Kirjoittaja Aihe: Kampaamot ja parturit (ja hiukset yleensäkin)  (Luettu 28709 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Kampaamot
« Vastaus #25 : Heinäkuu 14, 2007, 18:21:27 »
Omat hiukseni ovat sellaiset, että jollei äitini minua kampaajalle patistaisi, niin hiukseni vain kasvaisivat. Usein minulla on samanlainen kampaus, mulla on vähän sellainen tyyli, että tukka on miten tahtoo (paitsi jos on ihan kaamean näköinen) :3

Kampaamolla käynti maksaa usein vähän yli 20e, mutta jos käyt jossain oikein hienossa paikassa niin maksu kohoaa jo yli 25e, vaikka oliskin vain vähän leikattu lyhyemmiksi, ja mitä kaikkea muuta ne nyt sitten hiuksillesi tekevät. Minun on aina ollut kamalan vaikea päättää, että miten ne hiukset sitten leikataan. Annettaisiin kasvaa vaan, ja sitten kun alkaa näyttää peikolta, niin kiidätetään kampaajalle x3 Itseltäni on värjätty kampaamossa hiukset kerran, ja maksoi varmaankin jotain 60-80e.

Lainaus käyttäjältä:  Huhutar
Mää olen yleensä hirveän kova puhumaan, mutta en mää kampaajille tykkää jutustella.
Kuin en minäkään. Jos sellaset keskustelut "Minkäs ikäinen olet?" "13", "Menetkö yläasteelle?" "Joo." Ja siihen se keskutelu lopahtaa. Harmikseni, en kyllä osaa sinulle suositella mitään kampaamoa Helsingistä :3
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Kuromeru

• Vuotislainen
« Vastaus #26 : Heinäkuu 14, 2007, 19:12:22 »
Kampaajalla minäkin käyn aina, koska ei meillä kukaan osaa hiuksia leikata ja itse olen pilannut etuhiukseni ja liian monta kertaa itse leikkaamalla (yleensä leikkaan liian lyhyet tai kamalan potan). Lähikampaajalla leikkaus ei taida maksaa kuin 12e korkeintaan, mutta olen siellä raiskannut hiukseni liian monta kertaa etten viitsisi sinne mennä leikkauttamaan hiuksiani. :< Esimerkkinä voisin sanoa, että halusin joskus nakki ja makkara sivuotsiksen ni kampaaja leikkasi sellaisen tosi jyrkän sivuotsiksen mikä näytti ihan hirveältä + se oli kokoajan pystyssä koska minulla oli ollut sitä ennen hiukset monta vuotta ilmat otsista. Tuo edellinen tilanne oli ehkä enemmänkin oma vikani koska oli niin nuori en osannut koertoa kampaajalle oikein mitä halusin, mutta tehty mikä tehty. :'D

Nykyään käyn aina Salon hairlekiinissa leikkauttamassa/värjäämässä hiukseni (yleensä tyvikasvu poies + hiusten leikkuu takaisin 'muotoon') koska äitini on niin vampo, ettei edes suostu kokeilemaan hiusteni värjäystä. Isekkään en saa tyvikasvua värjättyä helpolla poies, koska mulla on kaksiväriset hiukset. Hintaa kertyy kerralta hairlekiinissa joku vähän päälle 80e. >O Täytyy käydä testaamassa tossa lähipaikkakunnan kampaamoa missä kävin tetissäkin, koska siellä oli ainakin puolta halvemmat hinnat.

Minäkään en tykkää jutustella kampaajan kanssa, ne kysyy aina tyhmii kysymyksiä juuri tyyliin 'missäs käyt koulua, aijaa misä se on en oo kuulukkaan. >8O'. Yleensä luen lehtiä kokoajan, koska minun kampaajat istunnot kestävät melkein kolme tuntia aina.

Väruma

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Heinäkuu 15, 2007, 18:06:54 »
Olen käynyt elämäni aikana 2 kertaa kampaajalla. Kerran kävin vähän alle vuosi sitten ja toisen kerran kävin noin kuukausi sitten. Aikaisemmin kun kävin, leikkautin hiuksiani vähän kerroksittain. Se tuli maksamaan 30 euroa. Nyt vähän aikaa sitten kävin tässä meidän lähellä olevalla kotikampaajalla. Se osoittautui halvaksi, leikkautin otsatukan ja taas kerroksittain. Se maksoi vain 15 euroa. Tämä kampaaja osasi myös leikata erittäin hyvin!

Valaria

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Heinäkuu 15, 2007, 19:48:57 »
Minä käyn kampaajalla joka kuukausi. Leikkautan joka kerran otsista ja tasailen latvoja about joka toinen kuukausi tai harvemminkin. Kampaamokäynti on aina alle 20 euroa, sillä minulle leikattava malli on niin perus kuin vaan voi olla: vähän revitty ohimoille pitenevä keskiotsis, revityt latvat ja pituutta sinne vyötärölle asti. :) Hiukseni kuitenkin näyttävät hyviltä näin yksinkertaisesta mallista huolimatta - ovat hyväkuntoiset ja silkkiset kampaamotuotteiden ansiosta ja melko tuuheatkin. Säästän huomattavasti kun värjäilen hiuksia itse - kevytvärjäys mustanruskealla kevytvärillä joka kuukausi.
Viimeksi kävin uudella kampaajalla kun vakkarikampaaja oli jollain loman tapasella. Tämä vakkari on meidän entinen naapuri, sellainen keski-ikäinen nainen. Taidan suosiolla vaihtaa kampaajaa kun uusi vaikutti paljon paremmalta. Hän osasi leikata otsiksenikin paljon ohuemmaksi.

Poissa pöllö

• <3 pulu
  • Vuotislainen
« Vastaus #29 : Heinäkuu 15, 2007, 22:56:00 »
Vihaan, siis todellakin vihaan kampaamoita. Tai siis minusta on mukavaa ja kamalan unettavaa istua semmoisessa tuolissa viitta sylissä ja kampaaja näpertää hiuksien kanssa ja itse vain tuijottaa peilistä. Se on ihan mukavaa mutta kaikki muu sitten ei. En ole käynyt kampaajalla elämässäni kovin usein. Pienempänä joskus äiti varasi aika säännöllisesti kampaamo ajan, aina ehkäpä kerran tai pari vuodessa, mutta sitten se rupesi lipsumaan... minulla oli ainakin neljä vuotta väliä edelliseen kampaamokäyntiin, kun nyt pari viikkoa sitten kävin. Hiuksistani oli tullut jo melkein vitsi joukkueeni keskuudessa. Kaikki kampaukset piti suunnitella niin että minunkin hiukset toimivat. Nyt kun kävin kampaajalla, sanoin ronskisti että viisitoista senttiä pois pisimmistä hiuksista. Se ei ole paljon koska minulla tätä paksua ja pitkää hiusta löytyy. Noh, se ihana kampaajatäti innostui ja nips naps se leikkeli ja jutteli. Pisimmistä hiuksista lähti ehkä se viisitoista senttiä, mutta niitä oli ehkä kaksi. Lyhyimmät hiukseni eivät ihan vielä yllä edes ponnarille kunnolla. Olen ihan tyytyväinen toisaalta, mutta järkyttynyt. Lähinnä olen pelännyt joukkuelaisteni reaktioita. Ja ainakin ne joita olen kaupungilla nähnyt, ovat kaikki tokaisseet jotakin hevosen hännästäni tai ruoskastani, jonka olen yhtäkkiä hukannut.

Mutta kuten sanoin, en pidä kampaamokäynneistä. Ensimmäinen ongelma on ajanvaraus. En saa sitä millään aikaiseksi. Minusta se on niin lopullista. Seuraava ongelma on mitä hiuksille pitäisi tehdä. En osaa millään päättää. Nytkin kampaaja melkein päätti puolestani. Viimeinen ongelma on itse kampaajalle meno ja siellä oleminen. Tunnen itseni niin ahdistuneeksi ja tekee mieli muuttua siiliksi ja mennä pieneksi palloksi. En tykkää. Toisaalta, en tykkää rokotuksistakaan, mutta ne pitää ottaa ja sitten ollaan tyytyväisiä ja hyvävointisia...
syön sun pään.

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #30 : Heinäkuu 16, 2007, 18:38:26 »
Käyn kampaajalla sillon kun on tarpeen eli kun latvat alkavat hapsottamaan sen näköisenä, että nyt niille on ihan oikeasti tehtävä jotain. En muista, että äitini/isäni olisi koskaan leikannut hiuksiani, että aina olen kampaajalla käynyt hiuksiani pätkityttämässä. Kun käyn kampaajalla tasautan latvoja ja leikkautan kuivat ja huonot latvat pois. Mitään sen suurempaa en oikestaan koskaan tee.

Minulla on ns. vakio kampaaja jonka luona käyn laittamassa hiuksiani. Olen käynyt samalla kampaajalla niin kauan kun vain muistan joten saan häneltä vakioasiakas etuja. Sain wanhojen kampauksesta reilut 10€ alennusta (taisi maksaa sen 20€) sekä koekampauksen ilmaiseksi. Lakkiaisia varten hän teki minulle ihanan kampauksen josta sain myös sen reilut 10€ alennusta ja kaksi koekampausta ilmaiseksi. Hiukseni olen värjännyt kyseisellä kampaajalla jo vuosia ja pidän hänen värjäyksistä. Minusta on todella kätevää käydä yhdellä ja samalla kampaajalla kun hän tietää suunileen sen mitä haluan joten ei tarvitse selitellä mitä haluaa. Kampauksienkin tekemisessä olemme päässeet nopeasti yksimielisyyteen miten tukka laitetaan.

Wanhojen ja lakkiaiskampausta tehdessä olen sanonut mitä suunileen haluan ja sitten kampaaja on lähtenyt väsäämään mitä on käsittänyt puheistani ja siitä sitten kumpikin on sanonut mikä olisi hienoa ja mikä ei toimi. Muutaman oman ideani kampaaja hylkäsi koska ne eivät olisi onnistuneet ja minä hylkäsin jokusen hänen ideoistaan koska ne eivät olleet minun näköisiä.

Kampaajalla mukavinta on se kun kampaaja pesee hiukset. Se on jotenkin todella rentouttavaa. Yleensä tuntuu inhottavalta nousta pois pesupaikalta kun tietää, että pesu on ohi. :)
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Stan

• Ankeuttaja
Vs: Kampaamot ja parturit (ja hiukset yleensäkin)
« Vastaus #31 : Heinäkuu 26, 2007, 12:38:50 »
Oon käyny vain kerran kampaajalla ja sekin oli joskus viime vuonna kun halusin otsatukan ja kerrostusta. Nyt olis tarkotus tänään mennä kampaajalle ja leikauttaa jonkinmoinen "rokkitukka". tai no en saa värjätä mutta meinasin kerrostaa paljon ja tehdä tukasta melko räväkän/sotkuisen ym.
Tarkotus ois päästä pahasta tavasta tupeerata hiuksia, koska lakkaa/rahaa kuluu ja muutenkin siinä menee aamuisin liikaa aikaa.
Toivotaan nyt sitten et se kampaaja tekee mun hiuksista räväkät.

Mä en kauheesti tykää kampaamoista sinänsä tai onhan se kiva kun niitä hiuksia leikataan ym. mutta en tykkää alkaa vaan tosta noin puhumaan jonkun tuntemattoman kanssa. Muutenkin on hiukan ärsyttävää kun siinä on se peili ja pitää suunnilleen koko ajan tuijotella itseään ja mulla kun on vielä rillit ja ne pitää ottaa pois ja näkee ittesä vaan semmosena sumeena :D

Kaalikeitto

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Heinäkuu 27, 2007, 19:20:52 »
Hmm..hiukset. Minun omat hukseni ovat _ohuet_ja maantienharmaat, suomalaisten kirous. Hiuksiani olen värjännyt v.2003 lähtien, reippaasti yli 20 kertaa on ollut mustaa, punaista, oranssia(krhm..), tummanruskeaa, vaaleaa..(lista jatkuu..) tällä hetkellä minula on kuiturastat joissa on mustia ja pinkkejä kuituja. Kasvatan ne pois ja en tiedä mitä sitten teen. Varmaan jotain repäisevää.:DD

Kampaamot: En edes muista millon olisin viimeksi ollut kampaamossa (okei. rastoja laittamassa, 7,5h kampaajan tuolilla, ketutti vähän se kuumuus) sitä edellisesä kerrasta onkin jo aikaa leikkaan ja värjään itse hiukseni.:DD jos haluan repäistä kunnolla niin sitten kampaajalle mars. Mnulla ei ole mitän vakipaikkaa missä kävisin, meidän lähellä on tälläinen ihme kampaamojen(ja baarien)valtakunta, joka kadunkulmasa kampaamo,kampaamo,kampaamo... Yleensä käyn kyllä HairStoressa. :)

Poissa Kira

• Vuotislainen
    • twitter
  • Pottermore: CentaurRune18
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #33 : Heinäkuu 27, 2007, 19:55:11 »
En ole koskaan käynyt kampaajalla, en yhtä ainutta kertaa. Koska ei ole tarvinnut käydä. Värjään ja leikkaan hiukset aina kotona, sinä säästyy ainakin rahaa. Tosin kampaukseni jos minulla nyt sellaista edes on, on näyttänyt tältä samalta lähes aina. Olisi kiva tehdä joku radikaalimpi muutos tähän lettiin, mennä sinne kampaajalle ja leikkauttaa hiuksista jotenkin kivasti lyhyemmät. Reipas lyhentäminen varmaan teksikin hiuksilleni hyvää, sen verran ohuet ja kuluneet ovat.

Poissa Maikki

• Vuotislainen
    • Mortal Instruments Finland
« Vastaus #34 : Heinäkuu 28, 2007, 11:18:43 »
Itse käyn leikkauttamassa hiukseni aina samalla kampaaja, jolla olen käyny jo monta vuotta, okei yhdessä välissä tuli tauko, kun kampaaja lopetti ja jouduin käymään toisilla partureilla, mutta onnekseni hän aloitti uudestaan ja pääsin taas sinne.
Asun korvesa täällä hiusten leikkaaminen vakiokampaajallani maksaa ehkä noin 14 € en ole aivan varma, siitä on aika pitkä aika kun kävin siellä viimeksi. Yritän kasvattaa hiuksiani, leikatekseni ne taas lyhyiksi.

Joskus äitini on leikannut minulta hiukset, tosin siitäkin on aikaa, mutta ei se ainakaan kalliiksi tullut.

Greta

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Heinäkuu 28, 2007, 16:10:00 »
Minä oon värjänny hiukset ensin ihan kokeilun vuoksi vaaleat hiukseni punasiksi, kestovärillä ja se oli virhe koska nyt en saa millään hiuksia enään vaaleiksi. Nyt on sitte ruskeat hiukset ja punainen juurikasvu. :) Oon itsekki aatellu mennä kampaajalle ja värjätä hiukset... :)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2007, 20:15:30 kirjoittanut Greta »

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
  • Pottermore: AshLeviosa8992
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #36 : Heinäkuu 28, 2007, 20:06:55 »
Nuorena tuli käytyä monestikin kampaajalla leikkauttamassa itselleen perinteinen pottakampaus tupsulla ja "kutitustukalla", kuten itse sitä nimitin. Joskus sain jotain yhden pesun kestävää väriä raidan muodossa etuhiuksiin ja se oli rankkaa sen. Parturissa käynnit vähenivät siihen, kun äiti osti hiustenajokoneen sekä sakset, joten tukkahommat hoidetaan nykyään kotona.

Kerran olen käynit parturissa värjäyttämässä hiukset, mutta kyseessä oli syntymäpäivälahja. Lisäksi hiuksiini tehtiin epätasaisen mittainen leikkaus ja tykkäsin kovasti. Nyt kun tämä kampaaja äitiysloman jälkeen vaihtoi toiselle paikkakunnalle töihin, ei ole tullut kampaamossa käytyä. Sisko, joka opiskelee parturi-kampaajaksi, värjää ja tasoittaa hiuksiani. Toisaalta minulla on niin pitkät hiukset, ettei niitä ole järki muuta kuin lyhentää silloin, kun kaksihaaraisia on enemmän kuin liikaa. Olen kyllä miettinyt, että voisi lähteä käymään kampaajalla ja miettiä jotain uutta näihin hiuksiin, tietenkin niin, ettei pituudesta otettaisi pois.
Pakko on paras muusa.

niimp

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Elokuu 05, 2007, 23:54:08 »
Olen vieroksunut kampaajia, koska hiuksissani ei ole minkäänlaista vakimallia, mitä pitäisi leikata. En myöskään värjää hiuksiani. Nyt sentään menen leikkaamaan hiuksia kampaamo Zoisiin. Muotoon leikkaus maksaa 33,50€ muistaakseni. Minusta tuntuu, että kampaajat eivät uskalla leikata mitään räväkkää tai uutta. En oikein tiedä mitä haluan, tiedän vain mitä en halua. Vaikeaa... Myös jutteleminen on kamalaa. Inhoan myös peiliin katsomista, koska en näe sinne asti, lasit kun omistan. Suosittelen kampaamokouluja, sieltä saa myös hiushoitoja ja ripsien ja kulmien värjäyksiä edullisesti.
Hassuin asia mitä kampaaja kysyy: "Laitatko paljon hiuksiasi?" -"En." "No, laitetaan sulle malli, mitä ei tarvitse laittaa." Eli miten voin ikinä saada tukkaani näyttämään hyvältä, jos sitä ei ikinä tarvitse laittaa?!?

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #38 : Elokuu 09, 2007, 03:18:40 »
Nuorempana käytiin ehkä pari kertaa vuodessa kampaajalla leikkauttamassa kuivat latvat pois, siinä se. Ikinä ei äiti antanut lupaa värjätä tukkaa, ja muutenkin vielä melkein koko alakoulun ajan äiti määräsi millainen tukka pitää olla. Jopa sitten kahdeksannella luokalla sain pari vaaleata raitaa kun tarpeeksi kinusin (ja jes, puolituttu luokkakaverini kehui niitä).

Nykyään käyn hieman useammin kampaajalla, vaikka jokaisena kertana joudun pulittamaan huikeita summia. Nelisen vuotta sitten värjäsin tukkani mustaksi ja sen jälkeen omaa väriä (maantien ruskea tai jotain sinne päin) ei päässäni ole nähtykään kuin korkeintaan parin sentin juurikasvuna. Tähän niin sanottuun värjäyskierteeseen olen joutunut, mutta toistaiseksi en sinällään ole katunut hiustenvärjäystä. Rahaa palaa, mutta kerranhan sitä nuoria ollaan, miksei hieman kokeiltaisi jotain jännää. Pitkien mustien hiusten kanssa minulla oli violetit kuidut. Sen jälkeen kutreista napsaistiin kymmenen senttiä ja vaalensin tukkani ruskeaksi ja siitä hetken päästä värjäytin kuparinväriseksi, meikäläisen silmin olin siis melkein blondi. Puoli vuotta oltuani vaaleatukkainen jouduin cosplayn takia värjäämään tukkani melkein mustaksi, samoin leikkaamaan niin sanotusti poikatukan. Talvella ja keväällä tukassani oli punaista ja pinkkiä, tällä hetkellä ollaan taas kokonaan melkein mustassa lyhyessä tukassa, ja juurikasvu alkaa paistamaan. Mutta ensi viikolla sitten tukalle taas tapahtuu. Tässä oli jonkinmoinen tukkahistoriani sen jälkeen, kun sain aika hyvin itse päättää, mitä hiuksilleni teen.

Tuolloin nuorempana meillä oli pari vakiokampaajaa, joilla kävimme. Harmi vain, että kumpikin oli hitusen onneton, toinen leikkasi vinoon, toinen lähinnä hiplasi tukkaa ja leikkasi sitten kaksi kertaa pyydetyn määrän. Parin kokeilun jälkeen olen löytänyt naapurikaupungista vakiokampaajan itselleni, nuori nainen, jonka kanssa keskustelemme aina kovasti milloin mistäkin. Luulen, että mitä samanhenkisempi kampaaja on, sen helpompi on tuoda esille haluamansa kampaus. Itse en ikinä kanna mukanani minkäänlaisia malleja toivetukastani, lähinnä kuvailen hieman ja kampaaja tekee lisäehdotuksia ja yhdessä päätämme, millainen tukasta tulee.

Nyt lyhyemmän tukan kanssa olen enemmän joutunut miettimään miten tukan laittaa. Pitkien hiusten kanssa ei juurikaan ollut ongelmaa, ne kun sai tarvittaessa vaikka leteille, mutta tämä tukka menee nukkuessa lyttyyn/pystyyn, jolloin mieluusti tungen päähäni lakin tai huivin. Tämän lisäksi hiukseni on kihartuvaa mallia, joten se siis menee kikkaralle juuri silloin kun sitä vähiten kaipaisi. Onneksi on olemassa suoristusraudat. Muutenkin tässä viime vuosien aikana on tullut entistä enemmän kiinnitettyä huomiota hiuksiin. Halu kokeilla eri tyylejä kasvaa koko ajan. Tähän mennessä ehkä erikoisinta ovat olleet violetit kuidut ja pinkki osio ohimolla. Ehkä ensi viikolla shokeeraan vanhempani ja saavun kotio täysin pinkkipäisenä.

Poissa Stairway

• käärmehammas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: StoneShadow3592
« Vastaus #39 : Elokuu 09, 2007, 13:35:50 »
Olen käynyt vain kerran kampaajalla (kun olin 10 tai 11) Silloin leikautin hiukseni.. Parturi oli jokin perhetuttu joten se ei ollut kamalan kallista ja olin tyytyväinen rtulokseen.. Muuten en ole käynyt kampaajalla, olen ostanut värin itse ja laittanut sen itse tai vanhemman avustuksella päähäni...(viimeksi itse laitoin) Hiukseni leikkasin viimeksi itse (vanhemmiltani salaa) ja muuten olen leikkauttanut ne äitipuolellani, hän oli joskus parturikoulussa..Nyt menen viikonloppunä värjäyttämään hiukseni tätini luo hän tai sitten hänen kaverinsa värjää ne..

hiusteni muunlaiseen hoitoon kuluu sen verran rahaa, mitä tarvitsen lakkaan, ja hoitoaineeseen ja shampooseen :D yleensä en sitten muita käytä, paitsi välillä pinnejä ja pantoja, joita minulla on aikaskivasti jo omasta takaa, ponnareita en kauheasti käytä,koka minulla on sen verran lyhyet hiukset :D

~maasu~
TÄTTÄDÄDÄÄ, TÄTTÄDÄDÄÄ!!!
All that glitters is gold.

maasu -> Stairway

faint

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Elokuu 09, 2007, 19:06:04 »
Rakastan kampaajalla käyntiä! Vaikka se onkin kallista... Yleensä värjään + leikkaan latvoista huonot pois (maksaa yleensä 70-100e), sen teen n. joka toinen kuukausi, vähän riippuen rahatilanteesta ja muistakin asioista. Minusta on kiva käydä kampaajalla ennen esim. koulujen alkua, kevätjuhlaa tai vaikka serkun ylioppilasjuhlia. Joten sen mukaan ajoitan kamaajalla käynnit, joskus saattaa mennä vaikka 3kk ennen seuraavaa kampaajakäyntiä, joskus saattaa mennä vain kuukausi.

Värjäyskierteeseen (ja samalla kampaajalla käynti -kierteeseen) joudun n.kaksi vuotta sitten kun kotona värjättiin perus suomalaisenväriset maantienruskeat (HARMAAT) hiukseni vähän tummempaan sävyyn, ja tykkäsin kovasti. :) Hassua, että sitä omaan silmään näytti ihan kuin ikävuosia olisi tullut parissa tunnissa muutama lisää, vaikka taisi se olla ihan omien korvien välissä, hiusten värjäys kun tuntui niin "isojen tyttöjen puuhalta" :) sen jälkeen menin kampaajalle, kun sain äidin maksamaan. Sitä ennen hiustenleikkuu oli suoritettu kotona äidin tai tädin saksilla, mutta sen jälkeen en ole antanut kenenkään muun kuin kampaajan koskea tuohon pehkoon.

Tällä hetkellä on vaaleanruskeat hiukset vielä vaaleammilla raidoilla, viikko sitten värjätyt :) piti ennen koulujen alkua käydä hävittämässä tuo juurikasvu joka kesän aikakana kerkesi kasvaa. Olen mennyt kokoajan vaaleampaan suuntaan siitä tummanruskeasta, tekisi jo melkein mieli värjätä taas tosi tummaksi :)

Se huono puoli kampaamoissa on, että jos haluan tehdä jotain vähänkin radikaalimpaa, ja kerron sen heille, he tekevät siitä laimean version. Esim. kun ekan kerran halusin värjätä tummasta melko vaaleampaan + blondeja raitoja, oli tulos tummanruskea tukka mikä ennenkin + blondit raidat. Eikä tuo ollut edes kovin radikaalia! Kertaakaan en ole saanut yhtä vaaleaa tukkaa mitä olen pyytänyt, ja olen joka kerta käynyt eri kampaamoissa. Eipä se ihan kamalasti ole haitannut, olen silti tykännyt lopputuloksesta vaikka se ei olisi ollut juuri se mitä pyysin :) mutta silti ensi kerralla aion taas etsiä uuden kampaajan, koska minusta on kiva kokeilla eri paikkoja kunnes löytää sen itselleen sopivimman, joka ymmärtää parhaiten minua ja tietää mitä juuri minä haluan :)

BarbieGirl

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Elokuu 12, 2007, 11:20:11 »
Missä käytte kampaajalla? ns. "yksityisellä" kampaajalla naapurikaupungissa. koko perhe käy
Onko teillä joku perhetuttu, jonka luona käytte kerta toisensa jälkeen? kylläpä tuo taitaa perhetuttu olla
Vaihteletteko kampaajaa? Onko teillä erityisen hyviä muistoja siitä, kun sait mieluisen tukan ja enemmänkin, vai onko kampaaja tuhonnut hiuksesi täysin?en vaihtele kampaajaa. Kampaajani ei ole koskaan tuhonnut hiuksiani, vaan tehnyt hiuksistani enemmät kuin ihanat.
Paljonko kampaajakäynteihisi uppoaa yleensä rahaa? normaalissa leikkauksessa menee alle 20e, mutta värjäyksessä 50e
Kuinka usein käyt kampaajalla? tasauksessa joka kolmas-neljäs kuukausi(jos on mallittomat hiukset), Mallin korjauksessa kuukauden-kahden välein ja värjäyksessä puolen vuoden välein.
Mikä on tärkeää kampaajaa valitessa ja mitä odotat kampaajaltasi? sitä samaa palvelua, kuin koko elämäni ajan olen saanut tältä samalta kampaajalta.

Entäpä hiustenhoito?
Kuinka paljon käytätte hiustenhoitoon rahaa, miten hoidatte hiuksianne? hiustenhoitoon menee rahaa ihan kivasti. shampoot, hoitoaineet, hoitosuihkeet ja muut ostan kampaamoliikkeestä.

« Viimeksi muokattu: Elokuu 12, 2007, 11:23:28 kirjoittanut BarbieGirl »

kaamo

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Elokuu 12, 2007, 14:24:09 »
Pikkuruisena äiti ajoi minut aina säännöllisesti muutaman kerran vuodessa samalle vakkarikampaajalle, välillä äiti leikkasi tukkani itse. Joskus ala-asteella halusin sitten, että tukka leikataan kammottavan lyhyeksi, mutta äiti vaati, että taakse jätetään yksi pitkä suortuva. Lopulta koko fleda näytti aivan järkyttävältä, minkä jälkeen aloin kammota kampaamoita. Kasvatin tukkaa takaisin, äiti tasasi joskus latvoja, jossain vaiheessa latvojen tasaaminen jäi. Enpä ole turhan tarkka ulkonäöstäni. :<

Toistaiseksi viimeiset kaksi kertaa kävin kampaajalla, kun minulle tehtiin vanhojentanssikampaus, ja kun joskus abivuonna kyllästyin vuosia liehuneeseen pitkään lettiin ja ex-tempore päähänpistosta menin leikkauttamaan tukkaa lyhyemmäksi. Yritin pitää sitä kampaajan leikkaamassa mallissa jonkin aikaa. Otsatukkaa on satunnaisesti ollut ja ei ollut. Olen aina leikannut myös poikaystäväni tukkaa. Lakkiaisten jälkeen halusin olla erinäköinen kuin ennen: värjäsin luonnonvaalean tukkani tummanruskeaksi. Sitä sitten värjäilin vuoroin hieman punertavammaksi, hieman mustemmaksi, hieman ruskeammaksi. Aina olen värjännyt itse kotona vessan peilin äärellä. Toisin kuin ylempänä on peloteltu, väri ei ole roiskunut minuun tai omaisuuteeni haitallisesti: tukka on värjäytynyt tasaiseksi, otsani tai selkäni ei ole värilaikullinen, seinät eivät ole ryönäiset. Väri oli melkein halvinta kestomömmöä, mitä kaupoista sai, 6-7 euroa törppö.

Koska lopulta olen aika onneton hoitamaan hiuksiani, enka jaksa niinkään nähdä vaivaa, palasin reilun kahden tummatukkaisen vuoden jälkeen värinpoiston myötä omempaan vaaleaan väriini, mikä näyttää taas yllättävän kivalta. Vaivannäkemättömyys on tarkoittanut myös sitä, etten ole hoitoainetta tai hiusharjaa liiemmin kuluttanut, vaan tukka on päässyt takkuuntumaankin aika pahasti. Päätinpä sitten jatkaa tätä luonnon viitoittamaa polkua ja rastoittaa tukkani. Nyt niitä sitten on, lockseja.

Jos jossain vaiheessa hankkiudun tästä takkupesäkkeestäni eroon, aion käyttää kotilähiöni paikallista kampaamoa, enkä mitään keskustan tyyristä fancy-pants -salonkia.

En ole ollut käymättä kampaamoissa ainoastaan sen takia, että se olisi liian kallista. Ehkä suurempi syy on, että tuntisin itseni jotenkin toivottaman turhamaiseksi, että käyttäisin niin paljon aikaa ja vaivaa ja resursseja siihen, että hiukseni näyttäisivät hetken aikaa yleisesti hyväksyttävän hyviltä. En tiedä, en ole viitsinyt.

anbeau

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Elokuu 13, 2007, 10:24:40 »
Entäpä hiustenhoito?
Kuinka paljon käytätte hiustenhoitoon rahaa, miten hoidatte hiuksianne?

Olen ehkä outo, mutta olen nyt noin vuoden ajan leikannut ja värjännyt itse hiukseni. Olen sitä mieltä, että itse leikkaamalla olen tyytyväisempi niihin. Lisäksi voin jättää otsahiukset pitkiksi ja leikellä niitä sopivan mittaisiksi vaikka joka päivä, ilman, että ne joutuvat välissä olemaan kamalan lyhyet tai että joutuisin juoksemaan parturissa vähän väliä. Itse leikkaamalla saan hiuksiini sopivasti rikottua linjaa ilman, että hiuksistani tulee liian ohuet. Ja kunnon työkaluilla (ostin parit parturisakset) se sujuu oikein mukavasti. Värin kanssa en ole koskaan epäonnistunut, tulee mukavasti epätasainen väri... ;)

Hiustenhoidosta sen verran, että inhoan kampaamojen shampoita. Ne ovat jotenkin liian tehottomia (vaikka olisivatkin hellävaraisia) minun hiuksilleni. Niiden jälkeen hiukset ovat litteät ja kamalat. Sen sijaan sunsilkin tuuheuttavista olen pitänyt. Niillä siis pesen - välillä myös kampaamon syväpuhdistavalla, mm. vähän ennen värjäystä - ja lisäksi käytän hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Hiukseni ovat todella sähköiset ympäri vuoden! Mitä hiusten laittoon tulee, käytän pääosin kampaamotuotteita. Paul Mitchell, Bed Head ym. Suosittelen muutamia tuotteita:

- Bed Head Tigi Superstar, antaa upeasti runsautta hiuksiin, kestää koko päivän.
- Bed Head Tigi Cocky, todella riittoisa tuubi tahnaa, joka tuuheuttaa hiuksia. tippa riittää koko päähän.
- Paul Mitchell Extra-Body Finishing Spray, upea hiusten jähmettäjä ilman klimppejä, antaa joustavan mutta kestävän tuen.
- Paul Mitchell Freeze and Shine Super spray, todella kiinnittävä ja vahva spray, joka antaa ihanan kiillon. aavistuksen kova pinta tulee, mutta tämä on riittävän vahvaa mihin vain!
- lisäksi lempituote, jota käytän päivittäin: WWW Infinité Vitamin Treatment, vitamiinihoitosuihke. Ihanan kevyt, vaaleaksi värjätyille hiuksille. Silottaa ja antaa elinvoimaa. Taltuttaa minkä tahansa kuivan pehkon. Ja tämän jälkeen ei tarvitse pelätä sähköisiä hiuksia!

kaamo

• Ankeuttaja
« Vastaus #44 : Elokuu 13, 2007, 11:16:57 »
Itse leikkaamalla saan hiuksiini sopivasti rikottua linjaa ilman, että hiuksistani tulee liian ohuet.

Jostan syystä minä en koskaan onnistunut leikkaamaan tavan keittiösaksilla muuten, kuin viivotinsuoraa linjaa. Kaikenlaisia itse kehiteltyjä kikkoja kokeilin toki vähän epätasaisemman ja kasvaneemman lopputuloksen aikaansaamiseksi, mutta päättelin lopulta, että sellaiseen tulokseen kun olisin halunnut, olisi pitänyt leikata hiukset jollain parturiveitsellä. Tai ehkä nuo ammattilaisten saksetkin olisivat voineet olla avuksi..

Tällä hetkellä hiusten hoitoon (locksien ylläpitoon) ei kulu rahaa juuri ollenkaan.

Miten muuten te suhtaudutte hiustenhoitotuotteiden silikoniyhdisteisiin? Muissa yhteyksissä olen ymmärtänyt ihmisten joissain määrin välttelevän tätä oletettavasti talirauhasia tukkivaa ja hiuksia pidemmän päälle vahingoittavaa kemikaaliryhmää? Vähän kaksipiippuinen juttu, kun kunnollista luotettavan oloista tietoa on vähän ja sitä on vaikea löytää, keskustelualueiden mutuilua sitten senkin edestä. Tämä ei minua mitenkään henkilökohtaisesti kosketa, kun en toistaiseksi ole oikein minkäänlaisia hiustenhoitotuotteita käyttänyt, yritän kyllä välttää ylimääräisten kemikaalien pääsyä kehoni läheisyyteen, silloin kun se on mahdollista. Entäs muut? Vältteleekö joku silikonia, onko teollisuus lahjottunut tutkijat olemaan puhumatta kemikaalin vaarallisuudesta, onko koko poruaminen huuhaata? Mitä tästä kaikesta pitäisi ajatella?

Harppu

• Ankeuttaja
« Vastaus #45 : Elokuu 13, 2007, 14:49:50 »
Miten muuten te suhtaudutte hiustenhoitotuotteiden silikoniyhdisteisiin? Muissa yhteyksissä olen ymmärtänyt ihmisten joissain määrin välttelevän tätä oletettavasti talirauhasia tukkivaa ja hiuksia pidemmän päälle vahingoittavaa kemikaaliryhmää? Vähän kaksipiippuinen juttu, kun kunnollista luotettavan oloista tietoa on vähän ja sitä on vaikea löytää, keskustelualueiden mutuilua sitten senkin edestä. Tämä ei minua mitenkään henkilökohtaisesti kosketa, kun en toistaiseksi ole oikein minkäänlaisia hiustenhoitotuotteita käyttänyt, yritän kyllä välttää ylimääräisten kemikaalien pääsyä kehoni läheisyyteen, silloin kun se on mahdollista. Entäs muut? Vältteleekö joku silikonia, onko teollisuus lahjottunut tutkijat olemaan puhumatta kemikaalin vaarallisuudesta, onko koko poruaminen huuhaata? Mitä tästä kaikesta pitäisi ajatella?

En käytä enää silikoniyhdisteitä hiuksiini, mutta syynä lopettamiseen ei ollut kemikaalien välttely. Lopetin niiden käytön samalla, kun lopetin hiusteni pesun sampoolla, sillä silikoni lähtee pois hiuksista vain vahvoilla pesuaineilla, esim. sulfaateilla joita sampoossa käytetään. En tiedä tuosta talirauhasten tukkimisesta, mutta itselläni silikoniyhdisteiden käytön lopettaminen vaikutti kaikkein eniten hiusten kiiltoon. Ja vaikutus oli nimenomaan positiivinen: hiukset ovat nyt kiiltävämmät kuin koskaan ennen.

Sampoon sijaan käytän siis hiusten pesemiseen hoitoainetta, joka on hiuksille paljon hellävaraisempaa. Ideana kuulostaa ehkä vähän oudolta, mutta voin puolen vuoden kokemuksella vakuuttaa, että kyllä hoitoaineellakin hiukset saa ihan puhtaaksi. Lisätietoa (englanniksi, sori) löytyy esim. täältä: http://forums.longhaircommunity.com/showthread.php?t=9367 Ehkä paras puoli hoitoaineella pesemisessä on kuitenkin se, että hiukset tulevat rasvaisiksi paljon hitaammin pesemisen jälkeen. Kun vielä käytin sampoota, jouduin pesemään hiukset joka toinen päivä tai ne näyttivät kamalan likaisilta. Nyt voin pestä hiukset joka 3.-5. päivä. Pitkähiuksisena hiusten peseminen on aikaavievää ja kuivumiseen menee paljon aikaa, joten harvemmasta pesuvälistä on iloa.

Itselläni on siis pitkät hiukset, pari senttiä ohi vyötärön tällä hetkellä. Kampaajalla käyn noin kerran vuodessa tasoittamassa latvoja. Nyt kun on kunnon hiustenleikkaussakset hankittuna (kaksihaaraisten poisnapsimista varten), olen ajatellut tasoitella latvoja itse seuraavan kerran kun sille on tarvetta. Vuosi sitten kun viimeksi kävin kampaajalla, leikkautin hiukset juuri ja juuri lapaluut peittäviksi. Nyt ne alkavat taas vähitellen tuntua pitkiltä hiuksilta, enkä halua, että yksikään kampaaja enää leikkaa latvoista "hieman" liikaa pois. Suunnitelmissani kun on kasvattaa hiukset niin pitkiksi, että pystyisin periaatteessa istumaan niiden päällä. Siihen menee kyllä vielä vuosia, vaikka en senttiäkään leikkaisi pois.

Yleensä olen kauhean kärsimätön ihminen, mutta hiusten suhteen olen pysynyt kärsivällisenä. Välillä on ollut mielihaluja leikkauttaa hiukset ihan lyhyiksi, mutta ne halut ovat aina lopulta menneet ohi. Värjäämiseen tosin sorruin tänä kesänä. Punertavat hiukset ovat jo pitkään olleet haaveenani, ja nyt olen vähitellen tavoittelemassa haluamaani sävyä. Omissa ruskeissa hiuksissani on ihan pikkaisen punaista itsessään, mutta tummaa kuparia niissä ei näy kuin hyvällä tahdolla. Nyt olen kahteen otteeseen sävyttänyt hiuksiani pienellä määrällä hennaa. Millään kemikaaleilla en ole koskaan uskaltanut hiuksiani värjätä, mutta hennaan olen ollut tosi tyytyväinen. Onhan se vähän työlästä sekoittaa itse oma värinsä hennajauheesta ja vedestä, antaa seoksen seistä tunteja ja lopuksi pitää seosta päässä pari tuntia, mutta henna ei ainakaan vahingoita hiuksia. Tämä siis pätee 100 % hennaan, jotkut valmiit "hennavärit" vaikuttavat lähinnä pelottavilta.

Yritän muutenkin kaikkea hiusten- ja ihonhoitoani viedä luonnollisempaan, vähemmän kemikaaleja sisältävään suuntaan, mutta kaikki luonnonmukaiset tuotteet tuntuvat olevan kauhean kalliita. Ehkä sitten kun voitan lotossa..

Poissa Briette

• Vuotislainen
« Vastaus #46 : Elokuu 13, 2007, 17:48:25 »
En ole koskaan käynyt oikealla kampaajalla. Tai no, mummini oli ennen kampaaja, nyt se on jo eläkkeellä ja olenhan mä siellä muutamaan kertaan käynyt. Silloin pienenä. Ja iskäkin oli, ennen, mutta sen kädet ei kestänyt, joten se vaihtoi ammattia. Ne on sitten mun hiuksia leikelly, lähinnä iskä, mutta nyttemmin olen siirtynyt itse leikaamaan hiukseni. Ja ilmeisesti meidän muunkin perheen O_ô + yhden kaverin. Aika repalaiset nämä nyt on, ja värjäilenkin ihan mukavaan tahtii.

Värjäys tapahtuu lähinnä kotona, paitsi raidat pitää mennä ottamaan mummille, kun sillä on ollut niitä värejä. Nyt kuitenkin oon niin syvälle uponnut näihin tummiin väreihin, että kaupasta purkki mukaan ja iskä värjää. Sitte se kait on nyt tilaamassa ihan tuubitavaraa, ette saa juuret pois, eikä kaikki hiukset kärsi. Kannatti värjätä näin tummiksi, mustanruskeat. Mutta ne on kivat, eikä se juuri sieltä oikeestaan erotu, kun on omat hiukset tummat, tai oli, en ole enää ajan tasalla, niissä on ollut väriä nyt viimeset pari vuotta. Tai kolme. Eikä sitä muutenkaan huomaa, kun mulla mitään jakausta ole, joku sotkupesäke vaan koko pää.
Parit vaaleat raidat on ollut, kerran punainenkin. Jollain foliolla tehty, tai sitten sellasilla kampaamon pusseilla mitä mummilla vielä on jäljellä.
i only show you what i want you to see

Dian

• Ankeuttaja
« Vastaus #47 : Elokuu 18, 2007, 13:10:49 »
Minulla oli pidemmän aikaa sellaiset keskipitkät hiukset, ylsivät muutaman sentin olkapäiden ohi, ja nyt vetäisin ne lyhyiksi. Tai siis tasan viikko sitten. Nyt nämä ovat takaa nelisen senttiä pitkät (ihan niskasta paljon lyhemmät tosin) ja koska otsatukkani halusin pitää ainakin osittain niin edestä vähän pidemmät. Kerroksittain ja revitysti leikatut ja mielestäni varsin ihanat ja ainakin helppohoitoisemmat kuin aikaisemmin..
Väriltään hiukseni ovat luonnostaan tuhkanvaaleat, mutta koska en siitä vaalean sävystä pidä, värjäilen erilaisilla sävyillä aina välillä. Kesä on kiva kun hiukset aurinkovärjäytyvät päältä. Nyt olen tosin miettinyt tummaa suklaanruskeaa.. (taidan tosin jättää sen vähän myöhemmäksi jos ikinä viitsinkään näitä tummiksi värjätä - järkyttää äitiä vähän vähemmän kerralla kun aion huulikorunkin ottaa lähiaikoina^^) Ehkä joku hopeansävyinen vaalea olisi sittenkin enemmän minun juttuni.

Kampaamoista sitten, niissä olen aina tykännyt käydä. On saanut tehdä pieniä jänniä muutoksia ulkonäköön hiusten avulla, ja mikä parasta, hiukset kasvavat takaisin jos en pidä muutoksesta (: Kampaamossa käynti on rentouttavaa, ja olen aina ollut hyvä puhumaan tyhjänpäiväisyyksiä joten olen luonnonlahjakkuus käymään uudessa paikassa. Sitten jos olen käynyt pitempään samalla kampaajalla niin saattaa kehkeytyä turhanpäiväisiä keskusteluja koulumenestyksestä ja siitä mitä olemmekaan ikinä tehneet sinä aikana kun en ole siellä käynyt. Se on sinänsä ihan mukavaa.

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #48 : Elokuu 28, 2007, 17:59:54 »
Entäpä hiustenhoito?
Kuinka paljon käytätte hiustenhoitoon rahaa, miten hoidatte hiuksianne?

Minulla ei kyllä rahaa uppoa juuri muihin kuin shampooseen ja hoitoaineeseen, enkä niitäkään maksa itse. En pahemmin käytä mitään tököttejä varsinkaan nyt, kun tukka alkaa olla jo pitkä tukka eikä semmoinen lyhytpitkä. Ennen, kun minulla oli enemmän kerroksittain leikatut hiukset, käytin useinkin jotain vahaa jolla tukkaa sai sitten vähän eri muotoon. Hiuslakkaakin saatoin käyttää vaikkakin aika harvoin, nykyäänkin tulee lakkaa joskus laitettua jos on vaikka jotkut juhlat tiedossa - usein ei silloinkaan. Kaiken kaikkiaan pitkä tukka on sen verran helppo, ettei aamullakaan tarvitse ehkä muuta kuin vähän kostuttaa ja hiustenkuivaajalla suoristaa pahimmat tyynyn jäljet pois. Jos ponnarin laittaa, niin ei tarvitse tehdä sitäkään. Joskus käytän myös hiusnaamioita, joiden kai olisi tarkoitus lisätä kiiltoa tai elvyttää hiusta, en tiedä toimiiko kun niin harvoin tulee laitettua.

Sampoon sijaan käytän siis hiusten pesemiseen hoitoainetta, joka on hiuksille paljon hellävaraisempaa. Ideana kuulostaa ehkä vähän oudolta, mutta voin puolen vuoden kokemuksella vakuuttaa, että kyllä hoitoaineellakin hiukset saa ihan puhtaaksi.

Hmm, pitäisiköhän minunkin joskus tätä koettaa, varsinkin kun sanoit siitä, että eivät mene niin nopeasti likaisiksi kuin shampoolla pestessä. Olen itse nimittäin huomannut tämän ongelman, että shampoo jouduttaa hiusten rasvoittumista hirmuisesti. Tuntuu, ettei pysty olemaan pesemättä joka päivä. Yritän kyllä aina mahdollisuuksien mukaan, mutta se toinen päivä on jo aika epämiellyttävä. Toisaalta minulla on myös ennakkoluuloja tuota hoitoaineella pesemistä kohtaan - voiko se siis tosiaan puhdistaa hiuksen, vai jääkö siihen jotain likaa minkä shampoo poistaisi? Mutta toisaalta se taas voi olla ihan hyväkin asia, kun ei se tukka mahda siitäkään tykätä, että kaikki viedään pois. Ehkä kokeilen tätä, vaikkakin urheilupäivinä taidan edelleen pitäytyä shampoossa, etenkin kun shampoohan on periaatteessa päänahkaa eikä hiuksia varten. Juoksulenkin jälkeen on varmaan ihan hyvä pestä kaikki hiki pois, lepopäivinä ei niin hikoilekaan :)
Humor me.

Poissa Dreik

• Fanpire
  • Vuotislainen
  • UuhLaLaahLaLaaLaLaahLaLaahLaLaa!!!
« Vastaus #49 : Elokuu 28, 2007, 18:17:13 »
Itse käyn yleensä kolme tai neljä kertaa vuodessa kampaajalla, koska hiukseni näyttävät hassuilta, jos niitä ei leikellä. En anna äidin leikata, kun en luota äitin tyylitajuun ja käden vakauteen. ;) Itse voisin leikata, mutta sitten taas äiti ei anna.
Lukekaa Hömppätarinaa, se kasvattaa oven narinaa... ;)