Kirjoittaja Aihe: Kampaamot ja parturit (ja hiukset yleensäkin)  (Luettu 22520 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Kampaamot ja parturit (ja hiukset yleensäkin)
« Vastaus #125 : Lokakuu 05, 2008, 18:46:11 »
Käyn nykyään hävettävän harvoin kampaajalla. Viime kerta oli helmikuussa. Nyt voisin kyllä mennä sinne ihan riemumielin. Kun vain saisin aikaiseksi. Olen sen suhteen aika saamaton. Etenkin kun nyt olen muuttanut. Täytyisi suorittaa hieman kyselyjä, että minne kannattaa mennä.
Osaako joku täällä muuten kertoa jonkun suhteellisen edullisen, mutta hyvän kampaamon sijainnin Tampereella?

Minulla on erittäin huonoja kokemuksia aiheeseen liittyen. Ennen jouduin käymään sellaisessa paikassa, jonne ei ollut lainkaan ajanvarausta ja usein koko päivähän siinä sitten meni. Pelätessä, kenen kynsiin joutuu. Paikassa oli nimittäin viisi kampaajaa, joista yksi taiteili kaikkien hiukset koneella ja jokaikinen siitä tuolista noussut sai samanlaisen hiustyylin. Viimeinen kokemus paikasta oli laatikko. Minulla oli vielä vuosi sitten kirkkaanpunainen kanan takapuoli, jota sitten menin hieman korjailemaan ylikasvamisen vuoksi. Lopputulos siltä kerralta oli sellainen, että miltei itkin. Rouva leikkasi hiukseni sivuilta tasamittaisiksi ja pituutta niillä oli juuri ja juuri korvien yli. Takaa hän vain pyöristeli ja kevensi hiuksiani sanomansa mukaan ja hirveältä näytti. Niin hirveältä, että seuraavalla viikolla minulla oli uusi aika erääseen toiseen paikkaan.

Kerran kävin entisen asuinkyläni "keskustan" kampaamossa, koska halusin kasvattaa hiuksiani hieman ja sanoin sitten hieman liian ympäripyöreästi, että tahdon kampauksen, joka ei hiusten kasvaessa ala heti näyttämään hirveältä. Poistuin paikalta poru kurkussa vanha kunnon polkkatukka päässäni ja voin kertoa, että se ei sopinut minulle pätkääkään.

Nyt kauan aikaa näiden tapausten jälkeen minulla on jälleen ylikasvanut look, joka kaipaisi kipeästi saksia. Otsatukkani on jo nenänpään kohdalla ja hiukset reilusti yli olkapäiden. Ongelma on se, että en tiedä mitä haluan seuraavaksi, mutta en aio kävellä sisään yhdestäkään kampaamon ovesta ennen kuin minulla on se selvillä. Muuten sanon vain joo joo kampaajan ehdotuksille eikä jälki ole lainkaan mieleeni. Ja saksia en omiin kätösiini ota, sillä on vielä tuoreessa muistissa kuinka kerran yritin hieman "siistiä" kampaustani.
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #126 : Lokakuu 09, 2008, 20:44:18 »
Pitäisi taas mennä kampaajalle, tukka alkaa riistäytyä käsistä! Hiukseni ovat, kuten muistaakseni olen aikaisemminkin tässä topsussa ilmaissut, varsin paksut ja ne kaipaavat ajoittain tiettyä trimmausta. Varsinkin kevennykset tulevat aina tarpeeseen. Se, ettei päänahkani saa kunnolla ilmaa, on jo pitkään ollut ongelmana, ja ihan jo sen takia yritän käydä vähän säännöllisemmin parturilla. Nyt tuo vino otsiskin on kasvanut sellaisiin mittoihin, ettei näytä enää kovin hyvältä. Korjailu olisi siis tarpeen. Ajattelin kasvattaa jonkinlaisen "takatukan" niin, että hiukset tulevat periaatteessa oikealle olkapäälle ja muuten tukka olisi kohtuu lyhyt. Varsinaista pitkää tukkaa en viitsi kasvattaa, ei sovi minun naamaani. 
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

vingvi

• Ankeuttaja
« Vastaus #127 : Lokakuu 17, 2008, 14:46:25 »
Viimeksi kävin kampaajalla elokuun ekalla viikolla ennen koulun alkua. Siitä ovat hiukseni jo kasvaneet kovasti, joten meinasin nyt syyslomalla taas käydä kampaajalla.. Tiedättekö näyttääkö ihan hölmöltä jos leikkaa otsikset sillälailla kummaltakin puolelta vinoon? (en tiedä ymmärsittekö mutta yrittäkää). Minulla on nyt kerroksittain leikatut hiukset ja meinasin leikata nämä vinoon leikatut otsikseni sillälailla hienosti niinkuin jo selitin mutta en voi olla varma miltä se näyttää joten pyytäisin apua.

En ole ikinä ottanut mitään kuvaa kampaamoon mukaan enkä oikeastaan edes tajunnut että niinkin voisi tehdä O_o. Yleensä selitän vain jotain ihan kummaa kampaajille ja he sitten tulkitsevat sitä mielensä mukaan. Yleensä olen kyllä ollut tyytyväinen tulokseen. Tai siis siitä pitäen kun äitini ei enää määrännyt minulle sitä kamalaa polkkatukkaa.. Yh.. Mutta siitä sitten onkin jo seitsemän vuotta :) ja ikuisia polkka-traumoja jäikin..

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2008, 14:51:12 kirjoittanut vingvi »

tiitelitaateli

• Ankeuttaja
« Vastaus #128 : Lokakuu 20, 2008, 11:16:43 »
Mulla oli koko ikäni ollut ihan lyhyt, semmonen poikatukka, mutta joskus yläasteella 7 luokan jälkeen en käynyt parturissa leikkauttamassa sitä vaan annoin sen kasvaa. Nyt se ulottuu navan toiselle puolelle :D Siis jos selässä olisi napa samassa kohtaa kuin mahassakin hiukseni yletyisivät suunnilleen siihen kohtaan. Tänään aion mennä tilaamaan ajan parturille ja aion leikauttaa hiukseni taas lyhkäsiksi... Ei vain ole oikein tieota mallistal...

Emmuli

• Ankeuttaja
« Vastaus #129 : Joulukuu 04, 2008, 09:06:38 »
No, onha se kampaamossa käynti kallista, mut ite käyn kerrran kahes/kolmes kuukaudessa. Suunnillee. Värjään ain ja sit leikkaan. Kotona vaan ain kuivaan föönil, ja laitan kiinnettä ja muotovaahtoo. muuta en liiemmin tee. Mun hiukset on ainaki ia hyvin kestäny värjäyksen, eikä oo menny elottoman näköisiksi.

Sonija

• Ankeuttaja
« Vastaus #130 : Tammikuu 29, 2009, 18:11:49 »

En nyt ole ihan varma kuuluuko tämä tänne, mutta kuitenkin... ;)

Minulla on ollut pitkät hiukset aina. Sen jälkeen, kun ne neljävuotiaana kasvoi pitkiksi, ne on aina olleet pitkät, eli yhtä kuin yli olkapäiden. Kertaakaan en ole värjännyt, yhden ainoan kerran otin raitoja poistamalla oman värin hiuksista kokonaan. Ja nyt mulla sitten olisi huomenna parturi, ja haluaisin lyhyet hiukset. En mitään polkkatukkaa, vaan oikeasti lyhyet, siis ns. "poikien" hiukset. Paitsi että otsatukan jättäisin pitkäksi.

Mä olen aika tosi pitkä ja (aika) hoikka (lukuun ottamatta onnellisen näkymätöntä pikku pömppömasua, joka on viimeaikoina jatkuvasti pienentynyt), ja mun hartiat ei ole mitkään älykapeat eikä älyleveätkään... Kannattaako mun leikata hiukset lyhyiksi? näytänkö minä joltain pumpulipuikolta sen jälkeen?

Mun tekee ihan älyttömästi mieli päästä mokomista hapsista eroon... Ajattelin vielä kysyä kampaajalta, mutta lähtökohtana on (heh heh) että ne lähtee veke. Sen jälkeen pitää vissiin käydä kampaajalla (tai parturilla) useammin kuin pitkien hiusten kanssa, jos tahtoo pitää kutrit kuosissa. Onko näin? Mitä mä teen mun hiuksille?

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #131 : Helmikuu 01, 2009, 15:43:10 »
Lainaus
Kannattaako mun leikata hiukset lyhyiksi? näytänkö minä joltain pumpulipuikolta sen jälkeen?

Tätä on vähän ulkopuolisen vaikea sanoa, kun ei olla nähty :) Itsekkin olen todella pitkä naiseksi, yli 180cm ja aika hoikka ja itselleni en voisi kuvitella ihan lyhyttä tukkaa, sillä pääni on sellainen kapea ja "pitkä" :D siis ei sellainen pyörä, vaan hieman suippo. Mutta luulisin, että hoikkaan ja pitkään rakenteeseen sopii varmasti lyhyt tukka, esim. Keira Knightleyllä on pitkähkö ja hän ei mielestäni ole näyttänyt koskaan pumpulipuikolta:) Kerro sitten mitä pidit tuloksesta, kun olet jo varmaan käynyt siellä kampaajalla :D

Itse en ole koskaan värjännyt hiuksia, tai no pikemminkään saanut, vaikka olen jo kohta 17 vuotta. Syynä tähän on luonnostaan punaiset hiukset, jotka menisin tietysti pilaamaan värjäämällä. Ei minulla ole koskaan hinku ollut värjätä koko päätä, tai ei ainakaan enää. Raitoja olen laittanut hieman, mutta ne eivät ole koskaan oikeen näkynyt, hiukseni jostain syystä hylkivät ikään kuin hiusväriä, en tiedä yhtään mistä se johtuu.

Olen ajatellut etä kävisin kampaajalla tässä piakoin, jos vaan saan äidiltä hieman sponsoria. Olisi ajatuksena leikata sivuottarit tai ihan suorat. Molempia ollaan kokeiltu ja olen saanut kasvatettua ne viimeinkin pois, mutta olen tylsän näköinen ilman kumpaakaan :D taidan varmaan leikata sivulle, silloin ne saa aina nopeammin pois, jos kyllästyy. Toinen ajatus olisi, jos vain saan, niin värjätä alta hiukset tummanruskeiksi, myös etuhiuksien alta. Silloin hiuksiini tulisi edes jonkinlaista muutosta, mitään selvää ei ole näkynyt lähes 17 vuoteen. Ehkä värikin näkyisi, jos värjäisi suuremman alan kerrallaan. Kerroksittain leikkaan nykyään ehdottomasti, sillä hiukseni ovat niin paksut että ne näyttävät hyvin raskailta ilman kerrostusta :)

Tässä on jo pitkä elämänkerta hiuksistani :) pitää katsoa minkälaiseen lopputulokseen päädyn, sitten kun joskus pääsen kampaajalle.
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Poissa Musta Koira

• Veni, vidi, vici.
  • Vuotislainen
  • libertiini
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #132 : Helmikuu 02, 2009, 14:32:04 »
Kannattaako mun leikata hiukset lyhyiksi? näytänkö minä joltain pumpulipuikolta sen jälkeen?

Mitä minä olen ihmisiä tarkkaillut, ei se, sopiiko lyhyt vai pitkä tukka riipu niinkään siitä, onko pitkä vai ei (tai hoikka vai pyöreä), vaan pikemminkin kasvojen muodosta ja kasvoista yleensä. Sopusuhtaisuuden nimissä pitkillä ja hoikilla ihmisillä on kuitenkin yleensä myös sirot kasvot, ja juuri sellaisiin lyhyt tukka sopii. Toisin kuin Posityyhtynen, olen sitä mieltä, että lyhyt tukka sopii juuri myös kapeille ja pitkille kasvoille, koska usein pitkät hiukset voivat vain pidentää kasvoja entisestään, kun taas lyhyt voi luoda vastaista vaikutelmaa. Tietysti kaikki riippuu leikkauksesta. Lyhyissä hiuksissa hyvä leikkaus on aina äärimmäisen tärkeä.

Sen jälkeen pitää vissiin käydä kampaajalla (tai parturilla) useammin kuin pitkien hiusten kanssa, jos tahtoo pitää kutrit kuosissa. Onko näin?

Lyhyet hiukset kyllä tuottaa paljon enemmän töitä. Itse joudun käymään kerran kuussa hiustenleikkuussa. Tosin minulla on hyvin paksut hiukset ja useiten vaivaa tuottaa juuri liiallinen kasvu tuuheussuuntaan, ei niinkään pituussuuntaan. Lyhyet hiukset kasvavat kuitenkin hyvin nopeasti ulos mallista, ja ainakin minun on pakko käyttää päivittäin muotoilutuotteita, jotta hiuksista saisi aikaan mitään järkevää. Ylimääräisestä vaivasta huolimatta lyhyet hiukset ovat kuitenkin mielestäni kivat. Onhan niistä sitten vähemmän vaivaa mm. pestessä, urheillessa ja kuumilla ilmoilla, ja ne ovat usein muuntautumiskykyisemmät kuin pitkät. 
-Non unde possim sed unde volo-

Sonija

• Ankeuttaja
« Vastaus #133 : Helmikuu 04, 2009, 20:25:08 »

Lainaus
Kerro sitten mitä pidit tuloksesta, kun olet jo varmaan käynyt siellä kampaajalla :D

:) No joo, ei se suostumut leikkaamaan mun hiuksia ihan lyhyiksi niin pienen harkinnan jälkeen. Mutta mulla on nyt kuitenkin sellanen lyhyt polkkamalli (tai sinnepäin), mikä on jo ihan erinäköinen kuin mitä se ennen oli, elikkäs olen tyytyväinen. Pidän kyllä vielä mielessä sen ne lyhyetkin hiukset, vieläkin vähän kutkuttaisi leikata... Ehkä ensi kerralla sitten. ;D

Poissa Laku

• paperisydän
  • Vuotislainen
    • Laku's life
« Vastaus #134 : Helmikuu 08, 2009, 21:41:02 »
Mä haluaisin pitkät hiukset. Hiukseni olivat n. puoleen selkään, mutta leikkasin vajaat kymmenen senttiä pois viime viikolla. Ensimmäistä kertaa uskaltauduin leikkaamaan myös hiukseni hiukan kerroksittain.Tai siis latvoissa on nyt oikein yksi kerros. Hehe. Latvat olivat aivan kamalassa kunnossa ennen kun menin parturiin, siksi hiuksia lähti niin paljon. Ja harrastuksessani ne ovat lähinnä vain tiellä, kun pitäisi saada niskasta kiinni ja mulla on hiukset välissä. ^^ (Perus on, että vähintään kerran viikossa kuulen kehotuksen leikata kaljuksi, kun hiukset ovat kuulemma tiellä... ;))
Mun hiukset on oikeasti aivan järjettömän paksut -ja kiharat, joka tuo lisää paksuutta hiuksiini. Haluaisin suoristuspermanentin. Mutta oon kuullut, ettei se pysy kovinkaan kauaa. ;/ Kokemuksia kenelläkään? Ja onko tietoa, kuinka paljon sellainen maksaa ja paljonko se rasittaa hiuksia? (:
Close the doors but never look inside
Time will tell if all your love has died

Poissa Steelsheen

• Narsissisti
  • Vuotislainen
  • not your girl
    • Imaginary
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #135 : Helmikuu 08, 2009, 23:21:29 »
Minulla oli pitkät (lyhimmillään puoleen selkään) hiukset lähes 18-vuotispäivään saakka, sitten eräänä päivänä viime kesäkuussa otin sakset käteen ja nirhaisin ponnarin poikki, äiti tasasi ja tuloksena oli sellainen juuri ja juuri olkapäille ulottuva malli. Sen jälkeen hiukset saivat taas kasvaa, kunnes tässä viikko sitten käskin äitiä lyhentämään niitä, ja se ihan oma-aloitteisesti jopa teki kerrostusta. Se väitti että jälki on kamala, mutta ei se minusta mitenkään pahalta näytä. Okei, mikään omaperäinen malli tämä ei tietenkään ole, mutta äärimmäisen helppo ja yksinkertainen.

Eli siis koskaan en ole kampaajalla käynyt. Alunperin pienenä äiti joskus tasoitti hiuksia (ja leikkasi mulle otsatukkaa, muistan kuinka hirveää oli istua eteisen jakkaralla kun niitä hiuksenpätkiä meni aina silmiin), sitten aloin pelätä kavereiden juttuja siitä, että ne leikkaavat puolet pituudesta pois vaikka kuinka kieltäisi, nykyään syynä on lähinnä rahanmeno ja toisaalta sosiaalisten tilanteiden pelko (eli siis lähinnä ajan varaaminen, se on aivan kamala mörkö). En vaan ole nähnyt kauhean tarpeelliseksi maksaa jostain sellaisesta minkä saan tehtyä ilmaiseksi joko itseni tai jonkun perheenjäsenen toimesta. Eri asia olisi jos tahtoisin jotain tiettyä erilaisempaa/lyhyempää mallia, sitten varmaan yrittäisin voittaa pelkoni ja mennä ihan suosiolla kampaajalle, samoin kuin jos joutuisin nyt ottamaan näihin jonkun juhlakampauksen. Vanhojentanssikampaukseni oli sellainen lettinuttura jonka väkersin itse ja kaveri laittoi nauhat, se oli varsinkin nauhojen kanssa tosi hieno, vaikka ei ollutkaan mikään korkea tai sinänsä näyttävä. Sopi kai puvun tee-se-itse -henkeen ja ehkä tyyliinkin :D Värjääminenkin on multa jäänyt väliin, tosin jotain väriä varmaan laitan (lähi)tulevaisuudessa. Itse/kaverin avulla vai kampaajalla, sitä en mene vielä sanomaan.

Onneksi en ehkä sittenkään ole maailman ainoa ihminen joka ei ole kampaajalla käynyt, joskus tulee aika orpo olo kun kaverit vertailevat kampaajiaan ja selittävät kaikkea aiheeseen liittyvää, kun omista syistä noissa tilanteissa korostuu erityisesti se ihmisten ja vieraiden tilanteiden pelko.
"If people don't know what you're doing, they don't know what you're doing wrong."

yesterday

• Ankeuttaja
« Vastaus #136 : Helmikuu 11, 2009, 16:35:11 »
Erna, itse olen 175 senttinen ja todella hoikka, ja minulla on ollut juuri sellaiset "poikahiukset", pitkällä sivuotsiksella. (Itseasiassa leikkasin ne näiden http://www.kaboodle.com/hi/img/2/0/0/fe/b/AAAAAizJgT0AAAAAAP64QA.jpg Keira Knightleyn hiusten perusteella).
Voin sanoa, että ne sopivat ainakin minulle, vaikka itse sanonkin, ihan loistavasti. Että ei ainakaan ole pituudesta ja hoikkuudesta kiinni :)

Mutta sitten sellainen asia kuin hiusten pidennykset. Onko kellään teistä? Haluaisin ottaa sellaiset pitkät pidennykset, nyt kun hiukseni ovat sellaiset leukaan asti, pörröiset ja kiharaiset, että tulisi sellaiset pitkät hiukset sieltä alta jos ymmärrätte :D miten ne mahtaa toimia, pitäisikö sitten hiukset värjätä että pidennykset sopivat? Ja ovatko pidennykset yleensä muovia vai oikeaa hiusta? En ole kauhean  perilllä näistä :D

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
« Vastaus #137 : Helmikuu 11, 2009, 16:46:38 »
Ja ovatko pidennykset yleensä muovia vai oikeaa hiusta? En ole kauhean  perilllä näistä :D

Nopealla googletuksella selvisi, että ainakin pidennykset Great Lengths, Hair Gl’Amour ja BLONG ® käyttävät aitoja hiuksia.

Kuitupidennykset/lisäykset ovat käsitykseni mukaan sitten asia aivan erikseen ja ne ovat hinnaltaan halvemmat siksi etteivät ne ole aitoa hiusta. Kaverillani on kuiduista tehdyt "rastat" (klik ja klik), jotka omalta osaltaan pidensivät kyllä hänen hiuksiaan.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 11, 2009, 16:52:21 kirjoittanut Kate »
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #138 : Elokuu 21, 2009, 18:52:51 »
Minä suosin nykyään kampaamoja. Pienenä äitini leikkasi hiukseni, mutta näin vanhemmiten haluan, kröhöm, ammattimaisempaa
parturointia. :) Ensiksi kävin leikkuuttamassa sellaisen viiston otsatukan (sivuotsatukan) jollain halvalla kampaajalla,
mutta sitten kävin Harilekiinillä (jos joku tietää). Siellä olen sitten yleensä käynyt. Haluan yleensä kerroksittain leikkuuttaa hiukseni. Nyt aion kasvattaa tämän otsatukan pois ja leikata hiukset lyhyeksi.

Kampaamolla värjäämistä en suosittele. Hairlekiinissäkin max hinta värjäyksestä on muistaakseni jtn 99 euroo. ;o
Jos niitä taitoja riittää, nii kannattaa värjätä itse, tai pyytää äitiä tai kaveria värjäämään. Mutta jos haluaa jotain
erilaisia sävyjä ja alta siniseks ja päältä violetiks, nii ehkä sit voi käydä kampaajalla... Tietysti niillä, joilla on varaa, niin voi käydä
kampaajalla, mulla/meillä ei ole :) halvempaa värjätä kotona. :)
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa lullaby

• Vuotislainen
  • Pottermore: HawthornMagic6297
« Vastaus #139 : Elokuu 26, 2009, 11:37:25 »
Minulla on pian taas koulukuvaukset (joita inhoan), ja rupesin väkisinkin miettimään kampaajalle menoa. : D Olen yrittänyt kasvattaa tätä onnetonta lettiäni jo vuoden päivät, mutta tuntuu että se on jämähtänyt tähän yhteen pituuteen. Ennen minulla oli lantiolle ulottuvat hiukset, mutta sain yläasteelle mennessä päähänpiston leikata poikatukan, ja niin sitten menin tekemään. Olen ehtinyt katua tässä vuosien kuluessa melkoisesti, mutta ei siitä mitään hyötyä kuitenkaan ole, sillä en voi saada vanhoja hiuksiani enää takaisin. Joskus tekisi mieli käydä laitattamassa pidennykset, mutta mielestäni se näyttää vähän kummalliselta, jos ihmisellä on yhtenä päivänä olkapääpituiset hiukset ja seuraavana alaselkään asti ulottuvat. Tietenkin voi varmaan ottaa lyhyemmätkin pidennykset, mutta se taitaisi joka tapauksessa olla liian kallista lompakolleni.

Takatukkani ulottuu vähän yli olkapäiden ja lyhyimmät hiukset päälaella ovat suunnilleen sellaiset 7 cm pitkiä. Aikaisemmin minulla oli tapana käydä aina leikkauttamassa lyhyet hiukset, joita sitten pörrötin ja nostin pystyyn. Nyt jo näin pitkiä hiuksia on vaikea saada pörröön, tupeeraamisestakaan en ole ikinä tykännyt, ja olen tympääntynyt lättänään kampaukseeni. Hiukseni ovat kaiken lisäksi luonnonkiharat, joten kampaukseni on toisinaan aika mielenkiintoisen näköinen, varsinkin jos erehtynyt menemään kosteilla hiuksilla nukkumaan. : D Olen nyt muutaman kerran käynyt kampaajalla vähän tasoittamassa näitä (viime kerralla otin värinpoiston ja värjäyksen luonnollisella hiussävylläni, jotta pääsisin lopullisesti eroon värjäysruljansseista), ja silloin ne ovat aina olleet hetken aikaa paremman näköiset, mutta pian ne taas kasvavat tällaiseksi muodottomaksi mopiksi ja sitten tympii. Hiukseni eivät varmaan ikinä tule kasvamaan kunnolla pidemmiksi, kun olen näin kärsimätön. Olen aina kampaajalla käydessäni pyytänyt, ettei pituudesta oteta paljoa pois, mutta kaipa kaikenlainen lyhentäminen ainoastaan hidastaa hiusten kasvua.

Eli siis, nyt pitäisi päättää menenkö kauhealla moppitukalla koulukuvaan ja kärsin, vai menisinkö kampaajalle vähän leikkauttamaan hiuksiin kuosia? Toisaalta taas olen erittäin itsekriittinen ulkonäköni suhteen, joten varmaan taas parin viikon päästä kampaajalla käynnin jälkeen inhoaisin hiuksiani edelleen. Toisinaan toivonkin, että olisin sattunut syntymään pojaksi, niin että voisin aina vetää vaan kaljuksi tai kulkea lyhyessä siilitukassa. : D Totta kai naispuolisetkin ihmiset voivat, mutta minun kasvonpiirteitäni se tuskin kauheasti imartelisi.

Poissa Tobin

• aka Tinna
  • Vuotislainen
  • leeroy
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #140 : Elokuu 26, 2009, 11:43:32 »
Kävin kesällä kampaajalla värjäämässä koko pään punaiseksi + raidat + sivuotsis tasaotsiksesta, se oli sen 85-90€. Väri ei tainnut olla kestoväriä, mutta todella hyvin on päässä pysynyt. Kyllä oli hinnan arvonen, kun ei ole täytynyt kesän jälkeen käydä kampaajalla laisinkaan!

Poissa Spider

• omistaa liikaa jalkoja.
  • Vuotislainen
  • Dumdidum.
« Vastaus #141 : Elokuu 27, 2009, 13:09:18 »
lullaby, meikän hiuksista ainakin tulee yleensä paljon ryhdikkäämmät kun leikkautan ne kerroksittain. Ja kokeile vaikka tuuheuttavaa shampoota. Joo, tiedetään, aika suuri osa tuotteista joita tuuheuttavina mainostetaan ovat aikamoista humpuukia, mutta osa oikeasti tuuheuttaa. Pohjaa omaan kokemukseeni.

Itselläni kampaaja maksaa yleensä 75-125 euroa, leikkaus ja värjäys. Tykkään värjätä hiuksiani tummanpunaisiksi, oma hiustenvärini on ruskea (pienenpienenpienellä lähes huomaamattomalla) punertavalla vivahduksella, joten juurikasvu ei ole kovinkaan suuri ongelma. Pidän hiukseni yleensä aika käytännöllisen pituisena, toisin sanoen olkapäille tai hiukan yli ulottuvina. Nämä kun takkuuntuvat niin helpolla ja ovat hirmu paksut on niiden hoito muuten yhtä tuskaa. Ja lisäksi satun tykkäämään siitä mille tämän pituiset hiukset näyttävät itselläni. ;) Lisäksi laitan usein mustia raitoja elävöittämään hiuksia. Joskus saatan myös värjäyttää hiukseni alta mustiksi. Otsahiukset meikällä on ollut jatkuvasti viidennestä luokasta alkaen, en oikein osaisi kuvitella itseäni otsahiuksettomana. :D Kotona en ole koskaan koittanut värjätä hiuksiani, käyn aina kampaajalla. Kuitenkin onnistuisin sörssimään itse värjäysprosessin jotenkin niin, että seuraavana aamuna heräisin pehko merilevänvihreänä. :'D
"I always knew I was a star, and now the rest of the world seems to agree with me."
~Freddie Mercury

Poissa Chrystal

• Vuotislainen
« Vastaus #142 : Elokuu 30, 2009, 20:12:09 »
Minulla on nyt tällä hetkellä kamalat hiukset; kasvattamisen välivaihe.. Haluaisin kasvattaa jonkinlaisen sivuotsatukan ja saada muihin hiuksiin hiuksen pituutta, nyt ne ovat olkapäiden yli. Värikin on aivan kamala; joskus minulla oli kastanjanruskeat hiukset, ja yritin saada kotona laitettua luonnollista väriä takaisin. Vanha väri näkyy aika kivasti alta ja juurikasvu näkyy eri sävyisenä. Nyt kesällä aurinko on kuitenkin tasoittanut värieron niin, etten aina peilin ohi mennessä meinaa lähteä kauppaan hakemaan hiusväripakettia... Nyt haluaisin hiuksiin oman värin takaisin. (sellaisen raitaisen vaalean)

Pienenä minulla oli paksu, vaalea polkkatukka, joka oli minusta aivan kauhean näköinen. Joskus viisi-kuusivuotiaana aloin kasvattaa. Ei ne hirveän pitkiksi venähtäneet, kun kävin kampaajalla ottamassa olkapäille yltävän kampauksen lyhyellä otsatukalla. Sitten päätin taas kasvattaa, tällä kertaa sain hiukset miltei kyynärpäihin. Aloitin myös projektin otsatukan kasvattamiseksi pois, mutta en jaksanut pantoja ja pinnejä enkä myöskään hiusten selvittelyä, joten aloin pitää hiuksia lyhempinä, ehkä johonkin lapaluille asti, sekä täysin suoraa otsatukkaa. Ei se kovin erikoinen, mutta kelpasi minulla vallan mainiosti. Nelosella tai vitosella kävin kampaajalla ja laitoin hiukset kerroksittain. Siitä ne ovat hiukan lyhenneet ja pidenneet. Joskus kutosella värjäsin sen kastanjanruskean. Seiskan ajan olen yrittänyt saada oman värin takaisin ja samalla kasvattaa. Ja myönnän, että leikkaan itse hiuksiani sen latvojen siistinnän verran, sen verran minäkin osaan :) Otsatukka on ollut käytännössä koko iän lukuun ottamatta sitä muutamaa kuukautta, jolloin yritin päästä siitä eroon ja viimeisimpiä kuukausia, kun olen yrittänyt saada taas siihen jotain muutosta.

Olen aina haaveillut punaisista, kiiltävän paksuista luonnonkiharoista hiuksista. Todellisuus on toista; sellaiset vaaleat, taipuisat hiukset, eivät nyt ohuet mutteivat paksutkaan. Normaalisti hiukset laineilee ja saattapa olla muutama hassu kiharakin joukossa, että ihan suoratkaan nämä eivät ole.. Sitten joskus ihanassa tulevaisuudessa kun minulla on kauniit, pitkät, kiiltävät hiukset joissa on hieno väri, laitan kyllä paljon kampauksia hiuksiini. Tällä hetkellä hiukset on joko auki, ponnarilla tai jonkinlaisella sotkunutturalla, aina. Otsatukkaa taiteilen pinnien avulla sivuun. Jonkin verran myös voin kihartaa, suoristaa ja föönata tuuheutta hiuksiin, mutta nyt en tee mitään sellaista kun lämpösuoja on päässyt loppumaan ja yritän pitää hiukset edes jonkinlaisessa kunnossa - hamppuinen hiuslaatu on välistä tullut tutuksi enkä siitä niin paljoa haaveile...

Jos en jaksa kasvattaa hiuksia tarpeeksi pitkiksi, voisin kokeilla jotain uudenlaista leikkausta, mutta se on sen ajan murhe...
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 31, 2010, 22:22:27 kirjoittanut Chrystal »
"Ron kuule, sinä tiedät vallan mainiosti, että Harryn ja minut kasvattivat jästit!" Hermione sanoi. "Me ei kuultu lapsina tuollaisia satuja, me kuultiin Lumikki ja seitsemän kääpiötä ja Tuhkimo-"
"Mikä se on, joku sairausko?"
-Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

Poissa Lonkero

• Vuotislainen
« Vastaus #143 : Elokuu 30, 2009, 20:14:27 »
Itselläni on tällaiset aivan peruslyhyet hiukset. Joskus laittelin jotain geelejä ja vahoja saadakseni hieman näyttävämmän hiuskuontalon mutta sitten kun fledojani alettiin ihan toden teolla pilkkaamaan lopetin käytön siihen =D Ei niillä hiuksilla nyt tällä hetkellä mitenkään hirveän paljon väliä ole, kunhan pysyvät päässä niin hyvä on.

Poissa nipsu

• juoksee aarteen perässä.
  • Vuotislainen
« Vastaus #144 : Lokakuu 11, 2009, 15:32:19 »
Itellä on tämmöset vähän yli olkapään ylettyvät hiukset ! On ollut otsatukka, mutta ei ihan suora vaan sellainen vähän rikottu. (ymmärtäkää hyvät ihmiset) noniin.. ja haluaisin KUNNOLLA KERROKSITTAIN, että ne näyttää sitte tuuheammilta yms .. kun laitan aineita. Laittakaan osotteita ja kuvia, onko ehdotuksia? Hiusteni väri on muuten vaaleanruskea, enkä halua värjätä. :DD  Tai sitten voisin haluta myös VERY pitkät hiukset. 8--D miten sen nyt ottaa, ehkä tonne selkään.. -;) semmoset ihan ihkut ! mutta mulla kestää ikuisuus ku kasvatan eli se toive murskautuu .. enkä jaksa näitä mun lumppuja ennää ! :/
http://www.villikihara.fi/hiusmallit?func=detail&id=53 nuo on aika ihanat :DDD mut mullei oo noin pitkät hiukset :/
niin no ei voi mittään  !! en löydä mitään. :/ tänne pistätte jottai kuvia ja osotteita :)

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #145 : Lokakuu 11, 2009, 17:29:02 »
Täällä kotisuomessa en ole käynyt kampaajalla moneen aikaan, en edes muista milloin viimeeksi olisinkaan käynyt. Annan hiukseni kasvaa ja pörröttää, hyvä jos aina aamuisin jaksan ne harjata :) Ja sitten jossain vaiheessa äitiltä kärähtää käämi, ja hän ottaa sakset ja alkaa parturin työhön :D

Viimeeksi olen käynyt kampaajalla Virossa viime kesänä. Siellä minulta juuri leikattiin hiuksia jotenkin vähän kerrostaen (en mene paljoa sanomaan, sillä peilikuvaani en uskaltanut katsoa). Halpaa oli, en muista olisiko operaationi maksanut euroiksi muutettuina edes kolmea euroa.

Edellisellä kerralla tälle samaiselle kampaajalle tuli varmaan lievä saksimavirhe. Hiukseni hän pätkäisi lyhyemmiksi kuin laki sallii (silmiä kun pidin kiinni, sillä pelkäsin että hän tökkää minua vahingossa saksilla silmään)! Mieleni teki sitten kulkea pää pensaassa lopun kesää.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 22, 2011, 09:24:57 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa nipsu

• juoksee aarteen perässä.
  • Vuotislainen
« Vastaus #146 : Joulukuu 26, 2009, 01:57:55 »
nyt taas parturiin. -----> no ei, ensin etin MALLIN ! :)
oon löytäny jo, minkalaiset etarit leikkaan. :) sitten vielä takaosa. :D  hei mulla on vähän yli olkapäiden ulottuvat hiukset, eli siis puolipitkät. Ettikää (siis löytäkää) mulle hiusmalli, jossa takaa on lyhyt, ja pitenee eteen. Kuka ymmärtää ? joka ymmärtää, ja tietää missä on sellaiset mallit, ILMOITTAA 8-----) tartten tietoo äkkiä.

°nipsutin

Poissa Toujours pur

• jääauringon pilkahdus
  • Vuotislainen
    • My life
  • Pottermore: NightCentaur152
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #147 : Joulukuu 26, 2009, 02:18:40 »
Olen elämäni aikana käynyt ehkä viidesti kampaajalla. Neljästi vain tasoittamassa ja yhden kerran olin yli kolme tuntia tekemässä niille kaikkea kivaa. Siitä on jo aikaa ja tarvitsisin uuden ajan värinpoistoa varten. Minulle riitti tuo yksi kerta täysin. Istut peffa puuduksissa jossain penkissä kidutettavana, päänahkaasi kihelmöi ja on tylsää. Puheaikasi on loppu niin et voi edes viestitellä kenenkään kanssa mutta kuitenkin odotat samalla venäläisiä vierailijoita. Jes, ah niin ihanaa. Muutenkin jotenkin en koe tarpeelliseksi muuttaa omia hiuksiani. Nuorempana ihmisten mielestä kaikilla täytyi olla lyhyet hiukset ja hirveät platinablondit. Nykyään taas mustat/tumman ruskeat. Sitten myöhemmin kiukutaan kun hiukset ovat huonossa kunnossa eivätkä kasva. Täysin kuolleet ja inhottavat.

Tosin, kumoan seuraavalla melkeinpä edelliset. Rastat <3 Joidenkuiden mielestä takkupesä. Osa pitää täiansana tai moppina. Osa vihaa, osa rakastaa. Itse kuulun jälkimmäiseen joukkoon. Olen aina haaveillut kyseisistä rullista. Ikävä kyllä vain maksavat niin paljon ja ovat epäilyttäviä. Melkein aina ihmisethän joutuvat leikkaamaan pötköt pois. Right? Siinä menisi monen vuoden kasvatustyö hukkaan. Ja se olisi niin inhottavaa. Jotkut sanovat onnistuneensa saamaan takut selvitettyä, mutta minkä kuntoiset hiukset ovat sen jälkeen? Tuskinpa kovinkaan kehuttavat. Joten ehkä joskus mutta ei nyt.

Ehkä sitten vanhoissa uudestaan jotain kivaa kampausta. Katsoo nyt.
Japanilaiset hymyilevät paljon ja tekevät paljon itsemurhia. Hymyllä peitetään suru. :)
Camera and I.

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Guilty 'til I'm proven innocent
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #148 : Tammikuu 01, 2010, 05:20:11 »
Käyn kampaajalla aika vaihtelevasti, esimerkiksi nyt kasvatan vähän pidempiä hiuksia että saan tupeerattua ne kunnon pehkoksi joten en vähään aikaan aio leikkauttaa hiuksiani^^ Silloin kun taas halusin pitää hiukset lyhyinä niin kampaamossa joutui käymään ihan liian usein :''D Tosin esimeriksi tällä hetkellä jos tarvitsee leikata niin napsaisen näitä vähän itse :p Yleensä se kampaamo maksaa minulta sellaiset parikymppiä, sillä hoidan hiustenvärjäyksenkin itse (kampaajalla käyn saman tyypin luona kun äitikin ja sen kanssa tulee hyvin toimeen) <: Tällä hetkellä hiukseni ovat edestä ja sivuilta kirkkaanpunaiset (harmi että se väri vaan kuluu niin nopeasti :/) ja muuten sitten vaaleat^^ Haaveilen jostakin kunnon shokkiväristä (mutta pinkkejä hiuksia en missään nimessä halua x)) tai mustista hiuksista, mutta ehei, mie en saa värjätä edes koko päätä punaiseksi >.< Pitää kai jatkaa äidin suostuttelua ;>
 Mutta hiuksistani pidän, ja lisäksi oikein paljon x) Laitan niitä aina sen verran että se ovat kunnolla sekaisin ja pystyssä, rakastan pörröisiä hiuksia^^Tykkään laittaa hiuksia, omia, kavereiden, pikkusiskon..:''D Saan aina leikata pikkuveljen hiukset >D
 Viime keväänä, ennen kun leikkasin hiuksia vielä lyhyemmiksi, sain koko ajan kuulla joltakin kommentteja ("oletko saanut sähköiskun?", "sie olet taas unohtanut harjata tukan aamulla!", "siirrätkö päätä että näen tuleeko oikealta autoja" jne. :''D) ja näitä tuli aina kaikilta, kavereilta, vanhemmilta, kavereiden vanhemmilta..:''D Paras kommentti taisi olla se, että pidän hiuksia pystyssä etteivät pirunsarveni näy x) Sitten kun leikkautin ne, sain kuulla olevani "piikikäs" x) Jonkin aikaa sitten sain kuulla, että minut tunnistaa isosta joukosta tukan perusteella x)

- BG -
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #149 : Tammikuu 01, 2010, 15:44:22 »
Minun kampaamokäyntini suuntautuvat aina samaan paikkaan, vain pienen kävelymatkan päässä olevaan parturi-kampaamoon, jonka omistaa isän ja äidin ystävä. Muuten en missään tapauksessa voisi käydä niinkään usein kuin nyt käyn, koska äiti saisi slaagin aina hinnoista (kyllä, hän on hieman tarkka rahoista). Mutta koska tunnemme tämän omistajan ja hän toimii aina hiustemme leikkaajana, niin saamme hieman alennusta.
Pienempänä me tosin kävimme aina isän ja äidin lapsuudenkaupungissa Varkaudessa jossakin parturi-kampaamossa, mutten muista siitä oikein mitään.

Ennen kouluun menoa hiukseni yltivät takapuoleen asti, ne olivat todella pitkät ja aamulla äiti repi aina hiuksiaan niitä selvittäessä. Mutta aloittaessani koulun leikkautin ne omasta tahdostani lyhyiksi, mutta se leikattiin tyhmäksi polkkatukaksi (onhan polkkatukka se ärsyttävä, joka puolelta samanpituinen, dementia iskee). Aloin kuitenkin kolmannella hieman kasvattaa niitä ja silloin myös värjäsin ne ensimmäisen kerran, kevytvärillä pronssin värisiksi (äiti ei suostunut kunnon punaiseen). Se väri tosin pysyi sitkeästi vielä kolmen kuukaudenkin kuluttua.. Viidennellä värjäsin ne kestovärillä punaisiksi ja leikkautin myös. Kaikki hiusten värjäykseni olen tehnyt kotona, äiti on värjännyt ne. Yhtä lukuunottamatta, mutta se maksoi sen verran paljon ettei äiti enää suostu hiusteni värjäämiseen kampaajalla. Yläasteella värjäsin hiukset ruskeiksi, ja kahdeksannella aloin niiden antaa kasvaa ja lopetin värjäämisen. Tahdoin oikean värin silloin takaisin, enkä ole sen jälkeen kuin vaaleita raitoja ottanut ja hieman siistinyt hiuksiani. Nyt tosin suunnitelmissani on pyytää äitiä värjäämään hiukseni punaisiksi.
Haluaisin värjätä joskus hiukseni kunnon shokkivärillä, esim. liilalla, vihreällä tai sinisellä. Äiti ei suostu siihen, joten se on jäänyt vain haaveeksi.. *huoh*

En osaa laittaa hiuksiani yhtään, enkä kyllä hirveästi pidäkään siitä että hiuksissa on jotain "tököttiä". Nämä hiukset menevät tälläisinään, vaikka halloweenina oli kyllä kivaa järkyttää muita mustavihreillä (vappuväreillä värjätyt) hiuksilla, jotka oli laitettu pystyyn. x)

Ja viestin järkevä pointti katosi jonnekin..
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 23, 2010, 16:45:43 kirjoittanut Haltiamieli »
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.