Kirjoittaja Aihe: Kampaamot ja parturit (ja hiukset yleensäkin)  (Luettu 19814 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Heli

• Luihu
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Kampaamot ja parturit (ja hiukset yleensäkin)
« Vastaus #100 : Elokuu 08, 2008, 17:14:29 »
Vaikka aiemmin sanoin, että jatkaisin hiusten värjäämistä punaiseksi, päätin uhmata tervettä järkeäni ja otin raitoja hiuksiini. Saattaa olla, että nuo raidat ovat ensimmäinen askel kohti vaaleatukkaisuutta.
Katsoo nyt mitä tästä kehittyy ja tarkkailen koko ajan hiusteni kuntoa. Jos alkaa näyttää siltä, että hiukset kärsivät liikaa, lopetan koko prosessin. Minulla on kyllä kaapissani punakuparin sävyinen hiusväri valmiina.

Hiukan epäselvä kuva, mutta tästä saa varmaan edes jonkinlaisen käsityksen lopputuloksesta.

Ja nyt kun kesäkin tuntuisi olevan jo ohi, voidaan alkaa jälleen miettiä hiusten kuntoa kesän jälkeen! Aurinko rasittaa hyvin paljon hiuksia ja etenkin hiusväriä jolloin sävyä vahvistavat hoitoaineet on otettava tehokäyttöön! Voisin suositella tässä erästä tuotetta joka on minusta ainakin niin oivallinen, että ei toista olekaan!
Hiuslatavani ovat varsin huonokuntoiset ja tämä tuote auttaa hoitamaan ja uusimaan latvoja. Se siis sulkee ja ennaltaehkäisee haarautuneita latvoja ja tosiaan auttaa hiuksia parantumaan. Sitä ei pestä pois ja tuote on muutenkin hyvin riittoisa! Pieni tippa sormenpäihin ja levitetään sitten.
Hintakin on kohdallaan, itse pulitin putelista n. 10e. Pelkästään parturi-kampaamoista saatavilla.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2008, 17:24:05 kirjoittanut Heli »
"That boy’s soul is not yet so damaged,” said Dumbledore. “I would not have it ripped apart on my account.”
“And my soul, Dumbledore? Mine?”

Poissa Celestial

• killing loneliness
  • Vuotislainen
  • love is right now
« Vastaus #101 : Elokuu 09, 2008, 10:55:52 »
Kävin hetki sitten kampaajalla. Minun hiukseni olivat ihan yli lantion, mutta nyt ne ovat noin kainaloon. Minä en pidä ainakaan polkkatukasta, enkä lyhyistä hiuksista yleensäkään. Totuin niihin pitkiin :( mutta toivottavasti nämä kasvavat nopeasti... En kuitenkaan haluaisi ihan heti pidempiä hiuksia, koska laitoin hiuksiini oransseja raitoja (jotka muuten sopivat minulle tosi hyvin!) ja sitten se näyttäisi oudolta, että olisi ylhäällä raitoja, mutta alhaalla ei. Ne ovat sellaisia söpöjä pikkuraitoja ^^ Hiukseni ovat tällä hetkellä tosi nätit niiden raitojen takia, lyhyydestä en vain tykkää. :)

Kampaajalla ne hiukset kannattaa värjätä, koska siellä ne ovat ihan ammattilaisia. Minä olen aina halunnut siniset hiukset, voisi joskus värjätä. Toisaalta minulle sopisivat vähän punaruskeatkin, jne. :)
Friendship doesn't see through the eyes,
it sees through the heart.

Poissa Kaura

• Molskahdus
  • Vuotislainen
  • TYM
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #102 : Elokuu 09, 2008, 13:47:46 »
Mäkään en ollut uskaltanut käydä kampaajalla ennen kuin joskus viime keväänä. :D Ihmetelkää vain, mutta olen muutenkin niin outo.
Noh, kävin silloin siellä ja ihanat hiukset tuli. Piti sitten eilen käydä uudestaan kampaajalla, koska hiukset olivat jo kasvaneet ihan ulos mallistaan ja jakaus siirtynyt. Nyt nää on vielä lyhyemmät, olkapäille yltävät.
Entiedä meneekö tämä asian vierestä, mutta minä en varmaan koskaan värjää hiuksiani, tietysti sitten vanhana, kun tulee harmaita. Yksi syy siihen on, että eilenkin kun kävin kampaajalla niin huomasin, että minulle tulee ihan erivärisiä hiuksia sieltä alta. Aurinko tekee kepposiaan... Ja muutenkin tykkään omasta hiusteni väristä. Ja ajan mittaan minulle varmaan tulee mustat hiukset. :) Tietysti voisihan sitä raitoja ottaa. Ja sanon vielä sen, että luin jostain lehdestä, että kampaajalla värjääminen on ekologisempaa (kirjoitinkohan tuon nyt oikein?).
We watch the shows, we watch the stars
On videos for hours and hours...

Poissa Riekale

• Kangaskaistale
  • Vuotislainen
    • Riekaleen kotisivut
« Vastaus #103 : Elokuu 09, 2008, 14:13:43 »
Minä rakastan kampaajalla käyntiä. Ihanaa kun joku laittaa hiuksia. Ainut ongelma on rahapuoli, kun nuo tuppaa maksamaan melkoisesti. Jos kuitenkin laitan hiuksiin raitoja tai muuta vastaavaa, niin oi sitä ihanuutta kun väri pestään pois. Ihanan rentouttavaa kun kampaaja hieroo päätä samalla kun pesee väriä pois. Hyvä etten nukahda siihen. :) Nyt vaihteen vuoksi kävin eri kampaajalla kuin mitä yleensä käyn. Kivaa vaihtelua kampaukseen.

Poissa Upah

• Final Fantasy friikki
  • Vuotislainen
  • Bibi.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #104 : Elokuu 14, 2008, 19:37:27 »
Minä myöskin tunnustan rakastavani kampaaja käyntejä. KÄVIN TÄNÄÄN ^^. Ihanat hiukset tuli. Kivan lyhyet mitkä saa mainiosti pystyyn. Noniin.
Täällä näytetään olevan kauhean kriittisiä kotivärjäyksen kannalta. Pötyä. En ole ikinä värjännyt hiuksiani kampaajalla, koska se on niin perhanan kallista. 4lk ollessani värjäsin ensimmäisen kerran hiukseni - kotona. Äiti teki sen ja repi hiuksista ja koski korviin kun se taiteili. No hienothan niistä tuli eikä mitään läikkiä ympäriinsä eikä korvat punaisina ei ei ei. Siitä lähtien olen värjännyt koko ikäni itse hiukseni ja joka ikinen kerta on tullut juuri se väritulos minkä olen alunperinkin halunnut. (no, ehkä muutama harhahyppy mutta..) Pääni on ollut hyvin monen värinen. Esim. Punainen, tummanruskea, vaaleanruskea, blondi, mahonki.. Ja noita kaikkia hyvin monesti. Joo ja sen voin sanoa että siihen jää koukkuun. :)
Itse kannatan kotona värjäämistä, vaikka pidänkin kampaamoiden herkuista ^^
When there is will, there is a way

Surku

• Ankeuttaja
« Vastaus #105 : Elokuu 17, 2008, 13:00:56 »
Rakastan kampaajalla käyntejä silloin, kun lopputulos on miellyttävä. Jouduimpas eräänkin kerran leikkelemään sitten kotona itse hiuksia, kun olin tyhmä ja en viitsinyt mainita, etten pitänyt lopputuloksesta viimeinen asiakas, ja halusin jo päästä pois.
No mutta sain loppuenlopuksi sellaiset otsahiukset jotka halusin. Omalla avustuksella siis.

Edellämainittu tapaus tapahtui joskus siinä talven-kevään tienoilla. Kävin sitten edesmenneen kesälomani alussa leikkuuttamassa hiuksia reilusti lyhyemmäksi (eri kampaajalla tietenkin) ja kerroksittain. En ehkä saanut hiuksia mitä olisin halunnut, mutta mitä se haittaa kun näistä tuli oikeastaan vielä paremmat n__n
Luultavasti tulen käyttämään tätä viimeisintä kampaaja löydöstä myös jatkossakin. Mikäli sille tulee tarve.

Värjyyttänyt olen sekä kotona että kampaajalla. Tokihan se värjäys kampaajalla on jotenkin paljon.. yleellisempää, kun ei ole korvat mustana ja päänahka hellänä (äiti the kotivärjäri ei ole se helliten hiuksiani käsittelevä) X'D Mutta useimmiten tulee kotona värjättyä.
Tuntuu vähän turhalta mennä tuhlaamaan rahaa kampaajalle, jos värjäyksen voi tehdä yhtä hyvin kotona. Varsinkin kun värjää yksiväriseksi.
En minä kyllä blondauksia, värinpoistoa tms. rupeisi kotioloissa tekemään. Mieluummin ammattilaisten käsiin.
Hiuksiani leikkausta varten en omieni tai muuten epä-ammattilaisen käsiin anna (lukuun ottamatta sitä edellä mainittua pakko-tapausta).

Yleisesti hiuksista/hiusväreistä vielä, että jos haluaisin nyt muunväriset hiukset kuin mustat, se olisi ehdottomasti joku punertava. Tumma-violetihtava tms. Olen kuitenkin kuullut sekä omin silmin nähnyt miten vaikea punaisesta (varsinkin siit oranssista) on vaikea päästä eroon (no mustakin on aina musta, varsinkin jos on värjännyt enemmän kuin muutaman kerran peräkkäin).
Ehkä joskus toisessa elämässä sitten 8'DD Ihonvärinikään ei ole omasta mielestäni se parhain mahdollinen punaiseen väriin, joten pysyttäköön tässä mustassa. Ja punaisia hiuksia on niin vaikea yhdistellä järkevästi mihinkään toisiin punertaviin sävyihin, niin että unohtakaamme minun kohdalla se punaisuus.

Möhmöh, kun kirjoitus tuntuu jotenkin tökittävän.

Poissa Lemmonleikko

• Tom
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Soulshine!
    • Herra Hahmo
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #106 : Elokuu 17, 2008, 13:56:41 »
Minä taas olen alkanut inhoamaan parturissa käyntiä, oli lopputulos mikä tahansa. Ongelmathan alkoivat kesästä 2005, kun tein ekan kesän ihan oikeasti kovalla otteella töitä. Töistä lähdin vasta kun parturit oli jo menneet kiinni ja jokaisen viikonlopun olin poissa koko kaupungista. Alkukesästä siistin säntillinen sänkeni oli kerinnyt ryömimään korvannipukoihin asti ja pelmahteli tuulessa kuin kuivalannoite. Sitten en kuitenkaan jaksanut käydä parturissa palauttamassa rätvänääni alkutilaan, joten se sai jouluun asti kehittää omaa elämäänsä ihan rauhassa. Isähän siitä sitten rupesi känkyttämään ja vaati edes muotoilemaan sen jotenkin tai mieluummin leikkaamaan tyystin veke. Länttäsipä sitten tapaninpäivänä kouraan "ylimääräisen joululahjan" - lahjakortin parturiin. Näin siis varasin ajan heti pyhien päätyttyä ja nappasin mennessä mukaani kuvan isästä (jolta olen naamani perinyt) kesällä '71, viisitoistavuotiaana. Oli muuten isäukolla ilme, kun tuli töistä kotiin ja näki lärvini, jonka ylinen karvoitus oli nappiin '70-luvun alun muodin mukainen. Haluamani efekti oli saavutettu. Sitten jätin kuontaloni rauhaan jälleen.

Mutta sen jälkeen onkin ollut yhtä painajaista mennä leikeltäväksi sinne. Kaksi vai kolme kertaako olen joulukuun '05 jälkeen parturissa käynyt, ja joka kerran on ollut ihan hirveää. Rupeavat aina kyselemään, että millaista olen ajatellut - mutta kun enhän minä ajattele mitään! Seuraavaksi saapi puskea tuskanhikeä, kun rupeavat kutaleet tunkemaan nenän alle jotain hiivatin kataloogeja missä on irvinaamoja typerän näköisin letein! Millään ei uppoa saksikansan kalloihin, että sitä karvaklönttiä tarvitsee vain sen verran käsitellä, että olisi jotenkuten tasamittainen eikä sojottaisi ihan joka suuntaan. Kun en minä enää parturissa käy kuin hautajaisten tai muiden kekkereiden alla, viimeksi ennen omia yo-juhliani (sinne menin muuten suoraan töistä juuri ennen puljun sulkemista... neidillä taisi olla hauskaa, kun tällainenkin fleda on kyllästynyt umpiharmaaksi betonipölystä, jota sillankannen hiominen runsaasti tuottaa), kun ihan kohteliaisuudesta ihmisiä kohtaan voisi yrittää vaikuttaa siistiltä. Itsellenihän on se ja sama, miltä tuo roikka näyttää. Enhän minä sitä itse katsele. Se vain on kiva kun se on pitkä ja elää ilmanpaineen ja -kosteuden ja tuulen mukaan ja suojaa niskaa palamasta kesäisin ja lämmittää korvia talvisin ja soittopuuhissa liehuskelee ylös ja alas ja ympäri hei. Ja raksapiireissä kaikilta vanhoilta kurtuilta kuulee kehittäviä kommentteja - ennätyksellisimmillään yksi muurari ehti jo vosuttelemaankin minua tuon loimen kanssa. Jos joku, niin se on huvittavaa.
"You don't have to be black to be a nigger. Being born penniless also makes you an outlaw." -Ronnie van Zant
         Row, row, row thy boat gently down the stream. Oh Charon, hast thou ever know'd that Death is but a dream?
Hyviä emme ole, pahoiksi emme halua tulla - olkaamme siis rumia!

Agamemnon

• Ankeuttaja
« Vastaus #107 : Elokuu 17, 2008, 14:09:27 »
En pidä partureista, he eivät osaa leikata hiuksia miten pyydetään. Jos lähtisin nyt suhteellisen pitkieni hiuksieni kanssa parturiin ja sanoisin "siisti vain hiukan", niin parturi luultavasti leikkaisi sen 8cm pois, niin kuin viimeksi.

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #108 : Elokuu 17, 2008, 17:30:19 »
Ja vinkkejä etuhiusten suorana pitämiseen ilman suoristusrautaa otetaan vastaan.

Mulla on sama ongelma! Olen yrittänyt väsätä jotain..

Ikuisuusongelma, tuttu täälläkin päin :) Ärsyttää kun etuhiukset menevät niin huonoon kuntoon, kun ne pitää joka pesun jälkeen suoristaa (kun eivät edes pysy taakse vedettyinä ilman suoristamista tai julmettua kasaa lakkaa ja muotovaahtoa) mutta jos niitä taas ei suorista, ne sojottavat jokaiseen ilmansuuntaan. Ärsyttää. Pitikin mennä leikkaamaan otsahiukset... Sivuotsatukan saa tosin pidettyä melkein suorana niin että vetää sen sivuun pinneillä ja antaa kuivua siinä. Ainakin joskus.

Minä en tykkää käydä kampaajalla. Itse asiassa kampaajakokemuksia minulta löytyy tasan kolme - viisivuotiaana leikkautin hiukseni melkein lyhyiksi, kahdeksanvuotiaana kävin tasoittamassa ja 14-vuotiaana leikkasin normaaliotsatukasta sivuotsatukan. Muuten äitini on hoidellut latvojen tasauksen ja värjäilemisen, itse olen ohennellut näitä ja muutenkin trimmaillut enkä vielä toistaiseksi ole aiheuttanut kovin suuria katastrofeja tai ylipäätään löytänyt mitään sellaista juttua, jonka joku kampaaja olisi osannut tehdä paremmin kuin minä itse. Tai no... Jokatapauksessa säästyy sekä rahaa että vaivaa. Kampaajalla käymisessä muutenkin vihaan eniten sitä että kun en kuitenkaan osaa sanallisesti selittää mitä tahdon hiuksilleni tehtävän, ja kampaajillehan tunnetusti pitää selittää kaikki niin hemmetin tarkasti ettei niille yksinkertaisesti jää tilaisuutta käsittää väärin. Ja muutenkin, kampaajatuolissa pitäisi olla jotenkin hirveän sosiaalinen ja kuunnella kun kampaaja puhuu p*skaa ja siihen pitäisi sitten jotain vastata.
Niin ja kampaajalla värjääminen. Siihen en ikinä rupeaisi - mikään ei olisi niin tuskaa kuin istua siellä ja odottaa se värin vaikutusaika. Kotonakin saa ihan hyviä tuloksia aikaan. Oikeastaan kampaajat on aika turhia :) Ainoa tilanne, missä voisin kuvitella käyttäväni niitä olisi, jos esimerkiksi olisin menossa naimisiin tai jotain ja tahtoisin jonkun hienon kampauksen. Mutta leikkauttamaan hiuksiani kampaajille en ole ihan heti menossa.
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #109 : Elokuu 18, 2008, 15:30:00 »
Lainaus käyttäjältä: Asolian
Kampaajalla käymisessä muutenkin vihaan eniten sitä että kun en kuitenkaan osaa sanallisesti selittää mitä tahdon hiuksilleni tehtävän, ja kampaajillehan tunnetusti pitää selittää kaikki niin hemmetin tarkasti ettei niille yksinkertaisesti jää tilaisuutta käsittää väärin. Ja muutenkin, kampaajatuolissa pitäisi olla jotenkin hirveän sosiaalinen ja kuunnella kun kampaaja puhuu p*skaa ja siihen pitäisi sitten jotain vastata.

Itse olen samaa mieltä. En osaa selittää mitään, en siis mitään niin kuten 'nään' sen mielessäni. Leikkaisin muuten itse mutta en oikein luota taitoihini leikata hiuksiani takaa..
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #110 : Elokuu 18, 2008, 15:56:24 »
Tuossa viime huhtikuussa kävin elämäni ensimmäistä kertaa kampaajalla. Pitkät hiukseni leikkautuin lyhyiksi ja olin lopputulokseen todella tyytyväinen, koska niistä tuli juuri sellaiset kun halusin. Tässä on sitten tullut elettyä lyhythiuksisena siitä asti, mitä nyt tällä hetkellä odotan, että pääsen uudelleen leikkauttamaan hiukseni, koska hiukseni ovat kasvaneet epämiellyttävän pitkiksi.

Värjäsinkin hiukseni itse ja aluksi olin tulokseen ihan mieltynyt, mutta sitten se pirun väri alkoi kulumaan ja katosi lopulta. Oli jonkinlainen violettiin taipuva ruskea tuo väri, mutta eipä ole enää. Ihan sama. Aikomuksenani on värjätä hiukseni seuraavaksi vaaleaksi, joten tiedossa tulee olemaan toivottavasti jollainlailla onnistunut värinpoisto a la minä itse. Kampaajalle kun en ala pulittamaan värjäyksestä sitä summaa mitä ne nyt sitten ikinä pyytävätkään.

Kampaajalla käymisessä muutenkin vihaan eniten sitä että kun en kuitenkaan osaa sanallisesti selittää mitä tahdon hiuksilleni tehtävän, ja kampaajillehan tunnetusti pitää selittää kaikki niin hemmetin tarkasti ettei niille yksinkertaisesti jää tilaisuutta käsittää väärin. Ja muutenkin, kampaajatuolissa pitäisi olla jotenkin hirveän sosiaalinen ja kuunnella kun kampaaja puhuu p*skaa ja siihen pitäisi sitten jotain vastata.

Minä toivon, että se kampaaja, jolla minä kävin ja jolle olen menossa uudestaan, jollainlailla edes muistaisi miten leikkasi nämä hiukseni. Mallin kun aion pitää jokseekin samanlaisena, pari pientä muutosta tosin tahtoisin. Joten toivon osaavani selittää, koska viimeksi minulla oli kuva mukanani... :D
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Surku

• Ankeuttaja
« Vastaus #111 : Elokuu 18, 2008, 16:03:53 »
Kampaajalla käymisessä muutenkin vihaan eniten sitä että kun en kuitenkaan osaa sanallisesti selittää mitä tahdon hiuksilleni tehtävän, ja kampaajillehan tunnetusti pitää selittää kaikki niin hemmetin tarkasti ettei niille yksinkertaisesti jää tilaisuutta käsittää väärin. ... .

Itse olen samaa mieltä. En osaa selittää mitään, en siis mitään niin kuten 'nään' sen mielessäni. Leikkaisin muuten itse mutta en oikein luota taitoihini leikata hiuksiani takaa..

Kannattaa aina ottaa edes jonkintasoinen kuva mukaan. Niin minä ainakin itse teen, olen niin huono sönkkäämäänselittämään 8D
Voihan sitä toki olla, että juuri sellaista hiusmallia jonka haluaisit, ei vain yksinkertaisesti löydy heti päälisin puolin netistä/kirjoista/yms. hakemalla.
Toisaalta kumpi on parempi, vähän suurempi netinkaivelu ja onnistunut leikkaus vai epäonnistunut leikkaus jonka kanssa joutuu elämään ainakin jonkin aikaa?
Ainahan on kuitenkin olemassa se riski, että kuvasta huolimatta, hiuksista ei vain tule halutun kaltaisia. Jotkin hiusmallit voivat olla joko liian suoria omille hiuksillesi/paksummalle hiukselle tarkoitettuja/tms. ettei sen tekeminen ole fyysisesti mahdollista. Onhan toki hiuslisäkkeitä ym. härpäkettä, jolla saa paksumpaa hiusta, mikäli sille on tarvetta. Tupeeraustakin kannattaa kokeilla.

Jokatapauksessa kuva on ehdoton lisävaruste minulle, kun kampaajalle menen. Samahan pätee myös hiusväreihin. Helpompaa näyttää kuvasta, että "tämän tyyppisen värin haluasin", kuin alkaa selittämään "sellaisen vaaleanruskean punertava. Ei liian vaalea vaan sellainen vaaleahko. Ja sitten...".

Aa no vielä se, että jos edes minkäänmoisesti voit sen ajatustesi hiukset toteuttaa paperille, niin ehdottomasti kannattaa yrittää. Tuskin nyt ketään kampaajaa kiinnostaa millaiset piirtäjän taidot kenelläkin on, vaan se, millaiset hiukset asiakas haluaa.

// puolipro
No tuo on sitten kyllä toinen juttu. Son kyllä oikeasti jännään, miten helposti hiuksensa saa lyhentymään liikaa.
Pitäisi kai sanoa, että vain sentti pois, niin hyvässä lykyssä saattaisi saada ne haluamansa 3 cm. 8'D
Tästä ei kyllä luultavasti ollut mitään hyötyä sinulle, mutta tuota~ ^^'
« Viimeksi muokattu: Elokuu 18, 2008, 17:17:34 kirjoittanut Surku »

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #112 : Elokuu 18, 2008, 16:11:51 »
Surku, olen kokeillut kyllä kuvan ottamista mukaan, mutta vaikka haluaisin vain 3cm pois, kampaaja saattaa ottaa 6cm. Ja en käytä kuvaa sen takia, koska hiukseni ovat luonnollisesti kihartuvat, joten en voi ottaa minkään näköistä kuvaa minkä haluaisin, sillä en haluaisi kihartuvia hiuksia:D Vaikea selitys, tiedän.
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa Scheidaaja

• Vuotislainen
« Vastaus #113 : Elokuu 31, 2008, 18:56:03 »
Kampaajalle olen menossa ensi viikolla. Hiukset on leikattu viimeksi kesäkuun alussa rippijuhlia varten ja otsatukka alkaa ahdistella jo nenänpäätä. Luokkakuvaa varten olisi mukava saada silmätkin esille. Ajattelin tosiaan vain vähän lyhentää otsista ja tasauttaa latvat, koitan kovasti kasvattaa lettiäni. Olen pitänyt jo neljä vuotta yllä vaihtelevan ylipitkää niskapituutta ja nyt olisi mukava kokeilla vaihteeksi kunnon kasarielovena-lookia. Yhtenä osatekijänä tähän päätökseen on myös veljieni kadehdittavan upeat vaaleat heviletit ja mustasukkaisuus hävitystä suvun kultakutrin asemasta.   
Pikaisen wannabe-suoristamisen jälkeen totesin hiuksteni ylettävän jo hartioille, mutta ilmavassa, vähän kerrostetusti leikatussa ja luonnonkiharassa tilassa tätä ei huomaakaan. Nopeastihan nuo kasvavat, arviolta 7 senttiä viime leikkauksesta, kymmenkunta lisää tuohon talven aikaan ehkä saisi.

Sirusho

• Ankeuttaja
« Vastaus #114 : Elokuu 31, 2008, 19:07:01 »
Itse käyn vähän välija kampaajalla leikkauttamassa ja värjäyttämässä, koska kaverini on kaampaaja. Yleensä vain leikkautan hieman huonoja latvoja pois ja värjäytän. Tämän huvin hinnaksi tulee yleensä 61€.

Olin tuossa taannoin kuitenkin Bulgariassa jossa teetin hiustenpidennyksen. Nyt odotan kuumeisesti kampaajalle pääsyä, jotta hän voisi leikata hiuksiani hieman muotoon ja värjätä sillä näissä hiuksissa ei tunnu mikään kaupan väri pysyvän. Pidennyksissä kyllä pysyy, mutta ei omissa hiuksissani. Normaalisti kyllä pysyy.

Yleensä ennen kampaajalle menoa olen miettinyt hyvin tarkaan minkälaiset hiukset haluan ja olen selaillun netin joka nurkkaa myöten, että löytäisin sopivan hiusmallin. Nyt, kun minulla on pitkät hiukset on vaihtoehtoja enemmän ja olen kuin lapsi karkkikaupassa.

Surku

• Ankeuttaja
« Vastaus #115 : Elokuu 31, 2008, 19:13:30 »
Tuli tuosta Scheidaajan viestistä mieleen, että onko muillakin jokin pakottava tarve värjätä/leikata hiuksen ennen koulukuvausta?
Itselläni tuo pakko-tarve on ainakin värjäyksessä. Oma värini kun on alkanut vuosien mittaan näyttää yhä enemmän pelottavan vaalealta '_' Omasta mielestäni minulla on ruskeat hiukset, tai ainakin vaalean ruskeat, mutta nyt varsinkin nämä pikku hiukset (8''D Tarkoitan siis näitä.. En "pulisonkeja" vaan näitä joitakin ^^') ovat miltein blondit. Aamuisin olen tämän huomannut. Päivää myöten sitten tummenevat.
Pitää ehkä vain todeta, että hiuksillani on oma elämä..
Hmm.. Mistäs minä tämän vaaleus asian sain puheeksi.. Niin siis, koska hiukseni ovat värjättynä mustat ja oma väri vaaleampi, ei ole kivaa jos luokkakuvassa hiukset ns. leijuu XD
Toisaalta ei ole kivaa, jos puolet naamasta on siinä mustan värin peitossa.. Muutamaa päivää ennen kuvausta ainakin itse värjäilen, että nämä huti-värjäykset saisi poistettua parhaimman mukaan.

[off]Milloinhan me saadaan koulukuvat? '_' Odotan pelolla...[/off]

Sirusho

• Ankeuttaja
« Vastaus #116 : Elokuu 31, 2008, 19:16:47 »
Tuli tuosta Scheidaajan viestistä mieleen, että onko muillakin jokin pakottava tarve värjätä/leikata hiuksen ennen koulukuvausta?

Itselläni ei ollut koulukuvaa varten vaan ajokorttia. Ajokorttini saaminen siirtyi parilla kuukaudella, koska minun oli pakko mennä kampaajalle leikkauttaan ja värjäämään hiukseni ennen kuin menisin valokuvauttamaan itseni. Tulihan siitä sitten mieleinen kuka mitä en aio kakkosvaiheen jälkeen vaihtaa.

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #117 : Lokakuu 02, 2008, 16:13:19 »
Onko kukaan lukenut uusimman Demin hiustenpesu vinkki hommelia? Todella kiva, sain itse ihanat pörröiset ja ilmavat hiukset kun pesin ohjeiden mukaan :D
Tietämättömille; ei ole mikään erikoisohje hiustenpesuun, vaan hieman erilainen kuin perus; huuhtelu-shampoo-huuhtelu-hoitoaine-(huuhtelu).

Sirusho

• Ankeuttaja
« Vastaus #118 : Lokakuu 02, 2008, 22:58:39 »
Saako tuon hiustenpesuohjeen netistä? Vai voiko joku olla ystävällinen ja lähettää sen mulle. *anova katse* En pääse käsiks demiin, kun en asu Suomessa.

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #119 : Lokakuu 03, 2008, 15:30:29 »
Saako tuon hiustenpesuohjeen netistä? Vai voiko joku olla ystävällinen ja lähettää sen mulle. *anova katse* En pääse käsiks demiin, kun en asu Suomessa.

Jossain vaiheessa voin kopsata ohjeen tänne jos se nyt on luvallista kun laittaa lähteen?, mutta tällä hetkellä en pysty sitä lehdestä katsomaan.

Ulkomuistista jonkunnäköinen (ja melkopaljon yksinkertaisempi);
1. Kastele hiukset kokonaan.
2. Levitä shampoota hiustyypin mukaan n. teelusikallinen ja hiero sormenpäillä.
3. Tässä vaiheessa yleensä huuhtelet, mutta nyt jatka pääsi hieromista sormenpäillä. (sitten oli jtn. en muista)
4. Huuhtele tarkasti viileällä vedellä.
5. Levitä hoitoaine ohjeen mukaan halutessa.

Sitten oli neuvoja;

Vältä
- Lämmintä vettä
- Kämmenillä pesemistä
- Riuhtomista ym. hiusten vahingoittamista

Suosi
- Kädenlämpöistä tai viileämpää vettä
- Sormenpäillä peseminen
- Taputtelu

Poissa Heli

• Luihu
  • Vuotislainen
« Vastaus #120 : Lokakuu 04, 2008, 13:39:53 »
Ylllä olevat ohjeet eivät juurikaan poikkea normaalista hiustenpesu rutiinistani, mutta kokeilin tuota viileällä vedellä pesemistä. Saa nyt nähdä mitä tapahtuu, kun tukka on kuiva.

Tuohon listaan voisi lisätä vielä sen, että hiukset pitäisi pestä mahdollisimman alhaisella paineella. Sanotaankohan se noin? Siis, että hana ei ole kovalla. Mahdollisimman pienellä. Itse luin tuon joskus jostain. Ehkä Kauneudesta ja Terveydestä?
"That boy’s soul is not yet so damaged,” said Dumbledore. “I would not have it ripped apart on my account.”
“And my soul, Dumbledore? Mine?”

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #121 : Lokakuu 04, 2008, 15:23:23 »
Kävin eilen kampaajalla kun siskoni lähestulkoon pakotti minut. (Joo en meinaa oikein saada itse mitään aikaiseksi). Katselin hiuksiani ja tulin siihen tulokseen että näille kyllä pitäisi tehdä jotakin, siskoni sattui tulemaan samaan aikaan kotiin ja totesi että : "Aika hirveet nuo hiukset". Naureskelin että  näin on.  Viime leikkauksesta on yli puolivuotta (jos ei enemmänkin) aikaa ja sen jälkeen en ole tehnyt mitään muuta kuin napsinut välillä etuhiuksiani lyhyemmäksi. Hiuspehkossani ei siis ollut mitään mallia ja koska omistan paksut hiukset niin kieltämättä kyseisnen kuontalo ei ehkä ihan minulle sopinut. Olen jo pitkään hamuillut lempnäyttelijäni Alison Sweeneyn hiuksia ja ajattelin että leikkautan samanlaiset. Eli kevennystä reippaasti hiuksiin ja latvoista pois. Oli pakko mennä kampaajalle ilman kuvaa kun en saanut tulostettua kuvaa.

Hiukset onnistuivat kyllä harvinaisen hyvin, olin oikeasti todella yllättynyt että sain niistä kerrankin jopa sellaiset kun halusin. Yleensä joku asia menee pieleen ja yleensä se on se, että pituudesta lähtee liikaa pois. Käyn aina samalla kampaajalla mutta kampaaja ei ole aina ollut sama, nyt painoin kampaajani nimen mieleeni ja aijon jatkossani ottaa hänet kampaajakseni. Olen todella tyytyväinen, ihanan ilmavat ja kevyet hiukset :)
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Valkovuokko

• Orjuutettu kotitonttu
  • Vuotislainen
  • And give the kids a show.
« Vastaus #122 : Lokakuu 04, 2008, 15:57:15 »
Kävin kampaajalla elokuun alussa (joo, onhan siitä aika kauan jo). Näistä tuli aika kivat, vähän kerroksittain takaa ja sivuotsis (tiedän, tosi omaperäistä, mutta kun tämä oikeasti sopii minulle). Otsis näyttää varsinkin kivalta, en halunnut sellaista perusotsista, joten sivuttain sitten. Ainoa ongelma on, että sen alle tulee helposti näppylöitä. Sehän ei haittaa ulkonäön kannalta, mutta inhottavaa kuitenkin.

Nyt minua melkein jo harmittaa, että menin leikkaamaan lyhyeksi... Tekee taas mieli kasvattaa pitkät hiukset. Tietääkö joku, voiko kasvattaa pitkät hiukset ilman kerroksittain leikkaamista, vaikka on sivuotsis, vai näyttääkö se ihan idioottimaiselta? Epäselvästi selitetty :D

Marraskuun alussa olen menossa taas kampaajalle, kun hiukset alkaa näyttää jo melko epäsiisteiltä. Ajattelin leikata vähän enemmän kerroksittain, vähän lyhemmäksi ja korjailla sivuotsista. :)

~Valkovuokko

//Mulla on aika ohuet hiukset. Ne on nyt kyllä alkanut paksuuntua aika reilusti. x)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2008, 18:20:52 kirjoittanut Valkovuokko »
Can't you see the way she's crying,
well that's what keeps her trying.
If you want to keep the girl for as long as you live,
just break it apart her heart.

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #123 : Lokakuu 04, 2008, 17:06:02 »
Tekee taas mieli kasvattaa pitkät hiukset. Tietääkö joku, voiko kasvattaa pitkät hiukset ilman kerroksittain leikkaamista, vaikka on sivuotsis, vai näyttääkö se ihan idioottimaiselta? Epäselvästi selitetty :D

No mä juuri yritin tota, kun sain yhtäkkiä jonkun vimman että pakko olla paksut hiukset enkä halunnut kerroksittain leikkausta. Kyllähän se toimi niin kauan kunnes kaikki hiukset olivat samanpituisia, minulle ei ainakaan sopinut tuollainen "malliton" hiustyyli jossa kaikki hiukset olivat yhtä pitkiä ja sivuotsis. Mun päässä se näytti raskaalta ja sivuotsis vähän siltä kuin se ei kuuluisi ollenkaan mukaan. En tiedä kuinka paksut hiukset sinulla on että riippuu varmaan ihan siitäkin, näyttääkö se hyvältä vai ei:)
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Kutale

• live like horses
  • Vuotislainen
    • last.fm
  • Pottermore: WolfEcho8
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #124 : Lokakuu 04, 2008, 18:28:44 »
Olen nyt reilun vuoden kasvattanut hiuksia ja käynyt kampaajalla mahdollisimman harvoin.
Kesällä tuli kauhea hinku saada kerrostetut hiukset, tai edes latvoja vähän epätasaisemmiksi, etteivät ne mene sillain ihan viivasuorasti. Jos tajuatte. Niimpä sitten yritin kampaajalle jotain tuontapaista selittää, mutta tuloksena oli ihan samanlaiset hiukset kuin ennenkin. Sen kesäkuun jälkeen en ole käynyt ollenkaan, ja nyt jostain syystä latvat näyttävätkin vähän vähemmän viivasuorilta. Pitäisi varmaan kuitenkin mennä leikkauttamaan huonot latvat pois, mutta kun en uskalla! Se kuitenkin leikkaa kymmenen senttiä, vaikka sanoo leikkaavansa kolme.

Ainoa huomattava (kun omasta mielestäni nuo latvatkaan eivät ole hirveän  huonossa kunnossa) haitta kampaajallakäymättömyydessä on se, että otsis on kasvanut vähän turhan pitkäksi. Olen kyllä itse jossain vaiheessa sitä leikellyt, mutta nyt en osaa päättää kasvattaisinko sen pois. Eli hyvin ristiriitaista taas vaihteeksi! Kun toisaalta näytän korkeaotsaisena aika tyhmältä ilman otsista, mutta voisihan sitä pitää pitkänä vähän roikkuvasti pinnillä kiinni niin, että se peittäisi otsan. Äh, olen huono selittämään.

Asiasta toiseen. Ennen mulla oli melko ohuet hiukset, mutta nyt ne onneksi ovat paksuuntuneet. Omasta mielestäni ne olisivat ihan sopivan paksut pitkinäkin pidettäviksi, eivät siis niin paksut, että en jaksaisi hoitaa niitä. Olen vaan alkanut pelätä että ne muuttuvat kihariksi. Ei siis kiharissa mitään vikaa ole, mutta en vaan kestä äidin ilkkumista. :D

Toivon hartaasti, että joku tajusi selityksestäni jotain.
imagine none of this is real