Minulta ei ole ikinä leikattu hiuksia kotona, aina olen käynyt kampaajalla. Värjäykset taas ovat hoituneet silloin tällöin parturissa, mutta useammin kotona, kun kotivärjäys on paljon halvempaa ja mukavampaa. Tosin parturilla hiuksiin saa halutessaan vaikka mitä väriyhdistelmiä ym. mitä ei kotona saisi, ja lisäksi jälki on paljon parempaa, esim. kotona väri saattaa helposti levittyä epätasaisesti. Myöskään tummien hiusten blondausta ei kannata tehdä kotona.
Itse henk.koht. inhoan kampaajalla käyntiä. Siellä pitää aina vetää jotain väkinäistä small-talkia, vaikka oikeasti mieluiten vain lukisin (vaikka saattaisihan se olla vähän kornia kun toinen häärisi siinä pään kimpussa ehkä monta tuntia kuolettavassa hiljaisuudessa, tiedä sitten). Fyysisesti kokemus vastaa kidutuskammiota. Minulla on todella herkkä päänahka, ja poikkeuksetta minulla on tuskanvedet silmissä jo hiusten harjaus- ja leikkaus- vaiheissa (eikä minulla ole edes takkuisia hiuksia...). Mutta entäs sitten, jos värjätään, niin se hiustenpesu... se on jo jotain, siis se repiminen. Melkein aina, kun minulta on värjätty hiuksia kampaamossa, olen mielessäni vannonut ettei koskaan enää, mutta... niin se tuska aina lopulta unohtuu. Kuitenkin varsinkin kampaamossa värjätessä lopputulos on useimmiten ollut sen verran upea,että on siinä itsetuntokin saanut hetkeksi vähän lisäboostia, eli kyllä sitä aina joskus kampaajallakin saattaa värjätä.
Niin, niistä hinnoista... täällä leikkaus maksaa minulla jotain 30 e, ja värjäys voi olla 50-60 e. Mutta olen löytänyt halvan pikku kampaamon, jossa värjäys + leikkaus voi olla esim. 30 e, siis todella halpa! Ja jälki on ihan ok. Siis jos on rahanpuutetta, kannattaa etsiä myös tällaisia vähän pienempiä "lähiökampaamoita", ne voivat olla paljon halvempia kuin jotkut keskustojen trendikampaamot.