Kirjoittaja Aihe: Muumit  (Luettu 42592 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Laventeli

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #75 : Elokuu 24, 2004, 20:58:17 »
"Hakekaa muumipappa kultasuoni!!"
on myös Nuuskamuikkusen yksi typerimmästi sanottu:) siis hyvällä mielellä puhuttaessa:) Lause sanotaan yhteen pötköön, ei esim. "Hakekaa Muumipappa, (on löydetty) kultasuoni!", mutta se sanotaan ihan hassusti:)

Ilkiö

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #76 : Elokuu 31, 2004, 15:43:59 »
Muumit ovat maailman paras piirretty. Uudet muumit on outoja ja ne on piirrettykki erilailla, sillai Pokemon tyylillä, niin en oikeen tykkää niistä. Vanhat muumit kunniaan!!!!
Suosikkijaksojani ovat Ninnijaksot
 Haisuli: Kertokaa Muumimammalle, että Ninnistä tulisi mainio pankkirosvoooo!!!!
       Ja sitte Majakka on niin ihana
Muumit arvailevat mitä majakanvartijalle on tapahtunut:
 Myy: Ne nimettömät hirvitykset veivät hänet!
 Niiskuneiti: Eipäs, hän on vain lähtenyt hakemaan itselleen tyttöystävää...
       Niiskuneiti vaan aini haluaa uskoa kaikkea tollasta niinku se Laventelin laittama Muumipapan nuoruuden heila juttu...

Ja sit ku muumit ettii Muumimamman kadonnutta käsilaukkua siinä Tiuhti ja Viuhti jutussa:
 Myy: Minä löydän Muumimamman käsilaukun!
 Nipsu: Eipäs kun minä!
 Nipsu vaan sanoo sen niin älyttömän typerällä itsetyytyväisellä äänellä, et sille on pakko nauraa.

Lils

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #77 : Syyskuu 03, 2004, 19:18:36 »
Muumit ovat ihania. Hahmot ovat niin omia persooniaan kuin olla ja voi. Esim. tyypillinen ahneutta edustava hieman yksinkertainen Nipsu, tomera ja pippurinen Pikku-Myy, viisas Nuuskamuikkunen ja naiivi Muumipeikko. Minusta kukin heistä edustaa jotain ihmistyyppejä, joihin varmasti olemme kaikki törmänneet. Minusta muumit ovat hyvin verrattavissa ihmisiin. Nyt tässä iässä muumeista huomaa äärettömästi inhimillisiä piirteitä ja psykologisia merkityksiä. Esim. näkymätön Ninni edusti ilmiselvästi ujoa ja kiusattua henkilöä kun taas Mörkö on yksinäinen ja pelottaa muumeja vaikka varmasti vain haluaisi oikeasti tehdä tuttavuutta..

Rakastan muumien musiikkia. Se on yksinkertaista, mutta ihanaa. Ja Muumilaakso on kaunis paikka, siellä vuorten takana kauniissa laakossa ja merikin lähellä.

Minulla on monia suosikkijaksoja, mutta mieleeni ovat jääneet erityisesti jaksot, joissa Muumilaaksoon kasvaa viidakko. Pienenä pelkäsin kamalasti "Aavelaiva-jaksoja", joissa muumit matkaavat majakkasaarelle.

Poissa kaappimörkö

• Vuotislainen
Muumit
« Vastaus #78 : Syyskuu 03, 2004, 23:47:02 »
Voi, Muumit on ihania! Paras lasten- (ja aikuisten)ohjelma ikinä! Pikkusena miun lempparihahmo oli Niiskuneiti, koska miulla oli muutenkin tapana samaistua eri sarjojen `prinsessoihin`, eli kauniisiin naispuolisiin henkilöihin. :) *hymy*

Vaikka mie oon nyt jo kohta 16, niin Muumeja on aina ihana kattoa. Meillä on n. 10-15 VHS kasettia täynnä niitä. Minnuu vaan harmittaa hirveesti kun en omista `Muumipeikko ja pyrstötähti`-elokuvaa. Mie oon kyllä nähny sen. Se oli miun ensimmäinen leffa jonka kävin kattoo elokuvateatterissa, mutta aina kun se on tullu telkkarista niin mie oon jotensakkiin missannu sen. Siinä on hirmu ihana se loppulaulu, mutta nyt en saa millään päähäni miten melodia siinä menee. Mutta se ökö, joka lopussa istuu sen kakun päälle on miusta aina ollu hirmu epämiellyttävä. En tierä miks...

Parhaita jaksoja Muumeista on ehdottomasti miun mielestä se kirsikka jakso (jossa Muumimamma ja Nuuskamuikkunen etsivät isoäidin kirjan avulla sitä laaksoa) ja ne aavelaiva/majakka jaksot. Paitsi että se aavelaiva oli pikkusena hirmu pelottava juttu. (Siis ei kun aavelaiva oli pieni vaan kun mie olin).

Ja luonnollisesti pienenä mie aina juoksin sohvan taakse kun Mörkö tuli esiin... Vaikka nyt se tuntuu hirmu suloselta. Ai, niin! Ja sitten se joulujakso on ihana! Se missä odottaa Joulua ja kyselee kaikille mitä Joululle pitää antaa.

Sit se yks jakso, missä se Myyn ja Muumipeikon (ja Tuutikin?) tekemä luvihevonen muuttuu eläväks ja sinne tulee se joku `talvenhengetär`, on miusta ollu aina hirmu ahistava! Siis se `henki` on jotenkin niin.. pelottava... ja kauhea:|

*muistaa että omistaa Nuuskamuikkus pehmolelun* Voi vitsit, pitää lähtee huomenna tonkii varastoo...:P
It´s over.

Cameron

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #79 : Syyskuu 23, 2004, 15:41:35 »
Joo-o.. Mä justiinsa tällä viikolla oon kattonu hirveesti nauhotettuja muumeja! ^_^ Ihania!
tosi hyviä.. yhtenäkin päivänä kului vajaa 3h muumejen parissa. (:

Yhessä jaksossa muumilaaksossa kuuluu yöllä hirveitä pamauksia.. kaikki ovat ihmeissään äänistä ja niitten alkuperästä. Pikkumyy, Muumipeikko ja nuuskamuikkunen epäilevät noitaa ja lähtevät noidan talolle.
Talolla he kertovat epäilyksistään ja tässä siitä pieni pätkä:

Noita: Ai, että pamauksia..?
Muumipeikko: Niin. oletko sinä niitten takana?
Noita: Jos minä pamautan niin pamautan kunnolla eikä se totisesti ole mikään kamelin pieru!

muumipeikko, myy ja nuuskis repeävät nauruun. Tuo oli siis NOIN pätkä ja sanat/lauseet saattavat olla vääriä mutta jotenkin noi se meni. :)

Kenshi

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #80 : Syyskuu 23, 2004, 15:56:01 »
Oih, ihanaa, Muumit. Muumit olivat lempiohjelmani pienenä, ne voittivat jopa Prätkähiiret XD Katson Muumeja vieläkin silloin tällöin. Meillä on niitä vanhoja jaksoja nauhalla vaikka kuinka monta. Yleensä, jos olen kipeä, enkä siis ole koulussa, kaivan jonkun vanhan videokasetin kaapista ja saatan katsoa Muumeja koko päivän..
Lempihahmojani ovat vieläkin Pikku-Myy, Haisuli ja Nipsu. Myös Nuuskamuikkunen on kiva.

(Vähän? Off-topic) Olen lukenut myös joitakin Muumi-kirjoja, ja pari "sarjakuvakirjaa" on myös tullut luettua. Tove Janssonin kuvitukset ovat ihania, niin suloisia. Ja Minulla on myös Janssonin kuvittama Hobitti..

Poissa Elosäde

• Wanhus
  • Vuotislainen
Muumit
« Vastaus #81 : Syyskuu 23, 2004, 17:57:40 »
Muumit on kyllä ihana piirretty. Paras. Minun piti aina katsoa se pienenä ja sitten vielä videoilta kelata. Minulla on myös muumimamma-pehmolelu ja se oli aina pienenä tuki ja turva :) Muumit on semmonen mukavan turvallinen. Vaikka pelkäsin (ja ehkä vielä vähän) Mörköä. Hyytävä.

Sen Pyrstötähti elokuvan olen nähnyt ja se video on minulla. Se on hieno vaikka piirustustyli on hiukka erilainen. Ja ne uudet muumit eivät yllä vanhojen tasolle minustakaan. Ehkä ideat alkaa loppua :) Muumeja olen joskus katsonut jopa ruotsinkielellä ja jotain ymmärtänytkin (kun pienenä on niitä nauhoja kelaillu...).

Lempihahmoni on varmaankin Nipsu. Ihana. Muistan lukeneeni jostain, että joku pikkupoika oli lähettäny Tove Janssonille kirjeen, jossa se kysyy että mikä eläin Nipsu on. Sitte Jansson oli vastannu ja muistaakseni vastaus oli, että Nipsu ei oikeestaa oo mikään eläin. Eihän muumitkaan ole. Lempijaksoa minulla ei oikeestaan ole... ehkä se jossa on se pikkulohikäärme, jonka Muumipeikko ottaa kiinni, mutta lohikäärme tykkääkin Nuuskamuikkusesta.

Tunnustan että saatan joskus katsoa Muumeja nauhalta vieläkin. Kiusaus on suurin kun on kipeenä eikä oo mitään tekemistä. Muumit auttaa :)
"Insinööri on ihmisenä osaamistaan suurempi ihme" -Esa Saarinen

Poissa Ceciliah

• Syystuuli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Ceciliah - livejournal
Muumit
« Vastaus #82 : Syyskuu 23, 2004, 18:13:44 »
Muumit oli lempparisarja pienenä ja on ne tavallaan vieläkin ihania. Ja tosiaan, vanhat jaksot on tuhat kertaa parempia. Joitain legendaarisia jaksoja, esim. Taikuri hattu jne. voisi katsoa joka päivä. Onneksi minullekkin on pari VHS:ää nauhotettu täyteen muumeja. Joskus kun on kipeä, (tai muuten vaan) on kiva katsella niitä.

Pyrstötähtileffan olen nähnyt monta kertaa. Mielestäni se on hyvä, mutta jotenkin niin ahdistava. Kaikki lähtee pois muumilaaksosta ja luulee että tulee maailmanloppu. Kerrassaan ahdistavaa.

Lempi muumihahmoni on ehkä joko ihastuttavan hölmö ja arkajalka Nipsu tai sitten pippurinen Pikku Myy. Muumipeikkokin rulettaa x)
I just got lost
Every river that I've tried to cross
And every door I ever tried was locked
Ooh-Oh, And I'm just waiting till the shine wears off

Ashley

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #83 : Syyskuu 26, 2004, 19:39:14 »
En kattonu leffaa kun se tuli, mut meil on se nauhal joten oon kattonu sen monia kertaa. Tykkään kuitenti enemmän sarjast. Ku olin pieni pelkäsin ihan kauheesti sitä Tiuhti ja Viuhti jaksoo(sillon kun ne tuli muumeille ja mörkö jahtas niitä). Jos kus jos on paha mieli tai ahistaa niin katon muumeja. Se helpotaa, suosittelen :)

Arashigace

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #84 : Syyskuu 28, 2004, 19:09:16 »
Muumit on huippuja. Täydellisiä. Tai siis ne vanhat. Btw, mitä ne uudet on?

Paras jakso on kyllä Joulu. NN: Jospa se joulu on jonkinlainen hirviö. Niinkuin mörkö! *Rofl*  
Ja Pikku Myyn ja Nuuskamuikkusen juttutuokio seurustelusta. Siinä repesin. Aivan liikaa. Nauroin noin 10 minuuttia.

Ja se " Kamelin pieru. " Se oli loistava.
 Olen myös lukenut kirjat, ja niitä sarjakuvia. Paras juttu oli kun Muumipeikko ja Niiskuneiti olivat ryypiskelleet( En muista tarkkaan)tai no, kuitenkin olleet humalassa. NN aamulla: Pääparkani. Onko tämä krapulaa? * Lol *. Ihanaa.
Ja sitten lomalla Torrelorcassa huumebaarissa: NN: "Baarimikko! Neljä marihuanaa!" Johon paikalliset: "Eijei, sanokaa mieluumin vaikka teetä. " Ja sitten: " Baarimikko! Neljä teetä! " *Reps*

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
Muumit
« Vastaus #85 : Syyskuu 29, 2004, 16:19:10 »
Rakastan niitä vieläkin ja tulen aina rakastamaan!^__^ Juonet, vitsit ja oivallukset ovat Muumeissa loistavia! Piirretyissä hahmoilla on hyvät äänet ja ne on niin ihanasti piirretty:)
Omistan Tove Janssonin kirjoittamat Muumi-kirjat ja nekin ovat aivan ihania piirroksineen ja teksteineen:] Kannattaa lukea!
Paras jaksoni Muumeissa on, kun Jäärouva tulee käymään Muumilaaksossa. Siinä on pelottava ja samalla ihana musiikki:) Lauloin  Jäärouva-laulua pienenä, kun aloin siskoni kanssa siivoamaan. Jos Jäärouva ehti tulla huoneesemme ennen kuin ehdimme siivota, se söi lelumme^__^
Toinen lempijaksoni on jakso, kun Mörkä tulee Muumitaloon ja Nipsu näkee tämän kuistilla!
Minä vain yksinkertaisesti rakastan Muumeja!^__^
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

Lonely

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #86 : Syyskuu 29, 2004, 16:39:41 »
Muumit on kyllä parhaita!
Meillä on monta jaksoa vielä nauhalla ja aina joskus
tykkään katsella niitä. Niissä ei ainakaan ole väkivaltaa!
Omistan myös yhden muumikirjan jossa on monta tarinaa.
Sain sen jostain kirpputorilta joskus vuosi sitten ja lueskelen
sitä välillä.
Lempijaksoni muumeista saattaa olla se jossa muumipeikko
saa kidukset. Myös jakso jossa Tiuhti ja Viuhti esiintyvät
ensikerran on myös kempparini, vaikka pienenä hirveesti
mörköä pelkäsin. Nykyään saatan värähtää jos näen jakson
jossa on mörkö.
Muumit on yksi vanhoista lempipiirretyistäni.

Poissa Flying owl

• Lentopallo
  • Vuotislainen
Muumit
« Vastaus #87 : Syyskuu 29, 2004, 19:31:53 »
Muumit tämä huippu sarja jota olen aina pienenä katsonut ja vielä nytkin katson älä sinä siellä kuule naura. Sarja on muuttunut hirveästi parissa vuodessa. Pidän itse vanhoista jaksoista, lempijaksoni on se jossa se feenix lintu tulee, pelkäsin kylläkin feenix lintua pienenä se oli kaamea.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      Lempi hahmoni taitaa sitten olla nipsu tai myy, nipsu on aina vastahakoinen lähtemään mihinkään vaaralliseen mutta jos myy sanoo että äh nipsu pelkää niin sitten nipsu kyllä lähtee.

Vätte

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #88 : Syyskuu 30, 2004, 08:42:28 »
Aloin kerran miettimään, miten erilaisia muumikirjat ovat tv-sarjaan verrattuna. Sarjasta on jätetty paljon pois, eivätkä ne ole yhtä syvällisiä kuin kirjat, oikeastaan tv:n muumit ovat ihan eri muumeja kuin kirjojen.
Ajattelin hylätä tv-muumit kokonaan, mutta en kerta kaikkiaan voinut. Pikemminkin päinvastoin, olen nyt alkanut katsomaan niitä lähes päivittäin.
Aina kun katsoo muumeja, unohdan muun, se on juuri sellainen salainen laakso, johon voi paeta.
Lempi jaksoja on majakkajaksot ja kaikki syksyjaksot. Myös muumien musiikkiin olen tykästynyt, se on aina tilanteeseen sopivaa;vaikkakin aloin kiinnittää siihen huomiota vasta äskettäin

"Karkeloi kansa ja kunnailla soi, muumeilta elämää oppia voi"

Parkinson

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #89 : Syyskuu 30, 2004, 17:15:27 »
Muumit on aivan ihana sarja, tai oli. Katoin sen melkeen aina kun se tuli. :D Eikä se ollu musta yhtään noloo.Pienenä ostin ihan hirveästi muumi videoita. Hih. Pikku-Myy on just paras tyyppi muumeista. :D Hihihiihhi...

Fotteri

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #90 : Lokakuu 01, 2004, 22:50:44 »
Muumit on ihkuja. Kaikissa jaksoissa. Lempi hahmoni on Pikku Myy. Villi ja ei yleesä ole kunnolla. Harmi kun ne on loppunut. Yksi parhaista jaksoista oli juuri tälläinen "nykyaika" juttu jossa liikuttiin jollain alkeellisella autolla.

Felrë

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #91 : Lokakuu 03, 2004, 09:29:49 »
Muumit olivat munki lempiohjelma pienenä ja meiltä löytyyki varmaan 2/3 niistä nauhalta.
Lempijaksoo en tiiä, varmaan just se kirsikka jakso, missä mamma ja muikkunen menee sinne Yksinäisten vuorten taakse.
Mua harmitti aina ku en oo nähnyt sitä jaksoo mis Nipsulla on jotain nuorennuslääkettä tjs. ja se joku karnevaali jakso(?).
Lempihahmo on varmaan muumimamma. Se tietää aina kaikkeen vastauksen ja muutenki rauhallinen ja viisas. Nipsu on kanssa mukava. Se on niin kuuhelo.

Poissa Sawyer

• Scandal
  • Vuotislainen
    • Livejournal
Muumit
« Vastaus #92 : Lokakuu 05, 2004, 17:44:35 »
Minä rakastan Muumeja. Muumi-tv-sarja on aivan ihana, ja ovat kirjatkin hyviä joskaan en ole niitä paljon lukenut, enkä olen nyt vähään aikaan katsonut muumijaksoja. Pitää katsoa, niitä on vielä tallella. ^^
Muumien ideat ovat hyviä ja piirrokset hienoja. Olen aina pitänyt muumeista. En pelännyt ketään hahmoa, mutta muistan että pelkäsin tiettyä musiikkia. Se oli kauheaa, en vain muista esimerkkiä missä kohdassa se oli. En pidä Tuu-Tikista, Nipsu on suosikkini ehdottomasti. Ja tuo pikku Myy-Nuuskamuikkunen-kohta josta puhuitte on ihana. Alan aina nauramaan jos näen/muistan tuon kohdan ^^
Pidän Muumipeikko ja Pyrstötähti- elokuvasta, ainoat mitkä häiritsee on äänet Nipsun outous. Nipsuhan on oudon näköinen, ja äänet erilaiset kuin sarjassa.
"Well, we'll soon find out, won't we?" said Snape smoothly. "Wand out, Potter."

Sluggi

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #93 : Toukokuu 11, 2005, 17:37:12 »
Öhöm. Aloitetaan vaikka, että MÄ RAKASTAN MUUMEJA. Paisti, että oon katsonut ehkä niitä vähän liikaa.

Toisaalta niitä ei voi katsoa liikaa. Yritän tällä hetkellä opetella piirtämään niitä. Heti kun opin oon tihrustamassa kuvia. Ja sitten voin lisätä niitä jonnekkin, josta joku voi käydä vilkaisemassa. :)

Momoirochi

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #94 : Toukokuu 11, 2005, 18:53:14 »
Katsoin pienenä Muumeja todella paljon. Otimme nauhallekin monta videota niiden jaksoja. Olin todellinen Muumi-fani. Pelkäsin aina sitä kauheaa mörköä.
Nykyään en ole katsonut Muumeja, mutta Pikku Myy on suosikkini.

Tellu

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #95 : Toukokuu 15, 2005, 10:41:28 »
Minä pidän muumista ehdottomasti... Se on parhaiden lastenohjelmien joukossa.

Muumi on niin hyvä ohjelma. Joskus katson sitä vieläkin kaseteilta johon olen ohjelmia nauhoittanut... Se on vaan niin paras ohjelma. Se joka muumin on piirtänyt tove jansson (jos se nyt noin kirjoitetaan) On kyllä todella hyvä piirtäjä ja hänellä sitten mielikuvitusta riitti.

Minun lempijakso oli se kun merirosvot tulivat saarelle ja lapset yrittivät häätää ne pois. Pienenä aina pelkäsin mörköä jonka huudot ja kylmyys tulivat muumilaaksoon.

Poissa Aurinkolapsi

• Vuotislainen
  • Mörmy
Muumit
« Vastaus #96 : Toukokuu 15, 2005, 21:36:20 »
Muumit, lapsuuteni leikkien, mielikuvituksen, taiteellisen luovuuden ja pelkojen selkäranka. No juu. Mutta siis muumit ovat perinpohjin rakastettavia! :) Olen sitä sarjaa seurannut siitä aivan ensimmäisestä esityskerrasta lähtien, ja seuraan hieman turhan innokkaasti nykyäänkin. Ei ole yhtään liioittelua sanoa, että muumit sopivat kaikenikäisille. Muumikirjoja on aikomus lukea enemmänkin kuin pelkkä Vaarallinen juhannus ja Muumipappa ja meri puoliväliin... joskus ala-asteella tosin luin muumi-sarjakuvia.

Mutta takaisin ohjelmaan... rakastan kaikkia vanhoja jaksoja. Uudet ovat täysin sanonko mistä. Hutiloidusti tehtyjä, rakeisia ja tulvillaan turhaa vöyhötystä. Alkupään jaksot ovat lumoavia. Niissä on aina hyvä juoni, opettavainen tarina, loistavasti toteutetut hahmot ja upean kauniit maisemat. Muumilaakso, unelmien asuinpaikkani!

Pikkutyttönä Niiskuneiti oli kova sana, olin niin prinsessafani. Myöhemmin tosin Pikku Myy nousi rinnalle. Nykyisin parhaita ovat Myy, Nuuskamuikkunen (tuo vastustamaton viisas hemmo) :) ja Muumimamma. Jaksoista on vaikea eritellä yhtä parasta erikseen, mutta korkealle nousevat Hattivattisaari-jaksot, Majakkajaksot, ihan ensimmäinen jakso, kaikki missä on Mörkö, Viidakkojaksot... Maailman viimeinen lohikäärme ja talvijaksot... no niin, siis suunnilleen ihan kaikki.

Ja minähän pelkään Mörköä vieläkin kuollakseni. Olin 5v, kun näin sen jakson, missä Mörkö seisoo pimeydessä Muumitalon kuistilla... juoksin pelästyksissäni sohvatuolin taakse piiloon ja veli 3v. äidin esiliinan taakse ;) Siitä eteenpäin on tullut nähtyä kaikensorttisia Mörkö-painajaisia ja aina kun ei saa unta, kuvittelen Mörön hahmon ikkunan taakse... *puistatus* Nykyisin Mörkö on tosin saanut uusiakin ulottuvuuksia, ja olen alkanut ymmärtää tuota synkkää, hyistä ja yksinäistä otusta. Mutta pelkään silti. Kylmiä väreitä aina. Aina. Mutta se on vaan oikeastaan ihanaa ;)

Meillä on nauhalla julmettu kasa muumeja, ja koneella lisää. Melkein kaikki vanhat jaksot löytyy (jokunen uusi, mutta niitä EN katso!) Muumien maailma ja ideologia on niin mainio, että en tunne koskaan olevani liian vanha katsomaan tuota lapsuuteni lempisarjaa. Huumori kukkii ja mikä voisikaan olla parempaa katsottavaa lapsille ja myös vanhemmille ihmisille kuin muumit? Saisivat pistää muumit pyörimään tv:stä jatkuvalla syötöllä vuosi vuoden perään, että jokainen sukupolvi parhaassa lapsuuden iässään voisi nauttia muumien viattomasta ja loistavasta maailmasta.
"Isä leikkii tulitikuilla", Fred sanoi. Herra Weasleyn tuli ei ottanut syttyäkseen, mutta yrityksen puutteesta se ei johtunut. Maassa lojui katkenneita tikkuja, ja herra Weasley näytti nauttivan sydämensä kyllyydestä. "Hupsista!" hän sanoi kun tulitikku syttyi, ja säikähti niin että pudotti tikun.

Sohvilainen

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #97 : Toukokuu 21, 2005, 20:12:40 »
Lainaus käyttäjältä: "firith"

Muumilaaksossa kaikuu joka yö outoja jysäyksiä jotka tulevat mereltä päin. Noidan mökissä käydään seuraava keskustelu:
- Hmm, siis sinä se et ainakaan ole.
- Minkä takia te luulette että se olen minä? Kun minä oikein jysäytän niin se ei totisesti ole mikään kamelin pieru.
- Vai kamelin pieru! Hohohoohähäähö!

"Hyvä herra, mutta savupiipustanne pilkistää pyytton."

En ole näköjään ainoa, kuka muistaa jaksoista osia ulkoa. Tai itseasiassa muistan melkein puolijaksoa ulkoa (en tietenkään sanatarkkaan).

Olen ollut aina kova muumi-fani, niinkuin allekirjoituksestanikin näkyy. Ne ovat vain niin hassuja. Nauran joillekin jutuille aivan kuollakseni. Esim. aina kun katson muumeja, niin Tyrmääjä Sieni -jaksossa siinä kohtaa kun Hemuli, Muumipeikko ja Muumipappa ovat Papan työhuoneessa, kuuluu keskustelu:
"Suoraan suoraan suoraan...oho, paperi loppui!"
Pausetan aina ennen kohtaa ja huudan iskän olohuoneeseen katsomaan ja laitan kohdan päälle. Sen jälkeen nauran aivan kuollakseni ja iskäkin hymyilee. Kohta on niin hyvä, että nauran aina sen nähdessäni.

Toinen kaikista paras juttu on kun Kuumalähde -jaksossa kuumalähde-etsijöiden teltta karkaa ja yksi huutaa sellaisella honotuskielellä, että:
"Teltta tule takaisin!"
Osaan matkia ääntä hyvin ja kotona aina höpöttelen muumien sekä joidenkin muiden hyvien ohjelmien tai kirjojen kohtia.

Lempihahmoni on Pikku Myy, sillä äiti aina sanoo, että minulla on aivan samanlainen itsepäinen luonne ja keksin aina kaikenlaisia kepposia sisaruksilleni.

Kun koulussa piti vähänaikaa sitten tuoda joku sarjakuva kouluun, niin toin tietysti muumin, jonka luin kolme kertaa tunnilla ja tein vielä tehtävätkin! :D Muumi on vieläkin lempi tv-sarjani.

Oivoi, voisin kirjoittaa viestistä vaikka kuinka pitkän, mutta ei riitä aikaa ja jätän muillekin vielä tilaa. Sen vain sanon, että Muumit ovat yksi kolmesta faniuden kohteistani ja ollut aina ja tuleekin olemaan! :)

Salmiakki

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #98 : Toukokuu 21, 2005, 21:53:48 »
Muumit.
Muistin juuri Muumit, kun huomasin tämän topicin.
Muumit, tietenkin Muumit!
Miten saatoin unohtaa MUUMIT?

Lapsena Muumit oli lempisarjani. Se on aivan valloittava. Muistan, että jotkut jaksot olen nähnyt moneen kertaan ja nyt tiedän, että joitakin en ole nähnyt ollenkaan. :)
Muumit on ihana. Pitäisi varmaan kaivaa jostain vanhoja videoita, joissa on Muumeja. Meillä on myös järjettömän iso Muumi kirja, jota en ole lukenut koskaan, koska se on näyttänyt niin pelottavalta. Tai ei pelottavalta, mutta tylsältä. Nyt kun senkin muistin, niin voisin käydä katsomassa millainen se on.
Minäkin pelkäsin Mörköä. Ja Haisulia. Ja Vilijonkkaa. :)
uudet Muumit on minustakin ihan tyhmiä. Vanhat jaksot on aivan parhaita! Kiitos nyt topicin perustajalle, en olisi välttämättä muuten muistanut lainkaan Muumeja!

//edit: Vaapukkamehua! <3

Poissa kaappimörkö

• Vuotislainen
Muumit
« Vastaus #99 : Toukokuu 26, 2005, 15:37:18 »
Kaikille Muumi-faneille tiedoksi, että maanantaista 30.5 lähtien nähdään Muumi-jaksot alusta alkaen. :) *hip hip hurraa* Pitääkin tästä lähteä ostamaan kasetteja, että saan ne nauhalle.

Aijuu,kellonaika oli jotain 17.50 tai sinnepäin.
It´s over.