Kirjoittaja Aihe: Kampaamot ja parturit (ja hiukset yleensäkin)  (Luettu 28657 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Harppu

• Ankeuttaja
Vs: Kampaamot ja parturit (ja hiukset yleensäkin)
« Vastaus #50 : Elokuu 28, 2007, 23:35:54 »
Hmm, pitäisiköhän minunkin joskus tätä koettaa, varsinkin kun sanoit siitä, että eivät mene niin nopeasti likaisiksi kuin shampoolla pestessä. Olen itse nimittäin huomannut tämän ongelman, että shampoo jouduttaa hiusten rasvoittumista hirmuisesti. Tuntuu, ettei pysty olemaan pesemättä joka päivä. Yritän kyllä aina mahdollisuuksien mukaan, mutta se toinen päivä on jo aika epämiellyttävä. Toisaalta minulla on myös ennakkoluuloja tuota hoitoaineella pesemistä kohtaan - voiko se siis tosiaan puhdistaa hiuksen, vai jääkö siihen jotain likaa minkä shampoo poistaisi? Mutta toisaalta se taas voi olla ihan hyväkin asia, kun ei se tukka mahda siitäkään tykätä, että kaikki viedään pois. Ehkä kokeilen tätä, vaikkakin urheilupäivinä taidan edelleen pitäytyä shampoossa, etenkin kun shampoohan on periaatteessa päänahkaa eikä hiuksia varten. Juoksulenkin jälkeen on varmaan ihan hyvä pestä kaikki hiki pois, lepopäivinä ei niin hikoilekaan :)

En itse harrasta kauhean hikistä liikuntaa, mutta hoitoaineella peseminen on minulle riittänyt liikunnan jälkeenkin. Hiukset tulevat (ainakin oman kokemukseni mukaan) hoitoainepesulla kyllä puhtaiksi, mutta tuntuvat kyllä erilaisilta kuin sampoopesun jälkeen. Puhtailta kyllä, mutta ei sellaisella kuivalla tavalla niin kuin sampoon jäljiltä.

Propagandaosuuden jäljeen voisin vielä lisätä, että kannattaa kuitenkin olla tarkka siitä, miten ja millä pesee. Itse käytän ihan näitä markettien halpishoitoaineita, Herbinaa tms. Sitä saa muuten pistää päähänsä aika paljon, yksi pullollinen kestää minulla 4-5 pesua (vaikka pitkiin hiuksiin hoitoainetta nyt kuluu muutenkin paljon). Hoitoaineen pitää kanssa antaa vaikuttaa hiuksissa aika pitkään, koska se on sampoota hellävaraisempaa ja siksi heikompaa. Alussa meni ehkä pari viikkoa siihen, että oppi kokeilemalla, mistä oma päänahka ja hiukset pitävät, mutta sen jälkeen kyllä helpotti. Eli vaatii ehkä hieman enemmän aikaa ja kärsivällisyyttä kuin perinteinen hiustenpesu. Itselleni se on kuitenkin ollut vaivan arvoista!

Poissa Rei Shimohira

• Nosferatu
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Libera me domine.
« Vastaus #51 : Syyskuu 02, 2007, 23:45:38 »
Oma hiuspehkoni on tällä hetkellä vähän olkapäiden yli, tasaisella kulmakarvat [/niiden puutteen] peittävällä otsatukalla. Vuoden jaksoin sitä heitellä mahonginruskeasta punertavanviolettiin, mutta sitten sorruin taas pikimustaan. On vaan mukava tietää, minkä väriset hiukset tarkalleen ovat.

Tein viime jouluna pahimman hiusmokani ikinä, kun menin kampaajalle ja tokaisin haluavani latvapermanentin. Sellaisia nättejä, isoja, kaartuvia kiharoita - ja lopputuloksena oli kamala pehko, joka kuivatti hiukseni suhteellisen huonoon tilaan ja näytti kammottavalta. Halusin tappaa joko itseni tai kampaajan ja harkitsin vakavasti, etten voi mennä kouluun sillä tukalla.
Pari-kolme kuukautta pystyin elämään sen kanssa ja sitten menin ottamaan suoristuksen. No, nyt hiukseni ovat taas tikkusuorat, mutteivät lähelläkään yhtä hyväkuntoiset ja kiiltävät kuin olivat aikanaan, vaan latvat ovat edelleen tosi kuivat. Siksi ajattelinkin, että niitä olisi hyvä kohdella jotenkin hellävaraisemmin, joten tuo shampoondissausohjelma vaikutti hyvältä. Ensimmäisen conditioner-only-pesun tulos tuntuu näin äkkiseltään ihan puhtaalta ja vähemmän rasittuneelta [mutta ehkä se on placebo-efekti], mutta yksi asia jäi epäselväksi.

Lainaus
En käytä enää silikoniyhdisteitä hiuksiini, mutta syynä lopettamiseen ei ollut kemikaalien välttely. Lopetin niiden käytön samalla, kun lopetin hiusteni pesun sampoolla, sillä silikoni lähtee pois hiuksista vain vahvoilla pesuaineilla, esim. sulfaateilla joita sampoossa käytetään. En tiedä tuosta talirauhasten tukkimisesta, mutta itselläni silikoniyhdisteiden käytön lopettaminen vaikutti kaikkein eniten hiusten kiiltoon.
Lukeeko niissä hiustenhoitotuotteissa, jotka sisältävät silikonia, ihan suoraan "silicon" vai käytetäänkö siitä jotain hienompaa kiertoilmaisua?
Niin ja onko normaaleissa hiusväreissä aina sitä silikonia? Värjäämistä kun en voi lopettaa, joten jos kaikissa tavallisimmissa on sitä pahuuden kemikaalia, niin täytynee lopettaa tämä kokeilu heti alkuunsa.

Pikimusta tuntuu eittämättä hieman tylsältä, joten ajattelin seuraavaksi leikata itselleni vinon, rikotun otsatukan. Sekä siirtyä mustasta kestoväristä siihen, mitä se nyt onkaan joka "kestää 24 pesua". Takaa-ajatus jälkimmäisessä on, että aion kokeilla Schwarzkopfin Live Wild Lights -violettia päällimmäisiin hiuksiin, josko se tarttuisi, koska värinpoiston kanssa en halua alkaa pelaamaan. Kellään kokemusta ko. väristä?
"I looked and looked at her, and I knew, as clearly as I know that I will die, that I loved her more than anything I had ever seen or imagined on earth. She could fade and wither - I didn't care. I would still go mad with tenderness at the mere sight of her face."

Fanitaidettani

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #52 : Syyskuu 03, 2007, 17:40:10 »
Pikimusta tuntuu eittämättä hieman tylsältä, joten ajattelin seuraavaksi leikata itselleni vinon, rikotun otsatukan. Sekä siirtyä mustasta kestoväristä siihen, mitä se nyt onkaan joka "kestää 24 pesua". Takaa-ajatus jälkimmäisessä on, että aion kokeilla Schwarzkopfin Live Wild Lights -violettia päällimmäisiin hiuksiin, josko se tarttuisi, koska värinpoiston kanssa en halua alkaa pelaamaan. Kellään kokemusta ko. väristä?

Olen kokeillut tuon merkin punaista väriä. Minulla oli (ja on edelleen) ohimolla osio, johon oli tehty värinpoisto ja siihen väri tarttui hyvin. Mutta koska väriä jäi sen verta ylimääräistä, niin levittelin sitä myöskin muualle hiuksiini (tummanruskeaksi värjätyt hiukset), ja melkein hämmästyksekseni punainen väri tarttui sillekin alueelle melkein yhtä hyvin kuin vaalennetulle osalle. Toisaalta taas kaverini osti viime talvena juuri tuon violetin värin. Hänellä oli mustaksi värjätyt hiukset ja ilman värinpoistoja värjäsi niskahiuksena. Tuloksena hiukset olivat edelleen mustat, värjätty osio näytti ainoastaan valossa hieman violetilta.

Olin siis tuossa pari viikkoa sitten kampaajalla ja hankin takaisin pinkin osion oikealle ohimolle. Shokkivärithän yleensä tuppaavat kulumaan nopeasti pois pesussa, ja niin kävikin, tosin vain päällimmäisille hiuksilleni. Alemmat osat ovat nimittäin vieläkin lähes samassa värissä kuin kampaajalta poistuessani :D Olen ollut laiskana, joten tukkani on nyt sitten musta-pinkki-blondi. Noin suunnilleen.

Poissa Rei Shimohira

• Nosferatu
  • Vuotislainen
  • Libera me domine.
« Vastaus #53 : Syyskuu 03, 2007, 17:53:17 »
Olen kokeillut tuon merkin punaista väriä. Minulla oli (ja on edelleen) ohimolla osio, johon oli tehty värinpoisto ja siihen väri tarttui hyvin. Mutta koska väriä jäi sen verta ylimääräistä, niin levittelin sitä myöskin muualle hiuksiini (tummanruskeaksi värjätyt hiukset), ja melkein hämmästyksekseni punainen väri tarttui sillekin alueelle melkein yhtä hyvin kuin vaalennetulle osalle. Toisaalta taas kaverini osti viime talvena juuri tuon violetin värin. Hänellä oli mustaksi värjätyt hiukset ja ilman värinpoistoja värjäsi niskahiuksena. Tuloksena hiukset olivat edelleen mustat, värjätty osio näytti ainoastaan valossa hieman violetilta.
No damn. Mistä minä nyt tiedän, tarttuuko se vaiko ei .___. Enkä tiedä, uskallanko itse alkaa leikkimään värinpoiston kanssa. Tappaisiko se hiukset, jos pistäisin värinpoiston mustaksi värjätyistä vähän vaaleammiksi ja samana/seuraavana päivänä tuon violetin? En siis ole tekemässä sitä koko tukkaan, vaan suhteellisen randomeihin suortuviin, jotka ajattelin värjätä.
Niin ja nyt kun pääsin kyselemisen makuun ja olen tämän päivää pohtinut asiaa, niin miten voi helpoiten estää raitavärin tarttumisen ei-toivottuihin kohtiin? Onko paras ratkaisu käyttää foliota/tms., vai sellaista hupun näköistä, jossa on reikiä josta värjätyt hiussuortuvat vedetään ulkopuolelle? [Ja mistä ihmeestä noita jälkimmäisiä saa?]
"I looked and looked at her, and I knew, as clearly as I know that I will die, that I loved her more than anything I had ever seen or imagined on earth. She could fade and wither - I didn't care. I would still go mad with tenderness at the mere sight of her face."

Fanitaidettani

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
« Vastaus #54 : Syyskuu 03, 2007, 21:36:27 »
No damn. Mistä minä nyt tiedän, tarttuuko se vaiko ei .___. Enkä tiedä, uskallanko itse alkaa leikkimään värinpoiston kanssa. Tappaisiko se hiukset, jos pistäisin värinpoiston mustaksi värjätyistä vähän vaaleammiksi ja samana/seuraavana päivänä tuon violetin?

Turhaan alat kaupasta ostaa värinpoistoa mustaan tukkaan - lopputuloksena on platinanvaalea juurikasvu ja muuten tukka on lähes yhtä musta kuin ennen värjäystä. En tiedä ketään mustatukkaista (itseni mukaanlukien) jolla tuommoiset kaupan värinpoistot olisivat auttaneet. Kannattaa mennä kampaajalle, se toki maksaaenemmän, mutta tulokset ovat parempia ja niiden värinpoistoaineet laadukkaampia, tukka ei mene hampuksi ja jopa vaalenee.

Ei se värinpoisto ja päällevärjäys tapa tukkaa, mutta mustaan tukkaan joutuu tekemään muutamankin poisto-operaation, joten itse ei kannata välttämättä alkaa leikkimään :>
haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Poissa Nac Mac Feegle

• Vuotislainen
« Vastaus #55 : Syyskuu 07, 2007, 14:06:01 »
Minulla on erittäin ohuet hiukset ja olen aina kironnut niitä sen takia. Ne näyttävät hassuilta pitkinä (lue: pitkähköinä, sillä ne eivät kasva erittäin pitkiksi...) juuri sen takia, että ne ovat niin ohuet ja lyhyinä pitäminen maksaa maltaita. Laskeskelin pari päivää sitten, että jos haluaisin hiusteni olevan koko ajan sellaisessa kivassa  lyhyessä mallissaan, siihen menisi vuodessa 230-240 euroa. Liian kallista minun makuuni. Nyt pidän hiuksiani sellaisessa lyhyen ja puolipitkän välimuodossa ja yritän jaksaa joka aamu nousta tarpeeksi aikaisin, jotta ehdin mahd. pestä ne, ja tupeerata ja laittaa lakkaa. Muuten hiukseni eivät pysy irti päänahasta. Ja lisäksi hiuksissani on se ongelma, että vaikka pesisin ne edellisenä iltana, ne näyttävät aamulla likaisilta, vaikka ne eivät ole likaiset.
Värjätä en halua kauhean usein enkä ollenkaan kestovärillä, sillä se tuhoaa jo ennestään huonolaatuiset hiukseni. Olen pari kertaa värjännyt hiukseni kevytvärillä kuparinvärisiksi, muutaman kerran punaruskeiksi ja kerran yrittänyt tasata hiusteni vaaleanruskeansekalaista väriä (jossa on myös hieman punaista) vaaleaksi. Olen kuitenkin nyt aika pitkään tyytynyt ihan omaan hiustenväriin ja keskittynyt niiden laittamiseen muilla keinoin.
Äitini en anna leikata hiuksiani, sillä hän on erittäin huono siinä. Kampaajalla siis käyn, jos leikkautan.
Kaksimielisyys ei ole pahe...päinvastoin!

Poissa Damatris

• seonnut
  • Vuotislainen
  • Vain nerot hallitsevat kaaoksen!
« Vastaus #56 : Syyskuu 18, 2007, 18:19:13 »
Itsellänikin on varsin ohuet hiukset, mutta se ei ole pahemmin haitannut. Ne yltävät lapaluun puoleenväliin ja ovat leikattu kerroksittain. Lyhyimmät suortuvat ovat noin 10-15cm pitkiä ja tälläisellä mallilla ne näyttvät jopa paksummilta! Otsahiukset pitenevät kohti vasenta silmää niin, että oikealta se on noin kulmakarvaan asti ja vasemmalta se menee hieman silmän alle, jos sen vetäisi suoraksi, mutta harjaan sen latvat aina pois silmältä. Yleensä pidän hiuksiani auki, (kuka on laiska) mutta saatan vetäistä ne myös ponnarille tai saparoille. Tai kuten nykyään epämääräiselle sykerölle sellaisen pitkän pinnin avulla. Tänään tosin oli sivulle kaartuva letti, jonka yksi kaverini teki koulussa.

Hiuksiani ei ole koskaan värjätty enkä välttämättä tule värjäämäänkään niitä, sillä pidän luonnolllisesta väristäni. Se on aikalailla kultaiseen vivahtava blondi. Ei kovin vaalea, mutta ei ruskeakaan. Äitini sanoo sitä aika harvinaisen väriseksi, mutta itse en kyllä sitä pidä mitenkään erikoisena. X)
Lievää permanenttia olin ajatellut, mutta en sitten uskaltanutkaan ottaa sitä vaikka kiharat näyttävätkin ihan näteiltä päässäni. Sormikiharoilla ja sykeröillä on niitä tullut kokeiltua. Lisäksi olen niin laiska laittamaan hiuksiani, että jokapäiväinen (pieni) tuhtaaminen ei houkutellut. Minulle riittää se, että pitää pestä hiukset joka päivä. Ne rasvoittuvat valtavan nopeasti. Mutta onneksi ne ovat muuten todella hyväkuntoiset. Hoitoainettakaan ei tarvitse käyttää päivittäin.
Sing me a song of seas and sun, chant me a spell of ice and fire

Poissa Bona

• Mrs. Sarcasm
  • Vuotislainen
« Vastaus #57 : Marraskuu 14, 2007, 13:48:30 »
Kampaajalla olen käynyt kerran, mutta.. tuskin käyn enää (ellen sitten mihinkään erikoiseen tarvitse jotain kampausta). Ei sillä että en olisi tyytyväinen tulokseen, mutta sen minkä se nainen teki, olisin voinut tehdä itsekkin, ja halvemmalla. Yleensä leikkaan itse kotona, ja värjään, kuten jo mainitsinkin.

Luonnollista hiusten väriäni en enää oikein tiedä, mutta kait se jokin vaalea on. Nyt on siis sellainen tummanpunainen väri päässä. Sellaista Swartzkopfin (menikö oikein?) Brilliantia. Todella hyvin on tarttunut hiuksiini.
Aloitin joskus kymmen-vuotiaana värjäämään hiuksiani ja olen tyytyväinen tuloksiin, ja aion siis värjätä jatkossakin. Koitin ensin meripihkan värisellä, ja koitin jopa violettiakin, mutta loppujen lopuksi parhaiten passaa punainen. Ja nyt omistan sellaiset keskipitkät hiukset (pidemmät oli ennen, silloin pienenä, mutta halusin lyhyemmiksi. Nyt haluan vain takaisin pitkät). Permanenttiä kokeilin, kun hiukset niin lattanat olivat noin kolme vuotta sitten, ja vieläkin hiukset ovat aika tuuheat sen käsittelyn jälkeen.

En käytä minkään sortin lakkaa tai muutakaan yleensä, koska hiukset vain tuntuu likaisilta ja ne kuivuu helpommin, ainakin itselläni. Itselläni kun on välillä hyvin kuivat ja välillä hyvin "rasvaiset" hiukset, on hieman hankalaa valita shampoot ja sun muut, mutta kerran kokeiltiin miulle, kun oli hirmuisen kuolleet korput nuo hiukset, öljyhoitoa. Tai siis, muovipussiin (läpinäkyvään, sellaiseen pieneen) laitettiin kasvisöljyä, ja upotettiin latvat sinne. Sitten hierottiin niitä siellä, ja pestiin pois. Hiukset olivat kuin auringonvalossa olisivat kylpeneet, mutta eivät kuitenkaan olleet öljyiset. Kannattaa siis kokeilla jos on kuivat latvat!

Jos haluaa hiukset ainakin hieman tuuhemmiksi, kannattaa kokeilla talkkia! Olen kuullut että jos hiuksien, ihan siihen juuriin "töpöttää" (voi mikä sana :D), hieroo siis sormenpäillä, talkkia ja hieroo hiuksia ylöspäin ne ja laittaa lakkaa päälle, niin ne kuulemma pysyy todella hienosti tuuheena. Itse en ole kokeillut mutta eräs ystävistäni on. Hän sanoi että tuntui vain hieman likaiselta kun oli sitä talkkia päässä, mutta oli tyytyväinen tulokseen. Kampaajat kuulemma käyttävät tätä tapaa.

Mutta siinä oli omat tapani.. ja muutamia muitakin tapoja. Toivottavasti noita ei ollut jo aiemmin kirjoitettuna, kun en ole selannut kaikkia läpi.. :D

~Bona~
Kaikki slash kelpaa minulle. Paitsi ei Remus/Sirius..

Poissa Tuulikeiju

• Vuotislainen
« Vastaus #58 : Marraskuu 14, 2007, 15:44:51 »
Itsessäni pidän varmaan hiuksistani eniten. Sellaiset kuparinpunaiset, paksut ja kiharat. Tuntemattomat ihmiset tulee kadulla joskus päivittelemään, että voi kuinka sulla on ihanat hiukset. Kerran värjäsin ne ruskeiksi / mustiksi, eikä lopputulos oikein miellyttänyt, joten siitä kerrasta opin. Onneksi ei mennyt oma väripigmentti.

Ensimmäisen kerran kävin parturissa varmaan joskus 10-vuotiaana. Nyt käyn ehkä puolen vuoden välein tai harvemmin ja viimeiseen käyntiin olen tosi tyytyväinen. Hiusten leikkaus ja värjäys maksoi parturillani vain 30e. Siis VAIN 30e kokonaisuudessaan ja se parturi on vielä hyvä. Kerran olen tosin parturia joutunut vaihtamaan, kun entinen parturi aina suoristi hiukseni, kun olin joskus kauan - KAUAN - sitten sanonut, että haluaisin suorat hiukset, enkä sitten jaksanut ruveta sanomaan, että älä suorista, kun oli niin tohkeissaan, kun muisti. Hmm.. olisi molemmilta säästynyt aikaa, mutta ei vain saanut suuta auki. Niin, ja kerran kun äiti soitti minulle parturin (samaan paikkaan, missä itse aina käy ja missä ennen kävin) niin loppu tuloksen voi varmaan kuvitella. Muistan katsoneeni kauhuissani kun suortuvat tippuivat lattialle ja miettineeni, ettei minusta enää ihmisen näköistä saa. Minä pyysin lyhentämään vähän ja ohentamaan, mutta tämä menee ja KYNII PÄÄNI oikein kunnolla. Sain samanlaisen kampauksen kuin äidilläni ja koska tämä on keski-ikäinen rouva, niin sen voi sitten vain kuvitella. Sain kärsiä seuraavat pari vuotta lyhyistä ja entistä kiharammista hiuksista - kiharat on nyt hyvät, mutta kun hiukset on lyhyet, ne oli ihan kamalat.

Ennen en käyttänyt mitään hoitoaineita, vain sellaista kosteuttavaa shampoota kemiallisesti käsitellyille hiuksille, jos en muuta sattunut löytämään. Nykyisin kyllä käytän hoitoaineita ja hyvässä kunnossa ovat. Itse en jaksa sen enempiä hiusten kanssa väkrätä - ovat sitten sen näköiset kuin ovat, vaikka suoristusraudan olen ostanut ja sitä osaan käyttää. Pysyy ainakin hiukset hyväkuntoisina, ettei kuivu (tai eihän ne kuivu, vaikka käyttäisi suoristusrautaa, jos käyttää niitä ihme tököttejä, jota parturit aina hiuksiin tökkii, mutta kun en sellaisia omista, niin annan asian olla).
It's easier not to do things than left them undone.

Poissa Emzzie

• positiivari
  • Vuotislainen
« Vastaus #59 : Marraskuu 15, 2007, 14:40:15 »
  Itse käyn aika harvoin kampaajalla sillä en jaksaisi tuhlata rahaa kauneuden hoitoon. Parhaat tulokset olen kuitenkin saanut oppilastyönä Oppivat kädet -liikkeessä. Siellä se on halpaa ja opettaja valvoo edistymistä koko ajan.

Kamalin kampaamo kokemukseni oli päivää ennen yläkoulun päättäjäisiäni 2006. Menin uuteen yksityiseen kampaamoon lähellä kotiani. Kampaaja ei puhunut pahemmin suomea mutta yritin parhaani mukaan selittää mitä halusin. Mies otti opaskirjan esiin ja alkoi leikata hiuksiani. Olin pyytänyt että hän ohentaisi mutta säilyttäisi pituuden. Lopputulos oli se, että hän oli leikannut hiukseni lyhyiksi muttei ohentanut ollenkaan ja näytin siltä kuin päässäni olisi ollut karvainen kypärä. Yritin hymyillä ja maksoin työstä. Juoksin kotiin huppu päässä ja itku kurkussa. Onneksi äiti onnistui pelastamaan hiukseni ohentamalla ja leikkaamalla niitä lisää kotona.
Oot söpö! <3
^^

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #60 : Marraskuu 15, 2007, 15:40:57 »
Enpä kovin usein käy kampaajalla. Suotta maksan 30 e siitä, että joku tasoittelee latvojani. Kun en ole edes aikeissa lyhentää hiuksiani tai leikkauttaa jotain uutta muotoa. Pidän pitkistä, luonnonkiharoista hiuksistani ihan näin. Kotona aina silloin tällöin tasailen latvoja ja leikkaan mahdollisia kaksihaaraisia. En tarvitse siihen kampaajan apua.

Pari kertaa joskus aikoja sitten olen pyytänyt kampaajalla tietynlaista muotoa, ja aina saanut pettyä. Jotenkaan en millän saa, vaikka kuvia näyttäisin, kampaajan päähän samoja ajatuksia, joita minulla on. Kamalinta oli joskus, kun minulla oli juuri hartioihin asti ulottuvat hiukset ja menin tasaamaan latvoja kampaajalle. No, sanoin, että vain pari senttiä korkeintaan pois, ja lopputulos oli se, että pituutta oli lähtenyt 10 cm. Kotona itkin monta päivää, sillä hiukseni olivat (ja ovat edelleen) todella tärkeät minulle. Onneksi ne pian kasvoivat takaisin, ja siitä lähtien kyseiset operaatiot on tehty kotona.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

daikei

• Ankeuttaja
« Vastaus #61 : Joulukuu 09, 2007, 18:07:01 »
Käyn kampaajalla joka kuukausi, mutta käsittelyt vaihtelevat. Joka toinen kerta tehdään kunnon käsittely ja muulloin sitten lähinnä kirkastetaan punaisia kohtia eli otsatukkaa ja raitoja. Otsatukkaani pitää hieman tasoittaa välillä, mutta yllättävän harvoin. Nytkin on menossa toka kuukausi ilman leikkausta. Latvoista otetaan lähinnä huonoja latvoja jonkun sentin verran.

Penskana kävin isäni kaverin vaimon luona tasoittamassa polkkatukkaani sekä otsatukkaa. Sen jälkeen kävin parilla eri kampaajalla joista en kauheasti muista kun ei hiuksilleni silloin tehty kuin tasoittelua.Värjäsin ensimmäistä kertaa hiukseni joskus viidennellä-kuudennella kuparilla sävyllä. Siskoni toimi värjääjänä ja ihan kivat niistä tuli. Silloin myös jo silloin pitkiksi kasvaneet kutrit leikattiin juuri ja juuri olkapäitä hipoviksi. Siitä alkoikin sitten operaatio tehdään hiuksistani punaiset eikä tulosta syntynyt. Pidin silti hiuksistani.
Vuonna 2006 kesällä menin äitini kanssa kampaajalle värjäämään hiuksiani ja väreiksi tulivat oranssi otsatukka sekä raidat ja muuten ruskeaa. Oranssi-ruskea linja säilyi kauan mitä nyt sävyt vaihtelivat kummassakin värissä. Vaihtaessani kampaajaa erään epäonnistumisen jälkeen muutin ruskeat selvästi tummiksi ja oranssin kirkkaan punaiseksi. Samalla myös otsatukkani sai vinon leikkauksen.

Nykyään hiukseni ovat ruskeat punaisilla raidoilla, otsatukkani sivussa on myös yksi raita. Käytän kampaamotuotteita hiuksissani koska föönaan paljon ja käytän välillä suoristusraitaa. Lisäksi suihkun jälkeen hiukseni ovat uskomaton takkupesäke.

Poissa Erizza

• Vuotislainen
  • diibadaabafggh
« Vastaus #62 : Huhtikuu 05, 2008, 15:17:03 »
En käy kampaajalla, koska se on kallista ja osaan laittaa hiukset itsekin. No, kerran kävin kampaajalla leikkuuttamassa tukkani. Eipä ollut erityistä. Otin kavarini kanssa silloin samanlaisen kampausen, ja kun tajusin, että kaverilleni kampaus kävi paremmin, alkoi minua nolottaa, ärsyttää ja hävettää. Silloin kampaajalle upposi alle 50, oliko 30 euroa. Kampaajan on mielestäni osattava hyvin työnsä.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #63 : Huhtikuu 05, 2008, 20:07:24 »
Juu, kyllä minä käyn kampaajalla säännöllisen epäsäännöllisesti. Viimeksi taisin olla joulun jälkeen ja tukka rehottaa taas niin, että tilasin eilen ajan maanantaiksi. Olen jo jonkun aikaa tavoitellut vähän rokahtavampaa ulkonäköä hiuksilleni, mutta toisaalta en oikein koskaan uskalla tai vain saa sanottua, millaisen kampauksen oikeastaan haluaisin. Olenkin miettinyt, että nyt seuraavalla kerralla pitää oikein kunnolla painottaa, että lettini saa näyttää epäsymmetriseltä ja rajulta. Tällä hetkellä hiukseni ovat suhteellisen lyhyet ja jotain punaista väriä niissä yrittää olla. Tosin tuo väri on jo päässyt haalistumaan ja näyttää enemmänkin kellertävältä. Vastaleikattuna ja -värjättynä hiukseni näyttivät kyllä aivan mielettömän hyviltä.

Minä tykkäisin hirveästi, jos voisin pitää pitkää tukkaa. Olen kuitenkin jo aikaa sitten hyväksynyt sen karun tosiasian, ettei pitkät hiukset sovi minulle yhtään. Toiseksi tukkani on muutenkin tosi paksu - hirvittää muistellakin sitä kuumuutta, josta päänahkani ja niskani ennen muinoin kärsi, kun minulla oli vielä pitempi tukka. Ja se shamppoon määrä, joka pitkän tukan pesuun menee... Mieluummin pidän hiukseni lyhyinä.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Vetehinen

• Ankeuttaja
« Vastaus #64 : Huhtikuu 08, 2008, 15:25:05 »
En ole koskaan käynnyt kampaajalla. Ei ole vaan tarvinnu. Äiti värjää miun hiukset ja leikkaa latvoista huonot pois. Muuta erikoista miun hiukset ei tarvi. Mutta olen aivan hullaantunut erilaisiin hoitoaineisiin! Niitä ei voi olla liikaa! Nytkin taitaa olla kolme-neljä erilaista hoitoainetta (Pantene Pro-V). Ainoat hiustenhoitotuotteet joita käytän on shampoo ja hoitoaine, mitään lakkoja tai geeliä en tarvi.

Lainaus
Mitä mieltä olette, kotivärjäys vs. kampaajalla käynti?
Noh, aina olen värjännyt kotona by äiti ja aina on onnistunut ja on tullu väri mitä oon halunnu. Kampaajalla käynti vain hiusten värjäämiseksi on minusta hiukkasen tyhmää... Jos nyt ottaa joitain raitoja niin sitten...
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 10, 2008, 07:33:51 kirjoittanut Vetehinen »

Katariina

• Ankeuttaja
« Vastaus #65 : Huhtikuu 08, 2008, 20:29:52 »
Mä olen niin varma, että mä mokaisin kotivärjäyksen totaalisesti, että jos on aikeissa ottaa kestoväri menen kampaajalle enkä edes yritä värjätä itse. Mitä mieltä olette, kotivärjäys vs. kampaajalla käynti? Mulla oli sellanen käsitys, että ammoniakittomia värejä on nykyään aika paljon, mutta ilmeisesti melkein kaikissa väreissä on ammoniakkia?
Mulla on joskus käynyt parempi ja joskus huonompi tuuri kampaajien kanssa. Mun mielestä kampaajalla pitää olla sen verran ammattitaitoa että näkee mikä sopii toiselle, mulle on monta kertaa leikattu huono malli kun mulla ei ole ollut mitään kuvaa tai sellaista vaan oon koittanut vaan selittää mitä haluan. Lisäksi kun mulla on oikeesti paksu ja luonnonkihara hius, niin jos kampaaja ei tajua miten se käyttäytyy vaikka leikattaessa kerroksittain niin ei hyvä. Kannattaa ottaa mallikuva mukaan siitä pituudesta/väristä minkä haluaa, helpottaa huomattavasti.
Mutta nyt kävi hyvä tuuri, kävin just tänään pätkäsemässä hiuksia, joku parikyt senttiä noista lähti :) huikeeta.

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #66 : Huhtikuu 08, 2008, 21:19:07 »
Mitä mieltä olette, kotivärjäys vs. kampaajalla käynti?

Kyllä minä mieluummin tukkani värjäytän ihan ammattilaisen toimesta kuin itse menen säätämään. Muutaman kerran on kotona päätäni värjätty vähän erilaisin tuloksin. Joskus tuli ihan hyvännäköistä jälkeä, mutta pari kertaa meni aika hienosti päin prinkkalaa ja päänahka oli pitkään ihan hirveässä kunnossa. Minulta ei ole varmaan koskaan lähtenyt niin paljon hiuksia kuin silloin, enkä kyllä sen jälkeen ole kotona värjäillyt. Kampaajat ainakin tietävät, mitä tekevät ja jälkikin on  yleensä hyvän näköistä. En minä sitä sano, etteikö kotonakin voisi saada ihan hyviäkin tuloksia, varsinkin jos touhuun on tottunut. Luotan vain silti enemmän ammattilaisen taitoihin.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #67 : Huhtikuu 09, 2008, 19:46:25 »
Minä itse suosin melkein aina kaupan värejä. En edes muista milloin olen viimeksi ollut kampaajalla värjäämässä hiuksiani. Kampaajalla lähinnä käyn leikkaamassa hiukseni kun sitä ei oikein kukaan kotonani osaa tehdä ja tuleehan niistä paljon siistimmät kun ammattilainen leikkaa ne, tosin latvoja äiti aina välillä leikkaa. Värjääminen kampaajalla on aivan liian kallista minun kukkarolleni leikkaaminen + värjäys minun hiukselleni maksaa 70 euroa joten on varmaan enemmän kuin ymmärettävää etten halua sellaista summaa maksaa ilman jotain pakottavaa tarvetta. En muista mitä pelkkä värjäys on, sekin on jotain 50 euroa. Kaupan värit kun maksavat hintahaitarilla 10-16 euroa niin ei yleensä ole kahta kysymystäkään kumman valitsen.
Värien lopputulos on sitten kyllä aina välillä ollut aika kyseenalainen, välillä ottamani väri on ollut pissankeltainen, välillä on tullut jotain harmaita raitoja päähäni joskus se oli rusehtava, toisinaan oranssi, mutta useimmiten väri on kuitenkin ollut ihan ok. Kyllä minä olen tähän saakka selvinnyt kaupanväreillä ja toivottavasti selviän jatkossakin, voisi tulla aika kalliiksi värjätä kampaajallalla juurikasvua aina kun sitä ilmestyy.
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Erizza

• Vuotislainen
  • diibadaabafggh
« Vastaus #68 : Huhtikuu 10, 2008, 14:47:06 »
Värien lopputulos on sitten kyllä aina välillä ollut aika kyseenalainen, välillä ottamani väri on ollut pissankeltainen, välillä on tullut jotain harmaita raitoja päähäni joskus se oli rusehtava, toisinaan oranssi, mutta useimmiten väri on kuitenkin ollut ihan ok. Kyllä minä olen tähän saakka selvinnyt kaupanväreillä ja toivottavasti selviän jatkossakin, voisi tulla aika kalliiksi värjätä kampaajallalla juurikasvua aina kun sitä ilmestyy.

Itse värjäisin ammattilaisella hiukseni... Itse en kyllä voisi taata lopputulosta hienoksi.

Minä en ole värjännyt hiuksiani ikinä, joten nyt pari kysymyystä siitä;
Onko väri myrkyllistä? Haisevatko värjätyt hiukset? Kuinka nopeasti väri kuluu pois?
Heh. Itse haluaisin värjätä hiukseni, vaan sitä mietin että jos sitten vähän myöhemmin se värjäys kaaduttaa...

Vetehinen

• Ankeuttaja
« Vastaus #69 : Huhtikuu 10, 2008, 15:21:32 »
Onko väri myrkyllistä? Haisevatko värjätyt hiukset? Kuinka nopeasti väri kuluu pois?

En nyt tiedä kunnolla miten myrkyllisiä värit ovat ja kannatankin että tekee ihotestin ennen kuin alkaa värjätä hiuksiaan. Värjätyt hiukset eivät minusta "haise" enemmänkin tuoksuvat voimakkaalle ja tuoksu kyllä lähtee pois pesemällä hiuksiaan ja värin pois lähtö riippuu väristä. Minulla on nyt sinimustat joka ei lähde kulumallakaan pois kun taas violetti lähti muutamassa viikossa ja alkoi muistuttamaan ruskeaa. Kaikki ns. shokkivärit lähtevät muutamassa viikossa. Ja tietenkin riippuu värjääkö kestolla vai väliaikaisella värillä. Tälläisiä kokemuksia minulla ainakin on.

//Jessie korjasi lainauksen oikein.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 10, 2008, 19:34:41 kirjoittanut Jessie »

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #70 : Huhtikuu 10, 2008, 19:05:06 »

En nyt tiedä kunnolla miten myrkyllisiä värit ovat ja kannatankin että tekee ihotestin ennen kuin alkaa värjätä hiuksiaan. Värjätyt hiukset eivät minusta "haise" enemmänkin tuoksuvat voimakkaalle ja tuoksu kyllä lähtee pois pesemällä hiuksiaan ja värin pois lähtö riippuu väristä. Minulla on nyt sinimustat joka ei lähde kulumallakaan pois kun taas violetti lähti muutamassa viikossa ja alkoi muistuttamaan ruskeaa. Kaikki ns. shokkivärit lähtevät muutamassa viikossa. Ja tietenkin riippuu värjääkö kestolla vai väliaikaisella värillä. Tälläisiä kokemuksia minulla ainakin on.

Suurin piirtein näin. Kestovärit pysyvät ties miten kauan, mutta shokkivärit tosiaan eivät ole erityisen pitkäikäisiä. Tosin itse värjäytin vähäsen päätäni tuossa maanantaina (tuommoinen todella upean näköinen pinkki raita,vähän punaista mukana) ja kampaaja pisti mukaan hoitoainetta, jonka avulla raidan pitäisi pysyä oikean sävyisenä pitemmän aikaa kuin vain sen muutaman viikon. Suurin piirtein samassa kohdassa minulla oli punainen raita, jonka laitatin joulun jälkeen, mutta nyt maalis-huhtikuussa se alkoi olla jo sellainen omituisen kellertävä. Eli ei se väri täysin kadonnut, mutta haalistui kyllä huomattavasti alkuperäisestä. En ole ihan varma noista kestoväreistä (yleensä ne kaupasta ostetut on kyllä kamalan hajuisia), mutta tämä kyseinen päähäni laitettu shokkiväri tuoksui aivan mielettömän hyvältä ja teki melkein pahaa, kun piti sitten pestä tukka. Ja kyllähän sitä väriä lähti vähän jo ensimmäisellä pesulla. Värien myrkyllisyydestä en tiedä - ainahan allergisen reaktion mahdollisuus on olemassa, kun käsitellään sellaisia kemikaalipommeja (kiinnostaisi kyllä tietää, millainen pitkäaikaisvaikutus hiusten värjäämisellä on), joten kannattaa testata ne värit ennen kuin alkaa itse mitään säätämään. Minulla ei onneksi ole koskaan ollut minkäänlaisia ongelmia väriaineiden kanssa.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #71 : Huhtikuu 10, 2008, 19:13:39 »
Haluaisin värjätä hiukseni mustiksi kotona, mutta se ei ole ainakaan vielä onnistunut, sillä kokeilin eräällä värillä, mutta hiuksistani tuli vain astetta tummemmat (vaikka paketissa luvattiin mustaa, ja katsoi sivusta vielä, että värjäiskö se hiukseni mustiksi... kyllä olisi pitänyt.) Annoin aineen olla hiuksissani hiukan yliaikaakin, mutta silti tulos oli tuo :P Minulla on siis aika tumman ruskeat hiukset, joten osaisiko joku suositella hyvää mustaa väriä?
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Rei Shimohira

• Nosferatu
  • Vuotislainen
  • Libera me domine.
« Vastaus #72 : Huhtikuu 10, 2008, 21:19:22 »
Minulla on siis aika tumman ruskeat hiukset, joten osaisiko joku suositella hyvää mustaa väriä?
Itse käytin sen kolmen-neljän vuoden aikana kun tukkaani mustaksi värjäilin enimmäkseen Schwarzkopfin Liveä, joka toimi varsin hyvin, vaikka luonnollinen hiusvärini on n. maantienruskea. En huomannut sen haalistuvan ollenkaan, värjäsin ehkä puolentoista kuukauden välein, ja se pysyi koko sen ajan hyvänä (lukuun ottamatta ehkä latvoja, jotka tapoin vahingossa rutikuiviksi, mutta se oli täysin oma vikani). Lähti jopa varsin sutjakkaasti poiskin, kun kampaaja teki värinpoiston, vaikka olin yleensä laiskuuksissani läntännyt värin kerralla latvoihin asti.

Hiukseni ovat nykyään punaiset, veikkaisin viininpunaiset tai jotain muuta tummaa mutta suhteellisen kirkasta, kylmää sävyä. Se vaati värinpoiston ja kampaajalla värjäyksen, sitten jotain Liven punaista ja Directionsin shokkiväri vielä. Nyt värjäsin tosin pelkällä Livellä, koska kyllästyin siihen, että suihkun jälkeen pyyhe, kaakelit, seinät sekä värjäyksen jälkeen myös naama ovat kirkkaan pinkit. Onko jollain kokemusta, ovatko kaikki Directionsin sävyt sellaisia, vai välttyisinkö suuremmilta vahingoilta käyttämällä jotain muuta sävyä kuin Rose Rediä?

Niin ja miksei Suomesta saa Schwarzkopfin Brillance-sarjaa? ._. Siinä näyttäisi olevan ihastuttavan kirkas violetti ja Schwarzkopf toimii yleensä minulla, mutta en ole ainakaan vielä onnistunut löytämään yhtään Brillance-väriä.

Fanitaidettani

Stan

• Ankeuttaja
« Vastaus #73 : Huhtikuu 11, 2008, 20:54:38 »
En oo koskaan värjänny hiuksiani, mut nyt on oikeesti (kiitos dawid bowien! :D) alkanu kiinnostaa hiusten värjääminen oransseiks. Siis sellasiks tulenoransseiks! mä en yhtään tiiä et sopisko ne hiukset mulle ihan oikeesti, mutta kun mietin niin oikeestaan kyl mä ne osaisin itelleni kuvitella. Ainut vaan että pitää saada suostuteltua äiti ja miettiä vielä et tekisinkö sen ihan varmasti katumatta jälkikäteen. Mut äidin suostuttelun ei pitäs olla ongelma, koska se itekki värjää hiuksiansa välillä, joten miksipä en minäkin?

Poissa Berúthien

• Buffster
  • Vuotislainen
« Vastaus #74 : Huhtikuu 11, 2008, 23:26:01 »
Minulla on siis aika tumman ruskeat hiukset, joten osaisiko joku suositella hyvää mustaa väriä?
Jos haluat tosiaan kestomustat hiukset niin en luulisi että noissa kaupan väreissä on juurikaan suuria eroja, kun vaan pidät ohjeissa vaaditun ajan niin pitäsi kyllä pysyä haalistumattomana. Itse värjäsin kolmen vuoden ajan maantienharmaita kutrejani mustalla ja kolusin läpi kaikki kaupan mustat kestovärit, ilman että olisin huomannut niissä olevan mitään suuria eroa. Korkeintaan erot tulee esille siinä värjäyksessä, joitan on helpompi levittää, mutta pysyvyys oli ainakin oman kokemukseni mukaan aika pitkälti samaa kaikissa kestoväreissä, halvimmasta kalleimpaan. Latvatkin pysyi hyvässä kunnossa kun tarvitsi värjätä juuria vaan parin kuukauden välein.

Mustan jälkeen irrottelin vuoden ajan kokeilemalla kaikkia värejä sinisestä ja vihreästä alkaen. Tällä hetkellä menossa pinkki. Shokkiväreistäkin saa hyvin kestäviä kun pitää väriä päässä kolmen, neljän tunnin ajan. Toki se vähän haalistuu, mutta ei tosiaan tarvitse olla värjäämässä kuin ehkä kolmen viikon välein maksimissaan, kun alla on värinpoisto.
This is either madness... or brilliance.