Kirjoittaja Aihe: Kampaamot ja parturit (ja hiukset yleensäkin)  (Luettu 22590 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • BANG
Vs: Kampaamot ja parturit (ja hiukset yleensäkin)
« Vastaus #75 : Huhtikuu 15, 2008, 18:44:51 »
Haluaisin leikata itse, mutten tuonne taakse oikein yllä, enkä oikein luota kutrejani muiden kuin ammattilaisten käsiin.
Olen saanut huonon onnen ylleni, koska luottokampaajani on ollut paska kahdesti. Ihanat pitkät hiukseni se meni ja leikkasi ainakin 5cm toivomani yli. :< Näytin karseelta monta kuukautta. Sen jälkeen se menee tekee sen toisen kerran. Ja enää en tiedä luotanko siihen.

Olen miettinyt leikkaisinko otsahiukseni itse. Mitäs mitäs. Onkos kokemuksia, sillä vaikuttaisi siltä? Mitä välineitä käytätte, ihanko oransseja luottosaksia? :)
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #76 : Huhtikuu 15, 2008, 21:33:39 »
Olen miettinyt leikkaisinko otsahiukseni itse. Mitäs mitäs. Onkos kokemuksia, sillä vaikuttaisi siltä? Mitä välineitä käytätte, ihanko oransseja luottosaksia? :)

Minä olen leikellyt itselleni otsatukkaa itse. Ekan kerran kun olin 14, siitä tuli järkyttävän lyhyt kyllä, mutta sitten kun se kasvoi, se oli kiva. Sen jälkeen leikkasin itse otsatukkaa enemmän tai vähemmän aktiivisesti parin vuoden ajan. Ensin välineenä olivat ihan tavalliset sakset, mutta sittemmin hankin ihan kunnon ohennussakset, koska tavallisilla saksilla ohentaminen oli suht vaikeaa ja jos olisi jättänyt ohentamatta, olisi tukka näyttänyt ihan dorkalta.
Olen leikannut myös muita hiuksiani kuin otsalta vain, mutta en mitenkään radikaalisti.
Ihan hyviä kokemuksia minulla siis on ihan itse leikkaamisesta, kunhan vaan muistaa, että ottaa mieluummin ensin liian vähän kuin liikaa. Tukkaa on helpompi leikata lisää kuin kasvattaa. Myös kunnon sakset olisivat hyvät, mutta jos ihan tavallisilla oransseilla saksilla leikkelee, niin kannattaa olla siten ainakin terävät!
haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #77 : Huhtikuu 16, 2008, 15:22:44 »
Kiitän tästä Drámella. :) Kuulostaa hyvältä.
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Chedaliné

• Ankeuttaja
« Vastaus #78 : Kesäkuu 07, 2008, 23:31:14 »
Yleensä olen käynyt kampaajalla vain leikkaamassa hiukset, viimeksi kävin leikkauttamassa marraskuussa poikatukaksi. Hiukseni ovat tietenkin jo kasvaneet melkoisesti seitsemän kuukauden aikana, mutta omasta mielestäni ne ovat juuri nyt sopivan pituiset. Hiusteni väri on todella tummanruskea, aito väri on vaalea. Olin sitten viime viikolla taas vaihteeksi kampaajalla -> laitoin raitoja hiuksiini, punertavia sellaisia, ja hinnaksi tuli komeat 39 euroa.
Näkyy vaalea juurikasvuni jo sen verran, että huomenna värjään sitten kotona hiukseni. Mustiksi. Ei ole ennen ollut, saa nähdä millaiset tulee. Värjään hiukseni kaupan hiusväreillä nyt... olisiko viides tai kuudes kerta. Yleensä värjään 2-5 kuukauden välein, saattaa vaihdella tosi laajasti. Joskus tulee kauhea hinku värjätä jo sen kahden kuukauden jälkeen, joskus jaksaa hyvin odottaa sinne viidennelle kuukaudelle. Nyt viime värjäyksestä on aikaa semmoinen kolme kuukautta.
Hiukseni ovat siis melko lyhyet, juuri ja juuri saan ponnarille. En kyllä ikinä pidä hiuksiani kiinni, ovat vielä niin lyhyet, että näyttäisi todella tyhmältä. Kasvatan niitä nyt varmaan ainakin olkapäihin saakka, sitten varmaan käyn taas leikkauttamassa vähän lyhyemmiksi.

Slytherin

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Elokuu 01, 2008, 14:51:44 »
Kun olin ihan pieni, äitini leikkasi kotona hiukseni. Mutta olen varmaankin 5-6 vuotiaasta käynyt ihan kampaamossa. Eipä se ole maksanut muuta kuin 15 euroo (vaikka kyllähän sekin on sinänsä paljon rahaa :|) Monet kerrat on värjätty kotona kaupan väreillä, mutta ei kestoväreillä.
Nyt on aikeissa värjätä kestovärillä, ensi viikolla. Maanantaina käyn leikkauttamassa itselleni melkein silmiin asti olevat etuhiukset, mutta muuten pysyy ihan näin pitkinä - näyttäisin dorkalta lyhyissä hiuksissa. Hiukseni siis ovat yli puolenselän pituiset. Olen ollut kaupan värien ansiosta porkkanapää, mutta omaan muutenkin oranssit/punaiset hiukset. Jos tuo värjäys onnistuu niin musta tosiaankin tulee porkkanapää, mutta mitäpä mä siitä, I like it.
Mä värjään hiuksiani vaihtelevasti. Joskus useasti, joskus taas en kertaakaan vuodessa. Jännittää nyt kuitenkin tuo kestoväri...

On kampaaja vaihtunut jo pari kertaa, mutta toivottavasti tämä pysysisi nyt edes 4vuotta :D En ole mitenkään iloinen koskaan ollut saadessani jonkun tyyppiset hiukset, sillä en ole ennen sitä kamalasti miettinyt. Kerran kyllä ensimmäinen kampaajani ja oli äitini kaverikin vielä, antoi mun itse määrätä minkä pituisiksi etuhiukseni tulevat ja niistä tuli törkeän lyhyet. Kasvoivathan ne sitä sitten, eikä tarvinnut kulkea yli puoliotsaa paljaana ;DD

Hiuksia en mitenkään sen ihmeemmin hoida. Käytän shampoota, hoitoainetta, kampaa ja harjaa. That's it. Pitäisi kyllä ostaa jotain öljyhoitoa hiuksiin, kun nää on ihan kuivat ;( Ja sen takia varmaankin multa lähtee tosi paljon hiuksia, toivottavasti sekin korjaantuu tuolla öljyjutulla.

Onko väri myrkyllistä? Haisevatko värjätyt hiukset? Kuinka nopeasti väri kuluu pois?
En nyt tiedä siitä myrkyllisyydestä. Itselläni ei ainakaan mitään ole ilmennyt. Ei värjätyt hiukset haise, mun mielestä yleensä tuoksuvat hyvälle ja se kuluminen riippuu ihan siitä, onko kestoväriä vai ei.

-Bongo-
« Viimeksi muokattu: Elokuu 02, 2008, 21:56:22 kirjoittanut Bongo »

Poissa Heli

• Luihu
  • Vuotislainen
« Vastaus #80 : Elokuu 01, 2008, 15:52:05 »
Olen jo ihan hyvän aikaa ollut punapäänä (ja viihdyn oikein hyvin tällaisenaan) ja nytkin tuossa muutama päivä sitten ostin uuden purnukan kuparinpunaista sävyä luottokampaamoltani. Oma värini on alunperin tuhkaan taittuva vaalea ja tästä johtuu, että värjäys kerrat ovat melko tiuhassa. Vaalea(taisiis harmaa!) juurikasvu punaisessa tukassa on mitä kammottavin näky.
Siispä olen alkanut tässä vakavasti miettimään tukkani vaalentamista takaisin omaan alkuperäiseen väriinsä. Hiuksieni kunnolla ei tälläkään hetkellä voi hirveästi kehua joten mitenkä käy kuontalo parkani tehovaalentamisen jälkeen? Mahtaako olla enään tukkaa jäljellä tuon käsittelyn jälkeen.

Siispä: jatkanko hiustenivärjäämistä punasävyllä n. 3 viikon välein vai aloitanko ainakin puolivuotta kestävän tehovaalennus kampanjan. Voi kuinka paljon haluaisinkin ohittaa sen kusenkeltainen -tukka vaiheen...
« Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2008, 19:49:57 kirjoittanut Heli »
"That boy’s soul is not yet so damaged,” said Dumbledore. “I would not have it ripped apart on my account.”
“And my soul, Dumbledore? Mine?”

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #81 : Elokuu 01, 2008, 17:02:06 »
Siispä: jatkanko hiustenivärjäämistä punasävyllä n. 3 viikon välein vai aloitanko ainakin puolivuotta kestävän tehovaalennus kampanjan. Voi kuinka paljon haluaisinkin ohittaa en kusenkeltainen -tukka vaiheen...

Itse vetäisin juuri puolen vuoden aikana tummanruskean/tummanvioletin pehkoni vaaleaksi ja aika kivuttomasti meni, kun prosessi hoidettiin vaihe vaiheelta kampaajalla. Raitojen avulla siis vaalennettiin, koska pelkäsin koko päähän tehtävän värinpoiston olevan liian rankka käsittely yhdellä kertaa. Lisäksi pätkäisin tukkani polkaksi minimoidakseni kärsineet latvat eikä se tosiaan tuntunut kärsivän juuri lainkaan. Tällä tavoin mitään kusenkeltaista vaihettakaan ei tule. Itse en tosin mitäään täysin valkoista halunnutkaan eli siinäkään mielessä käsittelyn ei tarvinnut olla niin mahdottoman kuluttava.

Tietty jos olet lähinnä vain huolestunut hiustesi kunnosta etkä oikeastaan edes haluaisi palata vaaleaan väriin, niin voisit kokeilla värjätä kevytväreillä ja pitää väriä yllä sävytteillä eli suoraväreillä, ne kun ovat paljon kestovärejä hellävaraisempia.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 31, 2008, 21:28:12 kirjoittanut Villi Lohi »

Poissa Erizza

• Vuotislainen
  • diibadaabafggh
« Vastaus #82 : Elokuu 01, 2008, 18:31:51 »
Jos jaksaisin, värjäisin hiukseni. Värivaihtoehdot: punainen, musta, ruskea. Erisävyissä siis. En vain ole jaksanut orjentoitua värjäämään hiuksiani, ja sitten kauhistuttaa, että näytän karmealta, jos minulla on eriväriset hiukset. Mutta silti, miksi aina kaikkien blondeiksi värjänneitten hiukset näyttävät sillä tavalla, öö, tekohiuksilta (ei pahalla)? Ne eivät ole yhtään luonnonblondin väriset, vaan jotenkin oudot.

Poissa Heli

• Luihu
  • Vuotislainen
« Vastaus #83 : Elokuu 01, 2008, 19:48:42 »
Siispä: jatkanko hiustenivärjäämistä punasävyllä n. 3 viikon välein vai aloitanko ainakin puolivuotta kestävän tehovaalennus kampanjan. Voi kuinka paljon haluaisinkin ohittaa en kusenkeltainen -tukka vaiheen...

Itse vetäisin juuri puolen vuoden aikana tummanruskean/tummanvioletin pehkoni vaaleaksi ja aika kivuttomasti meni, kun prosessi hoidettiin vaihe vaiheelta kampaajalla. Raitojen avulla siis vaalennettiin, koska pelkäsin koko päähän tehtävän värinpoiston olevan liian rankka käsittely yhdellä kertaa. Lisäksi pätkäisin tukkani polkaksi minimoidakseni kärsineet latvat eikä se tosiaan tuntunut kärsivän juuri lainkaan. Tällä tavoin mitään kusenkeltaista vaihettakaan ei tule. Itse en tosin mitäään täysin vaaleaa halunnutkaan, vaan pelkästään sellaista vaaleaa kuparia (joka tosin nyt auringossa vaalentunut aika blondiksi), eli siinäkään mielessä käsittelyn ei tarvinnut olla niin mahdottoman kuluttava.

Tietty jos olet lähinnä vain huolestunut hiustesi kunnosta etkä oikeastaan edes haluaisi palata vaaleaan väriin, niin voisit kokeilla värjätä kevytväreillä ja pitää väriä yllä sävytteillä eli suoraväreillä, ne kun ovat paljon kestovärejä hellävaraisempia.

Joo eli ei minulla periaatteessa ole mitään hinkua takaisin vaaleahapsiseen olemukseen vaan lähinnä ajattelin omaa jaksamustani tuon juurikasvun värjäilyn vuoksi. Muutenkin vaalennus prosessi hirvittää hiukan.
Sävytteet voisivat olla oiva ratkaisu ongelmaani, mutta kun ne ovat juuri niitä... Sävytteitä. Minulla ei ole kokemusta juurikaan näistä, mutta tuntuisi, että sävyte haalistuu pois sitten monin verroin nopeammin kuin kestoväri, jolloin värjäys (tai sävytys) tahti on taas tiuhempaa.
Kumpa itsellänikin olisi rohkeutta pätkäistä tukasta pituutta latvojen kunnon parantamiseksi, mutta se on tälläkin hetkellä hiukan yli olkapäiden ja haluan kovasti kasvattaa sitä pitkäksi. Pelkään, että vaalennuksen jälkeen ei enään haavettakaan pitkästä hippiletistä.
"That boy’s soul is not yet so damaged,” said Dumbledore. “I would not have it ripped apart on my account.”

Poissa Valkovuokko

• Orjuutettu kotitonttu
  • Vuotislainen
  • And give the kids a show.
« Vastaus #84 : Elokuu 01, 2008, 19:56:59 »
Haluaisin värjätä hiukseni vaaleammiksi. Monet kamuistani kyselevät, että miksi ihmeessä kun minulla on ennestään vaaleat hiukset. No se on siksi että ne tummenevat joka vuosi, enkä halua ruskeita hiuksia, se ei sopisi minulle. Jos olisi ihan tummat kuin isälläni, se voisi olla kiva, mutta se välivaihe ei. Äitini sanoo etten saa värjätä vaaleiksi (mikä tahansa muu käy, mutta vaalea on kuulemma erityisen pahaksi hiuksille.) Toinen vaihtoehto on punainen, pidän siitäkin paljon (osin sen takia, että näyttäisin Lilylta. Minulla on vihreät silmät.) En vain viitsi, koska kaikki kaverini sanovat punaisia hiuksia kamaliksi ja takuulla haukkuisivat niitä heti nähtyään. (Milloin minusta tuli tuollainen? Milloin aloin välittää vittuakaan siitä mitä muut ajattelevat?) Hiustyyppini on tosi sileä ja pehmeä, kuin vauvan hiukset. En tiedä miten väri pysyisi siinä, kyllä se nelosluokalla jotenkuten pysyi. Minulla on myös ohuet hiukset, minkä takia en voi leikata kerroksittain. Se näyttäisi aika oudolta. Olen ajatellut leikata lyhyemmiksi, mutta kaikki kamut sanovat että pitkät hiukset sopivat minulle. No jaa. Ehkä pitäisi vaan tehdä niin kuin minä haluan.
Can't you see the way she's crying,
well that's what keeps her trying.
If you want to keep the girl for as long as you live,
just break it apart her heart.

Poissa Heli

• Luihu
  • Vuotislainen
« Vastaus #85 : Elokuu 01, 2008, 20:27:24 »
Haluaisin värjätä hiukseni vaaleammiksi. Monet kamuistani kyselevät, että miksi ihmeessä kun minulla on ennestään vaaleat hiukset. No se on siksi että ne tummenevat joka vuosi, enkä halua ruskeita hiuksia, se ei sopisi minulle. Jos olisi ihan tummat kuin isälläni, se voisi olla kiva, mutta se välivaihe ei. Äitini sanoo etten saa värjätä vaaleiksi (mikä tahansa muu käy, mutta vaalea on kuulemma erityisen pahaksi hiuksille.) Toinen vaihtoehto on punainen, pidän siitäkin paljon (osin sen takia, että näyttäisin Lilylta. Minulla on vihreät silmät.) En vain viitsi, koska kaikki kaverini sanovat punaisia hiuksia kamaliksi ja takuulla haukkuisivat niitä heti nähtyään. (Milloin minusta tuli tuollainen? Milloin aloin välittää vittuakaan siitä mitä muut ajattelevat?) Hiustyyppini on tosi sileä ja pehmeä, kuin vauvan hiukset. En tiedä miten väri pysyisi siinä, kyllä se nelosluokalla jotenkuten pysyi. Minulla on myös ohuet hiukset, minkä takia en voi leikata kerroksittain. Se näyttäisi aika oudolta. Olen ajatellut leikata lyhyemmiksi, mutta kaikki kamut sanovat että pitkät hiukset sopivat minulle. No jaa. Ehkä pitäisi vaan tehdä niin kuin minä haluan.

Voivoivoi! Eli ihan ensimmäistä kertaako olisit värjäämässä hiuksiasi? En totisesti suosittele heti ensimmäiseksi väriksi punaista joka jämähtää värjäämättömään tukkaan kuin purkka! Jos lopputulos ei ole haluttu, on punainen todella vaikea saada pois (vaatii todella pitkän vaalennusprosessin mikä totisesti tappaa hiusta). Suosittelen jotain lähemmäksi omaa sävyäsi. Jos et saa lupaa vaalentaa hiuksiasi (värjäämättömään tukkaan ei edes vaatisi paljon mitään, itseasiassa vaalea kestoväri voi olla riittämin, ei tarvitse lähteä värinpoiston kanssa sotkemaan), niin suosittelen jotain parin astetta tummempaa sävyä kuin oma värisi on tällähetkellä.
Sävytteillä kannattaisi lähteä kokeilemaan. Ei ehkä ensimmäisenä kestoväriä.

Poissa Valkovuokko

• Orjuutettu kotitonttu
  • Vuotislainen
  • And give the kids a show.
« Vastaus #86 : Elokuu 02, 2008, 14:49:08 »
Oli raitoja nelosella... Ne on ajat sitten kuluneet pois. Jos pari astetta tummemmaksi pitäisi värjätä, niin hiuksistani tulisi ruskeat, enkä tiedä sopisiko se minulle. Luultavasti ei. Hyvä kun kerroit tuosta punaisten hiuksien haitasta, en tiennyt ollenkaan. Äiti väittää että vaaleasta väristä on jotain haittaa, ja isäkin sanoi samansuuntaista kun valitin asiasta hänelle. Onko se totta? Että hiukset kärsivät vaaleasta?
Can't you see the way she's crying,
well that's what keeps her trying.
If you want to keep the girl for as long as you live,
just break it apart her heart.

Poissa Heli

• Luihu
  • Vuotislainen
« Vastaus #87 : Elokuu 02, 2008, 16:23:35 »
Oli raitoja nelosella... Ne on ajat sitten kuluneet pois. Jos pari astetta tummemmaksi pitäisi värjätä, niin hiuksistani tulisi ruskeat, enkä tiedä sopisiko se minulle. Luultavasti ei. Hyvä kun kerroit tuosta punaisten hiuksien haitasta, en tiennyt ollenkaan. Äiti väittää että vaaleasta väristä on jotain haittaa, ja isäkin sanoi samansuuntaista kun valitin asiasta hänelle. Onko se totta? Että hiukset kärsivät vaaleasta?

On ihan totta. Vaalea väri (tai värinpoisto) rasittaa ja kuluttaa hiusta paljon. Hellävaraisempi vaihtoehto on värjätä tummemmalla sävyllä (mutta tummempi sävy ei välttämättä edes tarvitse olla kovin tumma, sinun tapauksessa esimerkiksi joku toffeen sävy voisi olla hyvä vaihtoehto. Ei pidä säikähtää nyt tuota sanaa "tumma". Eikö vain esimerkiksi Mischan tukka näytä kauniilta tässä: http://en.ce.cn/end/gallery/200802/27/W020080227475331030450.jpg voisit kiikuttaa jonkun kuvan kampaajalle ja pyytää häntä värjäämään jotain samantyyppistä. Vaihtoehtoja on niin monia!)

Poissa Briette

• Vuotislainen
« Vastaus #88 : Elokuu 02, 2008, 16:43:13 »
Itselläni vaalentamisesta on vain yksi kokemus, joskin onnistunut. Ongelma hiuksissani oli, että ne olivat mustat, no mustan ruskeat, mutta mustilta ne näytti. Ja tahdoin eroon hiusten kestovärjäämiskierteestä ja värinpoisto kuulosti helpoimmalta. Ostin kaupasta paketin vaalennusainetta ja siinä se. Käytin vain puolet mössöstä, koska osa tukastani oli jo vaaleaa ja kaveri tarvitsi loput, että sai tuleviin punaisiin hiuksiinsa maksimoidun punaisuuden[?]. Hiukset olivat täysin hyvässä kunnossa ja jotain viisi päivää vietin niissä kauniin oransseissa, jotka eivät kyllä edes olleet oranssit tai mitään, hiuksissa, kunnes värjäsin niin lähelle oman hiuksen väriä kun pystyin.

Se värjäyksestä, muuten mulla olisi tarkoituksena kasvattaa hiuksia ainakin jouluun asti, paitsi välillä napsia huonot latvat ja kaksihaaraiset pois. Ja olla värjäämättä mahdollisimman pitkään. Mutta sehän nähdään, mun pitäisi ehkä käskeä jotain piilottamaan meidän sakset ja muut, sillä hiusten silpominen on intohimoni, vaikka nyt en olekkaan kun etuhiukset napsinut tässä kesällä ja sitä ennen leikannut viimeeksi muuta kuin latvat joskus helmikuussa.

Loppuun kysymys. Jotkut sanovat, että hiukset kavavat nopeammin jos hieroo päänahkaa? Totta vai tarua? Entä onko muita keinoja tehostaa hiusten kasvamista?
i only show you what i want you to see

Poissa Musta Koira

• Veni, vidi, vici.
  • Vuotislainen
  • libertiini
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #89 : Elokuu 03, 2008, 10:43:17 »
Olen (lähes) aina vihannut hiuksiani, koska ne ovat niin hankalat. Ne ovat hyvin paksut, karkeat ja jäykät, mikä tarkoittaa, ettei niihin saa mitään erikoista kampausta millään. Pidän hiuksiani lyhyinä, koska pitkät eivät sovi minulle lainkaan, mutta lyhyt tukka tuo tullessaan monia hankaluuksia. Jotta jonkinlainen malli pysyisi, olisi käytävä kerran kuussa kampaajalla. Joka päivä pitää käyttää muotoilutuotteita. Ja kun hiukseni ovat mitä ovat, ne eivät pysy kunnolla kurissa edes laadukkailla muotoilutuotteilla. Teen yleensä sellaisen sekaisen pörrökampauksen, mutta usein hiukseni -varsinkin juuri pestyinä- laskeutuvat typeräksi kypäräksi pitkin päätä. Paremmin hiukset pysyisivät kurissa, jos niitä todellakin kävisi leikkuuttamassa vähintään kerran kuussa (minun tapauksessani niiden paksuutta pitää harventaa lähes enemmän kuin itse pituutta pitää ottaa pois), mutta en pidä kampaajalla istumisesta, ja kyllä jatkuva kampaajalla käynti tulee maksamaankin.

Olen jonkin aikaa käynyt Helsinkiläisittäin melko halvassa paikassa, jossa leikkaus on 18 euroa, mutta en ole ollut kovin tyytyväinen siellä tehtyyn työhön. Parhaat kampaajat osaavat ottaa huomioon hiuslaadun ja leikkaavat sen mukaan, niin, että leikkaus näyttäisi hyvältä vielä myöhemminkin, kun hiukset ovat jo jonkin verran kasvaneet, eivätkä ainoastaan ensimmäistä viikkoa. Paikassa, jossa olen käynyt, ei tätä osata huomioida. Lisäksi kampaaja ottaa hiuksistani toistuvista pyynnöistäni huolimatta liian vähän pois. Siksi hiukseni ovat aina melkein heti ylikasvaneet.

Viimeksi sitten kävin eri paikassa, jossa leikkauksen hinnaksi tuli 35 euroa. Hinta on mielestäni suuri, mutta työn laatu myös yllätti minut. Kampaaja leikkasi hiukseni hetkessä, mutta varmaan paremmin kuin kukaan ikinä. Hän osasi myös leikata hiukseni siten, ettei uudelle käynnille ole aivan pikaista tarvetta. Tekisi mieli alkaa käydä tuossa paikassa, mutta 35 euroa kuukausittain leikkauksesta on mielestäni aika paljon...kun lisää rahaa menee vielä muotoilutuotteisiin ja shampooseen.

Hiusteni värikin on aiheuttanut minulle harmistusta. Ne ovat tavalliset suomalaiset "ei minkään väriset". Ne eivät ole vaaleat mutta eivät tummatkaan, eikä tarkempaa kuvausta voi oikeastaan tehdä. Sana "tylsä" ehkä kuvaisi väriä parhaiten. Värjäsin niitä useita vuosia (itse, kampaajalla en ole koskaan värjännyt), kunnes noin vuosi sitten kyllästyin jatkuvaan värjäyskehään ja päätin kasvattaa kaikki värit ulos. Ajattelin, että mitä hittoa! Jos on tylsän väriset hiukset niin olkoon! Eipä se minua oikeastaan haittaakaan, stressaavampaa olisi jatkuva juurikasvun kyttäys.
-Non unde possim sed unde volo-

Poissa Heli

• Luihu
  • Vuotislainen
« Vastaus #90 : Elokuu 03, 2008, 17:33:38 »
Olen (lähes) aina vihannut hiuksiani, koska ne ovat niin hankalat. Ne ovat hyvin paksut, karkeat ja jäykät, mikä tarkoittaa, ettei niihin saa mitään erikoista kampausta millään. Pidän hiuksiani lyhyinä, koska pitkät eivät sovi minulle lainkaan, mutta lyhyt tukka tuo tullessaan monia hankaluuksia. Jotta jonkinlainen malli pysyisi, olisi käytävä kerran kuussa kampaajalla. Joka päivä pitää käyttää muotoilutuotteita. Ja kun hiukseni ovat mitä ovat, ne eivät pysy kunnolla kurissa edes laadukkailla muotoilutuotteilla. Teen yleensä sellaisen sekaisen pörrökampauksen, mutta usein hiukseni -varsinkin juuri pestyinä- laskeutuvat typeräksi kypäräksi pitkin päätä. Paremmin hiukset pysyisivät kurissa, jos niitä todellakin kävisi leikkuuttamassa vähintään kerran kuussa (minun tapauksessani niiden paksuutta pitää harventaa lähes enemmän kuin itse pituutta pitää ottaa pois), mutta en pidä kampaajalla istumisesta, ja kyllä jatkuva kampaajalla käynti tulee maksamaankin.

Lyhyeksi leikattu tukka on oikeasti jokin salaliitto kampaamojen kesken! Lyhyt tukka on niin paljon vaikeampi, kuin pitkä vaikka usein toisin luullaan. Se kasvaa nopeasti ulos mallistaan ja sitä tosiaan pitää trimmailla aivan laittoman usein jotta näyttäisi hyvältä.
Kauhistun aina, kun uusi kampaaja kysyy: " ai lyhyeks vai?"
EII!! Pelkkä tasoitus. En enää ikinä leikkaa tukkaani lyhyeksi, onneksi se on nyt jo tarpeeksi pitkä ettei sitä voi enää kutsua lyhyeksi.. :D

Poissa Jippu

• Drama Queen
  • Vuotislainen
  • ♥meidän kunkku on Ron
« Vastaus #91 : Elokuu 07, 2008, 13:20:03 »
Hui, säikähdin tuota edellistä viestiä, nimittäin leikkasin juuri pari päivää sitten pitkät hiukse lyhyeksi. Minulla on ollut moooonta vuotta pitkät hiukset ja nyt... naps. Onko oikeesti totta, että lyhyet hiukset ovat paljon vaikeammat?

Yleensä minä siis käyn kampaajalla vaan tasoittamassa ja leikkaamassa liian pitkäksi kasvaneita otsiksia, koska äidin en anna hiuksiini koskea! :D Se kuulostaa ehkä oudolta, mutta äiti+sakset=täystuho.
Kokemusta on.

Hiuksia en ikinä värjää kampaajalla, se maksaa kauheasti. Katsoin juuri hinnastoa ja sillä kampaajalla millä minä käyn, keksipitkien hiuksienkin värjääminen maksoi melkein 90€. :O
Tässä tapauksessa luotan äitiin ja annan hänen värjätä hiukseni. Viimeksi värjäsin sellaiseksi punertavaksi ja alta mustaksi. Ihan kivan näköisethän nämä hiukset nyt on. ;D

-Jippu
~Rohkeat eivät elä ikuisesti, mutta varovaiset eivät elä lainkaan~

Poissa Heli

• Luihu
  • Vuotislainen
« Vastaus #92 : Elokuu 07, 2008, 13:37:42 »
Hui, säikähdin tuota edellistä viestiä, nimittäin leikkasin juuri pari päivää sitten pitkät hiukse lyhyeksi. Minulla on ollut moooonta vuotta pitkät hiukset ja nyt... naps. Onko oikeesti totta, että lyhyet hiukset ovat paljon vaikeammat?

Älä säikähdä viestiäni, sillä sinulla tuskin on mitään hätää jos äitisi kerta kustantaa kampaamo käyntisi. Silloinhan lyhytkin tukka pysyy kuosissa ja näyttää hyvälle. Ei lyhyt tukka ole vaikeampi, se on vain kalliimpi ylläpitää!
Itseäni vain kauhistuttaa ajatus kuukausittaisista kampaamokäynneistä jotka keventäisivät kukkaroani huomattavasti. Äiti ei ole enää pitkään aikaan kustantanut minulle mitään hiustenhoitoon liittyvää. :D Siitä syystä pitkä tukka on minulle parempi vaihtoehto. Sitä ei tarvitse kuin tasoitella silloin tällöin (tässäkin säästää ainakin 30 e kun antaa äidin hoitaa tämän vaiheen) ja antaa muuten kasvaa pitkäksipitkäksi!

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
« Vastaus #93 : Elokuu 07, 2008, 14:19:54 »
Minulla loppui hiusten värjäys kampaajalla kun alkuvuodesta värjäytin "koko pään" tummemmaksi. Koska minulla on alaselkään ylettyvä järkyttävän paksu tukka värjäykselle tuli hintaa reippaat 80 €. Hieman tuo kirpaisi ja manasin miten juuri vakkarin pitikin olla sairaslomalla kun minä tahdon värjätä tukkani. Minulla on siis vakkari jolla käyn käytännössä aina kun vain mahdollista ja olen saanut häneltä ihan kivoja alennuksia. Esimerkkinä hän teki minulle wanhojen kampauksen 25 €:lla ja siihen kuului yksi koekampaus ja itse virallinen kampaus. Lakkiaisiin hän teki myös kampauksen todella edullisesti ja avasi liikkeensä sillon ennen lakkitusta vain minun takia. :) Kampaamo ei siis olisi auki lauantaisin, mutta kiitos minun hän oli töissä. Lakkiasiin tehtyä kampausta varten tehtiin kaksi koeversiota ja itse virallinen. Hintaa en muista, mutta ei se ollut todellakaan kallis kun miettii miten paljon aikaa hän käytti kampaukseeni. Hän vielä sanoi kun teki virallista kampausta että oli edellisenä iltana herännyt ja tajunnut, että eihän sitä voi niin toteuttaa ja kampaukseen tehtiin muutoksia vielä sinä aamuna.

Voivoivoi! Eli ihan ensimmäistä kertaako olisit värjäämässä hiuksiasi? En totisesti suosittele heti ensimmäiseksi väriksi punaista joka jämähtää värjäämättömään tukkaan kuin purkka! Jos lopputulos ei ole haluttu, on punainen todella vaikea saada pois (vaatii todella pitkän vaalennusprosessin mikä totisesti tappaa hiusta).

Miksi kukaan ei sanonut tuota minulle kun tahdoin vuosia sitten hiukset punaiseksi? Viimeisestä aktiivisesta punaiseksi värjäämisestä on aikaa noin viisi vuotta ja edelleen se punainen puskee läpi latvoista. Minulla on siis pitkät hiukset, joten se purkan tavoin tarttunut punainen ei lähde päästäni kuin leikkaamalla. Punaiseksi värjäämisen jälkeen olen pistänyt kampaajalla vuosien ajan blondeja raitoja ja kampaajalla sekä kotona nyt olen värjännyt tukkaani tummemmaksi. Nytkin kun värjäsin tiistaina tukkani suklaanruskealla porukka naureskelee miten punainen näkyy alta. Jotenkin se punainen on nyt tummaksi värjäämisen alettua ruvennut puskemaan läpi enemmän ja enemmän. Onko tässä jokin juttu jota en ole ottanu huomioon?
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2008, 14:33:07 kirjoittanut talitintti »
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Poissa Musta Koira

• Veni, vidi, vici.
  • Vuotislainen
  • libertiini
« Vastaus #94 : Elokuu 07, 2008, 14:29:00 »

Lyhyissä hiuksissa on omat vaikeutensa. Sen lisäksi, että niitä täytyy käydä säännöllisesti siistimässä, ainakin itseni täytyy käyttää ihan päivittäin muotoilutuotteita (tosin niiden käyttöhän on ihan omasta valinnasta kiinni). Ei kuitenkaan kannata pelästyä: jos pidät enemmän lyhyistä hiuksista, ne ovat kaiken vaivan arvoiset. Itselläni oli n. 20 vuotta pitkät hiukset, vaikka ne eivät yhtään sopineet minulle, ja kun vihdoin leikkautin ne lyhyiksi, ainut asia mitä kaduin oli se, etten ollut tehnyt sitä aiemmin.

Ja onhan lyhyissä hiuksissa joitakin etujakin pitkiin nähden: ne on helppo pestä, ne kuivuvat nopeasti, niiden selvänä pitäminen ei ole yhtä vaikeaa, ne eivät ole haitaksi tietyissä urheilulajeissa jne.
-Non unde possim sed unde volo-

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #95 : Elokuu 07, 2008, 14:40:12 »
Minäpä juuri tällä viikolla, tuossa maanantaina kävin kampaajalla ensimmäistä kertaa moneen vuoteen. Olen suht. koko elämäni pitänyt pitkiä hiuksia (sellaiset lantioon asti tms.) ja luonnonvärini on suur. piirt. kampaajan taulukosta dark ash blonde (joka on muuten todella ruskean näköinen.) siispä sitten kerran päätin erilaisten hiustyylien (todella erilaisten - no kolmosella oli polkkatukka mutta se siitä) jälkeen sitten käydä värjäyttämässä. Olen aina pitänyt punaisista hiuksista ja ajattelin aluksi värjäyttää kotona kestovärillä punaiseksi, mutta sitten päätinkin värjäyttää kampaajalla, kun ennen en ollut värjäyttänyt muuten kuin vappuvärillä :D noh, nyt olen tyytyväinen näihin punaisiin hiuksiin (jotka leikkasin n. kainaloon asti, koska ennen oli yli lantion) mutta nyt tässä on vain se, että tämä "ensikertalaisvärjäys" ei ole tehty kestovärillä, vaan sellaisella joka kuluu parissa pesussa. Ajattelin, että kun ekaa kertaa värjää, ei heti kannata laittaa niin vahvalla värillä. No, sitä minä sitten ihmettelen, että kun sitten tämä väri kuluu, kannattaisiko värjäyttää kampaajalla kestovärillä vai kotona. Ei kai siinä suurempia eroja ole? Sillä eihän värinpoistoa luultavasti tarvitse tehdä, jos ei ole kestovärillä värjännyt... :P Jos joku tietää näistä paremmin, niin voi sitten tulla sanomaan, minä en ole mikään ekspertti kampaamomaailman jutuista kun olen käynyt siellä oikeastaan vain kaksi kertaa elämässäni. :D Kampaamossa minusta on ainakin se hyvä puoli, että siellä kampaaja voi antaa vinkkejä värjäykseen. Minäkin aluksi ajattelin värjätä sillä copper-sävyllä vai mikä nyt on, mutta sitten kampaaja ehdotti että wild red sopisi minulle paremmin ja kyllähän tämä sitten sopiikin. :D Sävythän kuitenkin voi testauttaa eri tavalla, joten ei kampaajalla välttämättä ole pakko käydä värjäyttämässä, kun niin kallistakin on.

ja jos joku haluaa tietää järkyttävän hinnan joka kuluu minulla kampaajalla (koska hiukseni ovat juuri TODELLA paksut ja sitten vielä TODELLA pitkät) niin sinne menee minulta ainakin 90€ joka kerralla (tosin, otankin silloin leikkauksen & värjäyksen.)
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Heli

• Luihu
  • Vuotislainen
« Vastaus #96 : Elokuu 07, 2008, 22:07:06 »

Ja onhan lyhyissä hiuksissa joitakin etujakin pitkiin nähden: ne on helppo pestä, ne kuivuvat nopeasti, niiden selvänä pitäminen ei ole yhtä vaikeaa, ne eivät ole haitaksi tietyissä urheilulajeissa jne.

Ja lyhyttä tukkaa on huomattavasti miellyttävämpi värjäillä kotona! Ei tarvitse pelätä, että väri loppuu kesken ja lopputuloskin on usein kauniimpi koska lyhyt tukka on huomattavasti helmpompi värjätä. Ei ole pelkoa siitä, että keskelle päätä jäisi läikkä johon väri ei tarttunutkaan niin hyvin (hehheh..). Kun hiukset on lyhyet, väri on helpompi levittää tasaisesti (tämä tuli huomattua kun itse olin lyhyt tukkainen).

Lainaus
Ajattelin, että kun ekaa kertaa värjää, ei heti kannata laittaa niin vahvalla värillä. No, sitä minä sitten ihmettelen, että kun sitten tämä väri kuluu, kannattaisiko värjäyttää kampaajalla kestovärillä vai kotona. Ei kai siinä suurempia eroja ole? Sillä eihän värinpoistoa luultavasti tarvitse tehdä, jos ei ole kestovärillä värjännyt... :P Jos joku tietää näistä paremmin, niin voi sitten tulla sanomaan, minä en ole mikään ekspertti kampaamomaailman jutuista kun olen käynyt siellä oikeastaan vain kaksi kertaa elämässäni.

Eli siis tietenkin siinä on se ero, että kampaaja on ammattilainen. Hiustenvärjäys ei ihan totta ole mikään kovin helppo prosessi. Olen värjäillyt hiuksia n. 5 vuotta ja oikeastaan vasta viime aikoina olen alkanut oppimaan parhaimmat tekniikat ja tavat, jotta lopputulos olisi paras mahdollinen mikä on saavutettavissa kotikonstein.
Ja värinpoistoa ei luonnollisesti tarvitse silloin tehdä jos väri ei ole huomattavasti erilainen kuin edellinen sävy (esimerkiksi tässä tilanteessa vaikka keskiruskea) tai vaaleampi. Kestoväri on ihan hyvä vaihtoehto jos olet varma haluamastasi värisävystä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2008, 12:42:18 kirjoittanut Heli »

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #97 : Elokuu 08, 2008, 12:01:12 »
Olisiko kellään vinkkejä karheiden hiusten hoitoon ? Omani sattuvat suunnilleen sormiin kun pari sormien välistä vetäisee :~~~3 Sukuvika taitaa olla, mummillani kuulemma samanlaiset (kysyisin häneltä mutten ole kovin läheinen hänen kanssaan :3).
Ja vinkkejä etuhiusten suorana pitämiseen ilman suoristusrautaa otetaan vastaan.

hensku

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Elokuu 08, 2008, 14:05:46 »
Kävin tässä viikko sitten värjäyttämässä hiukseni. Nyt niissä on ihan tummia ja vaaleita raitoja ja lisäksi niitä kerrastettiin ja otsatukasta lähti kymmenen senttiä pois. Hitsi, kun haluisin pidemmät hiukset, mutta en ikinä malta kasvattaa harmittaa, kun ne joskus nelosella napsastiin poikki. No, mutta mulla on oikeasti semmoiset suht vaaleat hiukset (ruman väriset) ja ne värjättin ruskeiksi kestovärillä, ja sitten niissä oli pari senttiä juurikasvua (eli vielä rumemmat.)
Minulla on tukka värjäilty joka kerta kampaajalle, kun äiti väitttää, että kotona tulee liikaa sotkua.

Ja vinkkejä etuhiusten suorana pitämiseen ilman suoristusrautaa otetaan vastaan.

Mulla on sama ongelma! Olen yrittänyt väsätä jotain..

Poissa morvanvarjo

• o_O
  • Vuotislainen
« Vastaus #99 : Elokuu 08, 2008, 14:58:02 »
Kävin sitten eilen vaihteeksi kampaajalla... Hiuksista otettiin pituutta sellaiset 4-5cm, plus kevennystä hieman etummaisiin hiuksiin... Viime käynnistä onkin aikaa vuoden verran, kiva kun on välillä hieman lyhyemmät hiukset. Ja kivoilta ne nyt näyttää, ei oo ihan sellaiset tasapitkät niin kuin tavallisesti. Sain vähän uutta ilmettä.
 Pitäisi varmaan värjätä uudelleen... edellisestä kerrasta on niin paljon aikaa, että pukkaa jo oikea väri kasvamaan esiin. kivan näköinen, kun puoleen väliin asti hiukset on tummanruskeat ja siitä alaspäin melkein blondit... o.O Vois värjätä vaikka tummiksi vaihteeksi...
When Remus Lupin rules the world all problems will be solved with chocolate.