Minä pidän taasen Liemistä, koska opettaja on loistava ja vaikka Liemet voisivat olla hankala aine. Liemistä voisi myös olla paljon hyötyä. Vaikka Pimeyden Voimilta Suojautumisessa on eniten tärkeää asiaa Harrylle, Ronille ja Hermionelle oli myös Liemistä. Monijuomaliemen valmistukseen tarvitsee taitavan liemi tieteilijän ja taitelijian. Liemistä oli myös Harrylle apua kuutosessa. Mielestäni liemet ovat ihana ja tärkeä aine, koska pidän keitoksien sekoittelusta ja Liemet ovat hieman samantyylistä kuin Kemia, jästikoulussa.
Toinen sellainen aine olisi, josta pitäisin niin Tähtitiede, koska olen itse perehtynyt tähtientutkiskeluun ja jos vain voisin haluaisin tutkia tähtiä. Vaikka siitä harvoin olisi kellekkään apua, voisi Tähtiede olla hauskaa. Ja milloin sitä tietää, että milloin Tähtitiedettä tarvitsee?
Taikuudenhistoria kuullostaa minusta niin älyttömän kivalta ja vaikka kirjoissa sitä kuvaillaan maailman tylsimmäksi aineeksi olen minä itseasissa enemmän toisella kannalla. Itse pidän Historiasta koulussa, eli miksi en pitäisi Taikuudenhistoriasta. Tieto erilaisista oman maailman sodista ja muusta on hyvin tärkeä tieto. Se miten Taikamaailma syntyi ja miten se kehittyi on varmasti kiinnostavaa, mutta Binss voisi olla hieman yksitoikkoinen opettaja.
Aine, josta en pidä ja joka on oikeastaan aika kummallista on nääs Yrttitieto ja tiedän : Se aine periaatteessa pelasti Hermionen, Colinin ja Norriskan ja sen Puuskun Salaisuuksien kammiossa. Yrttitieto ei vain kuullosta minun jutultani ja sen takia en ehkä pidäkkään siitä. Ja kun vielä ajattelee, että rakastan Liemiä niin tämä on kummajuttu. En pidä Yrttitiedosta kamalasti, mutta en vihaa sitä yhtä paljon kuin Ennustamista, joka on aika hyödytöntä ja vaikka Sibylla onkin hauska opettaja ei hänen opetuksestaan saa mitään selvää ja Ennustamista tuskin tarvitsee.