Kirjoittaja Aihe: 20-luku, kasarimeininki.. Suosikki vuosikymmenesi?  (Luettu 5158 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

tutkis

• Ankeuttaja
Vs: 20-luku, kasarimeininki.. Suosikki vuosikymmenesi?
« Vastaus #25 : Huhtikuu 18, 2008, 23:00:17 »
Olen ihan tyytyväinen, että synnyin juuri silloin kun synnyin. Aikakone tosin voisi olla aika jännä juttu, koska olisi todella mielenkiintoista ainakin käydä katsastamassa, että millaista elämä oli jollain toisella vuosikymmenellä.

Tällä hetkellä olen kohtuu rakastunut 40- ja 50-lukujen muotiin. Varsinkin 50-luvun swing dressit (swing mekko kuulostaa tyhmältä, enkä tiedä onko tuolle joku fiksumpikin suomennos), kellohameet ynnä muut ovat aivan ihastuttavia. Ja kampaukset! Ah. Sellainen pinup-meininki myöskin uppoaa meikäläiseen ihan satasella. En itse haluaisi olla mikään täydellinen kotirouva, jolla on päivällinen valmiina kun mies tulee töistä kotiin, mutta silti siinä on jotain sellaista, mikä omalla hassulla tavallaan kiehtoo.

Haluaisin ehdottomasti myös käväistä 1800-luvun lopun Iso-Britanniassa. Oscar Wildea on tullut luettua, ja niistä kirjoista saa toki Wilden näköisen kuvauksen tuon ajan elämästä, mutta se kuulostaa niin kovin ihastuttavalta. En oikeastaan edes osaa jäsennellä niitä asioita, joista niin pidän tuolloisessa maailmassa, mutta joku siinä on.

Ei elämä ollut tietenkään lähelläkään täydellistä noillakaan aikakausilla, mutta tavallaan tietämättömyys ja niiden positiivisten asioiden kaivaminen, ovat antaneet minulle varsin miellyttävän kuvan molemmista aikakausista. Toki esimerkiksi naisten ja homoseksuaalien asemat olivat melko kehnot, enkä minä oikeasti haluaisi kummallakaan aikakaudella elää, mutta voin romantisoida näitä ihan omassa rauhassani. :P

Poissa adswil

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #26 : Huhtikuu 20, 2008, 18:07:06 »
Eläisin mieluiten 1700- tai 1800-luvun Iso-Britanniassa. Olen lukenut tuon aikakauden kirjallisuutta melko paljon, ja varsinkin melko rikkaiden ihmisten elämästä on muodostunut niin ihastuttava kuva, että sellaista elämää olisi hienoa kokeilla. Tiedän tietysti, ettei kaikkien ihmisten asiat olleet erityisen hyvin tuohon aikaan, mutta jokin siinä vain viehättää kovasti - mikä saattaa johtua siitä, että rakastan historiaa. Toisaalta olisi myös mielenkiintoista elää keskiajalla ja olla siis silloinkin joku rikas aatelinen - köyhän maajussin elämä ei houkuttele oikeastaan millään aikakaudella.

1900-luvun vuosikymmenistä 60-luvussa on jotain kiehtovaa: silloin elettiin jo melko nykyaikaisessa maailmassa, mutta eroja 2000-lukuun oli silti paljon. Ei ollut nykyaikaista tekniikkaa, jonka kanssa menetän hermoni erittäin usein, ja elämä taisi olla muutenkin tietyllä tapaa hieman helpompaa. Ja sitten oli tietysti  hippejä, joiden kanssa tunnen jonkinlaista hengenheimolaisuutta. :)
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa Erizza

• Vuotislainen
  • diibadaabafggh
« Vastaus #27 : Huhtikuu 20, 2008, 19:46:59 »
90-luku on ihan kiva. En ole elänyt 80-luvulla, joten en tiedä siitä paljoakaan. Nykyaika on ihan kivaa, mutta kaikesta on alkanut tulla aika turhamaista. Kaikilla lapsilla on hirveästi leluja, ennen oli vain puuleluja. Olisi kiva palata jonnekin 70-luvulle, ja nähdä, miten maailma on muuttunut. Tiedän vain sen, että silloin olivat muodissa afro-kampaukset (siis 80-luvulla) ja värikkäät vaatteet. Olen kuunnellut musiikkia, joka on 80-luvulta, ei se ole hassumpaa, sellaista disco-musiikkia. Kivaa. Elikkä 90-luku taitaa olla se mukavin, mutta en tykkää hirveästi 1999 vuodesta, se on varmaan huonoin puoli siinä.

Poissa Kartanon kummitus

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #28 : Toukokuu 03, 2008, 20:08:43 »
80's <3 Rakastan 80-lukua. Pienenä en oikein 80-luvusta pitänyt, mutta tuossa yläasteella koin sen niin mahtavana juttuja, että rakastuin.

Haluaisin kovasti päästä aikakoneella 80-luvulle. Olisi ollut mahtavaa elää silloin. Sen ajan muoti oli aika hienoa ;D Musiikki oli tuolloin jotain niin hyvää. Kasarigootti on/oli jotain parasta.
Olen vuosimallia 88 ja hyvin iloinen siitä, että olen saanut elää tuota loistavaa vuosikymmentä edes vuoden ja pari kuukautta. Lievittää kummasti surua kun ei ole mahdollisuuksia päästä 80-luvulle.

1600-1800 luvut ovat myös oikein lähellä sydäntäni. Pukeutumiseni perusteella luulisi, että olisin heti lähdössä jonnekin 1800-luvulle jos aikakone olisi keksitty.

90-lukua kaipaan ala-aste vuosieni takia, mutta muuten en, paitsi tosin silloin tuli hyviä piirrettyjä *-*

Poissa Afro

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #29 : Tammikuu 16, 2010, 17:24:18 »
Sanotaanko nyt 80 -luku (muoks. Ja 70-luku, musat ja vaatetyyli..), koska sillon oli muodis neonvärit ja afrokampaukset joita suorastaan jumaloin.

//Muoks. Lueskelin tässä taas tätä topiccia ja huomasin olevani monien tyyppien kanssa samasa mieltä. Esim. suosikkivuosikymmenelläni (1980's) oli niin paljon parempaa musiikkia (Michael Jackson on 10000(sori) prosenttia parempi kuin joku hemmetin diiva neiti Kakka (Lady Gaga) (sori jos loukkasin jotakuta)  ). Tyyli oli parempaa ku nykyään ja jok'ikinen paikka ei oo täynnä turhaa roinaa niinkuin nykyään. Oon ihaillu aina äiteeni valokuvia ja kyllä käy kateeksi etten saanu elää vielä tuolloin.

//Muoks. 2 Tuota..Nykyään suosiooni on enemmän päässyt kultainen 70-luku. 70-luvun discomusiikki (Boney M, Donna Summer) on jotain mikä todella iskee minuun kyntensä. Juuri tässä yritän haistella 70-luvun reggaeta ja soulia discon lisäksi, katsotaan pidänkö :) 1970-luvun vaatetyyli on myös rauhallisempi ja pidettävämpi kuin 80-luvun (riippuu mistä pidät ja miten näet tämän..), lisäksi musiikissa josta jo mainitsin, löytyy minulle enemmän samaistuvaa, sillä en varsinaisesti ole minkään tyylinen (paitsi outolintu..), joten 70-luku sopii siinäkin minulle paremmin. 1970 -luku on vain niin mun juttu :)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 18, 2010, 19:57:33 kirjoittanut Arabian »

Poissa Carlos

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • LiveJournal
« Vastaus #30 : Tammikuu 18, 2010, 22:46:38 »
Se on niin hirvittävää, kun aika vaan rulla eteenpäin eikä koskaan päästä takaisin iki-ihanalle 60-luvulle tai mille tahansa vuosikymmenelle.

Mitä luonnon tuhoamiseen tulee, niin väitän, että joku 60-luku oli aika lailla pahinta aikaa ihmiskunnan historiassa. Silloin oli jokseenkin nykyiset edellytykset siihen eikä likimainkaan nykyistä käsitystä seurauksista.

Lili

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Helmikuu 09, 2011, 00:12:33 »
1960-1980- välinen aika. Minusta se on vain kiehtovaa. Ei muuta. Paitsi että ne vaattet <3 Miten jotain voi ihannoida niin paljon, paitsi sen ajan vaatteita? <3

Lili kuittaa.

Poissa Candily

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #32 : Tammikuu 14, 2012, 19:28:44 »
Minusta tuntuu aika useinkin, että olen syntynyt väärälle vuosikymmenelle (synnyin vuonna -96). 80-luku kiehtoo minua eniten, koska silloin ihmiset pukeutuivat mielestäni hienosti, musiikki ja elokuvat olivat loistavia näihin uusiin verrattuna ja ihmiset osasivat pitää paremmin hauskaa kuin nyt. Haluaisin myös tietää millaista olisi elää ilman huipputietokoneita tai kännyköitä. Onneksi vanhempani ovat eläneet tuolloin, saan kysellä heiltä heidän nuoruudestaan ja kuunnella innostuneena. :D

Kaikki kaverini nauravat aina vanhoille elokuville kun niissä on niin huonot erikoistehosteet. Minua ärsyttää se, koska minua ei kiinnosta ne tehosteet vaan hyvä tarina. Samoin minua ärsyttää uusi musiikki. Joka vuosi tulee aina vaan surkeampaa musiikkia. Kuuntelen pelkästään 70 - 90-lukujen musiikkia, koska se vaan iskee.

Sanotaanko vielä, että minua ei kiinnosta 50-lukua edeltävä aika, koska silloin oli kuitenkin aika alkeellista elämää.
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please