Kirjoittaja Aihe: Kauhuelokuvat  (Luettu 29729 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Tourniquet

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« : Syyskuu 09, 2004, 17:13:09 »
Etsin kyllä, mutten löytänyt yleistä keskustelua kauhuelokuvista. Joistakin yksittäisistä elokuvista kyllä oli topiceja.

Eli siis, mitä kauhuelokuvia olet nähnyt, mitä mieltä olit? Entä minkä elokuvan haluaisit nähdä? Miksi? Perusteluita ja keskustelua kiitos.

Itse katsoin viime lauantaina näytetyn Blair Witch Projectin. Ei todellakaan ollut mikään tekemällä tehty kauhuelokuva, mutta omalaatuinen. Yöllä kuullut äänet eivät ole ihmmeellisiä, mutta niinkuin jonkun lehden arvostelussa sanottiin, mitä enemmän elokuvaan heittäytyi mukaan, sitä enemmän siitä sai irti. Loppu oli jollain tavalla pelottava, mutta kysymyksiä jäi paljon. Mutta yhteen vetona, pidin.

Now it's your turn.

trisp

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #1 : Syyskuu 09, 2004, 17:45:19 »
Minä en yhtään pidä kauhu elokuvista. En siis pelkää niitä, mutta ne eivät vain ole mun juttu. Viimeksi katsoin the ringin. Ihan okei, mutta liian amerikkalainen. Elokuvan juoni oli erikoinen ja jotenkin kiinnostava, mutta parempiakin leffoja olen katsonut. Jos jokin kauhu elokuva pitäisi mainita minkä haluaisin katsoa, olisi se ehdottomasti scream. Huonoksi sitä on haukuttu, mutta ehkä juuri se on se syy miksi haluaisin katsoa. Kauhuelokuvat voivat olla hyviä, kunhan ne eivät ole sellaisia missä heilutaan kirveen kanssa ja tapetaan, koska se kuuluu elokuvan juoneen. Sellaiset ovat huonoja, kuten myös pilaversio blair witch projectista. Yhtä huonoa elokuvaa saa hakea.

Lizard Hazard

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #2 : Syyskuu 09, 2004, 17:56:54 »
Katsoin tässä nyt viimeksi Halloween h2o:n.Ei ollut mikään hyvä leffa.Erittäin tylsä ja pitkäveteinen.Paras asia siinä elokuvassa oli,kun se loppui.

FMulder

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #3 : Syyskuu 09, 2004, 20:52:08 »
Itse katson jonkun verran kauhuleffoja. Parhaimmat näkemäni kauhuelokuvat ovat Tappajahai, Araknofobia ja Brooklynin vampyyri. Ne ovat niitä todellisia kauhuelokuvia, jotka pitävät otteensa loppuun asti. Muitakin kauhuelokuvia olen nähnyt, mutta ne eivät yllä edellämainittujen tasolle. Haluaisin nähdä Kubrickin Hohdon ja Kuudennen aistin. Näitä elokuvia on paljon kehuttu ja niillä on hyvät ohjaajat ja niissä elokuvissa on myös hyvät näyttelijät. Myöskin John Carpenterin kauhuelokuvat olisi kiva nähdä. Ainakin vaikuttavat mielenkiintoisilta. Sitten pitäisi katsoa myös King Kong ihan yleissivistyksen vuoksi.

maddocks

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #4 : Syyskuu 09, 2004, 22:02:34 »
Kauhu leffat on ihan omaa luokkaanasa kun niitä katsoo kovilla äänillä talvella 12 jälkeen se on niin tunnelmallista.

En muista sen elokuvan nimeä minkä viimeksi näin mutta se oli semmonen että siinä semmonen nukke heräsi eloon ja alkoi puukottaa ihmisiä ja silleen... Mun mielestä se oli hirvittävän tylsä. se ei oikeen ollut semmonen jännittävä.

Minun mielestä paras kauhari mies muistiin on hohto se on jotenkin niin jännittävä ja sitä jaksaa katsoa aina uudelleen ja uudelleen ja siinä on se just parasta kun jack  nikolsson on näyttelemessä siinä se näyttää muutenkin ihan psykolta niin mun mielestä se sopii just siihen leffaan.

MuFFe

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #5 : Syyskuu 09, 2004, 22:33:06 »
Kauhuleffat! Aaah, mahtavia leffoja. Niitä voisin katella vaikka koko viikonlopun, tottakait hyvässä seurassa ja paljon karkkia, sipsiä ja limua. :)

Vain kauhuleffat tuo sen tietyn jännityksen joka täytyy olla, jotta leffa on nautittava. Tilasin juuri CDON:sta pinon poistoleffoja, joten viikonloppua odottelemaan innolla. Kauhuisia hetkiä. :)

Dolphin

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #6 : Lokakuu 11, 2005, 13:57:30 »
The Others
Hyvä kauhuelokuva. Nicole Kidman näyttelee kahden valonaran lapsen äitiä. Ei ollu semmonen mennäänkellariinkirkumaanjakuollaan-elokuva.

Ring oli ihan hyvä. Kaveri sano, et se toinen ois vielä parempi, kuin eka, mut en tiiä, kun en ole kattonu toista. Japanilainen versio on kuulemma amerikkalaista pelottavampi.

Poissa Sukeltajapanda

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Kauhuelokuvat
« Vastaus #7 : Joulukuu 28, 2005, 20:14:10 »
Kauhukuvista tykkään juu (: Ensin katsotaan illalla pimeessä joku hyvä kauhuelokuva ja sitten valvotaankin koko yö. Oikeestaan ihan hullun hommaa, mutta siinä se hauskuus juuri piileekin xDDD.

Kauhukuvia on tullut katsottu niin monta että en edes osaa sanoa mikä niistä olisi ollut pelottavin, mutta mainitaan nyt kuitenkin pari.

The ring
 Katsoin elokuvaa varmaan viisi minuuttia ja sitten jo kyyhötinkin peiton alla aivan paniikissa. Tykkäsin elokuvan ideasta ja haluaisin kovasti nähdä ne japanilaiset versiot. Onko ne vielä pelottavampia kuin tuo amerikkalainen ring?

Maanaja
 Oikeastaan en pidä kyseisestä elokuvasta yhtään. Menetin vain yö uneni sen ansiasta viikoksi xD

Verenvangit
 Siinä vasta kunnon vampyyri leffa. Olen katsonut sen todella monta kertaa, enkä ole vieläkään kyllästynyt. Elokuvassa on mukavaa se että vampyyrit on kuvattu inhimillisiksi olennoiksi joilla on tunteet (inhoan niitä vaampyyri leffoja missä vampyyrit on aivottomia tappokoneita), muutenkin elokuvan juoni on todella hyvä.

Nyt haluaisin kovasti nähdä sen uuden riivaja elokuvan josta näkyi telkkarissa vähän aikaa sitten mainoksia. Harmi vain kun en muista sen elokuvan nimee, mutta se liitty kuulemma tositapahtumiin ja se rupesi kiehtomaan minua aivan suunnattomasti *pakko nähä se leffa O.o*

Poissa Fingon

• Philosopher
  • Vuotislainen
Kauhuelokuvat
« Vastaus #8 : Joulukuu 28, 2005, 20:21:40 »
En ole ikinä tykännyt kauhuelokuvista kovinkaan paljon. Ne ovat vaan niin tylsiä. Ainoat hyvät kauhuelokuvat jotka muistuu mieleen on The Others ja The Shining. Inhoan sellaisia kauhuelokuvia missä jotkut nuoret on jossain ja joku tappaa ne kaikki. Eihän niissä ole mitään ideaa.
The Shining on vaan niin hyvä ja pidän Jack Nicholsonista. Hän on niin hyvä näyttelijä. Minusta se oli hienosti tehty kun se yksi huone täyttyy verellä. Ja muutenkin elokuva on hienosti tehty mutta mitä muutakaan Kubrickilta voisi odottaa.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.

Toxicity

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #9 : Joulukuu 29, 2005, 13:29:57 »
Kauhuelokuvat ovat hyviä sen takia, koska vain niin harvat niistä ovat onnistuneita. Ja no, tietysti myös sen takia, että adrenaliini virtaa. Piristyypähän vähän.
Kun nyt alkaa miettimään, niin en ole tainnut olla kovin peloissani näitä katsoessa. Tietysti kun katsoo leffan ensimmäisen kerran, niin se yleensä se pelottaa.
Muistan kun katsoin Ringin ensimmäisen kerran elokuvissa. Se oli jotain todella hirveeä, kun ei silloin vielä ollut aavistustakaan edes, mistä oli kyse. Mutta seuraavilla katselukerroilla leffa oli melkeimpä pitkästyttävä.

Minusta vanhemmat kauhuleffat ovat parempia. Jotkut, eivät kaikki. Miksikö? Koska niissä on pystytty säilyttämään alkuperäinen tunnelma. Ei mitään turhia, muka näyttäviä tietokonetehosteita tai vastaavia. Tappajahai, Linnut ja Psycho 1-4 ovat jotain niin hienoa, vaikkeivät enää pelottaisikaan.
Itse pidän huomattavasti paljon sellaisista kauhuelokuvista, joissa on vastassa joku ns. henkimaailman olento tai muu yliluonnollinen (Ring, Gothika, The Others), kuin sellaisista joissa juostaan typeränä karkuun jotain veitsimurhaajaa (Scream ym.)
Kauhuelokuvat ovat onnistuessaan hyvinkin viihdyttäviä.

Etelämanner

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #10 : Joulukuu 29, 2005, 14:16:45 »
Itse olen katsonut monia kauhuelokuvia. Tai en monia, mutta haluaisin katosa monia. Erityisesti mieleeni on jäänyut jostain syystä mieleeni on jäänyt

Resident evil

oikeastaan siinä ei ole mitään erityisen pelottvaaa eikä se hyväkään ole, ja inhoan naista joka on täydellinen ja tappaa kaiken mutta idea on hyvä. Jatko-osan haluaisin nähdä, ja ehkä saankin katsoa.

Kauhuöeffat ovat kyllä mahtavia, jos ne ovat oikeasti pelottavia.

jay

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #11 : Joulukuu 30, 2005, 18:51:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Sukeltajapanda"
Nyt haluaisin kovasti nähdä sen uuden riivaja elokuvan josta näkyi telkkarissa vähän aikaa sitten mainoksia. Harmi vain kun en muista sen elokuvan nimee, mutta se liitty kuulemma tositapahtumiin ja se rupesi kiehtomaan minua aivan suunnattomasti *pakko nähä se leffa O.o*

tarkotat varmaan emily rosen riivaajaa?

Poissa Sukeltajapanda

• Vuotislainen
Kauhuelokuvat
« Vastaus #12 : Joulukuu 30, 2005, 20:08:08 »
Juuri tuota elokuvaa tarkoitin... Kiitosta kovasti^^

Ne mainokset oli jo niin pelottavia että näin jo pelkästään niistä painajaisia

jay

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #13 : Joulukuu 31, 2005, 18:16:19 »
Lainaus käyttäjältä: "Sukeltajapanda"
Juuri tuota elokuvaa tarkoitin... Kiitosta kovasti^^

Ne mainokset oli jo niin pelottavia että näin jo pelkästään niistä painajaisia

no eipä mitään :) muaki pelotti (aluks) ne mainokset mutt sitt mä e vaa aatellu niit ja katos pelko. mutt pelotti ihan sikana ku tuli viikon elokuva emily rosen riivaja nrj:ltä..se oli nii hirvee se mainos ku se naine aluks sano sii nrj hit music only ja sitt se alko höpöttää sitä viikon elokuvaa. olin just menos mu "omaa" vessaa (oon ainoo alakerran asukki meiän talos) nii sitt mä e uskaltanu mennä ku se mainos tuli..ÄÄ

gravitation

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #14 : Joulukuu 31, 2005, 19:47:36 »
Itse tykkään kyllä kauhuelokuvista, mutta nyt vain tuntuu siltä, ettei ne pysty kunnolla pelottamaan. Niitä ei ole ajateltu pitemmän päälle ja ne jotenkin ontuvat. Monet saattavat sitäpaitsi olla enemmänkin hauskoja tai pelottavia.
Teinikauhuleffat , joissa joku puukon heiluttaja juoksee perässä, ovat kyllä yksi osio, jotka eivät jaksa pelottaa. Tai nämä kliseiset pikku tyttö -leffat, joita on myös monia.

Mutta joitakin hyviä The Ring (huolimatta siitä, että siinä pikku tyttö onkin) pelotti kyllä ensimmäisellä kerralla. Siinä oli hyvä juoni, ja aikaa vastaan taistelu toi jännitystä leffaan. Elokuvasta oli saatu pelottava, eivätkä näyttelijät olleet huonoja.
Toisaalta taas The Ring 2 oli kyllä huono, huono. Olin todella pettynyt. Siinä yritettiin periaatteessa kierrättää samaa ideaa, ja sääntöjä oli menty muuntelemaan kesken kaiken. Se ei vain kyllä ollut mitenkään onnistunut.

Hohtokin oli todella pelottava ekalla kerralla, mutta loppua kohden se jotenkin tyyntyi. Pelkoa ei oltu onnistuttu säilyttämään loppuun saakka. Mutta siinä oli hyviä näyttelijöitä, kuten Jack Nicholson, joka aina näyttää hieman pelottavalta :D
House of Wax oli onnistunut leffa. Siinä ei ollut mitään yliluonnillasta, mutta siltikkin se onnistui pelottamaan. Siinä oli ovela idea, mitä en ala selittämään, etten spoilaa immeisiä jotka sen haluavat  katsoa =) Mutta House of Wax kyllä onnistui yllättämään positiivisesti pelottavuudellaan.

Muita onnistuineita kauhuleffoja: Psyko 1 (ehkä kolmokin?), The Others ja Verenvangit, vaikka se ei periaatteessa kyllä kauhuleffa ole. Kirjana olen sitä lukenut myös, mutta en ole vielä oikein päässyt vauhtiin.

Eilen katsoma Aavelaiva taas oli todella huono. Ei jaksanut pelottaa, oli ennalta-arvatta ja juonikin ontui. Se oli turhauttavaa katsottavaa.
Muita huonoja, ei pelottavia: Screamit, Manaaja ja Tiedän (yhä) mitä teit viime kesänä.

Reebie

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #15 : Tammikuu 01, 2006, 17:35:26 »
Minä pidän ainoastaan kauhukomedioista. Jos elokuvassa saa vain pelätä, se ei ole katsottavan arvoinen. Kaunankin olen jättänyt katsomatta, koska se on kuulemma pelottava ja ja saa kylmät väreet selkään.  Toki kauhuelokuvia, jotka oikeasti ovat pelottavia, on kiva katsoa Halloweenina. Siihen se sitten jääkin.

Ajatelma

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #16 : Tammikuu 11, 2006, 21:31:59 »
Kauhuleffat on ihania kattoa kaksin kaverin kaa ja sit valvoo koko yö ja varoa 'murhaajaa' tai muita kammotuksia.

Joku tuossa jo mainitsikin House of Waxin ja olen samaa mieltä! Mielestäni se on hyvin pelottava, vaikkei nyt ehkä olekaan 'kauhuelokuvien aatelia' kuten jostain luin. Se ei lätrännyt liikaa verellä, kuten itseasiassa odotin, vaan pysyi hyvissä rajoissa. Juoni mukavan simppeli ja pelottava. Ja Paris yllätti! Odotin paljon pahempaa häneltä! Ja muutenkin näyttelijät olivat sellaisia uusia ja nuoria, mikä sopi hyvin.

Ja toinen mikä on mielestäni hyvä on Gothika. Sai jännittämään ja pelkäämään. Halle Berry tosiaan loistava, kuten muutkin ovat sanoneet.

Tämä meni nyt ihan muiden toistamiseksi, mutta tämä on mielipiteeni.

Rattlesnake

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #17 : Tammikuu 12, 2006, 05:24:58 »
Pidän paljon kauhuleffoista, vaikka ei nyt aivan suosikki genreni olekaan, toimintaleffat ottaa sen ykkössijan ja komedia kakkosen, muttaa kauhu tulee hyvänä kolmosena. Nykykauhun on sen verran paskaa, varsinkin nämä Kauna ja Cursed, jotka menivät aika selkeästi tuonne kakkosena olevan komedian puolelle, sen verran huvittavia kohtauksia sisäläsivät, ettei voinut kun nauraa, vaikka puoli salia tuijottikin ihmeissään, mitä nyt pelkäämiseltä kerkesivät.

Mutta kyllä minä joistakin kauhuleffoista pidän, vaikka nykykauhu luokatonta onkin, Manaajaa ja Elm Streettejä ynnä Halloween ja Jasonia lukuunottamatta. Michael Halloweenissä on ihan paras ja Jason Jasoneissa on ihan ykkönen, kun äijät eivät oikein tykkää kuolla. Varsinkin Freddy vs. Jason oli hyvin virkistävä elokuva näiden Kaunojen sun muiden jälkeen. Veitsi kouraan ja eiköhän pistetä muksut muistamaan kuka se Freddy setä olikaan. Mahtava leffa, harmi, että tuli suoraan myyntiin, olisi ollut erittäin viihdyttävää katseltavaa teatterissa. Elm Streetit ovat kaikki hyviä kuin myös Manaajat, siinä on sitä klassikko kauhua, eikä mitään pilipali säikyttelyä. Nämä rokkaavat. Sitten nämä valkoista maskia suosivat herrat rokkaavat asenteella myöskin.

Poissa Kira

• Vuotislainen
    • twitter
  • Pottermore: CentaurRune18
  • Tupa: Luihuinen
Kauhuelokuvat
« Vastaus #18 : Tammikuu 12, 2006, 14:17:36 »
Katson kauhuleffoja ihan mielelläni, mutta  nykyään innostus on jotenkin laantunut. Pari vuotta sitten ne olivat vielä lempielokuviani.
Parhaimpien kastiin kuuluu kyllä ehdottomasti The Ring ja Hohto. Ringissä on todella erikoinen ja mielenkiintoinen juoni. Ensin ajattelin, että miten elokuva, joka kertoo jostakin tappavasta videonauhasta voi olla pelottava, mutta heti elokuvan alussa mieleni muuttui. Ring todellakin on pelottava ja hyytävä leffa.
Hohto kuuluu taas ensimmäisiin kahuleffoihin, joita olen nähnyt ja siksi pidänkin siitä niin paljon. Ensimmäisen kerran kun Hohdon näin niin olimme jossain hotellissa yötä, se toi vähän enemmän jännitystä elokuvaan ;) Oikeastaan Hohto ei ole kovin pelottava elokuva, ei sitä pelkää enää kun on jo useamman kerran sen nähnyt, mutta ei siihen koskaan kyllästykkään. Hohdon voi katsoa, vaikka kuinka monta kertaa uudelleen ja aina se tuntuu yhtä jännältä.
Pelottavimman kauhuleffan titteli menee kyllä ehdottomasti Manaajalle. Se oli jotain niin karmivaa, että melkein menetin yöuneni. Toista kertaa en Manaajaa enää katso.

Tässä vähän aikaa sitten katsoin Linnut. Odotin tältä leffalta paljon, kun muut ovat sitä kehuneet, mutta odotukseni eivät täyttyneet. En jotenkin päässyt mukaan elokuvan tunnelmaan ja toivoin vain milloin se loppuisi. Ensimmäinen tunti mateli aivan liian hitaasti, tapahtumat junnasivat paikoillaan.  Koko elokuva tuntui jotenkin ihan naurettavalta eikä ne lintujen hyökkäykset tehneet minuun mitään vaikutusta.

Ameliah

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #19 : Tammikuu 13, 2006, 16:39:04 »
Kauhuleffoja on mukava katsella, kotona. Elokuviin uskallan aniharvoin katsomaan kauhuelokuvaa, sillä siellä ne tapahtumat kankaalla tuntuvat niin intensiivisiltä, etten pysty nukkumaan ja vieressä istuvan hermot ovat meneet jo usempaan otteeseen, kun olen hätkähtänyt tai puristanut rystyset vaaleina käsinojia. Toisaalta ei voi sanoa kauhuelokuvaa kauhuelokuvaksi jos se ei pelota, siksi kai silti niin rohkeana marssin sinne elokuvateatteriin katsomaan elokuvaa, vaikka tiedän, että siitä tulee kauheaa :D

En pidä sellaisista kauhuelokuvista, missä veri roiskuu ja murhaaja hipsii ihmisten perässä. Ne eivät ole minusta pelottavia. Pelottavaa on se, mitä ei näytetä ja kaikki se mystisyys ja mysteeri mikä kauhuun itsessään liittyy. The Ring, Kauna, Dark Water ja sen sellaiset ovat minulle aivan kauhunpaikka, järkytyksiä täynnä. Pelkkä hullumurhaaja ja veret lattialla ja seinissä ei riitä minua pelottamaan, siksi minun kauhunnälkääni on vaikea tyydyttää, hyviä kauhuelokuvia on niiiiin harvassa, ettei sitä voi edes sanoin kuvailla, tosin sekin riippuu ihan siitä, millaisesta kauhusta pitää.

Sharida

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #20 : Tammikuu 13, 2006, 16:57:41 »
Kenties yli herkkyyteni on lisääntynyt iän myötä, mutta en enää juurikaan ole niin innostunut kauhuelokuvista niin kuin joskus. Ainakin säikyttely elokuvat eivät ole minua varten, eivät todellakaan. Mieluummin katselen sellaisia elokuvia, joissa ei joudu koko ajan pelkäämään jotain yliluonnollista mikä hyökkää jostain.

Kauhu elokuvia en katsele yleensä juurikaan. Pidän erityisen paljon kauhusta missä ei riehu murhaajia kirveiden kanssa vaan missä on joku tyylikäs psykopaatti murhaaja. En sitten tiedä miksi juuri pidän sellaisista, kai siinä jokin juttu on.

Teini kauhu ei uppoa sitten mitenkään. Lähinnä huumoripohjalta sitä tulee katseltua, harvoin tosissaan. Myöskään jenkkiläiset kopiot japsi elokuvista eivät iske, mieluummin katson alkuperäiset versiot.

Tällä hetkellä tahtoisin kovasti nähdä Sawin. Kakkosen olen katsonut ja nyt ykkönen olisi sellainen minkä tahtoisin kovasti nähdä. Joskus sen kyllä katson.

Freak on a Leash

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #21 : Tammikuu 13, 2006, 18:05:36 »
Kauhuelokuvafani ilmoittautuu. Olen nähnyt suhteellisen paljon kauhuleffoja, niin hyviä kuin huonojakin.

Ensimmäisenä tulee mieleen Perjantai 13. päivä, joka on pelottavan huono elokuva. Kaikki kauhuelokuvan kliseet yhdistetty. Eli, ne nuoret, jotka harrastavat seksiä, kuolevat. On perjantai 13. päivä ja muutenkin niin pelottavaa että. En pitänyt elokuvasta yhtään silloin, kun sen katsoin, eli aika kauan sitten. En tosin tiedä, mikä olisi mielipiteeni nyt.

Veren vangit on yksi niistä harvoista elokuvista, joka saa silmäkulman kostumaan. Itken siis siinä kohdassa, kun Louis löytää Madeleinen ja Claudian kuolleena. Brad Pittin hölmistynyt tuijotus ja epäselvä mumina vaan alkavat hermostuttaa jo kauan ennen leffan puoliväliä. Innostuin ostamaan Guns N' Rosesin kokoelman, kun tajusin, että Sympathy For The Devil soi lopputekstien aikana.

Bram Stokerin Dracula, tarkalleen ottaen Coppolan ohjaus, on hyvä elokuva. Päänelikko tekee hienot roolityöt, ja kaikkien pisteet nousivat elokuvan myötä. Pidän leffan musiikeista, ja visuaalisesti elokuva on hyvinkin nautittava.

Nosferatu - Eine Symphonie des Grauens, eli ensimmäinen Dracula-filmatisointi on aika kiinnostavaa katsottavaa, mykkäelokuva kun on kyseessä. Nykykatsojaa vaan saattavat sen ajan efektit naurattaa, auki nykivät luukut ja ovet. ^-^ Pitää mainita, että kreivin häviäminen auringonvalossa on todella hieno kohtaus.

Ring on yksi niistä harvoista kauhuelokuvista, jotka lähinnä naurattavat. Samaran wannabe-pelottelu ei pelota sitten tippaakaan, eikä pääosan nainen ole varmaan koskaan oikeasti pelännyt. Onhan se hyvä jos siitä tykkää...

Kauna kuuluu samaan kategoriaan Ringin kanssa: naurattavat kauhuleffat. Sen "monsterin" ääntely on helposti tehtävissä; kuka tahansa osaa narisuttaa kurkkuaan. Kauna ei onnistu pelottamaan sitten ollenkaan.

Vamp on kyllä oikeastaan kauhukomedia, mutta silti... Erityisesti erään vampyyrin kuolema viemärissä naurattaa. En pidä siitä, kuinka vampyyrit on kuvattu leffassa hirviöiksi muuttuviksi olioiksi, jotka ovat ulkoavaruudesta tulleita. Mur.

Viikonloppuna näen Ring 2:den, mutta näkee sitten, pidänkö siitä alkuunkaan.

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
  • Tupa: Korpinkynsi
Kauhuelokuvat
« Vastaus #22 : Tammikuu 13, 2006, 20:02:05 »
Kuka vihaa kauhuleffoja? Minä minä! Joskus tuntui, että Tiedän yhä mitä teit viime kesänä oli pahinta mitä kykenin katsomaan. Muistan lähinnä humoristisesti kun katsoin kyseisen elokuvan ensimmäisen kerran kuudennella luokalla. Sehän oli jotain ihan kamalaa. Katsottin sitä kahden nykyisen ja yhden sen aikaisen kaverin kanssa ja kiljuttiin varmaan koko aika. Kuitenkin olen katsonut sen uudemmin sen jälkeen ja ei se oikeasti ole niin pelottava vaikka sitä tulikin kiljuttua.. Sitten joskus kaveriporukalla oltiin mökillä ja katsottiin Hohto. Se oli oikeasti jotain aivan hirveää. Suunnilleen näin painajaisia seuraavan kuukauden ja ääni oli paineessa sen kamalan kiljumisen takia.. (en minä ihan aina kilju..) Loppu kohta oli ihan pahin se on varmasti pinttynyt ajatuksiini ikuisiksi ajoiksi.. En edes halua muistella sitä..

Tässä ollaan puhuttu, että joskus katsotaan kaveriporukalla (yksin en uskalla halua katsoa niitä) katosottaisiin Ring tai Seitsemän (anteeksi tyhmyyteni, mutta onko seitsemän edes kauhuelokuva..). Kuitenkin tuntuu siltä, että meikäläinen on jo alussa niin peloissaan, että ei uskalla katsoa niitä loppuun. Seitsemää me katsottiin vähän joskus äikän kurssilla. Se ei vaikuttanut mitenkään erityisen pahalta, mutta kuitenkin samalla tosi mielenkiintoiselta. Minusta tuntuu, että joku Manaaja kuuluisi melkein yleissivistykseen katsoa, mutta se musiikki saa minut jo kauhun valtaan..
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
  • Tupa: Puuskupuh
Kauhuelokuvat
« Vastaus #23 : Tammikuu 13, 2006, 20:36:12 »
Enpä noista kauhuelokuvista nyt tiedä... Minä olen, sanotaanko vaikka, "säikky luonne." Riittää, että onnistuu hiippailemaan taakseni ilma, että huomaan ja sitten sanoo vaikka että "böö" niin minä hätkähdän ja kiljun kuin palosireeni. Todistettu juttu.
Mitä noihin kauhuelokuviin sitten tulee...

Blair Witch Project
Hyvä esimerkki elokuvasta, jonka aikana en pelkää, mutta olen ahdistunut. Ei meinaa löytää mukavaa asentoa, olo ei ole mikään iloisin, sitä rataa. Ideanahan ihan hyvä, mutta minä "tykkään" katsoa ns. kunnolla kuvattuja elokuvia.

Bram Stokerin Dracula
Ei niinkään pelottava (no okei, joissain kohdissa sain pahat sätkyt), mutta pidin Gary Oldmanista ja juonesta.

Scream 1
No niin, tässä vaiheessa pikku Gingeri pistää kädet silmilleen ja hakeutuu henkilökohtaisen gorillan taakse piiloon. Juuri tällaiset elokuvat saavat minut pelkäämään, en katso, en katso, en katso. Näen aina painajaisia murhamiehistä, jotka loikkaavat jonkin typerän verhon takaa. *uik*

Tiedän (yhä) mitä teit viime kesänä
Ehkä ensimmäisellä katselukerralla sekä 1 että 2 saivat tutisemaan, mutta nyttemmin niitä on hauska katsoa ihan huumorimielellä, kun ei murhaajalla ole enää sitä yllätysmomenttia. En kuitenkaan edelleenkään mielelläni mene vessaan yöllä, jos olen ripustanut kylpytakkini matkan varrelle henkariin roikkumaan. (murhamies sen takana piilossa) (TMTVK:n sadetakki)

Haunting - Paholaistalo
Tästä kauhuelokuvasta minä oikeasti pidän. Ensimmäisellä kerralla katsoin sitä tv:stä (nyt omistan myös videon) ja satuin vaihtamaan kanavaa kesken kaiken. Kun siirryin takaisin elokuvaan, oltiin kohtauksessa, jossa takassa olevat lasten päät olivat yllättäen kääntyneet kohti päähenkilöä. Musiikki siinä kohtaa oli niin vaikuttavaa, enkä koskaan ollut eläessäni pelästynyt niin paljoa TV:tä katsoessani. Sammutin töllön siinä silmänräpäyksessä.

Kylä
Noloa myöntää, mutta tämä "kauhuelokuva" sai minut vikisemään pelosta. Enää se ei sitä tekisi, kuten kaikissa Nightin elokuvissa, loppuratkaisun paljastuttua elokuvasta katoaa "se jokin" eikä ole mitään ideaa katsoa sitä uudelleen. (Poikkeuksena Kuudes aisti, siinä vasta loistava elokuva) Sellaiset onko niitä hirviöitä-elokuvat ovat oikeasti pelottavia, epävarmuus saa aina ihoni kanan lihalle.

Kuten tästä voidaan päätellä, olen niitä ihmisiä, jotka ovat aina paniikissa, kun jostain kuuluu selittämätön narahdus. Uhkaavan musiikin soidessa/hiljaisuuden vallitessa pahaa-aavistamattoman uhrin kävellessä paikkaan, jossa murhaaja mahdollisesti piileskelee, minä tutisen peloissani ja huudan: "Senkin idiootti, älä mene sinne!"
Kuten aiemmin mainittiin, Manaajan katsominen kuuluu yleissivistykseen. Se pitäisi siis jossain välissä katsastaa. The Ringistä näin alun ja sekin sai minut jo niin suunniltani, etten tule elokuvaa katsomaan ilman tukijoukkoja ja kunnollista päivänvalollista valaistusta. Sellainen minä vain olen.
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Poissa Damie

• Satakieli
  • Vuotislainen
Kauhuelokuvat
« Vastaus #24 : Tammikuu 13, 2006, 21:49:27 »
Kauhuelokuvien ystävä ilmoittautuu! :D

Viimeksi olen nähnyt Ghost Laken ja The Ring 2:n. Molemmat olivat ihan hyviä, mutta Ringissä oli enemmän kauhun tunnelmaa. Hyvä jatko osa, olen nähnyt myös ykkösen.
Hyllystä löytyy The Lost Boys, joka kuuluu ehdottomasti suosikkeihini. Se ei ole pelottava, mutta siinä on myös huumoria ja se on jollain tavalla osattu tehdä mielenkiintoiseksi. Ei yltiöpäistä kauhua ja tehosteiden kanssa leikimistä. Lisäksi näyttelijät osaavat hommansa erinomaisesti.
Toinen elokuva on Käärme ja sateenkaari. K-18 -elokuva, mutta ei kauhun puolesta luokiteltu (ainakaan minusta), vaan erään parin minuutin intiimin kohtauksen takia. Tämä on siis minun mielipiteeni. Tässäkään ei herkutella kauhulla liiaksi, vaan juuri sopivasti.

House of Waxin haluaisin nähdä, mutta sen ikäraja on K-18 enkä saa sitä vuokrattua vielä pariin vuoteen. Ainahan voi jonkun suostutella ostamaan sen, kun se ilmestyy kauppoihin. Jos Makuunissa tulee eteen kauhuelokuva, niin ei mene kuin sekunti ja se on syyningissä. Suurella todennäköisyydellä se lähtee myös mukaan. Jos olen monelta taholta kuullut sen olevan surkea ja itsekin olen todennut sen (etten hakua tuhlata neljää euroa), niin se jää taatusti hyllyyn.

Kauhuelokuvat saavat minulla aistit äärimmilleen ja joissain kohti elokuvaa oikein odottaa, että kohta joku zombie tai Samara koputtaa olohuoneen ikkunaan. Filmin loputtua pitää liikkua - ihan kaiken varalta - varovasti pitkin huoneita, ettei kukaan ulkpuolinen kuule. Painajaisia en sentään näe, mutta kun yrittää nukkua niin elokuva pyörii yhä mielessä. Onneksi on tuo vahti olemassa. ^^

- Damie
Get away
Run away
Fly away