Kirjoittaja Aihe: Kampaamot ja parturit (ja hiukset yleensäkin)  (Luettu 30722 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

suklaakuutti

• Ankeuttaja
Kampaamot ja parturit (ja hiukset yleensäkin)
« : Heinäkuu 02, 2004, 16:02:46 »
Olen varmaan joku luonnonoikku mutta en ole koskaan käynyt kampaajalla! Nyt haluaisin värjätä pitkät hiukseni. Paljonko se maksaa? Ehdottakaa minulle jotain halpaa ja kivaa kampaamoa Helsingin alueella. Kiitos ^__^

Missä käytte kampaajalla? Onko teillä joku perhetuttu, jonka luona käytte kerta toisensa jälkeen? Vaihteletteko kampaajaa? Onko teillä erityisen hyviä muistoja siitä, kun sait mieluisen tukan ja enemmänkin, vai onko kampaaja tuhonnut hiuksesi täysin? Paljonko kampaajakäynteihisi uppoaa yleensä rahaa? Kuinka usein käyt kampaajalla? Mikä on tärkeää kampaajaa valitessa ja mitä odotat kampaajaltasi?

Entäpä hiustenhoito? Kuinka paljon käytätte hiustenhoitoon rahaa, miten hoidatte hiuksianne?

// Kuura laajensi topicia niin, että saadaan kunnon keskustelua aikaan.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 25, 2007, 21:11:42 kirjoittanut Kuurankukka »

Poissa Voyageuse

• Vuotislainen
Kampaamot
« Vastaus #1 : Heinäkuu 04, 2004, 17:53:40 »
Minäkään en niin kamalan usein käy kampaajalla. Pitkät hiukset saa äiti leikata kotona   :)  

Yhdesti olen käynyt hiukset värjäyttämässä. Aika kallistahan se on, täällä pikkupaikkakunnalla maksoi muistaakseni 200-300 silloista markkaa. Eli n. 50 euroa. Helsingissä saattaa olla kalliimpaa.

Hinnan lisäksi paha puoli on kampaajan tekemässä kestovärjäyksessä juurikasvu. Sen takia saattaa joutua "värjäyskierteeseen". Siksi värjäänkin nykyään kotona sellaisilla väreillä jotka lähtee pois esim. kuukaudessa. Ne tosin ei kestä pitkään, mutta on halvempia varsinkin, kun minua ei haittaa olla välillä ihan oman värisenä. Eikä myöskään tule isoja katastrofeja, jos väri ei sovikkaan... Ja saahan kotikäyttöönkin tietysti kestovärejä. Kotikäyttöön tarkoitetut vaaleat sävyt ei kyllä kuulemani mukaan aina oikein tartu, mutta tummat värit ovat olleet ihan hyviä.
Calm, calm, calm

Poissa Woldfine

• High Tea
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Kampaamot
« Vastaus #2 : Heinäkuu 04, 2004, 18:59:52 »
Suklaakuutti, jos värjäät nyt ensimmäistä kertaa hiuksesi, en suosittele kestoväriä! Kannattaa värjätä ensin, niin kuin Voyageuse sanoi, värejä, jotka kestävät noin kuukauden. Halusinpa vain varoittaa.

Helsingin alueen kampaamoista en tiedä, mutta pitkiin hiuksiin värjäys voi maksaa aikas paljon. Riippuu väristä, tietenkin, ja hiusten pituudesta sekä värin väristä. Ainakin 50 euroa, pitkiin hiuksiin, kuten Voyageuse sanoikin jo. Kannattaa mennä ja kysellä itse eri kampaamoista hintoja ja millaisia hiusvärejä heillä on.
This sentence is is Spanish when you are not looking.

ujelo

• Ankeuttaja
Kampaamot
« Vastaus #3 : Elokuu 06, 2004, 08:58:59 »
Minä olen nyt elämäni aikana käynyt varmaan kaksikymmentä kertaa kampaamossa/parturissa, milloin leikkauttamassa ja milloin värjäämässä.

Täällä päin on paljon partureita vaikka ei heti päällepäin uskoisi. Viimeksi kun kävin niin olkapäille roikkuvien hiuksieni leikkaus ja värjäys maksoi 50€. Suhteellisen hyvä hinta tuommoisesta jutusta. Tietysti se hinta riippuu vähän hiuksien pituudestakin.

Yhdyn edellisiin kyllä siinä että ensin kannattaa ottaa kevytvärejä päähänsä. Vasta sitten voi oikeastaan tietää pitääkö siitä värisävystä vai ei. Jos pitää, niin voi myöhemmin sitten kipittää ottamaan kestovärin :)

Poissa Mirzam

• Henkihörhö
Kampaamot
« Vastaus #4 : Elokuu 06, 2004, 09:45:57 »
Jos luottamusta löytyy, mene kampaajaopiskelijoiden käsittelyyn.. tulee halvemmaksi ja hyödyttää muitakin.

Tosiaan, pitkien hiusten omistajana ja karmaisevassa värjäyskierteessä olevana, voisin sanoa että harkitse nyt runsain mitoin. Kun siihen kerran lähdet, et välttämättä pois pääse.. ilman tökeröitä rajoja tai kaunista kaljua..

Minun jokainen parturi/kampaamoreissuni verottaa minulta kuutisen kymppiä. Tehtiin mitä hyvänsä. Ja jos leikataan.. minä tyttö seison.

Maria Chang

• Ankeuttaja
Kampaamot
« Vastaus #5 : Elokuu 06, 2004, 10:46:46 »
Mä olen käynyt elämäni aikana varmaan tuhat kertaa kampaajalla, mutta koskaan en ole siellä värjännyt/raidoittanut hiuksia. Olen laittanut kaksi kertaa elämässäni raitoja, ja ne olen laittanut kotona.
Minä suosittelisin sinulle, että laitat vaikka ensin kaupan väriä, sellaista joka kestää joku 5-8 pesua, ja sitten jos väri on hyvä, niin sitten voit vaikka laittaa samaa väriä kestona, kotona tai ehkä kampaajallakin, mutta jälkimmäisellä hinta on kyllä aika tyyris.

Poissa Woldfine

• High Tea
  • Vuotislainen
Kampaamot
« Vastaus #6 : Elokuu 06, 2004, 10:50:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Maria Chang"
ehkä kampaajallakin, mutta jälkimmäisellä hinta on kyllä aika tyyris.

Mutta ottaen huomioon kotivärjäyksessä, jos värjäät kylppärissä, saattaa seiniin roiskua, sekä ihollesi paikkoihin, jonne et ehkä väriä haluaisi, ja lopputuloksesta saattaa tulla, no, karsea. Jos sinulla vaikka on sisko, jota pyydät värjäämään, mutta hän ei kovin kokenut ole, saattaa lopputulos olla, että väriä on seinässä, olkapäälläsi ja hiusten vasen puoli on kastanjanruskea ja oikea punainen. Tai muuten vain laikukas.

Kampaajalla ei tuollaista ongelmaa ole, sillä kampaajat, jotka värjäävät ihmisten hiuksia, osaavat asiansa. Todella hyvin. (: Se on hinnan väärti.

Poissa Woldfine

• High Tea
  • Vuotislainen
Kampaamot
« Vastaus #7 : Elokuu 06, 2004, 11:19:17 »
Mutta jos joskus otat kestovärin, josta tosiaan pidät, ja se sopii sinulle paremmin kuin hiustesi luonnollinen väri, ja haluat sitä sitten aina, kun juurikasvua tulee, niin peittää sen, voithan aina otattaa vain tyvivärjäyksin. Vaikkakin käsitykseni mukaan se voi olla aika kallista. Emt.

Muoks. Ja ihan varoituksena, älä blondaa, ainakaan kesällä, sillä blondaus haalistuu auringossa ja siitä tulee valkoista, ja sitten se saattaa palaa, niin, että hiuksesi kuolevat ja jäävät roikkumaan (hyi hyi), ja blondauksen jälkeen ei välttämättä muut värit tartu, ja se kuluttaa hiuksia hirveästi.

Alyssa

• Ankeuttaja
Kampaamot
« Vastaus #8 : Elokuu 06, 2004, 11:44:24 »
Minulla maksoi 65€ kaksivärivärjäys + leikkaus puolipitkiin hiuksiin. Värjättiin ylhäältä vaaleaksi ja alhaalta punaiseksi ja tosiaan leikattiin jonkun verran. Siitä on kyllä aikaa ja pian on uusi kerta edessä (vaaleaksi, alhaalta mustaksi tai sitten tummanruskeaa ja raitoja.. En ole päättänyt ^^)

Arvioisin, että Helsingissä maksaa pitkien hiuksien värjäys ainakin 70-80€, koska täällä pienellä paikkakunnallakin maksaa melkein sen verran.

Kotivärjäystä en välttämättä suosittelisi, vaikka se halvin tapa onkin. Niin kuin Woldfine sanoi, sitä roiskuu seinille ja korviin ja olkapäille ja joka paikkaan, tuloksesta saattaa tulla hyvinkin läikikäs ja, näin kampaaja sanoi, kotivärjäys kuluttaa hiusta enemmän, koska aineet eivät välttämättä sovellu juuri sinun hiustyypillesi. Plus sitten se, että kotivärin päälle on kampaajankin erittäin vaikea värjätä. (Kokemusta on!)

Mene rohkeasti kyselemään/soita kampaamoihin, ihan varmaan löydät jonkun sopivan :)

Poissa Zariendha

• Vuotislainen
Kampaamot
« Vastaus #9 : Elokuu 06, 2004, 21:48:46 »
Itse olen koko viime vuoden käynyt eräällä kampaamo-opiskelijatuttavallani kampaamokoulu Napsissa ja minulla on aivan ihanat hiukset nyt!

Hiusalan kouluissa käynti on halpaa, mutta kannattaa varautua siihen, että siellä saa istua joskus reilusti yli kolme tuntia. Mulla oli kyllä ihan hauskaa aina kaverin kanssa.

Pasilassa tai siellä päin olevassa koulussa väri on 20-40 euroa suunnilleen.
Z.

Poissa iidba

• Vuotislainen
Kampaamot
« Vastaus #10 : Elokuu 06, 2004, 22:33:26 »
Hmm, en juurikaan pidä kampaajalla käymisestä, sillä en osaa keskustella aina niin iloisten kampaajien kanssa. Minä aina vaan mutisen jotain epämääräistä, kun en keksi muutakaan.
Mutta hiusmallini vaatii vähintään kerran kahdessa kuukaudessa kampaajalla käymistä.

Hiusteni leikkaus maksaa aina 30 euroa, mikä on aika vähän. Kampaajat nimittäin erittäin mielellään laskuttavat enemmänkin, esim. kun laitatin raidat, se maksoi 70 euroa. Se on jo aika paljon, enkä kyllä ota niitä toiste.

Minä olen varmaan värjännyt tukkaani niin kauan kuin muistan, ja välillä on vaikeuksia muistaa luonnollista hiusväriä. Pitää aina selailla vanhoja valokuvia. Yhdessä vaiheessa olin punapää, sitten blondi ja taas punapää. Nyt hiukseni ovat mustat, tai jotkin sentapaiset. Yleensä värjään hiukseni ihan kotona, ja hyvät niistä tulee. Tosin äiti hoitaa aina sen värjäyshomman, en edes viitsi yrittää itse. Lopputulos olisi varmasti melko karmea.
Mutta punapäänä olen varmaan viihtynyt parhaiten, vaikka eipä tässäkään ole valittamista.
Olen muutenkin aina tykännyt laittaa hiuksiani kivasti, paitsi kouluun en jaksa. Ja värjääminen on kivaa, ainakin niin kauan kuin hiuksia ei ala irtoilla päästä tai muuta vastaavaa.
"Well, I don't know how to break this to you, but I think they might have noticed we broke into Gringotts." -Ron Weasley

Tirishia

• Ankeuttaja
Kampaamot
« Vastaus #11 : Elokuu 07, 2004, 12:58:33 »
Minäkin vieroksun kampaajien aina niin iloista olemusta. Onko ne käyneet jonkun kurssin, missä opeteltiin hymyilemään?

Itse käyn kampaajalla ehkä kahdesti vuodessa, tyyliin joululoman ja kesäloman jälkeen. Yleensä vain leikkaan huonoiksi menneet latvat pois ja otan joitain raitoja tai värjään muuten vaikka latvat. Kokonaan en ole koskaan värjännyt, periaatteessa kun tykkään hiusteni väristä, vaikka onkin vähän tylsä.
Ja täälläpäin värjääminen on melko kallista, viimeksi käydessäni maksoi 90 €, mikä oli oudon paljon, kun leikkautin muutaman sentin ja otin kahden värisiä raitoja, joista kummatkaan ei kunnolla näkyneet. Oli vähän outoa, mutta ehkä ne värjäysaineet oli sitten jotain huippulaadukkaita. Tiedä häntä.

Liselle

• Ankeuttaja
Kampaamot
« Vastaus #12 : Elokuu 07, 2004, 18:56:02 »
Lissun pienessä päässä on raidat, omaan väriin vaalennetut. Kerran maksoi leikkaus+raidat 70 € (*shock*) ja myöhemmin, eri paikassa 45€. ja ne halvemmat olivat paljon paremmat. Silloin hieman pänni se, että oli joskus maksanut niin kamalasti niistä huonoista raidoista.

Mutta mutta, näistä lyhytkestoisista väreistä. Kun jossain värissä, joku LIVE color tms se oli, sanottiin, että ei suositella vaalennettuihin/raidoitettuihin hiuksiin. Onko kukaan kokeillut? Alkaa oma tyyli tympiä, ja haluaisin kokeilla, mutta en halua että raidat muuttuvat porkkananoransseiksi tai jotain. *naur* Ajattelin koittaa tummanruskeaa tms, punaisella en todellakaan uskalla kokeilla. *hihitys* siitä voisi tulla aika hilpeän näköiseksi jos menee mönkään.

=^^= Liselle

Poissa Woldfine

• High Tea
  • Vuotislainen
Kampaamot
« Vastaus #13 : Lokakuu 01, 2004, 17:14:26 »
Kävin juuri tänään värjäämässä hiukseni Salon Klipsissä. Olen käynyt siellä kerran ennenkin. Kampaamo on ihan hyvä, tämänkertainen hiusmuotoilijani oli parempi kuin edellinen. Ja paljon mukavampi :) Ensin se leikkasi puoliselkään ulottuvat hiukseni n. 5 cm yli olkapään ja sitten laitettiin vaaleita raitoja. Todella perusteellisesti. Päälle, keskelle ja alle. Näyttävät upeilta, vaikka itse sanonkin. Raidat ovat ohuita, joten ne näyttävät luonnollisilta. Tykkään.

Sitten värjäys. Ajattelin ensin värjätä kupareiksi, mutta kampaaja sanoi suoraan, että se saattaa hiukan liian vahva minulle olla, joten pyysin häntä sekoittamaan siihen vähän vaaleaa. Ja nätti tuli. Onneksi. Sitten se föönasi ja kuivasi ja laittoi kaikkea hoitoaineita ja kampasi ja kaikkea ihanaa. Hintakin oli ihana. 75,85. ^^' Mutta oli sen väärti, kun pelkkä kuparivärjäys ja leikkaus olis maksanu 75,85 niin raidat sai tavallaan 'kaupan päälle'. Mukavaa.

Tykkään näistä. Leikkasi veitsellä 8)

Nassu

• Ankeuttaja
Kampaamot
« Vastaus #14 : Lokakuu 03, 2004, 22:52:03 »
Minulta ei ole ikinä leikattu hiuksia kotona, aina olen käynyt kampaajalla. Värjäykset taas ovat hoituneet silloin tällöin parturissa, mutta useammin kotona, kun kotivärjäys on paljon halvempaa ja mukavampaa. Tosin parturilla hiuksiin saa halutessaan vaikka mitä väriyhdistelmiä ym. mitä ei kotona saisi, ja lisäksi jälki on paljon parempaa, esim. kotona väri saattaa helposti levittyä epätasaisesti. Myöskään tummien hiusten blondausta ei kannata tehdä kotona.
 Itse henk.koht. inhoan kampaajalla käyntiä. Siellä pitää aina vetää jotain väkinäistä small-talkia, vaikka oikeasti mieluiten vain lukisin (vaikka saattaisihan se olla vähän kornia kun toinen häärisi siinä pään kimpussa ehkä monta tuntia kuolettavassa hiljaisuudessa, tiedä sitten). Fyysisesti kokemus vastaa kidutuskammiota. Minulla on todella herkkä päänahka, ja poikkeuksetta minulla on tuskanvedet silmissä jo hiusten harjaus- ja leikkaus- vaiheissa (eikä minulla ole edes takkuisia hiuksia...). Mutta entäs sitten, jos värjätään, niin se hiustenpesu... se on jo jotain, siis se repiminen. Melkein aina, kun minulta on värjätty hiuksia kampaamossa, olen mielessäni vannonut ettei koskaan enää, mutta... niin se tuska aina lopulta unohtuu. Kuitenkin varsinkin kampaamossa värjätessä lopputulos on useimmiten ollut sen verran upea,että on siinä itsetuntokin saanut  hetkeksi vähän lisäboostia, eli kyllä sitä aina joskus kampaajallakin saattaa värjätä.
 Niin, niistä hinnoista... täällä leikkaus maksaa minulla jotain 30 e, ja värjäys voi olla 50-60 e. Mutta olen löytänyt halvan pikku kampaamon, jossa värjäys + leikkaus voi olla esim. 30 e, siis todella halpa! Ja jälki on ihan ok. Siis jos on rahanpuutetta, kannattaa etsiä myös tällaisia vähän pienempiä "lähiökampaamoita", ne voivat olla paljon halvempia kuin jotkut keskustojen trendikampaamot.

Stargazer

• Ankeuttaja
Kampaamot
« Vastaus #15 : Maaliskuu 11, 2006, 13:02:14 »
Käyn kampaajalla nykyään aika harvoin,
koska kasvatan hiuksiani.
Viimeksi, kun kävin, otin nelivärivärjäyksen ja leikkauksen puolipitkiin hiuksiin. Maksoi about 100€, muuta se kampaamo olikin sellainen aika hieno, se on Tampereella, Kyttälänkadulla, , Tukkateekki nimeltään.

Kuitenkin, jos haluaa ihan oikeasti tasavärisen tai sitten tosi monivärisen kampauksen, kannattaa kyllä mennä kampaajalle eikä häslätä kotona.

Chinapearl

• Ankeuttaja
Kampaamot
« Vastaus #16 : Huhtikuu 23, 2006, 11:19:17 »
Käyn kampaajalla aika usein. Itse asiassa kotona hiuksille tulee tehtyä vain otsatukan leikkaaminen, jonka tekee serkkuni. Hän on tosi hyvä siinä. Kampaamossa on sitten hiukset tasattu, leikattu uuteen malliin, leikattu otsatukka (muun leikkauksen yhteydessä), laitettu blondeja ja punaisia raitoja ja suklaanruskea värjäys hiusten alle.

Menen perjantaina kampaamoon värjäämään hiukseni ensimmäistä kertaa. Suklaanruskeiksi. Varmaan kestoväriä, tai sitten kevytväriä. En ole vielä varma, pitää äidin kanssa neuvotella. Kun äiti maksaa. Käyn vakiokampaamossani, joka on muuten erittäin kallis ainakin teidän muiden kampaamoihin verrattuna. Pelkkä värjäys maksaa 93 e.

Kotona minä en ainakaan uskaltaisi hiuksia värjätä / laittaa raitoja kotona itse, koska siitä tulisi pelkkää sähläystä. Mutta se olisi parempi ja ehdottomasti edullisempi vaihtoehto, jos osaisi.

Emiru

• Ankeuttaja
Kampaamot
« Vastaus #17 : Huhtikuu 23, 2006, 11:53:57 »
Ennen tuli käytyä aina kampaajilla, mutta tosiaan kyllästyin siihen että leikkaamisen tulos oli aivan erilainen kuin olin toivonut. Sitten piti livahtaa jotenkin huomaamattomasti kotiin ettei kukaan näe kamalaa tukkaani. XD

Ja noista hinnoista, jos vielä leikkauksen lisäksi värjäytin hiukseni niin se maksoi jotain päälle 60 €... Ja ilman värjäystä se on silti ollut jotain törkeän kallista, ehkä 30 - 40 €. Ja ihmettelen siksi että mun tukka on niin lyhyt jo valmiiksi eikä tarvitse leikata paljoa muuta kuin tasoitella sieltä täältä, niin mietin että minkä perusteella nuo sen hinnoittelevat O_o. Ehkä riippuu kampaamosta, mutta täällä lohjalla ainaki joka paikka tuntuu kalliilta.

Nykyään siis leikkaan ihan itse hiukset ja värjään myös. Saan semmoset hiukket kuin haluan ja värjäys on paaaaljon halvempaa, kun väri purkki on hinnaltaan ~9 - 11 €.  :) tietty tossa omien hiuksen leikkaamisessa on välillä vähän hankaluuksia, mutta on se sen arvoista.

Poissa Tinde

• Vuotislainen
Vs: Kampaamot
« Vastaus #18 : Heinäkuu 08, 2007, 01:39:06 »
Minä yritän käydä mahdollisimman vähän parturissa, koska hiuksien leikkaaminen ja värjääminen maksaa aivan tuhottomasti parturissa.Itseasiassa siihen menee 80€ helposti ja jos menen parturiin en voi olla välttämättä värjäystä, koska minä olen aina värjännyt kestovärillä ja tulee aina tuota juurikasvua..
"There's something beautiful inside you".

mairuli

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Heinäkuu 09, 2007, 16:57:19 »
Helsingin alueella kampaamot vain kallistuvat vuosi vuodelta. Oman kuontaloni pelkkä värjäys (yhdellä värillä, pitkät hiukset) eräässä tasokkaassa keskustan kampaamossa olisi maksanut 96e, ellen olisi saanut tuttava-alennusta kampaamossa työskentelevältä ystävältäni, kenen luona käyn aina laitattamassa hiukseni. Suolainen hintahan se on, mutta olen lupautunut hänen kanta-asiakkaakseen ainakin koeajaksi, jotta vaadittava asiakasmäärä täyttyy.

Ensi kuussa olisi vuorossa sitten sekä leikkaus että värjäys, odotan kauhunsekaisin tuntein sitä kuluvan rahan määrää.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 09, 2007, 17:00:27 kirjoittanut mairuli »

Phoebe

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Heinäkuu 09, 2007, 17:03:43 »
En käy kampaajalla usein. Värjään ja leikkaan hiukset kotona, tulee paljon halvemmaksi. Värjäykset on onnitunut hyvin (paitsi kerran, ja silloinkin värjäsin jollain kevytvärillä) ja värjääminen on helppoa. Viimeksi kun kampaajalla kävin (värjättiin ainakin juurikasvu pois ja tasoitettiin hiuksia) taisi maksaa 80 euroa.

Poissa Tibby

• kotitonttu
  • Vuotislainen
  • Can I have a look at Uranus too, Lavender?
    • LiveJournalini
« Vastaus #21 : Heinäkuu 09, 2007, 17:07:35 »
Itse kävin ennen aika tiuhaan tahtiin kampaamoissa, mutta nykyään osaan itsekin leikata otsatukkaa, kun se kasvaa liian pitkäksi, tai tasottaa vähän. Hiukseni värjään itse, ei tulisi enään mieleenkään värjätä kampaajalla, kun kerran sen erehdyin tekemään ja väri lähti melkein heti pois, vaikka se oli mukamas kestoväri.

Pikkuserkkuni opiskelee kampaajaksi, joten hän leikkaa välillä hiuksiani, ja pääsee ihan 10€:lla 90€:n sijaan. Mutta yleensä leikkaan hiuksiani itse, joskus olen myös leikannut äitini ja mummini hiukset. :>

"There's no need to call me sir, Professor"

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #22 : Heinäkuu 10, 2007, 17:35:36 »
Minusta on mukavaa käydä kampaajalla, mutta en jaksaisi koskaan jutella kampaajille, vaan mieluummin istun vain rauhassa ja nautin siitä, kun joku räpeltää tukkaani. Jotkut yrittävät väkisellä pitää keskustelua yllä, ja toki minä silloin vastaan ja kerron mitä kysytään. Enkä koskaan tykkää siitä, miten he kihartavat tukkani leikattuaan sen! Yleensä suosin oppilastöitä, ne kun ovat sen 30% halvempia, ja ensi syksynä aion käyttää hyväksi myös ammattikoulun parturi-kampaaja-opiskelijoita. Itselläni on pitkät, vähän kerroksittain leikatut hiukset ja oma vaalea väri, joten minulle ei koskaan tarvitse mitään haasteellista tehdä - uskaltaa huoletta mennä ei-vielä-valmistuneille kampaajille. Joskus tekisi kyllä mieli mennä oikein tasokkaaseen (ja kalliiseen) paikkaan, mutten koskaan raski. Yhdessä välissä annoin äitini tasoittaa hiusteni latvat, tuli halvemmaksi! Pääsen siis aika halvalla kuitenkin, koska en värjäytä tukkaani, ainoastaan leikkautan. Viimeksi eilen kävin kampaajalla, ja maksoi 18,70€ opiskelija-alennuksella. Mutta jos joskus tulen värjäämään hiukseni, menen ainakin ensimmäisellä kerralla mieluusti kampaajalle saadakseni sellaisen tuloksen, kuin toivoinkin.
Humor me.

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #23 : Heinäkuu 13, 2007, 21:39:11 »
Minä en ole koskaan käynyt kampaamossa. Tai olen, mutta kävin ostamassa sieltä kynsilakkaa, sillä siellä on kemikaliokin. Minulla on pitkät hiukset, jotka äiti tai isä leikkaa jos on tarpeen tasoittaa tai lyhentää. Olen kerran värjännyt hiukseni, itse sen tein. Punertavan ruskeat ne olivat jonkin aikaa... Hiukset siis. x) Haluaisin käydä kampaajalla, mutta käyn siellä sitten kun tarvitsen oikean juhlakampauksen... Minä omistan helpostitasoitettavat hiukset, nimittäin tasapitkät ja kiharaiset. Pieni virhe ei näy, jos leikkaa vähän pieleen. Kiharat kun ovat vähän sekaiset... xD Voi että minä haluan kampaajalle...

~Moondancer (ei yhtään sarkastinen)

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #24 : Heinäkuu 14, 2007, 17:49:40 »
En ole koskaan uskaltanut leikkauttaa hiuksiani kotona. Tosiaan se johtuu kyllä siitä että en luota keneenkään perheeni kädentaitoihin niin paljon. Aina siis olen kampaajalla käynyt. Pienenä minut oli hirveä homma saada sinne ja istumaan siihen penkkiin. Kumminkin minua motivoitiin niin, että aina kun kävin kampaajalla sain jonkun kivan lelun tai jotain hyvää. Lopultahan siitä alkoi sitten pitää, jos ei lasketa niitä kaikkia tököttejä mitä ne päähäni pisti (pienenä kun en uskaltanut sanoa, että ne käyvät silmiin).

Käyn kampaajalla kumminkin aika harvoin. Edelleenkin se menee niin, että äiti sanoo että "ei kauhia tota sun otsaria miten se hapsottaa ja menee silmille, ja nuo sun hiukset ei kiillä yhtään...ja miten kuivuneet latvat!" Ja sitten varataan aika. Kerran olen hiukseni värjännyt, viime keväänä sen tein. Äitin huono idea kyllä oli. Kaksi astetta nämä ovat vaaleammat kuin ennen, eli juurikasvua näkyy vähän, enkä halua rampata kampaajalla.

Mää olen yleensä hirveän kova puhumaan, mutta en mää kampaajille tykkää jutustella. Tai kun inhoan keskuteluja "ompas kaunis ilma" "joo niinpä on". Tai siis jos keskutelu ei lähde käyntiin niin sama olla hiljaa, eikä yrittää epätoivoisesti, sillä se on ahdistavaa. Mutta on sellaisia nuoria kivoja kampaajia ja jos löytyy joku yhteinen kiinnostuksen kohde, niin sitten on kiva puhua. :> Mua ahdistaa myös lukea lehtiä kampaajalla. En kyllä tajua mistä se johtuu, mutta en mää vain pysty lukemaan lehtiä siellä.

Hirveitä kampaajakokemuksia mulle ei oikeastaan ole. Mutta toissa kerralla nuori kampaaja onnistui tartuttamaan föönin kiinni hiuksiini. Mää vaan nauroin ja kampaaja oli ihan paniikissa. :'>

Mulla kampaamossa tulee hinnaksi yleensä sellaiset alle 20e, sillä mää yleensä vain tasoitan hiuksia. En muista paljon värjääminen maksoi. :>