Kirjoittaja Aihe: Unelmoitko jostakin ulkomaankohteesta?  (Luettu 21720 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Fiona

• Ankeuttaja
Unelmoitko jostakin ulkomaankohteesta?
« : Lokakuu 10, 2004, 22:22:00 »
Minä itse haluaisin Egyptiin ja olen aina halunnut.
Se on jotenkin niin kiehtova maa.
Minua on muutenkin kiehtonut Egypti jo pitkän aikaan ja olen ollut kiinnostunut Egyptistä melkein koko ikäni tai niin kauan kuin muistan.
Haluan nykyään tietää kaiken siitä mutta tällä hetkellä en tiedä juurikaan mitään. :)
Olen kylläkin katsonut Egyptiin liittyviä dokumentteja yms.
Mutta siitä on niin pitkä aika kun viimeksi katsoin jotain Egyptiin liittyvää eli en nyt muista juuri mitään.
Olen aina halunnut, esim. päästä pyramidin sisälle tutkimaan kaikkia käytäviä/salakäytäviä ja näkemään entisten aikojen faaraoiden hautoja. Ja haluan myös päästä varsinkin Kairon museoon jos minne.
Minua kiinnostaa nämä asiat Egyptissä, mm. pyramidit, sfinksi(miten lie kirjoitettiinkaan), temppelit, rauniot, paikallinen torielämä, kauppakeskukset, ruokakaupat, muutkin kaupat mihin nyt sattuu törmäämään, Niili, kylät yms.

Minne itse haluaisit mennä?
Miksi juuri sinne?
Kiehtooko sinua jokin tietty asia siinä paikassa?
Kuinka pitkän aikaa olet halunnut mennä sinne?
Mitä asioita haluat nähdä siellä?

Mirachiel

• Ankeuttaja
« Vastaus #1 : Lokakuu 10, 2004, 23:35:34 »
Japani. Se on ihana maa. Sen historia on kiehtovaa ja kieli on ihana. Pidän heidän kulttuuristaan ja ulkonäöstään. Ja tietysti anime ja manga-hömpötyksistä ja j-rock on aivan ehdotonta.
Haluaisin ehkä eniten mennä Tokioon, vaikka ei sillä välttämättä niinkään olisi väliä, kunhan pääsisin sinne jonnekkin.
Haluaisin tutustua ihmisiin siellä, käydä ostoksille (*virnuilee*) ja tutustua maan tapoihin vielä enemmänkin, kuin sen perusteella mitä olen lukenut ja kuullut.
Tämä on ollut haaveenani nyt kohta vuoden, mutta vanhempani eivät tunnu innostuvan asiasta. Mutta onneksi he ovat nyt ainakin puoliksi varmoja siitä, että ensi vuonna meille voidaan ottaa vaihto-oppilas Japanista ^^. Ehkä hänen avullaan pystyn jotenkin tutustumaan kulttuuriin.

Poissa Adéa

• On
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Uruz
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #2 : Lokakuu 11, 2004, 10:59:00 »
Tahdon Skotlantiin... Hitot Lontoosta, mutta Skotlanti olisi unelmien täyttymys. Tahtoisin käydä Edinburghissa, Glasgow'ssa, Dundeessa (^__^) sekä Aberdeenissä.

Skotlannissa kiehtoo etenkin tietynlainen karuus. On kivikkoa ja nummea vaikka millä mitalla. Lisäksi Skotlannissa on jotakin joka on mielestäni kovin samanlaista kuin Suomessa, en tiedä johtuuko se talvesta, vai kenties siitä että mielestäni Skotlantilaiset muistuttavat mielestäni hämäläisiä. Ja skotlantilainen aksentti ei tietenkään vaikuta haluuni päästä kilttimiesten maahan ^__^ Ihan niinkuin kilteilläkään ei ole mitään vaikutusta asiaan...

Meillä oli lisäksi koulussa Dundee Universityn edustaja luennoimassa kyseisestä yliopistosta sekä siitä kuinka opiskelu Skotlannissa on ilmaista, eli kouluissa ei ole lukukausimaksuja. (Englannissa lukukausi maksu on keskimäärin 4500 puntaa...) Eli tietenkin tekisi mieli lähteä opiskelemaan Skotlantiin jos mahdollisuus siihen on. Pitäisi vaan nostaa numeroita...  Edinburghin yliopisto houkuttelee myös, silloin voisi asua kaupungissa jossa on kunnon linna... Minä pidän enemmän kaupunkilomista kuin rantalöhölomasta. Ja kaupungilla pitää olla historiaa, mitä vanhempi sitä mielenkiintoisempi eli parempi mielestäni. Ja Skotlannilla on kokonaisuudessaankin taisteluiden ja myyttien värittämä historia, joten parempaa matkan kohdetta saa hakea.
Mens agitat molem.

Poissa Ceciliah

• Syystuuli
  • Vuotislainen
    • Ceciliah - livejournal
« Vastaus #3 : Lokakuu 11, 2004, 17:01:33 »
Minä haluan Lontooseen.
Olen halunnut siitä asti kun kaverini kävivät siellä *kade* ja enkun tunnil puhuttiin Lontoon nähtävyyksistä :P (eli n. 1-2 vuotta sitten ;))
Jotenkin vaan ne kaikki ihanat kaupat ja muut pikku putiikit kiehtovat ja toisin sieltä varmaan kassillisen ihania vaatteita ja muita tavaroita.... Haluaisin käväistä British Museum:ssa (<---en ole varma kirjoitusmuodosta) katselemassa muumioita ja muuta kiintoisaa :) ja Madam Tussaud's kuuluu asiaan vaikka onkin kuulemma rahastusta. Ja Harrods:ssä ja Hamley's:ssä täytyisi käväistä myös... Enkkuakin on tullu opiskeltua sen verran että siellä pärjäisi ihan hyvin. Ärsyttävää vaan kun vanhemmat ei haluu tai no...jaksa lähteä, mutta yritän kinua niiltä että menisimme ensi vuonna vaikka syyslomalla Lontooseen.
I just got lost
Every river that I've tried to cross
And every door I ever tried was locked
Ooh-Oh, And I'm just waiting till the shine wears off

Poikkeustapaus

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Lokakuu 11, 2004, 17:43:21 »
Japani olisi yksi. Jotenkin ihanan suoralinjainen maa minun makuuni. Vaikka eihän sitä tiedä ennen kuin sen on nähnyt. Esimerkiksi ennen kuin olin käynyt Ranskassa, pidin sitä haaveenani, vaikkei se loppujen lopuksi ollutkaan kovin kummoinen.

Ja niin, Kreikassa olisi ihana päästä käymään. Maan historia monine myytteineen ja taruineen on aina kiinnostanut minua. Ja kreikkalaisen mytologian jumalat ja muut. Aww.

Poissa Elosäde

• Wanhus
  • Vuotislainen
« Vastaus #5 : Lokakuu 11, 2004, 17:53:57 »
Minä haluaisn menn New Yorkiin. Se olisi mahtava kokemus. En ole ikinä käynyt missään oikein isossa kaupungissa (eihän Tukholma ole iso), ja minä vaan haluasin Nyciin. Joskus kun näin se elokuva Yksin kotona 2, jossa se poika oli eksyny New Yorkiin, ja se poika kävi WTC:n huipulla, ni mäkin olisi halunnut sinne. Sattuneista syistä en sinne koskaan pääse, mutta en anna sen haitata. New Yorkissa on myös monenlaisia paikkoja, mä haluaisin vaan nähdä sen paikan elämänmenon, kun se on niin erilaista verrattuna tänne Suomeen.

Mä voisin kyllä oikeastaan matkustaa joka paikkaan, kaikki on niin ihania :) Mutta Sveitsiin voisin mennä myöskin, vaikka siellä olen käynyt, mutta haluaisin talvella sinne skimbaa. Uskomaton paikka. Ne vuoret on uskomattomia :)

Lainaus käyttäjältä: "Adéa"
Edinburghin yliopisto houkuttelee myös, silloin voisi asua kaupungissa jossa on kunnon linna...

Ja asua kaupungissa, jossa Rowling asuu :)
"Insinööri on ihmisenä osaamistaan suurempi ihme" -Esa Saarinen

Sametti

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Lokakuu 11, 2004, 20:02:47 »
Awww. Japaniiiiii!
Minä tahdon Japaniin. Lämmitän vanhempiani siihen. Aina, kun on puhe jostain, että lähdettäisiin jonnekkin, niin ehdotan Japania. Äidin saisin lähtemään, mutta isäni inhoaa kaikeea, mitä minä rakastan. Muah.
 Miksikö sitten tahdon Japaniin... Se on yksin kertaisesti kiva maa kivoine ihmisineen. Ehkäpä tämä innostukseni johtuu vain Jrockista, animesta ja mangasta, mutta silti...

Toinen paikka on Lontoo. Sinne minä pääsenkin. Lähden luultavimmen 2006 kesällä kielikurssille Oxfordiin ja sieltä tehdään reissu Lontooseen joten. (kuka raahaa sieltä mangaa ja paljon, vaikka se maksaisikin enemmän kuin suomessa ja vaatteita...) :D

Fiona

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Lokakuu 11, 2004, 20:45:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Xara"
Ja te "Egyptin matkalaiset": kuinka uskaltaisitte lähteä Egyptiin kaikkien niiden levottomuuksien uhatessa maata? Itse en ainakaan uskaltaisi, vaikka tokihan se on varmasti kiehtova.

No minä en ole ainaskaan vielä sinne menossa, koska siellähän on nyt meneillään kaikkea ammuskelua vai mitäs se nyt olikaan. Mutta jotain tuohon suuntaan.
Sitten kun olen saanut tämän minun englannin kielen taidon paljon paremmaksi niin tajuan kulttuuristakin paljon enemmän yms.

Marizki

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Lokakuu 11, 2004, 20:53:10 »
Onko Rupert nähtävyys....*wirn*

Englanti. Sinne, nyt, heti, aina ja ikuisesti.

Haluaisin kielimatkalle, mutta ne kuulemma maksavat aika tuhottomasti. Mieluiten menisin Lontooseen. Kävisin vähän ostoksilla, aiheuttaisin yleisin mellakan ja kävisin (tietysti) Kings Crossilla...:) Mukaani matkalaukkuun pakkaisin Mirachielin ja hammasharjan, siinähän sitä olisikin.

Voitas liftailla kotia..:) *Menee tutkimaan lentolippuja ja rahavaroja*

Hanjeu

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Lokakuu 11, 2004, 21:13:49 »
Aah, Thaimaa. Kaukana, setäni ja tätin ovat käyneet siellä miljoon kertaa, (eppaa =b) ja sillä on kulttuuria, ja kauniita hiekkarantoja ja sitä on kehuttu paljon.
Haluaisin myös käydä Uudessa-Seelannissa, (ei, ei lainkaan sen takia että siellä on kuvattu TSH, ei tietenkään!) se kun on sen verran kaukana ja en tiedä siitä kunnolla mitään. Ja sen ilmaston on sanottu sopivan hyvin suomalaiselle, ja haluan tarkistaa onko se totta.
Ja sitten toki Namibia. Kävin siellä oman perheni ja yhden tuttavaperheeni kanssa neljä-vuotiaana, ja haluaisn herätellä muistojani siellä ja tutustua uudestaan samoihin paikkoihin. Ja toiseksi haluaisn tutustua siihen naiseen joka pelasti minun henkeni, kun olin hukkumaisillani uima-altaasta, ja toivon että hän ei ole kuollut. (toinen lapsenvahdeista on kuollut, aidsiin. Kammottava tauti.)

Marnie of Gondor

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Lokakuu 12, 2004, 10:10:21 »
Mulla on kaksi paikkaa, mitkä aion nähdä joskus elämäni aikana: Alaska ja Prince Edward Island.

Alaskassa minua kiinnostaa se mahtava luonto, mitä sieltä löytyy, ja luoteisrannikon intiaanien historia. Alkuperäisten amerikkalaisten historia ja nykytilanne on yksi niistä asioista, joista olen ollut kiinnostunut niin kauan kuin muistan, ja luoteisrannikon heimoista kiinnostuin silloin, kun tapasin (kirjeitten kautta) pari heihin kuuluvaa tyttöä. En niinkään halua tutustua kaupunkeihin, vaan vuokrata auton ja lähteä kiertämään edes pientä osaa siitä osavaltiosta.

Prince Edward Island on ollut minulle pienestä pitäen sellainen  "unelmakohde", johon rakastuin luettuani L.M. Montgomeryn Pieni Runotyttö-sarjan. Sitten kun itselleni selvisi että se on oikeasti todellinen paikka, halusin päästä sinne (ja sitten kun saisi vielä sen aikakoneen..). Minä pidän myös majakoista, ja tuolta saarelta niitä löytyy aivan valtavan paljon, toinen toistaan kauniimpia. Mikä olisi hienompaa kuin kiertää saari majakalta toiselle.

Mainen osavaltio Yhdysvaltain itärannikolla oli kolmas tuollainen "must"-paikka itselleni, jonne olen myös aina halunnut, nimenomaan luonnon ja majakoiden takia. Siellä on myös aivan mahtavia majakoita, ja pieniä kalastajakyliä ja jylhiä maisemia. Mutta siellä kävin pari vuotta sitten (ihana osavaltio!), joten se paikka on nyt pois listaltani.

Poissa Sun Lee

• Ronnieponnie
  • Vuotislainen
    • Tarinamaa
« Vastaus #11 : Lokakuu 13, 2004, 17:07:23 »
Unelmamatkakohteet ovat aina vaihdelleet, mutta olen jostain syystä haaveillut jo parisen vuotta, että pääsisin joskus käymään Australiassa. Jossain maalla olisi upea päästä käymään ja olisi ihanaa nähdä kenguruita ja koalia. Siellä on varmasti hienoja kansalliseläinpuistoja ja niissä olisi tosi upeeta käydä. Tietenkään ei saisi unohtaa Sydneyta tai Melbourneita, niissä on varmasti paljon nähtävää.

Toinen paikka, missä olen aina halunnut käydä, on Lontoo. Haluaisin käydä katsomassa King's Crossin aseman ja päästä shoppailemaan niille upeille kaupoille, mitä siellä on. Olisi mahtavaa nähdä myös Big Ben yms kuuluisat nähtävyydet. Eniten Lontoo kiinnostaa tietenkin Harry Potterin tähden.

Pariisiinkin olen aina tahtonut, mutta en ehkä niin kiihkeästi kuin noihin kahteen. Ehkä kuitenkin pääsen joihinkin noista kohteista sitten, kun minulla on itselläni paljon rahaa ja työpaikka =)

maniac

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Lokakuu 13, 2004, 17:33:13 »
Japani on aika hyvin edustettu tässä topicissa. >.< Sinne minäkin haluaisin. Tosin haluaisin kiertää koko maapallon ja käydä jokaisella mantereella, mutta Japani on ehdottomasti se paikka jonne lähden heti ensimmäiseksi kun saan mahdollisuuden.

Olen nyt yli vuoden ollut kiinnostunut Japanista, sen kielestä, kulttuurista, musiikista ja muusta. Säästän jo rahaa ja aion luultavasti pitää välivuoden lukion jälkeen jonka aion viettää matkustellessa, pääasiassa Japanissa. Pienellä opiskelijan budjetilla voi tulla vähän rahaonglemia, mutta pikkuvika, minä ainakin tahdon yrittää. Ja minusta olisi juuri hienoa koittaa kuinka vähällä rahalla pärjää, enkä vaadi mitään luksusta.

Taidan haluta Tokioon kaikkein eniten, onhan se sentään maailman suurin kaupunki eikä tekeminen voisi loppua kesken. Ja tahdon niille kaikille kivoille bändien livekeikoille mitä siellä on varmaan joka päivä..

Kiinakin olisi varsin mielenkiintoinen paikka, ja sitä paitsi paljon halvempi kuin Japani. Sinnekin siis vielä joskus. :)

Lontoo on sellainen paikka, jonne myös tahdon ja jonne minulla saattaa jopa olla mahdollisuus päästä jo ennen kuin pääsen lukiosta. Olen vähän yrittänyt ylipuhua vanhempiani siihen, sillä minnekään Aasiaan ne eivät ainakaan ole lähdössä...

Sitten olisi todella hienoa nähdä muitakin isoja ja merkittäviä kaupunkeja Keski-Euroopassa, Yhdysvalloissa ja Aasiassa. Tällaiset tylsät pakettimatkat välimeren turistikohteisiin ei enää kiinnosta, tuntuu kuin olisin nähnyt jo jokaisen kun olen neljässä paikassa käynyt.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #13 : Lokakuu 13, 2004, 19:09:38 »
Japaniin minäkin haluaisin. Tai Australiaan.
Oikeastaan olen kiinnostunut Japanista vasta viime aikoina. Kirjeystäväni on sieltä kotoisin, hän oli meillä jonkin aikaa vuokralla ja hän oli todella mainio tyyppi. Japani vaikuttaa minusta todella kiinnostavalta maalta, ja pidän muutenkin aika paljon Itä-Aasian maista ja niiden kulttuureista.

Australia olisi sitten toinen. Pikkuserkkuni oli siellä joskus vuoden vaihto-oppilaana, ja palatessaan hän kertoi sieltä vain positiivisia juttuja. Olisi hienoa nähdä Ayers Rock ja kaikki ne mielenkiintoiset eläimet, joita siellä asustaa. Kengurut muuten ovat lempieläinteni listan kärkipäässä.
Pari vuotta sitten äidinkielen opettajamme toi tunnille Australiassa melkein koko ikänsä asuneen ystävänsä ja tämän vaimon. Molemmat puhuivat sujuvaa Suomea, jopa vaimo, joka oli sentään syntyperäinen australialainen. Se tunti oli todella kiinnostava, ja ihastukseni Australiaan taisi jopa syventyä entisestään.
Mutta Australiaan olisi kyllä hieno mennä käymään. Sen luonto ja eläimet kiehtovat minua jostain syystä.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Lils

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Lokakuu 16, 2004, 20:34:54 »
Oi, unelmointihan käy minulle ammatista. Varsinkin näin syksyisin sitä tulee kaipuu kauas, jonnekin auringon kuumentamille hiekkarannoille Atlantin tuolle puolen tai makujen paratiisiin Välimeren rannikolle..

Italia houkuttelee. Jo sanasta 'Italia' tulee mieleen pizzat, herkulliset juustot, uneliaat pikkukujat jossain Gardajärven suunnalla. Italian pikkukylissä olisi mukava vaellella ja katsella kuvankauniita maisemia. Uida jossain järvenpoukamassa ja piipahtaa jäätelölle sen jälkeen.

Thaimaa on se kaukainen unelma. Niin eksoottinen ja trooppinen. Kuulemma ihmiset ovat ylenystävällisiä ja ruoat maistuvia.

Brasilia on toinen kaukainen haavepaikka. Vitivalkoinen hiekka, rento tunnelma, musiikki, tanssi.. Luulen, että Brasilia on paikka, jossa ei turhia stressata vaan nautitaan ja tanssitaan.

Monia muitakin unelmakohteitahan sitä on ja tietysti toivon saavani matkustella mahdollisimman paljon. Jokainen maailmankolkka (tai no ehkä mietin Siperiaa vielä uudelleen :)) kiinnostaisi minua..

Poissa Zazuli

• Vuotislainen
« Vastaus #15 : Lokakuu 16, 2004, 20:59:19 »
Heh..
Minun pitäisi tehdä matkailu kurssille jostain maasta pienimuotoinen esitelmä, kaikenmaailman nähtäävyksistä yms..
Opettajan ehdotuksena sellainen maa jossa haluaisi käydä.
Ja minullahan nuita vaihtoehtoja riittää.
Egyptistä olen ollut kiinostunut neljännestä luokasta. (Tein silloin siitä esitelmän)  Sen historia on aivan upea. Kaikki pyramidit ja faaraot. Se on vain erittäin kiehtova maa.
Niiin ja olen nyt sitten kahdeksannella luokalla.

Venäjänkin historia on aivan ihana. Ihastuin verikirkkoon ja sen historiaan viidennellä luokalla. AIvan upea pikka olisi tämäkin.

Ja Potter-fanina Lontoo olisi mielenkiintoinen paikka. Tästä rupesin haaveilemaan vasta tänä vuonna, mutta kumminkin.

Ja viimeisenä on Japani. Aivan upea maa. En tiedä mikä tässä kiehtoo, mutta sielläkin olisi upea käydä.

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: LumosQuest8
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #16 : Lokakuu 17, 2004, 15:43:47 »
Englanti, Lontoo...

Englannin historia on niin ihanaa mielestäni, että olisi unelmien täyttymys päästä sikäläisiin museoihin. Lähes pelkästään museot houkuttelevat minua siltä suunnalta, en ole kiinnostunut shoppailemisesta (mutta kyllä tuliaisia ostelisin), mutta kyllä jo pelkkä Englannin maaperällä seisominen olisi ihanaa.

Harmittaa vain, että olen niin toivottoman huono sikäläisessä kielessä. Vaikka olenkin sitä opisellut viitisen vuotta, opettajani oli niin surkea :(
Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

niniel

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Lokakuu 17, 2004, 16:31:55 »
Wales ja Irlanti (ja kyllä se Englantikin mutta ei ranikkokaupungit.)
Ja nyt puhutaan pitemmästä ajanjaksosta esim. pari kuukautta miksei vuottakin. Lomalle en niinkään tahtoisi vaan juuri asumaan niin saisi jotain tuntua siitä tavallisesta elämästä.
Ja miksi jompikumpi?Noista vaan tulee mieleen ne kaikki linnat ja nummet joihin en ole ainakaan vielä kunnolla törmännyt. Luonto on niin erilaista kuin Suomessa. Ja se ihana murre mitä puhutaan!Vaikka tuskin en mitään selvää puheestaa saisikaan olisi se kiva edes kuulla sitä.
Ja toisaalta tahtoisin myös nähdä ovatko nuokaan paikat sellaisia kuin niiden kuvittelen olevan. Mainonta on tänä päivänä nimittäin aika harhaan johtavaa...

Voisikohan tässä topicissa mahdollisesti myös saada vastauksia. Eli ne ihmiset jotka ovat käyneet joissakin muiden unelmakohteissa voisivat kertoa ovatko ne todella yhtä upeita jne. ja ylipäänsäkin kokemuksistaan maissa.

parvati

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Lokakuu 17, 2004, 17:30:17 »
Lontoo. Niinkuin varmaan moni meistä, olen unelmoinut Lontoosta jo aika kauan. Jokin siinä paikassa vain kiehtoo minua. Haluasin nähdä ne kaikki kadut, kaupat, torit, puistot, kaiken siitä paikasta. Kunhan vain pääsisin Englantiin, Skontlantiin, jonnekkin sinne päin, olisin ikionnellinen.

Tukholmaan olen halunnut jo jonkin aikaa. En tiä miksi, se on vain sellanen paikka, jonka haluan nähdä ja pian. Minusta on tullut jokin ihme Ruotsi-fani...*laittaa pään alas ja häpeää* Tai jokin muu Ruotsin suurimmista kaupungeista.

Mie en ole unelmoinu kauheasti mistään rantalomista, minua ei kiinnosta Teneriffat ja sellaset.

talvi

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Lokakuu 17, 2004, 17:56:37 »
Minulla ei ole niinkää tiettyä maata mihin haluaisin matkustaa. Niitä on oikeastaan aika monia. Yksi on Ranska ja toinen Italia, toisaalta olisi myös hienoa päästä Amerikkaan. Kiinnostukseni on herännyt jonkin aikaa sitten, kun aloin miettimään mahdollista au pair vuotta tai sitten työskentelyä ulkomailla. En ole myöskään perheeni kanssa matkustellut paljoa tai ollenkaan, edes lomilla, niin olisi siksi kiva vain päästä nyt jonnekkin. Harmi vain, että esimerkiksi vaihto-oppilasvuosikin on niin kallis:(
Minusta olisi hienoa päästä asumaan johonkin erimaahan vaikkapa vuodeksi, ja vain nähdä, että miten siellä eletään. Eipä oikeastaan ole mitään niin tiettyä paikkaa jonka haluaisin nähdä.

TytoAlba

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Marraskuu 22, 2004, 20:26:55 »
Olen suurinpiirtein koko elämäni ajan halunnut matkustaa Englantiin. Toisin sanoen Britanniaan.

Olen aina pitänyt englanninkielestä ja sen takia olenkin hyvin aktiivinen englannintunneilla ja muutenkin englanti on sellainen aine, johon oikeasti panostan.
Unelmanani on muuttaa Lontooseen, vielä jonakin päivänä.

Ajan myötä halu matkustaa Englantiin on vain kasvanut. Ensimmäisillä luokilla olin Englannista kiinostunut lähinnä sen takia, että kuuluisat kirjailijat olivat sieltä kotoisin. Lisäksi mielestäni olisi ollut ihanaa nähdä Big Ben.

Osa Englantiinmatkustamishimostani on syntynyt Harry Potterien takia, sillä kirjojen tapahtumathan sijoittuvat Britannieen, ja rouva Rowling itsekin siellä asuu ja elää.

Minulla on aina ollut mieltymys kaupunkeihin (mitä suurempi, sen parempi!).
Lontoohan on ihana kaupunki? En ole siellä käynyt, jonka takia lähinnä sinne tahtoisinkin. Lontoon kadut ja kaupat ovat niin houkuttelevia, mutten kuitenkaan sinne pääse -en vähään aikaan.

En pidä maantiedosta juuri ollenkaan, mutta kun aiheena oli Iso-Britannia, käteni viittasi innokkasti koko sen ajan, kun maata käsiteltiin.

Yksinkertaisesti Britannia ja Englanti kiehtovat minua ja jonakin päivänä minä saatan ehkä muuttaakkin sinne ^^

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #21 : Marraskuu 23, 2004, 18:11:07 »
No niin, nyt alkoi konekin toimia..

Eli, lempimaani ovat Ranska ja Egypti. Ranska nyt on semmoinen legendaarinen, haluaisin nähdä Eiffelin ja riemukaaren ja Mona Lisan... Ne ovat semmoisia niin paljonpuhuttuja. Lisäksi olen katsellut joitain kuvia, missä isä on ollut vähän nuorempana Pariisissa, ja silloin kyllä matkakuume iskee pahimman kautta. Voisin myös mielelläni lähteä jonnekin maaseudulle tai sitten Rivieralle aurinkoon. Ranskasta löytyy monenlaisia juttuja, vaikea sanoa minne siis menisin siellä.

Egypi on aina kiehtonut minua pyramidien ja faaraoiden takia. Kuvittelen edelleen, että siellä on oikeastaan pelkää autiomaata ja kameleita ja joitain ihmisiä, ja nekin ovat ajalta 100 eKr. Ei taida enää tuollaista sieltäkään löytää, ainakin kuulemani mukaan siellä tungeksii ihmisiä kuvaamassa pyramideja eikä tunnelma taida olla aivan niin salaperäinen mitä kaikissa dokumenteissa. Mutta siltikin, tykkään kamalasti kun historiassa puhutaan noista jutuista, joten ois kiva käydä ihan paikan päällä.
Humor me.

jihpf

• Ankeuttaja
Englantiin
« Vastaus #22 : Marraskuu 24, 2004, 18:35:55 »
Haluaisin ehdottomasti mennä Englantiin, mahdollisesti Lontooseen. Sitä taitaa olla turha kysyä, miksi haluaisin juuri sinne päästä. Harry Potterin takia tietty! Olis ihanaa mennä King's crossille sekoilemaan...*haaveksii* Mut Englanti ois muutenki mahtava paikka käydä, en oo koskaan ollu missään kauempana kuin Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa, joten Lontoo olis mulle unelmien täyttymys!!!

Sain villityksen mennä sinne kun kamuni(kiitti, Prongs:D) kertoi mulle Fantasy campista, jonne menen ensi kesänä. Siis Harry Potter-aiheinen kielimatka Englantiin, King Alfredsin sisäoppilaitokseen. Pääsee käymään Lontoossa, Oxfordissa ja näkemään Stonehengen.

Kröhmm... Jos olet tulossa samalle matkalle(lähden luultavasti 4.7) yksää!:D

Pohjantähti

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Marraskuu 26, 2004, 16:38:23 »
Vihaan lämpimiä maita. Tai no en vihaa, mutta en nauti niissä olosta. Aurinko kirveltää silmiäni jo Suomessakin vaikka on pilvistä, ihoni palaa älyttömän helposti ja koko kroppani menee nopeasti kuralle vaihtelevissa korkeuksissa. Muistelen vieläkin kauhulla sitä, millaisia huonon olon kohtauksia sain Kirgisiassa. Uiminen tosin on kivaa, ja rannalla lekottelu, jos peitän itseni pyyhkeellä.

Asiaan. Minä rakastan Suomea, ja toisin kuin monilla muilla, minulla ei ole mitään kaipuuta lähteä täältä pois. Minulla vaan sattuu olemaan kaipuu Englantiin/Isoon-Britanniaan. En tiedä mistä se on tullut. Rakastan englannin kieltä ja tahdon kääntäjäksi - ja vaikken pääsisi kääntäjäksi, tahdon silti muuttaa sinne aikuisena. En oikeasti ymmärrä mistä tämä kaipuu tulee, sillä olen aika patrioottinen ihminen. Ja luulisi, että jos minulla olisi kaipuu jonnekin, se olisi Kirgisiaan,  sillä sukuni (ja äitini) on sieltä kotoisin. Mutta Britanniaan sydämeni kaipaa... Pääsin sinne toissakesänä, ja se vain tuntui niin... luonnolliselta olla siellä, turistinakin. Nykyään aina kun törmään lehdissä artikkeleihin Britanniasta turistimaana, alkaa rintaani puristaa. Kaipaan sinne siis niin paljon, että ihan fyysisesti tekee kipeää. Todella outoa. Ensi kesänä toivon pääseväni, ja minulla onkin jo kaikkarissa vaikka kuinka monta kohdetta joilla on päästävä käymään, joista suurin osa liittyy Pottereihin, laukkaurheiluun (jonka mekka Englanti on) tai erinäisten brittisarjojen kuvauspaikkoihin.

Muoks: Niin juu, olisi kiva käydä uudestaan Kirgisiassa (vaikka siellä aika kuumaa onkin). Ei tarvinne selittää.

Alexiel

• Ankeuttaja
Re: Unelmoitko jostakin ulkomaankohteesta?
« Vastaus #24 : Marraskuu 29, 2004, 08:58:52 »
Minne itse haluaisit mennä?
Miksi juuri sinne?
Kiehtooko sinua jokin tietty asia siinä paikassa?
Kuinka pitkän aikaa olet halunnut mennä sinne?
Mitä asioita haluat nähdä siellä?

-Monet näköjään haluavat Japaniin ja niin minäkin.
-Kulttuurin takia.
-No kulttuuri- erityisesti arkkitehtuuri sekä vanha että moderni.
-Tosi pienestä lähtien sillä isoveljelläni oli pakkomielle Japaniin, jonka sai siirrettyä sen minuun.

-Uuteen Seelantiin
-Perhetuttavat, jotka asuvat siellä kehuvat aina maata ja valokuvista päätellen luonto on monipuolinen ja kaunis.Uusi-Seelanti on luonnoltaan maapallo pienoiskoossa.
-luonto
- koko maan luonnon ja maisemat

-Skotlantiin
-luonto ja mystiikka kiinnostaa
-no luonto ja mystiikka
-Britit yleensä on kiinnostanut koko pienen elämäni, mutta Skotlanti erityisesti vasta muutaman vuoden.
-luonnon ja arkkitehtuurin(+kaverit) ja tietenkin Glasgowssa friteeratun mars-patukan

-New Yorkiin- saarelle Euroopan edustalla, kuten eräs New Yorkkilainen minulle on todennut:)
-kulttuuri kiinnostaa
-kulttuuri
-jonkun vuoden
-MOMA:n! ja muut museot