takia joku muinainen William van Horn-erikoisnumero oli yhtä tuskaa.

Suosikkihahmoni on ehdottomasti Roope Ankka. Hän on ihana, varsinkin Don Rosan tarinoissa. Vanha mies, jolla on kultaisista kultaisin sydän. Hänen nuoruutensa on uskomattoman mielenkiintoista. Myönnettäköön, että suhde Kultu Kimalluksen kanssa siinä kiinnostaa muiden seikkailujen lisäksi.

Poissa Flexo

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #105 : Joulukuu 01, 2010, 11:40:12 »
Meidänkin perheelle tilattiin alunperin akkaria, mutta se lopetettiin n. vuosi sitten. Tarinoitten taso vain laski, kuin lehmän häntä, piirtäjät olivat keskinkertaisia ja juonet toistivan samaa (huonoa) kaavaa.
Tuntuu siltä, että nyky käisikirjoittajat olettavat, että Aku Ankan tarinoitten ei tarvitse olla oikein mitään, koska niitä lukevat pääasiassa lapset.
Rosa on kyllä aina tehdyt hyviä ja hauskoja tarinoita, mutta nyt hänkin on menneyt eläkkeelle joten ei ole oikein mitään järkeä enää luke Akkaria.
Lopuksi on ihan pakko sanoa, että minä olen aina inhonnut Carl Barksin tarinoita. Ne on vain niin huonoja, tyhmiä ja itseään toistavia.

Poissa Koala

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #106 : Toukokuu 11, 2011, 21:49:07 »
Akkarit on suosikki sarjiksiani. Don Rosa on tehnyt hienoja sarjakuvia, mutta olemassa on toki myös muita hyviä piirtäjiä. Lempihahmojani ovat: Aku Ankka, Tupu, Hupu ja Lupu ja Iines (silloin kun hän ei ole niin äkkipikainen ja ärtyisä Akua kohtaan) Tykkään lukea myös Riitta & Kuuno sarjiksia ja niitä, joissa Roope ja Kroisos kilpailevat.

Minitaskareissa on välillä ihan hyviä sarjiksia ja niissä on hauskat esittelyt viimeisillä sivuilla. Minitaskaria on tosin vähän vaikea pitää kädessä.

Lainaus
Ja täälläkin luetaan Akua syödessä. :DDD

Sama täällä. Mulla on aina akkari kädessä, kun syön. Paitsi sitten, jos syön mustikkakeittoa...

~Koala

Poissa Randomi

• Vuotislainen
« Vastaus #107 : Heinäkuu 24, 2011, 15:53:17 »
Meille on tullut akkari jo varmaan kymmenen vuotta, en oo ihan varma, taskareitakin on muutamia... Rakastan Aku Ankkaa koska se on vaan niin kivaa luettavaa :D Se vähän harmittaa, että nykyisin akkarissa tarinat toistaa aika paljon itseään, juoni on tosi helppo arvata yleensä... Don Rosa on ehdoton lempparini, hän tekee hienoja tarinoita ja tykkään piirustustyylistä :))

Suosikkihahmoni on ehdottomasti Roope Ankka. Hän on ihana, varsinkin Don Rosan tarinoissa. Vanha mies, jolla on kultaisista kultaisin sydän. Hänen nuoruutensa on uskomattoman mielenkiintoista. Myönnettäköön, että suhde Kultu Kimalluksen kanssa siinä kiinnostaa muiden seikkailujen lisäksi.

Samaa mieltä! Joissain tarinoissa hänet esitellään pelkäksi saituriksi jolle raha on ainut tärkeä asia, mutta monista tarinoista tulee ilmi että hän on paljon monitasoisempi hahmo. Kaiken kaikkiaan erittäin mielenkiintoinen ja ihana hahmo mielestäni, jolla on kova kuori mutta hyvä sydän (:

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #108 : Huhtikuu 17, 2014, 18:30:19 »
Meille tulee Aku vieläkin vaikka ikää alkaa olemaan jo ihan hirvesti. Joskus muinoin kun olin kolmen vanha meidän vanhemmat tilasivat Akun minulle ja sen jälkeen sitä on tullut noin 25-vuotta edelleenkin jaksan lukea näitä uusiakin juttuja vaikkakin vanhat ovat parempia.
Olen tavallaan ylpeä kokoelmastani joka tällä hetkellä on kertynyt, koska minulla on joka ikinen Aku Ankka vuodesta 1976 tähän päivään. Minulle tarjottiin joskus hyvätkin rahat noista vanhemmista Akuista mutten suostunut myymään niitä, koska niillä on kuitenkin jotain tunne arvoa lapsuudesta.
Myönnän kyllä, että Rosan piirtämät Akut ovat kaikkein parhaita ja tarinatkin ovat yleensä olleet vallan mainioita mutta kuitenkaan Rosa ei pärjää vanhoille mestareille eli Barksille ja Waltille itselleen.

Meillekin tulee vielä Aku joka keskiviikko postilaatikkoon,  vaikka meistkin pikkuveli on jo vuota vailla täysi-ikäinen. :D
Alun perin Akun tilasi edesmennyt ukkini minulle, kun olin 6, ja opettelin lukemaan ennen kouluunmenoa.

Ankkojen ja hiirien sun muitten ankkalinnalaisten seikkailuja lukiessa oppi ihan vahingossa lukemaan itsekin, ja vielä, kun isä otti joskus syliin, ja luki ääneen, ja antoi samalla katsella kuvia, tai tavasi yhdessä pitkiä sanoja.
Ukkia ei enää ole, vaikkakin hän on yhä muistoissani. :´)
Mutta Akkari tulee yhä. :D

Suosikkihahmoni on ehkä Iines, toisen nimeni kaima, kaikkiaan hyvä hahmo, ja ajoittaiset kolmiodraaman Akun, Hannun ja Iineksen välillä ovat huvittavaa luettavaa kun Hannun onni ei riitäkään loppuun asti. :)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 16, 2014, 23:16:12 kirjoittanut Helmiina »
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #109 : Marraskuu 04, 2015, 20:34:18 »
Meille tuli Aku Ankka n. -95 - -05. Ja tossa välissä oli taukoa jossain vaiheessa.

Ite pidän eniten ehkä Rosan piirrostyylistä ja tarinan kerronnasta.

Mustakin ne tarinat toistaa aika paljon toisiaan. Yleensä joka hahmolla on jokin tietty kaava mitä ne toista. Aku yleensä on joko työttömänä, saa potkut sarjan aikana tai on töissä Roopella. Tupu, Hupu ja Lupu lintsaa koulusta tai niillä on joku Sudenpentu juttu menossa. Hannu yleensä kilpailee Akun kanssa Iineksestä. yms.

Viime viikon Aku Ankan jonka luin kirjastolla oli yhessä sarjassa mielenkiintonen ajatus. Tarinan ideana oli että Milla Magia oli joutunut opettajaksi taika kouluun, Milla työskenteli siellä että saisi rahaa ostaa niitä poppaskonsteja saadakseen varastettua Roopen ensilantin. Idea ois ollut muuten loistava, mutta koulu oli saanut liikaa vaikutteita Tylypahkalta. Selkeimmin esitettyyn opiskelija kolmikkoon kuulu kikkara päinen tyttö, pyöreät silmälasit omaava poika ja joku kolmas tyttö eli aika ilmiselvä nyökkäys Hermionelle, Harrylle ja Ronille. Rehtori ja tämän kaksi opettaja kollegaa olivat aika selvät Dumbledoren, Kalkaroksen ja Minervan kloonit, rehtorin nimikin oli hyvin lähellä Dumbledoren nimeä. Minua ei haittaa että Aku Ankassa tehtäis jotain Harry Potter kopioita mutta tekisivät rehellisesti jonkun parodian tai selkeästi oman taika koulun. Tarina ei missään mielessä ollut huono, mutta kun viidestä sarjan seitsemästä päähenkilöstä saa pahat Potter vibat niin voidaan kysyä että oliko käsikirjoittaja/piirtäjä olleet vaan laiskoja eivätkä olleet jaksaneet keksiä omia velhoja/noitia. Merlini koulun rehtorina tai oppilaana olisi ollut parempi koska se ei liity noin tarkasti mihinkään tiettyyn sarjaan.