Kirjoittaja Aihe: Kampaamot ja parturit (ja hiukset yleensäkin)  (Luettu 24176 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Mansikkarahka

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Kampaamot ja parturit (ja hiukset yleensäkin)
« Vastaus #175 : Tammikuu 16, 2012, 01:34:44 »
Minä käym kampaajalla aina, kun siltä tuntuu. Ehkä n. 3-4 kertaa vuodessa. Olen käynyt jo monta vuotta samalla kampaajalla ja saanut aina kivat hiukset. Viimeksi kampaaja ehdotti minulle otsatukkaa ja suostuin. Olin miettinyt monta kertaa miltä näyttäisin otsatukassa, sillä minulla ei ollut ollut otsatukkaa sunnilleen 10 vuoteen. Aluksi olin aika hermona, mutta tykkäsin kuitenkin lopputuloksesta. Vaikka otsatukka onkin nyt kasvanut mallista, niin ei tämä silti ole yhtään hullumman näköinen. Kyllä minä silti varmaan tässä jossain vaiheessa, käyn leikkauttamassa saman mallin, kuin viimeksi.

Ennen en pahemmin välittänyt miltä hiukseni näyttivät. Kunhan ne olivat puhtaat ja jotenkin kivasti kiinni, niin se riitti.
Ala-asteella minulla oli suunnilleen joka toinen lukuvuosi lyhyet (polkkatukka) ja joka toinen pitkät hiukset. Minulla oli myös permanentti kerran, muistaakseni viidennellä luokalla.
Joskus viidenellä luokalla aloin kasvattaa taas pitkiä hiuksia ja ysillä ne olivatkin jo alaselkään asti. En tosin käyttänyt silloin hoitoainetta, enkä laittanut niitä mitenkään, harjasin vain, joten ne olivat aika... öh... kuivat.
Muistan vieläkin, kun kävelimme luokkani kanssa takaisin koululle kaupungin keskustasta ja päätin, että nyt kyllä teen jotain näille hiuksilleni. Menin kampaajalle ja leikkautin ne kivaan malliin suunnilleen solisluille ulottuviksi.
Kun pesin hiukseni ensimmäistä kertaa leikkauksen jälkeen, niin tuntui, että hiukset loppuvat kesken, kun oli niin tottunut pitkiin.

Siitä hiukseni lyhenivät pikkuhiljaa lisää ja vuonna 2007 minulla oli jo sellainen poikatukka. Nyt olen neljä vuotta kasvattanut taas pitkiä hiuksia. Lähtökohta oli poikatukka ja nyt hiukseni ovat takaanta yläselkään ja edestä jonnekin puoleen väliin selkää. Kärsivällisyyttä se vaati, etenkin siinä vaiheessa, kun hiukseni olivat hartioille asti. Monta kertaa teki mieli leikata takaisin lyhyiksi, mutta halusin kuitenkin niin kovasti pitkät, että ajattelin, että "Nyt en leikkaa, vaan annan kasvaa".
Onneksi päätös piti, sillä nyt olen todella tyytyväinen hiuksiini.

Hiusten värjäämisen aloitin 11-vuotiaana (nyt kun ajattelee, niin olisi kyllä hyvin voinut odottaa vielä ainakin pari vuotta). Ensimmäinen väri oli punainen. Sen jälkeen minulla ollut vaalean ruskeat vaaleilla ja punaisilla raidoilla, tummanruskeat, liilat, mustat, sinimustat, punaiset, punaruskeat. On ollut sinistä ja pinkkiä raitaa (pinkit raidat olivat kyllä todella kivat ja välillä tekisi mieli värjätä taas pinkit raidat, mutta se tulee aika kalliiksi käydä kampaajalla värjäyttämässä ne ja kotona taas on hankalaa ja sotkuista värjätä kahdella eri värillä). Tällä hetkellä on taas liilat hiukset pitkästä aikaa.
Minulla ei ole ollut omaa väriäni varmaan kahdeksaan vuoteen. Minusta minulle sopii paremmin tummat hiukset, kun taas omat hiukseni ovat perus vaaleanruskeat/maantienväriset.

Pesen hiukset joka toinen päivä. Käytän yleensä Franck Provostin värjätyille hiuksille tarkoitettuja sampoota ja hoitoainetta ja nyt myös saman valmistajan kuiville hiuksille tarkoitettua hoitoainetta. Tykkään myös Oriflamen hunaja-sampoosta ja -hoitoaineesta, sekä saman merkin mustikka-auringonkukka (tms.) sampoosta ja hoitoaineesta.
Annan hiusten kuivua itsekseen pesun jälkeen 15-60 minuuttia, riippuen siitä kuinka paljon on aikaa. Sitten suihkutan niihin Schwarzkopfin Got2be Guardian angel lämpösuojaa ja kuivaan hiukseni pääalaspäin. Sen jälkeen harjaan ne pääalaspäin. Muuta en välttämättä tee niille.
Käytän todella harvoin mitään muotoilutuotteita, lähinnä annan kampaajan laittaa niitä tai sitten joskus jos äitini tekee minulle kampauksen juhliin.

Hiukseni ovat paksut, karheat ja luonnonkiharat. Jos en kuivaa niitä, ne kihartuvat sillä tavalla nätisti, että voisin pitääkin niitä niin, mutta inhoan jos hiukset menevät päätä myöten, niin kuin niille itsestään kuivuessaan käy.

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 13, 2012, 17:58:48 kirjoittanut Mansikkarahka »

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #176 : Huhtikuu 02, 2013, 16:31:27 »
Vanhasta viestistäni on aikaa ja tilanne on uusi - menetin hiusvärineitsyyteni tänään. Tulin keikkuneeksi pidemmän aikaa "värjätäkö vai eikö värjätä" -linjalla, mutta olin kyllä suunnitellut värikokeilua wanhojen tanssien jälkeen, joihin tahdoin osallistua luonnonkarvassani. Meinasin jo pakittaakin, mutta nyt ollaan tässä. Takana on hyppäys punertavan vaaleasta tukasta kylmään punaiseen. Olo ei ole oikeastaan yhtään erikoinen, mutta olen kyllä iloinen siitä että saan oman värini ajan mittaan takaisin.

Olen edelleen sitä mieltä että tahdon kasvattaa hiuksiani johonkin maagiseen pisteeseen, joten niiden pituus on edelleen suunnilleen kainalokuoppiin asti - aina tasoitettaessa leikataan pois se, mikä ehtii kasvaa. Tahdoin kuitenkin vaihtelua jossakin muodossa, ainakin vähäksi aikaa.

//Minulla ei ole tuosta hiuspuuterista kovin paljoa kokemusta, mutta vielä yksi hyvä puoli on ainakin se että tupeeraaminen rasittaa hiusta ihan eri tavalla kuin hellempi puuterikäsittely. :)

//Ja kylmä punainen vaihtui lämpimämpään (violetti pigmentti pois, lämmin punainen (seassa häivähdys kuparia) tilalle), ei ollut ihan tämän juttu.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 17, 2013, 20:56:18 kirjoittanut Bloody Princess »

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #177 : Huhtikuu 02, 2013, 22:24:54 »
Lainaus
Vaikka nää onkin tosi ohuet ja jos yritän tupeerata nii menee ihan pieleen :///

Suosittelen kokeilemaan hiuspuuteria :) Minullakin on tosi ohut letti, ennen vielä ohuempi, jostain syystä se tosin on nyt viime vuosien aikana yrittänyt ruveta hiukan tuuhentumaan. Mutta hiuspuuterilla ainakin minun surkean ohuet hiukseni saa näyttämään paksummilta ilman mitään tupeerauksiakin...

Jos ei ole tuttua, niin se on siis sellaista joko jauhemaista tai suihkutettavaa ainetta, jota laitetaan hiusten "alle" ja joka kohottaa niitä. Eikä välttämättä tarvi lisätä hiuslakkaa (joka usein myös litistää hiuksia), koska se pitää hiukset ihan hyvin myös kuosissaan. Tosi paksut hiukset olen saanut itse, kun olen ensin laittanut hiuspuuteria, sitten hiukset esimerkiksi hainhampaalla ylös tai pompulalla pieneksi "sykeröksi" ja parin tunnin päästä auki.

Itse olen opiskeluaikoina käynyt kampaajalla aika harvoin lähinnä siksi, että tahtoo olla hiukan kallista lystiä. Yhdessä välissä halusin myös kasvattaa oman värini takaisin, ja niin teinkin.

Minulle iso ongelma on ollut myös sellaisen kampaajan löytäminen, jolla olisi mukavaa käydä ja joka osaisi antaa minulle hyviä vinkkejä hiusten laittamiseen ja hoitamiseen, ja ylipäänsä ymmärtäisi, minkälaiset jutut päähäni sopivat ja mikä ei. Reilu vuosi sitten lopultakin löysin tällaisen kampaajan, ja nyt olen käynyt laitattamassa hiuksianikin hieman useammin, kun sen kanssa ei enää tarvitse niin tuskastella :) Kampaajalla kun on aina valmiina ehdotuksia, mitä voitaisiin tehdä, mutta kuitenkin hän kuuntelee myös minun ideoitani, ja uskallan sanoa reilusti, jos jokin ei miellytä tai haluan jotain uutta tällä kertaa. Hän on esimerkiksi miettinyt aina väriehdotuksen valmiiksi, joka on vähän erilainen kuin viimeksi, ja sitten mietimme vielä yhdessä, onko se hyvä vai tehdäänkö jotain toisin. Minulle on myös vähän vaikea paikka leikata hiuksiani pois liian paljoa kerralla, ja kun olen sen sanonut, niin hän osaa sen sitten ottaa huomioon ehdotuksissaan :)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 02, 2013, 23:56:28 kirjoittanut Marygold »
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa vadelmavalas

• Vuotislainen
  • wuzzzzd up?
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #178 : Elokuu 29, 2013, 22:01:15 »
Kukkuu! Värjäsin itelleni punaset hiukset tossa kesän alussa (mulla oli siis tummanruskeat ja halusin vaihtelua) ja totesin löytäneeni elämäni hiusvärin. Ei mikään shokkipunanen, vaan semmonen peruspunanen.

Ainoa ongelma tässä hiusvärissä on se, että jokaisessa pesussa lähtee väriä pois, ja jos en käyttäisi punasävyte-hoitoainetta, olisi hiukset jo kolmessa päivässä vaaleanpunaiset. Onko kellään vastaavanlaista ongelmaa punaisen (tai jonkun muun värin) kanssa??

Kun osalla kavereista on punaset hiukset ja heidän ei edes tarvitse joka pesukerralla käyttää punaista ja silti on heleää väriä päässä :D
Kellään mitään vinkkejä miten punasen värin sais pysymään hiukkasen paremmin? Vai riippuuko se vain hiuksista että mikä väri pysyy? :D

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
« Vastaus #179 : Elokuu 30, 2013, 09:54:52 »
Mulla oli reilu 3 vuotta punainen tukka. Kyllä sitä sai värjätä ainakin kerran viikossa sävytehoitoaineella, että pysyi kirkkaana. Mun tukkla ei ollut mikään shokkipunainen, vaan semmoinen syvä punainen, joka värjättiin elumenilla. Se pidensi värin kestoa, ja haalistuessaankaan ei mennyt vaaleanpunaiseksi tai ruskeaksi, vaan semmoiseksi ihan nätiksi punaruskehtavaksi. Eli elumen sopi ainakin mun tukkaan värin kestoa tuomaan. Sitähän on tosiaan useampaa eri sävyä myös ja voi käsittääkseni ostaa kotivärjäykseenkin ainakin joistain kampaamoista. :)

Varmati riippuu myös omasta hiuksesta miten siihen tarttuu ja pysyy, mutta jos punainen tuntuu omalta niin suosittelen koittamaan elumenia. Sitähän ei saa niin helposti sit pois, kun ei ole perus hiusväri, mutta ittelläni värjättiin tummanruskeaksi ja blondia raitaa, niin ihan hyvin onnistui 3 vuoden elumeenailun jälkeenkin.
haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
« Vastaus #180 : Syyskuu 06, 2013, 16:30:38 »
Onpa Vuotiksessa ahkeria hiustenlaittajia! Kuvamateriaaliakin saa jakaa, jos jollakulla on intoa. :)

En ole kovin innokas ulkomuodon puunaaja, joten hiuksetkin ovat vähän sitä sun tätä. Mutta aika ajoin ryöpsähtävä keskustelu harmaasta taloudesta kiinnostaa aina, joten ajattelin tulla utelemaan ajatuksianne. Hiusalaa syytetään usein veronkierrosta, mutta mitä mieltä vuotislaiset ovat asiasta? Herättääkö se tunteita? Oletteko törmänneet ilmiöön? Onko se edes ongelma?

Mietittekö edes hintaa, kun menette hoivaamaan hiuksianne? Kieliikö halpa hinta edes aina hämärämmästä bisneksestä? Ovatko parturi- ja kampaamopalvelut liian kalliita? Ärsyttääkö, että edelleen naisille ja miehille on eri hinnat?

Hiusyrittäjät: Jopa 60 prosenttia kampaamoista kähertää pimeästi (YLE)
Asiantuntijakirjoituksia harmaasta taloudesta (Verohallinto)
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Kira

• Vuotislainen
    • twitter
  • Pottermore: CentaurRune18
« Vastaus #181 : Syyskuu 14, 2013, 09:26:12 »
Nyt on aika päivittää vähän vastaustani tänne. Viimeksi kirjoitin tähän 2007 ja silloin en ollut käynyt kampaajalla kertaakaan. Toista on nyt. Käyn nykyään säännöllisesti kuukauden välein kampaajalla. Olen leikkauttanut hiukseni lyhyeksi, ja lyhyt malli on ollut jo noin viisi vuotta. Olen lyhyisiin hiuksiin tosi tyytyväinen ja ei ole tehnyt kertaakaan mieli kasvattaa pitkiä hiuksia takaisin.
Nyt on olen muutaman vuoden käynyt aina samalla kampaajalla, hän leikkaa tosi hyvin ja on helppo aina istua kampaamotuoliin kun kampaajakin tietää jo valmiiksi millaisen tyylin haluan pitää.

Olen värjännyt hiukseni jo pitkään mustaksi. Aiemmin on tullut punaista ja eri ruskean sävyjä kokeiltu, mutta nyt olen mustassa pysytellyt pitkään. Välillä on ollut punaista tai vaaleaa raitaa mukana. Musta on siitä helppo väri, että se pysyy hiuksissa hyvin eikä haalistu oikeastaan lainkaan.

Poissa huispauskotka

• Teddy Lupinin vaimo
  • Vuotislainen
  • Se uniikki ja lahjaton.
  • Pottermore: MarauderHeart20696
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #182 : Toukokuu 19, 2015, 23:22:57 »
En oo mitenkää hyvä hiusten kaa mut en käy kampaajalla koskaa. Oon pari kertaa lyhyen elämäni aikana käyny mallittamassa, mut iha turhaa hommaa. Nykyää värjään kotona yleesä punaseks (One of the Weasleys <3) koska tykkään siitä väristä tosi paljo ja semmone räikeen punane sopii mulle mun mielest tosi hyvi :)

Sit vedän vaa huonoi latvoi pois ja kerrostan lady shaverin avulla (mikä ei tosin oo kuulemma parhain mahdolline tapa) ku oon sen hyväks havainnu.

Täl hetkel mul on puolee välii selkää ylettävät punamustat hiukset jotka oli siis mustat mut niit on yritetty taikoo punasiks ilma vaalenusta joka ei oo oikee onnistunu toistaseks... Nooh, pikkuhiljaa :')

Eli tavotteena helakanpunaset alaselkää yltävät hiukset :3 Toki väriäki ois kiva vaihella esim liilaks mut en toistaseks jaksa rääkätä näit liikaa :D
"Kaunis puukko rinnassa haavoittaa ruostuneen lailla"
-Apulanta

Poissa Charlotte

• Vuotislainen
  • No books, no life
« Vastaus #183 : Toukokuu 26, 2015, 19:36:39 »
Mulla on alaselkään asti yltävät, ruskeat hiukset. Ei tumman- eikä vaaleanruskeat vaan ihan sellaiset "keskiruskeat". Käyn pari kertaa vuodessa kampaajalla ja latvoista otetaan joku 5 tai 10 cm pois. Mutta se kasvaa aika nopeasti takaisin.

Pienenä hiukset olivat paksut, mutta niistä on tullut ohuemmat. Eikä ole haitannut.

En oo ikinä värjännyt mun hiuksia. En edes vapuksi millään hiusspraylla yms. Enkä edes aio. Korkeintaan joskus tulevaisuudessa liukuvärjäys tai raitoja. Mutta en aio värjätä. Mun hiusten aito väri on mulle paras mahdollinen.

Hiukset pesen shampoolla ja hoitoaineella (joka toinen päivä) ja saatan laittaa jotain hiusöljyä. Hiuksia hoidan aika vähän, ihan perushommat. En ole ikinä käyttänyt muotovaahtoa, hiuslakkaa muutaman kerran koko elämässämi, hiuksia kiharran ja suoristan harvoin.
"Mutta sinähän olet kuollut", Harry sanoi.
"Niin olen", Dumbledore sanoi arkisesti.

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #184 : Toukokuu 26, 2015, 20:03:43 »
Mulla on vähän yli hartiapituiset, maantienruskeat hiukset, jota on tosi paksut. Ja kuivat.
Tällä hetkellä äiti lyhentää säännöllisesti huonoimmat latvat pois, ja lyhentää otsatukkaa, kampaajalla oon käy viimeksi 14-vuotiaana. :D

Pesen 2-4 kertaa hiukset shampoolla, välistä laitan myös hoitoainetta, ja hyyyvin harvoin hoitosuihketta.
Föönaan hiukseni joskus, ja joskus suoristan pitkät hiukset. Kasvatan myös otsista sivuilkta pidemmäksi, kun vaan ei lyhyempi tukka roikkuisi koko ajan silmillä...

Haaveena olisi puoleen selkään ulottuva tukka, kuparinpunaisella raidoitettu. <3
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".

Poissa Nefgliniel

• Puuton lehti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #185 : Maaliskuu 06, 2016, 02:33:12 »
Yövuorossa töissä ja vanhoja keskusteluja selaillen. Vastasin tähän 2011. No siitä alkaen kasvattelin hiuksiani, ja ne olivat jo yli lapaluitten... Kunnes pari viikkoa sitten ne läksi pois. Nyt on kiva, lyhyt ja kevyt kampaus.

Poissa Rowena

• Vuotislainen
  • Suurin aarre on olla oma itsensä!
« Vastaus #186 : Elokuu 24, 2016, 18:27:52 »
Itse halusin vuoden 2016 alussa leikata hiukseni kun Harryllä, joten menin kampaajalle Emma Watsonin (poikatukka- aikaan) kuvan kanssa, ja sain haluamani. Kampaaja on aika kallis, en ole varma mutta jotain 30e.. Itse en hirveästi jaksa tukkaa laitella aamuisin ennen koulua, mutta kampaan ja kosteutan jotta yön jäljeltä töyhdöt lähtisivät pois.. :P
''Makeisilla ystäviä saa!''
-Scorpius Malfoy, Harry Potter ja kirottu lapsi

Poissa The Ziizi

• Vuotislainen
  • Pottermore: UnicornBronze22662
« Vastaus #187 : Syyskuu 22, 2016, 20:04:15 »
Voi että, mulla olis kova hinku käydä leikkauttamassa long bob. Tällä hetkellä hiukset ovat vähän yli olkapäihin ylettyvät, ruskea pohja mutta latvat vielä hieman vaaleammat edellisen ombré-värin jäljiltä. Olen värjännyt hiuksiani useasti (joka kyllä näkyy niiden kunnossa), joten mulla tuli hetki sitten mieleen ajatus hiusten värjäämisen lopettamisesta. Tykkään nimittäin kovasti omasta väristänikin, mutta jotenkin se kasvatusvaihe siinä pelottaa. Onko täällä ketään oma hiusväri-projektin kanssa? Vertaistukea!

"Olen vähän riehunut pianolla ja hengästyneenä kirjoitan tämän."

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #188 : Syyskuu 24, 2016, 21:11:17 »
Olen värjännyt hiuksiani useasti (joka kyllä näkyy niiden kunnossa)

Itse en ole värjännyt hiuksiani kuin kerran ihan pienen osan, enkä osaa valitettavasti sanoa tuohon värjäysasiaan sen enempää mitään henkilökohtaista. Kavereilta tosin kuullut, että kun ovat värjäyksen aloittaneet, niin sille tielle ovat ainakin toistaiseksi jääneet: kun juurikasvua alkaa tulla, on pakko vetää uutta väriä, tai näyttää kuulemma ei niin hehkeältä kun oma väri puskee takaisin.

Itselläni on muutoin vain ei niin hyvät hiukset, sillä ne ovat hyvin ohuet, haaroittuvaiset ja karheat. Olenkin viime aikoina yrittänyt panostaa entistä enemmän juuri minulle sopiviin hiustuotteisiin, ja kokeilussa on myös ensimmäistä kertaa hiusöljyä. Mitään leijonanharjaa tuskin enää saan, mutta toivottavasti vähän paremman hiuslaadun!
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #189 : Lokakuu 10, 2016, 22:51:23 »
Olen värjännyt hiuksiani useasti (joka kyllä näkyy niiden kunnossa), joten mulla tuli hetki sitten mieleen ajatus hiusten värjäämisen lopettamisesta. Tykkään nimittäin kovasti omasta väristänikin, mutta jotenkin se kasvatusvaihe siinä pelottaa. Onko täällä ketään oma hiusväri-projektin kanssa? Vertaistukea!

Joo, miulla! Mie värjäsin neljä vuotta hiuksiani yhdellä tosi kivalla värillä, kunnes sen valmistus lopetettiin, ja koska vastaavaa väriä ei tavallaan ollut, aloin miettiä oman värin kasvattamista takasin. Tämä siis viime vuonna alkuvuodesta. Kesäkuun lopuun mennessä olin kasvattanu hiuksiani sen verran, et sain käytyä leikkauttamassa hiuksistani sen värjätyn osan pois. Ja olin oikeastaan aika hämmästyny, miten kiva miun oma hiusväri oli, ja vieläkin itseasiassa aina välillä, näin yli vuosi myöhemmin.

Se kasvatusvaihe on oikeasti todella pelottava, ja monesti mietin, et jos nyt kuitenkin värjäis jollain toisella värillä. Varsinkin sillon kun, oma väri näky jo hyvän matkaa, ja värjättyyn osaan rinnastettuna se oli aika karsea aina välillä. Onneks miul oli sen verta lyhyet hiukset, ettei se loppujen lopuks enää haitannu, kun suunnilleen latvat oli enää vaaleammat ennen leikkauttamista.

Suosittelen rohkeasti kasvattamaan oman värin takasin! Varsinkin jos on oikeasti värjänny paljon ja sen huomaa hiusten kunnossa. Mie en värjänny omiani ku 2-4 kertaa vuodessa, riippuen oliko jotain tiettyä tapahtumaa, missä en halunnu näyttäytyä hurjan juurikasvuni kanssa. :D Sen suurempia ongelmia miulla ei ollu, ehkä ny se, et oon huomannu miten paljon paremmassa kunnossa miun hiusten latvat on värjäämättömyyden jälkeen. Ennen ne tuppas kuivahtamaan käppyräks melko nopeesti.

Vielä ku löytäis hyvän paikan käydä leikkauttamassa hiuksiani useammin, niin oisin tyytyväinen. Naapuritalon rouvalla on ihan kohtalainen hinta, mut hänen leikkausjälkensä ei oo mitenkään hyvää. Mut en kehtaa valittaakaan. :D
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]