Kirjoittaja Aihe: Kauhuelokuvat  (Luettu 29860 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

alcor

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #25 : Tammikuu 15, 2006, 13:29:24 »
Noh, niitä on toki monia, mutta ykkösenä tällä hetkellä ehdottomasti The Amityville Horror. Inhoan ylitse kaiken, kun elokuvassa tulee ensimmäisenä ruutuun teksti "Perustuu tositapahtumiin". Monissa leffoissa, kuten Blair Witch Projectissa suhtauduin asiaan melko neutraalisti, koska sen "tositapahtumiin" perustuva juoni ei ole kauaskantoinen ja sille on niin monia eri selityksiä. Mutta jos on vähänkään perillä, mitä Amityvillessä tapahtui ja on lukenut oikean Lutzin perheen kommentteja tapahtuneesta, elokuvaa on mielenkiintoista katsoa. Ja ehkä myös vähän pelottavaa. On toki todennäköistä, että juttuja on kovasti dramatisoitu ja liioiteltu, mutta George Lutzin haastattelujen perusteella moni asia perustuu tositapahtumiin. Mielenkiintoista ehdottomasti.

The Amityville Horror on ehdottomasti katsomisen arvoinen! Monessa kohdassa säikähtää melkein puolikuoliaaksi, ja elokuvan juoneen on kiinnitetty huomiota.

Muita, joista olen edes vähän tykännyt, ovat mm. Scream (Drew Barrymore<3), Tiedän mitä teit viime kesänä ja Haunting.

Pajupuu

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #26 : Tammikuu 15, 2006, 19:16:54 »
Blair Witch Projectissa oli sitä jotain ja koska loppuratkaisu ei minulle kunnolla auennut, se oli vielä pelottavampi. Mutta kokonaisuutena katsottuna ehkä vähän tylsä leffa.

The Ring oli skeeri, niin sanoakseni. Leffoissa kaikenlaiset karmaisevat välähdykset ja nykivät liikkeet luovat tunnelmaa, ja niitä Ringistä löytyy jonkun verran. Samoin idea on, no, en nyt sanoisi omaperäinen, mutta hyvin toteutettu. Loppu oli kyllä kaikkein kammottavin, koko leffassa ei ollut niin pahaa kohtausta. (Katsoin leffan tuossa kun se tuli telkkarista ja yöunien menetyksen välttämiseksi en katsonut tuota em. kohtaa lainkaan).

Kauna. No nyt päästiin asiaan. Kauna on mielestäni ehdottomasti friikein, ahdistavin ja pelottavin leffa, mitä ihminkunta on aikaansaanut. Minuunkaan eivät verileikit ja sensellainen tehoa, enemmänkin psykologinen kauhu ja tieto siitä, että se jokin vaanii siellä jossain. Kaunassa pelkkä alku on karmea naisen kiivetessä vintille, se odotus, että "nyt sieltä kohta tulee jotain"... ja sitten BOF! Siinä se on. Se on kamalaa. Samoin myöhemmissä kohtauksissa, "jessus taas korinaa, mistä se tällä kertaa ilmestyy?".
Olen nähnyt alkuperäiset Ju-Onit ja vakuutan täydestä sydämestäni, että tavallaan ne ovat joissakin kohdin pelottavampia kuin jenkkiversio, mutta toisaalta kokonaisuutena jenkkiversio on rutosti pelottavampi kuin alkuperäiset.

Ota siitä sitten selvää. Voin todella sanoa, että Kaunan katsominen jätti pahoja traumoja minulle, jonka vuoksi en kauhuelokuvia juuri ollenkaan katsokaan enää. Tai no, verisiä kauhuleffoja kyllä, mutta en tällaisia psykologiseen puoleen iskeviä.

Haluaisinkin kysyä, millaisia mielipiteitä ihmisillä Kaunasta on? Sitä koskevaa tekstiä ei silmiini oikein sattunut topicista.

Diems

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #27 : Tammikuu 28, 2006, 11:37:28 »
Viimeaikoina olen kattonut Halloween 3(?) Oli ihan sairaan tylsä, ei ois jaksanu kattoo ees loppuu, aika sekava! Eilen katoin Maissilapset, 4-10 jos pitäs arvostella niin ehkä 8-, kyl sen katto :P pari kertaa säikähti kyl.. Kauna ei ollu pelottava.. Haluisin kyl nähän sen japanilaisen(?) kaunan kanssa, kumpi on parempi niistä, se joka tuli suomes leffana vai se toine??  Manaaja on löysä :'D.. Mä en oikee oo missää leffoissa pelänny.. Tiedän mitä teit viime kesänä (tai joku sellanen) on ihan sukka..! Hohtoa en sanois kauhuleffaks, ei mua ainakaa pelottanu :P.. The ring menettelee, aika sekava.. Kummituskartano tai joku sellanen oli ihan sairaan hyvä! Pidin :D.. Kuolleiden aamunkoitto on niin sukka etten sukempaa leffaa oo nähnykkää :D isoveljen tyttöystävä oli siin ihan paniikissa, mut musta se oli ihan surkee... Jooh, mä en oikee oo pelänny missää leffas ^^

Lady Èowyn

• Ankeuttaja
Vs: Kauhuelokuvat
« Vastaus #28 : Syyskuu 27, 2007, 00:26:15 »
Mä harvemmin katselen kauhuleffoja. Ehdottomasti paras niistä on Dracula 2001 jossa on pääosassa
ihana Gerard Butler. Ei mun mielestä mikään ihan järjettömän kamala elokuva, mutta kyllä siinä muutaman
kunnon sätkyn saa kun kohtaukset tulee sillee yllättäen:)
Siinä oli myös mielenkiintoinen teoria siittä kuka se Dracula oikeesti on, mutta en kerro siittä
sen enempää;)

Bupu

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Syyskuu 28, 2007, 19:24:13 »
Jee, kauhuelokuvat! Harmi, että enää ei oikein mikään elokuva säväytä. Parhaat kauhuelokuvat perustuvat hyvään juoneen ja jännitykseen. Vaikka nykyään voin katsoa jonkun kauhuelokuvan vain kiinnostuksen mielessä.

Ginger Snaps-elokuvat ovat ehdottomasti parhaimmat kauhuelokuvat mitkä olen koskaan nähnyt! Kertovat ihmisusista ja ihmissudeksi muuttumisesta. Kanadalaiset elokuvat, joten ei mitään typerää ennalta-arvattavaa juonta. Tunnelma tulee parhaiten esille kun katsoo elokuvat yksin pimeässä ja hiljaisessa huoneessa. K-18 muuten. Isoveljeni kertoi että kun hän katsoi yhtä niistä elokuvista yhden tuttavan kanssa, se tyyppi ei kestänyt katsoa elokuvaa loppuun. Oli kuulemma liian pelottava. Ja isoveljeni ja hänen tuttavansa ovat yli 30 vuotiaita...

Toinen hyvä kauhuelokuva ihmissusiin liittyen on Dogsoldiers. Juoni on ehkä hieman vähänpuoleinen, mutta viihdyttävä elokuva silti.

Olen aina halunnut nähdä sen Broklyn Vampire, tai mikä se nyt oli. Miksi se ei voi koskaan tulla TV:ssä! The Cube olisi myös kiinnostavaa nähdä. Näin pienen pätkän siitä ja se iski heti. Vaikuttaa hieman sairaalta elokuvalta, mutta mitäs sitä sairaalle mielelleen voi... ;)

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #30 : Syyskuu 30, 2007, 17:59:02 »
Uih, minä olen niin pieni, en saisi katsoa kauhuelokuvia. Tosin en välttämättä haluaisikaan sen perusteella, mitä olen kuullut kavereiltani Ô.o

En ole oikeastaan nähnyt mitään kauhuelokuvia. Pienoisia välähdyksiä ehkä, mutta muuten olen ollut aivan tietämätön mistään Kylistä, Kaunoista, Ringeistä, ja muista niin ihanista leffoista. [Ja se välähdys taisi olla Frostbitesta (?), ja ei vaikuttanut mitenkään hirven hurmaavalta, verta lensi. Vähän. Vähän enemmän. Itse asiassa joka toinen minuutti tapahtui jotakin. Jee.] Kylästä en ole kuullut plajonkaan, sitä juonta pikkuisen. Kaunasta juuri tämä samainen kaveri kertoi minulle, ja siinä vaiheessa halusin mennä piiloon. Yyh. Ring.. Se meidän piti katsoa ollessani muutaman kaverini kanssa yökylissä toisella kaverilla. Meidän piti myös katsoa "Kun tuntematon soittaa", mutta sitäkään ei katsottu, kun meidän joukossamme oli eräs, joka ehdottomasti kieltäytyi katsomasta niitä, ja ilmoitti oksentavansa, jos näkee monia kauhuleffoja. Saw:ssa minä taas meinasin oksentaa, kun taas_se_kaikki_kauhuleffat_nähnyt_ystävä vähän kertoili minulle kaikkea. Ne jutut olivat oikeasti tosi ällöttäviä. The Ringin tahotisi nähdä, katsotaan ilmeisesti kavereiden kanssa ensiviikonloppuna <:

Bram Stokerin Dracula
Lasketaanko tämä? No, olen sen nähnyt, tosin jotkut kohdat pikakelattuina, kun ei ollut aikaa katsoa kokonaan, ja silti halusimme nähdä loppuratkaisun... Ei minusta kovinkaan pelottava elokuva, tosin välillä vähän nauratti ne kohdat, joissa se Keanu mikälie menee niissä vaunuissa, ja ne maisemat vaihtelee... Mutta ihan ok, ilmeisesti vampyyrit alakavat välillä paljastelmaan itseään :P
Ring 1
Hohto
Uhka (Ils)
(Scary Movie 1,3,4 XD)
The Woods

Oikeastaan en voi sanoa, että onko kauhuleffat hyviä, vai huono, johtuen tietenkin siitä etten ole niitä nähnyt. Tekisi kyllä joskus mieleni nähdä joitakin noista joskus...
« Viimeksi muokattu: Elokuu 03, 2008, 20:57:29 kirjoittanut Nimue »
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #31 : Syyskuu 30, 2007, 18:13:29 »
Minua ärsyttää kauhuleffat. Tai lähinnä se, että haluaisin kyllä pelätä niissä, mutta minua ei pelota. Välillä saattaa vähän jännittää, mutta ei pelottaa. Monet kohdat, joissa joku toinen suunnilleen kirkuu kuahusta, minä vain hymädhä, että mikäs tässä nyt muka oli pelottavaa tai jtn. Eniten ärsyttää, että oikeasti haluaisin pelätä. Outoa?

Olen nähnyt kymmeniä kauelokuviksi määriteltyjä elokuvia, kuten Ring 1 ja 2, moottorisaha murhaaja, hohto, Quentin Tarantinon elokuvat, kaikki Hannibalit ja manaajat....Melkein kaikki mahdolliset. Niin ja tietysti pohjnoteerauksen pelon kannalta; Kylä. (Se mainostettiin aivan järjettömän pelottavana elokuvana ja innoissani sitten katsoinkin sen. Niin pettynyt elokuvan jälkeen olin että... Siinä ei ollut edes yhtä ainutta pelottavaa kohtaa)

Niin että hyvät ihmisset. Jos tiedätte oikeasti jonkin pelottava elokuvan, niinkertokaa ihmeesä. Minua ei pelota Kaunan tyyppiset sairaat elokuvat (sairas on hyvä sana, sillä se on niin outo) Olen katsonut siitä sekä amerikkalaisen, että japanilaisen version, Japanilaisesta pidin enemmän...

no joo
~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

kvrules

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Lokakuu 02, 2007, 14:47:27 »
Mun viimeks kattoma kauhuleffa on The Ring, en tykänny ollenkaa...kuolettavan tylsä mun mielestä.
Yks hyvä kauhuleffa jonka on kattonu on se Tappajahai..ihan ok.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #33 : Lokakuu 08, 2007, 20:14:09 »
Tämäpäs mielenkiintoinen topicci, niin mielenkiintoinen, että Zenzibarinkin oli otettava osaa...
Katselen kyllä kauhuelokuvia, etenkin serkkuni kanssa, hän kun on hurahtanut niihin ihan täysin! Itse en ole mikään kauhea fani, sillä jotenkin kauhuleffat saavat minut -öö- no ei varsinaisesti pelkäämään, mutta läheltä liippaa kuitenkin. JOtkut kauhuleffat ovat omaa luokkaansa ja etenkin ne, joissa ei tapahdu mitään yliluonnollista, mutta muuten vain on texasin moottorisaha murhaaja - joka on kuolevainen kuten kaikki muutkin!- vaatekaapissa. Toisaalta myös jotkut kuolemattomat hahmot ovat valoittaneet sydämeni.

Olen katsoinut useita kauhuleffoija tässä pieni lista:
Ring ja Ring 2 - täysin älyvapaita, mutta silti omalla tavallaan erikoisia. Ihan ok.

Saw 2 ja 3 - lempi kauhuleffani ovat ehdottomasti nämä kaksi, ykkönen on hakusessa. Tässä on nyt sitä ei  yliluonnollista kauhua, vaan ihan tavallinen mies, joka sattuu sairastamaan syöpää ja laittaa ihmisiä elämä ja kuolema peleihin.

Painajainen Elm streetillä + pari muuta saman sarjan leffaa - OK

Freddy vs. Jason - mikäs sen parempaa, kuin nuo kaksi keskenään tappelemassa? Hyvä leffa.

Noiden lisäksi lukematon määrä muita leffoja :D

Sitten vielä pari hahmoa:

Jason -Hahmona loistava kuolematon poika, joka tottelee äitiään x)En nyt muista mikä niistä leffoista oli se paras, mutta ne ovat kaikki aika hyviä. Toteutettu loistavasti.

Freddy Krueger - kaikkien lempihahmo tietysti! Varokaa, kun nukahdatte, sillä Freddy voi löytää tiensä uniinne...

Jigsaw - Eli tuo Saw elokuvien pahis. Erityisesti pidän juuri hänestä, sillä hän ei ole varsinainen murhaaja, vaan sen aiheuttaja. Oma on sen 'pelaajan' vika, jos ei pysty tuottamaan itselleen kipua, pelastaakseen itsensä.... (en minäkään kyllä pystyisi....)

Zenzibar kuittaa.

"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Vampyyrityttö

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Lokakuu 09, 2007, 16:28:58 »
Rakastan kauhuelokuvia! ;) Varsinkin jos ne kattoo yksin pimeässä talossa, kynttilöiden valossa, ja pihalla on kamala myrsky. :) Hehee! En parasta kauhu leffaa nimetä, mutta erityisesti aasialaiset jännärit on hyviä, ne on jotenkin jännenpiä.Kauna jaRing tai minun muistaakseni nuo oli jotain aasialaisia tai sinne päin.

Tipuli

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Lokakuu 19, 2007, 09:48:30 »
Bläh.. Olettepas kattoneet erittäin tylsiä kauhuelokuvia :) Kaikkipä muut noista olin nähnyt
paitsi jtn niistä vampyyri elokuvista (Veren vangit, yms.).
Itse en ole koskaan katsonut minkäänlaista kauhuelokuvaa joka olisi minua pelottanut.
Mutta tässäpä voin kertoa kuitenkin niistä parhaimmista leffoista joita suosittelen kaikkien katsottavaksi.

The Hills Have Eyes: Todella hyvä kun ensimmäistä kertaa katsoo, mutta tähänkin kyllästyy.
Kertoo siis perheestä joka lähtee matkalle ja joku mies neuvoo niille väärän reitin ja siellä mantereella minne he ajoivat onkin piilossa mutanttiklaani >:)  Todella hienosti tehty elokuva ja raaemmatkin kohdat näytetään.

Evil Dead: Vanha klassikko elokuva (vai voikohan sitä klassikoksi sanoa?)
Noh.. Kuitenkin elokuva ei ole siis mitään uutta tuotantoa, mutta ihan katsottavaa :)
Viisi nuorta (tämä legendaarinen alku :D) lähtee eräälle mökille minkä he ovat vuokranneet (tai lainanneet jtn sinne päin.) he onnistuvat kuitenkin herättämään henkiin sumerilailaiset demonit kuuntelemalla yhdeltä nauhalta sen manauksen joka herättää ne ja demonit ottavat niitä nuoria haltuunsa. Ja ainoa tapa tappaa ne on paloittelemalla ne kappaleiksi.... Loppu osa elokuvasta on sitten tosi huono koska siihen aikaan ei osattu tehdä niitä asioita kunnolla että ihan lasten animaatiota tuossa lopussa ;)  Älkääpäs ikinä sekoittako Evil Dead ykköstä ja kakkosta keskenään. Kakkonen on kauhukomedia ja todella huono.

The Others: Tämäkin on ihan katsottava leffa. Pitäne vaan katsoa ihan loppuun asti.
Joku tästä leffasta taisi selittääkkin jotain (?)

Äh en jaksa kirjoitella mitään romaaneja enää xP mutta luettelempas sitten muita katselemisen arvoisia.

Saw (1-3)

Perjantai 13 (1-9) Joku tässä näitä manailikin eikä hän ihan väärässä ollutkaan. Näitä leffoja katsoo vain paremman puutteessa.

Freddy vs. Jason: Nojoo... 2 näistä legendaarisista murhaajista on yhdistetty nyt kokonaiseen leffaan.
Tämänkin katsoo..

Amityville Horror: Tosi hyvä :)

Hide and Seek: Katsottava mutta siihen kyllästyy nopeasti.

Aavelaiva: Joku sitä tuolla taisi haukkuakin mutta minun mielestä ihan hyvä :)

Bermudan kolmion kummitus: Kerran olen tämän leffan katsonut ja tosi hyvä se taisi olla.
Pitäisipä yrittää ladata tämä.

Hostel Hah naurettavan hauska ja katottava :D Suosittelen kaikille jopa herkimmillekkin tyypeille.

An American Haunting Ihan ykkönen kyllä. No ei ees mutta hyvä :)

Äh nyt en jaksa luetella enempää :)  Mutta listaanpas sittenkin vielä jtn tosi huonoja.

-Kauna & Kauna 2
-Kauna & Kauna 2 japanilaiset versiot.
-Ring & Ring 2
-Ring & Ring 2 japanilaiset versiot
-Scream 1-3
-Halloweenit (kaikki)
-Texasin moottorisaha murhat
-Emily Rosen riivaaja <- siis tosi huono
-Creep
-Tiedän mitä teit viime kesänä ja Tiedän yhä mitä teit viime kesänä
-Amityville (siis ne KAIKKI, mutta Amityville Horror on ihan omaa luokkaansa.)
-The Hills Have eyes 2 Ykkönen on hyvä kylläkin.

öyäh.. en jaksa enää kirjottaa...

saraji

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Lokakuu 19, 2007, 10:12:19 »
Juuh, kyllähän minäkin kauhuleffoja kattelen, nyt on kyllä vaan jäänyt lähiaikoina vähän vähemmälle, mutta kuitenkin. En itseasiassa ole vieläkään katsonut sellaista kauhuleffaa, että olisin sen aikana oikeasti pelännyt. Minun tapauksessani käy sitten niin että kun menen nukkumaan tai kävelen yksin pimeällä ulkona, alkaa ne jutut leffasta palautua mieleen ja sitten pelottaa 8<

Niitä leffoja on sitten tullut kateltua aikas paljon, hyviä ja sitten myös vähän vähemmän hyviä. Sen verran tiedän kyllä jo nyt, etten yhtäkään Sawta tule ikinä katsomaan, pilaisin vain yöuneni koko loppuelämän ajaksi. Eli minä sitten tyydyn niihin muihin.

Ringeistä tykkään edelleen, kun se on hieman erilaista kauhua, ei sellaista missä veri lentää ja muuta mukavaa. Olen aina tykännyt sellaisesta psykologisista leffoista, koska ne on minusta aina olleet paljon kammottavampia kuin mitkään nylkemisleffat. Ne on vaan enemmänkin ällöttävia, ei niitä pelkää muttei kyllä pahemmin tee mieli katsellakkaan.

Ja sitten Scream 1 on kyllä myös hyvä, kakkonen vähän vähemmän hyvä ja kolmonen jo suoraan sanottuna huono. Niinhän tuollaisissa kyllä yleensä tuppaa käymään.

Ja niin, tungen nyt tähän vielä sen, että en tähän mennessä ole katsonut vielä yhtäkään kauhuleffaa yksikseni. :D Kyllä minä aina sen kaverin siihen tarvitsen, tueksi ja turvaksi. :>

Maylee

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Lokakuu 21, 2007, 11:19:02 »
En ole todellakaan mikään kauhuelokuvien ystävä, yleensä sanon ei kauhulle. <:

Mutta, on kuitenkin pari kauhuleffaa mitä olen pitänyt ihan siedettävänä katseltavana, esimerkkeinä:

The Ring 1 & 2
Ei mitään todella karmeaa, tarpeeksi karmeaa minun makuuni. Ykkönen ehdottomasti parempi. Kakkosen katsoin kaverini kanssa, joka oli nähnyt leffan kerran aikaisemmin. Olin kokoajan ihan että: "Hei sano nyt, koska se Samara tulee...!!"
Kaverini ärsytti minua tahallaan sanomalla että: "En minäkään nyt voi ihan kaikkea muistaa, kai se joskus tulee." :D

Kauna 2
Ykköstä en ole nähnyt, kakkosen (jälleen) kaverin kanssa, eri kaverin vaan. :D En tiennyt Kaunasta mitään kun kaverin kanssa katsoin, hän oli nähnyt sen aiemmin. Inhoan tätä enemmän kuin Ringiä, jotenkin liian sekava leffa. Ja kokoajan se Kauna tuli jonnekin. Kun se narina kuului taas, olin silleen: "Eikä, täytyykö sen kokoajan hyppiä joka paikassa."
(Ringissä Samara meinaa näkyi aika harvoin...)
Ihan hyvä tarina Kaunassa oli, sellainen sopivan karmiva, niin että niskavillat nousee pystyyn. :D

Ja olen nähnyt liudan muitakin kauhuleffoja joskus vuonna nakki, ainakin Halloween-leffat, Tiedän mitä teit viime kesänä, Muumio, Salaisuus pinnan alla (jos sen voi luokitella kauhuksi), Aavelaiva, The Others, Hohto. On varmaan muitakin tullut nähtyä, ei vaan nyt muistu mieleen kun on niin paljon leffoja tullut nähtyä. :D

Nemileiya

• Ankeuttaja
« Vastaus #38 : Marraskuu 07, 2007, 18:28:05 »
Minä katselen kauhuelokuvia ainoastaan satunnaisesti kavereiden houkuttelemana - sen verran herkkähermoinen ihminen olen että yksin en lähde mitään katsomaan, kavereiden kanssa katson mitä tahansa, mutta silloinkin pitää aina olla joku kenen kädestä pitää kiinni tai vähintäänkin tyyny jota puristaa stressaantuneena. ;')

Kauna oli semi-pelottava, periaatteessa tasapaksu ja juoni tylsähkö. Leffassa ainoat pelottavat kohdat olivat niitä yllättäviä kohtauksia, jolloin tapahtuu nopeasti ja yllättävissä kohdissa jotakin. Sama pätee Silent Hilliin, jossa jännien kohtien lista supistuu ehkä noin kahteen kohtaukseen.

Oikeasti pelottavia kohtauksia kaipaavalle suosittelen leffaa the Omen - antikristustelu ynnä muu yliluonnollinen saattaa mennä joissain kohdissa minulle vähän liiallisuuksiin, mutta mikäs siinä jos tykkää. Sama toistuu myös leffassa Emily Rosen riivaaja.

Vähemmän yliluonnollista meininkiä kaipaavan kannattaa katsoa The Hills Have Eyes tai Teksasin moottorisahamurhaaja.

Der

• Ankeuttaja
« Vastaus #39 : Marraskuu 21, 2007, 15:21:10 »
Minä inhoan kauhuleffona, koska jään aina miettimään niitä, mutta silti minun on pakko aina katsoa niitä. :'D Paras on ehkä The Ring. Olen katsonut sen Ring 2:senki, mutta se oli huomattavasti huonompi, nauroin jopa siinä. Muita mitä olen katsonut ovat: Jeepers Creepers, Aavelaiva, Resident Evil ainaski ;>

floora

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Marraskuu 24, 2007, 23:38:36 »
Pari päivää sitten tuli telkkarista se Salaisuus pinnan alla.. Se oli ihan hyvä.
Oon myös nähny kaikki Scary Moviet, paitsi sitä nelosta.. Ne oli hyviä, koska niissä oli mukana myös huumoria, ja sitten sitä kaivattua kauhua (:
Saweista oon nähny ykkösen ja kolmosesta alun. Kolmonen oli jo niin sairas, etten voinu kattoo loppuu :DD Ihan ok, vähän liian "raakoja".
Sitten se Riivaaja. Se oli ihan hyvä, ei ollu mun mielestä mitenkään hirveen kauhee, mut sai kumminki jännittää joissain kohdissa.
Aavelaivakin tuli kai jossain vaiheessa telkkarista, se oli tosi hyvä. Hyvin oli keksitty juoni yms.
Tappajahait on ihania<3 Niistä mä tykkään. Ne on sillee sopivan jännittäviä ja kivoja ;D
Ja tossa kesällä näin Tiedän mitä teit viime kesänä ja Tiedän yhä mitä teit viime kesänä ja sitten sen kolmosenkin näin. Oli vähän samantapaisia ku Scary Moviet, mut ehkä vähän parempia, ja vähän "pelottavampia". Hyvää katsottavaa.
Sit pari jotain "piru"(:D) leffaa, en muista kummankaan nimiä.. Ne oli jotenki liian outoja mun makuun..
Slither, siinä oli jotain omalaatuista :D Ei ihan normaali kauhuleffa, oli k-11 :P Mut siltiki jotkut kohdat oli karmivia. Ihan kiva leffa.

Haluaisin nähdä Ringit ja Kaunat, koska kaikki, ketkä on ne nähny on sanonu mulle et ne oli tosi hyviä..
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 19, 2009, 01:38:58 kirjoittanut Bonnie »

jjjasssu

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Joulukuu 16, 2007, 18:43:47 »
Joo onhan täs tullu kattottua kauhuelokuvia aivan älyttömästi :>
Kaikista huonoimpia on mun mielestä sellaset aasialaiset ja japanilaiset kauhuleffat (esim. Kauna 1&2, Phone ym.). Vaikka kaunien amerikkalais versiot on iha hyviä.
Sit tälläset Screamin ja Tiedän mitä teit viime kesänä elokuvien tapaset on aika väsyttäviä..

Iha meneviä:
Cujo
Uinu, uinu lemmikkini
Wrong Turn
The Village vaikka ei olekkaan kauhuelokuva, niin silti tää oli jotenki ahdistava.
Blair Witch Project ei oo kauheen pelottava, mut jotenki jännittävä. Jotenki epävarma olo ku tätä kattoo..
Parhaat kauhuelokuvat on sellasia et ei yhtää voi tietää mitä tapahtuu seuraavaks.. :'D

Huonoin on kyl Jeepers Creepers.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 16, 2007, 18:50:34 kirjoittanut jjjasssu »

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #42 : Joulukuu 17, 2007, 03:22:38 »
Olen henkilö, joka skippaa 95% kauhuelokuvista suorilta vain sen takia, että valtaosa tästä materiaalista on jotain niin kauheaa, että sitä on puolittaista kidustusta pelkästään katsella. Kuitenkin muutamia helmiä sattuu aina joukkoon mukaan ja kruununjalokivenä the elokuva/minisarja (muistaakseni kaksiosaisena tullut), jonka olen kahteen kertaan jättänyt kesken ihan puhtaasti siitä syystä, että olen pelännyt niin paljon etten ole uskaltanut katsoa.

Kyseessä on tietenkin ainakin minulle kaameita pelkotiloja aiheuttava Stephen Kingin It. Minulla vaihtuu kanava välittömästi, kun edes klovnin punainen nenä vilahtaa jossain "Se" viittausten kanssa, sillä se on liikaa. Pidän sietokykyäni suhteellisen korkeana puistatusten yms. suhteen ja pystyn seuraamaan suhteellisen rankkaakin tv:ssä esiintyvää väkivaltaa tai katsomaan dokumentteja, joiden materiaali varmasti järkyttää, mutta siitä huolimatta tämä menee minulla ehdottomasti ylitse.

Toinen kauhuelokuva, jossa olen ensimmäisen kerran muistini mukaan oikeasti huutanut säikähtäessäni on Araknofobia, joka on mainio esimerkki hyvästä kauhuelokuvasta. Veren ei tarvitse erikseen suihkuta 2 metriä valtimosta, jotta elokuvasta saadaan näyttävää vaan ahdistava tunnelma on tärkeämpi (tuotantotiimin käveleminen sipsien päällä saa yllättävän paljon tutinoita aikaan kotikatsomossa, kun itse näyttelijät tallovat kuvaruudussa samaan aikaan "hämähäkkejä"). Varoituksen sana kuitenkin hillittömästä hämähäkkikammosta kärsivällä: tämä elokuva on kuin Snakes on the plane käärmekammoisille, eli todennäköisesti täyttä kidutusta.

Itse en omaa kammoa hämähäkkejä enkä käärmeitäkään kohtaan, ellei normaalia kavahtamisreaktiota lasketa, mutta kiitin onneani etten nähnyt Snakes on a planea elokuvateatterissa, sillä olisi varmasti istunut polvet suussa peläten, että lattialla luikertelee pari saavillista maailman myrkyllisimpiä käärmeitä. Ko. elokuvassa juoni ei nyt mitenkään äärimmäisen kummoinen ollut, mutta ahdistustasoa nosti huomattavasti sekopäisenä ihmisiä purevat käärmeet.

Onko muuten teidän mielestänne kauhuelokuvassa tärkempää juoni ja sen kantaminen sujuvasti läpi elokuvan vai se kuinka paljon tulee pelättyä/ahdistuttua?

Niin ja jos joku vielä selittäisi minulle miksi on melkein puolipakollista, että nuoren naisihmisen huutaessa täyttä kurkkua hänellä on oltava päällään mahdollisimman avonainen paita tai toppi, jotta niin paljon hänen rintojaan näkyisi kuin vain elokuvassa voi näyttää.
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

yukiri

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Joulukuu 21, 2007, 16:54:03 »
Omistan viha-rakkaus -suhteen kaikkeen kauhuun liittyvään. Kauhu kiinnostaa älyttömästi, ja uteliaisuudessani tulenkin sitten katsomaan jotain jota myöhemmin kadun, johtuen vainoharhaisuudestani >SS Ei mitään väliä kuinka naurettava/lapsellinen/muiden mielestä ei-pelottava kauhuleffa on, mielikuvitukseni keksii siitäkin asioita jotka vainoavat pitkiäkin aikoja jälkeenpäin. Nykyään yritän siis ihan syystä välttää kauhuleffoja -kauhukirjathan ovat siis tietenkin asia erikseen! :D

Vielä noista kauhun eri lajeista, mielestäni ns. psykologinen kauhu on sitä kaikkein pelottavinta ja tehokkainta. Verellä/ihmisruumiin sisällöllä mässäily ei niinkään aiheuta mitään väristyksiä, toisin kuin tajunnan ja mielen tasolle menevä kauhu. Nerokkaan kauhuleffan voi rakentaa ihan yksinkertaisista aineksista, mielestäni ei tarvita mitään huippukalliita tehosteita.

Niin ja jos joku vielä selittäisi minulle miksi on melkein puolipakollista, että nuoren naisihmisen huutaessa täyttä kurkkua hänellä on oltava päällään mahdollisimman avonainen paita tai toppi, jotta niin paljon hänen rintojaan näkyisi kuin vain elokuvassa voi näyttää.

Samaa on tullut mietittyä...:O__O

Poissa Freya

• Green Dragonflight
  • Vuotislainen
  • + The Song of Life +
« Vastaus #44 : Tammikuu 04, 2008, 14:47:40 »
Hmm, aika mahdotonta listata kaikki näkemäni kauhuleffat, koska niitä yksinkertaisesti on niin älyttömän paljon. (;

Olen pienestä saakka pitänyt kauhuelokuvista, ja aina tilaisuuden tullen kurkkinut salaa oven raosta olohuoneeseen, missä vanhempani katsoivat jotain kauhuleffaa keskenään, luullen minun olevan nukkumassa. Tuolla tavalla näin salaa mm. Kärpänen-leffat, Hohdon ja vanhemman version Usva-leffasta. Painajaisiahan niistä vielä siinä iässä tuli, mutta kun teki niin kovasti mieli katsoa niin sitten piti katsoa.

Nykyisin tykkään aika tasaisesti sekä psykologisesta kauhusta että verellä mässäilystä. Hyllyssäni on varmaan zombileffoja kaikkein eniten, suosikkeinani mm. George A. Romeron Trilogy of the Dead ja Land of the Dead. Huh, siinä vasta nero mieheksi. :p Leffat eivät ole sinänsä pelottavia eivätkä aiheuta minkään asteisia pelon tai ällötyksen tunteita ainakaan minulle. Jostain syystä tykkään vain todella paljon epäkuolleista, niissä vain on sitä jotain. Hyvin sympaattista porukkaa jopa, silloin kun vain vaeltelevat laahustaen ympäriinsä onnettoman näköisinä, etsien itselleen tuoretta ihmislihaa ainaisen näläntunteen riivaamina, voimatta paeta tilanteesta mitenkään muuten kuin tulemalla tapetuksi.

Varsinkin tuossa uusimmassa, Land of the Deadissa, on mielestäni todella mielenkiintoista kuinka epäkuolleet ovat alkaneet kehittyä älyllisesti, eivätkä ihmiset enää pääsekään niistä eroon yhtä helposti kuin niiden vasta syntyessä ja ollessa kömpelöitä. Käynnissä on sota elävien ja elävien kuolleiden välillä. <3

Verimässäilyn ohella pidän yhtä paljon The Grudgen ja The Ringin tyyppisistä leffoista. Näistä kahdesta ja niiden jatko-osista olen kuullut todella paljon negatiivista kommenttia, mitä en ainakaan ihan täysin ymmärrä. Ensinnäkin on nämä kaksi ääripäätä, joista toinen ei ole pelännyt leffoja katsoessa ollenkaan ja pitää niitä siksi huonoina. Toiset taas ovat menettäneet yöunensa kuukausiksi näiden takia ja inhoavat niitä siksi. Ne ymmärrän, mutta sitä en, kun perustelu on "ne on niin teinejä." Err... mitä ihmettä?

Mitä teinimäistä tarkalleen ottaen on demonin lapsessa, jonka maailmaan synnyttänyt ihmisäiti yrittää tappaa tämän, ja joka joutuu lapsettoman parin adoptoitavaksi, tappaa lopulta nämäkin ja heidän jälkeensä vielä vain lisää ihmisiä, vaikkei edes oikeastaan haluaisi? Entä mitä teinimäistä on onnettomassa perheenäidissä, joka rakastuu epätoivoisesti naimisissa olevaan mieheen, rakkaus muuttuu obsessioksi, ja kun mies saa asiasta selvää, hän murhaa vaimonsa, poikansa ja pojan kissan, jonka jälkeen tapetut nainen ja lapsi alkavat riivata jokaista joka astuu taloon jossa he kuolivat? Kerokaa joku minulle. :'D

Monesti on minullekin käynyt siten että olen alkanut katsoa jotain leffaa kauhuleffana, eikä se sitten olekaan ollut yhtään kauhea. Muun muassa juuri The Grudge ja The Ring 1 ja 2 sekä molempien japanilaisversiot. Molemmissa riipivän surulliset ja julmat tarina, viattomia eläviä tappavat, enempi vähempi groteskin näköiset, kaunaa kantavat aaveet, kerronta ja ympäristö vain kolahtavat sen verran paljon että olematon kauhuelämys jää näissä tapauksissa toissijaiseksi.

Scary Movie -sarja nyt ei varsinaisesti ole kauhua, mutta näin Ring-fanina pakko mainita että mielestäni kyllä sarjansa ainoa hyvä ja samalla paras leffa on ehdottomasti kolmonen. Ensimmäisellä katsomiskerralla ei meinannut tulla yhtään mitään katsomisesta kun nauroin niin vedet silmissä sille. Sen jälkeen en ole The Ringiäkään - ikävä kyllä - voinut katsoa yhtä pokkana kuin ennen. :'D

Ja sitten leffa jonka haluaisin nähdä. Hmm, luultavasti One Missed Call. Sekin on japanilaista kauhua, tosin en siitä juurikaan sen paremmin tiedä. Kauhuleffagurukaverit vain ovat kovasti suositelleet sitä jos tykkään Kaunasta ja Ringistä, ja minähän tykkään.

Sen verran paljon olen erilaisissa seuroissa katsellut kauhuleffoja, etten enää huoli uusia leffoja katsoessa seurakseni ketä hyvänsä. Rakastan sitä tunnetta kun päähahmoon eläytyy niin paljon että vatsaa vääntää tämän kulkiessa jossain pimeällä käytävällä, kuinka sydän alkaa hakata kun mörkö lähtee jahtaamaan häntä ja hän juoksee kauhuissaan pakoon, ja kuinka se tunne pysyy vielä jonkin aikaa leffan (parhaassa tapauksessa) avonaisen lopun jälkeenkin kun analysoidaan juonta ja kun äänikin vielä värisee innostuksesta. Ja nukkumaan mennessä ei ehkä samana iltana uskalla katsoa peiliin, mennä suihkuun tai jäädä seisomaan sängynalusen viereen. :P

Metsästän kokoelmiini kaikkein mieluiten mahdollisimman selkäpiitä karmivia leffoja, jotka katsotaan yöllä säkkipimeässä huoneessa, tv-ruutu ainoana valonlähteenä, eikä rapisevia karkki- tai sipsipusseja lähistöllä sallittu. Eikä mitään wannabe-machoja oteta pilaamaan tunnelmaa. Tiedän kokemuksesta lähes varmasti kuka pelkää kuollakseen jotain leffaa katsoessaan, jos suu käy koko ajan valittaessa kuinka surkeita erikoistehosteet ja näyttelijät ovat, ja jos nauru on poikkeuksellisen herkässä joka ikisessä paikassa. "Voi että kun on paska leffa, AHAHAHAA kun naurattaa! Teenpä kaikesta muka-hauskaa niin ei tarvitse tunnustaa kenellekään että pelottaa! Voiko joku muuten saattaa mut kotiin?"

Niin läpinäkyvää... 8)
I've been fire, fed by the four winds. I've been water in the stream. And a drop of dew on the culm.
I've been clay in the hands of a potter. I've been rosin of a tree, and a leaf, by the breeze carried away.

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #45 : Tammikuu 06, 2008, 01:47:15 »
Mä en katso paljoakaan kauhuelokuvia. Mä en vaan ole sellainen luonne, joka nauttii "turvallisesta kauhusta". Oikeasti pelottavat kauhikset ahdistavat helposti liikaa. Teatterissa mä oon katsonut ainoastaan muutaman vuoden takaisen The Othersin ja telkasta on jokunen kauhis tultu katsottua. Hohto, eka Aliens ja Veren vangit varmaankin niistä parhaimpia, joskaan viimeisintä mä en kyllä pidä kauhuelokuvana ensinkään. Olihan siinä vampyyreja, mutta ei ne olleet mitenkään pelottavia. Ihan veikeää kertoa tarina vampyyrien näkökulmasta, mutta siitä seuraa kyllä se, että uhkaavuus vähenee, varsinkaan kun tässä tapauksessa veikkoset eivät mitään kauhean tuimia olleet.

Mä liityn niiden joukkoon, jotka pitävät psykologisia kauhiksia verimässäilyä parempana. Ei sellainen verikekkeröinti ole oikeasti kovinkaan pelottavaa, pikemminkin vain vastenmielistä. Mä en saa mitään kiksejä pahoinvoinnista, joten ton kategorian filmit mä jätän suosiolla väliin.

Oma lukunsa on tietysti tahattoman koomiset kauhikset (=sellaiset joista on aika jättänyt tai joissa on aivan älytön juoni). Niitä on erityisen kiva katsoa ymmärtäväisessä seurassa ja arvailla mitä seuraavaksi tapahtuu.
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PotionGhost22203
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #46 : Tammikuu 06, 2008, 18:58:07 »
Hyh, mä vihaan kauhuleffoja niiden kaikissa muodoissa. Mielikuvitukseni on aivan liian vilkas niiden katsomiseen. Pelkäsin jo pelkästään, kun katsoin Scoopy Doo ja Saaren zombiet-nimisen leffan. Ja sehän siis on piirretty ja todennäköisesti tarkoitettu lasten elokuvaksi. Miusta se kuitenkin oli aivan kamala.

Katsoin parisen vuotta sitten myös Kuudes aisti-nimisen leffan. Monet miun kaverit oli kehunu sitä hyväksi ja lainasin sen sitten kirjastosta. Se oli karmea kokemus. Katsoin sen leffan ilman ääniä, tyyny osittain naaman edessä, 8 minuutin pätkissä. Hyrr...

Scary Movie 1 oli myös järkyttävä kokemus. Aloitin sen leffan katsomisen yksikseni eräänä kauniina päivänä. Ehdin katsoa ehkäpä 10 minuuttia, kun juoksin hakemaan veljeni seurakseni. Loppu leffa menikin sitten mukavasti veljen vieressä täristen ja maton ääriviivoja katseella seuraten.

Vuosi sitten pidimme kaveriporukalla leffaillan ja katsoimme Kuoleman peli-nimisen kauhuleffan. Olin anellut kavereilta, ettei katsottaisi mitään kuahua, mutta luovuin sitten kun kaikki muut halusivat. Se oli hirveä, en nukkunut puoleen vuoteen sen jälkeen kunnolla. Vieläkin sen leffan ajatteleminen saa kauhun väreet kulkemaan selkääni pitkin. Kyllä kaikki kaverinikin pelkäsivät, mutteivät niin paljoa kuin minä.

Tuon viimeisen kauhuleffa-kokemuksen jälkeen päätin, ettei ole mikään pakko kiduttaa itseään, jos ei tahdo. Pitäkööt vaikka koko maailma minua nössönä, en silti aio katsoa enää yhden ainutta kauhuleffaa. Pidän mielenterveyttäni liian suuressa arvossa.
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

Kommando

• Ankeuttaja
« Vastaus #47 : Tammikuu 17, 2008, 20:14:52 »
En ole koskaan oikein pitänyt pelolla leikkimisestä, mutta minulle ja bestikselleni on tullut tavaksi katsoa kauhuleffoja yhdessä, kun olemme toistemme luona yötä. Jos joku muu katsoisi niitä kanssamme, hänellä menisi todennäköisesti järki; viimeksikin, kun katsoimme Scream 3:n, lähinnä nauroimme kaikelle. :"DD

Okei joo siis niin. En tykkää teurastusleffoista, esimerkkinä Teksasin moottorisahamurhat; senkin katsoin bestikseni kanssa ja täytyy sanoa, että pelotti ja kuvotti ihan törkeästi. Osansa siihen teki varmasti se seikka, että leffa perustuu tositapahtumiin.

Eli ongelmanani on, että pelottavat kohdat jäävät mieleen taustalle väijymään, kunnes yksinolo pimeässä tai hämärässä tuo ne esille. Itse katsomishetki ei ole välttämättä lainkaan pelottava.
Olen nähnyt molemmat Kaunat, ja koska siskoni kertoi pelottavat kohdat etukäteen enkä muutenkaan katsonut ajatuksella, minua ei pelottanut yhtään. Mutta kun sitten vaeltelin pimeässä talossa illalla/yöllä... Yhh! :F

Huonot kauhuleffat ovat ihan omaa luokkaansa! Sellaiset tekemällä tehdyt, joille ei voi kuin nauraa. Urban Legends on hyvä leffa siihen asti, kun pahis herää muistaakseni kolmannen kerran kuolleista. :D

Dust to Dust

• Ankeuttaja
« Vastaus #48 : Helmikuu 21, 2008, 23:21:10 »
Minä en ole mikään kauhuelokuvien fani ollut koskaan. Pelkään kaikenlaisia ahdistavia elokuvia, ja ne eivät saa minua mitenkään iloiseksi. Yleensä niiden jälkeen on sellainen... omituinen ja pelokas olo. Ei, ei minun juttuni sitten lainkaan.
Minusta psykologinen kauhu on kaikkein pelottavinta ja sitä juuri en tykkää katsoa sitten yhtään. Verellä mässäily elokuvat, kuten vaikka Saw:it menettelevät, sillä ne eivät oikeastaan pelota, enemmänkin ällöttävät.
Tietenkin on joitain kauhuelokuvia joista tykkään ja jopa ihan tykkään katsoakin, mutta alunperin olin nämäkin elokuvat katsonut olosuhteiden pakosta :D

Catitus

• Ankeuttaja
« Vastaus #49 : Helmikuu 24, 2008, 23:19:30 »
Mä rakastan kauhuleffoja mutta harmittavasti pitkiin pitkiin aikoihin ei ole tehty yhtään kunnollista. Kaiken maailman Ringit, Kaunat ja vastaavat ovat minun mielestä aivan turhia tekeleitä. Sawt ovat etovia ja sen takia kiehtovia. Scary Moviet, noh.. huonolla maulla tehtyjä huonoja komedioita huonoista kauhuelokuvista. House on Haunted Hill taitaa olla yksi pelottavimmista nykyaikana tehdyistä kauhuelokuvista. Jopa minä pelkäsin sitä katsoessani. Kannattaa katsoa jos kauhusta tykkää. Alienit menevät hyvistä scifikauhuista, ihan hyviä. Resident Evil 1 on pelottavit RE-elokuvista; koskaan ei tiedä ko.leffaa katsoessa, että mistä seuraava zombi/zombit hyökkää. Tykkään kyllä kaikista RE-leffoista, kakkonen on huonoin.

Penskana pelkäsin ihan sikana Poltergeist-elokuvia, mutta pakko niitä oli katsoa. :D Elokuvan jälkeen en pystynyt pitämään TV:tä hetkeäkään "lumisade"-ruutuna.