Kirjoittaja Aihe: The Rain  (Luettu 3504 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Dudley

• Ankeuttaja
The Rain
« Vastaus #25 : Huhtikuu 07, 2006, 13:57:25 »
Tuo on täysin totta ettei The Rain tuputa ja väkisin tunge uskoa jokapaikkaan ja jokaiselle vastaantulijalle, mutta jos kuuntelee esim. kappaletta Malja niin ei voi kyllä erehtyä sanoituksen tarkoituksesta...Ja Whinez tuolla mainitsi ettei kristinuskoa ja metallia ole alunperinkään luotu yhteen...Ei toki kun eipä sitä noin kaks tuhatta vuotta sitten ollu soittimia joilla soittaa Rainin tyylistä musiikkia...ja olen usein keskustellut tästä asiasta et onko soveliasta levittäää kristinuskoa ja ilosanomaa raskaan musiikin keinoin..Mutta itse en ole ainakaan vielä löytänyt kohtaa Raamatusta joka kieltäisi tiettyjen soittimien käytön tai tietyn tyylisen laulamisen...(tosin edelleen silloin ei ollu soittimia joilla soittaa raskasta musaa...) Mutta sekin on totta mitä joku tuossa mainitsi että Rain on kyllä livenä parempi..samoin oli Terapia..

Samael

• Ankeuttaja
The Rain
« Vastaus #26 : Huhtikuu 22, 2006, 15:56:09 »
Olen valitetavasti joutunut näkemään the rainin livenä jossain koulun pakollisessa ihanassa jessus konsertissa ja kuullut musiikkia rippileirillä. Pitää sanoa, että ei sitä kyllä voinu nauramatta kattoo. Ensiksi, ne on soittavinaan jotain heviä (uskonto+metalli, ehkä paskinta ikinä) ja toiseks ne sanotukset on jotain ihan hirveetä!!! Kaikista pahinta oli kuiten´kin välispiikit.

Mistä muuten tulee toi nimi The Rain? Jumalan karitsat olis paljon osuvampi.

Mayfly

• Ankeuttaja
The Rain
« Vastaus #27 : Huhtikuu 23, 2006, 16:30:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Samael"
Mistä muuten tulee toi nimi The Rain?

The Rain, sade, kuvaa Jumalan sanaa. Logo taas sitä, että sanalta ei saa suojautua, se pitää ottaa avoimesti vastaan.

Ihmiselle, joka ei usko, spiikit eivät ehkä uppoa. Mutta uskovalle ne ovat erittäin tärkeitä. Vahvistavat. Auttavat jaksamaan, kantavat elämässä eteenpäin.
Sama juttu sanoitusten kanssa.

Tästä uskonto+metalli jutusta, entäs ne hevarit, jotka eivät todellakaan jaksa kuunnella virsiä? Heille tälläinen musiikki on varmasti erittäin tärkeää.
(Eikä The Rain mielestäni sitä paitsi ole heviä...)

menwendine

• Ankeuttaja
The Rain
« Vastaus #28 : Huhtikuu 23, 2006, 17:28:20 »
The Rain, oi voi. ^^ Minäkin tosiaan pidän kyseisestä bändistä, harmin vähän aikaa vasta olen kuunnellut kyseistä bändiä, mutta pakkohan sitä on lisää kuunnella. Viime vuoden elokuussa tutustuin, olin riparilla isosena ja aamuhartaudessa yksi vetäjistä soitti Tuuli kulkee biisin ja minä olin mennyttä. Aivan totaalisesti.

Pidän kovasti ja pitäisi ostaa levyjäkin, kunhan sattuu törmäämään niihin ja on rahatilanne hyvä. Kirjastoa olen lähinnä hyödyntänyt ja lainaillut levyjä. Lisää pitäisi lainata, jotta saa kuunnella tätä musiikkia. Äiti ei edes aluksi tajunnut, että tämä on 'hengellistä' musiikkia, mutta kun alkoi kuuntelemaan sanoja tarkemmin, niin tajusi. En tiedä kuinka paljon hän uskoo Jumalaan, mutta selvästikin huomasi, että tykkäsi tästä bändistä myös. Isän kommentti lähinnä ärsytti. "Koska sinä uskoon olet tullut?" Tuo siis osoittaa, ettei isäni tunne minua.

Se pitää sanoa, että oma usko on horjunut, mutta The Rainin kappaleet, sekä muut samanlaiset kappaleet ovat helpottaneet. Nytkin soi Rod of Mosesin Suurin. Minä pidän ja tulen vastaisuudessakin pitämään ja kuuntelemaan. :>

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: The Rain
« Vastaus #29 : Helmikuu 27, 2007, 13:09:26 »
Olen vähän samoilla linjoilla kuin chimera. Minäkään en usko Jumalaan, mutta silti pidän The Rainin musiikista, mikä saattaa osin johtua siitä, että ne sanoitukset voi ajatella toisellakin tavalla (esimerkkinä Tuuli kulkee-biisi). Onko joku muu huomannut saman? Onhan biiseissä tietysti myös se uskonnollinen sanoma, mutta ainakin tuossa kyseisessä biisissä on minusta jotain muutakin.

Minä olen huomannut myös ihan saman. Minä en eka ajatellut niitä sanoja uskonnollisessa merkityksessä, mutta myöhemmin aloin miettimään. Juuri tuuli kulkee on hyvä esimerkki tuosta. "Minä rakastan sua niin että sydämeen sattuu". Voihan sen ajatella että joku tyyppi vaan rakastaa toista tyyppiä ihan niin paljon, että sydämeen sattuu. Ystäväni ajattelee tämän näin ja siksi pitääkin tästä kappaleesta. Mutta näin The Rain saavuttaa varmasti suuremman kannattajajoukon. ^^

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 07, 2008, 01:44:43 kirjoittanut Huhutar »

Poissa Zipru

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: HeartHazel115
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #30 : Heinäkuu 14, 2007, 12:36:27 »
Ooh, The Rain. Uskomatonta musiikkia upeilla sanoituksilla. Tähän tutustuin ekan kerran pienempänä jollakin seurakuntamme lastenleirillä, kun Tuuli kulkee soitettiin jossain hartaudessa. Silloin ne sanoitukset jäivät soimaan päähän, mutta unohtuivat kyllä aika nopeasti. Sitten tuli rippileirin aika ja siellähän sitä The Rainia sitten soitettiinkin ja tykästyin heti. Uskonnollisena ihmisenä voin sanoa, että sanoitukset ovat upeita ja se sanoma mitä The Rain musiikillaan haluaa sanoa, tulee kyllä selväksi. Tottahan se on, että ei-uskoviin tämä musiikki ei sanoituksiensa puolesta vetoa. Suomigospelin parhaimpia kyllä ehdottomasti!

Harmi että nyt on jäänyt Rainin kuunteleminen vähän heikommalle. Olen ollut kolmella keikalla ja livenä bändi vetää myöskin aivan upeasti. Tarkoitus ois tänäkin vuonna Maata näkyvissä -festareille suunnata ja siellähän tuttuun tapaan The Rain esiintyy.
harry you are so loved, so loved

Boris

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Heinäkuu 26, 2007, 15:32:31 »
Minä en levyjä omista, ja kirjastostakaan en ole löytänyt, kun pienessä paikassa asun. Mutta Käyntikortti 2 ja 3 minulla on ja niistähän The Rainiakin löytyy. En ikinä ole kuullut kuin nuo kaksi kappaletta; Tulta ja Jää huomiseen. Ne kyllä iskevät minuun täysillä. Pitäisi varmaan lainata levyjä kaverilta, kun sillä niitä on... Siinä bändissä on kaikki kohdallaan kun musiikki on hyvää ja sanoma oikeanlainen.

Milloin se tämän vuoden Maata Näkyvissä pidetään? Kun kaveri pyysi mukaan, mutta ei tarkalleen muistanut ajankohtaa. Pitää katsoa, jos pääsisin paikalle.