Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka  (Luettu 30127 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

jackie

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« : Joulukuu 20, 2002, 17:41:02 »
Tämä on maailman paras sarjakuvalehti ikinä.
Kiittäkäämme disneytä. :)

Kuinka moni tilaa Aku Ankkaa? Kuinka kauan?

Meidän perhe on tilannut Aku Ankkaa ainakin niin kauan, kuin minä olen elänyt. Emme tilaa enää, lehtien taso on huonontunut, mutta vanhoja akuja on aivan ihana lukea silloin kun ei ole mitään tekemistä.
Pienenä tölläsin kaikkia telkkuaku-leffoja, ja vieläkin rakastan katsoa videolta hassuja kommelluksia.

Minusta on älytöntä, kuinka Aku Ankka joskus haluttiin kieltää (tai kiellettiin...? dunno) lapsilta, koska perheet eivät olleet kokonaisia. Tupu, Hupu ja Lupu ovat Akun sisarenpoikia, Leenu, Liinu ja Tiinu Iineksen veljentyttöjä... Mortti ja Vertti... Sitä rataa.

Haluaisin teidänkin mielipiteitä akkarista tänne. en itse ehdi enää kirjoittaa.

Newilya

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #1 : Joulukuu 20, 2002, 18:04:51 »
Minä tilaan. Olen tilannut jo 6 vuotta. ;)

Olen myös tilannut Roope-setää, ja tilaan Kuukauden Sarjisekstraa ja
tietenkin olen hamstrannut paljon taskukirjoja.

Aku on ihan paras. Minä rakastan Don Rosan sarjiksia, ne ovat parhaita.

Minulla on reippaasti yli 100 taskukirjaa.
Olen tilannut akuankkaa 6 vuotta + siskoni 3 vuotta.
Tilasin Roope-setää kahden vuoden ajan.
Olen tilannut sarjisekstraa kohta vuoden ajan.
Tyhjennän lähimpien divarien hyllyt akuankoista.

Olen addikti. ;)

Mitenköhän monta Aku-Mikki_Hessu piirrettyäkin olen katsonut, saati sitten elokuvaa.
Monta kymmentä varmaan.

Luin jopa pienenä Aku Ankkaa, vaikken osannut lukea. ^^;
katselin kuvia ja keksin itse juonen. Hauskaa.

Ja eikös Aku Ankka kielletty joskus koska ankoilla ei ollut housuja jaloissaan?
Näin muistaakseni äikän openi sanoi.

Yleissivistykseni on tullut Aku Ankoista. Osaan historiaa tuplasti enemmän
koska luen akkareita. Ja ne ovat aivan liian ihania, jotta niitä ei voisi lukea.
Taso on tietysti vähän huonontunut, mutta sille kai ei voi mitään.
Rosa rlz silti. ^__~

Minä en osaa sanoa nyt mitään järkevää, mutta nuo olivat ensimmäiset "kirjat" ja lehdet mitä olen koskaan lukenut.
Ja tiettyhän minä niitä luen vieläkin, suuremmalla innolla vieläpä. ;)

Agrippa

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #2 : Joulukuu 20, 2002, 18:46:40 »
Höh, kyllä Barks voittaa kaikki.
 Niin, minä en ollenkaan tiedä, kuinka kauan meille on tullut Aku. Niin kauan kuin minä muistan, ainakin, ja kellarista löytyy aina joskus sellaisia 70-luvun Akuja, niin että kaipa meillä ollaan akuiltu jo vuosikymmeniä.
 En ole koskan hirveästi välittänyt Taskukirjoista. Niiden tarinoissa on aina jokin hyvin seikkailullinen juoni, jossa matkustetaan jonnekin ja pelastetaan jotakin ja jotakin... Eivät ole niin hauskoja kuin lehdet :(  
 Minusta tuntuu (mikä onkin varsin todennäköisesti pelkkä tunne) että kuvat Aku Ankoissa eivät ole niin kirkasvärisiä ja yksinkertaisia kuin ennen. (Paha juttu minun mielestäni). Ehkä sillä on osuutta asiaan, että ennen Barks selkeinen kuvineen oli kunkku ja nyt taas Rosa, jonka kuvat on aina ihan täyteen ahdettuja... Kukaan muu ei tietenkään ole huomannut mitään?
 Meidän äidinkielenopettajamme on sitä mieltä, että Aku Ankassa käytetty suomen kieli ei ole niin tasokasta kuin ennen. Hän kritisoi nyky-Akujen kieltä siitä, että pienten lasten on vaikeampi ymmärtää sitä kuin muinoin. No, en ole itse havainnut...

Poissa dofsky

• Vanha
  • Ylihörhö
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Rohkelikko
Aku Ankka
« Vastaus #3 : Joulukuu 22, 2002, 00:22:11 »
Meille tulee Aku vieläkin vaikka ikää alkaa olemaan jo ihan hirvesti. Joskus muinoin kun olin kolmen vanha meidän vanhemmat tilasivat Akun minulle ja sen jälkeen sitä on tullut noin 25-vuotta edelleenkin jaksan lukea näitä uusiakin juttuja vaikkakin vanhat ovat parempia.
Olen tavallaan ylpeä kokoelmastani joka tällä hetkellä on kertynyt, koska minulla on joka ikinen Aku Ankka vuodesta 1976 tähän päivään. Minulle tarjottiin joskus hyvätkin rahat noista vanhemmista Akuista mutten suostunut myymään niitä, koska niillä on kuitenkin jotain tunne arvoa lapsuudesta.
Myönnän kyllä, että Rosan piirtämät Akut ovat kaikkein parhaita ja tarinatkin ovat yleensä olleet vallan mainioita mutta kuitenkaan Rosa ei pärjää vanhoille mestareille eli Barksille ja Waltille itselleen.
Jumalan viimeinen sana luoduistaan: "Valitan aiheutunutta häiriötä."

Poissa JFA

• Halihörhö
  • Henkihörhö
  • Pyhmis
    • Facebook
  • Pottermore: StoneSnidget154
  • Tupa: Puuskupuh
Ik.
« Vastaus #4 : Joulukuu 22, 2002, 10:42:56 »
Aku Ankka on tullut monen monta vuotta tähänkin talouteen. Lähinnä minulle. Tulee edelleenkin. Yhdessä Roope-sedän ja Aku Ankan kuukausiekstran kanssa.

Akkareita minulta löytyy noin tuhannen kappaleen verran. Kaikki hyvässä (*köh*) järjestyksessä komerossa. Roope-sedät ovat kaikki tuossa hyllyssä, seitsemää lehteä lukuunottamatta.
Taskareitakin löytyy, pari sataa. Tänä vuonna en ole yhtään ostanut. Ei ole vain.. tullut ostettua.

Barks on nero. Minulta löytyy kaikki kymmenen Juhlasarjat-kirjaa.
Rosa on mahtava myös. Barksin tarinat ovat hienoja, mutta Rosa päihittää Barksin piirtämisen taidossaan. Minulla on kaikki Rosan nämä umm.. albumit? Siis, esim. Kadonneen kirjaston vartijat, Roope Ankan elämä ja teot etc. Wow. Tuo jälkimmäinen varsinkin. Upea kirja.

Aku Ankka on jotain.. jotain uskomattoman upeaa. Ei ole toista sen vertaista.
Minä en heitä noita lehtiä ikinä pois minnekään.

JFA
Petunia Dursley for the next DADA teacher. Seriously!

Satsuki

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #5 : Tammikuu 05, 2003, 17:39:17 »
Olen vannoutunut Don Rosa- ja Barks-fani. Aku Ankka on tullut meidän perheeseen minun nimelläni siitä lähtien, kun olin noin 1-vuotias. :)

Nykyään Aku Ankan juttujen taso on mennyt jotenkin "massatuotannoksi" eikä sarjoissa ole enää samaa nokkeluutta ja perinteikkyyttä kuin esim. vielä 80-luvulla. Yleensä luenkin äitini vanhoja, 60-70-luvulla ilmestyneitä Aku Ankkoja.

Piirtäjistä jo mainittujen Rosan ( = nero) ja Barksin (samoin) lisäksi voisin mainita suosikikseni William Van Hornin, jonka letkeä piirrostyyli ja kaikenkaikkiaan ihanat sarjat saavat minut nauramaan.

Mikki Hiiri -jutut ovat tylsiä. Absolutely. Ankkoja sen olla pitää. =)

Poissa Freya

• Green Dragonflight
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • + The Song of Life +
Aku Ankka
« Vastaus #6 : Tammikuu 05, 2003, 17:59:40 »
En enää edes muista miten monta vuotta olen tilannut Akua, mutta aloitin sen joskus...varmaankin ala-asteen alussa. Tykkään eniten Don Rosan tarinoista ja yhden toisen jonka nimeä en nyt muista (en jaksa raahautua katsomaan mikä sen nimi oli, joku vähän tuntemattomampi.) Tykkään eniten Ankka-tarinoista, ja on Mikitkin ihan...hyviä mutta ärsyttää vain se kun joka Mikki-tarinassa on joku rikos ja sitten tulee salapoliisi-Mikki ja ratkaisee kaikki superälynsä avulla...Niistä vain heti arvaa miten juttu päättyy kun Mikki on jotenkin niin täydellinen. Enkä ole muutenkaan mikään rikosjuttu-fani.

Hannusta en tykkää myöskään. Se on niin ärsyttävän onnekas. Monesti se on varastanut (tai no, sen onni on varastanut) Akun rahoja esimerkiksi... Hannu voitaisiin heittää vaikka samantien putkaan ja jättää sinne.  Hessu on tylsä. En tykkää siitä yhtään. Se on vain niin tyhmä. Se ärsyttää. Ankat on, niinkuin jo sanottiin, parhaita. Minulle tulee myös Roope-setä, ja sekin on tullut jo monta vuotta. Ja varmaan tuleekin vielä monta vuotta :3
I've been fire, fed by the four winds. I've been water in the stream. And a drop of dew on the culm.
I've been clay in the hands of a potter. I've been rosin of a tree, and a leaf, by the breeze carried away.

Kuuttis

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #7 : Tammikuu 12, 2003, 20:12:36 »
Akkarit ruuls. Paras hahmo on ehdottomasti... öö... no pidän kovasti ainakin tupusta, hupusta ja lupusta, ja sitten on tietysti Hannu Hanhi ;) Joo, se ruuls, vaikka oikeassa elämässä mä varmaan vihaisin sitä. Itse aku on ihku myös.

Meille on aku tullu varmaan iät ajat, ainakin kuusi vuotta. Juu, melkeinpä tasan kuusi vuotta. Onhan se vähän huonontunut, mutta on sillä varaakin. Akut on loistavia. Kuukausiliitteen jutut on vielä parempia. Barks on parempi kuin Rosa; minä pidän kovasti Barksin ihastuttavasta piirrustustyylistä; kovin sydämmellinen ja sellainen... ihku. Tunteikas , voisin sanoa, vaikka akkareissa ne tunteet nyt on yleensä lähinnä hauskoja. Mutta välittyvä, tai silleen, ne fiilikset välittyy kivasti. Jos tajuatte? Rosa on mielestäni hiukan... tekninen, vaikka ne pienet yksityiskohdat on ihastuttavia.

-kuude

Salmakia

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #8 : Huhtikuu 01, 2003, 20:08:44 »
Olen tilannut Akkaria vuodesta 1993, toisin sanoen siitä lähtien kun menin kouluun. Monet vuodet olin riemuissani jokaisesta sarjasta, mutta yksi piirtäjä on ollut ylitse muiden jo ihka ensimmäisestä akkarinumerostani: Don Rosa. Silloin seitsemänvuotiaana luin huolella läpi saamani lehtisen, ja rakastuin totaalisesti Rosan tyyliin jota tuossa numerossa edusti Klondiken keisarin ensimmäinen osa.. Siitä pitäen olen ollut fani, ja kun ikää on karttunut faneus on vain lisääntynyt! Rosan tyyli on ylittämätön. Kunnioitus Barksin sarjoja kohtaan, upea piirrostyyli, erittäin hyvä huumori, maailman uskottavuus, entistä paremmin esitetyt hahmot ja tarinoiden eeppisyys, ach, tuo kaikki yhdessä menee suoraan sydämeen. ;) Ja hänpä saa minut jopa itkemään. Enpä olisi uskonut itkeväni sarjakuvaa lukiessa, mutta nämä ovat jollain toisella tasolla. Vaikka olen lukenut sarjat herra ties kuinka monta kertaa, pillitän aina muutamissa kohdin Elämä ja teot-sarjoja, ja Yukonin sydämen lopussa.
Olen tullut siihen tulokseen, että olen sitten kerettiläinen tai en, Roope Ankan elämä ja teot on TSH:takin parempi "kirja". :D Ja olenhan sentään ollut fani kahdeksan vuotta viimeksi mainittua kauemmin.. Minusta Rosa käsittelee hahmoja paremmin kuin Barks koskaan, vaikka hyvin hänkin sen tottakai teki. Suosikkihahmoni on tietenkin Roope, sitten Aku ja pojat. Sehän se on, se ankkaperhe, kaikki muut hahmot ovat ylimääräisiä. Suosikkisarjoja.. hmm. Niitä on varmaan aika monta.. Kuparikukkulan kuningas, Transvaalin tuittupää, Klondiken keisari, Olla kuin ei olisikaan, Matka maan keskipisteeseen, Yukonin sydän, Paino-ongelmia ja Kaikkein mieluisin lahja. Rosan sarjat ovat ilahduttavan aikuisia Akkarin tavallisen tavaran, naivien vitsijuttujen rinnalla.. Nykyään en jaksa lukea koko lehdestä Rosan lisäksi kuin Barksit, ja useimmiten myös Van Hornit ja Jippesit. Al Taliaferron ja Manuel Gonzalesin lyhyet vitsisarjat ovat kyllä kieltämättä hyviä nekin, mutta lähinnä ajanvietettä. Mikki-sarjat minua eivät ole koskaan erityisemmin kiehtoneet, koko hahmosta pidän suunnilleen saman verran kuin Rosa. :P Tylsä, persoonaton otus joka kelpaa lähinnä norsun jalan alle liiskattavaksi. ;) Nortsit akkarisarjat eivät voisi nykyään kiinnostaa hyttysen kakan vertaa. :P Kun en enää "uskokaan" mihinkään sarjoihin Barks/Rosa-universumin ulkopuolella.

Rosalta minulla on kaikki Suomessa ilmestyneet sarjat(jouduin juuri ostamaan kokonaiset vuosikerrat 1995 ja 1997, vaikka tarvitsin välistä vain yhden numeron kummastakin.. mutta onpahan kokoelma täydellinen.), kaikki neljä kirjaa, sukupuujule-yms herkut, ja vielä koneella *iso* tiedosto piirroksia ja skannattuja sarjoja(näiden joukossa kaikki ei-vielä-Suomessa-ilmestyneet)Miten mielelläni lukisin vaikka kaikki hänen sarjansa alkuperäisversioina, jotkut hyvät jutut ovat ikävästi vesittyneet suomen kieleen ja ilmapiiriin sopeutettuna. :/ Nimmaria ei ole, mielelläni sellaisen hankkisin.. mutta kun englantini on takkuista takkuisempaa kun joudun sitä puhumaan, saati sitten tuollaisessa tilanteessa, siksi en ole uskaltanut hakea. :P Ja seinälle saan kehystettynä Roopen elämä ja teot -potretit, jotka taannoin Roope-setä lehdessä ilmestyivät.. jahka vain saisin kolmannen, eli Julman maan jehun. Ei kukaan täällä haluaisi myydä omaansa _hyvään_ hintaan?
Sitten tuo Barks, mielestäni toiseksi paras sarjakuvapiirtäjä maailmassa, Rosan jälkeen tottakai.. Piirrostyyli on kyllä hyvä, mutta yksityiskohtien puute ja vähemmän huolella piirretyt hahmot, vähäisempi huumori, jotenkin paljon epäuskottavampi maailma tapahtumineen, ja muutamat muut seikat aiheuttavat sen ettei hän minun mielestäni yltänyt lainkaan samaan kuin Rosa. Barks-kokoelmani on vielä aika epätäydellinen, juuri nyt, kun Rosista ei tarvitse enää huolehtia, olen sitä täydentämässä.. kun edes Juhlasarjat saisin ensin kaikki hankittua! Barksinkin kohdalla tulee mieleen että se on suuri harmi ettei näitä ankkasarjiksia ilmesty Suomessa sellaisina mukavina, alkuperäiskielisinä, kovakantisina kirjoina.. :roll: Mielellään hänen sarjojaan lukee. Ja vaikkei lukisikaan, oikean Rosa-fanin pitää tietenkin ne joka tapauksessa lukea, jotta ymmärtäisi kaiken sarjoissa.. suosikkisarjoja.. ääh, enhän ole kaikki vielä edes lukenut.. No, jostain syystä yksi suosikeistani taitaa olla Kultaisten kattojen kaupunki. Muitakin on, mutta tuo tulee ensinnä mieleen.
Daan Jippes onnistuu erinomaisen hyvin puhtaaksipiirtämään Barksin sarjoja, mutta omillaan hän ei ole minusta mikään erityinen.. Van Hornilla on paljon paremmat juonet, ja Jippesiä en osaa enää entisenlailla kunnioittaa sen jälkeen kun huomasin että hänhän kehitti Roopelle omaan sarjaansa "velipuolen", suomenkielistä nimeä en muista mutta typerä hahmo jokatapauksessa. Ja turha. Otan nämä ankka-asiat ehkä turhankin tosissani.

Edit: äsh, oliko se sittenkin van Horn? Ehkä haukuin väärää puuta. ;)
Mutta Jippesistä jäi minulle paha maku suuhun sen jälkeen kun sain käsiini kyseisen herran kokoelman ihmissusia ja sudenpentuja, koska eräässä nykypäivän "barksilaisia" piirtäjiä käsittelevässä pätkässä hän tuntui mielestäni hyvin perusteettomasti ja epäasiallisesti arvostelevan erästä nimeltämainitsematonta ykkössuosikkipiirtäjääni. Mrr. Nimiä mainitsematta, tietty..

Poissa Olivia Outo

• Vuotislainen
Aku Ankka -valinta vankka :p
« Vastaus #9 : Huhtikuu 08, 2003, 15:58:43 »
Täytyy myöntää että jos joku minua sykähdytti tällä tavalla ennen Pottereita.. se oli Rosan jutut.

Olen fanittanut Rosaa siitä lähtien, kun sain tämän ensimmäisen jutun käsiini. Toiveammattini oli sarjakuvapiirtäjä, nimenomaan Akkari-piirtäjä, mutta siitä on jo aikaa. Nyttemmin olen kallistunut kirjailijan tms. uraa kohti. Houkuttelevaa.

Rosan jutut ovat ennemminkin taidetta, kuin sarjakuvaa. Pikkutarkat yksityiskohdat, nokkela juoni, äärimmäisen huvittavat irtovitsit. Hän näkee hirveästi vaivaa juttujensa eteen. Monilla on Aku Ankasta väärä käsitys; että se on lapsellinen lehti ja juttujen taso on suorastaan ala-arvoista. Väärin. Rosan juttuja luettuaan, ei voi olla enää tätä mieltä. Olen itsekin osittain sitä mieltä, juttujen taso on laskenut huomattavasti. Tilaan Aku Ankkaa oikeastaan vain siinä toivossa, että mukaan eksyisi Rosan tai Barksin juttu. Barks nyt on ehdoton klassikko. Sääli vain, että ukko kuoli muutama vuosi taaksepäin. Rosan esikuva onkin Barks.

Amerikkalainen Rosa ihmettelee jatkuvasti Suomea. Onhan Suomi maailman Ankkahulluin kansa. Hän on kiinnostunut kaikesta Suomeen liittyvästä. Tuntee taatusti Kalevalan paremmin kuin minä (onhan hän tehnyt Ankkasarjakuvaa Suomesta, Kalevalasta. Muissakin hänen jutuissaan on viittauksia Suomeen. Olkaamme ylpeitä O.o ).

Taskukirjat ovat mielestäni jutain sanoinkuvaamatonta. Siis kaikkea muuta kuin positiivisesti. Yäkyäk. Aku Ankan maine on pilalla. Surkean huolimattomasti tuherrettujen "sarjakuvien" juoni on sekava ja surkea. Surullista on, että nykyään Aku Ankka lehtiinkin ovat taskukirjatuhertajat saaneet juttujaan tungettua. Päätoimittaja on seonnut.

Suuresti minua harmittaa se, kun muistan lukeneeni joskus kauan sitten Rosan Olla kuin ei olisikaan, mutten harmikseni muista siitä juuri mitään. Sitten luin jostain, että se kuuluu Rosan omiin suosikkeihin, joten nyt tahtoisin kovasti sen lukea. Tietääköhän kukaan, mistä voisin tuon äskenmainitun jutun saada käsiini?

Ja nimmaria tietty halajan. Jos saisin tavata kaksi ketä-tahansa-ihmistä, ne olisivat Rowling ja Rosa. Ehdottomat ykköset. Ei kukaan sattumoisin tiedä, minne voisi Rosalle pistää _ihan_oikeata_postia_, sähköinen kun on kuitenkin niin epäluotettava?

Lisää juttua Don Rosasta löytyy täältä ja täältäkin pitäisi saada jotain tiedonpoikasta. Sähköpostia voi Rosalle pistää donrosa@iglou.com

Aku Ankan sivut ((eijei, en minä mainosta))

*muoksmuoks-supermuoks* Mitens ne linkit nyt noin temppuilee, ääk, kirjoitusvirhe.
Mäyrä on tyytyväinen rakennettuaan sokeripaloista kirahvin.

pilami

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #10 : Toukokuu 24, 2003, 23:36:58 »
Ei olisi keskiviikkoa ilman akua ankkaa.
*meinasi joutua paniikkiin ratsastusleirillä*

Miksiköhän juuri keskiviikko? Miksei vaikka tiistai tai perjantai?
Ehkä se vain piristää keskellä vikkoa.
Akun seikkailuja jaksaisi lukea vaikka pino kaupalla. Meille on tilattu Akkari ainakin 15 vuotta. Vanhoja lehtiä on ihana lukea riippumatossa kylmän limun kanssa (off...)

No, Pidän Aku Ankassa kaikista muista sarjakuvahahmoista paitsi mikistä, kun hän on niin itserakas ja selvitää kaikki jutut ja sitten ollaan niin tekopyhää... (Mulla on ongelma tän kanssa)

Don Rosan piirtämät sarjakuvat on loistavia, varsinkin ne, missä Milla on taikonut Roopen ja Akun ylösalaisin maailmaan ja se kun ´joku sanoi jokun sanan niin Aku ja Roope unohtivat mitä tämä asia tarkoitti. Se oli hupaisaa!

Yavanna

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #11 : Toukokuu 27, 2003, 09:07:33 »
Heij, tämä onkin mukava keskustelu.

Minäkin olen todellinen ankka-addikti.. Olen tilannut akua käytännössä koko ikäni, 15 vuotta. Roope-setä minulle on tullut kai 8 vuotta tai jotain?
Akkareita löytyy hyllystä pari sataa, en ole laskenut. Harmittaa, kun jossain vaiheessa jouduin kuskaamaan niitä divariin muovikassillisen kauheassa rahapulassani. :(

Minulla on myös joitakin erilaisia Ankkakirjoja, esim. Roope Ankan elämä ja teot, sekä kaikenlaisia kesäextroja sun muita. Lisäksi keräilen Päivästä Päivään -strippikokoelmia, ne on ihania.:) tosin minulla on niitä vasta neljä kokoelmaa.

Suosikkipiirtäjäni... Taliaferro on loistava, samoi Rosa. Ei minulla oikeastaan ole mitään suosikkia, luen kaiken mitä käsiini saan kummempia katselematta. Olen joskus toivonut, että voisin joskus tavata Rosan ja tutustua henkilöön, joka osaa piirtää noin hyvin... Joskus olisi myös ihanaa päästä jonkinlaiselle sarjakuvanpiirtämiskurssille.:)
Olihan Akussa se sarjakuvakoulu ja onhan koulussakin ollut joskus jotain sarjakuviin liittyvää, mutta olisi hienoa päästä asiansa osaavan piirtäjän oppiin joskus. Toivottavasti kaupunki järjestää joskus jonkin kurssin... tietääkö kukaan mitään sarjiskursseja uudella maalla?

Urvelo

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #12 : Toukokuu 28, 2003, 21:18:58 »
-Minulle on tullut Aku Ankka vuodesta -93 alkaen.
-Minulle on tullut Roope-setä vuodesta -96 alkaen.
-Minulla on kaikki ilmestyneet AATK:t vuodesta -95 lähtien.

Minulla on myös erittäin paljon noiden kaikkien irtonumeroita ja muuta vastaavaa.

Hyllyissä on:
 -25 täyttä AA-kansiota, ja irtonumeroitakin piisaa
 -13 RS-kansiota ja paljon irtonumeroita
 -melkein 200 AATK:ta
 -erittäin paljon muita Aku Ankka-aiheisia sarjakuvia.

Eli siis: luen paljon sarjakuvia!

Huomautus: Olin vuonna -93 vasta 4-vuotias, mutta tajusin täysin mitä lehdissä luki. Olen siis käytännössä myös lukenut ne kaikki heti saatuani ne. Olen saanut niitä myös kirpputoreilta, divareista ja muista vastaavista paikoista.

Nellukka

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #13 : Toukokuu 28, 2003, 21:36:34 »
Minä tilaan.
Me ollaan kait tilattu nyt *laskee*...
Jos niitä lehtiä löytyy vuodelta -96, niin ollaan tilattu seittemän vuotta?
Noh, kuus-seittemän vuotta. Minusta ne on todella hyviä.
Don Rosat on parhaimpia! Luen ne aina ja odotan innolla sitä seuraavaa.
Viimee kesä-partioleirillä (Kerkällä) kun syötiin puhuttiin Akkareista ja sitten ne rupes selittää että ne on tosi opettavaisii, Don Rosat siis. Kun niissä on kuulemma jokin opettava aihe tai jotain. Tosin sitä ei kestänyt kauan kun piti mennä Kanttiiniin ;]
Minä muistan parhaiten sen Aku ja se vanha ystävyys jengi juttu (juu, tosi hyvin kun muistan nimenkin) kun Aku jättää alussa Tupun, Hupun ja Lupun johonkin partio-hommaan taas ja menee sitten ja saa kyytiinsä matkan varrella sen papukajan. Se on kiva.
Myös se 1997 nr. 1 kait (eli siis en ole yhtään varma, tainoh, vähäsen), siinä on Iines juttu ja on semmoinen tarina kun on Iineksen synttärit ja Iines toivoo että kunpa synttärit olisivat aina ja silleen. Se oli kiva =]

Roope-sedät tulee myös tänne. Roope-sedät on hauskoja, siellä kun on niitä pieniä kilpailuja takakannessa ja tietoa ensimmäisellä sivulla (etukannen takapuolella).

Muistan yhden vanhan Roope-sedän, jokin Hannu Hanhen 50vuotis juttu tai jotain.
Siinä on ensimmäisenä "Musta neliapila" tai jotain, ja se kertoo mistä Hannu sai onnensa, kun Aku petkutti sitä ennen sitä ja sitten löysi onnen apilansa ^^

Minä tykkään niin paljon akkareista ja roope-sedistä, enkä aio luopua kummankaan tilauksesta vaikka äiti tahtoisi jommankumman pois...

Lunaticus

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #14 : Toukokuu 28, 2003, 21:41:50 »
Aku Ankka rules ^^!
Meille on taidettu tilata sitä vuodesta 95 tai 96 ^_^.

Barksin ja Rosan piirtämät ovat parhaimpia. Mutta jossain lehdissä olen törmännyt hyvenpiin piirtäjiin ^.~.
Huomasin Vasta 99 taskukirjat. Siitä asti olen kinunut taskukirjoja...
Roope Setä kirjaa tilattiin kaks kuukautta mutt´ sit se lopetettiin liikojen laskujen takia.
Hih.. Ympäri taloa lojuu Akkareita..

Antikvariaatti(tai joku) - kaupoista ollaan ostettu 88-vuoden lehtiä.
Muttaah.. Mine pienenä ja tyhmänä olen piirtänyt niihin ja kastellut niitä :/

Annúnqúerewen

• Ankeuttaja
Waah!
« Vastaus #15 : Toukokuu 30, 2003, 13:37:51 »
Ihanaa, vihdonkin löysin paikan, jossa voin hehkua Akua ihan vapaasti!

Njoo, meille on Aku tullut keston vuodesta kasiysi, puolen vuoden pätkiä sitä ennen... Vanhoissa Akuissa on hyviä Vicarin "Aku-mennee-margariinitehtaalle-ja-aiheuttaa-katastrofin-ja-saa-potkut-ja-tarttee-uuden-duunin-ja-joutuu-klemmarinoikojan-apupojan-noviisiksi" -tyyppisiä juttuja. Uusissa on musta liikaa samantyylisiä piirtäjiä, niitä ei sillälailla enää erota toisistaan. Suosikkejani ovat Heymansin veljekset, Barks, Vicar, ja-iik, apua, katko, en muista niiden veljesten nimiä, von jotain!! William ja Noel, mutta sukunimi??? Ah, William van Horn, jeps, aivan loistava! Noelhan tekee enemmän näitä Mikki-storyja, mutta letkeää jälkeä kummallakin. Kuitenkin kaikkien piirtäjien kingi on Don Rosa, jonka jutut ovat yksityiskohtaisia, hauskoja ja niissä on loistava juoni, olen oppinut niistä Kolumbuksesta yms. enemmän kuin koulussa koskaan!
 ...ja mä sain suuren sankarini nimmarin, kun se poikkes Suomessa...
              *ylihappy olo*

Suosikki hahmoni on siltikin Indiana Hopo, ne tarinat taskareissa on tajuttoman hauskoja! Määäh vaan, että nyt niitä ei ole tainnut olla kahteen vuoteen, niitä Aitoja ja Oikeita, Massimo de Vitan kuvittamia, täyspitkiä... Ne lyhärit on aika säälittäviä, mutta Loch Ness -homma oli ihan hauska... :)
 Mulla on kaikki taskarit, except ihan uusin... Turun divaresta, yms. iskä niitä on mulle hamstrannu... Nosti kyllä pienen äläkän, kun tajus, että kyllä tässä tonni (markoissa) äkkiä menee... Hih...

Chu

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #16 : Toukokuu 30, 2003, 15:14:12 »
Joskus kauan sitten rakas mummoni tilasi Aku Ankkaa minulle muutaman vuoden ajan syntymäpäivälahjaksi. Hän sitten keksi jonkun toisen lahjan annettavaksi ja minä sitten koukkuun jääneenä tilasin pari vuotta. Kun minulta loppui into [ja rahat], veljeni jatkoi siitä. Se kolahtaa joka keskiviikko siis postilaatikkoomme. Tulee se lähes aina luettuakin.

Lehdet vievät kauhean kamalasti tilaa ja niitä lojuu aina joka puolella. Yksi kaappi aivan täynnä. Äiti ei tykkää ollenkaan.

Sitten itse sisältöön. Ihan hyviäkin tulee välistä luettua. Pitkiä jatkiksia en vain jaksa. Enemmänkin ne lyhyet ja suhteellisen yksinkertaiset. Pidän Aku Ankkoja muksana ajanvietteenä, johon ei tarvitse keskittyä mitenkään erityisesti. Luenkin niitä usein mainostaukojen aikana. ^^

ayu

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #17 : Toukokuu 31, 2003, 13:02:51 »
Aku Ankka on tullut 20 vuotta meidän perheessä. Isoveljelle tilattiin, kun hän oli 4 vuotias.
Aku Ankkaa on ihana lukea, varsinkin niitä vanhoja lehtiä. Pokkareista, Mikki Hiiristä ja Roope-setä lehdistä en välitä. Enkä siitä iines lehdestä.
Aku Ankassa on sympaattisia hahmoja ja ne nimiväännökset ovat hauskoja. Minusta kuitenkin uudet lehdet eivät ole kovinkaan hyviä.
Don Rosa on paras Aku Ankka piirtäjä.

Poissa Carola

• Tiikerinkultainen
  • Vuotislainen
    • journal
  • Tupa: Korpinkynsi
Aku Ankka
« Vastaus #18 : Kesäkuu 04, 2003, 12:32:34 »
Aah...Aku, tuo kaikkien keskiviikkopäivien piristys... Ja tuplailoinen yllätys, jos mukana on Rosan sarjiksia! Eilen kokosin kaikki löytämäni lehdet joissa oli Rosaa, ettei niitä kähvellettäisi ja vietäisi varastoon. Muita piirtäjiä en ole oikeastaan koskaan ihmeemmin noteerannut, kenelläkään muulla piirtäjällä ei ole yhtä ihanaa piirrosjälkeä...

Niin...Miksi en ole maininnut Barksista halaistua sanaa? Hänen sarjoistaan en ole lukenut kuin muutamia. Akkariin voisi tulla niitä vanhoja sarjoja, joihin Rosa aina viittaa tarinoissaan, niin että myös nuoremman sukupolven ankistit pääsisivät niihin käsiksi. Minulle ei ole tullut ankkaa kuin jotain 6 vuotta... Haluaisin löytää jostain Roope Ankan elämä ja teot, mutten ole onnistunut. Missä niitä on...?
Quid times?
Snape is a steamy pile of buffalo pucky
Rip off the Wings of a dragonfly

Fleur

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #19 : Kesäkuu 04, 2003, 17:52:09 »
Vietin aamupäivän Don Rosan Roope Ankan elämä ja teot -teoksen parissa joten nyt onkin sopiva hetki kommentoida tätä aihetta...

Olen ostellut taskukirjoja enemmän tai vähemmän säännöllisesti n. 8-vuotiaasta asti, Roope Setä-lehteä lähinnä kesälomilla sekä tilannut Aku Ankkaa noin 4 vuotta.
Ehdoton piirtäjäsuosikkini on Don Rosa. Loistava tyyli (a.k.a. "pikkutarkkaa piperrystä"-tyyli) ja komiikantaju. Hauskimmankin sarjiksen osaan nimetä: Unohda koko juttu! (ilmestynyt AA:ssa tämän vuosituhannen puolella)
Rosan Roope-seikkailujen lisäksi suosikkejani ovat Mikin (salapoliisi)tarinat, joita ei valitettavasti akkareista hirveästi enää löydy, taskareista onneksi aika usein.

Lainaus
Suosikki hahmoni on siltikin Indiana Hopo

Minä melkein unohdin! Piirtäjistä ei ole hajuakaan, mutta hyviä he ovat ^_^

Akkarien nimenväännöksethän ovat jo ihan klassikoita, mutta lisäksi olen törmännyt myös Disneyn versioihin Hobitista ja Päättymättömästä Tarinasta (taskareissa -Hobitti huomattavasti uudemmassa). Kumpaakaan en ole vielä lukenut kirjana mutta tiedänpä molempien pääjuonen ^_~

Muoks. Taskareista voi etsiä myös viitteitä Fahrenheit 451 teokseen. Valitettavasti en muista mistä.
Ja Viiman Viemää (=Tuulen Viemää) löytyy tietenkin myös.

Crna Gora

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #20 : Heinäkuu 05, 2003, 10:02:08 »
Oli kaunis kesäpäivä (?) vuonna 1993. Oli vasta kolmen ikäinen pikku tyllerö joka asusti vanhempiensa kanssa vielä mummolassa. Istuskelin keittiössä ja töhertelin paperille jotain epämääräistä, kun äiti tuli ja kysyi: "Haluaisitko ruveta tilamaan Aku Ankkaa?"
Minä että mikä ihmeen Aku Ankka. Pian se selvisi.
Siitä lähtien on taloomme sitten tullut Akuja MINUN nimelläni ja MINÄ olen aina lukenut ne ensin (häipykää tai puraisen, tämä lehti on minun!! *kipittää huoneeseensa ja lukitsee oven.*)

Don Rosa on ehdottomasti suosikkini. Hänen piirtämät tarinat Roopen nuoruusvuosista ovat iiihani! Roope on myös Akun ohella lempihahmoni.

Olen samaa mieltä monien muiden kanssa siitä, että vanhat Akut ovat parempia kuin uudemmat. Mikäs se olikaan, se lehti joka tuli tavallisen Akun mukana joskus joulun tienoilla... se vuoden -51 (?) Aku ja Kumppanit. Oliko se Suomen eka Aku tai jotain, en muista, mutta kumminkin, kun vertaa sitä ja nykyajan sarjiksia, niin huomaa kyllä eron. Vanha on kivempi.

Minä inhoan Mikki tarinoita. Minä inhoan Mikkiä. Minä inhoan sitä typerää pallokorva-siimahäntä-kaikkitietäjää. Olisi kiva nähdä kun se edes joskus epäonnistuisi oikein kunnolla. Mutta Hessua minä en inhoa. Se on hauska ja hassu.

Kyllä tuolla komerossa on vielä iso laatikko Ankkoja (jokseenkin kärsineitä sellaisia), mutta suurin osa 1993-1996 väliltä on viskattu menemään. Sieltä löytyy enää vain pari 93 vuoden kappaletta, ja niistäkin on varmaan puolet sivuista jossain huitsin nevadassa.
Miksi kohtelinkaan niitä niin kaltoin. (nyyh!)

Fremon

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #21 : Heinäkuu 19, 2003, 00:03:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Wolfie"
Ja aivan oma lukunsa on Rosa! *ihk* Mii loves Rosan tarinat!

Suru tuli minulle pusakkaan, kun kuulin Carl Barksin jättäneen laukkunsa lopullisesti nurkkaan - vaikka hän ei pitkään aikaan ollutkaan piirtänyt yhtään ankkaseikkailua; Mutta Don Rosa on ehdoton manttelinperijä, vaikka hän itse ansionsa kiistääkin. Rosalla on uskomaton kyky luoda juuri niitä uskomattomia maailmoja, jonka vuoksi me olemme potteriinkin hurahtaneita: Rosan sarjakuvissa on *syvyyttä* ja perinteitä - juuri niitä ihania seikkailuja, joita Haluamme nähdä sankariemme tekevän. Tässä hän on jopa jo ylittänyt esikuvansa Barksin.

Ainoa meriitti, mikä Don Rosalta vielä puuttuu, on kyky luoda kokonaan uusia, historiaan jääviä hahmoja kuten Barks teki; Roope Ankka, Pelle Peloton etc. ovat Barksin keksintöjä - Don Rosalta puuttu ainoastaan rohkeus paljastaa oma, todellinen luonteensa ja rohkeus lähteä luomaan uutta - sen sijaan, että hän tyytyisi tekemään olemassaolevaa paremmaksi.

Barks, Lepää rauhassa - työsi olet tehnyt ... Don Rosa; Sinun tulevaisuutesi on vielä edessäsi!

/muoks/ -Ainiin; minulla on vielä tallessa *lähes täydelliset* vuosikerrat -72-75 - loistavaa luettavaa: Mielijatkosarjani: Vanhan linnan salaisuus.

/Fremon

Poissa Tohvelieläin

• Vuotislainen
Aku Ankka
« Vastaus #22 : Elokuu 22, 2003, 15:17:41 »
Don Rosan ja Carl Barksin sarjakuvista pidän - muista vähemmän. Kuten Rosa itse sanoi "Muiden ankkataiteilijoiden sarjakuvat ovat mielestäni apogryfisiä." Tietynlainen suunnitelmallisuus ja juonen huolellinen laatiminen ovat asioita, joihin rakastuin myös Harry Pottereissa. Rosan ja Barksin juonet ovat molemmat nokkelia, toimivia ja jännittäviä. Piirrosjälkikin on molemmilla upeaa.

Ankkapiirtäjistä on hyviä myös Rota, Branca, van Horn ja Heymansit - juonet eivät vaan ole niin hyviä.

Floyd Gottfredsonin (kirjoitusasua en jaksa tarkistaa) sarjakuvat ovat loistavia myös, mutta hän piirtää tai piirsi vain Mikkejä. Myös Romano Scarpan sarjakuvat on loistavia, kiitos myös hänelle.

Rosa kun ei ole käynyt taidekorkeakouluja (on koulutukseltaan insinööri muistaakseni) piirtää melko hitaasti, joten sarjoja voi odottaa ehkä 2-5 vuodessa.

Don Rosa for president, ja kiitos avataristani kuuluu myös hänelle.

Muokkausta: Rosa on luonut kyllä sivusivuhahmoja kuten Arpin Lusene, (herrasmiesvaras) Ankkojen sukulaisia, Howard Pennonen jne. Mutta mielestäni Barks puristi jo melkein kaikki hyvät hahmotyypit; Noita, varasjengi, ökyrikas pohatta, keksijä... Rosa onkin minusta loistava Barksin sarjakuvien täydentäjä, hän on tehnyt useita jatko-osia ja keksinyt ratkaisuja muutamiin ongelmiin(kuten pikkuapulaisen alkuperä)

Belewien

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #23 : Elokuu 22, 2003, 15:35:03 »
Pienempänä kotiin tuli aina Aku Ankka, siitä oli hirveä tappelu pikkusysterin kanssa kumpi sai sen lukea ensin. Vieläkin meillä on isot läjät aku-sarjiksia sekä pokkareita, luen niitä aina kun käyn kotona tai jopa lainaankin niitä omaan kotiini.
Rosan piirtämät sarjikset ovat ehdottomasti suosikkejani, pidän niistä pienistä yksityiskohdista mitä hän lisää aina sarjiksiinsa. Olen jo kauan miettinyt että pitäisiköhän tilata itsellekin tuo Aku :)

Hullu-Luna

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #24 : Syyskuu 04, 2003, 14:40:14 »
muok. Jaah ehkä jaksankin kirjoittaa vähän..
Veljelleni on tilattu Aku Ankkaa vuodesta -90
Nyt tilaus on siirretty minulle.

Eniten pidän Rosan ja Barksin tarinoista. Rosa on todella hyvä piirtäjä ja
ne kaikki yksityiskohdat ovat hauskoja. :D Ja se huumori...
Barksin tarinat taas ovat niin lämminhenkisiä. Ne ovat klassikkoja.
Myös William Van Horn ja Flemming Andersen ovat ihan hyviä.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että Barksin ja Donin ankat ovat "niitä-oikeita-ankkoja"
*Odottaa innolla Rosan seuraavaa tarinaa*

Olen laiskalla tuulella nyt, joten en jaksa kirjoittaa...
Mutta laitan linkkejä. Jos ei haittaa ^^;;

Täältä löytyy muutamia Rosan,Barksin ja joidenkin muiden ankkatarinoita
Englanniksi:
http://www.donaldisten.dk/comics/language.asp?language=English

Black Knight:
http://www.perunamaa.net/donrosa/stories_bknight.html

Joanna

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #25 : Syyskuu 06, 2003, 16:08:51 »
Mulla tilattiin neljä-vuotiaana aku ankka. Nytten se on siirretty pikku-siskoni nimelle. Minulle tulee vielä roope-setä lehti mun nimellä, mutta en tiedä kuinka pitkään enään...
Olen tykännyt pienestä pitäen Aku Ankkasta ja vieläkin innostun lukemaan vanhoja ja uusia Aku Ankka-lehtiä. Minusta Aku Ankka on ihana.. vähän kuin kuvaisisi minua.. löhöömässä riippumatossa, lukemassa jotain lehteä ja ahmii isoa voileipää suuhunsa. Ympärillä on monet koti askareet tekemättä...
Aku Ankkan videoita on ihana katsoa yksin ja nautin akun temppauksista..

Roope-setää pidin paljon ennen, mutta en pidä siitä enää niin paljon. Kun hän kohtelee akua välillä huonosti..
Tupu, hupu ja lupu mukavia tenavia, jotka vaudittavat akun elämää.. Mulla on aina ja tulee olemaan ongelma siitä, että kuka on kolmesta ankkan pojasta on se tupu vai hupu vai oliko se lupu.. Nehän pitäisi erottaa hatusta, mutta en muista kenellä on sininen hattu ja kenellä on minkä värinen hattu..

Minusta uudet tarinat ovat menettäneet hohtonsa, mutta tulee niitäkin luettu. Kun ei ole muuta tekemistä..

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
Aku Ankka
« Vastaus #26 : Marraskuu 14, 2003, 14:32:38 »
Mä keräilen tätä nykyä Aku Ankan taskukirjoja. Onko muita keräilijöitä? Mitä mieltä Aku Ankasta/Mikki Hiirestä tai muista Ankkalinnalaisista?

Itse pidän Aku Ankoista, koska ne ovat hauskoja,viihdyttäviä ja on niissä joitain hyviä elämänohjeitakin välillä. En pidä Roope Ankasta, hän komentelee aina Akua. Aku Ankka- lehdellä on omat sivut ja ne löytyvät täältä: http://www.akuankka.fi

Olen kuullut että jotkut sanovat Aku Ankkoja tylsiksi ja että ne estävät henkisen kehittymisen, mutta mielestäni Aku Ankan lehdet ja sarjakuvakirjat ovat mitä mainiointa luettavaa,ja opettavaista myös. Mielipiteitä?

Oon aikoinani tilannu Aku-lehteä, mut mun mutsini sanoi et olen jo liian vanha sellaiseen... pyh sanon minä!

Poissa Myy

• Vuotislainen
Aku Ankka
« Vastaus #27 : Marraskuu 21, 2003, 22:57:33 »
Ooo, olen todellinen akkari-fani. Meille tulee Aku Ankka ja Roope-setä. Parhaimmat piirtäjät/tarinan keksijät ovat Don Rosa ja Carl Barks. Ja pelkistä piirtäjistä Barks, Rosa ja Vicar. Piirtäjiä tunnistankin aika ison kasan. mm. Vicar, Rosa, Barks, Daan Jippes, May ja Bas Heymas, William ja Noel Van Horn, Marco Rota, Colomer, Marsal, Rodiques, Ferioli, Al Taliaferro, Bob Karp. En muista oliko muita... :)

Parhaimmat hahmot ovat Tupu, Hupu ja Lupu. En tiedä mitä muuta osaan sanoa...

Lainaus käyttäjältä: "Unikko"
Niitä on heitetty pois muutoissa (olen asunut pienen ikäni aikana kuudessa eri osoitteessa),

Olen kärsinyt samaa... ja pientä offia... voitan sinut ;) Olen asunut kymmenessä ei talossa.. lääh :/

Etittii...
Lainaus käyttäjältä: "Salmakia"
Ne jotka epäilevät Aku Ankan _estävän_ (voi herran pieksut) henkisen kehittymisen, ovat tuskin koskaan lukeneet koko lehteä ja suurella todennäköisyydellä pitävät ainoana oikeana henkisen kehityksen lähteenä ihmistaimelle Isoa Kirjaa. Onhan näitä kuultu.

Niinpä... itse olen oppinut Aku ankasta paljon. viimeksi tänäänkin kun pelasin Trivial Pursuittia tiesin monta vuotta muukalaislegioonassa pitää olla kun on tehnyt sopimuksen (Vastaus: viisi) Olin lukenut sen vuosia sitten aku ankasta, jossa aku liittyi sinne kun luuli iineksen haluavan jonkun toisen hänen sijastaan. Ja se oli vain yksi esimerkki!

parempi-ananas

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #28 : Huhtikuu 12, 2004, 12:21:36 »
Meille on aku tullut vuodesta -88. Minä olen aina ollut meidän perheestä se Ankka-fani. Nyt kun pari kolme vuotta sitten löysin ensimmäisen viiden vuoden lehdet varastosta (erittäin laajojen etsintöjen jälkeen) innostuin oikein kunnolla, ja keräsin kaikki meidän ankat minun huoneeseeni ja pistin aika järjestykseen. Sitten aloin käydä divareissa ja mummolan vintillä. Nyt yritän piilottaa uusiman ankan ennen kuin siskoni ehtii turmella sen (MURRR). Lehtiä on nyt tähän vuoteen vuodesta '68 joka vuodelta ainakin jonkin verran. Vanhin lehti on vuoden 1953 kesäkuun numero. Ja Rosaa on kaipailtu näköjään lisää. Haluaisin kertoa, että Don piirtää Ankkoja viitenä päivänä viikossa ja jaksot julkaistaan, kun ne valmistuvat. Aikaa menee tietysti enemmän, kuin monilla muilla ankka-tekijöillä, sillä Don kerää tarinalleen vahvan taustatiedon ja kuten olemme huomanneet piirtää erittäin tarkasti, joten aikaa kuluu. En haluaisi kuulostaa pikunjynssääjältä, mutta haluaisin kuitenkin oikaista pari täällä esiintynyttä epäkohtaa: Rosan mustaritari jaksoja on tehty vain YKSI ja Walt Disney ei henkilökohtaisesti ole ollut missään tekemisissä Aku Ankka sarjakuvan kanssa.

Niin että silleen. Jatketaan harrastusta

Ai niin joo.. tuollahan puhuttiin sensuurista... tarkoitettiin kai, kun Suomen isot jehut päätti lopettaa Ankka tilaukset näihin hammaslääkäreihin ja sairaaloihin yms. se oli siinä jossain 60-70-luvulla. Housuttomuus yms. oli vain peitetarina, siihen aikaan oli jokin suuri sensuuri-into ja Ankkakin haluttiin pois.

parempi-ananas

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #29 : Huhtikuu 12, 2004, 12:21:48 »
Meille on aku tullut vuodesta -88. Minä olen aina ollut meidän perheestä se Ankka-fani. Nyt kun pari kolme vuotta sitten löysin ensimmäisen viiden vuoden lehdet varastosta (erittäin laajojen etsintöjen jälkeen) innostuin oikein kunnolla, ja keräsin kaikki meidän ankat minun huoneeseeni ja pistin aika järjestykseen. Sitten aloin käydä divareissa ja mummolan vintillä. Nyt yritän piilottaa uusiman ankan ennen kuin siskoni ehtii turmella sen (MURRR). Lehtiä on nyt tähän vuoteen vuodesta '68 joka vuodelta ainakin jonkin verran. Vanhin lehti on vuoden 1953 kesäkuun numero. Ja Rosaa on kaipailtu näköjään lisää. Haluaisin kertoa, että Don piirtää Ankkoja viitenä päivänä viikossa ja jaksot julkaistaan, kun ne valmistuvat. Aikaa menee tietysti enemmän, kuin monilla muilla ankka-tekijöillä, sillä Don kerää tarinalleen vahvan taustatiedon ja kuten olemme huomanneet piirtää erittäin tarkasti, joten aikaa kuluu. En haluaisi kuulostaa pikunjynssääjältä, mutta haluaisin kuitenkin oikaista pari täällä esiintynyttä epäkohtaa: Rosan mustaritari jaksoja on tehty vain YKSI ja Walt Disney ei henkilökohtaisesti ole ollut missään tekemisissä Aku Ankka sarjakuvan kanssa.

Niin että silleen. Jatketaan harrastusta

Ai niin joo.. tuollahan puhuttiin sensuurista... tarkoitettiin kai, kun Suomen isot jehut päätti lopettaa Ankka tilaukset näihin hammaslääkäreihin ja sairaaloihin yms. se oli siinä jossain 60-70-luvulla. Housuttomuus yms. oli vain peitetarina, siihen aikaan oli jokin suuri sensuuri-into ja Ankkakin haluttiin pois.

BlackWolf

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #30 : Huhtikuu 17, 2004, 10:07:04 »
Minä tilaan, vaikka nykyiset lehdet eivät ole yhtä hyviä kuin vanhat. Akkareissa on jotain sitä, mikä saa nauramaan ja hymyilemään. Useimmat kaverini nauravat sille, kun luen niitä, mutta mitä se niille kuuluisikaan. Pienenä kun olin jotain viisi, niin en osannut lukea vaan katselin kaikki kuvat. Tapa säilyi siihen asti kun olin seitsemän, vaikka olin jo osannut lukea 6-vuotiaana.

Aku, Tupu, Hupu, Lupu, Roope ja Pelle ovat ne parhaat hahmot. Mikistä, Minnistä ja joistakin muista en pidä niin paljoa.

Lempipiirtäjäni ovat nämä tavallisimmat Don Rosa ja Carl Barks (joka ikävä kyllä on kuollut) ja Vicar. Eniten pidän Don Rosasta, joka piirtää hienosti ja yksityiskohtaisesti. Oli hienoa, kun hän teki tarinan Sammosta ja samalla Suomesta.

Tänään pääsen mummilleni ja ukilleni. Kolme kasaa vanhoja akkareita.

Ninquelote

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #31 : Huhtikuu 19, 2004, 12:54:52 »
Jee. Luin tässä juuri Don Rosan parhaita, ja toivoinkin, että pääsen hehkuttamaan Ankkaa jollekin. Otolliset uhrit ovat löytyneet!

Meille on tullut Aku varmaan aina, mutta suurin osa lehdistä on kadonnut. Äiti tietysti kiikuttaa niitä salaa säkeittäin paperinkeräykseen! No, ei kai. Ehdottomat suosikkini ovat (tuskinpa tämä paljastus ketään yllättää) Carl Barks ja Don Rosa. Barks nyt vaan on mestari ja ankkailun uranuurtaja. Rakastan sitä "ajan ilman päätä" -juttua. Barksilla on fiksut juonet, loistavaa huumoria ja veljenpojat näyttävät aina niin suloisilta^-^

Don Rosa on yksinkertaisesti uskomaton. Huikean mielikuvituksekkaita juttuja. Ihkutan suuresti niitä Roopen nuoruuden seikkailuja. Ja muutenkin: kukaan ei varmaan käytä niin paljon aikaa ja vaivaa saadakseen joka ikisen historiallisen jutun täsmäämään. Jatko-osat Barksin tarinoille on loistavasti kehitelty. Jotkut piirtäjät suunnilleen raiskaavat hahmoja ja tekevät näistä ihan vääränlaisia (mrrr), mutta Don Rosalla luonteet ovat juuri paikallaan, juuri sellaisina kuin ne itse ajattelen. Rosa-tarinat ovat joskus jopa koskettavia, mikä on kyllä harvinaista Ankka-sarjikselle. Voisin sielä hehkuttaa varsin montaa asiaa, mutta säästän teidät tällä kertaa.

Sarjisekstra on tullut meille ihan siitä hetkestä lähtien, kun se ensimmäisen kerran ilmestyi. Aika järkyttävää. Ossian Ötökkä on kyllä aivan käsittämätön viritys. Ei enää Ossiania. Taidanpa haukkua paria hahmonraiskaajaa: Bas ja May Heymans tai jotain siihen suuntaan. Migreeni iskee kun joutuu lukemaan niitä kammotuksia. Heillä todellakin on oma tyyli piirtää, mutta olisivat voineet jättää omaperäisyydet vähemmälle. Se Aku on pelkkä oikean Akun irvikuva. Koko ajan rääkymässä ja luonteeltaan niin hirvitys kun vaan voi olla. Aku ei ole tuollainen! Alanko itkeä? Ja monet vielä ilmeisesti pitävät Heymanseista, ja se tietää, että niitä saa kestää Akkareissa paljon myös tulevaisuudessa. Öök.

Suomen Kari Korhonen on ihana. Monia muitakin loistavia ja karmeita riittää, mutta valitettavasti ette saa tällä kertaa kuulla niistä enempää. Syökää suklaata, niin pääsette ehkä yli tästä pettymyksestä.

Pieni Hikke

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #32 : Heinäkuu 31, 2004, 19:09:44 »
Meillä on tullut Aku Ankkaa pari vuotta syntymäni jälkeen. Meille tulee myös Roope-Setä ja kuukauden sarjisekstra. Ostan (lue:vanhemmat maksaa) myös taskukirja. Meillä on eka taskukirja joka on hyväkuntoinen. Onkohan se arvokas?

Olen suuri Rosa-fani. Sillä on hyvä piirtotyyli, se tekee ''aitoja'' Ankkoja. Jutut ovat kekseliäitä ja hauskoja. Piilovitsejä ja sanaleikkejä köytyy. Häntä sanotaan Carl Barksin oppipojaksi ja se näkyy. Tyyli on Barksimaista, monet tarinat ovat jatko-osia vanhoille Barks-klassikoille ja useissa sarjoissa on ainakin viittaus Barksin sarjoihin. Hän on piillottanut myös D.U.C.K.-omistuksen melkein kaikkiin sarjiksiinsa. Rosa on tehnyt siihen asti pisimmän sarjiksen kunnianosoitukseksi Suomelle ja sen kansalle, sarjiksen nimi on Sammon salaisuus. Minulla on Rosan sarjakuva kokoelma, (yllätys, yllätys se on Sammon salaisuus) jossa on hänen nimmarinsa. Hän on tehnyt myös toisen Suomi-viitteisen sarjakuvan, Temppeli herrojen kätketty kruunu. Hän on myös useaan otteenseen luvannut Joulupukki tarinaa, jota hän ei ole voinut tehdä, koska erimaissa Joulupukki ei asu Korvatunturilla.

Siinä oli asiaa kylliksi.

Kipa

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #33 : Joulukuu 27, 2004, 14:15:46 »
Meille on tilattu Akkaria paljon ennen kuin synnyin.
Opin lukemaan Akun avulla, kuten varmaan monet muutkin. :] Kun en osannut vielä lukea niin katselin kansikuvia. Fiksua.
Meillekin tulee sarjisekstra.. Taskukirjoja ostan ja luen myös paljon.

Mä olen myös Rosan fani. Hän näkee todella paljon vaivaa kun käsikirjoittaa niin mahtavia tarinoita ja piirtää ne ihanasti sitten sarjakuvaksi. Rakastan Rosan piirtottyyliä, kaikkia yksityiskohtia ja taustalta hoksattavia vitsejä. xD

Pidän myös Heymansin veljeksien sarjoista, niissäkin on hyvää huumoria ja piirtotyyli on mukavan rento. Tosin heidän sarjansa eivät ikinä ole pidempia kuin 4 sivun vitsisarjoja. Ainakaan minun tietääkseni.

Rosan piirtämistä Roopen nuoruudenseikkailuista innostuin Ankkojen suvusta, ja aloin tutkimaan sitä sukupuuta, joka joskus tuli jossain taskarissa julisteena. Nyt osaan tärkeimmät ulkoa, kaikkia niitä haamuja siitä yhdestä mahtavasta sarjasta tosin tunnistanut. (ne haamut pelasivat golfia pilvissä... mahtia)

Tavallaan on raivostuttavaa kun on niin monia Aku Ankan piirtäjiä, sillä kaikilla on vähän erilaiset käsitykset hahmoista ja niiden historiasta. Itse pidän Barksin ja Rosan 'käsityksiä' oikeina, sillä Carl Barkshan ankat varsinaisesti loi. Ainakin minun mielestäni.

Poissa Quinetta

• Vuotislainen
    • http://kat5u.proboards41.com
Aku Ankka
« Vastaus #34 : Joulukuu 27, 2004, 15:04:40 »
Aku ankkaa ja Roope Setää meille tilataan. Tai oikeastaan veljelleni, ja se on ärsyttävää. Hän on nimittäin erittäin pihi niistä, eikä aina anna edes lukea. Jos ei palauata paikoilleen, alkaa hirmumyrsky, joka jatkuu kunnes Aku Ankat ja Roopet on takaisin hyllyssä.

Veljelläni onkin sitten suuuuuuuuuri kokoelma. Taskukirjoja löytyy virheetön kokoelma numerot 2 - 300 suomeksi. Aku Ankan lehtiä on hyllyssä täysiä kansioita vuodesta 1985, ja aina vaan jatkuu. Meidän perheessä Akuja luetaan paljon, koko ajan. Suosituin lehti perheessämme, varmasti. Tai sitten tieteen kuvalehti, mutta luulen että Aku on silti suosituin.
Jos esim. aamiaspöydässä lukee jotain, se on aina Aku Ankka. Se on niin... hyvä lukulehti. Ja hauskakin.

Pidän Aku Ankasta, sillä se on originaali ja todella hauska. Tosin en pidä joistakin piirtotyyleistä, niin kuin van Horn tai mikä se oli. Carl Barksin alkuperäiset piirrokset ovat upeita.
Niin.
Roolipelien Maailmankaikkeus - (melko) aktiivinen Roolipelifoorumi.

Poissa Ibiza

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Aku Ankka
« Vastaus #35 : Joulukuu 28, 2004, 20:09:12 »
Aku Ankka on ihan paras :)

Meille Ankka on tullut joskus vuodesta... no en osaakaan sanoa. Mutta on se nyt tullut jo vaikka kuinka kauan. Taisin olla koulussa ensimmäisellä luokalla kun aloitimme sen tilauksen. Ja sen lisäksi on osteltu taskareitakin aina silloin tällöin.

Lempiankkojani ovat Don Rosan piirtämät. Rosa on aivan loistava piirtäjä. Yksityiskohdat ovat upeita ja hauskoja.

Olin Ankan toimituksessa TET:issä ja kivaahan siellä oli :D Sain lukea tietysti joka päivä ankkoja ;)

Bonche

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #36 : Joulukuu 29, 2004, 20:15:43 »
Todella outoa, tai siis, että Aku Ankka sopii kaikille ikäluokille.. Kun yleensähän se voi olla liian lapsellista tai liian aikuisille suunnattua sarjakuvaa..

Itse tykkään Aku Ankasta hirveästi, ja sitä on tilattu jo isosisaruksieni lapsuudesta lähtien.. Joten vanhojakin löytyy.. Don Rosan tekemät sarjakuvat ovat aivan ihania ja ihanan yksityiskohtaisia ja hauskoja!

Äiti aina välillä ihmettelee, kun käkätän joillekkin Akkarin kohdille.. ^^

Parhaasta hahmosta en tiedä, Milla Magia on hyvä, sekä itse Aku Ankka ja Tupu, Hupu ja Lupu.. :D Aku Ankka Rulez..

Poissa kaappimörkö

• Vuotislainen
Aku Ankka
« Vastaus #37 : Joulukuu 29, 2004, 20:30:16 »
Meillä oltiin tilattu Aku Ankkaa ennen ko mie synnyin, mutta lopetettu jossain vaiheessa ennen miun syntymää, joten pikkusena mie sitten luin lehtiä jotka oli ilmestyny 70-luvulla. :) Sitten tilattiin taas n.10 vuotta sitä, ja jälleen lopetettiin koska mie aloin olla jo "liika vanha" semmoiseen. Ja nyt sitten omilla rahoillani aloitin taas tilauksen.
Aku Ankan taskukirjoja meillä on aina kerätty, ja tällä hetkellä löytyy kaikki kolmesataa Akkaria, kaikki melkein hyvässä kunnossa.
Akkarit oon kalunnu läpi about 10 kertaa jokaisen, mutta silti luen niitä aina kun vain mahdollista.
Minnuu ei hirveesti inspaa Karhukoplien tarinat (paitsi muutama). Tykkään enempi Roope-sedästä ja Mikin ja Hessun aikamatkailusta.
It´s over.

Poissa franzi

• Vuotislainen
Aku Ankka
« Vastaus #38 : Elokuu 01, 2005, 20:15:09 »
Minulle alettiin tilaamaan Aku Ankkaa vuoden 1999 joulukuusta lähtien ja viimeiset numerot, mitä meille on tilattu, ovat viime joulukuulta. Olisin itse halunnut vielä tilata Akkaria, mutta mummoni (joka tilasi syntymäpäivälahjakseni kyseisen lehden ja maksoi siitä kokoajan) ei enää viitsinyt maksaa sitä, joten lehden tilaus jouduttiin lopettamaan. Nyt pikkuveljeni on suostutellut taas äitiä tilaamaan lehteä. Pidän Akkareista kamalasti, parhaita sarjakuvia ikinä :) Meille on tilattu (ja tilataan vieläkin) lisäksi Roope-setää vuodesta 2003 lähtien.

Taskukirjoja meillä on satunnaisia numeroita, vanhin on Aku Ankan taskukirja numero kahdeksan ja uusin on tämän kesän kesäkuun numero. Siltä väliltä on sitten sieltä täältä niitä numeroita ehkä jotain 35. Taskukirjat ovat tietty myös kivoja, ne ovat paksumpia ja niissä on enemmän tarinoita kuin Akkari-lehdissä. Niistä alkupään numeroista (vaikka tarinat ovatkin yhtä hyviä) en pidä niin paljon, koska niissä on joka toinen aukeama mustavalkoinen ^_^

Lempparikäsikirjoittaja ja -piirtäjä on tietysti Don Rosa. Hän piirtää ankat ja muut olennot taitavasti ja yksityiskohtaisesti ja juonet ovat erinomaisia ja niitä on lukiessa hauska pohtia ja ratkoa. Pidän erityisesti hänen jatkiksistaan, Sammon salaisuus muunmuassa on erittäin hyvä tarina, ja se on ainut Aku-sarjis, missä olen nähnyt Ankkojen seikkailevan Suomessa. Rosan sarjiksissa on myös hauskaa se, että hänen tarinoissaan on paljon tosiasioita, joiden pohjalta tarina on rakentunut, ja lisäksi mukaan on sujautettu hauskoja nimileikkejä, mm. Ali Rawid-Duh, joka esiintyi sarjassa Kadonneen kirjaston vartijat (toivottavasti sarjan nimi meni nyt oikein, en nimittäin ole ihan varma). Tarinat ovat lisäksi mukaansatempaavia ja hauskoja. Rosan lisäksi toinen lempparini on totta kai myös Carl Barks, kiitokset hänelle Ankkalinnan ja monen muun asian keksimisestä! Erikoismaininnan ansaitsee myös suomalainen Kari Korhonen, luinkin ihan vasta pari hänen sarjaansa.

Suosikkihahmoni on ehdottomasti itse Aku Ankka. Kiukkuinen äkäpussi, jolla on lyhyt pinna, mutta samalla myös tunnollinen isähahmo veljenpojilleen. Lisäksi pidän varsin paljon Roope-sedästä ja Tupusta, Hupusta ja Lupusta sekä Hessusta (tosin joskus hän on vähän liian höntti, mutta pidän siitä, kun hän hölmöilyllään saa aikaan jotain hyödyllistä). Mummo Ankka on myös aika ihana hahmo. Iineskin menettelee, mutta on ärsyttävää joissakin sarjoissa, kuinka hän hyppää mieluummin Hannun seuraan, kun Akulla ei ole tarpeeksi näyttävä auto tms. ja kuinka Iines vaatii Akulta hyvää ulkonäköä tai yleissivistystä tai vastaavaa... Inhokkihahmoni on kuitenkin Hannu Hanhen ja Touhon (ärsyttävä säheltäjä, ja muut aina kärsivät kaikki seuraukset) ohella on Mikki Hiiri. Liian täydellinen hahmo... Selviää pulmasta kuin pulmasta, kamppaa ihan kätevästi neljä kertaa isomman korston ja keksii aina vastauksen kaikkiin ongelmiin. Ääh, rasittavaa. Luen silti kaikki Mikki-sarjiksetkin.

Olen kolunnut meidän kaikki Akkarit niin moneen kertaan, että ne ovat kerenneet jo kulua aika paljon. Taskukirjat alkavat jo olla melkoisen huonossa kunnossa, ainakin ne vanhimmat (kolmesta on kansi irti, yhdestä on sekä etu- että takakansi). Sarjakuvien lisäksi luen aina kaikki sarjisten käsikirjoittajien ja piirtäjien haastattelut sun muut kivat ekstrat.

Ajinda

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #39 : Elokuu 01, 2005, 20:28:47 »
Meille on tilattu Aku Ankkaa jo melkein 13 vuotta. Koko perhe lukee lehtiä, ja varsinkin vanhoja lehtiä on hauska lukea. Pidän lehdestä todella paljon.

Melkein kaikki lehdet ollaan säilytetty, ellei ole mennyt rikki tai jotain vastaavaa. Äidin vanhoja lehtiäkin löytyy, eli ne ovat sitten jo parikymmentä vuotta vanhoja.

Mikki Hiiren salapoliisi juttuja en jaksa lukea. Ne ovat vain niin tylsiä. Kaikki muu kyllä kelpaa.

Lempi hahmoja ovat ehkä Aku, Roope sekä Tupu, Hupu ja Lupu.

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
Re: Aku Ankka
« Vastaus #40 : Elokuu 01, 2005, 21:17:14 »
Meille Aku Ankka on tullut siitä lähtien kun veli ja minä mentiin kouluun. Iskä oli kuulemma miettiny millon kehtaa tilata Aku Ankan meidän nimissä ja tullut siihen tulokseen, että kolun alulta se tulee meidän nimellä ja niin se on tullut tähänkin asti. Ja varmasti tulee hamaaseen tulevaisuuteen asti. Akkaria meillä lukee iskä, veli ja minä. Äiti ei oikein ole innostunut Aku Ankasta. Akkari päivänä on taistelu kuka saa lukea sen ensimmäisenä.
Lainaus käyttäjältä: "jackie"
Emme tilaa enää, lehtien taso on huonontunut, mutta vanhoja akuja on aivan ihana lukea silloin kun ei ole mitään tekemistä.

Olen aivan samaa mieltä. Siis nykyiset Aku Ankat on huomattavasti huonompia kuin vanhat Aku Ankat. Me ollaan haalittu vanhoja Akkareita divareista ja kirppareilta ja on ne vanhat ihan erilaisia ku nyky päivän Akkarit.
Lainaus käyttäjältä: "Ajinda"
Mikki Hiiren salapoliisi juttuja en jaksa lukea. Ne ovat vain niin tylsiä.

Uh.. Minä vihaan niitä Mikki Hiiri salapoliisi- juttuja. Niissä toistuu aina se sama kaava. Aluksi Mikki saa jutun ja lopulta se ratkaistaan ja tulee semmonen perus onnellinen loppu. Vähä niiku yleensä kaikissa salapoliisi jutuissa..
Aku Ankka on ja pysyy suosikki sarjakuva lehtenä. Etenkin Don Rosan ja Barksin jutut ovat kovasti minun mieleen...
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Poissa Rex

• Vuotislainen
Aku Ankka
« Vastaus #41 : Elokuu 09, 2005, 13:44:21 »
Meille on tullut Akkari jo monta vuotta. Aku Ankkaan en kyllästy koskaan. On meillä taskareitakin. Ankkamaailmaan ei vain ikinä kyllästy, niitä tulee luettua ihan muuten vaan mutta ruokaillessa yleensä, ja iltalukemiseksi. Kaikki varmaan ihmettelevät että mikä Ankkalinnassa ja se nasukeissa viehättää? En itsekään tiedä, jotenkin sellainen on vain ihmisien mieleen. Tosin Iines on aivan liian kevytkenkäinen.

Tera

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #42 : Elokuu 09, 2005, 22:48:49 »
Kirjoitan nyt viestin uusiksi, kenties hieman paremman version kuin alkuperäinen.

Meille Aku Ankkaa aloitettiin tilaamaan isoveljelleni, siis ennen kuin minä olin edes syntynyt. Ja vieläkin tilataan. Ja minähän kyseistä lehteä nykyään pääasiassa luen.

Tykkään kyseisestä lehdestä, mutta sarjakuvat eivät ole enää mielestäni aivan niin hyviä kuin ovat olleet. Ennen Aku Ankka oli ehdottomasti luettava heti, kun se vain postilaatikkoon kopsahti, mutta nykyään se voi toisinaan joutua odottamaan pitkiäkin aikoja. Vanhempien lehtien lukemista kyllä rakastan (siis esimerkiksi 80-luvulta peräisin olevien lehtien). Lukeudun myös Don Rosa-faneihin. Hänen sarjakuvansa vain yksinkertaisesti ovat niin upeita. Piirtämistyyli, kaikki upeat pienet yksityiskohdat, loistavat tosiseikkoihin nojautuvat tarinat, D.U.C.K. -omistuksen etsiminen... Kyllä vain, pidän ja paljon. Sarjakuvakirjojansa innokkaasti luen ja niitä löytyy myös omasta kirjahyllystä.

Suosikkihahmojeni kärkeen kuuluu taatusti Roope. Varsinkin Don Rosan sarjakuvien Roope. Kyllä tietysti pidän myös Akusta ja muitakin hyviä hahmoja löytyy, mutta Roope tulee aina ensimmäisenä jostakin syystä. :)

Löytyy kotoa myös muutama taskukirja, kuten myös Kuukauden sarjisekstroja ja Roope-setiä.

Joo-o, kyllähän minä kyseisestä Aku Ankka nimisestä lehdestä pidän.

willy

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #43 : Elokuu 11, 2005, 13:27:48 »
Luen Aku Ankkaa, olen lukenut aika kauan, monta vuotta.
Niitä taskukirjoja meillä on yli 300. Välistä saattaa puuttua jotain numeroita, mutta on niitä aikavarmasti jotenkin tuon verran.

Rakastan Aku Ankkoja. Ennen, joskus ala-asteella odotin keskiviikkoa aina ihan fiiliksellä kun Aku Ankka saapui. Vanhemmat Aku Ankat on tuplasti parempia kuin uudet, joidenkin uusien juonet ovat ihan kuluneita taikka koko idea on tyhmä.
Parhaimpia hahmoja Aku, Roope, Hupu, Tupu, Lupu ja Hessu. :3
En tykkää hirveästi Mikkitarinoista. Jotkut menettelee.

Parhaimpia piirtäjiä ovat Don Rosa (teitenkin), Carl Barks ja Vicar.

Galadriel

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #44 : Elokuu 25, 2005, 15:16:56 »
IIIhhhh<3<3<3<3<3<3<3 Aku Ankka= maailman parasta luettavaa! ollaan tilattu sitä jo aika kauan... ainaki nii kauan ku muistan. luen joka päivä (oikeesti) jonkun akkari-lehden tai taskarin. me ei kyl tilata muuta ku lehteä, mut taskarit kyl lähes aina ostetaan...

Eniten tykkään Don Rosasta, se on nii hyvä piirtää... Ja tarinat on upeita! Roope Ankan elämä ja teot on yks parhaist kirjoist mitä oon lukenu, niit D.U.C.K- tunnustuksii on aina ihana ettii... Tykkään kans kolmest cabbaleerost. Aku Ankkaan ei voi koskaa kyllästyy... Yks mun lempitarnioist on ehkä... hmm... se yks joulujuttu Roope-sedäs, mis piti valita oikeet sivut et pääs tarinan loppuun asti<3 Vai oliks se uutena vuotena? Jos nyt pitää sanoo joku lempitarina, mikä siis on ihan kunnollinen tarina, ni sit se ehkä on... öö... kaikki on ni hyvii vaikee sanoo, mikä on paras... No, täs on aika jotai tosi hyvii tarinoita/taskareita/muuta:

No ensinnäkin nämä kaikki Aku Ankan 50-vuotis sarjikset. Ne on nii hyvii ja ihanii ja hyvin piirretty<3 Nyt esim. mul on edessäni "Keskiviikkona hän tulee" joka ilmesty Aku Ankka numero 16, 18.4 2001. Se on tosi ihanasti piirretty, ihan erilaisesti ku kaikki muut akut.

Roope-setä, Culebran liikenero. Tämä tarina on Rosan<3 piirtämä, ja ekrtoo siitä ku Roope kaivaa (tai no, Akuhan sen kaivaa) esille vanhan arkun ja sielt löytyy "arvoesine" ja Roopen täytyy kertoa akulle ja pojille tarina... Ihanan ihana! Löytyy Aku Ankka-lehdestä, numerosta 38 vuonna 2002. Samassa akkarissa on kaksi muutakin tosi hyvää tarinaa; Ratakettu hakoteillä, joka on siis yks osa siit formula-tarinasta. Ja sit Mortti ja Vertti, yritystä loppuun saakka.

Setsemän (miinus neljä) rohkeaa cabbeleroa. Tämäkin siis Rosan teos, kertoo siitä ku pojat haluaa piristää Akua ku sil menee aina nii huonosti ja saattaa sen taas yhteen sen vanhojen kavareitten kanssa (Josè Carioca & Panchito Pistoles) Täs on upee kuvitus (Tietenkin!) ja hyvä teksti. Pidän myös täst siks, koska Aku on tasavertainen kavereittensa kanssa eikä aina töpeksi, mikä ehkä vähän jo hermostuttaa... Kyseinen tarina löytyy numerosta 21 vuonna 2005.

Don Rosa, Roope Ankan elämä ja teot. Siinäpä vasta upea teos! Kerroin jo aikasemmin, että se on ihana ja kaikkee...

Taskarin teemanumero, Valkokankaan sankarit (oliks se sillee?) Kaikki tarinat on tosi hauskoja ja kaikkee:)

Yks semmone taskari kai, mis oli semmonen elokuva-juttu, mis Aku plus muut näytteli eri elokuvis. Ja sit ne näytettii välil sielt elokuvasalist katsottuna ja siin oli kaikki tauot. Ihana<3 Tietääks kukaa mitä tarkotan? Jos tietää ni laittakaa tänne sen taskarin numero ja nimi tänne toipkkiin, kiitos! Olis hauska lukee se uudestaan...

Onhan niit sit viel pljon lissää, mut en nyt muista kaikkii ja jos muistaisinkin, ni olisin viel huomenna kirjottamassa jos luettelisin kaikki...;)

Lempihahmot, top 20

1.   Pikkuaku
2.   Josè Carioca
3.   Panchito Pistoles
4.   Aku[
5.   Karhukopla
6.   Roope
7.   Riitta
8.   Hessu
9.   Musta Pekka
10. TR!
11. Juuso
12. Pikku-pelle
13. Pelle
14. Pikku apulainen
15. Tupu, Hupu ja Lupu
16. Hansu
17. Mummo
18. Hannu
19. Into
20. Touho

Okei, noi on kyl kaikki aika samanvertaisia, ja on niit viel paljon lisää samalla tasolla, mut en nyt jaksa kirjottaa kaikkia tähän...

oho, tulipa pitkä teksti! Mutta mitä vain AKUN vuoksi!

// Muistetaanpas, että niitä värejä ei käytetä eikä fontin koolla leikitä. - Mori

anqqel

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #45 : Marraskuu 09, 2005, 17:04:18 »
Tilaan, tilattu on pari, kolme vuotta. Aku Ankka on sitä "kevyempää", jota lukee kun ei jaksa kirjojakaan lukea. On kiva vaikka syödessään ottaa Aku Ankka (vanhatkin käy) ja alkaa lukemaan. Taskukirjat ja lehdet ovat parhaita, mutta siitä Rosan parhaista (kirjoja) minä kyllä pidän. Joitain muitakin kirjoja on tullut luettua, mutta ne eivät kiinnosta niin paljon. Eli siis nyt minäkin menin siihen, mistä kirjoittajasta tykkään. Elikkäs Don Rosasta. Kun ekaa kertaa luin hänen tarinansa, minä pidin. Hänen piirtotyylinsäkin on hyvä — ja näyttävä. Luin tuon  Roope Ankan elämänkerta -kirjan tässä kesällä. Se oli hyvä.

Jotkut Akkarit eivät kertakaikkiaan kiinnosta. Jotkut kirjoittavat niin tylsiä tarinoita. Onkos joku muukin huomannut (luultavasti aika moni), että taskareissa on pikkuisen eri kuvitus kuin lehdissä? Esim. Roope Ankalla ja Pelle Pelottomalla on ihan eri vaatteet — tai ainakin erin väriset. Ei mitenkään häiritse, mutta silti.

miyai

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #46 : Marraskuu 10, 2005, 18:47:55 »
Aina kun olen elänyt, Aku Ankka on kilahtanut meillä postiluukusta. :) Tykkään todella, vaikka taso onkin hiukkasen huonontunut. Ihanan simppeliä luettavaa, ei tarvitse pähkäillä että missä mennään.

Akun kommelluksia on kyllä kiva lukea ja nauraa nille. Mutta välillä ärsyttää, kun Aku ei onnistu missään haluamallaan tavallaan. Aina joku Hannu päihittää sen kilpailussa, ja sitten Aku joutuu tekemään jotain tyhmää. Onhan kyllä niitäkin jaksoja missä Akua onnistaa, mutta enemmän noita epäonnistumisia. Okei, noh, Akun luonne on kyllä aika lailla agressiivinen ja villi, niin eikös tästä seuraa katastrofeja useasti.

Itse luen Aku Ankkaa todella ahkerasti. Kotona meillä on vino pino vanhoja Ankkoja, ja niitä tulee kyllä luettua aika hyvin. Jos luen jotain lehteä, niin se on kyllä Aku Ankka. ^^ Jos syön ruokaa kotona, enkä lue Akkaria, tuntuu ihan omituiselta. Olen tottunut siihen, että otan aina pari anhaa Akkaria mukaan pöytään. Syöminen on tylsääkin ilman Akua!

Elindar

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #47 : Marraskuu 11, 2005, 17:50:31 »
Aku Ankan tilaaminen aloitettiin vuonna -95 ja sitä jatkui vuoteen -03 asti. En oikein tiedä, miksi lopetettiin tilaaminen, ei ollut enää kiinnostusta niinkään paljoa. Vaikka joskus tulevaisuudessa aion aloittaa tilaamisen uudelleen.

Suosikkipiirtäjiäni ovat aina olleet ja tulevat myös olemaan legendaariset Carl Barks ja Don Rosa. *palvoo*. Näitä kahta parempia saa hakea kissojen ja koirien kanssa. Don Rosa taitaa selättää Braksin, jos pitäisi yksi suosikki etsiä.

Ne tarinat ovat loistavia, piirrojälki on ihanan yksityiskohtaista ja nättiä ja se huumori jota Rosa viljelee.. :'D Aivan mahtavaa. Ja kun tietää, minkä taustatyön Rosa tekee sarjoilleen, ei voi muuta kun nostaa hattua.
Harmitti ihan kamalasti kun huomasin lukiessani yhtä Aku-irtonumeroa kaupassa, että kyseisessä lehdessä oli Rosan jatkosarjis, joka oli alkanut jo edellisestä lehdestä.. ;___;
Yritän aina olla ajattelematta, miten monta Rosan sarjaa minulta menee ohi kun en enää Akua tilaa.. Nyt alkaa mennä jo offiksi eli lopetetaan. :>

Poissa Nibs

• Vuotislainen
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
Aku Ankka
« Vastaus #48 : Marraskuu 11, 2005, 19:10:15 »
Meill tuli Akkari lehti kun olin ala-asteella, mutta jostain syystä mutsi sitten päätti, että se on muka liian kallis ja se kestotilaus lopetettiin.
Jokunen vuosi sitten aloitin määräaikaistilauksen jonka uusin pariin otteeseen, mutta n sitten enää jaksanut, kun tila alkoi loppua ja ne kansiot on liian kalliita.

Joskus mulla oli hirmuinen kasa ikivanhoja Akuja 80 -ja 90'luvuilta, mutta vein ne divariin kaikkien Taskukirjojen kanssa ja sain niistä yhteensä 200 markkaa.
Ny kaduttaa.
Siellä oli monta lehteä, jotka nyt haluaisin takaisin.

Mutta tuskin enää koskaan tilaan sitä lehteä.
Muistan vaan tarkistaa joka keskiviikko, josko uudessa numerossa olisi Don Rosaa tai Tupu, Hupu & Lupu -tarina tai Pikku-Akua.
Jos on, ostan ehdottomasti.

Taskukirjat on mielestäni mennyt reippaasti alamäkeä, todella huonoiksi.
Piirrostyyleiltään ja tarinatkaan ei ole nykyisin nää mitä olivat ennen.

Muistan vielä kun niissä oli Mikin ja Hessun aikakonematkoja, sit s jouluvatihommeli jolla ne lusikalla reunaan kilistämällä meni jonneki toiseen ulottuvuuteen...
Joskus oli kunnon tarinoita, joissa sai itse johdattaa tarinaa eteenpäin.
Ja ennen oli myös jännittäviä seikkailuja Roopen ja AKun kanssa.

Ei sillä, nykyään kun panostavat aika paljon huumoriin, on tod hauskaakin ollut.
Yksikin, toivottavasti mulla on vielä se taskari...
Kun Aku ja Iines oli jossain tanssijaisissa, ja Aku oli pakotettu pukeutuun naiseksi, kun joku Iineksen ystävättären hönö kaveri tartti seuralaisen.
Ja sit siel tanssijaisissa AKun hemaiseva ilmestys hurmaa kaikki miehet ja Aku alkaa vähän kostotoimiin ja lopulta Iines ja se kilpailee huomiosta. xD
Se piirrostyylöikin oli muuten hyvä.
Tykkään niistä, joissa ilmeet piirretään oikein elävästi ja extreemesti. xD

Ja toisiks uusimassa Aku Ankassa oli kerrankin kuolemaa käsittelevä tarina.
Ihan suoraan eikä kierrellen.
Sitä taskara en ikinä hävitä!

Juu, eiköhän se ole siinä tältä erää.
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X OLD WEST TALES RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

Uene

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #49 : Marraskuu 13, 2005, 20:21:12 »
Nykyään ei tule enää niin paljon akkareita luettua, mutta kyllähän se postiluukusta tipahtelee.

Jotenkin vaan tuntuu, että nykyään niin suuri osa siitä on aika kökköä ja latteaa ja väkisin hauskaa. Tai sitten musta on tulossa vanha ja tylsä... Njoh, pois se minusta! :) Mikistä en ole muuten koskaan oikein pitänyt, mutta Aku on ihan omaa luokkaansa.

Don Rosaa minä ihailen ihan valtavasti! Jo se miten hän osaa piirtää ja kuvata asioita. Hän on uskomaton! Ja kaikki ne yksityiskohdat ja taustalla kulkevat sähellykset. Minä olen aina tykännyt yksityiskohdista. Ja miten hän kuvaa ilmeet ja kaikki. Don Rosan kuvat ovat jo niin omaa luokkaansa, jo ne riittäisivät tekemään hänestä suosikki piirtäjäni.

Mutta ei. Se tapa millä hän valmistelee juttunsa, miten hän paneutuu niihin... Kaikki ne kivat pikku faktat siellä pohjalla. Ja ne juonet on muutenkin sitä luokkaa, että ei voi muuta kuin sanoa, että loistavaa :) Niissä jutuissa on oikeasti ideaa ja ne jää mieleen. Rosaa lukiessa ei voi muuta kuin nauraa ja ihailla samaan aikaan. Hänen juttunsa kaikessa loistavuudessaan ovat aidosti hauskoja.

Lempitarinani käsittävät aika lailla tarkalleen Rosan tuotannon. Le chevalier noir on kyllä ihana, se on jotenkin niin symppis juttu jatko-osineen :D

Poissa Anneth

• Vuotislainen
Aku Ankka
« Vastaus #50 : Marraskuu 19, 2005, 14:11:18 »
Minullekin on tullut Aku Ankka vuodesta -99. Kun vanhempani alkoivat tilaamaan sitä minulle, en vielä oikein ymmärtänyt Akkarin hienoutta. Luin koko lehden kyllä aina läpi mutta en kauheasti ajatellut tarinaa syvällisesti. En toki vieläkään jää pohtimaan jokaisen tarinan syvintä olemusta mutta nykyään ajattelen (useimmiten ;D) tarinan sanomaa. En aina, joskus lehteä on kiva lukea miettimättä sen enempää.

Minun lempikäsikirjoittaja ja piirtäjä on ehdottomasti Don Rosa. Myös Carl Barksin tarinat ovat aivan ihania. Tykkään kuitenkin kaikista eniten Rosan seikkailutarinoista, ja Rosan ankat ovat omalla tavallaan ihania ja ainutlaatuisia.
Lempihahmojani ovat Roope, Aku ja pojat. Ennen suorastaan vihasin Mikki Hiirtä, mutta nyt luen innolla kaikki tarinat missä Mikki seikkailee, mutta hän ei kyllä ihan lempihahmoihini lukeudu.

Kokonaisuudessaan Aku Ankka on tosi ihana lehti, enkä voisi kuvitella että lopettaisin tilaamisen!

Ja olen oppinut Aku Ankasta todella paljon uusia hauskoja sanoja ja synonyymejä joita hyödynnän kouluaineissa että teksi kuulostaisi värikkäämmältä. Hyödyllinen lehti kaikin puolin!

Shenera

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #51 : Marraskuu 23, 2005, 17:24:26 »
Meidän perheessä tilataan Aku Ankkaa, ja on tilattu jo monta vuotta.

Ja nyt niitä lehtiä sitten lojuu missä sattuu, osa isossa laatikossa, ja osa...jossakin ^__^ Olenhan minä yrittänyt niitä kerätä yhteen paikkaan, mutta aina niitä sitten vain jaksaa löytyä mistä sattuu O_o

Paras hahmo on varmaankin ilman muuta Aku Ankka.
Vaikka Aku onkin huono-onninen ärisiä, mutta yleensä A.A jaksaa yrittää kovasti, jos on jotakin mitä todella haluaa.

Akuissahan käytetään aika paljon anagrammeja, todella hauskoja nimiä on anagrammeilla keksitty :)

Akuissa on hyvää ja hyväntahtoista huumoria :)

Poissa Lilyca

• Vuotislainen
Aku Ankka
« Vastaus #52 : Huhtikuu 20, 2006, 12:41:29 »
Minulle, tai siis, minulle ja siskolleni tulee Aku Ankka yhteiseksi.
Montakohan kansiollista meillä on? Laskin. 18, joista yksi on vajaa. Lisäksi on äidin vanhoja Aku Ankkoja.
Aku Ankka on hyvä lehti, joskin liian lyhyt, ja Mikki Hiiri juttuja en lue ollenkaan. Mikki on ärsyttävä, lempihahmojani ovat Tupu, Hupu ja Lupu sekä Aku ja Iines. Iines on kyllä useinkin aika kohtuuton Akua kohtaan, jos Akulla ei ole varaa ostaa Iinekselle kallista sormusta Iines ei enää koskaan halua nähdä Akua. Reilua.
Suosikkikäsikirjoittajasta en tiedä, mutta tiedän kuka on se piirtäkä josta vähiten pidän. Colomer. Hän piirtää jotenkin näsäviisaasti.
Kerroin jo etten pidä Mikki Hiirestä, mutta usein jätän myös lukematta Hiawathat, Milla Magiat ja jatkojutut. En vain pidä niistä.

On uskomatonta kuinka Aku voi menestyä joissain kummallisissa ammateissa. Yleensä sellaiset jutut toistavat samaa kaavaa. Aku on erityisen hyvä jossakin työssä, hän saa lisää töitä, hän nousee huipulle ja koko maailma tietää hänet. Lopulta hän saa jonkun mahtavan keikan jonka möhlii pahasti ja joutuu pakenemaan Etelänavalle. :D

Taskukirjojakin minulla on ehkä noin 30 kappaletta. Ja joskus meille tuli Roope-Setä, joten niitäkin lehtiä lojuu hyllyissä. Kaikenlisäksi on myös erilaisia kokoelmia, kirjoja ja liitteitä. Aku Ankan kuukausi extraa ei ole (vielä) tilattu... :D
Järki on nimittäin siinä, ettei ole mitään järkeä siinä, että tulee hulluksi, kun yrittää olla tulematta hulluksi. Sitä voi yhtä hyvin antaa periksi ja säästää järkeään.

samy Leo

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #53 : Huhtikuu 21, 2006, 19:04:27 »
Aku Ankkoja on kotona valtavat määrät. Sitä on tilattu ihan niin kauan kuin mie muistan, hyllystä löytyy 80-luvun alkupuolelta asti. Silloin en tosin itse elänyt vielä.
Taso on huonontunut, täytyy myöntää. Taskukirjoja en osta, mutta vanhoja luen. Juonet ym. ovat näissä "nykyankoissa" aika keksitynkeksityn makuisia.
Luulenpa että Akun ansiosta opin lukemaan jo täytettyäni neljä. Pienestä pitäen katsoin hassuja kuvia, kunnes sitten ymmärsin mitä he sanoivatkin. Ja nykyään luen näitä niin syödessäni, vessassa, autossa jne. Varsinkin vanhat ovat erittäin hyviä.

- ESL

Haisku

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #54 : Huhtikuu 25, 2006, 12:35:59 »
Tykkään kyllä Aku Ankasta, mutta ei sitä enää tule luettua. Joskus sitä tilattiin meille monta vuotta, ja sen kieltämättä huomaa, kun tuonne yhteen kaappiin katsoo...
Lopetin lukemisen, koska ei ikinä tuntunut olevan aikaa lukea kyseistä lehteä, ja kerran viikossa on kuitenkin aika usein ilmestyvä minun mielestäni. Tai no, kai se aika lukemiseen olisi jotenkin järjestynyt, mutta kun kiinnostusta ei ollut tarpeeksi. Nykyisin en lue Aku Ankkaa lähes ollenkaan. Ainoastaan lomilla, jolloin sitten luen sitäkin enemmän, koska tekemisestä on puutetta. Aku Ankka on kyllä paras sarjakuva Karvisen ohella ja pidän erityisesti lehden sisältämistä ns. "hauskoista" sarjakuvista. En erityisemmin välitä niistä, joissa on seikkailua. Kuitenkin lehden tilaaminen ei nykyisin kannattaisi, koska on paljon muutakin tekemistä.

Miles

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #55 : Huhtikuu 26, 2006, 13:29:37 »
Tilaan. Olen tillanut nyt kohta 6 vuotta laskujeni mukaan. Kuukauden sarjisekstraa on tullut kohta 4 vuotta. Lisäksi olen saanut serkultani about sata vanhaa Akua. Sieltä jostain 70-luvulta, ja onhan minullakin tietenkin taskukirjoja viitisenkymmentä.
Don Rosa on kyllä aivan mahtava. Piirtää todella yskityiskohtaisesti ja varsinkin sen Roope-tarinat ovat aivan  mukaansatempaavia. Myös lempi käsikirjoittajani. Minulta löytyy hyllystä viisi kirjaa pelkkää Don Rosaa ja kaikki lehdet, joissa on yksikin kuva Don Rosan piirtämänä on eroteltu muista lehdistä.
Huaskat tarinat tuovat piristystä lehtiin, mutta silti pidän enemmän seikkailuista.
Tosiaankin lehtien taso on viime vuosina laskenut. Käsikirjoitukset ovat monesti jo vanhoista sarjoista matkittuja ja piirroksissa on ehkä jotenkin 'ylipainostettuja' ilmeitä ja monesti töheröä väritystä. Mutta kyllä Aku silti vielä luettavan arvoinen on. Ehdottomasti.
Mikki on minustakin ärsyttävä. Jos minulla on tekemisen putetta, luen ne mutta jos ei niin sitten en.
Lempihahmoni ovat Tupu, Hupu ja Lupu, Roope ja tietenkin (viimeisenä, mutta ei tosiaankaan vähäisempänä) Aku.

Velvet

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #56 : Huhtikuu 28, 2006, 13:22:35 »
Aku Ankka on tullu meille jo ennen kuin synnyin, ensin se tuli isoveljelle ja nykyään mulle. Äitin vanhoja akkareitakin meiltä löytyy. Taskareitakin on tullu luettua jonkin verran.

Lempipiirtäjiäni ovat Carl Barks ja Don Rosa. Barks on hyvä piirtäjä ja ne tarinat on ihan klassikoita (esim. Nelikulmaiset munat, Punainen postimerkki, Ovela Roope-Setä, Takaisin Klondikeen...ym.ym).
Rosan tarinoissa pidän mm. huumorista ja kaikista niistä pienistä yksityiskohdista. Mielestäni Rosan ja Barksin tarinoissa hahmot ovat jotenkin syvällisempiä kuin muiden ankka-tarinoissa.

Rosalta tulee muuten uusi jatkis seuraavassa akkarissa. Se Kultu Kimallus-juttu.

Poissa Loreal

• Vuotislainen
Aku Ankka
« Vastaus #57 : Toukokuu 07, 2006, 01:05:50 »
Akkari on hyvä lehti.
Taso kuitenkin vaihtelee, ihan ensimmäiset Aku Ankat eivät ole kovin hyviä, kuten eivät myöskään aivan uusimmat. Parhaita ovat sellaiset 80-90-luvun akkarit. En tiedä miksi, ne vain on.
Nykyään on aivan liikaa niitä avaruusjuttuja, ja niitä joissa möngitään ties missä Zimbabwessa. Ne jutut on parhaita, missä seikkaillaan ihan ankkalinnassa. Sehän on ihan loistava paikka!
Hahmoista parhaita ovat mielestäni Aku itse, sekä Mummo Ankka. Pelle Peloton on myös hyvä, samaten Pikku Apulainen. Tupu, Hupu ja Lupu ovat myös loistavia, samoin Roope-setä. Öh, kohtahan minulla on koko ankkalinna tässä...
Mikki Hiiri on ärsyttävä. Sen pallokorvan voisi heittää Aku Ankasta kokonaan pihalle. Rasittava siimahäntä.
Jos

Meriwether

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #58 : Heinäkuu 15, 2006, 14:07:22 »
Aku Ankka tulee tähänkin talouteen, aloitettu tilaus varmaan joskus vuonna 1990. Eli... akkari on tullut tähän taloon jo 16 vuotta! Tuosta voitte kai päätellä, että meillä on melkoisen monta akkaria (eikä yhtään ole heitetty pois). Aku Ankan taskukirjoja löytyy myös jotain yli 300, vanhimmat niistä eivät ole kyllä ensimmäisen painoksen kirjoja. Löytyy täältä myös näitä Jumbo- kirjoja (niitä en kyllä lue yhtään, muut perheenjäsenet kyllä lukee) ja Aku Ankan taskukirjan teemanumeroita... Kaikenmoista Aku Ankkaa siis.

Lempihahmoni on tietenkin, kukapa muukaan kuin Aku Ankka. Tykkään hänen raivokohtauksista X) Samoin myös Roope on yksi suosikeistani.Ja Hessu ja... aika monta suosikkihahmoa mulla on, en kaikkia jaksa luetella.
Suosikkipiirtäjäni on Don Rosa. Rakastan hänen yksityiskohtaisia ja hauskoja sarjoaan. Ne on ihania... Rakastan akkaria ja varmasti tykkään siitä jatkossakin! Vaikka lehden taso on kyllä huonontunut sitten 90-luvun sarjoista.

Poissa Crying

• Vuotislainen
  • Whii
  • Tupa: Luihuinen
Aku Ankka
« Vastaus #59 : Elokuu 20, 2006, 18:47:04 »
Meidän perheeseen Aku on tullut kai vuodesta -96, tilaus kai loppui vuoteen 2004 (en muista..). Aku Ankka on ihana lehti:D Luen niitä harvakseltaan, joskus kun aikaa löytyy. Lempipiirtäjäni/kirjoittaja on Carl Barks, mutta myös Don Rosan tarinat ovat huippuja. Lempihahmoni on Iines, Mikki Hiiri on taas niin ärsyttävä että. Mielestäni vanhemmat Akut ovat parempia kuin 2000-luvun, en tiedä miksi...
And they dream in their sleep

Poissa Isetom

• Vuotislainen
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
Aku Ankka
« Vastaus #60 : Elokuu 29, 2006, 20:40:21 »
Meidän perheemme on tilannut Aku Ankka -lehtiä ainakin koko tämän ajan, milloin olen elänyt. Kuten sanoit, niin Aku Ankkojen taso on huonontunut. Sen huomasin ensimmäistä kertaa tuossa 2005-2006 -vuodenvaihteessa, milloin en lukenut Akkareita niiden huonon laadun vuoksi.  

Vielä vuoden 2004 ajan, ja 2005 alun ajan Aku Ankat olivat todella hyviä, mutteivät vielä parhaita. Odottelin keskiviikko-päivää, ja heti koulusta päästyäni ryntäsin Akkarin kimppuun.

Parhaita tarinoita tekevät Carl Barks, sekä Don Rosa. Rosan piirrostyyli erottuu muista, ja tarinat ovat täynnä jännitystä. Inhonan yli kaiken William Van Hornin piirtämiä Aku Ankkoja, jotka hän piirtää kuin se olisi vitsi, sekasotkuisella taidollaan. Yök! Tarinatkin ovat... sanonko mistä?
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Abbie

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #61 : Elokuu 29, 2006, 22:12:00 »
Perheeni on tilannut Akua jostain vuodesta 1994 asti ja tilaus jatkuu yhä. Vanhoja akujakin on kiva lukea, mutta kun olen ne niin useaan kertaan lukenut, ei enää kiinnostus ole niin suuri.

Pienempänä odotin aina sitä kun Aku Ankka tipahtaa postilaatikkoon ja sitä pääsee lukemaan. Enään en. Luen sen kyllä aina, mutta se on vain pientä viihdykettä, eikä koskaan korvaisi oikee kirjallisuutta. Pidän kuitenkin paljon lehden tarinoista ja Akun ja kumppaneiden toilauksista on kiva lukea.

Pidän eniten Don Rosan tarinoista. Ne ovat hauskoja, tarkasti piirrettyjä, juonet ovat hyviä ja piirrostyyli erottuu muista piirtäjistä. Pienenä en pitänyt Rosan tarinoista, mutta nykyään... Ne ovat yhtiä parhaimmista!
Myös Vicarin piirrostyyli on hyvä. Selkeä ja normaali. Pidän siitäkin.

Lainaus
Inhonan yli kaiken William Van Hornin piirtämiä Aku Ankkoja, jotka hän piirtää kuin se olisi vitsi, sekasotkuisella taidollaan.

Minäkään en pidä Hornin piirtämistä tarinoista. Niiden juonet eivät ole mukaansa tempaavia ja piirrostyyli on sekava. En pidä, enkä tule pitämäänkään.

Poissa Saippuakupla

• Vuotislainen
  • Kelmi
Aku Ankka
« Vastaus #62 : Elokuu 30, 2006, 15:19:53 »
Äitini alkoi tilata Aku Ankkaa jo eskariaikoinani opittuani tällöin lukemaan, ja vieläkin kyseinen lehti kilahtaa postilaatikkoomme joka keskiviikko, sen todisti jo tämän päiväinen postikin, jonka seasta tämänpäiväinenkin Aku Ankka löytyi. Tämän lisäksi tilaamme myös Kuukauden Extraa - ei muuten, mutta äitini sattuu saamaan tämän kaiken ilmaiseksi, koska on postissa töissä. ^_^ Luen aina joka lehden suunnilleen päivän sisällä, erittäin kiireisinä se saattaa tosin siirtyä peräti seuraavan päivän 'riesaksi'.

Minua ei suinkaan voi kutsua Akkari-faniksi, ja rehellisesti sanottuna minun on vaikea uskoa, että joku voisi sellainen itseasiassa ollakaan. Toki tiedän, että tällaisia vastaavia on lukuisia, mutta silti olen aina pitänyt Akkareita vain yhtenä, keskitasoa edustavana sarjakuvana monen muun joukossa. En siis suinkaan kuolisi, vaikka äitini päättäisikin lopettaa sarjiksen tilaamisen, tuskin se muuttaisi elämääni yhtään. En ole samaistunut Aku Ankkoihin edes sen vertaa, että olisin kiinnittänyt sen erityisemmin piirrustustyyleihin ja Aku Ankan piirtäjiin, enkä ole sen kummemmin suosikkipiirtäjäänikään poiminut. Don Rosan piirtämistapa tosin miellyttää minua ehkä eniten, mutta onhan niitä lukusia muitakin hyviä.
Sen sijaan Harry lähetti Ronille lapun: "tehdään se tänä iltana."

~ HP -  Salaisuuksien kammio

Mustesydän

• Ankeuttaja
Aku Ankka
« Vastaus #63 : Elokuu 30, 2006, 18:40:48 »
Meille on tilattu akkaria vaikka kuinka kauan. Sitä alettiin tilaamaan isoveljelleni synttärilahjana. Mummu ja pappa tilaa. Ja tilaa edelleenkin. Luulisin että veli oli joku 6-vuotias, ehkäpä. Ja nyt hän on 17, joten aikas kauan.
Tykkään katsella Aku Ankka ohjelmia ja muita tälläisiä. En nyt kuitenkaan mikään suuri fani ole, mutta tykkään silti. Extra-lehti menee mummulle ja pappalle.
Eniten tykkään Don Rosan tekeleistä. Hän osaa piirtää todella hyvin, ja muutenkin tykkään. Tietysti muutkin osaa tosi hyvin, mutta suosin Don Rosaa:D
Anteeksi sekalainen kommenttini.

Poissa Lime

• Vuotislainen
  • Pottermore: WitchWillow21467
Aku Ankka
« Vastaus #64 : Elokuu 31, 2006, 17:04:06 »
Meille on tullut Aku Ankka, mut ei tuu enää. Äiti ei syystä tai toisesta anna enää tilata sitä, vaikka lukee itsekin akuja. Haluaisin että mulle tulisi vieläkin Aku Ankka, koska se on tosi hyvä lehti. Yks parhaista sarjakuvista. Mutta en voi silti sanoa olevani mikään Aku Ankka fani. Mielestäni nämä vanhemmat Akut ovat parempia kuin uudemmat. En tiiä miks, mut tää on vaan mun mielipide.

Mulla on noin kahdeksan vuoden Aku Ankka-lehdet. Sen lisäksi mulle on myös tullut Roope Setä, joita mulla on noin 20. Aku Ankan taskukirjoja mulla on jtn 30.

Don Rosa tekee minusta parhaita Akuja. Se piirtää jotenkin erilaisemmin kuin muut.
You don't know anything yet
about the dreams I have.

Poissa Carmelie

• menninkäinen
  • Vuotislainen
Aku Ankka
« Vastaus #65 : Elokuu 31, 2006, 18:13:19 »
Minulle tuli muistaakseni 1-4 luokkaan Aku ankka ja sitten se vain loppui yhtäkkiä. Nyt meille on tilattu taas Aku Ankkaa ja mielestäni se on hyvä juttu. On jotain luettavaa keskiviikkoisin...
Eilen tuli akkari, mutta en ole ehtinyt sitä lukemaan vielä...

Minä pidän Aku Ankasta ja suisikki sarjakuvani ovat missä esiintyvät Tupu, Hupu ja Lupu. He ovat hauskoja ja fikcuja ihmisiä. Pidän myös Kroisosen ja Roopen kilpailu-sarjakuvista...

-Carm
xD

Celythia

• Ankeuttaja
« Vastaus #66 : Helmikuu 20, 2007, 22:41:52 »
meilläkin tilaus on aloitettu joskus 50-luvulla, eikä loppua näy, vaikka taso on kyllä kärsinyt aika lailla viimeisen viiden vuoden aikana.. Eräs viimevuoden loppupuolella tullut lehti keräsi kyllä kaikki säälipisteeni juoneltaan köyhien sarjakuvien takia, mutta ymmärtäähän sitä täytyy, kun tuntuu, että melkein kaikki hyvät ideat on käytetty vuosien saatossa... eipä silti, Rosa ja Barks ovat ankkojen aateliaa, ja heidän sarjakuviinsa ei ikinä kyllästy, Roope Ankan elämä ja teot on ollut ostoslistallani jo kauan...

Kauheita vierotusoireita, kun aina viime vuoteen asti "viku vinkka" kolahti postilaatikkoomme tiistaisin, ja nyt se tulee "vasta" keskiviikkona ;)

Poissa Nemorosa

• Vuotislainen
« Vastaus #67 : Helmikuu 20, 2007, 23:17:56 »
Oi, Aku Ankat on parhaita! Minulle on tilattu kyseistä lehteä n. 3-4 -vuotiaasta asti, eli n. 16 vuotta. Pakotin aina äidin tai isän lukemaan niitä minulle. Sitten jossain vaiheessa meni hermo ja sanoin, että nyt haluan oppia lukemaan.

Ehdotottomia lemppareitani ovat Don Rosan sarjakuvat. Rakastan niitä yksityiskohtia, pieniä hassuja sivujuonia tarinan taustalla ja sitä huumoria. Hänen sarjakuvistaan oikeasti myös oppii asioita varsinkin historiasta. Kaivoin juuri tänään kaapistani vanhoja Aku Ankka-kansioita ja käsiini sattui -95 kevään kansio ja etsin heti Don Rosan sarjikset. :) Sieltä löytyikin mm. Matka maan keskipisteeseen ja Kroisoksen aarre joita en ollut lukenut piiitkään aikaan.

Toinen suosikkini on William Van Horn. Monet eivät pidä hänen sarjoistaan, mutta minusta ne ovat hauskoja. Niissä on yleensä aivan päätön juoni ja hän piirtelee aina jotain ihme pikkupörriäisiä taustalle.

Pidän myös Vicarista, vaikka hän ei kai käsikirjoitakaan tarinoita, vaan "vain" piirtää niitä. Hänellä on sellainen hyvällä tavalla neurtaali piirustustyyli.

Suurta hupiani on aina pohtia kuka on piirtänyt minkäkin sarjan ja katsoa sitten olinko oikeassa. Eräs ystäväni muuten luuli vielä jokin aika sitten, että kaikki sarjakuvat piirtää yksi ja sama henkilö kunnes valaisin häntä..

Ja totta, Aku Ankan taso on kyllä laskenut. Siellä on nykyään jotain ihan outoja piirtäjiä, eivätkä heidän tarinansa eikä piirustustyylinsä ole niin hyviä kuin esim. edellä mainittujen. Tilaus silti jatkuu, vaikka se onkin nykyään ihan älyttömän kallista..

Arpi

• Ankeuttaja
Vs: Aku Ankka
« Vastaus #68 : Helmikuu 24, 2007, 19:59:20 »
Minä luen akkaria päivittäin. Siis luen vanhoja lehtiä ja olen lukenut melkein kaikki ainakin kahteen kertaan ellen useamminkin. Meille tilataan akkaria ja sitä on tilattu meille....öö...No joka tapauksessa sitä on tilattu monta monta vuotta. Minä tykkään Vicar:in piirtämistä sarjiksista, mutta en oikein tykkää Marco Rotan piirtämistä sarjiksista. En vain tykkää siitä tyylistä.
Lehtiä meillä on sellaisen sängyn alle työnnettävän laatikon verran ja pon niitä kenties enemmänkin. Sitten meillä on Roope-setiä ja muita taskukirjoja aika vähän, mutta ne mitkä on niin ne on luettu aika monta kertaa.

Poissa Peräkylän Pete

• Pottumainen
  • Vuotislainen
  • All right
« Vastaus #69 : Maaliskuu 05, 2007, 20:33:13 »
Rosa ja Barks ovat parhaimmat piirtäjät ja käsikirjoittajat. Myös jotkut italialaiset osaavat piirtää todella hauskoja juttuja. Taskarissa (oliko 321) oli yksi juttu jossa Aku majoitti taloonsa jonkun maalaisen Taneli Pulusen. Eikun repesin jutulle, yksi parhaimpia lukemiani akkaritarinoita.

Iines on minusta hyvin usein tolkuttoman julma Akulle. Hän menee usein Hannun ja joidenkin julkkisten perään ja unohtaa Akun. Hän pakottaa Akun järjestää kaikenlaisia seurapiirikissanristiäsiä. Jos Aku epäonnistuu Iines heti vihaa häntä eikä enää koskaan halua nähdä tätä. Tämä ei minusta ole todellakaan oikeaa rakkautta.

Myös ihmettää Ankkalinnan kansan julmuus. Välillä Aku pääsee koko kansan sankariksi. Sitten hän vahingossa sählää joissain kesteissä ja sitten tuhansia ihmisiä juoksee hänen perässään tyyliin "Ankka ei saa armoa, näytetään sille, hakataan naama verille!". Näin tapahtuu hyvin usein vaikka asia ei olisikaan ollenkaan Akun syytä. Esimerkki tästä on kun Aku keksi muuttaa roskaongelman takia jätteet lampuiksi. Asukkaat ahneissaan panivat Pellen laittamaan joka kadunkulmaan koneen, joka muuntaisi roskat lampuiksi. Sitten ukkosmyrsky iski päätietokoneeseen ja koneet alkoivat sylkeä lamppuja kadulle ja koko kaupunki oli täynnä lamppuja. Sitten tuhannet ihmiset juoksivat Akun perässä lynkataan hänet-asenteella. Julmaa.

Lehtien sarjat ovat mielestäni usein aika huonolaatuisia, enkä niitä tilaa. Olen kuitenkin taskarien ja Roope-setä-painosten innokas ostaja ja lukija. Taskarit minulla löytyy kaikki väliltä 252-256, 267-273, 277-283, 285-287 ja 288-330 sekä lukuisia näitä aikaisempia taskareita, esim. numero 2.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 08, 2007, 00:25:16 kirjoittanut Peräkylän Pete »
Syntyperäinen urpå

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #70 : Maaliskuu 06, 2007, 17:42:28 »
Jackie, siinä olen samaa mieltä, että Aku Ankkojen laatu huononee!
Itse omistan yli 100 lehteä, mutta se ei ole paljon, jos ajattelee tarkalleen!
Mutta en enään lue lehtijä, siis en tilaa, vaan luen taskukirjoja. Mutta nekin ovat koko ajan huonomman puolella menossa. Mutta hyvä juttu on se, että numerot taskukirjoista 114 & 115, "Akun viemää" , ja se numero 115 on "Nuoralla tanssija", en nyt jaksa kaivaa sitä kirjaa esiin, mutta sanon vain; tosi hyvät kirjat! Paremmat kuin nykyiset. Mutta harmi, että niiden hinta on kuitenkin nostettu 4.30, heehhhee... ei siinä kuitenkaan ole niin paljon eroa... mutta olen pihi, 10 sentin takia!

Aku Ankkaan sitten; Lempihahmoni on itse Aku, koska hän on aina ollut ärtyisä, mutta se ei ole hänen vikansa! Tai siis, jos minullakin olisi niin huono tuuri, kuin Akulla on, niin olisi palannut päreet, ja pahasti!

Täällä on jo mainittu tunnetun Aku Ankan piirtäjän.
Barksin.
Mutta itse en pidä hänen teoksistaan. Arvostan sitä kyllä, että Barks oli keksinyt nykyisen Roope Ankan ulkonäön. Sanotaan, että hän ei ollut ennen niin "hieno", tai "komea", niin kuin nyt. Mutta en vain pidä seikkailuista. Pidän ehkä siitä, että Ankat seikkailevat Ankkalinnassa, mutta inhoan, kun he matkustavan. Ja Barks kyllä pakotti Akun matkustamaan aina milloinkin Roopen kanssa huitsin nevadaan.

Pirkko

• Ankeuttaja
« Vastaus #71 : Huhtikuu 02, 2007, 16:36:31 »
Olen tilannut Aku Ankkaa monta vuotta ja lukenut sitäkin kauemmin. Ennen sitä tilattiin vain veljieni nimellä, mutta luin sitä silloinkin. En muista kuinka kauan olen lukenut lehteä, enkä myöskään sitä, kuinka kauan olen tilannut sitä, mutta monta vuotta se ainakin on. Taskukirjoja on kotonani paljon, mutta tänne ei ole koskaan tilattu Kuukauden Sarjisextraa. Roope-setää luen tuskin koskaan. Suosikkitaiteilijani on Don Rosa, mutta muista tarinoista en välitä yhtään, kuka/ketkä sen ovat tehneet. Kolmanneksi parhaita taiteilijoita ei olekaan. Don Rosan piirrostyyli on ihanan yksityiskohtainen ja D.U.C.K.-omistukset sekä Mikki Hiiri-piilotukset ovat hauskoja. Suosikkitarinani on Don Rosan Paino-ongelmia. Don Rosan töitä on lehdessä mielestäni aivan liian harvoin. Olisi kyllä kiva, jos Don Rosa-lehteä julkaistaisiin erikseen ja siinä ei välitettäisi yhtään siitä, kuinka kauan sitten ne on viimeksi julkaistu. Sellaista lehteä tilaisinkin mieluummin kuin Aku Ankkaa.

Poissa Larten

• Anarkisti tarhatäti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: Nimbuspumpkin12006
« Vastaus #72 : Huhtikuu 02, 2007, 18:00:07 »
Isälle aku ankka on tullut jo pikkupojasta lähtien, joten meillä on aku ankkoja jo 60-luvulta lähtien :) itekki oon nyt jo iha koukussa, ennen en lukenu palijo yhtään. Isosisko ja isä ei voi enää syödäkkää mitään ilman että on aku ankka nokan edessä :D

Aku Ankka on paras henkilö koko sarjakuvassa, se reppana on aina niin epäonninen. Hannusta tykkään sillo ku sillä ei oo sitä älyttömän hyvää tuuria (tosin Hannua ei usein ilman onnea näekkään). Mikki Hiirtä vihaan, se on aina muka niin paras ja selvittää kaiken... Ärrhh :D

Itse en oikein ole piirtäjiin huomiota kiinnittänyt. :)

Jos sanon että taivas on musta
se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
jos sanon että maailma ei pyöri
se ei silloin pyöri, jumalauta

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
« Vastaus #73 : Huhtikuu 07, 2007, 21:33:59 »
Jep, meille on tilattu Aku Ankkaa jo ties kuinka monta vuotta, vaikka enää en lue niitä niin suurella innolla, kuin joskus. En pidä Akkareita kovin suuressa arvossa, koska tarinoissa tuntuu nykyään olevan aina sama juoni ja piirrokset näyttävät tylsiltä. Aku Ankka on minulle pikemminkin lehti, jota voi lueskella vaikkapa vessassa ajan kuluksi... ;)

Kuitenkin, jos lehdestä lyötyy Don Rosan tarina, kiinnostukseni herää heti. Rosa on ehdoton suosikkipiirtäjäni, kuten näköjään monen muunkin... *vilkuilee topicia* Yksityiskohtainen piirrostyyli, hyvät juonet ja hauskat kohdat todella tekevät tarinoista lukemisen arvoisia!

Sen sijaan inhoan (meni sairaan kauan kaivaa tämä nimi esille) William Van Hornin tekeleitä. Tarinat ovat minusta... järjettömiä. Ne tuntuvat lähes aina päättyvän tyyliin "...ja kaikki olikin vain unta." En myöskään pidä piirrostyylistä; ankat ovat toisinaan muodottomia, ja ne ilkikuriset ilmeet ainakin osissa tarinoista ovat kamalia. Eijei, en tosiaankaan pidä tämän piirtäjän tarinoista. o.O'

Don Rosan piirrostyyli on ihanan yksityiskohtainen ja D.U.C.K.-omistukset sekä Mikki Hiiri-piilotukset ovat hauskoja.

Mitääh?! D.U.C.K.-omistuksia olen minäkin bongaillut, mutta mitä ovat Mikki Hiiri-piilotukset? *hullaantuu täysin*

//Ah, suurkiitokset, talitintti!
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 08, 2007, 09:56:17 kirjoittanut Hirmu »

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
« Vastaus #74 : Huhtikuu 07, 2007, 22:28:28 »

Don Rosan piirrostyyli on ihanan yksityiskohtainen ja D.U.C.K.-omistukset sekä Mikki Hiiri-piilotukset ovat hauskoja.

Mitääh?! D.U.C.K.-omistuksia olen minäkin bongaillut, mutta mitä ovat Mikki Hiiri-piilotukset? *hullaantuu täysin*

Olen täysin samaa mieltä Rosan piiros tyylistä. Rosa piirtää aivan loistavasti ja kuvista on ihana etsiä pieniä yksityiskohtia. Tarinoissakaan ei ole mitään pahaa. Mikki Hiiri-piilotukset ovat D.U.C.K.öomistuksen tavoin sarjakuvaan piilotettuja Mikki Hiiriä. Mikki Hiiret ovat yleensäkin paljon helpommin löydettävissä kuin D.U.C.K.-omistukset. Mikki Hiiriäkin on tietysti mielenkiintiosta etsiä. Mikkeistä ei ehkä puhuta niin paljon, mutta aika monissa ne lopulta ovat. Tässä esimerkki Mikki Hiiri piilotuksesta.
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #75 : Toukokuu 09, 2007, 20:44:51 »
Miedänkin kotiimme kyseinen lehti tulee (tisin veljeni nimellä) ja kylä se tulee aina luettua. Se on hauskaa ajan vietettä. Taskaretiakin aina ostelemme, vaikka minä ja Veljeni emme enää mitään lapsia olekaan, mutta ei ole laissa kieltty hieman vanhempienkin ostaa sarjakuvia! :D
Paras sarjis ikinä! Kiitos todellakin Disneylle!

"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

di Napoli

• Ankeuttaja
« Vastaus #76 : Toukokuu 18, 2007, 21:18:08 »
Minä pidän italialaisten piirtämistä Aku Ankoista. Giorgio Cavazzano on yksi lempipiirtäjistäni, mutta hänen juttuja ei kaikkia olla käännetty suomeksi.

Iines ja Minni ovat ihania. Samoin Leenu, Liinu, Tiinu ja Tepa. Taikaviitta, Indiana Hopo ja Riitta Hanhi iskevät loistavasti. Pidän Riitta/Roope-parituksesta. Taikaviitta on ihana ja olisi kiva nähdä, kun Iines selvittäisi Akun olevan oikea Taikaviitta. Ekat Takikaviitat ovat parhaita!

Drucella

• Ankeuttaja
« Vastaus #77 : Toukokuu 24, 2007, 20:15:46 »
Pakko tähän on lisätä, että Aku Ankathan on ylessivistävää lukemista! Ollessani joku 5-6 -vuotias, pelasimme Trivial Pursuit'ia, ja kun osasin vastata kysymyksiin niin paljon oikein, vanhempani kysyivät "Mistä sä tiedät noi jutut?". Pakkohan siinä oli sitten vastata, että Aku Ankastahan minä. En takuulla tietäisi vieläkään Pisan tornista, ellei siitäkin olisi Aku Ankassa joskus ollut.

Meillä on taskukirjoja kaikki 1-206 (mutta siihen ne jääkin), ja lehtiä monta vuosikertaa. V. -83 vanhimmat. Lempipiirtäjäni on varmasti Don Rosa, juuri niiden hienojen yksityiskohtien ja hassun huumorin takia. Kuitenkin, pari muutakin on siitä sanonut, että Akujen taso on laskenut. Olen samaa mieltä. Pitkään aikaan en olekaan lukenut, eikä tilattukaan olla pariin vuoteen, kun valitsin Infernon mieluisemmaksi...

xjoxxju

• Ankeuttaja
« Vastaus #78 : Heinäkuu 04, 2007, 19:28:04 »
Meidän perhe on tilannut Aku Ankkaa monta vuotta ennenkuin minä itse olen syntynyt. Tai okeastaan iskä tilasi, äippä ei ymmärrä niiden juttuja. :) Se on semmonen..

Parhaat piirtäjät mielestäni ovat Don Rosa Ja Kari K. ;D Ne ilmeet ja juoni ja asennot ja jutut.. Voi kamalaa :D Tänään tuli Don Rosan kuvittama Akkari, sai kyllä nauraa :D Rosa tekee huolella, Kari K. vääntelee niitä hahmoja hauskasti. ;D

Lempihahmoni on Pikku Apulainen, joka avustaa Pelle Pelotonta hänen verstaassaan ja on aina hänen mukanaan. En tiedä, mikä siinä niin viehättää, että juuri se olisi lempihahmoni. Varmaan se, kun se on niin pieni. Ja se on mykkä. No whatever, se on kuitenkin söötti ja kiva sellaisena, toivottavasti se ei muutu ajan myötä..
 Toinen lempihahmo on Roope Ankka. Vähän oikein sääliksi käy, kun Rosan sarjiksissa puolustaa rahasäiliötään, joka kuitenkin kestää mitä vain.. Siihen asti, että se hajoaa, tietysti. D:: Myös se rahoissa

Hmm, asiasta toiseen. En tiedä miksi, mutta vihaan, niin VIHAAN, Mikki Hiiri -sarjiksien piirtämistyyliä. Ei kai se juuri poikkea Aku Ankasta (no ainakin vähäsen!), mutta ainakin se kun niille ihmisille tehdään niin järkyttävän iso leuka! Yäk, se inhottaa.

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
« Vastaus #79 : Heinäkuu 08, 2007, 16:36:11 »
Meillekin on tullut Aku Ankka ties kuinka kauan. Itse en aina kaikkia tarinoita lue, sillä vihaan erityisesti Mikki Hiiren etsiväseikkailuja.
Mikki on niiin täydellinen ja sitä rataa...

Aku Ankkakaan ei todellakaa kuulu lempihahmoihini, hän on niin vetämätön, laiska ja itsesäälissä rypevä ällötys. :>

Lemipihenkilöitäni ovat Roope Ankka ja Hannu Hanhi. Myös Kulta-Into Pii on pop. Harmi vain, että hän ei kovin usein tarinoissa esiinnt. Lempipiirtäjäni on Don Rosa, hänen kuvituksessaan on ihanasti yksityiskohtia.
"A goal without a plan is just a wish."

Poissa kirja

• Error 404: User not found
  • Vuotislainen
« Vastaus #80 : Heinäkuu 08, 2007, 19:12:28 »
Täällä tilataan!

Aku Ankka on kuulunut minun lukemisiksi kai vuodesta 2002 tai 2003.

Lempihahmoja en ole oikein keksinyt, koska olen surkea arvostelussa ja valitsemisessa. Pidän kaikista ;) Piirtäjiä sen sijaan osaan arvostella, pidän paljon Don Rosasta, koska hän on hyvä piirtämään ja laittaa paljon yksityiskohtia ja vitsejä. D.U.C.K. on hauska, etsin sen aina, siis jos löydän :) Mikki Hiiri - piiloitukset ovat suuri plussa, niitäkin on hauska etsiä ^^ Aku Ankat ovat hauskoja!
~kirja
Jos lisäät tietoosi tilastoja, ihmiset uskovat sinua paremmin. Jo 96 %:ssa tapauksista!

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
« Vastaus #81 : Elokuu 04, 2007, 17:02:37 »
Minäkin kuulun A.Ankan laajaan tilaaja-joukkoon.

Jo veljet ovat tilanneet sitä jostain vuodesta -83, joten niitä sitten löytyy siitä eteenpäin kaikki lehdet tallessa siisteissä kansioissa. Tosin vuosien -93 ja -94 lehdet ovat salaperäisesti kadonneet, koska silloin tilaaminen siirrettiin omiin nimiini. Eli syntymästä saakka ollaa luettu Aku Ankkoja! ^^ Sitten tilaaminen lopetettiin, koska lehdet olivat muutamassa päivässä... öh, vähän epäedullisemmassa kunnossa kuin ilmestyessään. Nytten se jatkettiin tilaamista tänä vuonna, kun kaupasta niitä aina raahasin kotia. Sitten harmitti, kun tuli jatkotarinoita, enkä muistanutkaan ostaa seuraavaa lehteä... Oli vähän pakko tilata tai menettää hermonsa.

Omistan sitten ihan lehtien lisäksi ison liudan pokkareita, myös muutaman vanhan (kiitokset isoveljille!). Sitten on myös se Myyttien saari- sarja ihan kirjana sekä Temppeliherrojen kätketty kruunu ja muita Don Rosan parhaita- kirja hyllyssä. Pidän kovasti siitä D.U.C.K.-jutusta, aina sitä yritän etsiä. Pari kertaa olen löytänytkin! Ja kovasti ihmetellyt, miten nero voi ihminen olla tommoisten kirjainten piillotelussa, kun tuossa Temppeliherrojen plaaplaassa oli joka tarinan kohdalla kerrottu sen tekemisestä sekä missä päin D.U.C.K.in pitäisi olla ja missä ruudussa. (tyyliin "katso ensimmäisen ruudun pensaita tarkasti...") Tarinoissa olevat Mikki Hiiri-viittaukset ovat myös hauskoja!

Pidän kovasti sarjan hahmoista, ne täydentävät toisiaan tosi hyvin. Mikki Hiirestä en ehkä niin kovasti pidä, tuppaa olemaan mulle liian "täydellinen". Akusta taas pidän paljonkin, välillä käy jopa sääli, kun elämä tökkii ja kunnolla.

Puhunpas vielä Temppeliherrojen plaaplaan tarinoistakin:
Nimittäin nimet. Ne ovat todella hauskoja! Ja ne tuhannet sanaleikit... Pitääpäs hakea itte se kirja, jotta saan kunnolla antaa esimerkkejä!

Nonhiin, nonhiin! Tarina "Krokotiilinmetsästäjä" (The crocodile collector) Lainaan suoraan kirjasta: "Rikkaalla kairolaisella laukkukauppiaalla on egyptiläiseltä kalskahtava nimi Neferhaz Ben-Broak (never has been broke, ei koskaan ollut varaton), kun taas El Faiyumin aliravittu nahkakauppias on nimeltään Hassan-hahd Emile Endaze (hasn't had a meal in days, ei ruoanmuruakaan päiväkausiin). Joko naurattaa? Eikö? Entä sivun 56 lista kaupungeista, joita ankanpojat luettelevat: "Kom Mir, Beni Hasan, El Fant and Aswan" (Come here, Benny has an elephant and a swan; tule, Bennyllä on elefantti ja joutsen). Aku vastaa siihen: "Kertokaa Bennylle, että etsin krokotiilia!" "
Rosa paljastaa myös kaksi Mikki Hiiri viittausta tarinassa; Akun päähän särkynyt ruukku kahvoineen on kuin hiiren korvat, ja nahkurin majan seinällä on maalattu musta hiiri. Don Rosa on myös laittanyt Barksin kasvot erääseen pilariin lähelle alttaria, jonne Aku joutuu etsiessään krokotiiliä.

Nyt menee taas terveellisen viestin pituuden rajojen yli tämä viesti, ja taas menin vähän ohi aiheesta, joten lopetetaas nyt kun voidaan!
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Stan

• Ankeuttaja
« Vastaus #82 : Elokuu 28, 2007, 18:26:22 »
Akkari on tullut kotiin varmaan jostain vuodesta 1998, mutta itse alotin lukemisen joskus 2000 vuonna kun pääsin kunnolla lukemisen ihanaan maailmaan.
Nykyään luen Akun heti kun se keskiviikkona tulee ja mökillä kivointa puuhaa on koluta vanhat lehdet läpi, vaikkakaan ne eivät missään master kunnossa olekkaan (jossain korissa sekaisessa järjestyksessä). Kotona en usein lue vanhoja lehtiä koska olen lukenut nuo jo aika monesti ja on mennyt hiukan maku.
Ollaan siis jaettu Akut mökille ja kotiin, mökillä vanhimmat ja kotona uusimmat + jotkut yksittäiset vanhat.
Taskareitakin ollaan hankittu (lahjana pikkuveli saa usein) ja pari semmosta kovakantistaki on.

Ehdottomasti lempihahmoni ovat Roope ja Milla Magia. Roope on ollu ikuinen suosikki jo pitkään, sillä kun on niitä ihania muistelmia ja muutenki ihana ankka.
Milla Magia taas iskee kiinnostavuudellaan, haluun tietää enemmän siitä :D

Ei ole Barksin voittanutta. aivan ihania kaikki sen sarjikset, varsinkin se (bobi?)zombie juttu oli hyvä. Tykkään mös Vicarin leppoisasta tyylistä.
Don Rosasta en oikeen tiiä. onhan hänen tyylinsä ihan kiva, mutta ankat hänen tekeminään ei niin iske. Ainuita hyviä ovat ne pienet yksityiskohdat ja osa rosvoista on kivoja. jos pitäisi mainita Rosalta paras, se olisi varmaan se dinosaurus sarjis (harmi kun nimet ei jää päähän)

joo, eipä muuta :)

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #83 : Elokuu 29, 2007, 15:38:09 »
Meille on tullut Aku Ankka jostain vuodesta 91, ja sen tilaaminen jatkuu edelleen. Ensin se tuli minun nimelläni mutta nykyään se tulee veljeni nimellä. Allekirjoitan myös Aku Ankan tason laskun, mutta niitä on edelleen mukava lukea. Aku Ankkahan taitaa kaikkein yleisemmin olla julistettu vessa lukemiseksi.:) No myönnän että pöntöllä istuessa niitä lähinnä tulee luettua, ainakin minulla.

Anku Ankoissa tuntuu olevan oikeastaan kaikkien henkilöiden osalta sama juoni. Aku sählää yleensä aina, joko hän ottaa näytelmästä liian suuren roolin ja mokaa loppunäytöksessä ja saa potkut, tai hakee uutta työpaikkaa - sählää siellä ja saa potkut. Joskus minua jopa ärsytti, että Aku jäi aina surkeaksi osapuoleksi ja hänen loppunsa oli aina epäonnistunut, vaikka hän miten yritti. Kaupunkilaiset ovat varmaan sataan kertan jahdanneet häntä kaulinten ja sateenvarjojen kanssa.
Roope-Setä, elää ylhäisessä yksinäisyydessä ja muistuttaa aina tietyin väliajoin Akulle kuinka suuri merkitys rahalla on. Usein hän pyörtyy kun joku osake romahtaa tai joku ehdottaa jonkun myynnistä, yhdessä osassa hän pyörtyi kun Neiti Näpsä ehdotti osan tavaroiden pois heittämistä.
Iines ärsyttää minua todella usein, koska hän on aina Hannun rahojen perässä. Hannulla ollessa hienompi auto, Iines menee aina sinne ja lopussa hän palaa Akun luokse.Aika epäreilua Hannullekkin.
Mikki taas on liian täydellinen, koska hän aina onnistuu salapoliisi jutuissaa ja on "voittamaton".

Minulla ei siis ole mitään ehdotonta lempparia, ja vaikka juoni periaatteessa onkin aina samanlainen, niin Aku Ankka on todella loistava sarjakuva, siinä on huumoria ja loistavat piirtäjät. Kyllä sitä tulee jatkossakin luettua, vaikka sitten vain vessassa:)
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Reta

• Kirotun lapsen odottaja
  • Vuotislainen
    • Todella vaiheessa -kirjablogi
« Vastaus #84 : Syyskuu 23, 2007, 00:11:54 »
Meidän sukuun on tullut akuankka huhtikuusta 1953. Tai ei oikeastaan tilattu, vaan sitä on ostettu. Sillä huhtikuussa 1953 tätini syntyi, ja pappani osti sen kunniaksi sen uuden sarjakuvalehden, aku ankan. Eli meidän mummolasta löytyy viides suomessa ilmestynyt aku ankka. En tiedä kuinka arvokas se on? Mutta en kyllä aio myydä sitä sitten kun vain löydän sen. Aku Ankka on minulle sen verran hieno lehti, etten myisi sellaista aarretta pois. Minä opin Aku Ankan avulla lukemaan (eli ensimmäinen lause, jonka luin, oli eräästä Aku Ankka kuvakirjasta) Meille tulee Ankka edelleen, ja luen sen joka viikko. Taso vaihtelee hyvin paljon.

Don Rosa, Marco Rota ja Kari Korhonen ovat suosikkiankkataitelijoitani. Omistan yhden Kari Korhos albumin ja kaikki Rosan albumit. Tein Rosasta henkilöesitelmän viime vuonna koulussa.

Ainiin, meillä on myös jossain arkistoissa ensimmäinen Aku Ankan taskukirja Mikki Kiipelissä. Se kyllä on aika huonossa kunnossa kun isäni luki sitä lapsena aika paljon...
The adventures I enjoy are usually of the literary nature. -Henry Winchester

Miksi me ihmiset kaadumme?
- Jotta oppisimme nousemaan jaloillemme.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #85 : Syyskuu 23, 2007, 16:53:27 »
Meille tuli Aku Ankkaa joskus kauan sitten, kunnes sen tilaus peruttiin. Tilaus taisi tulle 1998- ?.  Mutta kyllä niitä Akuja on ehtinyt kertyä paljon nurkkiin x3 Taitaa niitä olla sellainen iso korikin.

Akuja luen sitlti vieläkin paljon, ne ovat hyvää viihdettä, niiden lukemiseen ei tarvitse käyttää aivoja niin plajon, ja lisäksi jutut on hauskoja. Tykkään eniten niistä vanhoista, ne on kaikista parhaita. Uusien/joidenkin Akujen piirrostyyli on tosi hassu, enkä oikein tykkää. Joskus lainaan kirjoista niitä paksuja Akuja, ja muutenkin jos kirppareilta löytyy hyviä ja halpoja, niin mukaan lähtee. Vaikka isoveljeni niitä enemmän ostelee ^^ Meillä on kanssa vähäsen niitä paksuja taskukirjoja. ^^

Lempihahmoja ei oikeastaan ole. Kivoin minusta on lukea Hannun/Iineksen/Akun kolmiodraamoista, ne on hasukoja :D Lisäksi Milla Magian onnenlantin ryöstöyritykset on kivoja. Kokonaisuudessaan Aku Ankka on hauska, ja viihdyttävä lehti :D
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Helena T

• Keijukaismuori
  • Vuotislainen
  • Pottermore: AccioQuill137
« Vastaus #86 : Syyskuu 26, 2007, 20:41:11 »
Aku Ankka on kuulunut elämääni koko ikäni, paria vajaan vuoden katkoa lukuunottamatta. Minulle on käynyt samon kuin Retalle, eli opin lukemaan reilusti alle 4 vuotiaana Aku Ankan avulla.

Komeroissani pitäisi olla kaikki taskukirjat. Ja olen Erkin kanssa samaa mieltä, hinta voisi olla 2,50 €.Jotenkin taskareiden arvo on mielestäni pudonnut, kun niitä ilmestyy joka kuukausi. Silloin kun niitä tuli harvemmin, niin se oli juhlahetki ostaa taskari.

Aku Ankat -lehdet, taskarit, teemakirja - ovat mielestäni viihdyttävää ja helppoa luettavaa. Illalla hankalan ja väsyttävän päivän jälkeen on ihana "tyhjentää aivonsa" akkarien avulla. Ja vanhoja lehtiä lukiessa tuntee palaavansa lapsuuteen, etenkin kun nykyisin ei enää törmää esim. sirkuskarhu-Ponuun tai Dumboon. Milloinhan muuten Hiawatha on viimeeksi ollut lehdessä?

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #87 : Syyskuu 26, 2007, 21:12:58 »
Meille on tilattu Ankkaa jo monta monituista vuotta. Joskus muistelen sen ilmestyneen tiistaisin. Välillä on tilattu myös sarjisextraa ja välillä roope setää. Nyt on vain käynyt niin, että ne ovat kallistuneet aika lailla ja voi olla, että tilauksen päättyessä emme sitä enää jatka. Lehdessä on kuitenkin suhteellisen vähän luettavaa ja nykyään kaikki tarinat ovat aika samanlaisia (myönnän, että on vaikea keksiä uutta hyvää ideaa.)

Täytyy myös kertoa, että tätini mies omistaa kaikki Aku Ankka lehdet 70-luvun puolen välin tienoilta (ellen ihan väärin muista) Hänellä on myös kaikki Roope Sedät (numerojärjestyksessä), 100 ensimmäistä taskukirjaa ja iso läjä kaikkia sarjakirjoja. Heillä on kotona yksi seinällinen Aku-sarjakuvia. Kun sinne menee, niin ei ainakaan lukemisen luulisi loppuvan kesken :)

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

enskatar

• Ankeuttaja
« Vastaus #88 : Lokakuu 10, 2007, 14:30:27 »
Meille on tilattu Aku Ankkaa jostain 70-luvun alusta lähtien muistaakseni. Ensin se tuli äitille, sitten isoveljelleni ja sitten minulle. Tilaus lopetettiin vasta äskettäin, kun äitillä ei enää ollut haluja maksaa Aku Ankan tilausta. Koville otti, vaikka olenkin jo 21-vuotias :'D Oon tässä jo miettinyt opintolainan nostoa ihan Aku Ankan tilausta varten... ;)

Taskareitakin meiltä löytyy aika lailla. Niiden ostaminen lopetettiin pari vuotta sitten, sitä aikaisemmat numerot löytyy ihan ykkösestä alkaen. Roope-Setääkin joskus meille tilattiin, mutta itse en pahemmin perustanut kyseisestä pokkarista.

Suosikkia Aku Ankan hahmoista on mahdotonta valita, mutta heitetään nyt vaikka itse Aku, Iines sekä Tupu, Hupu ja Lupu. Jos jokin inhokki pitäisi mainita, niin se olisi helppoa - en ole ikinä tajunnut että mikä siinä Mikki Hiiressä viehättää.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #89 : Marraskuu 26, 2007, 12:04:30 »
Minulle tuli Aku Ankka 6-vuotiaasta asti, mutta pari vuotta sitten se vaihdettiin veljeni nimelle. Luen sitä toki edelleen, kuten kaikki muutkin meidän perheessä. Paras sarjakuvalehti, ehdottomasti!
Tosin viime aikoina on täytynyt myöntää, että sarjikset eivät ole enää yhtä hyviä, kuin ennen. Jotenkin tuntuu, että vuosi pari sitten ne olivat loistavia, mutta nykyään en edes jaksa heti niitä lukea. Silti hyvä sarjis, ei siinä mitään.

Taskareita on myös paljon, pikkuveljeni ostaa niitä, joten minun rahat säästyvät :) Tämä minitaskari oli aika mielenkiintoinen. Ihan turha, mutta tietty sekin meille hankittiin.

Piirtäjistä/käsikirjoittajista paras on ehdottomasti/aina/ikuisesti Don Rosa. Aivan käsittämättömän hyvä piirtäjä, ja teksti on aina erittäin persoonallista. Don Rosa viihtyy aika hyvin muuten Suomessakin ;)

Hahmoista ykkönen on Kultu Kimallus. Olen aina tykännyt hänestä. Mitenköhän kykenen samaistumaan häneen melko saumattomasti...? Ehkä meissä on enemmän kuin vähän yhteisiä piirteitä, ja siksi hän on niin paras.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Tuulikeiju

• Vuotislainen
« Vastaus #90 : Joulukuu 15, 2007, 12:37:44 »
Haa, meillekin tulee Aku Ankka, liekö yllätys. Se tilaus alkoi aika hassusti siitä, kun minä olin voittanut jossain kilpailussa tai arvonnassa jotain ja minulle soitettiin kotiin ja kysyttiin, että haluanko rahaa (en muista tarkalleen rahasummaa olisiko ollut 1 000 tai 10 000 markkaa) vai Aku Ankan kestotilauksen? Fiksuna tyttönä valitsin tietenkin Aku Ankan. Luokkalaiseni muistuttavat asiasta joskus vieläkin piloillaan. Mutta tosiaan, nyt meillä on niitä Akkareita varmaan seitsemisen täyttä kansiota ja vino pino muutenkin kirppareilta ja markkinoilta ostettuja vanhoja lehtiä, sekä niitä uusimpia, jotka eivät ole mahtuneet kansioon. Ja niitäkin on paljon! Veljelleni on lisäksi ostettu aika paljon Roope-setää ja Aku Ankan -taskukirjoja, jotka ovat aika veikeitä nekin. Don Rosankin kirjoja on paljon ja Carl Barksin klassikoita, sekä joitain ns. teema-kirjoja, esim. joulusarjoja tms.

Suosikkini Ankka-kirjoittajista on Don Rosa. Ne sarjat vain ovat niin hauskoja ja ne ihanat yksityiskohdat. D.U.C.K-omistusta on hauska etsiä ensimmäisistä ruuduista (harmi, että kustantajat ovat sen joistain poistaneet). Yksi lempitarinoistani on varmaan se, missä ankat etsivät sampoa. En nyt muista sen sarjakuvan nimeä, mutta muuten muistan kyseisen sarjakuvan aika hyvin. Naurattaa vieläkin, hih. Ja Kolme Kaballeroa, oi! Ja Roope Ankan Elämä ja Teot. Aivan ihania.

Hahmoista suosikkejani ovat varmaan Tupu, Hupu ja Lupu Rosan sarjiksissa ja Aku Ankka -lehdissä Pikku-Aku on hauska. Ja Akuhan nyt on perushauska hahmo aina. Yhdestä hahmosta on tullut minulle kuitenkin melkein kuin idoli; Taikaviitta. Haluan kyllä joululahjaksi niitä Taikaviitta-albumeja, jos niitä on. Taskukirjoista saatoin joskus lukea vain kaikki Taikaviitasta kertovat. Olenpa piirtänyt hänestä pienempänä kuviakin, vaikke en yleensä piirtelekään.

Ja todellakin, Aku Ankka on sivistävää luettavaa. Olen oppinut sieltä ties mitä uutta! Ja ainakin Don Rosan sarjakuvat ovat hyödyllisiä, kun niissä on aika paljon historiallista tietoa.

Vähemmän tietävänä tässä viestissä saattaa olla joitain epäkohtia, mutta se suokoon anteeksi.
It's easier not to do things than left them undone.

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
« Vastaus #91 : Kesäkuu 02, 2008, 01:28:26 »
Meillä on Aku Ankkaa tullut jo vuodesta -94, eli noin 14 vuotta. Siitä asti kun aloin olla repimättä sivuja irti ja kiinnostuin pienistä kuvista.

Äitini veli on minua kome vuotta vanhempi ja hän luki minulle pienenä aina Aku Ankka, ensin oikein sitten keksien oman juonen. Se oli hauskaa ja nämä olivat ensimmäisiä kokemuksi Aku Ankasta. Kun opin itse lukemaan, luin maitopurkkien ja muiden mainosten ohella Akun ja muiden kumppanien seikkailuja.
Don Rosan tarinoista on keskeytynyt mieli sarjakuvalukemista ja samoin Taikaviitta on huippu tyypi! Mun idoli! ^.^''

Aku Ankka on mielestäni kunnon sarjakuvaa joka sopii kaiken ikäisille, vaikka mielestäni olen alkanu nähdä siellä sanoja jotka eivät sinne välttämättä kuuluisi, nyt ei tule mieleen niitä, enkä viitsi hakea lehteä, kun herättäisin muut. Mutta onko Aku Ankan juonessa ja muussa tapahtunut kehitystä viimeisen kymmenen vuoden aikana? Ainakin sivut ovat kestävempiä. Ja tarinat ovat jokseenkin monipuolisempia vaikkakin menevät jo hieman yli todellisuuden, mutta sarjakuvaahan se on. (:

~~Ind
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Poissa Cassiopeia

• Giliathin isosisko
  • Vuotislainen
  • Hei, täällä taas!
« Vastaus #92 : Kesäkuu 16, 2008, 17:22:33 »
No meille Aku Ankka on tullut vuodesta 2002 ja tässä välissä on tullut tilattua myös Roope-setää ja kuukauden sarjisekstraa. nykyisin kuitenkin tulee vain akkari!!! ja nuo kaikki on tilattu miun nimellä ;)

Akkari on ollut miun lempisarjakuva jo ties miten pitkään ja on tullut luettua juhlajulkaisuja (vaikka en omistakaan yhtään) ja lisäksi olen ostanut aina silloin tällöin pokkareita.

Miun lempihahmo on, yllätys yllätys, Aku Ankka ja paras piirtäjä on ehdottomasti Don Rosa. Se piirtää ne niin tarkasti ja sen vitsit niissä sarjoissa saa aina nauramaan. Sammon salaisuus, Takaisin Klondikeen ja Unelmoiden läpi elämän on parhaimmat, mitkä se on piirtänyt, vaikka kaikki sen sarjat onkin huippuja. Ja just ne sarjat, joissa käydään Roopen elämän vaiheita on aivan ihania, joihin lukeutuu siis Roope-Sedän elämä ja teot 1&2 ja sekä Vanhan linnan salaisuus, Ja sitten vielä ne kaksi sarjaa, joissa on Musta ritarin on todella hauskoja :D

No nyt mie lopetan, koska kohtahan mie oon listannut tähän kaiki Don Rosan sarjat ;)
Maailmassa ei ole mikään mukavampaa kuin viihtyminen, eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli-

Minun mielestäni on hyvin vähän sellaista, mikä on turhaa. Ehkä puuron syöminen ja itsensä peseminen. -Muumipeikko-

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Guilty 'til I'm proven innocent
« Vastaus #93 : Kesäkuu 19, 2008, 15:45:22 »
Aku Ankka on tosi hyvä sarjakuva:) Minulla on monien, monien vuosien takaa Aku Ankkoja. Kansioita minulla on vanhemmista Akkareista 28 kappaletta, ne ovat tulleet mummilta ja äidiltä, jotka ovat tilanneet myös Aku Ankkoja. Tällä hetkellä isäni tilaa, ja aina on tappelu kumpi lukee ensin :D Myöskin taskukirjoja ja muita irrallisia lehtiä on hirveä määrä.
 Lempipiirtäjiäni ovat Vicar ja Barks. Älkää loukkaantuko, mutta Don Rosa ja Van Horn ovat inhokkipiirtäjiäni. Lempihahmoni ovat Aku, Roope ja Milla Magia. Mikistä ja Hannusta en pidä. Mikki on täydellinen ja Hannu onnekas. Mutta parhaat sarjikset ovat ne, joissa Aku ja Tulppu tapplevat ;) Ja sanon minäkin, vanhat Akut ovat paljon parempia.

- Bad Girl -
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

Poissa Croadhengel

• Vuotislainen
« Vastaus #94 : Heinäkuu 09, 2008, 21:26:14 »
Miun lempihahmo on, yllätys yllätys, Aku Ankka ja paras piirtäjä on ehdottomasti Don Rosa. Se piirtää ne niin tarkasti ja sen vitsit niissä sarjoissa saa aina nauramaan. Sammon salaisuus, Takaisin Klondikeen ja Unelmoiden läpi elämän on parhaimmat, mitkä se on piirtänyt

Takaisin Klondikeen on Barksin tuotantoa. http://www.ankkis.net
'Hermione kirkaisi. Musta ponkaisi seisaalleen. Harry Sätkähti kuin olisi saanut sähköiskun.'

Poissa Cassiopeia

• Giliathin isosisko
  • Vuotislainen
  • Hei, täällä taas!
« Vastaus #95 : Heinäkuu 10, 2008, 18:14:33 »
Oho, hups niinhän se Takasin KLondikeen on Barksin tekemä, sehän taisi nyt tulla. Mutta en mie kyllä sitä tarkoittanut vaan sitä Don Rosan piirtämää, jossa Roope ja Kultu on siellä Roopen kaivoksella, kun Roope raahasi Kultun sinne väkisin. Sehän on Don Rosan eikös? En nyt vaan satu muistamaan sen nimeä;)
Että sitä mie tarkoitin, vaikka on se Takasin Klondikeenkin hyvä:)

No, toivottavasti ymmärsitte, mitä yritän tässä selittää....
Maailmassa ei ole mikään mukavampaa kuin viihtyminen, eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli-

Minun mielestäni on hyvin vähän sellaista, mikä on turhaa. Ehkä puuron syöminen ja itsensä peseminen. -Muumipeikko-

Poissa Croadhengel

• Vuotislainen
« Vastaus #96 : Heinäkuu 11, 2008, 19:37:56 »
Oho, hups niinhän se Takasin KLondikeen on Barksin tekemä, sehän taisi nyt tulla. Mutta en mie kyllä sitä tarkoittanut vaan sitä Don Rosan piirtämää, jossa Roope ja Kultu on siellä Roopen kaivoksella, kun Roope raahasi Kultun sinne väkisin. Sehän on Don Rosan eikös? En nyt vaan satu muistamaan sen nimeä;)
Että sitä mie tarkoitin, vaikka on se Takasin Klondikeenkin hyvä:)

No, toivottavasti ymmärsitte, mitä yritän tässä selittää....

The Prisoner of White Agony Creek, eli White Agony Creekin vanki (Ei Azkabanin :D)

Julkaistu kolmiosaisena Aku Ankoissa vuonna 06. Loistava tarina kieltämättä :)
'Hermione kirkaisi. Musta ponkaisi seisaalleen. Harry Sätkähti kuin olisi saanut sähköiskun.'

Poissa Chrystal

• Vuotislainen
« Vastaus #97 : Elokuu 12, 2008, 17:22:12 »
Meidän perhe ei enää tilaa Aku Ankkaa, vaan ostamme ne sitten kansioina. Lehdet menevät meillä helposti rikki, ja jatkosarjat on näppärämpi lukea kirjasta. Kansioissa on aina 1/4-vuoden Aku Ankat. Sitä ennen tilatut lehdet kun tuppaavat lapsiperheessä repeilemään ja hukkaantumaan.. Minulla on isäni vanhoja Aku Ankka-kansioita. Ne ovat kai aina puolen vuoden lehdet yhdessä kansiossa, niitä löytyy 20 kappaletta. Sitten on paljon taskukirjoja, osa on uusina ostettuja, osa on saatu mummolasta ja osa on löytynt halvalla kirppareilta. Irtonaisia lehtiä on vino pino, lisäksi on isän vanhoja Aku Ankka-kirjoja, mm. Aku Ankan riippuliito, Roopen ja Millan mittelöt, Raharuhtinas Roope jne. Yksi suosikkikirjoistani on Don Rosan Temppeliherrojen kätketty kruunu. Tykkään Don Rosan tarinoista ja piirrosjäljestä. Onpa nurkkiin kertynyt muutamia Iines lehtiäkin, ja Roope-setää tilailimme muutaman vuoden.

Suosikkihahmojani on aika vaikea nimetä. Mieluiten luen Tupusta, Hupusta ja Lupusta kertovia vitsisarjoja, samoin Aku Ankasta, lisäksi tykkään Leenu, Liinu ja Tiinu-sarjoista. Aku Ankat ovat todella hauskoja. Kielenkäyttökin on mainiota!
"Ron kuule, sinä tiedät vallan mainiosti, että Harryn ja minut kasvattivat jästit!" Hermione sanoi. "Me ei kuultu lapsina tuollaisia satuja, me kuultiin Lumikki ja seitsemän kääpiötä ja Tuhkimo-"
"Mikä se on, joku sairausko?"
-Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

krissee

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Helmikuu 04, 2009, 16:53:31 »
Meille alettiin tilaamaan Aku Ankkaa heti kun opin lukemaan. Se on tullu jo kohta 8 vuotta. Kaapit on täynnä vanhoja Aku Ankka lehtiä, mutta niitä on kiva lukee uudestaa ja uudestaa. Ja pikkuvelieni on hulluna Aku Ankkoihin. Jotkut veljeni suosikki tarinat on varmaa luettu jo puhki=)
Meille tulee edelleen Aku Ankka. Se on mukava ja pieni piristys Keskiviikko päivää.

Suosikki tarinani koskaan on varmaan Carl Barksin klassikko; Kulmikkaat munat.
Myös suosikki piirtäjä on Carl Barks tai Don Rosa.
Lempi hahmoni on varmaan Roope Ankka tai Riitta Hanhi.

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
« Vastaus #99 : Maaliskuu 17, 2009, 14:59:49 »
Tillaan Aku Ankkaa, tietenki ;) Meille on tullu aku ankka jo mooooonta vuotta, ja Roope Setä myös :D Meille tullee myös Aku Ankka extra :) (aah, huomenna on keskiviikko, aku ankka saapuu...) Taskarien määrästä ei oo mulla hajuakaa mutta on niitä melko paljo, vanhoja ja uusia. Mulla on myös niitä minitaskareita, ja 2 iinespokkaria. (Tosin iinespokkareita on tullu vaan 2, eli voin sanoa että tällä hetkellä kaikki :D)

Nyt ei kerkeä kirjottaa pitempää :D Myöhästyn keramiikkakerhosta :D
Cadillac.

Poissa Chisa

• Angstisieni
  • Vuotislainen
  • Mugiwara no Ichimi
    • Tylycon
  • Pottermore: DragonSky115
« Vastaus #100 : Marraskuu 18, 2009, 20:48:35 »
Minä en tiedä, kuinka monta vuotta meille on tilattu Aku Ankkaa, mutta todella monta vuotta kuitenkin. Meillä on varastossa luultavasti yli 40 kansiollista Aku Ankkoja, en pysty laskemaan, kun ovat niin perällä…

Veljelleni tulee Roope Setä, niitä on kirjahyllyssä vähintään yksi rivi täynnä.

Meillä on KAIKKI Aku Ankan Taskukirjat. Ihan joka ikinen numerosta 1 lähtien numeroon 358. Uusin on nyt varmaan jo ilmestynyt, pitäis mennä ostamaan. Yhtä numeroa meillä on kaksikin kappaletta. :P

On meillä kyllä muutama muukin sarjakuvakirja.

Jokainen meidän perheessä lukee Akua syödessään. Oli kyseessä sitten aamupala, lounas, välipala, päivällinen tai iltapala, Aku on aina pöydällä. Useimmiten ei kuitenkaan jaksa viedä lehteä/taskukirjaa omalle paikalleen, ja pino pöydällä kasvaa kovaa vauhtia. X)
"You and I are going to be okay. You know that, right?"
"Who will tell the story of your life?"
R.I.P. Jatkis vol. 3 (11.8.2009-2.7.2011) ♥

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #101 : Marraskuu 19, 2009, 16:02:55 »
Meille Aku Ankka on tullut muistaakseni jo viisi vuotta. Mikään suurlukija en kuitenkaan ole, viimeksi luin tämän joka viikkoisen piristyksen varmaankin kuukausi sitten.

Itse en pidä ollenkaan Don Rosan sarjoista, minun makuun ne ovat liian erikoisia ja piirretty oudosti. Tykkään taas lukea sarjoja, jotka käsittelevät Mummon tilaa tai Akun lapsuutta, koska niissä harvemmin näkee tätä "Akun ja Roopen ainaista rahakiistaa".

Taskukirjat taas... Niitä meiltä löytyy muutama (itse ei olla yhtään ostettu, kaikki saatu tyyliin synttärilahjoiksi), ja ne on tullut useaan otteeseen luettua läpi.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2009, 16:21:41 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Musval

• Vuotislainen
  • Pottermore: LeviosaUnicorn19035
« Vastaus #102 : Joulukuu 17, 2009, 11:54:41 »
Aku Ankka on kyllä ehdottomasti yksi lempparisarjiksistani, ellei ihan se paraskin. :D Meille on tilattu kyseistä lehteä varmaankin noin viiden vuoden verran. Välissä on ollut n. kahden vuoden tauko, jolloin emme lehteä tilanneet ollenkaan, joten en ole ihan varma asiasta. Taskareitakin minulta löytyy muutama.

Oma suosikkipiirtäjäni on ehdottomasti Carl Barks. Pidän piirustustyylistä ja tarinat ovat ehdottomasti mielikuvituksellisimpia ja parhaimpia. Myös Don Rosan tarinat ovat erinomaisia, hänellä on todella hieno ja yksityiskohtainen piirustustyyli. Välillä unohdun tuijottelemaan erityisen hienosti piirrettyjä kuvia lukemisen lomassa.
"Dancing is like dreaming with your feet." -Constanze

Poissa Catnip

• Mestarietsivä
  • Vuotislainen
« Vastaus #103 : Joulukuu 29, 2009, 14:42:44 »
Aku Ankkaa on tilattu meillä aina. AINA on meille tullut Aku Ankka enkä vois kuvitellakkaan elämää ilman Akua. >XDD Iskälle ja sen veljille on tilattu Aku Ankkaa jo silloin, kun ne vielä asui kotona. Kuukausi extra tulee meille myös, mutta taskukirjoja meillä on todella vähän. Kaikki lukevat sitä perheessämme, pikkuveli lukee vain taskareita ja me muut lehtiä ja kovakantisia. Minä ja iskä ollaan kovia Don Rosa faneja, mutta meillä ei ole ainuttakaan Rosan kovakantista. o__o Jotain kovakantisia on joissa on tarinoita eri piirtäjiltä ja niissä on muutama Rosan tarina. Lisäksi säilön kaikki lehdissä tulleet Rosa jutut kaappiini ja lueskelen niitä silloin tällöin. >D Harmittaa, kun en ole löytänyt Kirje Kotoa-tarinan loppuosaa ollenkaan. o.o Lehti on varmaan ajautunut roskiin tai jonnekkin... Kukaan tietää olisiko kyseistä tarinaa jossain kovakantisessa..?

Ja täälläkin luetaan Akua syödessä. :DDD Kokonainen laatikosto on varattu Akuilla ja siitä sitten kaivetaan joku lehti ja luetaan sitä. Niitä kasaantuu ruokapöydälle ja lojuu muuallakin ja äiti sitten raivoaa, kun niitä viljellään joka puolelle. Keskiviikkoisin iskä suorastaan ryntää postilaatikolle ja piilottaa Ankan ennen kuin minä tai äiti saadaan se käsiimme. Jos uusi lehti on hukassa siitä syntyy kauhea älämölö (varsinkin, jos sitä ei ole luettu vielä) ja se pitää löytää heti. :DDD

Lempipiirtäjiäni ovat Don Rosa (rakastan tuon tarinoita <3), Carl Barks ja Al Taliferro. Rosalla on mahtava ja omaperäinen piirrosjälki joka pistää ihanasti silmään, kun selailee lehteä. <3 Tarinat ovat todella mielenkiintoisia ja huumori on mahtavaa. :D Lempitarinoitani Rosalta ovat White Agony Creekin Vanki, Kirje Kotoa ja melkein kaikki Roopen nuoruudesta kertovat tarinat. Roope Ankan Elämä ja Teot (ykkönen ja kakkonen) on lainattu monta monituista kertaa kirjastosta ja melkein itken kun luen niitä. :DDDD
Lempihahmojani ovat Hortensia, Roope, Kultu Kimallus, Aku, Roopen isä Fergus, Angus-setä, Karhukoplan tyypit, Milla Magia, Kulta-Into Pii ja Matilda.

Scrooge

• Ankeuttaja
« Vastaus #104 : Tammikuu 01, 2010, 22:04:39 »
Mitä kummaa? En ole vielä kirjoittanut tänne!

Meille Aku Ankka-lehti on tullut vuodesta 2001 saakka, jolloin opin lukemaan. Lehteä tulee yhä ja toivottavasti pitkäänkin, sillä isotätimme tilaa sitä.

Meidän perheessämme olen ainoa, joka lukee näitä ihanuuksia. Äiti selailee joskus, harvoin, eivätkä siskot tai isä lainkaan. Se on sinäänsä kummallista, sillä äitini n. 50-60 taskaria + n. 10-15 Roope-setää ovat yhä tallella hänen lapsuutensa jäljiltä. Isänikin luki pienenä, mutta ilmeisesti he eivät vakuuttuneet hirveästi tai sitten aikuisuus teki heistä tylsiä jäpättäjiä(niin, minulla on loistava suhde vanhempiini). Se on sinäänsä sääli, että he eivät lue, sillä en oikein pysty keskustelemaan sivistyneesti Aku Ankasta kenenkään kanssa, paitsi tätini miehen kanssa, jos häntäkin näkisi. Myös ekaluokkalainen serkkuni on kunnon Ankka-fani, mutta hänestä ei saa aina järkevää sanaa irti. Hän on tosin keksinyt omia supersankareita :D Näin piirrustuksen hänen seinällään, jossa olivat nämä kaikki perus Taikaviitat, Superhessut ja sitten siinä oli vielä myös joku silinteri! Harmi. kun en muista sitä etuliitettä, mutta hauska se oli.

Minulta on usein kysytty miksi luen Aku Ankkaa tai mikä minua siinä viehättää. En todellakaan tiedä vastausta. Tiedän vain, että keskiviikkoa on kiva odottaa, ja lainaan kirjastosta yhdellä kertaa vähintään viisi Aku Ankka-sarjakuvaa eri muodoissa. Kovakantisina, taskareina... Itse asiassa lainaan enemmän kuin ostan, sillä olen suurinpiirtein yhtä pihi kuin Roope :D

Piirtäjistä tunnistan suuren osan, mutta nimiä en millään muista. Jossain vaiheessa erotin jopa Mau ja Bas Heymansin piirrosjäljen, mutta se on hieman ruostunut, sillä en enää jaksa tarkistaa kumpi piirtä sieraimet ja kuka ei :P
Lempipiirtäjiini lukeutuu tottakai itse mestari Carl Barks, sekä Don Rosa, Vicar, ja oma ankka-piirtäjämme Kari Korhonen. Unohdin taas Daan Jippesin listalta. Hänellä on ehkä parhaimmat Sudenpentu-tarinat. On niitäkin piirtäjiä, jotka sivuutan erittäin nopeasti, kuten William van Horn. En ole koskaan tykännyt, ja sen takia joku muinainen William van Horn-erikoisnumero oli yhtä tuskaa.

Suosikkihahmoni on ehdottomasti Roope Ankka. Hän on ihana, varsinkin Don Rosan tarinoissa. Vanha mies, jolla on kultaisista kultaisin sydän. Hänen nuoruutensa on uskomattoman mielenkiintoista. Myönnettäköön, että suhde Kultu Kimalluksen kanssa siinä kiinnostaa muiden seikkailujen lisäksi.

Poissa Flexo

• Vuotislainen
« Vastaus #105 : Joulukuu 01, 2010, 11:40:12 »
Meidänkin perheelle tilattiin alunperin akkaria, mutta se lopetettiin n. vuosi sitten. Tarinoitten taso vain laski, kuin lehmän häntä, piirtäjät olivat keskinkertaisia ja juonet toistivan samaa (huonoa) kaavaa.
Tuntuu siltä, että nyky käisikirjoittajat olettavat, että Aku Ankan tarinoitten ei tarvitse olla oikein mitään, koska niitä lukevat pääasiassa lapset.
Rosa on kyllä aina tehdyt hyviä ja hauskoja tarinoita, mutta nyt hänkin on menneyt eläkkeelle joten ei ole oikein mitään järkeä enää luke Akkaria.
Lopuksi on ihan pakko sanoa, että minä olen aina inhonnut Carl Barksin tarinoita. Ne on vain niin huonoja, tyhmiä ja itseään toistavia.

Poissa Koala

• Vuotislainen
« Vastaus #106 : Toukokuu 11, 2011, 21:49:07 »
Akkarit on suosikki sarjiksiani. Don Rosa on tehnyt hienoja sarjakuvia, mutta olemassa on toki myös muita hyviä piirtäjiä. Lempihahmojani ovat: Aku Ankka, Tupu, Hupu ja Lupu ja Iines (silloin kun hän ei ole niin äkkipikainen ja ärtyisä Akua kohtaan) Tykkään lukea myös Riitta & Kuuno sarjiksia ja niitä, joissa Roope ja Kroisos kilpailevat.

Minitaskareissa on välillä ihan hyviä sarjiksia ja niissä on hauskat esittelyt viimeisillä sivuilla. Minitaskaria on tosin vähän vaikea pitää kädessä.

Lainaus
Ja täälläkin luetaan Akua syödessä. :DDD

Sama täällä. Mulla on aina akkari kädessä, kun syön. Paitsi sitten, jos syön mustikkakeittoa...

~Koala

Poissa Randomi

• Vuotislainen
« Vastaus #107 : Heinäkuu 24, 2011, 15:53:17 »
Meille on tullut akkari jo varmaan kymmenen vuotta, en oo ihan varma, taskareitakin on muutamia... Rakastan Aku Ankkaa koska se on vaan niin kivaa luettavaa :D Se vähän harmittaa, että nykyisin akkarissa tarinat toistaa aika paljon itseään, juoni on tosi helppo arvata yleensä... Don Rosa on ehdoton lempparini, hän tekee hienoja tarinoita ja tykkään piirustustyylistä :))

Suosikkihahmoni on ehdottomasti Roope Ankka. Hän on ihana, varsinkin Don Rosan tarinoissa. Vanha mies, jolla on kultaisista kultaisin sydän. Hänen nuoruutensa on uskomattoman mielenkiintoista. Myönnettäköön, että suhde Kultu Kimalluksen kanssa siinä kiinnostaa muiden seikkailujen lisäksi.

Samaa mieltä! Joissain tarinoissa hänet esitellään pelkäksi saituriksi jolle raha on ainut tärkeä asia, mutta monista tarinoista tulee ilmi että hän on paljon monitasoisempi hahmo. Kaiken kaikkiaan erittäin mielenkiintoinen ja ihana hahmo mielestäni, jolla on kova kuori mutta hyvä sydän (:

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #108 : Huhtikuu 17, 2014, 18:30:19 »
Meille tulee Aku vieläkin vaikka ikää alkaa olemaan jo ihan hirvesti. Joskus muinoin kun olin kolmen vanha meidän vanhemmat tilasivat Akun minulle ja sen jälkeen sitä on tullut noin 25-vuotta edelleenkin jaksan lukea näitä uusiakin juttuja vaikkakin vanhat ovat parempia.
Olen tavallaan ylpeä kokoelmastani joka tällä hetkellä on kertynyt, koska minulla on joka ikinen Aku Ankka vuodesta 1976 tähän päivään. Minulle tarjottiin joskus hyvätkin rahat noista vanhemmista Akuista mutten suostunut myymään niitä, koska niillä on kuitenkin jotain tunne arvoa lapsuudesta.
Myönnän kyllä, että Rosan piirtämät Akut ovat kaikkein parhaita ja tarinatkin ovat yleensä olleet vallan mainioita mutta kuitenkaan Rosa ei pärjää vanhoille mestareille eli Barksille ja Waltille itselleen.

Meillekin tulee vielä Aku joka keskiviikko postilaatikkoon,  vaikka meistkin pikkuveli on jo vuota vailla täysi-ikäinen. :D
Alun perin Akun tilasi edesmennyt ukkini minulle, kun olin 6, ja opettelin lukemaan ennen kouluunmenoa.

Ankkojen ja hiirien sun muitten ankkalinnalaisten seikkailuja lukiessa oppi ihan vahingossa lukemaan itsekin, ja vielä, kun isä otti joskus syliin, ja luki ääneen, ja antoi samalla katsella kuvia, tai tavasi yhdessä pitkiä sanoja.
Ukkia ei enää ole, vaikkakin hän on yhä muistoissani. :´)
Mutta Akkari tulee yhä. :D

Suosikkihahmoni on ehkä Iines, toisen nimeni kaima, kaikkiaan hyvä hahmo, ja ajoittaiset kolmiodraaman Akun, Hannun ja Iineksen välillä ovat huvittavaa luettavaa kun Hannun onni ei riitäkään loppuun asti. :)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 16, 2014, 23:16:12 kirjoittanut Helmiina »
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
« Vastaus #109 : Marraskuu 04, 2015, 20:34:18 »
Meille tuli Aku Ankka n. -95 - -05. Ja tossa välissä oli taukoa jossain vaiheessa.

Ite pidän eniten ehkä Rosan piirrostyylistä ja tarinan kerronnasta.

Mustakin ne tarinat toistaa aika paljon toisiaan. Yleensä joka hahmolla on jokin tietty kaava mitä ne toista. Aku yleensä on joko työttömänä, saa potkut sarjan aikana tai on töissä Roopella. Tupu, Hupu ja Lupu lintsaa koulusta tai niillä on joku Sudenpentu juttu menossa. Hannu yleensä kilpailee Akun kanssa Iineksestä. yms.

Viime viikon Aku Ankan jonka luin kirjastolla oli yhessä sarjassa mielenkiintonen ajatus. Tarinan ideana oli että Milla Magia oli joutunut opettajaksi taika kouluun, Milla työskenteli siellä että saisi rahaa ostaa niitä poppaskonsteja saadakseen varastettua Roopen ensilantin. Idea ois ollut muuten loistava, mutta koulu oli saanut liikaa vaikutteita Tylypahkalta. Selkeimmin esitettyyn opiskelija kolmikkoon kuulu kikkara päinen tyttö, pyöreät silmälasit omaava poika ja joku kolmas tyttö eli aika ilmiselvä nyökkäys Hermionelle, Harrylle ja Ronille. Rehtori ja tämän kaksi opettaja kollegaa olivat aika selvät Dumbledoren, Kalkaroksen ja Minervan kloonit, rehtorin nimikin oli hyvin lähellä Dumbledoren nimeä. Minua ei haittaa että Aku Ankassa tehtäis jotain Harry Potter kopioita mutta tekisivät rehellisesti jonkun parodian tai selkeästi oman taika koulun. Tarina ei missään mielessä ollut huono, mutta kun viidestä sarjan seitsemästä päähenkilöstä saa pahat Potter vibat niin voidaan kysyä että oliko käsikirjoittaja/piirtäjä olleet vaan laiskoja eivätkä olleet jaksaneet keksiä omia velhoja/noitia. Merlini koulun rehtorina tai oppilaana olisi ollut parempi koska se ei liity noin tarkasti mihinkään tiettyyn sarjaan.