Kirjoittaja Aihe: Muumit  (Luettu 32961 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Cait

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #25 : Tammikuu 28, 2003, 18:21:15 »
Tätä lueskellessa tuli semmonen fiilis, et pakko päästä kattoo muumeja, pakko päästä kattoo muumeja... *penkoo videoita*
muumit on niin ihania!!
parhaita jaksoja on mun mielestä vedenneito (ku ne miehet näkee vaan sen vedenneidon), kaikki ne viidakkojaksot (ku muumei luullaan virtahepoiks! *räkättää*) ja tiuhti ja viuhti jaksot...
mörkö on aivan ihana! kattelin tossa loppiaisena serkkuni (4v.) kanssa muumilaakson talvea, ja ku se mörkö tuli, niin mun serkku puristi mua kädestä, eikä uskaltanu kattoa, se oli jotenki niin sulosta... mörkö on vaan niin ihq! se on ihana siinä jaksossa, ku nipsu lähtee muumeilta ja mörkö on siinä kuistilla. Se on niin pelottavan näkönen siinä! ja sit ku se on lähteny niin vuorilta kuuluu huuto:
- Miiinääää paaalaaaaannn.... minääää paalaaaannn...
tulee aina kylmiä väreitä tossa kohtaa...
no mutta mii häippäsen nyt kattelemaan niitä muumeja... *virne* :D

Poissa Freya

• Green Dragonflight
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • + The Song of Life +
Muumit
« Vastaus #26 : Tammikuu 28, 2003, 18:32:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Cait"
ja sit ku se on lähteny niin vuorilta kuuluu huuto:
- Miiinääää paaalaaaaannn.... minääää paalaaaannn...

Mitä? Huutaako se siinä noin? Minä en ole huomannut  :oops:  Vähän siistiä... Minä olen aina luullut että se vain örisee jotain epämääräistä.

Tänään tuli muuten aivan huippu Muumi. Katsoiko kukaan..? ^^ Siinä oli noita, ja kuvitelkaa: se antoi Aliisalle LUVAN leikkiä Muumipeikon ja muiden kanssa!  :shock:  Minä en ole koskaan nähnyt tuota jaksoa. Olin aivan että "mitäh?!"

Juuh... minulta on jäänyt aika montakin jaksoa väliin silloin kun niitä tuli viimeksi. Ja juuri tuo Caitin mainitsema mörkö-jakso, jonka olisin ehkä halunnut nähdä kaikkein mieluiten, meni sivu suun vain sen takia etteivät nuo *mulkaisee videoitaan* arvon videot suostuneet pyörittämään nauhaa kunnolla. Ja minä en tietystikään ollut kotona  :x  olin mökillä. Enää en kyllä missaa yhtään mörkö-jaksoa  8)
I've been fire, fed by the four winds. I've been water in the stream. And a drop of dew on the culm.
I've been clay in the hands of a potter. I've been rosin of a tree, and a leaf, by the breeze carried away.

Poissa Sodapop

• Monimutkainen
  • Vuotislainen
Muumit
« Vastaus #27 : Tammikuu 28, 2003, 21:09:24 »
Katselin muumeja itse asiassa viimeksi tänään. Olen nyt kipeänä, ja tapanani on katsella aina Muumeja ( tai muita lastenohjelmia ). Minulla on paljon Muumeja nauhalla. Välissä on ties mitä Babareja sun muita, mutta...
Muumit ovat rauhoittavia. Muumimamma (vai Muumi-Mamma?) on kiva hahmo. Sellainen lempeä ja herttainen, muttei kyllä suosikkini.

Pikku Myy on paras, hyvänä kakkosena Nuuskamuikkunen. Myy on ihanan pirteä ja veikeä, kepposteleva tyttönen.
Tietääkö kukaan kuka toimii hänen äänenään sarjassa? Onnistunut valinta :)

Vilja

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #28 : Maaliskuu 04, 2003, 15:11:07 »
Muumit (:.

Minä muistan suunnilleen kaikki muumijaksot ulkoa. Pienempänä olin kuulemma kova muumi-fani, olen kyllä vieläkin. Pikkuveljeni kysyy aina minulta mitä jossain muumijaksossa tapahtuu (olemme nauhottaneet suunnilleen kaikki videolle) kun katsomme yhdessä. Muumit on osa minua.
Me katsotaan Jounin aknssa vieläkin muumeja joskus, ja 2viikkoa sitten me katottiin kaikki muumikasetit läpi kun mä olin kipeä. Aina kun se tuli koulusta laitettiin muumit päälle.

Meidän luokalla suurinosa katsoo vielä muumeja, luulisin. Ainakin minä, mutta ei me vielä mitään vanhoja aikuisia olla (11vuotiaita).

Pikku Myy on paras, sitten on Nipsu. Mä olen kuulemma ihan Pikku Myy.

Sitten kun kuolen, niin Muumilaakso on mulle Paratiisi.

Tänään tulee muuten muumit!

Sleeping Sun

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #29 : Maaliskuu 04, 2003, 17:06:04 »
Muumit. Ne on aivan ihania.
Meillä on kotona jokainen vanha muumijakso nauhalla. Ihan jokainen.
Uudet muumitkin ovat ihan hyviä mutta jotenkin ne vanhemmat ovat parempia.
Pienenä katselin muumeja aina kun ne tuli.
Mörköä pelkäsin ihan hirveästi, varsinkin siinä yhdessä talvijaksossa missä Muumipeikko ja Pikku Myy herää keskellä talvea.
Lempihahmoni oli/on varmastikin Pikku Myy.
Parhaita jaksoja ovat mielestäni ehkä ne Majakka-jaksot missä ne menee siis sinne Majakalle. Tai sitten juuri nuo talvijaksot missä Muumipeikko ja Pikku Myy heräävät.
Itse en pitänyt yhtään niistä viidakko-jaksoista tai sitten
Muumi-kirjojakin on tullut luettua.
Muumipeikko ja Pyrstötähti on ihan paras.  :wink:

Rosadepisara

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #30 : Huhtikuu 04, 2003, 19:30:20 »
Muumeja! *hihkuu*
Rakastan muumeja. Olen nähnyt ne mooonta kertaa videolta. Pikky Myy on oikeasti paras! Nauran joka kohdassa, missä on Pikku Myy. Ette arvaakkaan, kuinka monta kertaa olen kelannut sen kohdan Muumipeikko ja pyrstötähdessä, jossa Piisamirotta kääntyy (muumipeikon synttärikakku takamuksessaan) ja kun Pikku Myy huomaa sen...katsokaa tarkasti se kohta, te, joilla se on videolla! Myyllä on oikeasti ihQ ilme siinä. :lol:
Myytä ei voi kuvitella tytöksi, ei. Ei myöskään pojaksi.
Lainaus käyttäjältä: "Sodapop"

Myy on ihanan pirteä ja veikeä, kepposteleva tyttönen.

Elina Salo, tutkin hieman...

Niin, musiikkikin on hyvää,olen aina ihmetellyt, miten ne samat musiikit sopii melkein joka kohtaan.  
Muumit on ehdottomasti ykkönen!

(Niin kuin myös Pikku Myyn "Minua hytkyttää, kun kuvittelen sinut haarniskaan!")

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: LumosQuest8
  • Tupa: Korpinkynsi
Muumit
« Vastaus #31 : Huhtikuu 08, 2003, 17:49:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Rosadepisara"
Lainaus käyttäjältä: "Sodapop"

Myy on ihanan pirteä ja veikeä, kepposteleva tyttönen.

Elina Salo, tutkin hieman...

Hieno ääninäyttelijä. (sain nimeni hänen mukaansa)

No niin siis muumit meillä on kaikki vanhat jaksot videolla ja katson niitä vieläkin paljon niitä voi katsoa kuinka paljon tahansa.

Muumipeikko ja pyrstötähti oli minusta pelottava (kävin katsomassa sen pienenä elokuvissa) vieläkin minua pelottaa se vähäsen :oops:
Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

Mithril

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #32 : Huhtikuu 29, 2003, 09:46:13 »
Hiih. Muumit. Ne on ihkuja ^^
Minulla itselläni on se Muumipeikko ja Pyrstötähti, kai olen sen joskus pikkusena saanut *^^*  Sarjaa seuraan, se on ihuna :]
Nipsu on niin raasu. Pelkuri :D Ja Pikku-Myy juuri sellainen ilikijä.
Ainakin välillä. :)  Min tykkään eniten ihan Muumipeikosta.
Ja niitä lehtiäkin minulla on kamalasti, kun on joskus neljän, viiden vanhana niitä tilattu. Oih, tänään on tiistai? Muumit tulee!!
Jos tulee. *kiiruhtaa katsomaan lehdestä* Vipii.. Jakson nimi on 'Salainen ruokalaji' :O Mielenkiintoista x]

Poissa James

• Vuotislainen
Muumit
« Vastaus #33 : Toukokuu 01, 2003, 12:38:31 »
Minä en ole katsonut muumeja pitkään aikaan. Vai näkyykö niitä edes tällä hetkellä? ^^

Muumit oli minulle pienenä tärkeitä. Olin hirveä muumifani ja nauhoitin (lue: pakotin mamman nauhoittamaan) kaikki jaksot. Nyt niiden päälle on kai nauhoitettu pikkuveljien Pokémoneja sun muuta :(

Katselin serkkuni kanssa kerran Oulussa ollessani putkeen yli 10 h Muumeja :D Se oli oikein hauskaa. Täytyy sanoa, että vaikka ne jaksot tahtoi lähes kaikki ulkoa muistaa, ne oli vielä tosi hyviä.

En pidä uusista muumijaksoista. Niistä tehtiin liian uudenaikaisia. minusta ^^

Banzai

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #34 : Toukokuu 01, 2003, 13:04:56 »
Kyllä muumit on sitten ihq! Uusia jaksoja en ole katsonutkaan, mutta meillä on monta videota muumeja. Meiltä puuttu yksi niistä kaseteista, sillä vanhempani antoivat sen serkuillemme, kun olin poissa. Murrh..

Lempihahmoni on ehdottomasti Pikku Myy, Myy on vain niin valloittava persoona. Möröstäkin pidän, vaikka pienenä piilouduin sohvan taakse, kun mörkö tuli esiin oven takaa. Huih! Pelottavin jakso muumeissa oli kumminkin se, kun muumit löysivät taikurin hatun. Kun muumipeikko piiloutui hattuun, ja muuttui hirviöksi. Ja kun kukaan ei uskonut, että hän oli muumipeikko *snif*. Pienenä pelkäsin hirveästi monsteri-muumipeikkoa.

Mutta Muumipeikko ja Pyrstötähteä en olekkaan nähnyt pitkään aikaan *hipsii videohyllylle*

Poissa Hann

• Vuotislainen
Muumit
« Vastaus #35 : Toukokuu 17, 2003, 23:36:55 »
Muumit on ihan parhaita. Meillä on melkein jokainen jakso nauhalla, ja katselen minä niitä vieläkin silloin tällöin. Ystävänikin haki tänään lainaan kolme Muumi-kasettia. ^^

Pikku Myy on minun mielestä paras niistä hahmoista. Tosin melkein kaikki on kivoja. Melkeinpä ainoa josta on pidä on Viljonka (tai Viljonkka?). Se on niin rasittava, kun se luulee olevansa paras kaikessa.

Muumeissa on tosi paljon huumoria ja pelottavia kohtia. En uskalla vieläkään katsoa sitä aavelaiva-kohtaa siinä majakkajaksossa pimeällä. Se on tosi pelottava, niin kuin ne Mörkö-jututkin.

Parhaita kohtia on ainakin se, kun Niiskuneiti luulee olevansa prinsessa. Siinä se pyörii jotain mäkeä alas ja Hemuli huomaa sen.

H: Kappas, lumipallo keskellä kesää.

Sitten Niiskuneiti vyöryy alaspäin ja Muumipeikko tulee siihen.

MP: Oletko nähnyt Niiskuneitiä?
H: En, mutta tästä pyöri jokin lumipallo. (tai jtn. sinnepäin)
MP: Se oli Niiskuneiti! (lähtee juoksemaan mäkeä alas)
H: (huutaa perään) Mutta eihän Niiskuneiti ole tehty lumesta!

Ja sitten siinä samaisessa jaksossa Niiskuneiti yrittää löytää jotain prinssiä, ja sitten se haastattelee niitä sulhaskandinaatteja. Haisuli sitten tulee siihen, ja Niiskuneiti ei pidä siitä.

NN: Mitä lukua minä juuri nyt ajattelen?
H: Samperin tyhmä kysymys.
NN: Aika kuluu, aika kuluu.
H: Öö, kuusi!
NN: Väärin, kolmemiljoonakuusisataa...yhdeksän (tai jtn.) Ja ala laputtaa.

Nämä nyt ei kuulosta mitenkään hauskalta, mutta ne sanoo sen niin kivasti, että niillekin tulee repeiltyä.

Nämä kaksi minua ainakin naurattaa, on niissä tietenkin paljon muitakin hauskoja kohtia, mutta nämä nyt tuli mieleen, kun näitä tänään katsoin. ^^

Poissa Minoret

• Vuotislainen
Muumit
« Vastaus #36 : Kesäkuu 29, 2003, 20:46:01 »
Haa! Minäkin päiväkotikavereiden kanssa katselin "mörkö muumia" tai ainakin siksi sitä katsuimme :)
Mielestäni paras muumijakso on Kultakala. On hauskaa katsella, kun Nipsu ja Haisuli yrittävät ottaa kultakalaa kiinni, mutta saavatkin saaliikseen pienen sintin.

Juu, muumit ovat aivan ihania. Meillä on jokainen jakso (onneksi) nauhalla ja katselen melkein joka päivä ainakin kolme jaksoa muumeja.
Niihin ei vain jotenkin kyllästy, ajattomia tarinoita joihin ei pitkästy ikinä.
Mörkö on todella pelottava, ja pelkään sitä vieläkin, mutta se on kuitenkin suosikkini, niin ja Nipsu on kanssa ihana. Paras ystänäni Thaliagua Megiliel sanoo, että muistutan todella paljon Nipsua ja se kyllä pitää paikkaansa.

Slipper

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #37 : Kesäkuu 29, 2003, 22:20:34 »
Voih. En ollutkaan kommentoinut tätä ennen. Ihme.

Niin, pikkuisena katselin aina muumeja ja kaikki piti saada nauhalle. Mutta mörkö oli aina jätettävä nauhasta pois, minä pelkäsin sitä. Nykyään en omista enää niitä videoita, annoin ne vissiin johonkin päiväkotiin tai jotain.

Lempihahamot olivat Nipsu ja Pikku Myy. Ne olivat vaan niin hauska kaksikko. Nipsu kun pelkää kaikkea ja Myy on aina menemässä. :)

Paras jakso on ehkä se Majakka jakso tai sitten se kun Muumit istuttaa sen puutarhan pihalle. Monet on hyviä ja niissä on aina tietty opetus, jeps.

Vieläkin joskus katselen Muumeja, koska ne on niin hauskoja. Niitä uusintoja. Hihi!

Ruotsalaisessa muumissa ei muuten ole niin kivoja ääniä.

Lils

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #38 : Elokuu 05, 2003, 17:04:06 »
Rakastan muumeja! ^^ Ei muumeista pitäminen mielestäni ikää katso, ei ole mitään outoa jos aikuinenkin pitää muumeista ja seuraa niitä.

Pienenä pelkäsin mörköä. Pakko myöntää, että vieläkin se kaamea mörinä saa kylmät väreet selkäpiihin. Mielestäni mörkö on ehdottomasti poika, en voisi kuvitella sen olevan tyttö...

Muumeissa on todella mainioita ne lausahdukset, joskus ne ovat todella viisaitakin. Pikku Myy ja Muumipeikko olivat suosikkejani lapsena. Leikeissä olin aina Muumipeikko tai Niisku.

Suosikkijaksojani olivat mm. "viidakkojaksot", joissa muumitalon ympärille kasvoi viidakko. Pelottavimpia olivat "majakkajaksot". Pelkäsin aivan kamalasti sitä aavelaivaa... Vieläkin tulee kylmät väreet sitä ajatellessakin. ^^

eiliant

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #39 : Elokuu 06, 2003, 23:20:19 »
Muumit ovat aivan mahtavia! Pienenä tuli katsottua jakso jos toinenkin. Aina kun olin kipeä, kaivettiin kaikki muumikasetit esiin, ja katseltiin jaksot noin 15. kerran.

Ensimmäinen ikinä näkemäni Muumi-jakso oli traumaattinen. Satuin näkemään ensimmäisenä asiana sen hirvittävän hiekkaleijonan (en ole nimestä ihan varma). Taisin olla siinä neljän vanha silloin, ja parkuhan siitä tuli.

Muutenkin Muumit on kauhean pelottava sarja. Nuo mainitut majakkajaksot olivat hirmuisia, ja pahat traumat jäi myös mamelukkikalasta, en oikein vieläkään uskalla mennä järveen uimaan mamelukkikalan pelossa :)

Mutta ovat muumit oikeasti todella herttaisia ja ihania, ja heidän elämänfilosofiansa ovat hellyyttäviä. Ihana ajatella että isoäidin päiväkirjasta löytyisi vastaus kaikkeen :). Ne uudet muumi jaksot eivät ole niin kivoja, mutta vanhat ovat todella nostalgisia, ja vuorosanat menevät melkein vieläkin ulkoa...

Darkkis

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #40 : Elokuu 07, 2003, 13:47:28 »
Pienenä natiaisena muumit olivat ehdottomasti lempi ohjelmani. Onnekseni äitini nauhoitti muumeja. En katso nykyisin muumeja muuten kuin joskus harvoin äitini kanssa käydessäni hänen luonaan. Hän ei nimittäin suostunut antamaan muumeja minulle kun muutin. On aivan ihanaa katsoa muumeja, kun en aina niitä meinaa edes muistaa, ja sitten äitini kaivaa esiin jonkun kasetin jonka olemassa oloa en edes muista.

Minun täytynee tunnustaa, että olen rahojani onnistunut kuluttamaan kaupassa muumikasetteihin. En kylläkään juurikaan katso televisiota tai videoita yksinäni, mutta ne videot ovatkin akuuttia muumipuutostilaa varten.

Lempihahmoni ovat Pikku Myy ja Nuuskamuikkunen. Rakastan Pikku Myytä hänen riehakkuutensa, ja ihanien vuorosanojensa takia. Nuuskamuikkunen on viehättävän rauhallinen, mutta en ymmärrä, miksi hänen täytyy soittaa kokoajan sitä samaa kappaletta. Ihastuin myös siihen kun Muikkunen keksi Titiuulle (vai onko Ti-Ti-Uuu? En todella tiedä miten kirjoitetaan.) nimen. Selitys oli aivan ihana. Alussa iloinen titi ja lopussa monta surullista uuta. En todella muista tarkkaan miten hän sen sanoi, mutta kuitenkin. Ah taitaisi olla taas aika katsoa Muumeja, kun en näköjään enää mitään muista kunnolla.

Lottie MidNight

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #41 : Elokuu 11, 2003, 20:40:16 »
Minäkin katsoin sen Muumipeikko ja pyrstötähti ohjelman, se oli mielenkiintoinen ja jännä kun en ollut nähnyt sitä aiemmin. Pienempänä katsoin aina muumit ja vanhemmat nauhoittivat niitä paljon ja katson niitä sillointällöin. Minä en ole katsonut niitä uudempia jaksoja, tai oikeastaan en nähnyt niitä kun harrastukseni oli siihen aikaan. Muumit on hauskoja ja niitä on kiva katsella sillointällöin :)

Nelthilta

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #42 : Elokuu 12, 2003, 21:45:31 »
Minä varmaan olen vanha tylsä puristi, mutta en ole vieläkään päässyt kokonaan sen yli, että Tove Jansson saatiin puhuttua ympäri ja että minulle niin rakkaista hahmoista tehtiin piirroselokuvan sankareita. Muumeja minulle on luettu lapsena, tykkään niistä edelleen, mutta nämä japanilaiset piirroshahmot ovat oikeiden muumien irvikuvia!

Minun lapsuudessanikin 70-luvulla  tuli TV:stä muumja, mutta ne olivat ihan toisenlaisia. Pahvisia hahmojaliikuteltiin piirretyllä taustalla, muumien olemusoli tovejanssonmainen (tai en minä niin tarkkaan muista).

minun puolestani Pottereita saa ihan vapaasti fanittaa pelkän elokuvan nähtyään, mutta muumit ovat muumeja nimenomaa,vain ja ainoastaan kirjoina!!!

Muumikirjoihin liittyviä rakkaudentunnustuksia löytyy Kalaksikukon klassikkopalstalta http://www.iwn.fi/kalaksikukko/classic/kkclas.htm. Pitäisi tässä varmaan jossakin välissä arvostella loputkin...

Jaaha, tulipa sen verran kipakasti tilitettyä, että nyt täytyy varmaan suojautua räyhääjiä vastaan.

Lady Blue

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #43 : Elokuu 21, 2003, 01:22:39 »
Muumit ovat ihania, mutta ihan rehellisesti sanottuna niillä japanilaisilla piirretyillä pastellisävyisillä otuksilla ei kyllä ole kovinkaan paljon tekemistä aidon Muumilaakson kanssa.
Minulle Muumit - ne kirjojen sivuilla seikkailevat - ovat olennainen osa lapsuuttani, isäni luki minulle ääneen useaan otteeseen kaikki Muumi-kirjat ja keskustelimme niistä tuntikausia. Muumit olivat meille todella tärkeä juttu vielä silloinkin, kun ohitin täysi-ikäisyyden virstanpylvään, ja edelleen voin ylpeänä sanoa pitäväni Muumeista.

Hassua, yleensä kaikki sanovat pelänneensä Mörköä, mutta minusta se on yksi ihanimmista hahmoista. Surullinen, yksinäinen - ei lainkaan pelottava. Mörköhän ei koskaan tee kenellekään mitään pahaa, se etsii vain seuraa ja onnistuu läsnäolollaan aina jäähdyttämään ilman tai sammuttamaan kynttilät - se ei siis ole koskaan vaaraksi muille. Olin lapsena monesti todella surullinen Mörön puolesta, toivoin että se löytäisi ystävän.

Mielestäni jokaisen lapsen pitäisi tutustua Muumeihin myös siinä alkuperäisessä muodossa eli Tove Janssonin kirjoina. Kirjan kansien välissä seikkailevat ne aidot Muumit eivätkä mitkään hassut pastellisävyiset hattarat kuten televisiossa! (Tv-version kunniaksi on sanottava, että Elina Salo on loistava ja ainut oikea valinta Pikku Myyn ääneksi! Pikku Myy on parasta tv-Muumeissa.)

Crystie

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #44 : Elokuu 23, 2003, 21:24:34 »
Muumit on aivan ihania! Se tv-sarja oli mun ehdoton suosikkini pienenä, ja nytkin se on lastenohjelmista ihan ykkönen. Ne on vaan jotenkin niin hauskoja :D Aina kun oon kipeenä, niin päivät menee muumikasettejen katselemiseen. Meillä on niitä ihan kamalasti.

Minen muista pelkäsinkö Mörköä vai en. Nyt sitä käy vain sääliksi. Siinä keskitalvenkokko-jutussakin se pilasi päästäisten juhlat kun se halusi lämmitellä. Voi sitä :( Ihan yksinäinen.

Suosikkihahmot on ehdottomasti Nipsu ja Pikku-Myy! Ne on niin ihania. Pikku-Myy on semmonen pieni ja pippurinen ja Nipsu semmonen rahahullu. Ihania. Muistuu mieleen se kohta yhdestä jaksosta (onkohan se Vedenneito?) missä Pikku-Myy selittää Nipsulle jotain Muumilaakson miehistä kun ne kattelee kun Muumipeikko ja Niiskuneiti nojaa toisiinsa siinä kiven tai kannon päällä. Myyhän taisi todeta siinä että Nipsu olisi sille ainoa sopiva Muumilaakson miehistä ^^ Tai jotain. En min muista kunnolla. Mutta se kohtaus on kuitenkin huippu, siinä naurattaa aina.

Ja parhaita jaksoja on nyt ainakin Pikku-Myyn lyhyt romanssi. Ihan hassua kun ne luulee että se olisi Nuuskamuikkuseen rakastunut xD Ja sitten se Hattivattisaari-jaksokin on huippu! Ne kaikki on. Se on kanssa ihan paras, missä Niiskuneiti luulee olevansa prinsessa! Ja se Tahmatassu-jakso on ihana. Kun se pikkunen tahmatassu riemuaa kun tietää otusten salaisuuksia. Niiskuneidin "laihdutuskeksit" ja Muumipeikon näytelmäharjotukset :D

Muumipeikko ja pyrstotähti on tosi huippu elokuva. Vähän kyllä häiritsee se, että Nipsulla, Nuuskamuikkusella ja Niiskuneidillä on eri äänet kuin sarjassa. Nipsu on elokuvassa aivan ihana ^^ "Minun luolani, minun!" Ja kun Niisku ja Nuuskamuikkunen yrittää härnätä sitä lihansyöjäkasvia... :D "Senkin idiootti! Idiootti!"

Juup, min olen ikuinen Muumihullu ^^

Molly

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #45 : Syyskuu 02, 2003, 19:37:53 »
Oiiih, Muumit ovat niin kertakaikkisen ihania. Ehdottomasti paras koskaan ollut (ja koskaan tuleva) tv:n lastenohjelma. Hahmot ovat niin vallan ihastuttavia, sellaisia niin persoonallisia ja mukavia otuksia kaikki. Ja "muumifilosofiakin" on kanssa niin ihanaa (ihanaa ihanaa ihanaa, ei muumeista puhuttaessa voi käyttää mitään muuta adjektiivia. ;)) Jotenkin kaikki Pokemonit ja muut on niin turhia Muumeihin verrattuna. Minä en kyllä varmana anna tulevien lasteni katsoa tv:stä muuta kun Muumeja (ne on niin opettavaisikian ja kaikkea). :D No ei.

Anan

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #46 : Marraskuu 02, 2003, 10:56:35 »
Ooh, Muumit. Minä rakastan Muumeja. Aina pienenä (niin minulle kerrottiin), kun piti lähteä hoitoon, minut sai hereille laittamalla Muumit pyörimään. Säntäsin sängystä tanssimaan alkumusiikin tahdissa...

Minä pidän ihan kaikista jaksoista. Vaikka täytyyhän minun myöntää, että ne uudemmat ovat hiukan liian huonompia tarinoiltaan. Varsinkin jakso 'Nipsu rakastuu', se on niin outo. Ja sitten kanssa se jakso kun pikku Myyllä on kurkkukipu ja Muumipeikko ja Niiskuneiti ja Nipsu luulevat, että Myy on rakastunut.

Pyrstötähti -leffa. Voi, se on kanssa niinniin huippu. Se on aivanihana se kohta, kun meri tulee takaisin.
"Meri, meri on tullut takaisin! Meri! Meri!" (tai jotakin siihen suuntaan...)

Ja kyllä, se Jysäyksiä yössä, "Kun minä oikein jysäytän, se ei totisesti ole mikään kamelin pieru!", se on kanssa hauska kohta.
Sitten minä tykkään talvimuumeista, varsinkin siitä kun se jääkuningatarmikäonkaan tulee ja Myy jäätyy...
Ja teatterijaksot, eli ne vedenpaisumusjaksot on kanssa aivan huippuja. "Tämä on teatteri eikä mikään talo!"

Pelkäsitte Mörköä? Minä en pelännyt, paljoa ainakaan. Mutta sitä minä pelkäsin, kun vampyyrijaksossa Nipsu näkee sitä painajaista, ja kuu on punainen ja... Iik.

Minäkin muuten huomasin vasta tänä vuonna, että Mörkö sanoo siinä yhdessä Tiuhti ja Viuhti -jaksossa että "Minä palaan". Hassua.

Minä en muista jääkuningatarmusiikkia. Parhaiten mielessä pysyy se "duua, duua duua, duu-uua" -musiikki. Ja Nuuskamuikkusen soitto. En ole varma, muistanko edes mörkömusiikkia...

Jaa, pikkuveli taitaakin katsella yläkerrassa Muumeja. Ooh.

Muumit ei käytä vaatteita. Ymmärrän sen täysin, sehän näyttäisi ihan tyhmältä. Mutta sitä minä en ymmärrä, että miksi ne sitten käyttävät uimapukuja? (Ne Muumipeikon uimahousut on muuten ihanat)

maniac

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #47 : Marraskuu 02, 2003, 11:50:55 »
Aah, Muumit! Ehdottomasti paras lastenohjelma mitä nykyään näytetään. Myös pienenä se taisi olla lempparini. Meillä oli monta kymmentä kasettia niitä nauhalla, mutta nyt niiden päälle on kai nauhoitettu jotain :(

Vanhat jaksot ovat parhaita. Ne uudet mitkä nyt pyörii telkussa, on joskus aika kökköjä. Esimerkiksi juuri se missä Nipsu rakastuu, ja se missä Hemuli-täti tuli. Ehkä parhaita on ne talvijaksot ja ne Muumipapan muistelmajaksot. Ja se tulvajuttu, missä oli se teatteri.

Nuuskamuikkunen on mun lempihahmoni. Se on sellanen raukka :) Näittekö siinä Hemuli-täti jaksossa kun se oli menossa nukkumaan Muumipeikon kanssa, eikä sillä ollut sitä hattuaan. Se oli niin söpö ^^ Toisaalta Pikku Myyn kommentit on ihan parhaita, varsinkin Nipsulle. No ei, ei saa olla ilkeä Nipsulle, sekin on aika hauska hahmo.

Minäkin pelkäsin pienenä Mörköä. Aina sanoin etten pelkää, mutta kuitenkin laitoin aina silmät salaa kiinni.. mikä tunnustus :) Mutta nyt se on lähinnä säälittävä, ja se on varmaan kauhean yksinäinenkin. Miksei se voi koskaan saada kaveria...

Muumikirjat on silti piirrettyjä parempia. Niissä on ihan omanlaisensa tunnelma, ja ne hahmot ei ole niin sellaisia, ööh, no ne on kuitenkin erilaisia.. Pidän ehkä eniten Taikatalvesta.

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
muumilover 4ever!
« Vastaus #48 : Marraskuu 02, 2003, 12:54:16 »
Mäkin rakastan muumeja! Mä pelkäsin pienenä eniten mörköä (tottakai) ja sitä jaksoa missä ne meni sinne majakkaan, ku siel oli niitä kummituksia.. Taidan pelätä niitä vieläkin, ainakin vähän. =0)
Ehdottomasti parhaat henkilöt muumeissa ovat Nipsu,Pikku Myy ja Haisuli.
Hemulin tädistä en pitäny yhtään. Se oli jotenkin inhottava, komenteli koko ajan, ihan niinkuin Muumipapan tätikin. Molemmat samanlaisia hirviöitä.

Anan

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #49 : Marraskuu 02, 2003, 14:56:35 »
Ja muistatteko (/oletteko nähneet?):

"Nuuskamuikkunen!"
"No?"
"Ruvetaan seurustelemaan!"
*Muikkunen tipahtaa jokeen*

Hohoo. En ole ihan varma miten ne sanat meni, jotenkin noin.

Mulla on yksi Muumikirja. Muumit ja suuri tuhotulva. Se siis ei ole sellainen, mikä on tehty piirretyn pohjalta, vaan se on sellainen "aito", Tove Janssonin tekemä. Se on hyvä kirja.

Sitten meillä on se Kuinkas sitten kävikään? -kirja, ja se on kanssa kiva, vaikka se nyt onkin lastenkirja, mutta kun minä tykkään hirveästi tuollaisista kirjoista, joiden sivuissa on "reikä", josta näkyy osa seuraavan sivun kuvasta, mutta joka kuitenkin sopii sen sivun kuvaan.