Kirjoittaja Aihe: Isänpäivälahja-ideoita  (Luettu 7118 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Sarah Musta

• Lucius
  • Henkihörhö
  • Sukupuoli: Noita
Isänpäivälahja-ideoita
« : Marraskuu 08, 2004, 01:05:29 »
En voi olla ainut, jolla on tämä klassinen ongelma. Isänpäivä koittaa ensi sunnuntaina ja ongelmoin isänpäivälahjaa. Mitä ihmettä isälle voi ostaa tai tehdä.

Oma ongelma on myös se klassinen "älä osta mitään" ngh! Josko tahdon kuitenkin muistaa isääni niin mitä hankkia? Vuosia olen ostanut Remeksen uuden kirjan, mutta ryökäle oli tänä vuonna ostanut jo sen. Olen siis vallan pulassa, joten josko teillä rakkaat Kattilalaiset olisi ehdotuksia ja ideoita lahjoiksi ja muitakin mielipiteitä isänpäivästä, niin ainakin minä (ja varmaan muutama muukin) kuulee mielellään.
I'm not evil, I'm just better than you

Tallulah

• Ankeuttaja
Isänpäivälahja-ideoita
« Vastaus #1 : Marraskuu 08, 2004, 01:18:44 »
Hassua kirjoittaa tällaiseen topikkiin, kun omalle isänpäivälahjalleni ei ole mitään kohdetta. Mutta olen jonkinlaisessa vireessä, ja sain luovan idean sellaisesta hienosta kollaasista. Ensin voisi miettiä esineitä, joita oma isä tuo mieleen, ja ottaa kaikista näistä esineistä valokuvat. Ja sitten tekisi sellaisen kollaasin kaikista valokuvista käyttäen omaa sommittelukykyä ja mielikuvitusta. Valokuvat voisi liimata pahville tms., ja kirjoittaa sopivia tekstinpätkiä ja lisätä ehkä piirroksia ja vaikka oikeita esineitä mukaan, ja tietysti isän oma kuva. Kaikkea isään liittyvää tai sellaista, mikä isää ajatellessa tulee mieleen. Isäkollaasi. :P

Poissa Ronry

• Vuotislainen
    • ketunluola
  • Tupa: Korpinkynsi
Isänpäivälahja-ideoita
« Vastaus #2 : Marraskuu 08, 2004, 01:41:00 »
Miä ajattelin tekeytyä hyväksi leipuriksi ja testata muutamaa erilaista karkki-ohjetta. Jos ne vörkkii hyvin, teen niistä lahjan isälle.

Voisi myös aksarrella semmoisen valokuvakehyksen, jossa on erimallisia kuvia, erilaisista isälle tärkeistä asioista, ihmisistä, paikoista ja tapahtumista. Ja siis kun voi olla tietty muutakin kuin valokuvia. Piirustuksia, kirjoitusten pätkiä jne. Semmoisia kirjoja voi varmaan löytää kirjakaupoistakin ja muista, mutta itse tekeminen ei varmaankaan ole isokaan ongelma, vai mitä?

Ja ihan varmasti tiedän, mitä isä saa lahjaksi, se saa ison ja onnellisen pusun Rölliltä <3 Lisäksi se saa tilaisuuden heittää Röllin palloa ihan niin monta kertaa kuin suinkin jaksaa ;D
A good friend will bail you out of jail, but best friend will be in the next cell saying "that was fucking awesome!"

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
Isänpäivälahja-ideoita
« Vastaus #3 : Marraskuu 08, 2004, 09:55:23 »
Kaksivuotiaan poikani puolesta olen koonnut hänen pitkätukkaiselle isälleen kokoelman erilaisia hassuja hiuspampuloita. Omalle isälleni taas en keskinyt mitään varsinaista lahjaa, mutta meidän perheessämme (siis lapsuudenperheessäni) pääpaino onkin aina ollut aikaa ja vaivaa säästämättä tehdyssä kortissa, ja sellaisen olen aikeissa kyhätä tänäkin vuonna. Toki myös kukkapuskan ja isälle mieleisiä tryffeleitä sisältävän rasian aion hankkia kortin kylkiäisiksi.
Constantem decorat honor

Poissa Spectre

• Wraith
  • Hirnyrkki
Isänpäivälahja-ideoita
« Vastaus #4 : Marraskuu 08, 2004, 13:43:22 »
Meillä molemmat päivänsankarit, niin pojan isä, kuin pappakin, eivät juuri lahjoista perusta. Aamulla kun antaa nukkua pitkään ja tarjoilee kahvit (kupissa) sänkyyn ja ehtoolla mennään johonkin mukavaan paikkaan syömään, siitä ne tykkää molemmat. Sellaista kiireetöntä yhdessäoloa. Lasten omatekemät kortit ja taulut on otettu aina myös ilolla vastaan..

Poissa Citrus

• Vuotislainen
Isänpäivälahja-ideoita
« Vastaus #5 : Marraskuu 08, 2004, 14:57:23 »
Kraka on aika tavallinen mutta.. Hyvä kumminkin.
Ja meitin iskä ilahtuu suunnattomasti jos saasuklaatia...

Miten olisi joku sarjakuva? Itse ostin viime vuonna sellaisen. Jos isäsi pitää sarjiksista ja hänellä on vaikka joku erityinen suosikki-sarjis niin anna kyseinen sarjakuva-albumi hänelle lahjaksi.
ps. Idea siitä, että oma isäni ilahtuu myös sarjiksista...

Iita

• Ankeuttaja
Isänpäivälahja-ideoita
« Vastaus #6 : Marraskuu 08, 2004, 16:51:14 »
Onneksi meidän isälle on helppo keksiä lahja - Arto Paasilinnan uusin kirja on aina taattu suosikki, samoin uusin Alivaltiosihteeri -kirja. Jahka täytän ensi vuonna 20 vuotta ja saan ostaa Alkosta väkeviä juomia, voin ottaa tähän rinnalle kolmannen vaihtoehdon, eli konjakkipullon.

Mutta siis, suosittelen lämpimästi jonkun kirjan ostoa, jos vaan isipappanne sattuvat pitämään lukemisesta. Jos ei, niin suklaa tms. on varmaan hyvä valinta.

Kenshi

• Ankeuttaja
Isänpäivälahja-ideoita
« Vastaus #7 : Marraskuu 08, 2004, 18:46:11 »
Jos isä kuuntelee paljon musiikkia, niin joku levy esim. voisi olla ihan hyvä, tosin ne ovat aika hintavia, mutta.. Äiti osti isälle Eppu Normaalin uuden levyn, mutta ne kyllä isän kanssa otti sen kuunteluun jo viikko sitten..
Jos isällä ei ole ihan kauhean paljon paitoja, niin sitten hänelle voisi ostaa vaikka jonkun ihan tavallisen T-paidan ja painaa siihen jonkun kivan kuvan tai tekstin. Miten olisi "Superisi"?

Ukki saa lahjaksi jonkun jääkiekkokirjan, en tiedä tarkemmin, kun en ole katsellut, ja sitten luultavasti väsään kortit sekä isälle, että ukille ^^

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Isänpäivälahja-ideoita
« Vastaus #8 : Marraskuu 08, 2004, 20:03:42 »
Iijoki-sarjan uusin betonisoraharkko on ollut meillä perinne, mutta nyt se Päätalon kutjake meni lopettamaan sarjansa... Pitkät kalsongit ovat aina hyvä ratkaisu, oli isukki-pappa sitten mies- tai naispuolinen. niitä ei koskaan voi olla liikaa. Jos haluaa olla elitisti, voi kustantaa silkkisolmion.

Meidän pappa ei makeasta perusta, mutta valmiiksilaitettua aamupalaa (kahvia, ruisleipää) se osaa arvostaa.
pecc@QuakeNet

Poissa Leishaque

• Vuotislainen
Isänpäivälahja-ideoita
« Vastaus #9 : Marraskuu 09, 2004, 09:31:15 »
Ja jos se isäpappa tosiaan hokee sitä älkääostakomitäänälkääostakomitään niin älkää ostako, tehkää jotain itse. Tänä vuonna ajattelin isukkia muistaa itsetehdyllä kalenterilla (ei ehdi valmiiksi, varasuunnitelma käyttöön) tai diplomilla. Jotakin vaikka että: tämä diplomi on myönnetty maailman parhaalle isille, joka on myös (pitkä liuta adjektiiveja) ja jälkikasvu on yhtä onnistunutta! tms. Kaupan korteista saa hyviä ideoita, tuonkin olen idean olen nyysinyt jostain superhyper kaupallisesta muoviinkääritystä kortista... ^^ Tai aina hyvä idea on itse tehdyt lapaset, sukat, kaulaliina, pipo... vaikkakaan nuo eivät varmaankaan enää ehdi valmiiksi, mutta jouluksi sitten!
Enhän minä kukaan ole.
www.punainenlanka.net

Pufi

• Ankeuttaja
Isänpäivälahja-ideoita
« Vastaus #10 : Marraskuu 09, 2004, 14:27:37 »
Iskä ei välitä ostetuista lahjoista. Hän vaan sanoo äläostamitäänminulle jne. Noh, minä h a l u a n ostaa omalle rakkaalle isukille jotain, joten minä ostan. En ehdi tehdä hienoja töitä näin vähällä ajalla, enkä keksi mitä tehdä, kun ei ole kuin huopaa ja jotain pikkuisia askartelu välineitä. Aioin ostaa iskälle jonkun rock-levyn, ettei tulisi taksissa olemaan tylsää. Tai sitten ostan jonkun kirjan...

Birkin

• Ankeuttaja
Isänpäivälahja-ideoita
« Vastaus #11 : Marraskuu 09, 2004, 16:34:51 »
Minäkään en ostaisi kalsareita tai sukkia, tai mitään muita vaateparsia. Tulee liian helposti ostettua jotain sellaista mistä isä ei tykkää.
Pari vuotta sitten ostin isälle selaisen hienon punaisen ruusukkeen, jossa lukee: "maailman paras isä." Se pitää sitä vieläkin aamutakissaan:)

Tänä vuonna ajattelin leipoa jotakin, vaikka omenapiirakan. Meidän perheessä isä tekee tavallisesti meille muille ruuan, niin nyt minä voisin tehdä edes isänpäiväjälkkärin. Lisäksi olen suunnitellut kerääväni pienen keittokirjan, ja piirtäväni siihen kuvat itse. Isäni nimittäin aina valittaa, että ei osaa tehdä mitään ruokaa kun ei ole reseptejä. Nyt se saa luvan keksiä jonkun uuden tekosyyn;)

Poissa Zariendha

• Vuotislainen
Isänpäivälahja-ideoita
« Vastaus #12 : Marraskuu 09, 2004, 17:01:26 »
Jos isä kalastaa, niin kannattaa käydä ostamassa joku uistin. Niitä saa ihan Prisman tyylisistä kaupoista, ainakin ennen on saanut. :) Eikä ne maksa kovinkaan paljon, tai riippuu tietysti, minkälaisen ostaa. Jollain viidellä eurolla saa jo hyvän uistimen.
Z.

Poissa Nienna

• Kofeiiniriippuvainen
  • Vuotislainen
Isänpäivälahja-ideoita
« Vastaus #13 : Marraskuu 09, 2004, 17:17:52 »
Voi, minulla on tämä sama ongelma joka isänpäivä, joulu ja isäni syntymäpäivä. Isäni ei syö karkkia eikä suklaata, en keksi mitään kirjaa, minkä hänelle ostaisin ja krakan aion ostaa joululahjaksi. Hän toivoo aina jokaikisenä juhlapäivänä mustia sukkia, mutta viime joulunakin hän sai niitä viisi paria (joista kolme minulta), joten se tuntuisi hiukan mielikuvituksettomalta.

Lopulta kuitenkin keksin yhden idean. Koska isäni seuraa pikkuveljeni kanssa ahkerasti lätkää, voisin ehkä ostaa hänelle lipun johonkin peliin. Jokin isän harrastukseen tai kiinnostuksen kohteeseen liittyvä lahja on varmaankin monelle mieluinen, vaikka toisaalta sen ehkä (toisin kuin tuo minun mahdollinen lahjani :p) kannattaisi varmaan olla sellainen, jonka voisi säästää muistoksi. Tietysti myös hieno itsetehty korttikin olisi varmaan ihan mukava.

Frigo

• Ankeuttaja
Isänpäivälahja-ideoita
« Vastaus #14 : Marraskuu 09, 2004, 17:32:55 »
Minä joka kärsin rahapulasta ja kiireestä, en voi ostaa enkä tehdä mitään, ainakaan mitään mihin menisi kauemmin kuin muutama tunti.
Ja ei enää ole montaa päivääkään joten en muutenkaan ehtisi.
Päätin siis tehdä isän lempiruokaa ja hänen haluaman jälkiruoan. Äitin avustuksella tietysti, että se sitten myös onnistuu.

Ja Leishaquelle kiitos diblomi ajatuksesta. Sellaisen kerkeäisin tehdä ja isäkin luultavasti pitäisi. Minäkin kun aika harvoin oikeastaan sanon välittäväni.

amarie

• Ankeuttaja
Isänpäivälahja-ideoita
« Vastaus #15 : Marraskuu 09, 2004, 17:32:55 »
Minä ostin isälleni Hectorin uusimman levyn ja taatusti tulee pitämään. Hectorista kun hän on aina pitänyt. CD-levyt on muutenkin aika vahva suosikki. Ja itsetehty kortti.

Hanna

• Ankeuttaja
Isänpäivälahja-ideoita
« Vastaus #16 : Marraskuu 24, 2005, 20:22:56 »
Minä ja isähän asutaan eri osoitteissa.. Mutta isänpäivälahjaksi vein isän katsomaan ilves- tappara peliä. Ostin paikan päällä sellaisen ison ilves lipun ja tarroja. Lisäksi tarjosin kahvit siellä. Rahaa meni mutta kivaa oli.

Frida

• Ankeuttaja
Isänpäivälahja-ideoita
« Vastaus #17 : Marraskuu 12, 2006, 15:57:21 »
Hih itse ostin isälle t-paidan jossa lukee mun iskä.
Todella persoonallinen ja vieläpä käytännöllinen lahja. Ja kaiken lisäksi iskä tykkäs siitä. Mikä riemun päivä!

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
Isänpäivälahja-ideoita
« Vastaus #18 : Marraskuu 12, 2006, 19:59:01 »
Minun 70-vuotias isäni sai teräsmiespaidan ja itse huolella tehdyn jugend-tyylisen kortin, johon olin sepittänyt aiheeseen ja kortin kuvioon liittyvän haikurunon. Miehelleni eli lapseni isälle taas annoin tuubin Body Shopin miehille tarkoitettua kasvojenpesuainetta (hän pyysi sitä itse) ja itse maalaamani ylisöpön mangavaikutteisen vaaleanpunaisen pupukortin (hän on hinkunut mangatyylin perään jo pidemmän aikaa, hänen nickinsä on wabbit ja poikaamme kutsutaan pelipiireissä p-wabbitiksi eli pikkuwabbitiksi), johon olin omin käsin hiraganalla raapustanut japaninkielisen isänpäiväonnittelun.
Constantem decorat honor

Poissa Angel of death

• Senbonzakura
  • Hirnyrkki
  • Whiskey lullaby
    • Deviantart account
Isänpäivälahja-ideoita
« Vastaus #19 : Marraskuu 12, 2006, 20:07:19 »
Isänpäivä tuo ihana jokavuotinen tapahtuma.

Tänään herättelin isän kahvin tuoksuun ja omaleipomaan kermatäytekakkuun. Koristelinkin kaiken maailman nompparelleillä. Tällä kertaa sinisellä ja vihreällä. Oli kuulemma makoisaa. Siitä onkin jo syntynyt ihan perinne. Lahjaksi annoin digitaalisen kalava'an. On meillä aina kinaa kalassa kun ei tiedetä kummalla on isompi. Mulla tietenkin aina on isompi. ^^ No nyt sitten saadaan todeistettua sekin asia. Sanoi sen olevan hyödyllinen. Sellainen lahjavinkki kalastaja-isille. Niin ja omatekemä onnittelukortti on ihan pakko aina väkertää kun iskä haluaa välttämättä omatekemän. Ja mikäs siinä, hauskaa sitä oli väkertää. Syömäänkin piti mennä oikein ravintolaan, mutta iskän työlöysit eivät tänään antaneet periksi: aika vaan ei riittänyt enää siihen. Vähän inhottavaa ku iskä on töissä koko päivän juuri isänpäivänä. Mutta aamulla halittiin senkin edestä. :)
Aishi ai sarete kono inochi wa memory de saite - I'll protect my memories of how I loved and was loved

Poissa Spectre

• Wraith
  • Hirnyrkki
Vs: Isänpäivälahja-ideoita
« Vastaus #20 : Marraskuu 07, 2008, 17:45:50 »
Taas sama ongelma, kuin viimekin vuonna. Ei mitään ostettavaa isälle, miehelle, isoisälle jne. Tyhmiä kalsareita, mauttomia kravaatteja, pahoja suklaarasioita ja kaikkea muuta krääsää on kaupan hyllyt pullollaan. Missasin koko isänpäivän niin totaalisesti, että en unohdin laittaa kortitkin eilen matkaan, tänään niitä ei enää kannata lähettää kun eivät kuitenkaan ennätä sunnuntaiksi perille. Olen ryssinyt taas tämänkin isänpäivän :P. Onneksi ipana on koulussa ilmeisesti tehnyt jonkin lahjan omin pienin kätösin, niin voidaan sitten se antaa yhdessä isukille. Taidan muutenkin tyytyä vain soittamaan omalle isälleni ja isoisälleni lähetän viestin, koska hän ei kuule enää puhelinta. Ankeaa.

vingvi

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Marraskuu 07, 2008, 18:07:38 »
Mulla ei taaskaan oo mitään järkevää isänpäivälahja-ideaa.. Tossa äsken tulin kaupungista mutta kuinkas ollakkaan muistin kaiken muun paitsi lahjan isälle O__o.. Ostettiin sit lähi kaupasta salmiakkisuklaa karkkeja, kun niistä se tykkää. Joku kortti pitäisi väsätä ei vaan jaksais mutta onhan täsää vielä päivä aikaa ;D

Poissa Pomeroy

• Siriuksen jalkavaimo
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #22 : Marraskuu 08, 2008, 14:36:35 »
Aamulla kun heräsin, ajattelin ihan paniikissa että isänpäivähän on jo huomenna. Iskä ja äiti on eronneet joten asutaan eri taloissa (samassa kaupungissa kylläkin) joten aattelin ilahduttaa isää vierailemalla hänen kämpässään :) Ajattelin viedä kääretorttua, kortin ja lahjaksi annan kehystetyn kuvan meistä vuodelta '92 kun rakensimme mökkiä. Olin silloin 1-vuotias. Tämäkin idea tuli aivan lonkalta kun ei ole oikein mitään mitä antaa kun en viitsi kauppaankaan lähteä.

Toinen isänpäivä lahja on jo perinteeksi tullut, menen auttamaan huomiseksi päiväksi häntä kunnostamaan taloa (ilmaiseksi tottakai). Pelkkää maalausta, mutta toivottavasti siitä on edes pieni apu. Isä nääs ei ole enää mitään parhainta tekoa.
\\\\\\\"Suurin aarre on ymmärrys rajaton\\\\\\\"

Poissa Diibi Do

• Haisku
  • Vuotislainen
  • Elämä on välillä liian mustavalkoista
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #23 : Marraskuu 21, 2008, 19:01:56 »
Mulla on aina se vakio.. ostan aku ankan ja suklaata. toisaalta se ei oo enää omaperästä ku meidän isä saa sen aina.. mutta ku sille on niin vaikee keksii mitään lahjaa :)
...En pelkää pimeää, mutta inhoan silti sitä...

...Elämäni rakkaus odottaa minua vielä jossain...

Poissa Sagittaire

• Kalkaaos
  • Vuotislainen
  • ~My fall will be for you~
« Vastaus #24 : Marraskuu 21, 2008, 19:06:21 »
Itse ostin hänelle erään CD-levyn.
Varmimpia lahjoja on kirjat, kalsarit, sukat, levyt, suklaa, lahjakortti jonnekin, perheen yhteinen ravintolaillallinen jossain, kahdenkeskeinen aika isän kanssa jne.
You told I had the eyes of a wolf
Search them and find the Beauty of the beast
Nuuhku -> Sagittaire